http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Mijn systeem is:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 BE-2400 | € 80,95 | € 80,95 |
1 | Antec Fusion Black | € 150,06 | € 150,06 |
1 | Asus M2A-VM HDMI, 690G (microATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394) | € 56,- | € 56,- |
1 | Creative X-Fi Xtreme Audio | € 34,25 | € 34,25 |
2 | Kingston KVR667D2E5/1G | € 19,84 | € 39,68 |
1 | Lite-ON LH-20A1S 20x (Dual-layer, Zwart) | € 22,48 | € 22,48 |
1 | Logitech diNovo Media Desktop Laser | € 145,- | € 145,- |
1 | MSI RX2600XT-T2D512EZ/D3 | € 109,95 | € 109,95 |
1 | Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Scythe Ninja Plus Rev.B SCNJ-1100P (Socket 478/775/754/939/AM2) | € 34,50 | € 34,50 |
Importeren | Totaal | € 757,77 |
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Ja FTD van groep Ps3avchd. Jij hebt dus wel subtitles hmm. Ik installeer vandaag vista wel opnieuw.ja_daaag schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:04:
[...]
problemen met je subs? heb je wel autoload vsfilter aanstaan op haali media splitter?
waar haal jij je m2ts'en vandaan? ftd? ik heb daarmee nl. het probleem dat ik dubbele (nl.)subs heb. heel klein corps en normaal over elkaar heen en ik kan alleen de normaal uitzetten
Verwijderd
Sorry zo niet bij de hand, ik installeer vista wel opnieuw misschien na het volgen van meerdere guides dat ik conflicten heb.Rainesh schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:24:
[...]
Ik heb nog nooit een m2ts file gedownload, als je voor mij ergens een sample file kunt uploaden of linken dan kan ik kijken hoe het bij mij gaat.
Ik heb ook nog nooit een .m2ts file gezien...Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:29:
[...]
Zou het komen dat de m2ts'n die ik draai PGS subtitle streams hebben, kun jij die ook draaien?
Denk dat dat het probleem moet zijn bij mij werken alles subs gelijk! interne en extrene subs...
nou ik heb het voor elkaar! ff vinkje bij use automatic decoder settings en ik heb beeld en geluid bij allesRainesh schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:39:
[...]
afhankelijk welke codec er gebruikt wordt. Volgens mij hebben wmv files hun eigen codec. Probeer eens op forum van mediaportal een en ander te vinden.

ik moet alleen nog ff kijken wat dat met de kwaliteit doet van het beeld en geluid maar das zorg voor later, in ieder geval bedankt voor jullie hulp/reacties
ok, ik download de remuxed films van knicker, daar zitten losse (srt) subs bij. misschien dat dat anders is als die ps3 films wat jij download, als daar ook losse subs bijzitten moeten die EXACT dezelfde naam hebben als de film anders werkt het niet! (afgezien van de extensie dan).Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 07:09:
[...]
Ja FTD van groep Ps3avchd. Jij hebt dus wel subtitles hmm. Ik installeer vandaag vista wel opnieuw.
Je moet dynamic refreshratechanger uitschakelen en dan moet je je output op 60hz zetten, zo blijft het geluid en beeld wel in sync.Mystikal schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 23:58:
Ik heb vandaag de codecs (klite pack) gedeinstalleerd en de codecs geinstalleerd zoals aangegeven in de OP. Ik heb nu erg laggy MKV's. Ben ik de enige die daar last van heeft? Met Klite ging het op zich wel goed, alleen had ik last van out of sync geluid. Dat blijkt echter aan MP te liggen en wordt opgelost in de volgende release. Speelde ik de film buiten MP af had ik er geen last van.
Je moet idd bij de H264 codec zijn. Ik gebruik Coreavc (pay codec), download ff de proef versie dan kan je testen. Ik heb een stuk minder last van hakkelend beeld, heb: MPV,PowerDVD en FFDSHOW gechecked. Bij allemaal problemen, bij Coreavc heb ik heel soms zwart beeld en wel geluid. Als ik dan zap naar een andere kanaal heb ik geen problemen meer.RubenDJ schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:06:
Welke codec gebruiken jullie om Nederland 1, 2 en 3 HD te bekijken (ik neem aan dat dat de H264 codec is)? Ik heb zwaar hakkelend beeld als ik de ATI of MPV decoder gebruik, en met ffdshow zwart beeld en ook geen geluid). Soms verschijnt wel na een tijdje 1 frame.
Zijn er nog andere met HD-TV ervaring? -please share-
Deze problemen heb ik onder XP niet!
Ik heb de nieuwste drivers, updates en codecs. Alles al vaker geupdate.
Heeft iemand een suggestie wat ik als volgende kan proberen?
ffdshow en coreavc geven beide dezelfde problemen.
De nieuwste nvidia drivers helpen ook niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Audi_S2 op 10-07-2009 15:40 ]
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Basement Bios ---- Exo-S
Er stond in dit topic (of deel 2) toch een link naar een HD-pack? Daarin zitten twee Powerdvd decoders voor HD. En je hebt ook nog een decoder pack van Avivo speciaal voor ATI videokaarten. Die link staat in deel 2 van dit topic.konehead schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:34:
[...]
Je moet idd bij de H264 codec zijn. Ik gebruik Coreavc (pay codec), download ff de proef versie dan kan je testen. Ik heb een stuk minder last van hakkelend beeld, heb: MPV,PowerDVD en FFDSHOW gechecked. Bij allemaal problemen, bij Coreavc heb ik heel soms zwart beeld en wel geluid. Als ik dan zap naar een andere kanaal heb ik geen problemen meer.
Zijn er nog andere met HD-TV ervaring? -please share-
Verwijderd
Verwijderd
Misschien handig voor de OTD-e-n schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:57:
[...]
Er stond in dit topic (of deel 2) toch een link naar een HD-pack? Daarin zitten twee Powerdvd decoders voor HD. En je hebt ook nog een decoder pack van Avivo speciaal voor ATI videokaarten. Die link staat in deel 2 van dit topic.
Verwijderd
Dank je, ik zal voortaan de PS3 films loslaten. Voordat ik de HTPC aanschaf nam im me voor dat alles af te spelen was helaas zie ik dat het niet zo is.ja_daaag schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:57:
[...]
ok, ik download de remuxed films van knicker, daar zitten losse (srt) subs bij. misschien dat dat anders is als die ps3 films wat jij download, als daar ook losse subs bijzitten moeten die EXACT dezelfde naam hebben als de film anders werkt het niet! (afgezien van de extensie dan).
[ Voor 17% gewijzigd door Spider.007 op 11-07-2009 14:42 ]
Verwijderd
Via nieuwsgroepen download ik ISO's die voor de PS3 geschikt zijn. Die hebben een mapje BDMV dan mapje STREAM en daarin een 0000.m2ts, volgens mij is dit ook een container met subtitles in PGS formaat. Volgens mij zijn dit niet ASCII bestanden maar plaatjes. Als je deze in een SRT om wilt zetten heb je een OCR programma die characters herkent.ThaClown schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:22:
[...]
Ik heb ook nog nooit een .m2ts file gezien...
Denk dat dat het probleem moet zijn bij mij werken alles subs gelijk! interne en extrene subs...
Oftewel een gedoe hehehe
Edit wiki: Wikipedia: AVCHD
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 20:51 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:36:
[...]
Dank je, ik zal voortaan de PS3 films loslaten. Voordat ik de HTPC aanschaf nam im me voor dat alles af te spelen was helaas zie ik dat het niet zo is.
ik denk toch dat avchd anders gecomprimeerd wordt. ik heb een avchd camera en die filmpjes doen het ook niet helemaal lekker in MP, deze moet ik eerst ff naar mpg omzetten. op de ps3 doen deze films het juist weer erg goed... zal wel weer een codec iets zijn

[ Voor 45% gewijzigd door Spider.007 op 11-07-2009 14:43 ]
Verwijderd
GELUKT!!!!!!! Arcsoft totalmedia speelt avchd's af DTS met subtitles, nou nog koppelen aan mediaportal.ja_daaag schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:56:
[...]
op ftd zoeken (advanced search) op posternaam knicker, dan vind je zijn posts. allemaal ongecomprimeerde blurays, dus 20 gig of meer per film
http://www.binsearch.net/...size=&font=&postdate=date
dat zijn 3 pirates of the carabian films.
mooie kwaliteit hoor
ik denk toch dat avchd anders gecomprimeerd wordt. ik heb een avchd camera en die filmpjes doen het ook niet helemaal lekker in MP, deze moet ik eerst ff naar mpg omzetten. op de ps3 doen deze films het juist weer erg goed... zal wel weer een codec iets zijn
klinkt goed.. hou me op de hoogte of het luktVerwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:39:
[...]
GELUKT!!!!!!! Arcsoft totalmedia speelt avchd's af DTS met subtitles, nou nog koppelen aan mediaportal.
Verwijderd
zijn die BD's veel beter in kwaliteit dan de rips ? (720p en 1080p rmkv)ja_daaag schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:56:
[...]
op ftd zoeken (advanced search) op posternaam knicker, dan vind je zijn posts. allemaal ongecomprimeerde blurays, dus 20 gig of meer per film
http://www.binsearch.net/...size=&font=&postdate=date
dat zijn 3 pirates of the carabian films.
mooie kwaliteit hoor
Verwijderd
Ik kon het weten, het gind TE goed. Ik kreeg met TMT2 een update window, voordat tie perfect speelde. Dus geupdate naar TMT3. Ik heb vanavond een Xonar Asus HDAV1.3 ingezet voor bluray meuk. Met een HMDI kabeltje tussen de mobo en de monitor die dan audio en video samenvoegd.ja_daaag schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 23:52:
[...]
klinkt goed.. hou me op de hoogte of het lukt
Ik heb een origenae case met een 7" scherm. En toen begon de ellende, bij een resolutie verandering kwam de HTPC in een resolutie verandering loop, Waar de desktop tussen de 7" en de monitor switchte.
Nu krijg ik geen signaal meer van mijn xonar naar mijn monitor, wel naar de 7", Ook bij de boot geen signaal meer. Desktop instellingen kan ik de desktop niet meer op mijn monitor krijgen. En zelfs als ik direct van de mobo naar het scherm ga zonder asus er tussen dan is de linker helft van mijn monitor erg korrelig en de rechter kant niet.
Deze kaart niet nemen als je waarde hecht aan je monitor!!!
Edit: Mijn 30" Dell nu op http://www.lagom.nl/lcd-test/inversion.php

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 02:37 ]
Ben vandaag ook eens aan Media portal begonnen op mijn media center, het staat me aan behalve dat ik mijn MCE remote maat niet aan de praat krijgt. Het betreft hier de mce remote van philips met bijhorende USB ontvanger. Ik heb ook een ontvanger in mijn Antec Fusion ingebouwd, maar gebruik slechts 1 tegelijk om dubbele input te voorkomen, de andere is afgedekt

Ik heb al van alles geprobeerd, in andere software werkt de remote perfect. in MP werken echter enkel de 4 pijltjes en de OK button, de controls, back, info enzo werken niet, dit is zeer vervelend. iemand enig idee?
- heb mce remote enabled in config
http://forum.team-mediaportal.com/205696-post55.htmltimofp schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:21:
Hey,
Ben vandaag ook eens aan Media portal begonnen op mijn media center, het staat me aan behalve dat ik mijn MCE remote maat niet aan de praat krijgt. Het betreft hier de mce remote van philips met bijhorende USB ontvanger. Ik heb ook een ontvanger in mijn Antec Fusion ingebouwd, maar gebruik slechts 1 tegelijk om dubbele input te voorkomen, de andere is afgedekt
[afbeelding]
Ik heb al van alles geprobeerd, in andere software werkt de remote perfect. in MP werken echter enkel de 4 pijltjes en de OK button, de controls, back, info enzo werken niet, dit is zeer vervelend. iemand enig idee?je moet de vfd drivers eraf gooien(die op de installdisc stonden bij je kast) en de nieuwe imondrivers instaleren van de antec website. in imon kan je je ab instellen. ik heb wel een mediaportal.imo file voor je als je je mailadres ff geeft. dat scheelt je een hoop instelwerk
- heb mce remote enabled in config
daar staat de .imo file ook met wat (engelse) uitleg
http://www.antec.com/Beli...?page=support_faqDownload
daar staan je nieuwe drivers.
succes
[ Voor 8% gewijzigd door ja_daaag op 11-07-2009 10:27 ]
Deze
Ik hoop het wel
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Overigens hele vreemde graph..
Tuurlijk wel. Mijn Pentium 2-333mhz speelt nog vloeiend DVD af.Denken jullie dat MediaPortal(alleen dvd files & mp3s, geen blu-ray ofzo) draait op zo'n pctje:
Deze
[ Voor 29% gewijzigd door Max|Burn op 11-07-2009 11:21 ]
Of iemand moet zeggen "he gebruik is deze video codec voor mpeg die is stukke beter/mooie oid" wil ik toch proberen om mijn powerdvd probleem op te lossen. met de standard codec uit de startpost heb ik namelijk last van het feit dat sommige dvd's zwart blijven maar wel geluid afspelen.
Iemand enige idee hoe? Startpost is weer super handig ik kom echter niks tegen over settings mbt video mpeg codec en wat daar nou het beste is klopt dat?
En ik gebruik nu voor het eerst moving video info, werkt perfect. ALLEEN het zit onder meer plugins, kan dit niet getoond worden in het hoofdmenu? Never mind zit onder plugins button "in home"
Had ik nog een klein vraagje, ik heb tegenwoordig bluetooth toetsenborden bij mijn media centers. Werkt prima opzich, vroeg me alleen af of het mogelijk is om een browser te openen binnen media portal? Ik zit een beetje met 1920x1080 dat is niet te lezen vanaf de bank of mijn bed
[ Voor 42% gewijzigd door Operations op 12-07-2009 10:00 ]
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Oke bedankt. Maar denk je dat de interface van MediaPortal geen moeite heeft op zo'n pc ?Max|Burn schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:19:
Tuurlijk wel. Mijn Pentium 2-333mhz speelt nog vloeiend DVD af.
Verwijderd
Virtual Clonedrive (daemon tools lukte bij mij niet)
http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html
en
ImgBurn (freeware)
http://www.imgburn.com/
Je kunt je gedownloade AVCHD mounten, alles naar een temp kopieren en de ontbrekende mappen volgens deze guide http://forum.slysoft.com/...=24169&highlight=powerdvd toevoegen en dan met ImgBurn een nieuwe ISO maken. Dan opnieuw mounten en powerdvd ziet ze als bluray's en je hebt DTS en ondertitels. Heb er twee geprobeerd en het werkt
Omdat het bij mij eigenlijk om het toevoegen van lege mapjes gaat ga ik nog op zoek naar een programma die een bluray kan mounten en on the fly mapjes kan toevoegen zonder de hele meuk te kopieren.
Twouwens mijn scherm is weer ok, wat ik eerder poste, een nachtje rust deed het wonderen hehe
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
oeps, dat was niet de bedoeling, liet me ff meeslepen denk ikSpider.007 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:45:
Graag wijs ik een eenieder die zich vermaakt door te posten in dit topic even op Het algemeen beleid #verbodencopyright; vragen en aanbieden van links naar NZB's en zoekmachines worden niet gewaardeerd op GoT

Verwijderd
Solly, Ik ookSpider.007 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 14:45:
Graag wijs ik een eenieder die zich vermaakt door te posten in dit topic even op Het algemeen beleid #verbodencopyright; vragen en aanbieden van links naar NZB's en zoekmachines worden niet gewaardeerd op GoT

Bij mij is namelijk geen h264 decoder te selecteren, die optie is grijs in MP-config...
die eerste ondersteund nl. geen HD (en dus ook geen H264). Voor HD-ondersteuning bij TV zul je gebruik moeten maken van TVServer.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Verwijderd
Volgens mij zit bij een m2ts de subtitles in een andere stream (in een ander .m2ts bestand dus.). Volgens mij kan MP hier niet mee omgaan.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 22:29:
[...]
Zou het komen dat de m2ts'n die ik draai PGS subtitle streams hebben, kun jij die ook draaien?
Installeer eerst maar SAF of de PDVD9 H264 decoder.
ik gebruik inderdaad de interne tv speler, daar ligt het dus aan! thx, ik ga het direct herinstallen morgen!Question Mark schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:57:
Gebruik je de interne TV-optie van Mediaportal (die uitgefaseerd) wordt, of maak je gebruik van TV-server?
die eerste ondersteund nl. geen HD (en dus ook geen H264). Voor HD-ondersteuning bij TV zul je gebruik moeten maken van TVServer.
Had PDVD9 geinstalleerd, dus dat was het probleem niet, maar bedankt voor het antwoordMax|Burn schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:41:
Klinkt me meer dat B-force geen H264 decoder heeft. Hij zegt dat de optie er wel staat, maar grijs is.
Installeer eerst maar SAF of de PDVD9 H264 decoder.
Heb nu weer problemen met out-of-sync geluid en met Band of Brother (h264) hapert het geluid terwijl andere files het wel goed doen. ga dus maar weer even prutsen!
Werkt goed, alleen kloppen heel veel toetsen niet, hoe krijg ik dat goed gezet ? Want dit is echt vervelend
Edit : Ik had de startpost moeten lezen
[ Voor 10% gewijzigd door DennusB op 11-07-2009 22:18 ]
Bij mij werkte enkel de pijltjes en de ok toets van de philips MCE remote, zie vorige pagina in dit topic. Ik heb het opgelost door de IR ontvanger van mijn Antec Fusion kast te gebruiken, en niet te meegeleverde van philips. dan heb ik in Imon (software van case) de toetsenbordfuncties van MP gelinkt aan de toetsen van de afstandsbediening. dit werkt, maar out of the box kreeg ik het niet aan de praat.DennusB schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:04:
Ik heb Media Portal nu draaien en heb daarbij een Philips MCE remote gekocht.
Werkt goed, alleen kloppen heel veel toetsen niet, hoe krijg ik dat goed gezet ? Want dit is echt vervelend
Edit : Ik had de startpost moeten lezen
Ik doe het nu met IntelliRemote, werkt erg goedtimofp schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:21:
[...]
Bij mij werkte enkel de pijltjes en de ok toets van de philips MCE remote, zie vorige pagina in dit topic. Ik heb het opgelost door de IR ontvanger van mijn Antec Fusion kast te gebruiken, en niet te meegeleverde van philips. dan heb ik in Imon (software van case) de toetsenbordfuncties van MP gelinkt aan de toetsen van de afstandsbediening. dit werkt, maar out of the box kreeg ik het niet aan de praat.
Specs htpc: phenom x3 2.1ghz cpu op een AMD 780G plankje 4 GB ram, vista x64
Specs TVserver: AMD athlon 4450e, 4GB, server 2008, terratec cinergy C
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
PDVD93dmaster schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:29:
Welke codec gebruiken jullie voor HDTV,
Verwijderd
Als ik de plugin sectie kijk van MP dan is the skin meestal de standaard plugin, kan ik deze mixen of zijn en streamedmp skins die deze plugins aan kunnen?
Zoek op het MP forum, vaak zijn er aparte skinfiles voor de plugins te vinden.
Ik was het beu om steeds met een onvolledige tv-guide te zitten, trage epg-grabber, de webEPG die corrupte xml's genereerde.
Als oplossing hiervoor gebruik ik mc2xml
Deze downloadt de epg van een server die gebruikt wordt door Windows Media Center.
Via een batch file kan je de epg downloaden van meerdere providers (TVVlaanderen, Telenet, CanalDigitaal, Sky, ...) en opslaan in één xml-file.
Enigste wat je moet opzoeken is de country code en de zipcode van een regio waarin de provider wordt aangeboden.
Bv voor TVVlaanderen: country code = BE, zipcode = 9000
Bv voor CanalDigitaal: country code = NL, zipcode = 1000
Zo ga je te werk:
1) Download mc2xml
2) Plaats mc2xml.exe in een directory naar keuze
3) Kopiëer xmltv.dtd (D:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv) naar dezelfde directory als die van mc2xml.exe
4) Maak een batch file aan (via een teksteditor) bv: grab.dat en sla deze op onder dezelfde directory als die van mc2xml.exe
5) Zet het volgende in de batch file:
1
2
3
4
5
6
7
| mc2xml.exe -c <country code> -g <zipcode> -D provider1.dat -o provider1.xml mc2xml.exe -c <country code> -g <zipcode> -D provider2.dat -I provider1.xml -o provider2.xml mc2xml.exe -c <country code> -g <zipcode> -D provider3.dat -I provider2.xml -o provider3.xml mc2xml.exe -c <country code> -g <zipcode> -D provider4.dat -I provider3.xml -o provider4.xml .... mc2xml.exe -c <country code> -g <zipcode> -D provider(n-1).dat -I provider(n-2).xml -o provider(n-1).xml mc2xml.exe -c <country code> -g <zipcode> -D provider(n).dat -I provider(n-1).xml -o tvguide.xml |
Zo ziet het er bij mij uit voor TVVlaanderen, CanalDigitaal, FreeSat UK, Sky UK
1
2
3
4
| mc2xml.exe -c BE -g 9000 -D TVVlaanderen.dat -o TVVlaanderen.xml mc2xml.exe -c NL -g 1000 -D CanalDigitaal.dat -I TVVlaanderen.xml -o CanalDigitaal.xml mc2xml.exe -c GB -g "CM23 3GA" -D FreeSatUK.dat -I CanalDigitaal.xml -o FreeSatUK.xml mc2xml.exe -c GB -g "CM23 3GA" -D SkyUK.dat -I FreeSatUK.xml -o tvguide.xml |
6) Voer deze batch file nu uit, per .dat file die nu wordt aangemaakt moet je eenmalig een keuze maken uit één van de providers die bij de opgegeven regio hoort.
7) Voeg de batch file toe aan de geplande taken om de epg-data up to date te houden ( start > configuratiescherm > geplande taken )
Druk op Import (bij een groot bestand zal dit even duren en zal de configuratie misschien even niet reageren, gewoon wachten)
Controleer onder Mappings of alle kanalen goed gemapped zijn (load/refresh, controleer en pas aan, save, importeer opnieuw)
Hopelijk hebben jullie er wat aan.
Verwijderd
Of diverse OSD's die je met de toughscreen kan bedienen terwijl MediaPortal draait etc.
Ik zag ooit een youtube waarin je kunt switchen van de 7" naar je main tv. Ben ook geintresseert in die optie.
Ik heb een 7" touchscreen in mijn kast zitten maar gebruik die eigenlijk nietVerwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 01:28:
Heeft iemand hier een kast met een 7" schermpje er in, weten jullie guides, walkthroughs om dit te omptimaliseren met MediaPortal. Zoals bijv visualisation op je 7" terwijl je naar muziek luistert. Of de info van een video bestand terwijl je kijkt.
Of diverse OSD's die je met de toughscreen kan bedienen terwijl MediaPortal draait etc.
Ik zag ooit een youtube waarin je kunt switchen van de 7" naar je main tv. Ben ook geintresseert in die optie.
Niemand die mij met deze puntjes kan helpen?Operations schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:17:
Ik heb wat problemen met powerdvd codec (zowel 8 als 9) ik krijg sowieso altijd een internal error van powerdvd, zonder verdere info. En de ene keer werkt die wel en de andere keer dan dus niet.
Of iemand moet zeggen "he gebruik is deze video codec voor mpeg die is stukke beter/mooie oid" wil ik toch proberen om mijn powerdvd probleem op te lossen. met de standard codec uit de startpost heb ik namelijk last van het feit dat sommige dvd's zwart blijven maar wel geluid afspelen.
Iemand enige idee hoe? Startpost is weer super handig ik kom echter niks tegen over settings mbt video mpeg codec en wat daar nou het beste is klopt dat?
En ik gebruik nu voor het eerst moving video info, werkt perfect. ALLEEN het zit onder meer plugins, kan dit niet getoond worden in het hoofdmenu? Never mind zit onder plugins button "in home"
Had ik nog een klein vraagje, ik heb tegenwoordig bluetooth toetsenborden bij mijn media centers. Werkt prima opzich, vroeg me alleen af of het mogelijk is om een browser te openen binnen media portal? Ik zit een beetje met 1920x1080 dat is niet te lezen vanaf de bank of mijn bedEn nu wil ik eigenlijk niet steeds die reso terug moeten zetten naar 1024x768 op het moment dat ik een beetje wil internetten.
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Verder vind ik de plugin My Trailers een aanrader. Loopt via de trailersite van apple en heeft voor veel nieuwe films trailers in HD.
Tot slot draai ik 1.0.2 op Windows 7 64bit. Draait in principe prima. Heb wat resolutieproblemen, maar dat komt door de drivers van Nvidia voor de 9400 chipset. Kreeg de 64bit versie van de MP-HC codec niet aan de praat. Na registratie van de codec was hij niet te selecteren in MP. De 32 bit versie werkt echteer prima. Kon voorheen de vogelscene uit BBC Earth niet draaien, maar met de MP-HC engine met DXVA gaat dat perfect. Leuk ook dat steeds meer open source kan. Voorheen gebruikte ik de PowerDVD codec voor mkv''s. Nu heb ik die alleen nog nodig voor bluray weergave. Hoop dat we in de toekomst ook daarvoor niet meer afhankelijk zijn van PowerDVD of TMT.
bij mij lukte het eerst ook niet, totdat ik een post van -Leon- uit deel twee las, heeft mij geholpen.Operations schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:01:
[...]
Ik heb wat problemen met powerdvd codec (zowel 8 als 9) ik krijg sowieso altijd een internal error van powerdvd, zonder verdere info. En de ene keer werkt die wel en de andere keer dan dus niet.
geen idee, ik heb hetzelfde probleem. misschien is er een plugin voor te vinden?Had ik nog een klein vraagje, ik heb tegenwoordig bluetooth toetsenborden bij mijn media centers. Werkt prima opzich, vroeg me alleen af of het mogelijk is om een browser te openen binnen media portal? Ik zit een beetje met 1920x1080 dat is niet te lezen vanaf de bank of mijn bedEn nu wil ik eigenlijk niet steeds die reso terug moeten zetten naar 1024x768 op het moment dat ik een beetje wil internetten.
Verwijderd
Mijn AC3 staat volgens Tha_Clown guide op output format AS IS en SPDIF ac3 aangevinkt en DTS
Ik werk alleen met HDMI dus geen opticals of spdif.
Heb je in Windows zelf ook aangegeven welke geluidsformaten je HDMI output aankan? Dit kan je allemaal aanvinken in properties van je windows audio device.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:32:
Ik heb problemen met het geluid. Ik wil dat de films met DTS en Dolby rechtstreeks doorgegeven moet worden aan mijn receiver zodat ik op de receiver display dolby staat ipv de vele filters.
Mijn AC3 staat volgens Tha_Clown guide op output format AS IS en SPDIF ac3 aangevinkt en DTS
Welk probleem doel je dan op?B-Force schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:34:
[...]
geen idee, ik heb hetzelfde probleem. misschien is er een plugin voor te vinden?
Stel PDVD9 in als mpeg2 codec en vervolgens kies je als dvd-navigator ook PDVD9. Hiermee zou je problemen met zwarte menu's opgelost moeten zijn, ECHTER gebruik ik zelf gewoon de standaard dvd-navigator....had daarmee nooit problemen dus nooit overgestapt naar de dvd-navigator van PDVD9.Operations schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:01:
[...]
Niemand die mij met deze puntjes kan helpen?
Voor je resolutie "issue". Ik draai zelf 720p, ziet er allemaal net zo mooi uit en het is net wat beter leesbaar. Ik zit zo een 3,5-3,8 meter van mijn 42 inch lcd scherm vandaan. Volgens mij is er wel een plugin waarmee je gewoon kan surfen. Moet je ff op forum van mediaportal kijken of onder downloads op MP website.
Ja alleen pdvd9 crashed dus gewoon, zeker als ik die ook kies als dvd navigtor. Ik heb altijd pdvd gebruikt maar met standaard dvd navigator. Maar dat lost idd die zwarte schermen op. Echter dus niet de internal error van pdvd.Rainesh schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:37:
[...]
Stel PDVD9 in als mpeg2 codec en vervolgens kies je als dvd-navigator ook PDVD9. Hiermee zou je problemen met zwarte menu's opgelost moeten zijn, ECHTER gebruik ik zelf gewoon de standaard dvd-navigator....had daarmee nooit problemen dus nooit overgestapt naar de dvd-navigator van PDVD9.
Voor je resolutie "issue". Ik draai zelf 720p, ziet er allemaal net zo mooi uit en het is net wat beter leesbaar. Ik zit zo een 3,5-3,8 meter van mijn 42 inch lcd scherm vandaan. Volgens mij is er wel een plugin waarmee je gewoon kan surfen. Moet je ff op forum van mediaportal kijken of onder downloads op MP website.
Draai zelf nu ook 720p reso, maar wil eigenlijk gewoon 1080p en een plugin die het allemaal wat groter maakt binnen media portal zal is even zoeken.
[ Voor 7% gewijzigd door Operations op 12-07-2009 13:45 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik gebruik ook HDMI (via receiver) naar TV, maar heb na veel proberen en vogelen alles perfect werkend door in AC3filter gewoon een vinkje bij Use SPDIF te zettenVerwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:32:
Ik heb problemen met het geluid. Ik wil dat de films met DTS en Dolby rechtstreeks doorgegeven moet worden aan mijn receiver zodat ik op de receiver display dolby staat ipv de vele filters.
Oh, Tha_Clown: hier een linkje naar geweldige Radio & TV Logo's. Misschien iets voor de OP?
Overigens, is het bij jullie ook zo dat de play count in moving pictures en tv series niet werken? Of komt dat door mijn skin, black and white ? Er staat een een of andere code ipv een cijfer:+
[ Voor 27% gewijzigd door 3dmaster op 12-07-2009 15:14 ]
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Open PDVD zelf en doe desnoods ff reset naar default settings. Kijken wat ie dan doet en of ie foutmeldingen geeft. Heb je ook use hardware accelaration aangezet binnen pdvd zelf?Operations schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:42:
[...]
Ja alleen pdvd9 crashed dus gewoon, zeker als ik die ook kies als dvd navigtor. Ik heb altijd pdvd gebruikt maar met standaard dvd navigator. Maar dat lost idd die zwarte schermen op. Echter dus niet de internal error van pdvd.
Draai zelf nu ook 720p reso, maar wil eigenlijk gewoon 1080p en een plugin die het allemaal wat groter maakt binnen media portal zal is even zoeken.
ik heb precies hetzelfde3dmaster schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:59:
Hmm ik gebruik nu pdvd9 als codec voor hdtv maar alleen eurosport hd loopt goed, nederland HD loopt beeld en geluid nu wel gelijk, cpu load is gewoon laag, maar het beeld is niet vloeiend, het hapert om de paar seconden even, het lijkt net een soort lag
Overigens, is het bij jullie ook zo dat de play count in moving pictures en tv series niet werken? Of komt dat door mijn skin, black and white ? Er staat een een of andere code ipv een cijfer:+
excusez-moi, had iets verkeerd gedaan. zie juiste antwoord: klik
Verwijderd
Mmm vreemd, powerDVD werkt met dolby pas als je SPDIF uitzet. Ben er nog niet achter waarom AC3 dit niet pakt.-Leon- schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:53:
[...]
Ik gebruik ook HDMI (via receiver) naar TV, maar heb na veel proberen en vogelen alles perfect werkend door in AC3filter gewoon een vinkje bij Use SPDIF te zettenGeen idee waarom dat werkt, maar als het werkt ben ik happy
mijn receiver herkent DTS & Dolby Digital perfect.
Oh, Tha_Clown: hier een linkje naar geweldige Radio & TV Logo's. Misschien iets voor de OP?
Hey is het niet mischien omdat AC3 PCM output? Mijn PS3 doet dit ook met DolbyHD waardoor de receiver niet weet watvoor signaal het is.
Naaah dit is vreemd, zelf als ik in MP de audiocodec op powerDVD zet, speelt tie niet DTS/dolby af. Terwijl in PDVD het wel dolby afspeelt.
Edit:
Ah met graphedit zie ik dat MPC - MPA decoder word gebruikt voor de audio. Vreemd is dat AC3Filter link onder in de hoek staat zonder een verbindingspijl.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 17:09 ]
AC3 output geen PCM, doet gewoon bitstream. Je hebt aantal opties in AC3Filter waardoor je DTS/Dolby kan outputten als PCM. Je moet in je Windows Audio Devices ook selecteren welke geluidsformaten je spidf output (in jouw geval hdmi) aankan en op welke frequenties.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:15:
[...]
Mmm vreemd, powerDVD werkt met dolby pas als je SPDIF uitzet. Ben er nog niet achter waarom AC3 dit niet pakt.
Hey is het niet mischien omdat AC3 PCM output? Mijn PS3 doet dit ook met DolbyHD waardoor de receiver niet weet watvoor signaal het is.
Naaah dit is vreemd, zelf als ik in MP de audiocodec op powerDVD zet, speelt tie niet DTS/dolby af. Terwijl in PDVD het wel dolby afspeelt.
Verwijderd
Hieronder een GraphEdit, zou AC3filter kapot zijn?Rainesh schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:09:
[...]
AC3 output geen PCM, doet gewoon bitstream. Je hebt aantal opties in AC3Filter waardoor je DTS/Dolby kan outputten als PCM. Je moet in je Windows Audio Devices ook selecteren welke geluidsformaten je spidf output (in jouw geval hdmi) aankan en op welke frequenties.

Edit, reinstall AC3filter en nog steeds hetzelfde probleem
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 17:23 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Verwijderd
waar vind ik dat?HaTe schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:26:
Misschien moet je de decoder merits van AC3Filter verhogen
Het zit ook in The KMPlayer, dus dan hoef je die niet te downloaden. Hiermee stel je de prioriteit in van de codecs.
Open het programma. Ga naar 'Directshow filters' en zoek AC3Filter op. Dan kan je de merit op +255 zetten en druk dan op Set Merit. Je kan ook andere codec merits verlagen als het nog niet helpt.
Verwijderd
Woohoo gelukt ik heb dolby en DTSHaTe schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:44:
http://www.free-codecs.co...dLight_Filter_Manager.htm
Het zit ook in The KMPlayer, dus dan hoef je die niet te downloaden. Hiermee stel je de prioriteit in van de codecs.
Open het programma. Ga naar 'Directshow filters' en zoek AC3Filter op. Dan kan je de merit op +255 zetten en druk dan op Set Merit. Je kan ook andere codec merits verlagen als het nog niet helpt.
Dank
Operations schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:53:
Okee met HD Pack 2.1 (thx Leon) lijkt het met PDVD9 stuk beter te gaan. Ik heb echter nog steeds geen internet browser oid gevonden voor binnen Media Portal. Op 1080p (50") is het niet te doen dat internetten op 4,5 meter afstand. Op mijn slaapkamer op 720p op 42 inch gaat niet, maar ik heb liever gewoon een browser of iets dergelijk binnen media portal die de boel even wat groter maakt.
Wat browsen betreft: Ctrl + Scroll-up op je muis vergroot het beeld (Ctrl + Scroll-down = verkleinen). Ziet er natuurlijk niet al te super uit maar als je niet teveel te browsen hebt, gaat het prima
Ja maar dat is inderdaad geen pan-Leon- schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:11:
[...]
Wat browsen betreft: Ctrl + Scroll-up op je muis vergroot het beeld (Ctrl + Scroll-down = verkleinen). Ziet er natuurlijk niet al te super uit maar als je niet teveel te browsen hebt, gaat het prima
Mmm, snap er trouwens weer niks van pdvd9 met dat hd pack levert prima resultaat op boven maar op media portal beneden levert het weer schokknd beeld op terwijl die setup veel beter is.
Verwijderd
Nu een aantal weken een Loewe Connect in huis te hebben en gebruik maak van TwonkyMedia, ben ik opzoek naar zoiets als Media Portal. Echter nu is mijn vraag; Is het mogelijk om via het netwerk Media Portal op te roepen en alle functies te kunnen gebruiken wat Media Portal bied?
Media Portal ziet er zo gaaf uit, dat zou super zijn als dat mogelijk is.
M.v.g. LoeweConnect
Voor alle duidelijkheid: ik heb Mediaportal 1.0.0 en ben eigenlijk niet van plan over te stappen naar een nieuwere versie. Ik vind het op een bepaald moment ook wel goed zo
Je moet dan de binaries voor MPC subtitle engine downloaden, link staat volgens mij in de OP post.D-e-n schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:51:
Ik ben de draad even kwijt voor wat betreft de subtitles. Hoe krijg je nu je externe subs (srt) werkend bij een mkv-bestand wat je via de PowerDVD9 h264 codec afspeelt? Normaal gesproken had ik het geregeld via ffdshow maar dat werkt niet bij dit soort films.
Voor alle duidelijkheid: ik heb Mediaportal 1.0.0 en ben eigenlijk niet van plan over te stappen naar een nieuwere versie. Ik vind het op een bepaald moment ook wel goed zo
@ black
Heb je refreshrate changer aanstaan? Want daarmee zijn er aantal problemen, 24p doet het niet vlekkeloos. Op dit moment hebben veel gebruikers het op een soort van safe mode staan en dat is dan refreshrate van je monitor op 60hz en refreshrate changer uit. Of je moet je monitor op 24hz zetten en ook refreshratechanger uit.
Werkt niet voor MP 1.0.0 volgens mij. Dan krijg je een foutmelding bij je configuration.exe.Rainesh schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:16:
[...]
Je moet dan de binaries voor MPC subtitle engine downloaden, link staat volgens mij in de OP post.
Ik heb precies het zelfde met Coreavc, als ik eenmaal kan kijken is er niets aan de hand ( dan werkt het prefect). PDVD9 gaf bij mij schokkend beeld. Zappen van een "normale zender" naar een HD zender gaat ook goed, zappen tussen HD zenders krijg ik alleen geluid en zwart beeld, of geluid en froozen beeld.3dmaster schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:40:
Ik krijg de nederlandse HD zenders niet vloeiend met PDVD9, ook als ik zap naar een hd zender gaat het niet goed, dan hoor ik wel het geluid maar blijft het beeld stilstaan bij de vorige zender, andersom ook. Zappen van HD zender naar SD blijft het beeld hangen op de HD zender maar hoor wel het geluid van de SD zender.
Volgens mij wordt het tijd om een probleemstelling te formulieren en dit bij een ontwikkelaar neer te leggen... toch?
Met CoreAVC loopt het bij mij inderdaad ook wel vloeiend, alleen is dan de kwaliteit een stuk minder dn met PDVD9. Bij snel bewegende beelden krijg ik dan strepen door het beeld, dus ik gebruik CoreAVC liever niet. Hoe heb jij CoreAVC ingesteld?konehead schreef op maandag 13 juli 2009 @ 06:36:
[...]
Ik heb precies het zelfde met Coreavc, als ik eenmaal kan kijken is er niets aan de hand ( dan werkt het prefect). PDVD9 gaf bij mij schokkend beeld. Zappen van een "normale zender" naar een HD zender gaat ook goed, zappen tussen HD zenders krijg ik alleen geluid en zwart beeld, of geluid en froozen beeld.
Volgens mij wordt het tijd om een probleemstelling te formulieren en dit bij een ontwikkelaar neer te leggen... toch?
Verwijderd
Ik heb mijn gigabyte mobo op 24p gezet en hij is nu wat vloeiender maar om de 2 seconden nog een klein schokje. En trouwens mijn 7" schermpje in mijn origen kan ik nu niet gebruiken, die kan de 24p niet aan denk ik@ black
Heb je refreshrate changer aanstaan? Want daarmee zijn er aantal problemen, 24p doet het niet vlekkeloos. Op dit moment hebben veel gebruikers het op een soort van safe mode staan en dat is dan refreshrate van je monitor op 60hz en refreshrate changer uit. Of je moet je monitor op 24hz zetten en ook refreshratechanger uit.
Moet ik vanavond even kijken (ben nu op mijn werk). Ik heb iets uitgezet (kwam ik tegen op het MP forum). Voor de rest heb ik niets aangepast in de configuratie setting. Heb jij geen last met PDVD9 van schokkende beelden of heb jij nog iets aangepast aan de settings? Ik heb niet kunnen vergelijken tussen PDVD9 en CoreAVC ik vind vloeiend beeld op dit moment belangrijker dan schokkend beeld :-) Qua hardware heb ik het nieuwste van het nieuwste (specs even niet paraat, maar daar kan het echt niet aan liggen).B-Force schreef op maandag 13 juli 2009 @ 07:04:
[...]
Met CoreAVC loopt het bij mij inderdaad ook wel vloeiend, alleen is dan de kwaliteit een stuk minder dn met PDVD9. Bij snel bewegende beelden krijg ik dan strepen door het beeld, dus ik gebruik CoreAVC liever niet. Hoe heb jij CoreAVC ingesteld?
Heb je wel de bestanden voor MP 1.0.0 gedownload? (en niet voor 1.0.2)?D-e-n schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:44:
[...]
Werkt niet voor MP 1.0.0 volgens mij. Dan krijg je een foutmelding bij je configuration.exe.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Nee, volgens mij niet. Maar ik begrijp dat je je htpc niet bij je tv hebt staan?Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:54:
Hallo allemaal,
Nu een aantal weken een Loewe Connect in huis te hebben en gebruik maak van TwonkyMedia, ben ik opzoek naar zoiets als Media Portal. Echter nu is mijn vraag; Is het mogelijk om via het netwerk Media Portal op te roepen en alle functies te kunnen gebruiken wat Media Portal bied?
Media Portal ziet er zo gaaf uit, dat zou super zijn als dat mogelijk is.
M.v.g. LoeweConnect
Basement Bios ---- Exo-S
Doel je op de video/audio out-of-sync die er soms optreed of zijn er nog meer problemen (wat mij nog niet is opgevallen, want gebruik die RR-changer nog steeds).Rainesh schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:16:
Kijk, dan doe ik even de aanname dat je een S16T hebtVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 07:16:
Ik heb mijn gigabyte mobo op 24p gezet en hij is nu wat vloeiender maar om de 2 seconden nog een klein schokje. En trouwens mijn 7" schermpje in mijn origen kan ik nu niet gebruiken, die kan de 24p niet aan denk ik
p.s. Als je nog tips hebt dan hoor ik ze graag!
[ Voor 49% gewijzigd door -Leon- op 13-07-2009 10:58 ]
Verwijderd
Ah je hebt ook een S16T-Leon- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:54:
[...]
Doel je op de video/audio out-of-sync die er soms optreed of zijn er nog meer problemen (wat mij nog niet is opgevallen, want gebruik die RR-changer nog steeds).
[...]
Kijk, dan doe ik even de aanname dat je een S16T hebtDie heb ik dus ook en ik heb de touchscreen inmiddels uitgezet aangezien ik er naar van werd
Op de 1 of andere manier kan ik de resolutie van de touchscreen niet anders instellen als van mijn TV en staan ze beiden dus op 1920x1080. Daarnaast word de touchscreen elke keer verkeerd uitgelijnd en switch hij iedere keer naar de touchscreen als primaire monitor (waardoor de resolutie vaak weer naar 1024x768 word geknald). Touchscreen software en support van OrigenAE is ook echt DRAMA, en zodra je videokaart 24Hz refreshrate eruit perst werkt de touchscreen inderdaad niet, maar... Wel een super mooie kast
p.s. Als je nog tips hebt dan hoor ik ze graag!(Ik hoop dat met Windows 7 de touchscreen functionaliteiten verbeterd kunnen worden)
Ik heb verder rond zitten neuzen en ik kan niet veel vinden van guides/tools en tips. AVSforum draaitje gepost en angstvallig stil. Je kunt wel via MediaPortal in algemene instellingen je ene monitor gebruiken voor de navigatie en je TV voor puur de films. Nog niet geprobeerd want ik vind Moving Pictures iets te mooi om alleen op de 7" te zetten
Hebben jullie Hydravision al geprobeerd? Is van Ati en is bedoeld om twee schermen aparte resoluties te laten draaien etc.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:32:
[...]
Ah je hebt ook een S16Twelkom hehe. Het is idd een brute kast en vandaag deed mijn 7" het wel weer
Ik zal vanavond eens kijken waar het hier aan ligt. Draai je hem in clone mode via je mobo? dan pakt hun beiden wel de goede resolutie.
Ik heb verder rond zitten neuzen en ik kan niet veel vinden van guides/tools en tips. AVSforum draaitje gepost en angstvallig stil. Je kunt wel via MediaPortal in algemene instellingen je ene monitor gebruiken voor de navigatie en je TV voor puur de films. Nog niet geprobeerd want ik vind Moving Pictures iets te mooi om alleen op de 7" te zetten
@ leon
Komt omdat jouw receiver continue aan het lipsyncen is, moet je je lipsync functie maar uitzetten....dan loopt 24p gelijk out-of-sync met RR
Verwijderd
Cool dank, ga vanavond proberenRainesh schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:04:
[...]
Hebben jullie Hydravision al geprobeerd? Is van Ati en is bedoeld om twee schermen aparte resoluties te laten draaien etc.
Ik zie maar één versie in de topicstartQuestion Mark schreef op maandag 13 juli 2009 @ 08:46:
[...]
Heb je wel de bestanden voor MP 1.0.0 gedownload? (en niet voor 1.0.2)?
Verwijderd
Zou de ATI onboard kaart, GigaByte GA-MA78GM-US2H beter zijn dan nvidia?
Ik weet niet of de binaries van 1.0.0 bestaan hoor...
Volgens mij ook niet...Dus je moet wel updaten naar 1.0.2ThaClown schreef op maandag 13 juli 2009 @ 15:11:
[...]
Ik weet niet of de binaries van 1.0.0 bestaan hoor...
Voor een update naar 1.1 ALPHA is wel een herinstall nodig...
Je zet 'm er gewoon overheen? Ik heb mijn instellingen en plugins verder perfect nu namelijk.ThaClown schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:21:
Voor zover ik mij herinner was de update van 1.0 naar 1.0.2 erg gemakkelijk.
Net nadat ik een topic op het AMD forum had geopend kwam de developer met een aangepaste dshowhelper.dll file!
Gelukkig heeft hij de zoektocht ook niet opgegeven en het lijkt erop dat we het voor elkaar hebben (en dan was het TOCH een MP issue en NIET m$ of ATI!)
Rainesh (en anderen met blacklevel issues uiteraard) check deze post maar eens en test de nieuwe .dll even!
Ik heb mijn orginele Vista SP2 evr.dll terug gezet in windows/system32 (wel effe weer registeren), vervolgens die .dll in de MediaPortal directory overschreven (BACKUP DE OUDE!!) en met de testfiles (die ook in die topic te vinden zijn) ziet het er perfect uit
Als dit de uiteindelijke fix is dan word het nu toch echt de perfect HTPC (alleen nu nog een 1.1.0 final zonder auto/video-sync issues van de MPC-HC subtitle engine)
D-e-n schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:08:
[...]
Je zet 'm er gewoon overheen? Ik heb mijn instellingen en plugins verder perfect nu namelijk.
LinkIf you are already using MediaPortal 1.0.0 or 1.0.1 then you can simply use the "update" function to install this release.
Draai in Clone mode via mijn videokaart (die heeft een HDMI, DVI & VGA aansluiting) maar begrijp ik het nou goed dat jij wel 2 verschillende resoluties kan instellen voor je TV & touchscreen??Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:32:
Ah je hebt ook een S16Twelkom hehe. Het is idd een brute kast en vandaag deed mijn 7" het wel weer
Ik zal vanavond eens kijken waar het hier aan ligt. Draai je hem in clone mode via je mobo? dan pakt hun beiden wel de goede resolutie.
Daar zit wat inRainesh schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:04:
@ leon
Komt omdat jouw receiver continue aan het lipsyncen is, moet je je lipsync functie maar uitzetten....dan loopt 24p gelijk out-of-sync met RR
Maar is het video/audio out-of-sync probleem er nog steeds met 1.1.0 ALPHA dan?
[ Voor 42% gewijzigd door -Leon- op 13-07-2009 17:53 ]
Verwijderd
Verwijderd
Hallo Mystikal,Mystikal schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:37:
[...]
Nee, volgens mij niet. Maar ik begrijp dat je je htpc niet bij je tv hebt staan?
Klopt, echter ik gebruik ook geen htpc. Ik gebruik mijn gewone computer als ''htpc'', dit met behulp van TwonkyMedia. Loewe heeft de mogelijkheid om via Assist - Medianetwork te openen. Vervolgens wordt TwonkyMedia in het netwerk gezien en worden alle mappen weergegeven. De weergegeven mappen zijn in de TwonkyMedia server geselecteerd en support daarmee dus films/muziek/foto's. Dit alles kan ik besturen met de ene afstandsbediening, namelijk die van Loewe.
Nu zou ik graag een stapje verder willen gaan om bijvoorbeeld, youtube filmpjes/buienrader/enz te willen weergeven op m'n Loewe.
M.v.g. LoeweConnect
Ik weet niet of het gaat lukken, maar als je nu eens snelkoppelingen naar de betreffende websites in een mapje op je computer zet, kan je die dan niet openen/bekijken via de interface op je TV?Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:51:
Nu zou ik graag een stapje verder willen gaan om bijvoorbeeld, youtube filmpjes/buienrader/enz te willen weergeven op m'n Loewe.
M.v.g. LoeweConnect
Maak je gebruik van MovingPictures? Ik neem aan dat die ISO files BluRays zijn (gezien de extensie)?Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:40:
Klein vraagje, ik heb MP zo ingesteld dat het PDVD opstart wanneer een ISO gestart word in MP. Alleen ik krijg maar de melding ...playback is not possible because the M2TS... Hoe kan ik MP deze extentie ignoren? Heb M2TS uit de extentie lijst gehaald maar blijft deze foutmelding geven.
Zo ja, kijk dan hier eens hoe je een externe speler kan aansturen om BluRay en HDDVD formaten af te spelen (met bijv. PowerDVD).
Je kan ook de interne speler van MediaPortal gebruiken voor het afspelen van BluRay/HDDVD maar dan verlies je de menustructuur van de disc.
[ Voor 48% gewijzigd door -Leon- op 13-07-2009 20:45 ]
Verwijderd
Dat is wat ik zocht, dank je wel-Leon- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:40:
Maak je gebruik van MovingPictures? Ik neem aan dat die ISO files BluRays zijn (gezien de extensie)?
Zo ja, kijk dan hier eens hoe je een externe speler kan aansturen om BluRay en HDDVD formaten af te spelen (met bijv. PowerDVD).
Je kan ook de interne speler van MediaPortal gebruiken voor het afspelen van BluRay/HDDVD maar dan verlies je de menustructuur van de disc.
Update ging dus prima alleen heb ik wel wat minpuntjes bij versie 1.0.2
-MP start nu niet meer op als ik op de menu-button op mijn MCE-remote druk. En dat was best wel handig als je even aan de instellingen had gesleuteld
-Ik heb tegelijk ook mijn X-face skin geupdate mede omdat de TV-series plugin er niet meer uitzag nu. Maar nu krijg ik overal die afzichtelijke topbar in beeld. Is dat een X-Face-dingetje?
Ik ga nog wel wat experimenteren met X-factor of StreamedMP maar bij die eerste klapte MP er al uit bij de standby-stand
Dit topic is gesloten.