Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rayures schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:09:
[...]

Nice, goede verbeteringen allemaal!

Ik vraag mij alleen af in hoeverre de huidige opzet van subs downloaden gehandhaafd kan blijven. Als ik het goed begrijp word er geen gebruik gemaakt van een API op subs op te zoeken maar van keihard de site coderen in de plugin. Dus zodra de site aangepast gaat worden, werkt de plugin niet meer, wat met een api geen problemen zou opleveren.
Meen me te herinneren dat er wel plannen zijn om van een api gebruik te gaan maken. TVseries en MovingPictures zouden aan het samenwerken zijn om dit te ontwikkelen voor beide plugins.
Zal nog even een linkje opzoeken waar het uitgebreider verklaard wordt.
Ik heb nu juist bierdopje.nl gebruikt omdat die wel een api aanbieden. Ook kan ik daar zoeken op het tvdb-id, zodat ik niet met string searches hoef te werken. Bij de huidige tvsubtitles optie zie ik het namenlijk ook redelijk vaak mis gaan. Als ik bijvoorbeeld op House subtitles zoek, krijg ik een enorme lijst met Series waar ik uit moet kiezen, want in de ene DB staat de serie als "House" en in de andere als "House M.D.", doordat bierdopje.nl werkt met thetvdb id's heb ik dat probleem niet. De enige voorwaarde is dat er een online match van de serie is gevonden.

Het enige probleem waar ik nog een beetje tegen aan loop is de synchronisatie van de subs, het is vaak lastig om te kiezen welke sub je moet nemen, ik wil nog een optie inbouwen dat je een offset aan de subs mee kan geven zodat je zelf nog een beetje kan syncen.

Ik heb ook een implementatie voor nlondertitels.com, maar die is inderdaad wel afhankelijk van het parsen van de pagina, en die is ook afhankelijk van de naamgeving op de site, en dus die is een stuk minder betrouwbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Woy op 15-10-2009 15:27 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 16:52
Woy schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:26:
[...]

Ik heb nu juist bierdopje.nl gebruikt omdat die wel een api aanbieden. Ook kan ik daar zoeken op het tvdb-id, zodat ik niet met string searches hoef te werken.
I stand corrected. Ik was in de veronderstelling dat de huidge plugin helemaal niet van een API gebruik kon maken. Meer respect voor je aanvulling voor de plugin _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik gebruik mediaportal met een FireDTV en KPN digitenne. Alle kanalen worden goed gescanned, behalve de free-to-air kanalen. Die pikt MP niet op. Nu wil ik ze handmatig toevoegen en heb ik wel ergens een lijst gevonden met een freqientie voor Bouqette 1. Maar MP vereist veel meer parameters. Heeft iemand toevoegallig deze parameters voor Nederland 1, 2 en 3? Het gaat om:

- Channel
- Frequency
- Networkid
- Transportid
-Serviceid
-pmtpid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:44
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een 2 patch bestanden moet installeren?

Ik liep bij MediaPortal 1.0.2 tegen een probleem. Zie link
De oplossing was dat ik bestand Config-AppConfig.patch en bestand Config-Startup.patch moet gebruiken/installeren. Maar hoe doe ik dat?

MediaPortal 1.0.2
Vista x64 NL
GA-E7AUM-DS2H + E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:09:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een 2 patch bestanden moet installeren?

Ik liep bij MediaPortal 1.0.2 tegen een probleem. Zie link
De oplossing was dat ik bestand Config-AppConfig.patch en bestand Config-Startup.patch moet gebruiken/installeren. Maar hoe doe ik dat?

MediaPortal 1.0.2
Vista x64 NL
GA-E7AUM-DS2H + E8400
Een patch bestand kan je niet installeren. Je zult dan zelf moeten compilen. Je kunt de source downloaden via SVN, de patch toepassen, en dan compilen. Of als de patch al in de branch zit kun je gewoon die branch uitchecken en dan compilen.

Echter zal dat zonder wat ervaring met dergelijke zaken, niet eenvoudig zijn.

edit:
Een van de 2 patches verandert alleen Configuration.exe.config, die kan je wel gewoon zelf aanpassen.

Pas in Configuration.exe.config de volgende regel aan
XML:
1
<probing privatePath="plugins\process"/>

naar
XML:
1
<probing privatePath="plugins\process;plugins\windows"/>

Volgens de pagina die je aanhaalt zou dat het probleem op moeten lossen.

Voor de andere patch zou je moeten Compilen.

[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 16-10-2009 16:31 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Woy schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:24:
[...]

Een patch bestand kan je niet installeren. Je zult dan zelf moeten compilen. Je kunt de source downloaden via SVN, de patch toepassen, en dan compilen. Of als de patch al in de branch zit kun je gewoon die branch uitchecken en dan compilen.

Echter zal dat zonder wat ervaring met dergelijke zaken, niet eenvoudig zijn.

edit:
Een van de 2 patches verandert alleen Configuration.exe.config, die kan je wel gewoon zelf aanpassen.

Pas in Configuration.exe.config de volgende regel aan
XML:
1
<probing privatePath="plugins\process"/>

naar
XML:
1
<probing privatePath="plugins\process;plugins\windows"/>

Volgens de pagina die je aanhaalt zou dat het probleem op moeten lossen.

Voor de andere patch zou je moeten Compilen.
Hmm... knap moeilijk allemaal. (patch, source, compilen, branch). Ik snap het niet meer.
Ik heb je oplossing nog niet uitgeprobeerd, maar ik kan met mijn foutmelding nu niet meer MediaPortal Configuration goed afhandelen. Die foutmelding kreeg ik nadat ik enkele plugins geinstalleerd had.
Het zou toch niet zo zijn dat ik eerst MediaPortal en TV-server opnieuw moet installeren?
Of kan ik gewoon upgraden naar MediaPortal 1.1 Alpha ? Zo los ik ook het probleem op?
Maar goed... eerst maar eens even Configuration.exe.config aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:52:
[...]
Die foutmelding kreeg ik nadat ik enkele plugins geinstalleerd had.
Ik zou gewoon even de geinstalleerde plugins die je niet gebruikt verwijderen.

Je kunt gewoon de dll's uit
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\plugins\process
en
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\plugins\windows
verwijderen. ( Ik zou ze eerst even back-uppen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Woy schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:00:
[...]

Ik zou gewoon even de geinstalleerde plugins die je niet gebruikt verwijderen.

Je kunt gewoon de dll's uit
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\plugins\process
en
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\plugins\windows
verwijderen. ( Ik zou ze eerst even back-uppen )
Ik had alle plugins al uninstalled via MPInstaller maar de foutmelding bleef.
Bedankt voor de tip! Misschien helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:19
ik heb de laatste tijd steeds meer problemen bij het opstarten van mediaportal. hij blijft dan hangen op "loading window plugins". zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

een reboot helpt meestal wel, maar is wel vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Recent een andere plugin toegevoegd?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
niet dat ik weet, had ik ook al naar gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou dan eens in de logs van mediaportal kijken. Dan kan je ieder geval zien waar hij op vast loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:00
Ik heb weer eens ruzie met de tv gids.

Ik had een PC waar media portal server op stond. Hier werden de gids gegevens opgehaald met het tootlje mc2xml. Vervolgens werdt dit door de plugin xmltv geimporteerd. Dit heeft altijd goed gedraait.

Nu heb ik de mediaportal server verplaats naar een andere pc. Voor dat ik dit gedaan heb heb ik een export gemaakt van alle zenders die ik er in heb staan.

Op de ander PC mediaportaal server geinstalleerd, zenders geimporteert, xmltv tool geconfigureert.

Alles werkt gewoon goed allen de gids wordt niet meer geheel geimporteert. Nederland 1 2 3 SBS6 NET5 Veronica bijvoorbeeld geen gegevens maar zenders RTL 4 5 7 8 TMF Discovery bijvoorbeeld weer wel.

Ik snap eigenlijk niet wat ik verkeerd doe of wat er verkeerd gaat.

De oude pc draaide met versie 1.0.1. de nieuw heb ik geprobeerdt met 1.0.2 en met de laatste beta versie maar helaas nog geen verschil. Iemand een idee wat ik fout doe?

Edit:

Het lijkt dus aan het tooltje mc2xml te liggen of aan de gegevens die opgehaald worden. Oude systeem weer in elkaar gezet en die heeft dus ook problemen met de gids.

Iemand die kan bevestigen die nu ook problemen heeft met gids die ook mc2xml?

[ Voor 12% gewijzigd door Nelisj op 19-10-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
erikdeperik schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:51:
[...]

ok ik kan nu blurry iso afspelen met moving pictures. _/-\o_
heb alleen nog geen subtitles,ik krijg een melding"a decoder for the new track could not be found"
als ik dan ok klik speelt de bluray zonder subs
direct vobsub en haali staan goed en ik heb wel subs met mkv gewoon
iemand een tip om die subs te krijgen?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 12-09 13:19
Nelisj schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:08:

Iemand die kan bevestigen die nu ook problemen heeft met gids die ook mc2xml?
Ik gebruik ook MC2xml om epg info op te halen en zag toevallig gisteren dat er voor een aantal zenders info mist.

Ook een forced update kon de ontbrekende info niet aanvullen.
Dus het ligt of aan de info op de server of aan mc2xml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slamdance schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:47:
[...]

Ik gebruik ook MC2xml om epg info op te halen en zag toevallig gisteren dat er voor een aantal zenders info mist.

Ook een forced update kon de ontbrekende info niet aanvullen.
Dus het ligt of aan de info op de server of aan mc2xml.
mx2xml doet het ondertussen weer. In ieder geval Ned1/2/3 zie nog wel problemen verder op in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Goed... ik heb eindelijk het een en ander voor elkaar VOOR MEZELF en niet voor anderen of alleen om te testen :D

nVidia 9300 onboard
MPCVideoDec.ax
MPC-HC Subtitle Engine voor MediaPortal
MpegSplitter.ax
MatroskaSplitter.ax in plaats van Haali Media Splitter, omdat :
1. Deze beter met subs zou moeten werken.
2. Haali al heel lang niet geupdate is, terwijl er nog werk aan de winkel is !!

Maar ... nu heb ik nog steeds geen subs bij .m2ts files en in MPC-HC zelf weer wel :(
Is er ondertussen een oplossing beschikbaar of moet ik maar blijven knoeien met workarounds :?

Heb van alles en nog wat zitten proberen en zelfs de subs zitten extracten enz... enz... maar er is niet veel veranderd sinds 2000 ofzo toen ik DivX + .srt naar een DVD wou converten : PITA @ Full Throttle :P

Kan bijvoorbeeld CoreAVC hier wat aan veranderen ?? Ik trek dit soort onzin effe niet meer :X Ga gewoon lekker verder installeren en gebruiken !!

Alle hulp is zeer welkom _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
erikdeperik schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:51:
[...]

iemand een tip om die subs te krijgen?
Gebruik je de interne speler van MP? Dan kan je (uit mijn hoofd) met de blauwe teletekst knop door de subs heen bladeren.
Als je een externe speler gebruikt (bijv. PowerDVD) dan gebruik je het menu om je subs te selecteren.

Als je een BluRay met de interne speler van MP afspeelt werkt het wel, maar verlies je de menu-structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:01:
[...]

mx2xml doet het ondertussen weer. In ieder geval Ned1/2/3 zie nog wel problemen verder op in de week.
Bij mij werkt hij inmiddels ook spontaan weer. Lijkt er dus op inderdaad dat er iets met de server aan de hand was.

Draai nu met de laatste beta versie en daar heb ik wel een bijzonder ding in gevonden wat voor heen niet zo was volgens mij.
Als ik live TV kijk wordt dat uiteraard opgenomen maar als na bijvoorbeeld 10 min van kanaal wissel kan ik nog steeds terug spoelen en zit ik zomaar het "oude" kanaal te kijken. Voor heen was dat niet zo wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik ook bezig met het configureren van mijn media center met media portal, alleen heb ik een probleem met mijn ondertitels. Ik heb alles geïnstalleerd en de codecs zoals staat beschreven onder optie 1 voor een high end setup. Maar wanneer ik nu een film afspeel krijg ik hierbij geen ondertiteling. Alle ondertitels die ik heb zijn .srt bestanden.

Heeft iemand enig idee aan welke codec dit ligt en wat ik kan doen om het te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MPC-HC Subtitle Engine ook geinstalleerd :?
onderduikert schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 01:05:
Misschien een overbodige opmerking, maar je weet dat je twee maal op de info knop van je afstandsbediening kunt drukken en daar de ondertitel kunt selecteren ??
Of rechtermuisknop ;)

[ Voor 77% gewijzigd door nero355 op 22-10-2009 01:09 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 01:00:
Op dit moment ben ik ook bezig met het configureren van mijn media center met media portal, alleen heb ik een probleem met mijn ondertitels. Ik heb alles geïnstalleerd en de codecs zoals staat beschreven onder optie 1 voor een high end setup. Maar wanneer ik nu een film afspeel krijg ik hierbij geen ondertiteling. Alle ondertitels die ik heb zijn .srt bestanden.

Heeft iemand enig idee aan welke codec dit ligt en wat ik kan doen om het te verhelpen?
Misschien een overbodige opmerking, maar je weet dat je twee maal op de info knop van je afstandsbediening kunt drukken en daar de ondertitel kunt selecteren ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
-Leon- schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:09:
[...]

Gebruik je de interne speler van MP? Dan kan je (uit mijn hoofd) met de blauwe teletekst knop door de subs heen bladeren.
Als je een externe speler gebruikt (bijv. PowerDVD) dan gebruik je het menu om je subs te selecteren.

Als je een BluRay met de interne speler van MP afspeelt werkt het wel, maar verlies je de menu-structuur.
ik gebruik moving pictures plugin (,menu boeit me niet)
maar ik krijg geen subs.
ik heb een mce remote,normaal met mkv iig moet ik de i knop 2x drukken dan kan ik oa ondertitel selecteren.
maar dat werkt niet :/

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik gebruik MP v1.0.2 op XP 32 bits.
Nu heb ik zo nu en dan het afspelen van een DVD (vanaf harddisk) via menu Video vastloopt.
Het beeld bevriest en het geluid blijft "hangen". Soms kan ik dan XP nog benaderen via het netwerk (VNC) of toetsenbord en zo MP afsluiten door taskmanager. Soms reageert ook het toetsenbord niet meer en kan ik de pc alleen uit en weer aanzetten via de power knop.
Vervolgens kan ik dan de DVD weer afspelen van waar ik ben gebleven (doorspoelen) dus aan de DVD ligt het volgens mij niet.
Soms gaat het een tijdje probleemloos.

Ik heb als mpeg-2 videodecoder: Cyberlink Video/SP Decoder (PDVD9).
In de logfiles is niet iets te vinden ten tijde van het bevriezen.

Hoe kan ik er achter komen wat hier aan de hand is of heeft iemand een idee ?

[ Voor 9% gewijzigd door jobr op 22-10-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 01:00:
Knip
Maar wanneer ik nu een film afspeel krijg ik hierbij geen ondertiteling. Alle ondertitels die ik heb zijn .srt bestanden.

Heb je in de config van mediaportal, bij de video setting de subs language op NL staan? Als dat zo is, zet dan je audio en video language op Engels. Heb hetzelfde probleem gehad, nu kan ik wel de subs lezen, ook de NL subs.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik zojuist gedaan, maar helpt niks.

De MPC-HC Subtitle Engine heb ik al geïnstalleerd. Maar wanneer ik op de rechtermuisknop druk (of 2x de info knop van m'n afstandsbediening) staat er niks bij over ondertiteling.

Zijn er nog andere codecs die geïnstalleerd kunnen worden voor de ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:09:
Heb ik zojuist gedaan, maar helpt niks.

De MPC-HC Subtitle Engine heb ik al geïnstalleerd. Maar wanneer ik op de rechtermuisknop druk (of 2x de info knop van m'n afstandsbediening) staat er niks bij over ondertiteling.

Zijn er nog andere codecs die geïnstalleerd kunnen worden voor de ondertiteling?
F9 ook al geprobeerd? Als er in de menu's geen kopje "subtitle" staat dan heb je een bestand dat of geen ondertiteling heeft, of in een formaat dat niet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een hele goeie handleiding om die TV-server te configureren voor Mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Tjoekie schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:50:
[...]

F9 ook al geprobeerd? Als er in de menu's geen kopje "subtitle" staat dan heb je een bestand dat of geen ondertiteling heeft, of in een formaat dat niet ondersteund wordt.
Ik heb het met m2ts bestanden ook dat ik geen subtitles krijg. Ik kan de subtitle wel selecteren in het menu, echter word er niks getoond. Ik heb er nog niet echt verder naar gezocht, aangezien ik bijna alles in mkv formaat heb, en daar doen de subs het wel gewoon goed van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Volgens mij is het vanuit Windows nog niet mogelijk om subtitles uit m2ts files te halen. Haali Media splitter ondersteund volgens mij geen m2ts en PowerDVD, MPC, etc hebben daar eigen zaken voor ontwikkeld.

MediaPortal heeft dergelijke zaken nog niet "aan boord".

[/ volgens mij mode]

Lees overigens net in een post op het MP forum dat het onder Windows 7 wel werkt, mits in Haali Media splitter de optie "enable support voor MPEG-TS" aangevinkt is.

[ Voor 21% gewijzigd door Question Mark op 26-10-2009 12:26 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:30:
Weet iemand een hele goeie handleiding om die TV-server te configureren voor Mediaportal?
http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Server/Configuration

Was niet zo moeilijk hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
hoe kan ik bij een film in MyMovies de achtergrond veranderen, heb bijvoorbeeld bij Zomerhitte een veel te kleine afbeelding op de achtergrond wat natuurlijk voor nageltjesbijten zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
berty12 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 01:47:
hoe kan ik bij een film in MyMovies de achtergrond veranderen, heb bijvoorbeeld bij Zomerhitte een veel te kleine afbeelding op de achtergrond wat natuurlijk voor nageltjesbijten zorgt.
MovingPictures plugin gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik kan niet snel even vinden of in mediaportal je ook een server kan runnen die streamed in dit geval vanaf me server naar mijn toekomstige HTPC waar je client instaat.. Iemand hier snel een antwoord op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01
DJ-Visto schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:12:
Ik kan niet snel even vinden of in mediaportal je ook een server kan runnen die streamed in dit geval vanaf me server naar mijn toekomstige HTPC waar je client instaat.. Iemand hier snel een antwoord op..
De MediaPortal TV-Server en de MediaPortal client staan standaard los van elkaar. Je zet dan gewoon de TV kaart in de server en als je over meerdere tuners beschikt kun je dus vanaf meerdere MediaPortal clients tegelijkertijd TV kijken.

Als het gaat over gewone (gedownloade) mediabestanden: die kun je sowieso op een fileserver zetten. Binnen de MediaPortal client configuratie kun je per type media (foto's, muziek, films) net zoveel (netwerk) paden als mediabron opgeven als je zelf wilt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

RubenDJ schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:19:
[...]

De MediaPortal TV-Server en de MediaPortal client staan standaard los van elkaar. Je zet dan gewoon de TV kaart in de server en als je over meerdere tuners beschikt kun je dus vanaf meerdere MediaPortal clients tegelijkertijd TV kijken.

Als het gaat over gewone (gedownloade) mediabestanden: die kun je sowieso op een fileserver zetten. Binnen de MediaPortal client configuratie kun je per type media (foto's, muziek, films) net zoveel (netwerk) paden als mediabron opgeven als je zelf wilt.
Gaat niet over het bovenste, nog niet tenminste. Dus als ik @ server een CLIENT installeer me map met films en nog meer troep er in zet kan ik die zo instellen dat ik dan op me HTPC dat zei + kan afspelen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Question Mark schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:05:
Volgens mij is het vanuit Windows nog niet mogelijk om subtitles uit m2ts files te halen. Haali Media splitter ondersteund volgens mij geen m2ts en PowerDVD, MPC, etc hebben daar eigen zaken voor ontwikkeld.

MediaPortal heeft dergelijke zaken nog niet "aan boord".

\[/ volgens mij mode]

Lees overigens net in een post op het MP forum dat het onder Windows 7 wel werkt, mits in Haali Media splitter de optie "enable support voor MPEG-TS" aangevinkt is.
Dat lijkt me allemaal een beetje raar :

- Haali gaat juist slechter om met subtitles.
- MPC-HC kan het gewoon weergeven in XP, maar MediaPortal niet met de engine van MPC-HC voor subtitles.
- Video/DXVA = DirectX en niet Windows zelf ;)

Iemand enig idee of Versie 1.1 van MediaPortal dit straks beter doet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 15:01
DJ-Visto schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:43:
[...]
Gaat niet over het bovenste, nog niet tenminste. Dus als ik @ server een CLIENT installeer me map met films en nog meer troep er in zet kan ik die zo instellen dat ik dan op me HTPC dat zei + kan afspelen? _/-\o_
Nee, je zet je films op de server in een map die je via het netwerk kan benaderen (gedeelde map). Dus als je op je HTPC via de Windows Verkenner die files op de server kunt zien is dat al voldoende. Je hoeft daarvoor geen server software te installeren. Vervolgens installeer je op je HTPC de MediaPortal client en configureer je die dan zodanig dat hij via het netwerk die films ziet via een netwerkschijf of een UNC-pad (\\server\films).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

RubenDJ schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:15:
[...]

Nee, je zet je films op de server in een map die je via het netwerk kan benaderen (gedeelde map). Dus als je op je HTPC via de Windows Verkenner die files op de server kunt zien is dat al voldoende. Je hoeft daarvoor geen server software te installeren. Vervolgens installeer je op je HTPC de MediaPortal client en configureer je die dan zodanig dat hij via het netwerk die films ziet via een netwerkschijf of een UNC-pad (\\server\films).
Oke, dat is dus al klaar hoeft dus alelen maar MediaPortal op de de HTPC.. Moet hem eerst nog even afmaken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:20
Ben sinds vorige week ook overgestapt op mediaportal.
Het was even wennen maar het werkt super. Ik heb ook een aantal complete serie's
Ik weet alleen niet hoe ik die het beste kan indelen (zodat ik ook een cover erbij krijg)
Ik heb het nu zo:
serie -> Castle ->Season1->S01D01
Maar dan krijg ik he dus niet zoals ik wil. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Heb je de (bijna) verplichte plugin tvseries gedownload?
Daarmee maakt het niet uit hoe grote puinzooi je van je mappen hebt gemaakt, de plugin werkt gewoon op fileniveau en maakt er één net overzicht van :)

[ Voor 57% gewijzigd door Dadona op 28-10-2009 10:25 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Nope nog niet ik ga het is uitproberen tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:59
Zo zo deel 3 al!
Ik heb tot gister MP RC 0.2 met veel plezier gebruikt, maar door teveel rommel op mijn mediacenter heb ik opnieuw een installatie van Windows gedaan en wil nu graag de laatste MP versie.

Ik heb bij de tutorial nu eigenlijk 2 vragen;
- Wat is een MPC-HC filter (ben dr al een tijdje uit :P)
- Waarom installeer ik eerst AC3Filter om daarna in FFDShow aan te geven dat ik over SP/DIF werk (en feitelijk AC3Filter negeer?) Dit klinkt dubbel, maar misschien zie ik iets over het hoofd?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds kort ook mediaportal. vind het wel een super programma, maar ik heb een probleem met mijn muziek. ik zie maar 9 albums als ik op het beeld verander naar albums.

terwijl ik bij mediaplayer al mijn albums zie staan. weet iemand wat er gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:54:
Heb sinds kort ook mediaportal. vind het wel een super programma, maar ik heb een probleem met mijn muziek. ik zie maar 9 albums als ik op het beeld verander naar albums.

terwijl ik bij mediaplayer al mijn albums zie staan. weet iemand wat er gebeurd is?
Database updaten misschien? Hij update volgens mij standaard niet automatisch, kan je wel aanzetten. Ff checken in je MP config.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb hem geupdate maar dan doet hij het als nog niet. De id3 tags zijn helemaal goed. die heb ik allemaal na gekeken.

maar als ik bij bestanden kijken dan zie ik wel alles staan. alleen mijn collectie per artiest staan dus dat werkt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Mmm ik snap het nog niet helemaal :S
Ik heb bij import path het juiste path neergezet waar mijn series staan
ik krijg alleen dan in de balk daaronder alle file's die in de mappen staan.
Daaronder heb ik dan weer een scherm en daar staat: parsing failed for ......

Het staat nu gewoon in een Video_ts map en Audio_ts map
of moet dat .iso zijn?
En bij my tv series staat ook nog niks :S

EN moet ik het path ook nog bij moving pictures neerzetten?

[ Voor 25% gewijzigd door chimera2 op 28-10-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
B-Force schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 06:56:
[...]

MovingPictures plugin gebruiken ;)
ja sorry die gebruik ik ook.. waar kan ik dan de achtergrondafbeeldingen wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:48

HaTe

haat niet

Ja en de TV server ook. Het is dus al bijna klaar.. De meeste Een paar bugs die er nog zijn zijn ook niet zo groot dus het moet wel een keer klaar zijn :P

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 28-10-2009 19:57 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
wederom een vraagje,
ik heb het op dit moment zo dat mijn AB in windows de mastervolume aanpast, en in Mediaportal de Wave, ik moet even voor elkaar krijgen dat hij maar 1 bestuurd, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
\\mars\serie\flashpoint\season01\s01d01\video_ts (en audio_ts)
Dan krijg ik alleen in het scherm helemaal onderaan Parsing failed vor season01\s01d02\video_ts\video_ts.ifo

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2050993.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
chimera2 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:42:
\\mars\serie\flashpoint\season01\s01d01\video_ts (en audio_ts)
Dan krijg ik alleen in het scherm helemaal onderaan Parsing failed vor season01\s01d02\video_ts\video_ts.ifo

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2050993.html
Volgens mij kan de MP TV-Series plugin nog niet met DVD's van Series omgaan. Wat hij in feite doet is aan de hand van het complete path van een file proberen te achterhalen welke serie en welke aflevering het is. Je zult dus in principe gewoon losse files per aflevering moeten hebben. Aangezien een DVD meerdere afleveringen bevat is dat nog lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
aha oke :s komt dat nog wel?
Ik zag dat er een update aankomt

[ Voor 37% gewijzigd door chimera2 op 29-10-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik zou het niet weten, volgens mij zijn er nog geen plannen voor. Ik heb wel eens zitten denken hoe ik dat er zelf in zou maken, echter heb ik geen idee waar ik de benodigde informatie vandaan kan halen.

Is er een goede database, die per DVD aangeeft welke afleveringen er op staan? Het tweede probleem is dat je als je een aflevering selecteerd eigenlijk meteen die aflevering wil afspelen, en dus zal je de juiste title/chapter van de DVD bij de aflevering moeten weten.

Uit uit enkele file kun je meestal eenvoudig de episode halen door gewoon op 01x02 of S01E02 te zoeken en je weet dat het seizoen 1 aflevering 2 is. Dit is weer eenvoudig te matchen op online databases met de Eppisode info.

Als je S01D01 hebt dan weet je alleen dat je disc 1 van seizoen 1 hebt. Dat moet dan nog vertaald worden naar de juiste afleveringen. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar volgens mij is daar geen goede publieke database over.

[ Voor 32% gewijzigd door Woy op 29-10-2009 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Zo, heb de laatste versie erop staan en aangezien ik RC0.2 gewend was ben ik zeer onder de indruk.
Echter in de StreamedMP skin zie ik dat mijn RSS feed haperend door mijn beeld scrolld. Bekend probleem of doe ik iets fout?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Woy schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:23:
Ik zou het niet weten, volgens mij zijn er nog geen plannen voor. Ik heb wel eens zitten denken hoe ik dat er zelf in zou maken, echter heb ik geen idee waar ik de benodigde informatie vandaan kan halen.

Is er een goede database, die per DVD aangeeft welke afleveringen er op staan? Het tweede probleem is dat je als je een aflevering selecteerd eigenlijk meteen die aflevering wil afspelen, en dus zal je de juiste title/chapter van de DVD bij de aflevering moeten weten.
Het makkelijkst is gewoon de series te rippen per episode, vaak per PGC in DVDDecrypter en deze de juiste naam te geven. Kost wel wat tijd heb ik gemerkt ;)

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sensei_D schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:25:
[...]

Het makkelijkst is gewoon de series te rippen per episode, vaak per PGC in DVDDecrypter en deze de juiste naam te geven. Kost wel wat tijd heb ik gemerkt ;)
Ja maar wat je eigenlijk wil, is dat je een DVD ergens neerzet, en dat MP TV-Series automatisch achterhaalt welke afleveringen er op de DVD staan, en dat hij automatisch bij de juiste Title/Chapter opstart als je een aflevering kiest.

Het programmeren daarvan is wel mogelijk, maar je moet natuurlijk wel ergens die informatie vandaan kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Laatst online: 20-01 18:05
Zijn er ook nog W7 gebruikers hier? Ik heb de MP beta (rev 23491) draaien op W7 Ultimate i.c.m. met acam/newcs, echter ik krijg regelmatig freezes als ik kijk en dan kan ik de hele zooi opnieuw installen, omdat ie dan de MDAPI plugin niet meer goed pakt.

Kan ik beter terug gaan naar de eerste stable, of gewoon wachten tot dec. voor de stable 1.1?

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb geen enkel probleem met Windows 7 en ik kom ook niemand op het MP forum tegen die er echt problemen mee heeft.

Kan het niet zo zijn dat de combinatie acam/newcs niet goed werkt met Windows 7?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Woy schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:23:

Uit uit enkele file kun je meestal eenvoudig de episode halen door gewoon op 01x02 of S01E02 te zoeken en je weet dat het seizoen 1 aflevering 2 is. Dit is weer eenvoudig te matchen op online databases met de Eppisode info.

Als je S01D01 hebt dan weet je alleen dat je disc 1 van seizoen 1 hebt. Dat moet dan nog vertaald worden naar de juiste afleveringen. Het kan zijn dat ik het mis heb, maar volgens mij is daar geen goede publieke database over.
Mm beetje jammer ik ga ze dan maar allemaal apart downloaden in .Mkv :)

[ Voor 6% gewijzigd door chimera2 op 29-10-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
chimera2 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:30:
[...]

Mm beetje jammer ik ga ze dan maar allemaal apart downloaden in .Mkv :)
Maar nogmaals, mocht je een goede bron weten voor informatie over welke afleveringen op welke dvd staan dan hou ik me aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:28
Ik vroeg me af of het iemand gelukt is om Windows server 2008 R2 in te zetten als tv server. Het probleem is namelijk dat er geen bda support is. In server 2008 kreeg ik het werkend door een lading dll's van vista naar server 2008 over te zetten maar in R2 wil het niet. Ik heb ook dit tooltje wat volgens de gebruikers eronder prima werkt http://www.win2008worksta...viewtopic.php?f=22&t=1023 maar bij mij vind hij nog steeds de tv kaart niet. (terratec cinergy c). Wel goed in apparaatbeheer maar door het gebrek aan bda wordt hij niet gevonden door media portal.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik heb een serie video's in een map staan.
Nu zoek ik eigenlijk iets dat aangeeft welke video je al hebt bekeken en welke niet. Met name voor de kinderen handig.
Natuurlijk kun je ze verplaatsen als je ze gezien hebt maar dat is niet handig te doen voor de kinderen.
Eigenlijk zouden ze automatisch gemarkeerd moeten worden oid.

Bestaat zo iets (of een andere oplossing) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Mediaportal geïnstalleerd heb (waarbij ik gekozen heb "Geen TV kijken"), maar ik wil nadien toch tv kijken (heb een tv-server geïnstalleerd), moet ik dan Mediaportal volledig opnieuw installeren? Of kan ik een TV-client apart installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

jobr schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:06:
Nu zoek ik eigenlijk iets dat aangeeft welke video je al hebt bekeken en welke niet. Met name voor de kinderen handig.

Bestaat zo iets (of een andere oplossing) ?
De plugin Moving Pictures voor video/film doet dit standaard al ;) Er is in de config van Moving Pictures aan te geven,bij welk percentage van de film je bekeken hebt, de film de status "watched" moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Laatst online: 20-01 18:05
Question Mark schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:16:
Ik heb geen enkel probleem met Windows 7 en ik kom ook niemand op het MP forum tegen die er echt problemen mee heeft.

Kan het niet zo zijn dat de combinatie acam/newcs niet goed werkt met Windows 7?
Mm, dat zou best es kunnen, heb er nog niet naar gekeken. Welke setup (dus welke versies vooral) heb jij dan werkend gekregen onder W7, dan kan ik ff verder zoeken.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berty12
Hallo,

Ik heb voor het eerst Media Portal op vista geinstalleerd, en tot mijn verbazing (wat bij xp niet lukte) draait alles bijna perfect.

Alleen mijn afstandsbediening Afbeeldingslocatie: http://www.medion.de/ms/aldi/design_line/nl/_content/Fernbedienung/_img/MD81035.jpg(ongeveer deze alleen dan voor een PC) werkt niet helemaal perfect, ik krijg het met mptray en mpfocus etc niet voor elkaar om de groene knop te linken met media portal, en in mediaportal zelf werkt de 'terug' knop niet, die ik als zeer belangrijk ervaar.

iemand een oplossing?
bij voorbaat heeel veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 03-09 13:40
@Tha_Butcha

Ik draai MP 1.1.0 beta onder Win7 Ultimate zonder noemenswaardige problemen. Ben eigenlijk nog niets tegen gekomen wat het niet doet wat door Win7 kan komen. Heb verder overigens de StreamedMP skin draaien en heb alles middels de SAF codec guide geinstalleerd.

@iedereen.

Ik heb wel een klein vreemd probleempje met het kijken van TV. Soms komt het wel is voor dat als ik TV wil gaan kijken via MP dat als ik dan naar channel ga en dan in de miniguide een willekeurige zender wil kijken dat er vervolgens niets gebeurd. Als ik dan ff wacht en nog is op Channel druk dan gebeurt er helemaal niets...dus ook geen miniguide. Als die dan na een x aantal minuten alsnog verschijnt dan is die leeg.

Heeft iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:45
Buzzie schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:32:
@Tha_Butcha

Ik draai MP 1.1.0 beta onder Win7 Ultimate zonder noemenswaardige problemen. Ben eigenlijk nog niets tegen gekomen wat het niet doet wat door Win7 kan komen. Heb verder overigens de StreamedMP skin draaien en heb alles middels de SAF codec guide geinstalleerd.

@iedereen.

Ik heb wel een klein vreemd probleempje met het kijken van TV. Soms komt het wel is voor dat als ik TV wil gaan kijken via MP dat als ik dan naar channel ga en dan in de miniguide een willekeurige zender wil kijken dat er vervolgens niets gebeurd. Als ik dan ff wacht en nog is op Channel druk dan gebeurt er helemaal niets...dus ook geen miniguide. Als die dan na een x aantal minuten alsnog verschijnt dan is die leeg.

Heeft iemand een idee??
Kijk je ook HD-tv icm win 7? Ik had n.l. behoorlijk wat issuesmet windows 7 en HD tv.

[ Voor 3% gewijzigd door konehead op 01-11-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 03-09 13:40
konehead schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:46:
[...]

Kijk je ook HD-tv icm win 7? Ik had n.l. behoorlijk wat issuesmet windows 7 en HD tv.
Ja ik kijk in principe niet zo heel veel TV maar als ik kijk dan wil zoals voetbal dan wil ik nog wel is ned 3 HD kijken bijvoorbeeld.
Heb daar in principe niet zo heel veel problemen mee behalve zo nu en dan wat artifacts op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:37
Ik heb sinds een paar dagen ook mijn eigen HTPC, en ik moet zeggen alles werkt veel beter dan ik had verwacht! :9~ Maar ook heb ik wat probleempjes met de codecs. Als ik een Full HD (1080P) film afspeel (.MKV bestand) met de Cyberlink codec (ingesteld bij MPEG-2 en H-264) dan heb ik minder goed beeld en geen ondertiteling, maar wel maar een CPU Load van tussen de 20% en 40%. Kies bij MPEG-2 en H-264, voor ffdshow. Dan heb ik perfect beeld en ondertiteling, maar hapert die soms en heb ik een CPU load van tussen de 85% en 100%.

Mijn set-up is:
MSI K9N2GM-FIH
AMD Athlon II X2 250
Kingston 4GB (2x2) KVR667D2N5K2
Seagate Barracuda 7200.11 1TB

Wie kan mij helpen?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heb je de stappen uit de TS al gevolgd. Ik heb ook een X2 250, en heb met MPC geen stotterend beeld. Ik gebruik voor MPEG-2 ffdshow, en voor x.264 MPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Woy schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:56:
Heb je de stappen uit de TS al gevolgd. Ik heb ook een X2 250, en heb met MPC geen stotterend beeld. Ik gebruik voor MPEG-2 ffdshow, en voor x.264 MPC
En hoeveel CPU load heb je bij x.264? Ik heb alle stappen gevolgt uit de TS maar heb nog geen MPC geprobeerd, dus dat ga ik vanavond eerst even doen! ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Bumperke op 02-11-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
oObreezerOo schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:48:
[...]

En hoeveel CPU load heb je bij x.264? Ik heb alle stappen gevolgt uit de TS maar heb nog geen MPC geprobeerd, dus dat ga ik vanavond eerst even doen! ;)
Ga maar uit van een load van 10 à 15% maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Tjoekie schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:02:
[...]

Ga maar uit van een load van 10 à 15% maximaal.
ik heb nu een load van 20 à 30%, maar geen subs :( Ik kan ze wel kiezen maar hij laat niets zien... En is dit de beste Codec die ik kan gebruiken voor H264? Want na mijn mening geeft ffdshow nog steeds het beste beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoeveel % bij software decoding (FFSHOW als x.264 codec) ?

edit: ok antwoord staat hierboven

Heb je al eens zware 1080p films getest als die vlot met software decoding draaien? Zoals de beruchte vogelscene van planet earth ?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:06:
en hoeveel % bij software decoding (FFSHOW als x.264 codec) ?

edit: ok antwoord staat hierboven

Heb je al eens zware 1080p films getest als die vlot met software decoding draaien? Zoals de beruchte vogelscene van planet earth ?
Nee nog niet. Ik heb gekeken met Transformers 3 en Up. Beide 1080P films. Ik zal die van Planet Earth wel eens proberen. Is dat deze documentaire: Planet Earth: From Pole to Pole?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ik heb nu de harmony one en die reageert niet op media portal wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:47

The Executer

Lekker belangrijk!

chimera2 schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:35:
ik heb nu de harmony one en die reageert niet op media portal wat doe ik fout?
Wat meer informatie zou handig zijn...

* Welk Operation System heb je?
* Welke ontvanger heb je aangesloten op je pc?
* Heb je hiervoor de driver geinstalleerd?
* Wordt de ontvanger gezien binnen Windows/Linux/etc...?
* Heeft het voorheen gewerkt?
- Zo ja, wat is er destijds veranderd?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oObreezerOo schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:01:
[...]

Nee nog niet. Ik heb gekeken met Transformers 3 en Up. Beide 1080P films. Ik zal die van Planet Earth wel eens proberen. Is dat deze documentaire: Planet Earth: From Pole to Pole?
Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 20:23

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Dag mannen, :>

Wat een prachtsoftware is dit zeg! Enthousiast installeerde ik het op mijn Windows 7 RC1, die overigens (nog) niet officieel ondersteund wordt door de makers.Wel 'zou het moeten werken', maar kan je niet met bugreportsterecht op de site

Ik heb het geïnstalleerd met als doel zo'n 9000 liedjes (redelijk georganiseerde FLAC/WMA-L/MP3) af te spelen.
Na via MP-Config mijn Muziekmap te hebben toegevoegd en deze te scannen, lachte het geluk mij toe. Eenmaal Media Portal zelf aangesjord, bleek dit alles van korte duur.

Door ergens (?) op geklikt te hebben in het MyMusic-scherm in MP toont mijn library nu '0 objects', en daarmee is de kous af volgens het programma. Veel gegoogle'd, GoT onderworpen aan straffe zoekopdrachten; niets hielp. :( Ook tonen de logs niets raars, een foutief geïnterpreteerd .CUE bestand zou bijvoorbeeld vervelend kunnen doen.

Mijn MP-Config Music-views is zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MusicViews.jpg?t=1197370277 (Geleend van ThaClown, die het plaatje eerder postte.)

Wie, oh wie, weet raad? De hardware kan hier geen part in spelen, neem ik aan. :) Mijn dank vooraf is groot. :*)

//Bovenstaande ziet zich ingehaald door de actualiteit. Ik ben omgedoopt naar XBMC, vooral om vage problemen als bovenstaande. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Goudvis op 03-11-2009 15:56 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Foutje
Ik draai het op windows 7
ontvanger zit in mijn antec fusion
de nieuwste drivers zijn geinstalleerd
hij word gezien
en het heeft nog niet gewerkt
ik denk dat het gewoon een instelling is ik weer alleen niet welke
The Executer schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:54:
[...]

Wat meer informatie zou handig zijn...

* Welk Operation System heb je?
* Welke ontvanger heb je aangesloten op je pc?
* Heb je hiervoor de driver geinstalleerd?
* Wordt de ontvanger gezien binnen Windows/Linux/etc...?
* Heeft het voorheen gewerkt?
- Zo ja, wat is er destijds veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
chimera2 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:44:
Foutje
Ik draai het op windows 7
ontvanger zit in mijn antec fusion
de nieuwste drivers zijn geinstalleerd
hij word gezien
en het heeft nog niet gewerkt
ik denk dat het gewoon een instelling is ik weer alleen niet welke
[...]
Zet je remote eens op mce remote. Dat heb ik ook gedaan en dat werkt perfect. Heb alleen wel de de infrared van de Antec uitgeschakeld en gebruik de MCE Remote ontvanger.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Sensei_D schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 08:59:
[...]

Zet je remote eens op mce remote. Dat heb ik ook gedaan en dat werkt perfect. Heb alleen wel de de infrared van de Antec uitgeschakeld en gebruik de MCE Remote ontvanger.
Ik heb geen mce remote ontvanger er zit er een in mijn antec kast en volgens mij heb ik hem al is ingesteld op mce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
chimera2 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:35:
[...]

Ik heb geen mce remote ontvanger er zit er een in mijn antec kast en volgens mij heb ik hem al is ingesteld op mce
Voor de duidelijkheid, in Mediaportal Config op MCE zetten he? Ook met de Antec Fusion IR sensor zou dat volgens mij prima moeten werken aangezien deze sensor bedoeld is voor de MCE remote.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
:( Gisteren is mijn HD in mijn HTPC gecrashed :(, dat word weer opnieuw alles installeren.

Gelukkig stond er weinig media op die HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Laatst online: 21:38
De nieuwe SAF betas zijn echt bijna perfect, vooral als je de *unlocked* versie gebruikt van SAF. Unlocked wil zeggen dat hij wat hij niet heeft, zelf download. Dat doe je door wget in je Windows/system32 te gooien.

Enige wat je nu dus hoeft te doen om alles af te kunnen spelen (heb nog geen problemen gevonden in ieder geval) is:
Haali Media Splitter installeren (http://haali.cs.msu.ru/mkv/MatroskaSplitter.exe)
wget.exe (http://hobring.esero.net/saf/wget-x86-xp.zip) in windows/system32 gooien
Laatste SAF downloaden (http://hobring.esero.net/saf/binary/) en installeren.

Daarmee download hij zelf de PowerDVD codecs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Sillymidget schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:36:
De nieuwe SAF betas zijn echt bijna perfect, vooral als je de *unlocked* versie gebruikt van SAF. Unlocked wil zeggen dat hij wat hij niet heeft, zelf download. Dat doe je door wget in je Windows/system32 te gooien.

Enige wat je nu dus hoeft te doen om alles af te kunnen spelen (heb nog geen problemen gevonden in ieder geval) is:
Haali Media Splitter installeren (http://haali.cs.msu.ru/mkv/MatroskaSplitter.exe)
wget.exe (http://hobring.esero.net/saf/wget-x86-xp.zip) in windows/system32 gooien

Wow dat klinkt erg goed. Ik ga dit vanavond even proberen, aangezien ik net een reinstall heb gedaan. Je geeft aan "bijna" perfect, wat is niet goed dan?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Thx Sillymidget,

Ga ik ook even testen icm Windows 7 die ik wil installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Sensei_D schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:21:
[...]

Wow dat klinkt erg goed. Ik ga dit vanavond even proberen, aangezien ik net een reinstall heb gedaan. Je geeft aan "bijna" perfect, wat is niet goed dan?
Dat ik wget en haali er nog voor moet downloaden ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Sillymidget schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:36:

Dus alleen wget.exe uit ZIP-bestand extracten en in map windows/system32 gooien?
Vista/Windows 7 hebben SysWOW64 en System32 directories.
Ikzelf heb Vista 64-bit. Moet ik 'm dan toch in de system32 gooien?
Ander vraagje: de ZIP-bestandsnaam suggereert dat deze voor xp/32bit is. Is hij voor elk OS geschikt?

Enne... inderdaad, SAFbeta19 werkt goed met MP 1.1.0beta + laatste SVN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
CAD-tekenaar schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:57:
[...]

Dus alleen wget.exe uit ZIP-bestand extracten en in map windows/system32 gooien?
Ander vraagje: de ZIP-bestandsnaam suggereert dat deze voor xp/32bit is. Is hij voor elk OS geschikt?

Ik weet niet hoe SAF precies met de wget omgaat. Heb zelf geen 64bit dus kan niet testen.
Stuur Hoborg (maker van SAF even een PM met hoe je een unlock moet doen voor 64bit windows, http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Ik snap er niets van; ik speel een mkv af in WMP en er is geen enkel probleem. Ik speel diezelfde video af in MP en hij hapert als een gek met maar +- 20% CPU belasting. Heb ThaClowns methode 1 gevolgd op een clean Windows Vista install.

KLite Video Pack geinstalleerd... Een overvloed aan rotzooi, I know, maar al mijn video's werken in 1 keer! Weliswaar zonder DXVA... dan maar een warme CPU :+

Ik denk dat al mijn problemen juist DXVA gerelateerd waren, want nu met FFDShow doet ie het dus prima. De bekende Birdscene speelt niet helemaal vlekkeloos, maar dat moet dan maar weer.

[ Voor 43% gewijzigd door Sensei_D op 03-11-2009 20:46 ]

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
CAD-tekenaar schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:57:
[...]

Volgens mij werken dat soort dingen allemaal nog in 32 bits mode dus moet je ze inderdaad gewoon in system32 zetten. Ik weet niet of er een makkelijke manier is om dat te controleren, maar anders moet je het gewoon proberen. Werkt het niet zal het inderdaad in de SysWOW64 dir moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:49:
[...]

Planet.Earth.01.From.Pole.to.Pole.2006.1080p.HDDVD.x264-AJP.mkv
Ik heb het getest met de PowerDVD codec en heb max 30% cpu load. Het beeld loopt bijna perfect.
Hoe krijg ik mijn subs werkend met de CoreAVC of PowerDVD h264 codecs? Het zijn MKV bestanden met daar in de subs verwerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Laatst online: 20-09 11:01
Woy schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:34:
[...]

Volgens mij werken dat soort dingen allemaal nog in 32 bits mode dus moet je ze inderdaad gewoon in system32 zetten. Ik weet niet of er een makkelijke manier is om dat te controleren, maar anders moet je het gewoon proberen. Werkt het niet zal het inderdaad in de SysWOW64 dir moeten.
Voor Saf *unlocked, moet je voor een 64 bits systeem wget in de "SysWOW64" directory zetten en voor een 32 bits systeem in "System32". Ik heb ze beide werkend met mediaportal.

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de makkelijkste manier om een MCE remote te gebruiken via een Harmony One?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goudvis Jan schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 02:30:
Dag mannen, :>

Wat een prachtsoftware is dit zeg! Enthousiast installeerde ik het op mijn Windows 7 RC1, die overigens (nog) niet officieel ondersteund wordt door de makers.Wel 'zou het moeten werken', maar kan je niet met bugreportsterecht op de site

Ik heb het geïnstalleerd met als doel zo'n 9000 liedjes (redelijk georganiseerde FLAC/WMA-L/MP3) af te spelen.
Na via MP-Config mijn Muziekmap te hebben toegevoegd en deze te scannen, lachte het geluk mij toe. Eenmaal Media Portal zelf aangesjord, bleek dit alles van korte duur.

Door ergens (?) op geklikt te hebben in het MyMusic-scherm in MP toont mijn library nu '0 objects', en daarmee is de kous af volgens het programma. Veel gegoogle'd, GoT onderworpen aan straffe zoekopdrachten; niets hielp. :( Ook tonen de logs niets raars, een foutief geïnterpreteerd .CUE bestand zou bijvoorbeeld vervelend kunnen doen.

Mijn MP-Config Music-views is zo ingesteld:
[afbeelding] (Geleend van ThaClown, die het plaatje eerder postte.)

Wie, oh wie, weet raad? De hardware kan hier geen part in spelen, neem ik aan. :) Mijn dank vooraf is groot. :*)

//Bovenstaande ziet zich ingehaald door de actualiteit. Ik ben omgedoopt naar XBMC, vooral om vage problemen als bovenstaande. :P
je kunt het beste je musicdb verwijderen in C:\Users\Default\AppData\Local\mediaportal\database
media portal maakt dan een nieuwe db3 bestand aan en je kunt opnieuw beginnen.
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.