Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.724 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:15:
Wat is de makkelijkste manier om een MCE remote te gebruiken via een Harmony One?
een originele MCE compatible ontvanger te gebruiken met de instellingen van een microsoft remote model 1039 in de harmony.(heb ik zelf werkt perfect ook met de activities en media-portal) weet niet of de huidige phillips ontvanger(kost 10 euro) dezelfde ir signalen gebruikt maar je kunt ook deze kopen en in je harmony de phillips remote emuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 08:31:
[...]

een originele MCE compatible ontvanger te gebruiken met de instellingen van een microsoft remote model 1039 in de harmony.(heb ik zelf werkt perfect ook met de activities en media-portal) weet niet of de huidige phillips ontvanger(kost 10 euro) dezelfde ir signalen gebruikt maar je kunt ook deze kopen en in je harmony de phillips remote emuleren.
Welk device moet ik daarvoor invoegen? Computer en dan Media Center PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik de databases die de metadata etc. bevatten voor mijn films, tv series, afbeeldingen, muziek, ... op 1 centrale plaats zetten? Heb 3 mediacenters thuis staan, en het zou handig zijn moesten deze allemaal hun gegevens ophalen via een centrale database. Momenteel staan alle bestanden (films, tv series , ...) op mijn nieuwe CH3MNAS, is het mss mogelijk om hier ook die databases op te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 16:08
3dmaster schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:23:
Ik vroeg me af of het iemand gelukt is om Windows server 2008 R2 in te zetten als tv server. Het probleem is namelijk dat er geen bda support is. In server 2008 kreeg ik het werkend door een lading dll's van vista naar server 2008 over te zetten maar in R2 wil het niet. Ik heb ook dit tooltje wat volgens de gebruikers eronder prima werkt http://www.win2008worksta...viewtopic.php?f=22&t=1023 maar bij mij vind hij nog steeds de tv kaart niet. (terratec cinergy c). Wel goed in apparaatbeheer maar door het gebrek aan bda wordt hij niet gevonden door media portal.
Dit is me nu uiteindelijk gelukt. Voor wie dit ook wil doen stuur even een pm. Ik kan de gebruikte files om (c) redenen niet posten :+

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:43:
Kan ik de databases die de metadata etc. bevatten voor mijn films, tv series, afbeeldingen, muziek, ... op 1 centrale plaats zetten? Heb 3 mediacenters thuis staan, en het zou handig zijn moesten deze allemaal hun gegevens ophalen via een centrale database. Momenteel staan alle bestanden (films, tv series , ...) op mijn nieuwe CH3MNAS, is het mss mogelijk om hier ook die databases op te draaien?
syncen met gratis programma always sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:34:
[...]

syncen met gratis programma always sync
Heb gelezen dat het idd niet lukt met die centralized database als je meer dan 1 clients tegelijkertijd gebruikt. Als ik die always sync gebruik, welke folders moet ik dan eigenlijk syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oObreezerOo schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:24:
[...]

Ik heb het getest met de PowerDVD codec en heb max 30% cpu load. Het beeld loopt bijna perfect.
Hoe krijg ik mijn subs werkend met de CoreAVC of PowerDVD h264 codecs? Het zijn MKV bestanden met daar in de subs verwerkt...
Breezer,

1. Wil je eens testen met FFDSHOW ? PDVD gebruikt misschien DXVA.
2. Het beeld loopt "bijna" perfect; dus toch snokjes?

edit: dat van die embedde subs heb ik nooit aan de gang gekregen; ga naar www.ondertitel.com en download daar de juiste SRT. Je werkt dan gewoon met de subtitle engine van mediaportal.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oObreezerOo schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:24:
[...]

Ik heb het getest met de PowerDVD codec en heb max 30% cpu load. Het beeld loopt bijna perfect.
Hoe krijg ik mijn subs werkend met de CoreAVC of PowerDVD h264 codecs? Het zijn MKV bestanden met daar in de subs verwerkt...
welke versie van media-portal gebruik je als je 1.0.2 gebruikt is het zo dat zodra je een mkv met subtitels speelt de dxva de deur uit gaat en het volledig op de proccessor draait dus core avc. mijn advies is om de beta van media-portal 1.1.0 te downloaden deze maakt gebruik van de subtitle engine van mpc-hc en kan hierdoor ondertitels en dxva tegelijkertijd doen. voor dxva zou ik de SAF codecs van het media-portal forum afhalen deze ondersteunen alles met dxva onder alle OSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:37
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:40:
[...]

Breezer,

1. Wil je eens testen met FFDSHOW ? PDVD gebruikt misschien DXVA.
2. Het beeld loopt "bijna" perfect; dus toch snokjes?

edit: dat van die embedde subs heb ik nooit aan de gang gekregen; ga naar www.ondertitel.com en download daar de juiste SRT. Je werkt dan gewoon met de subtitle engine van mediaportal.
Met FFDSHOW krijg ik bij elke 1080P film een CPU load vast tussen de 80 en 100% en soms wil hij nog hoger waardoor hij schokt. Het beeld liep zo goed als perfect. 1x een klein hikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 04:05:
[...]

welke versie van media-portal gebruik je als je 1.0.2 gebruikt is het zo dat zodra je een mkv met subtitels speelt de dxva de deur uit gaat en het volledig op de proccessor draait dus core avc. mijn advies is om de beta van media-portal 1.1.0 te downloaden deze maakt gebruik van de subtitle engine van mpc-hc en kan hierdoor ondertitels en dxva tegelijkertijd doen. voor dxva zou ik de SAF codecs van het media-portal forum afhalen deze ondersteunen alles met dxva onder alle OSen.
Ik gebruik inderdaad versie 1.0.2 Kan ik gewoon de 1.1.0 downloaden en installeren? Of moet ik ergens een backup van maken? En hoe kan ik kijken welke codec hij daadwerkelijk gebruikt bij een film? Dan kan ik dat ook nog even controleren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnitzelhof
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-02 09:52
Tweakers,

Mede dankzij dit topic heb ik deze week mediaportal geinstalleerd op mijn HTPC. Onder andere de plugins Moving Pictures en My TV shows geinstalleerd.

Al met al ben ik qua configuratie nu al een heel eind (bijna alle series geindexeerd! :)) maar, nu was ik benieuwd naar de 'news' in het extra menu van My TV shows.

Om van de zoekfunctie gebruik te maken is een newzbin account vereist.
Hiervoor is dan weer een member nodig die een invite kan sturen.

Dan heb ik de vraag of hier nog iemand is die zo'n account heeft en mij een invite zou kunnen verschaffen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand de conceptronic mce remote (cllrmce) werkende gekregen met mediaportal? Sommige knoppen werken wel, maar niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oObreezerOo schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:20:
[...]

Ik gebruik inderdaad versie 1.0.2 Kan ik gewoon de 1.1.0 downloaden en installeren? Of moet ik ergens een backup van maken? En hoe kan ik kijken welke codec hij daadwerkelijk gebruikt bij een film? Dan kan ik dat ook nog even controleren :)
volgens mij kun als je ffdshow gebruikt bij het icoontje van ffdshow in de taakbalk zien welke codec maar weet dit niet zeker. volgens mij is het de bedoeling dat de final versie (komt rond kerstmis) van 1.1.0 te upgraden valt vanaf 1.0.2 en 1.0.1 maar weet niet of dit bij de beta ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:38:
[...]

volgens mij is het de bedoeling dat de final versie (komt rond kerstmis) van 1.1.0 te upgraden valt vanaf 1.0.2 en 1.0.1 maar weet niet of dit bij de beta ook het geval is.
Uit releasenews van 1.1.0:
Installation notes:

* a present MediaPortal 1.0.x or 1.1.0 ALPHA installation can not be upgraded
* a present MediaPortal 1.0.x or 1.1.0 ALPHA installation will be uninstalled
(No data will be lost, you will find MediaPortal_backup and TV-Server_backup folders which contain the plugins,skins and userfiles of the 1.0.x installations)
* a present TV-Server database will be upgraded and can be reused
* do not reuse any skins, plugins, databases or configuration files from MediaPortal 1.0.x or 1.1.0 ALPHA with this BETA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke instellingen gebruiken jullie voor het afspelen van een DVD in Mediaportal? Gebruiken jullie de speler van MP zelf? Vind de default instellingen niet heel mooi beeld opleveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
Nou het is nog niet geluktom met mijn harmony one
media portal aan te sturen En ik snap er ff niks meer van wat doe ik fout ? :S
Hier wat plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/fd8d7b929ccdf5f1b6f2485778eaec68.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/270db762833f23303c4103552906cae1.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door chimera2 op 06-11-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke behuizing heb je? of welke IR receiver?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 14:59
chimera2 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:21:
Nou het is nog niet geluktom met mijn harmony one
media portal aan te sturen En ik snap er ff niks meer van wat doe ik fout ? :S
Hier wat plaatjes

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan je niet in het eerste tabbled "Use MCE remote" gewoon aanvinken?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Sorry ik heb een antec fusion kast
en ik heb Use MCE remote al aangevinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet in het eerste tabblad Use MCE remote aanvinken. Dan bij de config van jouw harmony volgende apparaat toevoegen : computer -> media center pc -> microsoft -> MCE-1039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
oke en moet ik nog wat aanvinken bij irTrans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ir trans heb je niet nodig.
harmony moet op antec onvanger ingesteld worden
computer -> media center pc -> antec -> fusion
je moet de imon software die je bij de kast gekregen hebt installeren en deze instellen zodat die de mce remote emuleert en in media-portal alleen maar de mce remote aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Nou ik heb het op de manier geprobeert van infus en rebalangel66 en bijde werken nog niet
geen idee wat ik fout doe :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:52
Om ISO-bestanden te kijken in MP heb ik Deamon Tools Lite v4.35.5 (with SPTD 1.62) geinstalleerd.
Alle instellingen heb ik goed, maar ISO-bestanden afspelen lukt niet.
Het enige wat me opvalt is dat bij Preferences optie "secure mode" er niet bij staat om af te vinken.

Bij onderstaand voorbeeld (gevonden op internet) staat hij er wel bij.
Afbeeldingslocatie: http://www.daemon-help.com/uploads/RTEmagicC_01_general.png.png

Wat doe ik fout?
Verkeerde versie gedownload?

[ Voor 21% gewijzigd door CAD-tekenaar op 06-11-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 23:18:
Om ISO-bestanden te kijken in MP heb ik Deamon Tools Lite v4.35.5 (with SPTD 1.62) geinstalleerd.
Alle instellingen heb ik goed, maar ISO-bestanden afspelen lukt niet.
Het enige wat me opvalt is dat bij Preferences optie "secure mode" er niet bij staat om af te vinken.

Bij onderstaand voorbeeld (gevonden op internet) staat hij er wel bij.
[afbeelding]

Wat doe ik fout?
Verkeerde versie gedownload?
Als ik je een tip mag geven m.b.t. DVD's..... Pak je iso's lekker uit naar video_ts mappen. Heeft bij mij een hoop gedonder opgelost. Ook starten je films dan sneller omdat Deamon de image niet eerst hoeft te mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ik heb dus besturingsysteem: Windows Seven
Mijn kast is antec fusion remote
afstandbediening Logitech harmony one

Ik krijg het maar niet voor elkaar :S
heb volgende heb ik geprobeert:

Imon software staat op mce afstandbediening

computer -> media center pc -> microsoft -> MCE-1039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Tjoekie schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 00:15:
[...]

Als ik je een tip mag geven m.b.t. DVD's..... Pak je iso's lekker uit naar video_ts mappen. Heeft bij mij een hoop gedonder opgelost. Ook starten je films dan sneller omdat Deamon de image niet eerst hoeft te mounten.
Daar had ik nog niet aangedacht. Dankjewel.
Maar de vraag blijft waarom het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:50:
[...]

Daar had ik nog niet aangedacht. Dankjewel.
Maar de vraag blijft waarom het niet werkt.
Secure mode moet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraaij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-02-2021
Help!

Ik heb al een tijd een probleem wat ik maar niet opgelost krijg. Mediaportal speelt namelijk geen standaard avi´s af. Ik heb wel geluid en ondertiteling maar geen beeld. Windows media player speelt het wel gewoon af. Met hd formaten heb ik geen problemen.

Mijn systeem:
- Windows XP
- Mediaportal v 1.02.
- SAF (inclusief plugin ondersteuning voor subs en DXVA)

Heeft iemand enig idee? Kan het aan de onder titels liggen?

Avast super bedankt voor je hulp!

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Ja dat weet ik, maar ik krijg een scherm waar die optie er niet bij zit.
Bij Preference - General staat "enable command line options" i.p.v. "secure mode"
Is dat hetzelfde en moet ik deze aanvinken?

Afbeeldingslocatie: http://www.daemon-help.com/uploads/RTEmagicC_01_general.png.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimera2 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 09:38:
Ik heb dus besturingsysteem: Windows Seven
Mijn kast is antec fusion remote
afstandbediening Logitech harmony one

Ik krijg het maar niet voor elkaar :S
heb volgende heb ik geprobeert:

Imon software staat op mce afstandbediening

computer -> media center pc -> microsoft -> MCE-1039
doet de originele antec remote het wel als deze ook niets doet moet je deze maar eens lezen.
deraaij schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:02:
Help!

Ik heb al een tijd een probleem wat ik maar niet opgelost krijg. Mediaportal speelt namelijk geen standaard avi´s af. Ik heb wel geluid en ondertiteling maar geen beeld. Windows media player speelt het wel gewoon af. Met hd formaten heb ik geen problemen.

Mijn systeem:
- Windows XP
- Mediaportal v 1.02.
- SAF (inclusief plugin ondersteuning voor subs en DXVA)

Heeft iemand enig idee? Kan het aan de onder titels liggen?

Avast super bedankt voor je hulp!

Mark
staat de avi support in haali media splitter aan

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 16:42 . Reden: reactie mark ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraaij
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:32:

staat de avi support in haali media splitter aan
Bij de installatie heb ik die wel aangevinkt, ik kan het nu echter nergens vinden als ik naar haali ga. Overigens kom ik er achter dat er ook een aantal hd films zijn die mpc-hc wel afspeelt en mediaportal niet, in graph ziet het er ook anders uit..... Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn dit toevallig de films met softcoded ondertitels media-portal 1.0.2 gooit namelijk dxva de deur uit als dit zo is. mpc-hc kan dit wel aan daarom hebben ze bij 1.1.0 de ondertitelengine van mpc-hc gebruikt. de beta vind ik zelf erg goed en stabiel. de final komt rond kerstmis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
CAD-tekenaar schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:38:
[...]

Ja dat weet ik, maar ik krijg een scherm waar die optie er niet bij zit.
Bij Preference - General staat "enable command line options" i.p.v. "secure mode"
Is dat hetzelfde en moet ik deze aanvinken?

[afbeelding]
trial and error zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraaij
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:31:
zijn dit toevallig de films met softcoded ondertitels media-portal 1.0.2 gooit namelijk dxva de deur uit als dit zo is. mpc-hc kan dit wel aan daarom hebben ze bij 1.1.0 de ondertitelengine van mpc-hc gebruikt. de beta vind ik zelf erg goed en stabiel. de final komt rond kerstmis.
Daar had ik in 1.0.2aleen plugin voor,voor de zekerheid 1.1 geïnstalleerd maar het probleem blijft. Wanneer ik in ffdshow xvid op disabeled zet dan doen de meeste avi's het wel. Helaas is dit geen echte oplossing want bij een aantal zegt hij dan dat hij ze niet kan afspelen en voor de mkv's werkt dit logischer wijs niet.....

Het moet toch lukken om alles wat mpc-hc afspeelt ook in mediaportal af te spelen, anyone?

EDIT:

Als ik de video renderer settins verander van VMR9 naar EVR werkt alles, enige probleem is dat mijn tv het dan niet meer doet, iemand een idee?

Alvast super bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door deraaij op 08-11-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sillymidget schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:36:
De nieuwe SAF betas zijn echt bijna perfect, vooral als je de *unlocked* versie gebruikt van SAF. Unlocked wil zeggen dat hij wat hij niet heeft, zelf download. Dat doe je door wget in je Windows/system32 te gooien.

Enige wat je nu dus hoeft te doen om alles af te kunnen spelen (heb nog geen problemen gevonden in ieder geval) is:
Haali Media Splitter installeren (http://haali.cs.msu.ru/mkv/MatroskaSplitter.exe)
wget.exe (http://hobring.esero.net/saf/wget-x86-xp.zip) in windows/system32 gooien
Laatste SAF downloaden (http://hobring.esero.net/saf/binary/) en installeren.

Daarmee download hij zelf de PowerDVD codecs etc.
deze installeren dit is de unlocked versie die ook geschikt is voor tv.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

deraaij schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:45:
Wanneer ik in ffdshow xvid op disabeled zet dan doen de meeste avi's het wel.
Ik heb geen idee wat je probleem is, maar ik wou effe 1 ding duidelijk maken : AVI zegt heel weinig net als MKV en de verschillende TS vormen !!!
Het zijn allemaal containers waarin je allerlei zooi kan proppen dus pak bijvoorbeeld MediaInfo erbij en kijk wat er in zit en check dan of je het kan of in ieder geval zou moeten kunnen afspelen met je huidige splitters/codecs ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraaij
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 16:54:
[...]

deze installeren dit is de unlocked versie die ook geschikt is voor tv.
Klopt deze heb ik al, hij doet het ook goed alleen niet als ik EVR aanzet.
nero355 schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:32:
[...]

Ik heb geen idee wat je probleem is, maar ik wou effe 1 ding duidelijk maken : AVI zegt heel weinig net als MKV en de verschillende TS vormen !!!
Het zijn allemaal containers waarin je allerlei zooi kan proppen dus pak bijvoorbeeld MediaInfo erbij en kijk wat er in zit en check dan of je het kan of in ieder geval zou moeten kunnen afspelen met je huidige splitters/codecs ;)
De avi´s en mkv die niet afspelen onder mediaportal doen het gewoon in MPC-HC, in mediaportal wel als ik ik EVR aanzet.(maar dan doet tv het niet meer...)

Is het mogelijk om de video renderring anders in te stellen voor tv en video?

Groet,

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 10:57
Sillymidget schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:56:
[...]

Dat ik wget en haali er nog voor moet downloaden ^^.
Haali zit nu ook in de laatste beta. Weer een actie minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oObreezerOo schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:15:
[...]

Met FFDSHOW krijg ik bij elke 1080P film een CPU load vast tussen de 80 en 100% en soms wil hij nog hoger waardoor hij schokt. Het beeld liep zo goed als perfect. 1x een klein hikje.
Merci voor de test, nu weet ik zeker dat de X2 250 van je geen ideale HTPC cpu is..

Wil je nog 1 ding proberen? 1080p afspelen met FFDSHOW maar Cool 'n quiet in de bios uitzetten..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakigucci
  • Laatst online: 01-09 15:09
Kan ik deel 3 gebruiken als volledige tut om dit werkend te krijgen op mn Asrock Ion330 met win7 x64?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:10:
[...]

Merci voor de test, nu weet ik zeker dat de X2 250 van je geen ideale HTPC cpu is..

Wil je nog 1 ding proberen? 1080p afspelen met FFDSHOW maar Cool 'n quiet in de bios uitzetten..
waarom wil je 1-8-p met FFDSHOW afspelen? Dan maak je toch geen gebruik van dxva....mpc codec gebruikt dxva en levert een cpu gebruik van 4 tot 10% op :?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil weten hoe krachtig die cpu is; voor mij is een ideale HTPC cpu een die zonder dxva 1080p kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waarom?

Voor mij is een ideale HTPC CPU een cpu die mijn OS en applicatie vlot kan laten draaien en daarbij energiezuinig is (en dus zonder al teveel fans gekoeld kan worden). Het decoderen van videobestanden kan mijn videokaart wel doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Het is inderdaad een stomme gedachte om al je 1080p films door je cpu af te laten handelen..
Paar jaar terug, toen het hele "DXVA" gebeuren begon, kon ik me voorstellen dat je een cpu nam die de zwaarde content aankon, omdat veel content nog niet goed werd afgespeeld (het was een hoop gekut in ieder geval om ook maar iets werkend te krijgen qua hardware-matige versnelling. Maar nu werkt het bijna vlekkeloos en heb je helemaal al die kracht van je cpu niet meer nodig..
Het kost allemaal alleen maar meer stroom en de cpu's zijn zelf ook vaak duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 22:08
Ik zit nu al enkele dagen te stoeien met Codecs. Het lukt me gewoon niet!
Ik heb de codecs geinstalleerd die genoemd zijn in dit start topic, FFDshow/ Haali/ AC3 en ook nog Quicktime en PowerDVD 9. Echter wordt bijna elke film getoond met groen/blauwe strepen er doorheen. Krijg het niet goed ingesteld. Als ik XBMC gebruik of de film rechtstreeks open via Media Player, all fine!

Iemand een idee of ook dit probleem gehad?

EDIT:
Ik heb erachter dat het gaat om de FFDshow codec. Ik heb alles gedeistalleerd en registers etc leeggehaald.Nieuwe instal, met standaard instelling werkt prima. FFDshow geinstalleerd, en boem Groen beeld...

EDIT2:

Heb dus hetzelfde als Deraaij
Citeer:
Daar had ik in 1.0.2aleen plugin voor,voor de zekerheid 1.1 geïnstalleerd maar het probleem blijft. Wanneer ik in ffdshow xvid op disabeled zet dan doen de meeste avi's het wel. Helaas is dit geen echte oplossing want bij een aantal zegt hij dan dat hij ze niet kan afspelen en voor de mkv's werkt dit logischer wijs niet.....

[ Voor 46% gewijzigd door vanputten80 op 13-11-2009 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:46:
Waarom?

Voor mij is een ideale HTPC CPU een cpu die mijn OS en applicatie vlot kan laten draaien en daarbij energiezuinig is (en dus zonder al teveel fans gekoeld kan worden). Het decoderen van videobestanden kan mijn videokaart wel doen.
1. Software decoding geeft beter beeld dan hardware decoding

2. Niet alle 1080p content kan hardwarematig gedecodeerd worden

3. Er is nog steeds een probleem met subtitles en DXVA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
1) waar basseer je dat op? Want dxva maakt gebruik van sharpening, denoise, postprocessing etc, het geeft beter beeld dan bluray spelers van 2000 euro.

2) true, maar ik heb echt maar een enkele van de 500+ waar dxva niet werkt en dan gebruik ik gewoon coreavc (wat overigens automatisch gebeurd)

3) eh....ik heb nooit problemen met subs en dxva. Misschien slechte codec setup?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:38:
[...]
1. Software decoding geeft beter beeld dan hardware decoding
Dat zal hooguit gelden bij SD beeldkwaliteit omdat je dan gebruik kunt maken softwarematige upscaling. Bij iets wat al je native panelresolutie heeft zal dat niet meer spelen. Overigens zijn technieken zoals denoising en sharpening tegenwoordig ook al in de hardware geimplementeerd
2. Niet alle 1080p content kan hardwarematig gedecodeerd worden
Klopt, maar dat speelde vooral in het begin. Tegenwoordig kom ik eigenlijk geen rip meer tegen die ik niet met DXVA kan afspelen.
3. Er is nog steeds een probleem met subtitles en DXVA
Ik moet bekennen dat ik hier geen enkel probleem mee heb. Embedded subtitles in bv een MKV of losse subtitles (srt's) worden gewoon met behoud van DXVA afgespeeld.

Maar goed, de keuze voor je hardware is persoonlijk. Als jij liever een krachtigere cpu wilt, om er zeker van te zijn dat je 100 procent van je rips kunt afspelen, dan is dat je eigen keuze :)

Persoonlijk neem ik genoegen met een minder krachtige CPU die ik eenvoudig (en dus stil) kan koelen om mijn HTPC zo stil mogelijk te houden. Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Bumperke
Oke, ik heb nu nagenoeg alles werkend. Het enige waar ik nu nog naar op zoek ben is een TV kaart met 2tuners, dus opnemen en afspelen te gelijk. Welke geeft de beste kwaliteit, en werkt goed met mediaportal? :9

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
oObreezerOo schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:37:
Oke, ik heb nu nagenoeg alles werkend. Het enige waar ik nu nog naar op zoek ben is een TV kaart met 2tuners, dus opnemen en afspelen te gelijk. Welke geeft de beste kwaliteit, en werkt goed met mediaportal? :9
Wat wil je opnemen? Analoge kabel, DVB-C, DVB-T, DVB-S, Interactieve TV van KPN ( IP-TV )?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Bumperke
Woy schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:00:
[...]

Wat wil je opnemen? Analoge kabel, DVB-C, DVB-T, DVB-S, Interactieve TV van KPN ( IP-TV )?
Op dit moment is het alleen Analoog. Ik ken verder alleen Digitale TV van UPC en Ziggo... Maar dit heb ik allebij niet. Door wie word DVB-C enz gebruikt? Bedankt voor je snelle reactie!

Verwijderd

Rainesh schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:48:
1) waar basseer je dat op? Want dxva maakt gebruik van sharpening, denoise, postprocessing etc, het geeft beter beeld dan bluray spelers van 2000 euro.
Mijn ogen... en ik denk niet dat m'n HD3200 icm X2 2350 al die dingen doet... alhoewel het beeld dat hardware gedecodeerd is, zeker niet slecht is hé !!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 16:40
oObreezerOo schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:23:
[...]

Op dit moment is het alleen Analoog. Ik ken verder alleen Digitale TV van UPC en Ziggo... Maar dit heb ik allebij niet. Door wie word DVB-C enz gebruikt? Bedankt voor je snelle reactie!
digitale tv is dvb-c, misschien dus eerst je wat verdiepen in de materie voordat je vragen gaat stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 20:48:
[...]

Mijn ogen... en ik denk niet dat m'n HD3200 icm X2 2350 al die dingen doet... alhoewel het beeld dat hardware gedecodeerd is, zeker niet slecht is hé !!
Een HD3200 icm Phenom doet alle beeldbewerkingen zoals een HD4550 etc, want dan wordt er gebruik gemaakt van postprocessing. Ik heb namelijk een HD3200 icm Phenom 9550, maar sinds een tijdje een HD4830 erin omdat ik wat vaker ben gaan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Ik zat te denken aan een Hauppauge WinTV-HVR-2200, hebben jullie hier ervaring mee?

EDIT: Als ik nou later nog bijv. een abbonement bij digitenne afsluit, kan ik deze dan ook direct aansluiten op deze kaart? Of kan ik er iets externs aan hangen waar de digitenne kaart in past?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 56% gewijzigd door Bumperke op 13-11-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sa1 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:46:
[...]
digitale tv is dvb-c, misschien dus eerst je wat verdiepen in de materie voordat je vragen gaat stellen.
DVB-C is digitale tv via het kabelnetwerk. DVB-S is digitale tv via de satteliet.

Het is dus niet per definitie zo dat alle digitale tv ook DVB-C is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oObreezerOo schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:04:
Ik zat te denken aan een Hauppauge WinTV-HVR-2200, hebben jullie hier ervaring mee?

EDIT: Als ik nou later nog bijv. een abbonement bij digitenne afsluit, kan ik deze dan ook direct aansluiten op deze kaart? Of kan ik er iets externs aan hangen waar de digitenne kaart in past?

Alvast bedankt! :)
nee je hebt een smartcard nodig en dus een reader of cam die hier mee om kan gaan deze kaart geen mogelijkheden hiervoor. digitenne heeft wel zelf een usb kastje waarmee je kan kijken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 06:47
Hey,

ik heb een probleempje met de tv gemist plugin, heb nu geinstalleerd staan:
mediaportal 1.1.0 beta
streamedmp 0.8.448
TV gemist plugin 2.3
Haali
Ffdshow tryouts (laatste)
Mpc-hc

Krijg alleen bij bepaalde programma's (zoals 71 graden noord) de error "cannot play 1500.wvx" en dan "cannot play 800.wvx" en nog een paar van deze berichten. Na het wegklikken van alle errors begint het programma wel te spelen (in lage kwaliteit dan wel).

Iemand die weet hoe ik hier vanaf kom?

[ Voor 7% gewijzigd door CvDongen op 13-11-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:23:
[...]

nee je hebt een smartcard nodig en dus een reader of cam die hier mee om kan gaan deze kaart geen mogelijkheden hiervoor. digitenne heeft wel zelf een usb kastje waarmee je kan kijken
Oke, en de tv kwaliteit van onsbrabantnet, is die ook heeel goed? en werkt dat wel met die tvkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onsbrabantnet is glasvezel en werkt dus via een heel ander protocol dan de gestandaardiseerde DVB standaarden hierdoor is het alleen te gebruiken met de decoder die zij leveren. de enige providers in nederland die via de pc (en dus in mediaportal) te ontvangen zijn zijn:
DVB-T (antenne): digitenne (alle zenders via een kastje dat bij kpn te krijgen is, publieke zenders via een willekeurige DVB-T kaart)
DVB-S (satelliet): canaal digitaal (DVB-S kaart met CI en canaal digitaal CAM)
DVB-C (kabel): ziggo en caiway (DVB-C kaart met CI en alphcrypt CAM, anysee met een software CAM of CI+ en ziggo CAM moet nog komen)

misschien moet je je hierin eens verdiepen voordat je verder gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:38:
onsbrabantnet is glasvezel en werkt dus via een heel ander protocol dan de gestandaardiseerde DVB standaarden hierdoor is het alleen te gebruiken met de decoder die zij leveren. de enige providers in nederland die via de pc (en dus in mediaportal) te ontvangen zijn zijn:
DVB-T (antenne): digitenne (alle zenders via een kastje dat bij kpn te krijgen is, publieke zenders via een willekeurige DVB-T kaart)
DVB-S (satelliet): canaal digitaal (DVB-S kaart met CI en canaal digitaal CAM)
DVB-C (kabel): ziggo en caiway (DVB-C kaart met CI en alphcrypt CAM, anysee met een software CAM of CI+ en ziggo CAM moet nog komen)

misschien moet je je hierin eens verdiepen voordat je verder gaat.
Oke , super bedankt! _/-\o_ Ik wil graag een abbo bij digitenne en dan een dual tv tuner zodat ik tegelijk kan opnemen en afspelen. Ook wil ik graag live tv kunnen pauzeren. Welke kaart kan ik dan het beste pakken? :)

EDIT: Ik heb op mijn tv ook een aansluiting voor zo'n digitenne kaart, hoef ik dan niet zo'n speciale kaart te halen voor mijn htpc?

[ Voor 6% gewijzigd door Bumperke op 14-11-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:31
toch ook de gok maar eens gewaagt omdat ik zag dat mediaportal ook overweg kan met de dreambox

nu ben ik heel de avond al aan het kloten
met de dreambox plugin krijg ik een foutmelding omdat hij een skin niet kan vinden (wordt er ook niet bij gedaan)

toen wist ik dat ik ergens gelezen had dat de ondersteuning voor dreambox er standaart in zat, dus ik weer zoeken
en ja hoor gevonden dreambox
alleen zie ik bij m'n plugins de Videolan Plugin niet
zal vast iets heel simels zijn, maar krijg het niet gevonden

nieuwste VLC geinstaleerd, mediaportal al een x of 5 geinstaleerd
maar hij blijft er niet tussen komen

VLC plugin gevonden en dreambox weer geinstaleerd
blijkt helaas de zelfde te zijn die ik al eerder had
dus komt helaas ook de zelfde foutcode terug
kan skin niet vinden, help.. ;(
uitzending gemist geinstaleerd, zelfde probleem
kan skin niet vinden
skins, gevonden in de goede map gezet
krijg ik de volgende foutmelding
HRESULT E_FAIL has been returned from a call to a COM component

[ Voor 20% gewijzigd door creon op 14-11-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
Heb nu nog een vervelend probleem: audio/video sync klopt niet als ik tijdens een film de skip functie gebruik.

Dit heb ik alleen bij de volgende 3 factoren:
- 24 hz output
- 1080p beeldmateriaal (mkv's in mijn geval)
- ondertiteling (mpchc of directvobsub)

Waneer één van de factoren wegvalt werkt het wel! Heb ze alleen alle drie nodig...
Als ik de video stop, paar seconden wacht, en dan weer play is de film weer "in sync"

Heb overal gelezen dat het aan de 24 hz ligt, maar ik heb dat alleen als ik ondertiteling gebruik en 1080p beeldmateriaal.

Is dit probleem een bug, en zo ja, is er een workaround voor? (naast reclock)
En zo nee, hoe los ik het op? :)

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een bericht voor iedereen die de tvseries plugin gebruikt thetvdb.com is down dus er kan geen data opgehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
CvDongen schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 01:38:
Heb nu nog een vervelend probleem: audio/video sync klopt niet als ik tijdens een film de skip functie gebruik.

- 24 hz output

Waneer één van de factoren wegvalt werkt het wel! Heb ze alleen alle drie nodig...
Als ik de video stop, paar seconden wacht, en dan weer play is de film weer "in sync"

Heb overal gelezen dat het aan de 24 hz ligt, maar ik heb dat alleen als ik ondertiteling gebruik en 1080p beeldmateriaal.

Heb je geupdate naar de laatste versie? Want in de roadmap stond dat het 24hz probleem is opgelost, maar of het al erin verwerkt is weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:20

- 24 hz output

http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2060
http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2401

Bugs dus... Als je Windows 7 niet gebruikt, gewoon updaten naar de nieuwste SVN. Als je Windows 7 gebruikt en een nvidia gpu hebt, je drivers upgraden naar de laatste beta, en de nieuwste SVN proberen. En als het nog niet werkt, wachten op een volgende SVN, want ze zullen 't nog wat verbeteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- 24 hz output

Ik heb da ook nog gehad, probeer eens andere codecs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CvDongen
Het werkt nu eindelijk, met de mpchc subs. Het duurt bij skippen altijd eventjes voor de audio weer in sync is. Maar hij doet het, dus ik ben er blij mee. Bedankt voor jullie tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Kan MediaPortal goed omgaan met de Hauppauge WinTV-HVR-2200? Ik zou er alleen analoge tv mee opnemen van Ziggo, omdat digitale tv me veel te veel gedoe en kosten is met decoders en CI sloten etc. Voor digitale TV (SD) heb ik ook een Humax 9200c staan overigens.

Kortom, gaat dit goed werken, ook met EPG etc? Op het mediaportal forum lees er niet zoveel over namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Laatst online: 10:31
weet hier mischien iemand wat ik met de foutmelding
HRESULT E_FAIL has been returned from a call to a COM component
moet doen

wil met mediaportal tv kijken via mijn dreambox
maar krijg een foutmelding waarna ik alleen nog mediaportal af kan sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 10:08
Voordat ik MP heb geinstalleerd draaide .mkv files perfect met VLC.
Nu lijkt het alsof de .mkv files ineens 'sloom' worden afgespeeld, met een of andere lag. Kan dit liggen aan de codecs? Ik heb Coda Codec 3.3 en COREAVC icm Hali Media Splitter, dit werkte in VLC perfect.

En Moving Pictures werkt perfect hier, met films.... is er ook een mogelijkheid voor TV series (usenet filenames)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis Lammers schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:04:
Voordat ik MP heb geinstalleerd draaide .mkv files perfect met VLC.
Nu lijkt het alsof de .mkv files ineens 'sloom' worden afgespeeld, met een of andere lag. Kan dit liggen aan de codecs? Ik heb Coda Codec 3.3 en COREAVC icm Hali Media Splitter, dit werkte in VLC perfect.

En Moving Pictures werkt perfect hier, met films.... is er ook een mogelijkheid voor TV series (usenet filenames)?
mp-tvseries plugin werkt perfect met de usenet filenames en draait bij mij al een jaartje geweldig. alleen is de site thetvdb.com(waar al de data vanaf gehaald wordt) nu even down door een probleem in het datacenter. moet eind vandaag opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd, mp-tvseries plugin werkt perfect. Als je iets terug kijkt in dit topic heb ik een eigen gecompilede versie waar je ook nederlandse subs mee kunt downloaden. Ik moet alleen nog eens gaan kijken of ik het makkelijker kan maken om de subs te syncen vanuit mediaportal zelf.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Beste iedereen, ik gebruik nu al bijna 2 jaar MP icm ziggo om o.a. tv te kijken.
Omdat ik steeds minder "live tv" kijk ben ik op zoek naar alternatieven zoals uitzending gemist en rtl gemist.
De reden dat ik nog "live tv" kijk is het nieuws en neem ik een soap op op TV5

Heeft iemand al ervaring met kanalenkiezer,televisieonline,relictstreamtv e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Welke codec's gebruiken jullie voor TV (DTV-C)?
Ik heb nu net Windows 7 met SAF + PowerDVD geinstalleerd en alles werkt prima behalve sommige TV zenders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 21:27
Ik heb een vraag voor de IRTrans/OrigenAE gebruikers onder ons. Heb sinds een tijd een systeem gebaseerd op de OrigenAE S10V. Perfecte kast. Aangezien ik in de VS woon, gebruik ik de plugin die Hulu Desktop kan opstarten. Via Hulu kan ik dan de laatste TV-series en The Daily Show van de vorige dag kijken. Werkt perfect. Behalve dan dat de bijgeleverde IRTrans afstandsbediening van OrigenAE niet werkt in Hulu.
Nu weet ik dat dat komt, omdat je een stuk code uit het apps.cfg bestand van IRTrans moet verwijderen. Als je dit niet doet, wordt elke opdracht van de remote dubbel geregistreerd. Dit was ook zo voor Total Media Theater, maar dat heb ik weten te repareren door een stuk code voor dat programma te importeren. Om dit voor Hulu Desktop te doen heb je echter de App en Class name van Hulu Desktop nodig en ik weet niet hoe ik die kan vinden. Heb zowel IRTrans als OrigenAE gemaild, maar die geven beide niet thuis. Kan iemand mij hier uitleggen hoe ik deze info kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ThaClown schreef op maandag 16 november 2009 @ 12:25:
Welke codec's gebruiken jullie voor TV (DTV-C)?
Ik heb nu net Windows 7 met SAF + PowerDVD geinstalleerd en alles werkt prima behalve sommige TV zenders....
Ik gebruik de standaard codecs van MS (zowel voor Mpeg2 als H264). Deze zijn afgeleid van Cyberlink en gebruiken DXVA en dergelijke. Ik heb er eigenlijk geen enkel probleem.

Ik zie eigenlijk geen reden meer om 3party codecs te installeren.

Maar goed, MP en codecs is soms wel eens een crime om werkend te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgeOfPanic schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 07:50:
Ik heb een vraag voor de IRTrans/OrigenAE gebruikers onder ons. Heb sinds een tijd een systeem gebaseerd op de OrigenAE S10V. Perfecte kast. Aangezien ik in de VS woon, gebruik ik de plugin die Hulu Desktop kan opstarten. Via Hulu kan ik dan de laatste TV-series en The Daily Show van de vorige dag kijken. Werkt perfect. Behalve dan dat de bijgeleverde IRTrans afstandsbediening van OrigenAE niet werkt in Hulu.
Nu weet ik dat dat komt, omdat je een stuk code uit het apps.cfg bestand van IRTrans moet verwijderen. Als je dit niet doet, wordt elke opdracht van de remote dubbel geregistreerd. Dit was ook zo voor Total Media Theater, maar dat heb ik weten te repareren door een stuk code voor dat programma te importeren. Om dit voor Hulu Desktop te doen heb je echter de App en Class name van Hulu Desktop nodig en ik weet niet hoe ik die kan vinden. Heb zowel IRTrans als OrigenAE gemaild, maar die geven beide niet thuis. Kan iemand mij hier uitleggen hoe ik deze info kan vinden?
AgeOfPanic, hoe heb je hulu aan de praat gekregen binnen mediaportal? Ik was hier zelf ook al een tijdje naar op zoek. Ik heb zelf een S16V, dus ik vraag me af of iemand een antwoord kan geven op de vraag over het aansturen van de remot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:36:
[...]

AgeOfPanic, hoe heb je hulu aan de praat gekregen binnen mediaportal? Ik was hier zelf ook al een tijdje naar op zoek. Ik heb zelf een S16V, dus ik vraag me af of iemand een antwoord kan geven op de vraag over het aansturen van de remot.
Via de Multishortcut plugin kun je een link naar een extern programma, zoals Hulu Desktop aanmaken in je Basichome scherm (ik gebruik StreamedMP). Zoek even naar de laatste versie, want alleen die werkt met de nieuwste beta van MP. Als je Hulu Desktop afsluit, keer je automatisch terug naar MP. Bedien nu Hulu Desktop met mijn Dinovo Mini, wat prima werkt. Hulu Desktop kun je downloaden via Hulu.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AgeOfPanic schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:02:
[...]

Via de Multishortcut plugin kun je een link naar een extern programma, zoals Hulu Desktop aanmaken in je Basichome scherm (ik gebruik StreamedMP). Zoek even naar de laatste versie, want alleen die werkt met de nieuwste beta van MP. Als je Hulu Desktop afsluit, keer je automatisch terug naar MP. Bedien nu Hulu Desktop met mijn Dinovo Mini, wat prima werkt. Hulu Desktop kun je downloaden via Hulu.
.
Thanks! Dat ga ik ook even proberen. Hulu desktop had ik al draaiend, maar nog niet in MP. Ook zoals jij bediende ik die met een DiNovo mini :) Aangezien ik niet in de US woon moet ik gebruiken maken van Hotpotshield, ik zal eens kijken of dat ook met Multishortcut op te starten is vanuit MP

• Goofyduck384
  • Laatst online: 18-09 18:48
Goede topic start, vooral de uitleg van de codec. Ik kom alleen niet uit de volgende twee dingen:

Ik kies voor de High-end set-up, want ik heb de htpc via s/pdif aan mn versterker hangen, die dts aankan.
Alleen kan ik in ffd-show niet de audiocodecs instellen.
Ik moet daar bij dts en ac3 instellen dat het via s/pdif gaat (zie plaatje in de topicstart) Alleen kan ik bij beide enkel kiezen voor "disabled, liba52 of libavcodec"
Datzelfde geldt ook voor AC3... Enig idee hoe dit kan??

Verder bij MPCHome Cinema. Hier heb ik de speler gedownload, en daarna de StandAlone. Bij de StandAlone heb ik toen uit het zip bestand alleen de benodigde MPCVideoDec.ax uitgepakt en geplakt in de system32 folder.
Daarna naar start gegaan, en de code ingevoerd, echter krijg ik dan de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/3134/naamloosx.jpg

Hoe komt dit en wat moet ik nu doen??

Verwijderd

ac3 filter downloaden en deze voor de spdif passthrough gebruiken. je moet deze dan ook in filters zetten bij video's -> filters.

• Goofyduck384
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:48:
ac3 filter downloaden en deze voor de spdif passthrough gebruiken. je moet deze dan ook in filters zetten bij video's -> filters.
Ik heb AC3 filter gedownload, en dus dat ene bestandje uitgepakt en geplaats in de system32 folder. Maar begrijp ik nou goed dat ik alle bestandjes moet uitpakken en niet alleen de bovenstaande?
En ik begrijp niet helemaal in welke folder ik ze moet zetten. Waar moet de map "filters" heen? Waar staat die directory "video's"?

Verwijderd

vreemd bij mij was ac3 filter een simpele installer. en video's -> filters bedoelde ik de post proccesing dacht dat deze filters heette zie plaatje.

ac3 filter
plaatje configuratieAfbeeldingslocatie: http://hobring.esero.net/saf/mp/MP_postprocessing.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 21:48:
DTS en AC3 op disabled zetten, in tab OUTPUT spdif aanvinken, werkt prima!
Komt door de nieuwe versie van FFDSHOW.

AC3 filter kun je overboord gooien, scheelt weer een codec.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goofyduck384 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:31:
Goede topic start, vooral de uitleg van de codec. Ik kom alleen niet uit de volgende twee dingen:

Ik kies voor de High-end set-up, want ik heb de htpc via s/pdif aan mn versterker hangen, die dts aankan.
Alleen kan ik in ffd-show niet de audiocodecs instellen.
Ik moet daar bij dts en ac3 instellen dat het via s/pdif gaat (zie plaatje in de topicstart) Alleen kan ik bij beide enkel kiezen voor "disabled, liba52 of libavcodec"
Datzelfde geldt ook voor AC3... Enig idee hoe dit kan??

Verder bij MPCHome Cinema. Hier heb ik de speler gedownload, en daarna de StandAlone. Bij de StandAlone heb ik toen uit het zip bestand alleen de benodigde MPCVideoDec.ax uitgepakt en geplakt in de system32 folder.
Daarna naar start gegaan, en de code ingevoerd, echter krijg ik dan de volgende melding:
[afbeelding]

Hoe komt dit en wat moet ik nu doen??
Goofyduck was voor jouw bedoeld!

DTS en AC3 op disabled zetten, in tab OUTPUT spdif aanvinken, werkt prima!
Komt door de nieuwe versie van FFDSHOW.

AC3 filter kun je overboord gooien, scheelt weer een codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg onder win7 de HD zenders niet aan de praat, lage fps en beeld wisselt van kleur (geel, rood, bruin)
Heb de MPC en powerdvd codecs geprobeerd, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:26:
Krijg onder win7 de HD zenders niet aan de praat, lage fps en beeld wisselt van kleur (geel, rood, bruin)
Heb de MPC en powerdvd codecs geprobeerd, iemand enig idee?
Ik weet dat de laatste SVN bij Vista problemen heeft met de Powerdvd codec. Dus misschien is dat zelfde probleem in 7. MPC gaat volgens mij sowieso niet werken.
Zit er in Windows 7 niet ook Microsofts eigen codecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
Ik zou eerlijk gezegd ffdshow helemaal niet meer gebruiken. De nieuwste beta van MediaPortal heeft de videocodec van MPC al ingebouwd voor HD films inclusief ondersteuning van subtitles. Eventueel kun je het SAF pack gebruiken voor de PowerDVD codecs, maar in bijvoorbeeld Windows 7 zitten al goede MPEG2 codecs. Volgens mij kun je met de ingebouwde MPA codecs al kiezen voor SPDIF.
Ik zou bij een nieuwe install alles zo clean mogelijk houden en pas bij problemen evt een extra codec installeren. Het meeste werkt al out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha nice dat die codec al ingebouwd zit ! Ik moet zeggen qua beeldkwaliteit vind ik die toch zeer goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Heb inmiddels de audio voor elkaar.
Nu echter mijn FloppyDTV Everywere.. Deze heb ik in mijn htpc gebouwd, en de nieuwste drivers gedownload en geïnstalleerd. Nu werkt de tv prima in het programma FireDTV Viewer. Hij vindt een hele boel zenders, echter de rangschikking onbreekt nog. Maar dat is latere zorg (tenzij dit gemakkelijk aan te passen is? Ik vindt nergens een handleiding, en al ff wezen stoeien...)

Maar wanneer ik nu de TV configuratie start van MediaPortal, vindt hij helemaal geen zenders.. Ik zit in het Caiway gebied (Harderwijk). Hardwarematig vindt hij mijn kaartje wel, alleen tijdens de scan komt er niets te voorschijn..

Is er ook een uitleg stap voor stap (net als in de topicstart) voor het goed instellen van de tv configuratie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een tijd aan het zoeken geweest en heb intelliremote geprobeerd en nog een aantal andere programma's, maar ik krijg het niet voor elkaar dat mijn wmc remote helemaal goed werkt met MP. Ik heb gelezen dat deze als je hem aan vinkt in de configuratie scherm van MP goed moet werken maar dat doet hij niet. Heeft er iemand een progje voor om dit goed te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Welke theme/skin moet ik hebben om het er zo te laten uitzien?
http://www.pcbymp.nl/ , de video. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dennis Lammers schreef op zondag 22 november 2009 @ 11:58:
Welke theme/skin moet ik hebben om het er zo te laten uitzien?
http://www.pcbymp.nl/ , de video. :)
StreamedMP of Mediastream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Thanks!
Nu begint het pas echt ergens op te lijken... :)

Weet iemand nog een leuke afstandsbediening/remote van een paar euro die prima werkt met MP?
Dus dat ik hem kan bedienen via afstandsbediening terwijl mijn laptop van HDMI naar HDMI aan me TV verbonden is? :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips OVU412000€ 10,44€ 10,44
1Philips RC1974506€ 7,06€ 7,06
ImporterenTotaal€ 17,50

microsoft compatible dus werkt gewoon met de mce remote functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Is er een optie om MP en de StreamedMP plugin Nederlands te krijgen?
Want als ik voor Dutch kies blijft alles gewoon in het engels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernst67
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 21:12
Live TV streamen naar een TV met ingebouwde wifi?

Weet iemand of het mogelijk is om een TV met ingebouwde streaming client te gebruiken als frontend? Ik zou graag een tv in mijn slaapkamer hangen die met de TVserver werkt die in de woonkamer staat. Nu kan ik aan de TV natuurlijk een PC met Mediaportal front-end hangen, maar da's geen fraai gezicht. Alleen de TV aan de muur is veel mooier.

Overdracht van het signaal via wireless HDMI zou de makkelijkste oplossing zijn, maar daarvoor is nog geen echte standaard.

Nu zijn er steeds meer TV's met ingebouwde wi-fi en een streaming client (bijvoorbeeld de Philips NET-TV serie). Zou je vanaf een MediaPortal TVserver live TV kunnen streamen naar zo'n NET TV? Of zou iemand daar dan een plugin voor moeten schrijven?
Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.