WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik heb geinstalleerd als codecs:
coda pack 3.3
CoreAVC incl. Haali Media Splitter
Windows Media Player Classic Home Cinema
In de opties zag ik staan dat VobSub nodig is voor subs, maar ik heb die geinstalleerd en dan spelen de video's niet meer af waar ik ondertiteling voor af....
De filenames zijn exact aan elkaar gelijk en de subtitles zijn in de opties aangevinkt en op Dutch gezet.
Is er misschien een knop die ik moet indrukken om ondertitels te krijgen?
Zoals normaal de Subtitle knop op een DVD afstandsbediening...
zo ja. wat is die toetsencombinatie op een toetsenbord?
Net voordat ik de file opstart staat er bij file information wel Subtitles, dus hij weet dat er een subtitle bij zit
[ Voor 8% gewijzigd door Deezers op 22-11-2009 16:49 ]
Verwijderd

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 17:32 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Ik ga naar XBMC, daar werken de subtitles wel!
[ Voor 75% gewijzigd door Deezers op 22-11-2009 18:36 ]
ik heb de stappen uit de installatie tutorial gevolgd maar vind voor dit probleempje de oplossing niet, weet iemand hier hoe ik het op kan lossen?
edit: ik krijg ook in streamedMP die hippe achtergrondplaatjes niet aan de gang, ik heb gewoon een audiomixer etc.. hoe krijgen jullie/TS de achtergrond van bv heroes?
edit2: ik snap er geen kloot van denk ik

[ Voor 39% gewijzigd door Reloader op 22-11-2009 20:38 ]
Maar het lukt bij mij niet. De extensie staat al standaard ingevuld in de lijst met bekende bestandsformaten.
Mijn standaard player = internal dshow player (i.v.m. plugin tv-gemist)
Wat moet ik nog meer instellen?
Of kan het iets te maken hebben met "beperkingsbeleid voor software" van Vista x64 NL?
[ Voor 14% gewijzigd door CAD-tekenaar op 22-11-2009 23:02 ]
Verwijderd
Voor zover ik weet bestaat er nog niet zoiets direct in een TV.Ernst67 schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:10:
Live TV streamen naar een TV met ingebouwde wifi?
Weet iemand of het mogelijk is om een TV met ingebouwde streaming client te gebruiken als frontend? Ik zou graag een tv in mijn slaapkamer hangen die met de TVserver werkt die in de woonkamer staat. Nu kan ik aan de TV natuurlijk een PC met Mediaportal front-end hangen, maar da's geen fraai gezicht. Alleen de TV aan de muur is veel mooier.
Overdracht van het signaal via wireless HDMI zou de makkelijkste oplossing zijn, maar daarvoor is nog geen echte standaard.
Nu zijn er steeds meer TV's met ingebouwde wi-fi en een streaming client (bijvoorbeeld de Philips NET-TV serie). Zou je vanaf een MediaPortal TVserver live TV kunnen streamen naar zo'n NET TV? Of zou iemand daar dan een plugin voor moeten schrijven?
Wat je wel kan doen is een Atom/ION-based systeem nemen, deze zijn klein genoeg om achter een TV te plakken. Het geld dat je bespaard door niet een of andere TV te kopen met Wifi of Draadloos HDMI kan je dan mooi steken in zo'n systeempje.
Dennis Lammers schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:46:
Sorry jongens!
Ik ga naar XBMC, daar werken de subtitles wel!

geen idee wat je (niet) gedaan hebt, maar bij mij werken subtitles in een keer...
Alle Engelse series werken
Nederlandstalige series die werken: Aspe, Het Eiland
Nederlandstalige series die niet werken: Van vlees en Bloed, Code 3, Los Zand, Jes!
Ik heb deze al verwijderd uit de database en opnieuw toegevoegd in de plugin config, maar heeft niet geholpen, iemand een idee om dit op te lossen?
EDIT: Ik heb nu de volledige databasefile verwijderd en volledig opnieuw opgebouwd via het invoeren van de series. maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
[ Voor 27% gewijzigd door timofp op 23-11-2009 23:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
je moet ook de plaatjes van de tvseries plugin verwijderen en deze opnieuw downloaden anders pakt hij de oude plaatjes weer.timofp schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:23:
Ik heb een probleem met de TV series plugin, ik gebruik Thetvdb.net als source voor info en afbeeldingen, dit werkt goed voor alle Engelstalige series, maar voor enkele vlaamse wil het lukken. Ik krijg van enkele vlaamse series geen banners, wel sommige informatie. Nochtans staan voor de series die ik wil deze wel online als ik naar de site surf en had ik deze ook in MP voor de install van windows 7.
Alle Engelse series werken
Nederlandstalige series die werken: Aspe, Het Eiland
Nederlandstalige series die niet werken: Van vlees en Bloed, Code 3, Los Zand, Jes!
Ik heb deze al verwijderd uit de database en opnieuw toegevoegd in de plugin config, maar heeft niet geholpen, iemand een idee om dit op te lossen?
EDIT: Ik heb nu de volledige databasefile verwijderd en volledig opnieuw opgebouwd via het invoeren van de series. maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
en waar vind ik deze plaatjes? want in de tvseries plugin config staat dat het path naar de afbeeldingen in het database bestand is, en dit bestand heb ik verwijderd, dit bevond zich in c:/programdata. Worden ze nog ergens anders opgeslagen?Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:32:
[...]
je moet ook de plaatjes van de tvseries plugin verwijderen en deze opnieuw downloaden anders pakt hij de oude plaatjes weer.
[ Voor 3% gewijzigd door timofp op 24-11-2009 09:55 ]
Verwijderd
Ik heb alle afbeeldingen van MPTVseries verwijderd uit de map thumbs, de database verwijderd en opnieuw aangemaakt, hij heeft alle afbeeldingen opnieuw gedownload, maar nog steeds no go...Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:06:
in de appdata waar je de map database gevonden hebt staat ook een map thumbs hier staan alle plaatjes in van de media-portal plugins dus ook van moving pictures en mp-tvseries je moet hier dus de juiste van verwijderen en dan ook de database weer verwijderen anders heb je broken links.
In de MPTVSERIES config staan bij de series waar ik geen banner van heb wel de links naar de banner, maar deze afbeeldingen staan dan niet in de map thumbs, en heb de afbeeldingen manueel toegevoegd, maar ook dit werkt niet. Nog een ander vreemd iets, alle series staan op volgorde, behalve de 4 niet-werkende niet. 3 ervan staan helemaal vooraan en 1 staat dan wel op volgorde.
EDIT: ik heb het probleem gevonden denk ik, ik weet wel geen oplossing. Op thetvdb.net hebben de vlaamse series die wel werken naast banners met properties 'nederlands' ook banners met properties 'english'. de vlaamse series die niet werken hebben online enkel banners met properties 'nederlands'. ik denk dat dit het probleem is, maar hoe moet ik aangeven dat mediaportal voor de nederlandse series nederlandse afbeeldingen moet downloaden en voor de engelse series engelse afbeeldingen. ik kan in de config namelijk enkel 1 taal aanduiden.
[ Voor 21% gewijzigd door timofp op 24-11-2009 11:41 ]
Verwijderd
edit: wat je ook kunt proberen is bij de online data het vakje languages open te laten.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 13:13 ]
Verwijderd
Ik heb vandaag genoodzaakt een nieuwe installatie moeten doen. Daar ik er al een tijdje uit ben heb ik alles zo wat terug moeten lezen
Ik draai op windows 7 64bit en dit heb ik geinstalleerd:
haali mediasplitter
mediaportal (de beta versie + svn versie)
saf (ook unlocked)
Dit is alles. Pc is uiteraard volledig geupdate, alle drivers en stuff
Nu speelt alles zoals het hoort maar in mijn collectie hd films heb ik sommige van het .mpg bestand hierbij krijg ik de volgende fout: kan niet afspelen: video: avc - audio: ac3
Ook bij .wmv bestanden heb ik een probleem, deze spelen af maar ik heb gewoon groen -zwart vertekend beeld , audio werkt maar van beeld zie je dus niets.
Kan iemand mij hieromtrent wat op de juiste weg helpen? Ik veronderstel dat het een codex probleem is (of eerder tekort aangezien ik nog niet zoveel geinstalleerd heb)
Of zou ik al eerder die bestanden moeten omzetten naar mkv containers of dergelijke? Ik vind het jammer aangezien ik ondertitels en al heb en het beeld goed afspeelt (beter dan vroeger) maar nu kan ik sommige formaten niet afspelen.
Vroeger draaide ik ook op mediaportal maar had ik ook coreavc en ook de saf filters maar was toen nog manueel te registreren geloof ik.
Alvast bedankt aan wie me op weg kan helpen
Heb nog wat opzoek werk gedaan, en je kan maar 1 taal gebruiken blijkbaar, dus ik ga ofwel de banners op thetvdb moeten aanpassen ofwel tijdelijk de taal veranderen, maar dan worden die van de andere taal niet meer geupdate.Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:13:
een account aanmaken op thetvdb.org en de banners opnieuw toevoegen met onder de engelse taal
edit: wat je ook kunt proberen is bij de online data het vakje languages open te laten.
Als je het vakje openlaat is trouwens hetzelfde als engels kiezen.
EDIT: heb de instelling even op NL gezet en nu worden ze mooi gedownload, daarna terug op Engels gezet, enig nadeel is dat als hij nu op engels staat de NL series niet meer geupdate worden, maar dat neem ik er dan maar bij. dus voor mensen die dit probleem ook moesten tegenkomen, dit is een oplossing als je het kleine ongemak erbij wilt nemen.
@Falcys, een concrete oplossing heb ik niet voor jou, ik gebruik een iets ander codec systeem, ffdshow, AC3Filter, Haali media splitter en vobsub, verder Power DVD codecs voor afspelen DVD. Dit is een van de configs die in de startpost staan, na wat spelen met de instellingen van MP en de diverse codecs heb ik 99% werkend gekregen, heb tot nu toe 1 bestand met error, maar die kijk ik dan maar buiten MP. Maar zoals je zelf al aangaf is het wrs een codec probleem, dit kan zich zowel in de instellingen van de codec als in de instellingen in MP met betrekking tot de codecs afspelen.
[ Voor 43% gewijzigd door timofp op 24-11-2009 20:37 ]
Verwijderd
@timofp de makers weten trouwens van dit probleem ze hebben hem staan onder issue 219 geen idee of ze van plan zijn dit op te lossen.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2009 21:39 ]
En jij bedankt voor je bijdrage!DFS schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 21:47:
Wat een droevig programma

Verwijderd
Ik had hier van een paar personen gelezen dat het eigenlijk redelijk vlot gaat met die saf en dat was ook wel zo behalve dat ik deze 2 formaten niet kan spelen
mpeg-2 video decoder: cyberlink video/ sp decoder (pdvd9)
h.264 vide decoder : mpc - videodecoder
mpeg / ac3 audio decoder : FFdshow audio decoder
aac audio decoder : FFdshow audio decoder
Dit zijn mijn instellingen in mediaportal . Dvd is dus geen probleem , enkel .mpg(hier krijg ik message dat het niet kan gespeeld worden omwille van : video : avc en audio : ac3 en .wmv (hier krijg ik geluid maar volledig vertekent groen beeld)
Ik kan andere codecs gebruiken maar dan moet ik die toch in h.264 video decoder zetten degene die nu afgehandeld word door mpc video decoder? Ik zou dus graag deze codecs houden aangezien ik heel goed beeld heb en ondertitels die perfect meewerken maar ik zoek iets om er bij toe te voegen laat ik het zo zeggen
(behalve dan het volgende probleem: als ik 1080p content afspeel vanuit mediaportal is het beeld schokkerig...
doe ik dit "gewoon" in mediaplayer dan loopt het vloeiend. hoe kan dat? WM en MP gebruiken toch dezelfde codecs etc?
hardware specs:
Athlon II 250
2gb DDR2 800
M4a785Mpro (785G dus Radeon HD4200)
zou toch voldoende moeten zijn voor 1080P content....
[ Voor 6% gewijzigd door Reloader op 25-11-2009 13:03 ]
Dat probleem had ik ook een tijdje. Bij mij had ik de verkeerde audio renderer ingesteld in MP.Reloader schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:02:
heb je de codecs geinstalleerd zoals in de startpost word aangeraden? want dat werkte bij mij in een keer...
(behalve dan het volgende probleem: als ik 1080p content afspeel vanuit mediaportal is het beeld schokkerig...
doe ik dit "gewoon" in mediaplayer dan loopt het vloeiend. hoe kan dat? WM en MP gebruiken toch dezelfde codecs etc?
hardware specs:
Athlon II 250
2gb DDR2 800
Verwijderd
WM en MP hoeven niet dezelfde codecs te gebruiken, kan wel. WM is op basis van merit, MP wat je ingesteld heb in de configuration.Reloader schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:02:
heb je de codecs geinstalleerd zoals in de startpost word aangeraden? want dat werkte bij mij in een keer...
hardware specs:
Athlon II 250
2gb DDR2 800
Dat 1080p schokkerig gaat in MP en niet in WM kan ook komen door 'cool 'n' quite'. Door het terugclocken van je cpu daalt ook de HT link snelheid waardoor je hd4200 een tekort aan bandwith heeft. Te toetsen door in Win in je power options je cpu clock min en max op 100% te zetten.
Verwijderd
in de power options een nieuw schema gemaakt en CPU altijd op 100% gezet.
om ff de codecs te checken,
MPC-MPA Decoder filter staat op Decode to speakers - Stereo
DTS decode staat op: Decode to speakers - stereo
MPEG2 Videodecoder staat aangevinkt: Enable planar YUV mediatypes & Always display forced subtitles
Videorender settings op EVR
dat is dus onder het tabje Directshow filtercontrol
onder het tabje videos
MPEG 2 Videodecoder: MPC-MPEG2 videodecoder (GABEST)
H264: ffdshow MPEG-4 Video decoder
MPEG/AC3: MPC-MPA Decoder filter
AAC: FFDshow audio decoder
Audio renderer: Defualt directSound device
verder geen vinkjes oid..
als iemand bovenstaande wil verifieren.. als het begrijpelijk is..
bvd
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Het zou waarschijnlijk zelfs nog wat beter kunnen maar ik krijg met geen mogelijkheid 24P fatsoenlijk aan de praat onder MP. Als ik mijn Asus op Full HD 24P instel dan heb ik onder MP een hakkelende weergave en audio sync problemen. Stel ik de desktop op 50Hz of 60Hz in dan heb ik genoemde problemen niet, waarbij 60Hz eigenlijk het lekkerste loopt maar niet zo vloeiend als 24P kan zijn (in mijn beleving).
Nu heb ik her en der al gelezen dat de 24P ondersteuning door MP niet geweldig is. Ik heb vrijwel alle instellingen onder MP uitgeprobeerd maar niets wat het e.e.a. oplost. Iemand nog een tip waaruit blijkt dat ik mogelijk over het hoofd heb gezien?
XBMC is in vergelijking met MP geen geschikt alternatief voor mijn setup. Een fatsoenlijke weergave van video is met XBMC een stuk lastiger. Het beeld lijkt vaak uit 2 helften te bestaan, gescheiden door een horizontale lijn en het gaat allemaal met veel meer horten en stoten, ongeacht de instellingen. Het korte opstarten van XBMC is wel een prettige ervaring, deze is bij MP aanmerkelijk langer.
[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 26-11-2009 20:58 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
geinstalleerd maar kan deze niet selecteren in mediaportal configuration...Rainesh schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:50:
selecteer een andere videocodec voor h.264, installeer anders MPC-HC codec en selecteer die. Door fddshow komt je cpu kracht te kort.
ik heb de keuze uit microsoft dtv-dvd decoder en 3 verschillende ffdshow codecs...
Ik grijp overigens RC1 aan om mijn MediaPortal HTPC eens even overnieuw te installeren. Heb nu wel het idee dat ik de setup aardig werkend heb, zowel qua codecs, als ook de afstandsbediening en het display van de Antec Remote Black kast. Al heb ik heel af en toe nog wel dat de afstandsbediening lijkt te blijven hangen, maar ik heb nog niet kunnen lokaliseren waar dit vandaan komt. Het komt daarvoor ook te weinig voor.
SRK35ZS-W
De subs kan ik prima selecteren met de afstb. maar ik zie ze dan zeg maar niet. Geen enkele trouwens ook niet als het engels is.
Ik gebruik de coreavc codec voor mn ion chip (asrock 330).
En voor de rest heb ik de saf codec geinstalleerd.
iemand een idee? ik lees van verschillende mensen dat het zonder veel config al moet werken...
Verwijderd
coreavc is je probleem zet de h264 codec terug naar SAF instellingen. beide codecs werken via de videokaart alleen hoe is anders. coreavc werkt via Nvidia cuda™ en SAF werkt via dxva (werkt in tegenstelling tot cuda ook op een ati kaart). SAF is ontworpen om verschillende codecs samen te laten werken als je er een andere tussen gooit dan kunnen sommige dingen zoals subs het niet meer doen.general_p schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:14:
Ik heb nog 1 probleem met mn subs.. en dan voornamelijk bij mkv bestanden.
De subs kan ik prima selecteren met de afstb. maar ik zie ze dan zeg maar niet. Geen enkele trouwens ook niet als het engels is.
Ik gebruik de coreavc codec voor mn ion chip (asrock 330).
En voor de rest heb ik de saf codec geinstalleerd.
iemand een idee? ik lees van verschillende mensen dat het zonder veel config al moet werken...
Verwijderd
- laatste MP build
- FFDSHOW - zet de H.264 decoder uit
- HAALI
- MPC-HC standalone filters registeren => neem deze voor x.264 MKV
en klaar ! daarmee speel je alles af
Verwijderd
dit is dus bijna precies wat SAF is. alleen dan in een pakket met de cyberlink x264 dxva codecs.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 12:43:
SAF...wtf.. dat is allemaal niet nodig.. Ik begrijp niet dat mensen zo sukkelen:
- laatste MP build
- FFDSHOW - zet de H.264 decoder uit
- HAALI
- MPC-HC standalone filters registeren => neem deze voor x.264 MKV
en klaar ! daarmee speel je alles af
Verwijderd
Ik veronderstel dat je een kaart daarvoor in je htpc moet zitten hebben?
Ik zie zelf bij mij in mijn beginscherm waar videos en zo staat geen radio bijstaan (misschien omdat ik neen geantwoord heb op de vraag of je met mediaportal tv gaat bekijken die je krijgt bij de installatie)
Kun je de radiozenders niet importeren in mediaportal (beetje zoals je nu naar de site van een radiozender gaat , op live klikt en je hoort de zender) zonder een kaart?
Ik heb eventjes naar last.fm plugin gekeken maar voor die radio moet je betalen als ik het goed heb?
dus echt (radio) is het niet maar ik gebruik het erg veel.
Ik heb zelf nooit echte radio gebruikt in mediaportal. maar deze optie kun je onder plugins aan/uitzetten. deze staat dan in het home menu erbij. Weet overigens niet hoe je het een en ander kan instellen.
[ Voor 18% gewijzigd door general_p op 27-11-2009 15:15 ]
Verwijderd
Verwijderd
je moet dus als ik het goed heb hiervoor een tv kaart hebben? Had ergens eens iets tegengekomen van radiozenders importeren via my music (internet radiozenders) maar vind het niet meer terug.
Een mogelijkheid zou misschien zijn dat ik mijn dreambox op een of andere manier kan verbonden krijgen met mijn htpc . Ik weet er bestaat een plugin voor maar hier blijf ik liever af (dreambox) totdat ik iemand weet waar het perfect bij werkt.
@general_p
Bedankt voor de uitleg van last fm
Verwijderd
microsoft dtv-dvd decoder kan ook, bezit ook dxva versnelling. Redelijkerwijs vergelijkbaar met mpc-hc decoder.Reloader schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:21:
[...]
geinstalleerd maar kan deze niet selecteren in mediaportal configuration...![]()
ik heb de keuze uit microsoft dtv-dvd decoder en 3 verschillende ffdshow codecs...
Alleen loop ik tegen een probleem aan bij het installeren van SAF. Die vraagt de hele tijd om proppage.dll...
Die DLL kan ik nergens vinden op internet, althans niet voor Win7 x64... iemand die mij kan helpen?
Begrijp inmiddels dat het iets met graphedit te maken heeft, maar heb eigenlijk geen idee wat graphedit is

edit: Fixed! door directx SDK te installeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Gurneyhck op 28-11-2009 14:49 ]
Verwijderd
Echt alle films? welk mobo / graka heb je ??general_p schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:10:
Ja want met de MPC-HC codec als x264 codec kan ik het wel shaken... dat draait wel zo beroerd...
Verwijderd
Het probleem is dat al de series die ik heb op dvd staan (3-4 afleveringen per dvd) in het bestandsformaat video_ts
Ik heb Dvd fab gebruikt om deze dvd's te strippen en zodoende kan ik alle afleveringen apart eruit trekken.
Ook het hernoemen is me gelukt zodat my tv series de episodes herkent.
Mijn probleem is als ik echter een episode wil afspelen dat het niet lukt deze foutmelding komt erop
Kan het opgegeven bestand niet afspelen : video: mpeg-2V , audio: ach3
Als ik terug op de complete dvd klik kan ik alles afspelen , het is dus de gestripte versie die ineens niet meer werkt.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Is dit normaal dat het bestandsformaat precies veranderd en/of kan ik dit terug in iets anders veranderen?
Nog een klein zijvraagje
edit: Ik heb het probleem gevonden. Nadat ik de episodes elk apart uit de dvd gehaald had zat ik dus met 4 episodes die uit 1 dvd kwamen. Deze hadden hetzelfde formaat namelijk ook VIDEO_TS. Voor my tv series de episodes te vinden moest ik het video_ts.ifo bestand veranderen in de naam van de episode, ik veranderde dus in knight.rider.2008.S01E01.IFO en hierdoor speelde het niet meer af. Veranderde ik het terug in VIDEO_TS.IFO speelde de episode terug af maar kon my tv series niets meer vinden daarmee heb ik er een 2de .ifo bestand ingezet met de juist parsing voor my tv series de episode terug te vinden.
Waarschijnlijk wisten de meeste dit al maar ik dus niet
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 17:34 ]
Verwijderd
de pilot kun je handmatig invoeren in het import menu end dan de onderste optie in het rijtje links manual import je krijgt dan een lijst van bestanden die niet automatisch toegevoegd kunnen worden. de pilot moet dan onder specials komen te staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 17:30 ]
Als je hier kijkt: http://thetvdb.com/?tab=s...1318&seasonid=30608&lid=7Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:06:
Nog een klein zijvraagjeIk heb in de knight rider serie de pilot aflevering maar die word niet gevonden in my tv series. Heb de bestandsnaam knight.Rider.2008.S01.pilot genoemd . De andere afleveringen zitten mooi op nummer. Moet ik het bestand nog anders noemen of is dit normaal dat er problemen zijn met pilot afleveringen ?
Zie je dat de pilot episode 0 is, dus knight.Rider.2008.S01E00.pilot zou ook moeten werken.
Verwijderd
Na herinstallatie van Media Portal draait het weer. Dit gebeurt tijdens het afspelen van muziek of films. Ik kies dan bv een andere cd om te luisteren of film ineens heb ik dan geen beeld meer. Kan alleen de pc resetten en pc weer opnieuw te starten.
Bij jullie een bekend probleem? Evt oplossingen?
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: CLR20r3
Probleemhandtekening 01: mediaportal.exe
Probleemhandtekening 02: 1.0.2.42485
Probleemhandtekening 03: 4a04b3db
Probleemhandtekening 04: System.Configuration
Probleemhandtekening 05: 2.0.0.0
Probleemhandtekening 06: 4a275e0d
Probleemhandtekening 07: 1a6
Probleemhandtekening 08: 136
Probleemhandtekening 09: IOIBMURHYNRXKW0ZXKYRVFN0BOYYUFOW
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413
Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
-------
Wat zijn jullie ervaringen met Windows 7 en Media Portal?
[ Voor 52% gewijzigd door vanputten80 op 30-11-2009 15:44 ]
lijkt me dat je dan geen hardwarematige decoding acceleratie aan hebt staan, dus nog eens heel goed gaan zoeken in de instellingen van de codec.general_p schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:10:
Ja want met de MPC-HC codec als x264 codec kan ik het wel shaken... dat draait wel zo beroerd...
ik heb zelf een identiek systeem staan met een Athlon II 240 processor (zelfde mem en mobo, met IGP) en daarbij merk ik zelfs dat gewone DVD afpelen niet goed loopt als de codec instellingen hardware decoding tegenhouden.
cool 'n quiet vind ik dat je gewoon aan moet kunnen hebben, het is natuurlijk wel een apparaat wat niet teveel keet moet maken in de woonkamer
ik had bij de codec het vinkje DXVA niet aan staan toen eea schokkerig liep. dit aangezet en alles speelt ineens vloeiend.
Petrolhead en draadjesnerd
dit ga ik dinsdag even proberen als ik weer in de buurt ben van mijn mce... ik vind het echt vreemd, kan ik op een manier kijken welke codec mediaplayer gebruikt tijdens het afspelen bijvoorbeeld? want dan weet ik iig zeker welke codec wel zou moeten werkenRayures schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:40:
[...]
microsoft dtv-dvd decoder kan ook, bezit ook dxva versnelling. Redelijkerwijs vergelijkbaar met mpc-hc decoder.
[ Voor 4% gewijzigd door bS! op 30-11-2009 10:12 ]
Thx 4 the announcement, bS!
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Mooi zo! Heb jij ook een idee wanneer de volgende grote MP release komt? Ze zitten steeds rond de 98/99%..bS! schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:08:
Vannacht is Moving Pictures 1.0 Beta (voorheen bekend als 0.8), een film plugin voor mediaportal, released. Zoals de naam al doet vermoeden zijn we nog niet helemaal klaar maar als je de nieuwe features wil uitproberen en niet vies bent van een paar (mogelijke) bugjes dan is het zeker de upgrade waard.
Verwijderd
http://www.team-mediaport...portal_and_windows_7.htmlvanputten80 schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:58:
Ik heb sinds enkele dagen Windows 7. Media Portal loopt soms vast, met als gevolg dat ik hem helemaal niet meer kan starten, "Mediaportal werkt niet meer" is de melding.
Na herinstallatie van Media Portal draait het weer. Dit gebeurt tijdens het afspelen van muziek of films. Ik kies dan bv een andere cd om te luisteren of film ineens heb ik dan geen beeld meer. Kan alleen de pc resetten en pc weer opnieuw te starten.
Bij jullie een bekend probleem? Evt oplossingen?
-------
Wat zijn jullie ervaringen met Windows 7 en Media Portal?
Verwijderd
Het is heel leuk dat er vanzelf omgeschakeld word naargelang de bron maar nu merk ik bij sommige dvd files (video_ts) dat er ook geswitched word naar 24p weergave terwijl het hier gaat om een gewone pal dvd. Is het mogelijk om dit te annuleren of vanuit mediaportal terug manueel op 50p te zetten?
Ik zou dus graag de optie laten staan dat het allemaal uit zichzelf gebeurd maar als het eens misgaat dat ik het manueel kan veranderen zonder daarvoor naar configurations te moeten gaan.
Verwijderd
Ik word hier een beetje pissed van. StreamedMP forceert mij om een alpha versie te gebruiken
Is er al bericht wanneer de beta van 1.1 uitkomt?
Ik heb niets tegen beta maar niet voor mijn HTPC waar alles stabiel MOET zijn.
Nee hoor, je kunt ook gewoon de default skin "Blue3" gebruiken. Tijdens de setup wordt gevraagd of de extra noodzakelijke skin files mee-geinstalleerd moeten worden. Jouw keuzeVerwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:13:
Ik word hier een beetje pissed van. StreamedMP forceert mij om een alpha versie te gebruiken
Je zou overigens ook eens naar mediastream als skin kunnen kijken. Die is bijna identiek aan StreamedMP. Wellicht dat deze de nieuwe versie van MovingPictures ook al ondersteund, zonder de randvoorwaarde voor de Alpha versie van MP.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Hoe staat de automatic refreshrate changer ingesteld?Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:28:
Ik merk nu dat mediaportal zelf naargelang de bron kiest tussen 24/50/60 p playback. Ik zie die opties ook staan dus veronderstel ik dat je dat daar wel kan uitschakelen.
Het is heel leuk dat er vanzelf omgeschakeld word naargelang de bron maar nu merk ik bij sommige dvd files (video_ts) dat er ook geswitched word naar 24p weergave terwijl het hier gaat om een gewone pal dvd.
Kijk ook even in je logfiles of je kunt terugvinden welke refreshrate MP vindt dat de DVD's hebben.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Verwijderd
Verwijderd
http://forum.team-mediapo...ing-pictures-1-0-a-74047/Question Mark schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:17:
[...]
Nee hoor, je kunt ook gewoon de default skin "Blue3" gebruiken. Tijdens de setup wordt gevraagd of de extra noodzakelijke skin files mee-geinstalleerd moeten worden. Jouw keuze
Je zou overigens ook eens naar mediastream als skin kunnen kijken. Die is bijna identiek aan StreamedMP. Wellicht dat deze de nieuwe versie van MovingPictures ook al ondersteund, zonder de randvoorwaarde voor de Alpha versie van MP.
Note: Its important that you are using MediaPortal 1.1.0, we are using some of the new features of the skin engine e.g. Logos (using new string functions) and Shadows.
Niet aanbevolen maar komt erg verplicht over.
Ik gebruik nu de mphc codec, dit gaat tot nu toe redelijk maar waar kun je de opties van deze codec zien. ik zie onder de mediaportal opties, bij activated filters (video post processing) de opties, daar staat onderaan wel een ruimte voor dxva maar niets waar ik het aan of uit kan zetten.antiekeradio schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:32:
[...]
lijkt me dat je dan geen hardwarematige decoding acceleratie aan hebt staan, dus nog eens heel goed gaan zoeken in de instellingen van de codec.
ik heb zelf een identiek systeem staan met een Athlon II 240 processor (zelfde mem en mobo, met IGP) en daarbij merk ik zelfs dat gewone DVD afpelen niet goed loopt als de codec instellingen hardware decoding tegenhouden.
cool 'n quiet vind ik dat je gewoon aan moet kunnen hebben, het is natuurlijk wel een apparaat wat niet teveel keet moet maken in de woonkamer
ik had bij de codec het vinkje DXVA niet aan staan toen eea schokkerig liep. dit aangezet en alles speelt ineens vloeiend.
Ik gebruik meestal de Earth serie om te kijken of mijn hd materiaal goed draait. En de aflevering From pole to Pole draait nu wel goed.
Maar, ik heb nog steeds geen ondertiteling nu. bij geen enkele mkv bestand. Alleen als deze er hardcoded inzitten.
Ik bedoel aan te geven dat je niet verplicht StreamedMP hoeft te gebruiken als skin. Moving Pictures heeft zelf support meeginstalleerd voor de default aanwezige skins. Als jij die gebruikt, hoef je verder niet te upgraden naar een nieuwere release van MP.Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:32:
[...]
Niet aanbevolen maar komt erg verplicht over.
StreamedMP dwingt je dus nergens toe. Enkel als je de nieuwe (beta) versie van Moving Pictures wil gebruiken mét StreamedMP wordt aangeraden om ook de nieuwste beta versie van MP te gaan gebruiken. Maar goed, als jij persé StreamedMP wil gebruiken met de nieuwste Moving Pictures, dan moet je upgraden.
Maar goed, die combinatie is en blijft je eigen keuze
Paar tips :general_p schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:06:
Ik gebruik nu de mphc codec, dit gaat tot nu toe redelijk maar waar kun je de opties van deze codec zien. ik zie onder de mediaportal opties, bij activated filters (video post processing) de opties, daar staat onderaan wel een ruimte voor dxva maar niets waar ik het aan of uit kan zetten.
Ik gebruik meestal de Earth serie om te kijken of mijn hd materiaal goed draait. En de aflevering From pole to Pole draait nu wel goed.
Maar, ik heb nog steeds geen ondertiteling nu. bij geen enkele mkv bestand. Alleen als deze er hardcoded inzitten.
- Voeg MPC Video Decoder toe bij Video Post Processing. CPU gebruik gaat daarmee nog eens 20 % of meer omlaag !!
- Installeer de MPC-HC Subtitle Engine voor subtitles. Enige wat dan nog steeds niet werkt zijn .m2ts subs helaas

Succes
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Thanx de mpc-hc subtile engine heeft het opgelost... handige link voor mensen waarbij dit nog niet werkt : http://forum.team-mediapo...c-subtitles-engine-54130/nero355 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:43:
[...]
Paar tips :
- Voeg MPC Video Decoder toe bij Video Post Processing. CPU gebruik gaat daarmee nog eens 20 % of meer omlaag !!
- Installeer de MPC-HC Subtitle Engine voor subtitles. Enige wat dan nog steeds niet werkt zijn .m2ts subs helaasXBMC kan het wel ... waarom MP nou weer niet
![]()
Succes
je moet dan de 1.02 binaries rar bestand hebben...
de subtitles doen het nu prima... nu werkt mediaportal precies zoals xbmc onder linux werkte bij mij (perfect) alleen was het met xbmc een beetje onhandig dat ik geen internet explorer had enzo...
XBMC werkt ook gewoon onder windows hegeneral_p schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:49:
[...]
de subtitles doen het nu prima... nu werkt mediaportal precies zoals xbmc onder linux werkte bij mij (perfect) alleen was het met xbmc een beetje onhandig dat ik geen internet explorer had enzo...
[ Voor 28% gewijzigd door Woy op 01-12-2009 15:51 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
als ze in een nieuwe SVN meer oplossen dan dat er aan nieuwe bugs bij komt lijkt meMooi zo! Heb jij ook een idee wanneer de volgende grote MP release komt? Ze zitten steeds rond de 98/99%..
Klopt alleen is het bij mij meestal om een of andere reden altijd... xbmc onder linux of mediaportal in windows..
Maar Mediaportal draait nu super. gebruik nu wel weer de Coreavc codec die werkt toch nog net iets vloeiender. en gebruik nu de mpc-hc subtitle engine voor de subtitles.
Gaat super goed..
Geen DXVA = Werkt NIET wat mij betreft
Helemaal mee eensgeneral_p schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:19:Klopt alleen is het bij mij meestal om een of andere reden altijd... xbmc onder linux of mediaportal in windows..
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Waar kan ik dat zien van die automatic refreshrate changer of hoe moet deze ingesteld staan?Question Mark schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:20:
[...]
Hoe staat de automatic refreshrate changer ingesteld?
Kijk ook even in je logfiles of je kunt terugvinden welke refreshrate MP vindt dat de DVD's hebben.
Zijn er trouwens mensen die analoge tv aan de praat hebben? Ik heb met verschillende tv-kaarten problemen en tot nu toe is het nog niet opgelost. Het probleem is bekend op het forum van MP want ik ben zeker niet de enige die er last van heeft.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Dus onder linux werkt XBMC ook niet
Ik heb zowel MediaPortal als XBMC op mijn windows 7 installatie staan, en vind het beide fijn werken. Echter voelen de XBMC menus een stuk vloeiender en sneller aan.Helemaal mee eens
MediaPortal heeft dan weer als voordeel dat er veel meer te configureren is, en je veel flexibeler bent wat codecs betreft.
Ik ben er nog niet helemaal over uit welke applicatie ik nou ga blijven gebruiken, maar sinds de XMBC 9.11 beta 1 neig ik iets meer naar XBMC.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Helemaal met je eens. Ik mis ook nog iets meer audio mogelijkheden. Maar wie komt er in de toekomst iemand met een creatieve boost. Had ik zelf maar een beetje tijdSherlock schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:31:
Is er eigenlijk (al) een mooie plugin voor muziek? De standaard oplossing van MP vind ik nog steeds niet zo mooi als bijvoorbeeld Moving Pictures en My TV-series.
Zijn er trouwens mensen die analoge tv aan de praat hebben? Ik heb met verschillende tv-kaarten problemen en tot nu toe is het nog niet opgelost. Het probleem is bekend op het forum van MP want ik ben zeker niet de enige die er last van heeft.
Die analoge TV is echt balen. Sinds laatste update heb ik er ook last van. Nochtans werkt mijn radio (die via dezelfde TV-kaart is aangesloten) wel perfect. Vanavond ga ik nog eens een laatste poging ondernemen, maar wil het stilaan opgeven. In de logs vind ik steeds weer dezelfde oorzaak "null object reference" terug.
In de configuration van Mediaportal onder General, hoe deze ingesteld moet staan is afhankelijk van de mogelijkheden van je TV (welke refreshrates je tv aankan). Het de bedoeling van de refreshrate changer om de refreshrate van je TV zo mooi mogelijk op je videobestanden te laten "passen".Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 11:46:
[...]
Waar kan ik dat zien van die automatic refreshrate changer of hoe moet deze ingesteld staan?
Verwijderd
Ook het in en uitsteken van de HDMI kabel helpt niet.
Het is een Ati 3200 on-board GPU
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 15:28 ]
VDPAU heet dat dan
Verwijderd
Ben inmiddels al 1,5 dag bezig om MediaPortal aan de praat te krijgen, geduld wordt hier heel erg op de proef gesteld. Ik volg de handleiding van The Zap Man precies.
Na heel veel forums afgestruind te hebben ben ik tot de ontdekking gekomen dat mijn systeem de enige ter wereld is die niet door de installatie van MediaPortal komt. De downloadgedeelten zoals SQL Server 2005 e.a. lukken niet in de install deploy. Ook niet als m'n firewall uit staat. Heb deze stappen binnen de install boven wonder kunnen skippen en los gedownload (SQLEXPR32_NLA.EXE). Ik kon TV Server Configration pas starten na volledige de-installatie en nieuwe install van SQL Server Express met Mixed Mode Authentication en TCP/IP plus Named Pipes allowed.
Overigens start MediaPortal niet op maar komt meteen in de MediaPortal Configutation, is dat normaal?
Ben nu een Brute Force aan het uitvoeren binnen de TV Server Confirguration want qua zenders (ZIGGO gebied 8888 regio Den Bosch) kreeg hij weinig zinnigs gevonden met het bestandje Ziggo-Multikabel NetID 8888.dvbc.
[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 15:41 ]
Ik ondervind hetzelfde probleem bij MKV bestanden. Echter, al sik DirectVobSub activeer speelt MP de MKV bestanden uberhaupt niet meer af. Heb je nog andere suggesties wellicht?Rowdy.nl schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:07:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, met behulp van een collega heb ik het opgelost. (ook win7)
Bij Videos > Video Post Processing het filter DirectVobSub activeren en naar believen configureren. Staat ie er niet tussen? Gewoon ff Googlen en los downloaden.
Als ik nu naar mijn seris ga, hoe download ik dan de subs? Via F9 staat er geen ondertiteling, via Y en dan subtitles staat alleen "ingeschakeld". Hoe start je het daadwerkelijke downloaden?
Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?
Woy, zou je deze voor ons kunnen maken?
Of vertellen wat we moeten veranderen?
Of doorgeven aan de ontwikkelaar (ltfearme) dat hij deze bij de volgende update inbouwt?
Ik gebruikte hem eerst erg vaak, maar kan nu niet meer zie ik omdat hij outdated is.
Bedankt alvast!
Verwijderd
Wel voor pal staat die op 50, ntsc op 60, cinema 24Question Mark schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:30:
[...]
In de configuration van Mediaportal onder General, hoe deze ingesteld moet staan is afhankelijk van de mogelijkheden van je TV (welke refreshrates je tv aankan). Het de bedoeling van de refreshrate changer om de refreshrate van je TV zo mooi mogelijk op je videobestanden te laten "passen".
Probleem dat ik heb is dat sommige van mijn files afspelen op 24 door die automatic refreshrate changer terwijl het hier toch om een dvd gaat (wel uitzonderlijk maar toch ), ook heb ik 720p hd files staan die opgenomen zijn van tv veronderstel ik (series) en als deze op 24p afspelen heb ik echt schokkende films , speel ik deze af op 50 dan loopt alles vloeiend.
Mijn vraag is dan ook , het is heel leuk dat die zo automatisch veranderd maar kan je als het bij sommige files niet goed is kun je dan nog manueel veranderen zonder alles af te sluiten?
Ook heb ik nog een vraagje ivm subtitles, ik had een bepaalde episode waar ik de ondertiteling los van gedownload heb. Ik heb deze in dezelfde map gezet met dezelfde bestandsnaam (enkel extentie .srt behouden ). Als ik op F9 druk tijdens het spelen zie ik die bestandsnaam erin staan maar als ik die dan kies is het alles behalve nederlands maar eerder tekens. Waarschijnlijk doe ik hierin iets fout
Verwijderd
Ik heb 2 vraagjes.
De film 2012 word niet herkend door moving pictures, ook niet als ik het handmatig wil doen.
Hebben jullie misschien een tip voor mij, hoe het wel werkt?
En mijn film collectie word nu wel erg groot, dus even snel naar een film scrollen er niet meer bij.
Kan je ergens het zo instellen als ik bijvoorbeeld Dawn of the dead wil bekijken dat ik alleen de films die met de D beginnen krijg te zien?
Alvast bedankt!
Met de pagina omhoog/omlaag toetsen kun je redelijk vlot door een tamelijk uitgebreide video-collectie bladeren.
Ik heb me ondertussen aangeleerd om zowel de mapnaam als correcte filmtitel te benoemen met daarin opgenomen het jaar van verschijnen (IMDB info) en daarin geplaatst de correcte filmtitel als bestandnaam.
Als (fictief) voorbeeld dus; \media\HD-video\2012 (2009)\2012.mkv
[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2009 22:03 ]
Testing, one, two ...
Je kan gewoon beginnen met typen, en dan filter je langzaam de goede film eruit. Zo werkt het in ieder geval met een afstandsbediening, ik weet niet of moving pictures hetzelfde doet met een keyboard.Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:31:
Hallo,
Ik heb 2 vraagjes.
De film 2012 word niet herkend door moving pictures, ook niet als ik het handmatig wil doen.
Hebben jullie misschien een tip voor mij, hoe het wel werkt?
En mijn film collectie word nu wel erg groot, dus even snel naar een film scrollen er niet meer bij.
Kan je ergens het zo instellen als ik bijvoorbeeld Dawn of the dead wil bekijken dat ik alleen de films die met de D beginnen krijg te zien?
Alvast bedankt!
Ik gebruik dus altijd het numerieke blok van mijn Logitech om films te zoeken. Dit werkt op een "T9" achtige manier.
Verwijderd
edit: we zoeken nog wiki auteurs voor het nederlandse gedeelte
[ Voor 6% gewijzigd door bS! op 07-12-2009 14:00 ]
Verwijderd
linkje probleem
Jouw probleem staat wel op heel veel plekken op het forum.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:03:
Iemand misschien een manier om op een 32bit systeem MDAPI te krijgen en een mapje MDPlugins?
linkje probleem
On-topic: Hoe is de ervaring met Ati Avivo decoder i.c.m. Media Portal?
Verwijderd
Klopt ik werd wanhopigeXisTa schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:36:
Off-topic:
[...]
Jouw probleem staat wel op heel veel plekken op het forum.
Ik flats wel een 64 update over mijn Windows plus half geinstalleerd digitale kabel pakket (hopelijk werkt dat).
Iemand een idee hoe ik het automatisch downloaden van subs aan de praat krijg?Zucht388 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 14:56:
Hoe krijgen jullie de subs aan? Ik heb de nl subs plugin van my tv series uit dit topic geinstalleerd en de subtitles geactiveerd.
Als ik nu naar mijn seris ga, hoe download ik dan de subs? Via F9 staat er geen ondertiteling, via Y en dan subtitles staat alleen "ingeschakeld". Hoe start je het daadwerkelijke downloaden?
Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?
Verwijderd
vrij goed beeld, je kunt er DVD en X264 mee afspelen.. en het is gratis!eXisTa schreef op maandag 07 december 2009 @ 14:36:
Off-topic:
[...]
Jouw probleem staat wel op heel veel plekken op het forum.
On-topic: Hoe is de ervaring met Ati Avivo decoder i.c.m. Media Portal?
\Echter ik zit nog met één vervelend irritant probleempje waar ik niet uitkom.
Wanneer ik zap (heb digitale tv op mijn portal) dan krijg ik na het zappen altijd bovenin dat balkje staan met play, pauze, terug en uitschakelen e.d. Rechts onderin heb ik 3 icoontjes, voor tv, afbeeldingen en muziek. Deze icoontjes blijven dan in mijn beeld staan.
Dit vind ik bijzonder irritant, want ik wil alleen tv zien, als ik dit kijk, en hier mogen geen icoontjes zichtbaar op zijn.
Wie kent dit en weet hoe ik deze kan uitschakelen? Ik gebruik de Xface-skin

Dit topic is gesloten.