Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Goofyduck384 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:03:
Ik ben erg blij met MediaPortal en heb inmiddels al erg veel gehad aan dit topic.
\Echter ik zit nog met één vervelend irritant probleempje waar ik niet uitkom.

Wanneer ik zap (heb digitale tv op mijn portal) dan krijg ik na het zappen altijd bovenin dat balkje staan met play, pauze, terug en uitschakelen e.d. Rechts onderin heb ik 3 icoontjes, voor tv, afbeeldingen en muziek. Deze icoontjes blijven dan in mijn beeld staan.

Dit vind ik bijzonder irritant, want ik wil alleen tv zien, als ik dit kijk, en hier mogen geen icoontjes zichtbaar op zijn.

Wie kent dit en weet hoe ik deze kan uitschakelen? Ik gebruik de Xface-skin

[afbeelding]
In de config kun je onder plugins de topbar uitschakelen, zo even uit m'n hoofd. Ik weet niet of die ellende rechts onderin dan ook verdwijnt, moet je even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
Tja, even geprobeerd uiteraard, maar zowel de topbar als die drie kleinere icoontjes blijven nog steeds rustig staan, tijdens zappen...
Bedankt voor het meedenken, helaas nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht388 schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:04:
[...]

Iemand een idee hoe ik het automatisch downloaden van subs aan de praat krijg?
Via F9 en dan actions -> download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Goofyduck384 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:03:
Wie kent dit en weet hoe ik deze kan uitschakelen? Ik gebruik de Xface-skin
Ik denk dat die icoontjes onderdeel zijn van je gebruikte skin. Als je deze wilt verwijderen zul je dus handmatig de skin-files moeten aanpassen. Ik vermoed dat deze icoontjes beschreven staan in de file "tvZAPOSD.xml".

Mocht dit niet lukken, dan zou je altijd nog een request kunnen indienen op het Mediaportal Forum, onder de aparte sectie die de XFace-skin heeft. (http://forum.team-mediaportal.com/xface-251/)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 08:39:
[...]

Via F9 en dan actions -> download...
Ah kom er nu pas achter dat ik F9 moet drukken in het keuze menu voor de episode, niet tijdens het spelen van de episode zelf. Dank!

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
ahhh ik word er echt onderhand gek van
ik heb een harmony one en een antec fusion remote metvfd scherm
het lukt me maar niet om met mijne one de boel aan te sturen
specs win7
alle drivers up-to date
imon drivers bij imon aangegeven dat het een mce afstandsbediening is
bij harmony aangegeven dat het om mce gaat
computer -> media center pc -> microsoft -> MCE-1039
en dan bij media-portal gebruik ik de minidisplay
er zijn vast meer mensen met deze setup misschien kan iemand deze delen :)
Hier nog een plaatje van mijn instellingen
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/12/10/1260431490-360.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door chimera2 op 10-12-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer ik een DVD wil bekijken, duurt het altijd zolang eer de DVD geladen is en begint te spelen. Als ik dan een keuze wil maken in het DVD voor welke taal en welke ondertiteling blijft hij altijd hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
chimera2 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:48:
ahhh ik word er echt onderhand gek van
ik heb een harmony one en een antec fusion remote metvfd scherm
Ik heb ooit eens een vergelijkbare setup gemaakt voor iemand, i.c.m. een Harmony 525. De Antec kast staat ergens in de Harmony Software, volgens mij onder het merk van de VDF: Soundgraph. Deze gebruiken en dan vervolgens in de IMON software de IMON PAD als device instellen en de toetsen toewijzen aan de standaard sneltoesten van MP. Dus bijvoorbeeld de Exit button aan "H" en Info aan "F9".

Het goed werkend krijgen van de VDF is een verhaal apart. Ik weet hier niet meer alles van, maar het kan op de 1 of andere manier in conflict komen met je bediening van via de AB. Je moet dacht ik een iets oudere versie van de IMON-software te gebruiken. (7.4 uit mijn hoofd ???)

Ik kan je in ieder geval aanraden eerst het gebruik van minidisplay in MP uit te schakelen en je bediening goed voor elkaar te krijgen.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wat oudere maar mogelijk toch nog zinnige info betreffende iMon (Soundgraph) en MP.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 08:14
@Harmani
@hardware-lover

Tnx ik zal dit in het weekend is even uitproberen jullie horen nog van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:13:
Elke keer ik een DVD wil bekijken, duurt het altijd zolang eer de DVD geladen is en begint te spelen. Als ik dan een keuze wil maken in het DVD voor welke taal en welke ondertiteling blijft hij altijd hangen.
  • Welke codecs gebruik je voor DVD (je weet dat zowel navigator als Video-codec bij voorkeur gelijk moeten zijn?)
  • Welke foutmeldingen verschijnen er in je logfiles
  • Heb je al eens andere codecs getest?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik krijg het maar niet voor elkaar om ook dts bestanden af te spelen. Deze worden, of niet herkent, of in flink gekraak en geruis weer gegeven.
Ik heb inmiddels Haai media splitter erin staan, MPC, VLC (die ik er ook weer afgegooid heb) PowerDVD 9 en ffdshow. Uiteraard ook AC3-filter...

Maar wat moet ik nu waar weer geven om de dts doorgang te geven? Mn reciever weet wel raad met dts, dus hij moet ongecodeerd worden door gegeven aan mn versterker via s/pdif. DD lukt prima, maar dts dus niet.. Volgens mij staan de instellingen aardig goed... Ik zou echt niet weten wat ik nog fout doe.

Oh ja, het heeft alleen te maken met de MKV bestanden. Andere films doen dts wel goed. (zoals video_ts of iso)
Ik probeer hem eerst binnen MPC goed te krijgen, dus welke instellingen (externe filter e.d.) moet ik hiervoor inladen en instellen om hem werkende te krijgen? Ik heb het gevoel dat als het me gelukt is binnen MPC, dat het me dan ook lukt binnen mediaportal, omdat die er ook gebruik van maakt..

Iemand een idee? Je zou me er flink mee helpen, aangezien ik een hoop mkv bestanden heb die ik nu dus eigenlijk kan weggooien, want mij lukt het gewoon echt niet... wil het graag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Sinds de dag dat de 1.0.0.0 final was uitgekomen, heb ik deze trouw gebruikt. Gisteren dan toch maar 1.1.0 beta geprobeerd met de nieuwste versies van StreamedMP 0.9.6.1 en MovingPictures 1.0. Veel stabieler en meer features, alleen wat nu t.o.v. de vorige versie is veranderd -> Radio is niet meer in Configuration te vinden! Het is verplaatst naar TV-server configuratie, maar ik gebruik verder MP niet om TV te kijken (geen TV-kaart, maar een UPC DVR), en zou dus eigenlijk deze niet eens willen installeren.

Maar hier dan mijn echte probleem met MP 1.1.0:
Hoe kan ik internet radio-streams invullen en 1 daarvan selecteren dat deze automatisch afspeelt bij het opstarten van MP? In 1.0.0.0 had ik hiervoor een tab Radio in de Configuration, kon ik daar mijn web-adressen van de radiozenders invullen en 1 daarvan aanvinken zodat die automatisch wordt afgespeeld na opstarten van MP.
Internetwebstreams (ofzoiets) plugin geprobeerd, maar hierin kan ik dat autom. afspelen ook niet selecteren.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Goofyduck384 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:14:Maar wat moet ik nu waar weer geven om de dts doorgang te geven? Mn reciever weet wel raad met dts, dus hij moet ongecodeerd worden door gegeven aan mn versterker via s/pdif. DD lukt prima, maar dts dus niet.. Volgens mij staan de instellingen aardig goed... Ik zou echt niet weten wat ik nog fout doe.
Stomme vraag : Draai je Vista of 7 toevallig ? Zo ja dan kan je bij de Sound instellingen voor je HDMI aanvinken dat die DTS/WMA/enz... door moet geven ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
nero355 schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:47:
Stomme vraag : Draai je Vista of 7 toevallig ? Zo ja dan kan je bij de Sound instellingen voor je HDMI aanvinken dat die DTS/WMA/enz... door moet geven ;)
Yes, dacht ik de oplossing te hebben, maar helaas.... Hier stonden inderdaad DTS en DD al aangevinkt, en het testen werkt ook prima!
Het gaat me dus alleen om de mkv-bestanden, wanneer er dts inzit loopt het gewoon niet lekker.... Haperende geluiden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Die staat al een week zo. Je moet ook kijken naar de TV Server he :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Goofyduck384 schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:41:
[...]
Yes, dacht ik de oplossing te hebben, maar helaas.... Hier stonden inderdaad DTS en DD al aangevinkt, en het testen werkt ook prima!
Het gaat me dus alleen om de mkv-bestanden, wanneer er dts inzit loopt het gewoon niet lekker.... Haperende geluiden e.d.
Stel AC3filter als audio codec in (onder Video) in MP configuratie.
Zorg dat je de volgende settings in AC3filter hebt staan:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/vz9en7.jpg

afhankelijk van je receiver moet je PCM op 16bit zetten (tenzij die 24bits aan kan). Controlleer of SPDIF/DTS mode op 'Padded DTS' staat.
Werkt hier zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:45
Mediaportal draait hier ondertussen prima als dvd-jukebox en heeft ondertussen ook de rol van NAS overgenomen.
Spijtig genoeg kan ik geen tv kijken op mijn Mediaportal. Als ik in TV Server wil laten zoeken naar kanalen treedt er een fout op in het programma ("System.ArgumentOutOfRange"). (Indien interesse: hier vind je m'n logs)
Spijtig, want MediaPortal heeft best wel wat potentie. Ik denk dat ik nog eens een keertje ga kijken naar MythTV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
gisteren na 2 jaar een nieuwe install gedaan.
,haali,ffdshow, en mediaportal met tv server. Als ik nu tv of een dvd ga kijken, (mpeg2) krijg ik wel geluid met blokjesbeeld.
Afbeeldingslocatie: http://www.imagepic.net/thumb/443_untitled.JPG
Als ik ffdshow als decoder instell heb ik hetzelfde.ook voor divx.Lijkt wel aan m`n mediaportalplayer te liggen. ik heb de install van da clown gevolgd. Iemand een idee waarom ik blokjes krijg ?
Ik heb verder nog niet zitten "klooien" behalve de mpeg2 decoder even aangepast binnen MP.

edit:met Ms mediaplayer11 speelt het wel alles af. (behalve dvd en tv natuurlijk)

[ Voor 18% gewijzigd door Qubitzz op 15-12-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 18:19
MP gebruik ik nu bijna een jaar naar alle tevredenheid voor films en series welke ik speel vanaf een hd in de HTPC. Echter, ik heb ook een behoorlijke muziekcollectie maar deze staat op mijn desktop welke ik het meeste gebruik. Ik wil de muziek graag gaan gebruik via MP voor in de huiskamer maar de interface gaat bijzonder traag. Dit komt denk ik door de hoeveelheid muziek maar het browsen door de collectie is dramatisch.

Wie heeft ervaringen met grote muziekcollecties in MP en hoe gebruik je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
zelf heb ik 35 gb ,maar heb ook een ipodje op m`n stereoversterker. Werkt toch fijner vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 18:19
carpetburn schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:53:
zelf heb ik 35 gb ,maar heb ook een ipodje op m`n stereoversterker. Werkt toch fijner vind ik zelf.
Heb toch iets meer dan 35gb en geen iPod. Hoewel je tegenwoordig geen koffiezetapparaat zonder iPod docking station meer kan kopen ben ik nog niet gezwicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

VinceVega schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:40:
Wie heeft ervaringen met grote muziekcollecties in MP en hoe gebruik je deze?
Geen gebruik maken van de "shares" view, maar één van de database views gebruiken... Dat gaat al een heel stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
blokjesprobleem opgelost door de nieuwe atidriverset te installeren. Vreemd ,ik had de laatste driver van de gigabyte site afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 12:24
VinceVega schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:06:
[...]

Heb toch iets meer dan 35gb en geen iPod. Hoewel je tegenwoordig geen koffiezetapparaat zonder iPod docking station meer kan kopen ben ik nog niet gezwicht...
Of stofzuiger :p

Anyway, vind muziek in MP ook niet zo fijn, en heb echt 0 covers. Tenzij iemand een automatisch progsel daarvoor weet, begin ik er niet aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend Windows 7 x64 Ultimate geinstalleerd in combinatie met Mediaportal 1.1 beta + laatste svn en SAF beta 21 + Ac3filter voor alle decoding.

Als skin heb ik X-Factor r396, samen met de plugins:
MovingPictures 0.7.5
MyTVseries 2.3.3.589
Mytrailers
Onlinevideos.

Lokaal loopt alles goed en heb ik totaal geen problemen. Het gaat bij mij mis met netwerk shares/drives. Op een of andere manier gaat het browsen en opstarten van deze shares/drives zo langzaam dat de boel steeds vastloopt.

Ik heb UAC uitgezet, de firewall voor mn thuisnetwerk uitgezet en de laatste drivers van mn netwerk kaart geinstalleerd. In verkenner kan ik wel gewoon normaal films opstarten en browsen door mn netwerk shares/drives.

Zijn er mensen die dit probleem ook hebben of dit al hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis een mooie Z-5500.
Dts en 5.1 audio series (mkv) is de audio gewoon goed, maar bij dvd's (video_ts) hoor ik als er gesproken wordt altijd alles uit alle speakers, en niet gewoon uit mijn centerspeaker.(film heeft wel gewoon 5.1 audio)
Moet ik soms een instelling in mediaportal of in AC3 filter veranderen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:15:
[...]

Of stofzuiger :p

Anyway, vind muziek in MP ook niet zo fijn, en heb echt 0 covers. Tenzij iemand een automatisch progsel daarvoor weet, begin ik er niet aan!
MP downloadt automatisch covers van je albums als die goed getagged zijn denk ik... Anders Tag&Rename

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch zo'n SVN te installeren, kan je die dan makkelijk updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de juiste manier om vandaag de dag in MediaPortal een welgevulde TV-gids te zien?

Verwijderd

Gebruikt er iemand de catalyst 9.11 drivers?? De interface is precies helemaal veranderd en ik dan de GPU scaling en overscan nergens meer instellen !?

edit gevonden, zat onder desktop en display

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 00:11 ]

Verwijderd

vraag: MPC-HC, de standalone filters, welke moet je daarvan registeren?

• -Leon-
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:11:
vraag: MPC-HC, de standalone filters, welke moet je daarvan registeren?
standalone_filters-svn1410
Ik kijk altijd de changelog van de SAF filters na, daar zit meestal de laatste goed werkende versie in ;)

[ Voor 19% gewijzigd door -Leon- op 17-12-2009 08:29 ]

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:11:vraag: MPC-HC, de standalone filters, welke moet je daarvan registeren?
Ik pak altijd de stable van de hoofdsite.

- MPCVideoDec.ax
- mpeg2splitter.ax
- matroskasplitter.ax

Geloof ik ... kan zijn dat splitter juist filter moet zijn... deze 3 sowieso. Kan zijn dat er nog een paar bij moeten.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

ok heb deze 3 genomen; ik ga nu toch de beta installeren en dan ook de laatste SVN (30-11)

BTW gingen de MPC HC filter niet standaard in de toekomstige MP build zitten?

edit: de laatste beta/svn staat erop; draait vlotjes.. alleen snokkerige playback met MPC codec pff

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 22:06 ]

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:55:
[...]

Ik pak altijd de stable van de hoofdsite.

- MPCVideoDec.ax
- mpeg2splitter.ax
- matroskasplitter.ax

Geloof ik ... kan zijn dat splitter juist filter moet zijn... deze 3 sowieso. Kan zijn dat er nog een paar bij moeten.
Als je MPC-HC installeert, heb je die dan ook ineens mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:08:
Als je MPC-HC installeert, heb je die dan ook ineens mee?
Enige wat ik altijd registreer is MPCVideoDec.ax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 09:51:
[...]

Enige wat ik altijd registreer is MPCVideoDec.ax
Ik heb gisteren nog wat zitten testen en het is inderdaad enkel deze file die je nodig hebt.

Ander vraag: Hoe kan je MP in windowed mode draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:31:
[...]

Ik heb gisteren nog wat zitten testen en het is inderdaad enkel deze file die je nodig hebt.

alt + enter of shift +enter. Begin nu opeens te twijfelen...

[ Voor 7% gewijzigd door Mystikal op 18-12-2009 12:07 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:31:Ik heb gisteren nog wat zitten testen en het is inderdaad enkel deze file die je nodig hebt.
In mijn geval had ik de andere ook nodig, omdat ik dat Haali Media Splitter gedoe maar een beetje vaag vind werken en de andere wegens .TS of DVD's geloof ik ... geen idee meer.
1. Kan je instellen.
2. Rechter ALT + ENTER doet het meestal ook. Soms moet je wat vaker rammen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de nieuwe CCC 9.12 geïnstalleerd, nu kan ik weer nergens de overscan en scaling opties instellen.. pff 't is altijd iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als in MP (handmatig) TV wordt opgenomen, weet iemand waar dit filmbestand dan wordt opgeslagen (en onder wat voor bestandsformaat)?

Binnen MP kan ik ze gewoon terugvinden bij TV -> Opnames (dan heten ze "manual" ) maar op mijn harddisk kan ik niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is in Mediaportal om Blu-ray vanuit een directory af te spelen?
Ik bedoel dus een directory met daarin een BDMV en een CERTIFICATE directory.
Net zoals je bij DVDs een directory hebt met daarbinnen een VIDEO_TS directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij de (op dit moment) fraaiste afstandsbediening adviseren om MP 1.0.2. mee te bedienen? Ik vind alleen nog maar erg oude postings over de geschiktste remote control en installatie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:31
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:41:
Kan iemand mij de (op dit moment) fraaiste afstandsbediening adviseren om MP 1.0.2. mee te bedienen? Ik vind alleen nog maar erg oude postings over de geschiktste remote control en installatie ervan.
ik zou zeggen, kies een harmony die je mooi vindt.
zijn verkrijgbaar van 40 tot 350 euro, dus keuze zat. en ze werken allemaal feilloos met MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ja, dat gaat redelijk probleemloos. Je dient wel eerst de extensie m2ts toe te voegen aan bekende extensies via MP-config. Daarna wordt (bij mij in ieder geval wel) een Blu-ray image goed afgespeeld echter zonder keuze menu en ook zonder ondertitels. Ik maak daarom gebruik van een externe player, opgestart binnen MP, om het originele Blu-ray menu te kunnen starten en weergave van ondertitels mogelijk te maken.

Beschreven uitleg onder Moving Pictures.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:37:
Weet iemand of het mogelijk is in Mediaportal om Blu-ray vanuit een directory af te spelen?
Ik bedoel dus een directory met daarin een BDMV en een CERTIFICATE directory.
Net zoals je bij DVDs een directory hebt met daarbinnen een VIDEO_TS directory.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 19-12-2009 19:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 16:54:
[...]

ik zou zeggen, kies een harmony die je mooi vindt.
zijn verkrijgbaar van 40 tot 350 euro, dus keuze zat. en ze werken allemaal feilloos met MP.
Zitten idd mooie en geavanceerde modellen tussen.

Hoef ik om deze werkend te krijgen alleen maar MP Config -> Remote te gaan en vinkje te zetten in "Use Microsoft MCE remote or keyboard"? Of dienen hier allelei ingewikkelde plugins (en usb drivers) voor geinstalleerd te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Welke mkv decoder raden jullie aan? Ik heb nu MP 1.1.0 beta geinstalleerd op een C2D E7400 / Nvidia 9300, haali media splitter, AC3filter en ffdshow.

Zojuist een 1080p film gekeken, lijkt alsof de framerate wat tegenvalt en soms schokt hij. CPU load komt niet boven de 50%. Ik heb de MPC-video decoder al in de video post processing optie gezet (maar dit zal alleen voor MPEG-2 materiaal zijn). Nu gebruik ik de ffdshow mkv video decoder.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimpie schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:14:
lijkt alsof de framerate wat tegenvalt en soms schokt hij.
Had ik ook.

Na veel met codecs gespeeld te hebben ben ik eindelijk van alle beeldschokkeringen af!
Ik heb alle codecs (incl het K-Lite pack) gedeinstalleerd en gekozen voor SAF 4.00 beta dat samengesteld is door een hobbyist.

Dit zijn nu mijn codec instellingen voor TV:
Afbeeldingslocatie: http://hobring.esero.net/saf/mp/SAF_TV_configuration.png

Ik meende echter zojuist op kanaal Film1HD echter af en toe sleepsporen/schiemeringen te zien bij bewegingen, maar dat onderzoek ik nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 01:36:
Net de nieuwe CCC 9.12 geïnstalleerd, nu kan ik weer nergens de overscan en scaling opties instellen.. pff 't is altijd iets..
paar dagen geleden hele nieuwe insteall gedaan, xpsp3 ->drivers ->MP ->kreeg alleen maar blokken te zien,bleek ik een wat oudere atidriver te hebben(wel overscan ingesteld in ccc) dus update naar 9.11-.doet ccc het niet meer. Na wat onderzoek blijk dat ccc wel vaker niet wil opstarten en moet je de driver uninstallen en daarna een ati drivercleaner ?? gebruiken alvorens weer 1 driverversie terug te gaan..
Gelukkig had ik m`nm overscan al in de vorige driver goedgezet dus laat het maar even zo.

Alles loppt toch wel weer lekker nu. TV,pvr-en,1080p. Ideaal dat Mediaportal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met codec instellingen uit bovenstaande screendump is beeld (scherminstelling 1060x786) bijna perfect te noemen bij mij (107cm breedbeeld met HD, dus je ziet het best groot en gedetailleerd), alleen op sommige zenders gaan donkere stukken een heel klein beetje schiemeren. Ik weet nog niet waar je de helderheid en zo in kunt stellen (iemand?) maar misschien dat dan e.e.a. te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:44:
Heeft iemand de juiste manier om vandaag de dag in MediaPortal een welgevulde TV-gids te zien?
gebruik mc2xml: http://mc2xml.110mb.com/

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:55
hallo
ik heb sinds enige tijd een zelf samengesteld systeempje, gebaseerd op een POV nvidia ION 330 moederbordje. Zit een latje van 2gig SODIMM in en een harddisk van 1TB . Heb er een tijdje XBMC live voor Linux op gedraaid, met zeer mooie resultaten voor HD 1080P bestanden, vooral MKV's. Zeer vloeiend schokvrij beeld, zeer tevreden van. Alleen had ik af en toe wat problemen met DVD schijven af te spelen, systeem crashte soms, of dvd stopte gewoon met spelen. Ben een totale leek op linux gebied, dus heel moeilijk om dingen aan te passen en in te stellen via de terminal.
Dus mijn oude liefde weer bovengehaald: Mediaportal! Heb windows 7 32bit ultimate geinstalleerd, alle updates gedaan, Nvidia ION chipset drivers en laatste nieuwe Graphics drivers geinstalleerd. Dan de laatste nieuwe versie van mediaportal beta erop gezet, met nogeens de laatste SVN. Alle codecs en instellingen gedaan volgens de startpost.
DVD's spelen perfect, met upscaling via FFDshow, maar alle h264 materiaal speelt niet soepel genoeg naar mijn mening. Auto refreshrate staat aan (heb een Panasonic PZ80 full HD plasma), geeft netjes aan dat ie op 24Hz staat en toch speelt het niet schokvrij. Hardware acceleratie wordt wel degelijk aangesproken, heb ook al geprobeerd met coreavc 2.0 die net uit is. Zelfde resultaat. Ik krijg het echt niet beter... Als het onder linux mogelijk ws, moet het toch even soepel gaan onder Win7? Met de juiste codecs toch tenminste. In mijn bios staat mijn graphics dedicated memory om 512MB, het zal toch niet zijn dat windows dit terugschroeft ofzo? want met minder krijg je effectief problemen. Natuurlijk schiet er maar 1.5Gig ram over voor windows 7, zou dit mss te weinig zijn? Win7 is natuurlijk een pak zwaarder dan Linux....
Iemand ervaringen met soortgelijk ION systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort manieren zijn gelukkig niet meer nodig kwam ik achter. Mediaportal 1.0.2. installeren is de oplossing. Veel dingen zijn mooi geintegreerd, voor de meeste essentiele zaken waaronder tv-gids géén losse plugins of antieke DOS-oplossingen nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glenner schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:57:
hallo
ik heb sinds enige tijd een zelf samengesteld systeempje, gebaseerd op een POV nvidia ION 330 moederbordje. Zit een latje van 2gig SODIMM in en een harddisk van 1TB . Heb er een tijdje XBMC live voor Linux op gedraaid, met zeer mooie resultaten voor HD 1080P bestanden, vooral MKV's. Zeer vloeiend schokvrij beeld, zeer tevreden van. Alleen had ik af en toe wat problemen met DVD schijven af te spelen, systeem crashte soms, of dvd stopte gewoon met spelen. Ben een totale leek op linux gebied, dus heel moeilijk om dingen aan te passen en in te stellen via de terminal.
Dus mijn oude liefde weer bovengehaald: Mediaportal! Heb windows 7 32bit ultimate geinstalleerd, alle updates gedaan, Nvidia ION chipset drivers en laatste nieuwe Graphics drivers geinstalleerd. Dan de laatste nieuwe versie van mediaportal beta erop gezet, met nogeens de laatste SVN. Alle codecs en instellingen gedaan volgens de startpost.
DVD's spelen perfect, met upscaling via FFDshow, maar alle h264 materiaal speelt niet soepel genoeg naar mijn mening. Auto refreshrate staat aan (heb een Panasonic PZ80 full HD plasma), geeft netjes aan dat ie op 24Hz staat en toch speelt het niet schokvrij. Hardware acceleratie wordt wel degelijk aangesproken, heb ook al geprobeerd met coreavc 2.0 die net uit is. Zelfde resultaat. Ik krijg het echt niet beter... Als het onder linux mogelijk ws, moet het toch even soepel gaan onder Win7? Met de juiste codecs toch tenminste. In mijn bios staat mijn graphics dedicated memory om 512MB, het zal toch niet zijn dat windows dit terugschroeft ofzo? want met minder krijg je effectief problemen. Natuurlijk schiet er maar 1.5Gig ram over voor windows 7, zou dit mss te weinig zijn? Win7 is natuurlijk een pak zwaarder dan Linux....
Iemand ervaringen met soortgelijk ION systeem?
Probeer eens je bestanden met MPC-HC en kijk als ze daarmee vloeiend afspelen; als dat goed is, ligt het probleem bij mediaportal, wat wel eens kan voorkomen ;)
Ik heb die beta ook en het speelt namelijk ook niet vlot af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:55
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:56:
[...]

Probeer eens je bestanden met MPC-HC en kijk als ze daarmee vloeiend afspelen; als dat goed is, ligt het probleem bij mediaportal, wat wel eens kan voorkomen ;)
Ik heb die beta ook en het speelt namelijk ook niet vlot af...
Heb ik ook al geprobeerd, MPC-HC codec gebruikt en subtitles engine ook via MPC-HC, net hetzelfde resultaat als met coreavc.... Het schokt niet heeel erg, maar wel genoeg om te storen, lijkt wel een refreshrate die niet goed staat... hoe weet ik eigenlijk of de film wel degelijk op 24hz afspeelt? MP zegt het wel wanneer ik de film start, maar is het wel degelijk naar 24hz veranderd?
edit: het gaat precies beter als ik 24hz bestanden afspeel met een refresh van 60Hz ipv 24... vreemd.

[ Voor 6% gewijzigd door glenner op 20-12-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens in de opties van MPC-HC kan je aanvinken om de fullscreen resolutie te veranderen. Kies daar 1080p@24Hz, start je film en dubbelklik om te maximaliseren, dan kijk je 100% @24Hz... zou moeten vlot spelen, o ja, kijk ook eens als DXVA actief is, MPC-HC toont dit in het status-window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

carpetburn schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:40:
[...]

paar dagen geleden hele nieuwe insteall gedaan, xpsp3 ->drivers ->MP ->kreeg alleen maar blokken te zien,bleek ik een wat oudere atidriver te hebben(wel overscan ingesteld in ccc) dus update naar 9.11-.doet ccc het niet meer. Na wat onderzoek blijk dat ccc wel vaker niet wil opstarten en moet je de driver uninstallen en daarna een ati drivercleaner ?? gebruiken alvorens weer 1 driverversie terug te gaan..
Gelukkig had ik m`nm overscan al in de vorige driver goedgezet dus laat het maar even zo.

Alles loppt toch wel weer lekker nu. TV,pvr-en,1080p. Ideaal dat Mediaportal !!
Had jij bij alle beelden blokken of alleen af en toe bij bepaalde mkv's. Ik heb namelijk ook af en toe blokken op bepaalde plekken in beeld. Ik dacht eerst een driver probleem (maar niets verandert en voorheen geen problemen). Toen dacht ik hardware probleem, dus andere ati kaart (onboard) geprobeerd. Zelfde probleem. Het probleem doet zich ook bij precies dezelfde stukken in een film/serie voor. Het ligt niet aan de film/serie want op mijn 'game'pc speelt het wel goed af. Het blokken gebeurt ook buiten MP om, dus dat is het ook niet.

Zou je wat meer info kunnen geven wat jou probleem precies was? Wellicht zit ik met hetzelfde probleem te kloten...

En ik wil het opgelost hebben voordat mijn full hd beamer deze week binnenkomt 8)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Laatst online: 27-08 14:17
Inmiddels heb ik 1001 codes geïnstalleerd maar het lukt me maar niet om kleuren televisie te krijgen waardoor de televisie zender alleen zwart/ wit worden uitgezonden. Iemand enig idee welke optie ik over het hoofd zie?

Overigens speelt video wel in kleur af.

Tv-kaart: hauppauge pvr 150 icm mediaportal

[ Voor 8% gewijzigd door markiew op 21-12-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Naar alle waarschijnlijkheid heb je de verkeerde instelling gepakt in je tvserver. Mogelijk heb je gekozen voor NTSC of weet ik het wat. In ieder geval zal deze niet op de correcte PAL instelling staan.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Hier zet ik idd ook aan te denken. Heb een aantal opties geprobeerd maar werken doet het nog niet. Ik ben gebruik gaan maken van de plugin ipv de server, dit heeft voor de rest geen invloed op het probleem lijkt me.

Onder mijn settings:
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/tv1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/tv2.jpgAfbeeldingslocatie: http://i324.photobucket.com/albums/k331/mweird0/tv3.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door markiew op 21-12-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Mystikal schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:22:
[...]
Zou je wat meer info kunnen geven wat jou probleem precies was? Wellicht zit ik met hetzelfde probleem te kloten...
Lees 1 post van mijn terug daarin staat precies wat ik had (en niet had) en een plaatje van de blokken. Als ik het zo lees heb jij een andere probleem. Mijn probleem was een pure driver kwestie.

Check ff of je die blokken ook hebt als je de mkv`s met Mediaplayer afspeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
markiew schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:57:
Inmiddels heb ik 1001 codes geïnstalleerd maar het lukt me maar niet om kleuren televisie te krijgen waardoor de televisie zender alleen zwart/ wit worden uitgezonden. Iemand enig idee welke optie ik over het hoofd zie?

Overigens speelt video wel in kleur af.

Tv-kaart: hauppauge pvr 150 icm mediaportal
ok,tv is bij jouw mpeg2 die laat je door ffdshow decoden. Probeer eens een stukje op te nemen en dit af te spelen met MSMediaplayer 11, als dit filmpje wel kleur heeft ,kan je eens denken om je tvplugin uit te zetten en een losse tv server te installeren.(gewoon opnieuw de setup te doen en kies je voor :ik weet niet wat hd tv is. Je installeerd dan de tv server ipv de plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
Bedankt voor je reactie! Helaas worden de opgenomen video's ook niet in kleur afgespeeld in VLC of mediaplayer. Eerder had ik de tv server geïnstalleerd (hoe precies geinstalleerd en geconfigureerd weet ik niet meer) maar ook daarin had ik geen kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bS! schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:57:
Moving Pictures 1.0 beta heetf categoriën geintroduceerd zodat je je gehele collectie in kunt delen om zo het navigeren door je collectie wat makkelijker te maken. Mocht je onverhoopt tot een grote lijst films over houden maar weet je wat je zoekt begin dan gewoon (een deel) van de titel in te typen op je remote en de lijst wordt vanzelf dunner (bv 8-4-3 voor alle films die 'the' ergens in de titel hebben). Virtual keyboard ondersteuning en een globale search optie staan in de planning maar zijn nog niet beschikbaar. Als je liever ouderwets tussen beginletters wil navigeren toets dan eerst een 0 op je remote en vervolgens weer een nummer met de letter waar je naar toe wil (bv.. alles met een A = 2, vervolgens alles met een B = weer 2 etc)

edit: we zoeken nog wiki auteurs voor het nederlandse gedeelte ;) http://www.moving-pictures.tv/
OK, geïnstalleerd!

Het eerste wat me opvalt, is de icon support, leuk! Die categorien ga ik niet gebruiken, maar dat is wel nuttig voor verzamelaars. Ik kijk een film en daarna weg ermee (goed dat je rechtstreeks vanuit MP films kan wissen!).
Waar kan je bugs melden? In het lijstje met views (list, thumbs..), duurt het 2 seconden om omlaag te gaan; je kent dat wel, dat je zo drie keer drukt, maar dat hij achter komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

carpetburn schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:03:
[...]

Lees 1 post van mijn terug daarin staat precies wat ik had (en niet had) en een plaatje van de blokken. Als ik het zo lees heb jij een andere probleem. Mijn probleem was een pure driver kwestie.

Check ff of je die blokken ook hebt als je de mkv`s met Mediaplayer afspeel.
Ik heb het ook buiten MP om. Dus ik weet niet waar je nu precies doelt met je een na laatste zin. Als het buiten MP ook is (zoals bij mij), is het dan wellicht wel of geen driver kwestie? Het probleem bij mij is alleen dat het bij sommige mp's wel is en bij sommige niet. Ik heb het idee (maar geen goede onderbouwing) dat het sowieso alleen bij 'latere/nieuwere' mkv's is. Bij de oudere lijkt het allemaal wel te werken. Maar ook weer niet bij alle nieuwe. Ik zat zelf aan te denken, dat wellicht er een nieuwere versie bij het coderen is gebruikt naar mkv toe en dat tie bij mij dat niet goed verwerkt. Maar weet bij god niet of dat het wellicht is.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, alles speelt vloeiend af; hetgeen je moet installeren is enkel

- FFDSHOW
- MPCVideodec.ax
- AC3Filter

That's it!!

Ik moet zeggen dat de beta echt wel vlotjes werkt, refreshrate verandert ook naar 24p... nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:00:
Ik moet zeggen dat de beta echt wel vlotjes werkt, refreshrate verandert ook naar 24p... nice!
100% sure?? En met MPC-HC codec geen stotteringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:53:
[...]

100% sure?? En met MPC-HC codec geen stotteringen??
Nee, echt supervlot, ik het begin had ik haperingen maar dat kwam door de instellingen van de MPC-HC subtitle engine, ik had de resolutie te hoog gezet en dat nam een ferm stuk CPU weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
markiew schreef op maandag 21 december 2009 @ 19:05:
Bedankt voor je reactie! Helaas worden de opgenomen video's ook niet in kleur afgespeeld in VLC of mediaplayer. Eerder had ik de tv server geïnstalleerd (hoe precies geinstalleerd en geconfigureerd weet ik niet meer) maar ook daarin had ik geen kleur.
ok, even kijken of het aan de hardware ligt of aan MP; installeer de software die je erbij heb gehad en probeer daar eens een zender mee te ontvangen in kleur. Er zijn meerdere tv clients te downloaden. Heb je in een andere client ook zw/wit, werkt je kaart niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Mystikal schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:23:
[...]

Ik heb het ook buiten MP om. Dus ik weet niet waar je nu precies doelt met je een na laatste zin. Als het buiten MP ook is (zoals bij mij), is het dan wellicht wel of geen driver kwestie? Het probleem bij mij is alleen dat het bij sommige mp's wel is en bij sommige niet. Ik heb het idee (maar geen goede onderbouwing) dat het sowieso alleen bij 'latere/nieuwere' mkv's is. Bij de oudere lijkt het allemaal wel te werken. Maar ook weer niet bij alle nieuwe. Ik zat zelf aan te denken, dat wellicht er een nieuwere versie bij het coderen is gebruikt naar mkv toe en dat tie bij mij dat niet goed verwerkt. Maar weet bij god niet of dat het wellicht is.
Wat voor video decoder gebruik je voor H.264 ? en wat voor processor heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:00:
ok, alles speelt vloeiend af; hetgeen je moet installeren is enkel

- FFDSHOW
- MPCVideodec.ax
- AC3Filter
That's it!!
AC3 filter hoeft niet. Heb je alleen nodig voor extern dts decoden.
Verder boek ik betere resultaten met coreavc ipv MPCVideodec.ax ..(amd 4850e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Ik zit tv te kijken en krijg de melding :no tv signal.Mmijn cynergy pci1200 krijgt geen signaal meer.
Toch maar ff het ziggo kastje erbij gehaald om te kijken of ik daadwerkelijk geen signaal meer had. Kaart in de humax, humax aan, en ja hoor, ik had beeld.
Tv server opnieuw geinstalleerd, nog steeds geen signaal.
Of zou ziggo iets met zijn signaal hebben gedaan (ziggo-casema) waardoor mijn Alpacrypt niet meer werkt...crap !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik ook wel last van: EVR + stuttering... http://forum.team-mediapo...60/index3.html#post549037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heren en Dames, Mogelijk dat iemand mij hier opgang kan helpen. Ik heb reeds dit topi wat door gesnuffeld en de startpost doorlopen ij het configurerenvan mijn HTPC, maar het is het toch niet helemaal. Ik loop tegen een paar iritante punten op.

Aller eerst heb ik de volgende hardware staan:

AMD Athlon X2 64 5050e
2GB PC6400 DDR SDRAM
Een zeer veel gebruikte GigaByte moederbord met HD3200 chip en 128MB dedicated geheugen.
128GB HDD 5400rpm 2,5". (voor opslag van ISO's heb ik een server draaien RAID5@5TB)
Origen AE X15 behuizing incl. Touchscreen.
OS: Windows 7 (32bit) Ultimate. (legale Licentie en DVD)

Wat wil ik nu uiteindelijk kunnen: Afspelen van Audio en Video. Audio zavoornamelijk CD of MP3 zijn. Video zal eigenlijk alleen ISO's zijn van DVD of lu Ray, 1 op 1 kopien dan wel ontdaan van overbodige content.
Ik ga dus voor als (nog) geen (en ook nog geen planne) TV kijken of TV opnemen met behulp van het Media Center, DIVX dan wel .mkv bestanden afspelen.

Nu had ik in eerste instantie al het een en ander geprobeerd met MCE wat opzich vrij simpel werkte. Zelfs geen problemen om bijvoorbeeld via SPDIF DTS en DD direct naar mijn reciever te sturen. Dit was met een vinkje in de software van de onboard geluidschip geregeld. Nu wilde ik Media Portal gaan gebruiken, mede omdat het er beter uit ziet en meer info. en functionaliteit biedt.

Nu heb ik de startpost gevolgd en onder het kopje "Highend Hardware" en oa. FFDSHOW en AC3 Filter geinstalleerd en geconfigureerd. Nu heb ik ook Moving Pictures en Power DVD9 geinstalleerd, Power DVD om ondersteuning voor Blu Ray te verkrijgen. In Media Portal heb de Power DVD codecs geselecteerd voor de Blu Ray ondersteuning, maar als ik nu een DVD wil afspelen loopt dit steeds vast, terwijl Power DVD standalone opgestart geen enkel probleem geeft. Nu kun je Power DVD vanuit MP opstarten, alleen wanneer je de film stopt moet je Powr DVD daadwerkelijk afsluiten om terug te keren naar MP, wat ik egenlijk niet als netjs ervaar.

Nu mijn vragen, wanneer ik alleen DVD en Blu Ray ISO's afspeel ben ik dan een AC3 filter enFFDSHOW wel nodig? Als dit niet het geval is dan denk ik dat ik de installatie eens opnieuw begin en deze extra "balast" niet installeer. Als ik het niet nodig ben dan kan het alleen maar voor fouten zorgen.

Een tweede vraag, heeft iemand ook de situatie draaiende waarin het afspelen van Blu Ray netjes geintergreerd is in MP. Nu heb ik dan nu Power DVD, maar heeft iemand ook ervaring met TotalMedia Theatre 3, deze laatste heeft een MCE plugin die schijnbaar ook voor MP werkt.

En nog een derde vraag, ik zou heel graag StreamedMP als skin gebruiken. Weet iemand ook of je in het hoofdvenster het "scrollen" van het menu kunt uitschakelen om een aantal "sticky" knoppen over te houden. Ik wilnamelijk, wanneer ik muziek afspeel, het touchscreen van mijn Origen behuizing gebruiken. In MCE kreeg je boven en onder scrollende menu's pijltjes welke de touchnavigatie vermakkelijkte, alleen is dit in MP niet het geval.

Op bovenstaande vragen heb ik ook een antwoord proberen te vinden in de officiele MP forums, maar helaas kom ik er nog niet echt uit, elk klein seje in de juiste richting is welkom. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Iemand een idee waarom MP aangeeft dat DVD ISO's niet gemount zijn/worden? Heb daemon tools geinstalleerd, automount aanstaan.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Secure mode van DaemonTools wel uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dune:

Je wil veel ineens. Probeer het eens wat modulair op te bouwen.

- start vanaf een OS zonder extra programma's codecpacks etc, hoe meer software erop hoe minder kans dat mp goed werkt
- installeer de laatste release van MP 1.0.2 met de standaard-instellingen.
- ok, codecs : ENKEL FFDSHOW en de standalone MPCVideodec.ax van MPC-HC. Ja, enkel dit is nodig.
- Installeer nog geen plugins
- Ok, wat die DVD's betreft, gebruik geen ISO's maar werk met mappen dus:
SPIDERMAN
- VIDEO_TS
- AUDIO_TS
- Doorloop nu de config van MP: videodec = MPC-HC voor x.264 en microsoft voor DVD. Audiocodecs: alles FFDSHOW
- Probeer nu in mediaportal alle video's eens af te spelen en kijk hoe dat gaat...
Windows 7: de aero moet aan.

gl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met de afstandsbediening in MP? Slechts enkele knoppen doen wat.

Heb een MCE remote maar de enige knoppen die werken zijn de pijltjes, nummers, OK, volume en clear. De rest doet niets. Dus ook simpele dingen als channel up en down en zo doen niets.

Als ik naar Mediaportal Config ga -> Remote -> heb de derde van de 3 plaatjes (Philips SRM 5100). Ik heb "Use Microsoft MCE remote or keyboard" aangevinkt staan. Dat zou toch goed zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, normaal wel, doe desnoods eens een nieuwe installatie?
Is er iets anders dat je remote inleest?
Welk Os heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OS is XP, heb ik bewust voor gekozen omdat Vista en met name Windows 7 minder geschikt zijn om MP op te draaien als je digitale TV kijkt op deze manier

Ik heb deze XP drivers geinstalleerd voor mij Philips SRM 5100 remote.

Als ik de afstandbediening op TV-mode zet doen de andere toetsen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mogelijk zinvolle info m.b.t. MP en Blu-Ray afspeelmogelijkheden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je werkwijze gevolgd en heb eindelijk HDTV van goede kwaliteit, niets op aan te merken.
Ik kan alleen de Cyberlink H264/AVC Decoder niet selecteren.
Ik heb een recente versie PowerDVD geinstalleerd en verder exact de SAF installatie instructie gevolgd.
weet je waar dit aan kan liggen?

Groet,

Berny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update m.b.t. de afstandsbediening. Het werkt wel in Vista.

Conclusie: De Philips SRM 5100 is niet geschikt voor gebruik in XP, ook niet met de XP drivers die door hobbyisten gemaakt zijn

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:59:
@dune:

Je wil veel ineens. Probeer het eens wat modulair op te bouwen.

- start vanaf een OS zonder extra programma's codecpacks etc, hoe meer software erop hoe minder kans dat mp goed werkt
- installeer de laatste release van MP 1.0.2 met de standaard-instellingen.
- ok, codecs : ENKEL FFDSHOW en de standalone MPCVideodec.ax van MPC-HC. Ja, enkel dit is nodig.
- Installeer nog geen plugins
- Ok, wat die DVD's betreft, gebruik geen ISO's maar werk met mappen dus:
SPIDERMAN
- VIDEO_TS
- AUDIO_TS
- Doorloop nu de config van MP: videodec = MPC-HC voor x.264 en microsoft voor DVD. Audiocodecs: alles FFDSHOW
- Probeer nu in mediaportal alle video's eens af te spelen en kijk hoe dat gaat...
Windows 7: de aero moet aan.

gl!
Hartelijk dank voor je reactie, maar wil ik zoveel ineens dan? Het enig wat ik eigenlijk wil is het afspelen van DVD en Blu Ray content vanaf een centrale server. De films heb ik overigens niet letterlijk als ISO op de server staan maar inderdaad in folders zoals je aangeeft.

Eiegnlijk lijkt mij dit niet eens zoveel wat ik wil, ik heb namelijk geen behoefte aan het afspelen van divx of mkv bestanden, vooral deze laatste willen (zover ik heb gelezen) nog wel eens voor codec problemen zorgen.

Maar ik zal je tips opvolgen en eens van voor af aan beginnen. Van dat betreft ging het met MCE even wat vlotter daar heb ik eigenlijk alleen Power DVD voor de extra codecs geinstalleerd, maar ja het oog wil ook wat en dan moet je toch echt MP hebben. :P

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:56:Update m.b.t. de afstandsbediening. Het werkt wel in Vista.

Conclusie: De Philips SRM 5100 is niet geschikt voor gebruik in XP, ook niet met de XP drivers die door hobbyisten gemaakt zijn
Ik zal eens van mijn luie reet komen en vandaag eindelijk de tutorial hiervoor posten die ik heeeeeeel lang geleden heb beloofd :$ Het werkt in ieder geval WEL met deze 2 =>

pricewatch: Philips RC1974506
pricewatch: Philips OVU412000

;)
Zou ik niet doen : Of AC-3 Filter of MPC Audio Codec die bij Media Portal zit.

FFDShow is alleen maar gezeik/conflicten IMHO.

[ Voor 14% gewijzigd door nero355 op 24-12-2009 11:27 ]

Verwijderd

@Dune,

Inderdaad Dune, je wilt helemaal niet veel.

Helaas ondersteunt Mediaportal het afspelen van Blu-ray niet standaard.
Er moeten allerlei dingen met externe plugins uitgehaald worden om dit
mogelijk te maken en dan nog blijft het een halfslachtige oplossing.

Het is eigenlijk ongelooflijk dat deze basis functionaliteit er niet in zit.

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:25:
Ik zal eens van mijn luie reet komen en vandaag eindelijk de tutorial hiervoor posten die ik heeeeeeel lang geleden heb beloofd :$ Het werkt in ieder geval WEL met deze 2 =>

pricewatch: Philips RC1974506
pricewatch: Philips OVU412000
Heb je daar XP drivers voor gezien dan?

Die afstandsbediening had ik eerst ook op het oog, het enige verschil met de SRM 5100 is de "mode" functie waarmee je behalve PC ook naar TV en andere apparaten kunt schakelen. Aangezien mijn TV ook van Philips is wilde ik alles mooi met 1 afstandsbediening van hetzelfde merk bedienen, dan was de SRM 5100 voor mij de geschikte oplossing geweest. In XP loopt ie echter niet zo lekker, ook niet met eHome infrared drivers.

Verwijderd

Dat media-portal geen blu-ray afspeelt is niet zozeer de schuld van de developers of zelfs microsoft (media-portal videospeler is grotendeels gebaseerd op WMP). De schuld ligt bij het blu-ray consortium die hoge licentiegelden vraagt voor blu-ray decodering en deze ook niet vrijgeeft voor de opensource community. Hetzelfde verhaal was met dvd's het geval, het werd pas standaard door Microsoft ondersteund sinds Windows Vista. Dezelfde makers van programma's die toen dvd ondersteuning voor Xp boden zijn nu weer geld aan het verdienen op blu-ray programma's. Eigenlijk jammer dat HD-DVD de race niet gewonnen heeft want dan hadden we nu HD-DVD ondersteuning voor Windows 7 gehad.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:27:
@Dune,

Inderdaad Dune, je wilt helemaal niet veel.

Helaas ondersteunt Mediaportal het afspelen van Blu-ray niet standaard.
Er moeten allerlei dingen met externe plugins uitgehaald worden om dit
mogelijk te maken en dan nog blijft het een halfslachtige oplossing.

Het is eigenlijk ongelooflijk dat deze basis functionaliteit er niet in zit.
Het lijkt er bijna op dat MCE hier nog makkelijker mee omgaat, ondanks dat deze standaard ook geen Blu Ray ondersteuning bied. En ja, Blu Ray ondersteuning zou er inmiddels wel in mogen zitten inderdaad. :)

Maar ik begin straks, maar even aan een nieuwe installatie eens kijken wat er gebeurd als ik eerst echt het minimale installeer.
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:42:
Dat media-portal geen blu-ray afspeelt is niet zozeer de schuld van de developers of zelfs microsoft (media-portal videospeler is grotendeels gebaseerd op WMP). De schuld ligt bij het blu-ray consortium die hoge licentiegelden vraagt voor blu-ray decodering en deze ook niet vrijgeeft voor de opensource community. Hetzelfde verhaal was met dvd's het geval, het werd pas standaard door Microsoft ondersteund sinds Windows Vista. Dezelfde makers van programma's die toen dvd ondersteuning voor Xp boden zijn nu weer geld aan het verdienen op blu-ray programma's. Eigenlijk jammer dat HD-DVD de race niet gewonnen heeft want dan hadden we nu HD-DVD ondersteuning voor Windows 7 gehad.
mmmm, dat is ook zo. :'( Maar met een goede plugin incombinatie met b.v. Power DVD moet het toch kunnen. (of Media Theater) Onder Windows MCE (Vista) had ik dat zo werkende.

[ Voor 37% gewijzigd door _Dune_ op 24-12-2009 13:58 ]

• hardware-lover
  • Niet online
Zoals al eerder aangegeven, Blu-Ray binnen MP afspelen gaat prima echter zonder het menu en ondertitels. Wil men de volledige Blu-Ray opties hebben dan kies je voor een externe player, opgestart binnen MP (bij mij is dit Media Theater 3). Het zou misschien allemaal wat directer kunnen gaan maar ik kan op dit moment eigenlijk alles aan media probleemloos via mijn netwerk_opslag afspelen. Dat ik bij Media Theater 3 even de "i" toets in moet drukken, gevolgd door een "exit" selectie, om weer terug te kunnen keren naar MP vind ik niet echt een halszaak. Bovenstaande m.b.v. een Asus 1501 EON systeempje en onder Windows 7 prem. 32b.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 24-12-2009 14:32 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

<---Dat ik bij Media Theater 3 even de "i" toets in moet drukken, gevolgd door een "exit" selectie, om weer terug te kunnen keren naar MP vind ik niet echt een halszaak. -->

Voor jou is dit misschien geen probleem, maar voor mensen die een afstandbediening gebruiken
wordt de zaak hierdoor al weer gecompliceerder.

Met TotalMediaTheater is het mogelijk om Blu-rays vanuit een directory af te spelen.
Met Corel WinDVD 2010 kan dit ook.

Misschien is er een manier om de codecs van een van deze programmas in MediaPortal te hangen?

Verwijderd

<--rebelangel66 wrote: Dat media-portal geen blu-ray afspeelt is niet zozeer de schuld van de developers of zelfs microsoft (media-portal videospeler is grotendeels gebaseerd op WMP). De schuld ligt bij het blu-ray consortium die hoge licentiegelden vraagt voor blu-ray decodering en deze ook niet vrijgeeft voor de opensource community. -->

Dat is ook niet helemaal waar. Er zijn ook veel videos beschikbaar die de blu-ray discs hercoderen met de AVCHD encoder (Advanced Video Coding HD). Op deze manier wordt een blu-ray disc gereduceerd van 30 GB naar 8 GB zonder zichtbaar kwaliteit in te leveren. De AVCHD decoder is vrij beschikbaar. Wel wordt de blu-ray disc structuur aangehouden. Het blijkt dat MediaPortal ook deze videos niet kan afspelen.

• Qubitzz
@ dune : je dvd probleem is herkenbaar. En veel mensen hebben dit probleem.
MP loopt vaak vast in de dvdmenus. Ik gebruik MP nu al bijna 2 jaar is heb zo nu en dan een dvd (iso of video_ts) die weer eens vast loopt in het menu. Ik probeer altijd zo snel mogenlijk de film te starten en niet eerst naar de setup van de dvd te gaan. Is de film begonnen kan je met je harmony kleurknoppen geluidsporen en subs kiezen.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

carpetburn schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:40:
@ dune : je dvd probleem is herkenbaar. En veel mensen hebben dit probleem.
MP loopt vaak vast in de dvdmenus. Ik gebruik MP nu al bijna 2 jaar is heb zo nu en dan een dvd (iso of video_ts) die weer eens vast loopt in het menu. Ik probeer altijd zo snel mogenlijk de film te starten en niet eerst naar de setup van de dvd te gaan. Is de film begonnen kan je met je harmony kleurknoppen geluidsporen en subs kiezen.
Hoe weet jij dat ik een Harmony gebruik? Of heb ik dat ergens neer gezet... jongens ik moet toch eens vakantie gaan opnemen. :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:28:
<---Dat ik bij Media Theater 3 even de "i" toets in moet drukken, gevolgd door een "exit" selectie, om weer terug te kunnen keren naar MP vind ik niet echt een halszaak. -->

Voor jou is dit misschien geen probleem, maar voor mensen die een afstandbediening gebruiken
Ik neem aan dat hij de "i" toets op de afstandsbediening bedoeld
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:34:

Dat is ook niet helemaal waar. Er zijn ook veel videos beschikbaar die de blu-ray discs hercoderen met de AVCHD encoder (Advanced Video Coding HD). Op deze manier wordt een blu-ray disc gereduceerd van 30 GB naar 8 GB zonder zichtbaar kwaliteit in te leveren. De AVCHD decoder is vrij beschikbaar. Wel wordt de blu-ray disc structuur aangehouden. Het blijkt dat MediaPortal ook deze videos niet kan afspelen.
als je de m2ts file uit de folderstructuur van de avchd haalt kun je deze gewoon kijken (als je m2ts toevoegt aan de video extensies) . De menu's e.d. van de avchd echter hebben (net zoals Blu-Ray) een grote Java dependentie en dit is waarschijnlijk de reden dat media-portal hiervoor geen ondersteuning heeft. misschien dat deze via een plugin komt en hopelijk komt deze optie in media-portal 2 wel.

• hardware-lover
  • Niet online
Ik ben niet duidelijk genoeg geweest, ik doelde inderdaad op het gebruik van een MCE AB, daarop zit namelijk ook de bewuste "i" toets en d.m.v. het gebruik van de pijltjestoetsen komt men bij "exit" uit. Er komt verder geen toetsenbord aan te pas.
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:28:

Met TotalMediaTheater is het mogelijk om Blu-rays vanuit een directory af te spelen.
Met Corel WinDVD 2010 kan dit ook.

Misschien is er een manier om de codecs van een van deze programmas in MediaPortal te hangen?

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online
We vallen in herhaling maar zoals hierboven al meerdere keren is aangegeven, MP speelt de inhoud van deze omgezette Blu-Ray's prima af (nadat de m2ts extensie is toegevoegd) echter zonder menu en ondertiteling. Wil je het laatste ook mogelijk hebben dan ........ is dit al eerder toegelicht.
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:34:

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.