Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.700 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Wizzing schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:57:
Mooi dat 1.1.0 RC1 nu uit is. Vooral het feit dat te tv functie nu sneller schijnt te zijn lijkt me super, want deze is mij in 1.1.0 beta nog echt te traag. Ik ga nog wel even een weekje wachten, totdat de eerste bugs opgelost zijn. Ik gebruik namelijk SAF en daar is een bugje met het afspelen van de xvid files. Ook de upgrades van de plugins wil ik even afwachten, dan hoef ik geen dubbel werk te doen.
SAF is inmiddels gefixt met een registry patch. Even in het topic in MP forum kijken.
MyTVseries, StreamedMP en Moving Pictures komen deze week nog uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb gister MP RC 1.1 geinstalleerd. Daarbij heb ik AC3filter 64 bit geinstalleerd. Helaas zie ik de AC3 filter niet terugkomen in het audio / video configuratiescherm van MP. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk dat ik de 32 bit versie van AC3filter maar weer installeer want ik vraag me af of er een voordeel is om de 64 bit versie te gebruiken....

Overigens vind ik het zappen met TV ook vrij traag gaan. Trager dan 1.0.2 in ieder geval...
Mischien dat ik ergens een setting over het hoofd heb gezien, dus daar ga ik nog even naar kijken,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:41

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MP is een 32 bits applicatie en daarvoor moeten ook alle codecs 32 bits zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
@Question Mark: tja daar zit opzich enige logica in.

Mischien is het handig om in de topicstrat iets over 64-bit codecs op te nemen, dat niet meer mensen problemen krijgen..,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Question Mark schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:12:
MP is een 32 bits applicatie en daarvoor moeten ook alle codecs 32 bits zijn.
En als toevoeging hierop: Als je extra codecs gaat registreren (zoals MPCVideoDec.ax) moet je ze wel in je Windows/sysWOW64 map gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen heb ik besloten om een losse HTPC aan te schaffen. Ik ga deze rechtsstreeks aansluiten op de lcd-tv die ik ook nog ga kopen.

Ik heb met het volgende rekening gehouden:
- Aansluiten op tv via HDMI
- Audio optisch (toslink) aansluiten op Logitech Z5500
- Analoge tv kijken en opnemen met mediaportal (in toekomst digitale tv)
- Bediening via afstandsbediening

Mijn setup is momenteel als volgt:
Behuizing/Voeding: Antec VERIS Micro Fusion Remote (of eventueel de Antec New Solution NSK1380)
Moederbord: Gigabyte GA-MA78LMT-US2H
Processor: AMD Athlon II X4 620 / 2.6 GHz - Socket AM3
Koeler: Scythe Shuriken Rev.B
Geheugen: Team Elite DDR3 2 x 2 GB - 240-pins - 1066 MHz / PC3-8500 - CL7 - 1.5 V
Videokaart: PowerColor Radeon HD 5450 - PCI Express 2.0 x16 - 512 MB DDR2
TV Kaart: Hauppauge WinTV HVR-2200
Harde schijf: WD Caviar Green WD20EARS 2 TB
Blu-ray speler: Samsung SH-B083L

De totale kosten komen dan net iets onder de € 800,-

Opmerkingen:
- Is deze tvkaart goed? Ik wil kunnen opnemen en kijken tegelijk.. Momenteel via analoge kabel tv, en in de toekomst (1 a 2 jaar) via digitale kabel (of glasvezelkabel).
- Heeft iemand ervaring met de behuizing/remote? De remote ziet er zo uit, en die vind ik maar niks! Er zit een IR-receiver in de kast, kan ik dan ook een andere remote kopen en werkt die dan met de huidige IR-receiver?
- Ik heb ook nog een externe hardeschijf van 2 TB "over" , is het verstandig om die te gebruiken?
- Ik twijfel tussen windows xp of 7, maakt dat nog veel uit?

Heel wat vragen, maar ik wil het wel graag helemaal goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:29

HaTe

haat niet

Kunnen jullie nog normaal opnemen? Na de RC1 gaat het opnemen als een knipperlicht! Ook is het niet mogelijk om te stoppen. Als je als hij zelf gestopt is naar een ander kanaal gaat, dan zegt hij na een paar seconden weer: gestopt door een geplande opname..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
HaTe schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:39:
Kunnen jullie nog normaal opnemen? Na de RC1 gaat het opnemen als een knipperlicht! Ook is het niet mogelijk om te stoppen. Als je als hij zelf gestopt is naar een ander kanaal gaat, dan zegt hij na een paar seconden weer: gestopt door een geplande opname..
Heb het net effe getest voor je, maar het verloopt hier vlekkeloos. RC1 met StreamedMP skin (Testskin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 21:16
Ik heb als ik tv kijk linksbovenin vervelende strepen zitten, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? M'n drivers zijn up to date, en k gebruik ffdshow als codec.

Hier een fotootje voor wat meer duidelijkheid:
http://img717.imageshack.us/img717/8072/sdc13950.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik krijg die strepen (bij enkele zenders) als ik TV kijk via een Humax 5050c en de uitgestuurde resolutie is 1080i. Als ik terugschakel naar 720P, zonder iets aan de TV instellingen te wijzigen, is het verschijnsel weg.

Bij het gebruik van MediaPortal en 1080P/60 heb ik er op geen enkele wijze last van maar ik kijk ook geen TV via MediaPortal.

Probeer eens even een andere resolutie (720P bijvoorbeeld) om te kijken of het verschijnsel dan verdwenen is? Ter extra info, ik heb een Samsung PS50B650 TV.
endness schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:50:
Ik heb als ik tv kijk linksbovenin vervelende strepen zitten, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? M'n drivers zijn up to date, en k gebruik ffdshow als codec.

Hier een fotootje voor wat meer duidelijkheid:
http://img717.imageshack.us/img717/8072/sdc13950.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi er wat overscan overheen, die paar px. kan je wel missen van je beeld. Doet een TV normaal ook al.

De Crop settings heet dat in MP. Als je live-tv speelt kan je het aanpassen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

-Leon- schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:23:
[...]

Heb het net effe getest voor je, maar het verloopt hier vlekkeloos. RC1 met StreamedMP skin (Testskin)
Oke >>>>>> MEDIAPORTAL OPNIEUW INSTALLEREN :@

Ik had ook gewoon een backup van de beta op de RC gezet.. Misschien niet zo'n goed idee.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 15:24
Hopelijk hebben jullie een idee. Ik heb de allerlaatste MP geinstalleerd (clean install) met de allerlaatste tv series en moving pictures. Als ik nu MP opstart dan krijg ik als beginscherm een stel dansende en muziekspelende logo poppetjes. MP start dan niet verder door. Iemand een idee?

Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

xdwarfx schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 09:13:
Hopelijk hebben jullie een idee. Ik heb de allerlaatste MP geinstalleerd (clean install) met de allerlaatste tv series en moving pictures. Als ik nu MP opstart dan krijg ik als beginscherm een stel dansende en muziekspelende logo poppetjes. MP start dan niet verder door. Iemand een idee?

Bedankt alvast :)
Dat is het laadscherm... op welk bericht blijft hij hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 15:24
Probleem opgelost. Heb gewoon MP opnieuw geinstalled. Toch bedankt guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Weer een ander probleem, dvd's spelen niet lekker af.

Het gaat goed totdat ie bij de trailers komt, dan loopt MediaPortal helemaal vast. Ik heb bij DVD Codecs Turn off DxVA al aangevinkt (DxVA staat dus uit), maar dat mocht niet baten. Als codec heb ik alles van het SAF-pakket geprobeerd, ffdshow, MPC en de standaard in Windows aanwezige DTV-DVD Video Decoder. Als ik de film afspeel in Windows Media Player Classic werkt het wel...

Als DVD-navigator heb ik de enige aanwezige staan: Dvd Navigator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Bij problemen moet het eigenlijk gewoonte worden dat de logs bij worden gepost... doen ze op het MP forum ook en daar kunnen we in ieder geval iets mee.

Post die dus even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er wordt sterk aangeraden om zowel de dvd-navigator als codec van dezelfde fabrikant te gebruiken. Als jij enkel de MS DVD Navigator ziet staan, dan zul je dus bij codec ook de MS Video codec moeten gebruiken.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Zinu schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:01:
Bij problemen moet het eigenlijk gewoonte worden dat de logs bij worden gepost... doen ze op het MP forum ook en daar kunnen we in ieder geval iets mee.

Post die dus even.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Question Mark schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:03:
Er wordt sterk aangeraden om zowel de dvd-navigator als codec van dezelfde fabrikant te gebruiken. Als jij enkel de MS DVD Navigator ziet staan, dan zul je dus bij codec ook de MS Video codec moeten gebruiken.
Is dat nieuw in RC1? Ik heb altijd DVD Navigator + ffdshow gebruikt en werkte prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

Sherlock

No Shit

Zinu schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:01:

Post die dus even.
Met HET verschil dat je op het MediaPortal de logs toe kunt voegen. Hier moet je ze zelf hosten... Het idee is goed, maar op GoT wat minder praktisch dan op het MP forum.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:01
Een beetje inzet mag wel, die moeten anderen ook doen om jouw (als in: diegene met het probleem, niet persoonlijk aan jou gericht) probleem op te lossen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:07
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:00:
Opmerkingen:
- Is deze tvkaart goed? Ik wil kunnen opnemen en kijken tegelijk.. Momenteel via analoge kabel tv, en in de toekomst (1 a 2 jaar) via digitale kabel (of glasvezelkabel).
- Heeft iemand ervaring met de behuizing/remote? De remote ziet er zo uit, en die vind ik maar niks! Er zit een IR-receiver in de kast, kan ik dan ook een andere remote kopen en werkt die dan met de huidige IR-receiver?
- Ik heb ook nog een externe hardeschijf van 2 TB "over" , is het verstandig om die te gebruiken?
- Ik twijfel tussen windows xp of 7, maakt dat nog veel uit?

Heel wat vragen, maar ik wil het wel graag helemaal goed doen :)
- TV-kaart kan ik niks over zeggen.
- Ik heb ervaring met de normale Fusion Remote kast (geen micro). Daar zit een andere, meer uitgebreide, AB bij (de RM200). Maar waarschijnlijk zal een normale MCE-remote ook werken met die kast, moet je even uitzoeken. In dat geval kan ik je zeker aanraden te investeren in een Logitech Harmony AB. Ideaal om je hele Home Cinema te bedienen met 1 AB. Ga gewoon voor de Harmony 525 die al voor 45,- te krijgen is. Zelfde functionaliteit als bijv. de One, maar zonder kleuren-/touchscreen.
- Waarom een externe videokaart als je onboard al een videochip hebt die goed in staat is HD te decoderen (DXVA)? Zelfs HDMI is al aanwezig op je mobo. Of wil je er ook op gamen? Geef anders dat geld uit aan een Harmony ;)
- Wat wil je precies met je 2TB die je over hebt? Als externe opslag? Waarom niet?
- Ik zou zeker voor Win7 gaan, vooral nu MePo er soepel op loopt. XP is gewoon achterhaald...

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zinu schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:18:
[...]
Is dat nieuw in RC1? Ik heb altijd DVD Navigator + ffdshow gebruikt en werkte prima.
Werd volgens mij alltijd al aangeraden. Ik heb ook een tijd verschillende versies (codec/navigator) gehad, en had bij 98% van mijn DVD's nooit problemen. Toch had ik sommige DVD's waarvan het menu gewoon niet goed werkte. Ik ben ooit een post van een developer op het MP forum tegengekomen die dit advies gaf. Nadat ik dit in mijn config aangepast had, werkte het menu van mijn "probleem dvd's" ook. :)

Sindsien houd ik die vuistregel maar aan en heb geen enkel probleem meer met het navigeren van DVD's. Wellicht dat Endness dit ook eens kan proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 23-02-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om met een PC (met MediaPortal of iets anders) verschillende soorten audio in verschillende ruimtes te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie :)
Harmani schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:27:
[...]
- Ik heb ervaring met de normale Fusion Remote kast (geen micro). Daar zit een andere, meer uitgebreide, AB bij (de RM200). Maar waarschijnlijk zal een normale MCE-remote ook werken met die kast, moet je even uitzoeken. In dat geval kan ik je zeker aanraden te investeren in een Logitech Harmony AB. Ideaal om je hele Home Cinema te bedienen met 1 AB. Ga gewoon voor de Harmony 525 die al voor 45,- te krijgen is. Zelfde functionaliteit als bijv. de One, maar zonder kleuren-/touchscreen.
Ik heb ook al gekeken naar de normale Fusion Remote kast. Samen met een voeding erbij kost het me wel iets meer, maar de kast vind ik wel mooier. Bovendien passen er twee schijven in, mocht ik ooit meer nodig hebben. Alleen heb ik op wat forums gelezen dat niet iedereen het LCD scherm icm mediaportal goed krijgt. heb jij daar ook last van? En gebruik jij de Fusion remote icm de harmony zonder problemen?
Als dat allemaal goed werkt neem ik liever de normale Remote Fusion..
- Waarom een externe videokaart als je onboard al een videochip hebt die goed in staat is HD te decoderen (DXVA)? Zelfs HDMI is al aanwezig op je mobo. Of wil je er ook op gamen? Geef anders dat geld uit aan een Harmony ;)
Ik wist niet zeker of dat de onboard chip goed genoeg is, vandaar. ik wil er niet op gaan gamen, mss dat het ook meteen een soort NAS wordt, en daarnaast wil ik er op kunnen parren en rarren.
- Wat wil je precies met je 2TB die je over hebt? Als externe opslag? Waarom niet?
Ik ben er vergeten bij te vertellen waarom niet... ;) Het is een externe schijf met een aan en uit knop... Als ik hem niet handmatig uit zet, blijft hij gewoon aanstaan.. (Schijf/Ven blijft ook draaien..) Vandaar dat ik nogal twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:33:
Ik heb ook al gekeken naar de normale Fusion Remote kast. Samen met een voeding erbij kost het me wel iets meer, maar de kast vind ik wel mooier.
De Fusion Remote is idd een zeer mooie kast, voor een nette prijs. Ik heb hem zelf gebruikt voor het bouwen van een HTPC voor mijn ouders. De zilver kleurige voorkant met witte LEDjes staat erg strak. Houdt alleen wel rekening met de diepte van de kast, die moet incl. de kabels wel passen waar je hem wilt plaatsen.

Het LCD-display (eigenlijk VFD) moet je alleen niet te veel van verwachten. Vanaf een meter of vier kun je echt niet meer lezen wat hij weergeeft, vooral niet als de kast laag bij de grond staat. Het is wel aan de praat te krijgen i.c.m. MePo, mocht je dat perse willen, met een oudere versie van de IMON-software (7.2 uit mijn hoofd). Ik heb wel een aantal linkjes waar het wordt uitgelegd, maar niet op deze computer, PM maar als je daar belang bij hebt.
En gebruik jij de Fusion remote icm de harmony zonder problemen?
Ik zou liegen als ik zeg dat alles meteen zonder problemen werkte, maar het is me uiteindelijk wel gelukt. De beste manier is om in de IMON-software de knoppen van de bijgeleverde remote te binden aan de standaard toetsenbord shortcuts van MePo (zoals: B = Stop , X = fullscreen , F9 = Context menu)
Ik wist niet zeker of dat de onboard chip goed genoeg is.
Zeker goed genoeg voor het afspelen van full HD met hardware decoderen (DXVA)! Inclusief eventueel geluid over HDMI, maar dat is bij jou niet aan de orde.
Ik ben er vergeten bij te vertellen waarom niet... ;) Het is een externe schijf met een aan en uit knop... Als ik hem niet handmatig uit zet, blijft hij gewoon aanstaan.. (Schijf/Ven blijft ook draaien..) Vandaar dat ik nogal twijfel..
Het ontbreken van een standby-modus is een groot nadeel aan de wat goedkopere externe schijven. Maar de keuze of je hem wilt gebruiken is aan je zelf. ;) Kun je de schijf er trouwens niet uithalen en in je Fusion stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Sherlock schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 14:46:
[...]

Met HET verschil dat je op het MediaPortal de logs toe kunt voegen. Hier moet je ze zelf hosten... Het idee is goed, maar op GoT wat minder praktisch dan op het MP forum.
Maar je moest eens weten hoe makkelijk logs het maken om mensen met hun problemen te helpen. Alle mogelijke handelingen die MP heeft staan daarin.

Best klote dat je in GoT niet met attachments kan werken, maar ik blijf bij mijn punt. Met logs ben je gewoon veel makkelijker te helpen en scheelt een hele, hele hoop heen-en-weer gevraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
ThaClown schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:28:
Weet iemand of het mogelijk is om met een PC (met MediaPortal of iets anders) verschillende soorten audio in verschillende ruimtes te realiseren?
Ik denk dat je daar een receiver/versterker voor nodig hebt aangezien er verschillende uitgangen apart aangestuurd moeten worden. Met een receiver kan het 100% zeker ;)
Zinu schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:41:
Best klote dat je in GoT niet met attachments kan werken, maar ik blijf bij mijn punt. Met logs ben je gewoon veel makkelijker te helpen en scheelt een hele, hele hoop heen-en-weer gevraag.
Mocht een Mod dit lezen, zou een mooie aanvulling zijn!! :*)

[ Voor 29% gewijzigd door -Leon- op 23-02-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
-Leon- schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:51:
Met een receiver kan het 100% zeker ;)
Dat is natuurlijk nogal afhankelijk van de receiver die je hebt... niet elke receiver heeft een tweede uitgang. Daar komt nog eens bij dat je dan waarschijnlijk ook gebruik wilt maken van verschillende bronnen, zoals in het geval van ThaClown.

Om op zijn vraag terug te komen: Dat ligt eraan hoeveel sound devices je PC ter beschikking heeft. Gebruik je bijv. HDMI voor het geluid van MePo, dan kun je bijv. Winamp een andere device zoals je normale (onboard) geluidskaart laten gebruiken.

MePo zelf ondersteunt naar mijn weten maar 1 sound device tegelijk, dus daar valt niks mee te regelen. Maar in principe kun je ieder programma een aparte sound device laten gebruiken. Verder is er een legio aan hardwarematige oplossingen zoals streaming radio over je Wifi-netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Harmani op 23-02-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

FYI: In MP II komt de mogelijkheid tot het gebruiken van meerdere sound devices. Maar dat duurt nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46

Tazzios

..

Harmani schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:13:
[...]

De Fusion Remote is idd een zeer mooie kast, voor een nette prijs. Ik heb hem zelf gebruikt voor het bouwen van een HTPC voor mijn ouders. De zilver kleurige voorkant met witte LEDjes staat erg strak. Houdt alleen wel rekening met de diepte van de kast, die moet incl. de kabels wel passen waar je hem wilt plaatsen.

Het LCD-display (eigenlijk VFD) moet je alleen niet te veel van verwachten. Vanaf een meter of vier kun je echt niet meer lezen wat hij weergeeft, vooral niet als de kast laag bij de grond staat. Het is wel aan de praat te krijgen i.c.m. MePo, mocht je dat perse willen, met een oudere versie van de IMON-software (7.2 uit mijn hoofd). Ik heb wel een aantal linkjes waar het wordt uitgelegd, maar niet op deze computer, PM maar als je daar belang bij hebt.

....
Kijk op:
ir serversuite
achtergrond info
Ik had de imon software geïnstalleerd en deze plugin en er verschijnt dan van alles op het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmani schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:13:
Het is wel aan de praat te krijgen i.c.m. MePo, mocht je dat perse willen, met een oudere versie van de IMON-software (7.2 uit mijn hoofd). Ik heb wel een aantal linkjes waar het wordt uitgelegd, maar niet op deze computer, PM maar als je daar belang bij hebt.
Ik zal het onthouden mocht ik er mee aan de slag gaan ;) Tazzios heeft ook al een linkje neergezet...
De beste manier is om in de IMON-software de knoppen van de bijgeleverde remote te binden aan de standaard toetsenbord shortcuts van MePo (zoals: B = Stop , X = fullscreen , F9 = Context menu)
Is het niet mogelijk om de knoppen van de MCE remote te laden in deze remote? of om hem deze te leren? Anders ben ik wel een avondje zoet met instellen :+
Zeker goed genoeg voor het afspelen van full HD met hardware decoderen (DXVA)! Inclusief eventueel geluid over HDMI, maar dat is bij jou niet aan de orde.
Wat ik me wel afvraag: Als ik het geluid via HDMI naar mijn tv laat lopen en via de tv (spdif -out) het geluid weer aansluit op mijn Z5500, stuurt de tv dan 5.1 geluid door? (TV = Sony KDL-37W5500)
Kun je de schijf er trouwens niet uithalen en in je Fusion stoppen?
Nope, die schijf krijg ik er nooit (heel) uit, een LaCie in zo'n zwarte glimmende verpakking.. T was ook echt een miskoop.. 8)7 Ik denk dat ik deze schijf maar op mn pc aansluit en dan mijn 1TB externe schijf (WD MyBook) aansluit op de htpc, deze gaat wel automatisch aan en uit...
Tazzios schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:35:
Kijk op:
ir serversuite
achtergrond info
Ik had de imon software geïnstalleerd en deze plugin en er verschijnt dan van alles op het display.
Thnx voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook ff win7 64 geinstalleerd, met de nieuwe mediaportal. Werkt perfect enkel krijg ik mce standby niet deftig aan de praat. Bij het opnieuw opstarten (uit standby halen) van men htpc start mediaportal niet meer op.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe draait die RC1? Zijn er grote bugs of bepaalde zaken nog niet ok? Ik zou dan ook eens updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 01:02:
en hoe draait die RC1? Zijn er grote bugs of bepaalde zaken nog niet ok? Ik zou dan ook eens updaten!
Hier draait het perfect! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 23:13:
Vandaag ook ff win7 64 geinstalleerd, met de nieuwe mediaportal. Werkt perfect enkel krijg ik mce standby niet deftig aan de praat. Bij het opnieuw opstarten (uit standby halen) van men htpc start mediaportal niet meer op.
Oplossing gevonden, restart mp stonden zowel bij mediaportal config als bij mce standby aangevinkt, nu
enkel bij mce standby en alles gaat perfect.

de RC1 draait bij mij nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 13:15
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 07:14:
[...]

Oplossing gevonden, restart mp stonden zowel bij mediaportal config als bij mce standby aangevinkt, nu
enkel bij mce standby en alles gaat perfect.

de RC1 draait bij mij nu perfect.
Hoe is het TV zappen. Sneller /Langzamer? wat zijn je ervaringen?

Ikzelf heb een floppyDTV kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoz
  • Niet online
@konehead

Ik heb ook een floppyDTV, het zappen gaat naar mijn idee een fractie trager als bij 1.0.2, maar ik vind het allemaal wel acceptabel. Verder draait RC1 bij mij op W7-x64 prima. Toch zitten er af en toe wat kleine glitches in dat iets niet helemaal lekker werkt, maar dat kan ook aan mijn hardware liggen. Denk dat RC1 een goed stabiel product is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Het is mij eerlijk gezegd nog nooit gelukt om mijn geluid via mijn tobo te regelen.

Ik heb een logitech dinevo edge waar een volume control 'slide' opzit. Aansluiting is optical van mijn pc naar versterker. Ik zie als ik het geluid harder/zachter zet wel dat mijn master geluid schuifje in windows beweegt, maar het schuifje van Spdif is grey-ed out. Is dit simpelweg niet mogelijk met Spdif? Nu doe ik het geluid regelen via mijn versterker, maar als ik op de beamer kijk, heeft de ab net niet goed bereik naar de versterker toe...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 10:25

Sherlock

No Shit

Mystikal schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:11:
Het is mij eerlijk gezegd nog nooit gelukt om mijn geluid via mijn tobo te regelen.

Ik heb een logitech dinevo edge waar een volume control 'slide' opzit. Aansluiting is optical van mijn pc naar versterker. Ik zie als ik het geluid harder/zachter zet wel dat mijn master geluid schuifje in windows beweegt, maar het schuifje van Spdif is grey-ed out. Is dit simpelweg niet mogelijk met Spdif? Nu doe ik het geluid regelen via mijn versterker, maar als ik op de beamer kijk, heeft de ab net niet goed bereik naar de versterker toe...
Nee, dat is in principe niet mogelijk. Ik heb begrepen dat dat wel kan via AC3 filter, maar dat is mij nog nooit gelukt. Sinds ik de gelukkige bezitter ben van een Harmony One daar ook geen behoefte meer toe :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
RC1 met SAF draait super op mijn test systeem, ga dit weekeind het installeren op mijn HTPC in de woonkamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Laatst online: 15-09 13:15
Mystikal schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:11:

Thx,dan moet ik nog ff kijken of ik naar 1.1 ga. Het snel zappen is wel erg lekker in WMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Ik heb hier een htpc (Intel CPU + nvidia iGPU) staan met mediaportal + SAF, win7 x64 en CoreAVC (voor H-264 videodecoding)
Als ik op internet het goed lees is werkt SAF v5.00 geheel met Ffdshow en SAF v4.00 maakt gebruik van MPC-HC filters + Ffdshow. Maar ik heb nu ingesteld: H-264 decoder = CoreAVC 2.0
Is het nu slimmer om SAF v5.00 experimental te gebruiken i.p.v. SAF v4.00 beta23 ?
Het is mij nog niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

NOOIT saf én andere codecs gebruiken. Gewoon alleen SAF of je eigen combo van codecs.

SAF 5.00 is zoals je zegt met ffdshow, 4.00 met MPC. Het voordeel van ffdshow is subtitles + DXVA, waar MPC dit niet kan. Maar zoals de naam al zegt is dat hele ffdshow DXVA filter nog in de experimental stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

TIP; http://forum.team-mediapo...-specific-support-forums/

Kijk eens in het midden ;)
Gaat binnenkort open denk ik, staat nu nog een pw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Zinu schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:10:
NOOIT saf én andere codecs gebruiken. Gewoon alleen SAF of je eigen combo van codecs.

SAF 5.00 is zoals je zegt met ffdshow, 4.00 met MPC. Het voordeel van ffdshow is subtitles + DXVA, waar MPC dit niet kan. Maar zoals de naam al zegt is dat hele ffdshow DXVA filter nog in de experimental stage.
Hoezo? Kan je SAF en CoreAVC niet samen toepassen in MediaPortal? Ik dacht namelijk van wel.
Verander settings in ffdshow:
video config --> Codecs --> H.264/AVC --> disabled.
and Codecs --> Raw video --> all supported

In MP kan de gebruiker toch z'n eigen H-264 decoder kiezen. MPC-decoder of iets anders. In mijn geval heb ik daar voor CoreAVC 2.0 met CUDA-support gekozen = HardWare-decoding (GPU), minimaal stroomverbruik en maximaal beeldkwaliteit.
Ik heb een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H moederbord met nforce 730i chipset (geïntegreerde Geforce 9400)

Kan jij me uitleggen waarom SAF en CoreAVC in MP niet samen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Het is gewoon zo dat SAF door de war kan raken als er ook andere codecs zijn. Heeft niets met MP te maken. Die waarschuwing wordt ook dringend gegeven bij het installeren van SAF.

Om geen risico te lopen dus geen extra codecs installeren buiten SAF is mijn advies. Werkt op zichzelf prima dus lijkt me ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alle denkbare codecs geprobeerd in RC1 maar ik heb mega frame drops op HD kanalen, de fps schommelt constant rond de 46. Van ellende nu maar VMR9 ingeschakeld voor een schokloos beeld. Had hier trouwens al last van met de laatste svn alleen in veel mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
CAD-tekenaar schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:53:
MPC-decoder of iets anders. In mijn geval heb ik daar voor CoreAVC 2.0 met CUDA-support gekozen = HardWare-decoding (GPU), minimaal stroomverbruik en maximaal beeldkwaliteit.
Naar mijn weten is hardware-decoding ook geen probleem met SAF 4.x aangezien gebruik wordt gemaakt van MPC-HC. In ieder geval werkt het goed met ATI's AVIVO en volgens mij ook wel met CUDA. Ook DXVA mét subtitles is geen enkel probleem met MePo 1.0.2 of hoger i.c.m. SAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Hoe gaat bij jullie het afspelen van WM (Windows Media) bestanden? (zoals iets van RTL gemist of uitzendinggemist)
Ik heb dit probleem.
Grote kans dat MediaPortal crashed.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Zinu schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:30:
TIP; http://forum.team-mediapo...-specific-support-forums/

Kijk eens in het midden ;)
Gaat binnenkort open denk ik, staat nu nog een pw op.
Klop driemaal raden wie de moderator is.... :+

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-08 00:00
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 24P support met mediaportal op een asrock 330 met ion chipset. Ik heb de optie voor het wisselen van de refreshrate wel aanstaan maar de ion wisselt niet naar 24p bij het afspelen van HD content.
Ik doe het nu door de video instellingen handmatig op 24P te zetten onder win7. maar als ik dan een dvd kijk oid dan loopt het geluid en beeld weer niet synchroon, oftewel ik moet steeds switchen.

Verwijderd

Ik heb nu sinds een aantal dagen ook MediaPortal draaien met de StreamedMP skin. In één woord geweldig!!! De remote werkend krijgen had wat voeten in de aarde, maar dit is ook voor elkaar. Ik heb alleen vraag: Hoe internetten jullie op de HTPC? Wordt er gewoon naar de standaard webbrowser geschakelt of heeft MediaPortal een eigen plugin. Ik heb dit en het MediaPortal forum al doorzocht, maar kan hier niks over vinden.

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb werkelijk geen problemen met het selecteren van 24P onder Windows 7. Of ik dit nu als vaste instelling kies via de Nvidia video_instellingen of automatisch onder MediaPortal. Er wordt keurig overgeschakeld naar 24P en dit geeft eigenlijk de meest soepele beeldweergave.

Ik heb met 24P onder MP echter ook altijd een audio/video synchronisatie probleem en daarom kan ik het eigenlijk niet gebruiken. Het verschil is minimaal maar voldoende om me eraan te ergeren. Het is me wel opgevallen dat ik, bij gebruik van Spdif als audio uit, HDMI audio uit moet schakelen onder Nvidia video_settings want anders zijn de sync problemen nog veel erger.
general_p schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:34:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met 24P support met mediaportal op een asrock 330 met ion chipset. Ik heb de optie voor het wisselen van de refreshrate wel aanstaan maar de ion wisselt niet naar 24p bij het afspelen van HD content.
Ik doe het nu door de video instellingen handmatig op 24P te zetten onder win7. maar als ik dan een dvd kijk oid dan loopt het geluid en beeld weer niet synchroon, oftewel ik moet steeds switchen.

Testing, one, two ...

• endness
Nog maar een keer de vraag of iemand weet hoe ik het logo van Nick/Comedy Central moet noemen bij Caiway om 'm werkend te krijgen?

Bij de kanalen staat ie als Comedy Central, ik heb de volgende benamingen al geprobeerd:
Comedy Central
Comedy_Central
ComedyCentral

Iets zegt me dat ik Nickelodeon in de naam moet verwerken, dus ook de volgende geprobeerd:
Nick_Comedy Central
Nick_Comedy_Central
Nickelodeon_Comedy_Central
Nickelodeon Comedy_Central
Nickelodeon Comedy Central

Is er nergens in een bestandje te zien hoe Mediaportal het wil hebben? Het is het enige kanaal wat niet gelukt is...

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kijk hoe de zender genoemd wordt in de "TV Server". Als je de naam daar gelijk aan maakt, zou het moeten werken.

• endness
Caiway zet een spatie achter de naam, handig... Spatie weg in de naam bij TV-server, en het werkt!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:36:
Ik heb nu sinds een aantal dagen ook MediaPortal draaien met de StreamedMP skin. In één woord geweldig!!! De remote werkend krijgen had wat voeten in de aarde, maar dit is ook voor elkaar. Ik heb alleen vraag: Hoe internetten jullie op de HTPC? Wordt er gewoon naar de standaard webbrowser geschakelt of heeft MediaPortal een eigen plugin. Ik heb dit en het MediaPortal forum al doorzocht, maar kan hier niks over vinden.
Daar is een plugin voor: http://forum.team-mediapo...08-09-2009-updated-70005/

Lijkt me niet moeilijk te vinden, staat nl op de eerste pagina van het 'Plugins' subforum ;)

• HaTe

HaTe

haat niet

Zinu schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:26:
[...]

Daar is een plugin voor: http://forum.team-mediapo...08-09-2009-updated-70005/

Lijkt me niet moeilijk te vinden, staat nl op de eerste pagina van het 'Plugins' subforum ;)
Alleen jammer dat je niet echt kan browsen daarmee.. Ik zie dat dat met die versie 0.6 wel kon, maar die is niet meer te downloaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-Leon- schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:39:
En als toevoeging hierop: Als je extra codecs gaat registreren (zoals MPCVideoDec.ax) moet je ze wel in je Windows/sysWOW64 map gooien ;)
Niet verplicht : Als je alles netjes in 1 map wil hebben dan kan dat ook ;)
C:\Codecs bijvoorbeeld en dan alles daarin gooien kan ook !!
erikdeperik schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:50:
omg wat kan het leven toch soms simpel zijn.
remote problemen onder win7 64bit zijn opgelost.
install ir server suit>run as service>niks instellen (hier ging ik de fout in :X )
uncheck mce remote in mp config,
en gaan met die banaan *O*

ergens in het mp forum gevonden
Je moet dan ook de startpost op GoT lezen :P Staat in mijn tutorial !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Laatst online: 20-01 18:05
iemand al NewCS/Acamd werkend met de RC1?

Ik krijg nog steeds "unable to graph" error

wil ff weten of dat al gefixed is, of dat ik iets verkeerd doe

edit: OS is W7 64-bit

[ Voor 7% gewijzigd door Tha_Butcha op 26-02-2010 22:25 ]

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:46

Tazzios

..

Weet iemand misschien wat er mis is als ik het timeshifting bestand wel kan bekijken maar live tv zwart blijft?
Ik vermoed / hoop iets simpel rondom codecs.

Daarna kan ik kijken of ik hetzelfde probleem als Tha_Butcha heb :+

Spec:
windowsXP ( schone installatie)
mediaportal 1.1 RC1 ( schone installatie)
SAF400RC2

tvkaarten:
ctx944 (digitenne sat analoog)
Hauppauge 4000 (digitenne sat analoog)

Met de ctx944 heb ik kanalen gevonden(Digitenne) en kan ik dus timeshiften maar live tv blijft zwart. ned1,2,3 en regio test ik uiteraard ;)
Nu is het wel een kaart zonder hardware mpeg2 maar als timeshiften wel lukt waarom live kijken dan niet?

De Hauppauge 4000 roept nog dat hij geen signaal heeft, maar dat maakt me niet zoveel uit beide krijgen over 2/3 maandjes een satelliet.

Update 3-3:
Waarschijnlijk opgelost door onderstaande bug report.
- 0002716: [TvPlugin] unable to play liveXY-Z.ts.buffer (gibman) - resolved.

[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 03-03-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Harmani schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:56:
[...]

MePo zelf ondersteunt naar mijn weten maar 1 sound device tegelijk, dus daar valt niks mee te regelen. Maar in principe kun je ieder programma een aparte sound device laten gebruiken. Verder is er een legio aan hardwarematige oplossingen zoals streaming radio over je Wifi-netwerk.
Dat is niet helemaal waar. Je kunt verschillende audio devices gebruiken voor video en muziek. Zelf wilde ik (in dezelfde ruimte) audio bitperfect via een USB DAC kunnen afspelen op mijn stereo versterker. Daarnaast moet het geluid van films naar de receiver gestuurd worden (DTS, DD of PCM). Hiervoor gebruik ik nu de ATI HDMI uitgang van de HD4550 die op de receiver is aangesloten. De onboard geluidschip is verder uitgeschakeld.

Aanvankelijk wilde ik het audiofiele muziekgedeelte ook met MP afspelen via de Foobar plugin met WASAPI output naar de USB DAC. Ik had echter teveel gedoe om alles mooi aan de praat te krijgen (libraries, album art etc etc) en heb uiteindelijk onder een ander login account de muziekomgeving met Jriver Mediacenter 14 gebouwd. Dit is nu mooi aan te sturen door alles met een webbrowser, maar ook over wifi met een Iphone/Ipod Touch of PDA. Zoeken gaat prima en snel genoeg en ook album art wordt weergegeven. 42" plasma kan voor muziekweergave dus uitblijven en dat was ook een eis.

Nu de muziek en films bijna werken kan ik me met het TV gedeelte van MP gaan bezighouden (HVR2200).

Prachtig dat alles instelbaar is, maar wat kost het configureren een tijd! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:41
Vandaag de MP release candidate (1.1.0 RC1) geïnstalleerd:
Ik moet zeggen het lijkt net wat vlotter en strakker te werken dan de vorige (V1.0.2)

Kreeg ergens bij de installatie de melding dat ik AERO moet inschakelen omdat er anders haperingen e.d. bij afspelen zou ontstaan.
Alleen er gebeurt iets merkwaardigs als ik met AERO enabled een video af speel en dan stop met afspelen.
Dan is het scherm van media portal meer dan scherm vullend.
Zoiets als bij een 1280 desktop op een 1024 scherm.

Als ik Aero uit zet dan blijft MP bij terug schakelen wel normaal beeldvullend.

Verder krijg ik op geen enkele manier bij minidisplay van mijn antec fusion (IMON) aan de praat als ik de minidisplay plugin activeer. Als ik die probeer te configureren en daar USM kies en de soundgraph driver selecteer en op test klik dan gaat het display op zwart en reageert nergens meer op:S

mrbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Heb je versie 7.60.x van iMON? Die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tha_Butcha schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:35:
iemand al NewCS/Acamd werkend met de RC1?

Ik krijg nog steeds "unable to graph" error
Unable to create graph is een redelijk generieke error. Probleem is dan dat er geen juiste koppeling tussen codecs gemaakt kan worden om de weergave mee te regelen. Ik had hier ook altijd last van en heb dit op de volgende manier opgelost:

Gebruik de powerscheduler plugin in de tv-server om bij het uit standby komen de tv-service te herstarten. Dit zorgt meteen voor een her-initialisatie van je dvb-c kaart.

disable het gebruik van rstp-streaming (zelfs voor single-seat). Open "mediaportal.xml" and insert this new "usertsp" tag.
code:
1
2
<section name="tvservice">
<entry name="usertsp">no</entry>

Sinds deze aanpassing heb ik dit probleem nooit meer gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Laatst online: 09-02 20:29
Onlangs heb ik heb ik MediaPortal versie 1.1.0 RC1 geinstalleerd op mijn PC.
Standaard worden er twee skins mee geinstalleerd maar zoals zovelen wil ik wel een andere mooie skin installeren.
Veel skins zijn denk ik voor andere versies bedoeld want als ik bijv. x-faces of purehd installeer loopt MP niet lekker meer en start soms okk helemaal niet meer op.

Kan iemand mij vertellen welke skins er probleemloos op versie 1.1.0 RC1 geinstallerd zou kunnen worden?Of hoe ik dat van te voren zou kunnen controleren?
Ik gebruik trouwens windows XP en de installatie van MP versie 1.1.0 RC1 ging probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Question Mark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:55:
[...]

disable het gebruik van rstp-streaming (zelfs voor single-seat). Open "mediaportal.xml" and insert this new "usertsp" tag.
code:
1
2
<section name="tvservice">
<entry name="usertsp">no</entry>

Sinds deze aanpassing heb ik dit probleem nooit meer gehad. :)
Voor multi seat kan dan nog gewoon werken? Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mediaportal.xml gevonden, ook niet in c:\program data\team mediaportal\*

enig idee waar die dan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
PurevisionHD(blue) is sinds kort beschikbaar, of het moet zijn dat je deze bedoelt met PureHD?
Frixel schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:01:
Onlangs heb ik heb ik MediaPortal versie 1.1.0 RC1 geinstalleerd op mijn PC.
Standaard worden er twee skins mee geinstalleerd maar zoals zovelen wil ik wel een andere mooie skin installeren.
Veel skins zijn denk ik voor andere versies bedoeld want als ik bijv. x-faces of purehd installeer loopt MP niet lekker meer en start soms okk helemaal niet meer op.

Kan iemand mij vertellen welke skins er probleemloos op versie 1.1.0 RC1 geinstallerd zou kunnen worden?Of hoe ik dat van te voren zou kunnen controleren?
Ik gebruik trouwens windows XP en de installatie van MP versie 1.1.0 RC1 ging probleemloos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tha_Butcha schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:09:
[...]

Voor multi seat kan dan nog gewoon werken? Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mediaportal.xml gevonden, ook niet in c:\program data\team mediaportal\*

enig idee waar die dan zit?
"c:\program data\team mediaportal\TV server" uit mijn hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
hardware-lover schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:53:
PurevisionHD(blue) is sinds kort beschikbaar, of het moet zijn dat je deze bedoelt met PureHD?

[...]
Die Skin had ik natuurlijk nog net niet geprobeerd..... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Question Mark schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:00:
[...]

"c:\program data\team mediaportal\TV server" uit mijn hoofd. :)
:( kan hem nergens anders ook vinden, heb zelfs gezocht met dir /s

iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Mediaportal.xml

ff in je explorer plakken en je hebt em op W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
[...]
Ook deze Skin nu geinstalleerd op de Versie 1.1.0.RC en ook deze skin klapt! eruit net als iedere andere skin die ik installeer.De standaard skins doen het wel gewoon.
Wat ik bedoel met eruit klappen is dat MP begint met opstarten, je ziet de texten van laden, skins, textures, pluginns etc en dan voordat het basisscherm staat slaat MP hellemaal uit. Ook niet meer in de taskmanager te zien dus.
Finito weg over en uit zowel in full screen als in windowed modus.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik wil zo graag ook zo`n mooie skin ipv de stamdaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Waarschijnlijk een probleem met een of meerdere plug-ins die door de standaard skin's niet aangesproken wordt of worden. Je kunt eens proberen om enkele plug-ins uit te schakelen via MP-config.
Frixel schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:30:
[...]
Ook deze Skin nu geinstalleerd op de Versie 1.1.0.RC en ook deze skin klapt! eruit net als iedere andere skin die ik installeer.De standaard skins doen het wel gewoon.
Wat ik bedoel met eruit klappen is dat MP begint met opstarten, je ziet de texten van laden, skins, textures, pluginns etc en dan voordat het basisscherm staat slaat MP hellemaal uit. Ook niet meer in de taskmanager te zien dus.
Finito weg over en uit zowel in full screen als in windowed modus.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik wil zo graag ook zo`n mooie skin ipv de stamdaard.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
hardware-lover schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:17:
Waarschijnlijk een probleem met een of meerdere plug-ins die door de standaard skin's niet aangesproken wordt of worden. Je kunt eens proberen om enkele plug-ins uit te schakelen via MP-config.
[...]
Hoe bedoel je dit?
Je kunt eens proberen om enkele plug-ins uit te schakelen via MP-config
Ik zie daar nl geen optie om skins "uit te schakelen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan uiteraard ook de logs bekijken. Zal vast een regel instaan waar het niet goed gaat. (en anders de debug level nog wat omhoog gooien zodat er meer gelogged wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
Zinu schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:18:
C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Mediaportal.xml

ff in je explorer plakken en je hebt em op W7.
Nope, nog steeds niet, hij bestaat niet. Thanks 4 the help though ik ga wel ff een reinstall proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MediaPortal configuration > plugins > selecteren > disable?
Frixel schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:24:
[...]

Hoe bedoel je dit?
Je kunt eens proberen om enkele plug-ins uit te schakelen via MP-config
Ik zie daar nl geen optie om skins "uit te schakelen"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Deze skin ook maar een geprobeerd, maar bij mij komt ie er niet meer op. Heb al een post gemaakt op het MP forum maar doe hier even een copy/paste of iemand anders dit misschien ook gehad heeft.
Might have found a bug in the latest version. I tried out this skin but did not really like it. When I switched back to my old skin (B&W1080) I suddenly had the weather and twitter added to the skin. I think the uninstall of your skin is not done properly.

A second thing I noticed (may or may not be a bug) is that after I installed this skin the MP window is always stealing focus. For example, when MP is running and I want to browse a bit, I cannot scroll on pages anymore because the focus goes back to MP. I noticed this behaviour after I installed (and uninstalled) this skin.
Het vervelendste vind ik wel dat MP de focus elke keer blijft stelen. Heb al een reinstall gedaan van MP maar het gebeurd nog steeds. Heb alleen nog geen zin in een complete reinstall, want de databases en nog wat settings wil ik eigenlijk wel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 06:42
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:19:
[...]

Deze skin ook maar een geprobeerd, maar bij mij komt ie er niet meer op. Heb al een post gemaakt op het MP forum maar doe hier even een copy/paste of iemand anders dit misschien ook gehad heeft.

[...]

Het vervelendste vind ik wel dat MP de focus elke keer blijft stelen. Heb al een reinstall gedaan van MP maar het gebeurd nog steeds. Heb alleen nog geen zin in een complete reinstall, want de databases en nog wat settings wil ik eigenlijk wel houden.
Datbase etc kan je backuppen via deze plugin.

verder kan je het verplaatsen van de focus instellen met de plugin MPFocus, staat waarschijnlijk in je rootfolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb een lekker gestoord idee in mijn hoofd al een tijdje voor een HTPC :

- nVidia kaart die alle DXVA toestanden doet. Kan ook ION iets zijn.
- ATI 5xxx kaart die LPCM + Dolby/DTS/True HD doet :D

Is er iemand die dit kan testen i.c.m. MediaPortal ?? Zou zo tof zijn als het zonder gezeik werkt onder XP of Windows 7 !! Vista kan het niet geloof ik.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertieX
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-07-2021
ik weet niet of dit al een keer langs is gekomen maar ik kon hd bit streaming niet voor elkaar krijgen met mijn htpc(win 7, ati 5750 en sony 2400es receiver en sony 40w2000 lcd) :(
maar toen zag ik deze thread http://www.avsforum.com/a...p?p=18138259#post18138259 na een poos zoeken
ik heb deze Sony 40W2000 - SONY STR-DG820 download geinstalleerd en toen deed bij mij hd-bitsreaming wel ;)

hoop dat jullie er iets aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:31:
Je kan uiteraard ook de logs bekijken. Zal vast een regel instaan waar het niet goed gaat. (en anders de debug level nog wat omhoog gooien zodat er meer gelogged wordt)
Ik heb nu alle puginns uitgezet en nog wil MP niet doorstarten, na het verschijnen van de texten over opstarten textures en plugins verdwijnt MP. ook niet meer in taskmanager te zien dus echt afgesloten.
Onderstaande staat in de log, hopenlijk kan iemand er wat mee??

2010-03-02 16:20:01.593750 [ERROR][MPMain(1)]: D3D: InitializeDeviceObjects - Exception: Fout in de toepassing.
-2147024882 (E_OUTOFMEMORY)
bij Microsoft.DirectX.Direct3D.Font..ctor(Device device, Font font)
bij MediaPortal.GUI.Library.GUIFont.InitializeDeviceObjects()
bij MediaPortal.GUI.Library.GUIFontManager.InitializeDeviceObjects()
bij MediaPortalApp.InitializeDeviceObjects()
bij MediaPortal.D3DApp.InitializeEnvironment()
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: Exception :System.NullReferenceException: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
bij MediaPortal.D3DApp.RecoverDevice()
bij MediaPortalApp.OnProcess()
bij MediaPortal.D3DApp.Application_Idle(Object sender, EventArgs e)
bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponent.FDoIdle(Int32 grfidlef)
bij System.Windows.Forms.Application.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32 dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)
bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32 reason, ApplicationContext context)
bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason, ApplicationContext context)
bij System.Windows.Forms.Application.Run(Form mainForm)
bij MediaPortalApp.Main(String[] args)
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: Exception :De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: site :Void RecoverDevice()
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: source :MediaPortal
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: stacktrace: bij MediaPortal.D3DApp.RecoverDevice()
bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponent.FDoIdle(Int32 grfidlef)
bij System.Windows.Forms.Application.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32 dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)
bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32 reason, ApplicationContext context)
bij System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason, ApplicationContext context)
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: MediaPortal stopped due to an exception De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld. MediaPortal bij MediaPortal.D3DApp.RecoverDevice()
2010-03-02 16:20:02.015625 [ERROR][BassAudio(7)]: BASS: Initialize thread failed. Reason: Kan DLL basscd.dll niet laden: Kan opgegeven module niet vinden. (Uitzondering van HRESULT: 0x8007007E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DirectX goed geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Zijn er nu eindelijk eens remotes voor Windows 7 die gewoon 100% werken icm mediaportal, dus met werkende greenbutton, previous knop, pauze, stop, play, ffw etc??? Ik loop me nu al de hele dag kapot te zoeken en krijg het gevoel dat ze er gewoon nog niet zijn. Is hier meer over bekend?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Hoe doe je goed installeren?
Kan je verder toch niks aan doen als je de install draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

LiquidT_NL schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:01:
Zijn er nu eindelijk eens remotes voor Windows 7 die gewoon 100% werken icm mediaportal, dus met werkende greenbutton, previous knop, pauze, stop, play, ffw etc??? Ik loop me nu al de hele dag kapot te zoeken en krijg het gevoel dat ze er gewoon nog niet zijn. Is hier meer over bekend?
ik gebruik al zeker een anderhalf jaar de normale MCE remote, en deze word volledig ondersteund door MP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Frixel schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 18:53:
[...]

Hoe doe je goed installeren?
Kan je verder toch niks aan doen als je de install draait?
Hoeveel memory heeft je videokaart? Je krijgt nl. een "out of memory" error tijdens het aanspreken van Direct3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Question Mark schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:25:
[...]
Hoeveel memory heeft je videokaart? Je krijgt nl. een "out of memory" error tijdens het aanspreken van Direct3D
Dit zit erin:

ATI Radeon HD 3200 Graphics
Video Adapter Eigenschappen:
Apparaatbeschrijving ATI Radeon HD 3200 Graphics
Adapterserie ATI Radeon HD 3200 Graphics
BIOS Versie BK-ATI VER010.077.000.000.000000
Chiptype ATI Radeon HD 3200 Graphics (0x9610)
DAC Type Internal DAC(400MHz)
Geinstalleerde Besturingssoftware ati2dvag (6.14.10.6891)
Geheugengrootte 700 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Da's een onboard videokaard, hoeveel geheugen heb je die toegekend in je BIOS?

(die 700 MB klopt niet volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Question Mark schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:41:
Da's een onboard videokaard, hoeveel geheugen heb je die toegekend in je BIOS?
(die 700 MB klopt niet volgens mij).
Dat zou ik niet weten moet ik nakijken. Als ik daar dan toch ben moet dat zoveel mogenlijk zijn?
In de PC zelf zit een AMD Athlon64X2Dual in met intern 2x1GB twin geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Frixel schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:36:
Dit zit erin:

ATI Radeon HD 3200 Graphics
In de bios inderdaad de hoeveelheid toegewezen geheugen op 256mb zetten.
Hoeveel werkgeheugen heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
2010-03-02 16:20:01.593750 [ERROR][MPMain(1)]: D3D: InitializeDeviceObjects - Exception: Fout in de toepassing.
-2147024882 (E_OUTOFMEMORY)
bij Microsoft.DirectX.Direct3D.Font..ctor(Device device, Font font)
bij MediaPortal.GUI.Library.GUIFont.InitializeDeviceObjects()
bij MediaPortal.GUI.Library.GUIFontManager.InitializeDeviceObjects()
bij MediaPortalApp.InitializeDeviceObjects()
bij MediaPortal.D3DApp.InitializeEnvironment()
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: Exception :System.NullReferenceException: De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
bij MediaPortal.D3DApp.RecoverDevice()
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: Exception :De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: site :Void RecoverDevice()
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: source :MediaPortal
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: stacktrace: bij MediaPortal.D3DApp.RecoverDevice()
2010-03-02 16:20:01.796875 [ERROR][MPMain(1)]: MediaPortal stopped due to an exception De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld. MediaPortal bij MediaPortal.D3DApp.RecoverDevice()
2010-03-02 16:20:02.015625 [ERROR][BassAudio(7)]: BASS: Initialize thread failed. Reason: Kan DLL basscd.dll niet laden: Kan opgegeven module niet vinden. (Uitzondering van HRESULT: 0x8007007E)

Jouw MP crashed finaal op DirectX. Probeer eens je videokaart en je DirectX te updaten. Die HD 3200 kan MP echt wel aansturen, dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Jouw MP crashed finaal op DirectX. Probeer eens je videokaart en je DirectX te updaten. Die HD 3200 kan MP echt wel aansturen, dat is het niet.
vwb DirectX, versie 9.0C erop zetten??of moet dat versie 10 of 11 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frixel schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 20:23:
[...]

vwb DirectX, versie 9.0C erop zetten??of moet dat versie 10 of 11 zijn?
Dat zal wel gewoon 9.0c zijn, aangezien voor XP gebruikers er geen 10 of 11 is.

Laatste versie hier te halen; http://www.microsoft.com/...6652CD92A3&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 21:42:
[...]
Dat zal wel gewoon 9.0c zijn, aangezien voor XP gebruikers er geen 10 of 11 is.
Laatste versie hier te halen; http://www.microsoft.com/...6652CD92A3&displaylang=en
TOPPIE, DirectX geupdate alsook de video drivers, ziet er nu perfect uit, alleen....
Geen beeld bij TV gemist :( versie 3.1.3 heb ik erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 17:41
RonnieB82 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:04:
[...]

ik gebruik al zeker een anderhalf jaar de normale MCE remote, en deze word volledig ondersteund door MP...
dit klopt, MCE remote wordt al best lange tijd ondersteund. behalve de magische groene knop. daar was wel een klein programmatje voor. weet even niet meer welk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

sipaan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:36:
[...]

dit klopt, MCE remote wordt al best lange tijd ondersteund. behalve de magische groene knop. daar was wel een klein programmatje voor. weet even niet meer welk.
ah, dat wist ik niet, ik gebruik de groene knop niet... ik heb de MCE remote in mijn harmony staan, en daar zit ook geen 'groene knop' op.
Zou ook niet weten wat ik met die knop zou moeten, die is toch om MP mee te starten? (en dat doe ik niet via de knop, dat gaat automatisch op mijn HTPC)
Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.