Toon posts:

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste
Acties:
  • 161.738 views

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-05 00:18
RonnieB82 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:43:
[...]

ah, dat wist ik niet, ik gebruik de groene knop niet... ik heb de MCE remote in mijn harmony staan, en daar zit ook geen 'groene knop' op.
Zou ook niet weten wat ik met die knop zou moeten, die is toch om MP mee te starten? (en dat doe ik niet via de knop, dat gaat automatisch op mijn HTPC)
ik heb ook MCE in me harmony staan. die groene knop is dan START. daarmee start ik inderdaad MP mee op. want soms pak ik even mijn toetsenbord erbij om wat te configureren of te internetten. is wel zo makkelijk met 1 druk op de knop MP starten. ook handig wanneer het crasht(A)

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:12
sipaan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:36:
dit klopt, MCE remote wordt al best lange tijd ondersteund. behalve de magische groene knop. daar was wel een klein programmatje voor. weet even niet meer welk.
MPTray, MCETray of iets dergelijks. Ik dacht dat dit nu geïntegreerd was in MP 1.1.0 RC.

Gebruik het zelf niet; HTPC start als shell MP en niet Explorer.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 14:42
sipaan schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:36:
[...]
dit klopt, MCE remote wordt al best lange tijd ondersteund. behalve de magische groene knop. daar was wel een klein programmatje voor. weet even niet meer welk.
De MCE remote word al tijden ondersteund, en zo ook de groene knop. Sinds ik MP gebruik (ruim 2 jaar nu) heb ik MP altijd gestart met de 'groene knop' die op mijn Harmony geprogrammeerd staat.

MPTray is om de focus op MP te houden en hem dan met 'de groene knop' te kunnen starten. Wel even zorgen dat je Windows Media Centre uitschakelt in je windows versie :)

MPTray zit in de 1.1.0 RC1 versie nu standaard ingebouwd, dus het enige wat je hoeft te doen is Windows Media Centre uitzetten, een vinkje zetten in MP Config bij 'MCE Remote' en klaar ben je.

[Voor 13% gewijzigd door -Leon- op 03-03-2010 19:59]

• AsoT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-05 20:05
Zinu schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:20:
ALLE MENSEN MET AFSPEEL- EN CODECPROBLEMEN:

http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/

Doe toch niet zo moeilijk met al die losse codecs.
Als je SAF installeert doet alles het meteen out-of-the-box, ook DXVA, passthrough, etc.!
1000x dank hiervoor. het lukte me maar niet om van die problemen af te geraken.

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 23:36
AsoT schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 20:51:
[...]

1000x dank hiervoor. het lukte me maar niet om van die problemen af te geraken.
Met SAF haal ik ook redelijke resultaten. Toch is het bij mij nog niet 100% ideaal.

Op 60hz heb ik bij HD materiaal last van judder (haperend beeld bij panning beelden).
Op 24hz heb ik daar geen last van, maar dan loopt eigenlijk vrijwel direct het geluid asynchroon met het beeld, en helaas ook niet op een constante manier, zodat ik het met wat timings kan verbeteren.

Qua hardware heb ik een E7400 met een Geforce 9400 gpu. Ik stuur het beeld en geluid vervolgens via HDMI naar mijn Onkyo SR507 die het weer doorstuurt naar mijn Samsung LE46B750 TV.

Qua software gebruik ik Windows XP met de nieuwste MP RC met als codecs de SAF 'pack', ik draai in VRM modus. Ik heb het geluid zowel op passthrough als gewoon geprobeerd, maar dit lijkt niet echt uit te maken.

Verder moet ik zeggen dat ik de boel heel behoorlijk aan de gang heb!

Kan iemand mij tips geven hoe ik óf op 60hz zonder judder kan spelen óf op 24hz zonder sync problemen?

[Voor 4% gewijzigd door Scooper op 04-03-2010 08:40]

SRK35ZS-W

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:47

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Probeer anders eens 50hz, die werkt bij mij iig het beste.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

In het meest ideale geval wil je je tv op 24 Hz instellen of veelvouden hiervan. Een video met een framerate van 24 fps past nu eenmaal niet lekker in 50 Hz of 60 Hz. 48 of 72 Hz zou wel ideaal zijn.

Bij alle andere refreshrates (anders dan veelvouden van 24 Hz) blijf je last van judder houden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik niet, alleen 50hz werkt goed hier..

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zinu schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:22:
Ik niet, alleen 50hz werkt goed hier..
Sorry, maar met een videobestand met 24 frames per seconde kan het gewoon niet dat je 100 procent juddervrij bent als je tv op 50 HZ staat ingesteld. 2x 24 = 48 Hz en dat "past" gewoon niet in 50 Hz.

Het kan zijn dat de judder minimaal is en dat het je niet opvalt, maar juddervrij kun je niet zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Scooper
Question Mark schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:40:
[...]

Sorry, maar met een videobestand met 24 frames per seconde kan het gewoon niet dat je 100 procent juddervrij bent als je tv op 50 HZ staat ingesteld. 2x 24 = 48 Hz en dat "past" gewoon niet in 50 Hz.

Het kan zijn dat de judder minimaal is en dat het je niet opvalt, maar juddervrij kun je niet zijn.
Bedankt voor de tips. Ik kan dus in elk geval kijken of 50hz beter werkt dan 60hz. Maar ik heb het idee dat de judder veel groter is dan de normale frameskip die je zou verwachten. Als ik ook bij een collega kijk die gewoon op 60hz draait, dan gaat dat veel vloeiender. De videokaarten van tegenwoordig zouden toch ook de 3:2 pulldown trucs aardig onder knie moeten hebben toch?
Ik snap dat je op 60hz nooit helemaal perfect 24hz materiaal kan laten zien, maar half schokkend beeld zou toch niet mogen.

Idealiter wil ik natuurlijk gewoon draaien op 24hz, maar dan heb ik dus die vervelende sync problemen met de audio, wat mij toch echt gewoon een driver probleem lijkt...

SRK35ZS-W

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde bevindingen met een ION 330 onder Windows 7 32b.
  • 24P is het meest vloeiend maar heeft audio sync problemen
  • 60Hz is de meest gelukkige keus waarbij geen audio sync problemen optreden
  • 50Hz geeft een duidelijker schokkeriger beeld maar ook geen audio sync probleem.
Ik heb al van alles aan drivers en codecs geprobeerd maar optimaal heb ik het nooit gekregen op 24P.
De sync afwijking is minimaal maar voldoende om me er aan te blijven storen.
Met de instelling op 60Hz is er prima naar films te kijken, bij pannen is het "haperen" minimaal maar wel aanwezig.
Audio loopt bij mij via spdif.
Scooper schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:38:
[...]

Bedankt voor de tips. Ik kan dus in elk geval kijken of 50hz beter werkt dan 60hz. Maar ik heb het idee dat de judder veel groter is dan de normale frameskip die je zou verwachten. Als ik ook bij een collega kijk die gewoon op 60hz draait, dan gaat dat veel vloeiender. De videokaarten van tegenwoordig zouden toch ook de 3:2 pulldown trucs aardig onder knie moeten hebben toch?
Ik snap dat je op 60hz nooit helemaal perfect 24hz materiaal kan laten zien, maar half schokkend beeld zou toch niet mogen.

Idealiter wil ik natuurlijk gewoon draaien op 24hz, maar dan heb ik dus die vervelende sync problemen met de audio, wat mij toch echt gewoon een driver probleem lijkt...

Testing, one, two ...

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 19:54
-Leon- schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:58:
[...]

De MCE remote word al tijden ondersteund, en zo ook de groene knop. Sinds ik MP gebruik (ruim 2 jaar nu) heb ik MP altijd gestart met de 'groene knop' die op mijn Harmony geprogrammeerd staat.

MPTray is om de focus op MP te houden en hem dan met 'de groene knop' te kunnen starten. Wel even zorgen dat je Windows Media Centre uitschakelt in je windows versie :)

MPTray zit in de 1.1.0 RC1 versie nu standaard ingebouwd, dus het enige wat je hoeft te doen is Windows Media Centre uitzetten, een vinkje zetten in MP Config bij 'MCE Remote' en klaar ben je.
Kan iemand me vertellen waar ik die receiver kan kopen? Ik moet een IR receiver hebben voor mijn htpc met windows XP en mediaportal. tevens moek die aan kunnen sturen met me harmony one remote. Ik zit nu al 20 pagina's op dit forum te zoeken maar t lijkt wel of die niet meer leverbaar is:S

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• hardware-lover
  • Niet online
Deze? pricewatch: Philips OVU412000
lj_tree schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:18:
[...]
Kan iemand me vertellen waar ik die receiver kan kopen? Ik moet een IR receiver hebben voor mijn htpc met windows XP en mediaportal. tevens moek die aan kunnen sturen met me harmony one remote. Ik zit nu al 20 pagina's op dit forum te zoeken maar t lijkt wel of die niet meer leverbaar is:S

Testing, one, two ...

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:51

HaTe

haat niet

Wat is 24p dan? Hier hebben we nooit last van out of sync audio en geen vloeiend beeld.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 17:10
Waarschijnlijk hebben een aantal programmeurs bij Opera vrijgekregen en zijn ze meteen doorgegaan met MediaPortal :) ;)

De CSL/OT kroeg !

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Question Mark schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:40:
[...]

Oké. Maar de enige manier om erachter te komen of je TV 24p(hz)/48hz/72hz ondersteunt is door te kijken of deze tussen de lijst staat bij je Beeldscherminstellingen?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Of de handleiding.... ;)

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Priet

To boldly do what no one has..

Dadona schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:43:
[...]
Waarschijnlijk hebben een aantal programmeurs bij Opera vrijgekregen en zijn ze meteen doorgegaan met MediaPortal :) ;)
Zitten er programmeurs van Opera in het team dan?

Ook goed: het wordt mogelijk om vanaf RC1 naar RC2 te upgraden, en daarna naar de final :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• boomr
Philips...mijn god wat een blunder:) Thanks kerel. Ik ga m vanavond nog halen.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:13
Mmm RC1 werkt perfect alleen jammer bij dat TV op analoog het beeld zo schudt.
En de ondertitelingen bij Series hebben rare tekens zoals bijv. é,á ,enz en zijn vervangen met ondersteboven vraagtekens enz. Heel raar iig.

Iemand enig idee om dit op te lossen???

[Voor 12% gewijzigd door mklcln op 05-03-2010 16:01]

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer eens andere software uit om tv mee te kijken. Ervaar je daar hetzelfde, dan weet je in ieder geval dat het niet MP gerelateerd is maar dat het een probleem met je tv-kaart is.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

dpz schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:21:
Mmm RC1 werkt perfect alleen jammer bij dat TV op analoog het beeld zo schudt.
En de ondertitelingen bij Series hebben rare tekens zoals bijv. é,á ,enz en zijn vervangen met ondersteboven vraagtekens enz. Heel raar iig.

Iemand enig idee om dit op te lossen???
Gedownload via MyTVseries zelf met SubtitleDownloader zeker? Even nieuwste versie van SubtitleDownloader meepikken, daar is dat in gefixt.

• mklcln
  • Laatst online: 18:13
Zinu schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:27:
[...]

Gedownload via MyTVseries zelf met SubtitleDownloader zeker? Even nieuwste versie van SubtitleDownloader meepikken, daar is dat in gefixt.
Idd klopt als een bus dat ik die met tv-series heb gedownload. Even fixen dan, thx

[Voor 7% gewijzigd door mklcln op 05-03-2010 19:50]

• -Leon-
Werkt die subtitledownloader (voor Bierdopje) ook goed als ik mijn series allemaal hernoemt heb naar bijv:

The Mentalist - 02.07.mkv

Of moet de naam gelijk zijn aan de officiele rls.name?

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hij leest de database entry van MyTVseries uit, dus het maakt niet uit hoe die heet. Zo lang MyTVseries hem maar juist aangewezen heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -Leon-
Zinu schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:05:
Hij leest de database entry van MyTVseries uit, dus het maakt niet uit hoe die heet. Zo lang MyTVseries hem maar juist aangewezen heeft.
Oh, da's wel erg mooi :) Dan ga ik het toch maar eens proberen. TNX.

** EDIT **
En het werkt inderdaad wel erg mooi ;)

[Voor 7% gewijzigd door -Leon- op 07-03-2010 12:35]

• mafti
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Hallo,

afgelopen weekend MP geinstalleerd.
Alles draait als een zonnetje, behalve subtitles.
Ik heb SAF gebruikt om de codecs te installeren.

Ik heb geen idee waarom mijn subtitles het niet doen. geen idee waar ik het moet zoeken.
heb netjes de tutorials gevolgd, maar niets van dat al.

het is in iig een avi met een srt sub.
Moeten die dezelfde naam hebben? Kan ik ergens zien of het ergens mis is gegaan?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De srt file moet inderdaad dezelfde naam hebben als de video-file. :)

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:29
mafti schreef op maandag 08 maart 2010 @ 08:15:
Hallo,

Ik heb geen idee waarom mijn subtitles het niet doen. geen idee waar ik het moet zoeken.
heb netjes de tutorials gevolgd, maar niets van dat al.
Misschien overbodig om te noemen, maar meestal moet je de subtitle nog wel inschakelen via het context menu (F9 tijdens het afspelen). Verder natuurlijk een identieke bestandsnaam gebruiken en in dezelfde map als het videobestand plaatsen, of in een map die je in config hebt ingesteld.

Science is stranger than fiction

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Je hoeft de sub niet telkens in te schakelen, zo lang je setting maar goed staat onder Videos in MP config.

• mafti
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-11-2022

mafti

Kopyright Liberation Front

Dank voor de hulp.

Heb de avi + srt nogmaals hernoemd et voila, werkt als een zonnetje.
(dacht dat ik het gelijk had, maar kennelijk niet)

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:05
Is het mogelijk binnen mediaportal als een ondertiteling niet synroon loopt om deze op te schuiven.
ik dacht dat ik ooit eens deze optie gezien had, of was dit nu in XBMC?

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat kan, moet je even instellen onder General -> Keys and sounds -> Global action en dan bij action ACTION_SUBTITLE_DELAY_PLUS/MIN

Het is mij een raadsel waarom dit niet standaard aanstaat.

• hardware-lover
  • Niet online
Om maar even op mijn eigen bevindingen te reageren.

Als ik Audio via HDMI laat lopen dan zijn er totaal géén Sync issues, zelf 24P materiaal wordt vloeiend en lipsync afgespeeld. Waar ik echter tegenaan loop, en ik ben daarin niet de enige, is dat ik maar 2 kanaals geluid heb via HDMI en voor zover ik gezocht heb is daar tot op dit moment eigenlijk ook geen oplossing voor.
Het geluid loopt nu via HDMI naar mijn TV (interne speakers uitgeschakeld) en wordt van daaruit via Spdif optisch doorgestuurd naar mijn versterker (die geen HDMI in- of uitgang heeft).

Iemand toch een oplossing die ikzelf nog niet heb kunnen vinden? Ik doel dus met de huidige opstelling.
hardware-lover schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:15:
Ik heb precies dezelfde bevindingen met een ION 330 onder Windows 7 32b.
  • 24P is het meest vloeiend maar heeft audio sync problemen
  • 60Hz is de meest gelukkige keus waarbij geen audio sync problemen optreden
  • 50Hz geeft een duidelijker schokkeriger beeld maar ook geen audio sync probleem.
Ik heb al van alles aan drivers en codecs geprobeerd maar optimaal heb ik het nooit gekregen op 24P.
De sync afwijking is minimaal maar voldoende om me er aan te blijven storen.
Met de instelling op 60Hz is er prima naar films te kijken, bij pannen is het "haperen" minimaal maar wel aanwezig.
Audio loopt bij mij via spdif.

[...]

Testing, one, two ...

Anoniem: 256899

@hardware-lover:

Ik denk dat het geluid naar jouw TV over de HDMI kabel wel degelijk 5 kanaals is. Maar aangezien jou
TV maar twee luidsprekers heeft, wordt dit geluid intern in de TV omgezet naar 2 kanaals. Dit 2 kanaals
geluid wordt vervolgens door jouw TV ook op de SPDIFF out gezet. Het 2 kanaals probleem is denk ik
dus een probleem van je TV.

Concrete oplossingen voor het SYNC probleem met jouw set-up heb ik niet.

• boomr
Gisteren met een collega over gehad en die raadt me heel hard aan om deze te kopen:
HP IR Wireless MCE USB Infrared Receiver VISTA MCE2005

Hij zegt dat deze veel lekkerder werkt met mediaportal. Iemand ervaringen mee? Ik krijg m vrijdag van hem te leen zodat ik even kan testen en er zelf rustig eentje kan bestellen. Ben het toetsenbord en de muis nu echt helemaal beu dus moet er wel wat gas achter zetten:)

• hardware-lover
  • Niet online
Dus jij denkt dat als ik een apparaat aan de HDMI kabel hang wat in staat is om meer_kanaals geluid weer te geven dat het wel zal gaan? Nu zie ik onder Windows (7) enkel links en rechts bij HDMI_audio staan en bij Spdif 5.1/7.1. Stel ik hang een 5.1/7.1 HDMI reciever rechtstreeks aan mijn HDMI kabel wordt er dan onder Windows ook 5.1/7.1 zichtbaar bij HDMI audio?
Anoniem: 256899 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:11:
@hardware-lover:

Ik denk dat het geluid naar jouw TV over de HDMI kabel wel degelijk 5 kanaals is. Maar aangezien jou
TV maar twee luidsprekers heeft, wordt dit geluid intern in de TV omgezet naar 2 kanaals. Dit 2 kanaals
geluid wordt vervolgens door jouw TV ook op de SPDIFF out gezet. Het 2 kanaals probleem is denk ik
dus een probleem van je TV.

Concrete oplossingen voor het SYNC probleem met jouw set-up heb ik niet.

Testing, one, two ...

• -Leon-
hardware-lover schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:56:
Iemand toch een oplossing die ikzelf nog niet heb kunnen vinden? Ik doel dus met de huidige opstelling.
SPDIF rechtstreeks van je HTPC naar je receiver aansluiten?
hardware-lover schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:20:Stel ik hang een 5.1/7.1 HDMI reciever rechtstreeks aan mijn HDMI kabel wordt er dan onder Windows ook 5.1/7.1 zichtbaar bij HDMI audio?
Controleer even in Control Panel (Sound options) of je speakers wel ingesteld staan op 5.1, dat moet je namelijk wel instellen anders staat hij standaard op stereo (2.0)

[Voor 44% gewijzigd door -Leon- op 09-03-2010 15:34]

• Scooper
hardware-lover schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:20:
Dus jij denkt dat als ik een apparaat aan de HDMI kabel hang wat in staat is om meer_kanaals geluid weer te geven dat het wel zal gaan? Nu zie ik onder Windows (7) enkel links en rechts bij HDMI_audio staan en bij Spdif 5.1/7.1. Stel ik hang een 5.1/7.1 HDMI reciever rechtstreeks aan mijn HDMI kabel wordt er dan onder Windows ook 5.1/7.1 zichtbaar bij HDMI audio?

[...]
Ik heb een Gigabyte E7AUM-DS2H moederbord met HDMI. Onder XP had ik met de nvidia HDMI audio driver gewoon 5.1 geluid. Onder Windows 7 heb ik dit niet voor elkaar gekregen. Ik kreeg er maximaal stereo overheen.

Maar zoals eerder aangegeven: Het kan goed zijn dat je TV maximaal stereo doorgeeft aan je receiver, maar dat betekent dus niet direct dat het rechstreeks wel 5.1/7.1 op gaat leveren. Kwestie van uitproberen denk ik...

Ik gebruik ook audio over HDMI, maar heb juist besloten toch maar spdif te gaan gebruiken. Ik had gewoon te veel problemen met de audio. Ik heb dus HTPC -> Receiver -> TV. En als ik de tv uitzette of van input veranderde, onderbrak de tv het protected path van HDCP en was ik mijn audio kwijt. Ook verloor ik mijn audio als ik een half uur of drie kwartier muziek aan het luisteren was. Lang leve de al die belachelijke beveiligingen :/

[Voor 19% gewijzigd door Scooper op 09-03-2010 15:37]

SRK35ZS-W

@hardware-lover: als ik het nu zo hoor, dan denk ik dat het 2 kanaals probleem in je HDMI-Audio driver zit en misschien ook in je TV. Probeer een recente HDMI-Audio driver te installeren voor Windows 7.

• hardware-lover
  • Niet online
De meest recente Nvidia HDMI audio driver staat er al op, dat bood geen oplossing...
Anoniem: 256899 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:59:
@hardware-lover: als ik het nu zo hoor, dan denk ik dat het 2 kanaals probleem in je HDMI-Audio driver zit en misschien ook in je TV. Probeer een recente HDMI-Audio driver te installeren voor Windows 7.

Testing, one, two ...

@hardware-lover: Het beste wat je kunt doen om het 5.1 verhaal te testen is door een DVD af te spelen en in het DVD menu 5.1 geluid te selecteren. Ga niet testen met mkvs of andere type files. Het beste is om met DVDs te testen.

Het is namelijk mogelijk om 5.1 over HDMI te krijgen, zie ook:

http://www.xbmcfreak.nl/n...driver-xpvistaw7-3264bit/

@hardware-lover: probeer eens met een standalone programma zoals PowerDVD een DVD af te spelen. Kies daarbij in PowerDVD HDMI Output met dts/ac3 passtrought

• hardware-lover
  • Niet online
Helaas, helaas...., van alles geprobeerd, inclusief alle gegeven tips, maar ik krijg het met de huidige setup niet voor elkaar. Ik ben inmiddels weer teruggegaan naar Spdif en een 60Hz TV instelling. Niet dat het allemaal zo rampzalig is hoor maar ik moet eerlijk bekennen dat 24P toch wel erg smooth film kijken is.

Testing, one, two ...

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:34
Ik draai sinds een week de 1.1 RC maar sinds gisteren werkt ineens de volumeregeling niet meer. Was gewoon TV aan het kijken, OSD verschijnt wel maar volumeregeling doet niets. Daarna geherstart en nu verschijnt de volume OSD niet eens (commando's worden wel herkend door IRtrans software).

Het zelfvernietigend vermogen van MP blijft me verbazen 8)7

specs

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:47
Nieuwe versie werkt prima, ik kan alleen mijn zendervolgorde niet instellen in tv-server. Hebben meer mensen hier last van?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• -Leon-
Tonnetje schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:10:
Nieuwe versie werkt prima, ik kan alleen mijn zendervolgorde niet instellen in tv-server. Hebben meer mensen hier last van?
Nope, geen last van

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:51

HaTe

haat niet

Tonnetje schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:10:
Waarschijnlijk doe je dan iets verkeerd. Je kan de volgorde veranderen in de all channels groep.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• -Leon-
Zijn er mensen die PowerDVD gebruiken als externe speler en die weten hoe je deze met je remote (Harmony) kan afsluiten, zodat MediaPortal weer in beeld komt?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57

Sherlock

No Shit

Ik heb nu eindelijk 1.1.0 RC1 geinstalleerd onder Windows 7 met SAF, en dat ging eigenlijk bijna net zo gemakkelijk als het zou moeten :)

Ik heb alleen een probleem met AC3 geluid, dit hapert echt enorm. Je ziet de receiver (SPDIF verbonden) ook heel de tijd knipperen, een teken dat hij maar haperend informatie binnenkrijgt. Bij een film met meerdere geluidssporen kan ik dan prima DTS selecteren en dat speelt probleemloos af. Zou mijn receiver uit 2001 het niet aan kunnen?

• pescatore77
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06-2021
Hoi,
Ben al een hele poos media portal fan.
Maar heb op mijn nieuw mediacenter geen transparant display meer in moving pictures.
Hierdoor zie ik mijn achtergrond met afbeelding niet goed.
Zie foto ik bedoel de blauwe schijn

Weet iemand hoe ik ervan af geraak. Is met elke skin.

Vroeger was het zo.

Grtz ;)

[Voor 16% gewijzigd door pescatore77 op 13-03-2010 23:27]

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat is toch echt skin afhankelijk... welke skin gebruik je?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:23

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zijn er nog Tweakers die MediaPortal i.c.m. DVB-S2 gebruiken ??

Welke DVB-S2 kaart en MediaPortal versie gebruiken jullie ?? Zit eraan te denken om naar de laatste versie te upgraden wegens wat problemen hiermee, maar stiekem eigenlijk geen zin in :/

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• boomr
Ik heb mediaportal nu eindelijk heerlijk draaien. Thanks 2 SAF:)
Heb er de moving pictures plugin op staan maar ik merk dat mijn me video's het soms wat trager gaat. Voorheen kon ik er lekker snel doorheen scrollen maar nu is het toch wat langzamer. Kan dit komen doordat er nu 70 1080P films in staan? Is dit te veel voor een folder of zo? Of moet ik het toch bij de mp plugin zoeken?

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 12:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

lj_tree schreef op maandag 15 maart 2010 @ 07:45:
Heb er de moving pictures plugin op staan maar ik merk dat mijn me video's het soms wat trager gaat. Voorheen kon ik er lekker snel doorheen scrollen maar nu is het toch wat langzamer. Kan dit komen doordat er nu 70 1080P films in staan? Is dit te veel voor een folder of zo? Of moet ik het toch bij de mp plugin zoeken?
Hoe haal jij je folder art op? via media portal? of zelf downloaden? als je ze zelf download heb je namelijk vaak dat de art op hoge resolutie is. Dit is natuurlijk useless omdat je plaatje in MP word geresized. Grotere plaatjes inladen kost tijd, en daarna resizen ook nog eens. Dus je kan proberen je folder.jpg's te gaan resizen.

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 22:48
lj_tree schreef op maandag 15 maart 2010 @ 07:45:
Ik heb daar ook last van, heb nu ~130 films 720p of 1080p erin staan. Ik vermoed dat de kwaliteit hier overigens niks mee te maken heeft. Als ik in de taskmanager kijk dan heeft mijn cpu 't niet te zwaar tijdens het scrollen en ook is er nog meer dan genoeg intern geheugen beschikbaar.
Tot op heden heb ik helaas nog geen oplossing gevonden, maar irriteer me er wel aan :(
Armageddon_2k schreef op maandag 15 maart 2010 @ 10:04:
[...]

Hoe haal jij je folder art op? via media portal? of zelf downloaden? als je ze zelf download heb je namelijk vaak dat de art op hoge resolutie is. Dit is natuurlijk useless omdat je plaatje in MP word geresized. Grotere plaatjes inladen kost tijd, en daarna resizen ook nog eens. Dus je kan proberen je folder.jpg's te gaan resizen.
Ik haal het via moving pictures plugin op, dus automatisch. Dan maakt hij er al kleine jpg's van, dus daar zou het probleem ook niet moeten zitten.

Heb overigens al paar moving pictures en mediaportal geupdate (en opnieuw geïnstalleerd) maar dit helpt allemaal niet. Ook bij de laatste versie RC1+MovingPictures1.04 fixt het probleem niet.

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Moving Pictures is gewoon best traag. Is in RC2 opgelost.
Of even dit downloaden: http://forum.team-mediapo...42/index4.html#post590093

• hardware-lover
  • Niet online
+100 _/-\o_ FAN TAS TISCH
Zinu schreef op maandag 15 maart 2010 @ 12:47:

Testing, one, two ...

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb nu ook mediaportal werkend gekregen i.c.m. de guide van Zepmen.

Alleen nu zag ik niet zoveel kanalen. Dus in de config van MP heb ik meerdere kanalen geselecteerd. Maar na terug komst in Mediaportal zag ik dat het tabje TV verdwenen is. Ik heb geen idee hoe dit kan. Hoe valt dit op te lossen?

iets met VMR 9? Maar ik snap er niks van :/

[Voor 7% gewijzigd door AOC op 15-03-2010 19:55]

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-06 22:48
Held! _/-\o_
Echt stukken beter nu. Thx d:)b

• AOC
  • Niet online
Weet niemand waarom bij mijn Mediaportal het tabje TV spontaan verdwenen is :S?

als ik Live tv wil komt er te staan... VMR9 moet aanstaan en tv moet spelen... wat houdt dit in, bij renderheb ik vmr9 al aangezet etc etc etc... maar het tabje TV blijft weg :S

[Voor 53% gewijzigd door AOC op 15-03-2010 20:33]

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

In de configuration of MP zelf? Welke skin? Ben eens wat duidelijker...

• AOC
  • Niet online
Heb het opgelost... Om een of andere reden heeft de plugin zichzelf uitgeschakeld.

Echter nu heb ik deze error met het spelen van TV: Afspelen niet mogelijk live5-0.ts.tsbuffer
ik heb die stappen gevolgd uit de startpost, en sindsdie werkt het niet... De eerste optie

ook krijg ik af en toe een melding van geen audio/video oid

Edit:

en nu werkt timeshifte ook ineens niet meer :/

[Voor 38% gewijzigd door AOC op 15-03-2010 23:10]

• Sherlock
  • Laatst online: 20:57

Sherlock

No Shit

Sherlock schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 22:09:

Ik heb alleen een probleem met AC3 geluid, dit hapert echt enorm. Je ziet de receiver (SPDIF verbonden) ook heel de tijd knipperen, een teken dat hij maar haperend informatie binnenkrijgt. Bij een film met meerdere geluidssporen kan ik dan prima DTS selecteren en dat speelt probleemloos af. Zou mijn receiver uit 2001 het niet aan kunnen?
Ik heb dit nu opgelost door AC3 passthrough uit te schakelen (vinkje in ffdshow audio uitzetten). Gek genoeg werkt DTS passthrough dus wel prima...

• AOC
  • Niet online
Ik kan nu alles timeshiften :)

echter... Bij nederland 1 heb ik alleen geluid en geen beeld.
Bij Nederland 2 etc heb ik geen geluid en ook geen beeld.

Hoe los ik dit op?

Ik heb de SAF codec al geinstalleerd e.d.

• pescatore77
  • Laatst online: 14-06-2021
Zinu schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:27:
Dat is toch echt skin afhankelijk... welke skin gebruik je?
Normaal gebruik ik x face.Daar heb ik een licht zwarte schijn ervoor.
De skin op het vb. is blue wide. Had deze genomen als vb. omdat je de blauwe schijn duidelijk ziet.

Grtz

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat is gewoon hoe de skin opgebouwd is. Als je dat wilt veranderen moet je dat of zelf doen in de XMLs of even in het desbetreffende skinforum vragen.

Sommige skins (zoals StreamedMP) bieden naast die view ook een meer fanart-georienteerde view, waar je uit kunt kiezen.

[Voor 26% gewijzigd door Zinu op 17-03-2010 23:51]

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Goed, ik heb nu eens Mediaportal draaien ipv mediacenter van windows (XP).
Werkt opzich goed. Erg vloeiend en het is zeker een pluspunt dat je de codecs apart kunt regelen!
Nu vroeg ik me wel een aantal dingen af.
In menu's blijven de opties constant door scrollen. Is dat ook uit te zetten?

Ik heb de nieuwste versie draaien (1.1) hier werkt TVgemist niet. Althans, ik krijg geen beeld en geluid. Het bestand draait hij wel.

One World Concepts

• boomr
HELD!!!:)

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:10
MP-TV Series haalt bij mij geen informatie op? Geef afbeeldingen, maar ook een episode-informatie. Ik gebruik 1.1 RC1, en 2.5.3 1008 van MP-TV. Iemand anders ook problemen?

• -Leon-
endness schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:05:
MP-TV Series haalt bij mij geen informatie op? Geef afbeeldingen, maar ook een episode-informatie. Ik gebruik 1.1 RC1, en 2.5.3 1008 van MP-TV. Iemand anders ook problemen?
De taal in MP TVseries toevallig ingesteld op 'Dutch' ?
Dan zoekt ie namelijk alleen de Nederlands vertaalde series op thetvdb.org.
Als je hem op Engels zet zou die het moeten doen (werkt hier zonder problemen)

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

endness schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:05:
TheTVDB ligt plat, zoals wel vaker...
@Leon: Dat maakt niet uit, als er geen Nederlandse is pakt hij gewoon de fallback language (Engels).

[Voor 102% gewijzigd door Zinu op 18-03-2010 15:27]

• -Leon-
Zinu schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:26:
@Leon: Dat maakt niet uit, als er geen Nederlandse is pakt hij gewoon de fallback language (Engels).
Serieus? Dan moet dat veranderd zijn, want ik kan me nog goed herinneren dat ik daardoor nooit een goede dB kreeg... Nou, dan misschien maar eens een nieuwe dB opbouwen met Dutch als default language ;)

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Je hoeft geen nieuwe DB te maken. Gewoon je TVDB taal op Nederlands zetten en hij downloadt en gebruikt de Nederlandse gegevens waar beschikbaar.

Anoniem: 136766

Zit met een behoorlijk vervelend probleem, ik heb twee floppy DVB-C in me htpc zitten. Wanneer ik in de tv server naar manual control ga dan kan ik met beide timeshiften en opnemen, ze werken dus allebei. Probleem is dat ze niet allebei tegelijk hun werk doen, afzonderlijk van elkaar gaat alles goed maar zodra ik naar een kanaal kijk en tegelijkertijd wil opnemen loopt de boel vast en krijg ik het can not start graph verhaal?

• Barnes
  • Laatst online: 30-05 00:38
Zijn er mensen die MP icm Refreshratechanger en HD in 24 Hz mode op hun tv afspelen.
Ik heb het volgende probleem. Op mijn computer heb ik nu Windows 7 draaien met MP 1.1 RC1 met SAF final. In mijn comp zit een ATI HD5670. Ik heb mijn TV (plasma met native 24p ondersteuning) als 2de display aangesloten. Maar ik krijg het niet voor elkaar om HD materiaal stotter vrij af te spelen in 24p mode.
Volgens mij ligt het aan de EVR renderer. Als ik display op 60Hz instel dan speelt het wel stotter vrij (maar niet zo vloeiend als zou moeten in 24p mode).
Op WinXP werkte het wel goed, maar ben overgestapt op W7 ivm HDMI audio ondersteuning die ontbreekt op XP. Graag reacties van mensen die het wel vloeiend hebben werken op 24p.

• -Leon-
Barnes schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:29:
Zijn er mensen die MP icm Refreshratechanger en HD in 24 Hz mode op hun tv afspelen.
Ik heb het volgende probleem. Op mijn computer heb ik nu Windows 7 draaien met MP 1.1 RC1 met SAF final. In mijn comp zit een ATI HD5670. Ik heb mijn TV (plasma met native 24p ondersteuning) als 2de display aangesloten. Maar ik krijg het niet voor elkaar om HD materiaal stotter vrij af te spelen in 24p mode.
Volgens mij ligt het aan de EVR renderer. Als ik display op 60Hz instel dan speelt het wel stotter vrij (maar niet zo vloeiend als zou moeten in 24p mode).
Op WinXP werkte het wel goed, maar ben overgestapt op W7 ivm HDMI audio ondersteuning die ontbreekt op XP. Graag reacties van mensen die het wel vloeiend hebben werken op 24p.
Bijna alles wat ik afspeel gebeurd op 24Hz en zonder problemen.
Windows 7 x64 met HD4670 (& HD5770 sinds gisteren) _/-\o_
codecs: MPC-HC Video Dec, PDVD9 SD/HDTV, ffdshow audio decoder.

• boomr
Ik zit met t probleem dat ik me Ati Catalist control center niet meer kan starten na de driverupdate....snik.
Ik zit nu dus met een refresh rate van 60H. Dit moet eigenlijk naar 50H....kijkt toch wat vloeiender:S

• -Leon-
lj_tree schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:58:
Ik zit met t probleem dat ik me Ati Catalist control center niet meer kan starten na de driverupdate....snik.
Ik zit nu dus met een refresh rate van 60H. Dit moet eigenlijk naar 50H....kijkt toch wat vloeiender:S
Installeer je je drivers toch opnieuw?

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:10
TheTVDB werkt weer prima trouwens. Afspelen van dvd's nog steeds niet, maar dat heeft te maken met de codecs, al weet ik niet welke.

• 3dmaster
  • Laatst online: 26-05 10:46
Ik heb ook een klein probleempje met de refreshrate changer. Als ik een film kijk met 24fps en de videokaart ( ATI Hd4550 Catalyst 10.2) schakelt over naar 24hz zet hij de underscan weer op 15% waarrdoor ik weer zwarte randen rondom krijg. Is het mogelijk dit te voorkomen?

[Voor 8% gewijzigd door 3dmaster op 19-03-2010 13:05]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Barnes
-Leon- schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:39:
[...]

Bijna alles wat ik afspeel gebeurd op 24Hz en zonder problemen.
Windows 7 x64 met HD4670 (& HD5770 sinds gisteren) _/-\o_
codecs: MPC-HC Video Dec, PDVD9 SD/HDTV, ffdshow audio decoder.
Gebruik je ook een secondary display voor MediaPortal of heb je je HTPC dedicated aan een enkel scherm hangen ?

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-05 04:22
3dmaster schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:05:
Ik heb ook een klein probleempje met de refreshrate changer. Als ik een film kijk met 24fps en de videokaart ( ATI Hd4550 Catalyst 10.2) schakelt over naar 24hz zet hij de underscan weer op 15% waarrdoor ik weer zwarte randen rondom krijg. Is het mogelijk dit te voorkomen?
Deze instellingen verander je per refresh rate. Dus je moet op 60hz, 50hz en op 25hz even je underscan aanpassen indien dat nodig is. Catalyst onthoudt dit per modus zodat hij de volgende keer gewoon volledig beeld geeft.

• -Leon-
Barnes schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:40:
Gebruik je ook een secondary display voor MediaPortal of heb je je HTPC dedicated aan een enkel scherm hangen ?
Nee, op dit moment alleen de TV eraan hangen. Heb wel een touchscreen in mijn HTPC zitten, maar aangezien ik dat de afgelopen 2 jaar nog niet normaal aan het lopen heb gekregen heb ik die van ellende maar unplugged...

Als er overigens mensen zijn die een OrigenAE S16T hebben en het touchscreen netjes in clone-modus hebben EN onder windows 7 een resolutie van 1920x1080 eruit kunnen persen, dan hoor ik graag tips hoe je dit voor elkaar gekregen hebt.

• Barnes
Ik heb nu MediaPortal eens dedicated op mijn TV gedraaid, en de eerste monitor disabled. En warempel 24p draait super smooth. True HD en 24p allebei perfect werkend, het kan dus wel. Oftewel het probleem is puur secondary display. Had al ergens een posting gezien dat twee beeldschermen met verschillende frequentie voor problemen gaf en kan dit nu beamen. Zolang je alles op dezelfde frequency laat lopen gaat het goed maar anders niet :(
Blijft het beste om een dedicated HTPC systeem te gebruiken.
Of weet iemand een handigheid om tussen 2 schermen te switchen (een enabled ander disabled), liefst via hotkey ofzo.

• -Leon-
Het kan best zijn dat 1 v/d 2 monitoren geen 24p ondersteund en hij daardoor problemen krijgt. Ik werd er ook spuugziek van en heb die touchscreen ook los getrokken. Da's zo'n beetje het enige wat nog niet goed werkt :(
Barnes schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:04:
True HD en 24p allebei perfect werkend, het kan dus wel.
Met de interne speler van MP ?

[Voor 36% gewijzigd door -Leon- op 20-03-2010 12:10]

Anoniem: 263236

Barnes schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:04:
Of weet iemand een handigheid om tussen 2 schermen te switchen (een enabled ander disabled), liefst via hotkey ofzo.
Volgens mij bestaat een hotkey niet, de manier die mij het snelste gaat als ik van beeldscherm wil wisselen (Nvidia):
Rechtermuisklik op bureaublad > NVIDIA-beeldscherm > klik op beeldscherm
Dan onder 'nView-beeldscherminstellingen' de gewenste opstelling kiezen
(In datzelfde menu bij nView dan wel voor 'één beeldscherm' kiezen in jou geval..

Mss zou je nog een snelkoppeling kunnen maken naar de nView beeldscherminstellingen ofzo?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 263236 op 20-03-2010 13:49. Reden: Tiepfaut]

• B-Force
  • Laatst online: 05-06 12:24
hmmm, net een fresh install gedaan van MP 1.1 + StreamedMP incl tv-series en moving pictures onder Win7.
Krijg alleen niet vloeiend beeld bij HD zenders. Heb met SAF 4.00 geprobeerd en nu met HD Pack, maar beiden niet vloeiend.

Met WinVista had ik dit probleem niet, wel vloeiend beeld met HD Pack... Anderen met zelfde performance problemen?

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-06 14:43
ik heb sinds lange tijd weer tijd om met mijn htpc te prutsen. Ik heb mp 1.1 rc1 geinstalleerd met een aantal plugins alles draait behalve tv gemist. Ik krijg prima geluid maar geen beeld bij geen van de kanalen. Ik vermoed dus een codec probleem. Ik gebruik SAF 5 beta 1 of is het slimmer bij 4 stable te blijven? Ik heb bijvoorbeeld al geprobeerd .mvx toe gevoegd aan de extensielijst van video maar dit hielp niks. Als ik vanaf de rtlgemist site een direct hyperlink op zoek met .mvx en ik laad hem in wmp dan doet ie het wel en krijg bij de F1 zelfs het drm menu dat ik eerst moet betalen. Dus ergens in mp gaat het mis. Wie heeft er tips?

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

B-Force schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:21:
hmmm, net een fresh install gedaan van MP 1.1 + StreamedMP incl tv-series en moving pictures onder Win7.
Krijg alleen niet vloeiend beeld bij HD zenders. Heb met SAF 4.00 geprobeerd en nu met HD Pack, maar beiden niet vloeiend.

Met WinVista had ik dit probleem niet, wel vloeiend beeld met HD Pack... Anderen met zelfde performance problemen?
Ben eens wat duidelijker - settings in mp? hd pack? saf 5.00 al geprobeerd? En post je logs eens. Zo kunnen we echt niks.
gakkethijs schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 16:31:
ik heb sinds lange tijd weer tijd om met mijn htpc te prutsen. Ik heb mp 1.1 rc1 geinstalleerd met een aantal plugins alles draait behalve tv gemist. Ik krijg prima geluid maar geen beeld bij geen van de kanalen. Ik vermoed dus een codec probleem. Ik gebruik SAF 5 beta 1 of is het slimmer bij 4 stable te blijven? Ik heb bijvoorbeeld al geprobeerd .mvx toe gevoegd aan de extensielijst van video maar dit hielp niks. Als ik vanaf de rtlgemist site een direct hyperlink op zoek met .mvx en ik laad hem in wmp dan doet ie het wel en krijg bij de F1 zelfs het drm menu dat ik eerst moet betalen. Dus ergens in mp gaat het mis. Wie heeft er tips?
TVGemist moet je niet gebruiken, die werkt niet meer. Staat duidelijk in het topic. Gebruik in plaats daarvan dit: http://forum.team-mediapo...-version-tv-gemist-78193/

[Voor 45% gewijzigd door Zinu op 20-03-2010 17:38]

• AOC
  • Niet online
Hoe stel ik de TV-gids in? Kan hier op internet alleen heel oude info over vinden :/

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

• Barnes
-Leon- schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:09:
Het kan best zijn dat 1 v/d 2 monitoren geen 24p ondersteund en hij daardoor problemen krijgt. Ik werd er ook spuugziek van en heb die touchscreen ook los getrokken. Da's zo'n beetje het enige wat nog niet goed werkt :(
[...]

Met de interne speler van MP ?
Nee ik heb SAF 4.00 final draaien en gebruik de MPC video codec daarvan voor x264.
Ook heb ik sinds vorige week de laatste 10.3 preview versie van cataclyst draaien (de nieuwste versie van vorige week). Bij 10.2 en ouder kreeg ik geen 24hz mode (bij mijn HD5670).
Anoniem: 263236 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:47:
[...]

Volgens mij bestaat een hotkey niet, de manier die mij het snelste gaat als ik van beeldscherm wil wisselen (Nvidia):
Rechtermuisklik op bureaublad > NVIDIA-beeldscherm > klik op beeldscherm
Dan onder 'nView-beeldscherminstellingen' de gewenste opstelling kiezen
(In datzelfde menu bij nView dan wel voor 'één beeldscherm' kiezen in jou geval..

Mss zou je nog een snelkoppeling kunnen maken naar de nView beeldscherminstellingen ofzo?
Ik heb het opgelost door profiles te gebruiken in ccc. Ik heb 2 profielen aangemaakt. 1 als ik achter de computer zit en 1 om films te kijken met MP op de tv. Via eventghost worden deze automatisch aangeroepen.

• CAD-tekenaar
  • Laatst online: 20:08
Ik wil The Zep Man bedanken voor zijn handleiding Digitale TV op de pc. TV kijken via de pc werkt ! _/-\o_
(Hoewel... Ik heb nog niet alle kanalen gevonden + EPG problemen)
Ik lees dat XMLTV-plugin de beste oplossing is voor NL, maar ik krijg de EPG niet voor elkaar in MP 1.1 RC1 (singleseat).
Meer info vond ik op deze site maar ik liep al tegen eerste probleem, namelijk: "tvguide.xml" not found.
Dit zou in map: "C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\xmltv" moeten staan.
Via WebEPG-plugin heb ik het bestand aangemaakt en het zoekpad gecontroleerd. (tvguide.xml gevonden !)
Via de xmltv-plugin heb ik geprobeert om de tvguide.xml bij te werken, maar dit wil nog steeds niet lukken. Bij Import status report verschijnt niet de info: "X channels imported / tvguide.xlm File: imported succesfully" die ik graag wil zien.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Heeft er iemand een actuele uitleg hoe en wat m.b.t. tvguide.xml aanmaken/bijwerken i.c.m. xmltv-plugin?

"always reset graph after stop" is aangezet, en ik krijg nog een paar andere foutmeldingen, zoals
live2-0.ts.tsbuffer errors + TV-service is not running. (Maar dat is een ander probleem)

Ik gebruik: Win7 (64bit) + DVB-C (Ziggo 9003) + MP1.1 RC1 (singleseat) + SAF v4.0 (audio passthrough) + StreamedMP

[Voor 19% gewijzigd door CAD-tekenaar op 22-03-2010 13:58]

• AOC
  • Niet online
ik ben ook benieuwd naar dat EPG

ik krijg wel van enkele zenders informatie, maar dit klopt bij lange na niet. De mapping is niet in orde. En ik kan nergens een up-to-date handleiding vinden... De meest recente is uit 2007/08 oid

Anoniem: 154012

Voor de WebEPG gebruik ik al maanden lang deze; http://www.servercare.nl/Lists/Posts/Post.aspx?ID=80

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:11
Zoek even in dit topic (of één van de voorgangers :) ) op mc2xml. Met dit programma-tje kun je simpel de gegevens bij de Microsoft-servers (waar Windows Mediacenter ook gebruik van maakt) ophalen en zo in je Mediaportal in laten laden.

• AOC
  • Niet online
heb het geinstalleerd, maar als je die setup rund, dan creeert hij bij mij geen bestan met tv channels oid

• CAD-tekenaar
  • Laatst online: 20:08
Ik heb nog even verder gezocht en gevraagd en ik heb (denk ik) het probleem van mij opgelost met EPG in MP 1.1 RC1
http://wiki.team-mediaportal.com/MediaPortalSetup_WebEPG

Alleen voor MediaPortal 1.1.0 (en hoger):
Om de EPG weer te geven HOEFT men niet meer gebruik te maken van "tvguide.xml"
Gebruik de WebEPG plugin i.p.v. de xmltv-plugin en kies: write programs to TV-server database.
Klik op "Grab now!" en na grab status: "finished grabbing" klik op de SAVE-button
En herstart de pc.

Volgens bovenstaande link zou WebEPG meer mogelijkheden bieden t.o.v. xmltv.

EPG werkt bij mij nu ook. (zonder xmltv)
Pagina: 1 ... 19 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee