Bedankt voor jullie uitleg over de verschillende Windows versies. Ik ben uiteindelijk toch voor Windows 7, 64bits gegaan en mediaportal doet het prima
Ik zit alleen nog met de tv configureren wat niet helemaal lekker gaat (ben windows media center gewend en dat is toch wat simpeler).
Ik gebruik de Hauppage pvr-2200 (dual hybrid tuner). MP vindt 4 tuners (klopt) en ik zet de twee digitale-tuners uit uit, want ik kan alleen de analoge gebruiken.
Vervolgens selecteer ik één vd twee tuners, en ga kanalen scannen. Dit werkt allemaal, hij vindt een hele rits kanalen (medium sensitivity). Echter vindt hij een heleboel kanalen dubbel (soms ook driedubbel geloof ik). En hij geeft ze cijfer namen. Ik ben van MCE gewend dat gelijk de kanaalnaam goed is en de gidsgegevens erbij gedownload worden. Het me niet om de gids aan de praat te krijgen. Moet ik hier nog iets voor downloaden en installeren? Als iemand me hier wat tips voor kan geven heel graag (in de goede richting wijzen).
EDIT:
En nog een vraag, is er ook een mogelijkheid om het tv-gedeelte wat sneler te maken van mediaportal? Als ik bijvoorbeeld de tvfunctie aanzet duurt het een paar (~5sec ?) seconden voordat hij tv-beeld (en geluid) weergeeft.
[
Voor 10% gewijzigd door
Wizzing op 05-02-2010 19:10
. Reden: extra vraag ]