Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:22:
ik zou windows7 nemen, de 64 bits.
Een mooie skin vind ik monochrome.

succes !
Zeker geen 64-bit ivm codecs.
Je kan kiezen tussen XP 32 en W7 32, wat je zelf het fijnste vindt. Dat zijn de twee besturingssystemen die het beste zullen werken.

Let wel op dat je met W7 het beste de nieuwste SVN kan pakken, de laatste stabiele release (1.0.2 zo uit mijn hoofd) was nog niet helemaal compatible met W7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Zinu schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:45:
[...]

Je kan kiezen tussen XP 32 en W7 32, wat je zelf het fijnste vindt. Dat zijn de twee besturingssystemen die het beste zullen werken.
Mja welke in het fijnst vindt is juist een beetje moeilijk. Ik was altijd helemaal fan van XP, maar nu Windows 7 er is vind ik deze ook wel heel prettig. Vooral het 'nieuwe' gevoel is fijn, maar er zitten nog wel wat kleine bugjes in. Moet zeggen dat ik nu overigens win7-64bit draai op m'n desktop. Misschien dat deze net wat instabieler/minder compatible is met verschillende programma's dan de 32bit (vandaar de bugjes).

Ik wil mijn HTPC gewoon dedicated, dus gelijk mediaportal met windows meestarten. Dus eigenlijk komt het op de volgende vraag aan: Welk OS boot het snelst?.

[ Voor 12% gewijzigd door Wizzing op 03-02-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
Wizzing schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:45:
[...]

Mja welke in het fijnst vindt is juist een beetje moeilijk. Ik was altijd helemaal fan van XP, maar nu Windows 7 er is vind ik deze ook wel heel prettig. Vooral het 'nieuwe' gevoel is fijn, maar er zitten nog wel wat kleine bugjes in. Moet zeggen dat ik nu overigens win7-64bit draai op m'n desktop. Misschien dat deze net wat instabieler/minder compatible is met verschillende programma's dan de 32bit (vandaar de bugjes).

Ik wil mijn HTPC gewoon dedicated, dus gelijk mediaportal met windows meestarten. Dus eigenlijk komt het op de volgende vraag aan: Welk OS boot het snelst?.
neem SSD en win 7, dan duurt het bios laden langer dan windows laden! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Let wel op dat je met W7 het beste de nieuwste SVN kan pakken, de laatste stabiele release (1.0.2 zo uit mijn hoofd) was nog niet helemaal compatible met W7.
Ikzelf draai hier MP op W7 x64 en kan niet zeggen dat ik problemen met codecs heb. Je kan nl. gewoon de 32-bit codecs pakken, daar is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoe de meesten het met hun Windows machine doen maar de mijne gaat eigenlijk nooit helemaal uit maar gaat via de AB in diepe slaapstand (met alle lampjes uit bedoel ik dan). Het wakker worden (ook d.m.v. de AB) tot op het bureaublad duurt dan een 10-tal seconden, dit met een ION 330 systeempje en Windows 7 32b.
Wizzing schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:45:
[...]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
[...]

Zeker de 64-bits versie pakken. Al tijden is het onder een 64 bits versie van Windows gewoon mogelijk om 32-bits programma's en daarmee ook codecs te gebruiken.

De laatste SVN heeft bij Windows 7 inderdaad een behoorlijke voorkeur, en gezien de leeftijd van de laatste stable build is het in geval van Vista of XP ook de moeite waard om een SVN te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
The_nv40_man schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:57:
[...]
Zeker de 64-bits versie pakken. Al tijden is het onder een 64 bits versie van Windows gewoon mogelijk om 32-bits programma's en daarmee ook codecs te gebruiken.
Maar als je dan 32-bits codecs gaat installeren, wat is dan het voordeel om er een 64-bits OS op te zetten?
Ik heb nog steeds geen 64-bits versie van MP gezien en ik kan met niet voorstellen dat er veel voordelen (als er al 1 te noemen is) aan een 64-bits OS zitten tov een 32bits.

Zo wel, dan laat ik me graag verrassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Memory... Het enige wat ik kan verzinnen is een GB of 8 in je HTPC en een ramdrive aanmaken van 4 GB en daarop gaan timeshiften.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Question Mark schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:11:
Memory... Het enige wat ik kan verzinnen is een GB of 8 in je HTPC en een ramdrive aanmaken van 4 GB en daarop gaan timeshiften.
Kan je me eens uitleggen hoeveel MB ik dan wegschrijf per minuut? Hoe bereken ik dit?
Ik kijk naar SD/HD-kanalen - digitale TV-tuner (ZIGGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De hoeveelheid data is afhankelijk van de bitrate van de uitzending. Stel dat Ziggo een HD-kanaal uitzend met 15 Mb/sec. Da's ongeveer 112 MB aan data per minuut.

Gaat het om een SD-kanaal met een datarate van 6 Mb/sec, dan kun je op 45 MB per minuut. (~2,7 GB per uur).

Op de uitleg op de MP site gaat men uit van 2 GB per 60 minuten. Het ligt dus sterk aan de bitrate van de uitzending.

Set up a ramdisk for your Timeshift Buffer

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik vroeg me af als iemand een plugin kent om film-trailers te bekijken? Ik ben hier net bezig op een Apple PC en dat zit daar in mediacenter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 22:46

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 14:57:
Hey, ik vroeg me af als iemand een plugin kent om film-trailers te bekijken? Ik ben hier net bezig op een Apple PC en dat zit daar in mediacenter...
Dat zit bij de OnlineVideo's plugin

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:01
Hallo,

Ik ben bezig met het opnieuw opzetten van het MediaPortal gebeuren, dit keer excact volgens de stapjes als in de start van dit topic beschreven.

Alleen bij de FFDshow loop ik tegen iets aan.

6. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'ffdshow' > 'Audio decoder configuration'
7. (Alleen bij gebruik van Optical Out, ook wel SPDIF genoemd, voor DTS)
Onder de 'Codecs' tab kies je voor 'AC3' en 'DTS' de 'S/PDIF' codec.

De S/PDIF codec kan ik dus niet kiezen, hij staat er niet tussen...
Hoe kan dit en beter, wat kan ik eraan doen?

Ik heb een M2A-VM HDMI moederbord in mijn WinXPproSP3 HTPC. Op de HDMI Module is de TV aangesloten via component en het geluid gaat via SPDIF naar mijn 5.1 versterker. Als ik een film alspeel (.avi) dan zie ik op mijn versterker dat er wel 5.1 geluid binnenkomt, echter komt er alleen geluid uit de beide frontspeakers....
Alvast bedankt voor jullie input en reacties.

Groet, Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:04
Wizzing schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:22:Ik ben van plan om hem gewoon als dedicated HTPC onder mijn lcd-tv en receiver aan te sluiten. Hebben jullie nog tips betreffende de software installatie?

Welke windows versie raden jullie mij aan? En welke mediaportal versie.
Zit zelf te denken aan de 32-bit versie van Windows 7, alleen weet ik niet hoe stabiel mediaportal dan is.
Ik heb zelf:
  • Windows XP x86
  • Windows XP x86 (nLite)
  • Windows XPe x86
  • Windows 7 x86
  • Windows 7 x64
  • Windows Embedded Standard 2011 CTP2 x86
  • Windows Embedded Standard 2011 CTP2 x64
geprobeerd door de tijd heen op dezelfde hardware.

XPe was het 'snelste'. WES 2011 CTP2 x64 en x86 deden het ook héél goed. Alleen is daar nog een probleem met de IR drivers, zodat mijn AB het niet doet. Die valt dus vooralsnog af. :+

Maar snel is wel erg relatief, mijn systeem start als volgt van e-SATA/USB stick op:
0s - power on
10s - pre-POST
18s - tot Windows boot W7 x64
38s tot 43s - MediaPortal 1.1 svn24669 bruikbaar.

Wakeup uit deep-sleep:
0s - wakeup met AB
6s - MediaPortal bruikbaar

Als MediaPortal eenmaal draait dan maakt het OS eigenlijk weinig meer uit. MP gebruikt trouwens x86 codecs en niet de x64 versies.

[ Voor 2% gewijzigd door The Lord op 04-02-2010 18:42 . Reden: MP & W7 versie toegevoegd. 8)7 ]

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb even alle bestanden verzameld van het menu voor StreamedMP en in een zipje gestopt. Hij is hier te downloaden.

Afbeeldingslocatie: http://img.dragy.nl/streamedfactor1.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.dragy.nl/streamedfactor2.jpgAfbeeldingslocatie: http://img.dragy.nl/streamedfactor3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 04-02-2010 19:51 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
HaTe schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:37:
Ik heb even alle bestanden verzameld van het menu voor StreamedMP en in een zipje gestopt. Hij is hier te downloaden.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
een van de redenen dat ik na ruim 2 jaar mediaportal gebruiken over ben gestapt naar xbmc is o.a de skins. maar jij maakt me nu wel heeeeeeeel moeilijk zeg:D. bedankt voor deze Skin mod _/-\o_ ik blijf deze forum in de gaten houden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Check anders ook even het Mediaportal forum, daar staan veel meer mods voor Streamed MP.

streamed-mp-community-mods-bug-fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:25:
misschien kan nero me helpen, door in deze topics zitten te zoeken zie ik dat die mijn probleem aanhaald.
Ik heb inderdaad ook een ati en krijg bij vc-1 files dus die artifacts i.c.m groen scherm

Op mijn andere computer staat zelfde installatie van mediaportal ook met saf codecs en hier werken alle vc-1 files perfect op met dxva aan (load op een 10%).
Bij Settings>Video>Video Post Processing MPC Video Decoder toevoegen voor extra lage CPU usage en dan effe op Filter Properties drukken en daar in een tabje VC-1 (DXVA) uitschakelen :)
Kan ook via Windows, maar dit is IMHO de beste manier wegens de CPU usage.
Je hebt dan wel een snelle CPU nodig voor 1080p WMV materiaal !!

Dit is ook de manier om WMV bestanden met DXVA artifacts te omzeilen trouwens. Zelfs een nVidia kaart helpt je soms niet uit de brand als de content niet goed encode is :P Best ironisch dat een nVidia kaart je van groene filmpjes bevrijd :+

Volgens mij heb ik dit trouwens ergens MET screenshots gepost, maar waar weet ik niet :$ :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Bedankt voor jullie uitleg over de verschillende Windows versies. Ik ben uiteindelijk toch voor Windows 7, 64bits gegaan en mediaportal doet het prima :)

Ik zit alleen nog met de tv configureren wat niet helemaal lekker gaat (ben windows media center gewend en dat is toch wat simpeler).

Ik gebruik de Hauppage pvr-2200 (dual hybrid tuner). MP vindt 4 tuners (klopt) en ik zet de twee digitale-tuners uit uit, want ik kan alleen de analoge gebruiken.

Vervolgens selecteer ik één vd twee tuners, en ga kanalen scannen. Dit werkt allemaal, hij vindt een hele rits kanalen (medium sensitivity). Echter vindt hij een heleboel kanalen dubbel (soms ook driedubbel geloof ik). En hij geeft ze cijfer namen. Ik ben van MCE gewend dat gelijk de kanaalnaam goed is en de gidsgegevens erbij gedownload worden. Het me niet om de gids aan de praat te krijgen. Moet ik hier nog iets voor downloaden en installeren? Als iemand me hier wat tips voor kan geven heel graag (in de goede richting wijzen).

EDIT:
En nog een vraag, is er ook een mogelijkheid om het tv-gedeelte wat sneler te maken van mediaportal? Als ik bijvoorbeeld de tvfunctie aanzet duurt het een paar (~5sec ?) seconden voordat hij tv-beeld (en geluid) weergeeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Wizzing op 05-02-2010 19:10 . Reden: extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Wizzing schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:04:
Bedankt voor jullie uitleg over de verschillende Windows versies. Ik ben uiteindelijk toch voor Windows 7, 64bits gegaan en mediaportal doet het prima :)

Ik zit alleen nog met de tv configureren wat niet helemaal lekker gaat (ben windows media center gewend en dat is toch wat simpeler).

Ik gebruik de Hauppage pvr-2200 (dual hybrid tuner). MP vindt 4 tuners (klopt) en ik zet de twee digitale-tuners uit uit, want ik kan alleen de analoge gebruiken.

Vervolgens selecteer ik één vd twee tuners, en ga kanalen scannen. Dit werkt allemaal, hij vindt een hele rits kanalen (medium sensitivity). Echter vindt hij een heleboel kanalen dubbel (soms ook driedubbel geloof ik). En hij geeft ze cijfer namen. Ik ben van MCE gewend dat gelijk de kanaalnaam goed is en de gidsgegevens erbij gedownload worden. Het me niet om de gids aan de praat te krijgen. Moet ik hier nog iets voor downloaden en installeren? Als iemand me hier wat tips voor kan geven heel graag (in de goede richting wijzen).

EDIT:
En nog een vraag, is er ook een mogelijkheid om het tv-gedeelte wat sneler te maken van mediaportal? Als ik bijvoorbeeld de tvfunctie aanzet duurt het een paar (~5sec ?) seconden voordat hij tv-beeld (en geluid) weergeeft.
TV is waarschijnlijk even sloom op een normale tuner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:36:
[...]

Dat zit bij de OnlineVideo's plugin
Bedankt! Ik heb die net geïnstalleerd.. man man serieus veel kanalen bijgekomen; knap! wel een aanrader precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
yeppa71 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 18:10:
Hallo,

Ik ben bezig met het opnieuw opzetten van het MediaPortal gebeuren, dit keer excact volgens de stapjes als in de start van dit topic beschreven.

Alleen bij de FFDshow loop ik tegen iets aan.

6. Ga naar 'Start' > 'Programma's' > 'ffdshow' > 'Audio decoder configuration'
7. (Alleen bij gebruik van Optical Out, ook wel SPDIF genoemd, voor DTS)
Onder de 'Codecs' tab kies je voor 'AC3' en 'DTS' de 'S/PDIF' codec.

De S/PDIF codec kan ik dus niet kiezen, hij staat er niet tussen...
Hoe kan dit en beter, wat kan ik eraan doen?

Ik heb een M2A-VM HDMI moederbord in mijn WinXPproSP3 HTPC. Op de HDMI Module is de TV aangesloten via component en het geluid gaat via SPDIF naar mijn 5.1 versterker. Als ik een film alspeel (.avi) dan zie ik op mijn versterker dat er wel 5.1 geluid binnenkomt, echter komt er alleen geluid uit de beide frontspeakers....
Alvast bedankt voor jullie input en reacties.

Groet, Ronald
Iemand al enig idee ?? Ik wil graag verder, maar ik loop hier nog steeds tegenaan. Vista installeren een optie?

Groet Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:59:
[...]

Bedankt! Ik heb die net geïnstalleerd.. man man serieus veel kanalen bijgekomen; knap! wel een aanrader precies
Werkt bij jou TVtutti in OnlineVideos gewoon? Bij mij niet namelijk...
yeppa71 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 03:28:
[...]

Iemand al enig idee ?? Ik wil graag verder, maar ik loop hier nog steeds tegenaan. Vista installeren een optie?

Groet Ronald
Haha ik heb echt precies dezelfde setup als jij (met XP, M2A-VM, s/pdif)... en bij mij krijg ik goed geluid over S/PDIF als ik gewoon SAF installeer en 'Yes' doe bij de vraag over passthrough tijdens de installatie. Dan werkt hij gewoon meteen goed icm mijn versterker.

[ Voor 45% gewijzigd door Zinu op 06-02-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
yeppa71 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 03:28:
[...]

Groet Ronald
Als je geluid wilt doorzetten naar je receiver zou ik gewoon AC3filter installeren/gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
@Leon: Nou dat was vannacht ook mijn laatste idee. Gewoon es de makkelijke weg proberen. Dus dat ga ik nu ook eens proberen! Ik laat het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

nero355 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:14:
Hoe krijg ik mijn Philips MCE Remote en OVU4120 aan de praat onder XP voor MediaPortal :?

Nou ... zo =>

Daar download je de RAR File http://rapidshare.com/files/88031825/RemoteControl.rar en installeer je handmatig de "XP only" driver via Hardware Beheer door de Driver te updaten van het BB+ apparaat in de lijst.

Enige wat nog fijn zou zijn is de driver files ergens mirroren voor in de toekomst. Kan iemand dat regelen ??
Echt mega bedankt voor deze uitleg/samenvatting. Dit moet me wel gaan lukken. denk ik. Ik kan niet wachten totdat ik kan beginnen. Ik heb de OVU4120 al binnen. Maarrr...

Ik probeer al dagen dat bestandje van rapidshare e downloaden. Ik krijg telkens de mededeling dat de servers overbelast zijn en het 2 minuten later nog eens te proberen. Ik heb al eens een half uur lang achter elkaar geprobeerd, ook al eens op het punt gestaan om maar een premium account aan te maken. Maar voor dat ene bestandje is me dat toch te gek...

Is er al ergens een mirror voor dit bestand te vinden?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Astu;

Edit: Link weer verwijderd

[ Voor 73% gewijzigd door hardware-lover op 06-02-2010 19:21 . Reden: Software van server verwijderd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Thanks ! _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Ejorne op 06-02-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik zoek eigenlijk een alternatief voor de TVGemist plugin. De plugin werkt gewoon niet goed. Je hebt geen OSD en de video wordt op een of andere manier anders afgespeeld dan andere video's...
Hoe kijken jullie nu Uitzendinggemist, RTLgemist en SBSgemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
zucht....
SAF geïnstalleerd zojuist, maar nu heb ik dààr weer iets dat ik moet selecteren, wat ik niet heb: Cyberlink Video/SP decoder.
ALs ik een film afspeel nu, speeltie op dubbele snelheid...

Ik denk toch maar dat ik mijn Klite pack maar weer installeer en genoegen neem met Stereo.... Hier kom ik echt niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

Mystikal

It never hurts to help!

yeppa71 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:36:
zucht....
SAF geïnstalleerd zojuist, maar nu heb ik dààr weer iets dat ik moet selecteren, wat ik niet heb: Cyberlink Video/SP decoder.
ALs ik een film afspeel nu, speeltie op dubbele snelheid...

Ik denk toch maar dat ik mijn Klite pack maar weer installeer en genoegen neem met Stereo.... Hier kom ik echt niet uit!
Coreavc 2?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierema
Nope, geen verschil.
Ik ben er klaar mee hoor. Ik zie door de codecs het bos niet meer.

Volgens mij werkt bij mijn moederbord dat doorsluizen van het 5.1 geluid via spdif gewoon niet. Volgens de handleiding van mijn Asus M2A-VM hdmi moet ik na het plaatsen van de HDMI module en driverinstallatei de HDMI Rear output kiezen (blz1-35), maar dan krijg ik dus helemaal geen geluid meer en speelt het bestand te snel af. Kies ik de normale geluidskaart, dan krijg ik ook geluid (via SPDIF), maar in stereo.

Gr. Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Top!

Zojuist een filmpje bekeken door middel van bediening met mij HarmonyOne. En daarna een muziekje geluisterd terwijl door mijn foto collectie te bladeren...
8)

Nu nog ff een mogelijkheid zien te vinden om mediaportal te starten en te sluiten via de Harmony...
Maar dat moet wel gaan lukken, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

De Maya skin is ook te downloaden :) Ik blijf zelf nog bij StreamedMP met mijn xFactor menu mod.

Maar is er een TVGemist alternatief? Nee toch? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

HaTe schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 23:13:
De Maya skin is ook te downloaden :) Ik blijf zelf nog bij StreamedMP met mijn xFactor menu mod.

Maar is er een TVGemist alternatief? Nee toch? :(
OnlineVideos is wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

Heeft iemand hier enig idee wat MediaPortal nodig heeft om te kunnen werken met een X10 remote? Ik wil dus uitsluitend de drivers voor MediaPortal, verder hoef ik in Windows zelf niks te doen met de remote.

De reden van deze vraag:

Ik heb MediaPortal altijd gedraaid op vista, hier kon ik X10 drivers installeren die verder niks met Windows zelf deden. Wat hier het voordeel van was, was dat ik gewoon kon werken op mijn monitor terwijl op de TV MediaPortal gebruikt werd.

Nu heb ik sinds kort Windows 7. Daarvoor heb ik ook drivers gevonden, maar wanneer ik deze drivers gebruik kan ik de remote niet meer gebruiken voor MediaPortal wanneer MP de focus verliest.

Nu ben ik dus opzoek naar andere drivers (zonder "wireless remote settings" in Windows) of een manier om de drivers op de een of andere manier aan te passen of iets te verwijderen in Windows of het register zodat de remote weer werkt als onder Vista.

Ik heb nu deze drivers:
http://www.x10.com/support/support_soft1.htm (X10 USB Wireless Remote Drivers)

[ Voor 11% gewijzigd door SaN op 07-02-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Die file zou nog een echte mirror krijgen van de TS zelf, maar weet niet of hij dat al gedaan heeft :)
Komt mee met de volgende update gok ik.
Zojuist een filmpje bekeken door middel van bediening met mij HarmonyOne. En daarna een muziekje geluisterd terwijl door mijn foto collectie te bladeren...
8)
Leuk is dat hé :D
Nu nog ff een mogelijkheid zien te vinden om mediaportal te starten en te sluiten via de Harmony...
Ehm... ook dat heb ik uitgelegd :P Iets met Green Button en Tray Launcher en zo ... ;)

Have fun !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Zinu schreef op zondag 07 februari 2010 @ 00:34:
[...]

OnlineVideos is wat jij zoekt.
Die heb ik al, maar hoe krijg ik Uitzendinggemist etc er dan in? Is er ergens een xml file van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

HaTe schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:54:
[...]

Die heb ik al, maar hoe krijg ik Uitzendinggemist etc er dan in? Is er ergens een xml file van?
In de nieuwste release zit TVTutti.nl geimplementeerd. Daar zit dat gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Zinu schreef op zondag 07 februari 2010 @ 13:40:
[...]

In de nieuwste release zit TVTutti.nl geimplementeerd. Daar zit dat gewoon in.
Ik zie maar een paar programma's :S En je kan er ook niet door zoeken..

Maar die website, tvtutti.nl, is wel erg mooi! Misschien dat iemand hier een aparte plugin voor kan maken?

[ Voor 16% gewijzigd door HaTe op 07-02-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 08:13:
[...]

Werkt bij jou TVtutti in OnlineVideos gewoon? Bij mij niet namelijk...
Sommige beeldjes geven een URL fout en van andere filmpjes krijg ik de boodschap dat de stream enkel beschikbaar is in Nederland ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
HaTe schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:00:
[...]

Ik zie maar een paar programma's :S En je kan er ook niet door zoeken..

Maar die website, tvtutti.nl, is wel erg mooi! Misschien dat iemand hier een aparte plugin voor kan maken?
Moet je even in het linker menu kijken. Daar kun je het aantal dagen en categorieën aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

jobr schreef op zondag 07 februari 2010 @ 17:21:
[...]

Moet je even in het linker menu kijken. Daar kun je het aantal dagen en categorieën aanpassen.
Ik gebruik StreamedMP. Er zit wel een menu, maar kan er verder niks aan selecteren .. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
Voordat ik als newbe echt ga instaleren even een paar vraagjes:
Beuzelarij schreef op maandag 06 juli 2009 @ 17:32:
The Zep Man heeft een hele mooie handleiding geschreven over Ziggo digitale TV op de PC. Misschien is het handig om een link in de startpost op te nemen. :)
Ik zou aan de hand van deze handleiding de hardware willen aanschaffen maar werkt dit ook met 1.1 en win7 64bit?
en met win7 64 welke codecs kan ik het beste gaan gebruiken?

fijn dat dit forum er is geeft een hoop goede info! thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wellicht een aandachtspunt is dat het gebruik van cardsharing servers ed. niet supported is bij het gebruik van Mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niocera
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
@question mark: Je bedoelt in 1.1? dus dan heeft het werken met een smargo geen zin en ben ik verplicht te werken met de te dure alphacrypt? dat zou goed balen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het is officieel nog nooit supported door de ontwikkelaars van MP (wat overigens niet wil zeggen dat het niet zou werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:29

Sherlock

No Shit

Ejorne schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 23:09:
[...]
Ik heb gewoon ALT+F4 gekoppeld aan de Exit knop op de harmony, dat werkt prima :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met UPC en DVB-C op PC? Is dat signaal voor DTV al te kraken of nog steeds niet? Heb het niet echt meer bijgehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een paar weken last van blokkerig beeld op ned 1 HD in het ziggo/casema gebied. Het is dat de andere HD kanalen prima zijn anders zou je denken dat er hier thuis een kabel niet helemaal tof is, zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb het topic enige tijd niet zo actief gevolgd en ik zie wel dat ik weer een boel gemist heb. Ik heb nu een installatie van MediaPortal draaien op Vista 64-bit, voornamelijk om gebruik te kunnen maken van de 4GB werkgeheugen. Ik vraag me echter af of dat nu echt zo veel voordeel heeft t.o.v. 32-bit. Ik wil er binnenkort een extra schijf bij gaan plaatsen en in dualboot* verder gaan. Op die nieuwe schijf wil ik het liefste Windows 7 32-bit installeren, om een paar redenen:
  • 32-bit vanwege de goede ondersteuning van mijn lcd (64-bit is erg lastig gebleken)
  • Vista of hoger vanwege de ontvanger van mijn MCE remote (het kan wel met XP, maar ik wil het mezelf makkelijk maken)
  • Ben ook gewoon benieuwd naar Windows 7
Ik denk dat ik de SAF installatie eens ga proberen, dat ‘automatische’ klinkt me echt als muziek in de oren :)

*dualboot zodat de kinderen gewoon kunnen blijven kijken zolang ik er nog mee aan het prutsen ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Sherlock schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:27:
Ik heb het topic enige tijd niet zo actief gevolgd en ik zie wel dat ik weer een boel gemist heb.
Sorry maar ik kan het echt niet laten:

No shit sherlock:)

Verder ga ik binnenkort ook een nieuwe installatie uitvoeren. Windows 7 pro X64 ook met SAF. Ben erg benieuwd of dat allemaal vlekkeloos gaat werken:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Iemand ervaring met een internet radio plugin voor Nederlandse zenders?
De shoutcast plugin vind ik niet fijn werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Sherlock schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:27:
Ik heb het topic enige tijd niet zo actief gevolgd en ik zie wel dat ik weer een boel gemist heb. Ik heb nu een installatie van MediaPortal draaien op Vista 64-bit, voornamelijk om gebruik te kunnen maken van de 4GB werkgeheugen. Ik vraag me echter af of dat nu echt zo veel voordeel heeft t.o.v. 32-bit. Ik wil er binnenkort een extra schijf bij gaan plaatsen en in dualboot* verder gaan. Op die nieuwe schijf wil ik het liefste Windows 7 32-bit installeren, om een paar redenen:
  • 32-bit vanwege de goede ondersteuning van mijn lcd (64-bit is erg lastig gebleken)
  • Vista of hoger vanwege de ontvanger van mijn MCE remote (het kan wel met XP, maar ik wil het mezelf makkelijk maken)
  • Ben ook gewoon benieuwd naar Windows 7
Ik denk dat ik de SAF installatie eens ga proberen, dat ‘automatische’ klinkt me echt als muziek in de oren :)

*dualboot zodat de kinderen gewoon kunnen blijven kijken zolang ik er nog mee aan het prutsen ben ;)
ik zou zeker windows 7 aanraden. liefst 32 bit, om toch codec problemen te voorkomen( al schijnen die niet meer te zijn met 64 bits). windows 7 heeft voordeel van h.264 ingebouwde codec. verder 32 bit of 64 bit, maakt niet veel uit met mediaportal( althans voor mij omdat ik geen tv server gebruik). ik weet niet of andere zijn die mij kunnen bevestigen of verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Vandaag is Moving pictures 1.0 beta3 uitgebracht:
http://code.google.com/p/moving-pictures/downloads/list

En ook SAF 4.00 beta23:
http://hobring.esero.net/saf/binary/

Moving pictures schijnen veel bugs te zijn gefixt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Gurneyhck schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:16:
Vandaag is Moving pictures 1.0 beta3 uitgebracht:
http://code.google.com/p/moving-pictures/downloads/list

En ook SAF 4.00 beta23:
http://hobring.esero.net/saf/binary/

Moving pictures schijnen veel bugs te zijn gefixt... :)
Onder experimental staat ook SAF 4.10 beta ;) Die gebruikt ffdshow DXVA, 2.0 al. Ik heb hem zelf draaien en doet het tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffdshow dxva?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ja, da's nieuw in ffdshow. Check het SAF topic voor wat meer details (al is het niet veel :P). Zal wel beter zijn, anders gebruikt hoborg het denk ik niet.

Verwijderd

Heb je een link naar die ffdshow apart?

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hm, weet iemand of mijn gestotter met mkv files in MPC-HC iets te maken kunnen hebben met m'n MediaPortal installatie? Zowel EVR als DX9 geven problemen in MPC-HC. In MediaPortal weer niet...

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:24:
Heb je een link naar die ffdshow apart?
Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Gebruik nu de laatste beta samen met Windows 7 64bit en het begint er allemaal op te lijken. MKV speelt helemaal perfect, DTS wordt goed doorgegeven naar mijn versterker.

Ik heb alleen nog de volgende 'problemen' met geluid.

-WMVHD speelt niet af in 5.1

-2.0 klinkt erg brak uit mijn goedkope homecinemaset. De satteliet speakers kunnen namelijk niet het volledige bereik weergeven. Het zou mooi zijn als ik dit kon upmixen naar iig 2.1.

Ik gebruik de laatste non-experimental SAF codecs. Weet iemand welke settings ik precies moet wijzigen? Want ik ben zelf maar wat aan het prutsen maar heb niet het idee dat ik iets bereik in ffdshow audio decoder.

Zie voor screenshots settings: http://forum.team-mediapo...ing-wmvhd-surround-77679/

[ Voor 10% gewijzigd door Wizzing op 13-02-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Heeft iemand MP ook succesvol draaien op Win 7 64bit? Ik wil namelijk van Vista 32 naar 7 64, want op deze pc, die ik voor een kennis configureer, crashed MP steeds na het afspelen van video... Heel apart.
http://forum.team-mediapo...when-playing-video-77429/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

HaTe schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 16:49:
Heeft iemand MP ook succesvol draaien op Win 7 64bit? Ik wil namelijk van Vista 32 naar 7 64, want op deze pc, die ik voor een kennis configureer, crashed MP steeds na het afspelen van video... Heel apart.
http://forum.team-mediapo...when-playing-video-77429/
Bij mij loopt het perfect. (icm. K-lite codec pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57
MP i.c.m. Win7 64bit werkt uitstekend, is ook al wel vaker voorbij gekomen.

Hier nog geen enkel probleem tegen gekomen dat aan windows 7 te wijten was. Met de SAF codecs speelt alles, ook met dxva.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 14:46
zijn er nog meer mensen hier die de fanart handler plugin gebruiken?
heb hem net geinstalleerd en ziet er zeer goed uit, plus dat er automatisch fanart gedownload wordt voor alle music shares :)

meer info:

Fanart Handler Plugin

StreamedMP skin files voor de plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

B-Force schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:26:
zijn er nog meer mensen hier die de fanart handler plugin gebruiken?
heb hem net geinstalleerd en ziet er zeer goed uit, plus dat er automatisch fanart gedownload wordt voor alle music shares :)

meer info:

Fanart Handler Plugin

StreamedMP skin files voor de plugin
Dit vind ik nu een mooi voorbeeld van de kracht en zwakte van MP. Het ziet er schitterend uit, maar installatie is niet met een paar klikken gedaan. De plugin zelf wel, maar vervolgens moet je weer wat anders doen om het met je skin te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Je hoeft alleen wat bestanden over te zetten, en het werkt meteen. Dat noem ik niet veel werk.

Ik gebruik FanArt handler ook, met de nieuwe StreamedMP SVN files. Daarbij wordt fanart handler ook bij alle items in je basichome toegepast, erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zinu schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:52:
Je hoeft alleen wat bestanden over te zetten, en het werkt meteen. Dat noem ik niet veel werk.

Ik gebruik FanArt handler ook, met de nieuwe StreamedMP SVN files. Daarbij wordt fanart handler ook bij alle items in je basichome toegepast, erg mooi.
Alleen wat bestanden overzetten is te veel werk. Het spijt me dat ik zo lui overkom en/of ben, maar ik wil alleen aangeven dat het niet makkelijk genoeg is. De plugin installeren zou voldoende moeten zijn.

Ik heb de pdf gelezen die bij de skin installatie zit, maar daar zie je door de bomen het bos niet meer. Welke bestanden moet ik overzetten naar welke map en welke map moet ik daarna leghalen/verwijderen om de cache leeg te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Je kan ook gewoon wachten op de nieuwe release van StreamedMP, dan zitten die bestanden er al bij in. Je moet dan alleen wat langer wachten.

De bestanden moeten in Y:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\Skin\StreamedMP

De cache staat in Y:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\Cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:30
Hmm, hier werkt TV totaal niet. Zodra ik de tv "aan zet" in MediaPortal loopt hij helemaal vast.

Ik gebruik de 1.0.2 stable, SAF geinstalleerd,TechnoTrend Budget C-1500 met BDA drivers vanaf dvbshop24.com. Windows (XP) uiteraard up to date. Is er iets waar ik nou gigantisch overheen kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Sherlock schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:46:
[...]

Dit vind ik nu een mooi voorbeeld van de kracht en zwakte van MP. Het ziet er schitterend uit, maar installatie is niet met een paar klikken gedaan. De plugin zelf wel, maar vervolgens moet je weer wat anders doen om het met je skin te laten werken.
ik ben met je eens hoor, na 2 jaar mediaportal gebruiken ben ik maar overgestapt op xbmc. ik kijk nu bij mediaportal kat uit de boom. ik volg dit forum elke dag nog want mediaportal is toch mooi stuk software, dus wil ontwikkelingen niet missen. mocht het wat universeler worden die skins en plugins( dat je binnen mediaportal plugins etc kan binnenhalen en kan checken op updates etc) dan ben ik terug. want waar het nu allemaal voor mij op lijkt is het een grote lego en dat je stukjes bij elkaar moet zoeken. en ene plugin wordt geupdate, moet je wachten tot de skin wordt geupdate( of je moet zoals dit voorbeeld wat moeite voor gaan doen).. met andere woorden: de ontwikkelingen gaan niet met elkaar gepaard. afhankelijk van meedere factoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
erikdeperik schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:32:
ik heb nu win7 64 bits geinstaleerd.
nu heb ik eerst mce geprobeert,maar ben toch maar weer terug gegaan naar mp.
alles werkt weer prima behalve mijn mce remote.
ik kan wel navigeren < > in mp maar knoppen werken niet.dit werkte onder xp wel goed.
het zal miss te maken hebben met de ingebouwde mce in win 7
enig idee hoe ik dat weer aan de praat krijg.
erikdeperik schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:20:
[...]
opgelost :) ik heb gewoon "use general hid" aangevinkt.
dit is bij mij voldoende voor films ,muziek en foto's af te spelen
edit\ alleen de info knop werkt niet :/
iemand hier een oplossing voor het niet werken van de info knop van de mce remote op win7 64?
mischien een freeware progje,had al wat geprobeert maar het één werkt niet, en intelliremote kost 20 euro :r

[ Voor 6% gewijzigd door erikdeperik op 14-02-2010 15:27 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Misschien dat je met Eventghost wat kan prutsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
HaTe schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:08:
Misschien dat je met Eventghost wat kan prutsen?
ik ga ff proberen tnx
edit/ik hou hetzelfde probleem met eg
de i knop werkt trouwens wel in wmc

[ Voor 17% gewijzigd door erikdeperik op 14-02-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zinu schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:23:
Je kan ook gewoon wachten op de nieuwe release van StreamedMP, dan zitten die bestanden er al bij in. Je moet dan alleen wat langer wachten.

De bestanden moeten in Y:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\Skin\StreamedMP

De cache staat in Y:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal\Cache
Ik wilde je hier nog wel even voor bedanken, het is nu wel gelukt.

Overigens meen ik gelezen te hebben dat MP1.1 dit soort zaken veel beter afvangt waardoor het voor meer mensen beter toegankelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zeker, dadelijk met de nieuwe MPEI installer heb je ook een GUI waaruit gemakkelijk alle plugins geupdate kunnen worden.

En wat er gezegd wordt over non-parallelle ontwikkeling: Zo gaat dat gewoon met aparte plugins. Iedereen kan bijdragen, ieder kan zijn eigen werk doen om MP te verbeteren. Je kunt dus moeilijk alles op één lijn houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Windows 7, TechnoTrend drivers vanaf www.dvbshop24.com (zowel de standaard als de Windows 7 Beta geprobeerd), SAF 4.00R1, Windows & drivers up to date, maar toch krijg ik de " Unable to start timeshifting, unable to start graph" fout. In DVB-Dream werkt het prima, dus aan de drivers lijkt het me niet te liggen.

Als codec heb ik overal FFDshow ingesteld, maar ook als ik een andere instel werkt het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

erikdeperik schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:10:
[...]

ik ga ff proberen tnx
edit/ik hou hetzelfde probleem met eg
de i knop werkt trouwens wel in wmc
Als WMC ziet dat je die knop indrukt, dan ziet EG dat ook!
Ik leg even uit hoe je het moet doen:
Je voegt de MCE remote en MediaPortal plugin toe in EG.
Bij de MediaPortal plugin zie je dat je de MessagePlugin moet installeren. Dat doe je dan ook :P
Vervolgens druk je elke knop in van je AB en zet die bij de behorende macro van MediaPortal in EG :) KLAAR!
Dit MOET werken!! Anders vraag je me nog maar een keer.
endness schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:33:
Windows 7, TechnoTrend drivers vanaf www.dvbshop24.com (zowel de standaard als de Windows 7 Beta geprobeerd), SAF 4.00R1, Windows & drivers up to date, maar toch krijg ik de " Unable to start timeshifting, unable to start graph" fout. In DVB-Dream werkt het prima, dus aan de drivers lijkt het me niet te liggen.

Als codec heb ik overal FFDshow ingesteld, maar ook als ik een andere instel werkt het niet..
Hier had ik ook last van met de laaste release en Win 7. Ik heb nu build 24806 en die werkt wel goed!
build 24806 kan je hier vinden:
Download MediaPortal Disaster123-1.0.4.24806
Download TvEngine Disaster123-1.0.4.24806

Dit is de Disaster Edition, gebruik ik ook

En nu heb ik zelf nog een vraag:
Hoe kan je kanaal nummers toevoegen? Ik heb in de config Show channel numbers aanstaan, maar alle kanalen hebben het nummer 0 !! Toch kan ik wel naar kanalen schakelen door bijvoorbeeld 4 in te drukken..

[ Voor 53% gewijzigd door HaTe op 15-02-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
HaTe schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:10:
[...]

Als WMC ziet dat je die knop indrukt, dan ziet EG dat ook!
Ik leg even uit hoe je het moet doen:
Je voegt de MCE remote en MediaPortal plugin toe in EG.
Bij de MediaPortal plugin zie je dat je de MessagePlugin moet installeren. Dat doe je dan ook :P
Vervolgens druk je elke knop in van je AB en zet die bij de behorende macro van MediaPortal in EG :) KLAAR!
Dit MOET werken!! Anders vraag je me nog maar een keer.

[...]

Hier had ik ook last van met de laaste release en Win 7. Ik heb nu build 24806 en die werkt wel goed!
build 24806 kan je hier vinden:
Download MediaPortal Disaster123-1.0.4.24806
Download TvEngine Disaster123-1.0.4.24806

Dit is de Disaster Edition, gebruik ik ook

En nu heb ik zelf nog een vraag:
Hoe kan je kanaal nummers toevoegen? Ik heb in de config Show channel numbers aanstaan, maar alle kanalen hebben het nummer 0 !! Toch kan ik wel naar kanalen schakelen door bijvoorbeeld 4 in te drukken..
Ik kan bij deze build de config van MediaPortal zelf niet eens openen. Die van de TvEngine gaat wel, maar dan loopt ie toch weer tegen Unable to Start Graph aan. Vanmiddag maar weer een nieuwe installatie erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

endness schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 07:27:
[...]

Ik kan bij deze build de config van MediaPortal zelf niet eens openen. Die van de TvEngine gaat wel, maar dan loopt ie toch weer tegen Unable to Start Graph aan. Vanmiddag maar weer een nieuwe installatie erop...
Had je wel MP 1.1beta?
Ik heb trouwens ook wel last van Unable to Start Graph met deze build :( Niet altijd, soms wel helaas... :(

Ik probeer nu build 24669 weer. Wel gek dat de nieuwere builds op de PC niet werkt en onze eigen wel..

24669 lijkt goed te werken.. Maar dat dacht ik van 24806 ook, nog even een tijdje proberen dus :)

[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 16-02-2010 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
omg wat kan het leven toch soms simpel zijn.
remote problemen onder win7 64bit zijn opgelost.
install ir server suit>run as service>niks instellen (hier ging ik de fout in :X )
uncheck mce remote in mp config,
en gaan met die banaan *O*

ergens in het mp forum gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 16-09 21:52
endness schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 07:27:
[...]

Ik krijg ook af en toe die melding, maar nog een keer proberen dan lukt het soms weer wel.
Hoe kan dit? Waar ligt dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Inderdaad, 1.1 beta geinstalleerd, dan de Disaster edition erover, draait als een gek, bedankt!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Wizzing schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:15:
Gebruik nu de laatste beta samen met Windows 7 64bit en het begint er allemaal op te lijken. MKV speelt helemaal perfect, DTS wordt goed doorgegeven naar mijn versterker.

Ik heb alleen nog de volgende 'problemen' met geluid.

-WMVHD speelt niet af in 5.1

-2.0 klinkt erg brak uit mijn goedkope homecinemaset. De satteliet speakers kunnen namelijk niet het volledige bereik weergeven. Het zou mooi zijn als ik dit kon upmixen naar iig 2.1.

Ik gebruik de laatste non-experimental SAF codecs. Weet iemand welke settings ik precies moet wijzigen? Want ik ben zelf maar wat aan het prutsen maar heb niet het idee dat ik iets bereik in ffdshow audio decoder.

Zie voor screenshots settings: http://forum.team-mediapo...ing-wmvhd-surround-77679/
In ffdshow audio decoder kan je upmixen naar 2.1 (of iets anders, wat jij wil). Is ergens een tabje met "mixer" zo uit mijn hoofd. Geef maar een "belletje" als het niet lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Je bent met net voor :)

Weer een weekend naar de knoppen.... LOL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

He jammer :P Ik dacht nog wel dat ik vroeg was. Ik kreeg nog wel om 08:40 een mailtje :(

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 20-02-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Toevallig keek ik gistern al op Mantis hoe ver ze waren, en zag dat de roadmap voor 1.1.0 RC1 completed was, dus het was een kwestie van uren voordat de release kwam :)

Interessante info:
The road to 1.1.0 final
As you can see in our roadmaps, there are some changes pending which we would like to see resolved in the 1.1.0 release.

Depending on how well the development goes, and which feedback we receive from 1.1.0 RC1 testing, there might be more release candidates.

Our release target for 1.1 final is Summer 2010.
But depending on the amount of help from the community, an earlier release might be possible as well.

The time after MediaPortal 1.1.0
More and more team members are allready shifting their attention towards MediaPortal 2. We will show you some of the recent progress in a separate news.

But this does not mean that MediaPortal 1 is completely dead.

There are plans to release at least one MediaPortal 1.x.x version. But this might just be a "feature release" without official support since the team will focus on MediaPortal 2.

[ Voor 73% gewijzigd door Devster op 20-02-2010 15:20 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
@ The Zep Man (en anderen)

Eindelijk kan ik MP RC1 installeren op mijn 64-bit systeem.
Maar welke bit-versie van MySQL moet ik installeren om met een softcam en instellingen volgens de handleiding van The Zep Man TV te kijken?

Geadviseerd wordt om eerst Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package (x86) te installeren (ook op een x64 systeem) voordat je MediaPortal (32bits) installeerd.
Om alles werkend te krijgen wordt MySQL geadviseerd i.p.v. MS SQL.
Moet MySQL altijd een 32-bit versie zijn ongeacht op welk systeem (32bit/64bit) dit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Let wel op met SAF: Het schijnt dat xvid ineens niet meer werkt icm RC1...

@CAD: MP download alles wat je nodig hebt adh de DeployTool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 14:46
weet iemand of er binnenkort ook versies van TVSeries en MovingPictures uitkomen die exact aansluiten bij MP1.1 RC 1? Anders wacht ik nog ff mte upgraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:59:
weet iemand of er binnenkort ook versies van TVSeries en MovingPictures uitkomen die exact aansluiten bij MP1.1 RC 1? Anders wacht ik nog ff mte upgraden ;)
De RC1 is net uit, dus gun ze even de tijd. Morgen maar is de RC1 dan installeren, TVSeries en Movingpictures zal vast wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Er komen waarschijnlijk binnen een week nieuwe versies uit van MyTVseries, Moving Pictures (is net beta 3 van, wss deze week nog final) en StreamedMP (al aan derde RC toe).

Ook ik wacht dus nog even :) Ik ga een keer opnieuw beginnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zinu op 20-02-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
Mooi dat 1.1.0 RC1 nu uit is. Vooral het feit dat te tv functie nu sneller schijnt te zijn lijkt me super, want deze is mij in 1.1.0 beta nog echt te traag. Ik ga nog wel even een weekje wachten, totdat de eerste bugs opgelost zijn. Ik gebruik namelijk SAF en daar is een bugje met het afspelen van de xvid files. Ook de upgrades van de plugins wil ik even afwachten, dan hoef ik geen dubbel werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:40
Wizzing schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:57:
Mooi dat 1.1.0 RC1 nu uit is. Vooral het feit dat te tv functie nu sneller schijnt te zijn lijkt me super, want deze is mij in 1.1.0 beta nog echt te traag. Ik ga nog wel even een weekje wachten, totdat de eerste bugs opgelost zijn. Ik gebruik namelijk SAF en daar is een bugje met het afspelen van de xvid files. Ook de upgrades van de plugins wil ik even afwachten, dan hoef ik geen dubbel werk te doen.
Zou iemand de 1.1.0 RC1 ervaringen kunnen delen?
Ik ben sinds een paar maanden overgestapt naar WMC 7. Nu kan ik snel zappen en HD tv doet het ook probleemloos. Daarnaast heeft WMC7 een laag knoei gehalte, geen gezeur met codecs/settings en een steeds trager systeem. Een nadeel van WMC7 tegen over MP vind ik het bekijken van videos/subtitles icm DXVA (dit is veel beter in MP)

Ik ben erg geïnteresseerd naar jullie RC1 ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ben sinds gisteren met de RC1 aan de slag gegaan (kom van de 1.0.2 stable af)en al bijna een nachtje gemist! Zitten echt veel vernieuwingen in, met name de MovingPictures categorieen is erg mooi.

Ik had vaak problemen met TV (nadat hij uit standbye kwam). Kreeg soms de error 'unable to start graph' of 'no signal' en daar heb ik nu nog geen last van gehad, maar ook nog weinig gebruikt.

Het zappen: Dat valt me vies tegen, duurt ca. 4 seconde voordat hij naar het volgende kanaal gaat terwijl dit in 1.0.2 aanzienlijk sneller ging.

Eyecandy: Ziet er echt geweldig uit en waanzinnig te configureren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:57
-Leon- schreef op zondag 21 februari 2010 @ 13:10:

Eyecandy: Ziet er echt geweldig uit en waanzinnig te configureren!
Welke eyecandy bedoel je precies? Is er veel veranderd aan de standaard skin of bedoel je de VU-meters in My music?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Harmani schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:40:
[...]
Welke eyecandy bedoel je precies? Is er veel veranderd aan de standaard skin of bedoel je de VU-meters in My music?
Ik gebruik StreamedMP als skin en in de 1.0.2 versie was die lang niet zo uitgebreid als nu:

- Keuze uit 3 verschillende soorten Basic Home indelingen
- Weather op Basic Home
- Background van weather nu gelijk aan het type weer dat er is
- Indeling van MovingPictures & TV Series Plugin zijn uitgebreider/mooier/overzichtelijker
- Music Now Playing ziet er veel beter uit
- VU Meters uiteraard ook

:9~
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.