Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DivX heb ik niet/doe ik niks mee, maar DVD's bijvoorbeeld werken gewoon met MPC-HC. Audio hetzelfde verhaal.
AC-3 gebruik ik bij een vriend met 5.1 setup en dat werkt perfect i.c.m. de MPC-HC player. Hij doet niks met MediaPortal.

Verder voor 1 of 2 files geloof ik nog effe uit de MPC-HC filter pack de FLAC codec geinstalleerd :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 19:57
In mediaportal kan ik geen ondertitels selecteren in een m2ts file (uit een blu-ray map) terwijl dit in MPC-HC wel kan. Gebruikt Mediaportal 1.1 beta nog een oude MPC subtitle engine?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Het volgende al eens gelezen? http://moving-pictures.tv...Bluray_and_HDDVD_playback
Magnolia schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:46:
In mediaportal kan ik geen ondertitels selecteren in een m2ts file (uit een blu-ray map) terwijl dit in MPC-HC wel kan. Gebruikt Mediaportal 1.1 beta nog een oude MPC subtitle engine?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:59:
Je bent al bijna overstag zie ik hieronder in je reactie (wel / niet), een laatste stuiptrekking nog ;)
Je reactie slaat nu natuurlijk helemaal nergens op, dit gaat hier over MP dus ik denk dat je verkeerd zit?
Ach, je weet wel wat ik bedoel. Maar ik ga over de atom en ions zwijgen; serieuze hardware-lovers weten wel beter dan jij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je moet nu eens ophouden met je off-topic en kinder-achtige reacties
En als je me wilt quoten doe het dan volledig en laat niet weg waar het eigenlijk om gaat?

Je hoeft helemaal niet te zwijgen over atoms en ions als je maar inhoudelijk reageert op de topic-titel.
Voor MPC zal beslist een ander topic actief zijn?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:13:
[...]

Ach, je weet wel wat ik bedoel. Maar ik ga over de atom en ions zwijgen; serieuze hardware-lovers weten wel beter dan jij denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 15-01-2010 15:22 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
@Justchill
Een jaar geleden had je misschien nog een punt, maar het hele DXVA is nu zover dat alle nieuwe 1080p en 720p releases perfect afspelen.
Daarom is zoiets als de Asrock 330 nu zo populair, omdat deze op zowel windows (mediaportal) als linux (xmbc) al het zware materiaal met gemakt afspeelt. En het geheel kost de helft van een zelfbouw systeempje.

Ik moet even Justchill bedanken voor alle glimlachen die hij de laatste dagen heeft veroorzaakt op mijn gezicht. Het ingraven van jezelf is verheven tot een kunst!

Ik heb trouwens Boxee even geprobeerd en dat is ook erg netjes geworden bij de laatste beta. Vooral het downloaden van de ondertitels werkt erg makkelijk. Hoge WAF factor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 19:57
Ja, het gaat me ook niet om de menu's etc, maar puur om de embedded subtitles in het m2ts bestand. Als MPC-HC die kan selecteren zou MP met ingebouwde MPC-HC subtitle engine dat toch ook moet kunnen?

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
sorry verkeerde post :+

[ Voor 98% gewijzigd door heval op 15-01-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Magnolia schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:53:
Ja, het gaat me ook niet om de menu's etc, maar puur om de embedded subtitles in het m2ts bestand. Als MPC-HC die kan selecteren zou MP met ingebouwde MPC-HC subtitle engine dat toch ook moet kunnen?
Gaat je dus niet lukken : Ik heb/had hetzelfde probleem :(

XBMC schijnt het wel weer te kunnen ... lekker makkelijk allemaal met al die formaten en codec/player onzin :D Gebruik gewoon MPC-HC voor die enkele "noodgevallen".

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:44
Magnolia schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:53:
[...]

nero355 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:38:
[...]

Gaat je dus niet lukken : Ik heb/had hetzelfde probleem :(

XBMC schijnt het wel weer te kunnen ... lekker makkelijk allemaal met al die formaten en codec/player onzin :D Gebruik geen MPC-HC voor die enkele "noodgevallen".
Maar hij heeft wel gelijk. Zoals Magnolia in een eerdere post had geschreven, ondersteunt de nieuwste versie van de MPC-HC codec wel subtitles. Maar MediaPortal gebruikt nog een oudere versie. Het schijnt ook dat de kans klein is dat MP (binnenkort) overgaat op de nieuwere versie. Zie deze discussie op het MP-forum: BD-rip, ISO = No subtitles?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Scooper schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:49:
[...]

[...]

Maar hij heeft wel gelijk. Zoals Magnolia in een eerdere post had geschreven, ondersteunt de nieuwste versie van de MPC-HC codec wel subtitles. Maar MediaPortal gebruikt nog een oudere versie. Het schijnt ook dat de kans klein is dat MP (binnenkort) overgaat op de nieuwere versie. Zie deze discussie op het MP-forum: BD-rip, ISO = No subtitles?
Kan je die codec dan niet gewoon ergens downloaden?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Scooper schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:49:
Er ging iets mis met mijn post. Wou niet "geen" maar "gewoon" typen |:(

Thnx voor de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
nero355 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:37:

Dan ben ik wel benieuwd welke ontvanger jij gebruikt :)
Ik gebruik deze
Ik heb mijn harmony vervolgens de codes van de bijbehorende afstandsbediening geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sillymidget schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:37:

Ik moet even Justchill bedanken voor alle glimlachen die hij de laatste dagen heeft veroorzaakt op mijn gezicht. Het ingraven van jezelf is verheven tot een kunst!
Ik mag mijn standpunt toch verdedigen :) Jawadde met Hollanders discussieren is ook ni alles. Maar hardware-lover heeft gelijk; dit is niet het topic om over hardware te praten, maar wel over de software MediaPortal. En nu ga ik naar "voetbalvrouwen" kijken - een hollands programma - met mediaportal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 09:30
Heb hier ook MediaPortal geinstalleerd, maar ik krijg de tv-logo's niet werkend. Heb ze allemaal in de goede map staan, sommige werken prima, maar Comedy Central bijvoorbeeld niet. Weet iemand hoe Caiway de namen regelt? Ik heb de bestandsnaam nu als Comedy Central, Comedy_Central en ComedyCentral geprobeerd. SBS6, welke wel werkt, heeft de bestandsnaam SBS 6.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

endness schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:58:
Heb hier ook MediaPortal geinstalleerd, maar ik krijg de tv-logo's niet werkend. Heb ze allemaal in de goede map staan, sommige werken prima, maar Comedy Central bijvoorbeeld niet. Weet iemand hoe Caiway de namen regelt? Ik heb de bestandsnaam nu als Comedy Central, Comedy_Central en ComedyCentral geprobeerd. SBS6, welke wel werkt, heeft de bestandsnaam SBS 6.

Iemand suggesties?
Heb je de tv logos plugin geinstalleert? Dan zou alles goed moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

endness schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:58:
Weet iemand hoe Caiway de namen regelt?
Heeft niets met Caiway te maken.

Het gaat er enkel om dat de bestandsnamen van de logo's overeenkomen met de naamgeving binnen tv-server. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:41:
[...]
Heeft niets met Caiway te maken.

Het gaat er enkel om dat de bestandsnamen van de logo's overeenkomen met de naamgeving binnen tv-server. :)
En de naamgeving binnen tv-server hangt af van hoe caiway de zenders genoemd heeft in de epg die caiway meestuurt. Heeft dus wel wat met caiway te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Klopt, maar die naamgeving is weer aan te passen en in het geval van Ziggo zelfs nodig om alle thumbs werkend te krijgen.

Ziggo zet in het geval van "combi-zenders" nl. een slash in de zendernaam. Dus bv: "Veronica/Jetix" wordt gebruikt als zendernaam. Je kunt echter geen thumb aanmaken met de naam "Veronica/Jetix.jpg". Een slash is nl. een illegaal karakter in een filename. Bij dergelijke zenders vervang ik altijd de slash door een liggend streepje en pas dan ook de naam van de thumbfile aan.

Het ging me enkel even om het punt dat deze beide naamgevingen (naam van de zender in "tvserver" en de naam van de thumbfile) moeten matchen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Question Mark schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:57:
Klopt, maar die naamgeving is weer aan te passen en in het geval van Ziggo zelfs nodig om alle thumbs werkend te krijgen.

Ziggo zet in het geval van "combi-zenders" nl. een slash in de zendernaam. Dus bv: "Veronica/Jetix" wordt gebruikt als zendernaam. Je kunt echter geen thumb aanmaken met de naam "Veronica/Jetix.jpg". Een slash is nl. een illegaal karakter in een filename. Bij dergelijke zenders vervang ik altijd de slash door een liggend streepje en pas dan ook de naam van de thumbfile aan.

Het ging me enkel even om het punt dat deze beide naamgevingen (naam van de zender in "tvserver" en de naam van de thumbfile) moeten matchen.
Als je "Veronica/Jetix" gewoon laat staan als zender naam in tvserver en alleen de thumb veranderd naar "Veronica_Jetix" werkt het ook.
Installeer anders deze: http://www.team-mediaport...gos/DutchTVandRadiologos/

Heb je gelijk alle logo's en de namen goed :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

HaTe schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:28:
[...]

Als je "Veronica/Jetix" gewoon laat staan als zender naam in tvserver en alleen de thumb veranderd naar "Veronica_Jetix" werkt het ook.
Thx! Ik wist niet dat er nog een stuk logica achter zat. Ik dacht altijd dat het moest matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 09:30
Ik heb inderdaad de TV-zender plugin geinstalleerd, maar die is afgesteld op ziggo. Voor Caiway zijn dus kleine veranderingen nodig. Waar kan ik terug zien hoe Mediaportal de naam precies heeft? Zoals hij bij de tv-gids e.d. staat werkt het niet, daar staat gewoon Comedy Central, net als de bestandsnaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb nu win7 64 bits geinstaleerd.
nu heb ik eerst mce geprobeert,maar ben toch maar weer terug gegaan naar mp.
alles werkt weer prima behalve mijn mce remote.
ik kan wel navigeren < > in mp maar knoppen werken niet.dit werkte onder xp wel goed.
het zal miss te maken hebben met de ingebouwde mce in win 7
enig idee hoe ik dat weer aan de praat krijg.

[ Voor 3% gewijzigd door erikdeperik op 17-01-2010 20:46 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
erikdeperik schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:32:
ik kan wel navigeren < > in mp maar knoppen werken niet.dit werkte onder xp wel goed.
wel aanvinken bij remote in configratie van mediaportal dat je MCE remote gebruikt:) dan zal hij het moeten doen. succes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
sipaan schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:26:
[...]

wel aanvinken bij remote in configratie van mediaportal dat je MCE remote gebruikt:) dan zal hij het moeten doen. succes 8)
hij is aangevinkt,anders doet hij helemaal niks :/
iig bedankt voor het meedenken :)
ik denk dat ik hem op de een of andere manier moet loskoppelen van mce.

[ Voor 9% gewijzigd door erikdeperik op 18-01-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:19:
Het grootste probleem momenteel is dat ik mijn TVkaart (die ik nog had liggen) niet werkend krijg. het is een tv-kaart (Hauppage WinTV Express) die ik lang geleden heb gekocht maar ik weet niet meer precies welke het is... 8)7 . De drivers zijn iig Hauppage WinTV 878/9 WDM Video Driver / Hauppage WinTV 878/9 Audio Driver.

Wanneer ik de TVkaart toevoeg krijg ik de error: "Unable to create graph for this device!!" Ook wanneer ik op 'edit' klik gebeurd dit. Wss heeft het iets met het wel of niet aanwezig zijn van een H/W decorder te maken? (als ik zo de fora rondlees is dat mijn conclusie..) Ik heb echter geen idee hoe dit zit. Als hij geen H/W decoder heeft, moet ik dan een nieuwe TVkaart kopen? En hoe kom ik erachter of dat hij er eentje heeft?
Ik heb versie 1.0.2 zonder TV-server . Bij het installeren van 1.0.2 wilde hij de TVserver (SQL?) niet installeren, kreeg heel de tijd een error. Er staat al wel een SQL server op mc pc geinstalleerd, volgens mij van Pinnacle Studio ofzo? Kan ik deze ook gewoon gebruiken?

Ik heb mijn probleem ook gepost op het
forum van mediaportal maar die reageren tot nu toe niet..

Ik heb daar ook nog enkele bestanden toegevoegd.
- capturescards.xml
- Configuration.log
- error.log
Niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
erikdeperik schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:32:
opgelost :) ik heb gewoon "use general hid" aangevinkt.
dit is bij mij voldoende voor films ,muziek en foto's af te spelen
edit\ alleen de info knop werkt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Misschien dit eens proberen. Die persoon kwam in ieder geval niet meer terug in z'n topic. (Of het is omdat hij de kaart het raam heeft uitgegooid en een andere kaart heeft aangeschaft.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz, die verwijst naar http://wiki.team-mediapor...ng/HauppaugeWinTV878based , en die pagina bestaat niet (meer).. Jammer, want het lijkt op hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Snap er niets van heb nu een aantal mkv bestanden die VLC mediaplayer vloeiend afspeelt en media portal stottert als een banaan?!
Heb overigens de laatste ffdshow geinstalleerd

[ Voor 15% gewijzigd door effect10 op 20-01-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

ALLE MENSEN MET AFSPEEL- EN CODECPROBLEMEN:

http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/

Doe toch niet zo moeilijk met al die losse codecs.
Als je SAF installeert doet alles het meteen out-of-the-box, ook DXVA, passthrough, etc.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Nog een tipje voor mensen op Vista/W7 die een TV icm refresh rate changer gebruiken, de laatste Core.dll en dshowhelper lossen meeste dropped frames/stutters op:

http://forum.team-mediapo...0/index10.html#post562750
http://forum.team-mediapo...1/index16.html#post563120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zinu schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:20:
ALLE MENSEN MET AFSPEEL- EN CODECPROBLEMEN:

http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/

Doe toch niet zo moeilijk met al die losse codecs.
Als je SAF installeert doet alles het meteen out-of-the-box, ook DXVA, passthrough, etc.!
Mja ligt eraan :

- Als je niet wil weten welke codec/splitter wat doet en bij elk miniscuul probleempje gaat zitten formateren/uninstalleren dan zou ik zeggen ga je gang.
- Als je iemand serieus neemt die Vista/Windows 7 slechter vindt voor een HTPC, terwijl hij de MPC-HC Codec in zijn "Codec Pack" heeft ga je gang. De MPC-HC programmeurs raden zelf namelijk aan om vooral GEEN XP te draaien en het liefst Windows 7 !!
Met Windows 7 heb je ook nog eens minder Codecs nodig :P
- FFDShow voor geluid alleen ?? Iets met olifant en een mug ... pak dan AC-3 Filter gewoon :)

Gewoon lekker inlezen over alles : Kan je tenminste fatsoenlijk troubleshooten !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:34:
[...]
Ik gebruik een programmatje genaamd Your Uninstaller, krijg je een mooi overzicht van alle geinstalleerde programma's en verwijdert alle sporen van dat programma, dus je bent er helemaal vanaf. En als 't goed staat staan als je codecs (= geinstalleerd programma) daar gewoon tussen.
Bedankt, heb nu SAf geinstalleerd en Powerdvd9, en daaruit alle codecs gehaald en hij speelt (tot nu toe) alles af!

Alleen de tv kaart werkt dus nog steeds niet, misschien dat ik maar een nieuwe ga kopen..

Heb wel een ander irritant probleem, in muziek wilt hij sommige mappen niet openen, en kan ik niks meer doen, als ik dan een map in ga, krijg ik het volgende te zien: (plaatje), als ik dan terug wil dan doet hij dat niet meer, alleen nog naar het home-menu, maar als ik daar dan heen ga, en vervolgens weer naar muziek ga, kom ik weer in deze lege map terecht.. Alleen opnieuw opstarten helpt dan. het gebeurd steeds bij dezelfde mappen, maar ik kan niks geks vinden in deze mappen.. Er staan alleen .mp3 .m3u en soms een .cue in..

Weet iemand hoe dit komt? Ik heb al een schone installatie uitgevoerd maar zonder succes..

Alvast bedankt :)

Edit:
En nog een vraagje.. (dat krijg je als je op je vrije dag aan de slag gaat.. :P)
Ik wilde de backgrounds in StreamedMP veranderen, maar dit lukt mij niet.
Ik had (bijvoorbeeld) hover_mymusic veranderd in een ander plaatje, maar die lijkt hij niet te pakken... Iemand die weet hoe dat moet (ik gebruik het normale menu, niet die ene die je kan aanpassen).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Er komt waarschijnlijk een perfecte skin. :D

Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/3021/blendo.jpg
Mustayaluca

Deze skin lijkt mij nog mooier dan Maya. Hij is echt perfect zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice, houd ons op de hoogte hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Misschien offtopic:
Kan iemand mij een advies geven m.b.t. locatie timeshift-buffer en daar de voor- en nadelen te noemen?

Zelf dacht ik aan het volgende mogelijkheden:
1) een deel van het intern geheugen gebruiken als ram-disk (= timeshift-buffer): duur (prijs per GB), beter alternatief dan een ssd, gegevens supersnel beschikbaar, verlengt de levensduur van de hdd, stil
2) hdd: goedkoop (prijs per GB), veel lees- en schrijfopdrachten, veel ruimte beschikbaar, veel slijtage hdd, niet stil
3) ssd: duur (prijs per GB) maar minder duur dan intern heugen, snel, niet geschikt voor timeshift i.v.m. slijtage cellen, stil
4) USB-stick gebruiken als ramdisk: doorvoersnelheid en levensduur onbekend, stil
5) SD-card gebruiken als ramdisk: doorvoersnelheid en levensduur onbekend, stil
6) ander alternatief?

Zelf dacht ik aan optie 1 (met totaal 8 i.p.v. 4 GB intern geheugen voor OS + progs + timeshift) of anders de goedkopere optie 4 of 5.
Verder is het mij nog niet duidelijk welke grootte ik moet instellen als timeshift-buffer.
Wie helpt mij verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Een USB stick of SD kaart is niet echt anders als een SSD, ook is dit erg langzaam omdat het met USB werkt.. Ik zou denk ik ook voor de eerste optie gaan, maar optie 2 is ook gewoon goed.

Trouwens, laat ik het maar een keer vragen dan.
De EPG krijgt na een paar dagen geen beschrijvingen meer van de programma's! De eerste keer na het ophalen van de EPG zit wel overal een description bij, maar na een paar dagen verdwijnen deze en zijn ze alleen nog maar bij enkele programma's te vinden..

hard/software:
FloppyDTV met Alphacrypt 3.05 firmware
MP 1.1beta + laatste SVN
Ziggo

Meer mensen die hier last van hebben? Kan het aan de firmware van de Alphacrypt liggen of ligt het toch gewoon aan MP?

[ Voor 58% gewijzigd door HaTe op 23-01-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
HaTe schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:30:
Trouwens, laat ik het maar een keer vragen dan.
De EPG krijgt na een paar dagen geen beschrijvingen meer van de programma's! De eerste keer na het ophalen van de EPG zit wel overal een description bij, maar na een paar dagen verdwijnen deze en zijn ze alleen nog maar bij enkele programma's te vinden..
Onderstaande vinkjes gezet in je TV Server configuratie? (Plaatje is wat verouderd zo te zien, maar kan effe geen screenshot maken)

Afbeeldingslocatie: http://wiki.team-mediaportal.com/TV-Server/Configuration/GeneralSettings?action=AttachFile&do=get&target=GeneralSettingsEPG.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Alleen die van while timeshifting stond niet aan, maar volgens mij is dat ook niet echt nodig... Toch heb ik het maar aangezet en dan zie ik morgen wel of er overal nog een description is. Als ik nu kijk bij morgen, staat nergens een description bij.. Misschien dat hij dat later update dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
HaTe schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:50:
Alleen die van while timeshifting stond niet aan, maar volgens mij is dat ook niet echt nodig... Toch heb ik het maar aangezet en dan zie ik morgen wel of er overal nog een description is. Als ik nu kijk bij morgen, staat nergens een description bij.. Misschien dat hij dat later update dan......
Dat plaatje is volgens mij van de oude TV Server. Als ik het me goed herinner staat er ergens een regelt van: "Always try to update existing entries" en die moet je ook maar eens aanvinken (als je dat al niet gedaan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:45:
[...]
Heb wel een ander irritant probleem, in muziek wilt hij sommige mappen niet openen, en kan ik niks meer doen, als ik dan een map in ga, krijg ik het volgende te zien: (plaatje), als ik dan terug wil dan doet hij dat niet meer, alleen nog naar het home-menu, maar als ik daar dan heen ga, en vervolgens weer naar muziek ga, kom ik weer in deze lege map terecht.. Alleen opnieuw opstarten helpt dan. het gebeurd steeds bij dezelfde mappen, maar ik kan niks geks vinden in deze mappen.. Er staan alleen .mp3 .m3u en soms een .cue in..
Oke, het komt dus duidelijk door het .cue bestand, wanneer ik deze er uit haal doet de map het wel goed. Ik heb .cue uit de lijst van muziekextensies gehaald, maar dit lijkt niet te werken, ik moet de .cue bestanden verwijderen of in een andere map zetten om de bestanden in de map te kunnen zien, wel irritant, maar weet iig wat het is...
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:45:
Edit:
En nog een vraagje.. (dat krijg je als je op je vrije dag aan de slag gaat.. :P)
Ik wilde de backgrounds in StreamedMP veranderen, maar dit lukt mij niet.
Ik had (bijvoorbeeld) hover_mymusic veranderd in een ander plaatje, maar die lijkt hij niet te pakken... Iemand die weet hoe dat moet (ik gebruik het normale menu, niet die ene die je kan aanpassen).
Ik ben op dit punt na een weekend ploeteren niets wijzer geworden, sterker nog, ik snap er niks van. Er wordt wel verwezen naar hover_my music.png. Dit bestand is terug te vinden in de map 'media' van de skin.. Wanneer ik dit bestand overschrijf (C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP\Media\hover_my music.png) voor een andere afbeelding (ook .png) met dezelfde resolutie, en ik mediaportal opstart, zie ik gewoon weer de oude afbeelding.. Die afbeelding zal toch ergens anders moeten staan, anders kan hij nooit worden opgehaald, ik kan niet vinden waar dit bestand dan zou moeten staan. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
Waarschijnlijk moet je de \Cache folder even leeg maken.

'C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Cache' in Win7 (Users onder Vista en Documents & Settings onder XP)

Dan nog even dit:

12. So when will MP 1.1.0 RC be released?
I am sure that is the question on everyone's mind, and I wish I could give a definite date. We are getting very close and as long as we don't run into any problems I would say within weeks, not months. I will post an announcement of the release date here as soon as I can. So stay tuned for that.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

-Leon- schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:52:
[...]

Dat plaatje is volgens mij van de oude TV Server. Als ik het me goed herinner staat er ergens een regelt van: "Always try to update existing entries" en die moet je ook maar eens aanvinken (als je dat al niet gedaan hebt).
Ook gedaan, helpt allemaal niks. Als die optie van update onder het timeshiften aanstaat, dan schokt het beeld soms.. Dus die moet zeker uit!
Wat kan het dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om de TV server apart te installeren? Heb Mediaportal al een lange tijd geïnstalleerd maar heb nu een TV-kaart ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
HaTe schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:36:
[...]
Ook gedaan, helpt allemaal niks. Als die optie van update onder het timeshiften aanstaat, dan schokt het beeld soms.. Dus die moet zeker uit!
Wat kan het dan zijn?
Goeie vraag...
Ik heb het in het verleden wel eens gehad en toen liet ik hem via de TV Server config opnieuw de TV gids vernieuwen (refresh EPG button onder manual control volgens mij). Laatste maanden helemaal geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal
Sinds een paar weekjes ben ik ook met media portal bezig en ik ben er erg enthousiast over.
Nu heb ik dus in mijn meterkast een P3 neegezet die als Data & tv-server werkt
Met de data (muziek/film/series) heb ik geen problemen dat wordt vlekkeloos eraf gehaald.

Maar ik stuit toch wel op een probleem met de tv-kaart
Ik heb Hauppauge WINTV PCI aangeschaft. Via de software van Hauppage kan ik probleemloos zenders zoeken en die vind hij dan ook MAAR als ik met de media portal server config hetzelfde probleer met scannen zegt hij no signal of als ik hem handmatig invoer en op preview druk krijg ik "SW- encoder missing".

Wat is dat? Ik heb me al rot gezocht op internet hoe ik dat op kan lossen.
Is daar software voor? Of is dat puur een hardware probleem?

Ik heb De Kazaa Codec Pack ook geïnstalleerd dit maakte geen verschil.
Link tv-kaart
Hauppauge WinTV PCI FM

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Probeer SAF eens ipv Kazaa CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dat ga ik zo proberen =)
Als er andere zijn die dit probleem herkennen en de oplossing hebben wees vrij om te reageren =P wil dit graag werkend hebben (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik begin een beetje jeuk te krijgen van de issues die ik heb met MediaPortal.

Ik heb verschillende codec packs geinstalleerd maar ik krijg het maar niet goed werkend. Ik zit dan ook een beetje met de handen in het haar want ik kan de oorzaak niet vinden.

De situatie:

- Fileserver (4TB data, Hardware RAID 6, 100 MB/s read, 1 Gbit netwerk)
- TvServer (Windows 7 met FireDTV en ik heb een AnySee standby liggen)
- Meerdere clients

Als ik vanaf m'n Windows 7 workstation een film wil afspelen (H.246, mkv) met MPC-HC duurt het zomaar een halve minuut voordat de film daadwerkelijk opent. Als ik de film gewoon kopier naar de desktop trek ik m'n 1 Gbit netwerk gewoon vol. Als ik 'm vanaf m'n desktop open (Intel Postville SSD) duurt het ook langer dan normaal, maar binnen 10 seconden.

Ditzelfde probleem ervaar ik ook in MediaPortal. De accesstime van het UNC pad is mega rap, maar het openen van een bestand duurt zomaar een halve minuut.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zou dit kunnen liggen aan de Haali Media Splitter of moet ik het gaan zoeken in CoreAVC of ffdshow? Of ligt het gewoon aan Windows 7?

Ik heb net een verse Windows 7 install gemaakt en ik krijg ook met de PowerDVD filter in het HD pack de zooi niet goed werkend. Het enige dat een beetje lijkt te werken met TV is de Gabest MPC decoder. Het vreemde is, met de MP-TvViewer ervaar ik weer totaal geen probleem. Geen gestotter en geen artifacts. Dus het ligt niet aan de kabel en ook niet aan de TvServer. Die werkt prima en de CPU van de machine is ook niet erg hoog.

Ik heb bij TV stotterend beeld en het geheel reageert gewoon mega traag. Ik begrijp er niets van. Omdat m'n HTPC beneden uitgerust is met een SSD ga ik liever niet terug naar Windows XP. Ik ben het wel aan het overwegen om te kunnen testen, want ik begrijp echt niet meer waar het aan ligt.

TV even buiten beschouwing gelaten, wil ik graag eerst eens kijken waarom het openen van MKV files zo lang duurt. Omdat ik verschillende hardware gebruik ga ik ervan uit dat dat het probleem niet is. Ook de server is laatst volledig voorzien van nieuwe hardware en het netwerk is flink sneller geworden. Ik moet het zoeken in de vorm van codecs/players denk ik, gezien het feit dat zowel MPC-HC en MediaPortal hetzelfde probleem hebben.

Ik heb in de MediaPortal config vrijwel alle codecs en renderers geprobeerd. Ook EVR en DX rendering. Het maakt eigenlijk niets uit wat ik gebruik.

Iemand die me in de juiste richting kan duwen? :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Probeer eens SAF ipv andere codec packs (ik blijf het zeggen :+)

Ik blijf erbij dat wanneer je afspeelproblemen hebt met MP en je klooit aan met codec packs, je gewoon SAF moet proberen.

[ Voor 173% gewijzigd door Zinu op 27-01-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk de tv server en client apart of opnieuw te installeren zonder daarbij mijn huidige mediaportal installatie (en dus ook configuratie te verliezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Zinu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:25:

Ik blijf erbij dat wanneer je afspeelproblemen hebt met MP en je klooit aan met codec packs, je gewoon SAF moet proberen.
En die heb ik juist geprobeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 14:47
Zinu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:25:

Heb je de Dynamic Refresh Rate ook ingeschakeld?
bij mij het zelfde verhaal, maar als ik de Dynamic Refresh Rate uitschakel starten de films een stuk vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb het probleem getackled. Al mijn files staan in 1 dir dus ik heb in de Haali Media Splitter 'Try to open linked files' uitgezet.

Nu nog het TvServer/stotterend beeld probleem op zien te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In windows 7 gebruik ik alleen de ingebakken microsoft codecs voor zowel tv als video, voor films Coreavc. Geluid overal AC3 filter. Loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:24:
Probeer SAF eens ipv Kazaa CP.
Helaas dit gaf geen ander resultaat.

SWEncoderMissing

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Laatst online: 23:17
Bolk schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:16:
Ik heb het probleem getackled. Al mijn files staan in 1 dir dus ik heb in de Haali Media Splitter 'Try to open linked files' uitgezet.

Nu nog het TvServer/stotterend beeld probleem op zien te lossen.
Gebruik voor tv de in windows 7 geleverde codecs van microsoft., ik heb bij alle andere ook stottering (HD kanalen dan).

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Ik heb al een tijdje last van een zeer trage moving pictures. Door de films heen bladeren gaat erg traag en schokkerig. Voor de rest werkt alles naar behoren, maar dit is toch wel irritant eigenlijk.
Ik heb de plaatjes etc. kleiner gemaakt, mbv het scriptje op het mediaportal forum, maar dit lijkt niet veel te helpen.
Iemand anders ideeën?
Het gaat overigens om een kleine 150 films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat zijn de specificaties van je htpc en staan je films lokaal of op een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:29

Mystikal

It never hurts to help!

Ligt het aan mij, of zie ik steeds meer VC-1 encoded materiaal. Om de een of andere reden speelt Coreavc 2.0 dit niet af. Ik lees hier veel over het SAF gebeuren, maar is nu noodzakelijk om MP te herinstalleren? (ik draai al de meest recente). Want dat trek ik geestelijk even niet :+

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

VC-1 zou je gewoon in Windows moeten hebben. MPCVideoDec.ax kan het ook geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Mystikal schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:50:
Ik lees hier veel over het SAF gebeuren, maar is nu noodzakelijk om MP te herinstalleren? (ik draai al de meest recente). Want dat trek ik geestelijk even niet :+
Nee, de meest recente versie van MP is wel aan te raden, maar die heb je dus al. Wel moet je alle overige codecs (packs) van je systeem verwijderen. Maar met behulp van het SAF-topic moet je er wel uit komen. Alles staat redelijk duidelijk uitgelegt, als je maar stap voor stap te werk gaat zoals het daar beschreven staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gurneyhck schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:35:
Ik heb al een tijdje last van een zeer trage moving pictures. Door de films heen bladeren gaat erg traag en schokkerig. Voor de rest werkt alles naar behoren, maar dit is toch wel irritant eigenlijk.
Ik heb de plaatjes etc. kleiner gemaakt, mbv het scriptje op het mediaportal forum, maar dit lijkt niet veel te helpen.
Iemand anders ideeën?
Het gaat overigens om een kleine 150 films.
Dit probleem ondervind ik ook de laatste tijd. Gaat om +/- 180 films die lokaal zijn opgeslagen.

specs:

Athlon X2 4850E
Gigabyte 780G bordje
2 gig Kingston geheugen
Samsung spinpoint 1 en 1.5 TB disks.

Iemand een idee / de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Question Mark schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:47:
Wat zijn de specificaties van je htpc en staan je films lokaal of op een NAS?
Net als de persoon boven mij, ook lokaal opgeslagen.
En het gaat hier om een ION bordje icm een samsung F2 1.5TB en windows7 draait op een samsung 500GB HD501LJ. Dat zijn toch niet de traagste schijven. Aan die ION gaat het ook niet liggen, want het is niet dat het cpu verbruik achterlijk hoog is op dat moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

DJvL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:33:
[...]

Gebruik voor tv de in windows 7 geleverde codecs van microsoft., ik heb bij alle andere ook stottering (HD kanalen dan).
Het stotterende tv probleem heb ik nu deels in de hand. Op mijn kamer boven loopt het vloeiend en als een zonnetje. Beneden stottert het. Ik denk dat het aan de netwerkkabel ligt. Dus daar ga ik nu eerst eens mee stoeien.

Ik had de volledige machine vervangen en exact hetzelfde probleem terwijl er boven niets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik vc-1 files probeer af te spelen krijg ik zo van die mooie artifacts, soms zelf volledig groen beeld.
Ik heb dit hier eerder in het topic ergens tegengekomen dat iemand zei dat je dxva moet uitschakelen voor deze files omdat die in combinatie met dxva soms dus deze problemen kunnen opleveren.
Hoe kan ik dxva uitschakelen voor deze files? Ik werk met mediaportal en saf.
De bedoeling is dus enkel dxva uitschakelen voor dit type files.
Iemand die hier meer van op de hoogte is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Heb je eens een voorbeeld van zo'n bestand (naam en format)? Ik heb het zelf ook wel eens aan de hand gehad maar na het selecteren van de juiste codecs heb ik het verschijnsel bij mij al een tijdje niet meer gezien.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:04:
als ik vc-1 files probeer af te spelen krijg ik zo van die mooie artifacts, soms zelf volledig groen beeld.
Ik heb dit hier eerder in het topic ergens tegengekomen dat iemand zei dat je dxva moet uitschakelen voor deze files omdat die in combinatie met dxva soms dus deze problemen kunnen opleveren.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:04:
Volgens mij krijg je in je startmenu wat shortcuts om DXVA voor bepaalde mediatypes uit/in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
Om de één of andere reden heb ik ineens problemen met tv kijken via mediaportal.
Gisteren wilde ik mn toetsenbord schoonmaken, ff doekje erover, en ineens staat mijn htpc constant op te nemen. Dit heb ik inmiddels weer uit kunnen zetten, in de configuratie, maar nu doet mn tv het niet meer.

Als ik op "TV kijken" druk, gaat ie na een tijdje wachten naar een scherm "tv instellen". Dan wordt er gevraagd om de hostnaam of ipadres van de master tv server.

Waarom doet ie het nu ineens niet meer? Heb geen zin om heel mediaportal opnieuw te installeren. Codecs staan nu net goed namelijk....

Wie kent dit probleem? En dan de oplossing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 15:35
Na veel mee gelezen te hebben nu toch even een vraag.

Ik heb planet earth hier liggen. Ik probeer deze via mediaportal te bekijken. Het beeld stottert. Het stopt steeds heel even.

Ik heb voor de codecs Saf geinstalleerd en bij H.264 staat MPC-HC.

Speel ik hetzelfde bestand direct af in MPC-HC dan is er geen enkele stottering en speelt alles vloeiend. Linksonder in de statusbalk van MPC-HC staat DXVA tussen haakjes. (Dus er wordt dan gebruik gemaakt van DXVA.)

Hoe kan ik nu zien of DXVA binnen media-portal wel werkt?

Ook zou ik graag via Graph edit een schema willen maken van een bestand dat via mediaportal wordt gespeeld hoe kan ik dat voorelkaar krijgen?

---

Net even verder gekeken. Ik heb nu EVR ingeschakeld. Dit geeft een veel lagere cpu load. Het probleem van stotteren is nu wel minder. Dus ik denk dat DXVA nu wel werkt.

Wel vreemd dat er nog steeds wel iets van een stottering blijft.

Wel ontstaat er met het aanvinken van EVR een ander probleem bij mijn series. De meeste zijn H.264 tijdens het afspelen zie je bij camera bewegingen van links naar rechts en andersom bovenin het scherm( Eerste 4 á 5 cm.) strepen. Dit was denk ik ook de reden dat ik het vinkje bij EVR heb weggehaald.

[ Voor 28% gewijzigd door mknoppert op 31-01-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
mknoppert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 12:52:

Ook zou ik graag via Graph edit een schema willen maken van een bestand dat via mediaportal wordt gespeeld hoe kan ik dat voorelkaar krijgen?
Mediaportal full screen mode uitzetten (setting), opstarten en graphstudio starten en connecten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Je kan kijken of DXVA werkt door je task manager erbij te houden als je HD content speelt en dan kijken of je CPU usage een beetje laag blijft. Bij mij blijft is ie dan rond de 14-16% dus DXVA werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik was x-Factor zat en heb StreamedMP geinstalleerd. Ik misde alleen het mooie x-Factor menu, dus ik heb dit gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img.dragy.nl/streamedfactor1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.dragy.nl/streamedfactor2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.dragy.nl/streamedfactor3.jpg

De bestanden moet ik nog even bij elkaar rapen en in een zipje stoppen :)

Verbeteringen hoor ik graag :)

Er is ook een nieuwe SVN uit: http://forum.team-mediapo...revision-24923-rar-77097/

[ Voor 18% gewijzigd door HaTe op 31-01-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 19:33
HaTe schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:13:
Ik was x-Factor zat en heb StreamedMP geinstalleerd. Ik misde alleen het mooie x-Factor menu, dus ik heb dit gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

waar haal je die achtergronden vandaan? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
jobr schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:07:
[...]

Mediaportal full screen mode uitzetten (setting), opstarten en graphstudio starten en connecten maar.
@jobr dat heb ik gedaan. Als ik dan op connect klik dan komt er een schermpje waarin een regel staat met wat er afspeelt en als ik dan op ok klik blijft het scherm van graphedit leeg.
Zinu schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:31:
Je kan kijken of DXVA werkt door je task manager erbij te houden als je HD content speelt en dan kijken of je CPU usage een beetje laag blijft. Bij mij blijft is ie dan rond de 14-16% dus DXVA werkt.
@Zinu Bedankt. Dit was ook al mijn idee om te controleren, maar weet het nu zeker.

Iemand nog iets over die strepen bovenin het beeld. Althans strepen het zijn een soort blokken beeld die blijven staan als het scherm verder ververst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:54:
Hoi allemaal
Sinds een paar weekjes ben ik ook met media portal bezig en ik ben er erg enthousiast over.
Met de data (muziek/film/series) heb ik geen problemen dat wordt vlekkeloos eraf gehaald.

Ik heb Hauppauge WINTV PCI aangeschaft. Via de software van Hauppage kan ik probleemloos zenders zoeken en die vind hij dan ook MAAR als ik met de media portal server config hetzelfde probleer met scannen zegt hij no signal of als ik hem handmatig invoer en op preview druk krijg ik "SW- encoder missing".

Link tv-kaart
Hauppauge WinTV PCI FM

Iemand??
Kan toch niet zijn dat ik precies de verkeerde tv-kaart heb gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit dit programma alleen heb ik toch een vraag. Ik heb mijn hdtv als 2e scherm via hdmi aangesloten en speel alles af met bsplayer. alleen dit ziet er veel vetter uit. Is het mogelijk om de weergave via mediaportal op het 2e scherm (hdtv) te krijgen zonder dat ik mijn beeldscherm uit moet schakelen? (Beeldscherm is 1650x1050 en de tv is 1920x1080)

Bij BSPlayer moet ik overlay inschakelen en dan speelt die automatisch af op de tv. Zou mooi zijn als dit ook goed met mediaportal.

alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 03:09:
Ziet er goed uit dit programma alleen heb ik toch een vraag. Ik heb mijn hdtv als 2e scherm via hdmi aangesloten en speel alles af met bsplayer. alleen dit ziet er veel vetter uit. Is het mogelijk om de weergave via mediaportal op het 2e scherm (hdtv) te krijgen zonder dat ik mijn beeldscherm uit moet schakelen? (Beeldscherm is 1650x1050 en de tv is 1920x1080)

Bij BSPlayer moet ik overlay inschakelen en dan speelt die automatisch af op de tv. Zou mooi zijn als dit ook goed met mediaportal.

Dit is het programma wat je nodig hebt en je krijgt het zoals je het hebben wil

http://www.realtimesoft.com/ultramon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje over de TVServer, van der week heb ik een volledig schone installatie uitgevoerd en heb maar meteen de nieuwste versie van Mediaportal erop gezet (V 1.1).
Alleen bij het configureren van de TVServer zegt die dat ik een 'dvbip' TV-Kaart heb IPV een 'dvbc' (Kabel - Ziggo). Met als gevolg dat ik geen zenders op kan zoeken.

Overal al gezocht of je dit ergens kan aanpassen, maar niks gevonden. Is dit op een één of andere manier aan te passen naar een 'dvbc' kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sillymidget schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:03:
[...]

Volgens mij krijg je in je startmenu wat shortcuts om DXVA voor bepaalde mediatypes uit/in te schakelen.
Waar bedoel je juist? Heb deze al zitten zoeken maar vind niets terug.
Wel heb ik bij saf de mogelijkheid om dxva uit te schakelen maar dit is dan voor alle h264 en als ik daarop klik werkt het niet.
Heb ook geprobeerd om vc-1 files af te spelen met coreavc maar ik krijg hetzelfde groene beeld, geluid is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 10:44:
[...]

Ik heb 0,0 met CoreAVC gedaan. Alles met MPC-HC + de splitters/filters die ik nodig heb/had.

Deze driver gebruik ik : meuk: Nvidia GeForce/Ion 191.07 WHQL

Verder MPCVideoDec.ax + MatroskaSplitter.ax en mpeg2<nogwat>.ax voor .TS en .M2TS files :)

In sommige gevallen heb je ook AC-3 Filter nodig die S/PDif/HDMI Audio toestanden beter naar je Versterker/Receiver kan doorsturen.

Dit is trouwens allemaal 32 bit onder Windows XP Home. Verder ook nog VC-1 DXVA uitgeschakeld, omdat er aardig wat rare VC-1 files bestaan die artifacts kunnen geven i.c.m. DXVA. Als je ATI hebt dan wordt het beeld ook nog eens lekker groen :X
misschien kan nero me helpen, door in deze topics zitten te zoeken zie ik dat die mijn probleem aanhaald.
Ik heb inderdaad ook een ati en krijg bij vc-1 files dus die artifacts i.c.m groen scherm

Op mijn andere computer staat zelfde installatie van mediaportal ook met saf codecs en hier werken alle vc-1 files perfect op met dxva aan (load op een 10%).

@ hardware lover: dit zijn enkele namen met bestandsnaam erbij:
The.Matrix.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv
Iron.Man.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv
X-Men.3.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv
Bij andere heb ik het dan niet zoals:
lara.croft.tomb.raider.2001.1080p.wmvhd.nlsubs.djvl.wmv
The.Illusionist.2006.BluRay.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA_Track1.wmv

Nu zie ik dat het allemaal files zijn met dezelfde (visualscumbagz) naam erin maar volgens mij moet het toch iets aan de codecs zijn aangezien deze files op mijn andere computer wel afspelen. (mediaportal + saf ook daar)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 07:48
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:54:
Hoi allemaal

Link tv-kaart
Hauppauge WinTV PCI FM

Moet zeggen dat ik geen directe ervaring heb met MP, maar ik vermoed dat MP hetzelfde omgaat met tv-kaarten als Windows Media Center. Deze verwacht namelijk vanaf de tv-kaart een MPEG2 stream, de betere mce geschikte tv-kaarten (bv de Hauppauge pci PVR-150 of pci-e HVR-1700) hebben daarom een hardware encoder die het ontvangen tv signaal omzet in een mpeg2 stream. Goedkopere kaarten zoals jouw WinTV hebben dit niet en hebben daarom een extra software encoder nodig die het tv-signaal on the fly conveert naar mpeg2 zodat mce/mp hier wat mee kan. Deze encoder wordt soms meeleverd door de fabrikant of is te koop bij bv cyberlink. Installeren van codecpacks heeft geen nut want deze bevatten meestal decoders, geen encoders. Aangezien het encoderen best wat cpu belasting geeft en je met een p3 draait zou ik je aanraden om te kijken of je de kaart nog kunt ruilen voor eentje met een hardware mpeg2 encoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

HaTe schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Er is ook een nieuwe SVN uit: http://forum.team-mediapo...revision-24923-rar-77097/
De eerste reacties op de nieuwe SVN rapporteren een hoop gestotter en problemen met tv. Ik sla deze even over denk ik.

De skin ziet er overigens strak uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:04:
[...]

Dit is het programma wat je nodig hebt en je krijgt het zoals je het hebben wil

http://www.realtimesoft.com/ultramon/
Bedankt we gaan er eens naar kijken. :)

Edit: Ik heb het programma geïnstalleerd maar wat is nu de bedoeling?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankzij jullie hulp kom ik steeds verder met MediaPortal! _/-\o_

Ik heb ondertussen MediaPortal draaien met aangepaste StreamedMP skin, ik heb de achtergrondsafbeeldingen vervangen voor eigen (mooiere;)) afbeeldingen, en wat .xml aangepast.. Ben tevreden over hoe het nu is. Daarnaast werken alle plugins, zoals TVgemist, MovingPictures en My TV Series helemaal perfect!

Het is me gelukt om mijn Trust afstandsbediening goed werkend te krijgen onder Windows XP, en alle knoppen werken zoals het hoort!

Ik heb nog twee punten die ik nog wil oplossen, en dat wil ik toch even nog aan jullie voorleggen:

1. Mijn huidige "unable to create graph"-tvkaart ben ik helemaal zat. ik wil een nieuwe tv-kaart kopen. Het is voor gewone analoge tv, en de toekomst wil ik er ook HD (van UPC) op kunnen kijken. Welke raden jullie mij aan? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer 8)7 Ik wil er nu gewoon eentje die sowieso werkt! ;)

2. Ik keek laatst een .mvk, en de eerste 10 minuten waren helemaal goed, maar daarna begon het beeld te stotteren en liepen beeld en geluid opeens helemaal naast elkaar.. Nou had ik niet echt een overdreven hoge cpu, dus dat lijkt me niet het probleem. Ik heb ondertussen al een aardig verouderde computer (aug 2006) met een 3 GHZ Dualcore, 2 GB RAM, en een 7600GT videokaart (In 2006 was dit een goede pc;)) Ik heb zelf het vermoeden dat het probleem ligt bij de videokaart.. Zou een nieuwe videokaart het probleem verhelpen?

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 03:09:

Bedoel je niet gewoon dat je mediaportal op je secundaire scherm wilt laten openen? Dan moet je in de configuratie onder het kopje 'general' een vinkje zetten voor de laatste optie "use screenselector to choose on which screen MP should start", en kies daaronder dan je tweede scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik probeer ook even een VisualScumBagz WVC1.1080p versie, er zijn er genoeg van te vinden ;)
Hoewel ik toch een aardige retentie heb kan ik de onderstaande titels echter niet meer aan.
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:25:
[...]
@ hardware lover: dit zijn enkele namen met bestandsnaam erbij:
The.Matrix.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv
Iron.Man.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv
X-Men.3.NLsubs.WVC1.1080p-VisualScumBagz.wmv
Bij andere heb ik het dan niet zoals:
lara.croft.tomb.raider.2001.1080p.wmvhd.nlsubs.djvl.wmv
The.Illusionist.2006.BluRay.1080p.AC3.x264.dxva-EuReKA_Track1.wmv

Nu zie ik dat het allemaal files zijn met dezelfde (visualscumbagz) naam erin maar volgens mij moet het toch iets aan de codecs zijn aangezien deze files op mijn andere computer wel afspelen. (mediaportal + saf ook daar)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:33:
Bedoel je niet gewoon dat je mediaportal op je secundaire scherm wilt laten openen? Dan moet je in de configuratie onder het kopje 'general' een vinkje zetten voor de laatste optie "use screenselector to choose on which screen MP should start", en kies daaronder dan je tweede scherm...
Dat bedoel ik inderdaad. Ga het proberen. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:59:
Ik probeer ook even een VisualScumBagz WVC1.1080p versie, er zijn er genoeg van te vinden ;)
Hoewel ik toch een aardige retentie heb kan ik de onderstaande titels echter niet meer aan.

[...]
Ik heb er nog wel een aantal maar zoals gezegd allemaal van visualscumbagz (matrix 2 en 3 o.a), ook iron man.

Als ik in de saf instellingen MS DMO decoder aanzet (die word geregistreerd in register) dan kan ik de files wel afspelen (geen artifacts en groen beeld meer) maar het is niet echt smooth en dxva werkt niet.
Als ik deze aanzet heb ik problemen met andere dus dit is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, het werkt nu, alleen is het menu ontzettend traag. Hoort dit zo of doe ik nu iets fout?

Verder de vraag of het nu niet meer nodig is om de verversingssnelheid van je videokaart aan te passen aan Pal= 50Hz, NTSC= 60Hz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heeft ATI het dan opgelost met de nieuwe 10.1 driver.
Instellingen als limited RGB gaan nu niet meer automatisch na een herstart en/of uit slaapstand komen naar full RGB.
Nu ben ik helemaal tevreden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah! interessant, want dat heb ik soms ook voor..

edit: die bug zit er weer in dat je je settings zoals scaling, color space ed niet kan aanpassen.. hoe is dat toch eigenlijk mogelijk :(

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:32:
[...]
Moet zeggen dat ik geen directe ervaring heb met MP, maar ik vermoed dat MP hetzelfde omgaat met tv-kaarten als Windows Media Center. Deze verwacht namelijk vanaf de tv-kaart een MPEG2 stream, de betere mce geschikte tv-kaarten (bv de Hauppauge pci PVR-150 of pci-e HVR-1700) hebben daarom een hardware encoder die het ontvangen tv signaal omzet in een mpeg2 stream. Goedkopere kaarten zoals jouw WinTV hebben dit niet en hebben daarom een extra software encoder nodig die het tv-signaal on the fly conveert naar mpeg2 zodat mce/mp hier wat mee kan. Deze encoder wordt soms meeleverd door de fabrikant of is te koop bij bv cyberlink. Installeren van codecpacks heeft geen nut want deze bevatten meestal decoders, geen encoders. Aangezien het encoderen best wat cpu belasting geeft en je met een p3 draait zou ik je aanraden om te kijken of je de kaart nog kunt ruilen voor eentje met een hardware mpeg2 encoder.
Bedankt voor je reactie =) hier heb ik waarschijnlijk wel wat aan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Zowel de roadmaps van TV-server als van MediaPortal staan op 100% Alleen nog een issue bij de Deploy tool..

Ik denk dat we 1.1 RC deze week wel kunnen verwachten d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52
Harmani schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 18:38:
Zowel de roadmaps van TV-server als van MediaPortal staan op 100% Alleen nog een issue bij de Deploy tool..

Ik denk dat we 1.1 RC deze week wel kunnen verwachten d:)b
Ga er maar niet van uit. Dit veranderd per minuut bijna. Kijk nog maar eens :+

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
mknoppert schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:04:

Iemand nog iets over die strepen bovenin het beeld. Althans strepen het zijn een soort blokken beeld die blijven staan als het scherm verder ververst.
Toch even mijzelf quoten. Dit is het enige "probleem" waar ik nog tegenaan loop. In MPC speelt alles vloeiend maar in media portal blijf ik bovenin beeld bij snelle bewegingen strepen in beeld zien (alsof het beeld daat minder snel ververst). Het is ook alleen maar bovenin het beeld.

Met de installatie van één van de laatste SVN's lijkt het wel iets minder, maar ik zie het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Ik ga morgen een nieuwe HTPC inelkaar draaien. De basis hardware wordt als volgt.

AMD Athlon II X2 235e / 2.7 G
ASUS M4A785TD-V EVO (onboard ATI 4200 graphics)
Hauppage PVR-2200 dual hybrid tuner (gebruik analoog, dvb-c op de pc is nog te wazig momenteel, zou wel en interne kaart willen, geen ext. usb apparaat)
2 GB DDR3 ram
(en natuurlijk de rest en een leuk kastje enzo).

Ik ben van plan om hem gewoon als dedicated HTPC onder mijn lcd-tv en receiver aan te sluiten. Hebben jullie nog tips betreffende de software installatie?

Welke windows versie raden jullie mij aan? En welke mediaportal versie.
Zit zelf te denken aan de 32-bit versie van Windows 7, alleen weet ik niet hoe stabiel mediaportal dan is. En welke skin is goed, strak en mooi?

-Neem veel tv op
-Download veel mvk bestanden die ik dan via zo'n posterwall wil bekijken.
-Beetje handige mp3 functie zou ook leuk zijn

Tips zijn welkom

[ Voor 6% gewijzigd door Wizzing op 03-02-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou windows7 nemen, de 64 bits.
Een mooie skin vind ik monochrome.

succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
Samen met Graphedit, mediaportal, MPC_HC en taskmanager gisteravond en vanmiddag van alles zitten uitproberen.

Ik ben er achter gekomen dat mijn strepen in beeld toch komen, omdat ik ben overgeschakeld naar EVR. Stel ik VMR in dan zijn die strepen over. Ik merk dan wel dat mijn CPU load weer wat hoger wordt (tot 30%), maar dat neem ik dan maar voor lief. Is er ergens iets aan te passen aan die EVR renderer om de beeldkwaliteit te bevorderen?

De reden dat ik naar EVR was gestapt was vanwege DXVA. Ik heb gisteren heel wat af zitten spelen in mediaportal, MPC-HC en graphedit en kwam er achter dat bij veel files in MPC-HC DXVA gewoon aanstaat en dat MPC-HC via een VMR renderer werkt. Of is dit weer een andere vmr renderer die in media portal wordt gebruikt?

Ook WMA files worden gewoon goed geopend en afgespeeld in MPC-HC. Toen ik deze files afspeelde in media portal zag ik via graphedit dat niet de MPC_HC codec wordt gebruikt maar een WMA. Hierdoor lijkt het wel dat ik af en toe stotterig beeld heb, terwijl dezelfde file in MPC-HC vloeiend wordt afgespeeld. Is dat in media-portal ergens in te stellen dat het via MPC-HC moet lopen voor WMA files?
Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.