Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 3) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 164.708 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Addow schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:06:
[...]

Bij de installatie van je StreamedMP is ook een StreamedMP Skin Editor meegeleverd. Hiermee kan je gemakkelijk menu items toevoegen en/of verwijderen, achtergronden aanpassen naar eigen behoeften, etc. Dus volgens mij wat je zoekt!
Dit was wat ik zocht dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:02:
Ik zit vooral te wachten op de RC1 vanweg het oplossen van dit probleem wat wel eens de oorzaak kan (kon) zijn van de problemen met de TV Server.
Hier nog 1. Fix sluit echter niet 100% van de problemen uit schrijven ze zelf al. Maar de RC1 is voor Windows 7 staat er. Was eigenlijk niet van plan mijn OS te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:18:
[...]

Maar de RC1 is voor Windows 7 staat er. Was eigenlijk niet van plan mijn OS te veranderen.
Geoptimaliseerd voor 7, gewoon te gebruiken onder vista en XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:33
Mmm zit eigenlijk ook te wachten op RC1 maar einde komt inzicht lijkt erop.
Zal niet meer zolang duren.

Tevens ik heb een probleem met mijn antec VFD.
Maak gebruik van Minidisplay en shortcuter plugin.

Nu werkt de remote maar de VFD niet helemaal zoals ik wil :(.
Want hij laat nu de dingen van frontview zien waardoor de remote goed werkt.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowel de tvserver als mediaportal roadmaps staan nu op 100%, Denk nog voor- of in het weekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:10:
Zowel de tvserver als mediaportal roadmaps staan nu op 100%, Denk nog voor- of in het weekend :P
Ik weet niet of de deploytool ook af moet wezen?

Maar ik hoop het. Dan heb ik wat te doen dit weekend :P

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:18:
Was eigenlijk niet van plan mijn OS te veranderen.
En dat is de 2e reden dat ik w8 op RC1! Wil dolgraag Vista op de HTPC ook vervangen voor Win 7 ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:10:
Ik hoop met je mee, maar ik ben er bang voor...
Er blijken toch nog wat probleempjes te zijn met de tsreader en de installer Deploytool is idd ook nog niet af.

[ Voor 41% gewijzigd door -Leon- op 08-01-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:47

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Er is vandaag nog een nieuwe SVN gereleased. Zal dan nog wel een paar weekjes duren voordat RC1 uitkomt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 10:52:
Er is vandaag nog een nieuwe SVN gereleased. Zal dan nog wel een paar weekjes duren voordat RC1 uitkomt.
Ja waarschijnlijk wel ;(
Ga gelijk wel die svn erop knallen 8)

Edit: En die loopt vooralsnog als een zonnetje onder Win 7 :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog een vraag voor harmony gebruikers: Hoe krijg ik de pc in slaapstand met de Harmony vanuit Mediaportal? Ben nu al een paar uur aan het kl*ten maar krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Iemand hier zin om een nieuwe MyTVseries en MovingPictures te compilen zodat je hiermee binnenin MP ondertitelingen kunt downloaden? Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Hier vind je wat je moet hebben:
http://forum.team-mediapo...ovpic-tvseries-etc-75614/
http://forum.team-mediapo...downloader-project-71651/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:28:
Heb nog een vraag voor harmony gebruikers: Hoe krijg ik de pc in slaapstand met de Harmony vanuit Mediaportal? Ben nu al een paar uur aan het kl*ten maar krijg het niet voor elkaar.
Dat moet je niet met de harmony doen maar met de Powerscheduler plugin. Die stel je gewoon in dat ie na bijv. 15 minuten in de slaapstand knalt (en daar kies je S3 of S4, maar S3 is sneller en volgens zeggen ook nog zuiniger dan S4)

Ik gebruik mijn harmony om de boel 's ochtends aan te slingeren (Receiver, TV & MP) maar de plugin dus om hem in slaap te wiegen :)

Door de Powerscheduler plugin te gebruiken voorkom je gelijk problemen met wake-up events voor evt. opnames. Dat gebeurd dan automatisch en na de opname gaat het systeem ook weer automatisch in slaap.

Vergeet overigens niet op zowel je client (MP config) als server (TV server config) die plugin in te stellen (ook bij single seat opstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57
-Leon- schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:15:
Door de Powerscheduler plugin te gebruiken voorkom je gelijk problemen met wake-up events voor evt. opnames. Dat gebeurd dan automatisch en na de opname gaat het systeem ook weer automatisch in slaap.
Bij mij werkt het dus niet. Systeem gaat wel in slaap maar wordt niet wakker om op te nemen. Krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
RubenDJ schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 23:49:
[...]

Bij mij werkt het dus niet. Systeem gaat wel in slaap maar wordt niet wakker om op te nemen. Krijg het met geen mogelijkheid aan de praat.
Heb je wel een vinkje gezet bij "Wake-up for various events"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Laatst online: 18-09 19:43
-Leon- schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:15:
[...]

Dat moet je niet met de harmony doen maar met de Powerscheduler plugin. Die stel je gewoon in dat ie na bijv. 15 minuten in de slaapstand knalt (en daar kies je S3 of S4, maar S3 is sneller en volgens zeggen ook nog zuiniger dan S4)

Ik gebruik mijn harmony om de boel 's ochtends aan te slingeren (Receiver, TV & MP) maar de plugin dus om hem in slaap te wiegen :)

Vergeet overigens niet op zowel je client (MP config) als server (TV server config) die plugin in te stellen (ook bij single seat opstelling)
Ook ik gebruik de powerscheduler plugin om mijn htpc in slaap te krijgen na een kwartier inactiviteit, en weer wakker te laten worden als er een tv-programma opgenomen moet worden. Werkt perfect!
Ik heb alleen wel het vreemde probleem dat ik de computer tegenwoordig niet meer in standby krijg met mijn Logitech Harmony One afstandsbediening, ook op standby zetten vanuit Windows werkt niet. Dit werkte voordat ik de powerscheduler plugin activeerde nog wel...

Tegenwoordig laat ik de computer meestal dus gewoon maar 15 minuten aanstaan totdat Powerscheduler hem zelf afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
chielmi schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:01:
Tegenwoordig laat ik de computer meestal dus gewoon maar 15 minuten aanstaan totdat Powerscheduler hem zelf afsluit.
Dat moet je dus ook doen. Zodra je hem ZELF in de standbye gaat zetten kan je problemen krijgen met opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Is er ook iemand die de Philips MCE IR ontvanger OVU4120 gebruikt onder XP en met MP en de volgende vragen kan beantwoorden:

- kun je met deze ontvanger ook met de power button op de remote de PC aanzetten vanuit hibernate ?
(ik heb zelf een (goedkope) namaak MCE ontvanger met bijbehorende afstandsbediening en daar kan het niet mee terwijl als ik op een toets van mijn USB keyboard druk dit wel lukt)

- ik lees op een aantal plaatsen dat mensen problemen hebben met deze ontvanger dat de ontvanger niet wordt herkend zodra de PC wordt opgestart. Even in en uitpluggen van de ontvanger en het werkt weer. Of op het juiste moment op de power button drukken van de afstandsbediening.
Hebben jullie dit probleem ook ?
Indien je het gehad heb hoe heb je dat dan opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:57
-Leon- schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:14:
Heb je wel een vinkje gezet bij "Wake-up for various events"?
Uiteraard. Ik laat hem ook zelf uit gaan met behulp van Powerscheduler in plaats hem zelf uit te zetten.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chielmi schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 18:01:
[...]

Ook ik gebruik de powerscheduler plugin om mijn htpc in slaap te krijgen na een kwartier inactiviteit, en weer wakker te laten worden als er een tv-programma opgenomen moet worden. Werkt perfect!
Ik heb alleen wel het vreemde probleem dat ik de computer tegenwoordig niet meer in standby krijg met mijn Logitech Harmony One afstandsbediening, ook op standby zetten vanuit Windows werkt niet. Dit werkte voordat ik de powerscheduler plugin activeerde nog wel...

Weet niet precies hoe dit werkt, als ik tv kijk en verder niks doe heb je toch al snel inactiviteit?
Of moet ik hem dan eerst op home screen zetten? Zo ja, wil ik dat wanneer ik met de harmony de boel(tv, versterker) uitzet dat mediaportal naar naar home gaat. Nog niet gevonden hoe ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Eindelijk na een dag klooien heb ik eindelijk mediaportal + floppydtv + alphacrypt aan de praat.

Zelfs zenders zijn gevonden, maar ik mis 2 zenders:
Nederland 2 HD en Nederland 1 HD.

weet iemand hoe ik hier toch aan kan komen?

als ik zoek op de specifieke frequentie (826,00) krijg ik te zien dat er 0 channels zijn gevonden.

iemand een idee ?

Ik zit bij ziggo in het oude casema gebied en hij vind wel alle andere zenders automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-09 19:33
5V1NA70G schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:32:
Eindelijk na een dag klooien heb ik eindelijk mediaportal + floppydtv + alphacrypt aan de praat.

Zelfs zenders zijn gevonden, maar ik mis 2 zenders:
Nederland 2 HD en Nederland 1 HD.

weet iemand hoe ik hier toch aan kan komen?

als ik zoek op de specifieke frequentie (826,00) krijg ik te zien dat er 0 channels zijn gevonden.

iemand een idee ?

Ik zit bij ziggo in het oude casema gebied en hij vind wel alle andere zenders automatisch.
misschien zijn de frequenties net veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
maar dan snap ik nog niet waarom hij ze niet automatisch vind.

tevens zou ik niet weten waar die frequenties staan.

edit: het probleem is gefixt :) moest mijn signaal even opkrikken, nu vindt hij ze wel ^^

[ Voor 28% gewijzigd door 5V1NA70G op 10-01-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 02:09:
[...]
Weet niet precies hoe dit werkt, als ik tv kijk en verder niks doe heb je toch al snel inactiviteit?
Of moet ik hem dan eerst op home screen zetten? Zo ja, wil ik dat wanneer ik met de harmony de boel(tv, versterker) uitzet dat mediaportal naar naar home gaat. Nog niet gevonden hoe ;(
TV kijken, een film of serie kijken of door de menu's heen bladeren is activiteit.
Je kan de Powerscheduler plugin instellen dat ie alleen in stand-bye gaat als die op het Home menu staat (vinkje in de configuratie) en het is natuurlijk een kleine moeite om (als je klaar bent met tv kijken en je TV en evt. receiver uitzet) om MP even op het menu te zetten (Menu button op je remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
welke codecs gebruiken jullie voor het tvkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5V1NA70G schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:42:
welke codecs gebruiken jullie voor het tvkijken?
Windows 7, van microsoft zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik maak al een tijdje gebruik van mediaportal met StreamedMP, en maak gebruik van TVgemist, MovingPictures en my TV Series, niks anders dan lof voor dit programma! Ik vind het heerlijk werken. Het staat momenteel op mijn pc geinstalleerd en heb de tv als tweede monitor ingesteld. Ik overweeg om een htpc te kopen als mediaportal helemaal perfect werkt.. Maar ik heb daarvoor eerst nog enkele problemen welke ik opgelost wil hebben..

Ik heb hier en op het mediaportal forum gezocht naar oplossingen, maar tot nu toe niet gevonden, wel gezien dat er meer mensen zijn met mijn probleem.

Ik heb de afgelopen tijd nooit gebruik gemaakt van de TV functie, omdat ik digitenne had. Echter heb ik nu weer gewoon analoge kabel en ik mis de zenderinformatie die digitenne altijd meegaf. Ook wil ik Tv kunnen gaan opnemen.

Het grootste probleem momenteel is dat ik mijn TVkaart (die ik nog had liggen) niet werkend krijg. het is een tv-kaart (Hauppage WinTV Express) die ik lang geleden heb gekocht maar ik weet niet meer precies welke het is... 8)7 . De drivers zijn iig Hauppage WinTV 878/9 WDM Video Driver / Hauppage WinTV 878/9 Audio Driver.

Wanneer ik de TVkaart toevoeg krijg ik de error: "Unable to create graph for this device!!" Ook wanneer ik op 'edit' klik gebeurd dit. Wss heeft het iets met het wel of niet aanwezig zijn van een H/W decorder te maken? (als ik zo de fora rondlees is dat mijn conclusie..) Ik heb echter geen idee hoe dit zit. Als hij geen H/W decoder heeft, moet ik dan een nieuwe TVkaart kopen? En hoe kom ik erachter of dat hij er eentje heeft?
Ik heb versie 1.0.2 zonder TV-server . Bij het installeren van 1.0.2 wilde hij de TVserver (SQL?) niet installeren, kreeg heel de tijd een error. Er staat al wel een SQL server op mc pc geinstalleerd, volgens mij van Pinnacle Studio ofzo? Kan ik deze ook gewoon gebruiken?

Ik heb mijn probleem ook gepost op het
forum van mediaportal maar die reageren tot nu toe niet..

Ik heb daar ook nog enkele bestanden toegevoegd.
- capturescards.xml
- Configuration.log
- error.log

Behalve vragen gaan stellen, lijkt het me ook leuk om hier op het forum actief te gaan zijn om anderen te helpen en mee te discusieren, dus dit zal niet mn laatste bericht zijn.. ;)

Alvast bedankt! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 10:22 . Reden: Tiepvautjes.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:54:
[...]

Windows 7, van microsoft zelf
welke zijn dat? hoe staan die ingesteld in mediaportal?
het gaat mij om de videocodecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 14:47
Ik heb een probleem met tvgemist die ik dit weekend geinstaleerd heb.

Als ik een stream wil afspelen, ziet deze het als geluid. Als ik terugga naar preview-grootte, zie ik de video van de stream wel flikkeren.

Ik gebruik Windows 7 32-bit met Mediaportal 1.1 .

iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jobr schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:41:
Is er ook iemand die de Philips MCE IR ontvanger OVU4120 gebruikt onder XP en met MP en de volgende vragen kan beantwoorden:

- kun je met deze ontvanger ook met de power button op de remote de PC aanzetten vanuit hibernate ?
(ik heb zelf een (goedkope) namaak MCE ontvanger met bijbehorende afstandsbediening en daar kan het niet mee terwijl als ik op een toets van mijn USB keyboard druk dit wel lukt)
Zal eens testen voor je. Kan het me niet herinneren ... geloof het wel.
- ik lees op een aantal plaatsen dat mensen problemen hebben met deze ontvanger dat de ontvanger niet wordt herkend zodra de PC wordt opgestart. Even in en uitpluggen van de ontvanger en het werkt weer. Of op het juiste moment op de power button drukken van de afstandsbediening.
Hebben jullie dit probleem ook ?
Indien je het gehad heb hoe heb je dat dan opgelost ?
Lees de startpost :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:19:
Beste allemaal,

Ik maak al een tijdje gebruik van mediaportal met StreamedMP, en maak gebruik van TVgemist, MovingPictures en my TV Series, niks anders dan lof voor dit programma! Ik vind het heerlijk werken. Het staat momenteel op mijn pc geinstalleerd en heb de tv als tweede monitor ingesteld. Ik overweeg om een htpc te kopen als mediaportal helemaal perfect werkt.. Maar ik heb daarvoor eerst nog enkele problemen welke ik opgelost wil hebben...
Mag ik vragen of je beeld hebt bij TVgemist? Ik heb wel geluid maar geen beeld i.c.m. BASS player.
Als ik de internal player van MP gebruik ipv de BASS player dan werkt het wel. Is alleen een beetje irritant dat je telkens om moet schakelen.
Heb je een oplossing voor mij die ook met BASS player werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CAD-tekenaar: Ik zal eens kijken als ik thuis ben, volgens mij heb ik ook gewoon BASS player.. Welke versie van TVgemist heb je? Ik heb namelijk de vorige versie gehouden (2.3 uit m'n hoofd, weet niet zeker...) omdat die nieuwere niet lekker werkte..

Iemand trouwens hier ervaring mee?
http://azerty.nl/1-1253-2...ht-bd-.html?tab=overzicht

Hij ziet er leuk uit maar is het krachtig genoeg voor mediaportal?
En wat ik mis is een composite uitgang voor mn TV (geen tft)...

Verder zou je er een usb-tvkaart aan kunnen hangen denk ik.. mocht er voor mn bovenstaande post geen oplossing komen, moet ik mss maar eens naar zoiets gaan kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Er is een apart topic actief betreffende de ION nettops. Maar om je vraag toch alvast te beantwoorden; ja krachtig genoeg, maar jij zult voor een nettop met TV-uit moeten gaan.
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:07:

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Dat heb ik ook wel gedaan. Je doelt neem ik aan op "Philips MCE Remote en OVU4120 aan de praat krijgen onder XP voor MediaPortal". Dat is een handleiding om hem werkend te krijgen.

Mijn vraag was iets anders bedoeld. Deze had betrekking op de situatie nadat deze eenmaal werkend is gemaakt. Niet hoe ik hem werkend kan krijgen. Voor de volledigheid de vraag nog een keer:

"ik lees op een aantal plaatsen dat mensen problemen hebben met deze ontvanger (OVU4120) dat de ontvanger niet wordt herkend zodra de PC wordt opgestart. Even in en uitpluggen van de ontvanger en het werkt weer. Of op het juiste moment op de power button drukken van de afstandsbediening.

Maar als jij daar geen last van hebt dan hoor ik het graag.

Overigens zou dat ook met name het geval kunnen zijn voor mensen die Vista gebruikten, dat weet ik niet zeker.
Als je dat van die powerbutton nog even zou willen testen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zinu schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 20:04:
Iemand hier zin om een nieuwe MyTVseries en MovingPictures te compilen zodat je hiermee binnenin MP ondertitelingen kunt downloaden? Ik krijg het maar niet voor elkaar.

Hier vind je wat je moet hebben:
http://forum.team-mediapo...ovpic-tvseries-etc-75614/
http://forum.team-mediapo...downloader-project-71651/
Niemand zin an? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:07:
@CAD-tekenaar: Ik zal eens kijken als ik thuis ben, volgens mij heb ik ook gewoon BASS player.. Welke versie van TVgemist heb je? Ik heb namelijk de vorige versie gehouden (2.3 uit m'n hoofd, weet niet zeker...) omdat die nieuwere niet lekker werkte..

Verder zou je er een usb-tvkaart aan kunnen hangen denk ik.. mocht er voor mn bovenstaande post geen oplossing komen, moet ik mss maar eens naar zoiets gaan kijken..
Misschien is de gebruikte versie het verschil, want ik gebruik TVgemist V3.1.3 (juni 2009) i.p.v. jouw versie (v2.3)
Het blijkt dat mijn issue al wel bekend is, maar nog niet opgelost is i.c.m. BASS player. Iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch nooit zo'n ION systeem kopen, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 15:52
dat is echt te mooi voor woorden, nederlands ook ondersteund?

helaas ben ik overgestapt op xbmc. zulke dingen zijn toch de kracht van mediaportal. alleen ik had te veel gezeik met codecs en heel af en toe crashes met mediaportal. ik wacht voorlopig tot mediaportal out of the box hardwarematige versnelling voor video's etc gaat ondersteunen en een final versie daarvan uitkomt.

voor mensen die gestresseerd zijn in de voordelen en nadelen van xbmc ten opzichte van mediaportal. mijn ervaring tot nu toe:

nadelen van overstap:
geen moviemeter scrapper op xbmc! movingpicture is toch geweldig! er is wel moviemeter scrapper geschreven door iemand maar werkt half half..plaatjes niet hoog kwaliteit, sommige info mist, zoals filmduur.
MCE remote werkt niet out of the box op windows zoals op mediaportal :'( wel op linux( ik gebruik windows 7).
geen tv server. maar voor mij is dat niet van belang, want ik heb UPC.
geen out of the box hardwarematige video versnelling op windows nog. schijnt bsplayer voor gebruikt te kunnen worden.

voordelen:
SNEL EN STABIEL
binnen 2 seconden xbmc opgestart!
noem een video bestands formaat en het werkt, ondertiteling of niet, het werkt! _/-\o_
zeer mooie skins! daar lopen ze echt voor ten opzichte van mediaportal.
makkelijk plugins installeren, soort appstore in xbmc zelfs, krijgt ook updates van.
plugins worden vaker geupdate. zodat ze niet out of date raken.

ik zit voorlopig tussen beide platformen in. gebruik nu xbmc. heb nog wel mediaportal daarnaast voor geval dat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Btw, als je TVGemist wilt blijven gebruiken moet je niet naar Mediaportal 1.1 updaten, dan werkt ie namelijk niet meer. Die plugin is dan ook EOL om het zo maar ff te zeggen.

In de volgende release van OnlineVideos komt tvtutti.nl, is zowat hetzelfde als wat TVGemist deed.

@sipaan hierboven: Als je gewoon een clean Mediaportal install doet + SAF eroverheen werkt alles meteen. Misschien hier en daar wat tweaken maar hé, daar zijn we Tweakers voor he ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Zinu op 11-01-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Zinu schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:50:
Btw, als je TVGemist wilt blijven gebruiken moet je niet naar Mediaportal 1.1 updaten, dan werkt ie namelijk niet meer. Die plugin is dan ook EOL om het zo maar ff te zeggen.

In de volgende release van OnlineVideos komt tvtutti.nl, is zowat hetzelfde als wat TVGemist deed.

@sipaan hierboven: Als je gewoon een clean Mediaportal install doet + SAF eroverheen werkt alles meteen. Misschien hier en daar wat tweaken maar hé, daar zijn we Tweakers voor he ;)
SAF? ik was best ver met tweaken van codecs, kreeg hardwarematig versnelling voor elkaar, alleen subs waren toen probleem. ik heb toen maar gestaakt...

dus jij zegt: clean instal, mediaportal, SAF en alles werkt? ik hoop dat SAF gewoon install file is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/ ;)
Hello.
I created small package with Audio/Video filters and Subtitles filter directly for Media Portal - (SAF).
It is ''all in one'' solution, so no need to install PowerDVD or any other kind of codecspacks (like CCCP), ffdshow, AC3 filter, Nero, etc...
Main purpose of SAF is to create easist way how to make as much as possible multimeda to work with MediaPortal.
By using SAF, you will be able to play almost all standart videofiles+DVD's+LiveTV in MediaPortal.
SAF is based on great free MPC-HC filters, FFDShow and DirectVobSub filter.
Dus een out-of-the-box codec oplossing die meteen werkt na installatie ;) Dus ook DXVA, ondertiteling, passthrough met SPDIF, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Zinu op 11-01-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste svn

haali

mpc-hc

ffdshow

en zo goed als alles werkt, ook je subs met dxva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:46:
Ik zou toch nooit zo'n ION systeem kopen, jullie?
Waarom niet? Misschien handig voor de discussie dat je deze stelling even onderbouwd ;)

Wat ik ervan begrepen heb is dat een recent ION systeem een redelijke CPU aan boord heeft, ontzettend zuinig (en dus stil) is, in een veel kleinere behuizing past en dat de onboard GPU voldoende krachtig is om HD te decoderen.

Lijkt mij dan ideaal voor een HTPC. Ik heb me nooit echt diep in een ION systeem verdiept, maar ik kom op het MP forum wel enthousiaste gebruikers tegen. Zie ook dit topic van nota bene een MP developer.
Installation of Windows 7 took about 30 minutes and all drivers where already integrated besides an ION specific device which you have to install from the CD.

The Windows 7 performance index is 3,5 overclocked @ 1,9 GHz.

At 1,9 GHz you just hear a constant very low volume "hum" from the cooler.
At the default speed of 1,6 GHz you can hardly hear any noise from the box.

I tried with MP ALPHA, TV-Service and latest SVN and everything works nearly out of the box

Windows 7 even comes with a Quicktime codec

I just needed the following filter to playback everything i can think of:
- Matroska splitter
- FLVSplitter
- PowerDVD
- FFDShow

Playback of 1080i HD content is absolutely smooth and the CPU is only used like around 30 %

So far - GREAT LITTLE BOX

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:18:
laatste svn

haali

mpc-hc

ffdshow

en zo goed als alles werkt, ook je subs met dxva
Doe dan SAF, is precies hetzelfde maar dan beter ingesteld en gemakkelijker up te daten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Zo afgelopen weekend ook flink bezig geweest met mijn MP/HTPC. Gelijk een videokaart upgrade gedaan (ATI 4670) en Windows 7 als OS geinstalleerd. Zat nog even flink te klooien omdat ik een cheap ass Trust 5250 geluidskaart had. Was vergeten om de cmedia custom drivers te installeren voor de s/pdif output.

Draai nu de streamedMP skin met de modded menu edittor waardoor de menu knoppen horizontaal zijn. Heb ook alle backgrounds voor de verschillende categorieën van http://www.ewallpapers.eu/ gehaald.

Enige waar ik nog mee aan het kutten ben is de 5.1 uit WMV HD materiaal..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CAD-tekenaar schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:39:
[...]

Misschien is de gebruikte versie het verschil, want ik gebruik TVgemist V3.1.3 (juni 2009) i.p.v. jouw versie (v2.3)
Het blijkt dat mijn issue al wel bekend is, maar nog niet opgelost is i.c.m. BASS player. Iemand al een oplossing gevonden?
Een (slechte, tijdelijke) oplossing is om terug te gaan naar 2.3.. Ik gebruik zelf TVgemist 2.3 icm mediaportal 1.0.2 en werkt goed bij mij. Al moet ik zeggen dat ik er niet erg vaak gebruik van maak, dus mss dat er bij mij ook wel de nodige problemen zijn, maar dan heb ik dit nog niet gemerkt..
Zinu schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:14:
http://forum.team-mediapo...mpeg2-h-264-vc-1-a-44614/ ;)

[...]

Dus een out-of-the-box codec oplossing die meteen werkt na installatie ;) Dus ook DXVA, ondertiteling, passthrough met SPDIF, etc.
Toch heb ik ondertussen te veel codecs op mijn pc staan denk ik.. Ik heb nog altijd geen geluid bij h2.64 films en ook ander HD materiaal blijft moeilijk.. ik gebruik ffdshow voor de audio en MPC voor de video..
Wanneer ik een nieuwere versie van PowerDVD ga gebruiken (voor de codecs) zou dat dan ook schelen (Heb nu PowerDVD 6 :9) ? heb momenteel codecs van Haali media splitter / ffdshow / MPC / PowerDVD..
Wanneer ik SAF installeer, raakt hij dan niet nog meer in de war? Ik kan MP wel clean installeren maar die codecs blijven..
Question Mark schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:44:
[...]

Waarom niet? Misschien handig voor de discussie dat je deze stelling even onderbouwd ;)

Wat ik ervan begrepen heb is dat een recent ION systeem een redelijke CPU aan boord heeft, ontzettend zuinig (en dus stil) is, in een veel kleinere behuizing past en dat de onboard GPU voldoende krachtig is om HD te decoderen.

Lijkt mij dan ideaal voor een HTPC. Ik heb me nooit echt diep in een ION systeem verdiept, maar ik kom op het MP forum wel enthousiaste gebruikers tegen. Zie ook dit topic van nota bene een MP developer.

[...]
Volgens mij moet het ook best goed werken, en niet per se duurder dan zelf een htpc samenstellen.. Wel goedkoper, maar dat komt omdat je zelf nog een OS, grote (externe) hardeschijf, tv-kaart, toetsenbord en muis moet kopen.. en dan begint de prijs wel op te lopen..
De ion systemen zijn zeker wel interessant voor MP, zo kan je met de nieuwe asrock ion 330 bluray afspelen, heeft draadloos internet (b/g/n/ zeker handig voor verbinding met andere schijven in je netwerk, en moet het streamen van HD materiaal aankunnen), ingebouwde IR ontvanger met afstandbediening, 7.1 geluidskaart, schijnt er stil te zijn en een laag energy verbruik.. en met het gebruik van Instant Boot is hij erg snel opgestart..

Ik ben serieus in overweging om deze te kopen voor MP, icm met Windows 7 en een USB TV kaart..
hardware-lover schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:33:
[...]maar jij zult voor een nettop met TV-uit moeten gaan.
Die ben ik nog niet tegen gekomen.. En als ik dan ooit een HD tv koop, kan deze er dan nog wel via HDMI / DVI op worden aangesloten? Anders moet ik, als ik besluit deze te kopen, ook maar een nieuwe tv gaan kopen, maar dan moet ik nog even verder sparen :) en heb analoge tv van upc, niet zo mooi op een FullHD tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Gewoon al je codecs wegmieteren, helemaal cleanen. Dan SAF eroverheen en je hebt alles wat je ooit nodig zult hebben voor je MP setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 23:16
Ben nu al een paar dagen bezig met mediaportal, heb nu alles werkend speeld alles vloeiend af

ik krijg alleen de AVCHD iso's niet werkend, als ik in MP de film aan klikt wil hij hem afspelen, de iso word gemound met deamon, alleen ATMT zegt dat hij de schijf niet kan afspelen. als ik de iso uitpak en gewoon de BDMV directory in een map gooi speeld hij die wel zonder problemen af.

de instellingen van de virual drive in MP config staan goed, ook bij deamon niks geen securrom of iets dergelijks aan staan

Ook powerDVD gebruiken maakt weinig verschil

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dondervogel schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:04:
Ben nu al een paar dagen bezig met mediaportal, heb nu alles werkend speeld alles vloeiend af

ik krijg alleen de AVCHD iso's niet werkend, als ik in MP de film aan klikt wil hij hem afspelen, de iso word gemound met deamon, alleen ATMT zegt dat hij de schijf niet kan afspelen. als ik de iso uitpak en gewoon de BDMV directory in een map gooi speeld hij die wel zonder problemen af.

de instellingen van de virual drive in MP config staan goed, ook bij deamon niks geen securrom of iets dergelijks aan staan

Ook powerDVD gebruiken maakt weinig verschil
Ook .iso al toegevoed aan de bestandslijst voor af te spelen filmbestanden in de configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:46:
Gewoon al je codecs wegmieteren, helemaal cleanen. Dan SAF eroverheen en je hebt alles wat je ooit nodig zult hebben voor je MP setup.
Heb ik ook al naar zitten kijken, maar ik kan niet vinden waar al die codecs staan geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Ook .iso al toegevoed aan de bestandslijst voor af te spelen filmbestanden in de configuratie?
Ik kan nu niet bij me HTPC maar ik neem aan dat dat er bij staat, daar hij de film vanuit MP wel wil opstarten en hem in deamon laad en ATMT opstart (als ik in windows verkener de gemounte iso wil opstarten start hij windows mediaplayer op en die kan hem ook niet afspelen). het is net als of het aan ATMT ligt maar omdat hij hem uitgepakt wel wil spelen?

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:07:
[...]

Heb ik ook al naar zitten kijken, maar ik kan niet vinden waar al die codecs staan geinstalleerd..
Ik gebruik een programmatje genaamd Your Uninstaller, krijg je een mooi overzicht van alle geinstalleerde programma's en verwijdert alle sporen van dat programma, dus je bent er helemaal vanaf. En als 't goed staat staan als je codecs (= geinstalleerd programma) daar gewoon tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me meer dat je codecs dan geen raad weten met AVCHD icm met .iso.... "gewone" dvd's in iso's speelt hij wel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:34:
[...]

Ik gebruik een programmatje genaamd Your Uninstaller, krijg je een mooi overzicht van alle geinstalleerde programma's en verwijdert alle sporen van dat programma, dus je bent er helemaal vanaf. En als 't goed staat staan als je codecs (= geinstalleerd programma) daar gewoon tussen.
Oke, thx, ik ga eens kijken. Werkt SAF ook goed onder Vista/Win7? Op het mpforum waar je SAF kunt downloaden staat:
- DXVA + DVD navigation (highlighted buttons) works only under XP (does not work on Vista or Win7 - at last for me) - by other words XP is best OS for DVD playback.
Betekent dit dat DXVA onder win7 niet werkt? Of zijn hier andere oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:38:
Lijkt me meer dat je codecs dan geen raad weten met AVCHD icm met .iso.... "gewone" dvd's in iso's speelt hij wel af?
Ja gewone DVD iso speeld hij wel af, maar dan gebruikt hij niet ATMT maar de interne DVD player van MP. Bij moving pictues het ik de externe speler aan gezet op ATMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb geen ervaring met ATMT.. en als je gewoon geen gebruik maak van ATMT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:56:
[...]

Oke, thx, ik ga eens kijken. Werkt SAF ook goed onder Vista/Win7? Op het mpforum waar je SAF kunt downloaden staat:

[...]

Betekent dit dat DXVA onder win7 niet werkt? Of zijn hier andere oplossingen voor?
Waarschijnlijk alleen DXVA voor DVD niet, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb altijd gewoon XP gehad omdat dat toch wel het meest betrouwbare/populairste Windows OS is. Ik gebruik mijn HTPC toch alleen voor Mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik heb momenteel ook mediaportal onder XP, bevalt inderdaad prima.
Alleen het vinden van een goede afstandsbediening ik me nog niet gelukt. Ik heb een afstandsbediening van trust (rc2400) gehad die het een tijdje deed, maar die is er opeens mee stopt en nooit meer aan de praat gekregen (Geinstalleerd als Ehome IR-receiver, maar dit lijkt niet meer te werken opeens..)

Wanneer ik besluit de Asrock ion 330 te kopen, lijkt het mij beter om hier win7 op te zetten ipv XP? Hier zit al een standaard afstandsbediening bij, maar werkt die wel onder XP, en werken sowieso alle andere drivers wel onder XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
zonder ATMT of Power DVD krijg ik geen hardwarematige versnelling en speelt hij de films schokkerig af, kan vandaag wel is kijken of hij dan wel iso,s wil spelen

Zo even geprobeerd, zonder ATMT of PDVD speeld hij de iso wel af, ATMT zeg gewoon dat hij de schijf niet kan afspelen..

[ Voor 28% gewijzigd door dondervogel op 12-01-2010 12:33 . Reden: uitgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ligt het probleem dus ergens in ATMT. Ik gebruik dit verder nooit dus kan je er niet mee helpen. En wat gebeurd er als je PowerDVD als externe speler gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ehm... ik weet niet hoe en wat, maar vooral onder Windows 7 mag er geen Codec gezeur optreden : Zowel DVD als HD content werkt zonder ook maar 1 extra codec :P

Voor WMV/WMA 5.1 kan je AC-3 Filter installeren en that's it !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
Ook onder PDVD start de iso niet op, ik krijg de melding "niet ondersteunende schijf" hetzelfde Als bij ATMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dondervogel schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:37:
Ook onder PDVD start de iso niet op, ik krijg de melding "niet ondersteunende schijf" hetzelfde Als bij ATMT
Misschien is de iso gewoon niet goed samengesteld.. Of heb je het bij alle (AVCHD) iso-schijven?
En welke versie van powerDVD heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
@ Zinu

SAF geinstalleerd op me laptop voor test, en mkv met ingebouwde subs getest, en deed het als een zonnetje, cpu belasting rond 10%. dat is uitstekend op me laptop.
nu ga ik op me HTPC proberen. ik heb daar wel wat meer files dan alleen MKV. hoop dat alles doet, dan neig ik meer naar mediaportal. in iedergeval bedankt! ik laat nog wel weten of alles is gelukt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
Ik heb het bij alle AVCHD iso's

ik gebruik PDVD 9.0.2320

Als MP nou de files in die iso hetzelfde opstart als dat hij doet met de files uitgepakt op de harddisk zou er niets aan de hand zijn, maar hij pakt de auto afspeel functie. ga nog maar is zoeken of dat ook anders kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dondervogel schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:15:
Ik heb het bij alle AVCHD iso's

ik gebruik PDVD 9.0.2320

Als MP nou de files in die iso hetzelfde opstart als dat hij doet met de files uitgepakt op de harddisk zou er niets aan de hand zijn, maar hij pakt de auto afspeel functie. ga nog maar is zoeken of dat ook anders kan
Mss dat hier de oplossing staat:
[PowerDVD9] Kan geen AVCHD iso's afspelen
Probleem:
Ik kan geen avchd iso files afspelen op mijn windows XP systeem

Oorzaak:
Windows XP ondersteunt native geen UDF (Universal Disc Filesystem) 2.5

Oplossing:
UDF 2.5 driver installeren (zoek op de volgende filenaam: "XBOX360.HD-DVDRom.UDF.Reader.v2.5.WindowsXP-BluePrint.rar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondervogel
Nee helaas, had dat stukje ook al door gelezen, maar niks dat nuttig is voor mij

Ik gebruik windows 7 32bit

Denk dat ik ATMT maar is op een 2de pc ga testen kijken wat hij daar doet

dank je wel voor het mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

sipaan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:09:
@ Zinu

SAF geinstalleerd op me laptop voor test, en mkv met ingebouwde subs getest, en deed het als een zonnetje, cpu belasting rond 10%. dat is uitstekend op me laptop.
nu ga ik op me HTPC proberen. ik heb daar wel wat meer files dan alleen MKV. hoop dat alles doet, dan neig ik meer naar mediaportal. in iedergeval bedankt! ik laat nog wel weten of alles is gelukt:)
Fijn om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:44:
[...]

Al eens gehoord van de intel atom cpu, Mark? Dat is namelijk één van de traagste cpu's vandaag verkrijgbaar op de markt. Die zit in de ION. ION is niks anders dan een nvidia 9300 met een atom cpu. OK, de 9300 kan HD decoderen. Maar niet alle HD materiaal kan hardware-matig gedecodeerd worden !! En daar zit je dan met je atom.. terwijl met een x2 240 op 3.2 Ghz ofzo speelt _alles_ vloeiend af langs de cpu.

Daarnaast heb je nog als nadelen:
- mediaportal werkt trager, laadt langer
- pc start trager op

Daarom voor mij dus geen atom in m'n htpc, maar een amd dualcore die lekker zuinig is en goed overklokt. Mijn advies voor de htpc bouwer is dus: better safe than sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Helemaal mee eens, maar moet wel erbij zeggen dat de 9300 zo goed als alles afspeelt. Met een ATI kaart kan je veel vaker problemen verwachten met DXVA. Ik heb ook voor een Q8200 in mijn HTPC gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Lees het topic even wat ik aangehaald heb. De Developer van Mediaportal die dat topic gestart heeft haalt in Windows 7 een performance index van 3,5. Mijn core2duo laptop van 1 jaar oud met 4 GB geheugen haalt een index van 3,4. Dat langzame Atom systeem is dus sneller...

Zijn conclusie is ook dat alles (zelfs 1080i) vloeiend afspeelt. Je hebt een punt met niet DXVA compatible HD rips, maar die kom ik eigenlijk de laatste twee jaar eigenlijk niet meer tegen. Bijna alle rips zijn tegenwoord netjes middels L4.1 profile ge-encode en vormen geen enkel probleem. Die enkel rip die niet compatible is zal inderdaad waarschijnlijk niet goed afgespeeld worden.

Laadtijden en opstarttijden van een HTPC zijn in mijn ogen een non-issue's. 's Nachts gaat de mijne gescheduled in een reboot waarna MP weer gestart wordt en hij automatisch in standby gaat. Een wake-up vanuit standby is een paar seconden, ook voor een Atom.
nero355 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:37:
Helemaal mee eens, maar moet wel erbij zeggen dat de 9300 zo goed als alles afspeelt.
De recente ion systemen zijn al voorzien van een 9400. Dat scheelt ook al weer iets.

Het ging me overigens ook niet om een welles/nietus discussie te starten over het al-dan-niet nemen van een ION-platform. Maar als een developer van MP het systeem al test en alles loopt vloeiend bij zijn testen, dan lijkt het mij dat het systeem wel zal voldoen.

Welke keuze een gebruiker neemt, blijft persoonlijk :)

[ Voor 22% gewijzigd door Question Mark op 13-01-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe asrock ion 330 systemen zijn zelfs uitgerust met instant boot, dus hij start zeker wel snel op.
Ervaringen van anderen zeggen idd dat het systeem snel en goed genoeg is, en zij hebben er ervaring mee..

Voor mij zal het sowieso voldoende zijn, ik kijk bijna alleen maar DVD5 / DVD9 / DIVX, en er zal steeds meer goed geript HD materiaal zijn, dus dat gaat zichzelf wel oplossen denk ik..

Voor mij is er maar één nadeel.. Ik wil voor mijn HTPC ook een tv-out hebben, aangezien ik nog altijd een oude tv heb welke geen PC-ingang heeft..
Nou zat ik te zoeken, maar microATX mobo's met tv-out lijken sowieso niet te bestaan? Ik zou dat wel graag willen hebben, anders moet ik ook een nieuwe tv gaan aanschaffen, en mn geldboom is bevroren in de kou dus die doet t even niet.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Question Mark schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:37:
Lees het topic even wat ik aangehaald heb. De Developer van Mediaportal die dat topic gestart heeft haalt in Windows 7 een performance index van 3,5. Mijn core2duo laptop van 1 jaar oud met 4 GB geheugen haalt een index van 3,4. Dat langzame Atom systeem is dus sneller...
Ik wil het best met je eens zijn, maar absoluut niet over zoiets als hierboven : Atom is gewoon sloom hoe je het ook bekijkt :/
VIA of AMD tegenhangers vliegen dat ding voorbij !! Dan nog liever een Pentium Dual Core ofzoiets in mijn HTPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

nero355 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:28:
[...]
Ik wil het best met je eens zijn, maar absoluut niet over zoiets als hierboven : Atom is gewoon sloom hoe je het ook bekijkt :/ VIA of AMD tegenhangers vliegen dat ding voorbij !! Dan nog liever een Pentium Dual Core ofzoiets in mijn HTPC :)
Laatste opmerking van mijn kant dan nog even (voordat we te ver offtopic gaan). Ik heb nog even een benchmark van de laatste generatie Atoms opgezocht en post even een stuk uit de eindconclusie:
Unlike previous Intel Atom processors which lacked substantial muscle, the dual-core Atom 330 is equivalent to Intel's Core Duo processor. This allows a product like the Nettop ION 330 to take full advantage of the ASRock AMCP7A-ION hardware, and produce performance results far exceeding an ASUS Eee PC or Intel i945GSE-equipped notebooks.

While the NVIDIA ION platform utilizes a GeForce 9400m GPU to generate decent 3D graphics, you won't be playing Far Cry 2 on your HDTV. Nevertheless, parlor-style and other 2D games worked perfectly well, as did low-demand 3D games such as Spore or The Sims. Some early pre-production reviews of single-core ION 230 systems complained of video performance problems, but the dual-core Atom 330 had absolutely no problems whatsoever playing Adobe Flash-based or disc-based multimedia.

During the hands-on testing of the ION 330 unit several HD-quality movies were watched from websites such as Hulu and YouTube, as well as local content from Blu-ray Disc and saved MKV or MP4 files. All formats played perfectly, and without visible frame loss or defect.
Ongetwijfeld zullen vele systemen rondjes lopen om een Atom CPU, dat bestrijd ik ook niet. Het is alleen even de vraag of je dat verschil in perfomance ook merkt tijdens het werken met Mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:53
Zo,

Afgelopen weekend mijn nieuwe HTPC in elkaar gestoken (Abit AN-M2 mobo, X2 4200+, 2GB DDR2-800, 250GB schijf)

Dit icm de laatste MP alpha (met StreamedMP AeonMod, MPTVseries etc).

Ik gebruik nu CoreAVC voor x.264, ffdshow voor andere zut, en de purevideo voor dvd's.

Stil, snel en soepel!

Ik merkte wel dat ik qua backdrops wat achterloop; zijn er ergens kant en klare packs te vinden?
Aeonprojects.com heb ik al leeggeplukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
nero355 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:34:
[...]

Zal eens testen voor je. Kan het me niet herinneren ... geloof het wel.
@nero355, heb je dit nog kunnen testen ?
(- kun je met deze ontvanger ook met de power button op de remote de PC aanzetten vanuit hibernate ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nu MP eindelijk in slaap vanuit homescreen, volgende probleem is dat wanneer hij ontwaakt en ik af wil stemmen op een kanaal ik de "onbekende fout" melding krijg. :?
Wel jammer ook dat ik eerst tv moet stoppen omdat hij anders niet in slaap gaat op het homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees het topic even wat ik aangehaald heb. De Developer van Mediaportal die dat topic gestart heeft haalt in Windows 7 een performance index van 3,5. Mijn core2duo laptop van 1 jaar oud met 4 GB geheugen haalt een index van 3,4. Dat langzame Atom systeem is dus sneller...De recente ion systemen zijn al voorzien van een 9400. Dat scheelt ook al weer iets.
Marcske, grapjas... nu soit, als jij per sé die atom wil in je HTPC, be my guest, maar niet afkomen dat je later opeens schokkende videobeelden hebt hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

jobr schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 18:57:
@nero355, heb je dit nog kunnen testen ?
(- kun je met deze ontvanger ook met de power button op de remote de PC aanzetten vanuit hibernate ?)
Ja gisteravond gedaan toevallig, echter alleen met Stand by en dat werkt, maar heb allerlei andere vreemde problemen gehad waardoor ik helemaal in de war ben :

- Vroeger was het "Aan/Uit (Stand by)" met de remote alsof het niks is :)
- NU gaat het allemaal zwaar traag en raar en alles werkt maar half met of zonder remote :|

Gelukkig hebben we de backup nog ... die HDD is nog meer naar de klote dan ik dacht !!

Maar goed : Hibernate werkt waarschijnlijk niet, omdat de PC dan HELEMAAL uit gaat en dan doet de remote helemaal niks.
Een iMon opstelling heeft daarom ook allerlei extra kabels lopen overal om dit te kunnen doen, maar die vond ik weer slecht i.c.m. MediaPortal werken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:18:
[...]

Marcske, grapjas... nu soit, als jij per sé die atom wil in je HTPC, be my guest, maar niet afkomen dat je later opeens schokkende videobeelden hebt hé :)
Sorry, maar jij weet duidelijk niet waar je over praat. Ik gebruik nu een klein half jaar de PoV ION met atom330 dual-core. En ik speel elke HD-file vloeiend af inclusief bird-scene.
Daarnaast komt question mark met argumenten/bewijzen, dat kan van jouw manier van discussiëren niet worden gezegd.
Nogmaals hier draait alles vlekkeloos op een ION330. Stil&zuinig 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hierboven; ik zal jou eens zeggen wat je moet downloaden van 1080p en dan gaan we nog eens praten (zal thuis de file posten)

Ik weet wel waarover ik het heb, ik volg het htpc gebeuren op de voet en hier voor staat.... ja een bordje met een atom 330 cpu... Denk je echt dat ik zomaar zou zeggen dat een atom 330 een niet zo snelle cpu is zonder hem te testen?
Maar als jij tevreden bent, dan is dat toch goed voor jou. Maar ik zou het gewoon niet aanraden als htpc..

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
nero355 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:41:
[...]

Maar goed : Hibernate werkt waarschijnlijk niet, omdat de PC dan HELEMAAL uit gaat en dan doet de remote helemaal niks.
Jammer, ik had gehoopt dat het wel zou werken met een OVU4120
Met keyboard of muis werkt het aanzetten wel vanuit hibernate.
Dan denk ik dat ik mijn bestaande OEM ontvanger maar blijf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:53:
@Hierboven; ik zal jou eens zeggen wat je moet downloaden van 1080p en dan gaan we nog eens praten (zal thuis de file posten)

Ik weet wel waarover ik het heb, ik volg het htpc gebeuren op de voet en hier voor staat.... ja een bordje met een atom 330 cpu... Denk je echt dat ik zomaar zou zeggen dat een atom 330 een niet zo snelle cpu is zonder hem te testen?
Maar als jij tevreden bent, dan is dat toch goed voor jou. Maar ik zou het gewoon niet aanraden als htpc..
Wat mij betreft hoe je dat filmpje niet te posten, voor niemand denk ik. Een Atom (met ION of Broadcom chip!!) kan prima werken, zonder twijfel, mits je maar correcte bestanden voert. Wat jij nu gaat doen is een bestand geven die niet aan de specificaties voldoet, waardoor de processor de beelden moet decoderen en dat gaat fout.

Ik wil mogelijk zelf ook een Atom in huis halen als HTPC, naast een al bestaande, krachtige, HTPC. De hoofd HTPC heeft geregeld voor langere tijd één of anderhalve core over. Die zwaardere HTPC mag zich dan bemoeien met het omzetten, rippen, .. van films, speciaal voor de IONs.
De reden is dat de IONs in slaapkamers terechtkomen waardoor geluidsproductie, fysieke omvang en energieverbruik (het zijn clients dus wil je het energieverbruik nog een beetje in toom houden) belangrijker worden.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Dadona schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:00:
[...]
Wat mij betreft hoe je dat filmpje niet te posten, voor niemand denk ik. Een Atom (met ION of Broadcom chip!!) kan prima werken, zonder twijfel, mits je maar correcte bestanden voert. Wat jij nu gaat doen is een bestand geven die niet aan de specificaties voldoet, waardoor de processor de beelden moet decoderen en dat gaat fout.

Ik wil mogelijk zelf ook een Atom in huis halen als HTPC, naast een al bestaande, krachtige, HTPC. De hoofd HTPC heeft geregeld voor langere tijd één of anderhalve core over. Die zwaardere HTPC mag zich dan bemoeien met het omzetten, rippen, .. van films, speciaal voor de IONs.
De reden is dat de IONs in slaapkamers terechtkomen waardoor geluidsproductie, fysieke omvang en energieverbruik (het zijn clients dus wil je het energieverbruik nog een beetje in toom houden) belangrijker worden.
Danku :)

Enough said lijkt me. Wat wil je nu eigenlijk bereiken? ION is gewoon perfect geschikt voor 99,999999999999999999999999999999% van de HD-content.
Dat jij één of andere gare rip-off hebt die niet fatsoenlijk werkt interesseert hier niemand idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil maar zeggen; er is HD content die niet door de hardware kan afgespeeld worden en daarvoor heb je een sterke cpu nodig. Je hebt gelijk, de meeste content kan je chipset afspelen, maar niet alle, en -Gurneyhck- dat is niet 0,0000000000001%...
Wat wil ik bereiken; voorkomen dat gasten als jullie een atom aanraden als cpu in een htpc. Trouwens de site hardware.info raadt een ion zelfs af als htpc (euh enough said??)

PS: Hellboy.II.The.Golden.Army.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR.mkv speel maar eens af op je atom

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heval
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:03:

Trouwens de site hardware.info raadt een ion zelfs af als htpc (euh enough said??)
je bedoelt NIET. had het toevallig ook gelezen.

oeps, niet goed gelezen! never mind! :+

[ Voor 8% gewijzigd door heval op 14-01-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die nu een htpc gaan bouwen, kijk eens naar de core I3 reeks v intel!
http://www.hardware.info/...ATI_Mobility_Radeon_5000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Zo, ik heb de 13GB file maar even binnen gehaald en speel hem op dit moment zonder stotter o.i.d. af met behulp van mijn verschrikkelijke slome ION 330 setje, onder Media Portal vanzelfsprekend. Moet ik misschien naar een specifieke scene toe om hem op de knieen te krijgen?

Ter info, ik had eerst een full size HTPC in het bezit waarin een Intel C²D zijn werk deed maar wegens plaats_gebrek ging ik op zoek naar een alternatief. En dat heb ik nu gevonden in een Asus EB1501.
Ik weet natuurlijk ook wel dat het apparaatje nooit een allround vervanger kan zijn voor mijn zware HTPC maar op het vlak van multi_media weergave voldoet hij op dit moment aan al mijn wensen.
Je kunt niet zomaar zeggen je moet dit niet of wel doen, het is allemaal afhankelijk van de eisen van de eindgebruiker. Ik had plaats_gebrek en heb dit nu volwaardig op kunnen lossen met het bultje aan de achterzijde van mijn TV.
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:03:

PS: Hellboy.II.The.Golden.Army.2008.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR.mkv speel maar eens af op je atom

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:44:
Mensen die nu een htpc gaan bouwen, kijk eens naar de core I3 reeks v intel!
http://www.hardware.info/...ATI_Mobility_Radeon_5000/
Momenteel deel ik de verwondering van één van de reageerders daar, het idle stroomverbruik valt toch wat tegen. De i3 leek mij ook een interessant omdat het stroomverbruik op 25W zou kunnen uitkomen. Tenminste, dat was gedemonstreerd door iemand van Intel. Alleen blijkt dat dus nu nog tegen te vallen.Vanaf het moment dat Intel het ook voor elkaar krijgt om in idle op 25W uit te komen ga ik het interessant vinden. Punt is namelijk dat veel hedendaagse moederborden van AMD al een chipset hebben die beelden kunnen decoderen. Tel daarbij op dat AMD inmiddels al een triple en quadcore heeft met een TDP van 65W en je hebt een platform dat nergens moeite mee heeft en zeer efficient is.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 02:29:
Zo, ik heb de 13GB file maar even binnen gehaald en speel hem op dit moment zonder stotter o.i.d. af met behulp van mijn verschrikkelijke slome ION 330 setje, onder Media Portal vanzelfsprekend. Moet ik misschien naar een specifieke scene toe om hem op de knieen te krijgen?
[...]
Gelijke wapens gebruiken hé vriend, kies daarom de MPC-HC codec en FFDSHOW audio decoder. Imo deze die de beste kwaliteit geven.
Op mijn x2 240 @2.8Ghz speelde die stotterend af... en een atom dualcore is echt niet sneller dan een x2 240

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dadona schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 06:43:
[...]
Momenteel deel ik de verwondering van één van de reageerders daar, het idle stroomverbruik valt toch wat tegen. De i3 leek mij ook een interessant omdat het stroomverbruik op 25W zou kunnen uitkomen. Tenminste, dat was gedemonstreerd door iemand van Intel. Alleen blijkt dat dus nu nog tegen te vallen.Vanaf het moment dat Intel het ook voor elkaar krijgt om in idle op 25W uit te komen ga ik het interessant vinden. Punt is namelijk dat veel hedendaagse moederborden van AMD al een chipset hebben die beelden kunnen decoderen. Tel daarbij op dat AMD inmiddels al een triple en quadcore heeft met een TDP van 65W en je hebt een platform dat nergens moeite mee heeft en zeer efficient is.
Idle rond de 45W en fullload rond de 85W is toch zo slecht niet? Hoe lager hoe beter natuurlijk. Ikzelf zie die pentium I3 met een H55 wel zitten :) maar helaas zijn de centen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Niet slecht nee, maar de enige rationele reden om voor de i3 te gaan is mijns inziens dat je misschien een beter platform hebt om een echt snelle CPU op te plaatsen mocht je een early adopter van 3D tv zijn ofzo. Maar tot die eerste upgrade is een AMD setje in ieder geval nog altijd de beste keuze. AMD heeft mooie onboard GPU's en de processoren zijn snel genoeg om het af te spelen mocht er een brakke video tussenzitten (zoals je zelf ook al aangeeft). En ze doen dat tegen een lager bedrag en een lager energieverbruik.
Emotionele redenerend, zou je een Intel fan zijn, dan zou ik ook wel erg blij worden van dit nieuws. Het is allicht beter te verantwoorden. (Persoonlijk ben ik niet echt fan van een processor merk. Momenteel gaat mijn voorkeur iets meer naar het AMD kamp als ik niet de maximale prestaties nodig heb om AMD van de broodnodige centen te voorzien. Op videokaarten vlak is het een iets ander verhaal. Ik ben toch meer voorstander van ATI, toch zie ik Nvidia niet graag vertrekken, dat is slecht voor iedereen.)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Core I3 systeem is toch wel zuiniger dan een AMD dualcore systeem hoor, al scheelt het wel niet veel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Uhhmmm.... Prima discussie, maar ik denk dat die beter zou thuishoren in het HTPC topic...
Lijkt me een goed idee om het hier specifiek over MediaPortal te houden zodat het topic ook voor iedereen duidelijk en overzichtelijk blijft.

_/-\o_

MediaPortal - 1.1.0 RC 1
========================
99%

TV-Server - 1.1.0 RC 1
======================
100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:27:
[...]

Gelijke wapens gebruiken hé vriend, kies daarom de MPC-HC codec en FFDSHOW audio decoder. Imo deze die de beste kwaliteit geven.
Op mijn x2 240 @2.8Ghz speelde die stotterend af... en een atom dualcore is echt wel niet sneller dan een x2 240
Huh? dit snap ik even niet, het maakt toch niet uit hoe? Jij zegt: Het gaat niet. Hij probeert het af te spelen met zn ion systeem, met mediaportal, waar dit topic toch over gaat, het lukt hem zonder te stotterem. Dan lijkt me toch duidelijk dat je een ion systeempje als htpc kan gebruiken, of niet soms? Dat je van de processor geen wonderen moet verwachten, ok, maar als je dat bestand met de videokaart kan afspelen dan zijn we er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
-Leon- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:14:
MediaPortal - 1.1.0 RC 1
========================
99%

TV-Server - 1.1.0 RC 1
======================
100%
Naar die roadmap kijk ik al een tijdje niet meer. Het schiet alle kanten op, staan beiden eerst op 100% en is het wachten op de installer, komen een aantal issues weer bovendrijven.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Dadona schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:17:
[...]
Naar die roadmap kijk ik al een tijdje niet meer. Het schiet alle kanten op, staan beiden eerst op 100% en is het wachten op de installer, komen een aantal issues weer bovendrijven.
Ja, da's eigenlijk best logisch als er een nieuwe SVN uitgebracht is :) want dan komen er uiteraard weer issues in de roadmap. Zoals het er nu uitziet zijn we nu de laatste SVN grondig aan het testen en als de laatste probleempjes uit de lucht zijn zal waarschijnlijk de RC1 uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

jobr schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:39:
Jammer, ik had gehoopt dat het wel zou werken met een OVU4120
Met keyboard of muis werkt het aanzetten wel vanuit hibernate.
Dan denk ik dat ik mijn bestaande OEM ontvanger maar blijf gebruiken.
Dan ben ik wel benieuwd welke ontvanger jij gebruikt :)
Op mijn x2 240 @2.8Ghz speelde die stotterend af... en een atom dualcore is echt wel niet sneller dan een x2 240
Als ik MPC-HC op mijn HTPC heb dan ga ik daar echt geen FFDShow naast draaien. Alleen maar gezeik krijg je dan met programma's die de verkeerde codec oppakken elke keer. Enige dat je erbij kan doen is AC-3 Filter of iets anders met een totaal aparte functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe speelt nero355 divx en andere bazaar af? En uw audiofiles en audio in de films? Ik gebruik FFDSHOW als audio decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je bent al bijna overstag zie ik hieronder in je reactie (wel / niet), een laatste stuiptrekking nog ;)
Je reactie slaat nu natuurlijk helemaal nergens op, dit gaat hier over MP dus ik denk dat je verkeerd zit?

In mijn ogen is er met de beeldweergave weinig mis bij gebruik van mijn huidige setup. We hebben een 50" full-HD plasma TV staan dus ik kan het redelijk beoordelen dacht ik zo.
Dit is het Media Portal topic en ik ben blij dat het er is, naast Media Portal zelf natuurlijk.
Tot op dit moment lijkt MP het meeste uit een ION systeem te kunnen halen en daarom zie ik op dit moment geen enkele reden om over te stappen naar wat anders.

Op naar MP 2.0... :)
[...]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Die eer zou juist naar XMBC gaan naar mijn idee. Dat werkt volgens mij het beste op de Atom omdat het zo'n kleine footprint heeft. Alleen heeft XMBC bijvoorbeeld wel het grote nadeel dat televisie nog altijd een no-go is. MediaPortal 2 zou XMBC een grote slag moeten toebrengen omdat dan onder andere de skin engine er anders uitziet. Je kunt daardoor net zo ver, zoniet verder, gaan als XMBC. (Dat het voor menigeen allang voldoende is, is een ander verhaal.)

[ Voor 39% gewijzigd door Dadona op 15-01-2010 12:10 ]

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.