[PowerDVD9] Kan geen AVCHD iso's afspelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfeijen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07-2023
Ik hoop dat dit in het goeie forum staat hier, zo niet dan mijn excuses!

ik ben ten einde raad, ik heb alles geprobeerd en zo ongeveer 3x het hele internet afgezocht naar een oplossing,
maar niets lijkt te werken :(
Ik heb onlangs opnieuw windows geinstalleerd op m'n pc, voor een "frisse start".
voor deze frisse start kon ik een AVCHD iso in daemon tools mounten,
en powerDVD begon meteen af te spelen! AVCHD iso's waren geen probleem, met menu en al.

Nu heb ik echter alles opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg het niet meer voor elkaar om die iso's af te spelen.
ik heb alle benodigde codecs gedownload, de UDF 2.50 driver voor windows xp geinstalleerd, powerdvd geupdate, zelfs AnyDVD HD erbij gehaald (wat voorheen niet nodig was) maar niets helpt.

powerdvd geeft de melding: "There is a disc with an unsupported format in drive H:"
waar H: het virtuele station is (van daemon tools) waar ik de iso in gemount heb.

Nu kan ik wel iedere keer de losse videobestanden uit m'n iso's gaan halen, maar daar heb ik eigenlijk geen zin. dit is veel gedoe (in vergelijking met mounten & kijken) plus dat ik geen menu's meer kan gebruiken in Powerdvd!

Naast powerdvd heb ik ook andere programma's gebruikt om de iso's af te spelen, maar geen van alle werkt. heb ook op advies powerdvd 7.3 met alle plugins voor HD films geprobeerd, maar gaf hetzelfde als powerdvd 9. zowiezo, vóór de nieuwe windows install deed powerdvd 9 het ook, dus dat moet nu ook gewoon weer werken zou je zeggen.

Kan iemand mij vertellen wat ik stomweg vergeten ben te installeren waardoor dit opeens weer werkt,
of heeft iemand hetzelfde probleem en een (tijdelijke) oplossing gevonden?
heeft er misschien iemand advies of dingen die ik moet proberen?

ik sta voor alles open, want zelf kom ik er niet meer uit!
bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

K-Lite Codec Pack, en vervolgens Media Player Classic..zou toch echt wel alles moeten afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfeijen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-07-2023
Tsja dat was ook waar ik als eerste aan dacht, maar op een of andere manier doet ie het nog niet helaas :s verder nog tips of ideeën? niet geschoten is altijd mis..
het vervelende is dat ik wel gewoon losse M2ts bestanden kan afspelen van de iso's, dus ik krijg de videobeelden wel te pakken als het gaat om een film zonder menu enzo,
maar ik heb bijvoorbeeld een iso van een prachtige DTS HD test schijf, met verschillende clips met meerdere audiotracks enzo, en daarbij kan ik dus het menu niet krijgen en dat was juist het handige van die hele iso..

[ Voor 54% gewijzigd door Basfeijen op 24-07-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem, heb een Avchd film poberen af te spelen met Arcsoft Totalmedia Player 3, maar zonder succes. Krijg ook de foutmelding: "This disc can not be played'. Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht (die overigens prima HD/Blu-Ray films aan kan), dus ik dacht dat het inderdaad ook aan mijn codecs zou liggen. Dus K-Lite codec pack gedownload maar zonder succes!
Nu ben ik ook ten einde raad, en heb geen idee waar het verder aan zou kunnen liggen, wie kan mij hier verder mee helpen??

Mvg,
Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik heb precies hetzelfde, niks werkt dan.

De enige workaround die ik heb kunnen bedenken is de iso mounten met Daemon en vanuit de map stream de film afspelen met VLC.
Enige nadeel is dat de ondertiteling niet werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 23:00
Excuses voor het reageren op een oud topic, maar ik had een soortgelijk probleem en het kan handig zijn voor toekomstige lieden met hetzelfde probleem.

Probleem:
Ik kan geen avchd iso files afspelen op mijn windows XP systeem

Oorzaak:
Windows XP ondersteunt native geen UDF (Universal Disc Filesystem) 2.5

Oplossing:
UDF 2.5 driver installeren (zoek op de volgende filenaam: "XBOX360.HD-DVDRom.UDF.Reader.v2.5.WindowsXP-BluePrint.rar"
Pagina: 1