[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.304 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
chimo schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:13:
[...]
Ja zeker, Widows 7 draait ook beter op minder snelle hardware en Vista is niet de lichtse maar toen Vista net uit was wilden mensen het meteen installeren op hun Pentiums 3 en 4 met 256MB een een 40GB IDE schijf ofzo, ja wat verwacht je. 8)7

En dan klagen dat het traag was en niks was. :')
En Win7 doet het dus BETER op zulke configuraties, dus onder de motorkap is er behoorlijk goed gewerkt door Microsoft.

Ik heb ook Vista x86 wel eens geprobeerd op een P-3 500 mhz, 512mb en 80GB ide schijf, maar het werkt dus echt niet. Misschien voor de gein eens een keer Win7 proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Cooler_King schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:10:
[...]

Tja, ik had voorheen XP en daarbij ging dat allemaal gewoon.. heeft iemand nog andere suggesties? :D
Ja, je documenten opslaan op de plaatsen waarvoor ze bedoeld zijn om op te slaan, zoals al eerder werd gezegd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
64bit...

Volgens vista heb ik alles maximaal qua score, maar ja of dat nou zoveel zegt?
Ik heb vaker het gevoel dat mijn Athlon64 3500+ sneller was met 2gb ram op vista32.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 17-07-2009 10:57 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

chimo schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:13:
[...]
Ja zeker, Widows 7 draait ook beter op minder snelle hardware en Vista is niet de lichtse maar toen Vista net uit was wilden mensen het meteen installeren op hun Pentiums 3 en 4 met 256MB een een 40GB IDE schijf ofzo, ja wat verwacht je. 8)7

En dan klagen dat het traag was en niks was. :')
Ik had het geïnstalleerd op een laptop met een Pentium M 745 (1,8Ghz), 2GB ram, GF 6600GO, en 7200tpm HD. Het was te doen, maar daar was alles mee gezegd. Het was bij lange na niet zo responsief als XP is, het was gewoon sluggish, en uiteindelijk ga je er aan irriteren. Daarnaast werkte het gewoon alles behalve intuïtief, veel bruikbaarheid werd opgeofferd voor schoonheid.

Ik ben blij met eindelijk weer een fatsoenlijk OS van MS met Win7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Noxious schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:21:

Echter als ik in Windows 7 m'n library 'Documents' open en alle verwijzingen weggooi en m'n H-schijf wil toevoegen krijg ik een foutmelding dat 'ie niet indexed is.
Het mag wat mij betreft ook gewoon een harde verwijzing zijn a la de 'oude' my documents mapjes maar die optie kan ik ook nergens vinden.

Iemand tips?
Je schijnt die Offline available te moeten maken geloof ik.

En nee, daar ben ik niet zo blij mee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

Cooler_King schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:10:
[...]

Tja, ik had voorheen XP en daarbij ging dat allemaal gewoon.. heeft iemand nog andere suggesties? :D
Inderdaad gewoon je bestanden opslaan op de plekken waar het hoort. Je auto parkeren in de huiskamer kan ook prettig zijn, maar weinig huizen zijn daar op voorbereid. :)

Maar even serieus: Je kunt je standaard documenten opslag locatie veranderen mbv diverse 'tweak' programma's zoals Windows 7 Manager (http://www.yamicsoft.com/).

[ Voor 17% gewijzigd door Edgarz op 17-07-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Hmm ik heb op een of andere manier mijn bibliotheken gemold (vast één van die geweldige Windows 7 Tweak programma's, na de release hou ik die dingen lekker van mijn pc af) nu kan ik ze niet meer aanklikken bij mijn mappen, maar zijn wel handmatig te vinden op C:/Gebruikers/Mijnnaam/Mijn Afbeeldingen bijvoorbeeld.
Ik heb een screen gemaakt van mijn probleem, want googlen levert echt niks op, misschien bekend probleem bij jullie?
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/07/17/1247822408-970.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door hugoy op 17-07-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ok het is gelukt! Ik heb nu dual boot XP SP1+SP2/windows 7.

Enige probleem is dat windows 7 ongeveer 1 uur na installatie aangaf dat de files op drive C: corrupt waren. Wat ik gedaan heb in dat uur zijn de updates installeren en de drivers voor mijn 4890. Op C: staat dus XP, op D: windows 7.

Dus ik restarten, kies ik voor xp, krijg ik een diskchecker die 5 minuten bezig is met allerlijk bestanden verwijderen. En vervolgens werkt in xp zowel mn usb muis als toetsenbord niet meer.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:54:
[...]

Je schijnt die Offline available te moeten maken geloof ik.

En nee, daar ben ik niet zo blij mee.
Neej inderdaad :+ 1.5 TB videoshare 'offline-beschikbaar' maken zodat hij wel aan je libraries toegevoegd kan worden :+ neej dan ben ik blij met m'n Windows Home Server waar d.m.v. het nog uit tekomen PowerPack 3 binnenkort gewoon 100% ondresteuning is voor Windows 7 incl. libraries en indexing (dmv Search 4.0) :) yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
brr eng :X ik vind het best belangrijke functionaliteit die daarmee verdwijnt...

en dat ten koste van een designontwikkeling (althans, dat vind ik lib's wel)

[ Voor 33% gewijzigd door Noxious op 17-07-2009 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-08 15:18
TheVMaster schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:30:
[...]

:+ Ik zou zowat zeggen stomme vraag, stom antwoord maar eh...ik ben in een goeie bui vandaag _/-\o_

Windows 7 in de UK is gewoon (technisch gezien) exact dezelfde versie als de Nederlandse/Amerikaanse/Belgische/Russische/Poolse/Chinese versie, behalve dat de taal dus anders is :+
Maar kun je een UK-versie ook zonder problemen activeren in Nederland?

(sorry, ik reageerde vanuit de zoekfunctie en daarom op een wat ouder berichtje)

[ Voor 7% gewijzigd door Heintje op 17-07-2009 13:19 ]

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 14:43

Edgarz

Tweako-active since1986

hugoy schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:08:
Hmm ik heb op een of andere manier mijn bibliotheken gemold (vast één van die geweldige Windows 7 Tweak programma's, na de release hou ik die dingen lekker van mijn pc af) nu kan ik ze niet meer aanklikken bij mijn mappen, maar zijn wel handmatig te vinden op C:/Gebruikers/Mijnnaam/Mijn Afbeeldingen bijvoorbeeld.
Ik heb een screen gemaakt van mijn probleem, want googlen levert echt niks op, misschien bekend probleem bij jullie?
[afbeelding]
Misschien even een system restore uitvoeren? Blijkbaar zijn er eeen aantal register instellingen corrupt of verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb iets irritants.
Ik draai thuis een Windows 2003 R2 domeintje, en het is m'n gewoonte om bij al m'n pc's m'n my documents te remappen naar m'n H-schijf (netwerkshare per user).
Echter als ik in Windows 7 m'n library 'Documents' open en alle verwijzingen weggooi en m'n H-schijf wil toevoegen krijg ik een foutmelding dat 'ie niet indexed is.
Het mag wat mij betreft ook gewoon een harde verwijzing zijn a la de 'oude' my documents mapjes maar die optie kan ik ook nergens vinden.

Iemand tips?
Server zou windows search 4 moeten hebben; en dan ZOU het moeten werken (mijn persoonlijke ervaring was wat minder ideaal)

Als dat geen optie is is er nog een fijne workaround zonder WDS4.0 (die werkt! maar je mist dan de snelle zoekmogelijkheden) maar daar is op te googlen en dat ga ik niet voor je doen ;) Viel mee: http://www.sevenforums.co...clude-network-folder.html Method 2

[ Voor 54% gewijzigd door Ronald op 17-07-2009 13:50 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heintje schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:14:
[...]

Maar kun je een UK-versie ook zonder problemen activeren in Nederland?

(sorry, ik reageerde vanuit de zoekfunctie en daarom op een wat ouder berichtje)
Dat is inderdaad geen probleem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:10
chimo schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:55:
[...]

offtopic:
Nou nou, wonden geneest. Vista is een prima besturingssyteem met SP2 en alle updates. Je moet alleen een beetje hardware hebben wil het lekker draaien maar vind het geen mislukt besturingssyteem.

Ik draai zelf Windows 7 en game veel maar zie echt geen noemenswaardig prestatieverschil met Vista, spelletje ziet er hetzelfde uit en die 100fps blijft 100fps dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Tuurlijk is 7 veel fijner, ik wil niets liever maar vind Vista geen "wond", je moet gewoon een beetje snelle hardware hebben dan draait het prima!
offtopic:
Ik zie Windows Vista ook niet als een wond. Het heeft bij mij ook goed gewerkt. Maar ik probeer meer te zeggen dat de gemiddelde "leek" niet te praten is over Vista. Ik heb in een computerwinkel gewerkt en bijna elke klant die een nieuw systeem wilde aanschaffen wilde er geen Vista op hebben. Daar hadden ze "slechte verhalen" over gehoord. Het is meer de "naam" van Microsoft die weer omhoog gekrikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:29
Exception schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 13:52:
[...]

offtopic:
Ik zie Windows Vista ook niet als een wond. Het heeft bij mij ook goed gewerkt. Maar ik probeer meer te zeggen dat de gemiddelde "leek" niet te praten is over Vista. Ik heb in een computerwinkel gewerkt en bijna elke klant die een nieuw systeem wilde aanschaffen wilde er geen Vista op hebben. Daar hadden ze "slechte verhalen" over gehoord. Het is meer de "naam" van Microsoft die weer omhoog gekrikt wordt.
Klopt, ik heb ook in een computerwinkel gewerkt en 9 van de 10 klanten die met dat soort verhalen aankwamen wisten niet eens wat een floppy drive was (bij wijze van spreken) dus dan wist ik al hoe laat het was.

"Ik heb gehoord van de neef van mijn zus d'r schoonmoeder die een tante heeft waarvan de oom z'n broer.."
:'( :'( :'( :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe ging dat dan? Is het zaak die pc's maakte en er een oem op zette... zodat je kon kiezen voor xp? Of waren het oem pc's waarop je vista niet kan weigeren? En wat deden die klanten toen.... weglopen? Ken wel iemand die een medion lappie met vista had gehaald, 1e wat die deed was de HD grondig wissen en Xp erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41

MikeVM

- Baloo -

welke RC versie van windows7 kan ik vandaag installeren en gaat werken totdat de final release is?

want als ik het goed heb, dan is die 7600 built enkel één maand te gebruiken? of hebben jullie hier al een oplossing voor?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
De RC versie is nog steeds build 7100. Al die nieuwere versies zijn door Microsoft nog aangepaste versies. Die 7600 build is een gelekte versie waar eventueel dus ook nog rommel zo-als spyware in kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
MikeVM schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:22:
welke RC versie van windows7 kan ik vandaag installeren en gaat werken totdat de final release is?

want als ik het goed heb, dan is die 7600 built enkel één maand te gebruiken? of hebben jullie hier al een oplossing voor?
gewoon re-armen dan istie 120 dagen te gebruiken
Johandmc schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:26:
De RC versie is nog steeds build 7100. Al die nieuwere versies zijn door Microsoft nog aangepaste versies. Die 7600 build is een gelekte versie waar eventueel dus ook nog rommel zo-als spyware in kan zitten.
daarom zijn er dus CRC32/MD5/SHA-1 Hashes beschikbaar van verschillende sites die er -geen- spyware in proppen.

Hier SHA-1 Hashes van de laatst gelekte 7600 Build:
code:
1
2
3
4
5
7600.16385.090713-1255_x64fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULXFRER_EN_DVD.iso
SHA1: 326327CC2FF9F05379F5058C41BE6BC5E004BAA7

7600.16385.090713-1255_x86fre_client_en-us_Retail_Ultimate-GRMCULFRER_EN_DVD.iso
SHA1: 5395DC4B38F7BDB1E005FF414DEEDFDB16DBF610

[ Voor 52% gewijzigd door joon op 17-07-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
oeps sorry quote ipv edit :p

[ Voor 95% gewijzigd door joon op 17-07-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:30
Sjah schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:19:
Hoe ging dat dan? Is het zaak die pc's maakte en er een oem op zette... zodat je kon kiezen voor xp? Of waren het oem pc's waarop je vista niet kan weigeren? En wat deden die klanten toen.... weglopen? Ken wel iemand die een medion lappie met vista had gehaald, 1e wat die deed was de HD grondig wissen en Xp erop zetten.
Ik werk ook in een winkel en de reactie varieerd. Hebben alleen vista OEM's. Mensen die persé XP willen hebben: 99% neemt toch een vista laptop waarvan 4% bewust kiest voor business om toch normaal naar XP over te stappen. Minder dan 1% maakt rechtsomkeerd. Gewoon duidelijk maken dat XP geen toekomst heeft en op dit moment kan je systemen al aanprijzen middels de windows 7 upgrade program.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sjah schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:19:
Hoe ging dat dan? Is het zaak die pc's maakte en er een oem op zette... zodat je kon kiezen voor xp?
Als je zelf een PC in elkaar liet zetten wel, dan kon je kiezen wat je wilde en kreeg je er een mooie sticker op met je product key een recovery CD. Als je de originele XP of Vista CD wilde, moest je hem los kopen (retail).
Of waren het oem pc's waarop je vista niet kan weigeren? En wat deden die klanten toen.... weglopen?
Kant en klare PC's werden idd met Vista geleverd en als je XP wilde kon dat maar dan moest je XP zelf los kopen en wij konden het dan installeren, of je installeerde het zelf.
Ken wel iemand die een medion lappie met vista had gehaald, 1e wat die deed was de HD grondig wissen en Xp erop zetten.
Ik kan het mis hebben maar ik proef een beetje sarcasme en wrok in je hele post, klopt dit? Het woord "grondig" legt daar de nadruk op. Je kan namelijk ook normaal wissen, werkt prima. :+

Sterker nog, je kan gewoon de XP CD erin douwen en kiezen voor "Quick format NTFS" dan is Vista ook weg binnen 20 seconden, hoeft niet grondig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
Hallo w7-ers,

Ik had gezocht in het topic over het installeren van Windows 7 via Windows Deployment services
Kon echter niks vinden. In ieder geval werkt het prima.

Had nieuwe pc besteld maar ze konden geen optische drive leveren. (tenminste niet die ik wilde)
Maar het duurde zo lang dat ik zei "stuur maar gewoon op".
Kreeg de pc binnen. Deze aan m'n netwerk gehangen.
Vervolgens de boot.wim en install.wim van de w7 iso gehaald en in WDS geimporteerd.
Daarna pxe booten naar m'n wds server en kiezen voor de w7 installatie.
Werkte perfect. Wellicht weten jullie dit al maar voor degene die het nog niet kende, doe er je voordeel mee.

:)

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@chimo: wrok in mijn post,nee... Sarcasme wel enigszin: ik doelde namelijk met grondig op de hidden partitie waarop een Vista recovery/install stuk opstaat. Ben daar niet zo'n fan van, net zoals ik recovery cd's niks vind. Geef lekker de originele oem-cd mee. En jaag mensen niet op kosten door ze naar de retail te verwijzen, tja zo denk ik erover. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Sjah op 17-07-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edgarz schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:57:
[...]
Maar even serieus: Je kunt je standaard documenten opslag locatie veranderen mbv diverse 'tweak' programma's zoals Windows 7 Manager (http://www.yamicsoft.com/).
Nog serieuzer:
Waarom zou je een third-party tool willen gebruiken voor iets wat je gewoon met een rechtermuisklik op de map kan veranderen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oGgMvPwFuMlDzwKC9Tto1ALW/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 17-07-2009 16:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@ ^: Hotlinking not allowed ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raven schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:08:
@ ^: Hotlinking not allowed ;)
offtopic:
fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
anandus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:46:
[...]
Nog serieuzer:
Waarom zou je een third-party tool willen gebruiken voor iets wat je gewoon met een rechtermuisklik op de map kan veranderen?
[afbeelding]
Dit is een screenshot uit Vista, of niet? volgens mij ziet het er in Win7 iets anders uit, en kun je meerdere folders aan je library toevoegen en 1 als "save" location markeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lentheman1 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:42:
Hallo w7-ers,

Ik had gezocht in het topic over het installeren van Windows 7 via Windows Deployment services
Kon echter niks vinden. In ieder geval werkt het prima.

Had nieuwe pc besteld maar ze konden geen optische drive leveren. (tenminste niet die ik wilde)
Maar het duurde zo lang dat ik zei "stuur maar gewoon op".
Kreeg de pc binnen. Deze aan m'n netwerk gehangen.
Vervolgens de boot.wim en install.wim van de w7 iso gehaald en in WDS geimporteerd.
Daarna pxe booten naar m'n wds server en kiezen voor de w7 installatie.
Werkte perfect. Wellicht weten jullie dit al maar voor degene die het nog niet kende, doe er je voordeel mee.

:)
Hmm...Wrom niet gewoon via Microsoft Deployment :+ Dan kun je er met een paar klikken ook een unattended install van maken :+ scheelt weer een hoop werk als je je pc weer eens opnieuw wilt installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wzor meldt dat W7 waarschijnlijk twee weken delayed gaat worden :/

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Sjah schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:46:
@chimo: wrok in mijn post,nee... Sarcasme wel enigszin: ik doelde namelijk met grondig op de hidden partitie waarop een Vista recovery/install stuk opstaat. Ben daar niet zo'n fan van, net zoals ik recovery cd's niks vind.
Ah ok, dacht dat je met grondig nog meer nadruk wilde leggen op hoe kut hij Vista vindt, soms denk ik te ver door. 8)7

Die recovery partitie maakt de fabrikant zelf, niet Vista. ;) Ik heb ook een schurfthekel aan recovery partities (en partities in het algemeen) en CD's maar voor leken is het perfect, ik heb het een keer gedaan en het is letterlijk 1 of 2 drukken op ENTER. :o
Geef lekker de originele oem-cd mee. En jaag mensen niet op kosten door ze naar de retail te verwijzen, tja zo denk ik erover. :)
Eens maar helaas mag je OEM niet los verkopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wordt misschien nog wel langer ook omdat de definitieve uitspraak van de EC er nog niet is en MS mogelijk alsnog een keuzelijst voor browsers moet leveren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

alt-92 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:09:
Wordt misschien nog wel langer ook omdat de definitieve uitspraak van de EC er nog niet is en MS mogelijk alsnog een keuzelijst voor browsers moet leveren.
Het artikel van de EU wat toen naar buiten kwam nadat MS had aangekondigd geen IE meer te leveren eisten ze helemaal niet zoveel dus dit betwijfel ik dan ook. Geen browser kan natuurlijk net zo goed, je kan moeilijk verplichten een browser mee te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.Johnny schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:39:
[...]

Dit is een screenshot uit Vista, of niet? volgens mij ziet het er in Win7 iets anders uit, en kun je meerdere folders aan je library toevoegen en 1 als "save" location markeren.
In Win7 ziet het hetzelfde eruit. Dit is geen library, maar een user folder (documents, in dit geval).
Deze map kan je verplaatsen, bij een library kan je alleen bestaande mappen toevoegen, zeg maar.

Edit:
Voor de zekerheid zelf maar een screenshot gemaakt (7100):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AplfDDFACPoctTNb0DIs1zvA/full.jpg

En zo ziet het bij een library eruit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kfyWNcbTWNNLGMNATx2Xc61r/full.png

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 17-07-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phyxion schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:48:
Wzor meldt dat W7 waarschijnlijk twee weken delayed gaat worden :/
Dat is de enige bron? :+
alt-92 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:09:
Dit kan ik me niet voorstellen. Opera (of de EC) had geloof ik in z'n voorstel/eis 2 keuzes staan. De ene was leveren zonder browser en de andere was dus die bekende leveren met een keuzescherm met browsers. 't probleem natuurlijk wat je met de 2e optie gaat krijgen is dat er een keuze gemaakt moet worden. De vraag is dan welke browsers moet Microsoft dan meeleveren? Ik kan me niet voorstellen dat de EC dan gaat eisen dat de browsers van de bedrijven die het hardst schreeuwen alleen moeten worden toegevoegd...

De EC moet zich met echt belangrijke zaken bezig houden....

[ Voor 68% gewijzigd door TheVMaster op 17-07-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...dubbelpost...]

[ Voor 97% gewijzigd door TheVMaster op 17-07-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stel dat er een keuzelijst van browsers komt, welke staat dan erbij als aanbevolen (om n00bs te leiden). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat was de eis van Opera: één van de twee (and/or).
Wat de EC als definitieve beslissing neemt is nog helemaal niet aan de orde geweest, maar MS heeft hierop direct geanticipeerd en de Crippled E variant bedacht.

nieuws: Microsoft haalt IE uit Europese Windows 7

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 17-07-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

alt-92 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 17:42:
Dat was de eis van Opera: één van de twee (and/or).
Wat de EC als definitieve beslissing neemt is nog helemaal niet aan de orde geweest, maar MS heeft hierop direct geanticipeerd en de Crippled E variant bedacht.
Mocht MS nog meer opgelegd krijgen van de EC had ik gewoon helemaal niks meer in Europa uitgebracht, stik er maar in :Y) Laat iedereen dan maar US versie importeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'T zijn wij die er het slachtoffer van zijn uiteindelijk. Het geld dat Microsoft moet betalen komt van ons en de EU gaat het in gehandicaptenzorg of een ander projectje steken dat de, volgens Neelie benadeelde, consumenten niets teruggeeft. Ondertussen kunnen we ook onze Vista niet vlot upgraden naar een Win7 tenzij we enkele maanden wachten tot Ms ook hun upgrade voor E klaar heeft. Maar welke Tweaker wil daar nu op wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb deze topic zo goed mogelijk doorgelezen maar ik vraag me nog wat af. Ik heb 3 weken geleden de RC versie van de microsoft site gedownload. Ik zie nu op internet allerlei 'RTM' builds rondzweven.

Mijn eerste vraag: Wanneer ik de oudere RC installeer, kan ik dan updaten naar de RTM versies?

Tweede vraag: Is het beter om de oude RC te installeren, of de RTM versie? Zijn er grote veranderingen tussen de twee?

Ik ga van de week een nieuwe PC aanschaffen, en wilde er windows 7 op zetten. Vandaar dat ik me afvraag welke ik het beste kan kiezen.

Bij voorbaat dank,

Erik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:24:
Het geld dat Microsoft moet betalen komt van ons en de EU gaat het in gehandicaptenzorg of een ander projectje steken dat de, volgens Neelie benadeelde, consumenten niets teruggeeft.
offtopic:
Dat is dus pure onzin :)
Het geld vloeit weldegelijk terug naar de burger (of preciezer: De EU-lidstaten)
erikjannemann schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:35:
Ik ga van de week een nieuwe PC aanschaffen, en wilde er windows 7 op zetten. Vandaar dat ik me afvraag welke ik het beste kan kiezen.
Het beste zou RTM zijn, maar dan kan je hem maar 120 dagen gebruiken, waar je de RC tot volgend jaar kan gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 17-07-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 12:41

MikeVM

- Baloo -

tweaker & wachten?

met zen alle rolstoelen stelen en verkopen, DAT GELD IS VAN ONS..

strax zitten we met een os zonder paint, kladblok, defragmentatietool, rekenmachine,...

en daarna moeten we onze klokjes ook manueel gaan downen en installeren.. :)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

erikjannemann schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:35:
Ik heb deze topic zo goed mogelijk doorgelezen maar ik vraag me nog wat af. Ik heb 3 weken geleden de RC versie van de microsoft site gedownload. Ik zie nu op internet allerlei 'RTM' builds rondzweven.

Mijn eerste vraag: Wanneer ik de oudere RC installeer, kan ik dan updaten naar de RTM versies?

Tweede vraag: Is het beter om de oude RC te installeren, of de RTM versie? Zijn er grote veranderingen tussen de twee?

Bij voorbaat dank,

Erik.
Google is je vriend:
http://social.technet.mic...0c-4613-93d2-10ca45948e92

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb iets irritants.
Ik draai thuis een Windows 2003 R2 domeintje, en het is m'n gewoonte om bij al m'n pc's m'n my documents te remappen naar m'n H-schijf (netwerkshare per user).

Iemand tips?
Probeer deze tutorial eens. Voor het toevoegen van zaken vanaf mijn NAS werkte dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjannemann
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02-2024
Dank je. Maar daaropvolgend vraag ik me nog steeds af wat jullie mij adviseren. Anandus gaf al een goed argument, de 120 dagen. Hoe werkt dat? Kan ik hem niet reactiveren na 120 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 18:24:
'T zijn wij die er het slachtoffer van zijn uiteindelijk. Het geld dat Microsoft moet betalen komt van ons en de EU gaat het in gehandicaptenzorg of een ander projectje steken dat de, volgens Neelie benadeelde, consumenten niets teruggeeft. Ondertussen kunnen we ook onze Vista niet vlot upgraden naar een Win7 tenzij we enkele maanden wachten tot Ms ook hun upgrade voor E klaar heeft. Maar welke Tweaker wil daar nu op wachten :(
En de gehandicapten zijn natuurlijk geen mensen, dus uiteindelijk komt het niet bij de mensen terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:24

Wmm

Dat er juist hier op tweakers gezeken wordt over het ontbreken van IE snap ik niet echt... Juist wij weten hoe we op een andere manier een browser installeren en doen dat in 2 seconden... Wel de tijd nemen om een heel OS te installeren, maar die korte tijd voor een browser kan er niet af. Overigens is upgraden vanaf een vorige Windows versie sowieso al niet de meest aantrekkelijke manier van het installeren van een OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39
Ligt het aan mij of is het onmogelijk om de RC te downloaden? Ik draai nu nog steeds de beta en wou overstappen naar de RC maar iedere keer als ik op "go" klik dan krijg ik een bing zoekpagina . En de boodschap "De door u opgevraagde pagina kan helaas niet worden gevonden."

Ik probeer het via deze site http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Laatst online: 02-09 20:54
walletje-w schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:08:
Ligt het aan mij of is het onmogelijk om de RC te downloaden? Ik draai nu nog steeds de beta en wou overstappen naar de RC maar iedere keer als ik op "go" klik dan krijg ik een bing zoekpagina . En de boodschap "De door u opgevraagde pagina kan helaas niet worden gevonden."

Ik probeer het via deze site http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx
werkt hier zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erikjannemann schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 19:26:
[...]

Dank je. Maar daaropvolgend vraag ik me nog steeds af wat jullie mij adviseren. Anandus gaf al een goed argument, de 120 dagen. Hoe werkt dat? Kan ik hem niet reactiveren na 120 dagen?
Kijk, de RC kan je met de beta keys activeren, dan blijft-ie werken tot juli 2010 (als ik het goed heb).
(Ik weet niet zeker hoe het zit met upgraden van RC naar final, dat staat in dit topic, maar heb ik niet gevolgd)

De RTM kan je alleen activeren met een officiële licensie, anders heb je 30 dagen probeertijd.
Gelukkig kan je de probeertijd 3 keer resetten (dus 120 dagen gebruiken).

Wat je overigens wel kan doen is de RTM installeren, en 120 dagen proberen tot Windows 7 uit is en dan direct een licensie kopen, daarmee kan je de RTM gewoon activeren :)

Wat je wil moet je zelf even beslissen, maar dit is hoe het ervoor staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
@walletje-w: Ik kan hem downloaden via IE (in chrome lukt het niet), ik gebruik de link ongeveer onderaan de pagina. Ik krijg ook een key, voor het authenticeren gebruik ik in het tweede scherm een hotmail account.

Hoe ver kom je, kom je op het scherm met de key en gaat daarna de akamai-downloadtool fout? Of kom je al niet op de sign-in pagina voor je passport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39
@sewer
Oh ik gebruik ook Chrome ik zal het eens even proberen met IE. Ik kwam in ieder geval niet verder dan de pagina die ik gaf.
Bedankt voor de snelle reacties!

Wel lastig trouwens dat je soms nog op websites komt die net niet helemaal functioneren in Chrome :X .

Edit: En het is gelukt, hij is druk bezig met downloaden.

[ Voor 10% gewijzigd door walletje-w op 17-07-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Ben nu wat met W7 aan het spelen en omdat er geen classic start menu is begrijp ik niet helemaal waarom ze niet voor zoiets hebben gekozen:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/sm99ug.png
Bij "Getting Started" kan je rechts de items krijgen, lijkt mij ideaal om zoiets ook voor All Programs te hebben, of mis ik ergens een setting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phyxion schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:39:
Ben nu wat met W7 aan het spelen en omdat er geen classic start menu is begrijp ik niet helemaal waarom ze niet voor zoiets hebben gekozen:
[afbeelding]
Bij "Getting Started" kan je rechts de items krijgen, lijkt mij ideaal om zoiets ook voor All Programs te hebben, of mis ik ergens een setting?
Volgens mij niet, dat wordt toch verder gebruikt voor je laatst geopende items (per progje)?

Maar je weet dat je onderaan op 'All programs' kan klikken hè? ;)
(Ik weet dat je het weet :P ik snap niet waarom die niet goed is?
Als het zoals 'getting started' kan, dan heb je rechts 'all programs' ipv links?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

anandus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:42:
[...]
Volgens mij niet, dat wordt toch verder gebruikt voor je laatst geopende items (per progje)?

Maar je weet dat je onderaan op 'All programs' kan klikken hè? ;)
(Ik weet dat je het weet :P ik snap niet waarom die niet goed is?
Als het zoals 'getting started' kan, dan heb je rechts 'all programs' ipv links?)
Omdat ik het erg irritant vind om altijd op All Programs te moeten klikken, daarom heb ik ook nog steeds classic start menu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:50
Phyxion schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:47:
[...]

Omdat ik het erg irritant vind om altijd op All Programs te moeten klikken, daarom heb ik ook nog steeds classic start menu :)
vind die opmerking raar.. als ik tegenwoordig op start klik begin ik met m'n linker hand al de eerste letters van het programma te typen..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:47:
[...]

vind die opmerking raar.. als ik tegenwoordig op start klik begin ik met m'n linker hand al de eerste letters van het programma te typen..
Soms werk je met keyboard soms even met de muis, een combinatie van beide is niet altijd ideaal. Ik wil gewoon snel overal door heen kunnen met het minste aanslagen/kliks/whatever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:47:
[...]

Ik klik niet eens op start, maar (mits het programma niet in de taskbat staat), begin gewoon met winkey+typen.

Maar ieder z'n eigen gewoontes :)

offtopic:
Speaking of which, ik moest laatst een tijdje achter een XP-computer werken.
Weet je hoe irritant het dan opeens is dat het show desktop-icoontje links staat 8)7
Heb weetikveel hoe vaak op de klok geklikt :P
Phyxion schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:50:
[...]

Soms werk je met keyboard soms even met de muis, een combinatie van beide is niet altijd ideaal. Ik wil gewoon snel overal door heen kunnen met het minste aanslagen/kliks/whatever :)
Dan is winkey+eerste 3 letters het snelst lijkt me :)

[ Voor 21% gewijzigd door anandus op 17-07-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

anandus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 20:51:
[...]
Ik klik niet eens op start, maar (mits het programma niet in de taskbat staat), begin gewoon met winkey+typen.

Maar ieder z'n eigen gewoontes :)

offtopic:
Speaking of which, ik moest laatst een tijdje achter een XP-computer werken.
Weet je hoe irritant het dan opeens is dat het show desktop-icoontje links staat 8)7
Heb weetikveel hoe vaak op de klok geklikt :P

[...]
Dan is winkey+eerste 3 letters het snelst lijkt me :)
Keyboard is niet altijd beschikbaar, dus nee :) Met Vista was 2x klikken genoeg met classic startmenu waarvan 1x op startmenu knop en 1x op het item zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phyxion schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 21:04:
[...]

Keyboard is niet altijd beschikbaar, dus nee :) Met Vista was 2x klikken genoeg met classic startmenu waarvan 1x op startmenu knop en 1x op het item zelf.
Maar je hebt links in het startmenu de meest gebruikte programma's, die je op kan hogen tot 30, en je hebt je taskbar (waar bij mij zo'n 18 programma's staan).

Dat is genoeg plek voor een hoop makkelijk te klikken progjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sinds kort heb ik een nieuwe XXODD laptop (processor T6400, 4gb werkgeheugen) waar geen besturingssysteem op stond. Ik heb zowel zowel de 64 bit als de 32 bit versie van de RC geprobeerd. Het lijkt allemaal goed te werken, maar na verloop van tijd wordt het scherm zwart. De laptop blijft wel gewoon aan staan, maar er is niets meer mee te beginnen... Als ik de laptop opnieuw opstart, werkt alles weer naar behoren. Echter op een gegeven moment speelt zich weer precies hetzelfde af. Heeft iemand een idee wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch is het een zonde dat je hem niet standaard All programs kan laten tonen ipv ongeacht je vorige weergave de laatste programma's. Er bestaat voor allerlei 5manieren om een opdracht te doen, is geen moeite om dan het start menu te laten onthouden of all programs of last programs open was laatste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TexMex schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:32:
Heeft iemand een idee wat er mis gaat?
Hij gaat waarschijnlijk in hibernate en je hebt hardware die niet compatibel is met S3 of S4.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 16:01
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:34:
En toch is het een zonde dat je hem niet standaard All programs kan laten tonen ipv ongeacht je vorige weergave de laatste programma's. Er bestaat voor allerlei 5manieren om een opdracht te doen, is geen moeite om dan het start menu te laten onthouden of all programs of last programs open was laatste keer.
Jij komt zeker van XP af? Vista en 7 hebben zo'n heel handig zoekvakje waar je gewoon je programma kan intikken wat je nodig hebt. Daarnaast kan je natuurlijk je meestgebruikte programma's vastpinnen aan de taskbar. Op Windows 7 gebruik ik de All Programs eigenlijk nooit meer, want je bent dan zo lang aan het zoeken naar van alles, terwijl je met het zoekvak bijna direct alles kan vinden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:35:
[...]

Hij gaat waarschijnlijk in hibernate en je hebt hardware die niet compatibel is met S3 of S4.
Ok, dus ik kan er beter XP of Vista op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 7 RTM schijnt nu echt Final te zijn:
knip spam

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 19-07-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TexMex schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:43:
[...]

Of hibernation uitzetten?
(Maar het lijkt me persoonlijk vreemd dat je laptop dat niet zou ondersteunen)

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 18-07-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
TexMex schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:43:
[...]

of hibernate uitzetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:41:
[...]
Jij komt zeker van XP af?
Jij leeft zeker met vooroordelen? Gebruiker van Vista sinds 28november 20076 en ik heb het nooit gemakkelijk gevonden om het OS te laten kiezen wat ik wil doen. Net zoals ik muziek doorzoek met mappen ipv IDtags of op fora geen gebruik maak van tags die toch nooit volledig zijn.
Het klassieke menu wegnemen heb ik geen probleem mee als ze mij nog steeds dezelfde functionaliteit kunnen geven. Doen ze niet en dat is zo'n Applemanier van werken die ik echt niet in Windows wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:07:
hmm.. gaan ook weer geruchten rond dat die build weer fake is..., maar wie weet he.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 19-07-2009 14:03 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Laatst online: 12:48
Beste mensen, even een vraag. Ik gebruik sinds een tijd Vista, maar vroeg me af of het de moeite is om over te stappen op de Win7 RC? Ik ben een beetje voorzichtig met pre-releases en beta-programma's, vooral door de mindere ondersteuning e.d. Herkennen jullie dit of juist niet? Kortom, is het de moeite waard om Win7 te gaan gebruiken volgens n.a.v. jullie ervaringen? Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Atomius op 18-07-2009 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
WizZie- schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 03:34:
Beste mensen, even een vraag. Ik gebruik sinds een tijd Vista, maar vroeg me af of het de moeite is om over te stappen op de Win7 RC? Ik ben een beetje voorzichtig met pre-releases en beta-programma's, vooral door de mindere ondersteuning e.d. Herkennen jullie dit of juist niet? Kortom, is het de moeite waard om Win7 te gaan gebruiken volgens n.a.v. jullie ervaringen? Bedankt!
Ik zou gewoon even wachten en de officiele RTM installeren, kan je 120 dagen gebruiken met rearmen en in de tussentijd een legale code invoeren (moet je wel de versie installeren die je gaat kopen),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

tjtristan schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 03:20:
[...]

hmm.. gaan ook weer geruchten rond dat die build weer fake is..., maar wie weet he.
Die build is ook zo fake as het maar kan zijn.
Ramon schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 23:41:
[...]

Jij komt zeker van XP af? Vista en 7 hebben zo'n heel handig zoekvakje waar je gewoon je programma kan intikken wat je nodig hebt. Daarnaast kan je natuurlijk je meestgebruikte programma's vastpinnen aan de taskbar. Op Windows 7 gebruik ik de All Programs eigenlijk nooit meer, want je bent dan zo lang aan het zoeken naar van alles, terwijl je met het zoekvak bijna direct alles kan vinden.
Zelfde voor mij, maar wel Vista, maar wel met classic startmenu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:07:
Die blog is bullshit.
Wat er gezegd is op die Russische sites is speculatie over wat het buildnummer zou kunnen worden.
Degene die het gerucht de wereld in heeft geholpen zei ongeveer het volgende:

Ja, we zijn er bijna. Het buildnummer zal dan waarschijnlijk lijken op/zoiets zijn als '6.1.7600.17000.win7_rtm.090717'.

Dat is een groot aantal keer gekopieerd, waardoor het nu op de wereld wordt gezet als een werkelijk bestaande build :X 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 19-07-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 09:17:
[...]

Die blog is bullshit.
Wat er gezegd is op die Russische sites is speculatie over wat het buildnummer zou kunnen worden.
Degene die het gerucht de wereld in heeft geholpen zei ongeveer het volgende:

Ja, we zijn er bijna. Het buildnummer zal dan waarschijnlijk lijken op/zoiets zijn als '6.1.7600.17000.win7_rtm.090717'.

Dat is een groot aantal keer gekopieerd, waardoor het nu op de wereld wordt gezet als een werkelijk bestaande build :X 8)7
Ja klopt idd. is een speculatie, maar sommige mensen dachten dat die build was uitgelekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 00:39:
[...]

Jij leeft zeker met vooroordelen? Gebruiker van Vista sinds 28november 2007 en ik heb het nooit gemakkelijk gevonden om het OS te laten kiezen wat ik wil doen. Net zoals ik muziek doorzoek met mappen ipv IDtags of op fora geen gebruik maak van tags die toch nooit volledig zijn.
Het klassieke menu wegnemen heb ik geen probleem mee als ze mij nog steeds dezelfde functionaliteit kunnen geven. Doen ze niet en dat is zo'n Applemanier van werken die ik echt niet in Windows wil zien.
sorry :> maar hoezo OS laten kiezen wat jij wilt doen? Met het zoekvak kan je toch zelf bepalen wat je intikt? :P Daarmee bepaal je dus ook de keuzes die je OS teruggeeft. Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat het gebruiken van het zoekvak veel sneller is dan door je All Programs gaan zitten bladeren. Trouwens ik gebruik het zoekvak ook voor het configuratiescherm en eigenlijk álles wat ik met Windows doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:58:
[...]
Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat het gebruiken van het zoekvak veel sneller is dan door je All Programs gaan zitten bladeren. Trouwens ik gebruik het zoekvak ook voor het configuratiescherm en eigenlijk álles wat ik met Windows doe.
QFT.
Wat mij betreft mogen ze dat hele 'all programs' wegmieteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mij betreft niet, alles met zoeken doen prima als jullie dat willen, ik doe lekker classic menu. Heb dan ook geen berg programma's, dus ik hoef echt niet te zoeken. En als ik moet zoeken, moet ik de naam uit mijn hoofd weten. (als ik mijn ftp programma wil zoeken is ftp intypen dan genoeg, of moet ik leapftp intypen?)

Dat is trouwens een vd punten waar vista wel beter is dan 7, heeft nog het classic menu (als mogelijkheid). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sjah schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:04:
Wat mij betreft niet, alles met zoeken doen prima als jullie dat willen, ik doe lekker classic menu. Heb dan ook geen berg programma's, dus ik hoef echt niet te zoeken. En als ik moet zoeken, moet ik de naam uit mijn hoofd weten. (als ik mijn ftp programma wil zoeken is ftp intypen dan genoeg, of moet ik leapftp intypen?)

Dat is trouwens een vd punten waar vista wel beter is dan 7, heeft nog het classic menu (als mogelijkheid). ;)
ftp intypen is dan genoeg ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:04:
(als ik mijn ftp programma wil zoeken is ftp intypen dan genoeg, of moet ik leapftp intypen?)
Waarschijnlijk is 'ft' al genoeg :P
Maar dat classic menu is topch vreselijk omslachtig, je RSI't je suf, moet telkens opzij bewegen, etc.?

Maarja, alles is smaak en gewenning en deze discussie hebben we een miljoen keer gehad. Per topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:58:
[...]

sorry :> maar hoezo OS laten kiezen wat jij wilt doen? Met het zoekvak kan je toch zelf bepalen wat je intikt? :P Daarmee bepaal je dus ook de keuzes die je OS teruggeeft. Ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat het gebruiken van het zoekvak veel sneller is dan door je All Programs gaan zitten bladeren. Trouwens ik gebruik het zoekvak ook voor het configuratiescherm en eigenlijk álles wat ik met Windows doe.
Maar onze werkwijzen verschillen gewoon, daarom dat er meerdere manieren nodig zijn om iedereen vlot te laten werken.
Voor mijn meest gebruikte programma's gebruik ik snelkoppelingen op de taakbalk en in win7 dus pinnen. De rest van m'n programma's staat allemaal op het bureaublad in 4mapjes management/multimedia/www/games en die start ik langs de werkbalk bureaublad op de taakbalk. M'n programma's in het start menu heeft geen enkel item buiten wat er in het begin stond, dus ik ga daar met een specifieke reden naartoe.

Ik gebruik mijn desktop als een real life desktop en ik wil niet elke keer m'n hand naar het tobo halen om een programmaatje te starten. Toch niet zo moeilijk om te begrijpen dat niet iedereen gelijk werkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:31:
[...]

Maar onze werkwijzen verschillen gewoon, daarom dat er meerdere manieren nodig zijn om iedereen vlot te laten werken.
Voor mijn meest gebruikte programma's gebruik ik snelkoppelingen op de taakbalk en in win7 dus pinnen. De rest van m'n programma's staat allemaal op het bureaublad in 4mapjes management/multimedia/www/games en die start ik langs de werkbalk bureaublad op de taakbalk. M'n programma's in het start menu heeft geen enkel item buiten wat er in het begin stond, dus ik ga daar met een specifieke reden naartoe.

Ik gebruik mijn desktop als een real life desktop en ik wil niet elke keer m'n hand naar het tobo halen om een programmaatje te starten. Toch niet zo moeilijk om te begrijpen dat niet iedereen gelijk werkt :/
Inderdaad, makkelijke oplossing is om gewoon rechts van de start knop de startmenu folder te pinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
anandus schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:14:
[...]
Waarschijnlijk is 'ft' al genoeg :P

[...]
Maar dat classic menu is topch vreselijk omslachtig, je RSI't je suf, moet telkens opzij bewegen, etc.?

Maarja, alles is smaak en gewenning en deze discussie hebben we een miljoen keer gehad. Per topic :P
Tja ik heb het geprobeerd 3 weken met xp startmenu jaar geleden, en toch weer terug hoor naar classic. Die van 7 vind ik stuk beter, over die van Vista heb ik geen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:51:
[...]

Ik probeer mij blog hier niet te promoten, ik probeer juist iemand te vinden die mij daarmee kan helpen en aangezien er hier veel Windows 7 klanten zitten dacht ik dat er vast wel interesse zou zijn...
Ja maar het 'uitdelen' van TechNet keys is in strijd met de licentievoorwaarden :+ Kijk dat je zelf een TechNet Key op je 'productie'-machine gebruikt omdat je natuurlijk voor je werk altijd aan het testen en onderzoeken bent snap ik nog, volgens mij is dat ook iets wat oogluikend wel wordt toegestaan (al zullen ze dat nooit officieel bevestigen),
Sjah schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:45:
[...]

Tja ik heb het geprobeerd 3 weken met xp startmenu jaar geleden, en toch weer terug hoor naar classic. Die van 7 vind ik stuk beter, over die van Vista heb ik geen mening.
Hmm....het XP Start menu had niet de zoek functie en daarbij als je een progammanaam niet meer weet, dan blader je toch gewoon door het Start Menu? De mogelijkheid is er niet uitgesloopt, je hebt nu gewoon een extra optie. Wat volgens mij wel weg is is dat intelligente Start Menu die dus de meest gebruikte apps links in je Start Menu zette. Ach...als ik apps veel gebruik dan pin ik ze wel aan mijn taakbalk :+ Da's echt een Super vinding :+

[ Voor 36% gewijzigd door TheVMaster op 18-07-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...DubbelPost...]

[ Voor 96% gewijzigd door TheVMaster op 18-07-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:48:
[...]
Ach...als ik apps veel gebruik dan pin ik ze wel aan mijn taakbalk :+ Da's echt een Super vinding :+
Nee, de voor mij gewichtige programma's zet ik op bureaublad, taakbalk gebruik ik niet, maar ieder zijn manier van werken, toch? Daarom is een discussie hierover, of aanprijzen van zijn/haar manier, best wel overbodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SveNRG schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:15:
Even weer ontopic dan. Ik heb gister Windows 7 build 7127 x64 geinstalleerd en het viel me op dat veel video formaten native ondersteund worden, maar MKV niet. CCCP codec package schijnt niet te werken op windows 7. Na enig zoeken zou DivX 7 uitkomst moeten bieden. Die opent de files inderdaad wel binnen zijn eigen speler, maar ze spelen niet. Ik kan er wel doorheen spoelen, maar beeld blijft stilstaan.

Hier en elders las ik over Haali media splitter, dat je die moet hebben. Maar is er niet voor 64-bit.
http://michbex.com/wordpress/?p=80

Wat hebben jullie gedaan om MKV te kunnen spelen?
Kan het uberhaupt met x64?
Je loopt wel op achter he.. de nieuwste zijn al veel nieuwer..
Dus ook al veel veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

wontcachme

You catch me? No you wont

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:11:
[...]

Je loopt wel op achter he.. de nieuwste zijn al veel nieuwer..
Dus ook al veel veranderd..
Er zijn idd nieuwere, maar dit is volgens mij de laatste versie die NL te maken is en waar de RC key werkt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

RTM!
This morning, Moscow time (in the United States was the evening) signed gold code release to manufacturers Windows 7 RTM:

Even last night (16 hours for MSK 16.07.2009 year), we told you about the preliminary results of a vote on the final "gold code" Windows 7 INTERNATIONAL and wondering what in the vote cast 24 votes against discussing 6.1.7600.16385.090713 build - 1255.,

and now we see that those votes "against" vote and have now withdrawn the decision taken unanimously, as we have all of you and congratulations.
Continuation of the article should be ..

In a few hours Microsoft will officially confirm that Windows 7 RTM milestone has been reached and even better it´s build 6.1.7600.16385.

Full buildstring: 6.1.7600.16385.win7_rtm.090713-1255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Ok volgens Wzor is build 7600.16385 final RTM (gold) er is gestemd en iedereen was ervoor om die build als RTM te gebruiken.
screen:
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/xlkpdw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:28

Arfman

Drome!

Google translate van wzor of een betrouwbare site?

EDIT: reactie op Phyxion

[ Voor 21% gewijzigd door Arfman op 18-07-2009 15:10 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Arfman schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:09:
Google translate van wzor of een betrouwbare site?

EDIT: reactie op Phyxion
Komt van wzor ;) Betrouwbaar dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 18-07-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stemmen, doen ze dat? Mooi systeem...

jaja, mmh heb um al, maar SHA-1 klopt niet echt, dus ja, wachten op Technet.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 18-07-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:48
Sjah schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:20:
jaja, mmh heb um al, maar SHA-1 klopt niet echt, dus ja, wachten op Technet.
Ja zag je reactie al op een of ander handig drieletterig programmaatje ;) Ben hem toch maar vast aan het downloaden, lees de reacties nog wel of het een "echte" is of niet. Zoals nu te zien dus helaas niet denk je?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:55:
[...]

Nee, de voor mij gewichtige programma's zet ik op bureaublad, taakbalk gebruik ik niet, maar ieder zijn manier van werken, toch? Daarom is een discussie hierover, of aanprijzen van zijn/haar manier, best wel overbodig. :)
hehe inderdaad :+ Gelukkig heeft ieder zijn/haar manier van werken hehe 't zou ook wat zijn dat niet iedereen dat had ;) dan hadden ze net zo goed een taakbalk kunnen verzinnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56

timvanloon

Intel or AMD?

Vraagje;

Kan ik nu x64 build 7137 updaten naar 7600? Als ik het probeer lukt het niet maar misschien is er een workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 15:21:
[...]

Ja zag je reactie al op een of ander handig drieletterig programmaatje ;) Ben hem toch maar vast aan het downloaden, lees de reacties nog wel of het een "echte" is of niet. Zoals nu te zien dus helaas niet denk je?
Weet het niet, hoe komen die sites die de hash melden aan hun info? Lees elders weer dat dit in uitgepakte vorm is verspreid, en dan weer iso, dan krijg je andere hash. Nouja ik vertrouw het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Poley
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 06:06
M'n Windows 7 7100 installatie gaf net bij het booten opeens aan 'niet legitiem' te zijn. Gewoon maar op 'later' (oid.) geklikt, en het komt nu ook verder niet meer terug in het Activity Centre oid.

Wel een beetje vreemd.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....