[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.303 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenw00t
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 21:15
PWM schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:30:
[...]
Opera kan beter zijn tijd besteden aan het maken van browsers die mensen wel willen gebruiken
Mooi onderbouwde vaststelling heb je daar... :')

willen gebruiken != bekendheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bartjuh schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:38:
[...]

Je kan toch in de shop gewoon je nederlandse adres invullen? Of zegt hij dan gelijk 219 euro?
Volgens mij kan dat idd, het is ook niet het probleem dat ik het moet betalen ofzo, maar gewoon het feit dat het dus zo kan zijn dat het prijsverschil zo groot is. Ik snap niet waarom MS dat op deze manier zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Kenw00t schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:54:
[...]

Mooi onderbouwde vaststelling heb je daar... :')

willen gebruiken != bekendheid
Jij onderbouwd ook niet echt he :+ Met de naamsbekendheid van Opera in het algemeen is niets mis. Ook mijn niet tech vrienden kennen Opera prima als zijnde browser.

Neem even als voorbeeld tweakers.net. Veel hoger in naamsbekendheid zal je het wel niet halen, dus als het al een naamsbekendheid issue was, zou het hier wel niet gelden. Een naamsbekendheid van >95% moet je hier wel redden. Vervolgens word op een tech site als deze slechts 3,x% van de sessies door Opera uitgevoerd, en al bijna 5% door Chrome. Firefox overigens 46%

Dus: Opera moet eens browsers gaan maken die mensen wel willen gebruiken. Opera is vooral, altijd overigens, erg goed geweest in het wijzen naar anderen, maar blijkbaar doen ze zelf iets niet goed.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 15-07-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Iemand hier die trouwens wel al bevestiging heeft per mail van Microsoft van de aankoop van Win7 pre-order?

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 15-07-2009 19:01 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:01:
Iemand hier die trouwens wel al bevestiging heeft per mail van Microsoft van de aankoop van Win7 pre-order?
Ja, ik 2 maal van Amazon :)

Van MS site zijn ze volgens mij nog niet verstuurd, zal wel te maken hebben met de 93874387 pre-orders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Okasha schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:02:
[...]
Volgens mij kan dat idd, het is ook niet het probleem dat ik het moet betalen ofzo, maar gewoon het feit dat het dus zo kan zijn dat het prijsverschil zo groot is. Ik snap niet waarom MS dat op deze manier zou doen.
Oh, ok. Ja, idd, het verschil is gewoon absurd. Maar gelukkig kan je de UK win7 via de microsoft shop gewoon in Nederland laten bezorgen! 107 GBP = 125 EUR voor 2 home premium licenties gekocht, incl. verzenden.

Ik gebruikt toch al sinds jaar en dag Engelse versies van OS-en, dus voor mij is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remotehost
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Scidd0w schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:06:
Ook zojuist W7 Prof gepreorderd via amazon.co.uk. Play.com heeft ze trouwens ook maar alleen op billing address in the UK. Kijk op de link hieronder voor een EU Preorder FAQ met meerdere adressen:
http://windows7center.com...order-the-definitive-faq/

[...]
What do I get when I preorder Windows 7 now?
All vendors in Europe and the UK will only be selling the full edition of Windows 7E. They will not include Internet Explorer 8.
Bron
Thanks, dat is nuttige info. Ik heb Win 7 Pro ook besteld bij amazon.co.uk. Je krijgt dus de volledige engelse versie waarmee je alleen een clean-install kan doen, geen upgrade en IE zit er niet bij.

Stel ik heb tegen die tijd de final versie van bijv. Win 7 Ultimate geinstalleerd en werkend op mijn pc, echter deze is dan nog niet geactiveerd.

Wat gebeurt er dan als ik, na 22 Oktober als mijn bestelling eindelijk binnen is, de Productcode van Win 7 Pro gebruik en die reeds geinstalleerde Win 7 Ultimate install probeer te activeren?

1. ja dit werkt en je Win 7 Ultimate install verandert dan automagisch in een geactiveerde Win 7 Pro versie
2. nee dit werkt alleen als de reeds geinstalleerde Win 7 install ook Win 7 Pro is
3. iets anders?

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik heb een vraag over die amazon.co.uk Windows 7, is die 64 bit? Of kun je dat bij installatie gewoon kiezen, want 50-60 euro is toch een redelijke prijs in tegenstelling tot 120+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

remotehost schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:40:
Wat gebeurt er dan als ik, na 22 Oktober als mijn bestelling eindelijk binnen is, de Productcode van Win 7 Pro gebruik en die reeds geinstalleerde Win 7 Ultimate install probeer te activeren?

1. ja dit werkt en je Win 7 Ultimate install verandert dan automagisch in een geactiveerde Win 7 Pro versie
2. nee dit werkt alleen als de reeds geinstalleerde Win 7 install ook Win 7 Pro is
3. iets anders?

Weet iemand dit?
Dit gaat denk ik niet werken. Een versie hoger kan wel, maar een versie terug lukt volgens mij niet. Geen Ultimate installeren lijkt me de makkelijkste oplossing ;)
hugoy schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:42:
Ik heb een vraag over die amazon.co.uk Windows 7, is die 64 bit? Of kun je dat bij installatie gewoon kiezen, want 50-60 euro is toch een redelijke prijs in tegenstelling tot 120+
Je krijgt zowel 32 als 64 bits.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 15-07-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Bedankt voor de snelle reactie :) Ik gebruik windows 7 al sinds build 7000 64 bit naar grote tevredenheid, dus ik koop het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
remotehost schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:40:
Stel ik heb tegen die tijd de final versie van bijv. Win 7 Ultimate geinstalleerd en werkend op mijn pc, echter deze is dan nog niet geactiveerd.

3. iets anders?

Weet iemand dit?
Dan weigert ie de code, en loop je uiteindelijk toch tegen een her-installatie aan.

Als je nu al 100% zeker weet dat je nooit een Ultimate versie gaat kopen, maar dat het een Pro versie zal zijn, installeer dan als je de RTM "te pakken" hebt al de Pro versie. Volgens mij kan dit als je zonder code gaat installeren, dan kun je volgens mij kiezen wat je wil installeren..... Kies dan gewoon Pro, of de versie die je realistisch verwacht aan te schaffen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 15:08

CyberThug

Formatting C: 1%

Wat is het verschil tussen de N en de E versie? E is zonder IE? N is de normale, die de rest van de wereld krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

CyberThug schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:46:
Wat is het verschil tussen de N en de E versie? E is zonder IE? N is de normale, die de rest van de wereld krijgt?
Windows = Alles
Windows N = Geen Media Player
Windows E = Geen IE

Windows NE heb ik nog niet gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Als je de Microsoft Windows 7 Professional E (PC) besteld bij Amazon.co.uk kan je dan bij het begin van de installatie kiezen welke versie je gaat installeren? De 32 bits versie of de 64 bits versie? Ik zie nergens de mogelijkheid om te kiezen voor 32 of 64 bits, dus ik denk het wel, maar voor ik bestel wil dat toch wel zeker weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Heren, zullen we de discussies over waar en hoe je je (pre)order voor Windows 7 kan doen willen beperken of anders in het Shopping Forum willen voeren? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:39
PWM schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:47:
[...]

Windows = Alles
Windows E = Geen IE

Misschien gaat die Windows E nog wel een ander soort probleem geven. Aangezien het icoontje van IE ook een E is (nou ja e) denken straks mensen dat ze juist wel een versie met windows Internet Explorer kopen. Dus niet erg logisch bedacht van Microsoft om daar een E van te maken, maar ja N voor geen (nou ja kan nog None) mediaplayer is ook niet erg logisch.
Lijkt me trouwens sterk dat ze in Windows N wel IE zouden stoppen.

Maar ja dit gaat niet meer echt over Windows 7 zelf, waar ik gelukkig nog geen echte problemen mee tegengekomen ben, behalve dat als ik de resolutie lager zet, opeens zwarte balken boven en onder krijg. Ofwel dat ziet er niet uit in Windows 7 (iets wat wel goed ging in XP) maar ja het is dan ook niet meer de aanbevolen resolutie voor mijn LCD-scherm.

[ Voor 21% gewijzigd door Johandmc op 15-07-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:41

MikeVM

- Baloo -

hier de verschillen tussen de versies
prijzen: home (50GBP) / professional (90GBP) / Ultimate (??GBP)

en op hoeveel computers mag je die windows installeren,

ik heb een Desktop, HTPC en een laptop.
mag ik op alledrie W7 installeren van één DVDtje?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wie gebruikt er nu Office 2010 op Windows 7? Heb Office 2010 gisteren geinstalleerd (na wel wat pre-Alpha meuk bekeken te hebben), maar het is inmiddels wel een mooie combo geworden :)
MikeVM schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:22:
mag ik op alledrie W7 installeren van één DVDtje?
Wel van 1 DVD, maar ze hebben wel allemaal een eigen key nodig ;) Bij de 7 launch komt als het goed is het familypack beschikbaar, zodat je het op meer pc's kan installeren.

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 15-07-2009 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

PWM schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:47:
[...]

Windows = Alles
Windows E = Geen IE

N = E + Geen MP.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
MikeVM schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:22:
hier de verschillen tussen de versies
en op hoeveel computers mag je die windows installeren,
Op slechts 1.

Er komt - in ieder geval in de VS - wel een "family pack" met daarin 3 Home Premium licenties. Daar heb je natuurlijk weinig aan als je perse de features van Professional of Ultimate nodig hebt.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat betreft keyboard layouts: Qua versies heb ik volgens mij voldoende aan Home Premium, maar ik wil graag meerdere keyboard layouts gebruiken om verschillende karakters te tikken (gewoon US keyboard, maar ook Zweeds en Russisch). Nu zag ik op de comparison page dat alleen de Ultimate een switch tussen talen heeft, maar puur de keyboard layouts, weet iemand of dat switchen ook met Home Premium gaat?

Ik heb even gekeken op het MS forum, maar vond eigenlijk alleen dit wat relevant was: http://social.answers.mic...00-4862-8981-a42608c40834

Helaas meldt het niets over de verkrijgbare versies.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Volgens mij kan dat altijd al in alle versies van windows? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Noxious schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:11:
Volgens mij kan dat altijd al in alle versies van windows? :?
Ik hoop het, maar het is handig te weten voordat ik een pre-order plaats. Ik had ook wat problemen met m'n huidige windows XP. Het was een gestripte image waarbij veel keyboardlayouts verdwenen waren. Dat heeft me toch wat moeite gekost Russisch er weer bij te fabrieken.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Okasha schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:30:
Ik sta dus op het punt om te pre-orderen, en toen ging ik toch nog even in de Nederlandse Shop kijken.. maar meent Microsoft nu serieus dat die Home Premium in Engelang pre-order 49,99 pond kost en in Nederland € 219 euro? Dat is toch echt beyond alle redelijkheid. Ongelovelijk hoor :)
Aangezien Nederland niet mee doet aan de hele Pre-Order parade :( betaal je daar inderdaad niet de speciale pre-order prijs :+ Maar gewoon het volle pond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
PWM schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:27:
Wie gebruikt er nu Office 2010 op Windows 7? Heb Office 2010 gisteren geinstalleerd (na wel wat pre-Alpha meuk bekeken te hebben), maar het is inmiddels wel een mooie combo geworden :)
+1! (Beide x64)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De home-versie is alweer op in de UK store... Heb de prof besteld, nu maar hopen dat de Pond niet gek gaat doen de komende 3 maand :+ Ach ja, gokjes mogen best gewaagd worden zo nu en dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
en die is ook op :(

is er iedere dag een batch die geprorderd kan worden of is het voor mij nu gewoon pech?
op play kan ik 'm nog voor 103 pond euro bestellen, ook nog scherp.

[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 16-07-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Jammer dat de pre-order korting niet voor de NL versie geldt

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

shameete schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 08:42:
is er iedere dag een batch die geprorderd kan worden of is het voor mij nu gewoon pech?
Ben ook wel benieuwd of dit nu echt 'op' is, of dat er nog meer komen.

Ik wil nog wel een Home Premium erbij bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 16-07-2009 08:58 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hoezo op? Op de ms-shop website kan je home-premium gewoon bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 20:27:
Ik heb die combo hier ook....errug fijne combo idd!
[...]

Wel van 1 DVD, maar ze hebben wel allemaal een eigen key nodig ;) Bij de 7 launch komt als het goed is het familypack beschikbaar, zodat je het op meer pc's kan installeren.
Inderdaad....'k ben wel benieuwd naar het Familiy Pack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Bartjuh schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:07:
[...]

Hoezo op? Op de ms-shop website kan je home-premium gewoon bestellen...
In je basket staat het volgende:

We have run out of preorder discounts. The product can only be preordered at full price

Full price = 149 pond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 11:08

duderuud

Sliden is koel

Ik ga 'm vanavond maar bestellen bij Play.com, daar is Pro nog op voorraad...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
duderuud schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:25:
Pro!? Geen MediaCenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
In Windows 7 professional zit mediacenter er gewoon bij in. http://windows.microsoft....ures/windows-media-center

[ Voor 16% gewijzigd door ADDG op 16-07-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:54
Heb nog geluk gehad om een Windows 7 Home Premium bij amazon op de kop te tikken. Vraag me wel af hoe die E versie zal werken. Blijkbaar is een upgrade al niet mogelijk en is een clean install de enigste optie. Ik hoop dat dit toch op een of andere manier te omzeilen valt, want dit ruikt sterk naar een "microsoft pest terug EU" actie...

[ Voor 10% gewijzigd door Avenger 2.0 op 16-07-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-08 14:11
Weet iemand of er een shortcut is om een andere audio uitgang (in Playback devices) default te maken? Ik heb het nog niet kunnen vinden, maar het zou wel makkelijk zijn ipv op rechter klik audio, klik playback devices, rechter klik audio device en linker klik set default.

[ Voor 45% gewijzigd door Cobalt op 16-07-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

kavorka schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 11:01:
[...]
In je basket staat het volgende:

We have run out of preorder discounts. The product can only be preordered at full price

Full price = 149 pond
Ok, ik had nog niet verder gekeken. Heb geluk gehad dan, heb 2 copys van 49 pond kunnen bemachtigen gisteren.

Hij is trouwens nu te krijgen voor 79 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
Bartjuh schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:47:
[...]

Ok, ik had nog niet verder gekeken. Heb geluk gehad dan, heb 2 copys van 49 pond kunnen bemachtigen gisteren.

Hij is trouwens nu te krijgen voor 79 pond.
Is de prijs van Windows 7 E home premium al bekend? Of te wel, is het nog zinvol om deze versie voor 79 pond aan te schaffen? (=€85)

Op amazon.co.uk is ie 74 pond...

[ Voor 4% gewijzigd door kavorka op 16-07-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 15:08

CyberThug

Formatting C: 1%

duderuud schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:25:
Alleen shippen die hem niet naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizomu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 12:53

Sizomu

IT Support & PC Repair

Zou iemand mij kunnen vertellen wat er allemaal gebeurt is? (alles lezen is een marteling..veel Offtopic)
ik wil de RTM uitproberen, is die nu uit of niet?
en hoe kom ik aan de Netbook Editie? (MS beloftes)

ik zit met 7100 build en heb wat muis/afstandbediening problemen.. dus deze build mist nog wat. (logisch).

www.sizomu.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:47
Er is een 7600 built gelekt waarvan gedacht wordt dat dat de RTM versie is, vooral door de grote sprong in versie nummer. Op MSDN is vooralsnog niks te vinden dus ik denk dat er zeer binnenkort nog een build komt welke de RTM zal zijn. 24 juli duikt her en der op als genoemde datum voor de release op MSDN.

Momenteel kan je sommige Windows 7 versies al preorderen (home premium en pro). In europa kan je vooralsnog via amazone alleen de E versie pre-orderen. Netbook versies heb ik vrij weinig over gelezen.

Laatste 50 posts (2 á 3 pages) lezen geeft je denk ik wel een goed beeld en bevestigd bovenstaande.

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 16-07-2009 14:26 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

CyberThug schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:16:
[...]

O, dat is wel fijn om te weten! Hmm...dan maar verder zoeken, er staat hier een link waar een stuk of 8 webshops in staan die pre-orders aannamen, ga er nog wat bekijken dan.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

waar is de home premium nog te krijgen tegen de eerste prijs? (en verzenden die naar belgie?)

en anders koop ik de Pro wel tegen de eerste prijs, ipv de home premium voor 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CyberThug schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:16:
[...]

Jawel hoor. Zolang je prijzen in Euro's kunt zien kun je gewoon bestellen. Boeken, muziek, games en applicaties worden gewoon door heel Europa verstuurd hoor.

Overigens wel grappig dat hij zegt dat Play ze op voorraad heeft, zou ik zeer knap vinden als het pas eind van het jaar uitkomt :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ok, hij is beschikbaar voor pre-order :)

Anvika kan ook leveren buiten de UK, daar is Pro alleen 10 pond duurder.

Maar gelukkig hoef je niet afhankelijk te zijn van Amazon...daar zijn de prijzen nu 2x zo hoog...

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sizomu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 12:53

Sizomu

IT Support & PC Repair

Terror schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:25:
Er is een 7600 built gelekt waarvan gedacht wordt dat dat de RTM versie is, vooral door de grote sprong in versie nummer. Op MSDN is vooralsnog niks te vinden dus ik denk dat er zeer binnenkort nog een build komt welke de RTM zal zijn. 24 juli duikt her en der op als genoemde datum voor de release op MSDN.

Momenteel kan je sommige Windows 7 versies al preorderen (home premium en pro). In europa kan je vooralsnog via amazone alleen de E versie pre-orderen. Netbook versies heb ik vrij weinig over gelezen.

Laatste 50 posts (2 á 3 pages) lezen geeft je denk ik wel een goed beeld en bevestigd bovenstaande.
bedankt voor de info.
ik denk dat dan nog even wacht, ik moet toch nog back ups maken van alles.

www.sizomu.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
duderuud schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:56:
Ok, hij is beschikbaar voor pre-order :)

Anvika kan ook leveren buiten de UK, daar is Pro alleen 10 pond duurder.

Maar gelukkig hoef je niet afhankelijk te zijn van Amazon...daar zijn de prijzen nu 2x zo hoog...
Ok waar is die nog voor 49 pond? Bij anvika moet je bank-transfer doen en kan je niet via cc betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

bij play.com is de pro versie ook niet meer te koop voor 130euro.

tja, Microsoft heeft zijn kans verkeken, ik ga weer op de illigale versie werken.

op een dag tijd krijg ik geen visa kaart vast hoor :(

[ Voor 15% gewijzigd door MikeVM op 16-07-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Is Ultimate overal uitverkocht al voor de pre-order actie? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Die is er nooit geweest voor pre-order actie :P althans niet voor een extra lage prijs.

Ik heb nog snel een order geplaatst bij anvika, omdat ik net te laat was voor amazon (wth, er stond dat de actie geldig was tot 8 augustus) Maar ik heb geen orderbevestiging gehad, iemand anders ditzelfde probleem?

Edit: halfuur later nog geen automatische reactie gehad :( ik hoop maar dat het de drukte is en dat ik later nog wel en bevestiging krijg. Ik heb nog geen bankgegevens op hoeven geven dus op dat gebied zit het wel goed gelukkig, maar ik wil toch graag Windows 7 voor ~60 euro hebben :P

[ Voor 32% gewijzigd door hugoy op 16-07-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Kreeg meteen na het bestellen een auto-confirmation mailtje, neem aan dat dat voldoende is, voor nu.

Verbazend dat die actie zo kortstondig was, had ook verwacht dat 'ie zou duren tot 8 augustus en was al aan het rondvragen of meer mensen het wilde hebben. Al is de huidige prijs nog steeds netjes natuurlijk, zeker van Home Premium.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
hugoy schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:50:
Die is er nooit geweest voor pre-order actie :P althans niet voor een extra lage prijs.

Ik heb nog snel een order geplaatst bij anvika, omdat ik net te laat was voor amazon (wth, er stond dat de actie geldig was tot 8 augustus) Maar ik heb geen orderbevestiging gehad, iemand anders ditzelfde probleem?
Ook net besteld bij Anvika, maar nog geen mail binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
MikeVM schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:45:
bij play.com is de pro versie ook niet meer te koop voor 130euro.

tja, Microsoft heeft zijn kans verkeken, ik ga weer op de illigale versie werken.

op een dag tijd krijg ik geen visa kaart vast hoor :(
Dus dat is de schuld van Microsoft? Goeie redenering joh... |:(

Anyway...

Ik dacht dat Ultimate ook eronder viel, nou ja, maakt niet uit, hou ik het wel in de gaten voor straks als ie komt :D

Even on-topic, bij mij werkt Grabit niet zonder problemen als ik SSL gebruik. Threads starten niet, en regelmatig crasht Grabit 1 a 2 keer achter elkaar na het importeren van de NZB. Hangende threads zijn te her-starten door deze uit te vinken, wachten tot ze idle staan, en dan weer aan te vinken.

De gewone verbinding met de newsserver heeft deze problemen niet, dus het ligt aan het SSL-gedeelte.

Iemand een idee hoe of wat de reden cq oplossing is hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Modbreak:Nogmaals:

Heren, zullen we de discussies over waar en hoe je je (pre)order voor Windows 7 kan doen willen beperken of anders in het Shopping Forum willen voeren? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Windows 7 PreSale Topic

hier gaan we dan met zen alle verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Even weer ontopic dan. Ik heb gister Windows 7 build 7127 x64 geinstalleerd en het viel me op dat veel video formaten native ondersteund worden, maar MKV niet. CCCP codec package schijnt niet te werken op windows 7. Na enig zoeken zou DivX 7 uitkomst moeten bieden. Die opent de files inderdaad wel binnen zijn eigen speler, maar ze spelen niet. Ik kan er wel doorheen spoelen, maar beeld blijft stilstaan.

Hier en elders las ik over Haali media splitter, dat je die moet hebben. Maar is er niet voor 64-bit.
http://michbex.com/wordpress/?p=80

Wat hebben jullie gedaan om MKV te kunnen spelen?
Kan het uberhaupt met x64?

[ Voor 5% gewijzigd door SveNRG op 16-07-2009 16:45 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:21

mjl

Ugh

Vista x86-64 zuigt ook als het om multimedia gaat, veel codecs zijn alleen als x86-32 verkrijbaar, mediaplayers vaak ook ...

Ik heb op m'n multimedia PC toen Vista x86-32 gezet, want dat werkt allemaal wel (inclusief mp4 versnelling met de videokaart (dxva)).

Zou me niks verbazen als windows 7 hetzelfde "probleem" zal geven ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
SveNRG schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:15:
Even weer ontopic dan. Ik heb gister Windows 7 build 7127 x64 geinstalleerd en het viel me op dat veel video formaten native ondersteund worden, maar MKV niet. CCCP codec package werkt niet op windows 7. Na enig zoeken zou DivX 7 uitkomst moeten bieden. Die opent de files inderdaad wel binnen zijn eigen speler, maar ze spelen niet. Ik kan er wel doorheen spoelen, maar beeld blijft stilstaan.

Hier en elders las ik over Haali media splitter, dat je die moet hebben. Maar is er niet voor 64-bit.

Ah, daarvoor gebruik ik het volgende:
Download eerst de package op deze pagina: http://shark007.net/win7codecs.html
En vervolgens ook de package op deze pagina: http://shark007.net/x64components.html

Werk zelf ook met x64 en kan perfect MKV-bestanden afspelen in Windows Media Player.

EDIT: Net zelf nog iets ontdekt: via het startmenu krijg je toegang tot een handig configuratiescherm, waarbij je o.a. kan instellen of de 32-(default) of 64-bits versie van WMP moet draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door Asgaro op 16-07-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

SveNRG schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:15:
Even weer ontopic dan. Ik heb gister Windows 7 build 7127 x64 geinstalleerd en het viel me op dat veel video formaten native ondersteund worden, maar MKV niet. CCCP codec package werkt niet op windows 7. Na enig zoeken zou DivX 7 uitkomst moeten bieden. Die opent de files inderdaad wel binnen zijn eigen speler, maar ze spelen niet. Ik kan er wel doorheen spoelen, maar beeld blijft stilstaan.

CCCP werkt hier perfect op 64-bit Windows 7, inclusief de haali splitter. Zeker dat je de juiste versie te pakken hebt? Gewoon de vista versie van de officiele site downloaden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 02:29
Boeboe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:34:
[...]

CCCP werkt hier perfect op 64-bit Windows 7, inclusief de haali splitter. Zeker dat je de juiste versie te pakken hebt? Gewoon de vista versie van de officiele site downloaden.
Hier ook en MKV werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Hm okay, ik las in de CCCP FAQ dat het niet ging werken, maar dus toch maar even de Vista package downloaden. Mooi, kan DivX 7 er weer af! :) Tnx guys.

Uit de CCCP Wiki FAQ haal ik nog een tip om subtitles werkend te krijgen in Mplayer classic:

This is what I did in MPC-HC. For now it seems to have done the trick:

1. View | Options
2. Go to External Filters
3. Hit Add Filter...
4. Choose DirectVobSub (auto-loading version)
5. Where it says Prefer/Block/Set merit:, select Prefer

[ Voor 53% gewijzigd door SveNRG op 16-07-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
SveNRG schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:45:
Hm okay, ik las in de CCCP FAQ dat het niet ging werken, maar dus toch maar even de Vista package downloaden. Mooi, kan DivX 7 er weer af! :) Tnx guys.
Tja, ik weet niet wat het probleem is. Ik heb gewoon de Vista versie gedownload van de officiel website, zoals degene hierboven, en gewoon de standard installatie gedaan.

Ik heb hier trouwens wat samples, als je wilt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet hoeveel waarde er aan gehecht moet worden, maar dit kwam bij mij net op Tweetdeck langs : Twitter Source : It's official... 7600 Windows 7 build contains malware! MS does not have a RTM build theirselves.

Ik ken de melder en moet zeggen dat hij over het algemeen geen onzin verkoopt :+

GRMBL....Ik haaaaatttt geruchten :+

[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 16-07-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja welke bedoel je? Die 64 bit van week terug? Die heb ik express niet installt. Er is nou ook een x86 16385 verschenen, bedoel je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
TheVMaster schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:01:
Ik weet niet hoeveel waarde er aan gehecht moet worden, maar dit kwam bij mij net op Tweetdeck langs : Twitter Source : It's official... 7600 Windows 7 build contains malware! MS does not have a RTM build theirselves.

Ik ken de melder en moet zeggen dat hij over het algemeen geen onzin verkoopt :+
Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/11597_large_ballmer.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:29:
Ja welke bedoel je? Die 64 bit van week terug? Die heb ik express niet installt. Er is nou ook een x86 16385 verschenen, bedoel je die?
Ehh...de 16384 lijkt me, maar dat stond er niet bij enneh...'k heb de man in kwestie nog niet gesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Lijkt mij onzin.
offtopic:
16385 x86 en x64 zijn ook geleaked trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phyxion schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:44:
[...]

offtopic:
16385 x86 en x64 zijn ook geleaked trouwens.
Dat is offtopic? Denk dat dat hier juist best wel ontopic is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 13:16
mjl schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:29:
Vista x86-64 zuigt ook als het om multimedia gaat, veel codecs zijn alleen als x86-32 verkrijbaar, mediaplayers vaak ook ...

Ik heb op m'n multimedia PC toen Vista x86-32 gezet, want dat werkt allemaal wel (inclusief mp4 versnelling met de videokaart (dxva)).

Zou me niks verbazen als windows 7 hetzelfde "probleem" zal geven ...
Het klopt dat eigenlijk de hele multimedia pijplijn - codecs, players etc 32bit zijn; maar dat werkt toch gewoon onder 64 bit windows; of ben ik nou helemaal van lotje.... Om om die reden 32bit als OS te draaien lijkt me onzinnig. 32 bit software draait immers prima onder 64 bit; en je houdt de voordelen van geheugenadressering/kernel-userspace split. (Ik ga zelfs htpc niet onder 4GB draaien :? )

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

in het begin waren er veel problemen met 64bit os en 32bits codecs.

ondertussen werken alle codecs gewoon op 64bit.

hier speel ik alle films af op mijn 64bit machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena

GRMBL....Ik haaaaatttt geruchten :+
Tja.... wacht dan ook gewoon op officieel nieuws, en haal het van een officiele bron. Wellicht overschrijd ik hiermee de normen en waarden die in dit topic gelden en hebben mensen allerlei verweer over hoe "betrouwbaar" usenet en torrent sites zijn..... maar je hebt het hier over de core van je computer, niet over een kraakje van een of ander spel.

Ik snap dat "moet-nu-hebben" gedoe ook niet helemaal. Als je een technet account hebt, of mensen kent met een technet account.... wacht dan gewoon tot de officiele release is uitgekomen, en dan krijg je dus ook niet van dit soort bij elkaar geraapte builds die volgens de ene betrouwbare bron goed zijn, en volgens de andere tevens betrouwbare bron malware bevatten.

Geduld is een schone zaak. Ik wacht liever 2 extra weken en op de versie die op mijn technet en MSDN account verschijnt dan dat ik nu perse de RTM MOET hebben.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tJA ik denk dat een kraak bij een spel net zoveel kwaad kan. Bij een os zal ook een kraak kunnen zitten, maar dat ze hebben lopen kloten met de kernel ofzo, neuh daar geloof ik niet in, zijn ze te stom voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartena schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 21:22:
[...]

Tja.... wacht dan ook gewoon op officieel nieuws, en haal het van een officiele bron. Wellicht overschrijd ik hiermee de normen en waarden die in dit topic gelden en hebben mensen allerlei verweer over hoe "betrouwbaar" usenet en torrent sites zijn..... maar je hebt het hier over de core van je computer, niet over een kraakje van een of ander spel.

Ik snap dat "moet-nu-hebben" gedoe ook niet helemaal. Als je een technet account hebt, of mensen kent met een technet account.... wacht dan gewoon tot de officiele release is uitgekomen, en dan krijg je dus ook niet van dit soort bij elkaar geraapte builds die volgens de ene betrouwbare bron goed zijn, en volgens de andere tevens betrouwbare bron malware bevatten.

Geduld is een schone zaak. Ik wacht liever 2 extra weken en op de versie die op mijn technet en MSDN account verschijnt dan dat ik nu perse de RTM MOET hebben.
Helemaal mee eens, maar ja..ik ben wel een nieuwe-dingen-hebbert :+
Ach..de RTM zal er tussen nu en 7 dagen wel zijn zo ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 15:46

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ik heb gezocht voor een prog om de sommige programma's de uac over te laten slaan. Ik kwam op deze uit: http://msmvps.com/blogs/m...or-specific-programs.aspx

Is dit iets?! Of hebben anderen iets anders geprobeerd?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XTREEMRaGE schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:55:
Ik heb gezocht voor een prog om de sommige programma's de uac over te laten slaan. Ik kwam op deze uit: http://msmvps.com/blogs/m...or-specific-programs.aspx

Is dit iets?! Of hebben anderen iets anders geprobeerd?
Ziet er wel werkbaar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze avond eens build 7100 op een oude Pentium mobile 1.4GHz met 512MB geïnstalleerd en het loopt eigenlijk nog vlotjes.
Na installatie zag hij voor 5apparaten geen drivers en na een keertje de drivers in de update te downloaden zijn het er maar 2 meer.
Hij heeft 61 seconden nodig om tot het inlogscherm te geraken en vervolgens nog eens 66 seconden om op het bureaublad te raken en in rust. Na alle updates te installeren idled hij rond 320MB geheugen in gebruik na het opstarten. Als ik enkele programma's open om al het geheugen van de prefetch op te gebruiken en vervolgens sluit, gaat hij wel idlen rond de 210MB.

Geen Aero natuurlijk aangezien systeem niet voldoet aan de minimum voorwaarden en zonder knutselen vindt hij zelfs geen driver voor de oude Intel vga.
Tabbed surfen, configureren, mailen en andere zaken die weinig inspanning vragen heeft hij geen problemen mee. Echter is het installeren van AVG bijvoorbeeld al genoeg om zijn snelheid te laten kelderen en het systeem onbruikbaar te maken. Misschien is AVG te zwaar geworden voor de trage harde schijf, heb daarna niet meer met andere AVsoftware getest, ik klik niet snel op de banners met naakte dames. Of het komt natuurlijk gewoon door de trage single core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het verleden week ook op mijn pentium M 1.7 geprobeerd en loopt idd vrijd redelijk met 512mb (nu 1 gb). Maar laat je niet misleiden door het opgegeven geheugengebruik in taskmanager>> heb ook vista met 512 gedaan, en dat liep erg slecht, terwijl ook die aangaf maar 300+ te gebruiken.... ondertussen zat die zwaar te swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Even een vraagje, naar aanleiding van nieuwe pc die ik vandaag heb gekregen en de dualboot XP/Windows 7 die ik wou creeren.

Ik dacht ik installeer xp, partitioneer mn hd naar 2 "active" partities van 150gb en 500gb (met acronis disc director) en zet vervolgens windows 7 op de 150gb partitie.
Nou ging dit mis; m'n pc bootte niet meer na het partitioneren omdat het NTLDR bestand miste.

Ik heb dit opgelost door dan maar XP te herinstalleren. Bij de setup bleek dat er ondanks de foutmelding wel 2 partities gecreerd waren. Ik besloot XP op de 500gb partitie te zetten.
Echter blijkt nu in windows dat dit de D: schijf is.

Hoe weet ik nu zeker dat als ik windows XP weer opnieuw installeer deze wel degelijk op de C: schijf komt? XP op de D: schijf hebben is namelijk nogal onhandig aangezien een hoop installers automatisch alles op de C: schijf zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pandemic schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 02:31:
XP op de D: schijf hebben is namelijk nogal onhandig aangezien een hoop installers automatisch alles op de C: schijf zetten.
Dan is dat brakke software :)

Maar goed, het antwoord op je vraag komt regelmatiger langs in andere topics, dus ik stel voor dat je eerst even gaat kijken of je buiten dit ervaringen topic wat kan vinden.
Hier is het niet echt ontopic zeg maar ;)

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 17-07-2009 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Mijn laptop lijkt een probleem te hebben met DHCP. Het duurt extreem lang voordat een IP toegekent wordt (enkele minuten!)
DHCP server: het treed op op diverse locaties (werk, thuis, vrienden). Daarnaast krijgt winXP of Ubuntu in virtualbox/vmware een IP voooooor het host OS uit (bridged netwerkadapters, de VM's krijgen dus IP rechtstreeks van de dhcp) :?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 00:52:
....

Echter is het installeren van AVG bijvoorbeeld al genoeg om zijn snelheid te laten kelderen en het systeem onbruikbaar te maken. Misschien is AVG te zwaar geworden voor de trage harde schijf, heb daarna niet meer met andere AVsoftware getest, ik klik niet snel op de banners met naakte dames. Of het komt natuurlijk gewoon door de trage single core.
Ik dacht dat er een probleem was met AVG op Windows 7.. Ik weet het niet zeker maar heb zelf Avast geïnstalleerd en deze werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart© schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:32:
[...]

Ik dacht dat er een probleem was met AVG op Windows 7.. Ik weet het niet zeker maar heb zelf Avast geïnstalleerd en deze werkt perfect.
Ik heb geen problemen met AVG onder Windows 7, maar merkte wel bij mijn broer dat het trager liep, maar hij heeft ook een single-core.
Misschien werkt AVG niet lekker met single-cores?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AVG 8.5 werkt gewoon wat vertragender dan oudere versies deden heb ik al gemerkt.
Zelfs op XP of Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:42:
AVG 8.5 werkt gewoon wat vertragender dan oudere versies deden heb ik al gemerkt.
Zelfs op XP of Vista.
Wat is de ervaring met Avast onder windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thombias schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:46:
[...]

Prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Van de gratis scanners Avira, AVG en Avast zou ik Avira pakken. Detectie is het beste bij Avira (http://www.av-comparatives.org/) en is slechts een fractie langzamer dan Avast; AVG is enorm veel trager (die link over snelheid kan ik 123 niet terugvinden.... heb het van de week zitten bekijken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Ik heb Kaspersky Internet Security 2010 geinstalleerd. Was zowiezo nieuw voor mij, ik draaide KIS2009 op XP. Maar ik moet zeggen, het draait prima op 7. Tip: Op eBay kun je vaak goedkope keys kopen. Ik heb 3 jaar licentie voor $25 een keer gescoord, en die doet het gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[offtopic]
Avira is ook helemaal niet duur voor 2 jaar op 1 pc, 32. Met mijn pa licentie gescoord, en op 1 pc en 2 lappies installt, klaagt Antivir niet over dus top. Gratis is ook prima, maar heeft minder functionaliteit (wat wil je ook anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Laatst online: 11:10
Thombias schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:46:
[...]

Hier ook prima! Zelfs op een ouder systeem (1,6Ghz SC / 512 DDR) met Windows 7, draait hij vlekkeloos. Inderdaad, spul zoals de Aero-interface werkt niet, maar als je hem alleen voor internet, e-mail en tekstverwerken gebruikt, werkt het super. Ik ben zeer tevreden over Windows 7.

Ik denk dat Microsoft met de komst van Window 7 haar wonden weer geneest die ze gemaakt heeft met Vista.

[ Voor 0% gewijzigd door Exception op 17-07-2009 09:18 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Hallo,

als ik iets download en opsla in C:\ dan wordt het automatisch verwijderd.. tevens kan ik met WinRAR geen bestanden uitpakken naar de Program Files folder.. ik neem aan dat dit allemaal te maken heeft met folder permissions en of een programma als Administrator wordt gerund. Mn user account heeft echter gewoon Administrator privileges, dus ik vraag mij af of er een makkelijke oplossing is om van dit gezeur af te komen (en gewoon overal op de schijf bestanden te kunnen opslaan/schrijven)? Ik had al geprobeerd om UAC te disablen maar volgens mij heeft dit hier geen effect op. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cooler_King schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:50:
Hallo,

als ik iets download en opsla in C:\ dan wordt het automatisch verwijderd.. tevens kan ik met WinRAR geen bestanden uitpakken naar de Program Files folder.. ik neem aan dat dit allemaal te maken heeft met folder permissions en of een programma als Administrator wordt gerund. Mn user account heeft echter gewoon Administrator privileges, dus ik vraag mij af of er een makkelijke oplossing is om van dit gezeur af te komen (en gewoon overal op de schijf bestanden te kunnen opslaan/schrijven)? Ik had al geprobeerd om UAC te disablen maar volgens mij heeft dit hier geen effect op. Alvast bedankt
Probeer het gewoon in je userspace op te slaan? ;)
(Desktop, Document, Downloads, etc.)

C;\ en Program Files zijn niet bedoeld voor de gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Exception schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:16:

Ik denk dat Microsoft met de komst van Window 7 haar wonden weer geneest die ze gemaakt heeft met Vista.
offtopic:
Nou nou, wonden geneest. Vista is een prima besturingssyteem met SP2 en alle updates. Je moet alleen een beetje hardware hebben wil het lekker draaien maar vind het geen mislukt besturingssyteem.

Ik draai zelf Windows 7 en game veel maar zie echt geen noemenswaardig prestatieverschil met Vista, spelletje ziet er hetzelfde uit en die 100fps blijft 100fps dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Tuurlijk is 7 veel fijner, ik wil niets liever maar vind Vista geen "wond", je moet gewoon een beetje snelle hardware hebben dan draait het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

chimo schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:55:
[...]

offtopic:
Nou nou, wonden geneest. Vista is een prima besturingssyteem met SP2 en alle updates. Je moet alleen een beetje hardware hebben wil het lekker draaien maar vind het geen mislukt besturingssyteem.

Ik draai zelf Windows 7 en game veel maar zie echt geen noemenswaardig prestatieverschil met Vista, spelletje ziet er hetzelfde uit en die 100fps blijft 100fps dus wat dat betreft maakt het niet uit.

Tuurlijk is 7 veel fijner, ik wil niets liever maar vind Vista geen "wond", je moet gewoon een beetje snelle hardware hebben dan draait het prima!
Echt super hardware heb je nou ook weer niet nodig voor Vista, toegeven, met 400MHz kom je niet ver, maar echt super snel hoeft zeker niet. W7 draait daarentegen wel veel beter op minder snelle hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
Ik moet toch maar eens de RC installeren op mijn i7 920/6gb DDR3, want vista is af en toe niet vooruit te branden... had meer verwacht van mijn nieuwe hardware.

[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 17-07-2009 10:08 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chimo schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:55:
[...]
Tuurlijk is 7 veel fijner, ik wil niets liever maar vind Vista geen "wond", je moet gewoon een beetje snelle hardware hebben dan draait het prima![/offtopic]
Vista draait vrij behoorlijk ja dan, maar 7 draait sneller. Maar op nog niet afgeschreven spul als p4 2.4 of Pentium M 1.5 (centrino) heb je eigenlijk al 8 jaar lang niks anders dan xp (of win2k of linux). Nu komt daar 7 en dat is echt een optie op dat spul. :)

Ik vraag me af hoeveel mensen die tussen vista en 7 kiezen over half jaar, nog voor vista kiezen, vast minder dan 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:50
Phusebox

64bit of 32bit? ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
anandus schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:52:
[...]
Probeer het gewoon in je userspace op te slaan? ;)
(Desktop, Document, Downloads, etc.)

C;\ en Program Files zijn niet bedoeld voor de gebruiker :)
Tja, ik had voorheen XP en daarbij ging dat allemaal gewoon.. heeft iemand nog andere suggesties? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Phyxion schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:59:
[...]

Echt super hardware heb je nou ook weer niet nodig voor Vista, toegeven, met 400MHz kom je niet ver, maar echt super snel hoeft zeker niet. W7 draait daarentegen wel veel beter op minder snelle hardware.
Ja zeker, Widows 7 draait ook beter op minder snelle hardware en Vista is niet de lichtse maar toen Vista net uit was wilden mensen het meteen installeren op hun Pentiums 3 en 4 met 256MB een een 40GB IDE schijf ofzo, ja wat verwacht je. 8)7

En dan klagen dat het traag was en niks was. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik heb iets irritants.
Ik draai thuis een Windows 2003 R2 domeintje, en het is m'n gewoonte om bij al m'n pc's m'n my documents te remappen naar m'n H-schijf (netwerkshare per user).
Echter als ik in Windows 7 m'n library 'Documents' open en alle verwijzingen weggooi en m'n H-schijf wil toevoegen krijg ik een foutmelding dat 'ie niet indexed is.
Het mag wat mij betreft ook gewoon een harde verwijzing zijn a la de 'oude' my documents mapjes maar die optie kan ik ook nergens vinden.

Iemand tips?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.

Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....