Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Ik game ook vrij veel met de ps3 en heb werkelijk nergens last van lag op m`n 52Z5500. De Z5500 kan je met een gerust hart kopen naar mijn mening als je bang bent voor lag want die ga je echt niet tegenkomen. Tenminste ik heb het nog nooit gezien en heb toch al aardig wat verschillende games gespeeld. Veel ophef om niks._VooDooMen_ schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 23:16:
[...]
Ik ben nu ook bijna over om de z4500 te gaan kopen, vooral de ms snelheid ligt me zeer positief! En het mooie design en de 200hz optie.. Game vrij veel en dan komt deze vrij goed uit de recensies bij hdtvtest.co.uk!
Het geluid is tevens ook erg goed voor een platte tv en nog steeds beter dan menig ander scherm! Je moet echter wel geen bisocoop ervaring verwachten natuurlijk. Het is meer dan goed genoeg om gewoon tv en een RTL filmpje te kijken. Wil je meer dynamiek en bass dan moet je er een extern set aanhangen, en laten we eerlijk zijn wie heeft dat niet tegenwoordig?
Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280
Verwijderd
zelfs de installtei van digitale TV (ziggo) was binnen 5 minuten gedaan.
moet zeggen dat ik super blij ermee ben denk niet dat je hem ergens anders goedkoper kunt vinden zocht zelf al weken.
Helaasch, MM Alexandrium heeft hem voor 1099 staan en daar wilde ze echt niets aan doen..LameDog schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 10:20:
Bij de MM Rotterdam Alexandrium hadden ze, als ik t me goed herinner, de 40Z5500 ook voor 999 begin deze week. Ik weet t niet helemaal zeker, ben zelf uiteindelijk voor de W5500 gegaan, maar probeer eens een telefoontje zou ik zeggen...
Wat mij wel opviel trouwens (ik stond toen op ongeveer een meter) was dat sommige letters vrij grof weergegeven worden.Een beetje gekarteld zeg maar. Naast de 40Z5500 stond een 40B750 van Samsung en die gaf de letters "Dyson" veel scherper weer. Vanaf een "normale" afstand (3 a 4 meter) was er geen verschil meer te zien.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
ik zie weinig verschil tussen de Digitale SD en analoge kanalen op mijn sony 40Z5500. Misschien is analoog iets meer ruis als je er heel dicht bij zit.
Het kan misschien komen doordat ik een erg goed signaal heb. (kabel gaat eerst door videorecorder en 2 analoge PVRs)
Signaalnivo sterk : (QAM ADC 191)
Daar hoeft in principe ook niet al teveel verschil in te zitten. Ik krijg af en toe het idee dat half Nederland minimaal 30 meter coax tussen zijn aansluitpunt en de tv heeft en ondertussen ook nog 10 onversterkte aftakkingen heeft gemaakt. Ja, DAN is digitaal wel ff wat anders!Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:51:
Misschien een stomme opmerking,
ik zie weinig verschil tussen de Digitale SD en analoge kanalen op mijn sony 40Z5500. Misschien is analoog iets meer ruis als je er heel dicht bij zit.
Het kan misschien komen doordat ik een erg goed signaal heb. (kabel gaat eerst door videorecorder en 2 analoge PVRs)
Signaalnivo sterk : (QAM ADC 191)
Bij mij is het digitale beeld iets "cleaner" als het analoge. Ruis is er digitaal niet (analoog minimaal) maar daarentegen kan je soms wel blokvorming in je beeld krijgen bij digitaal.
Mocht je toevallig ook met HD aan de slag kunnen, ook daarvan heb ik tot op heden niet echt een "wow it's amazing" gevoel van gekregen.
arrrgh! waar zit op die site het "english" knopje??? Mijn Japans is een beetje roestig de laatste tijd!Pingu007 schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:42:
De nieuwe Sony line is hier al te bewonderen: http://www.sony.jp/bravia/
Ahh, hier iets meer in een begrijpelijke taal!
klikkerdeklik
Het lijkt er op dat de W serie de specs van de huidige Z serie gaat krijgen
[ Voor 24% gewijzigd door PaT op 14-12-2009 09:10 ]
Nieuw model afstandsbedieningen bij de tv....... stuk breder... geen idee of dit goed in de hand ligt.Pingu007 schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:42:
De nieuwe Sony line is hier al te bewonderen: http://www.sony.jp/bravia/
Vindt met name de KDL-46F1 er erg strak uit zien. Volgende jaar toch een nieuwe tv nodig....... even goed over nadenken. (http://www.hdtvlounge.net/sony/f-series/)
[ Voor 21% gewijzigd door hdamhof op 14-12-2009 09:07 ]
Ik heb alleen twee vraagjes waar ik niet uit komt. Ik heb geen digitale T.V. aangezien ik weinig kijk afgezien van xbox/films. Echter zijn bijna alle 'buitenlandse' kanalen van slechte kwaliteit. Veel ruis/sneeuw en lijkt of hij niet op de goede frequentie staat. Ned1,2,3 RTL etc zijn allemaal wel gewoon goed. Op mijn oude T.V. waren alle kanalen wel goed met precies dezelfde kabel. Ik heb in de instellingen via handmatig programmeren naar de betreffende kanalen gegaan met het frequentie overzicht van UPC in de hand. Echter staan alle kanalen op het goede kanaal (59+ 41+ etc.) Ook de kanalen met ruis/sneeuw. Ik kan echter niet vinden hoe ik de daadwerkelijke frequentie kan aanpassen om te zoeken naar een betere ontvangst.
2de probleem is niet zo ernstig, maar het lijkt of ondertiteling bij DVD's een klein beetje hoeking/korrelig is. (wel goed leesbaar). Ik heb dit echter ook gezien bij een vriend van me op een Samsung T.V. dus misschien is het normaal.
Ik had last van vaak terugkomende artifacts/stilstaand beeld op mijn 39V5500 met ZIGGO CI+ module.
Signaal was goed, maar ik verdacht mijn HDD recorder voor het veroorzaken van de storingen. Aangezien de artifacts vaak verschenen op momenten dat de Guide+ info werd binnen gehaald door de HDD-r.
Dus in plaats van de coax door te lussen via de HDD recorder heb ik nu een HQ TV splitter gebruikt direct op de WCD (dus 1 direct op de TV en 1 direct op de HDD-R) en zijn de artifacts verdwenen.
Verwijderd
is de E een andere versie? nee toch? want hij is 80,- goedkoper dan bij de Bcc nu?
zie
http://www.mediamarkt.nl/...&catEntryId=1509501&pos=8
dus dan zou het op 719,- minus die 25% van 80,- = 20, op 699,- komen
of vind ik nu iets uit, wat al uitgevonden was....? :-)
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 11:05 ]
Was trouwens die W5500E en dat is gewoon dezelfde volgens mij.
Verwijderd
www.steenweg.nl die doen 30 % ipv de 25% bij Bcc
maar ik weet de prijs van de steenweg niet...dus het verschil dan ook eigenlijk niet...(dom rekenfoutje..)
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 11:47 ]
Ja, ook met terugwerkende kracht (volgens mij 2 weken). Dus met de bon naar de klantenservice.LameDog schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:27:
Gloeiende, ik heb er afgelopen week 759 voor betaald bij de Mediamarkt in Rotterdam. Geldt die laagsteprijs garantie ook voor de Media Markt zelf?
Was trouwens die W5500E en dat is gewoon dezelfde volgens mij.
5. Laagste prijsgarantie
5.1 Media Markt garandeert de klant altijd de laagste prijs. Wanneer de klant binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour, mits:
a. Het product nieuw, compleet in originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar is.
b. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of fysieke controle bij de betreffende aanbieder.
c. De betreffende aanbieder moet gevestigd zijn binnen een straal van vijftien km van de vestiging van Media Markt in Nederland waar de aankoop is gedaan.
d. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel, dus niet via internet.
e. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden (bijv. op het terrein van toelating in Nederland, garantie en/of service), demomodellen, beschadigde producten, etc.
5.2 Het verschil wordt eenmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt en uitsluitend wanneer aantoonbaar is voldaan aan de hiervoor genoemde voorwaarden. De klant ontvangt een kopie van de originele aankoopbon.
5.3 Indien de klant bij aankoop in een vestiging van Media Markt kan aantonen dat het product elders en onder bovenstaande voorwaarden voordeliger kan worden aangeschaft, dan zal Media Markt het product voor dezelfde prijs leveren aan de klant.
[ Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 14-12-2009 12:32 ]
Een andere Media Markt, is dat ook elders?Wanneer de klant binnen veertien dagen na zijn aankoop hetzelfde product elders voor een lagere prijs kan kopen, ontvangt de klant van Media Markt het prijsverschil contant retour
tussen de KDL-52Z5500 en de KDL-52W5500
Volgens mij is alleen de 100 Hz verschil het grootste verschil? ik vond het een beetje TE smooth uitzien, zijn er nog andere verschillen?
Dus met andere woorden is het prijsverschil volgens jullie dit waard? echt gamen zal ik namelijk niet doen op de TV.
KDL-52W5500: 1.335,95
KDL-52Z5500: 1.975,00
Bij mij deze ze niet eens moeilijk over dezelfde Media Markt. De televisie die ik gekocht had bleek (precies) 2 weken later in de aanbieding te zijn en ik kreeg zonder problemen het verschil terug.LameDog schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:30:
Die voorwaarden die ken ik, maar er is één woordje wat mij doet twijfelen...
[...]
Een andere Media Markt, is dat ook elders?
Volgens de website zijn de voorwaarden trouwens anders dan eerder gepost (en daarin komt het 'elders' ook niet meer voor):
Wanneer u binnen 14 dagen na uw aankoop binnen een straal van 15 km hetzelfde product voor een lagere prijs kunt kopen, ontvangt u van Media Markt het prijsverschil contant retour. Voorwaarden voor onze laagste prijsgarantie gelden:
1. Het product is nieuw, compleet in de originele verpakking en direct uit voorraad leverbaar.
2. Het prijsverschil moet door Media Markt controleerbaar zijn door middel van een prijslijst, advertentie, schriftelijke bevestiging van de aanbieder en/of "fysieke controle" bij de betreffende aanbieder binnen een straal van 15 km.
3. Het product wordt aangeboden in een openbaar toegankelijke winkel (niet via internet).
4. Uitgesloten zijn aanbiedingen van (opheffings)uitverkopen, faillissementsverkoop, groothandelsverkoop, afwijkende leveringsvoorwaarden, demomodellen en beschadigde producten.
5. Het verschil wordt éénmalig terugbetaald na inname van de originele aankoopbon van Media Markt, en wanneer is voldaan aan de genoemde voorwaarden.
Ik (Utrecht) lever m nog gewoon voor 719,- en de 40Z5500 voor 999,-.LameDog schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:54:
helaas is de 40w5500e inmiddels alweer in prijs verhoofd op de MM site, hij staat nu weer voor 759, de prijs waar ik m voor gekocht heb, helaas...
Verwijderd
sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een KDL46W5500 en ben er over het algemeen erg tevreden mee. Toch zijn er een aantal punten waarover ik mijn vraagtekens heb zoals de bekende backlight bleed.
Nu begint het mij steeds vaker op te vallen dat ik aan de linkerkant van het beeld, aan de rand, een soort verticale balk heb lopen die donkerder lijkt dan de rest van het beeld. Het gaat om een balk van ongeveer 3 centimeter breed, en te zien vanaf recht van voren. Het is een beetje lastig om te zien, bij wit of zwart valt ie namelijk weg, maar vooral bij sport, zoals een voetbalwedstrijd is het goed te zien. Ook bij bluray of dvd is de balk zichtbaar en ik vraag mij af of dit "normaal" is. Ik stoor mij namelijk erg aan het feit dat je een tv koopt van 1400 eruo, de backlight bleed op de koop toe moet nemen maar dit vind ik wel erg vreemd.
Eerst dacht ik dat ik gek was en toen ben ik om te checken naar een filiaal van de BCC geweest, daar stond een Sony W5500e ( de witte) en warempel! Die had precies hetzelfde! Ik vraag mij af in hoeverre dit acceptabel is of dat het een garantiekwestie is? Zijn er ook anderen op dit forum wie het is opgevallen of zouden jullie er misschien even naar willen zoeken?
Ik weet niet of het van belang is maar:
Verlichting 5
Contrast 80
kleur 52
helderheid 48
geen optimalisaties, enkel motionflow
Groet,
Rick
Ja je krijgt het prijsverschil op vertoon van de factuur netjes terug.LameDog schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:40:
Dan ga ik morgen toch maar even kijken in Rotterdam wat ie kost. Moet toch naar de MM omdat de playstation die ik er vorige week ook gekocht heb nu elders stuk goedkoper is. Maar aangezien jij blijkbaar bij de MM werkt mrc16, kun jij me ook vertellen of die laagste prijsgarantie van de MM ook geldt als ze zelf de prijs verlagen?
Er word de laatste tijd namelijk wel heel erg veel gediscussieerd over waar is welke tv voor welke prijs te koop....
Ik zou zeggen, doe een topic report! (je hebt namelijk wel een beetje gelijk)...kobus99 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:57:
Misschien kunnen we dit topic omdopen tot het Sony Bravia Pricewatch topic??
Er word de laatste tijd namelijk wel heel erg veel gediscussieerd over waar is welke tv voor welke prijs te koop....
http://gathering.tweakers..._topicreport/1356550/last
Hij is via de Scheer&Foppen opgestuurd (net 6 dagen buiten de garantie van 1 jaar
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Enig idee wanneer de nieuwe serie in Nederland beschikbaar komt?hdamhof schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:59:
[...]
Nieuw model afstandsbedieningen bij de tv....... stuk breder... geen idee of dit goed in de hand ligt.
Vindt met name de KDL-46F1 er erg strak uit zien. Volgende jaar toch een nieuwe tv nodig....... even goed over nadenken. (http://www.hdtvlounge.net/sony/f-series/)
kobus99 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:57:
Misschien kunnen we dit topic omdopen tot het Sony Bravia Pricewatch topic??
En daar is dan het modje waarom gevraagd werd...ppaddo schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:11:
[...]Ik zou zeggen, doe een topic report! (je hebt namelijk wel een beetje gelijk)...
Maar zonder gekheid: ik snap het punt over dat het hier een ervaringen-topic is en geen "Waar is TV X het goedkoopste?". Dus als jullie dat wat willen beperken tot een wat minder omvangrijke discussie dan hiervoor dank.
Als er heel veel vraag is naar een apart Sony Bravia Pricewatch Topic dan mag dat er best komen, mits goed opgezet. Philips heeft een dergelijk topic ook, al dan voor één type: Leveringstermijnen en prijs Philips 9704 reeks
Let wel dat als er een topic wordt opgezet dat daar ook de Topic Warning van het Leveringstermijnen en prijs Philips 9704 reeks geldt.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
In eerste instantie wilde ik voor de 32" gaan omdat ik deze prijstechnisch wat beter vind dan de 37" (die over het algemeen 100 euro duurder is). De 40" is prijstechnisch helemaal goed maar dat is boven mijn budget. Op dit moment heb ik 32" maar eigenlijk wil ik stiekem toch een iets groter scherm hebben en hier begint het twijfelen een beetje. Hij wordt nu als hoofd-tv gebruikt maar over een jaar komt hij op de slaapkamer te hangen. De slaapkamer is dan maximaal 3 meter diep.
Daarnaast zit ik nog met een ander probleem. Mijn huidige Xbox 360 (een oude arcade) heeft geen HDMI dus die moet eigenlijk ook vervangen worden. Of zou ik dan beter een PlayStation 3 kunnen kopen?
Vind het allemaal maar lastig. Mensen mogen graag advies geven want zelf ben ik er nog niet echt uit maar wil deze week wel een nieuwe hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Robkazoe op 15-12-2009 21:16 ]
Hoe groot een scherm moet zijn is erg persoonlijk. Ikzelf denk dat 32 inch op 3 meter wel gaat voldoen. Het is dan geen megascherm, maar waarschijnlijk wil je dat ook niet voor als hij in de slaapkamer komt (uiteindelijk). Een familielid heeft eenzelfde situatie en daar voldoet een 32 inch prima.Robkazoe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:12:
Op dit moment zit ik ook te kijken voor een Sony Bravia W5500-serie. Ik ben alleen er nog niet helemaal uit welk formaat het wordt. Zit te twijfelen tussen de 32" en 37".
In eerste instantie wilde ik voor de 32" gaan omdat ik deze prijstechnisch wat beter vind dan de 37" (die over het algemeen 100 euro duurder is). De 40" is prijstechnisch helemaal goed maar dat is boven mijn budget. Op dit moment heb ik 32" maar eigenlijk wil ik stiekem toch een iets groter scherm hebben en hier begint het twijfelen een beetje. Hij wordt nu als hoofd-tv gebruikt maar over een jaar komt hij op de slaapkamer te hangen. De slaapkamer is dan maximaal 3 meter diep.
Daarnaast zit ik nog met een ander probleem. Mijn huidige Xbox 360 (een oude arcade) heeft geen HDMI dus die moet eigenlijk ook vervangen worden. Of zou ik dan beter een PlayStation 3 kunnen kopen?
Vind het allemaal maar lastig. Mensen mogen graag advies geven want zelf ben ik er nog niet echt uit maar wil deze week wel een nieuwe hebben.
Het lijkt mij wel zonde om over te stappen van de xbox naar de ps3. Het spelaanbod op de 360 wordt toch vaak als beter beschouwd. Daarnaast is de xbox goedkoper dan de ps3. Als je al iets anders wil, lijkt mij een nieuwe xbox (voor zover dat al nodig is) logischer. Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je vervolgens xbox en ps3 allebei gaat aansluiten. Dan heb je natuurlijk heerlijk vrije keus welk spel je koopt! (luxe hoor!)
Ik heb sinds 2 weken bij Alternate de Sony Bravia KDL-37W5500 gekocht en ik moet zeggen wat een pracht apparaat. Ik ben overgestapt van een oud bakbeest van 40 kilo, ronde beeldbuis en erg klein dus het verschil was enorm. Lang bezig geweest met instellingen om alles zo goed mogelijk weer te geven. Helemaal tevreden over alle aspecten.
Ik heb alleen twee vraagjes waar ik niet uit komt. Ik heb geen digitale T.V. aangezien ik weinig kijk afgezien van xbox/films. Echter zijn bijna alle 'buitenlandse' kanalen van slechte kwaliteit. Veel ruis/sneeuw en lijkt of hij niet op de goede frequentie staat. Ned1,2,3 RTL etc zijn allemaal wel gewoon goed. Op mijn oude T.V. waren alle kanalen wel goed met precies dezelfde kabel. Ik heb in de instellingen via handmatig programmeren naar de betreffende kanalen gegaan met het frequentie overzicht van UPC in de hand. Echter staan alle kanalen op het goede kanaal (59+ 41+ etc.) Ook de kanalen met ruis/sneeuw. Ik kan echter niet vinden hoe ik de daadwerkelijke frequentie kan aanpassen om te zoeken naar een betere ontvangst.
2de probleem is niet zo ernstig, maar het lijkt of ondertiteling bij DVD's een klein beetje hoeking/korrelig is. (wel goed leesbaar). Ik heb dit echter ook gezien bij een vriend van me op een Samsung T.V. dus misschien is het normaal.
De 37W5500 is bij internetshops al rond de 700 euro te koop. Je kunt de prijzen o.a. checken via kieskeurig.Robkazoe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:10:
Eén probleem is op de korte termijn al getackeld. De Xbox 360 ondersteunt met games ook 1080p over component en de Sony Bravia doet dat gelukkig ook. Dus ik hou gewoon mijn Xbox 360 en koop een component-kabel voor mijn arcade. Opgelost! Nu alleen het 32 of 37" gebeuren nog. Ben geneigd om voor de 32" te gaan. Maar als ik de 37" voor een mooie prijs zie (650~675 euro) dan koop ik hem. Anders wordt het een 32" denk ik.
Ik heb de 40Z5500 nu al een tijdje, en inmiddels ook digitale TV (UPC) aangesloten.labius_caesar schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:41:
Hoi, ik wil binnenkort ook deze LCD aanschaffen...ik wil m aansluiten op mijn computer (alleen beeld). Heb je nog steeds last van de vertraagde lip-sync en heb je hier al een oplossing voor?
Momenteel staan er een Wii (Component), een VCR (SCART), analoge kabel (COAX) en de UPC Mediabox (SCART) aangesloten. Ik ben nog bezig met het configureren van een HTPC om deze ook (via HDMI) aan te sluiten. Ik heb bij wijze van test al wel Doom2 gespeeld op de LCD (HDMI), en bemerkte zeer zeker input lag t.o.v. een 'gewone' monitor. Dit komt dus bij de vertraagde lip-sync.
Structurele tests ontbreken (nog), maar ik schijn ook te merken dat bij het kijken van Sci Fi Channel (via de UPC Media Box) de lipsync niet geheel correct is. Aan-en uitzetten van Theater Mode lijkt hierbij niet veel uit te maken.
Aangezien ik dit euvel verder in kaart wil brengen vroeg ik me af of iemand misschien goed referentiemateriaal weet waarmee de (lip)sync van de TV structureel te testen is?
Oh, en overigens merkte ik dat het beeld begon te storen bij het aansluiten van de Wii. Ik dacht in eerste instantie dat dit kwam door de goedkope (DealExtreme) component-kabel, maar het bleek dat de aangesloten USB harddisk-dock niet goed geaard was.

[ Voor 9% gewijzigd door letsa op 16-12-2009 10:12 ]
Alleen ik lees vaker dat de MotionFlow 200Hz vaker wordt uitgeschakeld. Deze zou eerder vervelend zijn, dan fijner.
Daarom neig ik naar de KDL52W5500 dit scheelt een 700euro..!! het enige wat minder zou zijn aan dit type zou de MotionFlow functie zijn..
Of zou men in de toekomst veel vaker gebruik maken van de MotionFlow 200Hz ?
[ Voor 10% gewijzigd door DaYwaLkUr op 16-12-2009 12:27 ]
Ik heb zelf een KDL40Z4500 en heb mijn motionflow (en dus 200hz) eigenlijk altijd aanstaan behalve als ik hem voor gamen op de PS3 handmatig op game mode zet om zodoende inputlag te vermijden. Blu Ray en DVD kijk ik wel gewoon met motionflow aan.DaYwaLkUr schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:26:
Ik wil graag de KDL52Z5500
Alleen ik lees vaker dat de MotionFlow 200Hz vaker wordt uitgeschakeld. Deze zou eerder vervelend zijn, dan fijner.
Daarom neig ik naar de KDL52W5500 dit scheelt een 700euro..!! het enige wat minder zou zijn aan dit type zou de MotionFlow functie zijn..
Of zou men in de toekomst veel vaker gebruik maken van de MotionFlow 200Hz ?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Het is een Sony Bravia KDL-40V5610 geworden, waarbij een gratis digitale insteekmodule van Ziggo zat.
Op de een of andere manier krijg ik de ondertiteling niet aan de praat.
Ik heb zelf een digitale Humax ontvanger, waarbij ik kan kiezen tussen Engels, Nederlands, Duits, Frans, Zweeds enzovoorts. Maar bij de 40V5610 van mijn oma kan ik alleen kiezen voor Nederlands, wat daarbij ook niet werkt...
Wanneer ik naar het menu "digitale televisie" ga en vervolgens naar het menu "ondertiteling", dan kan ik kiezen tussen:
- Uit
- Standaard
- Hardhorend
Waar ik 'm ook op zet, er verschijnt geen ondertiteling.
Iemand bekend met dit probleem en een eventuele oplossing?
Maart/april heb ik begrepen via Sony.nlgolfgti5 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:19:
[...]
Enig idee wanneer de nieuwe serie in Nederland beschikbaar komt?
Verwijderd
Ik hoop dat hier een goede led lcd gaat tussenzitten. De x4500 is wel goed, maar ongeloofelijk lomp van uitzicht.
Anders moet ik mij toch maar houden bij een Z5500, die tegen dan ook wel serieus zullen zakken in prijs.
Zal nog een tijdje met mijn 40W4000 blijven (prachtige tv, enkel te klein).
Verwijderd
Nu heb ik even een vraagje over DNLA.
Als ik mijn laptop aansluit via DNLA, stream ik dan het beeld van mijn laptop of streamt de LCD de bestanden..?
Tijd voor een voorbeeldje:
Ik wil een film afspelen van mijn laptop, stream hij dan het beeld of streamt hij de bestanden (en ben ik dus afhankelijk van de codec die de Sony ondsteund?
Dit is natuurlijk redelijk makkelijk te ondervangen om hem aan te sluiten via VGA.
Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Dank, je bedoelt dus streamen dmv VGA kabel?tiguan schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:53:
Je laptop moet het gaan streamen, maar als je PS3 Media Server er op zet kan die het filmpje on the fly omzetten naar een formaat dat de tv snapt, de tv zelf ondersteund vrij weinig.
Over belachelijke prijzen gesproken. Ik wilde een HDMI kabel kopen (5 meter). Ging ik naar de Scheer en Foppe. Hadden ze daar een mooie kabel, gold-plated en 5 meter lang. Precies wat ik zocht dat ik bij mezelf. Ik zei tegen die verkoper: "Doe mij die maar. Hoeveel kost ie?". "€99.95" zei de beste man. Ik ben maar weggelopen, wat een ripoff. Nu een kabel van 13 euro inclusief verzendkosten gekocht bij kabeltje.com.
Echter krijg het zaakje niet gekoppeld. Heeft iemand hier ervaring mee???
Bing
Verwijderd
Ik heb nou sinds vorige week een 40W5500, hiervoor de 40W4000. Ik gebruik een zelfgebouwde htpc om allerei content af te spelen, maar bij de W5500 gaat dit niet soepel. Voorheen had ik nergens last van en speelde alles prima vloeiend af. Op de W5500 lijkt t alsof het geluid out of sync gaat, maar ik heb meer het idee dat het aan t beeld ligt. Zoals jij hierboven omschrijft komt dit opeens wel erg bekend voor. Ik ben nu al een aantal dagen bezig met verschillende instellingen om dit goed te krijgen, maar tot heden is dit nog niet gelukt. Misschien dat iemand met een htpc mij hiermee kan helpen, baal een beetje dat dit scherm problemen geeft terwijl hij zogenaamd beter moet zijn dan de W4000.letsa schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:09:
[...]
Ik heb de 40Z5500 nu al een tijdje, en inmiddels ook digitale TV (UPC) aangesloten.
Momenteel staan er een Wii (Component), een VCR (SCART), analoge kabel (COAX) en de UPC Mediabox (SCART) aangesloten. Ik ben nog bezig met het configureren van een HTPC om deze ook (via HDMI) aan te sluiten. Ik heb bij wijze van test al wel Doom2 gespeeld op de LCD (HDMI), en bemerkte zeer zeker input lag t.o.v. een 'gewone' monitor. Dit komt dus bij de vertraagde lip-sync.
Structurele tests ontbreken (nog), maar ik schijn ook te merken dat bij het kijken van Sci Fi Channel (via de UPC Media Box) de lipsync niet geheel correct is. Aan-en uitzetten van Theater Mode lijkt hierbij niet veel uit te maken.
Aangezien ik dit euvel verder in kaart wil brengen vroeg ik me af of iemand misschien goed referentiemateriaal weet waarmee de (lip)sync van de TV structureel te testen is?
Oh, en overigens merkte ik dat het beeld begon te storen bij het aansluiten van de Wii. Ik dacht in eerste instantie dat dit kwam door de goedkope (DealExtreme) component-kabel, maar het bleek dat de aangesloten USB harddisk-dock niet goed geaard was.
De normale kanalen werken prima, maar de HD kanalen niet. Geluid is soms vervormd en soms zie je een blok met kleuren door het beeld. Hebben daar meer mensen last van, of komt dat omdat mijn signaal niet helemaal goed is.
Daarnaast als ik mijn TV aanzet, dan gaat hij elke keer weer authenticeren etc. Dat duurt ongeveer 10 a 15 seconden en daarna kan ik pas tv kijken. Is dat normaal?
Post de vraag hier, omdat ik vooral geinteresseerd ben in de ervaringen van mensen met soorgelijke TV.
volgens mij is het wel normaal dat de decoder ff de tijd nodig heeft, bij mijn pa zijn tv wel althans (dit is niet die sony maar wel een tv met ingebouwde decoder) Hopelijk vindt iemand de oplossing voor een goede weergave van de HD kanalen, ik overweeg trouwens ook om je combo W5500+ Ziggo CI+ te nemen.
@robkazoe
hoe bevalt de tv ?
Ik heb op m'n nieuwe schutting (52W5500) hetzelfde probleem. Veel ervaring heb ik er nog niet mee, maar misschien helpt het om voortaan de tv op stand-by te zetten ivm uit te doen? (De stand-by stand vreet namelijk maar 0,17W geloof ik.)vozzie schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:56:
...
Daarnaast als ik mijn TV aanzet, dan gaat hij elke keer weer authenticeren etc. Dat duurt ongeveer 10 a 15 seconden en daarna kan ik pas tv kijken. Is dat normaal?
...
Ik heb tot volle tevredenheid HD uitzendingen via ziggo CI+ module in 40W5500. Uitstekend beeld EN geluid.vozzie schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:56:
Ik heb gisteren de Ziggo CAM CI+ gehaald voor mijn W5500, maar ben niet echt tevreden.
De normale kanalen werken prima, maar de HD kanalen niet. Geluid is soms vervormd en soms zie je een blok met kleuren door het beeld. Hebben daar meer mensen last van, of komt dat omdat mijn signaal niet helemaal goed is.
Post de vraag hier, omdat ik vooral geinteresseerd ben in de ervaringen van mensen met soorgelijke TV.
Authenticatie bij aanzetten: inderdaad, dat is even wat lastig, maar ach. Standby-stand is je vriend. Alhoewel ik de tv vaak uit zet door het knopje aan de zijkant, en dat is wél echt uit. Even aanleren om de afstandbediening te gebruiken voor aan/standby zetten dus.
De redenen dat het de Z5500 is geworden zijn de goede manier waarop met bewegend beeld wordt omgegaan (die Bravia engine doet het echt goed!) en de onvoorstelbaar goede kijkhoek!
Voor Gadgetzone schrijf ik wel eens een review en met name van LG krijgen we wel eens tv's aangeboden voor een test. Hoewel die schermen mij ook altijd blijven verbazen (gelet op prijs/kwaliteit) kunnen ze nog niet zo goed het beeld verwerken als mijn Z5500. Dat geldt zelfs voor de spiksplinternieuwe SL9000 led tv waar ik mee heb mogen spelen! Qua prijsklasse zit die zelfs nog iets boven de Z5500. Uiteraard ziet zo'n led scherm er fantastisch uit, maar uiteindelijk gaat het mij toch om het beeld
De zwartwaardes vind ik ook erg goed van de Z5500. Ik heb het nog niet helemaal gefinetuned, maar dat komt vanzelf. Net zoals de CI+ cam die ik van Cai Albrandswaard ga krijgen.
Wat ik ook erg fijn vind is dat je per ingang alles 100% kan regelen, kleuren, contrast, schermmodus, 4:3 uitrekken ja of nee, het kan allemaal!
Is het dan alleen maar gejubel met deze tv? Nee, zoals bijna alle lcd's die ik tot nu toe gezien heb, zijn grote effen vlakken moeilijk. Het valt mee, maar een wit vlak krijgt wat donkere randen langs de zijkant. Daarnaast blijft het een lcd en is het geluid niet te vergelijken met mijn oude crt. Ik heb al zitten kijken naar de bijpassende[url=http://www.foka.nl/site/sony-htct500-soundbar-p-17458.html soundbar[/url], maar die vind ik behoorlijk prijzig...
Ik ga weer verder met genieten
Verwijderd
Het beeld zit er weer fantastisch uit met de laaste star trek film op blu-ray
De verkoper wilde mij nog een HDMI kabel aansmeren, maar ik zei dat ik er al een had. (en liep mij een beetje betuttert aan te kijken) en ik weiger er 20 euro of meer (50 euro) voor te betalen
Ik ga er gewoon een HDMI kabel halen bij de action voor 3 euro. (voor korte afstanden is een dure kabel onzin). Ik hoef maar max 1 te overbruggen
Verwijderd
Ik dacht dat dure hdmi kabels ook maar geldklopperij was, maar ik ben er paar x achtergekomen dat het toch niet zo is. Ik had laatst ook de action kabel en gaf toch andere beeld dan mijn sony kabel die voor 21 euro heb gekocht. Tevens kunnen bepaalde kabels niet 1080p aan, en dat was ook n het geval van de action kabel. Ik betaal liever iets meer, want immers bluray speler kost al wat geld, en dan ga ik niet zogenaamd slim en gierig doen om een extra tientjeVerwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 08:42:
ik ben nu al meer dan een week mijn sony 40Z5500 in mijn bezit en ben er tevreden over. Afgelopen Zaterdag heb ik een sony BPD S760 blu-ray speler aangeschaft voor 389 bij foka in Rotterdam.
Het beeld zit er weer fantastisch uit met de laaste star trek film op blu-ray
De verkoper wilde mij nog een HDMI kabel aansmeren, maar ik zei dat ik er al een had. (en liep mij een beetje betuttert aan te kijken) en ik weiger er 20 euro of meer (50 euro) voor te betalen
Ik ga er gewoon een HDMI kabel halen bij de action voor 3 euro. (voor korte afstanden is een dure kabel onzin). Ik hoef maar max 1 te overbruggenvoor mij andere dvd player (kan 1080p aan)
Zonder compleet een off-topic discussie te starten, wil ik melden dat mijn 4x Action HDMI-kabels van EUR 2,99/stuk voor 2 meters, gekoppeld aan alle apparatuur die bij mij 1080p kunnen spugen (PS3, X360, HTPC en een humax 5050c die 1080i doet), probleemloos het best mogelijke signaal afleveren aan m'n 37W5500. 4x3=EUR 12, en da's precies wat ik voor die kwaliteit over heb.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:05:
[...]
Ik dacht dat dure hdmi kabels ook maar geldklopperij was, maar ik ben er paar x achtergekomen dat het toch niet zo is. Ik had laatst ook de action kabel en gaf toch andere beeld dan mijn sony kabel die voor 21 euro heb gekocht. Tevens kunnen bepaalde kabels niet 1080p aan, en dat was ook n het geval van de action kabel. Ik betaal liever iets meer, want immers bluray speler kost al wat geld, en dan ga ik niet zogenaamd slim en gierig doen om een extra tientje
Mijn argument: heb je ook wel eens een 'slechte' USB kabel gekocht? Het werkt of het werkt niet. Niet een beetje.
... en oranje! :P
Ik heb het idee dat het scherm zo nu en dan de data niet snel genoeg kan verwerken, waardoor er een 'hik' optreedt. Vervolgens wordt deze hik snel ingehaald; gedurende dit interval is de audio niet synchroon.Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:06:
[...]
Ik heb nou sinds vorige week een 40W5500, hiervoor de 40W4000. Ik gebruik een zelfgebouwde htpc om allerei content af te spelen, maar bij de W5500 gaat dit niet soepel. Voorheen had ik nergens last van en speelde alles prima vloeiend af. Op de W5500 lijkt t alsof het geluid out of sync gaat, maar ik heb meer het idee dat het aan t beeld ligt. Zoals jij hierboven omschrijft komt dit opeens wel erg bekend voor. Ik ben nu al een aantal dagen bezig met verschillende instellingen om dit goed te krijgen, maar tot heden is dit nog niet gelukt. Misschien dat iemand met een htpc mij hiermee kan helpen, baal een beetje dat dit scherm problemen geeft terwijl hij zogenaamd beter moet zijn dan de W4000.
Ik heb een audio sync routine van de BBC gevonden, deze ga ik (onder meer) gebruiken om het probleem meer in kaart te brengen.
Ps4/switch gamer
Ik word zo langzamerhand echt helemaal krankzinnig van al die verschillende tv's en (vooral) specificaties.
De TV zal voor een groot deel gebruikt worden om op te gamen en ik heb mijn keuzemogelijkheden beperkt tot de TV's van Sony. Anders ga ik er echt nooit uitkomen. Daarnaast ben ik groot PS3 liefhebber (jaja, ik ben bang dat je mij, zoals dat schijn te heten, een fanboy kan noemen
Wanneer de input lag op de 5500-modellen acceptabel is wil ik zeker voor die optie gaan. Maar daar zit 'm nu juist het probleem. Over wat acceptabel is verschillen de meningen enorm heb ik gemerkt. Dus wilde ik hier maar eens de volgende vraag stellen. Ik speel ook graag Guitar Hero en het schijnt dat je daarbij (logisch overigens) het meeste last hebt van eventuele input lag. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het spelen van Guitar Hero op een W5500 of Z5500 (uiteraard met de game-mode aan) ? En zo ja, hoe erg is het ? Is het acceptabel of moet ik toch voor de 4500 serie gaan en zo'n lelijke decoder en afschuwelijke extra afstandbediening maar voor lief nemen ?
grt,
CG.
Verwijderd
Als je een input lagloze lcd wilt dan is de panasonic g10 wel de beste optie. Ik heb nu een samsung en die heeft wel inputlag. Ik heb op de w5500 ook gespeeld bij een vriend en daar zit wel een bepaalde inpputlag, wel minder dan mijn samsung. Dus ik overweeg , omdat ik enkel de tv gebruik voor mijn ps3 , om de panasonic te gaan kopen.Count_Galious schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:35:
Nou mensen,
Ik word zo langzamerhand echt helemaal krankzinnig van al die verschillende tv's en (vooral) specificaties.
De TV zal voor een groot deel gebruikt worden om op te gamen en ik heb mijn keuzemogelijkheden beperkt tot de TV's van Sony. Anders ga ik er echt nooit uitkomen. Daarnaast ben ik groot PS3 liefhebber (jaja, ik ben bang dat je mij, zoals dat schijn te heten, een fanboy kan noemen). De keuze valt dus op een Sony. Ook vind ik het prettig dat je vandaag de dag via (bijvoorbeeld) Ziggo een CI+ kaart in de TV kan stoppen waardoor een extra decoder en een zoveelste afstandsbediening overbodig wordt. Ook begreep ik dat het beeld ook wat beter is. Er is immers weer een kabeltje minder nodig. Maar goed; deze twee voorkeuren zitten elkaar behoorlijk in de weg. Als het namelijk om de input lag gaat is de beste keuze veruit de W4500 of de Z4500. Maar deze kunnen niet overweg met de CI+ module van Ziggo. Dat kunnen de nieuwere W5500 en Z5500 wel, maar die hebben weer last van (meer) input lag. Wat nu ?
Wanneer de input lag op de 5500-modellen acceptabel is wil ik zeker voor die optie gaan. Maar daar zit 'm nu juist het probleem. Over wat acceptabel is verschillen de meningen enorm heb ik gemerkt. Dus wilde ik hier maar eens de volgende vraag stellen. Ik speel ook graag Guitar Hero en het schijnt dat je daarbij (logisch overigens) het meeste last hebt van eventuele input lag. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het spelen van Guitar Hero op een W5500 of Z5500 (uiteraard met de game-mode aan) ? En zo ja, hoe erg is het ? Is het acceptabel of moet ik toch voor de 4500 serie gaan en zo'n lelijke decoder en afschuwelijke extra afstandbediening maar voor lief nemen ?
grt,
CG.
Groeten hoeft niet (zie beleid).Count_Galious schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:35:
Nou mensen,
[...]
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het spelen van Guitar Hero op een W5500 of Z5500 (uiteraard met de game-mode aan) ? En zo ja, hoe erg is het ? Is het acceptabel of moet ik toch voor de 4500 serie gaan en zo'n lelijke decoder en afschuwelijke extra afstandbediening maar voor lief nemen ?
grt,
CG.
Ja, mijn vriendin speelt alle Guitar Heroes op een 37W5500, via een middels HDMI-aangesloten X360, in game mode, en met de audio- en videocalibratie die je per GH-game instelt speelt ze de sterren van de hemel op Expert. Indien ze de lag niet instelt gaat het voor de meter niet.
Zelf speel ik de sterren van de hemel met alle FPS-games die niet zo'n lag-calibratieinstelling hebben, en merk niets van vertraging. Als hij niet op game-mode staat, dan wel.
Dus antwoorden op jouw vragen: Ja, ervaring. Nee, niet erg. Ja, acceptabel. Gewoon kopen.
Kijk, dat is nou nog eens een helder antwoord. Dank !iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:41:
[...]
Ja, mijn vriendin speelt alle Guitar Heroes op een 37W5500, via een middels HDMI-aangesloten X360, in game mode, en met de audio- en videocalibratie die je per GH-game instelt speelt ze de sterren van de hemel op Expert. Indien ze de lag niet instelt gaat het voor de meter niet.
Zelf speel ik de sterren van de hemel met alle FPS-games die niet zo'n lag-calibratieinstelling hebben, en merk niets van vertraging. Als hij niet op game-mode staat, dan wel.
Dus antwoorden op jouw vragen: Ja, ervaring. Nee, niet erg. Ja, acceptabel. Gewoon kopen.
En dat calibreren middels GH of Rockband werkt dus ook goed begrijp ik uit jouw verhaal.
De W5500 komt steeds dichterbij geloof ik
Hier een 40Z5500 met Guitar Hero, (op de drums). Zoals hierboven ook al wordt gesteld kan je de lag in GH instellen (in mijn geval via een Wii middels component). Dat heb ik gedaan en sindsdien speel ik weer net zo slecht als op mijn oude CRTCount_Galious schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:35:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het spelen van Guitar Hero op een W5500 of Z5500 (uiteraard met de game-mode aan) ? En zo ja, hoe erg is het ? Is het acceptabel of moet ik toch voor de 4500 serie gaan en zo'n lelijke decoder en afschuwelijke extra afstandbediening maar voor lief nemen ?
Oog/hand/voet coordinatie blijft toch wel een lastig ding voor zo'n a-muzikaal figuur als ik.
[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 22-12-2009 15:57 ]
De nieuwe serie komt in Februari/Maart pas uit naar ik begreep. Echter is er nog niets bekend van de nieuwe modellen. Weet iemand er hier al wat van?
Heb dit ook voor de 40E5520 al van meerdere (web)winkels vernomen. Kan het me ook niet echt voorstellen..Requiem19 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:04:
Vandaag bij RAF gekeken, waar ze ons wisten te vertellen dat Sony de Z5500 niet meer levert, omdat de nieuwe modellen langzamerhand al in aantocht zijn. Hmm, best vreemd dat Sony de komende paar maanden dus gewoon geen Z5500's wil verkopen?
De nieuwe serie komt in Februari/Maart pas uit naar ik begreep. Echter is er nog niets bekend van de nieuwe modellen. Weet iemand er hier al wat van?
Dat is zo ook niet, welk bedrijf wil gedurende 2 a 3 maanden geen inkomsten. Of er een nieuw model uitkomt of neit zal sony niet boeien. Waarom geen "oud" model verkopen voor de hoofdprijs.Pingu007 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:18:
Heb dit ook voor de 40E5520 al van meerdere (web)winkels vernomen. Kan het me ook niet echt voorstellen..
Ik heb van de plaatselijke tv boer vernomen (officiele sony verdeler) dat Sony (en zowat alle andere lcd fabrikanten) leveringsproblemen hebben doordat door de crisis de productie van LCD's was verlaagd en er nu terug een grote vraag is.
Lijkt me heel stug, zeker voor de Z-serie. Die is pas halverwege 2009 op de markt gekomen (iets later geloof ik nog), dus dat zou dan wel een heel erg korte levensduur zijn. Men heeft mij bij mijn zoektocht wel een keer verteld (Foto Klein) dat ze pas weer een nieuwe levering zouden krijgen in februari...Requiem19 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:04:
Vandaag bij RAF gekeken, waar ze ons wisten te vertellen dat Sony de Z5500 niet meer levert, omdat de nieuwe modellen langzamerhand al in aantocht zijn. Hmm, best vreemd dat Sony de komende paar maanden dus gewoon geen Z5500's wil verkopen?
De TV wordt voor in de slaapkamer met een kijkafstand van ongeveer 4 meter.
Allereerst complimenten met je motor, ik wil er ook graag zo eentje na m'n R6martinweb.nl schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:16:
Heeft iemand een helder idee over de keuze tussen 46z5500 en 46x4500. Ze hebben wat mij betreft over en weer voor- en nadelen. (Heel misschien nog de 46W5500, maar die heeft een 8-bit paneel waardoor deze bij mij af zou vallen, en 40 inch is te klein voor de afstand denk ik.)
De TV wordt voor in de slaapkamer met een kijkafstand van ongeveer 4 meter.
Ik heb afgelopen dagen veel gelezen op Avforums.com over de Z5500, dus mijn info zal wat biased zijn... X4500 heeft led verlichting, en niet edge-lid zoals bijv de dunne samsungs. Dit komt de kleuruniformiteit en 'clouding' ten goede. Tevens zal het geluid iets beter zijn door de vrij massieve sidespeakers.
Voordeel van de Z5500 is de Bravi 3engine, die het SD (digitaal, niet HD) beeld veel beter upscaled. De 4500 series heeft een vrij matig SD beeld. Input lag is ook slechter op de 5500 series, veel mensen met ps3's en xdozen klagen daarover.. ook handig om mee te nemen in je beslissing. Voor puur HD materiaal zal het niet bijzonder veel uitmaken denk ik, en zou de X4500 zomaar net iets beter kunnen zijn qua zwartwaardes.
Ik zelf vind het design alleen echttttt niet mooi en zou hem daarom nooit kunnen overwegen. Door de side-speakers wordt hij nog veel groter, terwijl de Z5500 juist heel simpel en compact oogt. De bezel valt bijna samen met het scherm... Less is more
Interessant om eventueel te lezen:
http://www.avforums.com/f...w-100hz-pro-part-2-a.html
http://www.avforums.com/f...hz-ccfl-be3-1080-24p.html
[ Voor 8% gewijzigd door Requiem19 op 23-12-2009 14:55 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Geprobeerd, maar gaf geen beter resultaat. Ik heb alle modussen geprobeerd, verschillende instellingen maar ik blijf het probleem houden. Ik ga proberen nog eens een mediaplayer te lenen van iemand en daarmee af te spelen om te kijken wat voor resultaat dat geeft. M'n geduld met deze tv is in elk geval wel ver opNinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:54:
Mischien even op game modus zetten?
Verwijderd
en aangezien deze, de oude breedbeeld Crt vervangt, heeft het ook zin om online te gamen! Battlefield bad company 2 beta....en ik kan zelfs lezen wie wie doodschiet :-) alle games krijgen een compleet andere dimensie.....wie nog niet over is om een Sony te kopen..en dan vooral de w5500 (niet voor niks komt deze overal als beste uit de bus...en terecht!)...
ik heb nog geen updates gedraaid....zie eigenlijk geen reden om te updaten (firmware) ......wat zijn de argumenten om het wel te doen? behalve dan wanneer je problemen ondervind uiteraard....
oh en is er misschien een truucje of instelling om het zappen tussen digitale zenders iets te versnellen? want dat is wel even wennen..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 11:46 . Reden: schrijffoutjes en een kleine aanvulling ]
welke winkel heb je hem gekocht?Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:42:
Sinds gister heb ik ook een 40w5500..de verkoper deed een aanbod dat ik niet kon laten gaan..(onder de 700,-)....wow wat een fantastisch apparaat....Ci+ module erbij natuurlijk, en dat was even lastig, want in eerste instantie had ik alleen ned1 digitaal....en HD...........even op tweakers gezocht en daar had iemand hetzelfde op zijn samsung tv...hmmmmmmm tv een keer uitzetten en weer aanzetten bleek de oplossing! dus nu werkt het allemaal fantastisch! wat een beeld en wat een geluid komt eruit..![]()
en aangezien deze, de oude breedbeeld Crt vervangt, heeft het ook zin om online te gamen! Battlefield bad company 2 beta....en ik kan zelfs lezen wie wie doodschiet :-) alle games krijgen een compleet andere dimensie.....wie nog niet over is om een Sony te kopen..en dan vooral de w5500 (niet voor niks komt deze overal als beste uit de bus...en terecht!)...
ik heb nog geen updates gedraaid....zie eigenlijk geen reden om te updaten (firmware) ......wat zijn de argumenten om het wel te doen? behalve dan wanneer je problemen ondervind uiteraard....
oh en is er misschien een truucje of instelling om het zappen tussen digitale zenders iets te versnellen? want dat is wel even wennen..
Ik wil gamen (Xbox360 en WII), filmpjes kijken (mkv) en voorlopig gewoon normale SD tv. Nu begrijp ik dat je voor films sowieso de 100hz uit moet zetten, en dat je bij games een game mode hebt (is die dan ook 50hz?).
De 46W5500 is nu dik 300 euro duurder, is dat die 100Hz waard? Zijn voetbalwedstrijden op een 50Hz 46'' tv echt zo belabberd?
...oh? En waarom is dat?Wolly schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:40:
[...]
Nu begrijp ik dat je voor films sowieso de 100hz uit moet zetten[...]
Ik geniet elke dag met volle teugen van de 100Hz-motionflow functie op m'n 37W5500 tijdens het kijken van een film, en wil graag horen waarom die van jou uit zou moeten staan?
Goeie vraag, ik had het op avsforum gelezen en wilde het hier ook peileniNSaNe-oNe schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:10:
[...]
...oh? En waarom is dat?
Ik geniet elke dag met volle teugen van de 100Hz-motionflow functie op m'n 37W5500 tijdens het kijken van een film, en wil graag horen waarom die van jou uit zou moeten staan?
Verwijderd
greets,
Verwijderd
Zojuist klaar met alle 48 pagina's doorlezen.... duurt ffies
Is er iemand die ervaring heeft met PS3 en de W5500 of Z5500 en dan vooral Race-games ?
Ik ben er nog steeds niet uit na al een aantal maandjes van alles en nog wat gelezen te hebben.
- Is Bleeding nu echt een veel voorkomend probleem op de W5500 ?
- Response tijd misschien een probleem ?
Ik blijf maar twijfelen, Het prijsverschil is best aardig en zoals iedereen, wil je geen spijt hebben na zo'n aanschaf.
Ik speel voornamelijk Ridge Racer 7/ Grid / Wipeout en meer van dat soort snelle race-games en wil dus geen last krijgen van lags of iets dergelijks.
Verders kijk ik graag films maar daar verwacht ik geen problemen mee.
Iemand die me misschien een laatste zet kan geven ?
Ik neig zelf naar de W5500 maar kan nergens iets vinden van evt problemen met Race-games. Zijn die er dan niet of speelt niemand dit op deze TV
TV uitzoeken...... ik dacht dat een PC-tje samenstellen al tijd koste

Verwijderd
Verwijderd
Ik heb de Sony 40w5500 in juni aangeschaft, perfecte tv geen problemen. Echter eergisteren de nieuwe firmware gedownload ( 1.600 ) en volgens aanwijzigingen geinstallerd via usb en systeemupdate, daarna echter geheel niets meer dat is nu al meer dan een dag zo. Eerst een aantal uren op standby gehad, daarna aangezet zonder beeld tevens aan en uit geprobeerd echter alles blijft op zwart staan. Heeft een van jullie nog een mogelijkheid om dit op te lossen.
Gerard
Sony KDL40Z5500 aangeschaft en een Ziggo CI+ CAM Module etc.
Wat een onwijs lekker beeld zeg.
Ik zit nu alleen te friemelen met het kinderslot dat op de TV zit...
Ik wil namelijk de XXX rated content blokkeren, maar krijg het niet voor elkaar...
Ik denk dat ik de leeftijd waarde verkeerd instel ofzo..iemand enig idee hoe dit zit?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik heb sindskort een UPC mediabox (HD-DVR Cisco). Het probleem is dat 't alleen werkt als ik éérst mijn bravia aan zet, 5 tot 10 seconden wacht en dan pas mijn mediabox. Alleen dan krijgt mijn TV sync en beeld. Als ik bijvoorbeeld mijn mediabox al aan had staan dan krijg ik nooit beeld, soms wel geflikker (wit/zwart).
Kortom, het werkt altijd als ik de volgorde maar aanhoud en geduld heb, maar het is wel irritant. Iemand bekend met dit probleem? Ik wil bijvoorbeeld een Logitech harmony one gaan kopen, maar dan moet ik instellen dat 'ie 10 seconden moet wachten en kan ik alsnog voor de tv blijven staan.
Verwijderd
Voor hoeveel € ?Phydomir schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:52:
Ik heb toevallig vanmiddag een x4500 weg laten zetten en vond juist het design veel mooier dan de z5500. Dat is dus nogal persoonlijk. Qua beeld zullen ze elkaar niet veel ontlopen en ik zelf zal hem voornamelijk voor HD materiaal gebruiken (x360, ps3 en streaming media over de ps3). Tv kijk ik nauwelijks.
De select/kruis toets gebruiken, hiermee kan je de zoom aanpassen.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:33:
Op mijn bravia valt het beeld links en rechts buiten het frame, instellingen niet gevonden om dit weer goed te zetten, schermmodus geprobeerd echter lost het probleem niet op. Iemand een idee wat dit kan zijn???
greets,
Koop gewoon het model die je het het meeste aanstaat prijs/kwaliteit. Ik heb al twee jaar een Sony KDL-40W2000 (1080p) i.c.m. een PS3 (o.a. GT5P en Wipeout HD) en vaak hoor ik nu nog van bezoek dat het er echt subliem en super goed uitziet.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:35:
Newby.
Zojuist klaar met alle 48 pagina's doorlezen.... duurt ffies![]()
Is er iemand die ervaring heeft met PS3 en de W5500 of Z5500 en dan vooral Race-games ?
Ik ben er nog steeds niet uit na al een aantal maandjes van alles en nog wat gelezen te hebben.
Ik blijf maar twijfelen, Het prijsverschil is best aardig en zoals iedereen, wil je geen spijt hebben na zo'n aanschaf.
Ik speel voornamelijk Ridge Racer 7/ Grid / Wipeout en meer van dat soort snelle race-games en wil dus geen last krijgen van lags of iets dergelijks.
Verders kijk ik graag films maar daar verwacht ik geen problemen mee.
Iemand die me misschien een laatste zet kan geven ?
Ik neig zelf naar de W5500 maar kan nergens iets vinden van evt problemen met Race-games. Zijn die er dan niet of speelt niemand dit op deze TV![]()
[ Voor 63% gewijzigd door Jumpman op 27-12-2009 20:36 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Opstelling: Blurayspeler (hierna: bd) via hdmi aan de receiver, receiver vervolgens op hdmi1 van tv. Verder zit er nog een dvd-recordertje van Philips op de scart1 en een Wii op de component-aansluiting. Amp zit ook met optische audiokabel aan de tv vast. In dit geval vindt de tv geen bravia-sync compatibele apparaten. TV, amp en bd staan alledrie op hdmi-control on.
Als ik de receiver nu afkoppel en de bd rechtstreeks op de tv aansluit, dan vindt de tv de blurayspeler wél. Ik wil echter graag dat het volledige trio gaat samenwerken. Sony Nederland snapt het iig niet en gaat mijn komende dinsdag terugbellen...
Daarnaast begrijp ik de av-list op de tv niet. In de av-list die ik op de tv oproep, verschijnen er blauwe icoontjes achter scart1 (de dvd-recorder), hdmi1 (de blurayspeler), component (de wii) en de pc-aansluiting (dat is: als ik mijn laptop erop aansluit). Er staat echter ook chronisch een icoontje achter de scart2. Daar zit echter helemaal geen apparaat op aangesloten. Verwijderen van de dvd-recorder zorgt er ook niet voor dat het icoontje achter scart1 verdwijnt. Wat is hier aan de hand?
[ Voor 1% gewijzigd door Adagio op 27-12-2009 20:34 . Reden: typo en toevoeging ]
Agree to disagree... | Sort that one out!
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Dat is gebeurd. Bluray via hdmi naar receiver, receiver via andere hdmi-kabel naar tv.Jumpman schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:51:
Voor Bravia Sync moet je sowieso al je Sony apparaten met HDMI (1.3?) aansluiten.
Agree to disagree... | Sort that one out!
Hmmm...ik heb een Home theatre set van Sony en vraag me af hoe ik dit nu voor elkaar ga krijgen met mijn 'receiver'...Jumpman schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:51:
Voor Bravia Sync moet je sowieso al je Sony apparaten met HDMI (1.3?) aansluiten.
Deze zit namelijk niet direct op mijn KDL40Z5500 aangesloten, maar ik vraag me ook af of hier een mogelijkheid toe is.
(Het is een home theatre setje, volgens mij deze Klik).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Hier W5500 met PS3, verschillende games gespeeld, perfect beeld, niets gemerkt van bleeding of trage response tijd.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 19:35:
Newby.
Zojuist klaar met alle 48 pagina's doorlezen.... duurt ffies![]()
Voor €1493 bij Franklin.nl
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ook een KDL-40W5500 hier icm PS3. Werkt echt super! Geen bleeding, response tijd is erg goed!Zhadum schreef op maandag 28 december 2009 @ 02:00:
[...]
Hier W5500 met PS3, verschillende games gespeeld, perfect beeld, niets gemerkt van bleeding of trage response tijd.
Deze TV is een aanrader.
Dit topic is gesloten.