Sony BRAVIA LCD-TV (alle series) topic deel 8 | |||||||
![]() | |||||||
Vorige delen: | |||||||
Algemene Info: Welkom in alweer deel 8 van het Sony Bravia LCD-TV Topic! Hieronder vind je alle (of op zijn minst de meeste) belangrijke info over de Sony Bravia LCD-TV productlijn. In het vorige deel is bijna de volledige TS vernieuwd, sindsdien zijn er geen nieuwe modellen uitgekomen, deze keer dus vooral copy & paste. Verbeteringen, uitbreidingen, foutjes? Stuur me een DM of post ff in het topic. Ik heb geconcentreerd op de grotere/luxere series waar de meeste mensen hier toch vooral in geïnteresseerd zijn. Dit houdt o.a. in dat de meeste series/modellen van 15 t/m 26" niet aan bod komen. De specs lijstjes per serie heb ik ook verwijderd. Alleen de highlights staan per serie genoemd. Voor de rest kun je het specsoverzicht helemaal onderaan bekijken. Wat wel weer nieuw is zijn lijstjes met de modellen per serie en (indien mogelijk) voorzien van een link naar de Tweakers.net Pricewatch. | |||||||
Links: | |||||||
Bravia Type Nummer Info: De Bravia lijn heeft type nummers waar enige structuur in zit, en is als volgt opgebouwd:
| |||||||
Reviews: De reviews staan tegenwoordig verderop, per serie bij elkaar. Stuur me een DM of post in het topic als je een linkje hebt naar een review die er nog niet bij staat! (Met name van de 4000/4500 modellen.) | |||||||
Actie: Gratis Blu-ray speler + 6 Films of €200 Retour:![]() Van 1 oktober 2008 t/m 4 januari 2009 loopt er een actie dat je gratis een Blu-ray speler met 6 films of €200 retour krijgt bij aanschaf van een Sony Bravia Full-HD LCD-TV met 100 of 200Hz. De Blu-ray speler is de Sony BDP-S350 die nieuw vanaf €250 te koop is: ![]() Als we het plaatje mogen geloven zitten de volgende films er bij:
![]() De actie geldt alleen voor de W4500, X3000, X3500, X4500, Z4500 en EX1 Serie. Lees de officiële regels op de Sony website goed door! | |||||||
X-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() X4500 Het vlaggenschip van de Bravia productlijn. Hier zit alles op en aan wat Sony te bieden heeft. Vanaf 46" heb je ook LED backlight en Motionflow 100Hz PRO. De LED's kunnen per stuk geregeld worden waardoor het extreem hoge dynamisch contrast wordt bereikt van 1.100.000:1. Voor de speakers zijn extra fronts verkrijgbaar in de kleuren "Obsidian Black" en "Ruby Red". De X4500 heeft uiteraard, zoals alle 4000/4500 modellen, de XMB oftwel de Xross Media Bar. Dit is een grafische interface die ook op de Playstation 3 wordt gebruikt en vervangt de traditionele menu's. Ten tijde van schrijven is de X4500 spiksplinternieuw en staat nog niet op Sony.nl. De officiële release in Nederland is echter in oktober en de X4500 staat bij sommige winkels al in de prijslijst. (De LED versies zijn nogal aan de prijs helaas.) Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews
| |||||||
![]() | |||||||
![]() X3000/X3500 De vorige generatie in de X serie. De X3000 en X3500 zijn qua specs gelijk, maar de X3500 heeft een geborsteld aluminium omlijsting terwijl deze bij de X3000 uit kunststof bestaat. Bij de X3000 is de lijst dan wel weer verwisselbaar naar enkele andere kleuren. Deze TV heeft zeer goed reviews gehad, o.a. "Highly Recommended" op hdtvtest.co.uk en wordt door velen gezien als de beste LCD TV van 2007. Ook qua design is de X3500 populair (zie de foto hierboven), het is nog maar de vraag of de X4500 dat succes kan overtreffen. Een laatste punt van bijzonderheid aan de X3500 is de beschikbaarheid van een 70" model. Met 180 cm een behoorlijke TV! De meeste personen zullen hier echter voorlopig alleen maar van kunnen dromen, aangezien de TV ruim een jaar na de introductie nog steeds een prijs kent die begint bij € 33.000,-. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews | |||||||
Z-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() De Z-serie is in 2008 nieuw geïntroduceerd en vervangt de W-Serie als de nummer 2 in de Bravia productlijn. Deze serie heeft als meest bijzondere feature Motionflow 200Hz. Zoals Sony het omschrijft: Met Motionflow 200Hz worden zelfs de snelstbewegende beelden met een levensechte soepelheid en uiterst gedetailleerd weergegeven. Of dit echt een verbetering is volgens de eerste reviews een kwestie van smaak. Het verschil met 100Hz schijnt nog behoorlijk duidelijk zichtbaar te zijn, maar het beeld is zó smooth dat het ook wel als "too much" kan worden ervaren. Mogelijk is het ook gewoon een kwestie van wennen. Behalve LED Backlight, heeft de Z-Serie verder alle features die de X-Serie heeft. Aangezien die LEDs pas beschikbaar zijn vanaf 46" is de 40Z4500 in feite geavanceerder dan de 40X4500, dit dankzij de 200Hz vs 100Hz Pro techniek. (De enige andere uitzondering hierop is Bravia Engine 2 Pro op de X4500, maar de toegevoegde waar daarvan t.o.v. de normale BE2 is volgens mij vrij klein.) Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews | |||||||
ZX-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() ![]() Ook de ZX-Serie is nieuw in 2008. "Serie" is eigenlijk een groot woord aangezien het momenteel maar om één model gaat. Deze TV ondersheidt zich o.a. door LED Backlight en een zeer dun profiel. De TV is namelijk slechts 9,9mm dik (dun). Ter vergelijking; de X4500 is 14cm dik. De ZX-Serie wordt ook geleverd met een Wireless Media Receiver. Dit is een losstaand "kastje" waarop alle kabels worden aangesloten (wireless he...). De Wireless Media Receiver maakt draadloos verbinding met de TV, die laatste heeft daardoor alleen stroom nodig qua bekabeling. De Bravia 1080 Wireless radiografische verbinding werkt tot maximaal 1080i. Van de in totaal 4 HDMI aansluitingen zit er overigens 1 op de TV zelf. De KDL-40ZX1 is de enige 40" Bravia met LED Backlight. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)
| |||||||
EX-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() De EX-Serie is een serie die vooral gericht is op het design zonder daarbij veel in te leveren qua features. De TV ziet er uit als een passepartout/schilderij. Bij de EX-Serie wordt ook de Wireless Media Receiver geleverd. (Zie beschrijving bij ZX-Serie.) Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews
| |||||||
E-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() De E-Serie is het kleine broertje van de EX-Serie. Ook hier probeert Sony met het design een specifieke doelgroep te bereiken. De E-Serie doet dit wel met wat minder features. Zo is er o.a. een lager contrast, geen Motionflow 100Hz en zijn 1080P Input en een 10 bit kleurenpaneel pas beschikbaar vanaf 40". Ook voor de Wireless Media Receiver moet je uitwijken naar de EX. De E-Serie is er wel in meerdere kleuren, dit slaat dan op de buitenste lijst (niet het witte passepartout). Hierdoor lijkt het bij bruin bijvoorbeeld op een schilderij met een houten lijst. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)
| |||||||
W-Serie | |||||||
![]() | |||||||
![]() W4500 De W-Serie zat in de vorige generatie vlak onder de X-Serie en was toen dus één van de luxere series. Bij de huidige generatie is de positie wat onduidelijker. De Z-, ZX- en EX-Serie hebben de W-Serie ingehaald. Alleen de E- en V-Serie moeten het met nog minder features doen. Aangezien de basisuitrusting tegenwoordig echter al heel goed is, heb je nog steeds een TV die zeker niet niks is. Zo zijn er o.a. Motionflow 100Hz en een 10 bit kleurenpaneel (die laatste vanaf 40".) Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews | |||||||
![]() | |||||||
![]() W4000 De vorige generatie in de W serie is de W4000. Deze serie is eigenlijk nog behoorlijk jong; op het moment van schrijven staat deze generatie namelijk nog op Sony.nl, in tegenstelling tot de W4500. De W4000 moet het echter met nog wat minder features doen dan de W4500 waardoor het bestaansrecht van de W4000 niet erg groot meer is. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)Reviews | |||||||
V-Serie | |||||||
![]() | |||||||
De V-Serie is een serie aan de onderkant van de Bravia productlijn. Diverse features die sommige (Tweakers.net) gebruikers tegenwoordig als "minimaal" zouden omschrijven zijn niet aanwezig. Zie het specs overzicht onderaan voor meer info. Modellen (Links naar Tweakers.net Pricewatch.)
| |||||||
Specs overzicht 2008/2009 (4000/4500) modellen | |||||||
Serie | X | Z | ZX | EX | E | W | V |
Panel Resolutie | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1366X768 *7 |
Bravia Engine | BE2 PRO | BE2 | BE2 | BE2 | BE2 | BE2 | BE2 |
XMB | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
LED Backlight | 46" + | Nee | Ja | Nee | Nee | Nee | Nee |
Contrast (Dyn.) | 1100K:1 *2 | 80K:1 | 80K:1 | 80K:1 | 33K:1 | 50K:1 *5 | 33K:1 *1 |
Helderheid | 550 | 550 | 550 | 550 | 550 *4 | 550 | 500 |
Motionflow | 100Hz PRO *3 | 200Hz | 100Hz | 100Hz | Nee | 100Hz *6 | Nee |
24P Input | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja *8 |
10 bit kleurenpanel | Ja | Ja | Ja | Ja | 40" + | 40" + | Nee |
1080P Input | Ja | Ja | Ja | Ja | 40" + | Ja | Ja *9 |
HDMI 1.3 | 4x | 3x | 4x | 4x | 3x | 3x | 3x |
Component | 2x | 2x | 2x | 2x | 1x | 1x | 1x |
Scart | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x | 2x |
SPDIF Out (optisch) | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x | 1x *10 |
DVB-T Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
DVB-C Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja |
HDTV Decoder | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja | Ja *11 |
Opmerkingen | |||||||
| |||||||
Specs overzicht 2007/2008 (3000/3500) modellen | |||||||
Serie | X | W | V | D *1 | |||
Panel Resolutie | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | 1920x1080 | |||
Bravia Engine | BE1 PRO | BE1 EX | BE1 | BE1 | |||
XMB | Nee | Nee | Nee | Nee | |||
LED Backlight | Nee | Nee | Nee | Nee | |||
Contrast (Dyn.) | 18K:1 | 16K:1 | 16K:1 | 16K:1 | |||
Helderheid | 500 | 500 | 500 | 450 | |||
Motionflow | 100Hz | Nee | Nee | Nee | |||
24P Input | Ja | Ja | Ja | Ja | |||
10 bit kleurenpanel | Ja | Ja | Nee | Ja | |||
1080P Input | Ja | Ja | Ja | Ja | |||
HDMI 1.3 | 3x | 3x | 3x | 2x | |||
Scart | 2x | 2x | 2x | 2x | |||
Component | 2x | 1x | 1x | 1x | |||
SPDIF Out (optisch) | Ja | Ja | Nee | Nee | |||
DVB-T Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | |||
DVB-C Tuner | Ja | Ja | Ja | Ja | |||
HDTV Decoder | Ja | Ja | Nee | Nee | |||
Opmerkingen | |||||||
|
Wanneer komt de W5000-serie uit als ik vragen mag, of in ieder geval de BRAVIA lijn voor 2009? Nog weinig over gelezen.
Om nog even terug te komen op de vele mensen die klagen over de slechte verkrijgbaarheid van de 40W4500, je zou haast denken dat SONY iedereen de kant van de Z4500 op probeert te duwen. Wellicht is de winstmarge van de W4500 wel dusdanig klein(al was het volgens de plasma discounter verlies
, geloven is een ander verhaal ) dat ze de productie maar helemaal terug hebben geschroeft in het voordeel van de duurdere series
Om nog even terug te komen op de vele mensen die klagen over de slechte verkrijgbaarheid van de 40W4500, je zou haast denken dat SONY iedereen de kant van de Z4500 op probeert te duwen. Wellicht is de winstmarge van de W4500 wel dusdanig klein(al was het volgens de plasma discounter verlies
Anoniem: 288184
De nieuwe serie gaat volgens mij in 2009 als 5100 door het leven probeer maar s te googlen op 40z5100.Rctworld schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:45:
Wanneer komt de W5000-serie uit als ik vragen mag, of in ieder geval de BRAVIA lijn voor 2009? Nog weinig over gelezen.
Om nog even terug te komen op de vele mensen die klagen over de slechte verkrijgbaarheid van de 40W4500, je zou haast denken dat SONY iedereen de kant van de Z4500 op probeert te duwen. Wellicht is de winstmarge van de W4500 wel dusdanig klein(al was het volgens de plasma discounter verlies, geloven is een ander verhaal ) dat ze de productie maar helemaal terug hebben geschroeft in het voordeel van de duurdere series
En Sony probeert niet echt mensen de kant van de duurdere z4500 op te sturen want de 40z4500 is ook haast nergens te krijgen... Ik wacht er nu al dik 3 weken op. Er is dus iets echt goed mis bij Sony. Zouden ze toch ontdekt hebben dat er iets mis is met die schermen en eieren voor hun geld kiezen door ze maar niet uit te leveren?
Nou ik denk dat SONY het wel iets anders aan zou pakken als er echt iets "mis" is met de schermen, volgens SONY heeft het er namelijk gewoon mee te maken dat de backlight extreem fel is waardoor in donkere omstandigheden het opvalt dat er wat licht lekt(wat in mijn geval ook klopt).
Maar bedankt voor de tip iig van de 5100, al heeft dat wellicht meer met de CES te maken waar die is geïntroduceerd, want de W4000 ging in Amerika ook door het leven als de W4100
Maar ziet er goed uit, had ik nou nog maar even gewacht (A) Maar dat houdt je altijd natuurlijk
Maar bedankt voor de tip iig van de 5100, al heeft dat wellicht meer met de CES te maken waar die is geïntroduceerd, want de W4000 ging in Amerika ook door het leven als de W4100
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dan gaan in de prijsklasse van de W4500 de klanten gewoon naar andere merken.Rctworld schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 18:45:
Om nog even terug te komen op de vele mensen die klagen over de slechte verkrijgbaarheid van de 40W4500, je zou haast denken dat SONY iedereen de kant van de Z4500 op probeert te duwen.
Maar stel(met de nadruk op stel), dat SONY daadwerkelijk verlies maakt op de W4500, dan heb je nog liever dat 9 van de 10 naar de concurrent gaanRagger schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 23:10:
[...]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Dan gaan in de prijsklasse van de W4500 de klanten gewoon naar andere merken.
Heb nu een 40w4720 binnen. Inderdaad, exact hetzelfde als de 40w4500. Bij Smits in Arnhem staan dus de 40w4500 en de 40w4720 naast elkaar! Mij werd er verteld dat de w4720 voor de Expert groep is. Om zo uit de concurentie druk te komen.
Bij mijn w4720 heb ik ook last van backlight bleeding in de rechterbovenhoek maar heb zo'n gevoel dat het ook niet echt beter word als ik de tv ruil. Volgende keer maar een plasma proberen ...
Bij mijn w4720 heb ik ook last van backlight bleeding in de rechterbovenhoek maar heb zo'n gevoel dat het ook niet echt beter word als ik de tv ruil. Volgende keer maar een plasma proberen ...
ID4.1M Honey Yellow
Ik wil aankomende week een 46W4500 bestellen bij redcoon...Is het nu verstandig deze te bestellen bij redcoon garantie technisch gezien (mocht er iets mis mee zijn, waar moet ik naartoe) en heb iemand deze tv thuis? We hebben nu een 32inch Philips tv maar dies te klein geworden door een nieuw huis/grotere woonkamer en dus meer afstand van bank naar tv:)
*edit* Typo
*edit* Typo
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Volgens mij is dat alleen de eerste 2 weken echt van toepassing, daarna zou het volgens mij in principe via SONY zelf moeten gaan
En lijkt mij dat Redcoon ook gewoon Nederlandse garantie heeft
Ja ok maar redcoon levert die tv uit duitsland...moet ik dan de garantie ook in duitsland verhalen?
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Had ik de eerste tijd ook last van. Nu lijkt het weg te zijn. Zwart = Zwart.ReseT schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:05:
Haal m dan gewoon bij Plasma-discounter, paar tientjes meer maar die gasten leveren wel nederlandse modellen, en zeer goeie service. Inmiddels al 4 toestellen daar gehaald.lj_tree schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 09:06:
Ik wil aankomende week een 46W4500 bestellen bij redcoon...Is het nu verstandig deze te bestellen bij redcoon garantie technisch gezien (mocht er iets mis mee zijn, waar moet ik naartoe) en heb iemand deze tv thuis? We hebben nu een 32inch Philips tv maar dies te klein geworden door een nieuw huis/grotere woonkamer en dus meer afstand van bank naar tv:)
*edit* Typo
Plasma-discounter was mijn eerste optie tot ik zag dat redcoon goedkoper is. Plasma-discounter levert alleen nederlandse modellen? Das wel flex. Zie redelijk veel slechte berichten over Redcoon.nl.
Hoelang heeft het geduurd voordat zwart = zwart ervaring kreeg? Het kan wel zo zijn dat alle materialen van de TV gaat zetten na een tijdje. Het is ook goed mogelijk dat het iets psychologisch is (gewenning)Hotzenwalder schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:26:
[...]
Had ik de eerste tijd ook last van. Nu lijkt het weg te zijn. Zwart = Zwart.
ID4.1M Honey Yellow
Daar ben ik ook wel benieuwd na, vind dat er nogal weinig reacties gegeven zijn op de foto die ik heb gepost. Ik pak m er maar weer even bij.

Heb nog een vraagje....had mijn besluit eigenlijk al genomen om voor de 46W4500 te gaan maar een maat van me probeert me nu naar een samsung te schoppen...en wel de Samsung LE46A686. Deze blijkt nog 200 euro goedkoper te zijn hoor....
Kan iemand me overhalen om toch voor de bravia te gaan? bedoel de specs zijn grotendeels gelijk maar heb de samsung nog niet werkend gezien. Iemand suggesties?
*beetje verkeerde topic maar weet niet waar ik t anders moet laten:S*
Kan iemand me overhalen om toch voor de bravia te gaan? bedoel de specs zijn grotendeels gelijk maar heb de samsung nog niet werkend gezien. Iemand suggesties?
*beetje verkeerde topic maar weet niet waar ik t anders moet laten:S*
- Crystal design weerspiegeld als een gek.
- Geen DLNA
- Inputlag ( van horen zeggen )
- TV altijd standby, niet volledig uit te zetten
- Geen DVB-C (HD)
- Niet te direct een keuze te maken naar een input, je moet alle ingangen langs
Dat waren voor mij de punten om niet voor de samsung te gaan.
- Geen DLNA
- TV altijd standby, niet volledig uit te zetten
- Geen DVB-C (HD)
[ Voor 15% gewijzigd door Deef_K op 29-01-2009 13:43 ]
DVB-C gebruiken we voorlopig toch nog niet (heb digitale TV van UPC met losse decoder dus), stand-by maakt me ook niet zo heel veel uit...dat crystal design is toch alleen de ombouw right? scherm is wel gewoon mat dacht ik...Alle ingangen langsmoeten is wel klote:S
Is het in te stellen bij de bravia dat de tv automatisch een ingang kiest als hij aangezet wordt (bijvoorbeeld HDMI 1 aangezien alles via me AVR255 gaat)...DLNA a ik ook niet gebruiken want er komt een HTPC.
Is het in te stellen bij de bravia dat de tv automatisch een ingang kiest als hij aangezet wordt (bijvoorbeeld HDMI 1 aangezien alles via me AVR255 gaat)...DLNA a ik ook niet gebruiken want er komt een HTPC.
Als ik hier in de winkel een wattagettester tussen een Sony prop maakt het niet uit of ik hem uitzet via de knop op de tv of op de afstandsbediening. Gemiddelde Sony TV verbruikt 22watt.Neefdave schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:42:
- Crystal design weerspiegeld als een gek.
- Geen DLNA
- TV altijd standby, niet volledig uit te zetten- Geen DVB-C (HD)
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
22Watt in stand-by?
Is dat niet onwijs veel? In de specs staat overal minder dat 1 watt
Mijn tv heeft een optie om de eerste 2 uur sneller op te starten vanuit de standby stand. Dit verbruikt de eerste 2 uur meer stroom en vervolgens gaat hij over op de "zuinige standby", ik weet alleen niet hoeveel meer hij dan verbruikt. De andere optie is de "zuinige standby". Wellicht verklaard dat de 2 verschillende getallen.lj_tree schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:58:
22Watt in stand-by?Is dat niet onwijs veel? In de specs staat overal minder dat 1 watt
Anoniem: 236367
Dit is al eens eerder besproken: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29606169lj_tree schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:58:
22Watt in stand-by?Is dat niet onwijs veel? In de specs staat overal minder dat 1 watt
De Sony 40V4000 is die nou mat-zwart of hoogglans-zwart. Op verschillende sites zie ik piano-zwart. En ik ken een heleboel piano's die mat- én hoogglans-zwart zijn... Ik zag ook in de winkel een 40L4000 maar die was weer mat-zwart. Voordat ik hem in een webshop ga aanschaffen zou ik dit graag willen weten. Iemand een idee??
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Hij is hoogglans zwart.CaptainM schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 19:32:
De Sony 40V4000 is die nou mat-zwart of hoogglans-zwart. Op verschillende sites zie ik piano-zwart. En ik ken een heleboel piano's die mat- én hoogglans-zwart zijn... Ik zag ook in de winkel een 40L4000 maar die was weer mat-zwart. Voordat ik hem in een webshop ga aanschaffen zou ik dit graag willen weten. Iemand een idee??
Welke backlight en helderheid settings zijn dat als ik vragen mag? Mijn 40W4500 heeft ook wel een beetje last van Backlight bleeding maar zodra er ook maar iets van een lichtbron aanwezig is zie ik er niets meer van gelukkig, in dit geval lijkt het me niet echt heel gezondNeefdave schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:08:
Daar ben ik ook wel benieuwd na, vind dat er nogal weinig reacties gegeven zijn op de foto die ik heb gepost. Ik pak m er maar weer even bij.
[...]
Overigens biedt Plasma-discounter opzich wel een goede service hoor, bij mij persoonlijk liep het wat anders maar behalve de verkoper wilde iedereen goed meewerken daar toen ik mijn 32W4000 om wilde ruilen voor een 40W4500
Ik doel niet op wattages maar eerder op het feit dat ik het in mijn beleving "veiliger" vind om de tv volledig uit te kunnen zetten.OMD schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 14:45:
[...]
Als ik hier in de winkel een wattagettester tussen een Sony prop maakt het niet uit of ik hem uitzet via de knop op de tv of op de afstandsbediening. Gemiddelde Sony TV verbruikt 22watt.
Gekocht eind november, 'gewenning' januari 2009ReseT schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:06:
[...]
Hoelang heeft het geduurd voordat zwart = zwart ervaring kreeg? Het kan wel zo zijn dat alle materialen van de TV gaat zetten na een tijdje. Het is ook goed mogelijk dat het iets psychologisch is (gewenning)
Anoniem: 287662
Nog steeds weinig reviews gezien over de 46EX1. Ben toch wel erg benieuwd of iemand er al meer over weet.
Hallo mensen,
Nou ik heb de tv binnen en ik moet zeggen dat het nu al verbluffend mooi is allemaal.
Ik heb nu nog alleen digitale tv dus 576i. Maar zelfs dat ziet er al geweldig uit.
En 40" is voor mij echt een perfecte maat. Geen last van backlight bleeding en geen dode pixels of iets dergelijks. Wat ik wel opmerk is volgens mij een klein beetje ghosting, maar dat valt reuze mee.
Gelijk maar een component kabel gekocht voor mijn Wii want dat viel wel enorm tegen met composiet.
Maar al met al zeer tevreden met de tv.
Als antwoord op de vraag in de vorige thread, ik heb hem dus bij koopjeskampioen vandaan, voor 1665,- euries inclusief een 5 jaar garantie certificaat van sony. koopje dus.
Gr Xyl
Nou ik heb de tv binnen en ik moet zeggen dat het nu al verbluffend mooi is allemaal.
Ik heb nu nog alleen digitale tv dus 576i. Maar zelfs dat ziet er al geweldig uit.
En 40" is voor mij echt een perfecte maat. Geen last van backlight bleeding en geen dode pixels of iets dergelijks. Wat ik wel opmerk is volgens mij een klein beetje ghosting, maar dat valt reuze mee.
Gelijk maar een component kabel gekocht voor mijn Wii want dat viel wel enorm tegen met composiet.
Maar al met al zeer tevreden met de tv.
Als antwoord op de vraag in de vorige thread, ik heb hem dus bij koopjeskampioen vandaan, voor 1665,- euries inclusief een 5 jaar garantie certificaat van sony. koopje dus.
Gr Xyl
@NeefDave
Ik heb ook last van Backlight Bleeding of Clouding (weet niet precies wat het verschil is) op mijn KDL-52Z4500 . Maar in ieder geval net als bij jou op de foto. Alleen bij jou is het wel stukkie erger als bij mij. Ik heb een beetje een vlek aan de rechterzijkant en bij de hoeken. Vooral linksboven en rechtsonder maar niet zo`n grote vlek in het midden.
Ik zit nogal te twijfelen om Sony te gaan bellen. Want als ze hem uit elkaar gaan slopen en kl**tviolen in dat ding vraag ik me af of dat er beter door wordt. Maar eigenlijk vindt ik ook dat een tv van € 2600 euries gewoon goed moet zijn.
Doen ze reparaties aan tv`s On-Site of nemen ze hem dan mee en ben je hem paar weken kwijt?
G64
Ik heb ook last van Backlight Bleeding of Clouding (weet niet precies wat het verschil is) op mijn KDL-52Z4500 . Maar in ieder geval net als bij jou op de foto. Alleen bij jou is het wel stukkie erger als bij mij. Ik heb een beetje een vlek aan de rechterzijkant en bij de hoeken. Vooral linksboven en rechtsonder maar niet zo`n grote vlek in het midden.
Ik zit nogal te twijfelen om Sony te gaan bellen. Want als ze hem uit elkaar gaan slopen en kl**tviolen in dat ding vraag ik me af of dat er beter door wordt. Maar eigenlijk vindt ik ook dat een tv van € 2600 euries gewoon goed moet zijn.
Doen ze reparaties aan tv`s On-Site of nemen ze hem dan mee en ben je hem paar weken kwijt?
G64
If you`re not first, you`re last .
Op welke setting is dat? backlight op min en cinema mode bij (hd) films heb je een stuk minder last van de bleeding. Als je gewoon tv kijkt heb je met standard setting geen last van de backlightbleeding.Neefdave schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:08:
[afbeelding]
ID4.1M Honey Yellow
Ik zou bellen!! Ik ga zelf binnenkort een 46W4500 bestellen (ja ben er eindelijk uit) en als ik net zo'n beelden krijg als die pic op de vorige pagina gaat ook die terug.G64 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 01:38:
@NeefDave
G64
De 40ZX1 is nu te bezichtigen/kopen bij MM Utrecht. Zeer mooi scherm, perfecte kijkhoek en geen bleeding. Echt een heel mooi scherm.
Ik had sony gebeld en tsja hoe ga je backlight bleeding repareren. Dat doe je niet met het aandraaien van het schroefje. Ze zeggen gewoon keihard backlight bleeding = lcd.G64 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 01:38:
@NeefDave
G64
Tssk, wat een onzin zeg. Wat een klote service dan, dat is als je € 2600 uitgeeft voor een tv toch onaanvaardbaar.Neefdave schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:26:
Ik had sony gebeld en tsja hoe ga je backlight bleeding repareren. Dat doe je niet met het aandraaien van het schroefje. Ze zeggen gewoon keihard backlight bleeding = lcd.
Zit nogsteeds te twijffelen of ik die maar gewoon ga bestellen.mrc16 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:37:
De 40ZX1 is nu te bezichtigen/kopen bij MM Utrecht. Zeer mooi scherm, perfecte kijkhoek en geen bleeding. Echt een heel mooi scherm.
Min punt geen 1080p via wireless vraag ik me nogsteeds af of ik het ga merken aangezien tv signaal toch altijd lager is.
En ik eventueel nog altijd een hdmi kan aansluiten.
Zat net ook even dit verhaal te lezen:
http://www.sonyinsider.co...less-link-is-in-da-house/
Vreemd verhaal over de US versie van de ZX1 :
net alsof de tuner ofzo toch in de ZX1 zit ? (lijkt me niet dat ze hem zonder tvtuner verkopen in de US?)The US model KLV-40ZX1 was stripped of that feature and asks the buyer to pick up the DMX-WL1 as an accessory to expand its features and capabilities. In Europe we noticed two models - EX and ZX series that have a wireless media receiver bundled.
op sony site staat het ook dat wireless een optie is :
P.s. misschien de startpost updaten dat er van de EX1 serie ook een 40" versie is ?With the BRAVIA Wireless Link module (sold separately) you can wirelessly transmit real-time, HD signals to a receiver (not included) hidden behind the LCD monitor.
[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 01-02-2009 03:14 ]
enNeefdave schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:26:
[...]
Ik had sony gebeld en tsja hoe ga je backlight bleeding repareren. Dat doe je niet met het aandraaien van het schroefje. Ze zeggen gewoon keihard backlight bleeding = lcd.
Ze liegen in ieder geval niet voor. Dat is de techniek van LCD met backlight. Je kan het nooit vermijden, maar wel verminderen (door bv je backlightsetting op min te zetten in cinema mode voor films). Hoe veel backlight bleeding je hebt is ook erg objectief. Een camerasetting met een sluitertijd van 2 secs geeft meer 'bleeding' aan dan een van 1/50 secs. Het is maar hoe je het bekijkt. Als je hier niet eens mee bent, had je meer onderzoek meoten doen naar de nadelen van LCD en naar een ander techniek moeten kijken zoals LED backlight of Plasma. Ik neem aan dat je niet kwakkeloos 2600euro uitgeeft.DyStiC schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:54:
[...]
Tssk, wat een onzin zeg. Wat een klote service dan, dat is als je € 2600 uitgeeft voor een tv toch onaanvaardbaar.
ID4.1M Honey Yellow
Anoniem: 158253
Dat kan aan jouw instellingen liggen, dat je wat beetje instelt om de juiste beeldkwaiiteit te krijgen...Neefdave schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:26:
[...]
Suc6 ermee!
Anoniem: 136772
Dat is wel zo maar er zijn grenzen. Als je de bleeding of clouding nog steeds ziet bij 'normale' omstandigheden is er wat mis. Dan kan je toch het best proberen een ander toestel te krijgen.ReseT schreef op zondag 01 februari 2009 @ 03:27:
[...]
en
[...]
Ze liegen in ieder geval niet voor. Dat is de techniek van LCD met backlight. Je kan het nooit vermijden, maar wel verminderen (door bv je backlightsetting op min te zetten in cinema mode voor films). Hoe veel backlight bleeding je hebt is ook erg objectief. Een camerasetting met een sluitertijd van 2 secs geeft meer 'bleeding' aan dan een van 1/50 secs. Het is maar hoe je het bekijkt. Als je hier niet eens mee bent, had je meer onderzoek meoten doen naar de nadelen van LCD en naar een ander techniek moeten kijken zoals LED backlight of Plasma. Ik neem aan dat je niet kwakkeloos 2600euro uitgeeft.
Ik had ook last van clouding maar heb toch besloten niet om te ruilen. (gewoon omdat ik merkte dat ik de enige was die het zag, blijkbaar teveel op gaan letten bij een totaal zwarte achtergrond en de lichten in de kamer uit).
Nu na een week of 6 merk ik dat de clouding een stuk minder is maar dat ik er gewoon ook geen last van heb tijdens normaal gebruik. Dat wil zeggen geen last bij gamen (ps3) en tv/bluray kijken.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 136772 op 03-02-2009 19:47 ]
Handleiding van de zx1 is online gekomen en ook daar weer zelfde vreemde stukje als de ex1 over 1080p support :
ftp://ftp.vaio-link.com/pub/manuals/consumer/4128850111.PDFThe component video sockets support the following video inputs only: 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i and 1080p.
[..]
The HDMI sockets support the following video inputs only: 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i, 1080p and 1080/24p (1080/24p is for MONITOR HDMI only)
[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 03-02-2009 20:26 ]
@ Reset, ik kan het helaas niet voor je nakijken. Ik heb mijn model omgeruild en zwart = zwart. Ben zeer tevreden!
Anoniem: 289602
Hallo,
Binnenkort zal ik ook toetreden tot de Bravia familie. Nu heb ik alleen een vraag welke ik niet beantwoord krijg via het internet en voorzover ik hebben kunnen zien ook niet via dit forum.
Ik ben van plan de kdl-40ex1 of kdl-46ex1 aan te schaffen. Ik wil voor die tijd echter een muurbeugel aanschaffen zodat ik hem meteen op kan hangen en hij veilig, mits goed bevestigd
, tegen de muur hangt.
Ik kan alleen nergens vinden of deze tv's standaard Vesa hole spacing hebben en zo ja in welke maten. En nee, welke maten dan wel.
Ik wil de tv namelijk zo strak mogelijk tegen de muur en zag dat B-tech muurbeugels heeft waardoor de tv maar 17mm van de muur komt te hangen en hoop dat deze passen eventueel met een adapter.
Is er iemand die mij kan helpen?
Binnenkort zal ik ook toetreden tot de Bravia familie. Nu heb ik alleen een vraag welke ik niet beantwoord krijg via het internet en voorzover ik hebben kunnen zien ook niet via dit forum.
Ik ben van plan de kdl-40ex1 of kdl-46ex1 aan te schaffen. Ik wil voor die tijd echter een muurbeugel aanschaffen zodat ik hem meteen op kan hangen en hij veilig, mits goed bevestigd
Ik kan alleen nergens vinden of deze tv's standaard Vesa hole spacing hebben en zo ja in welke maten. En nee, welke maten dan wel.
Ik wil de tv namelijk zo strak mogelijk tegen de muur en zag dat B-tech muurbeugels heeft waardoor de tv maar 17mm van de muur komt te hangen en hoop dat deze passen eventueel met een adapter.
Is er iemand die mij kan helpen?
Dat had ik al gedaan voordat ik hier iets postte.
Ze hebben het hier vooral over het bevestigen van hun eigen wall bracket.
De hoogte maten is volgens mij geen standaard, maar het kan zijn dat deze er wel zijn en de breedte wordt al helemaal niet aangegeven.
Ze hebben het hier vooral over het bevestigen van hun eigen wall bracket.
De hoogte maten is volgens mij geen standaard, maar het kan zijn dat deze er wel zijn en de breedte wordt al helemaal niet aangegeven.
@ddaaannnnyyy
http://vogels.nl/pages/co...pe=20&size=40&range=false Hier komt de 40'' wel in voor alleen bij de 46inch kan ik m niet vinden.
http://vogels.nl/pages/co...pe=20&size=40&range=false Hier komt de 40'' wel in voor alleen bij de 46inch kan ik m niet vinden.
Had ik ook al gezien, maar de beugels die ze hier hebben vind ik nog te ver van de muur. Helaas kun je uit de specs van Vogel niet herleiden wat de spacing is voor de EX1.
Daarnaast vind ik Vogel vrij duur in vergelijking tot B-Tech.
Nee, deze heb ik op het oog (eventueel met adapter), http://www.b-tech-int.com/BT7532.htm
Ik denk dat ik maar even naar de MM moet met mijn rolmaat
Nee, deze heb ik op het oog (eventueel met adapter), http://www.b-tech-int.com/BT7532.htm
Ik denk dat ik maar even naar de MM moet met mijn rolmaat
Wat bedoel je precies met spacing? De vesa-norm?
Ik ben ook bezig met me beugel. Ik heb er een op Ebay gekocht (Double Arm) voor 78 euro ongeveer. Maar de beugels die je achter de tv schroeft waar je hem vervolgens mee aan de beugel hangt vindt ik echt veeel te groot. Dat komt door dat daar de functie in zit dat ie voorover gekanteld kan worden. Maar die functie wil ik niet dus ik laat een vriend van me een 3mm dikke staalplaat snijden op zo`n Power Water Snijmachine (geen idee hoe zo`n ding echt heet). Daar laat ik sleutelgaten in snijden op de 300 x 300 VESA maat waar via (inbus) bouten de tv in komt te hangen. Verder in de plaat komen de gaten waarmee die aan de bestaande beugel komt.
Dan ga ik mooi van 12cm vanaf de muur naar ongeveer 6cm. Als die namelijk TE plat word dan kom je in de problemen met je (SCART) kabels. Ben ik voor nog geen 100 euro mooi klaar voor een stevige beugel
. Anders ligt me 52 inch tv dalijk op de grond
..
Dan ga ik mooi van 12cm vanaf de muur naar ongeveer 6cm. Als die namelijk TE plat word dan kom je in de problemen met je (SCART) kabels. Ben ik voor nog geen 100 euro mooi klaar voor een stevige beugel
Bij MM a'dam is hij ook te zien, ziet er idd erg mooi uit.mrc16 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:37:
Alleen draaiden ze wel een tekenfilm.
Maar moet zeggen dat de ex1 die ernaast stond er ook erg mooi uitzag.
(wel lekker aan de prijs die zx1 met zo'n 4500 euro)
Anoniem: 281688
Wat vind je van deze:Anoniem: 289602 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:40:
Had ik ook al gezien, maar de beugels die ze hier hebben vind ik nog te ver van de muur. Helaas kun je uit de specs van Vogel niet herleiden wat de spacing is voor de EX1.
Ik denk dat ik maar even naar de MM moet met mijn rolmaat![]()
http://www.multibrackets.com/2933.shtml
of deze:
http://www.polectro.nl/mu...rbevestiging-p-20658.html
Die van multibrackets is lekker strak, 12mm van de muur 
Alleen jammer dat pas begin deze week voor het eerst getoond zijn op een beurs.
Heb maar vast contact opgenomen met de distribiteur of zij al wat meer weten qua levertijd en prijs
Ik denk dat ik hier maar even op ga wachten.
Heb maar vast contact opgenomen met de distribiteur of zij al wat meer weten qua levertijd en prijs
Heeft iemand de digital out van de 40W4000 in gebruik? Ik heb het gisteren geprobeerd maar kreeg het niet aan de praat.
Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten met een HDMI kabel op de TV. De TV is vervolgens via de digital out verbonden aan de versterker. De versterker krijgt een signaal binnen, echter dit is een Dolby Pro Logic signaal in plaats van een Dolby Digital signaal. Aan de Xbox ligt het niet, deze is ingesteld op Dolby Digital met WMA Pro en wanneer ik hem direct aansluit op de versterker krijgt deze keurig een Dolby Digital signaal.
Om uit te sluiten dat het aan de Xbox ligt heb ik hetzelfde geprobeerd met de DVD speler. Dit gaf hetzelfde resultaat. De DVD speler was ingesteld op 5.1 LPCM geluid over HDMI.
Ik heb alle handleidingen aandachtig doorgelezen en ben daar niks wijzer van geworden. Ik heb nog even gedacht dat ik misschien een verkeerde versie van de HDMI kabel heb maar een korte speurtocht leverde op dat al vanaf de eerste HDMI versie 8 kanaals geluid wordt ondersteund.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? De DVD speler is een Pioneer DV-696 en de versterker is een Pioneer VSX-916S.
Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten met een HDMI kabel op de TV. De TV is vervolgens via de digital out verbonden aan de versterker. De versterker krijgt een signaal binnen, echter dit is een Dolby Pro Logic signaal in plaats van een Dolby Digital signaal. Aan de Xbox ligt het niet, deze is ingesteld op Dolby Digital met WMA Pro en wanneer ik hem direct aansluit op de versterker krijgt deze keurig een Dolby Digital signaal.
Om uit te sluiten dat het aan de Xbox ligt heb ik hetzelfde geprobeerd met de DVD speler. Dit gaf hetzelfde resultaat. De DVD speler was ingesteld op 5.1 LPCM geluid over HDMI.
Ik heb alle handleidingen aandachtig doorgelezen en ben daar niks wijzer van geworden. Ik heb nog even gedacht dat ik misschien een verkeerde versie van de HDMI kabel heb maar een korte speurtocht leverde op dat al vanaf de eerste HDMI versie 8 kanaals geluid wordt ondersteund.
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? De DVD speler is een Pioneer DV-696 en de versterker is een Pioneer VSX-916S.
Volgens mij kan de tv niet simpelweg het audiosignaal scheiden van het video gedeelte. Wat ik opmaak uit je verhaal maakt hij simpelweg van alle audiostromen wat binnen komt een stereo geluid. Om wel 5.1 geluid te krijgen zal je het andersom moeten doen, dus eerst een HDMI kabel naar je versterker en dan eentje naar de TV. De versterker is meestal wel in staat om het geluid goed uit de HDMI kabel te filtreren. Het 'nadeel' is alleen dus wel, dat je versterker een HDMI in/uitgang moet hebben en dat heeft de 916 niet...
In jou geval moet je het geluid al scheiden bij de bron. Dus bijvoorbeeld voor de xbox geldt dan dat je het beeld via HDMI direct naar je tv stuurt en het geluid optisch naar je versterker. Hetzelfde zou ook met de dvd speler moeten gebeuren. Dus beeld en geluid apart ipv via 1 HDMI kabel.
-----
Iets anders, ik heb vandaag een 40W4000 aangeschaft als de opvolger van een Samsung 26" mede door dit informatie topic!
Wat een verschil! Nu nog even spelen met de instellingen
In jou geval moet je het geluid al scheiden bij de bron. Dus bijvoorbeeld voor de xbox geldt dan dat je het beeld via HDMI direct naar je tv stuurt en het geluid optisch naar je versterker. Hetzelfde zou ook met de dvd speler moeten gebeuren. Dus beeld en geluid apart ipv via 1 HDMI kabel.
-----
Iets anders, ik heb vandaag een 40W4000 aangeschaft als de opvolger van een Samsung 26" mede door dit informatie topic!
Ik kom hier ff buurten om te informeren naar de kwqaliteit van de analoge tv op de Sony die ik op het oog heb, de 32v4000. Ik lees dat het een goeie TV is met fijne zwartwaardes, en met een externe bron als Blu-Ray heb je er goed beeld mee. Maar deze, en meer Sony in het algemeen schijnt matig te zijn met analoge kabel, is dat zo? Ik moet erwel bijzeggen dat ik dus maar 32 inch ga hebben, en op 4 meter zit, misschien is dat vergevend. Iemand die de Lucky Goldstar 32LG3000 analoog aan het werk gezien heeft, is die er beter in?
Ik heb tijdens de introductie een 32D3000 gekocht, maar vind hem toch wat klein 
Heeft iemand een idee wat dit toestel nog waard is? Op de tweedehands-sites staat hij niet en ik ken maar 1 winkel waar hij (nog) staat (voor 800,--).
Heeft iemand een idee wat dit toestel nog waard is? Op de tweedehands-sites staat hij niet en ik ken maar 1 winkel waar hij (nog) staat (voor 800,--).
Gewoon op marktplaats zetten, en laten bieden. Da's een mooi toestel als ik me niet vergis, en er staat heel weinig qua flatscreen op marktplaats, dus je advertentie zal zeker kijkers trekken.
Even waarde schatten dan denk ik dat je niet meer vangt dan 550 euro.zAo schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:58:
Ik heb tijdens de introductie een 32D3000 gekocht, maar vind hem toch wat klein
Thanks. Dat wordt toch eens met de financieel directeur overleggen
We hebben nu thuis een een 40W4720 (aka 40w4500). Goede beeld kwaliteit, weinig merkbare bleeding tijdens films.
Het enige wat mij stoort is het normaal (analoog) tv kijken! Het lijkt alsof ik voor elke tv zender een apparte screenmode (wide, smart, zoom, 14:9 en etc) moet instellen. Ik heb al auto format aanstaan in de setup menu. Maar toch moet ik voor bijna alle zenders het beeld omhoogschuiven, weer een paar keer op screenmode drukken etc etc. Kan het niet anders? Is het met digitale tv van UPC ook zo?
Wat mij ook stoort is die grote informatie balk wat ongeveer 5 seconde in beeld komt als ik van zender wissel. Kan dat ook uit?
Hoe zit het eigenlijk met het schoonmaken? Ik heb wat screen cleaner voor mijn lcd monitor.
Kan dat ook op de tv? Vind het maar stom dat er geen onderhoudsinstructies in de handleiding staan.
Het enige wat mij stoort is het normaal (analoog) tv kijken! Het lijkt alsof ik voor elke tv zender een apparte screenmode (wide, smart, zoom, 14:9 en etc) moet instellen. Ik heb al auto format aanstaan in de setup menu. Maar toch moet ik voor bijna alle zenders het beeld omhoogschuiven, weer een paar keer op screenmode drukken etc etc. Kan het niet anders? Is het met digitale tv van UPC ook zo?
Wat mij ook stoort is die grote informatie balk wat ongeveer 5 seconde in beeld komt als ik van zender wissel. Kan dat ook uit?
Hoe zit het eigenlijk met het schoonmaken? Ik heb wat screen cleaner voor mijn lcd monitor.
Kan dat ook op de tv? Vind het maar stom dat er geen onderhoudsinstructies in de handleiding staan.
[ Voor 7% gewijzigd door ReseT op 10-02-2009 10:23 ]
ID4.1M Honey Yellow
Ik heb pas een 40z4500 gekocht. Bij het uitschakelen hoor ik soms enkele tikkende/klikkende geluiden. Kan het zijn dat dit komt door het afkoelen van de lcd?
Dit hoor ik ook bij mijn nieuwe 32v4500 scherm.. vroeg mij ook af waarom die dat doet?henkna schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:00:
Ik heb pas een 40z4500 gekocht. Bij het uitschakelen hoor ik soms enkele tikkende/klikkende geluiden. Kan het zijn dat dit komt door het afkoelen van de lcd?
Hier ook bij een 32W4000. Het geluid lijkt het meest op een schakelend relais, maar ik ben er niet helemaal zeker van.kyddil schreef op zondag 08 februari 2009 @ 20:27:
[...]
Dit hoor ik ook bij mijn nieuwe 32v4500 scherm.. vroeg mij ook af waarom die dat doet?
Weet iemand hier meer van af? Ik vertrouw het niet en ben bang voor brand, heb hem op een schakelbare stekkerdoos gezet die ik altijd uitzet na het gebruiken van de tv...
Heb ik hier in huis ook bij verschillende sony producten volgens mij (het klink zo) is het een relais volgens mij hoef je je nergens zorgen om te makenhenkna schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:00:
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Ik hoor zowel bij het aan- en uitzetten hetzelfde klikkend geluid.henkna schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:00:
Lijkt mijn ook, alleen vraag ik mij af of een scart dan nog wel in de tv past....Anoniem: 289602 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 09:47:
Die van multibrackets is lekker strak, 12mm van de muur
Wat ik mijn ook afvraag is of de LCD dan nog wel goed zijn warmte kwijt kan. Wat ik hier gelezen heb zitten er coolfans in de LCD's, zal die dan niet harder gaan draaien waardoor je meer last hiervan zal hebben?
dat heb ik bij aan en uitschakelen.. heb mij er eigenlijk nooit druk omgemaakt.. heel soms doet hij het ook als hij al even uitstaat..henkna schreef op zondag 08 februari 2009 @ 19:00:
Ik zit nu te twijfelen om de 40L4000 te gaan kopen, alleen ik vraag me nog 1 ding af.
Mijn ouders hebben een 40S3000, alleen deze heeft 1 ding wat ik echt mis. Wanneer je van zender wisselt (analoog) geeft deze geen informatie over het programma. Dit doet mijn oude beeldbuis tv wel.
Hebben de nieuwe bravia tv's dit inmiddels wel?
Mijn ouders hebben een 40S3000, alleen deze heeft 1 ding wat ik echt mis. Wanneer je van zender wisselt (analoog) geeft deze geen informatie over het programma. Dit doet mijn oude beeldbuis tv wel.
Hebben de nieuwe bravia tv's dit inmiddels wel?
De 'banner' wordt (voor zover ik weet) ook niet in de nieuwste serie weergegeven wanneer hij op een analoog signaal staat. Bij een digitaal signaal is deze overigens wel aanwezig.
@sandersander
Ik weet niet hoe het met andere tv's zit, maar ik ga voor de ex1.
In de handleiding wordt alleen gerept over de ruimte die er onder,boven en naast vrij moet zijn, niet er achter.
Daarnaast komt er alleen een stroomkabeltje uit, de rest gaat via de mediareceiver
In de handleiding wordt alleen gerept over de ruimte die er onder,boven en naast vrij moet zijn, niet er achter.
Daarnaast komt er alleen een stroomkabeltje uit, de rest gaat via de mediareceiver
En dat was dus de reden waarom ik het via de digital out van de TV wou proberen, die officiele MS HDMI kabel met bijbehorende optische uitgang kost meer dan €40 en dat vind ik echt een beetje te gortigAldmar schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 20:28:
[...]
In jou geval moet je het geluid al scheiden bij de bron. Dus bijvoorbeeld voor de xbox geldt dan dat je het beeld via HDMI direct naar je tv stuurt en het geluid optisch naar je versterker. Hetzelfde zou ook met de dvd speler
moeten gebeuren. Dus beeld en geluid apart ipv via 1 HDMI kabel.
[...]
Anoniem: 267663
Weet er iemand of de KDL-37S4000 een goed toestel is? Deze staat in aanbieding voor 675 euro.
Is dit een goede koop?
Is dit een goede koop?
Ik heb de 32V4000, en net even als testje analoog erop gekeken (heb digitale tv van UPC), en analoge tv ziet er minder mooi uit dan digitaal, maar is wel kijkbaar. Maar ja, als je weet dat het beter kan, ga voor digitaal!Sjah schreef op zondag 08 februari 2009 @ 12:13:
Ik kom hier ff buurten om te informeren naar de kwqaliteit van de analoge tv op de Sony die ik op het oog heb, de 32v4000. Ik lees dat het een goeie TV is met fijne zwartwaardes, en met een externe bron als Blu-Ray heb je er goed beeld mee. Maar deze, en meer Sony in het algemeen schijnt matig te zijn met analoge kabel, is dat zo? Ik moet erwel bijzeggen dat ik dus maar 32 inch ga hebben, en op 4 meter zit, misschien is dat vergevend. Iemand die de Lucky Goldstar 32LG3000 analoog aan het werk gezien heeft, is die er beter in?
Twee vragen aan z4500 200hz. eigenaars!
1. Hebben jullie ook last van enige ruis uit de speakers?Zet de tv eens op een bron die uitstaat en luister eens goed?
2. Mijn tv staat op de bijgeleverde voet, deze helt iets over naar rechts, ong. 1 cm! Is hier iets aan te doen?
1. Hebben jullie ook last van enige ruis uit de speakers?Zet de tv eens op een bron die uitstaat en luister eens goed?
2. Mijn tv staat op de bijgeleverde voet, deze helt iets over naar rechts, ong. 1 cm! Is hier iets aan te doen?
Ik hoor wel een ruis maar die komt niet uit de speakers, maar van de fan aan de achterzijde van de tv.henkna schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:32:
Twee vragen aan z4500 200hz. eigenaars!
Mijn tv helt ook iets over naar rechts, ik dacht dat het door mijn brakke tv meubel kwam maar bij nader inzien is het toch de tv zelf.
Zet het volume van de TV eens op 0 dan zul je merken dat je geen ruis meer hoort. Ik heb ook last van ruis uit de boxen, ik gok dat alle v4500 modellen hier last van hebben.kwiebus schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:41:
[...]
Ik hoor wel een ruis maar die komt niet uit de speakers, maar van de fan aan de achterzijde van de tv.
Mijn tv helt ook iets over naar rechts, ik dacht dat het door mijn brakke tv meubel kwam maar bij nader inzien is het toch de tv zelf.
Een vraagje over de blu-ray BDP-S350 van de actie, Wie o wie is in bezit van dit model en ervaart het volgende:
Wat me opvalt wanneer je de speler aanzet is dat deze qua beeld output het beeld zeer helder uitstuurt. Op me V4500 is bij alle bronnen de achtegrond zo goed als echt zwart, echter wanneer je de 350s gebruikt stuurt deze het signaal "over-bright" door waardoor je verplicht wordt om je backlight op 0 te zetten of "theatre" mode te kiezen op me v4500.
Zelfs als ik me backlight op 0 zet heb ik het gevoel dat door invloed van de blu ray speler donkere beelden minder donker worden weergegeven.
Wat me opvalt wanneer je de speler aanzet is dat deze qua beeld output het beeld zeer helder uitstuurt. Op me V4500 is bij alle bronnen de achtegrond zo goed als echt zwart, echter wanneer je de 350s gebruikt stuurt deze het signaal "over-bright" door waardoor je verplicht wordt om je backlight op 0 te zetten of "theatre" mode te kiezen op me v4500.
Zelfs als ik me backlight op 0 zet heb ik het gevoel dat door invloed van de blu ray speler donkere beelden minder donker worden weergegeven.
Met de ex1 is het volgens mij ook geen probleem, dan kan je al je aansluitingen in de setupbox die erbij zit kwijt. Ikzelf wil voor een 52z4500 gaan, die heeft de meeste aansluitingen aan de achterzijde en daar zit een fan in, dus verwacht ik ook wat warmte. Ik denk dat er in eidergeval meer warmte vrij zal komen dan bij een ex1.Anoniem: 289602 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:27:
@sandersander
Anoniem: 112921
De tikken zijn volkomen natuurlijk. Bij het aanzetten wordt het paneel onder spanning gezet en bij het uitzetten van de spanning gehaald. De tik die je zo'n 5 minuten na het uitzetten hoort is de ingebouwde tuner die dan pas uitgezet wordt.
Dat probleem met die Xbox360 en die HDMI kabel heb ik opgelost door gewoon de hdmi kabel erin te doen en dat stuk waar de HDMI kabel komt in de originele kabelplug eruit te zagen met een dremel. En de rest van die kabel afgeknipt. Er is precies genoeg ruimte in die plug om het stuk waar die HDMi kabel komt weg te halen zonder dat je iets anders aan gort zaagt. Dan kun je daar gewoon die Optical out van gebruiken. En als je je originele kabel niet wil verzagen kun je er eentje op Ebay kopen voor 6 euro ongeveer (inclusief verzendkosten).
[ Voor 19% gewijzigd door G64 op 10-02-2009 23:23 ]
Ik heb sinds maart vorig jaar een Sony KDL-40D3500 en ben er tot op heden nogsteeds zeer tevreden over, maar ik heb één klein probleem:
Ik heb er een Wii op aangesloten met een (goedkope) component kabel, er is vanaf het begin al wat lichte ruis waarneembaar wanneer het beeld helemaal zwart is (bijvoorbeeld bij het health-warning scherm wanneer het apparaat ingeschakeld wordt).
Nu dacht ik altijd dat dit door die kabel kwam maar nu blijkt deze ruis niet waarneembaar te zijn wanneer ik de Wii op de 720p Philips TV van mijn ouders aansluit.
Is dit een mankement van de TV waarmee ik bij Sony terecht kan of is dit eventueel anders op te lossen?
Met 720p/1080p input vanaf mijn Playstation 3 heb ik totaal geen probleem, dat is kraakhelder.
Ik heb er een Wii op aangesloten met een (goedkope) component kabel, er is vanaf het begin al wat lichte ruis waarneembaar wanneer het beeld helemaal zwart is (bijvoorbeeld bij het health-warning scherm wanneer het apparaat ingeschakeld wordt).
Nu dacht ik altijd dat dit door die kabel kwam maar nu blijkt deze ruis niet waarneembaar te zijn wanneer ik de Wii op de 720p Philips TV van mijn ouders aansluit.
Is dit een mankement van de TV waarmee ik bij Sony terecht kan of is dit eventueel anders op te lossen?
Met 720p/1080p input vanaf mijn Playstation 3 heb ik totaal geen probleem, dat is kraakhelder.
Ik overweeg de aanschaf van een KDL-32W4000. Ik zie dat er meerdere eigenaren van dit model zijn hier. Is er iemand die met behulp van een Alphacryt naar Casema/Ziggo digitaal kijkt en kan vertellen of dit bevalt? Ik wil het liefste op die manier gaan kijken i.v.m. geen behoefte aan extra decoders e.d. in mijn TV-meubel.
Bij voorbaat dank voor je antwoord, Joris
Hoelang heeft het ongeveer geduurd voordat je de speler binnen had? Ondertussen is bij mij 3 weken geleden de 10euro administratiekosten afgeschreven, maar heb nog niets ontvangenrico_fxp schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:41:
Een vraagje over de blu-ray BDP-S350 van de actie, Wie o wie is in bezit van dit model en ervaart het volgende:
zodra ik 'm heb zal ik een testen of ik hetzelfde probleem heb.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ik heb sinds kort een Sony KLD-40W4000. Ik ben ook in het bezit van een Nintendo Wii.
Weet iemand hoe ik de Wii het beste kan aansluiten voor het allerbeste resultaat qua beeld?
Groet,
Hans
Weet iemand hoe ik de Wii het beste kan aansluiten voor het allerbeste resultaat qua beeld?
Groet,
Hans
[ Voor 3% gewijzigd door Hans123 op 11-02-2009 17:18 ]
@ Hans123
Component kabel.
Component kabel.
[ Voor 25% gewijzigd door bas-r op 11-02-2009 17:27 ]
Bij mij was de speler er redelijk snel na het afschrijven.Maikel64 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:44:
[...]
Hoelang heeft het ongeveer geduurd voordat je de speler binnen had? Ondertussen is bij mij 3 weken geleden de 10euro administratiekosten afgeschreven, maar heb nog niets ontvangen.
8 jan afgeschreven en 14 jan geleverd.
Is dit dezelfde kabel, die standaard bij de Wii wordt meegeleverd?
Nee, deze moet je apart aanschaffen.Hans123 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 09:12:
[...]
Is dit dezelfde kabel, die standaard bij de Wii wordt meegeleverd?
Kwestie van ff googlen op 'component wii' en vervolgens vergelijken met je meegeleverde kabel.
Ik heb vorige week met de Sony acties lijn gebeld en daar werd gezegd dat ze tijdelijk geen voorraad hadden en het waarschijnlijk het einde van de maand zou worden.Hoelang heeft het ongeveer geduurd voordat je de speler binnen had? Ondertussen is bij mij 3 weken geleden de 10euro administratiekosten afgeschreven, maar heb nog niets ontvangen.
Maar gisteren werd er een pakket aangeboden( was dus niet thuis, vandaag ook niet
Ik heb sojuist gebeld naar Sony en daar werd me verteld dat de films niet meer op voorraad waren, maar de films zijn maandag binnen gekomen. Aangezien ze alles in een keer willen opsturen is de speler nog niet verstuurd.Draconn schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 10:50:
[...]
Ik heb vorige week met de Sony acties lijn gebeld en daar werd gezegd dat ze tijdelijk geen voorraad hadden en het waarschijnlijk het einde van de maand zou worden.
Maar gisteren werd er een pakket aangeboden( was dus niet thuis, vandaag ook niet) en ik verwacht niets anders dan de BD speler van de sony actie, dus ik denk dat ze weer aan het uitlevern zijn.
Het kan nu nog maximaal zo'n 1.5 week duren voordat de speler wordt geleverd.
Ondanks dat ik het zelf ben begonnen: Laten we het topic niet verder vervuilen met levertijden van de Blu-ray speler
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Anoniem: 147781
MediaMarkt Deventer heeft de KDL-37U4000 in de folder staan voor € 555 ,Anoniem: 267663 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:23:
Weet er iemand of de KDL-37S4000 een goed toestel is? Deze staat in aanbieding voor 675 euro.
Is dit een goede koop?
misschien is dat wat voor je ?
Nou, mijn ervaring met de alphacrypt (v3.18) in mijn KDL-40W4000 is zeer goed. Schakelen van kanalen gaat snel (overschakelen naar HD beeld duurt iets langer) maar niet dusdanig vertragend dat het irritant wordt.Joor schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:12:
Ik overweeg de aanschaf van een KDL-32W4000. Ik zie dat er meerdere eigenaren van dit model zijn hier. Is er iemand die met behulp van een Alphacryt naar Casema/Ziggo digitaal kijkt en kan vertellen of dit bevalt? Ik wil het liefste op die manier gaan kijken i.v.m. geen behoefte aan extra decoders e.d. in mijn TV-meubel.
Beeld zelf is erg goed, vaak genoeg zie ik gewoon beeld wat er zo goed uitziet dat het wel HD lijkt.
Alleen oud beeldmateriaal is soms gewoon echt lelijk, maar dat weet je gewoon.
Ik heb wel het automatisch updaten van de kanalen uitgezet, en de meldingen van de CAM module uitgezet.
Verder nu zo'n 2 maanden in gebruik, en zeer tevreden.
Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.
ik heb dus sinds 11 feb. ook een KDL 40 W4000 en moet zeggen dat het er erg goed uitziet.Equator schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:24:
[...]
Nou, mijn ervaring met de alphacrypt (v3.18) in mijn KDL-40W4000 is zeer goed. Schakelen van kanalen gaat snel (overschakelen naar HD beeld duurt iets langer) maar niet dusdanig vertragend dat het irritant wordt.
Beeld zelf is erg goed, vaak genoeg zie ik gewoon beeld wat er zo goed uitziet dat het wel HD lijkt.
Ik heb wel het automatisch updaten van de kanalen uitgezet, en de meldingen van de CAM module uitgezet.
Als tweaker heb ik natuurlijk de pc direct gekoppeld aan de tv en bij 1:1 pixel mapping over HDMI geeft dit een erg goed resultaat. Diverse dvd's die op de HDD staan zien er goed uit en zelf analoge tv is minder slecht dan ik gedacht had. Het is gewoon goed te kijken.
Nu heb ik dus HDTV van UPC besteld en dit komt als het goed is zeer snel binnen. Ik ben er alleen al wel achter gekomen dat de interne decoder icm UPC niet gaat werken. Helaas zit ik er al een jaar aan vast maar daarna kan ik per maand opzeggen.
Een prettig voordeel van deze TV is dat deze erg snel tussen de diverse tv kanalen schakelt. Ik heb ook een Philips HD tv op de slaapkamer en die is in vergelijking met deze 40W4000 heel erg langzaam.
Al met al ben ik erg tevreden. Ik heb dan ook een keuze gemaakt na het lezen van deel 5 t/m 8 van deze topic serie.En mijzelf verdiept in de specs en mogelijkheden.
Een ander leuk topic over de bravia serie staat op AV forums
http://www.avforums.com/f...00-1-contrast-thread.html
of deel 2
http://www.avforums.com/f...-1-contrast-part-2-a.html
nog een handig stukje over pixel mapping op de diverse modellen:
http://pixelmapping.wikispaces.com/Sony+TVs
Same here, heb zelfs een maandje een 32W4000 gehad voordat ik overschakelde naar een 40W4000 maar met beiden werkte de Alphacrypt goed. Alleen Ned 1, 2 en 3 willen nog weleens weigeren maar dat heeft meer met Ziggo te maken. Ook geeft de Alphacrypt nog weleens aan dat ik niet het juiste abbo heb voor de kanalen als ik hem aanzet nadat hij enkele uren uit heeft gestaan maar dat is niets wereldsschokkends want een zender verder zappen en weer terug verhelpt de foutmeldingEquator schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:24:
[...]
Nou, mijn ervaring met de alphacrypt (v3.18) in mijn KDL-40W4000 is zeer goed. Schakelen van kanalen gaat snel (overschakelen naar HD beeld duurt iets langer) maar niet dusdanig vertragend dat het irritant wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 12-02-2009 23:06 ]
Bedankt voor de link, nu kan ik me gaan voorbereiding op de overstap vga -> hdmi. Als ik een X-serie ga kopen tenminste.Major Pain sld schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:05:
[...]
nog een handig stukje over pixel mapping op de diverse modellen:
http://pixelmapping.wikispaces.com/Sony+TVs
Trotse vader!
Hoe doe je dat?Equator schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 16:24:
[...]
Hans
Dit topic is gesloten.