Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

RoyK schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:48:
Ik heb gisteren de 46W5500 in het echt even mogen bewonderen. Wat een mooie TV van Sony. Gelukkig kunnen ze ook gewone modellen uitbrengen ipv al die rare designs Voor relatief weinig centen kan je hem al kopen (1300 euro in een webshop). Ik vond de kijkhoek trouwens reuze mee vallen. Tuurlijk wordt de intensiteit iets minder.. maar vond het geen bizar probleem

Mogelijk gaan we toch voor de Philips 47PFL9703 met ambilight, top model van de Philips lijn. Wel iets duurder, maar is ook tegenwoordig links en rechts een stuk goedkoper te krijgen dan wat de winkels in de webshops aanbieden
De 46ex1 is afgevallen? :)

39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-03 12:36

RoyK

Illustrator

Gesneuveld in de strijd Fietsbel.. maar hij heeft moedig mee gestreden. Ik heb hem gisteren live gezien.. niet lelijk... en ik hoop dat Sony er meer kleuren van uit gaat geven.

Ik was ook erg onder de indruk van de recente Samsung modellen. Knetter de tetter, wat zijn die dingen dun. En op zich nog betaalbaar ook. Een 46" voor 1700 euro.. rete dun..hangt als een fotolijst aan je muur

[Voor 15% gewijzigd door RoyK op 02-06-2009 11:32]

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:09
lj tree,

Ik heb dat tikkend geluid ook met mijn z4500.
Ik denk dat het normaal is, lijkt erop dat wanneer de backlight uit is, er iets meteen aan het afkoelen is en dat geeft dat tikkend geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 16:07
Henkna...thanks voor je reactie. Ik vindt het op zich niet erg dat de tv dit doet wanneer hij uit gaat maar wel jammer dat dit gebeurd tijdens donkere scenes bij een film en zo.

Is er geen optie om dit uit te zetten? Dus de backlight gewoon aan te laten?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:03

Wildfire

Joy to the world!

lj_tree schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:59:
Henkna...thanks voor je reactie. Ik vindt het op zich niet erg dat de tv dit doet wanneer hij uit gaat maar wel jammer dat dit gebeurd tijdens donkere scenes bij een film en zo.

Is er geen optie om dit uit te zetten? Dus de backlight gewoon aan te laten?
Misschien het automatisch contrast uitzetten? Die springt meteen aan het werk bij donkere beelden, wie weet heeft het invloed. Er is iig geen menuoptie om de backlight altijd aan te laten.

(ik heb dat geluid ook ja, alleen even bij het zappen of tijdens donkere scènes; dit bij een 40V4000)

[Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 02-06-2009 12:04]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10-2022
Wildfire schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:03:
[...]

Misschien het automatisch contrast uitzetten? Die springt meteen aan het werk bij donkere beelden, wie weet heeft het invloed. Er is iig geen menuoptie om de backlight altijd aan te laten.

(ik heb dat geluid ook ja, alleen even bij het zappen of tijdens donkere scènes; dit bij een 40V4000)
Onder het "eco" menu kan je "power saving" en "light sensor" eens proberen uit te zetten. Dat helpt misschien

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 18:04

Zhadum

Folding & Einstein@home

Poffertjesporem schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:10:
[...]

Ik had het gelezen bij AVForums ergens in de w5500 series (part 1) thread. Er staan wel meer suggesties zoals het wegwrijven met een doek, maar heb hier nog geen gedetailleerde beschrijving van kunnen vinden en hier begin ik ook maar niet aan.

De schroefjesoplossing heb ik gisteren ook geprobeerd, en het heeft zeker geholpen. De bleed in de linker en rechterbovenhoek was compleet weg, echter toen de TV iets langer aanstond kwam het wel weer iets naar voren, maar lang niet zo erg als eerst. Heb nu alleen nog een iets lichtere plek recht boven het sony logo, maar ja, die zie je in de meeste gevallen toch niet. Toch blijf ik het last vinden dat de 40 inchers hier zo'n last van hebben, terwijl de 37 en 46 inchers vrij weinig last ervan schijnen te hebben
De schroefjesoplossing: dat is dan gewoon een kwestie van schroefjes aan de achterkant van de TV wat 'losser' te draaien? (uiteraard de hoeken waar je last hebt van the bleeding, neem ik aan).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
Zhadum schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 17:00:
[...]

De schroefjesoplossing: dat is dan gewoon een kwestie van schroefjes aan de achterkant van de TV wat 'losser' te draaien? (uiteraard de hoeken waar je last hebt van the bleeding, neem ik aan).
Jep, maar uiteindelijk heeft het bij mij niet zoveel uitgehaald. Ik heb nog steeds de "spotlights" in de bovenhoek...

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 11:26
Nou, heb dan eindelijke de 46X4500 binnen. Wat een apparaat! In combinatie met digitale TV van Ziggo (+ tijdelijk wat gratis HD zenders) is het oogstrelend om naar te kijken. Het enige waar ik even mee heb zitten klooien is die motionflow. Had wat HD trailers gedownload van wat films maar als hij op 'vloeiend' staat ziet alles er best computer gerendered uit. Heb hem nu maar op 'standaard' staan zodat het er wat natuurlijker uitziet. Menu en instellingen werken perfect en zijn makkelijk te bedienen. Top!

stp - PSN ID: stp_4

• Wildfire
  • Laatst online: 00:03

Wildfire

Joy to the world!

Poffertjesporem schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:04:
[...]

Onder het "eco" menu kan je "power saving" en "light sensor" eens proberen uit te zetten. Dat helpt misschien
Een 40V4000 heeft geen eco menu :)

Er zit wel een soort power saving op, maar dat is volgens mij gewoon iets wat het scherm wat donkerder zet, meer niet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• mufana
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03 09:51
Iemand ervaringen met de Sony KDL-26V4500??

Ik kan eigenljik nergens echt een goeie review vinden en ik ben benieuwd hoe deze t.v. performed met XBOX'n en films kijken.

Is dit nou werkelijk 1 van de betere 26" lcd panels die momenteel te krijgen is?

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 18:58
stp_4 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 09:32:
Nou, heb dan eindelijke de 46X4500 binnen. Wat een apparaat! In combinatie met digitale TV van Ziggo (+ tijdelijk wat gratis HD zenders) is het oogstrelend om naar te kijken. Het enige waar ik even mee heb zitten klooien is die motionflow. Had wat HD trailers gedownload van wat films maar als hij op 'vloeiend' staat ziet alles er best computer gerendered uit. Heb hem nu maar op 'standaard' staan zodat het er wat natuurlijker uitziet. Menu en instellingen werken perfect en zijn makkelijk te bedienen. Top!
Mag ik vragen wat je gebruikt om het af te spelen ? Direct via DLNA op de TV of gebruik je een mediacenter ?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 11:26
Spam schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:59:
[...]

Mag ik vragen wat je gebruikt om het af te spelen ? Direct via DLNA op de TV of gebruik je een mediacenter ?
Heb er een PS3 aanhangen. Ik zal nog even in het boekje kijken maar ALS hij via DLNA video kan afspelen, zal dit wel beperkt zijn qua formaten. Ik vermoed dat het enkel voor foto's en muziek bedoeld is.

stp - PSN ID: stp_4

Anoniem: 257746

Nou wou volgende week de 40w4500 halen bij Komplett.nl maar zag dat ze vanmorgen de prijs met 100 euro verhoogd hebben, zie nu dat ik de 40w5500 goedkoper kan krijgen bij Plasma-Discounter.

Ben zelf aardig van het gamen (Call of Duty 4, etc.) iemand ervaring met de inputlag bij bijvoorbeeld dat spel??
Is het echt zo erg als sommige reviews doen geloven?

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-03 12:36

RoyK

Illustrator

stp_4 zou je een fototje willen maken? (als je hier geen behoefte aan heb kan ik dat begrijpen)

Mijn portfolio
Volg me op Instagram

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 19:53

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

RoyK schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:15:
stp_4 zou je een fototje willen maken? (als je hier geen behoefte aan heb kan ik dat begrijpen)
Fotootje maken? Da's oud-Hollandsch! Welnee, we hebben daar PDFjes met selecteerbare tekst voor gevonden. Lees en zie:
Voor het afspelen van bestanden die zijn ontvangen via een netwerkapparaat moeten deze overeenkomen met de volgende bestandsformaten.
- Stilstaande beelden: JPEG-formaat
- Muziek: MP3-formaat of lineair PCM-formaat
- Video: de volgende bestandsformaten opgeslagen op de server: AVCHD, HDV, MPEG2-PS (kan in sommige gevallen niet worden afgespeeld)
Afhankelijk van het netwerkapparaat wordt het bestandsformaat geconverteerd vóór de overdracht. In dergelijke gevallen wordt het resulterende bestandsformaat na conversie gebruikt voor het afspelen. Raadpleeg voor meer informatie de gebruiksaanwijzing van het netwerkapparaat dat wordt gebruikt.
Zelfs bestanden die voldoen aan de vorenstaande bestandsformaten kunnen in sommige gevallen niet worden afgespeeld.
Garantie tot de deur dus. Zelf lukt me het niet om fatsoenlijk video's te spelen, dus daarom heb ook ik een PS3 aangesloten. Dus leuk dat ze het als feature noemen, maar werken doet het niet voldoende. Verwacht er niet teveel van!

... en oranje! :P

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

iNSaNe-oNe schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 16:05:
[...]

Fotootje maken? Da's oud-Hollandsch! Welnee, we hebben daar PDFjes met selecteerbare tekst voor gevonden. Lees en zie:

[...]

Garantie tot de deur dus. Zelf lukt me het niet om fatsoenlijk video's te spelen, dus daarom heb ook ik een PS3 aangesloten. Dus leuk dat ze het als feature noemen, maar werken doet het niet voldoende. Verwacht er niet teveel van!
Same here met mijn 37V5500. Foto's en MP3-tjes lukt prima vanaf mn pc, maar video's ho maar. Gelukkig komt dalijk als het goed is ook hier een Playstation 3 aan, zodat ik samen met mn NAS eindelijk van FullHD content kan gaan genieten :9

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03 09:19
Vraagje:

Ik heb een Sony Bravia kdl32v3000 met Alphacyrpt voor digitale TV van Ziggo. Nu heb ik onlangs een Onkyo TX-SR607 gekocht en wil mijn tv via OPT-out aansluiten op mijn receiver.

Grappig is dat ik geen geluid naar boven weet te krijgen, al lijkt de TV wel het audiosysteem te detecteren; de TV-speaker wordt automatisch uitgeschakeld en het signaal wordt naar het audiosystem gestuurd. Tenminste, dat zegt de TV!

Als ik hetzelfde doe via tullip-kabels krijg ik slechts geluid over een kanaal.

Weet iemand of het moet kunnen wat ik wil?

iRacing Profiel

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Wellicht interessant voor de mensen die een Sony V5500 overwegen, ik heb zojuist een korte voorlopige review gepost op Tweakers: productreview: Sony Bravia KDL-37V5500 review door BlizzarD :)

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

BlizzarD schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:04:
Wellicht interessant voor de mensen die een Sony V5500 overwegen, ik heb zojuist een korte voorlopige review gepost op Tweakers: productreview: Sony Bravia KDL-37V5500 review door BlizzarD :)
Dank. Heb zelf een optie op een 32V5500. Maar ik wacht eerst af wat de resultaten bij Ziggo zijn voordat ik de TV daadwerkelijk afneem. Je weet maar nooit...

ff een stukje vliegen

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-03 20:32
Is er hier al iemand die een KDL-40Z5500 heeft, en wat zijn de
ervaringen van deze TV ???????????????

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

is nog niet uit en verkrijgbaar.

39

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-03 17:53
heb de w5500 nu een klein weekje, dlna aan de praat gekregen, pakt maar 1 file, MPEG2 720x480

las dat die ook AVCHD kan, kan die dan ook 1920x1080 avhd files streamen?

zit te denken de WD Media player eind van de maand te halen, eerst nog wat reviews lezen, maar dan heb ik toch even een tussenstopje om vast wat dingen te kijken :p

[Voor 33% gewijzigd door Tiduz op 06-06-2009 22:47]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-12-2022
Ben benieuwd naar je bevindingen met die w5500 ik zit zelf ook over deze tv te denken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Tiduz en N0MAD: check mijn post die hier nog geen 10 posts boven staat: iNSaNe-oNe in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic..."

Ik heb een (ook) W5500 en zeg eigenlijk verkapt dat mijn ervaringen m.b.t. de DLNA videostreamingfeature op deze TV waardeloos zijn. Daaronder wordt hetzelfde door de volgende poster, maar dan voor zijn V5500, nogmaals verteld. Het stukje uit de handleiding van mijn W5500 die ik in bovengenoemde post heb geknipt/geplakt vermeldt ook dat ZELFS ALS je video in principe aan alle gestelde voorwaarden zou voldoen, dat het dan nog zo kan zijn dat de TV het niet afspeelt. De succesverhalen van video streamen middels DLNA naar deze TV kan ik eigenlijk niet vinden op het grote internet (m.u.v. Tiduz die zowaar een 720p-filmpje heeft kunnen streamen).

Met andere woorden: Vergeet die feature voor filmpjes, dat voorkomt teleurstellingen als je de hoop hebt dat het wat zou kunnen zijn... het is op zijn zachtst gezegd gewoonweg geen vervanger voor een NMT of WDTV of PS3.

Duidelijk genoeg zo? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
Bij het zappen van mijn W5500 blijft de overlay (met kanaalnr enz) mijns inziens nogal lang in beeld. Is er een optie om deze tijd te verkorten ? Ik vind het niet zo prettig bij het zappen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ArnoudBM schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 19:40:
[...]

Dank. Heb zelf een optie op een 32V5500. Maar ik wacht eerst af wat de resultaten bij Ziggo zijn voordat ik de TV daadwerkelijk afneem. Je weet maar nooit...
Wou ik eerst ook op wachten, maar heb de gok maar gewoon genomen (ongeduldig >:) ). Hij heeft in principe alles aan boord om te voldoen aan de 'eisen' van Ziggo (CI+ en DVB-C & DVB-C HD tuner) te voldoen, nu nog wachten op de komst van de Neotion / sMIT cam modules.. ben het nu toch wel een beetje zat, dat zappen met 2 afstandsbedieningen 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
Iemand die weet wat hier inmiddels de status van is :? Binnenkort krijg ik mijn (HD) digitale TV signaal aangesloten en ik moet weten of ik ruimte moet maken voor een extra decoder. Ik gebruik liever de ingebouwde decoder. Heb een 46W5500.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
BlizzarD schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:17:
[...]

Wou ik eerst ook op wachten, maar heb de gok maar gewoon genomen (ongeduldig >:) ). Hij heeft in principe alles aan boord om te voldoen aan de 'eisen' van Ziggo (CI+ en DVB-C & DVB-C HD tuner) te voldoen, nu nog wachten op de komst van de Neotion / sMIT cam modules.. ben het nu toch wel een beetje zat, dat zappen met 2 afstandsbedieningen 8)7
hehe, en 3 minuten later kwam mijn post/vraag. Maar hoe lang moeten we nog wachten dan ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArnoudBM

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

Spam schreef op maandag 08 juni 2009 @ 10:22:
[...]
hehe, en 3 minuten later kwam mijn post/vraag. Maar hoe lang moeten we nog wachten dan ?
Nou, het verhaal gaat dat het nog 'enkele weken' duurt. Als je bij wilt blijven: Ziggo gaat CI+ ondersteunen. Daar schrijft ook iemand die bij Ziggo werkt en volgens hem(of haar) ging het ergens deze maand nog lukken.

ff een stukje vliegen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op maandag 08 juni 2009 @ 02:16:
Bij het zappen van mijn W5500 blijft de overlay (met kanaalnr enz) mijns inziens nogal lang in beeld. Is er een optie om deze tijd te verkorten ? Ik vind het niet zo prettig bij het zappen.
Weet iemand hier toevallig een fix voor ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
ArnoudBM schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:10:
[...]

Nou, het verhaal gaat dat het nog 'enkele weken' duurt. Als je bij wilt blijven: Ziggo gaat CI+ ondersteunen. Daar schrijft ook iemand die bij Ziggo werkt en volgens hem(of haar) ging het ergens deze maand nog lukken.
Yep, inmiddels naar gekeken en inderdaad zit er iemand van ziggo in rood te posten. Alleen houd ie zich de laatste paar dagen nogal koest :'( )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N0MAD
@iNSaNe-oNe

Ja das duidelijk idd. Was tot pagina 30 gekomen met lezen en zag ineens een vraag die ik ook had voorbij komen dus vandaar. Wel waardeloos dat ze het laten lijken of het heel wat is. Me ouwe xbmc xbox kan ik dus nog meer mee. Zal eens kijken wat de ervaringen met de nieuwe 360 als mediacenter zijn en anders word het toch een HTPC eronder denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even een vraagje aan de Sony insiders.

Is er bekend of Sony met een tegenhanger van de Philips 40PFL9704 gaat komen? Deze Philips heeft led achtergrondverlichting in iets van 166 sectoren (dus niet aan de rand). Tot nu toe heeft alleen de peperdure 40ZX1 deze technologie en dan alleen nog met ledjes langs de rand.

Groter dan 40 inch is voor mij geen optie.

wat ben ik ook een enorme twijfelgeit! Philips, Sony, Samsung make up your mind!!!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spam
N0MAD schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:38:
@iNSaNe-oNe

Ja das duidelijk idd. Was tot pagina 30 gekomen met lezen en zag ineens een vraag die ik ook had voorbij komen dus vandaar. Wel waardeloos dat ze het laten lijken of het heel wat is. Me ouwe xbmc xbox kan ik dus nog meer mee. Zal eens kijken wat de ervaringen met de nieuwe 360 als mediacenter zijn en anders word het toch een HTPC eronder denk ik.
Dit alles is een beetje off-topic :

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik ben nog steeds verknocht aan mijn XMBC en heb 'm nu ook op HD staan met een HD skin (PM3HD) en dat ziet er wel super uit. Die ouwe XBOX kan nog steeds als de beste upscalen. Echter merk je wel dat echt de laatste druppels uit de hardware word gehaald en hij loopt nu nog wel eens vast (CPU oververhit vermoed ik).

Voor een vervanger heb ik zelf de volgende mogelijkheden bekeken :
  • Network Media Tank ala Popcorn :
    • + Kan heel veel video bestanden aan, Kunt er een hdd inbouwen en als NAS gebruiken (niet echt heel snel), Er zit een Torrent Client build in, Stil + verbruikt weinig watt, HIFI formaat, Best goedkoop (217 euri)
    • - Mega crap met muziek of foto's, Trage Interface, Blijft hardware dus er zal sneller een beperking zitten aan de mogelijkheden, Geen PVR mogelijkheden
  • Playstation 3 :
    • + Zit gelijk een blueray speler bij, Full HD gamen (1080p), Door PS3 Media Server te installeren op de PC kan je (bijna) alle bestanden aan, Foto + muziek is iets beter geregeld
    • - Nogal lomp (is persoonlijk), kunt er niets opzetten in HIFI rack, PS3 media server moet op de PC draaien en vereist een snelle PC voor transcoden, Geen PVR, Verbruikt nogal wat Watt, Duur (300+ euri), Afstandsbediening loopt via bluetooth (niet optisch dus kunt geen Universele remote gebruiken)
  • Xbox 360
    • + HD gamen (maar meestal 720p), Koppeling met Windows Media Center (mocht je dat hebben), Relatief goedkoop (250+ voor elite),
    • - Kan niet zoveel formaten aan (TVersity kan hierin helpen), Veel watt, Luidruchtig (naar zeggen), Productie fouten (veel red rings of death), Geen HIFI formaat, Geen Blueray (zal er ook niet komen), Geen PVR (zonder WMC)
  • Home Theatre PC
    • + Alle formaten, Goed voor audio/video/foto's, Volledig customizable, mooie software beschikbaar : XBMC of Media Portal, Ook gebruiken voor e-mails kijken, PC games spelen etc, HD PVR (met DTV kaartje), Blueray speler.
    • - Hoge leercurve (codecs gezeik), Duur (600+), Hoog verbruikt watt (tenzij je de goeie onderdelen kiest en hardware HD decoding kunt doen waardoor je laag% CPU verbruik kan regelen.
Ik heb uiteindelijk voor een HTPC gekozen en probeer de Best Buy Guide te gebruiken. De andere opties hebben toch teveel beperkingen.

Ok, nu weer wat meer on-topic :+

Ben er nog steeds niet achter hoe ik de delay van de overlay uit kan zetten, zappen gaan dus m.i. nogal traag :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 272752

ppaddo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:58:
Even een vraagje aan de Sony insiders.

Is er bekend of Sony met een tegenhanger van de Philips 40PFL9704 gaat komen? Deze Philips heeft led achtergrondverlichting in iets van 166 sectoren (dus niet aan de rand). Tot nu toe heeft alleen de peperdure 40ZX1 deze technologie en dan alleen nog met ledjes langs de rand.

wat ben ik ook een enorme twijfelgeit! Philips, Sony, Samsung make up your mind!!!
Bekijk de X4500 serie eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

*kijkt naar de specificaties van de 40X4500 en ziet daar doodleuk "Achtergrondverlichting WCG-CCFL" staan". Waarom zou ik daar naar moeten kijken?

Hmmzz, hier hebben ze het er over dat Sony waarschijnlijk eind dit jaar met de X5500 gaat komen die aan mijn wensen gaat voldoen.

[Voor 33% gewijzigd door PaT op 09-06-2009 13:06]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 187021

ppaddo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:57:
[...]

*kijkt naar de specificaties van de 40X4500 en ziet daar doodleuk "Achtergrondverlichting WCG-CCFL" staan". Waarom zou ik daar naar moeten kijken?

Hmmzz, hier hebben ze het er over dat Sony waarschijnlijk eind dit jaar met de X5500 gaat komen die aan mijn wensen gaat voldoen.
de 46inch heeft wel LED backlight en is wellicht een optie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 187021 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:24:
[...]

de 46inch heeft wel LED backlight en is wellicht een optie
ppaddo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:58:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiduz
iNSaNe-oNe schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:02:
Tiduz en N0MAD: check mijn post die hier nog geen 10 posts boven staat: iNSaNe-oNe in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic..."

Ik heb een (ook) W5500 en zeg eigenlijk verkapt dat mijn ervaringen m.b.t. de DLNA videostreamingfeature op deze TV waardeloos zijn. Daaronder wordt hetzelfde door de volgende poster, maar dan voor zijn V5500, nogmaals verteld. Het stukje uit de handleiding van mijn W5500 die ik in bovengenoemde post heb geknipt/geplakt vermeldt ook dat ZELFS ALS je video in principe aan alle gestelde voorwaarden zou voldoen, dat het dan nog zo kan zijn dat de TV het niet afspeelt. De succesverhalen van video streamen middels DLNA naar deze TV kan ik eigenlijk niet vinden op het grote internet (m.u.v. Tiduz die zowaar een 720p-filmpje heeft kunnen streamen).

Met andere woorden: Vergeet die feature voor filmpjes, dat voorkomt teleurstellingen als je de hoop hebt dat het wat zou kunnen zijn... het is op zijn zachtst gezegd gewoonweg geen vervanger voor een NMT of WDTV of PS3.

Duidelijk genoeg zo? ;)
das duidelijk, en dom voor me, heb al een ps3 sinds launch en helemaal vergeten dat ik daar ook gewoon 1080p voor kan converten. :D

Maar zit nog wel te denken om een WD player te kopen, iemand met ervaring? als 1080P stottert ofzo ben ik mn interesse al kwijt, heb al wel een WD passport en zag dat die er goed mee werkt dus ik ben benieuwd

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• N0MAD
Thnx Spam voor ook voor een heldere mening en een top uitleg.

• Spam
N0MAD schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:03:
Thnx Spam voor ook voor een heldere mening en een top uitleg.
Graag gedaan ;-)
Maar zit nog wel te denken om een WD player te kopen, iemand met ervaring? als 1080P stottert ofzo ben ik mn interesse al kwijt, heb al wel een WD passport en zag dat die er goed mee werkt dus ik ben benieuwd
Als je geen gezeur wilt hebben met formaten, niet zoveel geeft om een fancy GUI en alleen voor video gaat dan zou ik voor de Popcorn A110 kiezen. Redelijk plug & play... Is sterker in dat opzicht dan de WD

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:17
Niet geheel ontopic misschier maar kan iemand mij een beetje advies geven over het volgende?

Ik heb momenteel dus een Bravia 40W5500, het geluid bij films speel ik nu nog af op een oude receiver die ik had aangesloten via de tulp-uitgangen van de tv, gewoon stereo dus. De tulp uitgang van de tv is laatst overleden door die onwijze onweersbui van een paar weken geleden. Nu kan ik het wel laten repareren maar ik vraag me af dat de moeite is, waarschijnlijk ben ik de tv dan een tijdje kwijt en aangezien ik toch binnenkort een cinema set wil kopen heb ik die tulp-aansluitingen niet meer nodig, lijkt mij.

Ik zat dus rond te neuzen bij Sony voor een mooie cinema set, uiteraard met Bravia-Sync en de mogelijkheid om mijn PS3 op aan te sluiten en mijn computer via tulp voor muziek. Ik kwam uit op de Sony HT-DDWG800, een mooie robuuste set zo te zien voor niet al te veel geld. Klopt het dat je dan de PS3 op de receiver moet aansluiten d.m.v. HDMI en dan de receiver weer op de TV?

Ik heb zo weinig ervaring met die nieuwe aansluitingen, dat ik er eigenlijk niet veel meer van snap :S

Nu ik de specs van deze set nader bestudeer, zie ik nergens Bravia-Sync staan. Dan kom ik dus weer uit bij de HT-SS1300, twijfel, twijfel.

Anoniem: 291705

tiguan schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:58:
Niet geheel ontopic misschier maar kan iemand mij een beetje advies geven over het volgende?

Ik heb momenteel dus een Bravia 40W5500, het geluid bij films speel ik nu nog af op een oude receiver die ik had aangesloten via de tulp-uitgangen van de tv, gewoon stereo dus. De tulp uitgang van de tv is laatst overleden door die onwijze onweersbui van een paar weken geleden. Nu kan ik het wel laten repareren maar ik vraag me af dat de moeite is, waarschijnlijk ben ik de tv dan een tijdje kwijt en aangezien ik toch binnenkort een cinema set wil kopen heb ik die tulp-aansluitingen niet meer nodig, lijkt mij.

Ik zat dus rond te neuzen bij Sony voor een mooie cinema set, uiteraard met Bravia-Sync en de mogelijkheid om mijn PS3 op aan te sluiten en mijn computer via tulp voor muziek. Ik kwam uit op de Sony HT-DDWG800, een mooie robuuste set zo te zien voor niet al te veel geld. Klopt het dat je dan de PS3 op de receiver moet aansluiten d.m.v. HDMI en dan de receiver weer op de TV?

Ik heb zo weinig ervaring met die nieuwe aansluitingen, dat ik er eigenlijk niet veel meer van snap :S

Nu ik de specs van deze set nader bestudeer, zie ik nergens Bravia-Sync staan. Dan kom ik dus weer uit bij de HT-SS1300, twijfel, twijfel.
Ik begrijp je dilemma, tiguan... Zo heb ik zelf een mooie audioset van pakweg 20 jaar oud. Nodig toe aan vervanging, maar wat koop je dan?
Zelf ga ik binnenkort waarschijnlijk de Sony KDL-40Z5500 aanschaffen (komt volgende maand uit).
Rond dezelfde tijd zal de HT-CT500 ook op de markt verschijnen. Een 3:1 soundbar systeem; lekker compact; met veel functionaliteit en waarschijnlijk niet al te duur:

http://www.sony.be/lang/nl/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ct500

Voor mij ongetwijfeld prima als thuisbioscoop systeem (hij past ook perfect bij de Z5500), maar of het mijn audio-installatie ook overbodig kan maken? Ik ben toch opgegroeid met het idee dat de boxen ver van elkaar, in de hoek van de kamer moeten staan. Maar misschien is dit wel een verouderde opvatting; ik zal het gewoon eens moeten ervaren.

• tiguan
Nou ik maak me niet zozeer druk om de geluidskwaliteit voor gewone muziek hoor, ik wil zeker weten een 5.1-set hebben, maar het moet wel een set zijn met bravia-sync, en HDMI in/out en een mogelijkheid om mijn computer op aan te sluiten. Jammer genoeg kan je op de Sony website niet alleen de setjes selecteren die bepaalde features hebben. Dus vandaar dat ik me afvroeg of ik misschien iets over het hoofd zie, of dat er een beter alternatief is voor de door mij gevoden opties?

• Spam
tiguan schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:53:
Nou ik maak me niet zozeer druk om de geluidskwaliteit voor gewone muziek hoor, ik wil zeker weten een 5.1-set hebben, maar het moet wel een set zijn met bravia-sync, en HDMI in/out en een mogelijkheid om mijn computer op aan te sluiten. Jammer genoeg kan je op de Sony website niet alleen de setjes selecteren die bepaalde features hebben. Dus vandaar dat ik me afvroeg of ik misschien iets over het hoofd zie, of dat er een beter alternatief is voor de door mij gevoden opties?
Tjsa, zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik het hele Bravia-Sync zwaar tegenvallen en heb ik met mijn Harmony afstandsbediening hetzelfde (en meer) voor elkaar gekregen. Sowieso werkt bravia sync al niet met de PS3 dus dat is al extra zuur (vreemd dat sony dat niet support).

Moraal van het verhaal : koop gewoon wat je goed vind en een goeie universele remote (Logitech Harmony is m.i. echt de beste) en dan ben je van al het gezeik af. De features van Bravia-Sync zijn niet de moeite waard. Achteraf gezien had ik waarschijnlijk een betere Onkyo versterker gekocht ipv de sony (heb een 46W5500 samen met een DH-700)

• Tiduz
Spam schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:52:
[...]

Graag gedaan ;-)

[...]

Als je geen gezeur wilt hebben met formaten, niet zoveel geeft om een fancy GUI en alleen voor video gaat dan zou ik voor de Popcorn A110 kiezen. Redelijk plug & play... Is sterker in dat opzicht dan de WD
ja ik heb ervan gehoord, converten vind ik zo'n ramp nog niet eigenlijk, popcorn is 2 keer zo duur :P

hopelijk komen er later 3d kaarten met dual hdmi out, heb de hdmi out van me pc al in gebruik voor de tv beneden, om samen met me broer films te kijken enzo, maar zou toch handig zijn als ik hem op me kamer ook aan kon sluiten

• MaZo
  • Niet online
tiguan schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:58:
Grappig hoe Sony al die HT modellen "nieuw" noemt. Op de Amerikaanse versie van de sonystyle.com webshop staan al geruime tijd modellen die hier nog uit moeten komen, of al uit hadden moeten zijn.

Waarom ga je niet voor de HT-SS100 die wel nieuw is, en ook Bravia-Sync ondersteunt?

• MaZo
  • Niet online
Spam schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:42:
[...]
Sowieso werkt bravia sync al niet met de PS3 dus dat is al extra zuur (vreemd dat sony dat niet support).
De PS3 kwam uit voordat de Bravia-Sync CEC-protocol specificaties af waren.

• tiguan
MaZo schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:16:
[...]
Grappig hoe Sony al die HT modellen "nieuw" noemt. Op de Amerikaanse versie van de sonystyle.com webshop staan al geruime tijd modellen die hier nog uit moeten komen, of al uit hadden moeten zijn.

Waarom ga je niet voor de HT-SS100 die wel nieuw is, en ook Bravia-Sync ondersteunt?
Omdat die €100 duurder is, terwijl de specs vrijwel hetzelfde zijn.

Ik denk dat ik toch voor de DDWG800 ga, dat ziet er toch wat steviger uit allemaal, dan maar geen Bravia-Sync. Zoals iemand al zei eerder, is het niet zo spannend. Bovendien werkt mijn gloednieuwe Bravia zelfs met de AB van mijn 13-jaar oude receiver, dus qua compatibiliteit zal het ook wel goed zitten.

Nu zit ik de handleiding van de DDWG800 door te spitten, heeft ie toch wel Bravia-Sync :)

[Voor 32% gewijzigd door tiguan op 11-06-2009 13:51]

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-03-2022
Wooooww,.. 40W5500 voor nog maar 780 euro ! _/-\o_

pricewatch: Sony Bravia KDL-40W5500

Was van plan een 46X3500 / 46Z4500 en eventueel nog te kijken voor de komende Z5500 maar de 40W5500 komt in de buurt van 50% v/d prijs van die andere jongens.!!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:17
Hij linkt overigens naar de Sony KDL40V5500 dus denk een fout?
http://www.fotobooms.nl/info_item.php?id=6599

Wanneer je zoekt naar de 40W5500 op die site krijg ik geen producten gevonden.

[Voor 111% gewijzigd door Deef_K op 11-06-2009 12:06]

• Frenzy_LS
Neefdave schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:03:
Hij linkt overigens naar de Sony KDL40V5500 dus denk een fout?
http://www.fotobooms.nl/info_item.php?id=6599

Wanneer je zoekt naar de 40W5500 op die site krijg ik geen producten gevonden.
Aha, je hebt gelijk (ben op m'n werk keek ff snel).
Is dus hoogstwaarschijnlijk een typo. :'(

Kon mooi wel net in de pauze een collega er mee laten schrikken aangezien die gister net een 40W5500 had gekocht voor 950 :D

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03 13:24
Mijn 3 weken oude 37W5500 kostte ook 950 euro...je kunt wel blijven wachten voor een lagere prijs of nieuwe technologiën... Ik heb er bewust voor gekozen om een niet al te dure TV te kopen zodat ik op relatief korte termijn eventueel weer een nieuwe TV aan kan schaffen.

Ik ben overigens heel erg tevrede over de 37W5500...

[Voor 9% gewijzigd door Abom op 11-06-2009 15:18]

• Spam
MaZo schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:21:
[...]
De PS3 kwam uit voordat de Bravia-Sync CEC-protocol specificaties af waren.
Dat heb ik al meer gelezen hier op GoT, maar de PS3 kan dit toch via een firmware upgrade toevoegen :? , HDMI-CEC heeft geen extra pinnetjes. Tjsa misschien zit er iets extra's in de decoder hardware

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Ik heb een vraag:

Ik heb een Sony W4000, welke DVB-C en DVB-T HD-materiaal via de kabel en satelliet moet kunnen laten zien. Nou wil ik via de kabel (d.m.v. DVB-C dus) wel eens de free to air zenders als Nederland 1, 2 en 3 in HD zien. Nou heb ik lopen zoeken naar digitale zenders hier op de kabel met de TV, maar de TV kon niks vinden. Is het zo dat er verplicht een alphacrypt kaart in de zijkant van de TV moet zitten om de free to air zenders te ontvangen, of doe ik wat verkeerd en moet ik ergens een instelling wijzigen in de TV?

• paella
  • Laatst online: 22:17
De normale Nederlandse zenders zenden nog niet in HD uit. Ik geloof eind van het jaar wellicht...
En HD via DVB-T (digitenne) kan je vergeten.

[Voor 19% gewijzigd door paella op 13-06-2009 09:41]

No production networks were harmed during this posting

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Jorn1986 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:07:
Ik heb een Sony W4000, welke DVB-C en DVB-T HD-materiaal via de kabel en satelliet moet kunnen laten zien.
Je haalt wat dingen door elkaar:
Digitale TV via de ether is DVB-T, Nederlandse provider is KPN met Digitenne
Digitale TV via de satelliet is DVB-S of DVB-S2, Nederlandse provider is CanalDigitaal
Digitale TV via de kabel is DVB-C, Nederlandse providers zijn Ziggo, UPC, Caiway, Delta, etc.

En DVB-S of DVB-S2 tuners zitten niet in de Sony TV's, dus kan je geen digitale TV via de satelliet ontvangen.
Nou wil ik via de kabel (d.m.v. DVB-C dus) wel eens de free to air zenders als Nederland 1, 2 en 3 in HD zien.
Nederland 1, 2 en 3 zenden nog niet uit in HD. En als ze dat gaan doen is het de keuze van de digitale TV provider om dat wel of niet door te geven.

Of digitale TV Nederland 1, 2 en 3 Free-To-Air (FTA) worden doorgegeven hangt wederom af van de digitale TV provider. Digitenne van KPN (DVB-T) geeft Nederland 1, 2 en 3 inderdaad FTA door, maar bij de kabel hangt dat af van je kabelbedrijf. Als jouw kabelbedrijf bijvoorbeeld Caiway is dan zijn Nederland 1, 2 en 3 wel FTA, maar bij Ziggo is alleen Nederland 1 FTA en Nederland 2 en 3 dus niet. Hoe het bij andere kabelbedrijven zit weet ik niet en zal je dus proefondervindelijk moeten vast stellen.
Nou heb ik lopen zoeken naar digitale zenders hier op de kabel met de TV, maar de TV kon niks vinden. Is het zo dat er verplicht een alphacrypt kaart in de zijkant van de TV moet zitten om de free to air zenders te ontvangen, of doe ik wat verkeerd en moet ik ergens een instelling wijzigen in de TV?
Voor het weergeven van FTA kanale (voorzover jouw kabelbedrijf die heeft) heb je geen AlphaCrypt Classic CAM nodig aangezien de AlphaCrypt een decryptie module is en FTA kanalen uiteraard niet van encryptie zijn voorzien. Het zoeken en vinden van kanalen is een taak van de DVB software in je TV in combinatie met de tuner die je gebruikt voor de ontvangst van digitale TV. Afhankelijk van het type digitale TV ontvangst zal je instellingen moet geven zodat de TV weet waar en hoe er gezocht moet worden. Bij digitale TV via de kabel zal je de gegevens moeten invoeren die voor jouw regio van toepassing zijn, namelijk netwerk ID, netwerk frequentie, symbol rate en QAM. Dat zijn dezelfde gegevens die je ook moet invullen bij een aanbevolen kabel ontvanger.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
Bedankt, er is me weer veel duidelijk geworden :)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 16:55
BlizzarD schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:04:
Ik was van plan dezelfde te gaan halen, helaas waren ze net op bij foka voor 679 btw ;)
nu had ik alleen nog een vraagje(welke waarschijnlijk ook beantwoord kan worden door mensen met een andere bravia)

Geeft de tv ook component uit?
zo ja wat is de output (sd/hd) als de input 720p of fullhd is?

Dit i.v.m. een ambilightset.

[Voor 3% gewijzigd door Tazzios op 13-06-2009 18:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Component (video) out? Nee. Eigenlijk geen enkel signaal 'out', behalve geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

iNSaNe-oNe schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:56:
Component (video) out? Nee. Eigenlijk geen enkel signaal 'out', behalve geluid.
Hier heb ik niks aan toe te voegen :) Tv heeft idd geen video signaal uit, in wat voor vorm dan ook. Volgens mij hebben uberhaubt maar heel erg weinig tv's dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

heb sinds woensdag een 40w4500.
nu viel mij tijdens het gamen op dat het lijkt of het beeld ontzettend "snel" loopt, zeg maar het motionflow effect.

Motionflow staat gewoon op uit dus dat zou niet het probleem moeten zijn, iemand hier ervaringen mee??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Umm, OKaaaay... het wordt mooier en mooier. ;) Meeste gamers klagen dat hun LCD TV niet 'snel' genoeg is (lees: inputlag), maar jij klaagt er juist over dat het te snel is?

Ja, ik snap dat jouw vraag niet over inputlag gaat, maar wat is het probleem waar je een verklaring van ons voor verlangt? Het is mij uit jouw verhaal niet helemaal duidelijk. Heb je al geprobeerd om met de verschillende scene-selecties te spelen, en treedt het dan in meer of mindere mate op?

Acties:
  • 0Henk 'm!

ik heb zeg maar het effect wat motionflow ook doet, dat er een soort van extra frames aangemaakt, en dat het daarom lijkt dat alles en iedereen sneller beweegt.

ik zag bij je games collectie dat je gears of war hebt, als je bijvoorbeeld dat rennen doet, of reloaden, lijkt dat ongeloofelijk snel te gaan, voorheen op mijn samsung le26r71b was dit niet het geval vandaar dat het mij nu zo opvalt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt, maar vind je het hinderlijk dan?

En nogmaals: wat doen de presets (scene-selectie) van je W4500 als je die verandert? Heeft dat nog invloed op je beleving?

Acties:
  • 0Henk 'm!

bij films doet hij het ook weet niet of dit door het 24p gebeuren kan komen??

• Tazzios
BlizzarD schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:15:
[...]

Hier heb ik niks aan toe te voegen :) Tv heeft idd geen video signaal uit, in wat voor vorm dan ook. Volgens mij hebben uberhaubt maar heel erg weinig tv's dat?
ik las ergens dat de 1e scart aansluiting ook wel eens een uitgang wilde/kan zijn
:|

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Anoniem: 257746 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:50:
bij films doet hij het ook weet niet of dit door het 24p gebeuren kan komen??
Je XBOX360 is geen 24p-bron.

En voor de derde (en laatste) keer: wat doen de presets (scene-selectie) van je W4500 als je die verandert? Heeft dat nog invloed op je beleving? En vind je het uberhaupt hinderlijk?

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tazzios schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:42:
[...]

ik las ergens dat de 1e scart aansluiting ook wel eens een uitgang wilde/kan zijn
:|
Volgens mijn boekje kan dat idd, alleen dan via de 2e scart aansluiting :) Deze kan tv beelden, signaal van AV1 (scart) of AV3 (composiet) doorgeven. Vrij beperkt dus, maar voor de liefhebber is het wel mogelijk ;)

• Frenzy_LS
Al een specifieke dag/datum bekend wanneer de Z5500 uit gaat komen ?!

edit: Aha,.. idd al op kieskeurig,.. moet misschien minder Tweakers Pricewatch als de 'heilige graal' zien, daar staan ze er nog niet bij namelijk.

[Voor 52% gewijzigd door Frenzy_LS op 16-06-2009 11:54]

• lion
  • Laatst online: 02-03 06:06
volgens mij zijn ze al beschikbaar:

KDL-40Z5500
http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/335515/#prijzen

KDL-46Z5500
http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/335521/#prijzen

[Voor 6% gewijzigd door lion op 16-06-2009 11:53]

• Tazzios
BlizzarD schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:50:
[...]

Volgens mijn boekje kan dat idd, alleen dan via de 2e scart aansluiting :) Deze kan tv beelden, signaal van AV1 (scart) of AV3 (composiet) doorgeven. Vrij beperkt dus, maar voor de liefhebber is het wel mogelijk ;)
bedankt voor je antwoord blizzard.

weet ik iniedergeval dat ik met SD input de ambilightset kan gebruiken. :*)
en verder een beetje hopen dat er met HD input als nog SD output is.

• lion
Volgens mij is er niet echt veel belangstelling voor de Z5500. Ik lees er in ieder geval heel weinig over. Kan iemand mij vertellen of er een speciale reden is?

Ben op het moment aan het twijfelen tussen Sony KDL-46Z5500 en Philips 47PFL9664H

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tazzios schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:11:
[...]

bedankt voor je antwoord blizzard.

weet ik iniedergeval dat ik met SD input de ambilightset kan gebruiken. :*)
en verder een beetje hopen dat er met HD input als nog SD output is.
Zoals ik het begrijp word er geen HD signaal doorgegeven naar de SD uitgang. Op de Sony site kun je ook de handleiding van de V5500 serie downloaden ;)

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
lion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:37:
Volgens mij is er niet echt veel belangstelling voor de Z5500. Ik lees er in ieder geval heel weinig over. Kan iemand mij vertellen of er een speciale reden is?

Ben op het moment aan het twijfelen tussen Sony KDL-46Z5500 en Philips 47PFL9664H
Ik vind hem wel interessant, wil eigenlijk mijn 40v3000 vervangen voor een wat groter toestel. Maar die 2k laagste prijs trekt mij wat minder, als die wat minder wordt dan wil ik de koop nog wel overwegen.

[Voor 4% gewijzigd door StephaN900 op 16-06-2009 17:49]

• Tazzios
BlizzarD schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:34:
[...]

Zoals ik het begrijp word er geen HD signaal doorgegeven naar de SD uitgang. Op de Sony site kun je ook de handleiding van de V5500 serie downloaden ;)
handleiding is een idee ja ! O-)
info van pagina 39NL:
av2 dient als uitgang voor behalve bij input van; HDMI component of PC-in.
blijft alleen Tv tuner en scart over.
Component ondersteunt wel HD, maar dar zou ik nog niks aan hebben aangezien ik component in SD kwaliteit nodig heb. (klinkt eng he ;) )

Maar goed de aanschaf van deze TV staat toch alvast
we zien daarna wel hoe alles aan elkaar geknopt wordt. :+

Anoniem: 228004

lion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:37:

Hier twijfelt men precies tussen de zelfde toestellen als bij jou. Het zijn de enige tv's die ik een mooie, minimalistische, niet al te glanzende, rand om het scherm vind hebben. Nu nog wachten tot ze echt te koop zijn.

• lion
Anoniem: 228004 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:34:
[...]

Hier twijfelt men precies tussen de zelfde toestellen als bij jou. Het zijn de enige tv's die ik een mooie, minimalistische, niet al te glanzende, rand om het scherm vind hebben. Nu nog wachten tot ze echt te koop zijn.
Hij is al te koop.

http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/335521/#prijzen

Hoe staat het eigenlijk met de kwaliteit van philips tegenover sony tv's in het algemeen?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-03 13:21
Ik heb hem even bekeken maar ik denk dat je beter voor de samsung b750 kunt gaan. Beter in de specs, veel goedkoper dus als je zoiets koopt is het alleen op basis van smaak qua uiterlijk en beeld. Of zie ik dat verkeerd?

• Spam
Anoniem: 228004 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:34:
[...]

Eigenlijk vind ik de lijst van de philips mooier. Die van Sony is wat "ouderwets" en hoekig. Vind 'm niet zo verschikkelijk mooi bij mij aan de muur (W55000) maar het beeld is mooi !

BlizzarD schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:50:
[...]
Alvast sorry als ik een noob-vraag stel, maar begrijp ik het goed dat de scart2 'uitgang' van de tv gebruikt kan worden als input voor een harddisk-recorder?

Dus dat er zo digitaal kan worden opgenomen (sd), indien je gebruikt maakt van de interne digitale tuner van de tv (bijvoorbeeld door gebruik van alphacrypt)??

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 272752 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:32:
[...]
Alvast sorry als ik een noob-vraag stel, maar begrijp ik het goed dat de scart2 'uitgang' van de tv gebruikt kan worden als input voor een harddisk-recorder?

Dus dat er zo digitaal kan worden opgenomen (sd), indien je gebruikt maakt van de interne digitale tuner van de tv (bijvoorbeeld door gebruik van alphacrypt)??
Ik kan je geen antwoord geven, maar zelfs al zou dat zo zijn dan is dat natuurlijk niet echt makkelijk, aangezien je tv zowiezo geen signaal uit zal sturen als hij niet aan staat. Je zou dus alleen op kunnen nemen wat je aan het kijken bent.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Spam
Heb vandaag mijn alphacrypt kaartje binnen gekregen met abonnement van Ziggo/@home.

Alles zou moeten werken :
  • TV = 46W5500
  • Alphacrypt kaart = 3.18 software versie
  • Alphacrypt + smartcard zitten er goed in, CI menu herkend de alphacrypt en kan de smartcard uitlezen
  • Ziggo geeft aan dat ik geauthoriseerd ben om zowel DTV als HDTV te zien
  • ik doe een quick scan met network ID 5555
En toch werkt het niet, geen kanalen worden gedetecteerd. Heeft iemand hier ervaring hiermee :?

[Voor 6% gewijzigd door Spam op 17-06-2009 21:40]

• Spam
Spam schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:39:
Heb vandaag mijn alphacrypt kaartje binnen gekregen met abonnement van Ziggo/@home.

• TV = 46W5500
  • Alphacrypt + smartcard zitten er goed in, CI menu herkend de alphacrypt en kan de smartcard uitlezen
En toch werkt het niet, geen kanalen worden gedetecteerd. Heeft iemand hier ervaring hiermee :?
Hmm, na veel proberen een full scan geprobeerd. Heel veel kanalen gevonden behalve ned 1-3 en de RTL kanalen :?

1. heb je wel storingsvrij analoog signaal?
  2. netwerk id als 05555 opgegeven?
  3. frequentie opgegeven (372 mhz in 5555 gebied meen ik)?
  4. "gratis services" opgegeven bij service type (dus niet "alle services")?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
  • TV = 46W5500
Voor het zoeken en vinden van digitale TV kanalen worden de AlphaCrypt Classic CAM en de smartcard niet gebruikt. Sterker nog: Ze hoeven niet eens in de TV te zitten. Geen Full Scan gebruiken, maar de Quick Scan. Zie verder de opmerkingen van MikeB78.

Woy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:04:
[...]
Ik kan je geen antwoord geven, maar zelfs al zou dat zo zijn dan is dat natuurlijk niet echt makkelijk, aangezien je tv zowiezo geen signaal uit zal sturen als hij niet aan staat. Je zou dus alleen op kunnen nemen wat je aan het kijken bent.
Bedankt, ik besefte zelf ook dat mijn vraag weinig hout sneed. Waar blijven de twin-tuner tv's, welke volledig automatisch kunnen communiceren met een hdd-recorder. :*)

Nu ben ik gedwongen alsnog met een settop-box (met brakke settop-box controller) en tweede smartcard te gaan werken (ik kijk tv via alphacrypt).

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-02 10:47
Ik heb even jullie hulp nodig. :)

Ik heb gespaard voor een nieuwe TV, en ik denk dat ik nu wel genoeg geld heb.
Ik ga de TV vooral gebruiken voor gamen via Xbox 360, dus belangrijkste criteria zijn goed beeld en geen input lag.
Nu was ik aan het kijken naar de KDL-37V5500, is dit een goede keus in jullie ogen? Ik heb ook naar de Samsung LE37B650 gekeken, maar het Internet@TV gebeuren leek me niet zo zinvol en ik las dat er nogal wat lag waar te nemen is.

Wat zal mijn beste keuze zijn? Ik wil een 37" Full HD _/-\o_

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

... en dat advies vraag je in een Sony-topic? :D

Ik ben zeer te spreken over mijn 37W5500. En ik XBOX360, PS3 en Wii me suf. Op de sceneselectie 'games' gaat dat prima, bij de andere presets merk je inderdaad wel iets van lag, al is het minimaal.

Ik kan hem je van harte aanbevelen.

Kan het niet laten: "Wij van WC-eend adviseren: WC-eend!" ;)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

mazterroulz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:26:
Ik heb even jullie hulp nodig. :)

Ik heb gespaard voor een nieuwe TV, en ik denk dat ik nu wel genoeg geld heb.
Ik ga de TV vooral gebruiken voor gamen via Xbox 360, dus belangrijkste criteria zijn goed beeld en geen input lag.
Nu was ik aan het kijken naar de KDL-37V5500, is dit een goede keus in jullie ogen? Ik heb ook naar de Samsung LE37B650 gekeken, maar het Internet@TV gebeuren leek me niet zo zinvol en ik las dat er nogal wat lag waar te nemen is.

Wat zal mijn beste keuze zijn? Ik wil een 37" Full HD _/-\o_
De 37V5500 bevalt mij erg goed, zie anders ook even mijn review hier op tweakers: productreview: Sony Bravia KDL-37V5500 review door BlizzarD

Als je veel gaat gamen is de Sony een betere oplossing, de Samsung heeft ook wel een z.g.n. Game Mode om de input lag te reduceren, maar heb in diverse reviews gelezen dat het beeld dan enigszins donker/minder mooi wordt. Heb dit zelf nooit gezien verder.

De Samsung heeft weer 100Hz ingebouwd zitten, de Sony 50Hz; waarbij wel gezegd mag worden dat je hier nauwelijks 'last' van zult hebben. Ik merk het alleen enkel bij van die balken met tekst a la belspelletjes/RTL Z nieuws zeg maar, tijdens het kijken van films ofzo heb ik er tot nu toe niets van gemerkt :)

Verder is het ook een kwestie van smaak, dus vergelijk de 2 eens in een winkel met elkaar.
iNSaNe-oNe schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:26:
... en dat advies vraag je in een Sony-topic? :D

Ik ben zeer te spreken over mijn 37W5500. En ik XBOX360, PS3 en Wii me suf. Op de sceneselectie 'games' gaat dat prima, bij de andere presets merk je inderdaad wel iets van lag, al is het minimaal.

Ik kan hem je van harte aanbevelen.

Kan het niet laten: "Wij van WC-eend adviseren: WC-eend!" ;)
Ik zet mijn tv, als ik ga gamen op mn PS3, nooit op de Game Mode eigenlijk :o Wellicht verklaart dat waarom ik zo slecht ben O-) Nee alle gekheid op een stokje, ik merk eigenlijk niks van de input lag.. wellicht switched hij automatisch over ofzo?

[Voor 19% gewijzigd door BlizzarD op 18-06-2009 15:03]

• Spam
Anoniem: 272752 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:23:
[...]
  1. heb je wel storingsvrij analoog signaal?
  2. netwerk id als 05555 opgegeven?
  3. frequentie opgegeven (372 mhz in 5555 gebied meen ik)?
  4. "gratis services" opgegeven bij service type (dus niet "alle services")?
Mijn antwoorden :
  1. Ja, mijn anoloog TV signaal is prima
  2. Ja
  3. nee, had 'm op 300 gezet (stond hier, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen)
  4. Nee, maar ik moet toch ook naar betaalde kanalen zoeken ?
Ga het zo gelijk proberen ;-)
ArChie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:19:
[...]

Voor het zoeken en vinden van digitale TV kanalen worden de AlphaCrypt Classic CAM en de smartcard niet gebruikt. Sterker nog: Ze hoeven niet eens in de TV te zitten. Geen Full Scan gebruiken, maar de Quick Scan. Zie verder de opmerkingen van MikeB78.
Thanks, dat wist ik niet. Wanneer word de cam dan wel gebruikt ? Het viel me wel op dat ik ook alle Film1 kanalen heb maar dat zal wel mee te maken dat ik nog in de eerste 2 weken van de DTV abonnement zit en dan zetten ze toch alles open :?

• Tazzios
Spam schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:40:
Thanks, dat wist ik niet. Wanneer word de cam dan wel gebruikt ? Het viel me wel op dat ik ook alle Film1 kanalen heb maar dat zal wel mee te maken dat ik nog in de eerste 2 weken van de DTV abonnement zit en dan zetten ze toch alles open :?
Als je beeld wil hebben (ipv alleen zwart) heb je de cam+kaart nodig om het signaal de decoderen.
gedecodeerde zenders vind hij gewoon zonder de cam+kaart je zal alleen niks kunnen zien.

Spam schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:40:
[...]
Mijn antwoorden :
  1. Ja, mijn anoloog TV signaal is prima
  2. Ja
  3. nee, had 'm op 300 gezet (stond hier, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen)
  4. Nee, maar ik moet toch ook naar betaalde kanalen zoeken ?
Ga het zo gelijk proberen ;-)
Je kunt hier het netwerk id en de frequentie opzoeken voor jouw postcode gebied.

En vraag me niet waarom, maar de quick scan werkt uitsluitend als je "gratis services" opgeeft bij service type. Dit heeft verder niets te maken met betaalzenders, deze worden ook gewoon gevonden. Probeer het en je zult zien dat het werkt.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

BlizzarD schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:59:
[...]
Ik zet mijn tv, als ik ga gamen op mn PS3, nooit op de Game Mode eigenlijk :o Wellicht verklaart dat waarom ik zo slecht ben O-) Nee alle gekheid op een stokje, ik merk eigenlijk niks van de input lag.. wellicht switched hij automatisch over ofzo?
Je TV onthoudt per ingang welke scene selectie je daarop gebruikt. Dus als je op je HDMI1 ingang eenmaal hebt ingesteld dat hij op game mode moet staan, onthoudt hij dat. Het is dus niet een global setting voor alle ingangen. Kan het zijn dat je het eerder al eens hebt ingesteld?

Ook een reden kan zijn dat je spellen speelt waarbij het niet erg is dat er een minimale lag is, maar bij first person shooters voelt de trekker wel merkbaar stroperig aan als de TV niet in game mode staat.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb al een tijdje de KDL-40U4000 van Sony en sinds 2 dagen een PS3. Nu wil ik deze uiteraard via HDMI aansluiten omdat het beeld er nu (met standaard component kabel) er zwaar belabberd uitziet. Nu start ik de PS3 met de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt zodat display instellingen ge-reset worden en zodra ik dan (nog steeds via component) beeld krijg dan krijg ik een melding dat hij een HDMI apparaat heeft gevonden en of ik die wil gebruiken voor video en audio output.
Uiteraard druk ik dan op X om verder te gaan, en switch mn televisie naar het juiste HDMI kanaal. Maar dan... ik krijg niks geen beeld, en alles blijft zwart. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?? Diezelfde hdmi kabel werkt namelijk wel als ik m'n Xbox 360 erop aansluit, dan springt het beeld en geluid direct aan.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb de over eerder gevraagde 40 E5500 nu thuis staan, maar moet zeggen dat ik echt ontzettend verbaasd ben.

Ik had eerst de dvd's en tv aangesloten..geen hd uiteraard.. het was leuk om te zien, maar je merkt echt het resolutie verschil. Toch beetje onscherp en uitgerekt. Het geluid is niet super, maar nog verbluffend wat er uit een paar kutspeakertjes kan komen. Uiteraard hoop ik dat mensen geen flatcreen kopen met goed geluid, want ja... ik neem aan dat je gewoon je audio installatie erop aansluit.

Ik had paar dagen geleden de PS3 van een vriend via hdmi op de tv aangesloten, blueraytje erin (van John Mayer...scheen nog een van de mindere blue ray te zijn). Super zwart, had nog nooit behalve uit de tv zo zart gezien,...mooie kleuren, scherm, rustig in je ogen (motionflow merk je echt in de rustigheid van het beeld)

Ben heel erg benieuwd als ik de BBC's planet Earth op blueray /720p vanaf de computer ga streamen :) dlna nog niet uitgeprobeerd.

Analoge kanaalkeuze als ik hem opstartte.. lekker makkelijk, fijne interface.

Ontwikkelaar van Gleamy

• Spam
Anoniem: 272752 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:38:
[...]

Je kunt hier het netwerk id en de frequentie opzoeken voor jouw postcode gebied.

En vraag me niet waarom, maar de quick scan werkt uitsluitend als je "gratis services" opgeeft bij service type. Dit heeft verder niets te maken met betaalzenders, deze worden ook gewoon gevonden. Probeer het en je zult zien dat het werkt.
Mijn dank _/-\o_ Alles werkt naar behoren. Vooral dat linkje was zeer behulpzaam.

Heb alle kanalen en een paar mooie HD ertussen. Helaas gaat er binnenkort op een hoop kanalen een slotje maar dat scheelt weer in de nachtrust...ik blijf nu maar zappen en kom elke keer weer iets leuks tegen :P

Spam schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:43:
[...]
Mijn dank Alles werkt naar behoren.
Mooi zo, veel plezier ermee!

Ik werk sinds een week met dezelfde combi als jij (46W5500 + alphacrypt). Net wimbledon op sport1 HD zitten kijken, wow wat een beeld... Ik heb nog geen bluray aan de tv gehangen, dat zal helemaal genieten worden 8).

• Joop
  • Laatst online: 15-02 14:58
En we kunnen verder in alweer deel 9!

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 9
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee