• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Anoniem: 257746 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:50:
bij films doet hij het ook weet niet of dit door het 24p gebeuren kan komen??
Je XBOX360 is geen 24p-bron.

En voor de derde (en laatste) keer: wat doen de presets (scene-selectie) van je W4500 als je die verandert? Heeft dat nog invloed op je beleving? En vind je het uberhaupt hinderlijk?

... en oranje! :P

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tazzios schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:42:
[...]

ik las ergens dat de 1e scart aansluiting ook wel eens een uitgang wilde/kan zijn
:|
Volgens mijn boekje kan dat idd, alleen dan via de 2e scart aansluiting :) Deze kan tv beelden, signaal van AV1 (scart) of AV3 (composiet) doorgeven. Vrij beperkt dus, maar voor de liefhebber is het wel mogelijk ;)

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-03-2022
Al een specifieke dag/datum bekend wanneer de Z5500 uit gaat komen ?!

edit: Aha,.. idd al op kieskeurig,.. moet misschien minder Tweakers Pricewatch als de 'heilige graal' zien, daar staan ze er nog niet bij namelijk.

[Voor 52% gewijzigd door Frenzy_LS op 16-06-2009 11:54]

• lion
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-03 06:06
volgens mij zijn ze al beschikbaar:

KDL-40Z5500
http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/335515/#prijzen

KDL-46Z5500
http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/335521/#prijzen

[Voor 6% gewijzigd door lion op 16-06-2009 11:53]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47
BlizzarD schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:50:
[...]

Volgens mijn boekje kan dat idd, alleen dan via de 2e scart aansluiting :) Deze kan tv beelden, signaal van AV1 (scart) of AV3 (composiet) doorgeven. Vrij beperkt dus, maar voor de liefhebber is het wel mogelijk ;)
bedankt voor je antwoord blizzard.

weet ik iniedergeval dat ik met SD input de ambilightset kan gebruiken. :*)
en verder een beetje hopen dat er met HD input als nog SD output is.

• lion
Volgens mij is er niet echt veel belangstelling voor de Z5500. Ik lees er in ieder geval heel weinig over. Kan iemand mij vertellen of er een speciale reden is?

Ben op het moment aan het twijfelen tussen Sony KDL-46Z5500 en Philips 47PFL9664H

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tazzios schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:11:
[...]

bedankt voor je antwoord blizzard.

weet ik iniedergeval dat ik met SD input de ambilightset kan gebruiken. :*)
en verder een beetje hopen dat er met HD input als nog SD output is.
Zoals ik het begrijp word er geen HD signaal doorgegeven naar de SD uitgang. Op de Sony site kun je ook de handleiding van de V5500 serie downloaden ;)

iStockphoto | 14x Longi Solar 455Wp (6.370Wp), 20° N/NO, hellingshoek 20° | 8x Solar Frontier SF170 (1.360Wp), Oost/West, hellingshoek 10°

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
lion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:37:
Volgens mij is er niet echt veel belangstelling voor de Z5500. Ik lees er in ieder geval heel weinig over. Kan iemand mij vertellen of er een speciale reden is?

Ben op het moment aan het twijfelen tussen Sony KDL-46Z5500 en Philips 47PFL9664H
Ik vind hem wel interessant, wil eigenlijk mijn 40v3000 vervangen voor een wat groter toestel. Maar die 2k laagste prijs trekt mij wat minder, als die wat minder wordt dan wil ik de koop nog wel overwegen.

[Voor 4% gewijzigd door StephaN900 op 16-06-2009 17:49]

• Tazzios
BlizzarD schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:34:
[...]

Zoals ik het begrijp word er geen HD signaal doorgegeven naar de SD uitgang. Op de Sony site kun je ook de handleiding van de V5500 serie downloaden ;)
handleiding is een idee ja ! O-)
info van pagina 39NL:
av2 dient als uitgang voor behalve bij input van; HDMI component of PC-in.
blijft alleen Tv tuner en scart over.
Component ondersteunt wel HD, maar dar zou ik nog niks aan hebben aangezien ik component in SD kwaliteit nodig heb. (klinkt eng he ;) )

Maar goed de aanschaf van deze TV staat toch alvast
we zien daarna wel hoe alles aan elkaar geknopt wordt. :+

Anoniem: 228004

lion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:37:

Hier twijfelt men precies tussen de zelfde toestellen als bij jou. Het zijn de enige tv's die ik een mooie, minimalistische, niet al te glanzende, rand om het scherm vind hebben. Nu nog wachten tot ze echt te koop zijn.

• lion
Anoniem: 228004 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:34:
[...]

Hier twijfelt men precies tussen de zelfde toestellen als bij jou. Het zijn de enige tv's die ik een mooie, minimalistische, niet al te glanzende, rand om het scherm vind hebben. Nu nog wachten tot ze echt te koop zijn.
Hij is al te koop.

http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/335521/#prijzen

Hoe staat het eigenlijk met de kwaliteit van philips tegenover sony tv's in het algemeen?

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:40
Ik heb hem even bekeken maar ik denk dat je beter voor de samsung b750 kunt gaan. Beter in de specs, veel goedkoper dus als je zoiets koopt is het alleen op basis van smaak qua uiterlijk en beeld. Of zie ik dat verkeerd?

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-03 18:58
Anoniem: 228004 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:34:
[...]

Eigenlijk vind ik de lijst van de philips mooier. Die van Sony is wat "ouderwets" en hoekig. Vind 'm niet zo verschikkelijk mooi bij mij aan de muur (W55000) maar het beeld is mooi !

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Anoniem: 272752

BlizzarD schreef op maandag 15 juni 2009 @ 19:50:
[...]
Alvast sorry als ik een noob-vraag stel, maar begrijp ik het goed dat de scart2 'uitgang' van de tv gebruikt kan worden als input voor een harddisk-recorder?

Dus dat er zo digitaal kan worden opgenomen (sd), indien je gebruikt maakt van de interne digitale tuner van de tv (bijvoorbeeld door gebruik van alphacrypt)??

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 272752 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:32:
[...]
Alvast sorry als ik een noob-vraag stel, maar begrijp ik het goed dat de scart2 'uitgang' van de tv gebruikt kan worden als input voor een harddisk-recorder?

Dus dat er zo digitaal kan worden opgenomen (sd), indien je gebruikt maakt van de interne digitale tuner van de tv (bijvoorbeeld door gebruik van alphacrypt)??
Ik kan je geen antwoord geven, maar zelfs al zou dat zo zijn dan is dat natuurlijk niet echt makkelijk, aangezien je tv zowiezo geen signaal uit zal sturen als hij niet aan staat. Je zou dus alleen op kunnen nemen wat je aan het kijken bent.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Spam
Heb vandaag mijn alphacrypt kaartje binnen gekregen met abonnement van Ziggo/@home.

Alles zou moeten werken :
  • TV = 46W5500
  • Alphacrypt kaart = 3.18 software versie
  • Alphacrypt + smartcard zitten er goed in, CI menu herkend de alphacrypt en kan de smartcard uitlezen
  • Ziggo geeft aan dat ik geauthoriseerd ben om zowel DTV als HDTV te zien
  • ik doe een quick scan met network ID 5555
En toch werkt het niet, geen kanalen worden gedetecteerd. Heeft iemand hier ervaring hiermee :?

[Voor 6% gewijzigd door Spam op 17-06-2009 21:40]

• Spam
Spam schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:39:
Heb vandaag mijn alphacrypt kaartje binnen gekregen met abonnement van Ziggo/@home.

• TV = 46W5500
  • Alphacrypt + smartcard zitten er goed in, CI menu herkend de alphacrypt en kan de smartcard uitlezen
En toch werkt het niet, geen kanalen worden gedetecteerd. Heeft iemand hier ervaring hiermee :?
Hmm, na veel proberen een full scan geprobeerd. Heel veel kanalen gevonden behalve ned 1-3 en de RTL kanalen :?

1. heb je wel storingsvrij analoog signaal?
  2. netwerk id als 05555 opgegeven?
  3. frequentie opgegeven (372 mhz in 5555 gebied meen ik)?
  4. "gratis services" opgegeven bij service type (dus niet "alle services")?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
  • TV = 46W5500
Voor het zoeken en vinden van digitale TV kanalen worden de AlphaCrypt Classic CAM en de smartcard niet gebruikt. Sterker nog: Ze hoeven niet eens in de TV te zitten. Geen Full Scan gebruiken, maar de Quick Scan. Zie verder de opmerkingen van MikeB78.

Woy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:04:
[...]
Ik kan je geen antwoord geven, maar zelfs al zou dat zo zijn dan is dat natuurlijk niet echt makkelijk, aangezien je tv zowiezo geen signaal uit zal sturen als hij niet aan staat. Je zou dus alleen op kunnen nemen wat je aan het kijken bent.
Bedankt, ik besefte zelf ook dat mijn vraag weinig hout sneed. Waar blijven de twin-tuner tv's, welke volledig automatisch kunnen communiceren met een hdd-recorder. :*)

Nu ben ik gedwongen alsnog met een settop-box (met brakke settop-box controller) en tweede smartcard te gaan werken (ik kijk tv via alphacrypt).

• mazterroulz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-02 10:47
Ik heb even jullie hulp nodig. :)

Ik heb gespaard voor een nieuwe TV, en ik denk dat ik nu wel genoeg geld heb.
Ik ga de TV vooral gebruiken voor gamen via Xbox 360, dus belangrijkste criteria zijn goed beeld en geen input lag.
Nu was ik aan het kijken naar de KDL-37V5500, is dit een goede keus in jullie ogen? Ik heb ook naar de Samsung LE37B650 gekeken, maar het Internet@TV gebeuren leek me niet zo zinvol en ik las dat er nogal wat lag waar te nemen is.

Wat zal mijn beste keuze zijn? Ik wil een 37" Full HD _/-\o_

• iNSaNe-oNe
  • Nu online

iNSaNe-oNe

... en dat advies vraag je in een Sony-topic? :D

Ik ben zeer te spreken over mijn 37W5500. En ik XBOX360, PS3 en Wii me suf. Op de sceneselectie 'games' gaat dat prima, bij de andere presets merk je inderdaad wel iets van lag, al is het minimaal.

Ik kan hem je van harte aanbevelen.

Kan het niet laten: "Wij van WC-eend adviseren: WC-eend!" ;)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

mazterroulz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:26:
Ik heb even jullie hulp nodig. :)

Ik heb gespaard voor een nieuwe TV, en ik denk dat ik nu wel genoeg geld heb.
Ik ga de TV vooral gebruiken voor gamen via Xbox 360, dus belangrijkste criteria zijn goed beeld en geen input lag.
Nu was ik aan het kijken naar de KDL-37V5500, is dit een goede keus in jullie ogen? Ik heb ook naar de Samsung LE37B650 gekeken, maar het Internet@TV gebeuren leek me niet zo zinvol en ik las dat er nogal wat lag waar te nemen is.

Wat zal mijn beste keuze zijn? Ik wil een 37" Full HD _/-\o_
De 37V5500 bevalt mij erg goed, zie anders ook even mijn review hier op tweakers: productreview: Sony Bravia KDL-37V5500 review door BlizzarD

Als je veel gaat gamen is de Sony een betere oplossing, de Samsung heeft ook wel een z.g.n. Game Mode om de input lag te reduceren, maar heb in diverse reviews gelezen dat het beeld dan enigszins donker/minder mooi wordt. Heb dit zelf nooit gezien verder.

De Samsung heeft weer 100Hz ingebouwd zitten, de Sony 50Hz; waarbij wel gezegd mag worden dat je hier nauwelijks 'last' van zult hebben. Ik merk het alleen enkel bij van die balken met tekst a la belspelletjes/RTL Z nieuws zeg maar, tijdens het kijken van films ofzo heb ik er tot nu toe niets van gemerkt :)

Verder is het ook een kwestie van smaak, dus vergelijk de 2 eens in een winkel met elkaar.
iNSaNe-oNe schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:26:
... en dat advies vraag je in een Sony-topic? :D

Ik ben zeer te spreken over mijn 37W5500. En ik XBOX360, PS3 en Wii me suf. Op de sceneselectie 'games' gaat dat prima, bij de andere presets merk je inderdaad wel iets van lag, al is het minimaal.

Ik kan hem je van harte aanbevelen.

Kan het niet laten: "Wij van WC-eend adviseren: WC-eend!" ;)
Ik zet mijn tv, als ik ga gamen op mn PS3, nooit op de Game Mode eigenlijk :o Wellicht verklaart dat waarom ik zo slecht ben O-) Nee alle gekheid op een stokje, ik merk eigenlijk niks van de input lag.. wellicht switched hij automatisch over ofzo?

[Voor 19% gewijzigd door BlizzarD op 18-06-2009 15:03]

• Spam
Anoniem: 272752 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:23:
[...]
  1. heb je wel storingsvrij analoog signaal?
  2. netwerk id als 05555 opgegeven?
  3. frequentie opgegeven (372 mhz in 5555 gebied meen ik)?
  4. "gratis services" opgegeven bij service type (dus niet "alle services")?
Mijn antwoorden :
  1. Ja, mijn anoloog TV signaal is prima
  2. Ja
  3. nee, had 'm op 300 gezet (stond hier, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen)
  4. Nee, maar ik moet toch ook naar betaalde kanalen zoeken ?
Ga het zo gelijk proberen ;-)
ArChie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:19:
[...]

Voor het zoeken en vinden van digitale TV kanalen worden de AlphaCrypt Classic CAM en de smartcard niet gebruikt. Sterker nog: Ze hoeven niet eens in de TV te zitten. Geen Full Scan gebruiken, maar de Quick Scan. Zie verder de opmerkingen van MikeB78.
Thanks, dat wist ik niet. Wanneer word de cam dan wel gebruikt ? Het viel me wel op dat ik ook alle Film1 kanalen heb maar dat zal wel mee te maken dat ik nog in de eerste 2 weken van de DTV abonnement zit en dan zetten ze toch alles open :?

• Tazzios
Spam schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:40:
Thanks, dat wist ik niet. Wanneer word de cam dan wel gebruikt ? Het viel me wel op dat ik ook alle Film1 kanalen heb maar dat zal wel mee te maken dat ik nog in de eerste 2 weken van de DTV abonnement zit en dan zetten ze toch alles open :?
Als je beeld wil hebben (ipv alleen zwart) heb je de cam+kaart nodig om het signaal de decoderen.
gedecodeerde zenders vind hij gewoon zonder de cam+kaart je zal alleen niks kunnen zien.

Spam schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:40:
[...]
Mijn antwoorden :
  1. Ja, mijn anoloog TV signaal is prima
  2. Ja
  3. nee, had 'm op 300 gezet (stond hier, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen)
  4. Nee, maar ik moet toch ook naar betaalde kanalen zoeken ?
Ga het zo gelijk proberen ;-)
Je kunt hier het netwerk id en de frequentie opzoeken voor jouw postcode gebied.

En vraag me niet waarom, maar de quick scan werkt uitsluitend als je "gratis services" opgeeft bij service type. Dit heeft verder niets te maken met betaalzenders, deze worden ook gewoon gevonden. Probeer het en je zult zien dat het werkt.

• iNSaNe-oNe
  • Nu online

iNSaNe-oNe

BlizzarD schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:59:
[...]
Ik zet mijn tv, als ik ga gamen op mn PS3, nooit op de Game Mode eigenlijk :o Wellicht verklaart dat waarom ik zo slecht ben O-) Nee alle gekheid op een stokje, ik merk eigenlijk niks van de input lag.. wellicht switched hij automatisch over ofzo?
Je TV onthoudt per ingang welke scene selectie je daarop gebruikt. Dus als je op je HDMI1 ingang eenmaal hebt ingesteld dat hij op game mode moet staan, onthoudt hij dat. Het is dus niet een global setting voor alle ingangen. Kan het zijn dat je het eerder al eens hebt ingesteld?

Ook een reden kan zijn dat je spellen speelt waarbij het niet erg is dat er een minimale lag is, maar bij first person shooters voelt de trekker wel merkbaar stroperig aan als de TV niet in game mode staat.

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb al een tijdje de KDL-40U4000 van Sony en sinds 2 dagen een PS3. Nu wil ik deze uiteraard via HDMI aansluiten omdat het beeld er nu (met standaard component kabel) er zwaar belabberd uitziet. Nu start ik de PS3 met de aan/uit knop een aantal seconden ingedrukt zodat display instellingen ge-reset worden en zodra ik dan (nog steeds via component) beeld krijg dan krijg ik een melding dat hij een HDMI apparaat heeft gevonden en of ik die wil gebruiken voor video en audio output.
Uiteraard druk ik dan op X om verder te gaan, en switch mn televisie naar het juiste HDMI kanaal. Maar dan... ik krijg niks geen beeld, en alles blijft zwart. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?? Diezelfde hdmi kabel werkt namelijk wel als ik m'n Xbox 360 erop aansluit, dan springt het beeld en geluid direct aan.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb de over eerder gevraagde 40 E5500 nu thuis staan, maar moet zeggen dat ik echt ontzettend verbaasd ben.

Ik had eerst de dvd's en tv aangesloten..geen hd uiteraard.. het was leuk om te zien, maar je merkt echt het resolutie verschil. Toch beetje onscherp en uitgerekt. Het geluid is niet super, maar nog verbluffend wat er uit een paar kutspeakertjes kan komen. Uiteraard hoop ik dat mensen geen flatcreen kopen met goed geluid, want ja... ik neem aan dat je gewoon je audio installatie erop aansluit.

Ik had paar dagen geleden de PS3 van een vriend via hdmi op de tv aangesloten, blueraytje erin (van John Mayer...scheen nog een van de mindere blue ray te zijn). Super zwart, had nog nooit behalve uit de tv zo zart gezien,...mooie kleuren, scherm, rustig in je ogen (motionflow merk je echt in de rustigheid van het beeld)

Ben heel erg benieuwd als ik de BBC's planet Earth op blueray /720p vanaf de computer ga streamen :) dlna nog niet uitgeprobeerd.

Analoge kanaalkeuze als ik hem opstartte.. lekker makkelijk, fijne interface.

Ontwikkelaar van Gleamy

• Spam
Anoniem: 272752 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:38:
[...]

Je kunt hier het netwerk id en de frequentie opzoeken voor jouw postcode gebied.

En vraag me niet waarom, maar de quick scan werkt uitsluitend als je "gratis services" opgeeft bij service type. Dit heeft verder niets te maken met betaalzenders, deze worden ook gewoon gevonden. Probeer het en je zult zien dat het werkt.
Mijn dank _/-\o_ Alles werkt naar behoren. Vooral dat linkje was zeer behulpzaam.

Heb alle kanalen en een paar mooie HD ertussen. Helaas gaat er binnenkort op een hoop kanalen een slotje maar dat scheelt weer in de nachtrust...ik blijf nu maar zappen en kom elke keer weer iets leuks tegen :P

Spam schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:43:
[...]
Mijn dank Alles werkt naar behoren.
Mooi zo, veel plezier ermee!

Ik werk sinds een week met dezelfde combi als jij (46W5500 + alphacrypt). Net wimbledon op sport1 HD zitten kijken, wow wat een beeld... Ik heb nog geen bluray aan de tv gehangen, dat zal helemaal genieten worden 8).

• Joop
  • Laatst online: 27-03 20:54
En we kunnen verder in alweer deel 9!

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 9
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee