[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 167.979 views

Onderwerpen

Alle 83 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iem mij het verschil uitleggen tussen volgende modellen:
KDL-46W4500 en KDL-46W4720
Het W4720 verkopen ze in de selexion winkels. Betreft dit hier een model met minder mogelijkheden voor de prijs van het eerste klas model 46W4500??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 02:49:
Kan er iem mij het verschil uitleggen tussen volgende modellen:
KDL-46W4500 en KDL-46W4720
Het W4720 verkopen ze in de selexion winkels. Betreft dit hier een model met minder mogelijkheden voor de prijs van het eerste klas model 46W4500??
Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt zou hebben en/of de de Sony BRAVIA topics had doorgenomen had je het volgende kunnen vinden:

[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 8
[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand hier meer informatie over de nieuwe W5500 serie die in maart uit zou moeten komen? Wellicht dat er iemand van Sony NL mee leest? ;)

Op een Franse site kwam ik voor de 46" een pre-order prijs van EUR 1799,- tegen. Nieuwe features zouden o.a. Bravia Engine 3 en widgets (internet tv??) zijn, maar erg veel informatie is er nog niet te vinden. Ben ook erg benieuwd naar het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:28:
Heeft er iemand hier meer informatie over de nieuwe W5500 serie die in maart uit zou moeten komen? Wellicht dat er iemand van Sony NL mee leest? ;)

Op een Franse site kwam ik voor de 46" een pre-order prijs van EUR 1799,- tegen. Nieuwe features zouden o.a. Bravia Engine 3 en widgets (internet tv??) zijn, maar erg veel informatie is er nog niet te vinden. Ben ook erg benieuwd naar het design.
Design + enkele kenmerken: http://www.sonystyle.com/...oryId=8198552921644539863 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de Amerikaanse serie, de Europese serie is nu officieel aangekondigd:
http://presscentre.sony.e...eleaseID=332&NewsAreaID=2
http://www.sony.nl/article/id/1232547686387

Hier staan een aantal nieuwe modellen tussen:
http://www.sony.nl/product/tvp-32-40-sony-bravia-tv
http://www.sony.nl/product/tvp-46-70-sony-bravia-tv

Informatie en specificaties 40w5500:
http://www.sony.nl/product/t32-w-series/kdl-40w5500

Informatie en specificaties 46w5500:
http://www.sony.nl/product/t46-w-series/kdl-46w5500

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 14:28:

Hier kwam ik toevallig prijzen tegen van de nieuwe modellen, wel in ponden maar heb je een beetje een beeld.

Wat heeft die 40WE5W trouwens een mooi design zeg. Dat witte kleurtje staat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:48

Leon

Rise Of The Robots

Ik ben benieuwd wat de levensduur van de andere backlights is die sony gaat gebruiken, HCFL gebruiken in plaats van CCFL (Hot vs Cold Cathode Fluorescent Lamp).

Ik las namelijk dat een van de nadelen van HCFL is dat de levensduur korter is.

Iemand die hier iets meer over weet?

Wat me ook opvalt is het ontbreken van xvYCC,een 8 bits panel ipv een 10 bits paneel en geen WCG-CCFL.

Waarom zouden dat gedaan hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door Leon op 16-02-2009 19:32 ]

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Guidomei & DyStiC! _/-\o_

Snap niet hoe ik die info op sony.nl gemist heb. Of het is er vandaag pas opgezet, of ik moet dringend weer eens langs de opticien.... :+

Ik vind het design van de W5500 erg mooi vergeleken met de W4500. BE3 en die verdubbelde contrastratio klinken prima (uiteraard nog weinig zinnigs over te zeggen zonder het ding live te hebben zien spelen). Goeie timing ook van Sony, ik was van plan om eind maart de 46W4500 aan te schaffen...dat zal nu hoogstwaarschijnlijk de 46W5500 gaan worden :) .

Interessant vond ik ook het volgende regeltje in de technische specificatie:

CI+ (met ondersteunde kabeloperators): JA

Ik ben geen expert, maar volgens mij zou dit betekenen dat als een kabelboer (ziggo) over gaat naar CI+, de interne decoder niet bij voorbaat waardeloos wordt. Vraag me af of dit dan i.c.m. de bestaande alphacrypt CAM zou blijven werken? Of zou er dan toch een andere (CI+ compatible?) CAM moeten worden gebruikt?

p.s. ik zie dat ook de DLNA functie is opgewaardeerd: nu ook video in plaats van alleen muziek+foto.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:58:
Interessant vond ik ook het volgende regeltje in de technische specificatie:

CI+ (met ondersteunde kabeloperators): JA

Ik ben geen expert, maar volgens mij zou dit betekenen dat als een kabelboer (ziggo) over gaat naar CI+, de interne decoder niet bij voorbaat waardeloos wordt. Vraag me af of dit dan i.c.m. de bestaande alphacrypt CAM zou blijven werken? Of zou er dan toch een andere (CI+ compatible?) CAM moeten worden gebruikt?
Er staat ook:
Bekijk gratis HD- en SD- en kabeluitzendingen via de ether met de geïntegreerde MPEG-4 AVC-tuner (ontvangt ook analoog)*
Wat bedoelen ze met een "kabeluitzending via de ether"???

Ook staan er weer de nodige regeltjes zoals
Bekijk kabeluitzendingen met de geïntegreerde digitale kabeltuner (afhankelijk van het land en alleen met ondersteunde operators)
en
De HDTV-tuner van Sony voldoet aan de DVB-T- en DVB-C HD-uitzendspecificaties die momenteel in verschillende Europese landen zijn geïmplementeerd. Vraag uw dealer naar de uitzendspecificaties van uw land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 07:51:
[...]

Er staat ook:

[...]

Wat bedoelen ze met een "kabeluitzending via de ether"???

Ook staan er weer de nodige regeltjes zoals

[...]

en

[...]
Met de Ether word digitenne bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Hier ook verkoopprijzen in euro's (afkomstig uit luxemburg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Waar blijft de Z serie, o.a. Z5100 of XBR 9-Series? Hier zeggen ze dat het in lente komt.
Ik dacht dat Sony 2 x per jaar met nieuwe modellen kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:08:
Hier ook verkoopprijzen in euro's (afkomstig uit luxemburg).
Luxemburg heeft volgens mij een zeer laag btw tarief vergeleken met NL. Wat dat betreft lijken de Duitse en Engelse prijzen mij een betere indicatie. Ik verwacht hier dan ook een introductieprijs van rond de € 1799,- voor de 46W5500.
Zhadum schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 18:32:
Waar blijft de Z serie, o.a. Z5100 of XBR 9-Series? Hier zeggen ze dat het in lente komt.
Ik dacht dat Sony 2 x per jaar met nieuwe modellen kwam?
Dit zijn USA modellen. In Europa staat voor dit jaar nog de Z5500 (juni) en de X5500 (najaar) op het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25

DDX

Groothandel zie ik een paar 5500's al te koop staan.

KDL40E5500E e1064
KDL40W5500E e961

ter vergelijk de 4x00 versies :

KDL40E4000AEP e1081
KDL40W4500AEP e1115

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds dit weekend een 52z4500 :) via http://www.sonyplaza.nl (te A’dam) deze hadden een mooie aanbieding en het toestel in voorraad. tw: 2400 incl 5 jaar sony garantie. Dat was goedkoper dan de goedkoopste in de prijsvergelijkers. Ik had hem in eerste instantie gewoon op de voet staan, maar daar is hij wel een beetje te groot. Direct een muurbeugel gehaald de multibracket gekocht bij polectro. http://www.polectro.nl/mu...rbevestiging-p-20658.html De 3 cm van de muur is net te doen ivm de aansluitingen op de achterzijde. Korter op de muur gaat niet, of je moet niets achter in de tv willen steken. Wat wel een beetje eng is, dat hij op maar twee schroefjes hangt. De bugel zit met 6 schroeven in de muur, maat de tv kan er maar 2 kwijt…. Deed mij denken aan die reclame (kaboem). Maar hij hangt nog steeds. Zonder voet is hij 34kg.

Ik kijk digitaal via de satelliet. Dat doe ik via de pc met floppydtv kaartjes. De pc heeft een HDMI aansluiting met een video kaartje op het moederbord. Ik heb de pc ingesteld op 1080P en de tv geeft aan dat hij dit signaal ook aangeboden krijgt. (Weet iemand of de pc al de beeldinformatie nu upschaalt naar 1080P. Het beeld is in ieder geval prima. Ook de dvd's (4gb) die op de HDD zien er goed uit. Wat ik bijzonder vindt is dat de analoge tv ook best goed te kijken is. Natuurlijk zie je wel verschil tussen digitaal en analoog kijken, maar het is echt niet zo slecht als ik verwacht had.
Ik zit in UPC gebied, dus voorlopig geen digitaal beeld via de kabel via de ingebouwde decoder op NL 1,2 en 3 en SBS6 na. Want deze worden vrij verzonden. Tenminste ik kan ze nu ontvangen.
Ik heb nog wat vraagjes, misschien dat jullie mij kunnen helpen.

1) Als ik de Motionflow op Max zet. Staat de tv dan in 200Hz? Want de gebruiksaanwijzing zegt hier niets over.
2) Het gebruik van Guide, werkt dat niet in UPC gebied? Zover ik het begrijp zitten er twee Guids in. 1 voor de analoge kanalen en een aparte voor de digitale kanalen. Ik heb de tv aangesloten op internet, dus verwacht ik dat de tv de guide van informatie kan voorzien. Maar niets hoor… Kan iemand mij op weg helpen. Want de guide van de satelliet vind ik geweldig. Ik zou de guide ook graag in de analoge stand van de tv willen gebruiken. Omdat ik de pc en zijn kaartjes wel kan bedienen, maar dat niet altijd handig is voor de rest van de fam.
3) De pc laat een heel klein zwart randje van 1cm zien aan elke rand links en rechts iets groter dan boven en onder. Niet iets heel ergs, maar toch. Is dit normaal?

AL met al, prima tv. In eerste instantie toch wel een beetje groot, maar nu hij aan de muur hangt ben ik er al weer een beetje aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
DDX schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:12:

KDL40E5500E e1064
KDL40W5500E e961

KDL40E4000AEP e1081
KDL40W4500AEP e1115
Da's nog best een verschil(postief in mijn geval ;)) Ik zat te azen op een 40W4500, maar als je groothandelprijzen kloppen dan is een 40W5500 gezien de leverproblemen op verschillende plaatsen helemaal geen gekke optie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

eta bij de KDL40W5500E is 12/3
en bij de KDL40W4500AEP 19/2
Maargoed ik zou niet de 4500 meer kopen, tenzij er een leuke aanbieding oid is.

(Toch wel weer jammer dat de ZX1 die nog niet eens echt leverbaar is nu alweer outdated, terwijl ding extreem duur is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 09:13:
[...]

Met de Ether word digitenne bedoeld.
...ja, maar hoe krijg je een kabeluitzending door de ether?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik op mijn 52Z4500 een digitaal UPC kanaal selecteer en dan op de afstandbediening op de i+ toets druk voor info dan verschijnt er op het scherm links boven 576/25Hz, moet dit niet 1080P/200Hz zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 00:00:
Wanneer ik op mijn 52Z4500 een digitaal UPC kanaal selecteer en dan op de afstandbediening op de i+ toets druk voor info dan verschijnt er op het scherm links boven 576/25Hz, moet dit niet 1080P/200Hz zijn?
Ik vermoed dat het aan de zender ligt. SD zenders zijn bij mij ook 576/xx. De HD zenders zijn 1080/xx (ik weet die xx even niet en zit niet voor mijn TV). HD content (films, TV series allen gedowload) geven via mijn CFULLHDMA meestal 1080/60 of 720/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, even een vraagje over de 40w4500.

Ik heb zelf het toestel en heb een mijn digitenne kaartje rechtstreeks in de tv zitten. Nu is om de zoveel tijd (steeds verschillend) mijn zenders weg. Dan moet ik ze weer opnieuw zoeken. Hebben meerdere mensen hier last van? Heeft iemand er misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:09
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:25:
Hoi, even een vraagje over de 40w4500.

Ik heb zelf het toestel en heb een mijn digitenne kaartje rechtstreeks in de tv zitten. Nu is om de zoveel tijd (steeds verschillend) mijn zenders weg. Dan moet ik ze weer opnieuw zoeken. Hebben meerdere mensen hier last van? Heeft iemand er misschien een oplossing voor?
Probeer eens de Auto-update functie op de tv uit te zetten. (zit ergens onder de instellingen voor het digitale signaal).

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:57
Hmm stond zelf ook op het punt een 40W4500 aan te schaffen maar deze komt pas de 24e weer bij Sony aan in Nederland. Dan toch maar een paar weekjes wachten en maar meteen de 40W5500 aanschaffen. Als ik het zo lees scheelt het en in prijs en krijg je er weer meer voor (hoger contrast + Bravia Engine 3)

Wachten blijft vervelend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:29:De pc heeft een HDMI aansluiting met een video kaartje op het moederbord. Ik heb de pc ingesteld op 1080P en de tv geeft aan dat hij dit signaal ook aangeboden krijgt. (Weet iemand of de pc al de beeldinformatie nu upschaalt naar 1080P
De PC doet idd de upscaling (afhankelijk van de software die je als player gebruikt natuurlijk, want dat kan je vast instellen).
Wat ik me afvraag eigenlijk, zijn er mensen die het HDMI signaal van de PC vergeleken hebben met de VGA uitgang?
Ikzelf heb namelijk een V2500 720p (oud, jaja...) maar daar krijg ik veel beter beeld als ik 1:1 pixelmapping doe (1360x768) via de VGA dan als ik de HDMI uitgang pak op 1280x720. Is dat bij de nieuwere TV's ook zo?
De teksten in windows zijn dat tenminste goed te lezen, en ik heb natuurlijk een paar pixels meer als ik film kijk (geen zwarte randen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hotzenwalder en @Angelus1753
Bedankt voor jullie reactie.

Het is natuurlijk alleen digitaal en niet gelijk HD. Vandaar dat het 576 is.... had ik even niet aan gedacht.

Fijn dat de pc de upscaling voor zijn rekening neemt, dat komt de DvD's op mijn HD ook ten goede. Ik schat dan in dat het vooralsnog beter tv kijken is via de Floppy kaart in mijn PC dan via het aangeboden digitale signaal van de kabelboer met het meegeleverde UPC kastje. Want dan heb ik een 1080p geupscaalt digitaal signaal. Tegen een 576 digitale signaal van UPC. Of heb ik dat mis?

Mijn tv heb ik nooit via VGA aangestuurd, dus ik kan niet vertellen of dit een verschil in beeld oplevert. Wel heb ik pas bij mijn ouders de laptop aangesloten via de VGA. Dit is een plasma (Samsung) Ik moet zeggen dat dit een prima beeldresultaat heeft, maar wat het beeld verschil tussen HDMI en VGA is… kan ik je niet vertellen.

Verwijderd

Het klein zwart randje ik het beeld van de LCD wat ik eerder vermelde (+/- 1cm aan elke rand links en rechts iets groter dan boven en onder) heb ik kunnen oplossen door de video driver van mijn PC op 50Hz te zetten. -Stond op 66Hz- Ik ga ervan uit dat de LCD het signaal van de pc nadat dit binnen is gekomen bij de LCD zelf weer op 200Hz zet.

Verwijderd

DDX schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:44:
eta bij de KDL40W5500E is 12/3
en bij de KDL40W4500AEP 19/2
Maargoed ik zou niet de 4500 meer kopen, tenzij er een leuke aanbieding oid is.

(Toch wel weer jammer dat de ZX1 die nog niet eens echt leverbaar is nu alweer outdated, terwijl ding extreem duur is...)
Bron? De ZX1 blijft gewoon doorlopen, en is zeker niet outdated!

• DDX

DDX

Ik bedoel met outdated, de oude be2 engine ?

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

@Sandersander:

Wat betreft dat zwarte randje, heb je wel de 1:1 PixelMapping aangezet? In de handleiding op pagina 44 bij Beeldregeling (Beeldbereik > Hoge Resolutie). Was bij mij hetzelfde.

En ik vroeg me ook al af inderdaad of MotionFlow op Max idd 200hz betekent. Het beeld wordt wel erg onrealistisch op Max.

Ik heb heel me beugel ook compleet en ga hem binnenkort aan de (Gibo) muur hangen. Nu maar hopen dat er geen stukken uit me muur breken en me tv naar beneden stuitert. Ik heb een beugel met een arm eraan namelijk om hem naar de eettafel te kunne draaien. Laten we hopen dat het goed gaat haha....

If you`re not first, you`re last .

Verwijderd

DDX schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:12:

KDL40E5500E e1064
KDL40W5500E e961

KDL40E4000AEP e1081
KDL40W4500AEP e1115
Kun jij dan ook al iets zeggen over de vermoedelijke verkoopprijs? Ik heb geen idee hoeveel procent winstmarge een webwinkel hanteert.

Verwijderd

@G64

1:1 PixelMapping had ik nog niet aangezet! Prima tip, bedankt. Ik moet de pc wel nog steeds op 50Hz houden, want 66Hz blijft zwarte randen geven. Denk je dat de 50Hz van de pc door de tv weer naar 200Hz wordt gezet? (indien MotionFlow Max dit idd regelt)?

Ivm je beugel... Er zijn speciale pluggen bij de bouwmarkt die extra gewicht aankunnen. Die heb ik voor de zekerheid ook gebruikt. Juist als een draaiarm gebruikt zou ik dit zeker doen. Er zal dan namelijk wel wat extra krachten op de beugel/schroeven komen. Gibo hé... Ik heb mijn LCD in een muur van beton, dat was al spannend :-). Het is wel handig om een paar extra handen te hebben bij het ophangen. Suc6.

• prinsrichard
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 16:23
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:49:
[...]

...ja, maar hoe krijg je een kabeluitzending door de ether?
Ik heb even op de sony pagina's uit andere landen gekeken (gewoon .nl verwisselt met bv. .fr.)
Het is duidelijk een typfout :P, maar ik wou gewoon even kijken.
franse sony zegt: Watch the High Definition terrestrial channels through the tuner TNT HD (MPEG-4) integrated (also receives analogue channels) .** The Sony HDTV tuner is compliant with HD broadcasting DVB-T and DVB-C, currently in force in several European countries please consult your supplier for information on the regulation of broadcasting in your country.
Duitse sony zegt: Mit dem integrierten MPEG-4 AVC-Empfänger genießen Sie frei empfangbare terrestrische und Kabelübertragungen in HD und SD (auch für Analogempfang)*
In de engelse sonywebsite is deze regel weggelaten. Het valt op dat ze blijkbaar alleen de feature listen als het verkrijgbaar is (Duitsland heeft denk ik dvb-t en kabel cams, frankrijk alleen dvb-t en engeland helemaal niks). Als er op de nederlandse pagina iets over kabel staat is dat blijkbaar nu of in de toekomst verkrijgbaar. Heeft UPC soms wel een kabelcam? Misschien weet sony meer over het ziggo cam verhaal dan wij?
Ik hoop het laatste :9~

[ Voor 50% gewijzigd door prinsrichard op 19-02-2009 23:19 . Reden: verkeerde regels opgezocht. ]

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Dat 200Hz gedoe is meer iets wat in de tv zelf zit. Dit heeft alleen direct effect op het getoonde beeld. Het is (volgens mij) niet zo dat je nu ineens bij je verversingsfrequentie kan kiezen voor 200Hz.

En die beugel, ik ben eerlijk gezegd meer bang dat met al het gewicht van die beugel (12kg) + de 34kg van de tv dat er dan (ook met de juiste pluggen) stukken uit dat Gibo blok breken. In compleet uitgetrokken stand dan komt de tv 43 cm van de muur af. Nu zal ik hem nooit helemaal uitgerekt hebben staan maar op een afstand van 43cm en dan 46kg eraan hebben hangen lijkt me wel aardig link in een Gibo muur. Maar inderdaad wel speciale Gibo pluggen gebruiken en zo lang mogelijk bouten. Kan namelijk geen plaat aan de ander kant doen in verband met een poster/behang wat aan de andere kant zit.

Foto van de beugel mat achteraan de plaat die tegen de muur aan moet. Misschien is de muurplaat ook wel niet hoog genoeg om het gewicht te kunnen verdelen. Vogel beugels zijn namelijk verticaal langer.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-pot.nl/images/IMAG0012.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door G64 op 19-02-2009 23:36 . Reden: plaatje toegevoegd ]

If you`re not first, you`re last .

• prinsrichard
Weet iemand eigenlijk wat meer details over de dlna video; wat voor codec is het? en kan je het alleen van een dlna nas afspelen of ook vanaf je computer met de goede software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:38:
Ik bedoel met outdated, de oude be2 engine ?
Dat er BE2 inzit ipv BE3 betekent niet direct dat hij outdated is....Sterker nog, een aantal nieuwe modellen hebben ook BE2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie verwachting van de W5500? De W4500 was de beste tv in de W-serie die Sony tot op heden heeft heeft geleverd. Gaan ze dit succes met de 5500 overtreffen? Zal al het goede uit de W4500 terugkeren in de W5500, maar dan met nog meer gave features? Of kan het zijn dat de W5500 van mindere kwaliteit wordt dan de W4500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 11:33:
Wat is jullie verwachting van de W5500? De W4500 was de beste tv in de W-serie die Sony tot op heden heeft heeft geleverd. Gaan ze dit succes met de 5500 overtreffen? Zal al het goede uit de W4500 terugkeren in de W5500, maar dan met nog meer gave features? Of kan het zijn dat de W5500 van mindere kwaliteit wordt dan de W4500?
De W5500 wordt denk ik niet veel beter qua beeldkwaliteit. Het scherm is niet 10bits meer, maar dat maakt volgens mij helemaal niks uit omdat je bij normaal gebruik bijna nooit een 10bits bron zal hebben. Wat misschien wel een verschil maakt is dat er volgens mij geen x.v.YCC meer inzit, dat is wel jammer.

Hij gebruikt wel veel minder energie en ik verwaht dat de be3 engine wel een zichtbare verbetering geeft. Ook lijkt me dlna video wel nais, als het goed werkt dan en deze heeft CI+. Als dat gaat werken met ziggo wordt dat wel zalig
Ik ga bijna zeker weten deze kopen i.p.v. de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Weet iemand eigenlijk wat er verbeterd is in be3? Het lijkt op een verkooptruc, volgens mij zijn er alleen een paar kleine verbeteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
prinsrichard schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:59:
Weet iemand eigenlijk wat er verbeterd is in be3? Het lijkt op een verkooptruc, volgens mij zijn er alleen een paar kleine verbeteringen
http://i51.photobucket.com/albums/f383/lyris1/3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 20-02-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 21:00:
[...]

Kun jij dan ook al iets zeggen over de vermoedelijke verkoopprijs? Ik heb geen idee hoeveel procent winstmarge een webwinkel hanteert.
Sorry geen idee exact, maar zou er gewoon 19% bij doen, dan weet je ongeveer de verkoopprijs.
Goedkope webshops verdienen echt minimale marge hierop (en/of kopen groot/via goedkope kanalen in)

Zelf ben ik er eigenlijk wel over uit dat ik de ZX1 ga kopen.
Alleen kom ik nu weer met 3 'types' :

KDL40ZX1AEP (e3090)
KDL40ZX1TBTN.YBE (e3295)
KDL40ZX1WTN.YBE (e3500)

(prijs is ex btw bij groothandel)
Die TBTN is met voet, maar 200 euro voor een voet... (wel speaker erin zover ik kan vinden)
En WTN versie is met muurbeugel/speakerbar.

Alleen hoe moet ik die AEP versie dan zien, los in doos en je moet zelf arm oid regelen ?
(opzich geen probleem voor 200 euro koop je nog wel wat)

[ Voor 35% gewijzigd door DDX op 20-02-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Bedankt, maar dat plaatje laat alleen de verschillende be 1 types en niet de verschillen tussen be2 en be3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
@ Leon en iedereen die de nieuwe w5500's wil kopen
Ik las net wat over 10-bit films en xvYCC. Ik post dit hier omdat de nieuwe W tv's van sony geen 10 bits en xvYCC meer hebben. Volgens deze tekst boeit dit bijna niks, want Blu-ray ondersteund dit allebei niet
Lees dit maar:
...xvYCC [...] will effectively override (in theory) any RGB or YCbCr settings on your source, AV receiver, or display. The idea is that the xvYCC color gamut is only effective when all components in a chain support it. While several AV receivers and displays support xvYCC color space, currently only the PlayStation3 provides xvYCC as a source. Here's where it gets dicey: The Blu-ray specification for movies (BD-ROM) does not support Deep Color or the new xvYCC color space. Oops.

I'll say it again: Blu-ray and HD DVD movie formats are limited to 8-bit 4:2:0 YCbCr. To our knowledge, there is no move to add xvYCC expanded color capability to the BD-ROM specification. In addition, issues of backwards compatibility would be extremely difficult to overcome, rendering any new 10-bit or higher formats unplayable on legacy BD players. The only solution would be to take advantage of larger BD storage media and issue discs with dual data streams for video (double sided or dual layer if you will)
Bron: http://www.audioholics.co...mi-black-levels-xvycc-rgb
De nieuwe 40W5500 is gelijk al voor 1191 te krijgen (pricewatch: Sony Bravia KDL-40W5500) Best wel nais dat sony de tv niet alleen heeft verbeterd maar ook nog goedkoper heeft gemaakt door dure marketing gimmicks eruit te gooien.

[ Voor 18% gewijzigd door een moderator op 15-04-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prinsrichard schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:25:
@ Leon en iedereen die de nieuwe w5500's wil kopen
Ik las net wat over 10-bit films en xvYCC. Ik post dit hier omdat de nieuwe W tv's van sony geen 10 bits en xvYCC meer hebben. Volgens deze tekst boeit dit bijna niks, want Blu-ray ondersteund dit allebei niet
Lees dit maar:

[...]

De nieuwe 40W5500 is gelijk al voor 1191 te krijgen (pricewatch: Sony Bravia KDL-40W5500) Best wel nais dat sony de tv niet alleen heeft verbeterd maar ook nog goedkoper heeft gemaakt door dure marketing gimmicks eruit te gooien.
Dus je gaat 10bit alleen zien als de source dat ook heeft? Ik dacht dat de kleurbreedte gewoon atijd ruimer was op een 10bit paneel, ongeacht wat de bron is. Ik vraag me dan af waarom je zo vaak op review sites leest dat de duurdere sony bravia's er altijd zo uitspringen op de kleurweergave.

[ Voor 12% gewijzigd door een moderator op 15-04-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:22:
[...]

Dus je gaat 10bit alleen zien als de source dat ook heeft? Ik dacht dat de kleurbreedte gewoon atijd ruimer was op een 10bit paneel, ongeacht wat de bron is. Ik vraag me dan af waarom je zo vaak op review sites leest dat de duurdere sony bravia's er altijd zo uitspringen op de kleurweergave.
10 bits moet niks uitmaken. Bijna al je bronnen zijn acht bits, wat betekent dat er per rgb kleur 256 verschillende tinten zijn. bij 10 bits heb je meer tinten. Een 10 bits paneel zou dus kleuren beter in elkaar kunnen laten overgaan duur tussen die 255 tinten nog wat tinten te zetten. Je kan het alleen bijna niet zien, kijk maar naar je tv, je kan de overgangen tussen de tinten helemaal niet zien. 8 bits panelen kunnen al bijna 17 miljoen kleuren weergeven, en de tv moet ook nog langer het beeld bewerken, waardoor je een grotere vertraging krijgt. Sony panelen hebben betere kleuren doordat ze speciale backlight hebben die kleuren mooier maakt en andere dingen, Sony tv's hebben gewoon een goede kwaliteit. Die kleurweergave heeft niks te maken met de kleurovergangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

prinsrichard schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:57:
[...]

10 bits moet niks uitmaken. Bijna al je bronnen zijn acht bits, wat betekent dat er per rgb kleur 256 verschillende tinten zijn. bij 10 bits heb je meer tinten. Een 10 bits paneel zou dus kleuren beter in elkaar kunnen laten overgaan duur tussen die 255 tinten nog wat tinten te zetten. Je kan het alleen bijna niet zien, kijk maar naar je tv, je kan de overgangen tussen de tinten helemaal niet zien. 8 bits panelen kunnen al bijna 17 miljoen kleuren weergeven, en de tv moet ook nog langer het beeld bewerken, waardoor je een grotere vertraging krijgt. Sony panelen hebben betere kleuren doordat ze speciale backlight hebben die kleuren mooier maakt en andere dingen, Sony tv's hebben gewoon een goede kwaliteit. Die kleurweergave heeft niks te maken met de kleurovergangen.
Zoals ik al in mijn eerdere post noemde is de zogenaamde wide color gamut-ccfl backlight ook veranderd naar een "gewone" ccfl (tenminste als ik de specificaties moet geloven die op de sony site staan).

Het viel mij gewoon op dat alle specificaties erop vooruit gegaan zijn (1 hdmi poort erbij, BE3, verdubbelde contrast ratio, internet widgets, enz) maar de dingen die met kleur te maken hebben niet echt gezien worden als een verbetering. Ik weet niet of de drie dingen veel uitmaken of niet, het is alleen opvallend.
- geen wcg-ccfl
- geen 10-bits panel
- geen xvYCC
Als verdediging voor de keuze van een 8-bits panel heb ik dit avsforum topic kunnen vinden. Waarin gezegd wordt dat het bijna tot niets uitmaakt omdat er toch geen bronnen zijn die 10-bits gegevens bevatten en dat bedrijven (kabel, sateliet en internet) toch de bandbreedte niet willen vergroten voor die extra 2-bits aan kleurinformatie

Het lijkt me nu in ieder geval het beste te wachten totdat de reviews binnen komen stromen. :)

Is er nog iemand die met smacht op de vorige generatie (oa xxW4500) heeft gewacht en nog weet hoe lang het na het persbericht duurde voordat de reviews verschenen?

[ Voor 10% gewijzigd door Leon op 22-02-2009 10:37 ]

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leon schreef op zondag 22 februari 2009 @ 02:50:
[...]

Zoals ik al in mijn eerdere post noemde is de zogenaamde wide color gamut-ccfl backlight ook veranderd naar een "gewone" ccfl (tenminste als ik de specificaties moet geloven die op de sony site staan).

Het viel mij gewoon op dat alle specificaties erop vooruit gegaan zijn (1 hdmi poort erbij, BE3, verdubbelde contrast ratio, internet widgets, enz) maar de dingen die met kleur te maken hebben niet echt gezien worden als een verbetering. Ik weet niet of de drie dingen veel uitmaken of niet, het is alleen opvallend.
- geen wcg-ccfl
- geen 10-bits panel
- geen xvYCC
Als verdediging voor de keuze van een 8-bits panel heb ik dit avsforum topic kunnen vinden. Waarin gezegd wordt dat het bijna tot niets uitmaakt omdat er toch geen bronnen zijn die 10-bits gegevens bevatten en dat bedrijven (kabel, sateliet en internet) toch de bandbreedte willen vergroten voor die extra 2-bits aan kleurinformatie

Het lijkt me nu in ieder geval het beste te wachten totdat de reviews binnen komen stromen. :)

Is er nog iemand die met smacht op de vorige generatie (oa xxW4500) heeft gewacht en nog weet hoe lang het na het persbericht duurde voordat de reviews verschenen?
Hebben wij hier in NL niet al 10-bits kleur bij digitale tv via de kabel? Als ik switch van analoog naar digitaal op mijn sony (kdl-32d3000) dan zijn de kleuren bij digitaal veel dieper en opgeblazen. Kan trouwens ook nog door die wide color gamut komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

ik heb nu ook sinds een weekje een W 4500 , ziet er allemaal heel mooi uit maar ik zit alleen met een vraagje : Ik wil mijn lap top gebruiken om hd content te bekijken op mijn tv, mijn lap top heeft een hdmi uitgang dus die kan ik gewoon op de tv aansluiten , maar ik heb geen digitale audio uitgangen op mijn lap top en ook geen hdmi ingang op mijn receiver.
Nu zag ik dat de tv een digitale out heeft, is het mogelijk om de tv digitaal te verbinden met de receiver , zodat de tv het digitale audio signaal doorstuurt naar mijn receiver.
dan zou ik dus de lap top via hdmi aansluiten op mijn tv en de tv via een digitale out met mijn receiver.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 09:23:
Hoi allemaal,

ik heb nu ook sinds een weekje een W 4500 , ziet er allemaal heel mooi uit maar ik zit alleen met een vraagje : Ik wil mijn lap top gebruiken om hd content te bekijken op mijn tv, mijn lap top heeft een hdmi uitgang dus die kan ik gewoon op de tv aansluiten , maar ik heb geen digitale audio uitgangen op mijn lap top en ook geen hdmi ingang op mijn receiver.
Nu zag ik dat de tv een digitale out heeft, is het mogelijk om de tv digitaal te verbinden met de receiver , zodat de tv het digitale audio signaal doorstuurt naar mijn receiver.
dan zou ik dus de lap top via hdmi aansluiten op mijn tv en de tv via een digitale out met mijn receiver.

alvast bedankt
Lees pagina 30 van de handleiding eens even ;)

Ik heb wat topics op avsforum kunnen vinden die ik hier maar eventjes neerplant:
Sony W5500 (32/37/40/46/52-inch)
sony kdl-w5500

[ Voor 16% gewijzigd door Leon op 22-02-2009 10:34 ]

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er nog niet helemaal uit , ik heb net me laptop bij een vriend via hdmi op zijn receiver aangesloten en dan krijg ik wel een 5.1 sinaal door , maar ik heb zelf geen hdmi ingang op mijn receiver.
het probleem ligt dus volgens mij aan de manier waarop de tv op de receiver is aangesloten.
Ik heb hem nu via een optische digitale kabel op mijn receiver aangesloten , dat zou voldoende moeten wezen om een 5.1 signaal doot te geven maar dat gebeurt dus niet. Kan de tv soms alleen maar een stereo signaal doorgeven aan andere apparatuur ?

Mijn opstelling is nu dus :

laptop via hdmi naar tv
tv optisch naar receiver

Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Ik denk dat je tv het idd niet omzet, ik heb van de week de 40v4000 gekocht, en zit nu met hetzelfde vraagstuk, hoe ga ik de xbox aansluiten zodat ik toch het 5.1 geluid krijg. Xbox zit via hdmi op de tv, en ook ik heb geen hdmi op de receiver zitten :(

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Donnie schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:46:
Ik denk dat je tv het idd niet omzet, ik heb van de week de 40v4000 gekocht, en zit nu met hetzelfde vraagstuk, hoe ga ik de xbox aansluiten zodat ik toch het 5.1 geluid krijg. Xbox zit via hdmi op de tv, en ook ik heb geen hdmi op de receiver zitten :(
Heeft de hdmi kabel geen optisch uit? De component kabel in in ieder geval wel. Als je geen andere oplossing kan vinden, zou ik de component kabel kopen (als de v4000 1080p via component aankan dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:39:
Ik kom er nog niet helemaal uit , ik heb net me laptop bij een vriend via hdmi op zijn receiver aangesloten en dan krijg ik wel een 5.1 sinaal door , maar ik heb zelf geen hdmi ingang op mijn receiver.
het probleem ligt dus volgens mij aan de manier waarop de tv op de receiver is aangesloten.
Ik heb hem nu via een optische digitale kabel op mijn receiver aangesloten , dat zou voldoende moeten wezen om een 5.1 signaal doot te geven maar dat gebeurt dus niet. Kan de tv soms alleen maar een stereo signaal doorgeven aan andere apparatuur ?

laptop via hdmi naar tv
tv optisch naar receiver

Ik heb in de manual van de 40w4500 gekeken (ik weet niet welke jij hebt) en daar staat dat je de doorgave kan veranderen van dolby naar pcm, misschien kan je dat even proberen en misschien kan je je xbox op dolby of pcm of iets anders zetten.
Misschien heb je hier wat aan (usb-optisch adapter).
http://www.cablestogo.com...asp?cat_id=3103&sku=22327

[ Voor 4% gewijzigd door prinsrichard op 22-02-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf ook de W4500 maar ik kan niets in de handleiding vinden over het veranderen van de audiouitvoer, op welke pagina staat dat dan ? want de audio word nu als pcm doorgevoerd, en misschien scheelt het als ik het naar dolby kan omzetten.
Mocht dat niet lukken dan is dat usb apparaat wat je liet zien ook een goede oplossing want dan kan ik mijn laptop gewoon optisch op mijn receiver aansluiten , en dat is een stuk goedkoper dan een nieuwe receiever met een hdmi ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te lezen is 10-bit voortaan vanaf de Z series.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1234517715

WCG-CCFL zal dan ook wel doorgeschoven zijn naar de Z series.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 00:53:
Zo te lezen is 10-bit voortaan vanaf de Z series.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1234517715

WCG-CCFL zal dan ook wel doorgeschoven zijn naar de Z series.
Volgens het stukje zou Z5500 pas ergens in mei en juni komen, wat erg vreemd is. Sony komt altijd in feb en sep met nieuwe modellen. Ik vind die Z5500 ook zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 08:26

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:31:
@G64

1:1 PixelMapping had ik nog niet aangezet! Prima tip, bedankt. Ik moet de pc wel nog steeds op 50Hz houden, want 66Hz blijft zwarte randen geven. Denk je dat de 50Hz van de pc door de tv weer naar 200Hz wordt gezet? (indien MotionFlow Max dit idd regelt)?
Toevallig een Ati grafische kaart in je pc? Als je die van 50Hz naar 60Hz zet, gaat die ineens 15% overscan gebruiken. Dit dien je dus uit te zetten (0%) via Ati Catalyst. Dan ben je die zwarte balken kwijt, en wordt het beeld ook scherper.
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 16:39:

laptop via hdmi naar tv
tv optisch naar receiver

De optische uitgang van de tv geeft alleen 2.0 stereo. Het beste is de optische uitgang van je laptop direct op je versterker aan te sluiten. Als je geen optische uitgang hebt, kun je een usb geluidskaart daarvoor kopen. Ik heb zelf deze gekocht pricewatch: Creative X-Fi Surround 5.1

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets wat jij heb moet ik ook hebben ja, dat apparaatje kan dus een dd of dts signaal via een optische kabel naar je versterker doorsturen zodat je films die dd of dts hebben in 5.1 kan kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:12:
zoiets wat jij heb moet ik ook hebben ja, dat apparaatje kan dus een dd of dts signaal via een optische kabel naar je versterker doorsturen zodat je films die dd of dts hebben in 5.1 kan kijken ?
Ja daar gebruik ik hem zelf ook voor: het afspelen van films met 5.1 Dolby Digital geluid (48KHz per kanaal) via mijn 5.1 receiver. Er zitten naast die optische "sp/dif" uitgang ook nog ingangen op, en een afstandsbediening, maar die gebruik ik niet. Ik verwacht dat hij ook DTS aankan, maar kan dat niet voor je testen, heb geen films met DTS geluid op mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Sony heeft afgelopen maandag in Amerika een firmware update uitgebracht voor de 4500 serie(daar 4100 geheten), sommige van de problemen die de update ervaar ik op dit moment ook sporadisch met mijn Europese toestel, nu zullen we maar niet gaan updaten met een US versie gezien de verschillen van standaarden etc maar iemand een idee of en wanneer we zoiets hier mogen verwachten?

Check:
http://esupport.sony.com/...ews_id=273&mdl=KDL40W4100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vanmorgen even in de MediaMarkt, waar de verkoper mij vertelde dat ze de 40W5500 pas in april verwachten. Heeft iemand misschien al andere geluiden gehoord over eerdere leveringsdata? Ik had zelf verwacht (en gehoopt) dat ie vanaf begin maart leverbaar zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Verschillende webshops hebben als leveringsdatum halverwege Maart staan (zo rond de 13e). Maar dat hoeft natuurlijk ook niet altijd alles te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
deze website: http://lcd-tvs.centralpoi...5500e/kdl-40w5500e/?ref=2 40w5500
listte hem eerst als verkrigbaar 28 februari maar nu staat er dat hij is uitverkocht en dat hij 19 maart weer aan de winkel wordt geleverd. Hij kost daar trouwens 1175,89 euro. gevonden via kisekeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 11:32
Naar de leverdatum van de 40w5500 ben ik ook wel erg benieuwd. Engelse sites hebben het over mei, maar dat kan ik me haast niet voorstellen aangezien de tv al op de nederlandse sony site staat.
Het is iig zeker een reden om even te wachten met de aankoop van een nieuwe tv. Smaak is persoonlijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het nieuwe model wat gelikter vind dan de 4500.

Volgens mij zijn er naast de bravia 3 engine, 8 bits paneel en behuizing geen opzienbarende verschillen met de eerdere serie.

[ Voor 14% gewijzigd door Lexxx op 24-02-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dit weekend ben ik de trotse bezitter van de Sony KDL-46X4500. Echt een geweldig toestel. :)
Vraag me af of er misschien mensen zijn die dit toestel ook ISF hebben laten calibreren en zo ja wat hun bevindingen zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]cjdijk schreef op maandag 23 februari 2009 @ 05:59:
[...]

Toevallig een Ati grafische kaart in je pc? Als je die van 50Hz naar 60Hz zet, gaat die ineens 15% overscan gebruiken. Dit dien je dus uit te zetten (0%) via Ati Catalyst. Dan ben je die zwarte balken kwijt, en wordt het beeld ook scherper.

[...]

Ik heb inderdaad een Ati Radeon X1250 graphics. Dit via een 690G onboard chip op een asus M2A-VM HDMI Moederbord. Als ik de sony via HDMI aanstuur heb ik geen mogelijkheid om via de Ati Catalyst overscan uit te zetten. Tenminste ik zie deze mogelijkheid niet. Ik kan kiezen uit 25iHz, 29i, 30i 50,59 en 60Hz.
Waar zou ik de overscan uit kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Iemand ervaring met een 40-V4000 en een Alphacrypt module om gebruik te maken van de ingebouwde DVB-C tuner en Ziggo Digitale TV?

Ik heb gehoord dat er binnekort alleen nog CI+ sloten gebruikt kunnen worden voor Ziggo en geen CI-sloten meer. De Alphacrypt module kost al gauw € 115,- en het zou zonde zijn als ik die over een paar maanden niet meer kan gebruiken.

Iemand ervaring met deze combinatie of iemand die wat meer licht kan schijnen op hetgeen dat komen gaat met die CI+-sloten??

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Zekerheid over het gebruik van Alphacrypt is er niet, met of zonder CI+, op dit moment werkt de Alphacrypt Classic nagenoeg perfect in combinatie met Ziggo(heb getest op 32W4000 en mijn huidige 40W4500) maar tot er een officiële CAM komt van Ziggo zijn er geen garanties te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal een C+ ook gaan werken op een Z4500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 20:03:
Zal een C+ ook gaan werken op een Z4500?
Voor alle duidelijkheid: dat heet een CI+CAM i.p.v. een C+. Theoretisch zou een CI+CAM gebruikt kunnen voor kanalen waarop Ziggo geen extra beperkingen instelt, maar omdat Ziggo nog nooit expliciet heeft aangegeven dat hun CI+CAM ook in een standaard CI slot gebruikt kan worden zou ik er ook maar niet op rekenen dat het wel kan. Dat voorkomt teleurstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CI+ ondersteuning is inmiddels ook uit de technische specificatie van de W5500 verdwenen (sony.nl). 1000% dat dat er begin deze week nog op stond.....Wazige tijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 22:43:
CI+ ondersteuning is inmiddels ook uit de technische specificatie van de W5500 verdwenen (sony.nl). 1000% dat dat er begin deze week nog op stond.....Wazige tijden....
Op de .uk site staat het nog. Ik weet niet zeker of het op de .nl ook stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:13:
Ik heb inderdaad een Ati Radeon X1250 graphics. Dit via een 690G onboard chip op een asus M2A-VM HDMI Moederbord. Als ik de sony via HDMI aanstuur heb ik geen mogelijkheid om via de Ati Catalyst overscan uit te zetten. Tenminste ik zie deze mogelijkheid niet. Ik kan kiezen uit 25iHz, 29i, 30i 50,59 en 60Hz.
Waar zou ik de overscan uit kunnen zetten?
Ik heb al eens een plaatje geplaatst cjdijk in "[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic..." misschien kun je het dan wel vinden op jouw kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cjdijk

Bedankt voor je verwijzing. Ik heb het plaatje bekeken, maar ik deze optie niet in mijn scherm staan. Ik heb de optie gebruikt om de verversingsfrequentie te verlagen van 60Hz naar 50Hz. Dan is het beeld ook beeldvullend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 08:38:
@cjdijk

Bedankt voor je verwijzing. Ik heb het plaatje bekeken, maar ik deze optie niet in mijn scherm staan. Ik heb de optie gebruikt om de verversingsfrequentie te verlagen van 60Hz naar 50Hz. Dan is het beeld ook beeldvullend.
Graag gedaan. Ik denk dat misschien alleen de HD-serie van Ati die extra instelmogelijkheden heeft. 60Hz heeft in de meeste gevallen toch geen meerwaarde t.o.v. 50Hz. Films hebben alleen 24, 25 of 30Hz. Alleen als je spellen zou spelen via je tv, dan heb je wellicht een beetje voordeel bij 60Hz.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
WhatHiFi heeft als het goed is deze week een Bravia uit de W5500-serie binnen gekregen van Sony.

Nu maar hopen dat die review snel af is!

[ Voor 6% gewijzigd door Chimera op 26-02-2009 14:00 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

• Hellup123
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
Sinds gisteren kan ik de W5500 serie niet meer vinden op de Sony Nederland website. Op Sony Belgie en Sony Duitsland staan ze nog wel. Iemand een idee waarom? Ik heb een berichtje gestuurd naar Sony, maar ik krijg geen antwoord.

Verwijderd

Ik heb zo'n vermoeden dat de release in NL wordt uitgesteld. Weet iemand of het gebruikelijk is dat nieuwe modellen later uitkomen dan elders in Europa? Het zou iets te maken kunnen hebben met de CI+ ondersteuning. Eerder werd namelijk aangegeven op de NL-site dat de W5500 dit zou ondersteunen, later ging dit er vanaf en nu is de pagina zelfs helemaal niet meer toegankelijk.

• Groentenman
Ik kreeg vandaag een mailtje van een webshop dat ze verwachten de 40W5500 binnen 1.5 a 2 weken geleverd te krijgen, maar er werd er ook bijgezegd dat dit puur een indicatie is en nog gewijzigd kan worden door Sony.

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:10
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:13:
Ik heb zo'n vermoeden dat de release in NL wordt uitgesteld.
Dat zou mooi k*t zijn, dan ga ik verder shoppen. Kijk nu TV op een monitor via een mediacenter en dat ga ik niet lang volhouden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:13:
Ik heb zo'n vermoeden dat de release in NL wordt uitgesteld. Weet iemand of het gebruikelijk is dat nieuwe modellen later uitkomen dan elders in Europa? Het zou iets te maken kunnen hebben met de CI+ ondersteuning. Eerder werd namelijk aangegeven op de NL-site dat de W5500 dit zou ondersteunen, later ging dit er vanaf en nu is de pagina zelfs helemaal niet meer toegankelijk.
Inderdaad, vond in mijn google resultaten nog wat oude links die ik gebruikt heb, nu werken ze niet meer! Echt vreemd, ben nieuwsgierig wat de reden is. Hoor het graag als iemand meer weet!

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellup123
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
Ik kreeg zojuist een e-mail van Sony:

Geachte heer,

Het is helaas nog niet bekend of de KDL-37W5500 uit gaat komen in Nederland.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland

Ziet er dus niet zo goed uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Hellup123 op 27-02-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 15:18
Hellup123 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:47:

Geachte heer,

Het is helaas nog niet bekend of de KDL-37W5500 uit gaat komen in Nederland.

Met vriendelijke groet,

Consumenten Informatie Centrum
Sony Nederland

Ziet er dus niet zo goed uit.
Het is toch vreemd dat een bedrijf als Sony het dan zo slordig aanpakt door eerst alles op de site te halen en later alles er weer af..

Daarnaast was ik aan het kijken voor een w4500 maar de w5500 lijkt me een logische opvolger die toch eens moet uitkomen?

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11
Kees_frl schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 10:09:
[...]

Het is toch vreemd dat een bedrijf als Sony het dan zo slordig aanpakt door eerst alles op de site te halen en later alles er weer af..

Daarnaast was ik aan het kijken voor een w4500 maar de w5500 lijkt me een logische opvolger die toch eens moet uitkomen?
Volgens mij is er in Nederland nooit een 37W4500 geweest, ik kom ze alleen over de grens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ,

Ik heb intresse om een sony bravia 40x3500 aan te schaffen.
Maar het model begint natuurlijk een neetje te verouderen (ook qua specs)
Nu is er natuurlijk de opvolger 40x4500 maar deze vind ik qua design niet zo mooi als de x3500.
Nu is mijn vraag of het al bekend is of er een opvolger kimt van de x4500. Ik neem aan de x5500.
En weet iemand hoe deze eruit komt te zien en waneer die uit komt.
Ik heb namelijk gehoord dat de x4500 qua verkoop resultaten het niet zo goed gedaan heeft dan de x3500 (bij lange na niet).
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-06-2023
cjdijk schreef op maandag 23 februari 2009 @ 05:59:
[...]

[...]

De optische uitgang van de tv geeft alleen 2.0 stereo. Het beste is de optische uitgang van je laptop direct op je versterker aan te sluiten. Als je geen optische uitgang hebt, kun je een usb geluidskaart daarvoor kopen. Ik heb zelf deze gekocht pricewatch: Creative X-Fi Surround 5.1
Dit klopt niet mijn W4500 hangt via een optische kabel aan mijn versterker, en wanneer ik nu naar bv Discovery HD kijk, geeft mijn versterker aan dat er een 5.1 geluidsbron is (En dat hoor je ook) , wat wel zo is dat de tv het niet kan doorgeven, wanneer ik naar BD of DVD kijk en luister heb ik via de TV geen 5.1 geluid, ik zet dan mijn versterker om naar de BD input , daar is een coaxale kabel op aangesloten , en dan heb ik wel 5.1 geluidgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 11:05:
Hi ,

Ik heb intresse om een sony bravia 40x3500 aan te schaffen.
Maar het model begint natuurlijk een neetje te verouderen (ook qua specs)
Nu is er natuurlijk de opvolger 40x4500 maar deze vind ik qua design niet zo mooi als de x3500.
Nu is mijn vraag of het al bekend is of er een opvolger kimt van de x4500. Ik neem aan de x5500.
En weet iemand hoe deze eruit komt te zien en waneer die uit komt.
Ik heb namelijk gehoord dat de x4500 qua verkoop resultaten het niet zo goed gedaan heeft dan de x3500 (bij lange na niet).
Alvast bedankt :)
Tenzij ze de boel weer gaan omgooien zou ik de X5500 in de herfst verwachten. Duurt nog wel ff dus. De 40X3500 is natuurlijk nog steeds een mooi toestel (spreek uit ervaring :)), maar anders is de Z4500 misschien ook nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Ben aan het kijken naar een TV voor in m'n nieuwe appartement. Zal waarschijnlijk rond de 3 meter van m'n tv gaat zitten. Eerst dacht ik dat het de 40W4500 moest gaan worden, maar ik zag dat de prijs van de 46W4000 vrijwel gelijk ligt aan de 40W4500.

In de winkel wezen kijken, en je ziet de 100Hz inderdaad wel. Maar vraag me af of je dit ook nog ziet als je ze niet naast elkaar kan bekijken. Die 6'' extra voor de W4000 serie zie je zoiezo ;)

Ik wil er een PS3 en een Wii aan gaan hangen. De PS3 gaat als media center fungeren, maar zal ook regelmatig een game spelen. Denk dat ik 1/3e van de tijd digitale tv kijk, 1/3e films en 1/3 game.

Wat te doen, de kleinere, nieuwere (100Hz en meer contrast) 40W4500 of toch de grotere, oudere 46W4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
Brammel schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:45:
Ben aan het kijken naar een TV voor in m'n nieuwe appartement. Zal waarschijnlijk rond de 3 meter van m'n tv gaat zitten. Eerst dacht ik dat het de 40W4500 moest gaan worden, maar ik zag dat de prijs van de 46W4000 vrijwel gelijk ligt aan de 40W4500.

In de winkel wezen kijken, en je ziet de 100Hz inderdaad wel. Maar vraag me af of je dit ook nog ziet als je ze niet naast elkaar kan bekijken. Die 6'' extra voor de W4000 serie zie je zoiezo ;)

Ik wil er een PS3 en een Wii aan gaan hangen. De PS3 gaat als media center fungeren, maar zal ook regelmatig een game spelen. Denk dat ik 1/3e van de tijd digitale tv kijk, 1/3e films en 1/3 game.

Wat te doen, de kleinere, nieuwere (100Hz en meer contrast) 40W4500 of toch de grotere, oudere 46W4000
Over 100hz vs. 50hz weet ik niet zoveel maar dat contrast maakt volgens mij helemaal niks uit. Volgens mij is het statisch contrast bij die schermen gewoon hetzelfde en hebben ze een kleine verbetering gecombineerd met onzin, er is namelijk geen goede manier om dynamisch contrast objectief te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Brammel schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:45:

Wanneer je 3 meter van je TV af zit en ook nog eens je PS3 aansluit, dan zou ik gaan voor de 40W4500. Wij zitten 3,5 mtr van de TV en voor ons is de 40" een prima toestel. 42" zou ook kunnen, maar 46 vind ik echt te groot. Maar ja dat is persoonlijk. Suc6 met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Hellup123 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:47:

Het is helaas nog niet bekend of de KDL-37W5500 uit gaat komen in Nederland...
Zou je dit ook nog willen doen voor de 40W5500 of het e-mail adres kunnen posten want kon via de Sony site ook geen e-mail adres vinden om naar te mailen. En mocht de 40W5500 op korte termijn niet leverbaar zijn dan bestellen we gewoon maar een W4500 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
XtratT schreef op zondag 01 maart 2009 @ 20:01:
[...]

Wanneer je 3 meter van je TV af zit en ook nog eens je PS3 aansluit, dan zou ik gaan voor de 40W4500. Wij zitten 3,5 mtr van de TV en voor ons is de 40" een prima toestel. 42" zou ook kunnen, maar 46 vind ik echt te groot. Maar ja dat is persoonlijk. Suc6 met je keuze.
Wat bedoel je met "en ook nog eens je PS3 aansluit"? Het schijnt dan in de game mode van de W4500 de 100Hz wordt uitgeschakeld. Dat het alleen bij films en normale televisie een voordeel heeft. Wat betreft de maat heb je inderdaad wel gelijk, te groot is ook niet goed natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb zaterdag de 46W4500 besteld bij plasma discounter. Ik verwacht deze de komende dagen binnen te loodsen:) Ik kan niet wachten:P

Heb lang zitten twijfelen tussen een samsung (686 bijvoorbeeld) of de Sony Bravia. Na ze langs elkaar gezien te hebben in de mediamarkt is t toch de sony geworden. Voornamelijk omdat het scherm van de samsung te erg glanst. Dit was echt storend bij donkere beelden.

Wanneer ik hem binnen heb breng ik verslag uit:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prinsrichard
whathifi.com quote:!
Re: sony w5500 review date ?
Sony KDL40W5500 review unit due in for test in the next week or so - it'll be the lead test in our issue out first week in April.
Clare Newsome is Editor-in-Chief of What Hi-fi? Sound and Vision
http://whathifi.com/forums/t/207613.aspx Ik hoop dat ze de review al eerder online zetten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Wat me opvalt is dat de prijzen die nu bij kieskeurig worden weergegeven voor de nieuwe E serie, bij de 32 inch versie veel hoger is als de huidige. Echter is de 40 inch versie goedkoper dan de oudere serie.

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
.NCK schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:47:
Wat me opvalt is dat de prijzen die nu bij kieskeurig worden weergegeven voor de nieuwe E serie, bij de 32 inch versie veel hoger is als de huidige. Echter is de 40 inch versie goedkoper dan de oudere serie.

Hoe kan dit?
Misschien willen ze mensen wel gewoon richting grotere modellen pushen omdat ze daar meer winst op maken? ;)

Meestal is de verklaring wel in die hoek te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
offtopic:
Dit filmpje over een nieuwe Sony release moet je zeker ff checken. Nog niet bekend of ie ook naar Nederland komt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25 maart komt de KDLW37W5500 uit in LUX. €1020 Althans, volgens:

http://www.sonycenter.lu/sony-prod-69113-1512.html

Zal op termijn daar ook een schermpje bestellen en zal er eens langs gaan binnenkort.

Hier http://www.sonycenter.lu/info-televiseur-sony.html alle nieuwe schermpjes volgens de Luxemburgse Sony.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2009 10:42 . Reden: typefout in typenummer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 10:19:
25 maart komt de KDLW3700 uit in LUX. €1020 Althans, volgens:

http://www.sonycenter.lu/sony-prod-69113-1512.html

Zal op termijn daar ook een schermpje bestellen en zal er eens langs gaan binnenkort.

Hier http://www.sonycenter.lu/info-televiseur-sony.html alle nieuwe schermpjes volgens de Luxemburgse Sony.
Ja en de 40W5500 komt daar 15 april uit voor € 1199,-
De 46W5500 is overigens iets eerder, namelijk 10 april (€ 1550,-)

Maar goed, in NL nog steeds niets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
Vanmiddag even contact gehad met een groothandel. Zij weten nog niet wanneer de 40W5500 naar Nederland komt dus heb ik de 40W4500 besteld :) Nu maar hopen dat die snel binnen komt en dan kan ik eindelijk genieten! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobbo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-03 15:11
Groentenman schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 15:01:
Vanmiddag even contact gehad met een groothandel. Zij weten nog niet wanneer de 40W5500 naar Nederland komt dus heb ik de 40W4500 besteld :) Nu maar hopen dat die snel binnen komt en dan kan ik eindelijk genieten! :P
hier hebben ze het voor de xxW5500 over maart:
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.