Ik heb sinds dit weekend een 52z4500

via
http://www.sonyplaza.nl (te A’dam) deze hadden een mooie aanbieding en het toestel in voorraad. tw: 2400 incl 5 jaar sony garantie. Dat was goedkoper dan de goedkoopste in de prijsvergelijkers. Ik had hem in eerste instantie gewoon op de voet staan, maar daar is hij wel een beetje te groot. Direct een muurbeugel gehaald de multibracket gekocht bij polectro.
http://www.polectro.nl/mu...rbevestiging-p-20658.html De 3 cm van de muur is net te doen ivm de aansluitingen op de achterzijde. Korter op de muur gaat niet, of je moet niets achter in de tv willen steken. Wat wel een beetje eng is, dat hij op maar twee schroefjes hangt. De bugel zit met 6 schroeven in de muur, maat de tv kan er maar 2 kwijt…. Deed mij denken aan die reclame (kaboem). Maar hij hangt nog steeds. Zonder voet is hij 34kg.
Ik kijk digitaal via de satelliet. Dat doe ik via de pc met floppydtv kaartjes. De pc heeft een HDMI aansluiting met een video kaartje op het moederbord. Ik heb de pc ingesteld op 1080P en de tv geeft aan dat hij dit signaal ook aangeboden krijgt. (Weet iemand of de pc al de beeldinformatie nu upschaalt naar 1080P. Het beeld is in ieder geval prima. Ook de dvd's (4gb) die op de HDD zien er goed uit. Wat ik bijzonder vindt is dat de analoge tv ook best goed te kijken is. Natuurlijk zie je wel verschil tussen digitaal en analoog kijken, maar het is echt niet zo slecht als ik verwacht had.
Ik zit in UPC gebied, dus voorlopig geen digitaal beeld via de kabel via de ingebouwde decoder op NL 1,2 en 3 en SBS6 na. Want deze worden vrij verzonden. Tenminste ik kan ze nu ontvangen.
Ik heb nog wat vraagjes, misschien dat jullie mij kunnen helpen.
1) Als ik de Motionflow op Max zet. Staat de tv dan in 200Hz? Want de gebruiksaanwijzing zegt hier niets over.
2) Het gebruik van Guide, werkt dat niet in UPC gebied? Zover ik het begrijp zitten er twee Guids in. 1 voor de analoge kanalen en een aparte voor de digitale kanalen. Ik heb de tv aangesloten op internet, dus verwacht ik dat de tv de guide van informatie kan voorzien. Maar niets hoor… Kan iemand mij op weg helpen. Want de guide van de satelliet vind ik geweldig. Ik zou de guide ook graag in de analoge stand van de tv willen gebruiken. Omdat ik de pc en zijn kaartjes wel kan bedienen, maar dat niet altijd handig is voor de rest van de fam.
3) De pc laat een heel klein zwart randje van 1cm zien aan elke rand links en rechts iets groter dan boven en onder. Niet iets heel ergs, maar toch. Is dit normaal?
AL met al, prima tv. In eerste instantie toch wel een beetje groot, maar nu hij aan de muur hangt ben ik er al weer een beetje aan gewend.