Goede reply. Ik geef daar wel een +3 voor.
Jup, ben ik het mee eens.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Een lang verhaal, maar eigenlijk niet veel inhoud en veel vooroordelen.
bij mij gaat de balans naar +2 ipv 3
Ik sluit mij hier bij aan.mjtdevries schreef op zondag 13 februari 2011 @ 11:08:
Een lang verhaal, maar eigenlijk niet veel inhoud en veel vooroordelen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
skullsplitter in 'nieuws: Crytek en EA halen uit naar softwarepiraten'
Deze verdient wel een +3 vind ik, een (quote van een) reactie van een persoon uit het ontwikkelteam is wel een must-read wat mij betreft.
Deze verdient wel een +3 vind ik, een (quote van een) reactie van een persoon uit het ontwikkelteam is wel een must-read wat mij betreft.
helemaal mee eens. Niet omdat de poster er nu veel werk aan heeft gehad, maar vanwege de inhoud zelf.
Volgens mij weten de meesten wel wat een Betaversie is,en dat je daar niet dezelfde verwachtingen van mag/moet hebben als van een officiële release. En verder is hetgene wat die man te vertellen heeft een beetje een open deur,want iedereen kan bedenken waarom ze liever zien dat je het spel straks gewoon koopt. Zelf heb ik er een +2 voor gegeven, omdat het wel aardig is om te lezen wat een betrokkene/insider er van vind, maar kan me zelfs een +1 nog wel voorstellen.
Want eigenlijk is het niets meer dan een oproep aan de mensen om het spel kopen.
Want eigenlijk is het niets meer dan een oproep aan de mensen om het spel kopen.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
player-x in 'nieuws: OCZ 'overdrijft' opslagcapaciteit nieuwe Vertex 2-ssd's'
Deze mag van mij best op +3, in ieder geval een hele dikke +2!
Ook een +3 gegeven. Hele goede reactie!yannickie111 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:54:
player-x in 'nieuws: OCZ 'overdrijft' opslagcapaciteit nieuwe Vertex 2-ssd's'
Van mij ook +3. Maar hij moet nog heel wat +3 moderaties krijgen voor de score ook op +3 komt...
Harder doormodden dan jongens, hij blijft toch echt hangen op +2. Ik heb 'm ook op +3 gezet!
Voor dat soort dingen lees je dus reacties. +3 extra.
Ik vind dit ook wel een +3:
Verwijderd in 'nieuws: Betaalde apps zijn in opkomst in de Android Market'
Verwijderd in 'nieuws: Betaalde apps zijn in opkomst in de Android Market'
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Nvidia maakt gamingapplicatie voor Android'Wees daarom niet terughoudend met het uitdelen van +3's als een reactie in jouw ogen aan de bovenstaande criteria voldoet: biedt belangrijke aanvullingen op de informatie in het artikel
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2011 12:05 ]
Verwijderd in 'nieuws: Steve Jobs kondigt Apple-tablet iPad 2 aan'
6x +3, moeite waard? Vind het een zeer goede reactie.
Van mij een +1 aangezien er meerdere aannames in staan over de toekomst en niet erg veel informatieve informatie betreft het nieuws.mpkossen schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:51:
Verwijderd in 'nieuws: Steve Jobs kondigt Apple-tablet iPad 2 aan'
JivZ in 'nieuws: Korpschef: dna van alle Nederlanders moet in database'
Zeker een +3. Zou in het artikel moeten staan.
Zeker een +3. Zou in het artikel moeten staan.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hij is wel erg kort en bondig (het was fijner geweest als hij er zelf ook wat op in gegaan was), maar ik rond de score ook af naar een +3. Wat mij betreft (in het licht van het artikel) wel een echte must read.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
mag van mij best, +3.Herman87 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:45:
Is dit geen verplichte leesvoer?![]()
Cheetah in 'nieuws: Fraudeurs omzeilen beveiliging ING via Paypal'
psychodude in 'nieuws: Breinimplantaat voor computerbesturing werkt 1000 dagen'
Vind het persoonlijk een nette reactie die misschien niet 100% ontopic is maar wel een erg belangrijk onderdeel belicht.
Vind het persoonlijk een nette reactie die misschien niet 100% ontopic is maar wel een erg belangrijk onderdeel belicht.
Deze mag nog wel iets steviger op +3
Dit lijkt me ook verplicht leesvoer 
Cheetah in 'nieuws: Nvidia's GTX 590 lijkt met ernstig probleem te kampen'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Die heeft bijna alleen maar +3 zo te zien, geen reden om nog extra te geven.Herman87 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:04:
Deze mag nog wel iets steviger op +3Dit lijkt me ook verplicht leesvoer
Oh, jahVerwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:54:
Wel een beetje sneaky way om bovenaan de lijst van reactie te komen...
Nu welBor de Wollef schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:55:
[...]
Die heeft bijna alleen maar +3 zo te zien, geen reden om nog extra te geven.
Ik ga er van uit dat dat niet expres is gedaan. Is het dat wel dan vind ik dat ongewenst en zou ik punten aftrek geven.Herman87 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:08:
[...]
Oh, jahHij gaat niet echt in op zijn parent... Dat had ik nog niet gezien. Toch is die m.i. daardoor niet minder relevant maar helemaal netjes is dat niet.
Sorry hoor, maar ik ben er volledig van overtuigd dat dat met opzet is gedaan. (iemand die al 10 jaar op tweakers komt doet dat niet per ongeluk)
Maar aangezien het hele nuttige info is, en er een goede inhoudelijke discussie op volgde heb ik het toch +3 gegeven en nog een paar +2s op de posts die er op volgen.
Dat nieuwe systeem waar we nu al zo gigantisch lang op wachten wil immers hetzelfde bereiken; Goede posts bovenaan
Maar aangezien het hele nuttige info is, en er een goede inhoudelijke discussie op volgde heb ik het toch +3 gegeven en nog een paar +2s op de posts die er op volgen.
Dat nieuwe systeem waar we nu al zo gigantisch lang op wachten wil immers hetzelfde bereiken; Goede posts bovenaan
[ Voor 8% gewijzigd door mjtdevries op 31-03-2011 21:30 ]
Klopt maar dat vind ik geen reden om het nu maar te accepteren dat men op een nieuw systeem gaat voorsorteren. Als het echt expres is dan trek ik punten af.mjtdevries schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:29:
Wacht, bovenaan komen? 
Als in, de eerste 'driepunter'?
Als in, de eerste 'driepunter'?
Bovenaan het draadje
Dat scheelt een lezer scrollen. Als je een reactie gewoon plaatst, wordt ie ondergesneeuwd door andere reacties boven je. Als je je reactie gewoon ergens boven in het draadje van de geneste reactieweergave gooit, dan sta je meer in de 'picture'. Maar dat wordt meestal niet echt gewaardeerd.
Zie ook dit draadje:
Het onnodig reageren op een eerste posting voor karma
Maar we gaan wat off topic
Zie ook dit draadje:
Wat mij betreft is dat helemaal niet offtopic omdat het voor deze post gewoon lijkt te gelden. Nu ik er nog een keer naar kijk krijg ook ik het idee dat de poster het expres op deze manier heeft geplaatst. Ik ga daar echt punten aftrek voor geven. Dat soort "cheats" horen in het huidige systeem niet beloond te worden.Herman87 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:20:
Bovenaan het draadjeDat scheelt een lezer scrollen. Als je een reactie gewoon plaatst, wordt ie ondergesneeuwd door andere reacties boven je. Als je je reactie gewoon ergens boven in het draadje van de geneste reactieweergave gooit, dan sta je meer in de 'picture'. Maar dat wordt meestal niet echt gewaardeerd.
Zie ook dit draadje:
Er is helaas maar 1 manier om dat aan te pakken en dat is te korten op de score. Ik geef dus geen +3 in deze.
[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 31-03-2011 22:30 ]
Een beetje voorlopen op het nieuwe systeem lijkt me niet verkeerd.Misschien wordt dat wel van ons verwacht
Het belangrijkste is: ''Focus op de lezer''
Als iemand echt iets interessants te vertellen heeft, mag hij/zij dat van mij vanaf de bovenste tree doen.
Als iemand echt iets interessants te vertellen heeft, mag hij/zij dat van mij vanaf de bovenste tree doen.
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Is het niet beter een lijn te trekken tot het nieuwe systeem (en een nieuwe mod faq) er is?pcgek schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:54:
Een beetje voorlopen op het nieuwe systeem lijkt me niet verkeerd.Misschien wordt dat wel van ons verwachtHet belangrijkste is: ''Focus op de lezer''
![]()
Was ook niet zo heel serieus bedoeld hoor Bor. Maar ik vind het wel wat hebben dat iemand een -1 post aangrijpt om er iets van te maken. Ach,en hoe vaak komt een situatie als deze voor?,volgens mij zelden.
Verwijderd
Ik vindt dit een moeilijke zaak.
Ik heb het in het verleden ook eens gedaan, maar toen omdat er
- een grote storende feitelijke onjuistheid in het artikel zat,
- het vrijdag middag was, en 'geachte redactie' niet meer zou werken om het artikel verbeterd te krijgen
- er al honderd verontwaardigde reacties waren op het artikel, die allemaal onterecht waren omdat het artikel op dat punt niet klopte.
Toen heb ik dus ook eens een dergelijke bovenste thread gekaapt, om het recht te zetten.
In dit geval weet ik niet of dezelfde redenatie toepasbaar is... Er zitten geen feitelijk onjuistheden in het artikel. De poster doet alsof hij/nvidia de ultieme waarheid verkondigt, maar in dit soort gevallen moet je alle uitspraken van de fabrikant met een korreltje zout nemen. (En al helemaal wanneer het nvidia betreft!) En daarmee is de absolute noodzaak om het bovenaan te zetten nogal discutabel...
Ik zit dus zelf ook te twijfelen of je hiervoor moet afstraffen... Uiteindelijk niet gedaan, maar het geeft de post toch wel een beetje vieze bijsmaak.
Ik heb het in het verleden ook eens gedaan, maar toen omdat er
- een grote storende feitelijke onjuistheid in het artikel zat,
- het vrijdag middag was, en 'geachte redactie' niet meer zou werken om het artikel verbeterd te krijgen
- er al honderd verontwaardigde reacties waren op het artikel, die allemaal onterecht waren omdat het artikel op dat punt niet klopte.
Toen heb ik dus ook eens een dergelijke bovenste thread gekaapt, om het recht te zetten.
In dit geval weet ik niet of dezelfde redenatie toepasbaar is... Er zitten geen feitelijk onjuistheden in het artikel. De poster doet alsof hij/nvidia de ultieme waarheid verkondigt, maar in dit soort gevallen moet je alle uitspraken van de fabrikant met een korreltje zout nemen. (En al helemaal wanneer het nvidia betreft!) En daarmee is de absolute noodzaak om het bovenaan te zetten nogal discutabel...
Ik zit dus zelf ook te twijfelen of je hiervoor moet afstraffen... Uiteindelijk niet gedaan, maar het geeft de post toch wel een beetje vieze bijsmaak.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 10:56 ]
Ik heb 'm nu op +2 staan, maar zou deze ook een +3 waard zijn?
Verwijderd in 'nieuws: PlayStation 3 passeert Xbox 360 in wereldwijde aantallen'
Mogelijk geeft dit een belangrijk licht op het nieuwsitem.
Verwijderd in 'nieuws: PlayStation 3 passeert Xbox 360 in wereldwijde aantallen'
Een +2 is imho wel genoeg.Herman87 schreef op maandag 04 april 2011 @ 14:53:
Ik heb 'm nu op +2 staan, maar zou deze ook een +3 waard zijn?
Het enige dat er in staat is eigenlijk dat de PS3's in de winkels/magazijnen ook meetellen...
Zeer interessant maar waarom dat een +3 zou moeten zijn is mij niet duidelijk. Wel een mooie +2. 
Wat voor licht het schijnt is dat er blijkbaar 2 soorten verkoopcijfers zijn en een type zullen Sony/MS nooit bekend maken. Dus ergens kan men goede verschepingscijfers vertonen terwijl de praktijk is dat alles bij de Mediamarkt ergens in een bak ligt te wachten. Alleen is de praktijk dat het avst niet realistisch is dat iedere Mediamarkt enzo 10k modellen op voorraad heeft liggen zodat men werkelijk miljoenen verschil kan hebben tussen beide getallen.
Je zou de vraag kunnen stellen of bij MS daarvan niet de helft gewoon vervangingsexpemplaar is ivm de Red Ring of Death maar da's een metadiscussie danwel dikke troll.
Wat voor licht het schijnt is dat er blijkbaar 2 soorten verkoopcijfers zijn en een type zullen Sony/MS nooit bekend maken. Dus ergens kan men goede verschepingscijfers vertonen terwijl de praktijk is dat alles bij de Mediamarkt ergens in een bak ligt te wachten. Alleen is de praktijk dat het avst niet realistisch is dat iedere Mediamarkt enzo 10k modellen op voorraad heeft liggen zodat men werkelijk miljoenen verschil kan hebben tussen beide getallen.
Je zou de vraag kunnen stellen of bij MS daarvan niet de helft gewoon vervangingsexpemplaar is ivm de Red Ring of Death maar da's een metadiscussie danwel dikke troll.
Overal in dat nieuwsitem worden termen door elkaar gebruikt en vragen users zich af hoe het kan zijn dat diverse cijfers van elkaar afwijken.
Dan laat deze reactie mooi zien wat de verschillende termen betekenen en bovendien wordt aangegeven waarom verschillende cijfers van elkaar kunnen afwijken.
Daarom heb ik een +3 overwogen maar +2 is denk ik ook wel een goede moderatie
Dan laat deze reactie mooi zien wat de verschillende termen betekenen en bovendien wordt aangegeven waarom verschillende cijfers van elkaar kunnen afwijken.
Daarom heb ik een +3 overwogen maar +2 is denk ik ook wel een goede moderatie
liberque in 'nieuws: Organisaties vragen om bewijsmateriaal 'koppelverkoop' Windows'
Deze reactie vond ik een mooie +3
Heb hem helemaal gelezen, dus nomineer hem niet vanwege de lengte
Die staat al redelijk stevig op +3Lars93 schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:46:
liberque in 'nieuws: Organisaties vragen om bewijsmateriaal 'koppelverkoop' Windows'
Heb niet veel verstand van het onderwerp, maar had wel het idee dat er over het algemeen te lage scores zijn uitgedeeld. Deze kom ik dan puur onder het motto ''met boerenverstand kom je vaak ook een heel eind'' aandragen voor in de spotlight
serhat in 'nieuws: Mobiele ontwikkelaars willen webapps maken'
serhat in 'nieuws: Mobiele ontwikkelaars willen webapps maken'
Ik kan het redelijk volgen en vind dat er wel verstandhouding in zit
Ik vind dit een +3: mark10123 in 'nieuws: Tweaker bouwt nieuw besturingssysteem 'Density''
Deze post toont als eerste aan dat de 'tweaker' in de titel van het nieuwsbericht de boel bij elkaar loopt te bedonderen (of iig zwaar te overdrijven).
Deze post toont als eerste aan dat de 'tweaker' in de titel van het nieuwsbericht de boel bij elkaar loopt te bedonderen (of iig zwaar te overdrijven).
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Aan de ene kant vind ik de post wel wat karig. Hij had ook even een paar punten kunnen opnoemen waaraan je kan zien dat het teveel overeenkomt en dat dat dus geen toeval meer kan zijn.
Aan de andere kant is de informatie zo belangrijk dat iedereen het wel moet lezen, want het is inderdaad overduidelijk dat dit geen zelf gebouwd OS is, maar voorborduurt op een bestand project.
Ik heb zitten twijfelen, maar toch maar op +3 gezet.
Aan de andere kant is de informatie zo belangrijk dat iedereen het wel moet lezen, want het is inderdaad overduidelijk dat dit geen zelf gebouwd OS is, maar voorborduurt op een bestand project.
Ik heb zitten twijfelen, maar toch maar op +3 gezet.
Ik heb hem net naar +3 (netto) gedrukt waardoor hij in een mooie spotlight highlight staat nuMrAngry schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:11:
Ik vind dit een +3: mark10123 in 'nieuws: Tweaker bouwt nieuw besturingssysteem 'Density''
Los van de iets verwijtende toon richting de poster van het bericht heeft het een goede inhoud en komt hij met goeie bronnen aanlopen. JDVB in 'nieuws: Nokia maakt plannen voor Qt 5 bekend'
Ik denk dat dit wel een +3 is.
Ik denk dat dit wel een +3 is.
er is een +3 reactie, waar bij je verschillende meningen kan hebben:
Wognummer in 'nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer'
hij geeft een bericht van kpn weer, aan de andere kant quote hij gewoon, +3 ja/nee?
Wognummer in 'nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer'
hij geeft een bericht van kpn weer, aan de andere kant quote hij gewoon, +3 ja/nee?
ora et labora
Nee, dit is gewoon copy/paste-werk, zonder eigen bijdrage. Geen +3 imho, maar een +2.
Virussen? Scan ze hier!
+2 inderdaad; dat is ook wat ik heb gegeven vanwege bovenstaande redenen.wildhagen schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:15:
Nee, dit is gewoon copy/paste-werk, zonder eigen bijdrage. Geen +3 imho, maar een +2.
Maarja,het is wel meer dan interessant leesvoer. Als ik dan een afweging moet maken tussen het belonen van de poster en het beoordelen voor de lezer is die keus snel gemaakt. +3 van mij.
Blijft bij mij toch echt op +2 hangen. Het is zéér informatief dat ie het zo plaatst maar de finishing touch is er niet vind ik.
Wat zou daar nog meer voor nodig moeten zijn dan?
Het is een statement van de KPN die zelfs in het nieuwe artikel (van 17.00 uur)wordt aangehaald. Zijn reactie is nog van voor die tijd op ouder nieuws. Hoeveel moeite de poster er voor gedaan heeft doet wmb helemaal niets ter zake,het is voor de lezer een 'must read'
Het is een statement van de KPN die zelfs in het nieuwe artikel (van 17.00 uur)wordt aangehaald. Zijn reactie is nog van voor die tijd op ouder nieuws. Hoeveel moeite de poster er voor gedaan heeft doet wmb helemaal niets ter zake,het is voor de lezer een 'must read'
[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 12-05-2011 18:48 ]
Ik heb een +3 gegeven om de reden die pcgek geeft: het is een must-read. Essentiële informatie die bij dat artikel hoort. Dat er door de redactie een geheel nieuw artikel aan gewijd is, en de hoeveelheid moeite niet echt hoog ligt doet er inderdaad niet toe, wat mij betreft.
Staat nu op +3
En na een korte periode op +2 staat ie nu weer op +3
Sorry vergissing
[ Voor 94% gewijzigd door NewDust op 12-05-2011 20:44 ]
Must read of voer voor een nieuw item:RoD schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:52:
Ik heb een +3 gegeven om de reden die pcgek geeft: het is een must-read.
nieuws: KPN: wij doen geen deep packet inspection op inhoud
Verwijderd in 'nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer'
Het is van een andere categorie, toch levert het een erg mooie basis voor een sterke brief naar HI/KPN/Telfort, ik vind dat dit wel beloond mag worden. Minimaal +2 maar +3 is IMHO wat het waard is.
Edit: Verkeerde link, nu veranderd.
Het is van een andere categorie, toch levert het een erg mooie basis voor een sterke brief naar HI/KPN/Telfort, ik vind dat dit wel beloond mag worden. Minimaal +2 maar +3 is IMHO wat het waard is.
Edit: Verkeerde link, nu veranderd.
[ Voor 34% gewijzigd door Turdburgler op 13-05-2011 17:01 ]
Een must read en de basis voor een nieuw artikelBor de Wollef schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:35:
[...]
Must read of voer voor een nieuw item:
nieuws: KPN: wij doen geen deep packet inspection op inhoud
Krijg een leeg nieuws scherm voor mijn neus. De poster wilde waarschijnlijk linken naar dat zelfde statement,wat niet gelukt is. Nu moet ik zelf zoeken. In eerste instantie levert het dus niks op. Voor het op weg helpen wil ik nog wel een +1 geven,maar hoger kom ik niet.Turdburgler schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:41:
henkjobse in 'nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer'
Tja, goed bedoeld, maar inderdaad een dode link. Ik heb er dus effectief niets aan, dus krijgt hij van mij 0.Turdburgler schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:41:
henkjobse in 'nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer'
De andere reactie is inderdaad terecht +3.
^$%*^% Verkeerde link gepost lol wat stom: Verwijderd in 'nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer' dit was de gene die ik bedoeldeGhost Dog schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:25:
[...]
Tja, goed bedoeld, maar inderdaad een dode link. Ik heb er dus effectief niets aan, dus krijgt hij van mij 0.
De andere reactie is inderdaad terecht +3.
Die mag inderdaad wel op +3.Turdburgler schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:00:
[...]
^$%*^% Verkeerde link gepost lol wat stom: Verwijderd in 'nieuws: KPN past deep packet inspection toe op mobiel internetverkeer' dit was de gene die ik bedoelde
Dat verhaal is voor mij bijna niet leesbaar...
Té kleine letters en té grote regelafstand.
Idd, slecht leesbaar, maar het verhaal zelf is ook best warrig (springt een paar keer van de hak op de tak), dat alles bij elkaar levert imho één punt aftrek op, en dan kom ik op een nette +2.
Virussen? Scan ze hier!
het is inderdaad een van de langste posts die ik ooit gezien,
heb wel het hele artikel doorgelezen, dus TLDR niet aan de orde
, het is eingelijk een open brief met argumenten(overtreden van wetten) waarom je wil stoppen bij kpn.
zoals hij zelf ook zij: even in een kwartiertje getypt, geen extra genomen tijd voor beter lopen van het verhaal,
id jamer van de kleinere letter en de overgangen, ook +2 van mij
heb wel het hele artikel doorgelezen, dus TLDR niet aan de orde
zoals hij zelf ook zij: even in een kwartiertje getypt, geen extra genomen tijd voor beter lopen van het verhaal,
id jamer van de kleinere letter en de overgangen, ook +2 van mij
ora et labora
Verwijderd
razr1337 in 'nieuws: Samsung komt met 10"-tabletscherm met 2560x1600-resolutie'
Vanwege een lollige 0 gever heeft deze nog een klein tikje nodig om op +3 uit te komen.
Vanwege een lollige 0 gever heeft deze nog een klein tikje nodig om op +3 uit te komen.
Your wish is my command, bij deze.
Virussen? Scan ze hier!
Mooie +2 vind ik
Het geheel over windows vs iphone en de sterkere processor van de iphone 4 vs de iphone 3 is irrelevant als je puur naar het artikel kijkt.
Meer dan een paar voordelen (algemeen bekende onder de tweakers mag ik aannnemen) en een nadeel staat er eigenlijk niet. Onderbouwing ontbreekt en de stelling dat alles boven 300PPI niet meer te onderscheiden is voor het menselijk oog klopt waarschijnlijk niet afgaande op de reacties. +3 vind ik om deze redenen te hoog.
Ik heb de post net op +2 netto gedrukt.
Meer dan een paar voordelen (algemeen bekende onder de tweakers mag ik aannnemen) en een nadeel staat er eigenlijk niet. Onderbouwing ontbreekt en de stelling dat alles boven 300PPI niet meer te onderscheiden is voor het menselijk oog klopt waarschijnlijk niet afgaande op de reacties. +3 vind ik om deze redenen te hoog.
Ik heb de post net op +2 netto gedrukt.
[ Voor 57% gewijzigd door Bor op 13-05-2011 20:56 ]
Verwijderd
Misschien is dit niet helemaal de juiste plek. Maar ik heb niet het gevoel dat het ratingsysteem helemaal goed werkt:

Puur afgaande op het aantal +3, +2, en +1 ratings zou je concluderend dat de gemiddelde persoon deze reactie een +3 waard is. De minderheid aan +1 en 0 ratings trekt de totaalscore echter enorm omlaag. Misschien moet de berekening ietwat worden aangepast zodat er niet domweg naar het gemiddelde van de getallen word gekeken?
De andere kant op is het ook vrij makkelijk te verhinderen dat een reactie netto op -1 eindigt door er simpel een +3 aan te geven. Een reactie met 20x -1 en 10x 0 waardeering is simpel naar de 0 te trekken met een enkele +3 terwijl hij toch overduidelijk op -1 hoort.

Puur afgaande op het aantal +3, +2, en +1 ratings zou je concluderend dat de gemiddelde persoon deze reactie een +3 waard is. De minderheid aan +1 en 0 ratings trekt de totaalscore echter enorm omlaag. Misschien moet de berekening ietwat worden aangepast zodat er niet domweg naar het gemiddelde van de getallen word gekeken?
De andere kant op is het ook vrij makkelijk te verhinderen dat een reactie netto op -1 eindigt door er simpel een +3 aan te geven. Een reactie met 20x -1 en 10x 0 waardeering is simpel naar de 0 te trekken met een enkele +3 terwijl hij toch overduidelijk op -1 hoort.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 21:27 ]
Maar is het gemiddelde niet het meest eerlijk? Waarom zou een waardering dichter bij de score die veel mensen geven zwaarder moeten wegen dan een er verder af?Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:58:
Misschien is dit niet helemaal de juiste plek. Maar ik heb niet het gevoel dat het ratingsysteem helemaal goed werkt:
[afbeelding]
Mensen die opzettelijk de meest hoge of meest lage score geven puur en alleen om een post max omhoog of omlaag te zetten zijn aan het mismodden en horen imho uberhaubt geen modrechten te hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 13-05-2011 21:07 ]
Verwijderd
Maar in het geval van bovenstaande reactie is het toch duidelijk dat de meerderheid van de mensen hem een +3 waard vind.
Het is maar een idee.
Het is maar een idee.
In het net aangehaalde geval kan de post ook nog prima naar de +2 gaan binnen een paar uur. De 0 en -1's lijken inderdaad wel veel te grote afwijkingen.
Als we er van uit gaan dat die 0 en +1 mismods zijn,dus daar niks te zoeken hebben, had die post netto op +3 gestaan. Is niet eens zo'n gek idee dat daar iets mee gedaan wordt. Misschien dat als de meesten +2 of +3 stemmen dat de minderheid aan 0 en +1 dan niet meer mee tellen op het totaal?
Dan zou je de score wellicht moeten fixen wanneer die niet meer te modden valt oid. Het is namelijk niet ondenkbaar dat eenzelfde post alsnog , doordat de user bv een edit plaatst, op -1 uit zal komen. Op welk tijdstip besluit je dat de afwijkende scores minder zwaar tellen? Of is het het plan om dit echt dynamisch na elke moderatie opnieuw te laten berekenen?
Als je het eenvoudig wil oplossen kun je gewoon de hoogste en laagste extremen niet meerekenen. Als je de 10% hoogste en 10% laagste moderaties hier niet zou meenemen kom je al op een +3 uit. Maar goed, laten we het hier verder ontopic houden, deze discussie hoort in Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem thuis.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Kun je het verplaatsen Dirk?
edit:
Oke, duidelijk. Het is iig iets om over na te denken. Jouw voorstel lijkt me niet eens zo onaardig
edit:
Oke, duidelijk. Het is iig iets om over na te denken. Jouw voorstel lijkt me niet eens zo onaardig
[ Voor 67% gewijzigd door pcgek op 14-05-2011 07:45 ]
Nope, die rechten hebben alleen Kixtart en Cloud.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Deze vind ik wel leerzaam dus heb een +3 gegevenVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 20:46:
razr1337 in 'nieuws: Samsung komt met 10"-tabletscherm met 2560x1600-resolutie'
@ Bor hieronder
Daar heb ik op gelet maar volgens mij is dat controverse i.p.v. onjuistheid. Hier en hier heeft deze user zich tevens verdedigd.
[ Voor 24% gewijzigd door Herman op 14-05-2011 16:51 ]
Hoe zit het met de reacties dat de info niet zou kloppen onder die post? Het is een nette post maar foutieve info (mocht dit inderdaad foutief zijn) vind ik geen spotlight waard.Herman87 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:50:
[...]
Deze vind ik wel leerzaam dus heb een +3 gegevenNog een klein tikje en staat deze ook effectief op +3
Heb ook zo mijn twijfels. Kom deze zin ook nog tegen onderaan de reactie:
Is niet echt zeker van zijn zaak en dat doet toch wat afbreuk. Ik houd het op interessant en geef een +2Als ik het met iets fout heb, zeg het dan aub, zit hier ook om kennis te delen en te leren
[ Voor 12% gewijzigd door pcgek op 14-05-2011 16:56 ]
deze lijkt me +3, toch wel heel nuttig om te zien 'hoe groot dan'. Ebel87 in 'nieuws: 'Apple stelt kleinere simkaartstandaard voor''
Ik vind het ook een +2. Frituurman in 'nieuws: 'Apple stelt kleinere simkaartstandaard voor'' is echter nog een aanvulling/correctie daarop en die mag w.m.b. wel naar +3
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Mee eens, de parent is idd wel heel makkelijk scoren; De reactie van Frizzz daarop is wel weer de moeite waard
in het mismod topic is een discussie gaande over:
M2M in 'nieuws: Duke Nukem Forever op 19 mei speelbaar in Eindhoven'
ik zelf vind het +2, aangezien een gewone aanvullig zoals: GekkePrutser in 'nieuws: Intel komt met drie snellere ulv-Core i5's en -Core i7's', hij geeft ook een fout in het artikel aan
wat is jullie mening?
M2M in 'nieuws: Duke Nukem Forever op 19 mei speelbaar in Eindhoven'
ik zelf vind het +2, aangezien een gewone aanvullig zoals: GekkePrutser in 'nieuws: Intel komt met drie snellere ulv-Core i5's en -Core i7's', hij geeft ook een fout in het artikel aan
wat is jullie mening?
ora et labora
Wat ik al aangaf: die reactie van GekkePrutser kaart een fout in het nieuwsitem aan terwijl M2M het nieuwsitem aanvult. Daar zit een belangrijk verschil tussen. Aanvullingen mogen best hoog gewaardeerd worden.
Ik denk dat +3 best een goede moderatie is
Ik denk dat +3 best een goede moderatie is
Tja, en hij levert het bewijs daarvoor. Dat heeft voor mij als lezer net even meer waarde dan wat er in het artikel geschreven staat.
Zou deze een +3 waard zijn?
l3p in 'nieuws: Tweaker voltooit high-end systeem in zelfgemaakt bureau'
Het lijkt me wel handig als deze reactie eruit wordt gelicht. Ik denk dat een eventuele lezer wel die reactie wil zien. Maar helemaal zeker ben ik niet...
Het lijkt me wel handig als deze reactie eruit wordt gelicht. Ik denk dat een eventuele lezer wel die reactie wil zien. Maar helemaal zeker ben ik niet...
Vind het wel
Helemaal mee eens. Give the man a cigar
Wat betreft kwaliteit is het natuurlijk geen spotlight maar wel heel leuk om even te lezen bij het artikel. Ik heb +3 gegeven.Herman87 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 19:48:
Zou deze een +3 waard zijn?
Edit: Heb me bedacht, excusees
[ Voor 89% gewijzigd door hi_magrebi op 23-05-2011 19:29 ]
voor degene die deze post (supersnathan94 in 'nieuws: 'Volgende iPhone krijgt gebogen scherm'')
naar +3 hebben geholpen: Thanx!!. is m'n eerste +3 en ik hoop dattie nog even zo blijft staan en zo eindigt.
naar +3 hebben geholpen: Thanx!!. is m'n eerste +3 en ik hoop dattie nog even zo blijft staan en zo eindigt.
het is je gegund, duidelijke ontopic info, met goede onderbouwing.
ora et labora
thanx alleen was een iemand het er niet mee eens kennelijk. naja onder mij staat ook een redelijk goed post(, met natuurlijk een mooie reactie van mij.) moeten jullie ook maar eens naar kijken.