Als de discussie er over ging hoe een magnetron werkt, dan zou je absoluut een +3 verdienen.
Maar nu is het een voorbeeld van de wijze waarop pseudo wetenschap werkt.
Men begint over een bekend fenomeen en legt dat op een begrijpelijke manier uit. (gebruik maken van de wetenschappelijke kennis over dat fenomeen) Vervolgens word de bestaande kennis in de wetenschap ineens genegeerd en trekt men conclusies die niet gebaseerd zijn op enige kennis van het onderwerp in kwestie en die niet getrokken kunnen worden uit de eerdere uitleg.
En dat geldt ook voor jouw post.
Het eerste lange gedeelte is die uitleg gaat over de werking van een magnetron en dat gsm en wifi straling in hetzelfde gebied zit maar met een veel lager vermogen.
Het pseudo gedeelte komt dan van de alinea: "De truc en opdracht is nu aan de wetenschap....."
Heb je al eens overwogen om te bekijken of de wetenschap dat wellicht al lang gedaan heeft?
Je hebt wel nagezocht hoe de werking van een magnetron is. Dan kun je ook nazoeken wat de wetenschap heeft onderzocht wat betreft het effect van een lokale marginale temperatuursverhoging.
(Dat is namelijk al lang en breed onderzocht bij voorgaande onderzoeken over gsm's)
Eigenlijk kan ik je post als volgt samenvatten:
- Lang verhaal: ik zal je vertellen hoe een magnetron werkt
- korte alinea: ik weet niet hoe het lichaam werkt, maar ik kan me voorstellen dat een marginale verwarming invloed kan hebben
- korte alinea: goh, dat zou de wetenschap eens fundamenteel moeten onderzoeken.
Is dat nou iets dat iedereen zou moeten lezen? Staat daar nu echt relevante informatie in voor de discussie of een gsm schade kan veroorzaken?
Eigenlijk staan er alleen je onderbuik gevoelens in dat je je kan voorstellen dat het kan uitmaken?
En dat terwijl er de afgelopen jaren al continu theoretische en praktische onderzoeken worden gedaan en gepubliceerd. Terwijl er daarvoor ook al gigantisch veel wetenschappelijk kennis aanwezig was.
Het probleem in de hele GSM discussie is niet dat er niet voldoende wetenschappelijk onderzoek gedaan word, maar dat de wetenschappelijk kennis genegeerd word.
Voor mij blijft het ook na je aanpassing van je post een +2. Je inbreng steekt duidelijk boven een +1 uit, maar ik vind het niet relevant genoeg voor de discussie om een +3 te worden.