Het grote +3 posts topic

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:27

Herman

FP ProMod
Oef, een lading stof kwam uit mijn pc toen ik deze reactie plaatste... :9 Alle alarmbellen gingen af; de laatste reactie is immers ouder dan 2 weken. Toch vind ik het een mooi topic.Dus bij deze blaas ik er nieuw leven in.

Ik vind dit een mooie reactie. Brengt op een mooie manier een stukje nuance in de discussie. Mooi verwoord en weloverwogen. Lijkt mij duidelijk een +3. (heb ik 'm ook op gezet maar met +4 een 4-weging gaat niet zo hard) Dus indien u het met mij eens bent: een +3 mod gevraagd. :P

MrE in 'Verbazing en ophef over mogelijk verbod op geweldgames'

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-10 13:29

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wat hij vooral laat zien (maar zelf niet noemt) is de noodzaak van het handhaven van de leeftijdsregels voor de aanschaf van spellen. Wel jammer dat hij dat niet even noemt. Verder een hele mooie reactie die best op +3 mag.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:16

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Prima geschikt voor de +3 :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik zie nu wel dat hij het grootste gedeelte in eigen woorden heeft overgenomen, wat ik eigenlijk ook zou kunnen.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

+3? Sorry hoor, maar dit is letterlijk overgenomen van Wikipedia (zoals hij zelf aangeeft, met te vage bronvermelding), hier wel juist, gevonden door te zoeken op, jaja;

"De aanschaf van zonnepanelen is duur. Voor kleine systemen (dak van een woning) liggen de prijzen voor een compleet geïnstalleerd systeem op ca. € 5,50 per Wattpiek vermogen. Op een gemiddeld woningdak past zo'n 3 kilowatt-peak, dat kost dan € 16.500. In Nederland levert iedere kilowatt-peak per jaar zo'n 800 - 950 kWh (kilowattuur). Bij een vergelijking van energiewinst, aanschafkosten en levensduur van de zonnepanelen speelt men tot nu toe nagenoeg quitte, maar alleen op lange termijn (terugverdientijd minstens 30 jaar)." -google

Zonder een "normale" bron, en met onvoldoende duidelijkheid over copy/paste is het mij niets meer waard dan een +1.

Edit, komt nog eens bij dat de twee zinnetjes die hij wél zelf heeft geschreven van geen kant kloppen;
Zonne-emergie: Niet mijn keuze... En hoe kan het overigens zijn dat de mede ex-oprichter van Greenpeace kernenergie noemt als enige oplossing voor ons energie probleem?
Zonne-emnergie: Niet mijn keuze... En hoe kan het overigens zijn dat de mede ex-oprichter ex mede-oprichter van Greenpeace kernenergie noemt als enige oplossing voor ons energie probleem energieprobleem?
Voorts zegt het natuurlijk helemaal niks, dat de beste man zich heeft bekeerd tot kernenergie.

[ Voor 16% gewijzigd door Obiter dictum op 05-07-2010 21:03 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmm, dat kost hem toch wel minstens een puntje van zijn score, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Inderdaad, geen +3. Ondanks dit nog wel een +2 gegeven zeker ook gezien de relevantie voor andere lezers. Hij steekt wel boven het maaiveld.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Relevante informatie opzoeken en samenvatten lijkt mij geen reden voor aftrek.

Alle informatie die je in een +3 kunt zetten zal altijd ook wel ergens anders te vinden zijn.
Daar hoef je geen aftrek voor te geven wat mij betreft.

Als je het een nuttig vond en een +3 voordat je wist dat het op wikipedia stond, dan zie ik niet in hoe het ineens zijn waarde voor de lezers van T.net verliest nadat je dat wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik kan een letterlijke copy/paste niet zo waarderen. Als hij inderdaad het had herschreven in eigen woorden en had samengevat was er niets aan de hand geweest, maar dit gaat me net iets te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Dan zie je blijkbaar de moderatie score als beloning, en niet als middel voor andere mensen om mee te filteren?

Als beloning is het dan inderdaad reden voor aftrek. Als filter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

mjtdevries schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:05:
Dan zie je blijkbaar de moderatie score als beloning, en niet als middel voor andere mensen om mee te filteren?

Als beloning is het dan inderdaad reden voor aftrek. Als filter niet.
Natuurlijk mag je bronnen gebruiken, dat doe ik zelf ook en daar is niets mis mee. Als je echter bronnen letterlijk overneemt, dan verwacht ik zelf minimaal het volgende;

1. Je geeft aan dat het 1:1 overgenomen is
2. Je geeft aan wat de exacte vindplaats is van de tekst

Beiden zijn niet gebeurd, en dat is voor mij reden tot aftrek. Tel daarbij op dat hij twee zinnen zelf heeft geschreven die vol spelfouten zitten, en daaruit vervolgens een conclusie trekt die kant noch wal raakt (Persoon kiest voor energieopwekking X, dus energieopwekking X is beter) en dan kom ik écht geen punt hoger +1. Ja, zelfs +2 is dan teveel naar mijn mening (hoewel ik hierin redelijk eenzaam sta gezien de overige moderaties).

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik doe de opleiding accountancy maar in geen enkel schoolboek staat zo duidelijk weergegeven hoe een stijging in de kosten exponentieel wordt doorberekend in de consumentenprijzen.

Lisadr in 'Prijsstijging elektronica uit China verwacht'

Dus vrij lastige theorie op een eenvoudige wijze uitgelegd. Verdient m.i. wel een +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar staat ie nu op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hoor je een flamer van repliek te bieden.
Een schoolvoorbeeldje dat in mijn ogen extra waardering verdient.
Snoitkever in 'nieuws: 'Acta-verdrag gaat waarschijnlijk niet verder dan strafrecht''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 10:28

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik vind +2 wel genoeg, en dan zie ik door de vingers dat hij ook redelijk op de persoon speelt.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik vind m te zwaar op de man om zelfs een +2 voor te geven. Ik vind een +1 meer dan zat, voor een hogere score mag de schrijver van deze reactie zijn manier van discussiëren nog even grondig evalueren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik geef hem inderdaad een +1, hij speelt me echt te veel op de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Dan geef ik toch ook maar +1: na opnieuw lezen vind ik het toch wel erg op de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind een +1 meer dan genoeg. De eerste en laatste alinea is een dikke flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Het is sowieso een vette +2, zo helder als het uitgelegd wordt, en in het licht van de eindeloze flamewars/bashes en andere verwijten bij elk willekeurig Apple-bericht vind ik het prima om deze reactie op +3 te modereren, al is het maar om een voorbeeld te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen'

Mag ik die voor een +3 nomineren?

Hij is weliswaar niet zo lang, maar bied wel uitstekend onderbouwde informatie om een wijdverbreid misverstand uit de wereld te helpen. En hij meld ook keurig netjes bronnen (nummers van vonnissen etc).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Absoluut een +3 voor die post van Arnoud. Uitermate belangrijke informatie voor het artikel, en perfecte bronvermelding/argumentatie.

Dat hij niet zo lang is, vindt ik een voordeel i.p.v. een nadeel.

Die van humhug vind ik niet zo'n bijzondere post... Er staat gewoon helemaal niets nieuws in; geen nieuwe uitspraken, geen nieuwe argumeten. Het is een soort samenvatting van de artikelen van de afgelopen week. Netjes, maar niet meer dan een +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:44:
Arnoud Engelfriet in 'nieuws: Rechtbank: The Pirate Bay moet activiteiten in Nederland stoppen'

Mag ik die voor een +3 nomineren?

Hij is weliswaar niet zo lang, maar bied wel uitstekend onderbouwde informatie om een wijdverbreid misverstand uit de wereld te helpen. En hij meld ook keurig netjes bronnen (nummers van vonnissen etc).
Absoluut +3. Daar staat de post nu ook vrij stevig op.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zeker een goede post. Ik heb er een +3 aan gegeven. Kan er echter nog wel een paar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 20:55
Ik vind het geen sterke +3, maar hij steekt hoog uit boven de veelal waardeloze reacties. Daarnaast, we hoeven ook niet zuinig te zijn met onze +3's.
/me geeft +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Volgens mij een meer dan interessante reactie, veel eigen input + link. Ik heb er een +3 voor gegeven.
rapture in 'nieuws: Nvidia introduceert zeven mobiele DX11-gpu's'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:20
Daar kan ik zeker in meegaan. Ook een +3 van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchStoner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-01-2022
Heb zojuist Het collectief van de tweakers.net community is goud waard! gepost, zie ik nu pas dit topic. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-10 12:35
AmigaPower in 'nieuws: IDF: Intel toont raytracing-versie van Wolfenstein'

Interessante achtergrond + verwijzingen, een +3 waard (imho wel..)?

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Meer dan 2 week geleden,word weer eens tijd dan. :)

Van het onderwerp zelf heb ik niet zoveel kaas gegeten,maar het is iig een mooi discussie tussen 2 users. Hier een drietal reacties die ik wil nomineren voor een +3. Moeten de echte kenners maar uitmaken of ze het waard zijn.
koraks243 in 'nieuws: Mapper krijgt overheidsgeld voor lithografietechniek'
tarlitz in 'nieuws: Mapper krijgt overheidsgeld voor lithografietechniek'
koraks243 in 'nieuws: Mapper krijgt overheidsgeld voor lithografietechniek'

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Bor

Bor

Ik moet het geheel nog echt goed lezen maar de 2e vind ik niet direct een +3 maar meer een nette +2.

• Dirk

Dirk

Leuk om te lezen. Ik vind de posts van oplopend niveau, de 1e 2 geef ik een +2, de 3e een +3.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

2e is inderdaad een (hele) keurige +2, de 1e is wat warrig, maar gezien de inhoud lijkt me een +3 op z'n plaats... Omdat er nog altijd te weinig +3 gegeven wordt, mag ook de laatste er zoeen in ontvangst nemen :) Als we nou nog een +4-niveau erbij krijgen, zijn we weer terug op het oude niveau, eigenlijk :D

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Mede door het drietal linkjes in de eerste post heb ik mijn score bijgesteld naar de +3. De 2de op +2 gelaten,en de laatste ook op +3. Erg mooie discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik zie de toegevoegde waarde niet echt, het zijn gewoon een hoop linkjes met daarin artikelen over Google (lichtelijk offtopic dus). Daarnaast dekt het bericht n4m3l355 in 'nieuws: 'Apps uploaden gegevens identiteit iPhone-gebruikers voor adverteerders'' de lading verder wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClankStar
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 04:27
R3NC0N in 'nieuws: Microsoft brengt Windows Live Essentials 2011 uit'

Is in mijn ogen een +3 waard, staan oplossingen in voor problemen waarover iedereen het in de comments over heeft. Daarom wel een must read denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

ClankStar schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:29:

Is in mijn ogen een +3 waard, staan oplossingen in voor problemen waarover iedereen het in de comments over heeft. Daarom wel een must read denk ik zo.
Mwah.
Bij de comments is de reactie zeker informatief, maar het is wat mij betreft geen must-read bij het artikel zelf en krijgt derhalve van mij +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ClankStar schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 15:29:

Ik vind het een goede post maar niet het niveau voor een +3. A-Patch is zeer bekend en het knopje waar de poster het over heeft om naar de geminimaliseerde view te gaan is gewoon standaardfunctionaliteit die bovendien ook wel opvalt. Echte oplossingen geeft de post niet. Ik heb een +2 toegekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Bij het artikel, waar heel erg veel gezeken wordt op het feit dat data uit de gegevens is gehaald door Tnet, vind ik deze toelichting van de redactie eigenlijk must-read:
arnoudwokke in 'nieuws: Kasboek.nl publiceert door 'foutje' miljoen transacties van klanten'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Jup, dat mag van mij op +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

De post is zeker een +3 waard, alleen vind ik het jammer dat er best een hoop spelvauten inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hij heeft inderdaad veel last van Eng else ziek te, en verder draagt hij wat mij betreft net te weinig nieuwe inhoud aan voor die +3... Had hij de boel verder helder opgezet (ik vind het nu wat warrig), en zonder spelfouten, dan zou ik er nog eens over denken.
/me Freeze_XJ wil de oude +4 weer terug 8)7

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Typisch Rob... inhoudelijk goed, maar ik moet gewoon te veel moeite doen om het te lezen omdat hij zo'n zooitje maakt van zijn grammatica...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gewoon een +3. Zoveel +3's zijn er nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Jejking schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:16:
Gewoon een +3. Zoveel +3's zijn er nu ook weer niet.
Helaas is nou net de +3 in het leven geroepen om de +2 wat te bevorderen... Inmiddels lijden we alweer aan inflatie, waarbij iedereen die ook maar lichtelijk on-topic is (en verder niks zinnigs bijdraagt) al een +1 scoort, en we eigenlijk terug zijn op het oude systeem. +3 vind ik meer een luxe hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het gaat niet om die +1 juist! Wat mij betreft is het een +2+ en dat mag je best eens belonen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ben ik het niet helemaal mee eens. Hij mist de vraag van zijn parent, namelijk hoe de omzetting van een 2D-foto naar een 3D-beeld gaat, en is in mijn ogen niet helemaal duidelijk in zijn uitleg.
Vooral
Daarna worden de pixels van het rechterdeel iets meer naar rechts geplaatst, ze overlappen elkaar dus deels.
vind ik niet zo heel duidelijk, omdat pixels hier zowel de fysieke pixels van het scherm als de beeldpunten van de afbeelding kunnen betekenen en derhalve ambigu is.

Van mij daarom een (zeer ruime) +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd in 'meuk: Philips LCD-TV 37PFL7605H 140.023.000'

Lijkt me wel +3 waardig. Aangezien het de release notes van de huidige software betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Matis schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:05:
Verwijderd in 'meuk: Philips LCD-TV 37PFL7605H 140.023.000'

Lijkt me wel +3 waardig. Aangezien het de release notes van de huidige software betreft :)
Een simpele copy en paste van releasenotes is imho geen +3 materiaal. Ik geef een goede +2 in dit geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Bor op 03-11-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvdh
  • Laatst online: 00:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een goed verhaal, die mag van mij ook wel op +3. Staat er inmiddels ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 10:55
Is inderdaad een +3 ookal had ik hem eerst op +2 gezet, ik verwachte wel dat hij hier ging pasere en wou hem dan pas op +3 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:51:
Een goed verhaal, die mag van mij ook wel op +3. Staat er inmiddels ook op :)
Eens. +3 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PietrKempy schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:30:
Is inderdaad een +3 ookal had ik hem eerst op +2 gezet, ik verwachte wel dat hij hier ging pasere en wou hem dan pas op +3 zetten.
Euh, dat lijkt me niet de bedoeling. Je dient op basis van eigen afwegingen tot die score te komen, niet omdat ie toevallig hier wordt gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ik ben het revisie-topic aan het doornemen en kom af en toe de uitleg tegen dat men amper +3's uitdeelt omdat dat een extreem cijfer is (er is niks hoger), op basis van psychologische ervaring. Is het nu nog altijd zo dat er te weinig +3 scores worden toegekend aan reacties, of komt dat gewoon omdat er amper reacties zijn die zo'n waardering verdienen? Ik vind trouwens dat men reacties gemiddeld vrij laag waardeert. Als ik op een willekeurig nieuwsartikel stuik, dan zit een fractie op -1, de helft op +0, minder dan de helft op +1 en amper iets op +2, en +3 is nog zeldzamer dan de Siberische tijger. Deze verdeling kan ik makkelijk in driekwart van de nieuwsitems van vandaag terugvinden.

Is dat normaal, of zit de frontpage vol met gare figuren die denken dat ze hier op FOK.nl zijn aanbeland en dus ook niet de moeite doen om ietwat niveau te halen in hun reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35
Volgens mij is het een beetje van beide.
Het is overduidelijk dat er gewoon te weinig +3 wordt uitgedeeld, op basis van dat psychologische argument en dat het verwachtingspatroon te hoog ligt. Maar voor m'n gevoel ontstaat onder veel nieuwsberichten ook al snel een sfeer die niet echt uitnodigt tot het schrijven van een +3 post, omdat je dan al op pagina 2 staat vanwege alle overbodige of ongewenste rommel die Mavo4 heeft gepost terwijl je netjes bronnen aan het zoeken was.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Ping, idee! Waarom benemen we de sfeerverpesters in nieuwsitems niet de mogelijkheid om in de root een reactie te posten? Zodoende blijft die plek voorbehouden aan mensen die inhoudelijk en uitgebreid hun zeg willen doen zonder dat hun reactie verdrinkt in de soep van +0 en +1 one-liner reacties die infeite amper iets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tja, ik zou graag zoiets zien. Bijvoorbeeld als meer dan 25% van je posts -1 of meer dan 50% van je posts 0 is dat je dan gewoon een week niet meer kan reageren op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Jongens, houdt het aub in Revisie reactie- en moderatiesysteem. En daarin wordt al de optie genoemd om te sorteren op score, imho een veel user-vriendelijker idee om bovenstaand probleem aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

DevilsProphet schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:20:
Ik ben het revisie-topic aan het doornemen en kom af en toe de uitleg tegen dat men amper +3's uitdeelt omdat dat een extreem cijfer is (er is niks hoger), op basis van psychologische ervaring. Is het nu nog altijd zo dat er te weinig +3 scores worden toegekend aan reacties, of komt dat gewoon omdat er amper reacties zijn die zo'n waardering verdienen? Ik vind trouwens dat men reacties gemiddeld vrij laag waardeert. Als ik op een willekeurig nieuwsartikel stuik, dan zit een fractie op -1, de helft op +0, minder dan de helft op +1 en amper iets op +2, en +3 is nog zeldzamer dan de Siberische tijger. Deze verdeling kan ik makkelijk in driekwart van de nieuwsitems van vandaag terugvinden.

Is dat normaal, of zit de frontpage vol met gare figuren die denken dat ze hier op FOK.nl zijn aanbeland en dus ook niet de moeite doen om ietwat niveau te halen in hun reacties?
Over het algemeen zijn de reacties niet echt van hoog nivo :P de laatste tijd,maar dat kan ook wel een beetje aan het soort nieuwsartikelen liggen. Als het er een beetje op lijkt geef ik al gauw +2, +3 kom ik de laatste tijd heel weinig tegen.

Tja,wat doe je eraan. Misschien zijn er de laatste jaren veel bezoekers bijgekomen die niet zo veel verstand van zaken hebben als de generatie daarvoor? T.net heeft veel bezoekers getrokken de laatste jaren,maar die zijn vast niet allemaal zo technisch onderlegd,maar willen natuurlijk wel hun zegje doen. Dan krijg je al gauw dat het niveau van de reacties over het algemeen daalt.

Vooral mensen die hier al langer rondlopen dan een jaar 3a 4 zal dit zijn opgevallen. Maar tijden veranderen nu eenmaal,en daarmee ook het soort bezoekers. Dit is wat ik zo snel ff kon bedenken :)

@Dirk: Sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Mag deze op +3 (oké het is geen super post, maar wegens het lage aantal +3's de laatste tijd en het echt wel een mooie reactie is vind ik hem wel een +3 aard)
Geronimous in 'nieuws: BBC wijt gameverslaving aan gameplay-elementen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Absoluut beter dan de gemiddelde +2, en maakt een goed punt. Wat mij betreft alle redenen om er een +3 aan te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Heeft nog een klein duwtje nodig.
Het is trouwens een super topic qua niveau van reacties :D heb al lang niet meer zoveel +2's gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

borgdrone in 'nieuws: Website van MasterCard opnieuw offline door ddos-aanval'

Mag ik die voordragen voor een +3?

Hij onderbouwt met wetsartikelen etc, haalt een aantal veel misbruikte dooddoeners onderuit, is meer dan informatief, en steekt imho vér boven overige posts in de newspost uit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Hoe ging die spreuk ook alweer: Elke Nederlander dient de wet te kennen? Als je daar vanuit zou gaan is de reactie niks waard. ;) Volgens mij weet bijna iedereen wel dan een ddos aanval strafbaar is. Niet dat hij geen +3 waard is hoor,maar ik zie veel liever reacties van mensen met een goed onderbouwde eigen mening. Dit is me veeeel te safe :P

[ Voor 47% gewijzigd door pcgek op 12-12-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is het ook niet gewoon een kwestie van knip en plakwerk? Ik lees bv "voor meer uitleg over de technische achtergrond van een (D)DoS aanval, zie de items onder techniek. " maar nergent een header "techniek". Uit dat oogpunt geef ik een +2. De post is informatief en zeker waardevol maar aan de andere kant ook vrij rommelig opgezet.

Dit soort opmerkingen vind ik het geheel ook omlaag halen; "Wat Anonymous en volgers doen is een idiote ideologie volgen van 1 man." Objectiviteit of onderbouwing is zo veel beter.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 12-12-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Net wat je al zegt,er staan wel wat meer oneffenheden in die post. Maar als je het wetboek achter je hebt staan kom je daar (kennelijk)mee weg. Hier ook een +2,meer zie ik er niet in.

[ Voor 19% gewijzigd door pcgek op 12-12-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Johnny in 'poll: Firewire nog relevant?'

+3 Moet wel kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Persoonlijk vind ik +2 meer dan voldoende.
De info gegeven is nou niet echt bijzonder afwijkend anders dan te vinden valt via bijvoorbeeld Google.
Goede uitleg, maar niet schrikbarend verdedigbaar als +3.

[ Voor 6% gewijzigd door CreativeS op 12-01-2011 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
+3's hoef je dan ook niet "schrikbarend te verdedigen". Uitstekende post --> +3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MrAngry schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:57:
+3's hoef je dan ook niet "schrikbarend te verdedigen". Uitstekende post --> +3
Hier ben ik het geheel mee eens. :) Bij twijfel liever naar boven afronden dan naar beneden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik vind het een hele mooie +2.
En dit een mooie +3 :)

[ Voor 35% gewijzigd door Bor op 12-01-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik vind beide mooie +2's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Ik geef ze beide een +3. Juist omdat die ene een mooie +2 is en er te weinig +3's gegeven worden imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:17
dashorst248 in 'nieuws: Microsoft: Apples merknaam App Store is te generiek'
Deze heb ik ook een +3 gegeven. Erg goed onderbouwd met feiten die nergens anders terug te vinden zijn, ook niet in +2-reacties.
Oh en wat doet die 0 daar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietrKempy
Lars93 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:46:
dashorst248 in 'nieuws: Microsoft: Apples merknaam App Store is te generiek'
Deze heb ik ook een +3 gegeven. Erg goed onderbouwd met feiten die nergens anders terug te vinden zijn, ook niet in +2-reacties.
Oh en wat doet die 0 daar??
Is inderdaad een mooie post die wel een +3 verdiend. btw dat artikel is qua reactties echt van een hoog niveau om een apple/microsoft artikel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
De toon van de reactie is uitstekend, maar ik houd het op een +2.
Met name omdat er niet in gegaan wordt op het punt waar het hier daadwerkelijk om gaat. Iets dat mr_greenguy in zijn eerste reactie uitstekend kort en krachtig heeft verwoord. Wat ik ook een +2 gegeven heb.
(Maar korte reacties krijgen helaas vrijwel altijd een +1)

De rest van hun discussie er onder staat gelukkig al wel op +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 23:19
Roland684 in 'nieuws: Html-werkgroep loost versienummer' Ik vind dat deze post ook wel een +3 verdiend, een hoog kwaliteitje post, veel gepraat (met logica) en goed onderbouwd (imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Solide, grondig onderbouwd, zo'n reactie mag inderdaad op +3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Goede reactie, dus ook van mij een +3 :)
Zo zie ik ze graag vaker. Het aantal +3-reacties daalt namelijk iedere dag weer...

[ Voor 51% gewijzigd door Capacitor op 22-01-2011 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 23:19
Ben nu zelf 1 week admin, zit wel al hele tijden op Tweakers en heb ook zodanig gemerkt dat bijna alle reacties op 0 of +1 zitten. Ben daarom nu ook maar eens gaan modden, een +2 moet makkelijk haalbaar zijn heb je een eigen mening die goed onderbouwd is en meedraagt in het topic....

+3 moet ook niet te moeilijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Paul - K schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:29:
Roland684 in 'nieuws: Html-werkgroep loost versienummer' Ik vind dat deze post ook wel een +3 verdiend, een hoog kwaliteitje post, veel gepraat (met logica) en goed onderbouwd (imo)
Een beetje laat (ik kan niet meer modden zie ik) maar inderdaad een mooie +3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
Bor de Wollef schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:43:
[...]

Een beetje laat (ik kan niet meer modden zie ik) maar inderdaad een mooie +3. :)
Ik zie dat ik hem ook al een +3 gegeven had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Dit lijkt me wel een kandidaat voor een +3. Schat hem iig hoger in dan een +2,dus maar afgerond naar boven. :)
Dooievriend in 'nieuws: Wetenschappers ontwikkelen nieuwe intelligentietest'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 20:55
pcgek schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 21:20:
Dit lijkt me wel een kandidaat voor een +3. Schat hem iig hoger in dan een +2,dus maar afgerond naar boven. :)
Dooievriend in 'nieuws: Wetenschappers ontwikkelen nieuwe intelligentietest'
Mee eens, kan nog wel een paar tikjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een mooie +3 welke score de post ook net heeft behaald netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
WeViE in 'nieuws: Gebruikers gaan Nokia N900 zelf voorzien van firmware-updates'
Hoe waar dit ook is, een +2 of +3 is het dus echt niet waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nee, het is een 0, meer niet. Voor mismoderaties kun je beter terecht in het volgende topic:
Het kleine-mismoderatietopic deel XX

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste