De fabrikanten zullen alle zeilen bijzetten om te voorkomen dat wij, de consumenten, tevreden zijn met onze pas aangeschafte TVs.
Je ziet de trend al. Platte TVs worden nog platter. Contrast ratios worden verder verhogd. 24P word neergezet op 96kz, enz.
Ik geloof dat in het verleden Philips techici hebben toegegeven dat er een technologie buffer van bijna 10 jaar bestaat. Mischien is nu 5 jaar, maar dan nog kunnen ze ons ieder jaar kleine verbeteringen voeren, zonder verdere research.
En menig volwassen man die daar in trapt. Ik heb begin 2003 een goeie CRT aangeschaft, en plasma begon toen op te komen. Ik heb mezelf toen voorgenomen 6 jaar de ontwikkelingen te negeren. Ik had/heb tenslotte prima beeld.
Als je kijkt naar het zwart van Pioneer, dan kan het gewoon bijna niet beter. Ik bedoel, 0,003 Cd/dm, wat gaan ze verder doen? 0,001. Okay dan!
En wat betreft de andere aspecten. 1920 bij 1080 op een 50inch scherm is fenomenaal. Wat zei die tabel ook al weer over de kijkafstand? Precies!
Blijft over het creeren van tussenframes. Dat zal iets verbeteren.
Als ik in oktober nog een Pioneer kan bestellen zal ik dat zeker doen. Als dat niet het geval is moet ik mischien geduld opbrengen tot mei 2010, als Panasonic met dezelfde contrastratio komt.
Daar wil ik best wat voor betalen, maar als het nieuwe scherm hangt, is het de bedoeling dat hij 10 jaar blijft hangen. LCD aanschaffen doe ik toch niet, ondanks de ongeevenaarde contrastratio met local led dimming.