Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 16:40

MrDry

Desperados!

Heeft iemand ergens al een review van een G15 kunnen vinden? Google biedt geen uitkomst.

Heb hem in de winkel gezien en het design spreekt me meer aan dan de G10.

Veel voordelen zie ik verder niet. Behalve dat er een Lan aansluiting op zit en dat je Divx bestanden kan streamen naar je tv. Geen idee hoe het werkt maar het klinkt wel erg handig.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526

-Moondust- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:13:
[...]

Misschien meer muziekliefhebber dan HT-liefhebber?
Treffende opmerking! :Y

Hij zelf vind van niet, maar ik vond die opstelling ook meer naar hifi naar HT neigen, ondanks de Velodyne.

Mijn oren haken af bij 12/13 k dus peperdure tweetertjes en 6de orde croosovers is dus toch niet aan mij besteed. Paarlen voor de zwijnen, zullen we maar zeggen... :P

Ik geef liever meer uit aan een groot scherm en stevige sub. Die TWEE componenten bepalen de beleving, kwaliteit even buiten beschouwing houdend.

MAW Pioneer en Velodyne, proficiat! d:)b

P.S. Zelf ben ik overigens van mening dat in in ideale HT opstelling helemaal GEEN tweeters worden gebruikt, maar breedbandjes ICM een flinke subwoofer. Vind ik bij films veel lekkerder klinken.
Maar dat is weer een heel ander verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
-Moondust- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:14:
[...]

De vraag is natuurlijk wel of Panasonic de verwachtingen van de pixelgarantie ook waar kan maken. iemand daar al ervaringen mee?
In het vorige deel waren enkele personen die bijzonder makkelijk na hun klacht geholpen werden en een nieuw scherm kregen aangeboden. Zowel voor oude serie als nieuwe serie.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
MrDry schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:19:
Heeft iemand ergens al een review van een G15 kunnen vinden? Google biedt geen uitkomst.

Heb hem in de winkel gezien en het design spreekt me meer aan dan de G10.

Veel voordelen zie ik verder niet. Behalve dat er een Lan aansluiting op zit en dat je Divx bestanden kan streamen naar je tv. Geen idee hoe het werkt maar het klinkt wel erg handig.
In welke winkel heb je de G15 gezien? Deze wordt namelijk nog niet geleverd.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

Bij de BCC in Den Helder hangt er één.... Weet niet zeker meer of het 42 of 46" was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Ik zou zeggen, maak een foto en je hebt een scoop.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:46
Zit te twijfelen tussen de Pana P46G10 en de Samsung PS50B650.

Mijn merkvoorkeur gaat uit naar de Pana, echter de Samsung is 50 inch en is qua prijs net iets goedkoper (paar tientjes). Aangezien ik 4 meter van mijn scherm zit, zijn die inches dus wel welkom. Probleem is dat er geen (goede) review te vinden is waar de Samsung met de Pana wordt vergeleken.

Ik snap dat ik in het Panasonic topic zit, waar de voorkeur uitgaat naar dat merk, maar wat zouden jullie doen?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Sluuz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:38:
Zit te twijfelen tussen de Pana P46G10 en de Samsung PS50B650.

Mijn merkvoorkeur gaat uit naar de Pana, echter de Samsung is 50 inch en is qua prijs net iets goedkoper (paar tientjes). Aangezien ik 4 meter van mijn scherm zit, zijn die inches dus wel welkom. Probleem is dat er geen (goede) review te vinden is waar de Samsung met de Pana wordt vergeleken.

Ik snap dat ik in het Panasonic topic zit, waar de voorkeur uitgaat naar dat merk, maar wat zouden jullie doen?
Als je voorkeur uitgaat naar de Panasonic zou ik gewoon eventjes doorsparen en de 50" G10 in huis halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 18:41
CobraX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:04:
[...]

Als je voorkeur uitgaat naar de Panasonic zou ik gewoon eventjes doorsparen en de 50" G10 in huis halen. ;)
Bedenk je dat je hoogstwaarschijnlijk een aantal jaren met je nieuwe tv wil gaan doen. Alle reden dus om zo weinig mogelijk compromissen te sluiten. Paar maandjes later niet onoverkomelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
-Moondust- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:34:
[...]

Bedenk je dat je hoogstwaarschijnlijk een aantal jaren met je nieuwe tv wil gaan doen. Alle reden dus om zo weinig mogelijk compromissen te sluiten. Paar maandjes later niet onoverkomelijk toch?
Ik heb dezelfde mening als jij, maar waarom quote je mijn bericht? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2020
Mooi dat binnenkort de kabelmarkt vrij wordt gegeven! Ben ik van UPC en het kastje af!

[ Voor 144% gewijzigd door bjorntje424 op 11-06-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
-Moondust- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:14:
[...]

De vraag is natuurlijk wel of Panasonic de verwachtingen van de pixelgarantie ook waar kan maken. iemand daar al ervaringen mee?
Uit het vorige topic:
Anoniem: 296545 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 23:17:
[...]

Panasonic als moederbedrijf dus niet de importeur doet wel degelijk iets met 1 kapotte pixel, en volgens Europese richtlijnen heb je gewoon recht op garantie. Jij geeft zoals je zelf al aangeeft een schatting van hoe panasonic volgens jou er mee omgaat en ik kan uit ervaring zeggen dat dit niet zo werkt. Panasonic hanteert een pixelgarantie van 1 pixel... Ik heb zodoende een nieuwe tv gekregen zoals ook terug te lezen is op het vorige draadje en die daarvoor. Bartingels je kunt me even pmen en dan kan ik je zowel de papieren van Panasonic mailen als de papieren van Haagtechno, die laatste is geen partij waar jij mee zult te maken krijgen maar een goede richtlijn lijkt me.
Bever! schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:10:
[...]

wanneer pana is gekocht bij authorised dealer 2 jaar 100% pixelgarantie!
Anoniem: 296314 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 05:04:
[...]

Volgens die dame van het service center moet het een europees model zijn om van de 100% pixelgarantie te kunnen genieten.
Ik ben benieuwd,hou mijn hart al vast.
Anoniem: 296314 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:18:
Ik had een PF50G10(woon in Belgie)frans model dus,en had een dode pixel,Panasonic is hem probleemloos komen vervangen voor een P50G10.Maakte niet uit was hun uitleg,garantie is europees.
Kortom, ze maken waar wat ze zelf zeggen. Had ook niet anders verwacht want anders zouden ze (Panasonic) het ook niet zeggen.

[ Voor 70% gewijzigd door Dlocks op 11-06-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Fucking finally! Hij is er. De V10 review @ FlatpanelsHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:59
Je bent me net voor ik wou hem ook posten!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
CobraX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:40:
[...]

Ik heb dezelfde mening als jij, maar waarom quote je mijn bericht? :p
Omdat je zo'n fijne vent bent en ik je in het zonnetje wilde zetten. >:)

edit:

Was foutje van mij. 7(8)7

[ Voor 8% gewijzigd door -Moondust- op 11-06-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Dlocks schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:25:
[...]
Uit het vorige topic:

[bewijs1]

[bewijs2]

[bewijs3]

[bewijs4]

Kortom, ze maken waar wat ze zelf zeggen. Had ook niet anders verwacht want anders zouden ze (Panasonic) het ook niet zeggen.
Bedankt voor het op-/uitzoeken. Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CobraX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:45:
Dit maakt het makkelijk voor Pete0063

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:46
CobraX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:04:
[...]

-Moondust- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:34:
[...]

Zit wat in natuurlijk, maar omdat ik een nieuw huis gekocht heb, en op dit moment geen (geschikte) tv heb, kan ik niet een paar maandjes wachten. De 50'' G10 is natuurlijk fraai, maar mijn budget zit toch vrij strak rond de 1200 euro. Dus als je daarmee rekening houdt: Samsung of Pana?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Sluuz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:25:
[...]

[...]

Zit wat in natuurlijk, maar omdat ik een nieuw huis gekocht heb, en op dit moment geen (geschikte) tv heb, kan ik niet een paar maandjes wachten. De 50'' G10 is natuurlijk fraai, maar mijn budget zit toch vrij strak rond de 1200 euro. Dus als je daarmee rekening houdt: Samsung of Pana?
Zeer moeilijke keuze imo. Normaal gezien zou ik meteen zeggen: ga voor de grootste van de 2, maar ik heb destijds ook de Samsung PSxxA756 Plasma topic gevolgd en daar werd toch redelijk wat geklaagd over de TV, terwijl ik in Panasonic topics altijd vrij weinig klachten tegenkwam. En ik heb ook nog geen reviews gezien/gelezen van die Samsung. Dit terwijl men in de reviews van de G10 toch altijd (zeer) positief is.

Kan je nergens een oude (CRT) TV voor 50 euro ofzo op de kop tikken om de komende 1 à 3 maanden door te komen zodat je daarna een 50" G10 kan kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Sluuz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:25:
Volgens mij is het heel makkelijk. Jouw intuitie zegt Panasonic, althans dat maak ik uit je posts op. Dan lijkt het me onverstandig voor Samsung te kiezen. En wat betreft de grootte. Jouw intuitie zegt 50 inch. Dan lijkt het me onverstandig voor 42 inch te gaan. En past de Panasonic 50 inch niet in je budget, dan lijkt langer sparen de enige logische optie. Hoeveel maanden vertraging levert je dat op? Is die tijd echt niet door te komen met een 2ehands CRT'je?

P.S. Als je in de buurt van Groningen woont, dan mag je voor de overbrugging mijn oude 55cm CRT lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:09:
[...]

Als ik het zo lees kan je net zo goed een g10 nemen en voor het verschil in geld hem laten calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
Tito129 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:14:
[...]

Als ik het zo lees kan je net zo goed een g10 nemen en voor het verschil in geld hem laten calibreren.
Wel is het de vraag of de V10 nu juist wel ondersteuning krijgt voor Ziggo etc en de G10 niet! een decoder kost ook weer 150 euro, Calibreren ook 150 dus... de V10 heeft een beter design, beter beeld etc ... ik vind het ook lastig hoor want 500 euro verschil is veel! Ik wacht nog even iig!

misschien dat pokerstars mij wat kan sponseren ;)

[ Voor 4% gewijzigd door freedzed6 op 11-06-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tito129 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:14:
Ik zat eigenlijk meer te denken dat je gewoon beter een Pioneer kunt nemen. Hoewel die een generatie ouder is, is ie nog steeds de beste. De volgende generatie zal ws pas de Pio's voorbij gaan. En dan zijn ze ook lekker dun :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Chevy454 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:09:
[...]

Ik vind dergelijke systemen veels te duur voor wat ze brengen.
Maar ik heb dan ook een andere referentiekader :)

Ik zou niet zomaar zoiets aanraden. Ik heb liever een goede 2.1 systeem welke met volle overtuiging speelt dan een dergelijk 5.1 systeem. Als het budget het toelaat dan zou ik kiezen voor een setup met serieuze speakers, die speakers van die panasonic SC BT200 kunnen nooit overtuigend een mooi middengebied weergeven.

De norm bij films is bij velen laag, ze willen liever overal iets horen. Ik wil graag het juiste horen.
Maar ik gebruik de set dan ook voor muziek en dan komt het allemaal stukken kritischer :)

[...]

Dat is altijd beter maar het is een budget kwestie natuurlijk. Een losse receiver kost al 400 euro, dan een br speler 200 euro. Dan krijg je zo'n kant en klaar 5.1 setje voor 100 euro nog eens 6 speakers erbij. In dat opzicht moet je niet klagen natuurlijk ;)

Mijn HT setje heeft mij toch zeker 2500 euro gekost maar dan hoor ik ook echt de wind zoals ik het buiten hoor. stromend water van een waterval zoals het echt is,... En natuurlijk het diepe indrukwekkende laag, alleen de warmte van de explosies mis ik :+

Maar dit is idd offtopic maar ik vind dat bij een 50V10 er wel een degelijke set moet staan. Daarom dat ik destijds voor HD ready ben gegaan en mijn systeem in balans heb gebracht. Het beeld is belangrijk maar het geluid net zoveel :)
Heb zon Bose set gehoord,vond dat echt niks,dan speelde het vorige van Pana toch beter(sc bt 100).
Een maat van mij heeft zo'n harmann kardon avr 255 met boxen van canton,ik vond dat echt niet beter spelen dan het systeem van Pana.Koste wel 2 keer zoveel.
En waar kan je in Belgie trouwens terrecht voor goede 2dehands spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:05
CobraX schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:45:
Hmm, zwartweergave is minder goed dan de G10. Alleen door de THX mode is het beeld beter, maar die kan je ook verkrijgen door de G10 te laten calibreren.
Dan heb je dus waarschijnlijk een nog iets mooier plaatje dan deze V serie?

Ik weet alleen niet hoe goed de G serie was in 24p.

Of je koopt een Pio 5090 en laat die calibreren. (ah, Oscar zei hetzelfde)

Wat vinden jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 12-06-2009 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
freedzed6 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:31:
[...]

Wel is het de vraag of de V10 nu juist wel ondersteuning krijgt voor Ziggo etc en de G10 niet!

[..]
Aangezien het bij de V10 netzoals bij de G10 niet in de specs staat zou ik ervan uit gaan dat de V10 ook geen ondersteuning voor ci+ zal heeft.

Overigens zegt een mederwerker van ziggo ook dat Panasonic nog geen ci+ ondersteuning heeft. Zie onderstaande topic:
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?t=17653goto=newpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ferry34 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 01:10:
[...]

Hmm, zwartweergave is minder goed dan de G10. Alleen door de THX mode is het beeld beter, maar die kan je ook verkrijgen door de G10 te laten calibreren.
Dan heb je dus waarschijnlijk een nog iets mooier plaatje dan deze V serie?

Ik weet alleen niet hoe goed de G serie was in 24p.

Of je koopt een Pio 5090 en laat die calibreren. (ah, Oscar zei hetzelfde)

Wat vinden jullie?
De redenen waarom ik een Panasonic V10 besteld heb en geen Pioneer:

- Prijs (in BE betaal je nog steeds 2.999 voor die 5090).
- Pixelgarantie (ik wil zelf bepalen of een dode pixel mij stoort en wil geen 10 jaar zot worden van die ene dode pixel omdat Pioneer de TV weigerde te vervangen).
- Wat velen vergeten in de prijsvergelijking is dat die 5090 geen ingebouwde speakers heeft. Dus tel maar meteen 100-300 euro erbij.

Als je de G10 laat calibreren heb je inderdaad een mooier beeld dan de V10 met THX mode. Maar je kan je V10 ook laten calibreren en dan heb je hetzelfde beeld als een gecalibreerde G10 + extra opties zoals 24p Smooth Film. De G10 en V10 delen immers hetzelfde paneel.

Bij HDTVTest zeiden ze dit trouwens (wel de B i.p.v. E versies, maar het paneel blijft identiek natuurlijk):

- V10B:

With the default out-of-the-box values in [THX] mode, we measured the black level on the Panasonic TX-P42V10 to be 0.03 cd/m2. Adjusting [Brightness] to the correct level (16 video black) raised it to 0.04 cd/m2 which is still an excellent figure for a flat screen HDTV.

- G10B:

We measured the calibrated black level on our Panasonic TX-P42G10 review unit to be 0.03 cd/m2, which puts it on par with the Pioneer PDP-4280XD 8G Kuro plasma, but still some way off the 0.0031 cd/m2 record currently held by the Pioneer PDP-LX5090 9G Kuro plasma TV

Over de zwartwaarde van de G10E vs de V10E en de algemene beeldkwaliteit (zonder ISF calibratie) zeiden ze dit bij FlatpanelsHD:

The THX profile ensures that gamma and colour reproduction is very accurate, improving overall picture quality. Therefore the V10 series has slightly better picture quality all in all compared to G10.

V10 has not been improved on blacks, quite the contrary. I measured black level at 0.05 cd/m2 on V10 which is disappointing, because G10 was able to reproduce black at 0.03 cd/m2. V10 has better shadow detailing, however, which is an important picture element in dark scenes and dark colour shades in general. In my opinion, it is actually a trade-off that ends up improving V10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Anoniem: 296314 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:19:
[...]

Heb zon Bose set gehoord,vond dat echt niks,dan speelde het vorige van Pana toch beter(sc bt 100).
Een maat van mij heeft zo'n harmann kardon avr 255 met boxen van canton,ik vond dat echt niet beter spelen dan het systeem van Pana.Koste wel 2 keer zoveel.
...vragen en ervaringen over home cinema setjes etc en zeker vragen over 2e hands spullen ( 8)7 ) zijn toch echt off-topic.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry

MrDry

Desperados!

morpheus schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:50:
Ik zou zeggen, maak een foto en je hebt een scoop.
Ben ik dan zo in de war? Ik was bewust op zoek naar de G15 in het 'wild'. Was me er niet van bewust dat deze nog niet leverbaar zou zijn. Zag hem daar gewoon hangen....maar als jullie zeggen dat dat niet kan.... ik ga volgende week nog wel een x kijken...als ik er weer langs rij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 07:44:
[...]
...vragen en ervaringen over home cinema setjes etc en zeker vragen over 2e hands spullen ( 8)7 ) zijn toch echt off-topic.... :P
Waar haal je steeds de energie om mensen die off-topic gaan op de vingers te tikken. Elke dag een redbull? :p
Word je dat keer op keer herhalen niet beu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CobraX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:55:
[...]
Waar haal je steeds de energie om mensen die off-topic gaan op de vingers te tikken. Elke dag een redbull? :p
Word je dat keer op keer herhalen niet beu? :)
...ik wil graag een goed overzichtelijk topic houden. Wel zo netjes voor waar een (GoT) forum is bedoeld (zie ook de GoT huisregels) en voor wie de info zoekt. Dat sommige mensen niet snappen of willen inzien dat ze niet handig (dus off-topic) bezig zijn wat dat betreft is inderdaad vermoeiend en vooral onbegrijpenlijk (...en als dat zo blijft, maar eens een modje informeren of die actie wil ondernemen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:02
alweer benieuwd naar iemands ervaringen, dit maal voor de TX p42U10 te koop bij It's
http://www.itsonline.nl/w...ANASONIC%20%20TX%20P42U10
iemand? kan er niet veel over vinden op internet
Lijkt me namelijk wel een intressant scherm, met NEO-PDP paneel.

[ Voor 10% gewijzigd door renbull op 12-06-2009 10:19 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
renbull schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:16:
alweer benieuwd naar iemands ervaringen, dit maal voor de TX p42U10 te koop bij It's
http://www.itsonline.nl/w...ANASONIC%20%20TX%20P42U10
iemand? kan er niet veel over vinden op internet
Lijkt me namelijk wel een intressant scherm, met NEO-PDP paneel.
Wat is dit voor scherm? Kende geen U10 en deze lijkt op de foto wel erg op een V10 (one sheet of glass)
Is overigens goedkoper bij modern: http://www.modern.nl/WINK...507&m4n_aid=7491&_df=true

Echter daar geven ze aan dat hij pas volgende maand beschikbaar wordt?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

Als ik het zo zie. Een iets mindere versie van de G10 met een ander design.
Volgens de specs geen mogelijkheid tot afspelen van AHVCD films en 'maar' 400 Hz itt 600Hz.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 18:59
DarkSide schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:44:
Als ik het zo zie. Een iets mindere versie van de G10 met een ander design.
Volgens de specs geen mogelijkheid tot afspelen van AHVCD films en 'maar' 400 Hz itt 600Hz.
Klinkt als de S serie dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
DarkSide schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:44:
En dat niet afspelen van AHVCD is een nadeel? wat is het eigenlijk, google maakt het me niet makelijk.

Lijkt inderdaad een model te zijn welke tussen de G10 en S10 zit.
400hz van de S10 en NEO-PDP van de G10.
Klinkt redelijk belovend voor de mensen met een krapper budged.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:19:
[...]

Iemand een antwoord off topic?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

renbull schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:18:
[...]

En dat niet afspelen van AHVCD is een nadeel? wat is het eigenlijk, google maakt het me niet makelijk.

Lijkt inderdaad een model te zijn welke tussen de G10 en S10 zit.
400hz van de S10 en NEO-PDP van de G10.
Klinkt redelijk belovend voor de mensen met een krapper budged.
Iets te snel getypt AVCHD moest het zijn. dit is een format wat veel digitale HD camcorders gebruiken.
En ze zijn ook te vinden op i-net.
Is het een nadeel? voor mij niet. Ik gebruik een HTPC voor films. Maar mocht je een panny HD camcorder hebben kan het wel handig zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Ik weet niet of deze vraag hier helemaal thuis hoort, maar aangezien het toch specifiek over dit ene model gaat, zet ik hem toch maar hier neer.

Bij BCC hebben ze momenteel de 50"G10 voor €1499 (met de vakantiebonnenkorting). Voor zover ik heb kunnen zien is dat de scherpste prijs die je momenteel in een non-webwinkel kan krijgen. De rest zweeft allemaal nog rond de €1700. Ik wil hem hoe dan ook bij een echte winkel kopen, welke dat dan is, dat maakt me niet zoveel uit.

Ik heb net een appartementje gekocht en ga volgende week beginnen met verbouwen, afhankelijk van hoe vlot het allemaal gaat, ben ik daar zeker wel 2 tot maximaal 3 maanden mee zoet. In de tussentijd heb ik dus nog niks aan de tv, aangezien ik nu vrij klein behuisd ben (maar kan de doos evt wel ergens anders laten).

Hoe groot is in jullie ervaring de kans dat hij over 2 maanden al zoveel in prijs is gezakt dat hij dan ook weer ergens in de aanbieding voorbij komt voor hetzelfde of een lager bedrag? Ik heb me in het verleden nooit echt in plasma's verdiept, vandaar dat ik ook niet weet hoe de prijs van zo'n ding zich ontwikkelt. Meestal heb je met grote sportevenementen wel een flinke stroom aanbiedingen, maar dat zit er nu ook even niet aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
HvB83 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:46:
Hoe groot is in jullie ervaring de kans dat hij over 2 maanden al zoveel in prijs is gezakt dat hij dan ook weer ergens in de aanbieding voorbij komt voor hetzelfde of een lager bedrag? Ik heb me in het verleden nooit echt in plasma's verdiept, vandaar dat ik ook niet weet hoe de prijs van zo'n ding zich ontwikkelt. Meestal heb je met grote sportevenementen wel een flinke stroom aanbiedingen, maar dat zit er nu ook even niet aan te komen.
Hiervoor is de grafiek in de pricewatch heel handig. kijk bv naar de TH-46PZ85 daar is te zien dat de prijs na ongeveer 4 á 5 maanden na zijn release gaat dalen. Dus als ik jou was zou ik lekker afwachten, mischien heb je dan als je hem "nodig" hebt wel een 50"V serie voor het zelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
HvB83 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:46:
Ik weet niet of deze vraag hier helemaal thuis hoort, maar aangezien het toch specifiek over dit ene model gaat, zet ik hem toch maar hier neer.

Bij BCC hebben ze momenteel de 50"G10 voor €1499 (met de vakantiebonnenkorting). Voor zover ik heb kunnen zien is dat de scherpste prijs die je momenteel in een non-webwinkel kan krijgen. De rest zweeft allemaal nog rond de €1700. Ik wil hem hoe dan ook bij een echte winkel kopen, welke dat dan is, dat maakt me niet zoveel uit.

Ik heb net een appartementje gekocht en ga volgende week beginnen met verbouwen, afhankelijk van hoe vlot het allemaal gaat, ben ik daar zeker wel 2 tot maximaal 3 maanden mee zoet. In de tussentijd heb ik dus nog niks aan de tv, aangezien ik nu vrij klein behuisd ben (maar kan de doos evt wel ergens anders laten).

Waarom sommige niet via de webwinkel willen kopen is mij een raadsel!!
Het scheelt je gauw een paar honder euro maargoed. Zelf mijn scherm ook besteld online, binnen
2 dagen bezorgt en geinstalleerd. Maar om jou vraag te beantwoorden, als je nog kan wachten moet je
dat zeker doen want schermen worden nooit duurder, mocht jij hem toch niet voor die prijs vinden dan kan
je altijd nog een webshop bij jou in de buurt overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:09:
[...]

Hou maar op!

Ik kom net bij MM ArenA vandaan.

Ik zag trouwens die Samsung gezien waar je mij op attendeerde. Ziet er goed uit!

Kost WEL 3200 bij MM. Ik zag via jouw link op KK voor 1578. Vreemd. :?
Something is rotten in the state of Denmark, zullen we maar zeggen.
Een Koreaan voor een Pioneer prijs. Dacht het niet! :N

En toch liep ik weer ouderwets gezellig naar de 5090 en KRP 500. Waarschijnlijk wisten ze dat ik kwam en hebben ze de opstelling veranderd, zodat ik niet meer kon zitten. Wel kon ik even de achterkant inspecteren.
Dat doe ik wel vaker. Niks dubbelzinngs hoor... :P

O ja, de 50V10 EIN...DE...LIJK in het wild gezien. Prachtig scherm. d:)b

Wat betreft die 2,95 cm van Samsung. Eh, dat is dus ook Dynamic Thickness.
Hij is dat wel op veel plekken, maar laten het maar op 4.15cm Native Thickness houden.

Die vervelende marketing jongens ook... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat lees ik nou?

De G10 betere Zwartwaarde dan de V10?

Ik zou het tegengestelde verwachten, of een gelijke waarde.
Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 300526 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:04:
Wat lees ik nou?

De G10 betere Zwartwaarde dan de V10?

Ik zou het tegengestelde verwachten, of een gelijke waarde.
Vreemd...
Correctie: de G10 in Cinema mode heeft een betere zwartwaarde dan de V10 in THX mode, maar THX mode is dan weer beter in het weergeven van schaduwdetails wat het uiteindelijke plaatje op de V10 weer beter maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:18:
[...]

Correctie: de G10 in Cinema mode heeft een betere zwartwaarde dan de V10 in THX mode, maar THX mode is dan weer beter in het weergeven van schaduwdetails wat het uiteindelijke plaatje op de V10 weer beter maakt. :)
Inkoppertje. :Y

de G10 in CM heeft een lagere helderheid dan de V10 in THX. Lagere helderheid is dus bij iedere TV meer zwart.

V10 in THX heeft meer schaduwdetails dan de G10 in CM juist DOOR die hogere helderheid.

Mijn conlusie? Ze kunnen me wat met al die voorgeprogammeerde Modi! 8)7

Ik creeer mijn eigen modus, met ultieme zwartwaarde EN schaduwdetail!
Hopelijk op de KRP 500. Met bijbehorede attitude, uiteraard! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[...]

Hm, ik had gewoon verwacht dat de V serie in de buurt zou komen van de Pioneer. De prijs van de V ligt nu niet ver van de Pioneer 5090. Als ik nu een vervangend toestel zou kopen, zou ik eerst deze 2 aan een vergelijkende test onderwerpen en niet meteen blind voor de Pana gaan.
Deepeej schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:42:
[...]

Waarom sommige niet via de webwinkel willen kopen is mij een raadsel!!
Het scheelt je gauw een paar honder euro maargoed. Zelf mijn scherm ook besteld online, binnen
2 dagen bezorgt en geinstalleerd. Maar om jou vraag te beantwoorden, als je nog kan wachten moet je
dat zeker doen want schermen worden nooit duurder, mocht jij hem toch niet voor die prijs vinden dan kan
je altijd nog een webshop bij jou in de buurt overwegen
Omdat veel webwinkels aan parallelle import doen en je dan geen 2 jaar reparatieservice aan huis hebt. 2 jaar garantie heb je altijd, maar het gaat erom dat de monteur bij je thuis komt ipv dat je de tv moet gaan opsturen.
Sommige webwinkels leveren tv's die deze service wèl gewoon hebben, maar je moet hier wel eerst naar vragen.
[...]

Een hdtv heeft een maximum aan zwartweergave dat die kan geven. Je kunt de helderheid wel verlagen, maar op een bepaald punt is dit bereikt en het verder verlagen zorgt er dan alleen nog maar voor dat de details in het zwart verdwijnen. De zwartweergave zal dan niet meer verlaagd worden.

Hier wordt mooi uitgelegd wat het effect is wanneer je helderheid (zwartweergave) en contrast (witweergave) op je tv te hoog of te laag zet.
Ook worden primaire en secundaire kleuren uitgelegd.
Een must om naar te kijken, hier zie je duidelijk hoe belangrijk dit is.

http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=53

bij dit filmpje zie je dat het maar 2-3 (!) kliks verkeerd zetten van de helderheid, het beeld is verknalt en er geen details meer te zien zijn.
http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=54

Ook het 1 klik wijzigen van het contrast laat de colorshift artifact verdwijnen.

Ook wordt aan het einde van het filmpje duidelijk aangegeven dat het contrast op 100% (of in die buurt) zetten, helemaal niet goed voor de beeldkwaliteit is.

(mooi formaat schermpje trouwens! Ik denk de Pioneer 6090)

[ Voor 86% gewijzigd door Ferry34 op 12-06-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
Beste mensen vandaag even bij de MM ArenA geweest waar ik ook mocht genieten van vele mensen die naar de Toppers gingen! aardig druk dus maar in de mediamarkt was niemand.

Ik heb een beetje rond gekeken en de V10 50 inch zag er leuk uit. De G10 overigens ook. Ook de LCD schermen doen het goed. Samsung had de nieuwe LED LCD's hangen ( prijzige dingen).

Wat mij eigenlijk het meeste opviel was dat zowel plasme als lcd goed beeld geven met een HD uitzending / film. Wat mij wel opviel was dat sommige TV's af en toe een soort van hapering hadden.
Het lijkt een beetje op een buffer die op een bepaald moment vol loopt en ze dus 1 frame missen ( 24 / 25 frame verhaal?) en hierna weer vloeiend door speelt . Dit gebeurde overigens soms 1x per minuut en soms een hele tijd niet.
Dit maakte het allemaal niet erg vloeiend en zelfs onnatuurlijk. Zelfs bij de dure philips 9xxx serie ( bijna 4000 euro) zag ik dit 1x gebeuren. Deze philips (mooie auto film erop) gaf zelfs artifecten weer rondom de beweegende auto. (zou dat echt niet willen meemaken als je hem aanschaft en thuis je blonde miep opeens roept: " Bobby de televizie doet gek". ;)

Nu naar de Panasonic's. Hier ook een hele tijd naar zitten kijken maar deze vertonen deze hakkeling niet( andere input?) . Nu mijn vraag is of iemand dit herkend ( thuis ) of in een elektronica zaak? Dit moet opvallen imo. heeft panasonic dit ook?

H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er hier iemand een link naar een forum waar er home cinema besproken word?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 296314 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:53:
Heeft er hier iemand een link naar een forum waar er home cinema besproken word?
Alvast bedankt.
...de GoT zoekfunctie is niet zo ingewikkeld hoor, en geeft de nodige resultaten. ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/find

Enfin, ik geef je een linkje, de rest moet je zelf kunnen opzoeken mbv die zoekfunctie :)
Nieuwe Home Cinema Set (welke kenner helpt mij met keuze)

(LOST mompelt iets over 'luiheid is des duivels oorkussen'....) ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 13-06-2009 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
freedzed6 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:18:
Ik heb een beetje rond gekeken en de V10 50 inch zag er leuk uit. De G10 overigens ook. Ook de LCD schermen doen het goed. Samsung had de nieuwe LED LCD's hangen ( prijzige dingen).
Wat mij eigenlijk het meeste opviel [...lapje tekst over diverse zaken mbt LCD en verschijnselen...]

Nu naar de Panasonic's. Hier ook een hele tijd naar zitten kijken maar deze vertonen deze hakkeling niet( andere input?) . Nu mijn vraag is of iemand dit herkend ( thuis ) of in een elektronica zaak? Dit moet opvallen imo. heeft panasonic dit ook?
[tip] ....wellicht ook handig ivm je vragen om de volgende topics te lezen over LCD vs Plasma (en als het onderwerp daar meer thuis hoort, om daar verder vragen te stellen...);
Kiezen tussen Plasma of LCD of Plasma of LCD aanschaffen? [Deel 4]

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 13-06-2009 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 26457 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 07:29:
(LOST mompelt iets over 'luiheid is des duivels oorkussen'....) ;)
offtopic:
BELG: Ben Erg Lui Geboren :+

Home Theater is wel een heel erg groot begrip wat voornamelijk van het budget afhangt. Feitelijk is de door jouw geposte link ook weinig zeggend. Men praat daar meer over de kabels dan waar je op moet letten als je een HT setje wilt kopen

homecinema zonder woofer Deze geeft wat meer nuttige tips mee over de speakers.

[ Voor 53% gewijzigd door Chevy454 op 13-06-2009 10:20 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
freedzed6 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 23:18:
Beste mensen vandaag even bij de MM ArenA geweest waar ik ook mocht genieten van vele mensen die naar de Toppers gingen! aardig druk dus maar in de mediamarkt was niemand.

Wat mij eigenlijk het meeste opviel was dat zowel plasme als lcd goed beeld geven met een HD uitzending / film. Wat mij wel opviel was dat sommige TV's af en toe een soort van hapering hadden.
Het lijkt een beetje op een buffer die op een bepaald moment vol loopt en ze dus 1 frame missen ( 24 / 25 frame verhaal?) en hierna weer vloeiend door speelt . Dit gebeurde overigens soms 1x per minuut en soms een hele tijd niet.
Dit maakte het allemaal niet erg vloeiend en zelfs onnatuurlijk. Zelfs bij de dure philips 9xxx serie ( bijna 4000 euro) zag ik dit 1x gebeuren. Deze philips (mooie auto film erop) gaf zelfs artifecten weer rondom de beweegende auto. (zou dat echt niet willen meemaken als je hem aanschaft en thuis je blonde miep opeens roept: " Bobby de televizie doet gek". ;)

H
Het is erg moeilijk om de beeldkwaltiteit in een winkel te beoordelen.

Allereerst wordt het signaal tig keer gesplitst. Ten tweede is er veels te veel licht in de winkels, waardoor lcd's er beter uitspringen dan plasma's doordat de lcd's meer licht produceren. Dit voordeel verandert thuis in een nadeel.
Het grootste probleem is dat bijna altijd de tv's in standje Dynamisch staan met contrast en scherpte op 100% en dat verknalt het beeld totaal.
Ik kan me niet ooit een tv in een winkel gezien te hebben die een echt mooi beeld weergaf. Ook ik zie veel beeldfouten in de lcd's, vooral onscherpte bij bewegende beelden en lelijke huidtinten.

Je kunt nooit de beeldkwaliteit van een hdtv beoordelen zonder de beeldinstellingen van de tv te hebben aangepast en er zeker van te zijn dat er een blu-ray of dvd speler direkt op staat aangesloten, zodat je wat films kunt testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Iemand vroeg zich gisteren al af waarom iemand uberhaupt overweegt om in een winkel te kopen in vergelijking met de veel goedkopere internetzaken.

Ik zit voor mezelf in dubio hierover. Ook om het mee te nemen in de onderhandelingen. Weet iemand het verschil tussen bijv RAF als speciaalzaak (ze hebben ook internet, maar ik ken ze van vroeger meer als speciaalzaak met goed advies) en bijv. Plasma-discounter?

Prijs is in het voordeel van de internetshop. Maar wat zijn de voordelen van een speciaalzaak? Garantieverschil? Hoe verschilt dit dan als ze beiden officeel retailer zijn? Of liegt plasma-discounter een beetje en krijg je geen monteur thuis bij problemen?

Andere punten?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Garantie gaat via Panasonic, dus daar zit geen verschil in. Indien Plasma-discounter via de normale weg de TV importeert is er niets aan de hand en heb je gewoon garantie aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
morpheus schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:22:
Iemand vroeg zich gisteren al af waarom iemand uberhaupt overweegt om in een winkel te kopen in vergelijking met de veel goedkopere internetzaken.
Ik koop in de winkel omdat
- die de TV gratis bezorgd op het uur dat het mij uitkomt
- die de TV komt installeren
- die de zenders naar mijn wens komt instellen
- mijn eerste aanspreekpunt bij problemen
- mij gratis een vervangend toestel komt installeren
- de webwinkels in BE niet zoveel goedkoper zijn als in NL.

Zou ik in NL wonen dan zou ik via internet kopen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Hoeveel hebben de 42V10 eigenaars hier eigenlijk betaald voor hun tv?
Ik woon in België en Redcoon ziet er nog goedkoop uit met een prijs van 1523 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
morpheus schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:22:

Ik zit voor mezelf in dubio hierover. Ook om het mee te nemen in de onderhandelingen. Weet iemand het verschil tussen bijv RAF als speciaalzaak (ze hebben ook internet, maar ik ken ze van vroeger meer als speciaalzaak met goed advies) en bijv. Plasma-discounter?

Prijs is in het voordeel van de internetshop. Maar wat zijn de voordelen van een speciaalzaak? Garantieverschil? Hoe verschilt dit dan als ze beiden officeel retailer zijn? Of liegt plasma-discounter een beetje en krijg je geen monteur thuis bij problemen?

Andere punten?
Nogmaals: bij een webwinkel moet je expliciet vragen of hun toestellen de 2 jaar reparatie service aan huis hebben. 2 jaar garantie heb je altijd.
Dit voorkomt de ellende dat je je tv moet laten ophalen etc bij een defect.

Als je al weet welke tv het gaat worden en de webwinkel kan deze goedkoper leveren met dezelfde garantie (die gewoon via Panasonic gaat), is de keus snel gemaakt.

Ik blijf echter herhalen: je kunt alleen een hdtv kopen als je deze hebt getest en vergeleken met andere en dat gaat niet bij een webwinkel. Ben je dus nog zoekende, weet je weinig van hdtv's of wil je kunnen vergelijken dan kan je beter bij een winkel zijn.
Al is advies ook weer zo'n probleem. Als ik hoor welke onzin verkopers uitkramen, daar zakt mn broek echt van af. Ze zullen namelijk nooit een tv aanprijzen die ze zelf niet verkopen hè? Of als ze weten dat ze er van een bepaald type nog 200 in het magazijn hebben staan die ze maar niet kwijt raken, dan weet je natuurlijk wel welke tv ze gaan aanprijzen ;)

Bij Panasonic plasma's zit je eigenlijk altijd wel goed, maar als ik kijk naar de vele problemen op andere forums met tegenvallende beeldkwaliteit of niet vloeiende weergave, dan weet ik gewoon dat deze mensen niets getest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56668

Anoniem: 56668 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:06:
Ik was van plan een 42V10 aan te schaffen maar nadat ik deze in de winkel heb bekeken naast een Pioneer LX5090H (ik weet dat deze groter is maar ze verkopen hem niet kleiner) heb ik besloten een Pioneer aan te schaffen. De beeldkwaliteit was beduidend beter en het zwart veel zwarter. De V10 stond op THX modus dus ook daaraan kan het niet gelegen hebben. Wat vinden jullie van het verschil tussen deze 2 tv's? Mijns inziens is het prijsverschil tussen een 50V10 en een Pioneer LX5090H het verschil in kwaliteit meer dan waard.
Vandaag de knoop doorgehakt en voor 2329 Euro inclusief 3 jaar Vision+ garantie aan huis de Pioneer LX5090H aangeschaft. Heb in meerdere winkels de Panasonic en de Pioneer met elkaar vergeleken en besloten dat de Pioneer de meerprijs echt waard is. De Panasonic heeft mooie specs maar als je gaat kijken en vergelijken blijkt dat ze (nog) niet kunnen tippen aan de kwaliteit van Pioneer. Wellicht in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lijkt me logische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeunVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 12:05
Ok, na bijna een jaar uitzoeken en steeds verder doorschieten in de THX, ISF, Viera Cast etc etc de knoop doorgehakt: gewoon een TX-P50G10E. Lang getwijfeld over de V10, maar die 500 euro meer vind ik te gek. Het is maar een TV. Die 500 euro kan ik wel gebruiker voor een Humax 5050 decoder (als er eindelijk een keer nieuwe firmware is). Of een nieuwe fiets.
50G10 voor 1499 bij de MM incl 2 jaar garantie aan huis (is normale MM-prijs).
Ben benieuwd, maar ga er van uit dat ik een happy camper word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TeunVR schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:58:
Ok, na bijna een jaar uitzoeken en steeds verder doorschieten in de THX, ISF, Viera Cast etc etc de knoop doorgehakt: gewoon een TX-P50G10E. Lang getwijfeld over de V10, maar die 500 euro meer vind ik te gek. Het is maar een TV. Die 500 euro kan ik wel gebruiker voor een Humax 5050 decoder (als er eindelijk een keer nieuwe firmware is). Of een nieuwe fiets.
50G10 voor 1499 bij de MM incl 2 jaar garantie aan huis (is normale MM-prijs).
Ben benieuwd, maar ga er van uit dat ik een happy camper word :P
Groot gelijk heb je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:54
bjorntje424 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:52:
Garantie gaat via Panasonic, dus daar zit geen verschil in. Indien Plasma-discounter via de normale weg de TV importeert is er niets aan de hand en heb je gewoon garantie aan huis.
Wat bij mij nu niet het geval is en Panasonic weigert de TV aan huis te repareren en 100% pixelgarantie te geven. Keihard. Maar zo gaat het helaas. Zoeken naar een oplossing....

[ Voor 7% gewijzigd door WidgetTWW op 13-06-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Een kameraad van mij heeft een P42G10 gekocht, alleen wanneer hij een 1080P uitvoer heeft(stilstaand beeld bv...via de popcorn hour of PS3) dan flikkert het beeld de hele tijd/heel vaak, alsof hij het signaal even verliest en weer terugspringt. We hebben ondertussen 3 verschillende HDMI kabels geprobeerd. Ligt dit aan de TV? Of ergens anders aan?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304392

Gisteren m'n 46G10 in ontvangst genomen en vandaag aangesloten. Wat een mooi beeld. Echt fantastisch.
Als je een filmliefhebber bent, gaat er niks boven plasma. Iemand enig idee hoe je de blu-ray speler moet instellen? Ik kan m op 720 of 1080 zetten. Ik ging er altijd vanuit dat zo'n speler zelf het juiste formaat zou kiezen. En wat is de bedoeling van de 24p stand? Ik zie weinig verschil (bij een 'gewone' dvd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262209

Ik zit erg te twijfelen tussen de p37x10 en de 37px8
het prijsverschil is zo'n 150 a 200 euro en dat op een prijs van onder de 1000 is wel aanzienlijk. Is de nieuwe X10 het waard vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ja want het px8 model is eigenlijk een scherm van de 70 reeks. Dus 2 generaties oud nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mrc16 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:58:
[...]

Wat bij mij nu niet het geval is en Panasonic weigert de TV aan huis te repareren en 100% pixelgarantie te geven. Keihard. Maar zo gaat het helaas. Zoeken naar een oplossing....
Snap dat niet goed,heb ook via een webshop een FRANS toestel gekocht,en Panasonic heeft onmiddelijk een nieuwe gebracht(die weliswaar nog meer dode pixels had),nu morgen komen ze weer langs om uiteindelijk(hopelijk)een perfect toestel te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelgh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:05

zwelgh

-**-

Ik ben mij ook aan het oriënteren op een panasonic plasma. Welke webshops verkopen plasma's met de volledige Nederlandse garantie (dus met reparatie aan huis)?

[ Voor 11% gewijzigd door zwelgh op 14-06-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Ik weet wel dat goedkopen.nl waar ik hem besteld heb een p42v10E heb gekregen dus gewoon de nederlandse versie!! Ik weet niet of dit voldoende is voor garantie aan huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ik heb met goedkopen contact opgenomen omdat zij bij mijj in de buurt zitten en zij een goede prijs hebben. Zij hebben verteld dat zij de volledige 2 jaar onsite garantie bieden.
Maar voor de zekerheid kan je ze nog een mailsturen. Dan heb je het op 'papier'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zwelgh schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:16:
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een panasonic plasma. Welke webshops verkopen plasma's met de volledige Nederlandse garantie (dus met reparatie aan huis)?
www.iishop.be zijn tevens ook de goedkoopste.
Is 5 km van mijn deur,fraai showroompje en knappe verkoopster-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbolle
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-05 10:25
Nou ook naar een hele poos zoeken/lezen toch ook knoop doorgehakt en de 42g10 opgehaald bij een officiële pana dealer (1100 euri en toch nog optische en coaxiale dig. kabel er bij) toch verkozen boven de v10 omdat ik er een hdx 1000 onder heb staan en het dan die paar 100 euro niet waard vond voor de netwerkaansluiting en de laatste opties.
moet toegeven wat een tv, prachtig beeld een upc HD decoder er onder ook allemaal goed te kijken.Ik kom overdag veel tv's tegen en daaruit had ik al geconcludeerd dat het een pana zou worden.
Dit is gewoon in mijn optiek de beste keus (kwaliteit/prijs) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 304392 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:58:
Gisteren m'n 46G10 in ontvangst genomen en vandaag aangesloten. Wat een mooi beeld. Echt fantastisch.
Als je een filmliefhebber bent, gaat er niks boven plasma. Iemand enig idee hoe je de blu-ray speler moet instellen? Ik kan m op 720 of 1080 zetten. Ik ging er altijd vanuit dat zo'n speler zelf het juiste formaat zou kiezen. En wat is de bedoeling van de 24p stand? Ik zie weinig verschil (bij een 'gewone' dvd).
De speler zal m gewoon in 1080p afspelen. Je kunt dit checken, omdat dit heel even in de hoek van t scherm verschijnt.

De 24p modus van de blu-rayspeler zorgt dat de beeldjes in 24hz (en dus 24 beeldjes per seconde) naar de tv worden gestuurd. Dit is precies zoals het is opgenomen en "door de regisseur" bedoeld is.
Sommige hdtv's kunnen dit precies zo laten zien (in 72 of 96hz) en andere tv's herberekenen dit naar de 100hz van de tv.
In het laatste geval moet je vergelijken of t beter is de speler op 24 of op 60hz te zetten. Een blu-ray staat wèl in 24hz op de disc, een film op dvd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb sinds een aantal dagen een P42S10 en ik kan het scherm zeker aanraden voor de prijs. Ik zal geen uitgebreide review schrijven, maar hier kort een paar punten.

+ Het scherm verbruikt in mijn schemerige kamer 90-150W (wit-zwart) in de ECO-modus, gemiddeld zo'n 120W.
+ Zwart is voldoende zwart; beter dan LCD (misschien afgezonderd van dure modellen met local LED-dimming).
+ De helderheid en diepte van het geluid is verrassend goed; speciale speakers zijn alleen nodig voor een beter stereo- of surroundeffect en diepe tonen.
+ TV is stevig gebouwd en de kwaliteit is uitstekend; er zijn volgens mij geen pixeldeffecten.

- Bij stilstaande beelden heeft de TV enigszins last van beeldruis, vooral met lichte beelden op een afstand van 2,5m of minder.
- Bij lichte beelden, bijvoorbeeld een wit scherm (hoger verbruik) kun je de TV horen als je de boel mute. Dit geluid is vergelijkbaar met een TL-buis, dus geen gepiep of gezoem.
- Een standaard ergernis bij plasmaschermen: glare

Verder:

Bij deze TV had ik ook 2 HDMI-kabeltjes besteld van 1m (5 euro/stuk bij redcoon). Met deze kabeltjes vertoont de TV witte knipperende artifacts op alle drie de HDMI-poorten, vooral met donkere beelden. Het probleem is enigszins te verhelpen door de stekkertjes in de TV een beetje te wiebelen. Het probleem heeft niets met de bitrate te maken; foto's op 480p geven dezelfde problemen als video met 1080p 60hz. De HDMI-poorten op de TV zouden dus iets "krapper" mogen want naar mijn idee voldoen de stekkertjes van de kabels gewoon aan de HDMI-specificatie.

Heeft iemand tips omtrent mijn HDMI ergernis? Misschien een horlogemaker schroevendraaier en een beetje buigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Andere HDMI kabeltjes kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304700

Anoniem: 296314 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:19:
[...]www.iishop.be zijn tevens ook de goedkoopste.
Is 5 km van mijn deur,fraai showroompje en knappe verkoopster-)
Daar ga ik volgend weekend eens een kijkje nemen en ga daar waarschijnlijk wel ene kopen. prijzen zijn daar echt wel beter dan ergens anders hier in de buurt. Enige waar ik daar nog men twijfels over heb is dat als ik daar er eentje koop dat ze het toonzaalmodel terug in de doos steken en je die meegeven. Als ik een nieuwe tv koop wil ik wel een nieuwe :)Maar als dat en de garantie aan huis in orde is staat men besluit wel vast dat ik daar ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
Inderdaad, witte ruis is gare kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
bjorntje424 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:59:
[...]

Inderdaad, witte ruis is gare kabel.
De aansluiting is het probleem; niet het koper. Als hij er goed in zit dan is er dus geen enkel probleem. Wat ik me afvraag is of iemand ervaring heeft met het "bijbuigen" van HDMI sloten in Panasonic TVs. De verbinding met mijn WD HD TV speler levert namelijk geen enkel probleem op want de kabel zit veel vaster in het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304392

De speler zal m gewoon in 1080p afspelen. Je kunt dit checken, omdat dit heel even in de hoek van t scherm verschijnt.

De 24p modus van de blu-rayspeler zorgt dat de beeldjes in 24hz (en dus 24 beeldjes per seconde) naar de tv worden gestuurd. Dit is precies zoals het is opgenomen en "door de regisseur" bedoeld is.
Sommige hdtv's kunnen dit precies zo laten zien (in 72 of 96hz) en andere tv's herberekenen dit naar de 100hz van de tv.
In het laatste geval moet je vergelijken of t beter is de speler op 24 of op 60hz te zetten. Een blu-ray staat wèl in 24hz op de disc, een film op dvd niet.
Duidelijk verhaal. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07-2024

poc

" I'am hungry "

[quote]Anoniem: 304700 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:16:
[...]

Enige waar ik daar nog men twijfels over heb is dat als ik daar er eentje koop dat ze het toonzaalmodel terug in de doos steken en je die meegeven.

Zaterdag daar mijn 46 g10 gehaald, kan je verzekeren dat de tv splinternieuw is , en bij problemen komt Panasonic bij u thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304700

poc schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:54:
Zaterdag daar mijn 46 g10 gehaald, kan je verzekeren dat de tv splinternieuw is , en bij problemen komt Panasonic bij u thuis.
Dat is wat ik nog moest weten, bedankt. En hoe valt de 46G10 mee? Ik wou hetzelfde toestel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Even een korte vraag die niet echt op de 2009 modellen van toepassing is, maar eigenlijk op elk model:

Ik heb een Sony HT-SF100 Home Cinema Set gekocht, daarin zit een dvdrecorder en een receiver die ik op elkaar heb aangesloten dmv HDMI. De receiver heeft een HDMI-out die ik gebruik voor mijn Panasonic TH-37pv70P televisie. Televisie via de analoge kabel komt dus binnen op HDMI zeg maar.

Voordat ik de set had, resizede de TV prima het inkomende tv-signaal. Echter, nu ik overgestapt ben op HDMI om TV te kijken werkt dat niet meer, ik zie bijvoorbeeld RTL4,5,8 prima beeldvullend, maar SBS6 met zwarte balken. Nu kan ik wel de zoom functie gebruiken om dat recht te trekken, maar dat kost me toch weer een extra handeling die ik graag zou willen voorkomen.

Is het mogelijk om deze zwarte balken bij TV-zenders weg te krijgen, en zo ja, hoe? De receiver kan ik iig niets bij aanpasssen qua HDMI-output, daar heb ik al gekeken. De HDD-recorder heb ik al in zitten pielen, maar tot nu toe maakte geen enkele setting uit. Laatste redmiddel is dus de televisie: kan daar iets in aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:07:
[...]

Dus als je een gewoon dvdtje in je BR steekt moet je handmatig instellingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304700 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:16:
[...]

Daar ga ik volgend weekend eens een kijkje nemen en ga daar waarschijnlijk wel ene kopen. prijzen zijn daar echt wel beter dan ergens anders hier in de buurt. Enige waar ik daar nog men twijfels over heb is dat als ik daar er eentje koop dat ze het toonzaalmodel terug in de doos steken en je die meegeven. Als ik een nieuwe tv koop wil ik wel een nieuwe :)Maar als dat en de garantie aan huis in orde is staat men besluit wel vast dat ik daar ga kopen.
Zou ik me geen zorgen over maken,ze moeten die dingen bestellen,hebben er nooit veel op stock.
En veel voordeel zouden ze daar zelf niet uit halen he,om telkens hun eigen showroommodel te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JohnStaakke schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:05:
Is het mogelijk om deze zwarte balken bij TV-zenders weg te krijgen, en zo ja, hoe?
Zorg dat die sony het beeld fatsoenlijk door stuurt.
Laatste redmiddel is dus de televisie: kan daar iets in aangepast worden?
De TV moet niets doen. De Sony set verkloot het signaal. Dat is de oorzaak en daar moet je het ook aanpakken. Ik zou eerst kijken of je geen upscaling functies in de sony set aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-05 15:43
Chevy454 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:24:
[...]

Zorg dat die sony het beeld fatsoenlijk door stuurt.

[...]

De TV moet niets doen. De Sony set verkloot het signaal. Dat is de oorzaak en daar moet je het ook aanpakken. Ik zou eerst kijken of je geen upscaling functies in de sony set aan hebt staan.
Oke, bedankt voor je antwoord, ik ga eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Anoniem: 296314 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:06:
[...]

Dus als je een gewoon dvdtje in je BR steekt moet je handmatig instellingen veranderen?
Neej, je br speler zal zien of de disc een 24p opname heeft of niet, zodoende zou je zelf dus niets hoeven aanpassen en zal de 24p mode bij een gewone dvd niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Ik twijfel nog steeds tussen een 42" G10 en V10. Ik vraag me af of het verschil met THX nou echt een zo'n zichtbaar groot verschil is dat het die extra 500 euro waard is.. Ik denk zelf van niet. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor SD materiaal en gamen. En af en toe een blue-raytje.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Lrod schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:24:
Ik twijfel nog steeds tussen een 42" G10 en V10. Ik vraag me af of het verschil met THX nou echt een zo'n zichtbaar groot verschil is dat het die extra 500 euro waard is.. Ik denk zelf van niet.
Leg 200 euro opzij voor een eventuele calibratie van het scherm en ga met die 300 euro lekker uit eten met de vriendin/vrouw. Dat is mijn opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Leg die ander 200 ook opzij en download een calibratie DVD, kun je 2 keer uit eten met de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:06:
Leg die ander 200 ook opzij en download een calibratie DVD, kun je 2 keer uit eten met de vrouw.
Kan die van jou ook al zo slecht koken? >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301049

Chevy454 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 06:30:
[...]

Kan die van jou ook al zo slecht koken? >:) :+
Ik zou voor de V10 gaan en vragen aan de verkoper om een tientje korting voor een kookboek. 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Lrod schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:24:
Ik twijfel nog steeds tussen een 42" G10 en V10. Ik vraag me af of het verschil met THX nou echt een zo'n zichtbaar groot verschil is dat het die extra 500 euro waard is.. Ik denk zelf van niet. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor SD materiaal en gamen. En af en toe een blue-raytje.

Wat denken jullie?
Ik heb ook lang getwijfeld, maar dan tussen de 50" versies van de 2. Heb uiteindelijk voor de V10 gekozen. Waarom?

Een jaartje geleden heb ik nog een grote aankoop gedaan (slaapkamer). Ik heb toen ook duur en kwaliteitsvol materiaal gekocht dat toch zeker 10 jaar moet meegaan, maar achteraf had ik toch lichtjes spijt dat ik niet ietsje meer geld had uitgegeven en nog iets beter materiaal gekozen had.

Dit wilde ik geen 2de keer meemaken, vandaar dat ik voor de V10 gegaan ben. Prijsverschil hier tussen de G10 en V10 was trouwens 350 euro. Voor 350 euro meer krijg ik dit extra:

- 24p Smooth Film (geen idee of ik het ooit ga gebruiken, maar liever de functie wel hebben indien ze nodig blijkt te zijn).
- Mooier design (subjectief).
- V-Audio ProSurround.
- Picture-In-Picture & Picture-And-Picture.
- Deep Colour (useless eigenlijk).
- Digital Cinema Colour (ook useless eigenlijk).
- Extra HDMI poort.
- THX mode.
- DLNA.
- Viera Cast.

De G10 heeft trouwens een ISF calibratie nodig om minstens op hetzelfde niveau te zitten als de V10 met THX mode (G10 gaat na ISF calibratie 99% zeker beter zijn dan V10 met THX mode). Dit kost 80 à 250 euro. Dan wordt het prijsverschil nog kleiner. Maar als we er vanuit gaan dat je beide TVs laat ISF calibreren, blijft het verschil dus 350 euro. Als je 10 jaar doet met een TV is dat een meerkost van 35 euro per jaar. Toch niet onoverkomelijk lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Gister een TX-P42G10E gekocht bij Foka in rotterdam, slechts €999,-.
Nu zit er midden op het scherm een dooie PIXEL!!!!! :(
nu zijn ook nog eens op maandag morgen al die service afdelingen van zowel e-care als Foka slecht te bereiken!
ARGGGGG

Wel een prachtig plaatje!!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Dit wilde ik geen 2de keer meemaken, vandaar dat ik voor de V10 gegaan ben. Prijsverschil hier tussen de G10 en V10 was trouwens 350 euro. Voor 350 euro meer krijg ik dit extra
Vraag is alleen of je met de huidige versnelling van de techniek nog 10 jaar met een tv doet, of liever gezegd, wilt doen.

Natuurlijk zullen de meeste toestellen dat makkelijk volhouden, maar in de tijd van de glasbakken gingen de ontwikkelingen voor mijn gevoel lang niet zo snel als nu. Met een 55cm was je al een hele vent, en breedbeeld was opzich wel leuk, maar doordat dvd nog niet was doorgebroken nog lang niet noodzakelijk, aangezien de meeste tv-uitzendingen ook nog gewoon 4:3 waren. En ook daarna werden ze maar langzaam betaalbaar groter.

Nu is dat een heel ander verhaal, 3 jaar geleden was een plat scherm van 81cm al een behoorlijk ding. Nu loopt de gemiddelde consument vaak al met een 40" naar buiten, terwijl ook 50" voor veel mensen prima betaalbaar is. En als je die 3 jaar oude tv nu bekijkt, dan valt het beeld behoorlijk tegen. Zijn we weer 3 jaar verder, dan lijkt het me niet ondenkbaar dat we met z'n allen naar 75" willen staren omdat die goed te betalen zijn en er ook weer een en ander van de technieken die nu alleen in het topsegment zitten verwerkt zijn doorgesijpeld naar het middensegment.

Kortom, ieder z'n ding, maar ik gooi liever iets meer geld 'weg' door niet altijd het neusje van de zalm op dat moment te kopen, maar daarvoor wel iets vaker m'n spullen te vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door HvB83 op 15-06-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Als je 10 jaar doet met een TV is dat een meerkost van 35 euro per jaar. Toch niet onoverkomelijk lijkt me. :)
Dat is leuk en aardig, maar je moet niet vergeten dat je misschien over een of twee jaar een betere TV kunt kopen voor minder dan de helft van wat jij nu betaalt. Als je dan ook nog meeneemt dat een plasma na meer dan 5 jaar vaak echt wat minder wordt....

Aan future-proofing doen met hightech electronica is zo'n beetje de slechtste investering die je kunt doen naar mijn mening. Dus geniet nu van je TV; dat gaat vast wel lukken :9

24hz ondersteuning betekent niet meer dan dat Blu-rays (opgenomen op 24hz) niet op 25hz worden afgespeeld (4,2% te snel) maar op de bedoelde 24hz. De term "smooth" geeft aan dat dit vloeiend gebeurt. Het is namelijk niet zo eenvoudig als het misschien lijkt om 24hz te converteren naar de 100Hz van het scherm. 96hz (24Hz * 4) is wel mogelijk maar dan moet de TV dus functioneren op zowel 100Hz (voor 2*50Hz) als 96Hz. Dat maakt de boel uiteraard complexer en dus duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
HvB83 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:00:
[...]

Vraag is alleen of je met de huidige versnelling van de techniek nog 10 jaar met een tv doet, of liever gezegd, wilt doen.

Natuurlijk zullen de meeste toestellen dat makkelijk volhouden, maar in de tijd van de glasbakken gingen de ontwikkelingen voor mijn gevoel lang niet zo snel als nu. Met een 55cm was je al een hele vent, en breedbeeld was opzich wel leuk, maar doordat dvd nog niet was doorgebroken nog lang niet noodzakelijk, aangezien de meeste tv-uitzendingen ook nog gewoon 4:3 waren. En ook daarna werden ze maar langzaam betaalbaar groter.

Nu is dat een heel ander verhaal, 3 jaar geleden was een plat scherm van 81cm al een behoorlijk ding. Nu loopt de gemiddelde consument vaak al met een 40" naar buiten, terwijl ook 50" voor veel mensen prima betaalbaar is. En als je die 3 jaar oude tv nu bekijkt, dan valt het beeld behoorlijk tegen. Zijn we weer 3 jaar verder, dan lijkt het me niet ondenkbaar dat we met z'n allen naar 75" willen staren omdat die goed te betalen zijn en er ook weer een en ander van de technieken die nu alleen in het topsegment zitten verwerkt zijn doorgesijpeld naar het middensegment.

Kortom, ieder z'n ding, maar ik gooi liever iets meer geld 'weg' door niet altijd het neusje van de zalm op dat moment te kopen, maar daarvoor wel iets vaker m'n spullen te vervangen.
Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken natuurlijk. Een auto is na 3j ook fel verbeterd, maar daarom ga ik niet om de 3 jaar een nieuwe auto kopen.

Zolang je trouwens niet kan vergelijken met nieuwe technologie blijft die V10/G10 er prima uitzien na pakweg 5 jaar hoor. Wie weet zendt iedere TV zender dan pas uit in 1080p zodat je ten volle van de TV kan genieten.

Uiteindelijk ben je in jouw geval meer geld kwijt na 10 jaar plus heb je nooit een topmodel gehad. Stel nu dat jij iemand bent die een hekel heeft aan het "schokkerige" effect (eigen aan 24p materiaal bij pans) bij Bluray films dan sta je daar en kan je je 3 jaar irriteren aan Bluray films i.p.v. ervan te genieten. :)

Plus er zijn nog andere behoeften in het leven en het budget is niet oneindig. Behoeften die ook een smak geld kosten. Als ik elke 3 jaar een nieuwe TV moet kopen, dan gooi ik geld dat voor die andere behoeften bestemd was weg.

[ Voor 5% gewijzigd door CobraX op 15-06-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 18:08

Entity

9000rpm

Ik heb nu al een tijdje een 42G10. In grote lijnen ben ik er erg tevreden over, met name blu-ray films zien er fantastisch uit.

Wat me wel tegenvalt, is de kwaliteit van digitale TV. Ik weet alleen niet of het aan de TV ligt of niet, ik kom van een 55cm CRT af waar het er prima uit zag.

Ik gebruik een Humax IR-FOX-C decoder met Ziggo digitale TV, deze is met de meegeleverde SCART kabel op de TV aangesloten. Wat me vooral tegenvalt zijn zaken als logo's van zenders en tekst in het algemeen, zoals bij een formule 1 race de stand die in beeld staat. Het lijkt alsof er een veel te hoge jpg compressie hieroverheen is gegaan... Soms is het amper leesbaar wat er staat. Ik heb allerlei instellingen op de TV aangepast, maar het levert geen verbetering op.

Is dit iets wat normaal is bij een TV als dit? Of ligt dit aan de decoder, danwel bekabeling? Levert een HD decoder of Alphacrypt module beter beeld op bij de normale zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HvB83 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:00:
[...]

De fabrikanten zullen alle zeilen bijzetten om te voorkomen dat wij, de consumenten, tevreden zijn met onze pas aangeschafte TVs.

Je ziet de trend al. Platte TVs worden nog platter. Contrast ratios worden verder verhogd. 24P word neergezet op 96kz, enz.

Ik geloof dat in het verleden Philips techici hebben toegegeven dat er een technologie buffer van bijna 10 jaar bestaat. Mischien is nu 5 jaar, maar dan nog kunnen ze ons ieder jaar kleine verbeteringen voeren, zonder verdere research.

En menig volwassen man die daar in trapt. Ik heb begin 2003 een goeie CRT aangeschaft, en plasma begon toen op te komen. Ik heb mezelf toen voorgenomen 6 jaar de ontwikkelingen te negeren. Ik had/heb tenslotte prima beeld. :Y

Als je kijkt naar het zwart van Pioneer, dan kan het gewoon bijna niet beter. Ik bedoel, 0,003 Cd/dm, wat gaan ze verder doen? 0,001. Okay dan! :?

En wat betreft de andere aspecten. 1920 bij 1080 op een 50inch scherm is fenomenaal. Wat zei die tabel ook al weer over de kijkafstand? Precies! :Y

Blijft over het creeren van tussenframes. Dat zal iets verbeteren.
Als ik in oktober nog een Pioneer kan bestellen zal ik dat zeker doen. Als dat niet het geval is moet ik mischien geduld opbrengen tot mei 2010, als Panasonic met dezelfde contrastratio komt.

Daar wil ik best wat voor betalen, maar als het nieuwe scherm hangt, is het de bedoeling dat hij 10 jaar blijft hangen. LCD aanschaffen doe ik toch niet, ondanks de ongeevenaarde contrastratio met local led dimming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alexio schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:05:
[...]

Dat is leuk en aardig, maar je moet niet vergeten dat je misschien over een of twee jaar een betere TV kunt kopen voor minder dan de helft van wat jij nu betaalt.
Enzovoort, enzovoort, enzovoort....
Ik zat gisteren nog een vriend een beetje gek te maken door hem in te lichten over het feit dat de X10, opvolger van de PX80, die op zijn beurt weer de opvolger is van de PV70, maar dan MET DVB-T, hogere constratio, enz, nu te bestellen is voor 599,-

De PV70 was in 2007 bij MM 1699,- })
24hz ondersteuning betekent niet meer dan dat Blu-rays (opgenomen op 24hz) niet op 25hz worden afgespeeld (4,2% te snel) maar op de bedoelde 24hz. De term "smooth" geeft aan dat dit vloeiend gebeurt. Het is namelijk niet zo eenvoudig als het misschien lijkt om 24hz te converteren naar de 100Hz van het scherm. 96hz (24Hz * 4) is wel mogelijk maar dan moet de TV dus functioneren op zowel 100Hz (voor 2*50Hz) als 96Hz. Dat maakt de boel uiteraard complexer en dus duurder.
Je hebt het over judder, he?

Ja kijk, ik weet dat natuurlijk.
Maar de andere forumleden zullen zeer zeker blij zijn met jouw heldere uitleg... >:)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.