Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/common-new/img/header/logo-panasonic.gifAfbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/common/img/gnavi_logo.jpg

Welkom bij 4e deeltje omdat het vorige over de 1000 post dook :)
Deel 1 is natuurlijk ook te belezen ; [Plasma] de Panasonic 2009 modellen - Z, V, G, S en X serie
en ook deel 2 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2
en natuurlijk deel 3 [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 3

TER INFO ivm SPECS;
Aangezien de specs (die ik gewoon van de global site had overgenomen) meer onrust dan duidelijkheid lijken te veroorzaken, heb ik die wegggehaald. Via de link http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html kan men zelf effe loeren naar de desbetreffende specs. Het is dus wachten tot Panasonic nederland modellen en specs plaatst op zijn site, om deze dan over te nemen.
Op de CES geintroduceerd en vanaf maart 2009 zo'n beetje op de markt aan het komen. De nieuwe plasma modellen van Panasonic. Het aantal type's lijkt wat te zijn toegenomen. Binnen elk type diverse afmetingen. Startend bij de eenvoudigste C-serie oploppend tot de Z-serie.
Meer keus, meer mogelijkheden...meer moois ! Meer Panasonic :P

Een uitgebreid overzicht ( http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/c_plasma.html ) van wat er gaat komen. Via die link ook de uitgebreide specs. Hieronder van elk model een afbeelding met de types en formaten.

C-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/c_plasma/head.jpg

X10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/x10_plasma/head.jpg

S10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/s_plasma/head.jpg

G10-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g10_plasma/head.jpg

G15-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/g15_plasma/head.jpg

V-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/v_plasma/head.jpg

Z-SERIE
Afbeeldingslocatie: http://panasonic.net/avc/viera/eu/product/img/z_plasma/head.jpg

Voor de vorige serie modellen uit 2008 is er nog Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 4

Dus...laat het topic maar volstromen met relevante informatie, ervaringen en tips over deze modellen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kabels, beugels , LCD schermen, etc etc en andere off topic info hebben vermoedelijk vast wel een eigen draadje lopen hier op GoT... graag deze opzoeken en gebruiken ipv hier te plaatsen.

Tevens losse meldingen over aankoop of nog aan te schaffen toestel of andere loze kreten maken de overzichtelijkheid van het topic er niet beter op. Dus probeer de regels van Got mbt topic-vulling in acht te houden :)

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 08-06-2009 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:50
Voor diegene met een V10 de settings van Cnet

http://forums.cnet.com/52...tMain;contentBody#3058012

Edit: Waarom zie ik altijd overal settings met color temp: warm aanstaan. Ik vind koud een veel betere kleuren weergeven maar zou wel aan mij liggen!

[ Voor 34% gewijzigd door Deepeej op 08-06-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Contrast op 100... Dat kan niet gezond zijn voor Image Retention. :p
Plus dat is voor de Amerikaanse V10. Die settings zullen wel niet overeenkomen met de Europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
jaa zag het net ook.... wij kunnen contrast niet een op 100 zetten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Deepeej schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:06:
jaa zag het net ook.... wij kunnen contrast niet een op 100 zetten!!
Belachelijk eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Waarom ik heb ze rond de 35/40 staan en dat vind ik tot nu toe hoog zat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriae Encomium
  • Laatst online: 14-04-2018
TX-P42V10 of TX-P50G10?

Maw.: wegen de xtra tech specs van de V-serie op tegen meer beeld uit de G-serie?

(prijsverschil is wat mij betreft niet relevant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Kan me haast niet voorstellen. Groter beeld geniet je meer van dan iets beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:41
Anoniem: 300526 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:26:
Ik heb er zelf nog niet bij stilgestaan wat er gebeurt als er na 6 maanden dode pixels worden aangetroffen en de voorraden compleet weg zijn. Zal ik ook meteen aan Smits vragen.
Laat het hier even weten als je wil. Ik heb bij Smits een KRP-600M gereserveerd (levering in aug) en dat is naar zeggen van Smits een van de laatsten die ze kunnen leveren. Ben erg benieuwd wat Pioneer kan bieden in geval van pixelproblemen.

Overigens zou ik me bij een 50 inch geen zorgen maken. Pioneer gaat nog een speciale zilveren gelimiteerde uitgave maken van ik meen de KRP-500A/M. Mocht je scherm kapot zijn, dan zal je ongetwijfeld zo'n zilveren krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
-Moondust- schreef op maandag 08 juni 2009 @ 23:08:
[...]

Laat het hier even weten als je wil. Ik heb bij Smits een KRP-600M gereserveerd (levering in aug) en dat is naar zeggen van Smits een van de laatsten die ze kunnen leveren.
Zaken mbt ander merken of service van winkels hebben vast en zeker een eigen draadje.... hier graag over Panasonic plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304700

Zo moeilijk om te kiezen. Ik wil de 42G10 aanschaffen, maar ik twijfel nog met de 46G10 (zit op 3m afstand) of een samsung 6 of 7 reeks LCD...Ik geraak er niet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:32
Anoniem: 305327 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:51:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Aan de rechterkant van mijn beeld zie ik vooral bij voetbal verticale banen in beeld. Ook via mijn xbox zie ik dit, en ook via mijn dvd speler. Het moet inderdaad aan het beeld liggen. Heb jij het al opgelost? Ik denk dat ik maar terug ga naar de leverancier, kijken wat die ervan zegt.
Ik heb er inderdaad nog steeds last van, heb iemand van E-care langs laten komen. De monteur heeft ook geconstateerd dat dit niet normaal is. De TV zal binnen een week worden omgeruild.
Ik heb gecontroleerd met een volledig groene foto hoe het eruit ziet, als ik dat doe zie ik wel 10 tot 15 verticale lijnen... heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deepeej schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:42:
Voor diegene met een V10 de settings van Cnet

http://forums.cnet.com/52...tMain;contentBody#3058012

Edit: Waarom zie ik altijd overal settings met color temp: warm aanstaan. Ik vind koud een veel betere kleuren weergeven maar zou wel aan mij liggen!
Inderdaad, vind bij de cinemamodus in "koud" de kleuren al vrij geel...
Met warm is het helemaal niet te harden...

Maar misschien dat een calibratie op warm wel het beste beeld oplevert, dan wordt de grijswaarde natuurlijk afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Voor alle OT Pioneer-praat: Nieuwe revolutionaire Pioneer : G8 series (daarin wordt ook de G9 serie besproken)

[ Voor 15% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 09-06-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:57
Anoniem: 304700 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 07:35:
Zo moeilijk om te kiezen. Ik wil de 42G10 aanschaffen, maar ik twijfel nog met de 46G10 (zit op 3m afstand) of een samsung 6 of 7 reeks LCD...Ik geraak er niet uit :)
Dan zou ik wachten tot de 8 reeks van Samsung. De 6 en 7 reeks van Samsung hebben wel LEDs, maar deze kunnen niet (selectief) uitgezet worden, waardoor je nog geen hoog contrast en echt zwart krijgt. De 8 serie zal dit wel kunnen, hoewel daar natuurlijk een prijskaartje aan hangt.

Ikzelf ben aan het kijken voor de 42" G15. Erg mooie TV! Niet het meest boeiende design, maar gewoon netjes. Alleen al voor de extra HDMI poort zou ik voor de G15 gaan in plaats van de G10. De hele ethernet aansluiting boeit me niet zoveel.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526

MikeyMan schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:08:
[...]

Inderdaad, vind bij de cinemamodus in "koud" de kleuren al vrij geel...
Met warm is het helemaal niet te harden...
Daar kom je nooit uit.

Beste wat je kan doen, naar mijn mening, is kiezen voor GEEN modus. Op "normaal" zetten dus, met kleurtint/temp ook op "normaal."

Daarna helderheid stellen. Dan kleurverzadiging, daarna contrast.

Daarna EVT RGB onderling. Als je een RGB balk op je TV zet, met de verzadiging op 0, met contrast voluit en helderheid half, kan je met oog waarnemen welke overheerst. Dan stel je, tot de grensvlakken tussen RGB verdwenen zijn en/of idere grijze balk er hetzelfuitziet.

Dat is natuurlijk VERRE van een calibratie, maar nog altijd beter dan die voorgeprogammeerde modi.
Maar misschien dat een calibratie op warm wel het beste beeld oplevert, dan wordt de grijswaarde natuurlijk afgesteld.
Lijkt mij dat bij een calibratie je altijd op dezelfde waarde uitkomt, onafhankelijk van de modus waarin je begint. Okay, de ene modus wijkt meer af dan de andere...

Ik zal nooit kunnen wennen aan die cinema modus. Ik vind het een bizarre poging om met een high end plasma TV een projectie na te bootsen. Een vriend van me heeft de "perfecte" cinema modus ontdekt... ***

Weg is je zwart. Weg is je contrast.
Als je van dat soort beeld houd, kan je beter een 60 inch LG aanschaffen. Lekker flets... :Y

Maar goed, dat is slechts mijn mening...

*** Een beamer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:30:
Voor alle OT Pioneer-praat: Nieuwe revolutionaire Pioneer : G8 series (daarin wordt ook de G9 serie besproken)
Laatste bericht daar is van februari.

Moet ik daar its plaatsen als ik een "vergelijkend warenonderzoek" doe tussen Panasonic
TOV Pioneer !?!?!?

Ik zelf twijfel namelijk tussen de V (evt G) serie of een Pioneer.

Er zijn hier mensen, waaronder ikzelf, die nog tot aaanschaf moeten overgaan en om bijna identieke redenen twijfelen tussen Pioneer en Panasonic.

Lijkt mij niet "off-topic" als er word vergeleken. Tussen die 2 merken dan.

Maar goed ehhh.... maakt mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304700 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 07:35:
Heb je een vriendin/vrouw/partner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 10:59

Simkin

Bzzzzz

Ik heb een vraag over de tx-50g10 die ik nu enkele dagen in mijn bezit heb. Ik heb 2 apparaten aangesloten via HDMI; zijnde een HDX media tank en een xbox 360 en heb de optische uitgang van mijn TV aangesloten op mijn versterker maar ik merk dat DTS niet wordt doorgegeven. Is dit een beperking van de TV?
Ik zou dat raar vinden aangezien het nut me dan ontgaat van de optische uitgang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 300526 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:09:
Moet ik daar its plaatsen als ik een "vergelijkend warenonderzoek" doe tussen Panasonic
TOV Pioneer !?!?!?
offtopic:
Vergelijken lijkt mij niet offtopic. Als het op een gegeven moment echter sec over de Pioneer gaat, wordt het wel offtopic. De grens is overigens moeilijk te trekken, maar het is wel handig om er op te wijzen dat er ook een Pioneer topic bestaat, ook al wordt er weinig meer in gepost. Hetgeen overigens vreemd is, aangezien veel mensen interesse in de Pio lijken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:25
Simkin schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:30:
Ik heb een vraag over de tx-50g10 die ik nu enkele dagen in mijn bezit heb. Ik heb 2 apparaten aangesloten via HDMI; zijnde een HDX media tank en een xbox 360 en heb de optische uitgang van mijn TV aangesloten op mijn versterker maar ik merk dat DTS niet wordt doorgegeven. Is dit een beperking van de TV?
Ik zou dat raar vinden aangezien het nut me dan ontgaat van de optische uitgang :)
Weet niet welke versterker je hebt, maar moet je niet je xbox 360 met een optische kabel verbinden met je versterker (net als je HDX optisch naar je versterker)? Zodoende krijg je dus geen geluid bij je TV, maar dat is waarschijnlijk de bedoeling als je DTS geluid wil beluisteren :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 09-06-2009 11:01 . Reden: Niet duidelijk genoeg geweest ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Sluuz schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:00:
[...]

Weet niet welke versterker je hebt, maar moet je niet je xbox 360 met een optische kabel verbinden met je versterker (net als je HDX optisch naar je versterker)? Zodoende krijg je dus geen geluid bij je TV, maar dat is waarschijnlijk de bedoeling als je DTS geluid wil beluisteren :)
Als ik dat doe gaat het idd goed maar aangezien ik maar 2 digitale ingangen heb (1 optisch en 1 coax) en ik 3 apparaten wil aansluiten hoopte ik dat ik de TV kon gebruiken om 3 apparaten via 1 optische kabel (TV out) aan mijn versterker aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 14:25
Simkin schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:09:
[...]

Als ik dat doe gaat het idd goed maar aangezien ik maar 2 digitale ingangen heb (1 optisch en 1 coax) en ik 3 apparaten wil aansluiten hoopte ik dat ik de TV kon gebruiken om 3 apparaten via 1 optische kabel (TV out) aan mijn versterker aan te sluiten.
Heeft je receiver misschien een hdmi poort? Zo ja, dan moet je nog mazzel hebben dat het niet alleen passthrough is, maar dan zou je ook via hdmi je geluid naar je versterker kunnen duwen. En dan de hdmi out op je versterker verbinden met een hdmi poort op je tv.

Anders: zoeken naar een soort optische hub, of een nieuwe versterker kopen

[ Voor 5% gewijzigd door Sluuz op 09-06-2009 11:12 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274599

tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

Sluuz schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:12:
[...]

Heeft je receiver misschien een hdmi poort? Zo ja, dan moet je nog mazzel hebben dat het niet alleen passthrough is, maar dan zou je ook via hdmi je geluid naar je versterker kunnen duwen. En dan de hdmi out op je versterker verbinden met een hdmi poort op je tv.

Anders: zoeken naar een soort optische hub, of een nieuwe versterker kopen
Mijn receiver heeft idd geen HDMI in en uitgangen.

Maar om even mijn vraag te beantwoorden :)
De panasonic is dus niet in staat om DTS wat mee wordt gestuurd via de HDMI poort door te sturen via zijn optische uitgang naar de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Simkin schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:28:
De panasonic is dus niet in staat om DTS wat mee wordt gestuurd via de HDMI poort door te sturen via zijn optische uitgang naar de versterker?
Klopt! Lees even het vorige topic (deel 3) door daarin staat het uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin

Simkin

Bzzzzz

salgera schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:06:
[...]

Klopt! Lees even het vorige topic (deel 3) door daarin staat het uitgelegd.
Zal ik doen, bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:57
Heeft iemand de G15 eigenlijk al? Ik ben nogal benieuwd naar ervaringen! Ik kon er in de vorige delen tot nu toe nog niks over vinden.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 12:48

marrik

Live long and prosper

Luuk1983 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:00:
Heeft iemand de G15 eigenlijk al? Ik ben nogal benieuwd naar ervaringen! Ik kon er in de vorige delen tot nu toe nog niks over vinden.
Ik heb er 1 in bestelling staan en het laatste nieuws is (van afgelopen vrijdag) dat 'ie waarschijnlijk geleverd wordt in de week van 22 juni. Dit had Panasonic aangegeven. De shop zelf verwachtte echter pas in juli. Geen idee waarom. :)

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Zo de kogel is door de kerk. Deze morgen alle bekabeling getrokken voor Telenet Digital TV (2 TVs) en daarna langs de lokale elektrozaak geweest. De V10 stond daar niet, maar gewoon de 50" V10 besteld en na onderhandelen de prijs van 2.350 euro naar 2.200 euro (panasonic.nl richtprijs :p) gekregen (inclusief levering en overname oude TV).

Niet de beste deal gedaan (bij ouders heb ik de 42" PZ80 van 1.250 naar 996 gekregen), maar gezien het feit dat ik nu geen prijzen/promoties had van winkels in de buurt, heb ik het nog niet zo slecht gedaan.

Levering zal over een week of 2 zijn, dacht hij. Gedaan met twijfelen en uitstellen m.a.w. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:56
Mijn unit komt vrijdag binnen. Mac mini, is inmiddels binnen. Net als de Logitech Dinovo Mini. De Logitech Harmony One is in bestelling. Zal foto's uppen zodra de set staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291698

CobraX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:48:
Zo de kogel is door de kerk. Deze morgen alle bekabeling getrokken voor Telenet Digital TV (2 TVs) en daarna langs de lokale elektrozaak geweest. De V10 stond daar niet, maar gewoon de 50" V10 besteld en na onderhandelen de prijs van 2.350 euro naar 2.200 euro (panasonic.nl richtprijs :p) gekregen (inclusief levering en overname oude TV).

Niet de beste deal gedaan (bij ouders heb ik de 42" PZ80 van 1.250 naar 996 gekregen), maar gezien het feit dat ik nu geen prijzen/promoties had van winkels in de buurt, heb ik het nog niet zo slecht gedaan.

Levering zal over een week of 2 zijn, dacht hij. Gedaan met twijfelen en uitstellen m.a.w. :)
Vind ik wel veel als ik hier in de buurt winkelzaken vind die de 50V10 aan 1999 euro heb zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb gisteren mijn 50V10 binnen gekregen en voor mensen die geintreseerd zijn, wil ik best mijn bevindingen opschrijven:
(Mijn vorig toestel was het oude topmodel van panasonic en hier is de vergelijking dan ook op gebeurt)

Zwartwaarde is wel verbeterend t.o.v de PZ800 maar is zeker niet beter dan de laatste pioneer.
Wat me wel opvalt is dat ik nog geen enkel seintje van ghosting gezien hebt, wat ik wel op de PZ800 zag.
Viera Cast is toffe functie bij het toestel, maar bied voor de moment nog geen meerwaarde.
De inteligent frame creation is enorm verbeterd t.o.v. de PZ800. Bij de PZ800 stond die na dag een al af wegens meer ghosting en onrealisme van het beeld. Nu is die een pak verbeeterd en kan je echt wel zeggen dat de beelden duidelijker worden (soms nog wat onrealistisch)
Heb nog niet echt veel met de 24p smooth functie gespeeld maar op het eerste zicht zag dit er ook dikinorde uit.
Voor de V-audio prosurround moet je echt niet te veel verwachten, de geluidseffecten staan stiller dan bij de andere. Het is dan ook slechter dan de V-audio die dan bij mij ook opstaat,
Dan de THX-mode is gewoon een mooie extra, zal inderdaad wel optimaal beeldkleur zijn, maar of je er zoveel meer plezier aan gaat hebben...
Design vid ik persoonlijk wel mooi(One sheeet of Glas), maar wat ze zeggen van de dikte is absoluut niet waar. onderaan waar de aansluitingen zijn, is er miss maar 2cm minder. De bovenkant (paneeldiepte) is inderdaad zo'n 5 cm. Gewoon een reclamestunt dus.
Dan heb je natuurlijk nog de DVB-T , C en S, dit is wel een toffe extra wat je zeker in de toekomst kunt gebruiken.
Al bijal ben ik zeer blij dat ik voor de V10 ben gegaan en niet voor de G10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 291698 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:13:
[...]

Vind ik wel veel als ik hier in de buurt winkelzaken vind die de 50V10 aan 1999 euro heb zien staan.
Bij de meeste winkels in België kost hij ongeveer 2.350 (bvb bij Vandenborre). Mag jij mij toch eens een winkel opnoemen waar ze 1) hem verkopen voor 1.999 (provincie Limburg, België) en 2) hem gratis komen leveren en je oud toestel meenemen en 3) je direct een gratis vervangtoestel krijgt (ongeveer zelfde specs) als je TV om één of andere reden gemaakt moet worden. Ik vind het een deftige prijs + ik kreeg ook gratis Telenet DigitalTV activatie (ook weer 50 euro uitgespaard). :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Je kan hem ook bij goedkopen.nl bestellen die leveren ook in belgie daar is hij 1975,00. Heb daar ook een 42inch versie besteld... Binnen 2 dagen geleverd en geinstalleerd, super service dus!!

Ze vroegen zelfs of er een oude tv meegenomen moest worden maar dat was niet nodig dus ze doen het wel!!
Met berzorgen ben jij 1984,00 kwijt, misschien in belgie iets meer maar dan ben je altijd nog goedkoper uit!!

[ Voor 36% gewijzigd door Deepeej op 09-06-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Deepeej schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:12:
Je kan hem ook bij goedkopen.nl bestellen die leveren ook in belgie daar is hij 1975,00. Heb daar ook een 42inch versie besteld... Binnen 2 dagen geleverd en geinstalleerd, super service dus!!

Ze vroegen zelfs of er een oude tv meegenomen moest worden maar dat was niet nodig dus ze doen het wel!!
Met berzorgen ben jij 1984,00 kwijt, misschien in belgie iets meer maar dan ben je altijd nog goedkoper uit!!
Ja maar ik wou hem niet bij een webshop kopen. Plus goede service krijgen achteraf (ik denk niet dat goedkopen.nl je zomaar een TV ter vervanging geeft als het nodig is).

Verder ligt de lokale elektrozaak op een kleine 10 minuutjes rijden van m'n thuis. Ik wou niet verder dan 30 km rijden voor m'n TV.

Ik had de TV zelfs kunnen testen als hij er al was (maar dat was jammer genoeg niet het geval). Gezien al deze factoren vind ik het een redelijke prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CobraX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:06:
[...]

Bij de meeste winkels in België kost hij ongeveer 2.350 (bvb bij Vandenborre). Mag jij mij toch eens een winkel opnoemen waar ze 1) hem verkopen voor 1.999 (provincie Limburg, België) en 2) hem gratis komen leveren en je oud toestel meenemen en 3) je direct een gratis vervangtoestel krijgt (ongeveer zelfde specs) als je TV om één of andere reden gemaakt moet worden. Ik vind het een deftige prijs + ik kreeg ook gratis Telenet DigitalTV activatie (ook weer 50 euro uitgespaard). :p
Vandenborre heeft zoiets als laagste prijs garantie :P , die geven je ook een vervangtoestel, leveren aan huis gratis en nemen je oude toestel mee. Van den Borre trouwens niet alleen :)
Arc & craft in Getn Mariakerke ::: http://www.artencraft.be/...roduct/43029/default.aspx

Je kan er nog wel vinden maar heb die links ondertussen al vewijderd.
IIshop is meestal wel een goedkopen winkel voor daar te bestellen of laagste prijs garantie.
www.iishop.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 291698 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:39:
[...]

Vandenborre heeft zoiets als laagste prijs garantie :P , die geven je ook een vervangtoestel, leveren aan huis gratis en nemen je oude toestel mee. Van den Borre trouwens niet alleen :)
Arc & craft in Getn Mariakerke ::: http://www.artencraft.be/...roduct/43029/default.aspx

Je kan er nog wel vinden maar heb die links ondertussen al vewijderd.
IIshop is meestal wel een goedkopen winkel voor daar te bestellen of laagste prijs garantie.
www.iishop.be
Die Arc&Craft is aan de andere kant van België, een no go m.a.w. :)
Iishop is nog redelijk in de buurt, maar daar staat hij nog niet in de prijslijst. En bij Vandenborre kost hij 2.348. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Hoe traag zijn ze daar trouwens bij FlatpanelsHD.

Panasonic V10 received
By Rasmus Larsen - 25 May 2009

We have received the new Panasonic V10 series. A review will be online soon.

We zijn ondertussen 2 weken en 1 dag verder en nog altijd geen review online. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

DarkSide

theres no place like ::1

misschien zijn ze zo tevreden over het beeld dat ze al hun films aan het kijken zijn en nog geen tijd hebben gehad om een review te schrijven ;)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:01
http://reviews.cnet.com/f...490589.html?tag=mncol;txt

Was deze test van Cnet.com van de V10 al bekend? (ik zag wel de instellingen van cnet afkomen, maar niks over de test).

In our review of Panasonic's G10 plasma we discussed how it competed for picture quality supremacy against Pioneer's now-discontinued Kuro PRO-111FD--still the best HDTV ever--and how ultimately it couldn't quite match the Kuro.

The same basic story stays true for the TC-PV10 series, but it's even better than the G10

This Panasonic plasma has the same deep blacks that grace its less-expensive little brother, and adds a couple of key improvements: better video processing to handle 1080p/24 sources and more picture adjustments that allow it to transcend the limitations of THX mode

Its picture should satisfy all but the pickiest of videophiles, and it also outperforms any LCD-based display, LED or otherwise, we've ever tested.

Dus net niet even goed als de laatste Pioneer, maar beter dan de G10, heel goede zwartweergave en verbeterde 24p weergave. Beste tv tot nu toe van dit jaar.Positief hoor!
Simkin schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:09:
[...]

Geen enkele hdtv geeft surround door, wanneer je naar content vanaf een extern aangesloten apparaat kijkt. Je kunt het probleem makkelijk oplossen door een optical switch te kopen. Die dingen kosten maar €10-€15.

http://www.popelectronics...in-uitgangen-pr-1454.html

[ Voor 24% gewijzigd door Ferry34 op 10-06-2009 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-06 14:01
Een vraag voor bezitters van een G, met ingebouwde DVB-C decoder, en die deze decoder ook gebruiken i.c.m. met Ziggo of UPC:

Hoe zit het met de snelheid van zappen bijvoorbeeld, als je eerst een losse decoder gebruikte, wat zie je voor andere voordelen? (en evt. nadelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ferry34 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:38:
http://reviews.cnet.com/f...490589.html?tag=mncol;txt
In our review of Panasonic's G10 plasma we discussed how it competed for picture quality supremacy against Pioneer's now-discontinued Kuro PRO-111FD--still the best HDTV ever--and how ultimately it couldn't quite match the Kuro. The same basic story stays true for the TC-PV10 series...

Dus net niet even goed als de laatste Pioneer,
Dat betekent volgens mij niet "net niet even goed", maar meer "kon hem niet echt evenaren". Maar goed, het is dan ook niet zomaar een Kuro, maar meteen ook de beste (paneel natuurlijk wel zelfde als de ander Kuro's, maar overige hard- en software is anders dan bij de LX-5090).

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-06-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
Arnout schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:36:
Een vraag voor bezitters van een G, met ingebouwde DVB-C decoder, en die deze decoder ook gebruiken i.c.m. met Ziggo of UPC:

Hoe zit het met de snelheid van zappen bijvoorbeeld, als je eerst een losse decoder gebruikte, wat zie je voor andere voordelen? (en evt. nadelen)
Zover ik begrepen had, kun je bij UPC geen gebruik maken van digitale tv zonder hun decoder. Misschien dat je ned 1,2,3 krijgt maar daar blijft het dan bij. Zit zelf ook in een UPC gebied en om die reden heb ik niet het idee dat CI of CI+ voor mij enig verschil maakt op mijn toekomstige tv.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:50:
[...]

Dat betekent volgens mij niet "net niet even goed", maar meer "kon hem niet echt evenaren".
Lijkt mij dat als hij hem wel had geevenaard, dat hij dus WEL net zo goed was geweest.

Als hij dus NET NIET even goed is, dan evenaart hij hem dus ook niet.

Je kan trouwens moeilijk verwachten dat de Kuros die gemaakt zijn in 2008 nog steeds beter zullen zijn dan andere plasmas die gemaakt worden in 2010 en later. Aan de suprematie zal ooit (helaas) een eind komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja, nog even over de Pioneers en dan in het bijzonder Smits...

Ik heb de Heer F. Smits gisteren aan de telefoon gehad en het EEA ander gevraagd over de garantie, dode pixels, voorrraden, etc, etc...

Aardige man. Nam rustig alle tijd. Geen haast. Zo te horen is hij ged op de hoogte van wat er er in DIT forum allemaal besproken word. Hij bracht het overigens zelf ter sprake.

Anyway...

Smits is officieel Pioneer dealer. Dat is HEEL mooi. 3 jaar garantie on-site.

Prijzen vielen een beetje tegen. Ik had de inruk dat er op dit moment GEEN 500 of 5090 op voorraad is, want er werd gesproken over wat ze GAAN kosten ALS ze weer binnen zijn. Ongeveer 2200 voor de 5090 en 2800 voor de 500.

Maar hij heeft er nog genoeg in bestelling. Wanneer de voorraad op is weet NIEMAND. Ook niet wat er met de prijzen gebeurd. Tsja... mocht de vraag toenemen, dan weet idereen hier wat er gebeurt. Ik betwijfel dat overigens, want de gemmidelde consument kijkt sowieso niet naar Pioneer, laat staan dat ze weten dat ze zijn gestopt. Het is tenslotte niet op het NOS journaal geweest. Ik verwacht geen run op Pioneers, maar je weet nooit.

Het zit nu natuurlijk vrij dicht tegen been collectors item.

Dan de eventuele dode pixels.

Heer Smits beweerd zelf dat die vanaf het begin al aanwezig zijn. Of ze ze zijn er, en ze blijven er, of ze zijn er niet, en komen ook niet.

Als dat klopt, dan hoef je allen de TV bij allevering snel uit te pakken, en aan te sluiten met meteen wat testbeelde erop. Bijv. Zwart-->Wit-->Groen--->Rood ---.Blauw. Goed kijken dus.

Wat Pioneer doet als ze er acheraf toch blijken te zijn?
Ja inderdaad, een financiele vergoeding, mits de dode pixels door PIONEER als hinderlijk worden ervaren.
Een slager die zijn eigen vlees keurt, zeg maar.

Panasonic is in dit opzicht dus superieur.
Moeilijk.

Als die dode pixels er inderdaad vanaf de eerste seconde zijn is het minder moeiljk.

Iemand die daar meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 300526 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:56:
O ja, nog even over de Pioneers en dan in het bijzonder Smits...
...toch wel stiekum heel veel off-topic geblabla over Pioneer en Smits....het noemen van Panasonic in het allelaatste regelstje verandert daar maar weing aan hoor ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 10-06-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 300526 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:21:
Lijkt mij dat als hij hem wel had geevenaard, dat hij dus WEL net zo goed was geweest.

Als hij dus NET NIET even goed is, dan evenaart hij hem dus ook niet.
Bij "net niet" gebruik je "almost" (bijna), "not quite" zit daar echt een stap onder. De lading is wel degeljk anders.

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-06-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:22:
[...]

Bij "net niet" gebruik je "almost" (bijna), "not quite" zit daar echt een stap onder. De lading is wel degeljk anders.
Dat is waar.
Anoniem: 26457 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:21:
[...]
...toch wel stiekum heel veel off-topic geblabla over Pioneer en Smits....het noemen van Panasonic in het allelaatste regelstje verandert daar maar weing aan hoor ;)
O sh... je hebt me door... O-)
Dat had inderdaad mijn tegenargument geweest. Sneake he? })

Vergelijkend warenonderzoek... zullen we maar zeggen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 300526 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:41:
[...]O sh... je hebt me door... O-)
Dat had inderdaad mijn tegenargument geweest. Sneake he? })

stouterd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 300526 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:41:
Voor je vergelijkende warenonderzoek. Samsung heeft ook nieuwe plasma's die maar 1 inch dik zijn (en dat is ook echt 1 inch dik en niet dat de helft van de kast gewoon 5" dik is) van 50" die "slechts" zo´n 1600-1700,- kosten en volgens de eerste (zij het zeer slechte en niet te vertrouwen) reviews nagenoeg hetzelfde beeld zouden produceren als de pio plasma's.

Zo'n laatste statement zou ik pas vertrouwens als bv HDTVtest het schrijft, maar goed: voor de mensen die zitten te wachten op de Z-srie van Pana omdat ie zo lekker dun is: vergelijk hem ook eens met die nieuwe Samsungs. Ik denk dat Pana er een concurrent bij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305540

Ik ben van plan om de p42G10 te gaan kopen. Nu heb ik een aantal zaken over ISf calibratie gelezen. Hier heb ik een aantal vragen over:

1. Het scherm wordt gecalibreerd naar de leefomgeving. Betekent dit als ik verhuis dat ik opnieuw een calibratie moet laten uitvoeren?
2. Als ik het goed begrijp wordt de calibratie uitgevoerd per device, dus bijv. PS3, dvd-speler, interne tuner van de tv, etc. Dus als ik een nieuw device aanschaf, moet de tv dan weer appart voor dit device gecalibreerd worden?
3. Heeft iemand tips, door wie ik de panasonic het beste kan laten calibreren?

En uiteindelijk, is er al iemand die zijn G10 ISF heeft laten calibreren, is het echt de moeite waard, of is het verschil nauwelijks zichtbaard t.o.v. een goed handmatig gecalibreerde G10?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:04:
[...]

Voor je vergelijkende warenonderzoek. Samsung heeft ook nieuwe plasma's die maar 1 inch dik zijn (en dat is ook echt 1 inch dik en niet dat de helft van de kast gewoon 5" dik is) van 50" die "slechts" zo´n 1600-1700,- kosten en volgens de eerste (zij het zeer slechte en niet te vertrouwen) reviews nagenoeg hetzelfde beeld zouden produceren als de pio plasma's.
Hmmmm.....

Plasmas he?

Ik weet dat Samsung al met die Led LCDs was gekomen die dus ook inderdaad heel plat zijn en een zeer hoog contrast hebben met bujbehoren gitzwart beeld. Het probleenm zit er in dat ik nooit aan LCD zal kunnen wennen.

Is geen optie. Plasma dus wel.

Ik had trouwens VOOR dat ik naar de Pioneers keek (die waren toen nog zo een 4000,-) en de Panasonics (ik vond de series van 2007 niet goed genoeg en 2008 ook nog niet echt...)
de samsung 756 op het oog. Die kwam ook al een beetje over als een Pioneer, zij het dat dan wel de kleuren een beetje moeten worden bijgesteld. Contrast leek hoger dan de Pans van 2008.

Als Samsung er echt in slaagt een Plasma ZO dun op de markt te brengen met "Pioneer-achtig beeld" (bij gebrek aan aan betere terminonogie) voor een redelijk prijsje dan wil ik zo snel mogelijk eentje aanschouwen.

Bedankt alvast voor de tip!
Zo'n laatste statement zou ik pas vertrouwens als bv HDTVtest het schrijft, maar goed: voor de mensen die zitten te wachten op de Z-srie van Pana omdat ie zo lekker dun is: vergelijk hem ook eens met die nieuwe Samsungs. Ik denk dat Pana er een concurrent bij heeft.
Ik hoop het. De concurrente lijkt volledig weg. Kan nooit goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305540 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:07:
Ik ben van plan om de p42G10 te gaan kopen. Nu heb ik een aantal zaken over ISf calibratie gelezen. Hier heb ik een aantal vragen over:

1. Het scherm wordt gecalibreerd naar de leefomgeving. Betekent dit als ik verhuis dat ik opnieuw een calibratie moet laten uitvoeren?
Nee.

Of ga je je verlichting ineens drastisch veranderen? En daglicht kan je met een kleine draai behoorlijk verminderen/vermeerderen. Ik heb alleen wel begrepen dat het licht bij het calibreren zodanig van inmvloed is dat ik er WEL op zou letten dat hij word afgeregeld met de hoeveelheid licht waar JIJ normaal gesproken TV mee kijkt.
2. Als ik het goed begrijp wordt de calibratie uitgevoerd per device, dus bijv. PS3, dvd-speler, interne tuner van de tv, etc
Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Anoniem: 300526 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:25:
Als Samsung er echt in slaagt een Plasma ZO dun op de markt te brengen met "Pioneer-achtig beeld" (bij gebrek aan aan betere terminonogie) voor een redelijk prijsje dan wil ik zo snel mogelijk eentje aanschouwen.

Bedankt alvast voor de tip!
offtopic:
Hij is al op de markt en te koop in Nederland ;)
http://www.kieskeurig.nl/...850/specificaties/328056/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Ik denk dat Panasonic op dit moment echt NIET het merk is met de dunne schermen. Samsung wint dat en Philips ook volgend mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow! _/-\o_

Ik zat de laatste 30 min. al wat artikeltjes te lezen. Maar kon geen prijzen en specs vinden, slechts wat fotos en een korte omschrijving. En wat een leuke 2 delige stand! Jammer dat ik hem aan de muur ga hangen. :X

Nee, dit is andere koek. Vreemd dat Panasonic met zijn Z serie in dat absurde hoge segment zit. Ik had eigenlijk al die dunne serie afgeschreven toen ik las dat de V eigenlijk toch zo een 8,5 cm dik is.

Wat betreft vormgeving wordt de Panasonic overklast. Maar ja.. nu nog de lakmoesproef.
Ik zal toch echt dat beeld eerst kritisch beoordelen.

Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat de Koreanen met zo een dunne, voordelige plasma qua beeld Matsushita eventjes opzij zetten. Maar ja, je weet nooit, zullen we maar zeggen....

P.S. Nu zit ik zelf te twijfelen tussen 3 merken terwijl ik jarenlang verkoper ben geweest.

God straft... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tsja, er is bizar veel aandacht voor Pana plasma's omdat ze gewoon altijd een ijzersterk product neerzetten qua prijs/kwaliteit. Samsung heeft echter met deze heel dunne en mooier ontworpen plasma sowieso een goed alternatief, ook al zou het beeld iets minder zijn. Pioneer heeft ook een mooier ontwerp (en nog steeds beter beeld) en is de laatste tijd snel betaalbaarder geworden omdat ze er mee kappen.

Ergo: keuze zat en voor elk wat wils!
(er is trouwens ook gewoon een Samsung topic met daarin linkjes naar (inhoudelijk slechte) reviews.)

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 10-06-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon2107 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:42:
Ik denk dat Panasonic op dit moment echt NIET het merk is met de dunne schermen. Samsung wint dat en Philips ook volgend mij.
Philips maakt geen plasma meer.

en AmbiLight heeft bij mij nooit indruk gemaakt. Ook die nieuwe 21:9 viel tegen; Hij oogt vrij klein, ondanks het feit dat hij 54 inch is. En ik heb iets tegen LCD.

Of Samsung van Panasonic wint? Dat betwijfel ik. Die 850 is voor mij persoonlijk heel mooi, maar of hij de V serie qua beeld overteft... ik moet het nog zien.

Dat gezegd hebbende, heeft Pana nog de Z en VX serie. Het high end spul. Samsung heeft dat niet.

Gevoel voor marketing hebben ze WEL! 29mm voor nog geen 1600,- Klasse! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Anoniem: 26457 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:21:
[...]
Lol ik dacht net hetzelfde. Eerst nog Oscar Mopperkont terecht wijzen dat Pioneer praat in de Pioneer topic hoort en dan zo'n lange post die voor 90% over Pioneer gaat. Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/eij9co.gif

Los daarvan vind ik het wel interessant om te lezen en vind ik het voorstel van Pioneer maar zwak. Een financiële vergoeding als zij het erg genoeg vinden en jij die je 10j kan ergeren aan die dode pixel. Ben ik blij dat ik een V10 besteld heb. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CobraX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:56:
Lol ik dacht net hetzelfde. Eerst nog Oscar Mopperkont terecht wijzen dat Pioneer praat in de Pioneer topic hoort en dan zo'n lange post die voor 90% over Pioneer gaat. [afbeelding]
offtopic:
mij terecht wijzen :? Ik had het over hoe een vergelijking tussen Pana en Pioneer gelezen moest worden. Dat ging dus meer over de Pana dan over Pioneer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:29:
[...]

offtopic:
mij terecht wijzen :? Ik had het over hoe een vergelijking tussen Pana en Pioneer gelezen moest worden. Dat ging dus meer over de Pana dan over Pioneer
Dit noem ik anders wel een zekere vorm van terecht wijzen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:29:
[...]

offtopic:
Was trouwens ook een grapje.

Het waren jouw eigen woorden die ik in het bericht had geplakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300526 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:32:
[...]

Nee.

Of ga je je verlichting ineens drastisch veranderen? En daglicht kan je met een kleine draai behoorlijk verminderen/vermeerderen. Ik heb alleen wel begrepen dat het licht bij het calibreren zodanig van inmvloed is dat ik er WEL op zou letten dat hij word afgeregeld met de hoeveelheid licht waar JIJ normaal gesproken TV mee kijkt.

[...]

Kan dat?
Oke, nou ik kijk eerst wel of het beeld me bevalt zonder calibratie, eventueel kan ik dat nog later doen.

Verder is het me onduidelijk of er een CI+ slot in de G10 zit. Ik weet dat ziggo nog aan het testen is met diverse modellen en er geen garanties zijn. Weet iemand of de G10 getest gaat worden door Ziggo voor de Ziggo CAM en is er iemand die weet of de G10 technisch een CI+ (dus niet CI, maar CI+) slot heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Laatst online: 20-02 08:15

Prijzen vielen een beetje tegen. Ongeveer 2200 voor de 5090 en 2800 voor de 500.
Dat is zelfs HEEL HEEL mooi, omdat je er bij hun 1 extra jaar bij krijgt. Standaard garantie 1 jaar. Bij een officiele dealer word dit vaak verlengd naar 2 jaar. Smits in deze is een Vision+ Dealer en alleen de Vision+ Dealers geven 3 jaar. Als je dus een Pioneer koopt bij een officiele dealer die NIET Vision+ is krijg je 2 jaar ipv 3.

Als die dode pixels er inderdaad vanaf de eerste seconde zijn is het minder moeiljk.

Ik weet (aangezien ik dat van meerdere dealers + calibrateurs gehoord heb) dat er ook inactieve pixels bestaan. Een pixel die dood lijkt maar na een periode van gebruik alsnog 'geactiveerd' word en dus verdwijnt. Daarom word er ook gesproken over voorzichtig gebruik de eerste 150/200 uur en word calibreren na die periode pas geadviseerd. Ik kan je uit eigen ervaringen vertellen dat een Pioneer TV na 1 week gebruik aanzienlijk betere kleuren etc. geeft dan als die net uit de doos komt, dus kan ik me wel vinden in het pixelverhaal. Blijft natuurlijk altijd moeilijk om te bepalen of het een echte dode pixel is of een inactieve (en elke consument die een nieuwe TV koopt wil natuurlijk geen van beiden zien!!). Voordat mijn scherm door Smits geleverd werd is deze door hun overigens netjes gecontroleerd op dode (of inactieve) pixels ;)
Anoniem: 305540 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:07:

2. Als ik het goed begrijp wordt de calibratie uitgevoerd per device, dus bijv. PS3, dvd-speler, interne tuner van de tv, etc. Dus als ik een nieuw device aanschaf, moet de tv dan weer appart voor dit device gecalibreerd worden?
3. Heeft iemand tips, door wie ik de panasonic het beste kan laten calibreren?

En uiteindelijk, is er al iemand die zijn G10 ISF heeft laten calibreren, is het echt de moeite waard, of is het verschil nauwelijks zichtbaard t.o.v. een goed handmatig gecalibreerde G10?

Dank.
1. Het scherm word NIET gecalibreerd naar de leefomgeving maar op basis van een vaste standaard. Sommige calibrateurs geven je een ISF Day & ISF Night instelling, maar ook word er vaak gekozen voor 1 calibratieinstelling van bijv. Movie mode aangezien het verschil tussen Day & Night slecht een aanpassing van brightness is (overdag +2/3 hoger dan 's avonds) en de ISF Day & Night instellingen NIET aan te passen zijn.

2. Je TV word gecalibreerd met de apparatuur die JIJ gebruikt, maar ze zullen zeker niet elke ingang gaan calibreren. Calibratie gebeurd door de kleuren en zwart/witwaardes te meten op je scherm, maar daar heb je dus wel een calibratieDVD bij nodig die afgespeeld moet worden op jou DVD/BluRay-speler.

3. Kijk eens op dit forum. Daar staat allereerst veel informatie op over wat je na een calibratie mag verwachten. Daarnaast kan ik Frank zeker aanraden (heeft mijn TV ook gedaan) aangezien hij zeer kundig en bekwaam is hierin en ze een uitstekende service bieden.

[ Voor 40% gewijzigd door -Leon- op 10-06-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14
Jawel, de Mediamarkt in Heerlen heeft 'm nu ook de P42V10. Prijs 1699,- ....ze hebben er maar 1(!?) en dat is tevens het showmodel waar ik deze foto's van gemaakt heb:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2424/3614299218_51a57ac49a.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3658/3614299216_9c00764ddf.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3556/3614299188_2fc1223ae1.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3596/3614299212_b5bdc63a2a.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3606/3614299204_32526e52ac.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2474/3614299202_78f231bb5e.jpg?v=0

what is your major malfunction???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-05 21:36
IFC staat volgens mij niet aan bij dat showmodel. Of het is zo'n splitscreen waarbij het rechter scherm IFC uit heeft :)

[ Voor 42% gewijzigd door morpheus op 10-06-2009 17:47 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14
morpheus schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:46:
IFC staat volgens mij niet aan bij dat showmodel. Of het is zo'n splitscreen waarbij het rechter scherm IFC uit heeft :)
ja ik heb 'm zelf aangesloten :z , de lege doos stond nog in het gangpad. Het analoge singaal was echt bagger, waardoor het onmogelijk is om een fatsoenlijk oordeel te geven over de verschillende functies die de demo probeert te laten zien..

Het design en de bouw-kwaliteit waren echt top. De glinstering van het 1-sheet-of-glass viel reuze mee en ik heb 0 dode pixels noch phosphor trailing gezien. Ik had 'm graag nog aan een hd-kanaal aangekoppeld gezien, maar ja, ik kon moeilijk met dat scherm door de winkel zeulen :P

[ Voor 23% gewijzigd door It-er op 10-06-2009 18:05 ]

what is your major malfunction???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
iemand nog een idee waarom Redcoon de Panasonic V10 niet verkoopt? Is dit een exclusieve deal?

Nevermind! Redcoon heeft hem nu ook ;)

[ Voor 20% gewijzigd door freedzed6 op 10-06-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-03 20:02
Heeft er iemand ervaring met de TXP42GA11
Te koop bij megapool voor €1099
en voor de Zuiderburen €1299,- +gratis blu-ray twv. €299,-

[ Voor 4% gewijzigd door renbull op 10-06-2009 18:52 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
Kan iemand mij vertellen hoe ik op mijn v10 kan zien hoeveel uren ik de tv heb gebruikt??

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:04

DarkSide

theres no place like ::1

Dacht dat het enige verschil met de G10 was dat de 11 V-audio surround Pro had :?
Maar het aantal HDMI sloten of de toevoeging van DLNA (wat nog wel interessant kan zijn) zitten er niet op.
Dan vind ik het een duur toestel, aangezien je de G10 al goedkoper kunt krijgen (1047 bij MM bv en nog goedkoper via de webshops).
Dat V-audio surround Pro gebruik je toch niet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305658

Yo de manne, ben nu al een tijdje aan het meelezen en heb al wat opgestoken. Ben van plan een V10 aan te schaffen samen met een surround systeem van bose 321, iemand ervaring mee? Woonachtig in de buurt van Gent-Zottegem (Belgie) ben ik al een week of 2 wanhopig op zoek naar een plaats waar ze de V10 al in de toonzaal hebben! Heb al een aantal Vandenborre's en MM'n gebeld en bezocht zonder resultaat. Nochtans is hij in Nederland al een tijdje op de markt. Kan iemand mij helpen??
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorntje424
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-04-2020
Weet je zeker dat je je aan Bose wilt wagen? Voor hetzelfde geld kun je meer kwaliteit in huis halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bjorntje424 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:15:
Weet je zeker dat je je aan Bose wilt wagen? Voor hetzelfde geld kun je meer kwaliteit in huis halen.
...beetje zoeken op o.a GoT en je komt wel wat tegen over Bose... dit is niet het juiste topic voor deze discussie.... (om m alvast in de kiem te smoren... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
It-er schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:44:
Jawel, de Mediamarkt in Heerlen heeft 'm nu ook de P42V10. Prijs 1699,- ....ze hebben er maar 1(!?) en dat is tevens het showmodel waar ik deze foto's van gemaakt heb:
Lijkt zo klein he in de winkel en op die foto's maar als die thuis staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:01
Falcon2107 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:42:
Dat duurt niet lang meer.

http://www.youtube.com/wa...Qqg&feature=related&pos=4

http://www.youtube.com/watch?v=V-jJqk70OHM

[ Voor 15% gewijzigd door Ferry34 op 10-06-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:01
Waren vorig jaar de twee topmodellen van Panasonic ook pas in de zomer beschikbaar? Dus netzoals dit jaar het geval is met de V serie (en de Z serie is er nog steeds niet)? Zo ja, dan denk ik niet dat niet de Panasonic 2010 modellen al over een maandje of zeven a acht te koop zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314

Anoniem: 305658 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:13:
Yo de manne, ben nu al een tijdje aan het meelezen en heb al wat opgestoken. Ben van plan een V10 aan te schaffen samen met een surround systeem van bose 321, iemand ervaring mee? Woonachtig in de buurt van Gent-Zottegem (Belgie) ben ik al een week of 2 wanhopig op zoek naar een plaats waar ze de V10 al in de toonzaal hebben! Heb al een aantal Vandenborre's en MM'n gebeld en bezocht zonder resultaat. Nochtans is hij in Nederland al een tijdje op de markt. Kan iemand mij helpen??
Bedankt
Ik zou eerder gaan voor een Panasonic sc bt 200 cinema systeem,die Bose zou niet echt denderend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar kan je een flinke guillotine mee bouwen. Om LCD freaks mee te intimideren. >:)

Pioneer had de 8-9mm dikte al bereikt in begin 2008... :Y

Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296314 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 00:39:
[...]

Ik zou eerder gaan voor een Panasonic sc bt 200 cinema systeem,die Bose zou niet echt denderend zijn.
voor de panasonic V10, om het on topic te houden, zou ik geen van beide nemen.
Een mooie receiver met goeie spekers en sub lijkt mij beter passen bij dit soort TVs.

Je hebt tenslotte niet voor niets een TV vmet een zogenaamde THX modus, om de beelden tot leven te wekken. Werkt alleen als je dat ook doet met het geluid.
Maar goed,daar zal iedereen een eigen mening over hebben.

Ik heb iets dergelijks gezien bij een vriend die een beamer heeft. Had redelijk goeie, en grote, fronts met een stevige sub. Fronts vervangen door kleinere en sub weg. Aan die 2.5 meter beeld heb je dan weinig. Maakt totaal geen indruk.

Omgekeerd trouwens ook, hoor.
Room shaking bass en dan Jurassic park kijken op een 26 inch LCD. Hoe verzin je het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301049

[...]

Die gedachte had ik enkele weken geleden ook.
Een P50V10 in combinatie met de Home Cinema set SC BT200.

Na eens goed te hebben geluisterd ben ik om en ga ik voor allemaal losse componenten, aparte receiver, speakers etc. Dus mijn advies, en als het budget het toelaat ;) , losse componenten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ik vind dergelijke systemen veels te duur voor wat ze brengen.
Maar ik heb dan ook een andere referentiekader :)

Ik zou niet zomaar zoiets aanraden. Ik heb liever een goede 2.1 systeem welke met volle overtuiging speelt dan een dergelijk 5.1 systeem. Als het budget het toelaat dan zou ik kiezen voor een setup met serieuze speakers, die speakers van die panasonic SC BT200 kunnen nooit overtuigend een mooi middengebied weergeven.

De norm bij films is bij velen laag, ze willen liever overal iets horen. Ik wil graag het juiste horen.
Maar ik gebruik de set dan ook voor muziek en dan komt het allemaal stukken kritischer :)
Anoniem: 301049 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 08:56:
Na eens goed te hebben geluisterd ben ik om en ga ik voor allemaal losse componenten, aparte receiver, speakers etc. Dus mijn advies, en als het budget het toelaat ;) , losse componenten nemen.
Dat is altijd beter maar het is een budget kwestie natuurlijk. Een losse receiver kost al 400 euro, dan een br speler 200 euro. Dan krijg je zo'n kant en klaar 5.1 setje voor 100 euro nog eens 6 speakers erbij. In dat opzicht moet je niet klagen natuurlijk ;)

Mijn HT setje heeft mij toch zeker 2500 euro gekost maar dan hoor ik ook echt de wind zoals ik het buiten hoor. stromend water van een waterval zoals het echt is,... En natuurlijk het diepe indrukwekkende laag, alleen de warmte van de explosies mis ik :+

Maar dit is idd offtopic maar ik vind dat bij een 50V10 er wel een degelijke set moet staan. Daarom dat ik destijds voor HD ready ben gegaan en mijn systeem in balans heb gebracht. Het beeld is belangrijk maar het geluid net zoveel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 11-06-2009 09:15 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:09:
[...]

Maar dit is idd offtopic maar ik vind dat bij een 50V10 er wel een degelijke set moet staan. Daarom dat ik destijds voor HD ready ben gegaan en mijn systeem in balans heb gebracht. Het beeld is belangrijk maar het geluid net zoveel :)
Kwestie van beleving.

Ik zou aanraden EVT een paar honderd op het panel te bezuinigen en een goeie sub plaatsen. Zonder een sub word een goeie filmbeleving moeilijk. Dat weet ik uit ervaring, terwijl mijn fronts toch echt wel wat bas aankunnen.

En ja, met een 50V10 is zo kant en klaar setje natuurlijk doodzonde. Dat prachtige scherm zal NOOIT tot zijn recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 07:55
Anoniem: 300526 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:18:
En ja, met een 50V10 is zo kant en klaar setje natuurlijk doodzonde. Dat prachtige scherm zal NOOIT tot zijn recht komen.
Daar ben ik het wel mee eens. Geluid is, tijdens filmpje kijken, wel zó ontzettend belangrijk. Beeld ook hoor, natuurlijk, maar een spannende/enge/emotionele film met brak geluid verliest 80% van zijn waarde, vind ik.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:29

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brad Pitt schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:39:
[...]

Daar ben ik het wel mee eens. Geluid is, tijdens filmpje kijken, wel zó ontzettend belangrijk. Beeld ook hoor, natuurlijk, maar een spannende/enge/emotionele film met brak geluid verliest 80% van zijn waarde, vind ik.
Precies de reden dat ik er niet echt vrolijk meer van word om naar de bioscoop te gaan... Setje thuis klinkt vele malen beter, en het bier is goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
En je kan je benen kwijt, wat te drinken halen wanneer je wilt, er staat geen airco van 6 graden op je te blazen, je bent geen 10 euro aan parkeren kwijt, je hoeft niet te lopen, niet te wachten en je bent niet surrounded by morons. Nou ja, dat laatste wel, maar die waren dan geheel je eigen keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:43:
[...]

Precies de reden dat ik er niet echt vrolijk meer van word om naar de bioscoop te gaan... Setje thuis klinkt vele malen beter, en het bier is goedkoper ;)
Mwaaahh...

Voordat we tever afdwalen...

De `ambiance´ in een theater is toch wel apart. Een doek van 20 meter breed met duizenden watts aan vermogen. Minder vermogen met minder kubieke meters is mischien op het trommelvlies net zo hard, maar NIET hetzelfde. Net als de kijkhoek. Ik zit graag achterin-zijkant, en zou dan thuis met een 50 inch scherm op 2 meter afstand mijn netvliezen gemakkelijk in de maling moeten kunnen nemen.

Helaas gaat dat niet op.

De reden dat ik voor 50 inch kies is PUUR een compromis. Ook financieel.
42 inch is prettig TV kijken, maar met balken tijdens een film word het te klein. 60 of 63 inch is voor films perfect, maar ik moet er niet aan denken om daar TV op te kijken.

50 inch zit daar mooi tussen in.

En wat betreft het geluid. Ik heb nog NET geen ruzie met buren op de derde etage. Ik woon overigens op de eerste etage...

Ik zou rustig een een 42 inch scherm met bescheiden geluid in de woonkamer neer kunnen zetten. Maar dan wel in een aparte ruimte een 1080 beamer MET 15/18 inch driver sub. En bijbehorend eensgezinswoning. Dat zit er even niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Anoniem: 300526 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:18:
Ik zou aanraden EVT een paar honderd op het panel te bezuinigen en een goeie sub plaatsen. Zonder een sub word een goeie filmbeleving moeilijk. Dat weet ik uit ervaring, terwijl mijn fronts toch echt wel wat bas aankunnen..
Wel een subwoofer maar geen goede fronts is nog steeds ruk ;)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Leon- schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:25:

[...]

1. Het scherm word NIET gecalibreerd naar de leefomgeving maar op basis van een vaste standaard. Sommige calibrateurs geven je een ISF Day & ISF Night instelling, maar ook word er vaak gekozen voor 1 calibratieinstelling van bijv. Movie mode aangezien het verschil tussen Day & Night slecht een aanpassing van brightness is (overdag +2/3 hoger dan 's avonds) en de ISF Day & Night instellingen NIET aan te passen zijn.

2. Je TV word gecalibreerd met de apparatuur die JIJ gebruikt, maar ze zullen zeker niet elke ingang gaan calibreren. Calibratie gebeurd door de kleuren en zwart/witwaardes te meten op je scherm, maar daar heb je dus wel een calibratieDVD bij nodig die afgespeeld moet worden op jou DVD/BluRay-speler.

3. Kijk eens op dit forum. Daar staat allereerst veel informatie op over wat je na een calibratie mag verwachten. Daarnaast kan ik Frank zeker aanraden (heeft mijn TV ook gedaan) aangezien hij zeer kundig en bekwaam is hierin en ze een uitstekende service bieden.
Bedankt voor de tips over het calibreren!

CI Plus G10
Ik heb diverse forums afgezocht om uit te zoeken of de G10 van panasonic nou wel of geen CI+ slot heeft, maar kon daar tot op heden niets over vinden. Op deze site http://www.televisions.com/Reviews__...-P_46_G_10.php las ik het volgende:

Some cable networks have decided on using CI Plus to control access, but this is not supported on the TX-P 46 G 10.

Ik vrees dus dat deze panasonic geen CI Plus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik raad HT-geinteresseerden altijd aan voor speakers en versterkers op de 2ehands markt te shoppen. Dan kan je voor hetzelfde budget minimaal 1 klasse maar vaak 2 klasses beter spul kopen. Speakers en versterkers zijn doorgaans duurzaam (gaan lang mee). Zo heb ik zelf enorme mazzel gehad met een volledige set Mission M5x speakers die ik 2e hands voor 700 euro heb gekocht (nieuwprijs destijds ruim 2000 euro). Bij voorkeur natuurlijk niet van marktplaats halen, maar de afdankertjes van echte HT-liefhebbers op htforum.nl en hifi.nl in de gaten houden.

Tot slot nog even mijn visie op de audio vs. video discussie. Het belangrijkste is mijns inziens dat beeld en geluid in evenwicht zijn. D.w.z. Dat je geen film moet gaan kijken op een 32 inch tv'tje met een geluidsinstallatie van 10.000 euro of op een scherm van 2,5m breed met het instapsatellietsetje van Philips. Beeld en geluid dus bij voorkeur op hetzelfde (relatieve) niveau. Je kan natuurlijk wel vast voortuitlopen op toekomstige aankopen. Zo heb ik na een REL sub en vervolgens een SVS besloten maar gelijk voor de top te gaan en een Velodyne sub te kopen. Dit met de gedachte mezelf enkele tussenstappen te besparen. Mijn sub is nu het pronkstuk van de HT. Daar komt dan binnenkort de Pioneer bij waardoor mijn speakers en receiver weer een beetje uit de toon vallen. Maar goed, de combinatie ligt nooit voor langere tijd zover uit elkaar dat er sprake is van een onbalans. Dat is in ieder geval het streven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

-Moondust- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:47:
Ik raad HT-geinteresseerden altijd aan voor speakers en versterkers op de 2ehands markt te shoppen. Dan kan je voor hetzelfde budget minimaal 1 klasse maar vaak 2 klasses beter spul kopen. Speakers en versterkers zijn doorgaans duurzaam (gaan lang mee). Zo heb ik zelf enorme mazzel gehad met een volledige set Mission M5x speakers die ik 2e hands voor 700 euro heb gekocht (nieuwprijs destijds ruim 2000 euro). Bij voorkeur natuurlijk niet van marktplaats halen, maar de afdankertjes van echte HT-liefhebbers op htforum.nl en hifi.nl in de gaten houden.
Lekker off-topic, maar ik doe heel even mee. Een paar jaar geleden zou ik je zonder meer gelijk gegeven hebben en voor speakers geef ik je nog steeds gelijk. Alleen is er de laatste jaren in de receivers wel het nodige veranderd met HDMI en video-scalers. Hier gaan de ontwikkelingen momenteel nogal hard. Als je dat belangrijk vindt dan valt tweedehands al snel af.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Moondust- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:47:

Bij voorkeur natuurlijk niet van marktplaats halen, maar de afdankertjes van echte HT-liefhebbers op htforum.nl en hifi.nl in de gaten houden.

Daar komt dan binnenkort de Pioneer bij waardoor mijn speakers en receiver weer een beetje uit de toon vallen. Maar goed, de combinatie ligt nooit voor langere tijd zover uit elkaar dat er sprake is van een onbalans. Dat is in ieder geval het streven.
¨
Dankzij het lezen van de HT formus heb ik het ontwerpen van subs redelijk onder de knie gekregen.
6 maanden geleden wist ik helemaal niets. Nada. Ik ga voor kwaliteit, maar ben helaas door omstandigheden aan budget gebonden.

Binnenkort komer er ook fronts, surrounds, en sats eigen ontwerp bij.
Sub koste trouwens ongeveer 500, met alle materialen meegerekend.

Wat betreft de laatste opmerking over het uit te toon vallen, daar ben ik gedeeltelijk mee eens.
Ik vind zelf dat bij een groot beeld, en dat IS 60 inch, een stevig geluid hoort om het enigszins geloofwaardig te laten overkomen. Kwaliteit speelt uiteraard ook een rol.

Maar of dat nou een 63 inch Samsung of 60 Pioneer is, voor het geluid moet dat niets uitmaken. Het is de grootte die imponeert. Ik vind zelf dat een velodyne net zo goed bij een 63 inch samsung, of 1080 benq beamer kan passen.

Dat GEEN van beide aan de kwaliteit van een KRP 600 komt, is natuurlijk een heel ander verhaal...

Ik ken toevallig iemand met een Velodyne. Maar die heeft ook een TagMclaren voor en eindversterker EN aparte DTS decoder decoder. Met 803 fronts en bijpassende center en sats.
Dan weet je ongeveer wel wat hij te besteden heeft.

Staat wel opgested ICM een JVC 42 inch plasma 1024 bij1024 res. Tsja, was jaar 5 geleden bloedjeduur...
Maar valt toch totaal uit de toon met die geluidsinstalatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Ik heb de Heer F. Smits gisteren aan de telefoon gehad en het EEA ander gevraagd over de garantie, dode pixels, voorrraden, etc, etc...

Aardige man. Nam rustig alle tijd. Geen haast. Zo te horen is hij ged op de hoogte van wat er er in DIT forum allemaal besproken word. Hij bracht het overigens zelf ter sprake.

Anyway...

Prijzen vielen een beetje tegen. Ik had de inruk dat er op dit moment GEEN 500 of 5090 op voorraad is, want er werd gesproken over wat ze GAAN kosten ALS ze weer binnen zijn. Ongeveer 2200 voor de 5090 en 2800 voor de 500.

Maar hij heeft er nog genoeg in bestelling. Wanneer de voorraad op is weet NIEMAND. Ook niet wat er met de prijzen gebeurd. Tsja... mocht de vraag toenemen, dan weet idereen hier wat er gebeurt. Ik betwijfel dat overigens, want de gemmidelde consument kijkt sowieso niet naar Pioneer, laat staan dat ze weten dat ze zijn gestopt. Het is tenslotte niet op het NOS journaal geweest. Ik verwacht geen run op Pioneers, maar je weet nooit.

Het zit nu natuurlijk vrij dicht tegen been collectors item.

Heer Smits beweerd zelf dat die vanaf het begin al aanwezig zijn. Of ze ze zijn er, en ze blijven er, of ze zijn er niet, en komen ook niet.

Als dat klopt, dan hoef je allen de TV bij allevering snel uit te pakken, en aan te sluiten met meteen wat testbeelde erop. Bijv. Zwart-->Wit-->Groen--->Rood ---.Blauw. Goed kijken dus.

Wat Pioneer doet als ze er acheraf toch blijken te zijn?
Ja inderdaad, een financiele vergoeding, mits de dode pixels door PIONEER als hinderlijk worden ervaren.
Een slager die zijn eigen vlees keurt, zeg maar.

Panasonic is in dit opzicht dus superieur.
Moeilijk.

Ik herken de houding van Smits in bovenstaande post (heb ook met ze gesproken). De reactie op pixeldefecten kan onbevredigend overkomen, maar is denk ik wel realistisch en eerlijk. Bij dergelijke grote uitgaven is het natuurlijk logisch dat je pixelperfectie wil hebben, maar dat blijkt in de praktijk gewoon niet haalbaar, omdat de techniek het niet toelaat. Het komt op mij niet onredelijk over om gewoon naar de praktijksituatie te kijken. Als ik op zeg 2 meter van mijn Pioneer (ja sorry jongens >:) ) duidelijk een of meerdere pixeldefecten kan zien, dan zullen Smits en Pioneer het ongetwijfeld met mij eens zijn dat dat een onredelijke situatie is. Echter, als het defect(je) gewoon niet te zien is op zeg 2 meter afstand, waarom zou het scherm dan omgeruild moeten worden. Pixeldefecten zijn inherent aan de plasmatechniek. Het is niet realistisch te veronderstellen dat er perfecte schermen bestaan. Ook Panasonic kan geen 100% perfecte schermen garanderen, simpelweg omdat die niet bestaan. Waar het om gaat is uiteindelijk om de zichtbaarheid van defecten. En dat moet je uiteraard goed testen/onderzoeken.

De pixelgarantievoorwaarden van Pioneer wijken af van die van Panasonic, maar ik denk dat ze in de praktijk zo goed als dezelfde uitwerking hebben. Dat Panasonic direct een scherm omruilt waar 1 subpixeltje op de eerste dag uit de doos niet werkt lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, dit is mijn verwachting en geen feit. Ik wil enkel wat tegenwicht geven aan de veronderstelling dat de pixelgarantie van Panasonic perfect is en die van Pioneer ruimte overlaat om genaaid te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Shiver23 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:55:
[...]

Lekker off-topic, maar ik doe heel even mee. Een paar jaar geleden zou ik je zonder meer gelijk gegeven hebben en voor speakers geef ik je nog steeds gelijk. Alleen is er de laatste jaren in de receivers wel het nodige veranderd met HDMI en video-scalers. Hier gaan de ontwikkelingen momenteel nogal hard. Als je dat belangrijk vindt dan valt tweedehands al snel af.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben eraan voorbij gegaan dat allerlei recente technieken zoals de decodering van HD-audioformaten natuurlijk niet terug te vinden zullen zijn op 99% van alle 2ehands receivers. Daarentegen, zelf luister ik nog naar een receiver van pakweg 4 jaar oud. Ik weet dat HD-audio beter klinkt, maar ik heb de investering er gewoon nog niet voor over. Wellicht zodra de HD-audiodecoderingstechnieken ook bij 2ehands receivers te vinden zijn. Tsja, afwegen, afwegen...wat hebben wij het toch zwaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-Moondust- schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:08:
[...]
Ik wil enkel wat tegenwicht geven aan de veronderstelling dat de pixelgarantie van Panasonic perfect is en die van Pioneer ruimte overlaat om genaaid te worden.
Ik vind hem van Panasonic bizar over the top netjes en van Pioneer gewoon redelijk en praktijkgericht. Heb ook nog niet heel veel dead/stuck pixel verhalen gelezen van Pioneer panels (zijn er uiteraard wel) dus wat dat betreft zal het ook wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Anoniem: 300526 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:59:
Ik ken toevallig iemand met een Velodyne. Maar die heeft ook een TagMclaren voor en eindversterker EN aparte DTS decoder decoder. Met 803 fronts en bijpassende center en sats.
Dan weet je ongeveer wel wat hij te besteden heeft.

Staat wel opgested ICM een JVC 42 inch plasma 1024 bij1024 res. Tsja, was jaar 5 geleden bloedjeduur...
Maar valt toch totaal uit de toon met die geluidsinstalatie.
Misschien meer muziekliefhebber dan HT-liefhebber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Brad Pitt schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:12:
[...]

Ik vind hem van Panasonic bizar over the top netjes en van Pioneer gewoon redelijk en praktijkgericht. Heb ook nog niet heel veel dead/stuck pixel verhalen gelezen van Pioneer panels (zijn er uiteraard wel) dus wat dat betreft zal het ook wel meevallen.
De vraag is natuurlijk wel of Panasonic de verwachtingen van de pixelgarantie ook waar kan maken. iemand daar al ervaringen mee?
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.