Ja, dat weet ik.
Maar we kijken anno 2009 toch niet meer naar 24p op 24hz?
We kijken toch op 72 of 96hz, en dat hoef je toch ook niet (meer) te interlacen? Word voplstrekt overbodig.
Zat frames, hoge verversingsfrequentie, en met goeie interpolatie moet dat toch een VEEL vloeiender plaatje geven dan 24frames die geinterlaced op 50hz worden weergegeven, ook nog eens ZONDER interpolatie?
Ik heb een CRT die vrij goed interpoleert op 100hz.
Die functie kan ik uitzetten, zowel de DRC als OOK de 100hz.
50hz op zijn ouderwets, zullen we maar zeggen.
Dat lijkt dan wel een stoboscoop, Gek word je daarvan. Zeer vermoeiend.
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat 50hz interlaced (evt 100hz interlaced) ZONDER interpolatie vloeiender loopt dan 72 hz progressive met interpolatie.
Om weer het autotje van Brad aan te halen...
Op 50hz (evt 100hz) interlaced maar zonder interpolatie zal dat autotje steeds 8cm verspringen. Interlacen verandert daar niets aan. Interlacen was toch ooit bedoeld om 25hz op 50 te kunnen weergeven?
Dat zal het beeld rusiger maken, maar niet vloeiender.
Lijkt mij trouwens dat de PZ800, die met met "slechts" 48hz 24p weergeeft, nog altijd vloeiender is dan een 100hz interlaced CRT. Je krijgt sprongetjes van 4cm, niet 8. (Er vanuit gaande dat de PZ800 goed interpoleert, anders gaat die vlieger niet op, natuurlijk...)
Dan zou een Pioneer sprongetjes van 2,7cm maken. (Er van uitgande dat er met Smooth 2 frames aan ieder origineel worden toegevoegd...) In theorie moet dat 3 keer vloeiender zijn dan een CRT die op 100hz interlaced weergeeft, maar niet interpoleert.
Panasonic werkt nu op 96hz. Als ieder frame een stukje verspringt zou dat dus 2cm zijn. (of 2x4)
Ik heb trouwens eergisteren The Dark Knight gekeken op mijn CRT. Het beeld van die film is werkelijk magnifiek. Ongelovelijk scherp en vloeiend. Ik heb geen judder of schokken kunnen zien.
Mijn 36FS76 schijnt ook vrij goed te interpoleren, maar geen idee hoe hij dat doet.
Was niet zo issue in 2003
Maar ik kan me niet voorstellen dat het vloeiender gaat dan een Pioneer.