Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Entity schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:28:
Ik heb nu al een tijdje een 42G10. In grote lijnen ben ik er erg tevreden over, met name blu-ray films zien er fantastisch uit.

Wat me wel tegenvalt, is de kwaliteit van digitale TV. Ik weet alleen niet of het aan de TV ligt of niet, ik kom van een 55cm CRT af waar het er prima uit zag.
Haha!

Hoe zou dat komen, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:31:
[...]
Als je kijkt naar het zwart van Pioneer, dan kan het gewoon bijna niet beter. Ik bedoel, 0,003 Cd/dm, wat gaan ze verder doen? 0,001. Okay dan! :?
Hopelijk komt er wel degelijk een nog (veel) lagere waarde want ondanks dat de 0.003 erg "zwart" klinkt is het alsnog gewoon donkergrijs in een verduisterde ruimte hoor. Je ziet alsnog gewoon het hele paneel gloeien.
En wat betreft de andere aspecten. 1920 bij 1080 op een 50inch scherm is fenomenaal. Wat zei die tabel ook al weer over de kijkafstand? Precies! :Y
In hindsight vind ik 50 inch (op 2.75 meter afstand) eigenlijk maar nét aan. De initiële wow-factor ebt bijzonder snel weg. Een 55 of 60 inch had ik eigenlijk wel willen hebben, zeker met 2.35:1 content. Zó groot is het allemaal niet.
Als dat niet het geval is moet ik mischien geduld opbrengen tot mei 2010, als Panasonic met dezelfde contrastratio komt.
Ondanks dat het een reëel klinkende voorspelling is valt nog maar te bezien hoe goed de volgende serie wordt. Zal heus wel weer beter zijn dan de huidige maar ik vind de huidige dan ook helemaal niet zo bijzonder eerlijk gezegd. Op dat gebied boeken ze bij de LCD veel grotere winsten. Die zijn echt drastisch vooruit gegaan. Iets dat bij de (huidige) plasma's niet het geval is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Brad Pitt schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:46:
[...]

Hopelijk komt er wel degelijk een nog (veel) lagere waarde want ondanks dat de 0.003 erg "zwart" klinkt is het alsnog gewoon donkergrijs in een verduisterde ruimte hoor. Je ziet alsnog gewoon het hele paneel gloeien.
LCD's scoren beter als het om een zwart vlak gaat en je puur lichtopbrengst meet. Maar toch hebben Plasma's een veel groter contrast, veel meer diepte in het beeld, veel meer details met donker beeld. Dáár gaat het IMO om met een goede zwartweergave, niet om hoe het eruit ziet als het volledig donker is :).
Ik heb nu al een tijdje een 42G10. In grote lijnen ben ik er erg tevreden over, met name blu-ray films zien er fantastisch uit.
...
Wat me vooral tegenvalt zijn zaken als logo's van zenders en tekst in het algemeen, zoals bij een formule 1 race de stand die in beeld staat. Het lijkt alsof er een veel te hoge jpg compressie hieroverheen is gegaan... Soms is het amper leesbaar wat er staat. Ik heb allerlei instellingen op de TV aangepast, maar het levert geen verbetering op.
Ik heb Zigoo digitale TV op zelfs een 46G10 en ik herken die problemen niet. Maar als jij het over JPG achtige foutjes hebt, dan ligt dat aan de compressie/decompressietechniek van het kabelsignaal. Of het kastje doet het heel slecht, of de kabelaanbieder comprimeert heel slecht, of je hebt een dermate slecht signaal dat het gewoon lelijk wordt. Dat laatste kan weer aan je eigen kabels liggen, maar ook aan de kwaliteit van het signaal dat binnen komt.

DTV is zeker geen BR, in de verste verte niet, maar ik kijk ook TV, F1, Voetbal, etc. en ik vind de tijden enzo gewoon haarscherp leesbaar (ziggo met samsung decoder).

[ Voor 48% gewijzigd door JvS op 15-06-2009 11:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, je hebt dit in eerdere posts al vermeld.
Maar ja, als een Pioneer ietsje gloeit, dan gloeit Panasonic nog harder. Over LG maar te zwijgen.

Volgens mij had je ook uitgelegd dat dit inherent is aan plasma, dus ik zal me over dat ietsje opgloeien niet erg druk maken. Ik kijk trouwens met vrij weing licht, maar nooit verduisterd. Ik denk dat mijn ogen in mijn woonsituatie wel zwart zullen waarnemen.

Anders gewoon even spelen met de dimmer.
Mijn TV afregelen op helderheid/contrast doe ik toch s,avonds.

[quote]

In hindsight vind ik 50 inch (op 2.75 meter afstand) eigenlijk maar nét aan. De initiële wow-factor ebt bijzonder snel weg. Een 55 of 60 inch had ik eigenlijk wel willen hebben, zeker met 2.35:1 content. Zó groot is het allemaal niet.

Mee eens, maar dat bedoelde ik niet.
Ik bedoelde dat een hogere res dan 1080 bij een 50 inch totaal geen meerwaarde meer zal geven.
Zelfs bij 60 inch zal, ik noem maar wat, 2880 bij 1620 zal nauwelijks waarneembaar zijn.

(tenzij we spelen met beamers en beeld groter dan 100inch...)
Ondanks dat het een reëel klinkende voorspelling is valt nog maar te bezien hoe goed de volgende serie wordt. Zal heus wel weer beter zijn dan de huidige maar ik vind de huidige dan ook helemaal niet zo bijzonder eerlijk gezegd. Op dat gebied boeken ze bij de LCD veel grotere winsten. Die zijn echt drastisch vooruit gegaan. Iets dat bij de (huidige) plasma's niet het geval is.
Mischien is dat juist een goed teken. Het plafond is in zicht.

En voor mij GEEN LCD. Ik kan er niet aan wennen. Het blijft 2 dimensionaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Ik heb besloten eind van de maand voor mijzelf een mooi verjaardagscadeautje te kopen, of the 50" G10 of de 50" Samsung B850 (of evt. de 42" V10). Probleempje waar ik echter mee zit is dat de muur waar ik de TV wil ophangen een holle wand voor de buitenmuur is (waarvan ik geen idee heb wat er tussenzit, zat er al toen ik het huis kocht ;)). Wat ik eigenlijk wil doen, is een mooi (!) gat maken het triplex-wandje ter grootte van de TV, en de muurbeugel op de buitenmuurplaatsen. Zo zou (als het goed is) de TV stevig moeten hangen, en mooi glad en evenwijdig met de zichtbare muur moeten komen.

Heeft de tv dan nog genoeg ventilatie? Of is het dan raadzaam extra luchtroosters te plaatsen onder aan de wand, uit het zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ben op dit moment ook de eigenaar van de 42"V10, ben nog steeds zoekende naar het beste beeld, misschien staat hij op dit moment op z'n best, maar een ander vraagje, zet ik mijn receiver uit en de Pana nog aan viel mij duidelijk het geruis van de ventilatoren op, t'is net al zit ik in een koelcel of staat er naast de tv een stevige PC te draaien. Na deze verschijning van bijgeluid valt het me nu ook steeds meer op met geluid van de receiver erbij aan, net al ruisen mijn speakers. Mijn vorige plasma van Panasonic was echt doodstil.
Meer personen die mij hierover kunnen schrijven wat hun ervaringen zijn qua ventilatoren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Bintmeister schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:18:
Ik heb besloten eind van de maand voor mijzelf een mooi verjaardagscadeautje te kopen, of the 50" G10 of de 50" Samsung B850 (of evt. de 42" V10). Probleempje waar ik echter mee zit is dat de muur waar ik de TV wil ophangen een holle wand voor de buitenmuur is (waarvan ik geen idee heb wat er tussenzit, zat er al toen ik het huis kocht ;)). Wat ik eigenlijk wil doen, is een mooi (!) gat maken het triplex-wandje ter grootte van de TV, en de muurbeugel op de buitenmuurplaatsen. Zo zou (als het goed is) de TV stevig moeten hangen, en mooi glad en evenwijdig met de zichtbare muur moeten komen.

Heeft de tv dan nog genoeg ventilatie? Of is het dan raadzaam extra luchtroosters te plaatsen onder aan de wand, uit het zicht?
Volgens mij staat er in de handleiding dat er minimaal 7cm rondom het scherm vrij moet zijn? Ook naar de muur toe. Maar dat je ook naar de handleiding van de beugel fabrikant moet kijken voor plaatsing. Er zijn nl ook beugels waardoor het scherm dichter bij de muur hangt dan die 7cm.

Goede ventilatie zal ik wel voor zorgen als ik jouw was.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bintmeister schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:18:
Je zou ook door en door kunnen boren en bij de ijzerhandel 2 stukken draadeind 8mm kunnen halen.

Plus uiteraard schroeven en een handje vol 2.5 cm ringen. Je kan dan strips met sleuven aan je TV svhroeven en die strips weer aan het draadeind bevestigen, met +/- 1cm tussen tussen achterkant TV en muur.

Staat lekker strak, en de lucht kan er toch langs.
Hangt van de TV af. Bij de Samsung zitten de airholes zeg maar 100% verticaal, dus als je de TV TEGEN de wand plaats belemmer je de luchtstroom. Een paar ringetjes doen overigens wonderen.

Extra ventilatie kan trouwens nooit kwaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Binnenkort mijn nieuwe huis en nu op jacht naar een P46G10. Ik laat de 50'' toch varen omdat ik dat stukje budget net even voor iets anders beter kan gebruiken.

Zag dat ze bij FOKA een leuke prijs hebben op dit moment (1269, hoewel hij nu ineens niet meer op de site staat, vreemd). Echter zit die winkel in Rotterdam en woon ik in Zoetermeer. Ik ga een dezer dagen een langs bij de MM in Zoetermeer. Kijken of FOKA in die 15 km straal ligt die ze daar hanteren. Als ze meten via de weg, dan is het 30 km, en dus helaas pindakaas. Als ze hemelsbreed meten zal het erom hangen :). Anders wordt het een ritje naar Rotterdam.

Probeer hem zo dichtbij mogelijk te halen zodat er met het vervoer zo min mogelijk mis kan gaan.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:45:
Binnenkort mijn nieuwe huis en nu op jacht naar een P46G10. Ik laat de 50'' toch varen omdat ik dat stukje budget net even voor iets anders beter kan gebruiken.

Zag dat ze bij FOKA een leuke prijs hebben op dit moment (1269, hoewel hij nu ineens niet meer op de site staat, vreemd). Echter zit die winkel in Rotterdam en woon ik in Zoetermeer. Ik ga een dezer dagen een langs bij de MM in Zoetermeer. Kijken of FOKA in die 15 km straal ligt die ze daar hanteren. Als ze meten via de weg, dan is het 30 km, en dus helaas pindakaas. Als ze hemelsbreed meten zal het erom hangen :). Anders wordt het een ritje naar Rotterdam.
Bij MM kost hij 1499. Bij BCC was de 50G10 ook 1499. Mischien heb je geluk.
Probeer hem zo dichtbij mogelijk te halen zodat er met het vervoer zo min mogelijk mis kan gaan.
Als je laat bezorgen en hij dondert in 20 stukken is het niet jou probleem.

Als je hem haaft en er gaat EEN klein dingetje mis wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:24
[...]

[...]

[...]

Zit jij, net als ik, ook al de prijzen van de 60 inches in de gaten te houden? ;)
Balen dat Pioneers stopt, de 6090 is nu net boven de €3000. Volgens mij zijn die Z 54 58 n stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Bij MM kost hij 1499. Bij BCC was de 50G10 ook 1499. Mischien heb je geluk.

[...]

Als je laat bezorgen en hij dondert in 20 stukken is het niet jou probleem.

Als je hem haaft en er gaat EEN klein dingetje mis wel...
Tja die 1499 gaat net even te ver. Heb het budget al verhoogd van 1000 naar 1200 en ga daar nu weer iets overheen, maar hier stopt het bij.

Gaat dus max de 46'' worden, die voor 1269 bij FOKA te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Sa.Tan schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:20:
Ben op dit moment ook de eigenaar van de 42"V10, ben nog steeds zoekende naar het beste beeld, misschien staat hij op dit moment op z'n best,

Meer personen die mij hierover kunnen schrijven wat hun ervaringen zijn qua ventilatoren??
Ik heb hem ook, maar de ventilatoren zijn mij nog niet opgevallen, ik hoor ze niet.

Wat betreft beeld. Na wat kijken en spelen de afgelopen weken staat mijn tv nu zo getweaked:

Cinema (Geen thx omdat ik graag IFC gebruik)
Kontrast 35
Helderheid +2 (gedaan met thx demotje, vond dit de mooiste instelling, 0 was imo net even TE donker en ik had wat detail verlies dat nu opgelost is)
Kleur 30
Scherpte 3 (net even het waasje weg)
Kleur temp: normaal (Bewust niet op warm omdat dit de kleuren TE warm maakt vind ik.)
Kleurbeheer, DCC en ECO uit
PNR uit

IFC aan
Energiebesp. uit
Beeldscan uit.

Ik ben met deze instellingen enorm tevreden. In the future wellicht een calibratie op de cinema mode. (ivm 24p smooth en IFC die ik gebruik)

Gisteren planet earth deep ocean gekeken voor de donkere zee (lekker donkere scenes met diepzee blauw) wat een beeld dan zeg! Echt heel mooi. IK had familie op bezoek die onder de indruk waren van het beeld! HIHI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:18:
Zit jij, net als ik, ook al de prijzen van de 60 inches in de gaten te houden? ;)
Yes, maar zou dan liever meteen een KRP-model hebben. Die waren nog iets van 3800 of zo toen ik het laatste checkte, en dát heb ik niet (voor een tv over). Afschrijving op de huidige tv gaat ook heel bruut worden.
.
Balen dat Pioneers stopt, de 6090 is nu net boven de €3000. Volgens mij zijn die Z 54 58 n stuk duurder.
Verkijk je niet in de mijns inziens relatief brakke motion van de Pioneers hoor. Als je je daar eenmaal aan stoort ben je het haasje. Ondanks dat ik me hier iedere dag aan irriteer (gelukkig iéts minder dan dat ik geniet ;)) zou ik toch weer een Pioneer nemen aangezien ik het qua looks als wel beeld (zwartwaardes, kleuren) alsnog gewoon verreweg de mooiste tv vindt. Als je echter van een IFC-achtig beeld houdt kan je veel beter een Panasonic of ander merk nemen. Al is met Purecinema Smooth ook te leven, ondanks dat het zeker niet een perfect systeem is. Alles went.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Bedankt phemerijk, ga die instellingen ook eens proberen en maar even terug naar de dealer en hopen dat hij hem zelf heeft te hangen en dan daar eens luisteren naar die ventilatoren. Mijn vrouw zegt nu ook dat het wel duidelijk aanwezig is, dat gezoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
phemelrijk schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:17:
[...]

Ik heb hem ook, maar de ventilatoren zijn mij nog niet opgevallen, ik hoor ze niet.

Wat betreft beeld. Na wat kijken en spelen de afgelopen weken staat mijn tv nu zo getweaked:

Cinema (Geen thx omdat ik graag IFC gebruik)
Kontrast 35
Helderheid +2 (gedaan met thx demotje, vond dit de mooiste instelling, 0 was imo net even TE donker en ik had wat detail verlies dat nu opgelost is)
Kleur 30
Scherpte 3 (net even het waasje weg)
Kleur temp: normaal (Bewust niet op warm omdat dit de kleuren TE warm maakt vind ik.)
Kleurbeheer, DCC en ECO uit
PNR uit

IFC aan
Energiebesp. uit
Beeldscan uit.

Ik ben met deze instellingen enorm tevreden. In the future wellicht een calibratie op de cinema mode. (ivm 24p smooth en IFC die ik gebruik)

Gisteren planet earth deep ocean gekeken voor de donkere zee (lekker donkere scenes met diepzee blauw) wat een beeld dan zeg! Echt heel mooi. IK had familie op bezoek die onder de indruk waren van het beeld! HIHI.
Hoe is het beeld met die instellingen in verhouding tot de THX mode? Veel slechter/beter (losstaand van de 24p Smooth Film functie)?

Ik ga denk ik gewoon voor THX mode totdat ik mezelf een Bluray speler aangeschaft heb, dan ga ik hem laten ISF calibreren.

I.v.m. die 'normal' / 'warm'... Volgens mij ga je na ISF calibratie een beeld krijgen dat meer richting 'warm' als kleurtemperatuur neigt dan richting 'normal'. M'n ouders hun TV (PZ80) staat ook op Cinema & Warm. In 't begin oogt dit inderdaad wat geliger, maar als je na een tijdje voor de lol eens 'normal' kiest, dan ziet het er echt raar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Ik heb de Panasonic TH-37PX80 inch op het oog, maar ik kan de resolutie niet rijmen. 1024x720 is toch helemaal geen 16:9 verhouding? Ik twijfel trouwens tussen deze en de Samsung LE37B550 Full-HD. De enige reden dat ik twijfel is puur het verschil in de twee resoluties. Ik heb ze allebei overigens in de winkel bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 14:33

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:41:
[...]

Hoe is het beeld met die instellingen in verhouding tot de THX mode? Veel slechter/beter (losstaand van de 24p Smooth Film functie)?

Ik ga denk ik gewoon voor THX mode totdat ik mezelf een Bluray speler aangeschaft heb, dan ga ik hem laten ISF calibreren.

I.v.m. die 'normal' / 'warm'... Volgens mij ga je na ISF calibratie een beeld krijgen dat meer richting 'warm' als kleurtemperatuur neigt dan richting 'normal'. M'n ouders hun TV (PZ80) staat ook op Cinema & Warm. In 't begin oogt dit inderdaad wat geliger, maar als je na een tijdje voor de lol eens 'normal' kiest, dan ziet het er echt raar uit. :)
Ja, lastig, is het beter of slechter... Gezien de specs zou thx beter moeten zijn. Het verschil tussen de thx mode nu en de cinema stand is niet heel groot meer. Wat direct opvalt is dat de THX een veel dieper zwart heeft en dat je wel wat detail mist in de donker gebieden, dus de helderheid moet ik bij thx wat om hoog doen. Wb kleuren balans, ik vind wel dat THX idd natuurgetrouwer overkomt, het is moeilijk uit te leggen want immens groot verschil is het ook niet vind ik. Op cinema zijn de kleuren net even wat voller waar het ietwat meer leeft zeg maar. Ik persoonlijk vind dat wel mooi. Wat je bijvoorbeeld met tennis goed kan zien is dat met THX het groene veld er uitziet zoals het ook is als je er zelf bij bent.,.dat gevoel heb ik tenminste wel. Bij cinema zijn de kleuren dan net even wat levendiger. Bij ZENtv van UPC geeft THX mooi beeld, maar cinema heeft dan ook net even dat beetje extra leven in de kleur waardoor het imo net even wat meer leeft.

Zowel in Cinema mode als THX kun je natuurlijk met de kleur spelen, bij THX kun je de kleur met 1 of 2 stapjes verhogen dan leeft dat ook net meer, maar ik blijf toch het gevoel houden dat bij THX detail verloren gaat in donkere gebieden en dat ik de helderheid te hoog moet opvooeren om hetzelfde effect te krijgen als bij cinema.Op dat bij iedereen zo is weet ik niet. Misschien dat dat met een compleet verduisterde ruimte anders is, dat je het detail dan wel ziet en nu overdag niet..ik zal dat ook nog eens testen.

Het is dus eigenlijk heel persoonlijk, wij vinden de cinema stand heel mooi en natuurgetrouw overkomen, maar vinden de thx ook erg mooi! ALleen dat laatse gebruiken we dus niet ivm die uitgeschakelde IFC etx. anders hadden we wel thx gebruikt en had ik daar ook zeker een goede stand op gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
NvM schreef op maandag 15 juni 2009 @ 16:23:
Ik heb de Panasonic TH-37PX80 inch op het oog, maar ik kan de resolutie niet rijmen. 1024x720 is toch helemaal geen 16:9 verhouding? Ik twijfel trouwens tussen deze en de Samsung LE37B550 Full-HD. De enige reden dat ik twijfel is puur het verschil in de twee resoluties. Ik heb ze allebei overigens in de winkel bekeken.
Dat heeft met de vorm van de pixels te maken.
De pixels in de panasonic zijn rechthoekig terwijl die bij andere resoluties vierkant zijn.
Uiteindelijk geeft het beide een prima 16:9 beeld.

De Samsung zal wel scherper beeld geven, maar of je dat kan zien is afhankelijk van de bron en de afstand die je van de tv af zit.

Zelf ik wel eens zitten kijken naar de plasma's met 1024x720 resolutie, maar vond het beeld nooit zo mooi scherp als full hd tv's, dus voor mijn valt het sowieso al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
renbull schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:50:
Gister een TX-P42G10E gekocht bij Foka in rotterdam, slechts €999,-.
Nu zit er midden op het scherm een dooie PIXEL!!!!! :(
nu zijn ook nog eens op maandag morgen al die service afdelingen van zowel e-care als Foka slecht te bereiken!
ARGGGGG

Wel een prachtig plaatje!!!! :)
excuses dat ik mezelf quote,
Net de halve dag vrij genomen om de tv te ruilen bij Foka.
Kreeg ik eerst een gebruikte aangeboden, maar gelukkig was het geen moeite om een andere te pakken.
Echter thuis gekomen meteen de tv aangesloten, en ja hoor: "***********&******"weer zo dooie pixel! |:(
lekker is dat, vind dit toch echt wel een slechte zaak.

De panasonic service zegt echter dan je het moet ruilen bij je dealer. er staat toch echt in hun garantie voorwaarden dat ze 100% pixel garantie leveren binnen het garantie termijn van 24 maanden. en bij tv's met een beeld diagonaal van 82 cm of meer komen gratis thuis repareren/vervangen.
Nu vind ik het toch wel een beetje ver gaan om 2 keer een halve dag op te nemen om die ***tv te ruilen. :( ik denk toch dat ik er aan moet geloven.

Natuurlijk moet je wat over hebben voor een mooi plaatje, maar dit 8)7

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet meer wachten na al deze items gelezen te hebben via dit forum.. TOPPIE. Vorige week bij bobshop besteld te hebben 2x v10 42 inch+ een hd 5000 van humax + benodigde HDMI kabels, en het duurt en duurt, zal wel aan mij liggen. eenmaal besteld, liever gisteren dan vandaag bezorgen, maar is mij belooft een deze dagen levering.. wacht het wel af. En dan maar eens verschillende configuraties met of zonder THX effe proberen.
Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:31:
[...]

Je zou ook door en door kunnen boren en bij de ijzerhandel 2 stukken draadeind 8mm kunnen halen.

Plus uiteraard schroeven en een handje vol 2.5 cm ringen. Je kan dan strips met sleuven aan je TV svhroeven en die strips weer aan het draadeind bevestigen, met +/- 1cm tussen tussen achterkant TV en muur.

Staat lekker strak, en de lucht kan er toch langs.
Hehehe, Nico Schinkels overload. Lol, ik heb een zowat een half uur naar je reactie lopen turen, maar ik kan er absoluut geen kaas van maken :$

Overigens zit het wandje waar ik het over heb geloof ik al snel 10cm van de buitenmuur vandaan, dus moet dat qua ruimte tussen scherm en muur wel lukken, dunkt me. Voordeel is wel dat ik dan meteen alle bekabeling e.d. mooi achter de wand kan wegwerken. Wordt wel superstrak dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Bindmeister,
Op bladzijde 5 van de ned. handleiding van de 42"/50" V10 staan de maten voor minimale ventilatie waar je rekening moet houden volgens de voorschriften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 16:25

Illusion

(the art of)

Ik had al een tijdje een oogje op de 42G10, maar toen ik die voor het eerst in de winkel zag vond ik die zilveren rand onderop bijzonder lelijk, en de bovenkant wel erg goedkoop plasticachtig. Vandaag heb ik eens wat uitgebreider gekeken bij de RAF in Amsterdam. Daar vond ik de 42V10 qua uiterlijk mooier, maar ook aanmerkelijk beter beeld geven. Voornamelijk het zwart was zwarter, en het rood was roder. Helaas had ik zelf niet de tijd om te vragen naar de instellingen daar.

Het prijsverschil van zo'n 500 euro zou ik voor mezelf kunnen rechtvaardigen, maar alleen als ik uitsluitsel heb over de volgende 2 vragen:
* de V10 heeft volgens http://www.panasonic.nl/h...l?p=TX-P42V10&p=TX-P42G10 PIP, de G10 niet. Betekend dit dat de V10 dan ook een twin tuner heeft?
* de V10 ondersteund DLNA en DivX. Heeft iemand dit al geprobeerd? Werkt het net zo goed als bijv. een HDX-1000? Als ik die niet meer zou hoeven kopen scheelt dat ook alweer zo'n 300 euro.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54
Illusion schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:03:
Ik had al een tijdje een oogje op de 42G10, maar toen ik die voor het eerst in de winkel zag vond ik die zilveren rand onderop bijzonder lelijk, en de bovenkant wel erg goedkoop plasticachtig. Vandaag heb ik eens wat uitgebreider gekeken bij de RAF in Amsterdam. Daar vond ik de 42V10 qua uiterlijk mooier, maar ook aanmerkelijk beter beeld geven. Voornamelijk het zwart was zwarter, en het rood was roder. Helaas had ik zelf niet de tijd om te vragen naar de instellingen daar.

Het prijsverschil van zo'n 500 euro zou ik voor mezelf kunnen rechtvaardigen, maar alleen als ik uitsluitsel heb over de volgende 2 vragen:
* de V10 heeft volgens http://www.panasonic.nl/h...l?p=TX-P42V10&p=TX-P42G10 PIP, de G10 niet. Betekend dit dat de V10 dan ook een twin tuner heeft?
* de V10 ondersteund DLNA en DivX. Heeft iemand dit al geprobeerd? Werkt het net zo goed als bijv. een HDX-1000? Als ik die niet meer zou hoeven kopen scheelt dat ook alweer zo'n 300 euro.
Vraag 1 heb ik al beantwoord, stukje terug. (Of misschien vorige topic). In 't kort: geen twin tuner. En PIP werkt alleen als je TV kijkt via een tuner in de TV (digitaal of analoog) en niet met een extern kastje (kan maar 1 externe bron tegelijk kijken.)
Vraag 2: ja, heb ik geprobeerd. 't Werkt wel ok. Maar ik weet niet hoe goed de HDX-1000 werkt. Ook heb je natuurlijk geen ondersteuning voor mkv, volgens mij... Maar DivXjes enzo moet 't wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:50:
Gister een TX-P42G10E gekocht bij Foka in rotterdam, slechts €999,-.
Nu zit er midden op het scherm een dooie PIXEL!!!!! :(
nu zijn ook nog eens op maandag morgen al die service afdelingen van zowel e-care als Foka slecht te bereiken!
ARGGGGG

Wel een prachtig plaatje!!!! :)
Ze kunnen mijn rug op,Panasonic!!!
Vandaag wilden ze voor de 2de keer mijn toestel komen omruilen en rarara,inderdaar WEER 2 dode pixels.
Ben het zo beu als kouwe pap.Morgen direct bellen,ze mogen hun rommel komen halen en centen teruggeven,das het derde toestel en tis nog niet in orde.
Heb al spijt dak geen lx5090 gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjk303
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 17:44
"Wanneer u tussen 15 juni 2009 en 31 juli 2009 een NeoPDP-TV * koopt krijgt de Blu-ray box Planet Earth thuis gestuurd, na het insturen van de actiecoupon, een kopie van het aankoopbewijs en de orginele streepjescode van de verpakking van het product. "

http://www.panasonic.nl/h...6/index.html#anker_138656

Natuurlijk een week terug gekocht en uiteraard de doos van het weekend weggeflikkerd :(
Kijken of ze daar moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:12:
[...]

Vandaag wilden ze voor de 2de keer mijn toestel komen omruilen en rarara,inderdaar WEER 2 dode pixels.
Ben het zo beu als kouwe pap.Morgen direct bellen,ze mogen hun rommel komen halen en centen teruggeven,das het derde toestel en tis nog niet in orde.
Ik geloof dat bijna iedereen die een G koopt dode pixels aantreft. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjk303 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:03:
"Wanneer u tussen 15 juni 2009 en 31 juli 2009 een NeoPDP-TV * koopt krijgt de Blu-ray box Planet Earth thuis gestuurd, na het insturen van de actiecoupon, een kopie van het aankoopbewijs en de orginele streepjescode van de verpakking van het product. "

Natuurlijk een week terug gekocht en uiteraard de doos van het weekend weggeflikkerd :(
Ze moeten het serial nummer hebben, dus geen probleem. Gewoon effe bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:38:
[...]

Verkijk je niet in de mijns inziens relatief brakke motion van de Pioneers hoor. Als je je daar eenmaal aan stoort ben je het haasje. Ondanks dat ik me hier iedere dag aan irriteer (gelukkig iéts minder dan dat ik geniet ;)) zou ik toch weer een Pioneer nemen aangezien ik het qua looks als wel beeld (zwartwaardes, kleuren) alsnog gewoon verreweg de mooiste tv vindt. Als je echter van een IFC-achtig beeld houdt kan je veel beter een Panasonic of ander merk nemen. Al is met Purecinema Smooth ook te leven, ondanks dat het zeker niet een perfect systeem is. Alles went.
Wat vreemd.
Dit heb ik ik je trouwens eerder horen vertellen.

Waar zou dat aan liggen?

De vorige generatie panasonics kwamen niet verder dan 48hz. Ik weet niet eens of dat geinterpoleerd werd.

Vroeger keken we naar een DVD op 50hz, geinterlaced en zonder frame interpolatie. 25 lullige framepjes en het zag er redelijk vloeiend uit.

Hoe is het dan mogelijk dat bij een Pioneer op 72hz, MET progressieve weergave op 72hz EN geinterpoleerde frames het beeld houterig overkomt? Panasonic zit op 96hz, maar je had me enkele weken geleden uitgelegd dat het aantal frames alleen niet de bepalende factor is voor de vloeiende overgangen bij snelle beelden.

Bij een Pioneer zal je toch de instelling hebben waar je gewoon puur naar 24 frames kijkt, EN een instellig waar op 72 hz 72 verschillende frames worden getoond?

En het verschil zal toch aanzienlijk moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:06:
[...]

Ik geloof dat bijna iedereen die een G koopt dode pixels aantreft. Vreemd.
Of ik zie ze niet. Of Ik heb ze niet.
Heb redelijjk uitvoerig gekeken naar mij G. Maar ben ze, gelukkig, nog niet tegengekomen.
Maar het is wel opvallend veel zo hier te lezen. Zonde.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
mjk303 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:03:

Een week geleden was het nog geen 15 juni.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bintmeister schreef op maandag 15 juni 2009 @ 21:42:
[...]

Hehehe, Nico Schinkels overload. Lol, ik heb een zowat een half uur naar je reactie lopen turen, maar ik kan er absoluut geen kaas van maken :$ ]]
Haha!

Dat had ik ook bij jou!
Overigens zit het wandje waar ik het over heb geloof ik al snel 10cm van de buitenmuur vandaan, dus moet dat qua ruimte tussen scherm en muur wel lukken, dunkt me. Voordeel is wel dat ik dan meteen alle bekabeling e.d. mooi achter de wand kan wegwerken. Wordt wel superstrak dan :)
Dat is mooi, ik heb zelf iets soortgelijks in gedachten.

Bij mij zit achter de wand waar de TV komt een keukenklok, en het wandje is een gaar kalkmuurtje van 10cm. Daar ga ik dus GEEN beugel aan plaatsen met keilbouten/pluggen. Ik koop draadeind en boor door de muur heen. Daarna aan beide kanten flinke ringen en aan beide kanten stevig aandraaien. Aan de TV komen metalen strips van zo een 3mm dik, Die worden gewoon in de 8mm gaten met een boutje gezet Aan de bovenkant van de strips zit een vierkante opening (dan heb ik wat speling...) van +/- 2cm. Die komen aan het restje draadeind wat +/- 2 cm uitsteekt. Van te voren zet ik daar een moertje op, zodat je een soort van "haakje" krijgt. Het moertje word daarna met een dunne steeksleutel voorzichtig aandedraaid. Voor de zekerheid. ;)

Dan komt de TV zowel HEEL stevig (het gewicht rust tenslotte op het draadeind wat door en door zit...) als ook HEEL vlak tegen de muur. Ruim een centimeter. Ook ga ik met een gatenzaagje van 3cm het kalk in, voor de kabels. Die komen dan aan de zijkant van het keukenblok de woonkamer weer in, waar een meubeltje met apparatuur staat.

De TV "zweeft dus" heel dicht tegen de muur. >:)

Dit is lastig uileggen via een forum... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Laatst online: 15-08 09:15
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:27:
Wat vreemd.
Dit heb ik ik je trouwens eerder horen vertellen.

Waar zou dat aan liggen?

De vorige generatie panasonics kwamen niet verder dan 48hz. Ik weet niet eens of dat geinterpoleerd werd.

Vroeger keken we naar een DVD op 50hz, geinterlaced en zonder frame interpolatie. 25 lullige framepjes en het zag er redelijk vloeiend uit.

Hoe is het dan mogelijk dat bij een Pioneer op 72hz, MET progressieve weergave op 72hz EN geinterpoleerde frames het beeld houterig overkomt? Panasonic zit op 96hz, maar je had me enkele weken geleden uitgelegd dat het aantal frames alleen niet de bepalende factor is voor de vloeiende overgangen bij snelle beelden.

Bij een Pioneer zal je toch de instelling hebben waar je gewoon puur naar 24 frames kijkt, EN een instellig waar op 72 hz 72 verschillende frames worden getoond?

En het verschil zal toch aanzienlijk moeten zijn?
Nou, zo slecht is die Motion van de Pioneer echt niet hoor. Ik kijk hier meer dan voldoende series vanaf de HTPC op 24p en dat loopt allemaal prima en soepel door het beeld hoor. Heb me nog geen moment geergerd aan 'schokkende' of niet vloeiende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
-Leon- schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:54:
Nou, zo slecht is die Motion van de Pioneer echt niet hoor. Ik kijk hier meer dan voldoende series vanaf de HTPC op 24p en dat loopt allemaal prima en soepel door het beeld hoor. Heb me nog geen moment geergerd aan 'schokkende' of niet vloeiende beelden.
"Schokkende" beelden heb je uiteraard als de neten, omdat 24p gewoon van nature zo schokkerig als de pest is. Een autootje die binnen een halve seconde van links naar rechts door het beeld rijdt zal per frame 8 of meer centimeter afleggen. Welnu, dat zie je echt wel. Zonder een goed werkende motion compensation is dat no-way vloeiend. Nu zijn die meeste algoritmes ook niet perfect en creëeren die weer hun eigen problemen maar Purecinema Smooth is de enige optie het enigszins vloeiend te krijgen en dat werkt minder goed dan bij Panasonic, Samsung, Philips etc.

Dat jij het niet ziet schokken is natuurlijk daarentegen helemaal prima, dat zal ik ook niet ontkennen. Het schokt echter wel. Wat wel zo is is dat het zo "hoort" natuurlijk. De 72Hz weergave van 24p-materiaal is gewoon prima. Alleen niet vloeiend. Daarom is elke film in de bios ook een ramp, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 07:27:

Hoe is het dan mogelijk dat bij een Pioneer op 72hz, MET progressieve weergave op 72hz EN geinterpoleerde frames het beeld houterig overkomt?
Oude TV was iets van 82cm een plasma 127cm en de oude tv gaf 50 interlaced beeldjes weer. Dan verlies je iets aan detail, maar het ziet er wel vloeiender uit, simpelweg omdat 50>24 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
In België krijg je bij een G10 een gratis bluray-speler. Jammer geldt het niet voor de V10's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:07:
[...]

Oude TV was iets van 82cm een plasma 127cm en de oude tv gaf 50 interlaced beeldjes weer. Dan verlies je iets aan detail, maar het ziet er wel vloeiender uit, simpelweg omdat 50>24 is.
Ja, dat weet ik.

Maar we kijken anno 2009 toch niet meer naar 24p op 24hz?

We kijken toch op 72 of 96hz, en dat hoef je toch ook niet (meer) te interlacen? Word voplstrekt overbodig.
Zat frames, hoge verversingsfrequentie, en met goeie interpolatie moet dat toch een VEEL vloeiender plaatje geven dan 24frames die geinterlaced op 50hz worden weergegeven, ook nog eens ZONDER interpolatie?

Ik heb een CRT die vrij goed interpoleert op 100hz.

Die functie kan ik uitzetten, zowel de DRC als OOK de 100hz.
50hz op zijn ouderwets, zullen we maar zeggen.

Dat lijkt dan wel een stoboscoop, Gek word je daarvan. Zeer vermoeiend.

Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat 50hz interlaced (evt 100hz interlaced) ZONDER interpolatie vloeiender loopt dan 72 hz progressive met interpolatie.

Om weer het autotje van Brad aan te halen...

Op 50hz (evt 100hz) interlaced maar zonder interpolatie zal dat autotje steeds 8cm verspringen. Interlacen verandert daar niets aan. Interlacen was toch ooit bedoeld om 25hz op 50 te kunnen weergeven?
Dat zal het beeld rusiger maken, maar niet vloeiender.

Lijkt mij trouwens dat de PZ800, die met met "slechts" 48hz 24p weergeeft, nog altijd vloeiender is dan een 100hz interlaced CRT. Je krijgt sprongetjes van 4cm, niet 8. (Er vanuit gaande dat de PZ800 goed interpoleert, anders gaat die vlieger niet op, natuurlijk...)

Dan zou een Pioneer sprongetjes van 2,7cm maken. (Er van uitgande dat er met Smooth 2 frames aan ieder origineel worden toegevoegd...) In theorie moet dat 3 keer vloeiender zijn dan een CRT die op 100hz interlaced weergeeft, maar niet interpoleert.

Panasonic werkt nu op 96hz. Als ieder frame een stukje verspringt zou dat dus 2cm zijn. (of 2x4)

Ik heb trouwens eergisteren The Dark Knight gekeken op mijn CRT. Het beeld van die film is werkelijk magnifiek. Ongelovelijk scherp en vloeiend. Ik heb geen judder of schokken kunnen zien.

Mijn 36FS76 schijnt ook vrij goed te interpoleren, maar geen idee hoe hij dat doet.

Was niet zo issue in 2003 :P

Maar ik kan me niet voorstellen dat het vloeiender gaat dan een Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:06:
[...]

Dat jij het niet ziet schokken is natuurlijk daarentegen helemaal prima, dat zal ik ook niet ontkennen. Het schokt echter wel. Wat wel zo is is dat het zo "hoort" natuurlijk. De 72Hz weergave van 24p-materiaal is gewoon prima. Alleen niet vloeiend. Daarom is elke film in de bios ook een ramp, naar mijn mening.
Ik heb er last van als ik naar de hoeken kijk. Of naar het midden en dan zie vanuit je ooghoeken het beeld flink stroben. Vooral bij lichte scenes.

Die 24 frames is toch uit het stenen tijdperk?

Is het ZOOOO moeilijk om het rauwe materiaal op 48 te zetten ?!?!?!

Dit doet mij trouwens een beetje denken toen je als kind met een klein kladblokje op ieder hoekje een klein tekeningetje zette en dan de blaadjes door je duim laat fladderen.

Met een beetje handigheid zal je dan boven de 24 komen. Bizar eigenllijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:52:
[...]
Op 50hz (evt 100hz) interlaced maar zonder interpolatie zal dat autotje steeds 8cm verspringen. Interlacen verandert daar niets aan. Interlacen was toch ooit bedoeld om 25hz op 50 te kunnen weergeven?
Jawel. VEEL vloeiender, aangezien de geïnterlacete frames niet identiek zijn hè... De oneven en even frames verschillen. Dáárdoor ziet het er juist vloeiender uit, en dáárdoor is het zo lastig om een mooi progressief beeld te maken van geïnterlacete content... Een goede deïnterlacer zal een strakker beeld geven dan een brakke deïnterlacer.

Hier zie je bijv. de individuele even/oneven frames (die het bewegende beeld dus juist zo vloeiend maken) en rechts het resultaat van wat een goede deïnterlacer er van zou maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-rapids.com/Resources/Preprocessing/~/media/ImagesDemo/demo_deinterlace_scaled.jpg

Het linker beeld, met die rare lijntjes, zal bij afspelen op een CRT dus véél vloeiender zijn (lijken!) dan het rechter beeld op een progressief paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:08:
[...]

Jawel. VEEL vloeiender, aangezien de geïnterlacete frames niet identiek zijn hè... De oneven en even frames verschillen. Dáárdoor ziet het er juist vloeiender uit, en dáárdoor is het zo lastig om een mooi progressief beeld te maken van geïnterlacete content... Een goede deïnterlacer zal een strakker beeld geven dan een brakke deïnterlacer.
Wat vreemd.

Ik heb altijd "geleerd" dat bij een PAL 576 beeld eerst de oneven lijnen en daarna de even lijnen worden weergegeven. Maar dat beide velden in principe qua beeld identiek zijn en elkaar in heel snel tempo aanvullen om een 50hz beeld tevoorschijn te toveren uit een 25 (24) hz bron.
Hier zie je bijv. de individuele even/oneven frames (die het bewegende beeld dus juist zo vloeiend maken) en rechts het resultaat van wat een goede deïnterlacer er van zou maken:

[afbeelding]

Het linker beeld, met die rare lijntjes, zal bij afspelen op een CRT dus véél vloeiender zijn (lijken!) dan het rechter beeld op een progressief paneel.
Ik heb de indruk dat bij het het interlacen een "smeer" achtig effect onstaat en dat daardoor het beeld vloeiender lijkt? De frames lijken meer aan "elkaar geplakt" dan bij progressive scan.

Dus een flaw word voor het menselijk oog een feature?

Maar goed, ik had de indruk dat 72p allang de overtreffende trap was voor geinterlaced 50hz.
Ik hoop niet dat ik daar ook last van ga krijgen. Ik ken helaas niemand met een Plasma, Pioneer of Panasonic van 2009. Alleen de PV70 en de PX8 kan ik urenlang bekijken. En die overtreffen mijn huidige TV niet, dat had ik alland door. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 01:12:
[...]

Dat is wel balen. Bij Pioneer had je volgens mij andere miserie meegemaakt. Volgens mij hadden ze de TV gewoon niet vervangen na de 2de keer of zo omdat het voor hen "aanvaardbaar" was. Elke HDTV kan daar trouwens last van hebben. Of het nu een LCD of een Plasma is. Alleen lijkt Panasonic 1 van de weinigen te zijn die blijft vervangen. Dat is trouwens iets waar ik ook al dagen schrik voor heb. Dat ik mijn V10 verschillende keren moet omwisselen omwille van dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:22:
Ik heb altijd "geleerd" dat bij een PAL 576 beeld eerst de oneven lijnen en daarna de even lijnen worden weergegeven. Maar dat beide velden in principe qua beeld identiek zijn en elkaar in heel snel tempo aanvullen om een 50hz beeld tevoorschijn te toveren uit een 25 (24) hz bron.
Verkeerd geleerd dus ;)
Dus een flaw word voor het menselijk oog een feature?
Juist, en daarom ziet SD beeld er op CRT ook beter uit, omdat SD interlaced wordt aangegeven en dus niet omgezet hoeft te worden. Verder heeft een CRT ook nog eens last van color bleeding wat een soort blurachtig effect geeft, waardoor oneffenheden als het ware worden weggesmeerd. Ook een flaw die een feature is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja... Ik stam nog uit het stenen tijdperk. 8)7
Eerste thuisbioscoopje halverwege jaren tachtig, een hifi-stereo blaupunkt op een 72cm blaupunkt.

Last van pixels? Naar de dokter!
Juist, en daarom ziet SD beeld er op CRT ook beter uit, omdat SD interlaced wordt aangegeven en dus niet omgezet hoeft te worden. Verder heeft een CRT ook nog eens last van color bleeding wat een soort blurachtig effect geeft, waardoor oneffenheden als het ware worden weggesmeerd. Ook een flaw die een feature is.
Interessant allemaal.

Toch zie ik er wel naar uit om eindelijk eens de beelden te aanschouwen die niet geinterlaced zijn.

Thuis dan. Ik zou eigenlijk een soort test filmpje moeten hebben waar een klein wit vlak in een seconde van links naar rechts gaat. Kijken hoe dat er op mijn CRT uitziet, en dat dan vergelijken op een panel anno 2009.
Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
qua grootte zat ik eerst aan de 42V10 te denken. Hij komt bij mij echter aan de schouw te hangen, die 129cm breed is. Dit zou betekenen dat van deze 129cm ik daadwerkelijk ~90cm breedte beeld overhou (106cm diagonaal). Dit doordat er zo'n 26cm(2x13) schouw achter zichtbaar is en dan ook nog de omlijsting van de tv.

Helaas is er geen 46V10 en kijk daarom ook naar de 50V10. Dit zou 6cm(2x3) ruimte overlaten om binnen de afmetingen van de schouw te passen. Los van het feit dat ik nog overweeg of dit estetisch past in de woonruimte, kom ik op eens toch in het blikveld van de laatste Pioneers. Ik neig dan nog steeds naar de Panasonic denk ik omdat deze betere "smooth" technieken heeft en ik inschat dat ik me daar meer aan ga ergeren dan aan het verschil in kleur/zwart weergave. Ben volgens mij veel gevoeliger voor flikkering dan voor een kleur die zo minimaal afwijkt dat ik het niet zou zien. Maargoed, voor een goed oordeel zou ik een gecalibreerde panasonic en pioneer met elkaar moeten vergelijken. Laat staan overigens dat de Pioneer geen audio heeft en ik de voor een beetje tv kijken niet gelijk de stereo set ga aanzetten (heb overigens ook geen surround system, maar een HIFI set van zo'n 10jaar oud waar ik nog steeds erg tevreden over ben).

Ik groei zo echter wel hoger en met mijn budget dat ik in gedachten had :)

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:44:

Interessant allemaal.

Toch zie ik er wel naar uit om eindelijk eens de beelden te aanschouwen die niet geinterlaced zijn.

Thuis dan. Ik zou eigenlijk een soort test filmpje moeten hebben waar een klein wit vlak in een seconde van links naar rechts gaat. Kijken hoe dat er op mijn CRT uitziet, en dat dan vergelijken op een panel anno 2009.
Ben benieuwd...
Zit er in directx niet z'n funtie met een bewegend wit blokje.
Run: DXdiag --> display ---> test directdraw.

Dus ff je pc aan je tv hangen en gaan met de banaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:36:
[...]

Zit er in directx niet z'n funtie met een bewegend wit blokje.
Run: DXdiag --> display ---> test directdraw.

Dus ff je pc aan je tv hangen en gaan met de banaan
Helaas.

Geen TV out. Zal dus even interface of videokaart moeten lenen.

Leuk progje, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:54:
[...]

Helaas.

Geen TV out. Zal dus even interface of videokaart moeten lenen.

Leuk progje, trouwens.
Zit toch d-sub op je tv&pc?
Let wel op dat via de d-sub slechts 1280X1024 door kan worden gegeven bij 60hz,
helaas kan 1920x1080 niet 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door renbull op 16-06-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:58:
[...]

Zit toch d-sub op je tv&pc?
Dacht het niet!

Ik kan trouwens wel dat progje bij een paar vrienden testen, die hebben d-sub op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:30:
[...]

Dacht het niet!

Ik kan trouwens wel dat progje bij een paar vrienden testen, die hebben d-sub op de TV.
Ik dacht dat je ook een panasonic plasma had 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 10:44:
[...]

Dat is wel balen. Bij Pioneer had je volgens mij andere miserie meegemaakt. Volgens mij hadden ze de TV gewoon niet vervangen na de 2de keer of zo omdat het voor hen "aanvaardbaar" was. Elke HDTV kan daar trouwens last van hebben. Of het nu een LCD of een Plasma is. Alleen lijkt Panasonic 1 van de weinigen te zijn die blijft vervangen. Dat is trouwens iets waar ik ook al dagen schrik voor heb. Dat ik mijn V10 verschillende keren moet omwisselen omwille van dode pixels.
Pff,das 3 keer,nu heb ik nog steeds geen nieuw toestel,kan hem weeral opnieuw gaan inspelen,weer wachten op een calibratie.Ze mogen er ter compensatie zo'n gratis blue ray speler bijdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 16:25

Illusion

(the art of)

ChrisM schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:17:
[...]

Vraag 1 heb ik al beantwoord, stukje terug. (Of misschien vorige topic). In 't kort: geen twin tuner. En PIP werkt alleen als je TV kijkt via een tuner in de TV (digitaal of analoog) en niet met een extern kastje (kan maar 1 externe bron tegelijk kijken.)
Bedankt, ik heb je reply inderdaad in deel3 teruggevonden. De meerwaarde van PIP en PAP is zo ineens wel aanzienlijk kleiner. Gebruik je het zelf wel eens?
Vraag 2: ja, heb ik geprobeerd. 't Werkt wel ok. Maar ik weet niet hoe goed de HDX-1000 werkt. Ook heb je natuurlijk geen ondersteuning voor mkv, volgens mij... Maar DivXjes enzo moet 't wel doen.
Bijv een HDX1000 heeft een aanzienlijk langere lijst met ondersteunde codecs. Ik vraag me af of de lijst van Panasonic incompleet is (geen Xvid of Mkv bijv.), of dat ze écht zo weinig codecs ondersteunen. Het zou me namelijk niks verbazen als ze wel gewoon dezelfde chipset gebruiken voor het decoderen??

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zelfde chipset? Denk het niet hoor. Er zijn behoorlijk veel chipsets in omloop voor mediaspelers en die van de HDX is net een van de beste en duurste die er is. Denk eerder dat het een goedkope chipset van een paar generaties terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:15

Simkin

Bzzzzz

Illusion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:01:
[...]

Bijv een HDX1000 heeft een aanzienlijk langere lijst met ondersteunde codecs. Ik vraag me af of de lijst van Panasonic incompleet is (geen Xvid of Mkv bijv.), of dat ze écht zo weinig codecs ondersteunen. Het zou me namelijk niks verbazen als ze wel gewoon dezelfde chipset gebruiken voor het decoderen??
Let ook op ondersteuning van audio codecs. Ik hoor van een collega dat zijn Samsung lcd veel video codecs en verschillende containers ondersteund, ook x264 in mkv bestanden maar dat hij met regelmaat geen geluid heeft en geen ondertitels kan kijken. Zaligmakend is DLNA dus niet. Tevens is het nog maar de vraag of de decodeer chip in de Panasonic krachtig genoeg is om full HD te decoderen icm met 5.1 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Simkin schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:23:
[...]

Let ook op ondersteuning van audio codecs. Ik hoor van een collega dat zijn Samsung lcd veel video codecs en verschillende containers ondersteund, ook x264 in mkv bestanden maar dat hij met regelmaat geen geluid heeft en geen ondertitels kan kijken. Zaligmakend is DLNA dus niet. Tevens is het nog maar de vraag of de decodeer chip in de Panasonic krachtig genoeg is om full HD te decoderen icm met 5.1 geluid.
dit komt uit de review van flatpanelsHD:

DLNA on the V10 supports the DivX format which I am sure a lot of you will appreciate. I tried with MPEG2, MPEG4 and mkv files as well but V10 only played mpeg2. The picture quality on DLNA is not top notch either - my PS3 for example provides a lot better PQ in the same video clip. The picture quality with images is not fantastic either

Dus denk niet dat het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:26

MrDry

Desperados!

Das jammer. Een rede minder om voor een G15 te gaan.....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik heb de G15 altijd een nutteloos model gevonden. Verschil tussen de G10 en G15 is te klein. Kan je beter een G10 aanschaffen met die Panasonic Bluray speler. Heb je ineens ook Viera Cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
CobraX schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:18:
Ik heb de G15 altijd een nutteloos model gevonden. Verschil tussen de G10 en G15 is te klein. Kan je beter een G10 aanschaffen met die Panasonic Bluray speler. Heb je ineens ook Viera Cast.
Het blijft zo verrot dat de G10 maar 3 HDMI ingangen heeft, waarvan 1 aan de zijkant...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 12-09 10:25
Simkin schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:23:
[...]Tevens is het nog maar de vraag of de decodeer chip in de Panasonic krachtig genoeg is om full HD te decoderen icm met 5.1 geluid.
Digitale hd uitzendingen kunnen 1080i met 5.1 geluid zijn. Dus dat zou de chip in ieder geval moeten kunnen decoderen. 1080p weet ik niet zeker. Heel jammer dat mkv het niet doet, misschien dat mpeg-ts als container het wel doet? Dat zou een dlna server nog wel relatief eenvoudig om kunnen zetten tijdens het streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Luuk1983 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:23:
[...]

Het blijft zo verrot dat de G10 maar 3 HDMI ingangen heeft, waarvan 1 aan de zijkant...
Ben al blij dat hij aan de zijkant zit en niet onder een klepje aan de voorkant. Hij is nu tenminste nog uitzicht. En makkelijk bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:54
Illusion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:01:
[...]

Bedankt, ik heb je reply inderdaad in deel3 teruggevonden. De meerwaarde van PIP en PAP is zo ineens wel aanzienlijk kleiner. Gebruik je het zelf wel eens?
Nope, helemaal nooit. Jammer genoeg. Mijn ouders hebben ook PIP en dat gebruik ik daar echt vaak... hier dus niet. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:31:
qua grootte zat ik eerst aan de 42V10 te denken. Hij komt bij mij echter aan de schouw te hangen, die 129cm breed is. Dit zou betekenen dat van deze 129cm ik daadwerkelijk ~90cm breedte beeld overhou (106cm diagonaal). Dit doordat er zo'n 26cm(2x13) schouw achter zichtbaar is en dan ook nog de omlijsting van de tv.

Helaas is er geen 46V10 en kijk daarom ook naar de 50V10. Dit zou 6cm(2x3) ruimte overlaten om binnen de afmetingen van de schouw te passen. Los van het feit dat ik nog overweeg of dit estetisch past in de woonruimte, kom ik op eens toch in het blikveld van de laatste Pioneers. Ik neig dan nog steeds naar de Panasonic denk ik omdat deze betere "smooth" technieken heeft en ik inschat dat ik me daar meer aan ga ergeren dan aan het verschil in kleur/zwart weergave. Ben volgens mij veel gevoeliger voor flikkering dan voor een kleur die zo minimaal afwijkt dat ik het niet zou zien. Maargoed, voor een goed oordeel zou ik een gecalibreerde panasonic en pioneer met elkaar moeten vergelijken. Laat staan overigens dat de Pioneer geen audio heeft en ik de voor een beetje tv kijken niet gelijk de stereo set ga aanzetten (heb overigens ook geen surround system, maar een HIFI set van zo'n 10jaar oud waar ik nog steeds erg tevreden over ben).

Ik groei zo echter wel hoger en met mijn budget dat ik in gedachten had :)
Ik twijfelde ook tussen de Panasonic en de Pioneer (LX5090H) maar die twijfel was compleet weg toen ik beide tv's in de winkel naast elkaar had bekeken. De Panasonic stond op THX, in reviews wordt de beeldkwaliteit in deze stand als goed beschreven. De beeldweergave van de Pioneer is echter zoveel mooier dat dit de meerprijs, ondanks het gebrek aan audio, in mijn ogen zeker waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:59:
[...]

Ik twijfelde ook tussen de Panasonic en de Pioneer (LX5090H) maar die twijfel was compleet weg toen ik beide tv's in de winkel naast elkaar had bekeken. De Panasonic stond op THX, in reviews wordt de beeldkwaliteit in deze stand als goed beschreven. De beeldweergave van de Pioneer is echter zoveel mooier dat dit de meerprijs, ondanks het gebrek aan audio, in mijn ogen zeker waard is.
Wat was de betere kwaliteit volgens jou? Want helaas heb ik niet meer kunnen vergelijken bij de MM en ik ben al helemaal niet in staat om de kleurinstellingen te veranderen. Kan me vaag herinneren daar ooit een pioneer gezien te hebben, maar weet niet of dat een LX5090H betrof. Echter vond ik dat beeld er niet super uitspringen. Dit terwijl ik altijd de Panasonic schermen een mooi beeld vind geven.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Wat me wel tegenvalt, is de kwaliteit van digitale TV. Ik weet alleen niet of het aan de TV ligt of niet, ik kom van een 55cm CRT af waar het er prima uit zag.

Ik gebruik een Humax IR-FOX-C decoder met Ziggo digitale TV, deze is met de meegeleverde SCART kabel op de TV aangesloten. Wat me vooral tegenvalt zijn zaken als logo's van zenders en tekst in het algemeen, zoals bij een formule 1 race de stand die in beeld staat. Het lijkt alsof er een veel te hoge jpg compressie hieroverheen is gegaan... Soms is het amper leesbaar wat er staat. Ik heb allerlei instellingen op de TV aangepast, maar het levert geen verbetering op.

Is dit iets wat normaal is bij een TV als dit? Of ligt dit aan de decoder, danwel bekabeling? Levert een HD decoder of Alphacrypt module beter beeld op bij de normale zenders?
Ik denk (en hoop voor jou) dat dit komt omdat je de meegeleverde scartkabel gebruikt. Dat moet je nooit doen!
Koop een fatsoenlijke dikke scart met metalen kappen.
Als je zegt dat het amper leesbaar is, dan is het niet goed hoor. Begin met de kabel.

Ik heb op mn PX80 een geweldig beeld via digitale tv van Ziggo met scart decoder. Le Mans was een genot om te kijken! Het ziet er veel beter uit dan toen ik analoog keek op mn crt.
Brad Pitt schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:38:
[...]

Yes, maar zou dan liever meteen een KRP-model hebben. Die waren nog iets van 3800 of zo toen ik het laatste checkte, en dát heb ik niet (voor een tv over). Afschrijving op de huidige tv gaat ook heel bruut worden.

[...]

Die KRP vind ik ook te duur, maar een gecalibreerde 6090 zal daar heel dicht in de buurt komen qua beeldkwaliteit, verwacht ik.

Ik stoor me nu ook niet aan de judder op mn Pana en die doet nog een pulldown en heeft geen IFC.
Bovendien gebruik ik het scherm voor 90% voor gaming.
Balen dat de schermen groter dan 50 inch zo belachelijk duur zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Ferry34 op 17-06-2009 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:00:
[...]

Wat was de betere kwaliteit volgens jou? Want helaas heb ik niet meer kunnen vergelijken bij de MM en ik ben al helemaal niet in staat om de kleurinstellingen te veranderen. Kan me vaag herinneren daar ooit een pioneer gezien te hebben, maar weet niet of dat een LX5090H betrof. Echter vond ik dat beeld er niet super uitspringen. Dit terwijl ik altijd de Panasonic schermen een mooi beeld vind geven.
Wat ik met name mooi vind aan de Pioneer is het zwart, de kleuren en de diepte. Wellicht dat je bij een speciaalzaak kunt kijken naar een Pioneer die goed is afgesteld. Sowieso zou ik de tv bij een Vision+ dealer kopen als je dit overweegt in verband met de garantie (3 jaar aan huis + 7jaar op onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 01:20:

Die KRP vind ik ook te duur, maar een gecalibreerde 6090 zal daar heel dicht in de buurt komen qua beeldkwaliteit, verwacht ik.

Ik stoor me nu ook niet aan de judder op mn Pana en die doet nog een pulldown en heeft geen IFC.
Bovendien gebruik ik het scherm voor 90% voor gaming.
Balen dat de schermen groter dan 50 inch zo belachelijk duur zijn.
http://www.kieskeurig.nl/...680/specificaties/328095/

http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/ps63b680/328068/

Ja okay, het zij geen Pioneers of Panasonics... :N

Een miskoop zal het echter voor dat bedrag ook niet zijn lijkt mij. De 850 is 200 duurder dan de 680 (58 inch).

En kleurechtechtheid voor gamen..

Hoe ziet een game er in werkelijkheid uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:00:
[...]

Vreemd.

Bij MM ArenA hebben ze vrijwel elke Pioneer, behalve de KRP-600. 500 hebben ze wel.

Dat het beeld er niet "uitspringt" ligt waarschijnklijk aan de typische demo en de instellingen. Ik ben even gaan zitten toen de verkoper vorige maand de 500 uitpakte en neerzette, en hij dook niet het menu in om met het beeld te spelen.

Het zag er magnifiek uit, nog zo mooi beeld gezien out-of the-box. Mag ook wel voor die prijs.

Bij de Samsung wand, (waar nu ook de 50 inch 850 staat...) springt het beeld er WEL uit. Prachtig beeld, hoor, maar een beetje te. Ik weet niet of het aan de instellingen of de demo ligt, maar contrast en kleuren lijken wat te opgefokt.

De Pioneer oogt veel netter.

Nu moet ik er WEL bijzeggen dat op de Samsungs D-wars als demo word gebruikt. En die film is in "CSI:Miami-mode" opgenomen.

Mischien dat je een verkoper zover krijgt dat filmpje op de Pios te zetten, moet jij opletten hoe het beeld gaat "knallen'."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 08:47:
[...]

Wat ik met name mooi vind aan de Pioneer is het zwart, de kleuren en de diepte. Wellicht dat je bij een speciaalzaak kunt kijken naar een Pioneer die goed is afgesteld. Sowieso zou ik de tv bij een Vision+ dealer kopen als je dit overweegt in verband met de garantie (3 jaar aan huis + 7jaar op onderdelen).
Mja, dat is dus precies mijn punt. De tv wordt beter gevonden op kleur, diepte en zwartwaardes. In de reviews wordt vermeld dat Pioneer nog steeds beter is en jij en anderen beamen dat. Wel zeggen reviews dat Panasonic de kwaliteit van Pioneer erg benaderd. Dit laatste doet mijn vermoeden sterken dat je best goede ogen moet hebben en dat je ook 2 beelden met elkaar moet kunnen vergelijken voor je de beste kunt aanwijzen, of in ieder geval een referentiebeeld in je hoofd moet hebben.

Zoals ik al zei, ik denk dat ik gevoeliger ben voor niet vloeiend beeld dan dat ik die optimale kleurweergave net niet bereik. In dit topic zitten natuurlijk best fanatiekelingen waar je mijn inziens een beetje doorheen moet prikken. Met vision+ bedoel je denk ik overigens een dealer met extra garantie regelingen. Ik verwacht echter niet dat een vision+ dealer in de buurt van 2000 euro komt in vergelijking met de V10. Daar waar ik verwacht dat een G10 afgesteld ook goed in de buurt komt van wat ik denk te willen, maar vooral het design trekt mij richting de V10. Daarmee rek ik mijn budget al met 500euro ;)

Anyway, ik wil sowieso nog met mijn playstation stoeien voor ik de koop doorhak en hoop dan ook zeker dat ik het kan vergelijken. Nu nog goede demo video's regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door morpheus op 17-06-2009 09:31 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:29:
[...]

Met vision+ bedoel je denk ik overigens een dealer met extra garantie regelingen. Ik verwacht echter niet dat een vision+ dealer in de buurt van 2000 euro komt in vergelijking met de V10.
Mischien moet je Smits even bellen. DIE is vision+ dealer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mja, dat is dus precies mijn punt. De tv wordt beter gevonden op kleur, diepte en zwartwaardes. In de reviews wordt vermeld dat Pioneer nog steeds beter is en jij en anderen beamen dat. Wel zeggen reviews dat Panasonic de kwaliteit van Pioneer erg benaderd. Dit laatste doet mijn vermoeden sterken dat je best goede ogen moet hebben en dat je ook 2 beelden met elkaar moet kunnen vergelijken voor je de beste kunt aanwijzen, of in ieder geval een referentiebeeld in je hoofd moet hebben.
Ik heb de reviews ook gelezen en op basis daarvan was ik van plan een Panasonic te kopen maar wat mij met name stoorde aan de Panasonic was het zwart, dit was vergeleken bij de Pioneer meer grijzig. Daarnaast spatten de kleuren veel minder van het scherm. Zelfs de Samsung LED TV die naast de Panasonic en de Pioneer stond vond ik mooier qua zwartwaarden. Bovendien vind ik de vormgeving van Pioneer veel strakker maar dat is een kwestie van smaak.
Zoals ik al zei, ik denk dat ik gevoeliger ben voor niet vloeiend beeld dan dat ik die optimale kleurweergave net niet bereik. In dit topic zitten natuurlijk best fanatiekelingen waar je mijn inziens een beetje doorheen moet prikken. Met vision+ bedoel je denk ik overigens een dealer met extra garantie regelingen. Ik verwacht echter niet dat een vision+ dealer in de buurt van 2000 euro komt in vergelijking met de V10. Daar waar ik verwacht dat een G10 afgesteld ook goed in de buurt komt van wat ik denk te willen, maar vooral het design trekt mij richting de V10. Daarmee rek ik mijn budget al met 500euro ;)
Vision+ is een door Pioneer geselecteerde dealer, voor de extra garantie hoef je niet extra te betalen. 2000 euro is inderdaad niet haalbaar maar rond de 2300-2350 moet lukken (is mij ook gelukt). Je moet je inderdaad afvragen of je het budget tot hier wilt oprekken. Maar mijn mening is dat als het 300 scheelt met een 50V10 dit wel te rechtvaardigen is. [/quote]
Anyway, ik wil sowieso nog met mijn playstation stoeien voor ik de koop doorhak en hoop dan ook zeker dat ik het kan vergelijken. Nu nog goede demo video's regelen.
Bij een goede dealer moet het geen probleem zijn je PS3 aan te sluiten. Wat ik over 'Judder' lees heeft meer te maken met Blu Ray dan met PS3, er is immers geen input lag. Overigens wordt bij Blu Ray het beeld vertoont zoals de regisseur het heeft bedoeld. De Panasonic bevat een smooth functie maar daarvan lees ik dat niet iedereen dit prettig vindt. Dit zou je met eigen ogen moeten beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wel zeggen reviews dat Panasonic de kwaliteit van Pioneer erg benaderd.
Ik lees juist dat de Panasonic de Pioneers juist nog niet echt benadert (paar pagina's terug is die discussie al gevoerd overigens ;) ). Bij klein prijsverschil zou ik dus voor Pioneer gaan. Verder zijn die KRP varianten natuurlijk leuk, maar dat is nu weer net wel een verschil dat moeilijk te zien is. De panelen zijn immers hetzelfde, alleen de software is iets beter, waardoor er hier en daar meer detail is. Kleuren en zwartwaarden zijn verder hetzelfde. Die modellen zou ik alleen kopen als je een losse tuner wil en echt het beste van het beste wil hebben, zonder concessies te willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die al wat kannen zeggen over de kwaliteit van de Interne DVB-C tuner van de Panasonics.
Is de kwaliteit van de DVB-C tuner i.c.m. een CAM even goed als een setupbox die is aangesloten met HDMI? Doet de interne tuner bijv. ook upscalen of wordt dat door helemaal door de TV afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Een vraagje aan phemelrijk en andere V10 eigenaars. Kun je het aantal uren dat de TV reeds heeft opgestaan nog altijd simpel zien in het service menu? Bij de PZ80 reeks ging dit als volgt:

Druk de -/V toets (op de TV) in en houd deze ingedrukt. Druk nu vervolgens 3x op 0 (cijfer 0 op je afstandsbediening). Nu zal het Service menu verschijnen. Rechtsbeneden staat dan Time met de reeds gespeelde uren erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:52:
[...]

Ik lees juist dat de Panasonic de Pioneers juist nog niet echt benadert (paar pagina's terug is die discussie al gevoerd overigens ;) ). Bij klein prijsverschil zou ik dus voor Pioneer gaan. Verder zijn die KRP varianten natuurlijk leuk, maar dat is nu weer net wel een verschil dat moeilijk te zien is. De panelen zijn immers hetzelfde, alleen de software is iets beter, waardoor er hier en daar meer detail is. Kleuren en zwartwaarden zijn verder hetzelfde. Die modellen zou ik alleen kopen als je een losse tuner wil en echt het beste van het beste wil hebben, zonder concessies te willen doen.
De LX5090H beschikt in tegenstelling tot de LX5090 (voor wat betreft software) over hetzelfde paneel en dezelfde software als de KRP500. Daarnaast heeft dit model een ingebouwde sateliet tuner. Als de software (en het iets betere beeld) en de ingebouwde sateliet tuner je niet uitmaken kun je ook voor een 'gewone' LX5090 gaan, die is goedkoper dan de 'H' versie.

Ps. Het is niet mogelijk de firmware van de 5090H te gebruiken op de gewone 5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik heb toch de indruk dat mensen de Pioneer LX5090H iets teveel aanprijzen hier in dit Panasonic topic. Natuurlijk is de Pioneer beter wat betreft zwartwaarde en kleuren (en waarschijnlijk ook nog op enkele andere puntjes die ik vergeten ben). Los daarvan zijn er ook nadelen t.o.v. Panasonic (pixelgarantie, geen built-in speakers...). Je kan je budget blijven verhogen, maar ooit stopt het natuurlijk.

Stel nu dat iemand oorspronkelijk voor een 50" G10 wil gaan. Die vind je vanaf zo'n 1.500 euro. Na veel wikken en wegen doet hij toch een financiële inspanning en gaat hij voor de 50" V10 (vanaf zo'n kleine 2.000 euro te vinden). Dat is al meteen een stijging van het budget met 30%. De Pioneer LX5090H vind je vanaf zo'n 2.300 euro als ik bovenstaande commentaren mag geloven. Dit is nog eens 300 euro duurder en meteen een stijging van het budget met meer dan 50% t.o.v. het oorspronkelijke budget! En toch zijn er dan mensen die het doodnormaal vinden dat wanneer iemand toch al voor de 50" V10 gaat, hij beter direct voor de LX5090H gaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 16:03
Dennis schreef op zondag 07 juni 2009 @ 22:26:
Vraagje aan de specialisten hier. Ik heb het bovenstaande gelezen met betrekking tot digitale televisie maar toch even een vraag. Vandaag heb ik een TX-P42G10 aangeschaft en het is een mooie tv. Nou heb ik bewust gekozen voor dat model i.v.m. de DVB-C tuner erin.

M.b.t. Ziggo: is er volledige zekerheid dat die nieuwe CI+ dingen door deze tv worden ondersteund? En is het nuttig om daarop te wachten, of kun je toch maar beter zo'n Alphacrypt ding aanschaffen en vervolgens bij Ziggo een losse smartcard bestellen?
Niemand had hier in het vorige topic nog antwoord op gegeven dus daarom even de vraag opnieuw: ondersteunt de TX-P42G10 CI+ kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07-2024
P50V10 voor 1779,- Gaat de goede kant op met de prijzen.

http://www.smitsarnhem.nl..._info.php?products_id=854

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dennis schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:03:
[...]

Niemand had hier in het vorige topic nog antwoord op gegeven dus daarom even de vraag opnieuw: ondersteunt de TX-P42G10 CI+ kaarten?
En hier krijg je hetzelfde antwoord. De toestellen worden nu gecertificeerd door Ziggo. Ze werken nu met een CI kaart.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:52:
Ik heb toch de indruk dat mensen de Pioneer LX5090H iets teveel aanprijzen hier in dit Panasonic topic. Natuurlijk is de Pioneer beter wat betreft zwartwaarde en kleuren (en waarschijnlijk ook nog op enkele andere puntjes die ik vergeten ben). Los daarvan zijn er ook nadelen t.o.v. Panasonic (pixelgarantie, geen built-in speakers...). Je kan je budget blijven verhogen, maar ooit stopt het natuurlijk.

Stel nu dat iemand oorspronkelijk voor een 50" G10 wil gaan. Die vind je vanaf zo'n 1.500 euro. Na veel wikken en wegen doet hij toch een financiële inspanning en gaat hij voor de 50" V10 (vanaf zo'n kleine 2.000 euro te vinden). Dat is al meteen een stijging van het budget met 30%. De Pioneer LX5090H vind je vanaf zo'n 2.300 euro als ik bovenstaande commentaren mag geloven. Dit is nog eens 300 euro duurder en meteen een stijging van het budget met meer dan 50% t.o.v. het oorspronkelijke budget! En toch zijn er dan mensen die het doodnormaal vinden dat wanneer iemand toch al voor de 50" V10 gaat, hij beter direct voor de LX5090H gaat. 8)7
Als je voor de 50G10 erken ik dat de stap inderdaad groot is, als je echter de 50V10 op het oog hebt dan is het verschil kleiner maar dan nog scheelt het natuurlijk veel geld (ik lees net dat deze vanaf 1779 verkrijgbaar is, dus scheelt aanzienlijk). De afweging is voor een ieder om te maken, ik zeg alleen dat ik deze heb gemaakt in het voordeel van de Pioneer, niet dat iemand anders dat ook MOET doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
JvS schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:12:
En hier krijg je hetzelfde antwoord. De toestellen worden nu gecertificeerd door Ziggo. Ze werken nu met een CI kaart.
Als het slot in de TV geen Common Interface Plus (CI+) slot is maar een standaard DVB Common Interface (CI) slot, dan kan het technisch gezien ook geen CI+ slot meer worden. Mogelijk dat ze bij Ziggo dus de volgende generatie Panasonic TV's aan het testen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat de plasma's wat last hebben van nalijlen, eigenlijk tijdige inbranden van beelden (weet de juiste benaming niet). Maar is het normaal wanneer ik een film in cinemaview bekijk (2,40:1) dat er een duidelijke witte schijn in komt te staan waar er ondertittels komen? Ook wanneer ik bij elk stilstaand beeld (bijv. op playstation een menu of kader,tekst,...) wanneer je dan naar een zwart beeld over gaat dat je nog steeds de menu's lichtjes maar wel duidelijk van 3 meter afstand kunt zien? Vermindert dit nog of is dit eigenaan plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:13:
[...]

Als je voor de 50G10 erken ik dat de stap inderdaad groot is, als je echter de 50V10 op het oog hebt dan is het verschil kleiner maar dan nog scheelt het natuurlijk veel geld (ik lees net dat deze vanaf 1779 verkrijgbaar is, dus scheelt aanzienlijk). De afweging is voor een ieder om te maken, ik zeg alleen dat ik deze heb gemaakt in het voordeel van de Pioneer, niet dat iemand anders dat ook MOET doen.
Ik zeg ook niet dat iemand per sé voor de V10 of de LX5090(H) moet gaan, maar het valt mij gewoon op hoe licht sommige mensen over het prijsverschil gaan. :)

Yeah ik zie net ook dat hij vanaf 1.779 te koop is. Tja dan zitten de V10 en LX5090(H) ineens in een andere prijsklasse en wordt de V10 een stuk aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
JvS schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:12:
[...]

Dit komt uit een reactie op de FP:
Ziggo gaat zelf uit van eind juni.

Had ze de vraag gesteld wanneer Ziggo die Certified CI+ Compatible TV Tuners lijst eens gaat uitbrengen, hun antwoord;
We zijn als Ziggo nauw betrokken bij de lancering van CAM CI+, maar de leverancier kan er niet voor zorgen dat de CAM-modules voor eind mei in de winkels liggen.

Er hangt veel af van het moment waarop we deze (digitale TV-)modules ontvangen en kunnen testen. Op dit moment gaan we ervan uit dat eind juni de eerste CI+ CAMS in de winkels kunnen verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:03:
[...]

Volgens mij geen CI+ voor de G10:
http://www.televisions.com/Reviews__...-P_46_G_10.php las ik het volgende:

Some cable networks have decided on using CI Plus to control access, but this is not supported on the TX-P 46 G 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Arnout schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:25:
Dit komt uit een reactie op de FP:
Om te beginnen moet er een CI+ slot in de TV zitten. Zonder CI+ slot ook geen beeld op kanalen waar Ziggo de CI+ beperkingen aan heeft gezet als er gebruik wordt gemaak van een voor Ziggo geschikte Irdeto CI+ CAM in een TV met standaard DVB CI slot. Er vanuit gaande dat de backwards mode van de CI+ CAM goed werkt en dat Ziggo niet besluit om op voorhand de CI+ beperkingen op alle kanalen aan te zetten om te voorkomen dat je "hun" Irdeto CI+ CAM in apparatuur kan gebruiken dat niet voorzien is van een CI+ slot. Een punt waarop Ziggo weigert te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:14:
[...]

http://www.kieskeurig.nl/...680/specificaties/328095/

Ja okay, het zij geen Pioneers of Panasonics... :N

Een miskoop zal het echter voor dat bedrag ook niet zijn lijkt mij. De 850 is 200 duurder dan de 680 (58 inch).

En kleurechtechtheid voor gamen..

Hoe ziet een game er in werkelijkheid uit? :P
Ik wil niet in beeldkwaliteit achteruit gaan hè? ;)

Kleurechtheid is maar 1 aspect. Door een goede afstelling krijg je enorm veel diepte in het beeld en dat maakt t gamen nòg intenser.
Als ik in Assassins Creed een leap of faith doe (duiken vanaf n hoge toren), dan zit mn maag in mn keel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
CobraX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:52:

Je verwoord precies hoe ik er over denk. Je blijft een beetje de rek opzoeken op die manier. Ik was vorig jaar al onder de indruk van de PZ85 en dat zou mij bij de G10/G15 brengen. De stap naar de PZ800 leek mij wat groot, maar met bekendworden van de 2009 equivalent de V10 was ik toch over. Ok, dan maar meer betalen.

Dan zat ik te denken aan 42" in eerste instantie. Op dit moment overweeg ik dus een 50". Hup, nog meer budget. In wezen ben ik dus van een budget gegaan van ~1200 naar ~2000.
Dit is erg mooi nieuws. Ik denk dat ik dit weekend naar mijn eigen speciaalzaak ga en dit in de onderhandelingen gooi. Willen ze niet zo ver zakken, dan ga ik naar Smits. Bezorgd worden moet het toch.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:05:
Is er iemand die al wat kannen zeggen over de kwaliteit van de Interne DVB-C tuner van de Panasonics.
Is de kwaliteit van de DVB-C tuner i.c.m. een CAM even goed als een setupbox die is aangesloten met HDMI? Doet de interne tuner bijv. ook upscalen of wordt dat door helemaal door de TV afgehandeld?
Ik vind de kwaliteit erg goed (SD), en HD is helemaal om te smullen! :9~ Kan het echter niet vergelijken met setupbox+hdmi, omdat ik een setupbox+scart had.
Was voor mij goedkoper (€ 100 ipv € 200 voor HD setupbox) en mooier (geen lelijk setupbox) en gebruiksvriendelijker (minder afstandsbedieningen).
Even afwachten wat CI+ gaat doen, maar daar verwacht ik de eerst komende tijd geen problemen mee (anders moet Ziggo *alle* setupboxen vervangen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salgera schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:52:
[...]

Ik vind de kwaliteit erg goed (SD), en HD is helemaal om te smullen! :9~ Kan het echter niet vergelijken met setupbox+hdmi, omdat ik een setupbox+scart had.
Was voor mij goedkoper (€ 100 ipv € 200 voor HD setupbox) en mooier (geen lelijk setupbox) en gebruiksvriendelijker (minder afstandsbedieningen).
Even afwachten wat CI+ gaat doen, maar daar verwacht ik de eerst komende tijd geen problemen mee (anders moet Ziggo *alle* setupboxen vervangen...)
Ok, ik neem aan dat je er een Alfacrypt in het zitten? Ik vind een setupbox ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:23:
[...]

Ok, ik neem aan dat je er een Alfacrypt in het zitten? Ik vind een setupbox ook niks.
offtopic:
Het is een Alphacrypt en een set-top box. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuz schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:57:
[...]

offtopic:
Ik zal voortaan beter op mijn spelling letten :)
Vraag: Is het ook offtopic als het gaat over een Alphacrypt en set-top box in combinatie met een Panasonic TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Sluuz schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:57:
offtopic:
Haha, ja, solly!
Ik heb idd een Alphacrypt: werkt perfect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:52:
[...]

Ja, dat weet ik.

Maar we kijken anno 2009 toch niet meer naar 24p op 24hz?

We kijken toch op 72 of 96hz, en dat hoef je toch ook niet (meer) te interlacen? Word voplstrekt overbodig.
Zat frames, hoge verversingsfrequentie, en met goeie interpolatie moet dat toch een VEEL vloeiender plaatje geven dan 24frames die geinterlaced op 50hz worden weergegeven, ook nog eens ZONDER interpolatie?

Ik heb een CRT die vrij goed interpoleert op 100hz.

Die functie kan ik uitzetten, zowel de DRC als OOK de 100hz.
50hz op zijn ouderwets, zullen we maar zeggen.

Dat lijkt dan wel een stoboscoop, Gek word je daarvan. Zeer vermoeiend.

Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat 50hz interlaced (evt 100hz interlaced) ZONDER interpolatie vloeiender loopt dan 72 hz progressive met interpolatie.

Om weer het autotje van Brad aan te halen...

Lijkt mij trouwens dat de PZ800, die met met "slechts" 48hz 24p weergeeft, nog altijd vloeiender is dan een 100hz interlaced CRT. Je krijgt sprongetjes van 4cm, niet 8. (Er vanuit gaande dat de PZ800 goed interpoleert, anders gaat die vlieger niet op, natuurlijk...)

Dan zou een Pioneer sprongetjes van 2,7cm maken. (Er van uitgande dat er met Smooth 2 frames aan ieder origineel worden toegevoegd...) In theorie moet dat 3 keer vloeiender zijn dan een CRT die op 100hz interlaced weergeeft, maar niet interpoleert.

Panasonic werkt nu op 96hz. Als ieder frame een stukje verspringt zou dat dus 2cm zijn. (of 2x4)

Ik heb trouwens eergisteren The Dark Knight gekeken op mijn CRT. Het beeld van die film is werkelijk magnifiek. Ongelovelijk scherp en vloeiend. Ik heb geen judder of schokken kunnen zien.

Mijn 36FS76 schijnt ook vrij goed te interpoleren, maar geen idee hoe hij dat doet.

Was niet zo issue in 2003 :P

Maar ik kan me niet voorstellen dat het vloeiender gaat dan een Pioneer.
Dat 24p door een Pio op 72hz en een Pana op 96hz wordt weergegeven, helpt niets om t schokkende autootje soepeler te laten gaan. Hetzelfde frame wordt gewoon 3 of 4 keer getoond. Pas als er tussenframes worden berekend, kan t soepeler worden.

De Pana PZ deed in Europa geen 48hz, dat deden alleen de USA modellen en hadden een hinderlijke knippering (logisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 24p door een Pio op 72hz en een Pana op 96hz wordt weergegeven, helpt niets om t schokkende autootje soepeler te laten gaan. Hetzelfde frame wordt gewoon 3 of 4 keer getoond. Pas als er tussenframes worden berekend, kan t soepeler worden.
Wel als de smooth 24p aanstaat bij de Panasonic (V10).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 12:35
Vandaag men TX-P42X10E bestelt via recoon :)
Morgen nog overschrijven en het is gefixt :D

Heb em in de winkel getest en het is een PARELtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:20
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:14:
[...]

Wel als de smooth 24p aanstaat bij de Panasonic (V10).
Dat is dus het berekenen van tussenframes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sNielz123 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:45:
[...]

Dat is dus het berekenen van tussenframes...
Dat bedoel ik dus ook slimmerik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Dit zijn de winkels die NL modellen leveren en uitsluitend deze winkels(volgens Panasonic NL) hebben recht op de volgende garantie periode(word een speciaal garantiecertificaat met stempel bijgeleverd, is nieuw nog niet alle winkels hebben ze, per 1 juni):

- 24 maanden kosteloos herstel.
- 100% pixelgarantie.
- 24 maanden @ home-service.

Niet Authorized Dealer:

- 24 maanden kosteloos herstel.
- Kost je een ritje naar Leiden, geen recht op @ home-service.
- Geen pixelgarantie

En hier dan de lijst: KLIK

Panasonic gaat nu echt onderscheid maken tussen webwinkel en fysieke winkel. De lijst staat nu nog op panasonic.nl. Zodra deze verdwijnt zal ik proberen de lijst elders te krijgen.
Ja, maar ik heb me tv bij Redcoon gekocht, goedkoopste.nu, etc. Hoe zit dat dan die zie ik niet op de lijst. Stuur even een mailtje naar: infocentre@panasonic.nl. Een dame zal je serienummer controleren, dan weet je het altijd zeker.

Panasonic.nl:

Voor niet door Haagtechno bv geleverde apparaten is de normale garantie-/serviceverlening uiteraard van toepassing. Panasonic Homeservice kan alleen door dealers/winkelverkooppunten worden aangemeld.

[ Voor 20% gewijzigd door WidgetTWW op 17-06-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjk303
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 17:44
Ik heb de P50V10 nu een anderhalve week in huis en het beeld blijft :9~ Beeld is rustig, zwart ziet er zwart uit en kleuren zijn mooi en natuurlijk. Ik blijf me iedere keer verbazen hoe mooi het beeld van een hd-opname is. Voor de IFC en smooth-24p hoef je het, mijn inziens, niet te doen, dat vind ik er erg onnatuurlijk uit zien. THX is daarintegen is wel strak. Het geluid is aardig te noemen op de hele lage tonen na. En SD ziet er echt een stuk beter uit dan ik had verwacht.

Het enige minpuntje dat ik tot nu toe heb is het na-ijlen van heel snel bewegend beeld. En dan bedoel ik niet van die groene phosphor trailing. Dit valt met name op met spellen waar je om een bepaald punt draait, dus om je character in inFamous of Assasin's Creed ofzo. Hoe verder in de 'diepte' je kijkt, hoe verder het dubbelbeeld uit elkaar trekt. Misschien is dit ook wel phosphortrailing maar ik neem het niet waar als groen/geel. Het lijkt meer op het middelste plaatje uit

Afbeeldingslocatie: http://www.digital-rapids.com/Resources/Preprocessing/~/media/ImagesDemo/demo_deinterlace_scaled.jpg

Zoals ik al zei vind ik het SD goed genoeg en zo vaak kijk ik er ook weer niet naar. Het scherm is primair voor films en af en toe games. Maar een hdrecorder lijkt me echter wel handig. Twee vragen hierover.

Heeft het nog voordeel om alles van panasonic (voor vieralink) te nemen? Volgende maand wil ik dus een recorder (DMR-EH69) halen, maar ook gelijk kijken voor een nieuwe reciever (bv. SA-BX500). Op GoT lees ik toch vooral dat HDMI-CEC alleen goed werkt met hetzelfde merk. Iemand ervaringen met de G/V10 en andere produkten uit de viera serie? En dan met name recievers/recorders.

En dan nog een vraag over guide+. De TV ondersteunt dit en ik lees dat guide+ zou worden doorgegeven via Eurosport. Maar werkt dat ook via Analoog? Ik zie het wel in de handleiding staan maar krijg het menu om het in te stellen niet te voorschijn. Als het op de tv niet werkt vraag ik me af of het op de diga dan wel zou werken, want die is ook analoog. Overigens heb ik televisie via UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier meerdere berichten over het 'schokkende' beeld bij 24p weergave. Als dit echt zo is, waarom zou je dan een film op de 24p stand willen bekijken? Mijn blu-ray speler kan ik op 24p zetten, maar waarom zou ik dit doen als het beeld slechter wordt? (ik heb nog geen blu-ray film gekeken, vandaar mijn vraag).
Nog even een bericht over beeldkwaliteit: Ik heb sinds kort een 46G10 en ik ben super tevreden. Het beeld is echt geweldig. Ik begrijp niet dat sommige mensen 3000 euro uitgeven aan een Pioneer. Zit volgens mij een beetje tussen de oren.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.