Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Omdat een BL de film in 24 beeldjes op de schijf heeft staan en als je het gaat omzetten naar een andere framerate je last krijgt van artifacts of vreemd schokkerig beeld.

Als je toch wilt werken met IFC dan is het de vraag wie het beter kan, je BL-speler of je TV.

[ Voor 30% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 17-06-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:21:
Omdat een BL de film in 24 beeldjes op de schijf heeft staan en als je het gaat omzetten naar een andere framerate je last krijgt van artifacts of vreemd schokkerig beeld.
Als dat het nadeel van blu-ray films is, dan kan je toch beter naar gewone dvd's blijven kijken?
Of zien blu-ray films er op een 46G10 wel goed uit (icm een panasonic blu-ray speler)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De bron is bij beide 24 beeldjes per sec, dus dat helpt weinig. Judder is overigens niet echt iets dat veel mensen zien hoor. Als je er in de bios nooit last van hebt gehad, zul je er nu ook geen last van hebben. Het beeld is daar immers veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal binnenkort eens een blu-ray film kopen. Ben benieuwd of ik het de meerprijs waard vind.
Ik ben al erg tevreden met 'normale' dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:29:
Een vraagje aan phemelrijk en andere V10 eigenaars. Kun je het aantal uren dat de TV reeds heeft opgestaan nog altijd simpel zien in het service menu? Bij de PZ80 reeks ging dit als volgt:

Druk de -/V toets (op de TV) in en houd deze ingedrukt. Druk nu vervolgens 3x op 0 (cijfer 0 op je afstandsbediening). Nu zal het Service menu verschijnen. Rechtsbeneden staat dan Time met de reeds gespeelde uren erachter.
Ik wil wel kijken, maar kan ik ook weer veilig uit dat menu komen?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:11
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:49:
De bron is bij beide 24 beeldjes per sec, dus dat helpt weinig. Judder is overigens niet echt iets dat veel mensen zien hoor. Als je er in de bios nooit last van hebt gehad, zul je er nu ook geen last van hebben. Het beeld is daar immers veel groter.
De vraag van Driver70 zou dan ook eigenlijk als volgt moeten luiden: "Waarom nemen ze films nog steeds op met slechts 24 beeldjes per seconde?".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
phemelrijk schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:10:
[...]

Ik wil wel kijken, maar kan ik ook weer veilig uit dat menu komen?..
Ik ging er gewoon uit met de exit knop op de afstandsbediening. Ik dacht dat ik ooit iemand had horen vertellen dat dit nu op een andere plaats stond, daarmee dat ik even zeker wou spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:33:
[...]

Ik ging er gewoon uit met de exit knop op de afstandsbediening. Ik dacht dat ik ooit iemand had horen vertellen dat dit nu op een andere plaats stond, daarmee dat ik even zeker wou spelen. :)
Ik heb gekeken, ik kan alleen maar nummertjes zien en via 1234 bladeren door allerlei systeem instellingen maar kan zo 123 niets van time zien en of een teller die uren aangeeft...

Ik zie wel een kopje AGING in het menu maar weet niet hoe daar bij te komen en of dat het is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:57:
[...]

Ik heb gekeken, ik kan alleen maar nummertjes zien en via 1234 bladeren door allerlei systeem instellingen maar kan zo 123 niets van time zien en of een teller die uren aangeeft...

Ik zie wel een kopje AGING in het menu maar weet niet hoe daar bij te komen en of dat het is..
No problem. Het zal wel ergens anders staan nu en/of een andere naam hebben. Toch bedankt voor de moeite. Zou het ooit wel graag te weten komen, want het is makkelijker om te kijken of je eerste 200 break-in uren al voorbij zijn. Een andere optie is het natuurlijk zelf bijhouden op papier/via de PC, maar dat kost meer moeite. :p

Edit: heb al gevonden hoe het werkt denk ik. Zie hier, alleen kan ik het niet testen totdat ik mijn TV heb.

[ Voor 10% gewijzigd door CobraX op 18-06-2009 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:09:
Ik lees hier meerdere berichten over het 'schokkende' beeld bij 24p weergave. Als dit echt zo is, waarom zou je dan een film op de 24p stand willen bekijken? Mijn blu-ray speler kan ik op 24p zetten, maar waarom zou ik dit doen als het beeld slechter wordt? (ik heb nog geen blu-ray film gekeken, vandaar mijn vraag).
Ik zet het uitgangssignaal van mijn WD HD-mediaspeler ook liever op 50 of 60Hz vanwege schokkerig beeld op mijn P42S10. Misschien dat het ligt aan het feit dat de S10-serie gebruik maakt van een 400Hz subfield in plaats van 600Hz, maar ergens heb ik het gevoel dat dit niet zo heel veel zal uitmaken aangezien het verschil tussen ISF aan en ISF uit sowieso niet verbijsterend groot is. De beste conclusie is dat je gewoon beter geen real 24Hz moet gebruiken als je gevoelig bent voor schokkerig beeld.

Ik kan bijvoorbeeld bepaalde spellen (voornamelijk FPS) op de PC ook nauwelijks spelen omdat ik heel snel misselijk word van beelden die niet vloeiend zijn; vsync helpt wel ietsje. Als jij daar ook enigszins last van hebt dan ga je zeker last krijgen bij real 24Hz.
Nog even een bericht over beeldkwaliteit: Ik heb sinds kort een 46G10 en ik ben super tevreden. Het beeld is echt geweldig. Ik begrijp niet dat sommige mensen 3000 euro uitgeven aan een Pioneer. Zit volgens mij een beetje tussen de oren.
In een verduisterde kamer is een goede plasma ook echt goed zat wat mij betreft, maar ik zou mijn S10 liever niet gebruiken in een goed verlichte woonkamer. Dingen als glare, schokkerig beeld en dergelijke vallen wat mij betreft in een geheel andere categorie dan absolute zwartwaarde en kleurechtheid. Die laatste moeten gewoon voldoende of goed zijn, de glare en het schokkerige beeld is sowieso erg hinderlijk en moet altijd vermeden worden. Dat gezegd te hebben vind ik 3000 euro ook teveel voor een tv. Ik heb het geld wel, maar een tv is niet zo'n goede investering. Marktwerking blijft natuurlijk marktwerking en er is voldoende vraag.

*EDIT*

Is het iemand trouwens gelukt om 1080p of 720p via een PC (DVI-->HDMI) te krijgen met de nieuwe Panasonics? Gebruikmakend van een 8800GT videokaart "passen" de beide resoluties niet op mijn P42S10.

Uiteindelijk kom ik hier op uit (na bijsnijden in het Nvidia Control Panel):

- 1216*684p (720p past echt niet) of
- 1808*1024p (1080p past echt niet)

De semi-1080p optie is ook nog eens behoorlijk onscherp; 684p werkt prima maar ik wil natuurlijk meer details en ik wil kunnen gamen op 720p zonder dat ik stukken mis aan de randen (overscan idee).

Iemand tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Solovine op 18-06-2009 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:57:
[...]

Dat 24p door een Pio op 72hz en een Pana op 96hz wordt weergegeven, helpt niets om t schokkende autootje soepeler te laten gaan. Hetzelfde frame wordt gewoon 3 of 4 keer getoond. Pas als er tussenframes worden berekend, kan t soepeler worden.
Dat zei ik toch?

"Dan zou een Pioneer sprongetjes van 2,7cm maken. (Er van uitgande dat er met Smooth 2 frames aan ieder origineel worden toegevoegd...) In theorie moet dat 3 keer vloeiender zijn dan een CRT die op 100hz interlaced weergeeft, maar niet interpoleert."
De Pana PZ deed in Europa geen 48hz, dat deden alleen de USA modellen en hadden een hinderlijke knippering (logisch).
Dat kan ik me voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier meerdere berichten over het 'schokkende' beeld bij 24p weergave. Als dit echt zo is, waarom zou je dan een film op de 24p stand willen bekijken? Mijn blu-ray speler kan ik op 24p zetten, maar waarom zou ik dit doen als het beeld slechter wordt?
Anders heb je 25 frames + judder.
Het zal in de praktijk wel meevallen, de een kijkt kritischer dan de ander of is gevoeliger.

Zelfs Samsung ceeert tussenframes. Van LG weet ik het niet.

Pioneer en Panasonic doen het beide. Er zijn hier een paar mensen die de G of V hebben aangeschaft en zijn uitermate tevreden. Vooral de V is heel goed inb het weergeven van 24p.

(in de bioscoop kijk naar het "rauwe" 24 frames materiaal, geen kunstgrepen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:11:
[...]

No problem. Het zal wel ergens anders staan nu en/of een andere naam hebben. Toch bedankt voor de moeite. Zou het ooit wel graag te weten komen, want het is makkelijker om te kijken of je eerste 200 break-in uren al voorbij zijn. Een andere optie is het natuurlijk zelf bijhouden op papier/via de PC, maar dat kost meer moeite. :p
Wat dacht je van een grijs testbeeld en de TV gewoon 10 dagen laten branden? :P
(op de momenten dat hij uit zou staan, uiteraard... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mrc16 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:14:
Dit zijn de winkels die NL modellen leveren en uitsluitend deze winkels(volgens Panasonic NL) hebben recht op de volgende garantie periode(word een speciaal garantiecertificaat met stempel bijgeleverd, is nieuw nog niet alle winkels hebben ze, per 1 juni):

- 24 maanden kosteloos herstel.
- 100% pixelgarantie.
- 24 maanden @ home-service.

Niet Authorized Dealer:

- 24 maanden kosteloos herstel.
- Kost je een ritje naar Leiden, geen recht op @ home-service.
- Geen pixelgarantie

En hier dan de lijst: KLIK

Panasonic gaat nu echt onderscheid maken tussen webwinkel en fysieke winkel. De lijst staat nu nog op panasonic.nl. Zodra deze verdwijnt zal ik proberen de lijst elders te krijgen.
Ja, maar ik heb me tv bij Redcoon gekocht, goedkoopste.nu, etc. Hoe zit dat dan die zie ik niet op de lijst. Stuur even een mailtje naar: infocentre@panasonic.nl. Een dame zal je serienummer controleren, dan weet je het altijd zeker.

Panasonic.nl:

Voor niet door Haagtechno bv geleverde apparaten is de normale garantie-/serviceverlening uiteraard van toepassing. Panasonic Homeservice kan alleen door dealers/winkelverkooppunten worden aangemeld.
Mmm, dan Foka er goed uit. En ze zijn dealer en ze zijn een van de goedkoopsten: 999,- euro. Velen zitten rond de 1100,-
Jammer, voor me, dat ze in R'dam zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nog even een bericht over beeldkwaliteit: Ik heb sinds kort een 46G10 en ik ben super tevreden. Het beeld is echt geweldig. Ik begrijp niet dat sommige mensen 3000 euro uitgeven aan een Pioneer. Zit volgens mij een beetje tussen de oren.
Misschien omdat een 50" Pio EUR 1000,- minder kost dan dat jij zegt? Verder zit het idd precies tussen de oren: de ogen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07

Simkin

Bzzzzz

Ik hoor mensen roepen dat er nog wel eens een dode pixel opduikt in de plasma schermen. Zijn deze eenvoudig te detecteren? Ik heb mijn 50G10 nu een weekje thuis maar ze zijn me nog niet opgevallen; dus ook al heb ik er een paar dan kan ik daar wel mee leven, maar is er een manier om ze te detecteren mbv een bepaald testbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:49:
In de bioscoop heb je geen judder. Dat is iets dat tv's hebben die geen 24p-content op een veelvoud van 24Hz kunnen weergeven. Gebrekkige vloeiendheid vanwege het gebrek aan frames per seconde is geen judder ;)
Simkin schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:13:
Ik hoor mensen roepen dat er nog wel eens een dode pixel opduikt in de plasma schermen. Zijn deze eenvoudig te detecteren? Ik heb mijn 50G10 nu een weekje thuis maar ze zijn me nog niet opgevallen; dus ook al heb ik er een paar dan kan ik daar wel mee leven, maar is er een manier om ze te detecteren mbv een bepaald testbeeld?
Als je er geen ziet is het toch allemaal prima? Waarom zoéken naar fouten. Áls je hem/ze eenmaal ziet ben je sowieso doomed en kan je echt niet meer zeggen het boeit me niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 18-06-2009 09:18 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Simkin schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:13:
Gewoon even een pc/laptop erop aansluiten en een pixel testje draaien, of zelf groen/blauw/rood etc. scherm weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:56:
Zal binnenkort eens een blu-ray film kopen. Ben benieuwd of ik het de meerprijs waard vind.
Ik ben al erg tevreden met 'normale' dvd's.
het verschil tussen een dvd en blu-ray is echt fors en niet te vergelijken.
Kijk naar een blu-ray met echt goede effecten en bijzonder mooie shots. Denk aan Sunshine, Spiderman of I am Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Brad Pitt schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:16:
In de bioscoop heb je geen judder. Dat is iets dat tv's hebben die geen 24p-content op een veelvoud van 24Hz kunnen weergeven. Gebrekkige vloeiendheid vanwege het gebrek aan frames per seconde is geen judder ;)
Sjips ja, dat had je me laatst ook al een keer uitgelegd en dan vergeet ik het gewoon! Judder was de fout die optreedt bij het omzetten van de ene naar de andere framerate. Het schokkerig zijn van de 24 beeldjes is jumping ticker of ticker judder. Maar in de volksmond is het laatste judder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Alexio schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:07:

*EDIT*

Is het iemand trouwens gelukt om 1080p of 720p via een PC (DVI-->HDMI) te krijgen met de nieuwe Panasonics? Gebruikmakend van een 8800GT videokaart "passen" de beide resoluties niet op mijn P42S10.

De semi-1080p optie is ook nog eens behoorlijk onscherp; 684p werkt prima maar ik wil natuurlijk meer details en ik wil kunnen gamen op 720p zonder dat ik stukken mis aan de randen (overscan idee).

Iemand tips?
Ik heb m'n Mac Mini al via dvi->hdmi aangesloten op de PZ80 van m'n ouders. Hetgene ik daar wel nog moest doen om het beeld perfect beeldvullend te krijgen, was overscan uitzetten. Is geloof ik terug te vinden in het Settings (Instellingen) menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

CobraX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:28:
[...]

Ik heb m'n Mac Mini al via dvi->hdmi aangesloten op de PZ80 van m'n ouders. Hetgene ik daar wel nog moest doen om het beeld perfect beeldvullend te krijgen, was overscan uitzetten. Is geloof ik terug te vinden in het Settings (Instellingen) menu.
Op de 46G10 heb ik mijn HTPC ook gewoon via HDMI > DVI aangesloten en de PC staat simpelweg op 720p (1080p biedt geen voordeel en letters worden onleesbaar, maar 1080p werkt ook prima).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben nu een tweetal weken in het bezit van een Panasonic P42G10 die ik voornamelijk gekocht heb na het lezen/graven in threads hier. Mijn budget was € 1000,- en voor dat geld wilde ik de 'beste' TV kopen. Na lang lezen (waaronder dit topic) tot de conclusie gekomen dat de P42G10 het beste bij mij paste en na een winkelbezoek gesterkt in die conclusie.
Nu kijk ik er al 2 weken tegenaan en kan ik niet anders zeggen dan dat ik er zeer over te spreken ben. Ik wil er geen review van maken, daarvoor heb ik er nog te weinig mee gedaan en ben ik sowieso niet zo veeleisend maar toch.

Ik weet het, het voegt weinig toe maar alles wat ik wil zeggen, petje af voor alle info die hier bij elkaar geraapt is, het is een k*tklus om door te lezen maar het verschaft je wel bergen met kennis. Dus uh, bedankt ;)

Jaja, dat mag tussen al het technische gebrabbel ook best een keer gezegt worden imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
OT: Ik ben zelf van plan om 1 dezer dagen de 42g10 aan te schaffen i.c.m de DMP-BD60 ben benieuwd hoe dit er uit gaat zien.

OT:Kijk dat is weer mooi. Als je nu een Panasonic NeoPDP tv aanschaft krijg je de Planet Earth BR Box kado. Leek me wel leuk om even te melden.

http://www.panasonic.nl/h...6/index.html#anker_138656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook sinds 2 weken de P42G10E Plasma van Panasonic en wordt er met de dag meer tevreden mee... Ben wel benieuwd naar de diverse instellingen die een ieder hier hanteert (hoe persoonlijk dit ook is en afhankelijk van de omgeving waarin de TV opereert). Na veel tweaken en switchen tussen de diverse modi, ben ik er wel van overtuigd dat qua greyscale en kleuren de cinema mode de basis zou moeten zijn (gelijke instellingen in normal mode en cinema mode geven verschillende weergaves). Ik gebruik voor mijn SD Humax PVR en Blu-ray de cinema mode en voor gamen de game mode. Dit zijn de belangrijkste instellingen:

Cinema Mode
Kontrast: 38
Brightness: 0
Colour: 30
Sharpness: SD:4 HD:5
Temperature: Normal (weet dat warm het dichtst bij calibratie instellingen ligt, maar vindt normaal gewoon mooier en warm te geel)
Alle beeldverbeteraars uit, behalve Intelligent Frame Creation

Game Mode
Kontrast: 34
Brightness: +1
Temperature: Normal
Sharpness: 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:24

Entity

9000rpm

Entity schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:28:
Ik heb nu al een tijdje een 42G10. In grote lijnen ben ik er erg tevreden over, met name blu-ray films zien er fantastisch uit.

Wat me wel tegenvalt, is de kwaliteit van digitale TV. Ik weet alleen niet of het aan de TV ligt of niet, ik kom van een 55cm CRT af waar het er prima uit zag.

Ik gebruik een Humax IR-FOX-C decoder met Ziggo digitale TV, deze is met de meegeleverde SCART kabel op de TV aangesloten. Wat me vooral tegenvalt zijn zaken als logo's van zenders en tekst in het algemeen, zoals bij een formule 1 race de stand die in beeld staat. Het lijkt alsof er een veel te hoge jpg compressie hieroverheen is gegaan... Soms is het amper leesbaar wat er staat. Ik heb allerlei instellingen op de TV aangepast, maar het levert geen verbetering op.

Is dit iets wat normaal is bij een TV als dit? Of ligt dit aan de decoder, danwel bekabeling? Levert een HD decoder of Alphacrypt module beter beeld op bij de normale zenders?
Om mezelf even te quoten, sinds gisteren ben ik in het bezit van een Alphacrypt kaart en ik moet zeggen dat ook de SD kanalen nu mooier zijn geworden. De tekst en logo's zijn mooier nu (voor zover mogelijk met SD content). Een aanrader dus (al is het nog onzeker hoe lang ze blijven werken)!

Nadeel aan de alphacrypt vind ik wel dat de volgorde van de kanalen niet meegenomen worden zoals Ziggo ze doorgeeft. Je moet ze handmatig een nummer toewijzen wil je ze op een logische volgorde zetten. Dat is wel ff wat werk, maar goed, dat overleven we ook wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Alexio schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:07:
[...]

Ik zet het uitgangssignaal van mijn WD HD-mediaspeler ook liever op 50 of 60Hz vanwege schokkerig beeld op mijn P42S10. Misschien dat het ligt aan het feit dat de S10-serie gebruik maakt van een 400Hz subfield in plaats van 600Hz, maar ergens heb ik het gevoel dat dit niet zo heel veel zal uitmaken aangezien het verschil tussen ISF aan en ISF uit sowieso niet verbijsterend groot is. De beste conclusie is dat je gewoon beter geen real 24Hz moet gebruiken als je gevoelig bent voor schokkerig beeld.

Ik kan bijvoorbeeld bepaalde spellen (voornamelijk FPS) op de PC ook nauwelijks spelen omdat ik heel snel misselijk word van beelden die niet vloeiend zijn; vsync helpt wel ietsje. Als jij daar ook enigszins last van hebt dan ga je zeker last krijgen bij real 24Hz.

[...]

In een verduisterde kamer is een goede plasma ook echt goed zat wat mij betreft, maar ik zou mijn S10 liever niet gebruiken in een goed verlichte woonkamer. Dingen als glare, schokkerig beeld en dergelijke vallen wat mij betreft in een geheel andere categorie dan absolute zwartwaarde en kleurechtheid. Die laatste moeten gewoon voldoende of goed zijn, de glare en het schokkerige beeld is sowieso erg hinderlijk en moet altijd vermeden worden. Dat gezegd te hebben vind ik 3000 euro ook teveel voor een tv. Ik heb het geld wel, maar een tv is niet zo'n goede investering. Marktwerking blijft natuurlijk marktwerking en er is voldoende vraag.

*EDIT*

Iemand tips?
mijn mening is dat juist in een verduisterde ruimte het verschil tussen een gemiddelde en een hele goede plasma goed te zien is. Vooral de zwartweergave komt dan genadeloos naar voren.

Een pc op een Pana mbv dvi-hdmi zet je op 1280x720 of 1920x1080. Daarna zet je de Beeldscan uit op de tv bij Menu-Instellingen-Beeldscan.
Zorg dat de videokaart in de pc geen over- of underscan doet!

Het vergroten of verkleinen van het pc beeld mbv de schuifjes in de videokaart optie moet je nooit doen!
Dit is speciaal bedoeld voor tv's die de overscan niet kunnen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:11:
[...]

Edit: heb al gevonden hoe het werkt denk ik. Zie hier, alleen kan ik het niet testen totdat ik mijn TV heb.
Ja, dat werkt, -/v controll + 3x0 (alleen in plaats van info zoals omschreven in die txt) druk je 3x op nummer 0 (nul) en niet op info) Daarna werkte de rest zoals geschreven en kreeg ik netjes 167 uur te zien hier. Ik had het apparaat tevens 52 x aan en uit gezet :) Door exit lang ingedrukt te houden ging de tv uit.

Ik had eerst 3x info gedaan maar toen kon ik niets doen en kreeg ik een ander scherm. HIerna werd de tv gereset naar fabrieksinstelling.

Tevens het hotelmenu ingeschakeld voor HDMI, werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:06:
[...]

Ja, dat werkt, -/v controll + 3x0 (alleen in plaats van info zoals omschreven in die txt) druk je 3x op nummer 0 (nul) en niet op info) Daarna werkte de rest zoals geschreven en kreeg ik netjes 167 uur te zien hier. Ik had het apparaat tevens 52 x aan en uit gezet :) Door exit lang ingedrukt te houden ging de tv uit.

Ik had eerst 3x info gedaan maar toen kon ik niets doen en kreeg ik een ander scherm. HIerna werd de tv gereset naar fabrieksinstelling.

Ja ik dacht wel dat het -/V + 3x 0 was en dan de rest volgen aangezien de eerste stap gewoon als bedoeling heeft om in het Service menu te geraken. Leuk om te weten dat het dus werkt. :)

En nu kan jij ook zien vanaf wanneer je je TV mag laten ISF calibreren (vanaf 200u).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phemelrijk schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:06:
[...]

Dan weten we NU dat jij gemiddeld 3 uur en 12 minuten per dag TV kijkt...

En zo kunnen we langzaam jouw kijkgedrag in kaart brengen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:41
Nee, 6u24 (sochtends, werken, savonds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lightning89 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:00:
Nee, 6u24 (sochtends, werken, savonds).
Ah, okay.

Sochtends gamen en Savonds wat eh... anders, zullen we maar zeggen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:55:
[...]

Dan weten we NU dat jij gemiddeld 3 uur en 12 minuten per dag TV kijkt...

En zo kunnen we langzaam jouw kijkgedrag in kaart brengen. >:)
haha, idd! Meestal staat hij ook voor de kleine aan voor Dora en Diego :P Elke dat staat hij wel veel aan ja! Ook 'savonds ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even snel een vraagje tussendoor...

Klopt het dat als je je stoort aan de 24p weergave, het enige wat je dan moet doen is de HDMI NIET gebruiken en in plaats daarvan, laten we zeggen, de composiet of S-video?

Klopt dit?

Zijn er verder nog consequenties wat betreft beeldkwaleit?

Het begint erop te lijken dat de enige TV die op dit vlak echt heel goed scoort de V serie van Panasonic is.

Ik weet dat de 850 van Samsung OOK 24p weergeeft op 96hz en een zogenaamde smooth functie heeft, maar heb geen idee of die wel of niet interpoleert, en hoe de kwaliteit zich verhoud TOV de Panasonics of eventueel de Pioneers.

Ik heb slechts enkele reviews gelezen, maar dat lijkt meer copy&paste werk. Ik ben zelfs een review tegengekomen waarin word beweerd dat de beeldkwalieit vergelijkbaar is met Pioneer.

Dat laatste zal ik voorlopig met een enorme bonk zout nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:20:
Even snel een vraagje tussendoor...

Klopt het dat als je je stoort aan de 24p weergave, het enige wat je dan moet doen is de HDMI NIET gebruiken en in plaats daarvan, laten we zeggen, de composiet of S-video?

Klopt dit?

Zijn er verder nog consequenties wat betreft beeldkwaleit?

Het begint erop te lijken dat de enige TV die op dit vlak echt heel goed scoort de V serie van Panasonic is.

Ik weet dat de 850 van Samsung OOK 24p weergeeft op 96hz en een zogenaamde smooth functie heeft, maar heb geen idee of die wel of niet interpoleert, en hoe de kwaliteit zich verhoud TOV de Panasonics of eventueel de Pioneers.

Ik heb slechts enkele reviews gelezen, maar dat lijkt meer copy&paste werk. Ik ben zelfs een review tegengekomen waarin word beweerd dat de beeldkwalieit vergelijkbaar is met Pioneer.

Dat laatste zal ik voorlopig met een enorme bonk zout nemen...
VOlgens mij levert hdmi toch het beste beeld. Je kunt natuurlijk 24p ook uitzetten op je BD player toch? Dan hoef je niet met die andere aansluitingen te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:00:
Heb ook sinds 2 weken de P42G10E Plasma van Panasonic en wordt er met de dag meer tevreden mee... Ben wel benieuwd naar de diverse instellingen die een ieder hier hanteert (hoe persoonlijk dit ook is en afhankelijk van de omgeving waarin de TV opereert). Na veel tweaken en switchen tussen de diverse modi, ben ik er wel van overtuigd dat qua greyscale en kleuren de cinema mode de basis zou moeten zijn (gelijke instellingen in normal mode en cinema mode geven verschillende weergaves). Ik gebruik voor mijn SD Humax PVR en Blu-ray de cinema mode en voor gamen de game mode. Dit zijn de belangrijkste instellingen:

Cinema Mode
Kontrast: 38
Brightness: 0
Sharpness: SD:4 HD:5
Temperature: Normal (weet dat warm het dichtst bij calibratie instellingen ligt, maar vindt normaal gewoon mooier en warm te geel)
Alle beeldverbeteraars uit, behalve Intelligent Frame Creation

Game Mode
Kontrast: 34
Brightness: +1
Temperature: Normal
Sharpness: 5
Het kan nooit zo zijn dat de sharpness bij HD hoger staat dan bij SD.
HD is al scherp dus moet de sharpness zo laag mogelijk. Bij SD moet er wel scherpte "aan staan" en dus hoger gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phemelrijk schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:23:
[...]

VOlgens mij levert hdmi toch het beste beeld. Je kunt natuurlijk 24p ook uitzetten op je BD player toch? Dan hoef je niet met die andere aansluitingen te werken.
Dat dacht ik ook.

Maar het is mij opgevallen dat winkels meestal gebruik maken van composiet.
Kan toeval zijn, maar kan ook een reden hebben.

En ik ik heb bij 2 vrienden (wel op een beamer) teleurstellend beeld gezien via de HDMI. Zels een eenvoudig tulpsnoertje op de video out gaf beter beeld.

(al had dat te maken met de kleuren, niet met de schokken)

Verder dacht ik dat via de HDMI het beeld altijd progressive word opgebouwd, en via de andere interlaced.
Die indruk word in ieder geval gwekt als je kijkt naar de resolutie per uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Ferry34 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:28:
[...]

HD is al scherp dus moet de sharpness zo laag mogelijk. Bij SD moet er wel scherpte "aan staan" en dus hoger gezet worden.
Sharpness controls moet je eigenlijk per definitie uit zetten, want alhoewel het beeld soms misschien scherper lijkt, gooi je er feitelijk alleen maar detail mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:30:
En ik ik heb bij 2 vrienden (wel op een beamer) teleurstellend beeld gezien via de HDMI. Zels een eenvoudig tulpsnoertje op de video out gaf beter beeld.
Composiet (alleen RF is minder) gaf beter beeld dan HDMI? Dat vind ik wel heel frappant. Wat was er mis met het HDMi beeld dan?
Verder dacht ik dat via de HDMI het beeld altijd progressive word opgebouwd, en via de andere interlaced.
Die indruk word in ieder geval gwekt als je kijkt naar de resolutie per uitgang.
Via HDMI kun je ook prima interlaced beeld doorgeven.

Maar het beeld op de Blu-Ray is volgens mij bij films normaalgesproken opgeslagen in 24p. Als je het dan via composiet gaat versturen maakt de speler er 50 of 60Hz van (interlaced). Dat trucje zou hij ook via de HDMI moeten kunnen doen als je vindt dat dat het beste beeld geeft. En anders kun je je tv er altijd nog wel op instellen dat het beeld anders wordt weergegeven.

Ik vind het overigens opvallend dat ik voordat de term 24p de laatste jaren werd geïntroduceerd, ik nog nooit iemand had gehoord over judder in DVD´s of ticker judder bij films in de bios (waar het vele malen meer opvalt) en het nu ineens het gesprek van de dag is en dat iedereen zich er ineens kapot aan lijkt te ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:43:
[...]

Composiet (alleen RF is minder) gaf beter beeld dan HDMI? Dat vind ik wel heel frappant. Wat was er mis met het HDMi beeld dan?
De kleuren. Het leek onnatuurlijk en was met zelfs verandering in tint met geen mogelijk weg te werken.
S-video en tulp gaf ongeveer hetzelfde beeld. HDMI zag er echt heel rottig uit.
Via HDMI kun je ook prima interlaced beeld doorgeven.
Ah, okay.
Maar het beeld op de Blu-Ray is volgens mij bij films normaalgesproken opgeslagen in 24p. Als je het dan via composiet gaat versturen maakt de speler er 50 of 60Hz van (interlaced). Dat trucje zou hij ook via de HDMI moeten kunnen doen als je vindt dat dat het beste beeld geeft. En anders kun je je tv er altijd nog wel op instellen dat het beeld anders wordt weergegeven.

Ik vind het overigens opvallend dat ik voordat de term 24p de laatste jaren werd geïntroduceerd, ik nog nooit iemand had gehoord over judder in DVD´s of ticker judder bij films in de bios (waar het vele malen meer opvalt) en het nu ineens het gesprek van de dag is en dat iedereen zich er ineens kapot aan lijkt te ergeren.
Tsja...

Wat je niet ziet, proef je niet.

Of mischien komt het door het enorme beeldoppervlak.
Een 50 inch is tweemaal zo groot dan mijn huigige 36inch.

En als ik terugschakel naar 50hz, word ik knettergek. Vroeger geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:43:

Ik vind het beeld in de bios ook niet vloeiend, dit viel me jaren geleden al op, maar wist niet wat het was en dacht dat het misschien aan mij lag.
Toen ik thuis een fullhd tv kreeg en even later een CFULLHDMAi toen zag ik dat het beeld ook schokte, ik dacht eerst dat het aan het apparaatje lag, maar gaan de weg kwam ik er achter dat het aan 24p lag en dus aan de tv (samsung 5 serie heeft/had er enorm last van).

En nee ik erger me er niet kapot aan, maar stoor me er wel aan. Vooral als je bedenkt wat er allemaal mogelijk is met hedendaagse techniek (10.000fps camera's :|).
BTW dvd's zijn altijd gewoon in 25fps, vandaar dat europese/nederlandse dvd's iets korter duren dan de bios versie aangezien het ietsie sneller afgespeeld wordt.

Ik reageer hier nu even op omdat ik op zoek ben naar een grotere tv, vandaar dat ik in dit forum zit te lurken terwijl ik een samsung lcd tv heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Laatst online: 19:07

Simkin

Bzzzzz

Dat composite beter beeld geeft dan HDMI lijkt me sterk.
Volgens mij is HDMI uncompressed digitaal signaal wat je vooral goed merkt in de zwart waardes. Qua kwaliteits rangorde geld volgens mij het volgende:
  1. HDMI (digitaal)
  2. DVI (digitaal)
  3. Component (analoog, wel 1080p ondersteuning)
  4. RGB (VGA) (analoog)
  5. SVideo (analoog)
  6. Composite (analoog)

[ Voor 2% gewijzigd door Simkin op 18-06-2009 15:32 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ferry34 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:21:
Een pc op een Pana mbv dvi-hdmi zet je op 1280x720 of 1920x1080. Daarna zet je de Beeldscan uit op de tv bij Menu-Instellingen-Beeldscan.
Zorg dat de videokaart in de pc geen over- of underscan doet!

Het vergroten of verkleinen van het pc beeld mbv de schuifjes in de videokaart optie moet je nooit doen!
Dit is speciaal bedoeld voor tv's die de overscan niet kunnen uitzetten.
Dank u! Zocht inderdaad al naar de beeldscan instelling. Belangrijk is te vermelden dat deze instelling alleen beschikbaar (en zichtbaar) is als het beeldverhouding op de TV ingesteld staat op 16:9. Op de een of andere manier stond hij bij de AUTO instelling niet op 16:9, terwijl het signaal van de PC toch echt 16:9 zou moeten zijn.

Het werkt nu in ieder geval! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:52:
[...]
De kleuren. Het leek onnatuurlijk en was met zelfs verandering in tint met geen mogelijk weg te werken.
S-video en tulp gaf ongeveer hetzelfde beeld. HDMI zag er echt heel rottig uit.
Dat lijkt mij toch kras. HDMI geeft een veel beter beeld (zeker qua kleur e.d.) omdat het beeld digitaal blijft. Bij Composite, Component, RGB en S-Video moet het beeld van digitaal naar analoog en van analoog naar digitaal worden omgezet. Daarbij gaat juist allerlei informatie verloren.

Wellicht dat men de beide apparaten niet juist had ingesteld ?
Of mischien komt het door het enorme beeldoppervlak.
Een 50 inch is tweemaal zo groot dan mijn huigige 36inch.
Een plasma is per definitie progresief en niet interlaced. Dus een interlaced signaal wordt altijd eerst progresief gemaakt voordat het getoond wordt (vergelijkbaar met 100 Hz op oude CRT televisies). Je kunt gewoon voor 1080p kiezen, de BR speler maakt er dan 1080p op 60hz van. Dit is vergelijkbaar met 120 Hz op een gewone CRT.

24p is vergelijkbaar met wat je in de bioscoop ziet, omdat film nu eenmaal met 24 beeldjes per seconde toond wordt. Of je het ook thuis zo wilt bekijken is bij een TV met 24p ondersteuning een keuze die je dus zelf kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Ter vergelijking:

Samsung B850
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1245336433

Maakt de keuze er niet gemakkelijker op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Bintmeister schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:31:
Ter vergelijking:

Samsung B850

Samsung is nog steeds in hetzelfde bedje ziek als vorig jaar nl. erg warm worden en contrast heel hoog moeten instellen om optimale kleuren te verkrijgen. Toen ik las dat het contrast op 95 stond na calibratie wist ik dat men verder in de review over image retention ging beginnen. Contrast hoger dan 60-70% is gewoon not done bij een plasma. Het contrast van mijn 17" TFT monitor (Samsung P770) staat op 100% en hij heeft nu last van een lichte vorm van burn-in (leopard menubar die erin blijft staan), dus ik hou m'n hart vast als je 10 jaar naar die TV moet kijken met het contrast op 95%.

Verder vind ik hem wel duidelijk een Samsung liefhebber. Getuige deze 2 stukjes:

- Review Panasonic V10: Black level is a little disappointing on V10. My measurements show that it is not as good as on the G10 series – I had expected it to be on par or better.

- Review Samsung B850: Samsung B850 Black level is not KURO black but B850 has the same black level as the Panasonic V10. I measured black at 0.05 cd/m2 after calibration which is a good result adding depth to the overall picture. In practice Pioneer KURO has deeper blacks, though.

M.a.w. ineens vindt hij 0,05 cd/m2 niet meer ontgoochelend. :)
Nee ik zou de V10 verkiezen boven de B850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Simkin schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:31:
Volgens mij is HDMI uncompressed digitaal signaal wat je vooral goed merkt in de zwart waardes. Qua kwaliteits rangorde geld volgens mij het volgende:
  1. HDMI (digitaal)
  2. DVI (digitaal)
  4. RGB (VGA) (analoog)
  5. SVideo (analoog)
  6. Composite (analoog)
hdmi en dvi is gewoon 100% hetzelfde Component en VGA eigenlijk ook, al is een vga kabel wat fragieler. Maar al die vier kabels kunnen gewoon perfect beeld geven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

CobraX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:02:
...
Verder vind ik hem wel duidelijk een Samsung liefhebber. Getuige deze 2 stukjes:

- Review Panasonic V10: Black level is a little disappointing on V10. My measurements show that it is not as good as on the G10 series – I had expected it to be on par or better.

- Review Samsung B850: Samsung B850 Black level is not KURO black but B850 has the same black level as the Panasonic V10. I measured black at 0.05 cd/m2 after calibration which is a good result adding depth to the overall picture. In practice Pioneer KURO has deeper blacks, though.

Hij zegt toch ook waarom hij teleurgesteld is? Als je een hoger model voor je kiezen krijgt en hij scoort minder goed op blacklevel dan is dat teleurstellend, dat betekent echter niet dat de zwartwaarde zelf slecht is. Je moet kijken wat hij van de blacklevel bij de G10 review vond. en daar lees je:

Review Panasonic G10:
So, Panasonic has certainly moved forward and the improved blacks are visible and has a positive effect in practice. You get a picture with great depth and the black and dark shades are very convincing. The blacks are not perfect, however, and Pioneer KURO is still king.

De reviewer lijkt dus niet biased te zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-06-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Ik had ook niet moeten wachten tot zaterdag om te onderhandelen bij mijn dealer in de buurt... Prijs is nu weer 1949...

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:19:
[...]

Hij zegt toch ook waarom hij teleurgesteld is? Als je een hoger model voor je kiezen krijgt en hij scoort minder goed op blacklevel dan is dat teleurstellend, dat betekent echter niet dat de zwartwaarde zelf slecht is. Je moet kijken wat hij van de blacklevel bij de G10 review vond. en daar lees je:

Review Panasonic G10:
So, Panasonic has certainly moved forward and the improved blacks are visible and has a positive effect in practice. You get a picture with great depth and the black and dark shades are very convincing. The blacks are not perfect, however, and Pioneer KURO is still king.

De reviewer lijkt dus niet biased te zijn.
Ik vind hem wel biased want de B850 is ook een "hoger model" dan de G10 (de B650 komt meer in de buurt van de G10). Dus hij had even goed ontgoocheld kunnen zijn omdat de B850 duurder is dan de G10 en het topmodel van Samsung is en niet hetzelfde blacklevel niveau haalt als de goedkope G10. En dat het een ander merk is, maakt niets uit want in die review maakt hij ook constant de vergelijking tussen de V10 en de B850.

[ Voor 10% gewijzigd door CobraX op 18-06-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
morpheus schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:31:
[...]

Ik had ook niet moeten wachten tot zaterdag om te onderhandelen bij mijn dealer in de buurt... Prijs is nu weer 1949...
Dan print je toch deze pagina af en neem je hem mee om te onderhandelen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:28:
[...]

is dat per definitie zo? Als ik bijvoorbeeld kijk naar de XMB kijk van de PS3, vind ik dat de letters gewoonweg mooie worden weergegeven bij een sharpness van 5 dan een sharpness van 0. Kijkend naar SD vind ik dat een hoger sharpness leidt tot meer artifacts / ruis of hoe je dat ook noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:56:
[...]

is dat per definitie zo? Als ik bijvoorbeeld kijk naar de XMB kijk van de PS3, vind ik dat de letters gewoonweg mooie worden weergegeven bij een sharpness van 5 dan een sharpness van 0. Kijkend naar SD vind ik dat een hoger sharpness leidt tot meer artifacts / ruis of hoe je dat ook noemt...
Ook ik zie dat HD niet altijd even scherp is en een verscherping wel mooi kan zijn., Sommige HD uitzendingen zijn echter wel weer haarscherp en dan is het idd niet nodig. DUs ligt ook een beetje aan de kwaliteit van het opgenomene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier straks op de g10 naar the simpsons op vt4 liggen kijken(sd)en het viel me op dat de kwaliteit eerder slecht was.Wat met instellingen zitten spelen maar dat hielp niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phemelrijk schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:19:
[...]

Ook ik zie dat HD niet altijd even scherp is en een verscherping wel mooi kan zijn., Sommige HD uitzendingen zijn echter wel weer haarscherp en dan is het idd niet nodig. DUs ligt ook een beetje aan de kwaliteit van het opgenomene.
Waar heb jij dan de sharpness op staan voor SD en voor HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:07:
[...]

Waar heb jij dan de sharpness op staan voor SD en voor HD?
Ik kan alleen voor cinema stand 1 mode instellen, deze staat op 3 (zowel voor SD als HD dus) Met SD zet ik hem wel eens op 5 en met HD dan op 3 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Er komt een nieuw model van Panasonic met Neo PDP panel, ik ben mn kamer al aan het opmeten

http://www.engadgethd.com...ch-plasma-at-infocomm-09/

85 inch plasma ;)
Bintmeister schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:31:
Ter vergelijking:

Samsung B850

Je kunt maar 1 ding doen en dat is testen in de winkel. Reviews en ervaringen zijn een leuk begin, maar zonder zelf testen weet je niks.

Als je de Samsung neemt, dan ben je eigenlijk verplicht om deze te laten calibreren. Dat blijkt niet alleen uit de review, maar de ervaringen op kieskeurig zijn niet al te positief zeg!
Ik weet het, ze hebben waarschijnlijk de beeldinstellingen niet goed staan.

Toch is het een zeer aantrekkelijke optie voor mijzelf omdat deze 58 inch nog wel te betalen is, de Pio is een stuk duurder.

Overigens vind ik het uiterlijk van de Samsung altijd bijzonder fraai! Alleen een Pioneer is mooier als deze een externe mediabox heeft.

http://www.kieskeurig.nl/.../ps58b850/reviews/328057/

[ Voor 71% gewijzigd door Ferry34 op 19-06-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:30:
[...]

Dat dacht ik ook.

Maar het is mij opgevallen dat winkels meestal gebruik maken van composiet.
Kan toeval zijn, maar kan ook een reden hebben.

(al had dat te maken met de kleuren, niet met de schokken)

Je bent in de war met componenten aansluiting (3 tulpjes beeld rood groen en blauw en 2 tulpjes audio).
Componenten geeft ook een mooi plaatje hoor, maar hdmi is beter. Je moet overigens wèl de beeldinstellingen aanpassen wanneer je een ander soort kabel gebruikt. Je kan dus niet de tv instellen op componenten en daarna met hdmi aansluiten zonder dit te veranderen. Dan krijg je inderdaad verschillen, maar dat zegt nog niets of de kleuren bij de ene aansluiting mooier of beter zijn dan bij de andere aansluiting.

Je kunt sowieso beter gewoon hdmi gebruiken hoor! Allereerst zit je met HDCP beveiliging die alleen op de hdmi zit en bovendien accepteert de Panasonic plasma alleen 1080p over hdmi.
Composiet is nog te slecht om er zelfs een kabeltje voor te kopen ;)

Een interlaced signaal naar de Pana sturen is ook geen goed idee. Panasonic plasma's staan erom bekend dat ze een matige de-interlacer hebben.

Ga gewoon zelf s kijken of je 24p mooier vindt van ifc etc etc. Panasonic staat bekend om zn mooie beeld met blu-ray. Ikzelf kijk nog naar eentje met de pulldown en ik stoor me er niet aan. Zit gewoon met verbazing naar het mooie beeld te kijken.
JvS schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:16:
[...]

hdmi en dvi is gewoon 100% hetzelfde Component en VGA eigenlijk ook, al is een vga kabel wat fragieler. Maar al die vier kabels kunnen gewoon perfect beeld geven.
Dat is wel waar, maar nogmaals: een Pana accepteert alleen 1080p over hdmi. Bij mij is VGA niet meer dan matig en het verschil met componenten was behoorlijk.
Dvi kan geen dolby true hd of dts hd doorgeven en er zit bijvoorbeeld ook geen lipsync op ;)
Ossi schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:52:
[...]

Ik vind het beeld in de bios ook niet vloeiend, dit viel me jaren geleden al op, maar wist niet wat het was en dacht dat het misschien aan mij lag.
Toen ik thuis een fullhd tv kreeg en even later een CFULLHDMAi toen zag ik dat het beeld ook schokte, ik dacht eerst dat het aan het apparaatje lag, maar gaan de weg kwam ik er achter dat het aan 24p lag en dus aan de tv (samsung 5 serie heeft/had er enorm last van).

En nee ik erger me er niet kapot aan, maar stoor me er wel aan. Vooral als je bedenkt wat er allemaal mogelijk is met hedendaagse techniek (10.000fps camera's :|).
BTW dvd's zijn altijd gewoon in 25fps, vandaar dat europese/nederlandse dvd's iets korter duren dan de bios versie aangezien het ietsie sneller afgespeeld wordt.

Ik reageer hier nu even op omdat ik op zoek ben naar een grotere tv, vandaar dat ik in dit forum zit te lurken terwijl ik een samsung lcd tv heb :)
Let op: een samsung lcd 5-serie kan absoluut geen 24p tonen. Deze doet een pulldown (herberekening naar het aantal hz wat de tv wèl kan tonen) en deed dit bijzonder beroerd. De 5-serie was echt berucht om de slechte weergave van 24p.
Echter: er schijnt een firmware-update geweest te zijn (recent!) die de problemen heeft verholpen.

Blijft natuurlijk wèl het geval dat een budget lcd een matig beeld weergeeft als je weet waar je op moet letten. Onnatuurlijk, geen enkele diepte in het beeld en een bijzonder slechte motion resolution. De betere A656 had al een motion reso van 300-650, de 5 serie zit daar sowieso niet boven.
Daar ben ik nu wèl gevoelig voor.
Helaas doet een lcd het beter in de winkel en heeft de consument geen verstand van hdtv's en laat zich vaak verkeerd voorlichten door "experts."

[ Voor 67% gewijzigd door Ferry34 op 19-06-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Waarom zegt iedereen, vooral in deze thread, dat je moet testen/kijken in de winkel. Dan komt de Panasonic G10 er slecht vanaf. Zie mijn opmerking een paar pagina's terug. Je gaat namelijk voor de beste tv, of het een lcd of plasma is zal mij een zorg zijn.

Heb nu besloten, door alle goede reviews en de positieve reacties hier, om toch een G10 te kopen. Doe dat bij de lokale elektroboer (tevens panasonic dealer), dan mag ik em vast wel omruilen voor de B650 of W5500 als ik het niets vind... ga ik niet vanuit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:22:
[...]

Je bent in de war met componenten aansluiting (3 tulpjes beeld rood groen en blauw en 2 tulpjes audio).
Ja klopt. Sorry. Ik haalde composite (1 tulpje) door elkaar met component.

Ik bedoelde natuurlijk component.
(het vreemde is wel dat ik ook met composite ook beter kleuren zag op een vrij goeie hitachi beamer...)
Componenten geeft ook een mooi plaatje hoor, maar hdmi is beter. Je moet overigens wèl de beeldinstellingen aanpassen wanneer je een ander soort kabel gebruikt.
Zijn we UUUUREN mee bezig geweest. De tint was gewoon bizar off. We gebruikte als bron trouwens op dat moment een panasonic DVD/HD recoreder met upscaler naar 1080.
Je kan dus niet de tv instellen op componenten en daarna met hdmi aansluiten zonder dit te veranderen. Dan krijg je inderdaad verschillen, maar dat zegt nog niets of de kleuren bij de ene aansluiting mooier of beter zijn dan bij de andere aansluiting.
We zijn begonnen met HDMI.
Toen het lastig bleek sloten we nog 2 kabels, component en S-video, en gingen we switchen. Bij HDMI kwam een vreemde tint in het beeld, bij de andre twee niet en was het beeld nagenoeg gelijk.

Mischien dat die upscaler gewoon beroerd was...
Je kunt sowieso beter gewoon hdmi gebruiken hoor! Allereerst zit je met HDCP beveiliging die alleen op de hdmi zit en bovendien accepteert de Panasonic plasma alleen 1080p over hdmi.
Composiet is nog te slecht om er zelfs een kabeltje voor te kopen ;)
Nou, we hebben kabels zat. Binnenkort word de hele set-up verplaatst en zullen we het nogmaals uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ferry34 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 00:17:
Als je de Samsung neemt, dan ben je eigenlijk verplicht om deze te laten even zelf te calibreren door een gratis calibratie-DVD'tje te downloaden.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inkoppertje!

Ik vond, in tegenstelling tot CobraX, de review best wel kritisch.
Op een aantal fronten was de V10 de meerde, op een aantal punten niet.

Op praktisch alle fronten verliest hij van de Kuro, MUV mischien kleurenreproductie.

Al met al, 50inch, 3cm dik, mooi design, laag verbruik (240 om 210)en goed beeld voor 1578,-
(KRP still rules, maar kost 1200 meer, HELAAS!)
En de V10 is ook nog eens 400 duurder en lang niet zo dun (heeft niets met kwaliteit te maken, maar toch...met een paar metalen strips komt het totaal zo een 4-4.5 cm van de muur...

Niet verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:13:
[...]

Inkoppertje!

Ik vond, in tegenstelling tot CobraX, de review best wel kritisch.
Op een aantal fronten was de V10 de meerde, op een aantal punten niet.

Op praktisch alle fronten verliest hij van de Kuro, MUV mischien kleurenreproductie.

Al met al, 50inch, 3cm dik, mooi design, laag verbruik (240 om 210)en goed beeld voor 1578,-
(KRP still rules, maar kost 1200 meer, HELAAS!)
En de V10 is ook nog eens 400 duurder en lang niet zo dun (heeft niets met kwaliteit te maken, maar toch...met een paar metalen strips komt het totaal zo een 4-4.5 cm van de muur...

Niet verkeerd...
Ik begrijp dat velen hier de dikte van de TV erg belangrijk vinden, de samsungs zijn inderdaad mooi dun maar daardoor valt het geluid wel zwaar tegen. Volgens mij is het daarnaast ook afhankelijk van de muur waar je hem aanhangt of dit überhaupt zichtbaar is. Ik ga in ieder geval niet dagelijks de zijkant van mijn tv bekijken. Met andere woorden ik zou in de winkel meer aandacht besteden aan de voorkant van de tv dan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Tja. Ik vind een zo'n dun mogelijk scherm ook mooier. Echter is dit niet waar ik mijn geld als eerste aan zou uitgeven. Het is mooi meegenomen als de TV die ik wil toevallig ook dun is. Heb een G10 en die is met zijn 10cm zeker niet de dunste in het land van platte TV's. Maar voldoet voor mij prima hoor.
Nu nog een mooie beugel zien te vinden. De EFW 8305 lijkt mij wel wat. Met 2,4cm hang ie mooi strak tegen de muur. Alleen nog de HDMI kabels wegwerken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Lol, wilde net een vraag pposten over de muurbeugels die jullie gebruiken. Op de vogels site kom ik oa de volgende tegen die de G10 aankunnen:
VWF 040
EFW 6305 + 6405
EFW 8305

Ik neig naar de VWF 040 (prijs) of de 8305 (lekker plat). Ik zie het nut ook niet van de 6305 en 6405.
Moet je nog ergens opletten bij de aanschaf van een vaste muurbeugel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

De 6000 serie is wat ouder volgens mij. En staat ook wat verder van de muur af.
Waar ik vooral meezit zijn de HDMI kabels. Waarschijnlijk moet je voor de 8305 900 HDMI converter kopen. Zodat ze niet meer naar achteren uitsteken maar naar beneden.
(Waarom ze die aansluitingen nu niet meteen goed plaatsen is mij een raadsel).
Verder kan je (hoogstwaarschijnlijk) je scart aansluitingen wel vergeten.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:43:
[...]

Ik begrijp dat velen hier de dikte van de TV erg belangrijk vinden, de samsungs zijn inderdaad mooi dun maar daardoor valt het geluid wel zwaar tegen. Volgens mij is het daarnaast ook afhankelijk van de muur waar je hem aanhangt of dit überhaupt zichtbaar is. Ik ga in ieder geval niet dagelijks de zijkant van mijn tv bekijken. Met andere woorden ik zou in de winkel meer aandacht besteden aan de voorkant van de tv dan de zijkant.
Mee eens.

Maar het beeld schijnt gemiddeld gezien op het niveau van de V10 te zitten. Stroomverbruik is ook laag en hij is ZEER scherp geprijsd.

Het is dus niet zo dat de dikte ten koste gaat van de beeldkwaliteit.
Kijk, en hoe je het ook wend of keert, een 50incher neemt een zeer dominante plaats in in het interieur. Dus zo een platte TV dicht bij de wand staat natuurlijk wel heel mooi in een strak en minimalistisch interieur.

Net als de KRP-500, maar die kan ik op moment niet veroorloven. Anders had ik hem gisteren al besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Hèhèhè, eindelijk een pixel perfect exemplaar van de TX-P42G10E. het heeft me drie ritjes naar de winkel gekost en eindelijk was het 7de toestel waar geen "dooie" pixels in zaten. pfff wat een moeite.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:02:
[...]

Samsung is nog steeds in hetzelfde bedje ziek als vorig jaar nl. erg warm worden en contrast heel hoog moeten instellen om optimale kleuren te verkrijgen.
Wacht even.

De Samsungs van 2007 zaten op ruim 500 watt. Vorige serie dacht ik 400.
De 850 verbruikt 210 na calibratie. Bij een gelijke (eigenlijk meer, want vorig jaar was het 1300cd/m, nu 1500cd/m) lichtopbrengst betekent dit dus dat de hoeveelheid warmte geproduceerd aanzienlijk omlaag gaat.

Kan niet anders, tenzij ze met getallen zitten te knoeien, wat me heel sterk lijkt.

Als de Samsung aan de voorkant warmer aanvoelt komt dit mischien omdat de 850 TOV de V10 minder dan de helft aan luchtvolume intern heeft, en is er aan de voorzijde een hogere warmte emissie om de warmte af te voeren.

Denk ik.
Toen ik las dat het contrast op 95 stond na calibratie wist ik dat men verder in de review over image retention ging beginnen. Contrast hoger dan 60-70% is gewoon not done bij een plasma. Het contrast van mijn 17" TFT monitor (Samsung P770) staat op 100% en hij heeft nu last van een lichte vorm van burn-in (leopard menubar die erin blijft staan), dus ik hou m'n hart vast als je 10 jaar naar die TV moet kijken met het contrast op 95%.
Die getallen zeggen toch helemaal NIETS over de hoeveelheid contrast !?!?!?
Kwestie van schaal toch. Samsung had de schaal ook zo kunnen zetten dat je op 20 al een juiste hoeveelheid contrast had, lijkt mij.

Ja, een beetje verwarrend. Hij vergelijkt eigenlijk 3 TVs. Hij vergelijk het black level van de V10 OOK met de G10, en leek teleurgesteld omdat de V niet beter scoorde dan de G.

De 850 ZIT overigens qua prijsniveau op de G, niet de V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja de Samsungs zijn altijd al aantrekkelijk in prijs geweest. Heb op een blauwe maandag ook een samsung overwogen (de 650). Deze scheen behoorlijk dicht in de buurt van de PZ80 te komen en op een paar puntjes zelfs beter te scoren. Voordeel van de sammy was dat je voor de prijs van een 46" panny een 50" sammy had.
Nu vind mijn wederhelft 50" veel te groot ;( , en hebben we besloten dan 42" een mooie maat is.
Hierdoor valt de sammy ook af voor mij. Verder hadden de oude series wat meer last van IR dan de pannys en de service en garantie van panasonic is gewoon goed. Voor mij redenen om toch wat meer uit te geven aan een panasonic. Dan maar een 42".
Mocht er over een aantal jaren een nieuwe TV komen en is 50" wel bespreekbaar wie weet wat Samsung dan kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ik was gisteren bij Botman in Groningen. Er werd mij verteld dat er ook een g11 zit aan te komen. Deze zal betere kleuren hebben en een ander design. Is er al iemand hier die dat ook gehoord heeft?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Audi_S2 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:42:
Ik was gisteren bij Botman in Groningen. Er werd mij verteld dat er ook een g11 zit aan te komen. Deze zal betere kleuren hebben en een ander design. Is er al iemand hier die dat ook gehoord heeft?
G11 is er al een tijdje hoor bij de verschillende shops. Het verschil met de G10 is een iets ander design (lijkt op de V serie en is (vind ik) dus mooier)). En heeft V-audio surround PRO ipv gewoon V-audio Surround.
Dit zijn voor mij geen toegevoegde waardes om voor een G11 te gaan. De G10 is een stuk goedkoper te verkrijgen nl. Als de G11 nu een extra HDMI poort had, was het misschien wel interessant geweest.

Volgens mij is het beeld ook gewoon precies hetzelfde als de G10. Het is hetzelfde paneel en hij ondersteund ook geen THX mode oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

morpheus schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:31:
[...]

Minder prettig! Wilde juist komend weekend de knoop gaan door hakken en zsm bestellen. Zal die lage prijs een foutje geweest zijn of een bewuste stunt? Die 1700 is wel een erg mooie en concurrerende prijs namelijk.

Wil wel op mijn verjaardag wakker worden met een mooie nieuwe TV in de woonkamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:31:
Wacht even.

De Samsungs van 2007 zaten op ruim 500 watt. Vorige serie dacht ik 400.
De 850 verbruikt 210 na calibratie. Bij een gelijke (eigenlijk meer, want vorig jaar was het 1300cd/m, nu 1500cd/m) lichtopbrengst betekent dit dus dat de hoeveelheid warmte geproduceerd aanzienlijk omlaag gaat.

Kan niet anders, tenzij ze met getallen zitten te knoeien, wat me heel sterk lijkt.

Als de Samsung aan de voorkant warmer aanvoelt komt dit mischien omdat de 850 TOV de V10 minder dan de helft aan luchtvolume intern heeft, en is er aan de voorzijde een hogere warmte emissie om de warmte af te voeren.

Denk ik.
Het verbruik zegt niet alles. Een TV die 1000 Watt verbruikt kan koeler aanvoelen dan eentje die 500 Watt verbruikt. Het gaat erom hoe je die hitte afvoert. In een zeer platte behuizing is dat sowieso moeilijker. Ik heb een tijd terug een review gelezen waar ze 2 Amerikaanse modellen vergeleken (Panasonic TH-50PZ85U vs Samsung PN50A650) en daar zag ik identieke dingen als in deze review.

While both of these plasma televisions are extremely quiet, there is a big difference in the operating temperature. The Samsung PN50A650 runs HOT! The top back corners are almost untouchable after using the plasma for 30 minutes. If you live in a warm climate expect to pay extra $$ just to cool the room this plasma is located in. If your in a cold climate you might love the extra heat radiated. The Panasonic by comparison, is just warm to the touch.
Die getallen zeggen toch helemaal NIETS over de hoeveelheid contrast !?!?!?
Kwestie van schaal toch. Samsung had de schaal ook zo kunnen zetten dat je op 20 al een juiste hoeveelheid contrast had, lijkt mij.
Samsung gebruikt voor contrast een schaal van 0 t.e.m. 100 als ik mij niet vergis. Ik dacht dat ik dit ooit ergens gelezen had. Ik ga er vanuit dat het bij de nieuwe modellen (B650 en B850) identiek is.
Ja, een beetje verwarrend. Hij vergelijkt eigenlijk 3 TVs. Hij vergelijk het black level van de V10 OOK met de G10, en leek teleurgesteld omdat de V niet beter scoorde dan de G.

De 850 ZIT overigens qua prijsniveau op de G, niet de V.
- Panasonic 50" G10 @ 1.358 euro
- Panasonic 50" V10 @ 1.799 euro
- Samsung 50" B850 @ 1.829 euro

U zei? :p
Verder zijn Samsung Plasma's altijd iets goedkoper geweest dan Panasonic Plasma's, maar is de service van Samsung ook slechter als ik de vele commentaren die ik ooit gelezen heb mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Welke platte muurbeugel gebruiken jullie zodat nog net alle kabels passen achterin de g10?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 16:14
Simkin schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:31:
  1. HDMI (digitaal)
  2. DVI (digitaal)
  4. RGB (VGA) (analoog)
  5. SVideo (analoog)
  6. Composite (analoog)
Is er los van het feit dat DVI geen geluid draagt eigenlijk wel verschil tussen HDMI en DVI? Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het beeldsignaal van HDMI en DVI gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
-Moondust- schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:12:
[...]

Is er los van het feit dat DVI geen geluid draagt eigenlijk wel verschil tussen HDMI en DVI? Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat het beeldsignaal van HDMI en DVI gelijk is.
Zoals iemand later op diezelfde post al reageerde. Ja, je veronderstelling is juist. HDMI en DVI zijn dezelfde standaard met het verschil dat HDMI ook audio transporteert.

[ Voor 14% gewijzigd door morpheus op 19-06-2009 12:18 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 11:01:
[...]

Het verbruik zegt niet alles.
Eh.. dat zei ik toch?
Een TV die 1000 Watt verbruikt kan koeler aanvoelen dan eentje die 500 Watt verbruikt. Het gaat erom hoe je die hitte afvoert. In een zeer platte behuizing is dat sowieso moeilijker.
Volgens mij zijn dat precies mijn woorden.
FEIT blijft dat een 50inch TV die 210 watt (na cali) verbruikt EN een lichtpoprengst van 1500cd/m heeft in vergelijking met een 550 watt 50incher die niet verder komt dan 1300cd/m natuurlijk VEEL minder warmte produceert.

Dat je met slechts 3cm diepte problemen krijgt met dissipatie dat spreekt voor zich. Daar hebben trouwens alle plasmas/LCDs TOV CRTs last van. Mij 36inch CRT is zelfs bij 30 graden zomers ijskoud.

Panasonic heeft toch een 8mm prototype?
Die moet je met een wit testbeeld maar eens horizontaal in de tuin leggen. Kan je 30 man tegelijk BBQen.
Ik heb een tijd terug een review gelezen waar ze 2 Amerikaanse modellen vergeleken (Panasonic TH-50PZ85U vs Samsung PN50A650) en daar zag ik identieke dingen als in deze review.

While both of these plasma televisions are extremely quiet, there is a big difference in the operating temperature. The Samsung PN50A650 runs HOT! The top back corners are almost untouchable after using the plasma for 30 minutes. If you live in a warm climate expect to pay extra $$ just to cool the room this plasma is located in. If your in a cold climate you might love the extra heat radiated. The Panasonic by comparison, is just warm to the touch.
Mee eens, mee eens. Zou ik ik niet aanschaffen.

Maar de 650 verbruikt toch hetzelfe als de 850? 250 geloof ik? Vreemd...
Mischien dat de vinnetjes op minder toeren draaien. Of het is inherent aan de dikte.

210 watt na cali is niet slecht. Nogmaals, een paar jaar geleden was het 550 met 1300cd/m
De 850 is dus een giant leap forward.
Samsung gebruikt voor contrast een schaal van 0 t.e.m. 100 als ik mij niet vergis. Ik dacht dat ik dit ooit ergens gelezen had. Ik ga er vanuit dat het bij de nieuwe modellen (B650 en B850) identiek is.
Ja, maar het gaat toch om het ijkpunt?

Als alletwwe een schaal ven o tot 100 hebben, dan kan je volgens mij voldoende contrast ztten op 20, 30 60, whatever. Vul maar in. 50 is het handigst, uiteraard.
http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/

Ja, okay, dat is hier in Nederland.
De 850 kost 1578,- en de G is op dit moment 1444,-

De 850 gaat trouwens nog kelderen, de G is al flink gekelderd.
Verder zijn Samsung Plasma's altijd iets goedkoper geweest dan Panasonic Plasma's, maar is de service van Samsung ook slechter als ik de vele commentaren die ik ooit gelezen heb mag geloven.
Ja, de service van Panasonic is top.

Dat moet ook wel, als 1 op de drie verkochte Gs dode pixels heeft. :Y

Wie had er hier ook al weer een G die drie keer omgeruild is?

Ik had trouwens begrepen van Samsung zelf dat de garantie 2 jaar on-site is, ongeacht van waar hij gekocht is. De praktijk moet dat nog uitwijzen, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:26:
[...]

Ja klopt. Sorry. Ik haalde composite (1 tulpje) door elkaar met component.

Ik bedoelde natuurlijk component.
(het vreemde is wel dat ik ook met composite ook beter kleuren zag op een vrij goeie hitachi beamer...)

[...]

Zijn we UUUUREN mee bezig geweest. De tint was gewoon bizar off. We gebruikte als bron trouwens op dat moment een panasonic DVD/HD recoreder met upscaler naar 1080.

[...]

We zijn begonnen met HDMI.
Toen het lastig bleek sloten we nog 2 kabels, component en S-video, en gingen we switchen. Bij HDMI kwam een vreemde tint in het beeld, bij de andre twee niet en was het beeld nagenoeg gelijk.

Mischien dat die upscaler gewoon beroerd was...

[...]

Nou, we hebben kabels zat. Binnenkort word de hele set-up verplaatst en zullen we het nogmaals uittesten.
Wel vreemd inderdaad. Probeer ook s een paar andere dvd's.

Ik heb hier ook een Panasonic hdd recorder met 1080p upscaler (DMR EH-57) en het ziet er perfect uit.
Er moet iets niet goed zitten bij jou, nu nog uitvinden wat dit is.
Eriksk schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 07:40:
Waarom zegt iedereen, vooral in deze thread, dat je moet testen/kijken in de winkel. Dan komt de Panasonic G10 er slecht vanaf. Zie mijn opmerking een paar pagina's terug. Je gaat namelijk voor de beste tv, of het een lcd of plasma is zal mij een zorg zijn.
Testen in de winkels betekent niet dat je met je armen over elkaar naar demo's of blu-rays gaat kijken, want dat heeft geen enkele zin.
Je moet naar content kijken die je thuis ook gaat kijken, neem xbox/ps3 mee en ga gamen en dvd's kijken etc. Natuurlijk moet de tv in een niet te verlichte ruimte staan en moet je absoluut de beeldinstellingen veranderen.

Ik kan nooit begrijpen wanneer mensen op forums klagen over beeldproblemen, terwijl je die makkelijk had kunnen zien als je had getest!

[ Voor 27% gewijzigd door Ferry34 op 19-06-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:28:
Hèhèhè, eindelijk een pixel perfect exemplaar van de TX-P42G10E. het heeft me drie ritjes naar de winkel gekost en eindelijk was het 7de toestel waar geen "dooie" pixels in zaten. pfff wat een moeite.
Zei je ZEVEN !?!?!?

Ik dacht drie keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond mijn menu al wat karig en dat blijkt ook wel .. als ik bij Instellingen - Overige instellingen IFC wil selecteren bij mijn P42G10, staat die optie er niet eens bij.

Ik krijg dan te zien:

Energie besp functie
Beeldscan
LED SD kaart
Tijdzone

Hoe schakel ik alle functies van het scherm in?

Edit: Laat maar .. blijkbaar kun je bepaalde opties alleen instellen bij verschillende ingangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ja, maar ik bevestig het nog eens. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:20:
Volgens mij zijn dat precies mijn woorden.
FEIT blijft dat een 50inch TV die 210 watt (na cali) verbruikt EN een lichtpoprengst van 1500cd/m heeft in vergelijking met een 550 watt 50incher die niet verder komt dan 1300cd/m natuurlijk VEEL minder warmte produceert.

Dat je met slechts 3cm diepte problemen krijgt met dissipatie dat spreekt voor zich. Daar hebben trouwens alle plasmas/LCDs TOV CRTs last van. Mij 36inch CRT is zelfs bij 30 graden zomers ijskoud.

Panasonic heeft toch een 8mm prototype?
Die moet je met een wit testbeeld maar eens horizontaal in de tuin leggen. Kan je 30 man tegelijk BBQen.
Uiteraard zal een 1000 Watt TV meer hitte produceren dan een 500 Watt TV. Als we het over warmteproductie aan de buitenzijde (de behuizing) hebben, is de manier waarop de TV de warmte afvoert belangrijker dan een weinig zeggend watt cijfertje. :)
Mee eens, mee eens. Zou ik ik niet aanschaffen.

Maar de 650 verbruikt toch hetzelfe als de 850? 250 geloof ik? Vreemd...
Mischien dat de vinnetjes op minder toeren draaien. Of het is inherent aan de dikte.

210 watt na cali is niet slecht. Nogmaals, een paar jaar geleden was het 550 met 1300cd/m
De 850 is dus een giant leap forward.
Euh ik denk dat jij eventjes 2 modellen door mekaar haalt. In die review wordt er gesproken over de A650 (ik denk dat die overeenkomt met de Samsung PS50A656 in Europa) en niet de B650 (het nieuwe low-end model).
Ja, maar het gaat toch om het ijkpunt?

Als alletwee een schaal ven 0 tot 100 hebben, dan kan je volgens mij voldoende contrast ztten op 20, 30 60, whatever. Vul maar in. 50 is het handigst, uiteraard.
Feit is dat de B850 om optimale kleuren te bereiken een contrast van 95 nodig heeft. Dat is constant op 95% van z'n maximale kunnen draaien (doet mij denken aan met een auto rijden en constant in het rood gaan op de toerenteller). Wetende dat een plasma last heeft van Image Retention (en die kans stijgt bij een hoger contrast) en een Burn-In nog altijd mogelijk is, zou ik geen seconde gerust zijn met een contrast dat op 95 van de 100 staat.
http://www.redcoon.nl/ind...id/9004/refId/kieskeurig/

Ja, okay, dat is hier in Nederland.
De 850 kost 1578,- en de G is op dit moment 1444,-

De 850 gaat trouwens nog kelderen, de G is al flink gekelderd.
Qua prijzen lijkt het me globaal gezien zo te gaan worden:
G10 < B850 < V10
Ja, de service van Panasonic is top.

Dat moet ook wel, als 1 op de drie verkochte Gs dode pixels heeft. :Y

Wie had er hier ook al weer een G die drie keer omgeruild is?

Ik had trouwens begrepen van Samsung zelf dat de garantie 2 jaar on-site is, ongeacht van waar hij gekocht is. De praktijk moet dat nog uitwijzen, natuurlijk.
Mja die dode pixels kunnen ook toeval zijn. Hoeveel mensen hier hebben een G10 gekocht? 10? En hoeveel mensen daarvan hebben dode pixels? Je krijgt pas een goed beeld daarvan als je elke verkochte G10 controleert op dode pixels en dan de balans opmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Als de tv op THX mode staat, kan je geen ifc aan of uitzetten en verschijnt dit niet in het menu heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:24:
[...]

Zei je ZEVEN !?!?!?

Ik dacht drie keer...
Gister voor de derde keer naar Foka gereden. Gelukkig mocht ik daar nu wel de TV testen op pixelfouten.
Maar daar waren er dus eerst weer 3 met pixel defecten, gelukkig was de 4de, dus totaal de 7de pixel perfect!

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Calibratie uitleg voor dummies: op deze video zie je goed wat een juiste calibratie kan doen met je beeld en waarom alles in de winkels dus verkeerd staat afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:48:
[...]

Uiteraard zal een 1000 Watt TV meer hitte produceren dan een 500 Watt TV. Als we het over warmteproductie aan de buitenzijde (de behuizing) hebben, is de manier waarop de TV de warmte afvoert belangrijker dan een weinig zeggend watt cijfertje. :)
Jaja, mee eens.
Maar als een TV 210 watt verbruikt word er minder warmte geproduceerd en valt er dus ook minder af te voeren. Tsja, als de afvoer echt HEEL beroerd is dan zal de temperatuur flink oplopen.

Ik ga er gemakshavle vanuit dat Samsung in een van zijn betere modellen de constructie toch zodanig hebt gemaakt dat ze niet snel zullen stukbranden.

Ik zal me trouwens hier toch even meer in verdiepen voordat ik tot aanschaf overga. Ik wil geen keramische kookplaat aan de muur hebben.
Euh ik denk dat jij eventjes 2 modellen door mekaar haalt. In die review wordt er gesproken over de A650 (ik denk dat die overeenkomt met de Samsung PS50A656 in Europa) en niet de B650 (het nieuwe low-end model).
Ah, okay. Maar dat verduidelijkt juist mijn punt. De PS50A656 verbruikt 550 watt. Als de vinnetjes dan op een relatief laag toerental staan hoor je ze niet, maar dan krijg je inderdaad een kookplaat.

Die zou ik ook niet aanschaffen.

Overigens, er zijn nogal wat mensen die klagen over het geluid van de vinnetjes van de Pana. Mischien een voorbarige conlusie, maar mischien staat het toerental hoger om beter te koelen.

Maar goed, in de review word dus het equivalent van de A656 getest, dat is model 2008, en de 850 zal denk ik toch lang niet zo heet worden.
Feit is dat de B850 om optimale kleuren te bereiken een contrast van 95 nodig heeft. Dat is constant op 95% van z'n maximale kunnen draaien (doet mij denken aan met een auto rijden en constant in het rood gaan op de toerenteller).
Volgens mij klopt die redenering niet. Het IJKpunt staat volgens mij gewoon anders. Ze hadden hem in de fabriek ook kunnen ijken zodat hij op 30 hetzelfde beeld geeft.

Net als receivers. Een vriend van me heeft een Yamaha en ik een Sony. Ze leveren hetzelfde vermogen. Maar hij moet hem op -20 zetten om hetzelfde geluid te krijgen als ik op -35.
Wetende dat een plasma last heeft van Image Retention (en die kans stijgt bij een hoger contrast) en een Burn-In nog altijd mogelijk is, zou ik geen seconde gerust zijn met een contrast dat op 95 van de 100 staat.
Ja, ik ben het daar mee eens, maar je ver****t een plasma pas als er echt TEVEEL contrast in het beeld zit. Als bij de 850 het contrast op 95 goed is dan is het contrast dus NIET te hoog.

Zou mij niet niet verbazen dat als je, na calibratie, de 850 op 90 zet, en dan van cinema naar dynamisch gaat, het beeld ineens veel feller is. Dan zou je dus op 150% zitten. 8)7
Qua prijzen lijkt het me globaal gezien zo te gaan worden:
G10 < B850 < V10
Volgorde klopt. Maar het verschil tussen de G10 en 850 is pakweg 100,-
Het verschil tussen de 850 en VC10 is pakweg 400.

En je krijgt nog een (verwacht ik..) prijsval de komende weken.
Hij zit dus in het G segment.

(Hee Oscar, laat jij ook eens wat van je horen. JIJ hebt deze discussie aangezwengeld, terwijl je nu zelf achterover leunend in je met kalfslederen beklede luie stoel naar je PIONEER!!! zit te genieten van THE DARK KNIGHT _O-
Mja die dode pixels kunnen ook toeval zijn. Hoeveel mensen hier hebben een G10 gekocht? 10? En hoeveel mensen daarvan hebben dode pixels? Je krijgt pas een goed beeld daarvan als je elke verkochte G10 controleert op dode pixels en dan de balans opmaakt.
Das waar.
Maar het me wel op.

Mischien dat Samsung net zo erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:15:
[...]

Mee eens.

Maar het beeld schijnt gemiddeld gezien op het niveau van de V10 te zitten. Stroomverbruik is ook laag en hij is ZEER scherp geprijsd.

Het is dus niet zo dat de dikte ten koste gaat van de beeldkwaliteit.
Kijk, en hoe je het ook wend of keert, een 50incher neemt een zeer dominante plaats in in het interieur. Dus zo een platte TV dicht bij de wand staat natuurlijk wel heel mooi in een strak en minimalistisch interieur.

Net als de KRP-500, maar die kan ik op moment niet veroorloven. Anders had ik hem gisteren al besteld...
De KRP-500 is een geweldige tv, heb zelf de LX5090H. Exact gelijk alleen zonder externe tuner en 3cm dikker. In prijs scheelt dit nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
morpheus schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:17:
[...]

Zoals iemand later op diezelfde post al reageerde. Ja, je veronderstelling is juist. HDMI en DVI zijn dezelfde standaard met het verschil dat HDMI ook audio transporteert.
Sorry, die reactie heb ik op de een of andere manier gemist. Toch blij te horen dat mijn veronderstelling juist. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:31:
[...]

De KRP-500 is een geweldige tv, heb zelf de LX5090H. Exact gelijk alleen zonder externe tuner en 3cm dikker. In prijs scheelt dit nogal.
Exact gelijk is volgens mij niet helemaal waar. Er zijn onder water nogal wat verschillen. Aan de KRP-serie wordt betere beeldkwaliteit toegeschreven dan aan de LX-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

EINDELIJK!

DE 42V10 bij de MM in Middelburg. Eerste indruk is ok!

Geen afstandbediening bij de TV, dus even gevraagd aan de heren verkopers. Deze kreeg ik niet, maar ik kreeg wel de afstandbediening te zien van de 42PZ85 (2008).

Maar deze deed het ook op de V10 gelukkig, dus ik kon in het menu neuzen. EVEN io THX gezet en wat andere waarden aangepast en het beeld(veel verdeelde HDMI source) zag er beter uit. Even genoeg gezien, want ik heb pas de over een paar maanden de mogelijkheid om er één te kopen. ik bedankt de verkoper en die zet meteen alle settings weer uit (THX) en net zo dat het allemaal wat minder er uit ziet. nu vraag ik je. THX is de USP van deze TV en dan zet je die niet aan in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 12-09 19:39
Falcon2107 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:00:
EINDELIJK!

DE 42V10 bij de MM in Middelburg. Eerste indruk is ok!

Geen afstandbediening bij de TV, dus even gevraagd aan de heren verkopers. Deze kreeg ik niet, maar ik kreeg wel de afstandbediening te zien van de 42PZ85 (2008).

Maar deze deed het ook op de V10 gelukkig, dus ik kon in het menu neuzen. EVEN io THX gezet en wat andere waarden aangepast en het beeld(veel verdeelde HDMI source) zag er beter uit. Even genoeg gezien, want ik heb pas de over een paar maanden de mogelijkheid om er één te kopen. ik bedankt de verkoper en die zet meteen alle settings weer uit (THX) en net zo dat het allemaal wat minder er uit ziet. nu vraag ik je. THX is de USP van deze TV en dan zet je die niet aan in de winkel.
Omdat die setting waarschijnlijk bij jouw thuis er perfect uitziet, maar het toestel laat verbleken (letterlijk) ten opzichte van de andere tv's in de MM.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Laatst online: 15-08 09:15
-Moondust- schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 18:11:
[...]

Exact gelijk is volgens mij niet helemaal waar. Er zijn onder water nogal wat verschillen. Aan de KRP-serie wordt betere beeldkwaliteit toegeschreven dan aan de LX-serie.
Inderdaad, de KRP serie heeft net iets andere software waardoor het beeld net weer wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:22:
(Hee Oscar, laat jij ook eens wat van je horen. JIJ hebt deze discussie aangezwengeld, terwijl je nu zelf achterover leunend in je met kalfslederen beklede luie stoel naar je PIONEER!!! zit te genieten van THE DARK KNIGHT _O-
Haha, wat moet ik zeggen? Volgens mij heb ik mijn punten wel gemaakt! Ik ben nog steeds van mening dat de reviewer niet bevooroordeeld was, aangezien het logisch is dat je verwacht dat het hogere model van hetzelfde merk een betere zwartwaarde zal laten zien. Verder vond hij de zwartwaarde van de G10 gewoon erg goed, dus dat hij dat van de Samsung ook vond is niet zo vreemd (ook al scooorde die dus wel minder goed dan de G10).

Met betrekking tot de keuze Samsung of Pana, zul je dus de afweging moeten maken tussen een mooier design en vooral platter design en een iets betere beeldkwaliteit van Pana. Aangezien bij de meeste mensen de TV vaker uit dan aan staat, is dat geen makkelijke keuze. Ik denk dat ikzelf voor de Samsung zou gaan. De 95% contrastwaarde die je moet instellen is natuurlijk niet zo best, maar ik ben ook niet van plan 10 jaar met een tv te doen. De Pio die ik heb, zal over een 5 jaar denk ik gewoon vervangen zijn en dan vooral door een plattere versie! Dat ziet er gewoon weer wat fraaier uit. Maar goed ieder zijn ding!

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-06-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valhalla77
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 19:15
Hallo,

Ik heb sinds kort een TX-42g10 met een Alphacrypt CAM (versie 3.19), maar ik heb het probleem dat de zenders na het uitzetten van de tv verdwenen zijn, en het hele scan process opnieuw moet starten.

Ik heb de tv in het zweeds ingesteld om de dvb-c en kan, zodra de zenders gevonden zijn, ook alles prima ontvangen.

Heeft er iemand van jullie een goude tip om de zenders vast te houden of misschien hetzelfde euvel ? Jullie hulp is ten zeers gewaardeerd. Ik heb zelf digitale TV van Ziggo

[ Voor 3% gewijzigd door valhalla77 op 20-06-2009 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
valhalla77 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:42:
Ik heb sinds kort een TX-42g10 met een Alphacrypt CAM (versie 3.19), maar ik heb het probleem dat de zenders na het uitzetten van de tv verdwenen zijn, en het hele scan process opnieuw moet starten.

Ik heb de tv in het zweeds ingesteld om de dvb-c en kan, zodra de zenders gevonden zijn, ook alles prima ontvangen.
Wat bedoel je precies met het verdwenen zijn van de zenders? Staan de kanalen niet meer in de kanalenlijst of zie je wel de digitale kanalenlijst, maar geven de kanalen niet direct beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

valhalla77 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:42:
Misschien helpt het om de auto update van de tuner uit te zetten, zie ook vraag en oplossing in deze post van een behulpzame tweaker uit deel 2.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 18:24

Entity

9000rpm

Exact hetzelfde probleem hier, het gebeurt niet altijd, maar wel vaak. Mega irritant, heb nog geen tijd gehad om er uitgebreid in te duiken :( Heb wel naar een auto-update optie gezocht, maar (nog) niet gevonden.

Als je een oplossing vindt, laat het weten! Ik zal het ook posten als ik een oplossing gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valhalla77
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 19:15
thx Abomination, ik ga er eens mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:38:
Ja de Samsungs zijn altijd al aantrekkelijk in prijs geweest. Heb op een blauwe maandag ook een samsung overwogen (de 650). Deze scheen behoorlijk dicht in de buurt van de PZ80 te komen en op een paar puntjes zelfs beter te scoren. Voordeel van de sammy was dat je voor de prijs van een 46" panny een 50" sammy had.
Nu vind mijn wederhelft 50" veel te groot ;( , en hebben we besloten dan 42" een mooie maat is.
Hierdoor valt de sammy ook af voor mij. Verder hadden de oude series wat meer last van IR dan de pannys en de service en garantie van panasonic is gewoon goed. Voor mij redenen om toch wat meer uit te geven aan een panasonic. Dan maar een 42".
Mocht er over een aantal jaren een nieuwe TV komen en is 50" wel bespreekbaar wie weet wat Samsung dan kan bieden.
Wat voor merk dan ook met een LCD tv techniek, komt in de buurt van een Pioneer Plasma of Panasonic NEO PDP !!!
Als je het verschil in beeld niet ziet, dan ben je bevoorrecht en hoef je er geen geld voor kwaliteit uit te geven.

Zie je het verschil wel, dan wordt je beloond en krijg je dan ook een betere kwaliteit (beeld, levensduur en efficienter energie verbruik).
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.