CobraX schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:48:
[...]
Uiteraard zal een 1000 Watt TV meer hitte produceren dan een 500 Watt TV. Als we het over warmteproductie aan de buitenzijde (de behuizing) hebben, is de manier waarop de TV de warmte afvoert belangrijker dan een weinig zeggend watt cijfertje.

Jaja, mee eens.
Maar als een TV 210 watt verbruikt word er minder warmte geproduceerd en valt er dus ook minder af te voeren. Tsja, als de afvoer echt HEEL beroerd is dan zal de temperatuur flink oplopen.
Ik ga er gemakshavle vanuit dat Samsung in een van zijn betere modellen de constructie toch zodanig hebt gemaakt dat ze niet snel zullen stukbranden.
Ik zal me trouwens hier toch even meer in verdiepen voordat ik tot aanschaf overga. Ik wil geen keramische kookplaat aan de muur hebben.
Euh ik denk dat jij eventjes 2 modellen door mekaar haalt. In die review wordt er gesproken over de A650 (ik denk dat die overeenkomt met de Samsung PS50A656 in Europa) en niet de B650 (het nieuwe low-end model).
Ah, okay. Maar dat verduidelijkt juist mijn punt. De PS50A656 verbruikt 550 watt. Als de vinnetjes dan op een relatief laag toerental staan hoor je ze niet, maar dan krijg je inderdaad een kookplaat.
Die zou ik ook niet aanschaffen.
Overigens, er zijn nogal wat mensen die klagen over het geluid van de vinnetjes van de Pana. Mischien een voorbarige conlusie, maar mischien staat het toerental hoger om beter te koelen.
Maar goed, in de review word dus het equivalent van de A656 getest, dat is model 2008, en de 850 zal denk ik toch lang niet zo heet worden.
Feit is dat de B850 om optimale kleuren te bereiken een contrast van 95 nodig heeft. Dat is constant op 95% van z'n maximale kunnen draaien (doet mij denken aan met een auto rijden en constant in het rood gaan op de toerenteller).
Volgens mij klopt die redenering niet. Het IJKpunt staat volgens mij gewoon anders. Ze hadden hem in de fabriek ook kunnen ijken zodat hij op 30 hetzelfde beeld geeft.
Net als receivers. Een vriend van me heeft een Yamaha en ik een Sony. Ze leveren hetzelfde vermogen. Maar hij moet hem op -20 zetten om hetzelfde geluid te krijgen als ik op -35.
Wetende dat een plasma last heeft van Image Retention (en die kans stijgt bij een hoger contrast) en een Burn-In nog altijd mogelijk is, zou ik geen seconde gerust zijn met een contrast dat op 95 van de 100 staat.
Ja, ik ben het daar mee eens, maar je ver****t een plasma pas als er echt TEVEEL contrast in het beeld zit. Als bij de 850 het contrast op 95 goed is dan is het contrast dus NIET te hoog.
Zou mij niet niet verbazen dat als je, na calibratie, de 850 op 90 zet, en dan van cinema naar dynamisch gaat, het beeld ineens veel feller is. Dan zou je dus op 150% zitten.

Qua prijzen lijkt het me globaal gezien zo te gaan worden:
G10 < B850 < V10
Volgorde klopt. Maar het verschil tussen de G10 en 850 is pakweg 100,-
Het verschil tussen de 850 en VC10 is pakweg 400.
En je krijgt nog een (verwacht ik..) prijsval de komende weken.
Hij zit dus in het G segment.
(Hee Oscar, laat jij ook eens wat van je horen. JIJ hebt deze discussie aangezwengeld, terwijl je nu zelf achterover leunend in je met kalfslederen beklede luie stoel naar je PIONEER!!! zit te genieten van THE DARK KNIGHT

Mja die dode pixels kunnen ook toeval zijn. Hoeveel mensen hier hebben een G10 gekocht? 10? En hoeveel mensen daarvan hebben dode pixels? Je krijgt pas een goed beeld daarvan als je elke verkochte G10 controleert op dode pixels en dan de balans opmaakt.
Das waar.
Maar het me wel op.
Mischien dat Samsung net zo erg is.