Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik word echt helemaal gestoord :).. Vandaag weer wat rond gestruind op internet, en nu zit die krp 500 weer in mijn koppie, terwijl ik vannochtend nog tevreden kon zijn met een 46G10.
Mijn vriendin vindt het alleen niet zo leuk als ik 1,5K van onze spaarrekening plunder voor een TV, maar misschien moet ik haar toch maar overtuigen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
valhalla77 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:42:
Hallo,

Ik heb sinds kort een TX-42g10 met een Alphacrypt CAM (versie 3.19), maar ik heb het probleem dat de zenders na het uitzetten van de tv verdwenen zijn, en het hele scan process opnieuw moet starten.

Ik heb de tv in het zweeds ingesteld om de dvb-c en kan, zodra de zenders gevonden zijn, ook alles prima ontvangen.

Heeft er iemand van jullie een goude tip om de zenders vast te houden of misschien hetzelfde euvel ? Jullie hulp is ten zeers gewaardeerd. Ik heb zelf digitale TV van Ziggo
Dit staat op kieskeurig.nl
De DVB-C tuner (zit er wel in, echter niet off. ondersteund ; landinstelling zweden instellen) werkt hier nu ook! Eerst wat problem: geen dig. tv beeld! Probleem: een dvb-c tuner programmeert nooit de sleutel op je tv kaart(is maar eenmalig). Eenmalig de tv kaart in een settopbox van iemand anders doen met dezelfde tv provider & pakket en het probleem is opgelost.
Tv kaart in alphacrypt modele steken en vervolgens in de tv doen. Kanalen zoeken en klaar!
Let op: zet bij de instellingen van de dvb-c tuner de functie 'aut. updates' uit, anders kun je elke dag opnieuw je zenders instellen.
sNielz123 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:22:
Ik word echt helemaal gestoord :).. Vandaag weer wat rond gestruind op internet, en nu zit die krp 500 weer in mijn koppie, terwijl ik vannochtend nog tevreden kon zijn met een 46G10.
Mijn vriendin vindt het alleen niet zo leuk als ik 1,5K van onze spaarrekening plunder voor een TV, maar misschien moet ik haar toch maar overtuigen.. :)
De Pioneer zal beter zijn maar is ook 2x zo duur en dan zitten er nog geen speakers of voet bij hè?!
Bedenk ook wat je met de tv gaat doen en of het dat waard is.

De beeldkwaliteit van de Panasonic is echt verbluffend mooi en blaast alle lcd's en veel plasma's al meteen weg ;)
Ben je helemaal videofiel en kijk je in een verduisterde ruimte vaak naar blu-ray, dan is de meerwaarde van een KRP500 goed te praten (mijn mening).

Wil je ècht een beslissing maken, vergelijk de tv's dan en kijk of je het geld er voor over hebt. Je kunt ook de 5090 vergelijken, die kost ong 2200 zonder voet/speakers

----------------

Komt de 54 inch V10 eigenlijk naar Nederland? Die Z is belachelijk duur, maar de 54V10 zal volgens Cnet rond de 2500 dollar kosten.

[ Voor 32% gewijzigd door Ferry34 op 21-06-2009 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
Ik kijk vooral SD via schotel (Voetbal, formule1, wat series enz.). Een aantal keren per week een DVD'tje. BR heb ik nog geen. Wel speel ik af en toe PS3 (vooral autorace en voetbal).

Geluid loopt altijd via Harman Kardon set, waar ik ook wel tevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

De P46g10 en KRP 500 vergelijken is appels met peren vergelijken. De 46g10 is prijs/kwalitatief zeer sterk. De Pioneer is de top of the bill. Ik vind zelf de G10 de beste keus (en heb die ook gekozen dus :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

KRP is idd niet een toestel dat je meeneemt bij goede prijs/kwaliteit. Dan moet je gewoon de LX-5090(h) bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Oscar Mopperkont schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:04:
KRP is idd niet een toestel dat je meeneemt bij goede prijs/kwaliteit. Dan moet je gewoon de LX-5090(h) bekijken.
Pioneer en prijs/kwaliteit in 1 zin. Ik dacht eerst dat er iets mis was met m'n ogen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Nu online
sNielz123 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:36:
Ik kijk vooral SD via schotel (Voetbal, formule1, wat series enz.). Een aantal keren per week een DVD'tje. BR heb ik nog geen. Wel speel ik af en toe PS3 (vooral autorace en voetbal).

Geluid loopt altijd via Harman Kardon set, waar ik ook wel tevreden over ben.
Dan lijkt de Pioneer me een behoorlijke overkill ;)

De Pana is echt een geweldige tv hoor, daar zal je een hoop plezier aan beleven en je banksaldo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sNielz123 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 22:22:
Ik zaterdag even langs bij RAF.

Ik heb de 850 (Samsung) rustig kunnen bewonderen EN ben uiteraard weer even in het Pioneer hoekje gaan zitten. De 50 inch 500 hadden ze niet, de KRP-600 wel.

Er stond geen demo op. Gewoon Eurosport, met tennis. WAT een schitterend beeld. Zelfs op een meter afstand zag het er fabelachtig uit. Het gras was werkelijk grasgroen en de tenus wit. Geen lijnen zichtbaar, geen pixels. Alsof je er bij was.

De 850 was overigens ook top. Er stond een live concert op met heel veel donkere schaduwen. Kon wel zin dat er veel te veel blauw in de mix zat, maar dat kan je in 10 sec weghalen. Scherpte en contrast waren top. Desing magnifiek. Mooier dan de Panasonics. Ik twijfel alleen nog of ze werkelijk net zo goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sNielz123 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 19:36:
MAW je kijkt overwegend naar beeld met veel licht/wit/lichte kleuren. Als je dan twijfelt tussen Pana en Pio zou ik voor Panasonic gaan. Door de extreme zwartwaarde van Pioneer heb je meerwaarde bij donkere scenes, en kan hij net even meer schaduwtinten tevoorschijn toveren.

Zal jouw worst wezen bij F-1 en vopetbal. 8)7

Bij The Dark knight daarentegen... :Y

Vergelijk eens de G/V serie met de Samsung 850. Negeer het blauw, dan kan je bijstellen, en ga bij voorkeur naar Raf. Bij MM staat D-wars als demo, en dat is vrij lastig. Hij kost bij MM overigens 3200 en bij RAF 2000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Even een juridisch vraagje tussendoor: Mag Panasonic mij een willekeurig (nou ja, met dezelfde specs wel) vervangend toestel verschaffen wanneer mijn oude apparaat defect is gegaan :?

Ik krijg nu als vervangend apparaat de 42PX10 aangeboden, maar sorry, dat ding is toch wel katslelijk met dat goedkope shiny plastic :{ Er van uitgaand dat hij langer meegaat dan mijn vorige plasmascherm (2 jaar) staat zo'n ding toch een geruime tijd in je huiskamer.

Nu wil ik eigenlijk weten of ik mag weigeren en eventueel voor een compensatie in geld kan gaan en een mooie tv kan uitzoeken, uiteraard weer van Panasonic en ik ben bereid bij te betalen, maar die X10 serie moet ik niet.

Tips/ervaringen met Panasonic's service in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

iemand enig idee hoe je dat viera menutje weg krijgt dat steeds zo irritant rechts onder in beeld komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
Jongens, bedankt voor jullie advies op maat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 20:16
Ben heel erg aan het twijfelen tussen de Samsung LE52B750 en Panasonic P50V10. Het grootste problemen zijn de verschillen tussen plasma en LCD.

Nu heb ik vorige week de kans gehad om mijn Xbox360 te testen op een 42V10 en LE46B650 (de andere modellen waren er niet). Helaas 2 domme fouten gemaakt tijdens het testen waardoor ik hier nu hopelijk antwoorden vind.

Bij de Panasonic, tijdens het spelen van Fallout 3, vielen de phosphor (??) op. Hiermee bedoel ik dat tijdens het snel ronddraaien in First person de gebouwen een nagloei hadden. Ook een gele bus had een na gloei als ik snel rondraai. Op zich storend als je er op let maar niet onoverkomelijk.

Wat ik wel heel storend vond was dat het vizier van mijn geweer (soort kleine U op het einde van de loop) een soort glitch had (bovenkant van de U schokte ten op zichten van de onderkant). Nu weet ik (ondertussen) dat de V10 extra beelden maakt om een hogere frequentie te halen wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit gedrag. Heb helaas niet getest op game mode (dom).

Concreet zoek ik dus bevestiging dat dit gedrag niet zichtbaar is als de V10 in game mode staat. Zou iemand met een V10 dit kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:20:
Even een juridisch vraagje tussendoor: Mag Panasonic mij een willekeurig (nou ja, met dezelfde specs wel) vervangend toestel verschaffen wanneer mijn oude apparaat defect is gegaan :?
Ja.
Nu wil ik eigenlijk weten of ik mag weigeren en eventueel voor een compensatie in geld kan gaan en een mooie tv kan uitzoeken, uiteraard weer van Panasonic en ik ben bereid bij te betalen, maar die X10 serie moet ik niet.
Zijn ze niet verplicht.

Kan natuurlijk wel na redelijk overleg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
@koen:

Ik vermoed dat als jij aangeeft bij pana dat je liever een ander toestel wilt en het verschil tussen dit toestel en de x10 wilt bijleggen dat dat geen probleem is. Iedere firma die een beetje redelijk is tegenover klanten zou dit doen en pana staat nou niet bekend om slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Leg ze jouw probleem voor zou ik zeggen. Voor Panasonic maakt het denk ik weinig uit om je een andere tv geven tegen bijbetaling. Enige probleem zit hem misschien erin dat het systeem het niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Ferry34 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:57:
[...]

De DVB-C tuner (zit er wel in, echter niet off. ondersteund ; landinstelling zweden instellen) werkt hier nu ook! Eerst wat problem: geen dig. tv beeld! Probleem: een dvb-c tuner programmeert nooit de sleutel op je tv kaart(is maar eenmalig). Eenmalig de tv kaart in een settopbox van iemand anders doen met dezelfde tv provider & pakket en het probleem is opgelost.
Tv kaart in alphacrypt modele steken en vervolgens in de tv doen. Kanalen zoeken en klaar!
Let op: zet bij de instellingen van de dvb-c tuner de functie 'aut. updates' uit, anders kun je elke dag opnieuw je zenders instellen.
Nu ik eindelijk een pixel-perfect exemplaar van de P42G10E heb, kan ik eindelijk lekker gaan spelen met de functies.
Wat ik ik tegen ben gekomen is dat ik gewoon zonder aplphacrypt module mijn hele DVB-C aanbod kan ontvangen, met de simple truc door landinstellingen op zweden te zetten. _/-\o_
mijn kabeleaar is CAIW, zij doen ook een test met DVB_T via de kable, de kwaliteit hiervan is echter wel minder dan die van de DVB-C.
De kwaliteit van de zenders is nu zelfs beter dan als ik via de IR-Fox kijk, ook kan ik nu zelf de gratis HD zender 'myZen.tv' ontvangen en bekijken, erg relaxt :P.

Het is me helaas nog niet gelukt om video's af te spelen via de SD-kaart. heeft iemand hier tips voor? Ik heb wel de map structuur gebruikt die WIKI me voorschotelt, maar het lukt me nog steeds niet.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:28
renbull schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:11:
[...]
mijn kabeleaar is CAIW, zij doen ook een test met DVB_T via de kable, de kwaliteit hiervan is echter wel minder dan die van de DVB-C.
DVB-T via de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ja, dit heeft volgens mij alleen maar met de codering/decodering modulatie van het signaaal te maken volgens mij. Omdat veel tv's tegenwoording een ingebouwde DVB-Tuner hebben kan dit wel handig zijn.

DVB-T gebruikt COFDM modulation.
DVB-C gebruikt QAM modulation

[ Voor 11% gewijzigd door renbull op 23-06-2009 09:23 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
renbull schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:11:
[...]

Nu ik eindelijk een pixel-perfect exemplaar van de P42G10E heb, kan ik eindelijk lekker gaan spelen met de functies.
Wat ik ik tegen ben gekomen is dat ik gewoon zonder aplphacrypt module mijn hele DVB-C aanbod kan ontvangen, met de simple truc door landinstellingen op zweden te zetten. _/-\o_
De kwaliteit van de zenders is nu zelfs beter dan als ik via de IR-Fox kijk, ook kan ik nu zelf de gratis HD zender 'myZen.tv' ontvangen en bekijken, erg relaxt :P.

Het is me helaas nog niet gelukt om video's af te spelen via de SD-kaart. heeft iemand hier tips voor? Ik heb wel de map structuur gebruikt die WIKI me voorschotelt, maar het lukt me nog steeds niet.
Het is mij gelukt op de V10 een video bestand in avi af te spelen.
Dit was een normaal divx bestand, ik had zelf ook verschillende speciale formaten geconverteerd naar verschillende formaten om eens te testen wat hij kon afspelen maar niets werkte.
Ook niet als ik zelf converteerde naar DIVX of MPEG2 of ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
fooraap schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:34:
[...]

Het is mij gelukt op de V10 een video bestand in avi af te spelen.
Dit was een normaal divx bestand, ik had zelf ook verschillende speciale formaten geconverteerd naar verschillende formaten om eens te testen wat hij kon afspelen maar niets werkte.
Ook niet als ik zelf converteerde naar DIVX of MPEG2 of ....
De V10 ondersteund idd "VIERA Image Viewer via SD (AVCHD, DivX en JPEG)"
De G10 ondersteund echter "VIERA Image Viewer via SD (AVCHD en JPEG)"
Dit is volgens de panasonic website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
...Ik krijg nu als vervangend apparaat de 42PX10 aangeboden, maar sorry, dat ding is toch wel katslelijk met dat goedkope shiny plastic :{ Er van uitgaand dat hij langer meegaat dan mijn vorige plasmascherm (2 jaar) staat zo'n ding toch een geruime tijd in je huiskamer.
Als jij kunt hardmaken dat hij kwa design een stuk minder hoogwaardig is en dat dit voor jou een van de redenen was om voor dat toestel te kiezen, dan heb je natuurlijk wel een poot om op te staan. Maar ik denk dat je dit niet voor de rechter moet willen uitvechten, want daar word je niks wijzer van voor zo'n bedrag. Ik zou gewoon bij Panasonic proberen om het op hun servicegevoel te spelen. Als ik de berichten her en der zo lees zouden ze een prima service moeten hebben, dus dan zou het raar zijn wanneer ze bij jou ineens zo een houding zouden aannemen.

Gewoon netjes blijven en geen van de medewerkers aanvallen, maar wel duidelijk aangeven dat jij er een naar gevoel aan over gehouden hebt, omdat je nu met een toestel in je maag zit waar jij niet voor hebt gekozen en wat jij niet mooi vindt. En dat je liefst je eigen toestel terug zou willen, maar als dat niet zou kunnen, wel bereid bent om bij te betalen voor een duurder toestel zodat jullie allebei water bij de wijn doen. Dan geef je ze in ieder geval een opening in het geval het echt niet mogelijk is om jouw eigen tv terug te bezorgen (opzich raar natuurlijk, maar sommige bedrijven richten hun reparatieservice op die manier in).

Ik heb ook een keer een probleem gehad met een Samsung monitor op de zaak die ze omruilden voor een bekrast exemplaar. Eerst vonden ze dat heel normaal en was er niks aan te doen, na een boos mailtje kwamen er allerlei excuses van wat kennelijk de hoogste pief van de reparatieservice was en werd toch m'n eigen monitor gerepareerd terugbezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik krijg nu als vervangend apparaat de 42PX10 aangeboden, maar sorry, dat ding is toch wel katslelijk met dat goedkope shiny plastic :{ Er van uitgaand dat hij langer meegaat dan mijn vorige plasmascherm (2 jaar) staat zo'n ding toch een geruime tijd in je huiskamer.

Lijkt me eerder een service-vraagje dan juridisch. Ik vind het al een nette oplossing van Panasonic, maar begrijp je bezwaar mbt het ontwerp. Ik denk alleen niet dat je veel andere voorbeelden gaat vinden van wat je precies kan verwachten van Panasonic. Dat zal denk ik per geval verschillen. Doe gewoon je verhaal en zeg dat je het een heel redelijk voorstel vindt, maar dat je bezwaar hebt tegen het ontwerp van de TV. Denk dat het forum hier weinig voor je kan betekenen en dat je het zelf met Panasonic moet uitonderhandelen.

Na 2 jaar een vervangend toestel aangeboden krijgen vind ik overigens een hele nette oplossing. Kunnen een hoop bedrijven nog van leren.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Bedankt voor de tips/ideeën allen.

Ik ga er geen rechtzaak van maken ofzo, dat is het me niet waard. Maar ik ga wel voorstellen of het mogelijk is voor een duurder model te gaan met bijbetaling. Is dat niet mogelijk dan gaat de 42PX10 op marktplaats en koop ik zelf wel een andere :).

@ shiver23: een nette oplossing misschien, maar als je leest hoeveel exemplaren van de 42PV70 zijn uitgevallen met verticale strepen in het beeld, dan kan ik me indenken dat ze wat makkelijk zijn om een vervangend toestel aan te bieden. De service weegt dat nog een beetje op tegen een gebrekkige kwaliteit van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk persoonlijk zelfs dat ze er wel blij mee zijn als jij bij wilt betalen...

Verschil in productiekosten zal niet zo heel erg groot zijn, en zodoende kunnen ze een deel van het verlies "terugwinnen" terwijl jij ook beter af bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Iemand enig idee waar ik specs van de TX-P42S10E kan vinden? krijg niets op de panasonic site -O-

[ Voor 175% gewijzigd door iNFiNiTY- op 23-06-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

iNFiNiTY- schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:06:
Iemand enig idee waar ik specs van de TX-P42S10E kan vinden? krijg niets op de panasonic site -O-
http://panasonic.nl/html/...verview/135134/index.html
Hier misschien?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Je bent geweldig :)

Zonder de S op het einde is hij dus niet te vinden. :(

[ Voor 52% gewijzigd door iNFiNiTY- op 23-06-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
ja klopt, heb navraag gedaan.

De TX-P42S10ES is in het zilver en de TX-P42S10E is de zwarte uitvoering exclusief voor de winkelketen Media Markt. Zilver is overal verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxie_s schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:15:
Ben heel erg aan het twijfelen tussen de Samsung LE52B750 en Panasonic P50V10. Het grootste problemen zijn de verschillen tussen plasma en LCD.

Nu heb ik vorige week de kans gehad om mijn Xbox360 te testen op een 42V10 en LE46B650 (de andere modellen waren er niet). Helaas 2 domme fouten gemaakt tijdens het testen waardoor ik hier nu hopelijk antwoorden vind.

Bij de Panasonic, tijdens het spelen van Fallout 3, vielen de phosphor (??) op. Hiermee bedoel ik dat tijdens het snel ronddraaien in First person de gebouwen een nagloei hadden. Ook een gele bus had een na gloei als ik snel rondraai. Op zich storend als je er op let maar niet onoverkomelijk.

Wat ik wel heel storend vond was dat het vizier van mijn geweer (soort kleine U op het einde van de loop) een soort glitch had (bovenkant van de U schokte ten op zichten van de onderkant). Nu weet ik (ondertussen) dat de V10 extra beelden maakt om een hogere frequentie te halen wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit gedrag. Heb helaas niet getest op game mode (dom).

Concreet zoek ik dus bevestiging dat dit gedrag niet zichtbaar is als de V10 in game mode staat. Zou iemand met een V10 dit kunnen testen?
Ik heb alleen games gespeeld op de TX-P50G10 en dan op de "game mode".
Deze moet hetzelfde zijn als op de V-series. Gamen is VET op Panasonic NEO PDP !!!!!!!!!!
Ik ken geen enkele LCD tv die de snelle acties kan bijbenen. De Panasonic kent een release tijd van 0,001ms en zeker met de "game modus" aan, zie ik absoluut geen glitch en enige vorm van delay.
Ik heb mijn Wii en X-BOX aangesloten (X-Box is uiteraard veel mooier), maar ben zeker ook benieuwd naar de PS3 in Full HD. Jammer dat de 58" nog erg duur is, want dan is het echt coooooooooooooooool :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
mooi prijsje bij Aabatron voor de 42G10. Als andere shops hier ook in meegaan dan is het voor mij duidelijk, dan ga ik voor de G10. Imho is een verschil van bijna 600 euro tussen de G10 en de V10 veel te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

MadBear schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:35:
mooi prijsje bij Aabatron voor de 42G10. Als andere shops hier ook in meegaan dan is het voor mij duidelijk, dan ga ik voor de G10. Imho is een verschil van bijna 600 euro tussen de G10 en de V10 veel te veel.
Dat is zeker een mooi prijsje. En het is zeker een mooie TV ik geniet er nog steeds van als ik weer een HD Film/Serie zit te kijken. Maar pas op met garantie voorwaarden etc. het is al vaker gezegd. Maar zorg er voor dat je de volle 2 jaar onsite panasonic garantie hebt. De garantie voorwaarden zijn uitstekend bij pananasonic. maar niet bij parallel geimporteerde modellen. Sommige website kunnen dus niet de volledige 2 jaar bieden. In mijn optiek is dat wel een paar tientjes meer waard.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:50:
[...]

Ik heb alleen games gespeeld op de TX-P50G10 en dan op de "game mode".
Deze moet hetzelfde zijn als op de V-series. Gamen is VET op Panasonic NEO PDP !!!!!!!!!!
Enthousiast?
Als andere shops hier ook in meegaan dan is het voor mij duidelijk, dan ga ik voor de G10. Imho is een verschil van bijna 600 euro tussen de G10 en de V10 veel te veel.
Ik dacht dichter bij 500. Krijg je wel een mooi design en 24p Smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:41:
[...]

Dat is zeker een mooi prijsje. En het is zeker een mooie TV ik geniet er nog steeds van als ik weer een HD Film/Serie zit te kijken. Maar pas op met garantie voorwaarden etc. het is al vaker gezegd. Maar zorg er voor dat je de volle 2 jaar onsite panasonic garantie hebt. De garantie voorwaarden zijn uitstekend bij pananasonic. maar niet bij parallel geimporteerde modellen. Sommige website kunnen dus niet de volledige 2 jaar bieden. In mijn optiek is dat wel een paar tientjes meer waard.
Ik dacht dat bij Panasonic de garantie Europees is.

Moet dus niet uitmaken voor welk land het model bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:50:
De Panasonic kent een release tijd van 0,001ms en zeker met de "game modus" aan, zie ik absoluut geen glitch en enige vorm van delay.
Release tijd? Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
@POLK HIGH

Bedankt voor de reactie (je heel enthousiaste reactie :) ) maar ik zoek bevestiging of onderstaande gedrag niet verschijnt bij de V10 in game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

mrc16 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 15:19:
ja klopt, heb navraag gedaan.

De TX-P42S10ES is in het zilver en de TX-P42S10E is de zwarte uitvoering exclusief voor de winkelketen Media Markt. Zilver is overal verkrijgbaar.
Mja, ik had de zilvere in een andere winkel gezien maar alles wat ik heb is zwart, dus heb ik de zwarte genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 18:11
Ik krijg "Product ID 22682 not found!" te zien. Als ik handmatig in de shop zoek zie ik ook geen G10 erbij staan. Was dus of een foutje of het is nu al uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n 46G10 nu anderhalve week. Is het verstandig te wachten met het aansluiten van m'n Playstation (ivm inbranden) of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Misschien zit ik er wel helemaal naast, maar als een winkel zo'n website heeft krijg ik er de kriebels van!
En de tv hebben ze ondertussen niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe schermen van Panasonic zijn gelanceerd met de nieuwe marketing kreet 'NeoPDP'.
Wat is het verschil qua kwaliteit van de schermen in vergelijking met de 2008 modellen:
TH-46PZ85 koopt je tegenwoordig rond de 1150 euro. En een Panasonic TX-P46G10 voor zo'n 1250euro.
Zullen jullie altijd voor het laatste model gaan? Of toch kiezen voor een model 2008?

TH-46PZ85 vs TX-P46G10?

Ik heb een lichte woning (overal ramen), ik kreeg het advies om geen Panasonic plasma te kopen, maar een LCD scherm (Sony KDL-46W5500)..dit vanwege de reflectie. Een plasma is overdag met licht net een spiegel. Iemand ervaring hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:33:
De nieuwe schermen van Panasonic zijn gelanceerd met de nieuwe marketing kreet 'NeoPDP'.
Wat is het verschil qua kwaliteit van de schermen in vergelijking met de 2008 modellen:
TH-46PZ85 koopt je tegenwoordig rond de 1150 euro. En een Panasonic TX-P46G10 voor zo'n 1250euro.
Zullen jullie altijd voor het laatste model gaan? Of toch kiezen voor een model 2008?

TH-46PZ85 vs TX-P46G10?

Ik heb een lichten woning met veel ramen, ik kreeg het advies om geen Panasonic plasma te kopen, maar een LCD scherm (Sony KDL-46W5500)..dit vanwege de reflexie. Een plasma is overdag met licht net een spiegel. Iemand ervaring hiermee??
Ja,
de glasplaat voor het scherm weerkaatst idd redelijk veel licht. een beetje storend als je bv tv kijkt met een terwijl je met je rug naar een lichte muur zit. dan zie je de lichte muur terug in je plasma. LCD heeft hiet geloof ik minder last van, maar deze heeft weer meer last van beeldvervuiling als het licht er direct op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een G10 en totaal geen last van weerkaatsing. De V10 heeft hier wel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19
Dlocks schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:29:
[...]

Ik krijg "Product ID 22682 not found!" te zien. Als ik handmatig in de shop zoek zie ik ook geen G10 erbij staan. Was dus of een foutje of het is nu al uitverkocht.
Hmmz, helaas. Had m nog niet besteld hoor, vond m via Kieskeurig. Daar staat die prijs (907 euro) voor de 42G10 nog wel, maar het zal wel een foutje zijn geweest van de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Gisteren mijn 50G10 en de panasonic pt-sc870 cinema set ontvangen.. Echt pracht combi :)

Ik ben me er bewust van dat je de eerste +/- 200uur voorzichtig moet doen qua contrast enzo....

Maar wat is een mooie instelling hiervoor? Op de waarde 35 is dat te fel of niet?

En als ik hem op eco-mode zet dan wordt ie (overdag) juist superfel... moet ik deze modus uitschakelen in de eerste maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Dacide schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:01:
Gisteren mijn 50G10 en de panasonic pt-sc870 cinema set ontvangen.. Echt pracht combi :)

Ik ben me er bewust van dat je de eerste +/- 200uur voorzichtig moet doen qua contrast enzo....

Maar wat is een mooie instelling hiervoor? Op de waarde 35 is dat te fel of niet?

En als ik hem op eco-mode zet dan wordt ie (overdag) juist superfel... moet ik deze modus uitschakelen in de eerste maanden?
Contrast en brightness de eerste 200u niet hoger dan 40%-50%. Ik neem aan dat de contrastslider van 0 tot 60 gaat dus niet hoger dan 30 dan.

Eco mode zou ik altijd uitzetten.

Eerste 200u ook zien dat alles volledig beeldvullend wordt weergegeven en geen statische beelden uren na mekaar op laten staan. Ik raad je aan om zo'n break-in dvd te runnen als je niet aan het kijken bent. Zo zit je sneller aan die 200u.

[ Voor 19% gewijzigd door CobraX op 24-06-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:30
Heb ik allemaal niet gedaan bij mijn 42v10 en ik heb helemaal nergens last van..
Volgens mij zijn dit soort dingen niet meer echt van toepassing op de huidige plasmas van panasonic!
Heb de tv gekocht om films te kijken en niet om op te voeden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Deepeej schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:00:
Heb ik allemaal niet gedaan bij mijn 42v10 en ik heb helemaal nergens last van..
Volgens mij zijn dit soort dingen niet meer echt van toepassing op de huidige plasmas van panasonic!
Ik ga het toch doen. Heb het ook gedaan bij de PZ80 van m'n ouders. Als je een nieuwe auto koopt, ga je de eerste 1000-2000 km toch ook niet in 't rood op de toerenteller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:30
Nee maar rood ga ik nooit op mijn toerenteller dat is na 2000 km nog steeds niet goed voor je motor!!

Maar natuurlijk mag je het altijd doen maar het is niet nodig dat wil ik alleen maar zeggen!

[ Voor 32% gewijzigd door Deepeej op 24-06-2009 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Deepeej schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:53:
Nee maar rood ga ik nooit op mijn toerenteller dat is na 2000 km nog steeds niet goed voor je motor!!

Maar natuurlijk mag je het altijd doen maar het is niet nodig dat wil ik alleen maar zeggen!
Jup net zoals constant met zwarte balken kijken of heel vaak en lang statische beelden tonen ook niet goed is voor je plasma. Dat staat zelfs in de manual. :)

Het is ook algemeen bekend dat de eerste 200u de kans op een burn-in het grootst is. Wat is 200u voorzichtig zijn nu, als je er daarna 10j plezier van hebt?

[ Voor 17% gewijzigd door CobraX op 24-06-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
CobraX schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:40:
Als je een nieuwe auto koopt, ga je de eerste 1000-2000 km toch ook niet in 't rood op de toerenteller?
Jawel. Je moet hem ook fatsoenlijk inrijden dus gaan met de banaan!

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 24-06-2009 17:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, alles leuk en aardig, maar als de zon een beetje schijnt, en ik zou die brightness/contrast zo laag laten staan zie ik geen reet...

Dan gaat ie maar wat korter mee, maar ik ga niet naar een 'zwart' scherm zitten kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
MikeyMan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:00:
Mjah, alles leuk en aardig, maar als de zon een beetje schijnt, en ik zou die brightness/contrast zo laag laten staan zie ik geen reet...

Dan gaat ie maar wat korter mee, maar ik ga niet naar een 'zwart' scherm zitten kijken...
Daarvoor bestaan er gordijnen of rolluiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Nu online
CobraX schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:03:
[...]

Daarvoor bestaan er gordijnen of rolluiken. ;)
yeah right.. een gordijn of rolluik voor je tv, zie je helemaal niks meer ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 20:24

Entity

9000rpm

Ferry34 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 23:57:
[...]

[...]
Om hier even op terug te komen, zijn er mensen die het probleem met de verdwijnende kanalen met Alphacrypt op Ziggo hebben weten op te lossen? Ik heb mijn Alphacrypt sinds donderdag en moet iedere dag opnieuw kanalen zoeken, wordt er gefrustreerd van :(

De beschrijving hierboven van Kieskeurig heeft het over een functue "Aut. updates" maar die kan ik in mijn 42G10 simpelweg niet vinden. Ook in de handleiding staat daar niks over in... Waar o waar zit die optie?

Ben op het punt om de Alphacrypt de deur uit te doen. Op deze manier is het geen werken... Heel erg jammer, dan maar een losse HD decoder er weer bij. Ik had gehoopt dat dit niet meer hoefde met de Alphacrypt maar de combinatie met mijn TV lijkt niet te werken.

Als er iemand de gouden tip heeft, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadBear schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:57:
[...]

Hmmz, helaas. Had m nog niet besteld hoor, vond m via Kieskeurig. Daar staat die prijs (907 euro) voor de 42G10 nog wel, maar het zal wel een foutje zijn geweest van de shop.
Zag het gisteravond ook. Meteen besteld, vanmorgen per mail bevestigd gekregen. Ik haal hem as woensdag op in Harderwijk, inclusief verwijderingsbijdrage voor 915 euro de 42G10, buitenkansje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37
Entity schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:06:
Ben op het punt om de Alphacrypt de deur uit te doen. Op deze manier is het geen werken... Heel erg jammer, dan maar een losse HD decoder er weer bij. Ik had gehoopt dat dit niet meer hoefde met de Alphacrypt maar de combinatie met mijn TV lijkt niet te werken.

Je moet toch beter zoeken denk ik?
Zie ook de info uit deze posting: [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2
Om de volgende dag niet weer alles opnieuw in te stellen, heb ik de autoupdate van de kanalen uit gezet. Dit werd hier door enkele al aan gegeven. Nu houd hij dus de zenders ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De beschrijving hierboven van Kieskeurig heeft het over een functue "Aut. updates" maar die kan ik in mijn 42G10 simpelweg niet vinden. Ook in de handleiding staat daar niks over in... Waar o waar zit die optie?
In de Engelse handleiding hebben ze het bijvoorbeeld over de “Auto Update Search in Standby” functie die weliswaar opzoek gaat naar nieuwe software, maar misschien bedoelt men juist die functie. Heb je die al eens geprobeerd om uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

The_Doman schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:46:
[...]

Je moet toch beter zoeken denk ik?
Zie ook de info uit deze posting: [Plasma] Panasonic 2009 - C, X, S, G, V en Z serie, deel 2

[...]
Dat heb ik zeker wel gelezen, maar HOE zet ik de auto update van kanalen uit?? Ik kan nergens zo'n optie vinden, ik zal er vast overheen kijken, maar kun je precies aangeven onder wel menu en welke optie ik dit kan vinden?

/edit:
ArChie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:21:
[...]

In de Engelse handleiding hebben ze het bijvoorbeeld over de “Auto Update Search in Standby” functie die weliswaar opzoek gaat naar nieuwe software, maar misschien bedoelt men juist die functie. Heb je die al eens geprobeerd om uit te zetten?
Die optie had ik inmiddels ook gevonden en uitgeschakeld. Of dat de juiste optie is, weet ik pas morgen, aangezien ik hem vandaag pas uitgezet heb.

[ Voor 32% gewijzigd door Entity op 24-06-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Entity schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:22:
Die optie had ik inmiddels ook gevonden en uitgeschakeld. Of dat de juiste optie is, weet ik pas morgen, aangezien ik hem vandaag pas uitgezet heb.
Afwachten dan maar. Ook kom ik in de Nederlandse handleiding nog de volgende uitspraak tegen:
"Stel Frequentie, Symboolklasse en Netwerk-ID bij voorkeur in op "Auto""

Ik neem aan dat je dit advies genegeerd hebt aangezien dat in Nederland niet of slecht werkt. In Nederland is het juist de bedoeling om die gegevens wel in te voeren. Minimaal de netwerk ID en de netwerk frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

ArChie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:33:
[...]

Afwachten dan maar. Ook kom ik in de Nederlandse handleiding nog de volgende uitspraak tegen:
"Stel Frequentie, Symboolklasse en Netwerk-ID bij voorkeur in op "Auto""

Ik neem aan dat je dit advies genegeerd hebt aangezien dat in Nederland niet of slecht werkt. In Nederland is het juist de bedoeling om die gegevens wel in te voeren. Minimaal de netwerk ID en de netwerk frequentie.
Inderdaad, al die zaken moet je handmatig invullen, anders krijg je sowieso geen of weinig kanalen gevonden. Die instellingen zijn echter alleen van toepassing als je zenders gaat zoeken. Zodra je zenders hebt gevonden en je gaat dan terug naar dat menu, staat alles weer op auto (hij onthoudt dus die instellingen ook niet, maar je hebt dat dus alleen nodig als je zenders gaat zoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
[...]

Om hier even op terug te komen, zijn er mensen die het probleem met de verdwijnende kanalen met Alphacrypt op Ziggo hebben weten op te lossen? Ik heb mijn Alphacrypt sinds donderdag en moet iedere dag opnieuw kanalen zoeken, wordt er gefrustreerd van :(

Vind je TV ook DBV-C kanalen als je de Alphacrypt niet in de tv hebt zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als zo'n plasma scherm upscaled naar 1080p,zoiets gebeurt automatisch toch?Tis niet zo dat je daar ergens iets voor moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:12:
Als zo'n plasma scherm upscaled naar 1080p,zoiets gebeurt automatisch toch?Tis niet zo dat je daar ergens iets voor moet instellen?
Zo'n scherm heeft gewoon een native resolutie... Alles wat erin gaat moet dus omgevormd worden naar deze resolutie... En dat gaat inderdaad automatisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het verstandig is om na anderhalve week al een Playstation aan te sluiten (ivm inbranden)?
Nog een vraag; laten jullie je tv altijd op stand-by staan of zetten jullie m echt helemaal uit met de knop op het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:41:
Weet iemand of het verstandig is om na anderhalve week al een Playstation aan te sluiten (ivm inbranden)?
Nog een vraag; laten jullie je tv altijd op stand-by staan of zetten jullie m echt helemaal uit met de knop op het toestel?
Gewoon aansluiten en lekker spelen! Je hebt al 1,5 week gemist ;) Zorg er gewoon voor dat je contrast zoals al zo vaak aangeven niet hoog staat.(Met name de 1e 200 uur tijdens de inspeel periode) Ik heb een v10 en gebruik de xbox vaak, nergens last van gehad nog steeds. Geen retentie of inbranden. Ik heb hem altijd op standby staan. Dat heb ik met alles overigens. Alleen als we echt langdurig weggaan zet ik alles uit. (Vakanties e.d.)

[ Voor 16% gewijzigd door phemelrijk op 25-06-2009 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

phemelrijk

Wat is dat dan ?

MikeyMan schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:14:
[...]

Zo'n scherm heeft gewoon een native resolutie... Alles wat erin gaat moet dus omgevormd worden naar deze resolutie... En dat gaat inderdaad automatisch...
Ik vroeg me nog af,,,het input signaal blijft wel op 576P staan toch., Dat zie je als je op info drukt. Kun je ook ergens zien of de tv op 1080P upscaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
phemelrijk schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:59:
[...]

Ik vroeg me nog af,,,het input signaal blijft wel op 576P staan toch., Dat zie je als je op info drukt. Kun je ook ergens zien of de tv op 1080P upscaled?
Dat doet ie standaard als de input kleiner is dan 1080.
Anders zou je een heel klein gevuld vlak (de resolutie van 576p) hebben op je tv en is de rest zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd aan.

Je bespaart 1-2 Euro (per jaar!) als je hem uitzet.

Luister niet naar die praatjes van de consumentenbond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:32:
[...]

Altijd aan.

Je bespaart 1-2 Euro (per jaar!) als je hem uitzet.

Luister niet naar die praatjes van de consumentenbond...
Mijn eerste reactie is om dit tegen te spreken, maar dat kwam omdat mijn tv hoek 40W in standby verbruikte (waarbij 26W door de UPC box... exceptioneel veel dus).

Een 42V10 zou 0,4W in standby verbruiken. Dat zijn waardes die zeer zeer acceptabel zijn. Ik heb zelf een schakelaar om mijn complete tv hoek uit te zetten, maar met een dergelijke standby verbruik zou ik me niet snel druk maken inderdaad.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij eigenlijk meer om de levensduur van het scherm (en het knopje). Maar ik hoor al dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 10:44:
[...]

Mijn eerste reactie is om dit tegen te spreken, maar dat kwam omdat mijn tv hoek 40W in standby verbruikte (waarbij 26W door de UPC box... exceptioneel veel dus).

Een 42V10 zou 0,4W in standby verbruiken. Dat zijn waardes die zeer zeer acceptabel zijn. Ik heb zelf een schakelaar om mijn complete tv hoek uit te zetten, maar met een dergelijke standby verbruik zou ik me niet snel druk maken inderdaad.
Precies.

Als hij 18 uur per dag uitstaat dan verbruikt hij dus 18x0,4=7,2=0,0072kwh per dag=2.6kwh per jaar.
Maal 23 cent is dat dus MINDER dan een Euro!

Ook dat hele gedoe rond plasma schermen is zowiezo te bizar voor woorden. Een goed afgestelde 42 incher verbruikt ongeveer 250 watt, en de 2009 en 10 modellen nog minder.

6 uurtjes kijken is dus 1.5 kwh. 10 kwh per week dus. Mijn wasmachine en droger zitten daar al overheen... Ruim. Dus nog niet eens meegerekend de koel./vriescombi, verlichting en alle ander zaken.

Je moet met sommige apparatuur natuurljk wel opletten. Vooral als ze in standby verdacht warm worden of toevallig een harde schijf hebben die rondjes blijft draaien. (wat me HEEL sterk lijkt....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:12:
Gebeurt automatisch ja. 't Is zoals Ossi zegt. Als je een 576p input zou hebben en hij zou niet upscalen zie je slechts een klein gedeelte van het scherm dat gevuld is. Let wel op, upscalen wil niet altijd zeggen dat het beeld volledig gevuld is. Veel bluray films (1080p) hebben een effectieve resolutie van 1920x8xx (geloof 844) waardoor je dus zwarte horizontale balken krijgt i.p.v. de volledige 1080p (1920x1080) resolutie.

En als dit gaat over de HD Digicorder van Telenet. Bij instellingen -> digicorder -> (geloof) beeld voor 720p of 1080i kiezen (1080p kan niet). Hier staat hij op 720p.
Gewoon spelen in game mode, maar contrast & brightness niet te hoog zetten de eerste 200u (max op 50%). Wat ik ook nog zou doen, is de eerste 200u zien dat je geen 4u aan een stuk speelt met een radartje constant op dezelfde plaats.

Ik zet m'n TV altijd volledig uit. Heb zo'n on/off schakelaar op m'n stekkerblok waarmee ik alles (incl. HD Digicorder van Telenet) uitzet. Ik zie het nut niet in van hem in standby mode te zetten. Het is een kleine moeite om gewoon de knop in te drukken om de TV aan te zetten en je bespaart er trouwens een beetje mee. Standby mode is m.a.w. gewoon gemaakt voor luie mensen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:34:
[...]

Standby mode is m.a.w. gewoon gemaakt voor luie mensen. :p
In dat geval koop ik zo een stekkerblok met AB.

Dan zet ik de boel uit maar blijf ik lekker toch lui! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:42:
[...]

In dat geval koop ik zo een stekkerblok met AB.

Dan zet ik de boel uit maar blijf ik lekker toch lui! >:)
amen! _/-\o_

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als dit gaat over de HD Digicorder van Telenet. Bij instellingen -> digicorder -> (geloof) beeld voor 720p of 1080i kiezen (1080p kan niet). Hier staat hij op 720p.

Pff,dat heeft tegenwoordig nogal iets te betekenen zenneh,als ik telenet digital kijk naar bv VTM en daarna naar VTMHD zap,is het beeld daar altijd zonder zwarte balken.Hoe komt dit dan?Das ook zo bij de andere hd zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zet jem op 720 ipv 1080i?Zie jij daar verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Laatst online: 18:11
Deepeej schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:00:
Precies, ik doe ook niet mee aan die onzin. Zolang in de handleiding helemaal niets staat over eerst 200 uur inspelen ga ik niet eigenwijs tegen het advies van Panasonic in 200 uur inspelen. Gewoon gebruiken en naar beeld kijken zoals ik het mooi vind. Niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren keek ik naar Transformers (gewone dvd) en toen viel me op dat een deel van de ondertiteling in de zwarte balk stond. Nou kan ik met de zoom functie die balken wel weg krijgen, maar dan ben ik dus ook een deel van de ondertiteling kwijt. Heeft dit iets met instellingen van de dvd speler te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:11:

Pff,dat heeft tegenwoordig nogal iets te betekenen zenneh,als ik telenet digital kijk naar bv VTM en daarna naar VTMHD zap,is het beeld daar altijd zonder zwarte balken.Hoe komt dit dan?Das ook zo bij de andere hd zenders
Mja dat is de kloterij aan Telenet DigitalTV nl. de losse set-op box (de HD Digicorder). Dan zit je een beetje vast aan de scaling mogelijkheden van de HD Digicorder (ofwel vechten ze met die van de Panasonic). Had liever gehad dat je de DVB-C tuner van de Panasonic TV kon gebruiken. Soit hier zijn de instellingen van de HD Digicorder en de PZ80 van m'n ouders (en binnenkort ook die van m'n V10 normaal gezien).

HD Digicorder: 720p, 16:9 en Automatisch (bij aanpassing bij 4:3) en op de Panasonic afstandsbediening op de Aspect Ratio knop drukken en die op Auto zetten. Dat lijkt mij so far de beste oplossing.
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:16:
Waarom zet jem op 720 ipv 1080i?Zie jij daar verschil in?
Daar zit een redenering achter, alleen weet ik niet of ze klopt. Ik ga ervan uit dat telenet voor gewone digitale zenders een 576p signaal doorstuurt naar de HD Digicorder en een 720p signaal voor HD zenders. Als je dan in de HD Digicorder zegt dat hij er een 1080i signaal (de i van interlaced) van moet maken dan gaat hij dit doen en dat 1080i signaal doorsturen naar de TV. De TV is echter 1080p en zal dat 1080i signaal moeten omzetten naar 1080p. Wel laat Panasonic nu net bekend staan voor hun slechte omzetting van interlaced signalen (dus alles wat eindigt op een i) naar progressive signalen (alles wat eindigt op een p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand zijn ervaring geven m.b.t. reflectie van de G10 (G15) ?

Morgen of zaterdag een LCD of plasma kopen. Twijfel echt tussen een KDL-W5500 en TX-P42G10. Zal voornamelijk gebruikt worden voor 'gewone televisie' (Ziggo HD - Humax), dvd's(upscalling) en streamen van HD-films (media-box).

Ik heb een vrij lichte woning... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24

Simkin

Bzzzzz

Ik heb een G10 en heb geen last van reflectie. Mijn plasma staat op een hoek van 90 graden tov mijn ramen op een afstand van 1 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Entity schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 07:49:
Inderdaad, al die zaken moet je handmatig invullen, anders krijg je sowieso geen of weinig kanalen gevonden. Die instellingen zijn echter alleen van toepassing als je zenders gaat zoeken. Zodra je zenders hebt gevonden en je gaat dan terug naar dat menu, staat alles weer op auto (hij onthoudt dus die instellingen ook niet, maar je hebt dat dus alleen nodig als je zenders gaat zoeken).
Maar heb je ondertussen vandaag de TV al aangehad en heeft die instellingen geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:28:
Kan iemand zijn ervaring geven m.b.t. reflectie van de G10 (G15) ?

Morgen of zaterdag een LCD of plasma kopen. Twijfel echt tussen een KDL-W5500 en TX-P42G10. Zal voornamelijk gebruikt worden voor 'gewone televisie' (Ziggo HD - Humax), dvd's(upscalling) en streamen van HD-films (media-box).

Ik heb een vrij lichte woning... :-)
Tja dat is toch lastig vindt ik. Ik heb een G10 welke dicht bij een raam staat. De reflectie is niet zo'n probleem. Maar met dit mooie weer is het overdag niet te doen zonder de gordijnen dicht te doen.
Of de zon moet gunstig bij jouw staan. Ik zelf vind dit niet zo erg. Zo vaak komt het niet voor dat ik overdag kijk (toevallig deze week omdat ik ziek was).
'S avonds is het beeld echt prachtig. Naar mijn mening mooier dan een LCD.
Maar je moet het zelf goed bekijken in de winkel, en eventueel afspreken dat je de TV terug mag brengen als het niet te doen is. Bij de MM kan dit sowieso in 14 dagen. Zo heeft iemand anders op dit forum uiteindlijk ook voor een LCD gekozen.
Succes met je beslissing en je aankoop.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
DarkSide schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:39:
[...]

Tja dat is toch lastig vindt ik. Ik heb een G10 welke dicht bij een raam staat. De reflectie is niet zo'n probleem. Maar met dit mooie weer is het overdag niet te doen zonder de gordijnen dicht te doen.
Of de zon moet gunstig bij jouw staan. Ik zelf vind dit niet zo erg. Zo vaak komt het niet voor dat ik overdag kijk (toevallig deze week omdat ik ziek was).
'S avonds is het beeld echt prachtig. Naar mijn mening mooier dan een LCD.
Maar je moet het zelf goed bekijken in de winkel, en eventueel afspreken dat je de TV terug mag brengen als het niet te doen is. Bij de MM kan dit sowieso in 14 dagen. Zo heeft iemand anders op dit forum uiteindlijk ook voor een LCD gekozen.
Succes met je beslissing en je aankoop.
LCD in de volle zon werkt ook voor geen meter. 's Morgens vroeg kan ik thuis geen tv kijken want je kan het scherm niet zien als de gordijnen open zijn.
Ik heb een Samsung A552 LCD tv, maar als ik overdag tv kijk zie ook dat die een stuk minder presteerd.
Ik heb bijvoorbeeld een boek liggen op tafel (vrij lichte kaft) dat zie ik dan weerspiegeld terug (dof scherm geen glasplaat) weer terug in beeld.
Als ik ooit nog een keer echt een eigen huis heb, geen huurhuis dan sluit ik het huis hermetisch af met rolluiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, met hoogglans witte meubelen gaat dat (overdag) dus helemaal fout ;( Zowel bij plasma als bij LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:36:
[...]

Mja dat is de kloterij aan Telenet DigitalTV nl. de losse set-op box (de HD Digicorder). Dan zit je een beetje vast aan de scaling mogelijkheden van de HD Digicorder (ofwel vechten ze met die van de Panasonic). Had liever gehad dat je de DVB-C tuner van de Panasonic TV kon gebruiken. Soit hier zijn de instellingen van de HD Digicorder en de PZ80 van m'n ouders (en binnenkort ook die van m'n V10 normaal gezien).

HD Digicorder: 720p, 16:9 en Automatisch (bij aanpassing bij 4:3) en op de Panasonic afstandsbediening op de Aspect Ratio knop drukken en die op Auto zetten. Dat lijkt mij so far de beste oplossing.

[...]

Daar zit een redenering achter, alleen weet ik niet of ze klopt. Ik ga ervan uit dat telenet voor gewone digitale zenders een 576p signaal doorstuurt naar de HD Digicorder en een 720p signaal voor HD zenders. Als je dan in de HD Digicorder zegt dat hij er een 1080i signaal (de i van interlaced) van moet maken dan gaat hij dit doen en dat 1080i signaal doorsturen naar de TV. De TV is echter 1080p en zal dat 1080i signaal moeten omzetten naar 1080p. Wel laat Panasonic nu net bekend staan voor hun slechte omzetting van interlaced signalen (dus alles wat eindigt op een i) naar progressive signalen (alles wat eindigt op een p).
hmm,straks ook is zien uit te vissen8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

ArChie schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:28:
[...]

Maar heb je ondertussen vandaag de TV al aangehad en heeft die instellingen geholpen?
Ik ben net thuis en hij heeft zijn instellingen behouden! De opties onder "Systeem Menu" -> "Systeem Bijwerken" -> "Autom. bijwerken zoeken standby" uitschakelen lijkt geholpen te hebben. Hopelijk blijft het zo... Ik geloof het pas echt als het een paar dagen goed is gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu al een aantal keren gelezen dat de G10 last heeft van flikkeren. Hoe ervaren de G10 gebruikers dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar een keer proberen:

Gisteren keek ik naar Transformers (gewone dvd) en toen viel me op dat een deel van de ondertiteling in de zwarte balk stond. Nou kan ik met de zoom functie die balken wel weg krijgen, maar dan ben ik dus ook een deel van de ondertiteling kwijt. Heeft dit iets met instellingen van de dvd speler te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Section6000, hoe bedoel je flikkeren? Ik kijk nu ruim anderhalve week naar een G10 en ik heb niks vreemds kunnen ontdekken. Heeft dat soms met de eco stand te maken? Die staat bij mij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
CobraX schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:36:
Daar zit een redenering achter, alleen weet ik niet of ze klopt.
Het beeld wordt progressief opgebouwd / weergeven door het paneel. Al het geinterlaced informatie moet progessief gemaakt worden. Daar is de Panasonic niet sterk in.

Verder is SD nog steeds 576i. Daarnaast is het maar de vraag of 1080i beter is als 720p. Van datastroom zijn ze hetzelfde maar niet qua informatie. Dus dan komt hier meteen het adertje onder het gras: is de data stroom wel HD kwaliteit of niet? In het geval van niet dan wordt het nog eerst geupscaled en dan wil je niet dat het 2 keer gebeurd maar 1 keer door het beste toestel.

Daarom dat ik op mijn HD receiver ik de autoresolution gebruik. 576i = 576i en 720p = 720p.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:31:
Nog maar een keer proberen:

Dit heeeft volgens mij te maken met de manier waarop DVD omgaat met ondertitels. Kan je, naar mijn weten, dus niets aan doen.
BTW als je in gaat zoomen dan krijg je toch of vervormde mensen of je mist een stuk van de zijkanten.
Gewoon lekker kijken in de originele aspect ratio (dus met zwarte balken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er al bang voor. Gelukkig doen ze dat niet bij iedere dvd zo.
De zoom stand is idd niet ideaal. Dan maar balken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
Foxie_s schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:15:

sorry voor de herhaling ... maar morgen moet ik gekozen hebben van de vrouw, ze wordt helemaal gek van mijn getwijfel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:03
Ik wil graag weten van de mensen hier die een G10 hebben. Is het te doen om gewoon televisie te kijken dmv ziggo digitaal op 2.80 mtr kijk afstand of wordt het beeld hierdoor weer minder.

Ik wil zelf een 46 inch namelijk, maar ik wil ipv hd ook gewoon tv kijken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Gaat prima, dat kan ook met 50"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja 42" en 46" zijn net gameboyschermpjes!!(grapje!!!)
CobraX,heb effe geprobeerd met de digicorder op 720p te zetten en ik moet zeggen,ik zie eigenlijk geen verschil met 1080i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:27:
CobraX,heb effe geprobeerd met de digicorder op 720p te zetten en ik moet zeggen,ik zie eigenlijk geen verschil met 1080i
Same shit hier daarom dat ik het op 720p heb staan i.p.v. 1080i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:27:
Persoonlijk vind ik de grote schermen als de G10 of G15 helemaal niet mooi (vanaf 46 inch). Te dominant en lomp in je woonkamer. :X

In de toekomst zal ik mij mening bijstellen, want schermen worden steeds dunner en dan ook mooier!
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.