Bedankt allemaal met jullie uitleg, maar ik moet waarschijnlijk veel meer vertellen zodat jullie ook kunnen weten wat het beste voor mij uitkomt.
Ik woon in België, dus is het bij ons niet zo eenvoudig om even zonder box digitaal te bekijken via kabel.
Telenet is de enige aanbieder op dat vlak (correct me if I'm wrong) en ze zenden maar een beperkt aantal digitale kanalen via de kabel door zonder een box (CNN, BBC World, CNBC Europe, arte, France 3, Cartoon Network/TCM en TVE Int).
Dus om digitaal te kijken hebben we zowiezo ofwel een box (Belgacom, Telenet, ...) ofwel satellietaansluiting (gratis via Astra, maar weer zeer beperkt tot enkele kanalen) ofwel via kabel (maar dat is dan ook boven uitgelegd)
Dus om in België digitaal te kijken, ofwel fatsoenlijk digitaal wilt zien, dan moet je zowiezo een box kopen.
Wel hebben we thuis een sateliet aansluiting om buitenlandse kanalen, Turks vooral, te bekijken. En omdat er niet veel naar Belgische zenders wordt bekeken, kunnen we het hier ook wel hebben op analoog totdat er in België een goedkoper manier op markt wordt gebracht.
Verder wordt er niet veel naar films gekeken bij ons thuis, het is vooral normaal TV en gamen (xbox)
En als er film wordt gekeken, dan nog is het geen bluray. Gewoon een dvdke aangezien we niet zo veeleisend zijn.
Alles op een rijtje:
DVB-C = Overbodig
Full HD = Maken geen gebruik van aangezien TV kijken nog SD materiaal is en lijkt niet snel te veranderen
en films kijken is nog met DVD
Er zijn trouwens ook zeer weinig games die op 1080p draait, dus ook overbodig
Design = Maakt niet veel uit, ze lijken toch allemaal bijna hetzelfde en als je ze eenmaal thuis hebt staan,
dan is het altijd wel goed
NeoPDP = Alleen dat is natuurlijk jammer, energiezuiniger is altijd beter en beter zwart is altijd
mooi meegenomen. Maar mijn ouders betalen de rekening toch, dus voor mij maakt het niet
zoveel uit. Maar ik moet wel een deel van de plasma mee betalen.
Over een goede 3 a 4 jaar woon ik toch alleen, en kan ik me een perfecte TV halen. Dan zijn die extra's toch wel van belang, maar mijn ouders zullen het toch niet zien. Merci allemaal, ik denk dat ik mijn beslissing heb genomen. Het zal toch de 50X10 worden en diegene die ook twijfelen, kunnen net zoals mij zo'n lijstje maken. Nu eender deze week de TV gaan halen.