Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:36:
[...]

Persoonlijk vind ik de grote schermen als de G10 of G15 helemaal niet mooi (vanaf 46 inch). Te dominant en lomp in je woonkamer. :X

In de toekomst zal ik mij mening bijstellen, want schermen worden steeds dunner en dan ook mooier!
Een living dient om TV te kijken. Dus een TV mag dominant zijn daar. Als je in de badkamer komt, ga je toch ook niet zeggen dat het bad te dominant is. :p

Voor mij komt een TV niet dominanter/groter over als hij 10 cm i.p.v. 1 cm dik is. Tenzij ik er pal naast ga zitten natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:33:
Section6000, hoe bedoel je flikkeren? Ik kijk nu ruim anderhalve week naar een G10 en ik heb niks vreemds kunnen ontdekken. Heeft dat soms met de eco stand te maken? Die staat bij mij uit.
Schijnt allleen in het begin weleens voor te komen! Of mensen gebruiken gewoon de verkeerde kabels :-)

Maar tevreden over jou G10 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een 50G10 en ben er super tevreden over,alleen,op mijn ouwe crt bak speelde the simpsons zuiverder dan nu op de plasma,das nu voor mij bv een klein -puntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
CobraX schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:33:
[...]

Same shit hier daarom dat ik het op 720p heb staan i.p.v. 1080i.
ik ben beginnen "spelen" met mijn nieuwe 42V10 en telenet HD digicorder.
Ik heb deze op 1080i staan, maar ik vind dat sommige normale beeldmateriaal er niet zo heel goed uitziet.
Is het dan misschien beter op 720p te zetten, ik dacht eerst van wel, maar installateur van telenet zij" hoe hoger nummerke hoe beter, maar daar moest ik eens bij fronsen!

Viera cast werkt goed (mijn youtube en picasa account herkende hij zonder problemen), logitech harmony one werkt ook goed compatibel met de tv en digicorder, van het weekend eens wat filmpjes testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:02:
Heb nu al een aantal keren gelezen dat de G10 last heeft van flikkeren. Hoe ervaren de G10 gebruikers dit ?
Ik zie soms in heldere/witte stukken dat het beeld lichtelijk onrustig is, geen idee waar dat aan ligt. Niet echt storend nmi. Bij donkere beelden is alles heel rustig.

@fooraap: 1080i zal er mooier uitzien bij langzaam bewegende beelden en 720p is beter geschikt voor snel bewegende beelden zoals sport.

[ Voor 15% gewijzigd door Simkin op 26-06-2009 08:22 . Reden: fooraap reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Simkin schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:16:
[...]

Ik zie soms in heldere/witte stukken dat het beeld lichtelijk onrustig is, geen idee waar dat aan ligt. Niet echt storend nmi. Bij donkere beelden is alles heel rustig.

@fooraap: 1080i zal er mooier uitzien bij langzaam bewegende beelden en 720p is beter geschikt voor snel bewegende beelden zoals sport.
Volgens mij is dat de ECO mode die trillingen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
dat dacht ik dus ook en aangezien ik vooral filmen/series en sport bekijk zal het grootste deel wel sneller bewegen...
Eens zien of ik de instelling op sneller manier kan aanpassen met de logitech remote of dat ik steeds in menu instellingen moet gaan neuzen om het aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:13
CobraX schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:48:
Een living dient om TV te kijken. Dus een TV mag dominant zijn daar. Als je in de badkamer komt, ga je toch ook niet zeggen dat het bad te dominant is. :p
Ik denk dat heel wat meer mensen een badkamer primair zien om te badderen dan dat ze de woonkamer zien als tv-ruimte. Er zijn nog steeds mensen die hun tv achter kastdeurtjes verstopt hebben, al zijn ze uitstervende.

Ik wil qua kijkafstand graag de pana G10 50" kopen, maar omdat hier de tv 2 a 3x per week aanstaat, vindt mijn vriendin het grote zwarte vlak te somber voor de woonkamer. Ik ben het er wel mee eens, een ding dat doorgaans uitstaat moet mooi zijn als 'ie uitstaat. Het huidige alternatief "5,5 meter kijkafstand naar 32 inch" is ook niet echt bevredigend. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poplitius schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:54:
[...]

Ik wil qua kijkafstand graag de pana G10 50" kopen, maar omdat hier de tv 2 a 3x per week aanstaat, vindt mijn vriendin het grote zwarte vlak te somber voor de woonkamer. Ik ben het er wel mee eens, een ding dat doorgaans uitstaat moet mooi zijn als 'ie uitstaat. Het huidige alternatief "5,5 meter kijkafstand naar 32 inch" is ook niet echt bevredigend. :|
Ik zeg: Koop een DVD van een open haardvuur of aquarium speel deze af als je thuis bent en geen TV kijk.
Jij een 50 inch TV en vriendin blij want geeft leuk sfeertje en geen groot zwart vlak.
Zo probleem opgelost :) ( ik geloof dat dit redelijk off-topic is maar ach moet kunnen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52
Simkin schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:16:
[...]

Dat komt door de overgevoelige phosphor, dat had ik in het begin ook.

----------

Tv te dominant? De tv is plat en staat bij of hangt aan de muur. Het valt mij niet eens echt op.
Nee moet je die oude crt bakken hebben zoals mn oude 72cm JVC die op z'n 3-poot gemonteerd was met 2 glazen platen waar de dvd speler op stond. Dàt was nog s dominant! ;)

De plasma is natuurlijk een stuk groter, maar ook een heel stuk mooier.

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/oudennieuw2.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 26-06-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Is dat links een p37? (1080i CRT). Hey, die heb ik ook!

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 23:54:
[...]

Schijnt allleen in het begin weleens voor te komen! Of mensen gebruiken gewoon de verkeerde kabels :-)

Maar tevreden over jou G10 dan?
Zeer tevreden zelfs. Vooral film kijken is echt super.
Het valt me wel op dat je heel snel went aan het formaat. In het begin vond ik 46 inch erg groot, maar nu zou ik wel een grotere willen. Een beetje zonde van je kamer natuurlijk. Ik denk dat de volgende > 60 inch wordt. Die zet ik dan lekker op zolder :) en een 42 inch voor gewoon tv kijken beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Zijn er ook mensen met lip sync issues? Ik heb hier met mijn beamer geen problemen mee, maar met mijn 50g10 loopt het niet sync :(

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fooraap schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:13:
[...]

ik ben beginnen "spelen" met mijn nieuwe 42V10 en telenet HD digicorder.
Ik heb deze op 1080i staan, maar ik vind dat sommige normale beeldmateriaal er niet zo heel goed uitziet.
Is het dan misschien beter op 720p te zetten, ik dacht eerst van wel, maar installateur van telenet zij" hoe hoger nummerke hoe beter, maar daar moest ik eens bij fronsen!

Viera cast werkt goed (mijn youtube en picasa account herkende hij zonder problemen), logitech harmony one werkt ook goed compatibel met de tv en digicorder, van het weekend eens wat filmpjes testen.
Bij films (bewegende beelden) kiezen voor progressive, in dit geval 720p.
Bij foto's (statische beelden) kiezen voor interlaced, bij deze dan 1080i.
Hoe hoger hoe beter lijkt het voor de hand liggendst, maar progressive of interlace is leading, wanneer de resolutie niet meer dan 200% verschil maakt. Dus DVD met 576p of 1080i weergeven, kan dan wel weer mooier beeld geven (indien goede upscaler) in 1080i.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg deze discussie al even, maar ben toch benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag:
Kan ik mijn UPC decoder en dvd speler (icm een gewone dvd) beter op 720p zetten of moet ik ze gewoon op automaat laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Audi_S2 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:37:
Zijn er ook mensen met lip sync issues? Ik heb hier met mijn beamer geen problemen mee, maar met mijn 50g10 loopt het niet sync :(
hoe heb je het aangesloten?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ben nieuw hier, ale voor het posten toch; Ik heb de laatste jaren niets anders gedaan dan gelezen, gelezen en nog eens gelezen, en een pak opgestoken over Plasma, waarvoor dank aan de posters. Maar toch enkele vraagjes.

Ik heb een vraagje over de prijs van de Panasonic tx p46g10 (België), denken jullie dat die tijdens de soldenperiode (vanaf 1 juli) zou dalen? Weet iemand of de vorige modellen (px80 die ik zelf in bezit heb) in 2008 in prijs waren gedaald tijdens de solden?

Nog een vraagje: weet er iemand het verschil tussen TX P46G10 en de TXP46GW10?

Vraag naar tips: Hoe pakken jullie de prijsonderhandeling aan?

Bedankt alvast,

Krikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:52

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:17:
Ik volg deze discussie al even, maar ben toch benieuwd naar het antwoord op de volgende vraag:
Kan ik mijn UPC decoder en dvd speler (icm een gewone dvd) beter op 720p zetten of moet ik ze gewoon op automaat laten staan?
UPC decoder geeft een beetje een wollig, waziger beeld als je die op 720 of 1080 zet, auto heeft imo het beste resultaat. Dan scaled de tv up en dat is dan wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de dvd speler? maakt dat nog wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Shiver23 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:59:
Is dat links een p37? (1080i CRT). Hey, die heb ik ook!
Nee hoor, gewoon een JVC crt bak ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:21:
Hallo iedereen,

Nog een vraagje: weet er iemand het verschil tussen TX P46G10 en de TXP46GW10?

Krikkie
Zo te zien heeft die W10 een multi tuner met dvb-s HD (satelliet) èn dvb-t (ether dus Digitenne) en ook nog een analoge tuner

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry34 op 27-06-2009 04:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:43
Wat een raar prijsverschil zeg!

46G10 1254-1529
46GW10 1319-1459

50G10 1444-1899
50GW10 1799-1802

bron: kieskeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Satteliet-tuner is voor mij wel interessant, dus de GW is een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
De veels te dure Z is in de USA gespot

http://www.engadgethd.com...ppearing-in-us-retailers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:52

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 22:55:
En de dvd speler? maakt dat nog wat uit?
Ligt er een beetje aan hoe die upscaled. Je kan het even testen door verschillende modussen te proberen en kijken of je het mooier vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo te zien heeft die W10 een multi tuner met dvb-s HD (satelliet) èn dvb-t (ether dus Digitenne) en ook nog een analoge tuner
[/quote]

Bedankt voor de info. Iemand info over mogelijke soldenprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt er een beetje aan hoe die upscaled. Je kan het even testen door verschillende modussen te proberen en kijken of je het mooier vind of niet.
Ok, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 08:38

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Chevy454 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:20:
[...]

hoe heb je het aangesloten?
Ik krijg de lip sync problemen met onderstaande opstelling.

Ik heb het zo aangesloten: PC --> HDMI --> Marantz Sr8002 receiver --> HDMI --> Panasonic 50g10.
De receiver schakelt dus alle HDMI bronnen.

Ondersteunt de 50g10 ook auto lipsync? Ik kan dit nergens vinden...
Zijn er meerdere mensen met dit probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Audi_S2 op 29-06-2009 11:33 ]

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Audi_S2 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:32:
[...]

Ik krijg de lip sync problemen met onderstaande opstelling.

Ik heb het zo aangesloten: PC --> HDMI --> Marantz Sr8002 receiver --> HDMI --> Panasonic 50g10.
De receiver schakelt dus alle HDMI bronnen.

Ondersteunt de 50g10 ook auto lipsync? Ik kan dit nergens vinden...
Zijn er meerdere mensen met dit probleem?
Je weet 100% zeker dat het niet aan het bronbestand ligt?
Volgens mij ondersteunen tv's ook geen lipsync problemen, dat zou de versterker moeten doen.

Wat je eventueel ook nog kan doen is in de software waarin jij de film afspeelt om daar het geluid wat te versnellen/vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Zit er op die Marantz geen audio-delay?

Edit: die zit erop, waarom gebruik je die niet op de source waar je t lipsync probleem hebt? (pc waarschijnlijk). Je weet: de audio delay optie vertraagt de audio zodat deze weer gelijk gaat lopen met het beeld en je moet dit handmatig instellen, meestal per 10ms.

De Pana G10 heeft hdmi 1.3 inputs en in die specificatie zit een lipsync correctie, maar dan moeten alle apparaten dit ook ondersteunen. In dit geval moet dus ook de hdmi out van je pc èn de Marantz hdmi 1.3 zijn, al weet ik niet of dit feilloos werkt.

[ Voor 119% gewijzigd door Ferry34 op 29-06-2009 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17
Nou mijn tv met strepen is inmiddels vervangen... echter voor een exemplaar met 1 dode sub-pixel, en een krasje op de glasplaat... zie je op de kijkafstand allemaal niks van maar ja.. toch vreed bij een nieuwe tv :P... twijfel nog wat te doen.. blijf tv's inspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:17
Nou de kras stoort mijn vriendin en mij dus we gaan morgen maar weer bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ben eens benieuwd wanneer ik mijn 50" V10 ga hebben. Morgen is het exact 3 weken geleden dat ik hem besteld heb bij de lokale shop. Het wordt toch eens tijd dat hij geleverd wordt. Hopelijk heb ik mijn deel van de miserie gehad heb (iPhone 3GS gekocht waarvan de GPS het niet doet en die ik vandaag binnen gedaan heb voor reparatie) en ga ik geen dode (sub)pixels of andere gekke problemen hebben met de V10. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
CobraX schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:26:
Ben eens benieuwd wanneer ik mijn 50" V10 ga hebben. Morgen is het exact 3 weken geleden dat ik hem besteld heb bij de lokale shop. Het wordt toch eens tijd dat hij geleverd wordt. Hopelijk heb ik mijn deel van de miserie gehad heb (iPhone 3GS gekocht waarvan de GPS het niet doet en die ik vandaag binnen gedaan heb voor reparatie) en ga ik geen dode (sub)pixels of andere gekke problemen hebben met de V10. :)
Dat duurt wel lang dan, omdat het toestel bij Panasonic gewoon op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:03:
Ik zeg: Koop een DVD van een open haardvuur of aquarium speel deze af als je thuis bent en geen TV kijk.
Jij een 50 inch TV en vriendin blij want geeft leuk sfeertje en geen groot zwart vlak.
Zo probleem opgelost :) ( ik geloof dat dit redelijk off-topic is maar ach moet kunnen )
Als je je Plasma wilt inbranden, moet je dat inderdaad doen. Dan zie je het haardvuur zelfs als de TV uit staat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audi_S2 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:37:
Zijn er ook mensen met lip sync issues?
Valt wel mee.

Van te voren ben ik best wel zenuwachtig, maar eenmaal op het podium gaat het van een leien dakje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:03:
[...]

Wat dacht van een HEEEEEEL groot digitaal fotolijstje?

Dan kan zijn vriendin naar haar moeder kijken en hij naar zijn schonmoeder. Oh, wat zal hij blij zijn!

tip aan de OP;

Neem je vriendin mee naar MM. Kijk vervolgens samen met haar een tijd lang naar de 65 incher. Dan de 58, en 54. Vervolgens kom je uit bij de 50, en die lijkt dan in die grote ruimte best wel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:02:
[...]Neem je vriendin mee naar MM. Kijk vervolgens samen met haar een tijd lang naar de 65 incher. Dan de 58, en 54. Vervolgens kom je uit bij de 50, en die lijkt dan in die grote ruimte best wel klein.
Dit is een goede tip!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:25

OKA

Weet iemand waarom bij de G10 720p24 niet wordt ondersteund via HDMI? 50p of 60p werkt wel, maar 24p werkt niet bij 1280x720.
Misschien met een firmware update? Zijn er überhaupt firmware updates uit voor de nieuwe serie?

1080p24 werkt overigens wel

[ Voor 24% gewijzigd door OKA op 30-06-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OKA schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:33:
Weet iemand waarom bij de G10 720p24 niet wordt ondersteund via HDMI? 50p of 60p werkt wel, maar 24p werkt niet bij 1280x720.
Misschien met een firmware update? Zijn er überhaupt firmware updates uit voor de nieuwe serie?

24p (24 frames per seconde) is de snelheid van de bioscoopfilms,zoals deze worden opgenomen (meestal Panavision ;) ).
Deze wordt 1:1 op BluRay gezet in combinatie met deze 1080p resolutie en 24p, een 720p resolutie wordt daarin tegen niet gebruikt door Hollywood, dus het heeft geen zin om die combi te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
OKA schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:33:

Het klopt inderdaad dat 24p alleen bij 1080p wordt ondersteund. Overigens is dat niet vreemd, legale blu-ray films zijn toch ook 1080p/24?

Ik vraag me af of andere tv's dit wèl echt ondersteunen op 720. Als deze dit gewoon omzetten naar 50 of 60 hz, kan je dit dan niet gewoon door de pc laten uitsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:25

OKA

Ferry34 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Het klopt inderdaad dat 24p alleen bij 1080p wordt ondersteund. Overigens is dat niet vreemd, legale blu-ray films zijn toch ook 1080p/24?
Minder legale hd-films (=downloads) zijn meestal 1080p/24 of 720p/24. Ik vind het niet erg, 720p in 50 of 60 hz wordt het ook netjes afgespeeld, maar vond het vreemd. Ook omdat de meeste hardware dit wel kan uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik weet niet of het al gepost is, maar vond het niet terug, dus nog een vraagje,

Weet iemand het verschil tussen de Pana TXP46G10 en de TXPF46G10?

Alvast bedankt.

Krikkie1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 01:38:
Weet iemand het verschil tussen de Pana TXP46G10 en de TXPF46G10?
...als je op Nederlandse pagina's Google'd zijn er maar weinig hits, dus voor de Nederlandse markt wellicht geen gangbaar model.
TIPJE....volgens de regels van GoT hoef je niet te groeten aan het eind van je posts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wanneer de G15 in de winkels ligt? Ik twijfel nog altijd tussen een 46" en 50". Omdat de V niet in 46" te krijgen is lijkt de G15 mij de meest voor de hand liggende optie, maar dan moet ie wel te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 07:32:
Iemand enig idee wanneer de G15 in de winkels ligt? Ik twijfel nog altijd tussen een 46" en 50". Omdat de V niet in 46" te krijgen is lijkt de G15 mij de meest voor de hand liggende optie, maar dan moet ie wel te koop zijn.
Ik krijg de 42" versie vandaag geleverd. _/-\o_

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:08
Toestel is nu ongeveer een weekje leverbaar, vorige week gespot bij MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik zie niet in waarom de G15 de meest voor de hand liggende optie is, waarom niet de G10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Als ik moet kiezen tussen de 46" G15 en de 50" G10 dan heb ik meteen gekozen. Zonder enige twijfel de 50" G10. Een G15 is gewoon een G10 met een paar extra features die de beeldkwaliteit niet verbeteren. Geen 24p Smooth Film of geen THX mode zoals bij de V10. Die extra HDMI poort bij de G15 t.o.v. G10 is ook niet de moeite aangezien er HDMI switches bestaan. Dit terwijl 4" groter wel degelijk opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
g15 heeft ook viera cast zoals de v10 en misschien is dat voor sommigen wel een meerwaarde?

ik heb een V10 en heb viercast ingesteld.
Links naar persoonlijke youtube en picasa werkt goed en niet dat ik het veel ga gebruiken, maar af en toe wel eens leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Koop er een bepaald type Panasonic Bluray speler bij en je hebt ook Viera Cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Koop een Xtreamer en je hebt ook youtube en picasa

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik zou de G15 kiezen omdat deze een DVB-S tuner aan boord heeft.. :)

En dan de 42" want die is groot zat..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Sluit je pc erop aan en je hebt zowel Viera Cast, Picasa alsook youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09 18:47
Op www.hdtvtest.co.uk is de Panasonic TX-P42V10 de op 1 na beste HDTV die ze getest hebben. Duidelijke en uitgebreide reviews op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
TomSmit82 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:55:
Op www.hdtvtest.co.uk is de Panasonic TX-P42V10 de op 1 na beste HDTV die ze getest hebben. Duidelijke en uitgebreide reviews op de site.
En de Panasonic TX-P42G10 staat op de 3de plaats, welke voor de meeste toch een wat vriendelijker prijskaartje heeft

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Ik heb sinds gisteren de 42G15 (super!) en wil een paar instellingen wijzigen maar ik kan dit nergens vinden (niet hier, niet in de gebruiksaanwijzing).

Weet iemand hoe je er voor kunt zorgen dat als de tv wordt aangezet er standaard wordt gekozen voor externe invoer (HDMI 1). Als je nu de tv aanzet krijgt je altijd de melding dat er geen DVB-T kanalen zijn en moet je eerst op "AV" drukken op de ab.

Gisteravond dimde het contrast steeds automatisch na een paar minuten. Open je dan het menu (oid) dan wordt het weer normaal maar even later dimt het weer.
Volgens de gebruiksaanwijzing is dit de optie "Energie besp. functie" maar als ik deze uitzet dan blijft dit probleem zich voordoen. Iemand?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
marrik schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:29:
Ik heb sinds gisteren de 42G15 (super!) en wil een paar instellingen wijzigen maar ik kan dit nergens vinden (niet hier, niet in de gebruiksaanwijzing).

Weet iemand hoe je er voor kunt zorgen dat als de tv wordt aangezet er standaard wordt gekozen voor externe invoer (HDMI 1). Als je nu de tv aanzet krijgt je altijd de melding dat er geen DVB-T kanalen zijn en moet je eerst op "AV" drukken op de ab.

Gisteravond dimde het contrast steeds automatisch na een paar minuten. Open je dan het menu (oid) dan wordt het weer normaal maar even later dimt het weer.
Volgens de gebruiksaanwijzing is dit de optie "Energie besp. functie" maar als ik deze uitzet dan blijft dit probleem zich voordoen. Iemand?
Hotel mode, zie topic start!!!!
Het 2e is de ECO mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Ossi schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:35:
Het 2e is de ECO mode.
Ik word blijkbaar erg kippig want ik kan het niet vinden in de TS... Maar gelukkig helpt onze vriend google (nu ik weet dat het hotelmode moet zijn). Thanks!

De ECO mode had ik al geprobeerd maar dit werkt niet zoals je zou verwachten. De stand van de ECO mode maakt niets uit, hij blijft dimmen.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
marrik schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:53:
[...]

Ik word blijkbaar erg kippig want ik kan het niet vinden in de TS... Maar gelukkig helpt onze vriend google (nu ik weet dat het hotelmode moet zijn). Thanks!

De ECO mode had ik al geprobeerd maar dit werkt niet zoals je zou verwachten. De stand van de ECO mode maakt niets uit, hij blijft dimmen.
Oeps sorry, staat inderdaad niet in de TS |:(
Stond in de TS van het 2008 model :)

Maar inderdaad, met hotelmode kun je een standaard kanaal instellen.

Om van het dimmende contrast af te komen moet je de tv juist van de ECO mode af halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Ossi schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:35:
[...]

[..]
In de topic start staat daar niets over. Wellicht bedoel je de topic start waar de oude modellen van Panasonic worden besproken ;)
Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie - Deel 4

--edit--
Aha, je had het al gezien :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dlocks op 03-07-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Het ligt er een beetje aan wat je onder een paar minuten verstaat en wanneer dit gebeurt.

Wanneer er een statisch beeld wordt geprojecteerd en er dus niets gebeurt, schakelt mijn tv ook na een minuut of 5 (ik gok maar wat, zal het 's timen) naar een lager contrast ter beveiliging van de tv.
Dit gebeurt natuurlijk niet als ik content aan het kijken bent of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben doorverwezen naar dit subject. In het topic"combinatie onkyo, canton, samsung plasma" van 11 juni, kan je lezen dat ik op zoek ben naar een plasma tv (sinds januari al). Ik volg jullie commentaren dagelijks en twijfel tussen de TXP50G10 en de PS50B850. Gisteren was ik in MM en daar staan de pana TH-50PE800 voor 1999€ en de TH50PX8E voor 849€.
Wat denken jullie over deze toestellen? Toch kiezen voor de 50G10?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Hier zitten enkele van jullie op te wachten geloof ik.

http://www.ziggo.nl/produ..._linkname=ciplus&ns_fee=0

Kreeg net een nieuwsbrief van Ziggo,
(quote)
De Digitale Televisie Module komt er aan!
Deze zomer kun je eindelijk profiteren van CAM CI+. Dan introduceert Ziggo namelijk de Digitale Televisie Module. Een compacte module voor HDTV die je heel eenvoudig direct in een daarvoor geschikte tv installeert. Zonder gedoe met extra apparatuur, afstandsbedieningen, kabels en ontvangers. Gemakkelijker kan niet.

De Digitale Televisie Module is een echte primeur: de module combineert voor het eerst een tv met een digitale televisieontvanger. Deze combinatie vindt plaats met behoud van de beveiliging van de zenders op het Ziggo netwerk, iets dat in eerdere CAM oplossingen niet zo was.

Ziggo is hiermee de eerste kabelaar ter wereld die in samenwerking met televisieleveranciers het CAM CI+ protocol ondersteunt. (einde quote)
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:12:
Ik ben doorverwezen naar dit subject. In het topic"combinatie onkyo, canton, samsung plasma" van 11 juni, kan je lezen dat ik op zoek ben naar een plasma tv (sinds januari al). Ik volg jullie commentaren dagelijks en twijfel tussen de TXP50G10 en de PS50B850. Gisteren was ik in MM en daar staan de pana TH-50PE800 voor 1999€ en de TH50PX8E voor 849€.
Wat denken jullie over deze toestellen? Toch kiezen voor de 50G10?

dank
De nieuwe modellen van Panasonic zou ik wel aanraden tov de vorige, vanwege de nog betere zwartweergave en energiezuinigere panelen.
De Samsung is qua uiterlijk bijzonder fraai, maar de zwartweergave is net iets minder. Als je niet in een verduisterde ruimte kijkt, zal dat ook niet zo opvallen natuurlijk, De kleuren zijn weer prachtig.
Ga de toestellen zelf vergelijken en maak je keuze ;) Je kunt wel blijven lezen, maar je moet op een gegeven moment echt een beslissing nemen. Ga gewoon in de winkel kijken naar content die je thuis ook wilt gaan bekijken. Neem je eigen dvd's maar s mee en verander de instellingen van de tv.

(laatst zag ik een eendaagse aanbieding op expert.nl van een Samsung PS50A656 voor €995, geen geld natuurlijk)

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 04-07-2009 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Ossi schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 14:22:
Oeps sorry, staat inderdaad niet in de TS |:(
Stond in de TS van het 2008 model :)

Maar inderdaad, met hotelmode kun je een standaard kanaal instellen.

Om van het dimmende contrast af te komen moet je de tv juist van de ECO mode af halen :)
Ik heb wat zitten spelen met de ECO mode: Als ik eerst de energie besparende stand uitzet en vervolgens ECO uit dan blijft het contrast inderdaad gelijk. Ik kan dan de energie besparende stand weer aanzetten en ook dan blijft het contrast gelijk. Maar als ik de energie besparende stand aan heb staan en dan de ECO stand uitzet dan dimt het contrast weer. Bugje in de software misschien?

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07-2024
Wie kan dit toelichten? Bij iishop.be kost de P50V10 1799,- Euro (21% btw) en in NL kost het minimaal 1948,- Euro (19.5% btw). Dat is 150,- Euro verschil en ik vind de marge die men hanteert in NL wel erg ruim. Heeft iemand enig idee wat de inkoop prijs is voor Pana's?

http://www.iishop.be/txp5...plasma-tv-50-p-12399.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Sorted schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:35:
Wie kan dit toelichten? Bij iishop.be kost de P50V10 1799,- Euro (21% btw) en in NL kost het minimaal 1948,- Euro (19.5% btw). Dat is 150,- Euro verschil en ik vind de marge die men hanteert in NL wel erg ruim. Heeft iemand enig idee wat de inkoop prijs is voor Pana's?

Ik geloof dat ze die in Frankrijk bestellen. Ik neem aan dat hij daar 'slechts' 1.799 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
Sorted schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:35:

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Sinds de introductie is de prijs nauwelijks omlaag gegaan van bijvoorbeeld de 42 Inch V10. Deze kost in de UK al 200 Euro minder. Misschien willen de crisis tussen handelaren ons nog een laatste poot uitdraaien voordat ze echt falliet gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ik heb een vaag probleem met mijn TX-P42G10.
Als ik via het SD-slot 1080p materiaal afspeel met viera viewer schijnt op het onderste kwart van het scherm een stilstaand deel van de tv-bron door. Dit ziet er uit als een negative foto. De film van de SD-kaart speelt wel gewoon over het hele schrem af. mischien een vage omschrijving. maar zijn er meer van jullie die dit phenomeen zijn tegen gekomen.
Het phenomeen is ook te zien in het kleine preview venster van de viera-viewer, daar is ook de onderste kwart van het kleine venstertje verstoord.
Ik heb meerdere videobestanden geprobeert, ook 720p maar daar komt het niet voor.
Iemand een verklaring? of iemand met een XXG10 die de fout zou willen reproduceren?

Plaatjes (beetje bewogen maar geeft wel een impressie van de situatie):
1
2

[ Voor 17% gewijzigd door renbull op 05-07-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
renbull schreef op zondag 05 juli 2009 @ 16:04:
Ik heb een vaag probleem met mijn TX-P42G10.
Als ik via het SD-slot 1080p materiaal afspeel met viera viewer schijnt op het onderste kwart van het scherm een stilstaand deel van de tv-bron door. Dit ziet er uit als een negative foto. De film van de SD-kaart speelt wel gewoon over het hele schrem af. mischien een vage omschrijving. maar zijn er meer van jullie die dit phenomeen zijn tegen gekomen.
Het phenomeen is ook te zien in het kleine preview venster van de viera-viewer, daar is ook de onderste kwart van het kleine venstertje verstoord.
Ik heb meerdere videobestanden geprobeert, ook 720p maar daar komt het niet voor.
Iemand een verklaring? of iemand met een XXG10 die de fout zou willen reproduceren?

Plaatjes (beetje bewogen maar geeft wel een impressie van de situatie):
1
2
Zit het probleem niet in het bronbestand?
Dit is een zware scene uit Planet Earth volgens mij, dus zou mij niets verbazen als het compressie programmatje er bagger van heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ossi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:09:
[...]

Zit het probleem niet in het bronbestand?
Dit is een zware scene uit Planet Earth volgens mij, dus zou mij niets verbazen als het compressie programmatje er bagger van heeft gemaakt.
Dacht ook dat het mischien in de bron zat. helaas, de doorschijnenede foto is van de tour de france! ook is het op de pc niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
licht offtopic:

Misschien een domme vraag.. maar ik heb me een playstation 3 gekocht voor bij mijn P50G10.

Werk allemaal perfect.. behalve het geluid.. (heb een panasonic sc-pt870 home cinema set)

ps3 ---HDMI--> Televisie---HDMI-->Home cinema set

Waarom krijg ik geen geluid via mijn speakers?

Want de PS3 is gewoon verbonden via HDMI met mijn Panasonic tv en die is op zijn beurt weer via HDMI met de Panasonic Home cinema set verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Denk dat de tv geen signaal geeft aan je homecinema set. denk dat de aansluitvolgorde moet zijn: PS3- HC- TV ( in serie) of je moet je tv en HC parallel aan je PS3 hangen.
Dacide schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:16:
licht offtopic:

Misschien een domme vraag.. maar ik heb me een playstation 3 gekocht voor bij mijn P50G10.

Werk allemaal perfect.. behalve het geluid.. (heb een panasonic sc-pt870 home cinema set)

Want de PS3 is gewoon verbonden via HDMI met mijn Panasonic tv en die is op zijn beurt weer via HDMI met de Panasonic Home cinema set verbonden.

[ Voor 4% gewijzigd door renbull op 06-07-2009 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Inderdaad, en heb je bij de ps3 wel gekozen voor audi via hdmi?

Zit ergens bij geluidsinstellingen volgens mij.

Edit: Je krijgt sowieso geen surround als je hem via de TV laat lopen volgens mij, omdat de TV alleen stereo uit stuurt.. (correct me if i'm wrong)

[ Voor 39% gewijzigd door sNielz123 op 06-07-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
renbull schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:11:
[...]

Dacht ook dat het mischien in de bron zat. helaas, de doorschijnenede foto is van de tour de france! ook is het op de pc niet te zien.
Dus die vreemde kleurtjes die je er doorheen ziet zijn beelden van de tour de france van het analoge signaal wat binnen komt?
Misschien eens de analoge tuner op een kanaal zetten zonder beeld.
Misschien eens kijken via vierra cast of je ook updates kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ossi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:30:
[...]

Dus die vreemde kleurtjes die je er doorheen ziet zijn beelden van de tour de france van het analoge signaal wat binnen komt?
Misschien eens de analoge tuner op een kanaal zetten zonder beeld.
Misschien eens kijken via vierra cast of je ook updates kan downloaden?
Het stoorsignaal kan komen van 3 bronnen:
Analoog
DVB-T
DVB-C ( landinstelling staat namelijk op sweden, ontvang ook NED 1,2,3 in HD _/-\o_ )

als ik de coax stekker er uit trek blijft het beeld er door5heen schijnen. pas als ik de Tv helemaal uit heb gezet en aan heb gezet verschijn er een andere 'foto' doorheen. zonder coax dus 'sneew'
Ga zeker ff checken of er update's zijn voor 'viera viewer'. 'viera cast' heeft de G10 serie niet :P

[ Voor 6% gewijzigd door renbull op 06-07-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ok, CI+ wordt het dus, maar volgens mij heeft geen enkele Panasonic plasma dit op dit moment, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
renbull schreef op maandag 06 juli 2009 @ 11:52:
[...]

Het stoorsignaal kan komen van 3 bronnen:
Analoog
DVB-T
DVB-C ( landinstelling staat namelijk op sweden, ontvang ook NED 1,2,3 in HD _/-\o_ )

als ik de coax stekker er uit trek blijft het beeld er door5heen schijnen. pas als ik de Tv helemaal uit heb gezet en aan heb gezet verschijn er een andere 'foto' doorheen. zonder coax dus 'sneew'
Ga zeker ff checken of er update's zijn voor 'viera viewer'. 'viera cast' heeft de G10 serie niet :P
Wazig dat je het beeld blijft zien als je de stekker eruit hebt getrokken, als die stekker er nog in zit als je viera "viewer" :) aan zet, zijn het dan ook bewegende beelden of is het dan ook een stilstaand beeld?
Wat je eventueel ook nog kan doen is de tv source naar scart zetten, als er dan geen scart apparaten aan staan zou je gewoon een zwart beeld moeten hebben. Misschien ben je dan wel van die storing af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Het doorschijnende beeld is altijd stilstaand.
TV soucrce naar scart? hoe doe je dat? scart zit namelijk onder het AV menu, onder TV zijn alleen te vinden, analoog, dvb-t en dvb-c.
Tevens resulteerd een 'zwartbeeld' in een negatiefkleurend vlak tijdens het afspelen via de viera viewer.
Ossi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:37:
[...]

Wazig dat je het beeld blijft zien als je de stekker eruit hebt getrokken, als die stekker er nog in zit als je viera "viewer" :) aan zet, zijn het dan ook bewegende beelden of is het dan ook een stilstaand beeld?
Wat je eventueel ook nog kan doen is de tv source naar scart zetten, als er dan geen scart apparaten aan staan zou je gewoon een zwart beeld moeten hebben. Misschien ben je dan wel van die storing af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
renbull schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:49:
Het doorschijnende beeld is altijd stilstaand.
TV soucrce naar scart? hoe doe je dat? scart zit namelijk onder het AV menu, onder TV zijn alleen te vinden, analoog, dvb-t en dvb-c.
Tevens resulteerd een 'zwartbeeld' in een negatiefkleurend vlak tijdens het afspelen via de viera viewer.

[...]
Ik bedoelde dat je source op scart staat, dat de tv wacht/zoekt naar een scart signaal, dan heb je een zwart scherm, maar helaas werkt zwart niet want je krijgt het in negatief weer terug.
Wazig! Al een update gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ossi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:56:
[...]

Ik bedoelde dat je source op scart staat, dat de tv wacht/zoekt naar een scart signaal, dan heb je een zwart scherm, maar helaas werkt zwart niet want je krijgt het in negatief weer terug.
Wazig! Al een update gevonden?
Argh, panasonic heeft 0 updates.
word toch maar een telefoontje naar technische dienst ofzo.
Of geduld tot mijn Xtreamer er is, dan heb ik die stomme viera viewer niet meer nodig!

[ Voor 16% gewijzigd door renbull op 06-07-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacide schreef op maandag 06 juli 2009 @ 10:16:
licht offtopic:

De PS3 moet je aansluiten op de HDMI-In op je home cinema set en de TV moet je aansluiten op de HDMI-Out van je Home Cinema, dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op maandag 06 juli 2009 @ 12:56:
Ok, CI+ wordt het dus, maar volgens mij heeft geen enkele Panasonic plasma dit op dit moment, right?
Deze reactie kreeg ik vandaag per mail van Panasonic:
Naar aanleiding van uw contactaanvraag kan ik u het volgende mededelen.Ziggo/Panasonic zijn aan het testen. Tests verlopen goed, zijn echter nog niet afgerond.Ziggo gaat zeker werken met CI+ module, wat andere Kabelbedrijven gaan doen is nog niet bekend / onzeker.CI+ modules zullen niet binnen 1 maand leverbaar zijn, mogelijk pas over 2 - 3 maanden. Volgens onze contacten gaan onze huidige 2009 modellen niet werken met CI+, maar - eigenwijs als we zijn, willen we dat natuurlijk eerst zelf uitproberen - en dat hebben we dus nog niet definitief kunnen testen. Indien u over een aantal weken deze mail nogmaals naar ons toestuurt, hopen wij u meer duidelijkheid te kunnen verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Hopelijk krijgen ze het voor elkaar om de ci+ module te laten werken met het ci slot in de huidige reeks Pansonic modellen, kan mijn irhd5000 mooi de deur uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:54:
[...]

De PS3 moet je aansluiten op de HDMI-In op je home cinema set en de TV moet je aansluiten op de HDMI-Out van je Home Cinema, dan zou het moeten werken.
Maar ik heb ook nog zo'n humac decoder voor ziggo digitaal/hd tv.. en volgens mij zit die op de hdmi van de home cinema set aangesloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Vandaag weer de 42pv10 gezien. Hij stond naast een 50" Pioneer.
Ik had de indruk dat de Panasonic een veel donkerder/doffer beeld weergaf (in THX-mode).
Dat hij klein leek was natuurlijk maar gezichtsbedrog.
Wat vinden jullie van de helderheid van de v10's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Laatst online: 12-09 00:54
Ik heb vandaag ook de V10 kunnen bewonderen. Het stond langs de G10 en je kon het verschil tussen beide modellen zien. Nu ja, we zijn ook van plan om een plasma te gaan kopen en ik ben voor 80% zeker van dat het een panasonic gaat worden. Maar welke het zeker gaat worden, we zijn er nog niet uit.
We zitten er een goede 4-5 meter vandaan, dus het moet zowiezo een 50" zijn. Nu ben ik eens gaan zien en de prijzen tussen de X10 (920 euro), G10 (1360 euro), V10 (1800 euro) zijn immens groot. De V10 geeft idd betere beeld, maar kost bijna dubbel zoveel als de 50X10. Als je dan 5 meter van beide schermen verwijderd staat, dan vraag je je toch af of die iets betere kwaliteit zich resp. 440 en 880 euro waard zijn.

Dus ben nog steeds aan het denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Mudi schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:20:
Ik heb vandaag ook de V10 kunnen bewonderen. Het stond langs de G10 en je kon het verschil tussen beide modellen zien. Nu ja, we zijn ook van plan om een plasma te gaan kopen en ik ben voor 80% zeker van dat het een panasonic gaat worden. Maar welke het zeker gaat worden, we zijn er nog niet uit.
We zitten er een goede 4-5 meter vandaan, dus het moet zowiezo een 50" zijn. Nu ben ik eens gaan zien en de prijzen tussen de X10 (920 euro), G10 (1360 euro), V10 (1800 euro) zijn immens groot. De V10 geeft idd betere beeld, maar kost bijna dubbel zoveel als de 50X10. Als je dan 5 meter van beide schermen verwijderd staat, dan vraag je je toch af of die iets betere kwaliteit zich resp. 440 en 880 euro waard zijn.

De X10 is een HD-ready toestel hé :) Maar goed het verschil tussen de G10 en V10 is niet alleen de beeldkwaliteit, denk bijvoorbeeld aan VieraCast (een soort internetfunctie), ingebouwde DVB-C decoder (dus satelliet direct op tv aansluiten, een vloeiender beeld bij 24P weergave (desondanks dat ze beide 24P ondersteuning hebben is de V10 toch vloeiender bij het afspelen van een Blu-Ray disc!!! Verder het THX-certificaat en uitterraard het plattere design!

Kunnen de bovenstaande dingen je niet overtuigen dan zou ik voor een G10 gaan, heb je zoiets van.. eusj dat DVB-C en VieraCast vind ik interessant, koop dan een G15... die zit officieel nog tussen de G10 en de V10! ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Schizo007nl schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:47:
De X10 is een HD-ready toestel hé :)
Op 4,5m afstand merk je er niets van.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX

Chevy454 schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:51:
[...]

Op 4,5m afstand merk je er niets van.
Idd. Zie hetvolgende grafiekje:

Afbeeldingslocatie: http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.png

Als je die grafiek bekijkt, zie je dat het voordeel dat 1080P (FullHD) heeft t.o.v. 720P (HDReady) bij een 50" pas zichtbaar wordt vanaf zo'n 2,667m (8,75 feet). Zit je verder dan ga je het verschil niet meer merken. Natuurlijk kan hier een zekere afwijking op zitten (in beide richtingen) aangezien niet iedereen even goed ziet.

De 3 grootste troeven van de V10 zijn imo z'n design, de 24p Smooth Film functie en de THX mode. Zeggen die dingen je weinig dan kan je evengoed voor de X10 of G10 gaan. De G10 is ook Full HD, maar zoals eerder vermeld ga je het verschil tussen Full HD en HD Ready bij een 50" niet merken op 4-5m afstand. Vanaf de G10 heb je een NeoPDP paneel. Deze zijn een stuk zuiniger en halen hogere contrastwaardes en hebben betere zwartwaardes.

Maar als je geen V10 kiest, zou ik wel een ISF calibratie aanraden nadat je de TV 200u hebt ingespeeld.

Ikzelf heb een 50" V10 besteld en zit op zo'n 2,53m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 14:58:
[...]

Deze reactie kreeg ik vandaag per mail van Panasonic:
Naar aanleiding van uw contactaanvraag kan ik u het volgende mededelen.Ziggo/Panasonic zijn aan het testen. Tests verlopen goed, zijn echter nog niet afgerond.Ziggo gaat zeker werken met CI+ module, wat andere Kabelbedrijven gaan doen is nog niet bekend / onzeker.CI+ modules zullen niet binnen 1 maand leverbaar zijn, mogelijk pas over 2 - 3 maanden. Volgens onze contacten gaan onze huidige 2009 modellen niet werken met CI+, maar - eigenwijs als we zijn, willen we dat natuurlijk eerst zelf uitproberen - en dat hebben we dus nog niet definitief kunnen testen. Indien u over een aantal weken deze mail nogmaals naar ons toestuurt, hopen wij u meer duidelijkheid te kunnen verschaffen.
Thanks! Dat biedt op zich niet zo heel veel hoop, ik kan mij niet voorstellen dat ze dat niet al gewoon uitgevoerd hebben en wellicht nog wat aan het tweaken zijn. Op zich spannend, als het lukt koop ik een Panasonic plasma, zo niet, wachten we nog een jaartje.

Verder heb ook ik enorm zitten twijfelen of ik nu de G10, G15 of V10 zou moeten hebben. Ik wil uiteindelijk gewoon het mooiste plaatje, aangezien ik zeker 6+ jaar doe met een tv. Maar mijn pet staat nu naar de G10, de leuke functies heb ik allemaal al via mijn Mac mini als HTPC en het THX gebeuren is wel aardig, maar dan nog zou ik de boel zelf willen calibreren via de laptop en m'n Spyder sensor (als dat kan). En als dat gewoon kan, dan zie ik ook daar niet zo denderent veel voordeel in om honderden Euro's erbij te leggen.

[ Voor 19% gewijzigd door vgroenewold op 06-07-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Over mijn bovenstaande ps3-50g10-home cinema-hd decoder probleempje...

Het is me gelukt... Heb het gewoon via een optische kabel gedaan (ps3 --> home cinema) Was vergeten om deze aansluiting te activeren op mijn ps3..

Moet zeggen dat zo'n PS3 absoluut geweldig is in combi met een 50G10... echt prachtig beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan zou ik gewoon voor de goedkope gaan als ik jou was, als je zo al moeite hebt het te zien, dan merk je er al helemaal niks van als je de tv's niet met elkaar kunt vergelijken omdat er maar 1 in je huiskamer staat. Verder zou ik me ook verre houden van het doen als dingen als een ISF-calibratie. Gewoon even zelf een calibratie-DVD erin doen, dat zijn dan verschillen die je ook niet merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
De G10 heeft ook een ingebouwde DVB-C tuner hoor. DVB-C is helemaal niet voor sateliet, dat heet namelijk DVB-S :9 , DVB-C is voor Cable! :+
Schizo007nl schreef op maandag 06 juli 2009 @ 19:47:
[...]

De X10 is een HD-ready toestel hé :) Maar goed het verschil tussen de G10 en V10 is niet alleen de beeldkwaliteit, denk bijvoorbeeld aan VieraCast (een soort internetfunctie), ingebouwde DVB-C decoder (dus satelliet direct op tv aansluiten, een vloeiender beeld bij 24P weergave (desondanks dat ze beide 24P ondersteuning hebben is de V10 toch vloeiender bij het afspelen van een Blu-Ray disc!!! Verder het THX-certificaat en uitterraard het plattere design!

Kunnen de bovenstaande dingen je niet overtuigen dan zou ik voor een G10 gaan, heb je zoiets van.. eusj dat DVB-C en VieraCast vind ik interessant, koop dan een G15... die zit officieel nog tussen de G10 en de V10! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op maandag 06 juli 2009 @ 23:15:
[...]

Thanks! Dat biedt op zich niet zo heel veel hoop, ik kan mij niet voorstellen dat ze dat niet al gewoon uitgevoerd hebben en wellicht nog wat aan het tweaken zijn. Op zich spannend, als het lukt koop ik een Panasonic plasma, zo niet, wachten we nog een jaartje.

Verder heb ook ik enorm zitten twijfelen of ik nu de G10, G15 of V10 zou moeten hebben. Ik wil uiteindelijk gewoon het mooiste plaatje, aangezien ik zeker 6+ jaar doe met een tv. Maar mijn pet staat nu naar de G10, de leuke functies heb ik allemaal al via mijn Mac mini als HTPC en het THX gebeuren is wel aardig, maar dan nog zou ik de boel zelf willen calibreren via de laptop en m'n Spyder sensor (als dat kan). En als dat gewoon kan, dan zie ik ook daar niet zo denderent veel voordeel in om honderden Euro's erbij te leggen.
Er zitten wel wat haken en ogen aan CI+, het kan wel gaan werken, maar als er geen CI+ in je apparaat zit en Ziggo gaat de beveiliging toepassen, kan je er niks meer mee. Meer info hier: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een paar dagen de Panasonic TX-L32V10 in huis met de LOEWE Alphacrypt CAM CI+-module, en met een Ziggo Smartcard, dus zonder settupbox. Een erg mooi HD beeld, zonder enige correctie van de standaard instellingen. Panasonic is nog niet gecertificeerd door Ziggo voor CAM CI+, daarom moest bij de installatie Zweden of Finland als land ingegeven worden. De taalinstelling is Nederlands. De menustructuur is overzichtelijk. De Viera Link (“Net TV”) is WiFi met een Konig CMP Homeplug25 Adapter Kit. Het geluid is middelmatig, maar de TV is verbonden met de BeoSound 3000, dus bij film of muziek wordt de B&O link gebruikt. Vergeleken met de Bang&Olufsen Beo4, is de Afstandsbediening erg matig.

Ik heb lang nagedacht over de Philips 32PFL6404 maar de Panasonic Blu-Ray DMP-BD60 speler in combinatie met de TV was doorslaggevend. Volgens de reviews, is dit apparaat beter dan het laatste Blu-Ray model van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Ik heb een 50G10 en wanneer ik een S-VHS signaal bekijk op mijn 50G10 dan zie ik van die zwart/wit knipperende lijntjes bovenin het beeld. In technische termen zie ik dus de informatie ( zoals teletekst) welke in de vertical blanking zitten.

Meer mensen last van?

Ik heb het getest met 2 verschillende apparaten die beide s-vhs uitzenden. Zowel via de scart als via s-vhs ingang heb ik het effect.

Het is op te lossen door overscan aan te zetten, maar dit vind ik een beetje een halve oplossing. Wanneer ik namelijk RGB signalen test is het wel goed. Dit voelt naar mijn idee aan als een software bug in de 50G10. Ze beginnen bij SVHS een paar lijnen te vroeg af te beelden op het scherm. Dat is mooi te zien als je snel switched tussen RGB en SVHS mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Unicron schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:22:
Ik heb een 50G10 en wanneer ik een S-VHS signaal bekijk op mijn 50G10 dan zie ik van die zwart/wit knipperende lijntjes bovenin het beeld. In technische termen zie ik dus de informatie ( zoals teletekst) welke in de vertical blanking zitten.

Meer mensen last van?

Ik heb het getest met 2 verschillende apparaten die beide s-vhs uitzenden. Zowel via de scart als via s-vhs ingang heb ik het effect.

Het is op te lossen door overscan aan te zetten, maar dit vind ik een beetje een halve oplossing. Wanneer ik namelijk RGB signalen test is het wel goed. Dit voelt naar mijn idee aan als een software bug in de 50G10. Ze beginnen bij SVHS een paar lijnen te vroeg af te beelden op het scherm. Dat is mooi te zien als je snel switched tussen RGB en SVHS mode
Ik heb het ook bij sommige TV-uitzendingen (via Alphacrypt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Unicron schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:22:

Meer mensen last van?

Dit heb ik ook met somige analoge signalen, dit viel waarschijnlijk op gewone beelduis tv's niet op omdat dit dan onder de 'rand' weg viel. volgens mij niks anders aan te doen dan een overscan.
achja, wie gebruikt er dan ook nog S-VHS en CVBS scart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
salgera schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 13:27:
[...]

Ik heb het ook bij sommige TV-uitzendingen (via Alphacrypt)
Bij mij is het niet afhankelijk van de uitzending, maar gewoon altijd.

Als ik toggle tussen RGB en SVHS dan zie ik het beeld ook een paar lijnen verschuiven. Bij RGB geen rare bovenste lijn, bij SVHS wel. Volgens mij wordt dus gewoon het SVHS beeld niet goed weergegeven (firmware fout?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Laatst online: 12-09 00:54
Bedankt allemaal met jullie uitleg, maar ik moet waarschijnlijk veel meer vertellen zodat jullie ook kunnen weten wat het beste voor mij uitkomt.
Ik woon in België, dus is het bij ons niet zo eenvoudig om even zonder box digitaal te bekijken via kabel.
Telenet is de enige aanbieder op dat vlak (correct me if I'm wrong) en ze zenden maar een beperkt aantal digitale kanalen via de kabel door zonder een box (CNN, BBC World, CNBC Europe, arte, France 3, Cartoon Network/TCM en TVE Int).
Dus om digitaal te kijken hebben we zowiezo ofwel een box (Belgacom, Telenet, ...) ofwel satellietaansluiting (gratis via Astra, maar weer zeer beperkt tot enkele kanalen) ofwel via kabel (maar dat is dan ook boven uitgelegd)

Dus om in België digitaal te kijken, ofwel fatsoenlijk digitaal wilt zien, dan moet je zowiezo een box kopen.

Wel hebben we thuis een sateliet aansluiting om buitenlandse kanalen, Turks vooral, te bekijken. En omdat er niet veel naar Belgische zenders wordt bekeken, kunnen we het hier ook wel hebben op analoog totdat er in België een goedkoper manier op markt wordt gebracht.

Verder wordt er niet veel naar films gekeken bij ons thuis, het is vooral normaal TV en gamen (xbox)
En als er film wordt gekeken, dan nog is het geen bluray. Gewoon een dvdke aangezien we niet zo veeleisend zijn.

Alles op een rijtje:
DVB-C = Overbodig
Full HD = Maken geen gebruik van aangezien TV kijken nog SD materiaal is en lijkt niet snel te veranderen
en films kijken is nog met DVD
Er zijn trouwens ook zeer weinig games die op 1080p draait, dus ook overbodig
Design = Maakt niet veel uit, ze lijken toch allemaal bijna hetzelfde en als je ze eenmaal thuis hebt staan,
dan is het altijd wel goed
NeoPDP = Alleen dat is natuurlijk jammer, energiezuiniger is altijd beter en beter zwart is altijd
mooi meegenomen. Maar mijn ouders betalen de rekening toch, dus voor mij maakt het niet
zoveel uit. Maar ik moet wel een deel van de plasma mee betalen.

Over een goede 3 a 4 jaar woon ik toch alleen, en kan ik me een perfecte TV halen. Dan zijn die extra's toch wel van belang, maar mijn ouders zullen het toch niet zien. Merci allemaal, ik denk dat ik mijn beslissing heb genomen. Het zal toch de 50X10 worden en diegene die ook twijfelen, kunnen net zoals mij zo'n lijstje maken. Nu eender deze week de TV gaan halen. :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.