Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Mudi schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 14:59:
Bedankt allemaal met jullie uitleg, maar ik moet waarschijnlijk veel meer vertellen zodat jullie ook kunnen weten wat het beste voor mij uitkomt.
Ik woon in België, dus is het bij ons niet zo eenvoudig om even zonder box digitaal te bekijken via kabel.
Telenet is de enige aanbieder op dat vlak (correct me if I'm wrong) en ze zenden maar een beperkt aantal digitale kanalen via de kabel door zonder een box (CNN, BBC World, CNBC Europe, arte, France 3, Cartoon Network/TCM en TVE Int).
Dus om digitaal te kijken hebben we zowiezo ofwel een box (Belgacom, Telenet, ...) ofwel satellietaansluiting (gratis via Astra, maar weer zeer beperkt tot enkele kanalen) ofwel via kabel (maar dat is dan ook boven uitgelegd)

Dus om in België digitaal te kijken, ofwel fatsoenlijk digitaal wilt zien, dan moet je zowiezo een box kopen.

Wel hebben we thuis een sateliet aansluiting om buitenlandse kanalen, Turks vooral, te bekijken. En omdat er niet veel naar Belgische zenders wordt bekeken, kunnen we het hier ook wel hebben op analoog totdat er in België een goedkoper manier op markt wordt gebracht.

Verder wordt er niet veel naar films gekeken bij ons thuis, het is vooral normaal TV en gamen (xbox)
En als er film wordt gekeken, dan nog is het geen bluray. Gewoon een dvdke aangezien we niet zo veeleisend zijn.

Alles op een rijtje:
DVB-C = Overbodig
Full HD = Maken geen gebruik van aangezien TV kijken nog SD materiaal is en lijkt niet snel te veranderen
en films kijken is nog met DVD
Er zijn trouwens ook zeer weinig games die op 1080p draait, dus ook overbodig
Design = Maakt niet veel uit, ze lijken toch allemaal bijna hetzelfde en als je ze eenmaal thuis hebt staan,
dan is het altijd wel goed
NeoPDP = Alleen dat is natuurlijk jammer, energiezuiniger is altijd beter en beter zwart is altijd
mooi meegenomen. Maar mijn ouders betalen de rekening toch, dus voor mij maakt het niet
zoveel uit. Maar ik moet wel een deel van de plasma mee betalen.

Over een goede 3 a 4 jaar woon ik toch alleen, en kan ik me een perfecte TV halen. Dan zijn die extra's toch wel van belang, maar mijn ouders zullen het toch niet zien. Merci allemaal, ik denk dat ik mijn beslissing heb genomen. Het zal toch de 50X10 worden en diegene die ook twijfelen, kunnen net zoals mij zo'n lijstje maken. Nu eender deze week de TV gaan halen. :)
Lijkt me inderdaad een duidelijke beslissing.
Waarschijnlijk ook de verstandigste!
Maaruh waarom moet jij meebetalen aan jouw ouders tv :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Omdat mijn ouders anders nog steeds niet van plan om een nieuwe TV te kopen. We zitten nog steeds te kijken naar een CRT TV en ik ben het stilaan beu om erop te gamen :P
Dus we hebben afgesproken dat ik de voorschot betaal en zij dan maandelijks de tv afbetalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
renbull schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:20:
De G10 heeft ook een ingebouwde DVB-C tuner hoor. DVB-C is helemaal niet voor sateliet, dat heet namelijk DVB-S :9 , DVB-C is voor Cable! :+

[...]
Klopt, ik bedoel natuurlijk dvb-s heb een typfoutje gemaakt! ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Review van de G15B @ AVForums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de TX P37X10 Plasma tv. Wil vooral weten hoe de anologe beeldkwaliteit is en hoe de beeldkwaliteit in combinatie met PS3 of bluray speler is. Dus heeft iemand misschien een kleine review voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:44:
Heeft iemand ervaring met de TX P37X10 Plasma tv. Wil vooral weten hoe de anologe beeldkwaliteit is en hoe de beeldkwaliteit in combinatie met PS3 of bluray speler is. Dus heeft iemand misschien een kleine review voor mij
Trustedreviews en Techradar bijvoorbeeld. Loopt ook een draadje op AVForums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 18:11
Uit die review:
The entire screen is covered by a sturdy sheet of glass, which Panasonic claim can withstand smacks of up to four joules - the company’s employees demonstrated said sturdiness for us at their convention in February by hitting the screen with a hammer (it came away entirely unscathed). More practically, this means that the display will be safe even in households with small children, or Nintendo Wii gamers with sweaty palms.
Ze kunnen dus blijkbaar wel tegen een stootje. _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Dlocks op 08-07-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-07 13:35

marrik

Live long and prosper

Panasonic heeft een leuke actie tot 31 juli: Je krijgt de Blu-ray box Planet Earth gratis thuisgestuurd bij bepaalde modellen: link

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

marrik schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 07:21:
Panasonic heeft een leuke actie tot 31 juli: Je krijgt de Blu-ray box Planet Earth gratis thuisgestuurd bij bepaalde modellen: link
Actie geldt tot 15 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Falcon2107 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:11:
[...]

Actie geldt tot 15 augustus.
Goed gezien! :) De tv moet alleen zijn gekocht voor 31 juli.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blergh .. ik heb de tv gekocht net een dikke maand geleden en dan ook nog eens bij een niet authorized dealer... Had graag de Planet Earth box in Blu-ray willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:24

Simkin

Bzzzzz

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 10:13:
Blergh .. ik heb de tv gekocht net een dikke maand geleden en dan ook nog eens bij een niet authorized dealer... Had graag de Planet Earth box in Blu-ray willen hebben.
Voor 3 tientjes heb je m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Na veel wikken en wegen, en het doorlezen van vele topics hier en elders deze week een Panasoic TH p42x10e gekocht. Het ging uiteindelijk tussen een samsung lcd 32 inch, een philips lcd en deze. Allemaal rond de €700. Omdat plasma over het algemeen mooier bewegende beelden geeft, omdat panasonic plasma's overal de lucht ingeprezen worden, en eigenlijk ook een beetje omdat hij groter is dan de andere voor dezelfde prijs (een beetje te groot waarschijnlijk, wat lijken die dingen zoveel kleiner in de winkel 8)7).

Gisteren melding gekregen dat hij was toegekomen in de winkel, tijdens een laatste overlezing van wat info gemerkt dat plasma's niet horizontaal mogen vervoerd worden.

Vroegste leveringsdatum die bij ieders agenda pastte is volgende week vrijdag (gelukkig wel gratis).

Ik kan niet wachten om hem aan te sluiten en mijn xbox aan te zwengelen! Spannend!

Ik vrees wel een klein beetje dat digitale tv zal tegenvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zamalan op 09-07-2009 16:19 ]

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Daarnet langs de lokale elektrozaak geweest om te vragen waar m'n 50" V10 bleef. Ik heb hem besteld op 9 juni. Blijkbaar was er een fout gebeurd bij Panasonic België of zoiets waardoor het langer duurde dan verwacht. Midden volgende week verwachten ze hem. De 42" stond wel al opgesteld in hun toonzaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb nu sinds een paar maanden de 42G10 en waar ik me eigenlijk best wel aan stoor is dat met sommige schaduwen of huidskleuren/tinten de kleuren wel 16bit lijken...

Iemand hier meer last van? Ik meen iets gelezen te hebben hier op het forum hierover.. maar kan het niet meer vinden.

Ter illustratie, let op de rechtermuur naar de kleurverhouding, zoiets bedoel ik.
http://kentie.net/article/dxguide/16bit.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Imperium op 09-07-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Imperium schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:30:
Ik heb nu sinds een paar maanden de 42G10 en waar ik me eigenlijk best wel aan stoor is dat met sommige schaduwen of huidskleuren/tinten de kleuren wel 16bit lijken...

Iemand hier meer last van? Ik meen iets gelezen te hebben hier op het forum hierover.. maar kan het niet meer vinden.

Ter illustratie, let op de rechtermuur naar de kleurverhouding, zoiets bedoel ik.
Komt op mij over alsof je ergens de gamma te hoog hebt staan.
Hetzij in de console of op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ossi schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:47:
[...]

Komt op mij over alsof je ergens de gamma te hoog hebt staan.
Hetzij in de console of op de tv.
Hmm ik zou eens kunnen kijken, hoewel ik zelf niet aan de gamma heb gezeten..

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 09-07-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX

Wat jij bedoelt, is posterization. De meeste plasma's hebben hier (een beetje) last van. Zeker als de bron van lage kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:30
@imperium: Met welke bronnen heb je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
sNielz123 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:48:
@imperium: Met welke bronnen heb je dit?
Vooral met digitale televisie (UPC) Het is natuurlijk niet constant maar bij bepaalde scenes, of je moet er echt heeeeel goed op zoeken. blijft irritant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
De Panasonic 42PG10 is nu ook getest op onze eigen Tweakers.net.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Brad Pitt schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 09:20:
De Panasonic 42PG10 is nu ook getest op onze eigen Tweakers.net.
Ik heb in die review onderstaande reactie geplaatst:

------------------------------------------------------------------------------------------------------
[start copy paste]
Een van de meest in het oog springende daarvan is het schakelen tussen beeldverhoudingen: dat gebeurt onnodig vaak, wat op den duur hinderlijk kan zijn.
Bedoel je daarmee dat tijdens het kijken naar bijvoorbeeld NL1 de TV zo nu en dan uitzichzelf tusssen formaten gaat schakelen? Zo ja, is er geen optie om dat uit te zetten?

Bij mijn 8 jaar oude Sony Trinitron CRT heb ik dit probleem ook en ik word er gek van. Ook als ik bij alle instellingen zeg dat het formaat niet automatisch mag schakelen (ook in de tuner) dan blijft dan ding toch uit zichzelf schakelen.

Had gehoopt dat een zeer irritant probleem (wat voor mij als leek zeer eenvoudig op te lossen lijkt) bij een TV uit 2009 nu toch wel eens verholpen zou zijn. Je zou denken optie niet schakelen aanvinken dan ook gewoon niet schakelen, hoe moeilijk kan dat zijn?

Tenzij het het in de review over een andere vorm van schakelen gaat. Negeer dan bovenstaande, maar dan ben ik wel benieuwd om wat voor hinderlijk schakelen het wel gaat.
[/einde copy paste]
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klopt het dat dit schakelen het automatisch schakelen is tussen beeldformaten als je gewoon TV aan het kijken bent? Dus dat je het beeld regelmatig ziet verspringen van de ene formaat naar het andere? En zo ja, kun je dit uitzetten en werkt het dan ook. Dus dat uit ook echt uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18

De source is gewoon low kwali. Je scherm doet hier verder niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
Normaal zou ik willen gaan voor de Panasonic 42"V10 maar in de speciaalzaak waar ik meer kon, stond enkel de G10.
Zaakvoerder was niet overtuigd van de meerprijs en vond de beeldbuis zelfs slechter dan de Samsung B450 (HD Ready) die er naast stond (voor Full HD moet je naar 50" gaan)
Nu was die Samsung via Telenet HD wel iets scherper (alle instellingen kunnen aanpassen).
Is de beeldbuis van Samsung inderdaad beter en wat is de meerwaarde van de V-serie tov G-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:58:
Normaal zou ik willen gaan voor de Panasonic 42"V10 maar in de speciaalzaak waar ik meer kon, stond enkel de G10.
Zaakvoerder was niet overtuigd van de meerprijs en vond de beeldbuis zelfs slechter dan de Samsung B450 (HD Ready) die er naast stond (voor Full HD moet je naar 50" gaan)
Nu was die Samsung via Telenet HD wel iets scherper (alle instellingen kunnen aanpassen).
Is de beeldbuis van Samsung inderdaad beter en wat is de meerwaarde van de V-serie tov G-serie?
HIJ vind m beter, maar wat vind jij zelf? Je eigen mening is nog altijd het belangrijkste!
Waarschijnlijk stonden beide tv's op dynamische beeldkwaliteit, zodat het beeld zo veel mogelijk knalt. Dit zijn geen realistische beelden!! Die samsung die hij bedoelde was dat een LCD of ook plasma?
Het kan ook zijn dat er op de samsungs meer marge zit, zodat hij die eerder probeerd aan te raden!?

Het verschil tussen de G en de V serie is uitgebreid besproken in dit topic, dus dat kan je makkelijk terug vinden.
Wat betreft grote van het scherm voor FullHD, ligt aan je eigen ogen, maar ook aan de afstand hoever je van de tv gaat zitten. In dit topic is meerdere keren een plaatje gepost waarin te zien is hoever je van een tv moet zitten om de optimale kwaliteit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung was ook een plasma. Scherpte van Samsung stond in de helft en deze van Pana op maximum.
Ik heb het verschil in scherpte zelf ook gezien en vind het spijtig dat het zo was, anders was de keuze gemakkelijker. Dan was het kiezen tussen G10 , G11 of V10.
Zou gewoon graag weten of er meer mensen zijn die het scherpte verschil hebben gezien en wat hun reactie daarop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb de Panasonic TX-P42G10-E tv ook op het oog en ben aan het nadenken over een complete set met Blue-ray of Harddiskrecorder.

Kan iemand die Ziggo gebruikt me vertellen of ik gewoon kan opnemen via de tv (DVB-C) als de recorder gekoppeld is aan de tv en de smartcard dus in de tv zit, terwijl die uitstaat?

1. Ik wil dus opnemen met een apparaat zonder dat hierin een Ziggo Smartcard zit. Werkt dit zonder dat de tv aan hoeft te staan?

2. Eventueel wil ik dan later via Ziggo ook de HD-kanalen kunnen bekijken, los van de Alphacrypt-module die je dan los moet aanschaffen wil ik dan weten of je ook een speciale HD-harddiskrecorder nodig bent?

Excuus als het wat noobish overkomt, maar ik ben nog maar net aan het orienteren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:04:
Scherpte van Samsung stond in de helft en deze van Pana op maximum.
Heb het scherpte verschil niet gezien maar ik kan je wel dit vertellen:
Mijn Pioneer heeft een scherpte instelling van -15 tot +15. Bij SD signalen staat die op 0, bij HD signalen op -15. Scherpte omhoog schroeven = beeldbewerking, welke bij HD beelden absoluut overbodig is aangezien het HD is. Een hogere scherpte instelling op een HD signaal kan dus best voor slechter beeld zorgen dan wanneer je je scherpte op 0 of zelfs negatief zet. Daarnaast is het vergelijken van 2 verschillende merken en ook nog eens een Full HD met een HD Ready, dus beetje vervelend vergelijken omdat je niet weet hoe beide merken omgaan met die beeldbewerking. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

-Leon- schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:00:
[...]

Heb het scherpte verschil niet gezien maar ik kan je wel dit vertellen:
Mijn Pioneer heeft een scherpte instelling van -15 tot +15. Bij SD signalen staat die op 0, bij HD signalen op -15. Scherpte omhoog schroeven = beeldbewerking, welke bij HD beelden absoluut overbodig is aangezien het HD is. Een hogere scherpte instelling op een HD signaal kan dus best voor slechter beeld zorgen dan wanneer je je scherpte op 0 of zelfs negatief zet. Daarnaast is het vergelijken van 2 verschillende merken en ook nog eens een Full HD met een HD Ready, dus beetje vervelend vergelijken omdat je niet weet hoe beide merken omgaan met die beeldbewerking. ;)
Eigenlijk zou je nooit de scherpte instelling van de tv moeten gebruiken, ook niet bij een SD signaal: je gaat altijd kunstmatige verscherping toevoegen dat feitelijk alleen maar zorgt voor detail verlies. Met een goed SD signaal en een goede scaler ziet ook SD materiaal er het beste uit zonder enige verscherping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:58:
I.v.m. Full HD / HD Ready heeft hij een punt als je ver van de TV zit. Zie mijn post hier voor meer info.

I.v.m. de Samsung plasma dan. Ik ben sinds mei 2008 aan 't kijken voor een TV (tijdelijk gestopt rond de zomer van 2008 of zo). Mijn eerste keus toen was het vorige Samsung Plasma topmodel (de A756). Na veel threads doorzocht te hebben hier, viel mij op dat er in Samsung Plasma topics vaak geklaagd werd over verschillende zaken en dat dit in de Panasonic Plasma topics amper het geval was.

Waar toen vooral over geklaagd werd, waren problemen met teletekst, posterization, warmte-ontwikkeling, geluid van de fans in de TV en image retention.

Een Plasma TV is gevoeliger voor Image Retention/Burn-in dan een LCD. Image Retention is bvb switchen van zender en bepaalde delen van het vorige beeld die nog moet 'wegtrekken'. Burn-in is wanneer iets PERMANENT in beeld blijft staan (bvb een logo). M.a.w. letterlijk ingebrand. Zoveel te hoger het contrast en de brightness, zoveel te meer kans op Image Retention/Burn-in. Alle fabrikanten hebben anti-burn-in technieken geïmplementeerd in hun Plasma TVs, maar 100% safe is het nog altijd niet (zo zijn Pioneer en Panasonic het best bestand ertegen, beter dan pakweg Samsung).

Ondertussen heeft Samsung nieuwe Plasma schermen uit. Van hun topmodel (B850) vind je hier een review. Wat blijkt? Om optimale kleuren te behalen, moet je het contrast op 95 (van de 100) zetten. Later in de review zeggen ze dat de TV wel wat last heeft van Image Retention (rarara dit zag ik aankomen want plasma + contrast hoger dan 60-70% is vragen om problemen). Verder wordt hij nog altijd heel warm. M.a.w. de problemen bij Samsung zijn nog altijd niet deftig opgelost. Verder heb ik ook al gelezen en gehoord dat de service van Panasonic gewoon beter is dan die van Samsung.

Ik heb uiteindelijk de Panasonic 50" V10 Plasma besteld. Hier zijn enkele Panasonic Plasma reviews:

1) V10E (het Europese model dat in NL en BE te koop is en meer instelmogelijkheden heeft dan de Britse variant).
2) V10B (Britse variant, review @ HDTVTest).
3) V10B (Britse variant, review @ AVForums).
4) G10E (idem als bij de V10, de E versie heeft meer instelmogelijkheden qua beeld dan de B versie).
5) G10B (review @ HDTVTest).
6) G10B (review @ AVForums).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Heel leuk om de afgelopen 6 uur alles gelezen te hebben, super om te lezen dat er fanatiekere (aspirant) kopers zijn dan ik!

Mijn verhaal: Ik kijk al een tijd uit naar aanschaf nieuwe tv. Heb nu 32PW9551. Eén van de oude CRT bakken mét HDMI. Heb 2 jaar nonstop daarop ge-PS dried ( mooi woord)

Als lid consumentenbond vaak tests gelezen en ging daardoor LCD Philips-minded naar de LCD-boer op de hoek. Dat bleek zelf een Panasonic fan ( 'ik heb m zelf ook'). Hij gaf aan dat ik mn PS3 met films, spellen en BD mocht meenemen, hij zou zorgen voor de koffie en aansluitmogelijkheden. Super service natuurlijk.
Afijn, afgelopen vrijdag was ik daar en mocht mn gang gaan. wat me meteeen opviel aan de Panasonic ( TXP 42G11, idem aan G10)) was het fantastisch scherpe en vloeiende beeld, alsof je door het raam kijkt, echt super. Maar... Wat me ook opviel was dat het beeld 'flikkerde'. Nou lees ik hier terug in de reacties dat dit bekend is, wordt hier veelal aangeduid als 'schokkend'. verkoper was het trouwens met me eens ( 'dat doet ie van mij niet hoor')
Ik sloot uiteraard als Concumentengids lezer nog een nieuwste Philips aan maar wat een lelijk beeld als je dat vergelijkt met de Pana! Alsof de beelden waren opgenomen met een goedkope hand cam! (Vriend van mij heeft ook een Philpis lcd en ik vond dit bij hem al opvallen, had toch verwacht dat de nieuwste modellen op zn minst dit probleem verholpen hadden.) Ik liep daar dus half tevreden over de Pana weer de winkel uit.

:? Vanmorgen las ik ik in de nieuwste test van de consumentenbond ( juni 2009) dat de TXP 42 G de allerlaagste score haalt op beeldkwaliteit! een score van 42 op beeldkwaliteit! de sony KDL 40 Z4500 krijgt de score 74!
Ik heb een mail gestuurd naar de consumentenbond om erachter te komen wat die lage score bepaald heeft, plaats hun reactie nog hier!!

Dus.. ik vandaag naar MM Arena, beide toestellen bekeken. Maar onbetrouwbare opgeleukte marketing
(BD) bronnen zodat goed vergelijken niet lukte. De g10 is daar nu trouwens 1090,-, de sony 1500,- Die verkoper stak trouwens ook hand in vuur voor de Pana, zonder dat ik aangaf benieuwd te zijn naar dat merk laat staan dit type!

Mijn grootste twijfel is nu het trillen/schokken / flikkeren van het beeld. (posterization )Viel mij ook bij MM weer op. Ik vind dit mn hele leven in de bios ook al super irritant.

Vandaar mijn vraag of de V10 misschien minder last van dit flikkeren heeft? Aangezien die meer trucjes in huis heeft dan de G10. Of denken jullie aangezien veel mensen dit is opgevallen Pana zich dit ook realiseert en over x tijd met oplossingen komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Dat flikkerende beeld viel me ook op bij Vandenborre.
Dit was helemaal het geval niet bij een andere winkel.
Volgens mij ligt dit dus aan de instellingen (de eco-mode?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Phemelrijk vertel nog eens wat over je V10. Zie je hem nog altijd even graag, is het beeld er alleen maar beter op geworden, heb je er per ongeluk een kopje koffie over gegoten, heb je hem al laten ISF calibreren... Kwestie van de thread wat levendig te houden met gebruikerservaringen. :)

Idem BartIngels met z'n G10. Heb je al een nieuw pixelperfect exemplaar gekregen nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 12-09 19:39
Vrijdagavond bij de Foka in Rotterdam een P46G10 gekocht voor mijn nieuwe huis. Hij staat nog steeds in de doos omdat we nog aan het klussen zijn, maar zodra de vloer ligt wordt het genieten geblazen.

Wel nog een tip voor mensen die hem willen vervoeren: kom met een busje. Ik was met een Nissan Murano en daar paste de doos dus niet rechtop in. Ik heb ongeveer 20 kilometer met dat ding schuin achterin gereden. Dat is toch wel peentjes zweten en hopen de glasplaat heel blijft. Bij thuiskomst bleek dat gelukkig het geval. Medewerker wist mij te vertellen dat X5-en en ML-en ook niet hoog genoeg zijn.

Vraag me toch af hoe mensen dat hier hebben gedaan? Allemaal een busje gehuurd of geleend, of gewoon plat neergelegd en op goed geluk naar huis gereden?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-08 21:57
ik zit te kijken tussen de TX-P42S10 en de TX-P42G10

de TX-P42G10 zo'n 200 euries duurder, maar is het dit ook wel waard?
dat die G versie wat fancy extra gadjets heeft is niet waar het om gaat, ik zie het liever terug in beeld kwaliteit e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondayrunner
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08-2020
Sluuz schreef op zondag 12 juli 2009 @ 23:18:
Vrijdagavond bij de Foka in Rotterdam een P46G10 gekocht voor mijn nieuwe huis. Hij staat nog steeds in de doos omdat we nog aan het klussen zijn, maar zodra de vloer ligt wordt het genieten geblazen.
Gefeliciteerd! Was benieuwd naar de prijs, aangezien er "Informeer in winkel" op de site staat? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:23:
Phemelrijk vertel nog eens wat over je V10. Zie je hem nog altijd even graag, is het beeld er alleen maar beter op geworden, heb je er per ongeluk een kopje koffie over gegoten, heb je hem al laten ISF calibreren... Kwestie van de thread wat levendig te houden met gebruikerservaringen. :)

Idem BartIngels met z'n G10. Heb je al een nieuw pixelperfect exemplaar gekregen nu? :)
Ik heb hem idd een aantal weken draaien nu, ruim 200 + uren al :D En ik kan zeggen, alles is goed ingespeeld en het beeld is goed tot leven gekomen! Het beeld is scherp, kleuren heel mooi natuurgetrouw, alles heel mooi smooth, (ik ben daar echt voorstander van geworden, natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat deze V het heel goed doet). En dat geld voor SD en HD. Dus ja, het is idd echt tot leven gekomen en ben echt super blij dat ik hem gekocht heb. Uitstraling van de tv vind ik ook heel mooi! Daarnaast geeft hij overdag ook mooi beeld en heb ik absoluut geen storend last van invallend zonlicht op de glasplaat. Het is goed te doen allemaal. Ik beleef nog steeds de wow factor. Kan dan ook niet wachten dat de Nederlandse zenders native HD gaan uitzenden :D Ook geupscalede dvdtjes in de pana bd35 geven een super mooi wow gevoel beeld.

Mensen die hier langs komen kijken ook hun ogen uit., Ik heb mensen die geen verstand van tvs hebben horen zeggen dat het opviel dat het donkere zwart zo mooi was en dat het plaatje een plaatje was! En dat vind ik dus zelf ook iedere keer als ik kijk. En het leukste...mensen die hem in de MM hebben gezien zeggen dat het beeld daar idd totaal niet tot zijn recht komt, gezien wat ze hier thuis dan zien.

Neej gelukkig nog niets overheen gevallen en ook nog geen dode pixels gezien.

Ook is het beeld wat rustiger geworden met flikkeren. Ene kant wen ik als kijker eraan dus zal het minder opvallen., Anderzijds is de tv gewoon lekker ingespeeld.

BR disc kijken, tja, is gewoon helemaal tegek.

Ik heb hem nog niet laten calibreren, ik vind het heel mooi zo, dus weet nog niet of ik dat ga laten doen, wie weet ooit! Ik gebruik nog steeds de cinema instellingen zoals ik eerder in dit topic genoemd heb.

Ik ben helemaal blij, elke dag weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
whazzzup schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:04:
ik zit te kijken tussen de TX-P42S10 en de TX-P42G10

de TX-P42G10 zo'n 200 euries duurder, maar is het dit ook wel waard?
dat die G versie wat fancy extra gadjets heeft is niet waar het om gaat, ik zie het liever terug in beeld kwaliteit e.d.
De G versie heeft een ander scherm NeoPDP, die zuiniger is en mooier zwart weer geeft.
Ook zit er nog verschil in de 400hz vs 600hz, maar of dat echt te zien is betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 12-09 19:39
mondayrunner schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:22:
[...]

Gefeliciteerd! Was benieuwd naar de prijs, aangezien er "Informeer in winkel" op de site staat? Thnx!
Heb hem voor 1239 incl btw, excl verwijderingsbijdrage (8 euro) meegenomen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Pjotr22 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:11:
Heel leuk om de afgelopen 6 uur alles gelezen te hebben, super om te lezen dat er fanatiekere (aspirant) kopers zijn dan ik!

Mijn verhaal: Ik kijk al een tijd uit naar aanschaf nieuwe tv. Heb nu 32PW9551. Eén van de oude CRT bakken mét HDMI. Heb 2 jaar nonstop daarop ge-PS dried ( mooi woord)

Als lid consumentenbond vaak tests gelezen en ging daardoor LCD Philips-minded naar de LCD-boer op de hoek. Dat bleek zelf een Panasonic fan ( 'ik heb m zelf ook'). Hij gaf aan dat ik mn PS3 met films, spellen en BD mocht meenemen, hij zou zorgen voor de koffie en aansluitmogelijkheden. Super service natuurlijk.
Afijn, afgelopen vrijdag was ik daar en mocht mn gang gaan. wat me meteeen opviel aan de Panasonic ( TXP 42G11, idem aan G10)) was het fantastisch scherpe en vloeiende beeld, alsof je door het raam kijkt, echt super. Maar... Wat me ook opviel was dat het beeld 'flikkerde'. Nou lees ik hier terug in de reacties dat dit bekend is, wordt hier veelal aangeduid als 'schokkend'. verkoper was het trouwens met me eens ( 'dat doet ie van mij niet hoor')
Ik sloot uiteraard als Concumentengids lezer nog een nieuwste Philips aan maar wat een lelijk beeld als je dat vergelijkt met de Pana! Alsof de beelden waren opgenomen met een goedkope hand cam! (Vriend van mij heeft ook een Philpis lcd en ik vond dit bij hem al opvallen, had toch verwacht dat de nieuwste modellen op zn minst dit probleem verholpen hadden.) Ik liep daar dus half tevreden over de Pana weer de winkel uit.

:? Vanmorgen las ik ik in de nieuwste test van de consumentenbond ( juni 2009) dat de TXP 42 G de allerlaagste score haalt op beeldkwaliteit! een score van 42 op beeldkwaliteit! de sony KDL 40 Z4500 krijgt de score 74!
Ik heb een mail gestuurd naar de consumentenbond om erachter te komen wat die lage score bepaald heeft, plaats hun reactie nog hier!!

Dus.. ik vandaag naar MM Arena, beide toestellen bekeken. Maar onbetrouwbare opgeleukte marketing
(BD) bronnen zodat goed vergelijken niet lukte. De g10 is daar nu trouwens 1090,-, de sony 1500,- Die verkoper stak trouwens ook hand in vuur voor de Pana, zonder dat ik aangaf benieuwd te zijn naar dat merk laat staan dit type!

Mijn grootste twijfel is nu het trillen/schokken / flikkeren van het beeld. (posterization )Viel mij ook bij MM weer op. Ik vind dit mn hele leven in de bios ook al super irritant.

Vandaar mijn vraag of de V10 misschien minder last van dit flikkeren heeft? Aangezien die meer trucjes in huis heeft dan de G10. Of denken jullie aangezien veel mensen dit is opgevallen Pana zich dit ook realiseert en over x tijd met oplossingen komt?
Ik ben al lang geen lid meer vd consubond..... ze maken steeds slechtere testen... Ik ben er uitgestapt ten tijden van de introductie van de nikon D70 camera... (toestel werd afgekraakt omdat het blauwige foto's in de volautomatische stand maakt... Wie koopt in godsnaam een Digitale spiegelreflex om hem dan als volautomaat te gebruiken... 8)7

anyway...

Ik heb de G10 (50") en ik heb nog nooit een TV meegemaakt die me zo goed bevalt als deze... Ik heb heel veel uren gestoken in het vinden van "mijn" perfecte TV en heb overal naar gekeken... Alle merken, LCD en plasma....

Weet je wat het probleem is.. de consumentenbond krijgt het voor mekaar om een test te doen terwijl de schermmodus op dynamisch staat.. of weet ik veel wat nog meer allemaal. Dat trillen en schokken is mij (na een 150uur) nog niet opgevallen.

Misschien ben ik niet meer helemaal objectief... Maar de G10 is een prachtapparaat.

punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrik

marrik

Live long and prosper

Dacide schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:22:

Ik ben al lang geen lid meer vd consubond..... ze maken steeds slechtere testen... Ik ben er uitgestapt ten tijden van de introductie van de nikon D70 camera... (toestel werd afgekraakt omdat het blauwige foto's in de volautomatische stand maakt... Wie koopt in godsnaam een Digitale spiegelreflex om hem dan als volautomaat te gebruiken... 8)7

anyway...

Ik heb de G10 (50") en ik heb nog nooit een TV meegemaakt die me zo goed bevalt als deze... Ik heb heel veel uren gestoken in het vinden van "mijn" perfecte TV en heb overal naar gekeken... Alle merken, LCD en plasma....

Weet je wat het probleem is.. de consumentenbond krijgt het voor mekaar om een test te doen terwijl de schermmodus op dynamisch staat.. of weet ik veel wat nog meer allemaal. Dat trillen en schokken is mij (na een 150uur) nog niet opgevallen.

Misschien ben ik niet meer helemaal objectief... Maar de G10 is een prachtapparaat.

punt :)
Helemaal mee eens! Ik heb ook tests gezien van zaken waarvan ik toevallig wat verstand heb en die sloegen dan gewoon nergens op.
Mijn G15 heeft ook totaal geen last van schokken enzo.

Heb je wel mogen spelen met de instellingen? In winkels staan tenslotte vaak de winkelmode aan en 24p uit.

Marrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
daarnaast moet je rekening houden met het feit dat er winkels zijn die een inkoop-aktie hebben met bijvoorbeeld samsung. Op dat moment is Samsung de beste TV van de wereld en is LCD altijd beter dan Plasma.

Vaak krijgen de plasma's van andere merken dan een slechtere instelling.. bv cinema modus met laag contrast... Als die dan naast een felle LCD staat met dynamische kleuren dan lijkt die plasma echt slecht.. (ook al is het beeld daarvan eigenlijk veel beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

ik was ook een 'fan' van de consumenten bond. Dacht altijd toch wel goede testen te zien om zo een goede keuze te maken voor een product. Heb ook zo bv mijn autozitje van mijn dochter uitgezocht omdat deze goed uit de test kwam. En niet de duurste was.
Maar ik zag steeds meer testen van producten met vreemde conclusies of halve testen.
Deze test bewijst dit denk maar al te goed.
Heb zelf ook erg lang lopen zoeken naar de 'perfecte' TV. En de G10 is echt een geweldige TV met een hele mooie beeldweergave. Zelfs zonder calibratie.
Hij speelt de LCD van de buren er met gemak uit vind ik.
Heb mede door de 'slechte' test mijn abbo dan ook opgezegd.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mondayrunner
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08-2020
Sluuz schreef op maandag 13 juli 2009 @ 07:28:
[...]

Heb hem voor 1239 incl btw, excl verwijderingsbijdrage (8 euro) meegenomen.
Dankjewe! Dat is een mooie prijs, twijfel nog tussen de 50 en 46 inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deepeej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 22:30
phemelrijk schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:43:
[...]

Ik heb hem idd een aantal weken draaien nu, ruim 200 + uren al :D En ik kan zeggen, alles is goed ingespeeld en het beeld is goed tot leven gekomen! Het beeld is scherp, kleuren heel mooi natuurgetrouw, alles heel mooi smooth, (ik ben daar echt voorstander van geworden, natuurlijk persoonlijk, maar ik vind dat deze V het heel goed doet). En dat geld voor SD en HD. Dus ja, het is idd echt tot leven gekomen en ben echt super blij dat ik hem gekocht heb. Uitstraling van de tv vind ik ook heel mooi! Daarnaast geeft hij overdag ook mooi beeld en heb ik absoluut geen storend last van invallend zonlicht op de glasplaat. Het is goed te doen allemaal. Ik beleef nog steeds de wow factor. Kan dan ook niet wachten dat de Nederlandse zenders native HD gaan uitzenden :D Ook geupscalede dvdtjes in de pana bd35 geven een super mooi wow gevoel beeld.

Mensen die hier langs komen kijken ook hun ogen uit., Ik heb mensen die geen verstand van tvs hebben horen zeggen dat het opviel dat het donkere zwart zo mooi was en dat het plaatje een plaatje was! En dat vind ik dus zelf ook iedere keer als ik kijk. En het leukste...mensen die hem in de MM hebben gezien zeggen dat het beeld daar idd totaal niet tot zijn recht komt, gezien wat ze hier thuis dan zien.

Neej gelukkig nog niets overheen gevallen en ook nog geen dode pixels gezien.

Ook is het beeld wat rustiger geworden met flikkeren. Ene kant wen ik als kijker eraan dus zal het minder opvallen., Anderzijds is de tv gewoon lekker ingespeeld.

BR disc kijken, tja, is gewoon helemaal tegek.

Ik heb hem nog niet laten calibreren, ik vind het heel mooi zo, dus weet nog niet of ik dat ga laten doen, wie weet ooit! Ik gebruik nog steeds de cinema instellingen zoals ik eerder in dit topic genoemd heb.

Ik ben helemaal blij, elke dag weer!
Heb dezelfde tv als jouw en ik ben er ook errug blij mee maar zou jij misschien jou settings willen posten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
mondayrunner schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:41:
Dankjewe! Dat is een mooie prijs, twijfel nog tussen de 50 en 46 inch...
Er bestaat geen twijfel, enkel een te kleine TV :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]NIEUWE SOFTWARE BESCHIKBAAR VAN PANASONIC.
BETREFT DE TX-V10 SERIE SOFTWARE VERSIE 2.212.
kAN ALLEEN NIET VINDEN WAT DEZE NIEUWE UPDATE GAAT DOEN.
WAARSCHIJNLIJK IS DEZE GESCHIKT VOOR ZOWEL DE PLASMA &LCD V10 SERIE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:47
Ik heb even gekeken of er een update is via de update functie in het menu (heb een 42V10), maar geeft aan dat ik op dit moment de meest recente versie heb (2.003). Is misschien nog niet uit in NL?

Edit: Oops! Ik ga naar VieraCast en ja hoor, daar is wel een update... Versie 2.011.
pal09 PEAKSAVC download
TXPV10E
Version:2.011
Target:PEAKS

Geen idee wat ie doet... proberen maar! :-)

Update klaar... zie niet echt iets anders... maar heb dus nog niet die 2.2xx versie.

[ Voor 43% gewijzigd door ChrisM op 13-07-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook bij mij via de cast knop.
alleen bij mij de 2.212 versie maar ik heb wel de tx-37v10 lcd serie .
kan ook niet via google vinden wat deze nieuwe update doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Mijn oog is na lang lezen op dit forum op de p42G10 gevallen. Weet iemand wat de afmetingen van de doos zijn. Ik zou em zelf willen halen met een VW Passat Variant (3BG)

Gr Wreckerrm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Wreckerrm schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:11:
Mijn oog is na lang lezen op dit forum op de p42G10 gevallen. Weet iemand wat de afmetingen van de doos zijn. Ik zou em zelf willen halen met een VW Passat Variant (3BG)

Gr Wreckerrm
Ik heb geen idee meer hoe groot ie was. En de doos is al naar het grof vuil centrum toe.
Maar hij past, rechtop, op de achterbank van een astra. En dat is zonder dat de bank naar beneden is.
Een passat zou dus geen probleem moeten zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
marrik schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:06:
[...]

Helemaal mee eens! Ik heb ook tests gezien van zaken waarvan ik toevallig wat verstand heb en die sloegen dan gewoon nergens op.
Mijn G15 heeft ook totaal geen last van schokken enzo.

Heb je wel mogen spelen met de instellingen? In winkels staan tenslotte vaak de winkelmode aan en 24p uit.
Ja ik heb wel mogen spelen met de instellingen. Maar ze hebben bij Harense Smid een niet tevreden omruil-garantie. komen ze m gratis omruilen als ik na twee weken denk 'nah... dat is m nie!' Denk dat ik het beste tot aanschaf kan overgaan :D :D :D en dan maar kijken kijken kijken!

Nog geen reactie C. Bond trouwens op mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
http://www.extremediscoun..._medium=cpc&utm_campaign=

of heeft iemand de V10 voor minder dan 1495 gezien?

[ Voor 79% gewijzigd door Pjotr22 op 13-07-2009 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dlocks
Misschien dat je na die eerste update nog een keer moet kijken of er een update is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
Geef me even een PMtje.

[ Voor 5% gewijzigd door WidgetTWW op 13-07-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Foka in Rotterdam kost de 42G10 €950
en de 42V10 €1399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisM schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:17:
Ik heb even gekeken of er een update is via de update functie in het menu (heb een 42V10), maar geeft aan dat ik op dit moment de meest recente versie heb (2.003). Is misschien nog niet uit in NL?

Edit: Oops! Ik ga naar VieraCast en ja hoor, daar is wel een update... Versie 2.011.
pal09 PEAKSAVC download
TXPV10E
Version:2.011
Target:PEAKS

Geen idee wat ie doet... proberen maar! :-)

Update klaar... zie niet echt iets anders... maar heb dus nog niet die 2.2xx versie.
Wellicht een domme vraag, maar hoe trekt de G10 een update naar binnen? Deze heeft immers geen netwerk-aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Weer een raare bug in me tv (TX-P42G10E). Als ik mijn pc aansluit op de HDMI1 en aanstuur met 1080p. vervolgens even tv ga kijken via de DVB-C tuner, krijg ik door het tv- beeld allemaal blokken!!! arggggg. denk dat de TX-P42G10E ook toe is aan Nieuwe Firmware!!!
Ik heb naar aanleiding van mijn vorige klacht de panasonic klantenservice gemaild (06/07/09) maar nog steeds geen bericht terug ontvangen. heeft iemand ervaring met panasonics klantenservice? en de snelheid ervan?

ohja zijn er nog meer die een 42G10E hebben me de zelfde klacht, of willen proberen de klacht te reproduceren?

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:51:
[...]

Wellicht een domme vraag, maar hoe trekt de G10 een update naar binnen? Deze heeft immers geen netwerk-aansluiting
Geen idee, ik heb een V10. MIsschien via een sd-kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
DarkSide schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:10:
i
Heb mede door de 'slechte' test mijn abbo dan ook opgezegd.
Ik vond dit al zo'n 10 jaar geleden toen men mijn geliefde Amiga aan de tand voelde. :) De tests bij de consumentenbond kloppen vaak maar half, ze doen aardige vergelijkingen, het een is beter dan het ander, maar het komt mij ook te vaak voor dat er fundamenteel fouten worden gemaakt. Je ziet dat hier op Tweakers zelf al gebeuren overigens, dus kan je nagaan. Nee, op zich zegt "beste keus" mij nog wel wat, als in, daar kijk ik even beter naar, maar erop vertrouwen doe ik zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
De 42V10 staat sinds gisteren thuis. Voor 1550 euro gekocht bij PVSound.
Wat me opvalt is dat sommige posten (zoals discovery, vitaya,...) niet de volledige schermgrootte gebruiken. Er zijn balken bovenaan, onderaan én aan de zijkanten.
Ik gebruik een telenet hd digicorder (1080i) en heb de tv getest op ''16/9, 'auto', 'juist'.

Moet het contrast de eerste 200 uren lager staan dan de fabrieksinstellingen of is dit laag genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
maartenlambrech schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:36:
De 42V10 staat sinds gisteren thuis. Voor 1550 euro gekocht bij PVSound.
Wat me opvalt is dat sommige posten (zoals discovery, vitaya,...) niet de volledige schermgrootte gebruiken. Er zijn balken bovenaan, onderaan én aan de zijkanten.
Ik gebruik een telenet hd digicorder (1080i) en heb de tv getest op ''16/9, 'auto', 'juist'.

Moet het contrast de eerste 200 uren lager staan dan de fabrieksinstellingen of is dit laag genoeg?
Contrast en Brightness niet hoger dan 50%, eerste 200u fullscreen kijken (dus zonder balken) en niet te lang aan een stuk statische beelden tonen. That's about it. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal technische mensen, heb jullie hulp nodig!

Heb sinds gisteren de Pana TX-P42G10. Heb zowel de PS3 als de Telenet HD Digicorder met hdmi erop aangesloten. TV kijken via de digicorder gaat zoals het hoort met zelfs super strak beeld bij de hd zenders. Als ik echter mijn PS3 gebruik, en ik de hdmi instelling automatisch doe (dus 576p, 720p, 1080i en 1080p allemaal aangevinkt), dan geeft het beeld nogal veel storing! Vaak erg zware flikkeringen in het beeld(over de hele breedte). Ook zie ik allemaal super kleine witte puntjes verschijnen en verdwijnen..(maar dat komt misschien doordat je dat goed ziet op de zwarte achtergrond van het ps3 menu). Maar die zware flikkeringen!! Als ik handmatig alleen 720p selecteer in het ps3 menu, dan heb ik geen enkele flikkering meer. MAAR dan kan ik dus niet meer 1080p films ofzo afspelen...?!
Ik heb ook al geprobeerd ENKEL de 1080i WEG te laten (dus 576p-deze kan niet weg-, 720p en 1080p) En dan zijn de zware flikkeringen ook nagenoeg weg, maar toch heeel afentoe zie ik er nog een kleine...
En als ik hem instel op ENKEL 720p, en ik start een blu-ray film, zie ik een tv melding dat hij omspringt naar 1080p. MAAR is dit wel effectief 1080p via de ps3??!(aangezien ik die heb uitgevinkt)

Graag hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Hoi Amonjo,

Misschien stom maar ligt het aan de bron of aan je tv? Al geprobeerd HDMI aansluiting decoder en PS3 te verwisselen op je tv?

[ Voor 7% gewijzigd door Pjotr22 op 14-07-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr22 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:40:
Hoi Amonjo,

Misschien stom maar ligt het aan de bron of aan je tv? Al geprobeerd HDMI aansluiting decoder en PS3 te verwisselen op je tv?
Ja dat heb ik al gedaan maar blijft hetzelfde. Ook heb ik de kabels onderling eens verwisseld maar blijft ook hetzelfde.. Ik laat de ps3 nu gewoon enkel op 720p staan... Er zijn toch nog niet veel spellen die 1080p kunnen..

Maar had toch graag een oplossing gevonden!:(

ps3 + full hd tv --> dan wil je toch ook 1080p ofniet?:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de P42G10. Ik heb begrepen dat als je de witbalans en gamma aan wilt passen je de europese versie nodig hebt. Maar moet er dan echt een E bij staan of wordt in Nederland gewoon standaard de europese versie verkocht? Want als ik naar de Nederlandse webshops kijk zie ik bij de ene P42G10 staan en bij de andere P42G10E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:22:
Ik heb een vraagje over de P42G10. Ik heb begrepen dat als je de witbalans en gamma aan wilt passen je de europese versie nodig hebt. Maar moet er dan echt een E bij staan of wordt in Nederland gewoon standaard de europese versie verkocht? Want als ik naar de Nederlandse webshops kijk zie ik bij de ene P42G10 staan en bij de andere P42G10E.
Volgens mij is het in Nederland in principe altijd de E.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:22:
Gewoon navragen welk model ze leveren. Er zijn ook webshos die via een grijze import / parallel import aan hun TV's komen. Deze kunnen ze dan goedkoop leveren.
Dit zijn dan geen officiele nederlandse modellen en kunnen dan ook deze instellingen missen. Ook heb je dan geen recht op de 2 jaar onsite garantie van panasonic.
Panasonic heeft verder volgens mij aangekondigd strenger te controlleren op garantie en of je TV bij een door hun erkende retailer is gekocht.
Je kan misschien beter een paar tientjes meer uitgeven en je TV kopen bij een erkende zaak/webshop dan zomaar bij de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:47:
...
Ook zie ik allemaal super kleine witte puntjes verschijnen en verdwijnen..(maar dat komt misschien doordat je dat goed ziet op de zwarte achtergrond van het ps3 menu). Maar die zware flikkeringen!!
...
Dit kan ook heel goed aan een HDMI-kabel van mindere kwaliteit liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Gisteren heb ik de 42G10 besteld bij de lokale electroboer (wel experienced dealer, maar volgens mij weet ik daar meer over, evenals garantie, dan zijzelf :))
Helaas niet meer op voorraad, maar zaterdag komen ze em brengen en installeren :D

Heb helaas nog geen blu-ray / ps3, ben wel benieuwd hoe die het zou doen met mijn hdmi-kabels van de Lidl (silvercrest, 2m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

En nag even een het lijstje met de officiële dealers:

http://www.panasonic.nl/f...MThtml_Dattachment/139209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Nu online

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Deepeej schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:18:
[...]

Heb dezelfde tv als jouw en ik ben er ook errug blij mee maar zou jij misschien jou settings willen posten??
Maar natuurlijk, had ik eerder al gedaan, maar bij deze:

Cinema
K35
H+2
Kl30
Sc 5
Kleurtemp normaal
kleurbeheer uit
dig cin colour uit
eco uit
PNR uit

fr cr /24p smooth aan

Trouwens ook hier de automatische update gekregen naar versie 2011, geen opvallende veranderingen zover te zien.

[ Voor 26% gewijzigd door phemelrijk op 15-07-2009 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Klein vraagje over de Panasonic Viera TH-42PZ85

Als ik op koopinfo.nl zoek naar TVs dan verdwijnt bovenstaande TV als ik selecteer dat de TV is bedoeld voor snelle beelden ipv rustige beelden

Ik dacht dat dit een Plasma was en dus een snelle response tijd heeft.

Op welke feature / specificatie baseert koopinfo.nl zich op te zeggen dat deze TV niet geschikt is voor snelle beelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Mastakilla schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 12:28:
Klein vraagje over de Panasonic Viera TH-42PZ85

Als ik op koopinfo.nl zoek naar TVs dan verdwijnt bovenstaande TV als ik selecteer dat de TV is bedoeld voor snelle beelden ipv rustige beelden

Ik dacht dat dit een Plasma was en dus een snelle response tijd heeft.

Op welke feature / specificatie baseert koopinfo.nl zich op te zeggen dat deze TV niet geschikt is voor snelle beelden?
Ik zou het niet weten. Misschien omdat er geen game modus op de tv zit :?
Plasma hebben idd een snelle reactietijd. Ook het model van vorig jaar.
Maar de vraag is wat ze met snelle beelden bedoelen. Snelle actie scènes van een film ofzo :?
Het kan zijn dat een tv daarop stuk loopt. Maar volgens mij is de pz85 daar ook best goed in.
Zou me niet helemaal blind staren op dergelijke sites. Maar waarom precies de interesse in de pz85 en niet in bv een g10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
DarkSide schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:06:
[...]

Ik zou het niet weten. Misschien omdat er geen game modus op de tv zit :?
Plasma hebben idd een snelle reactietijd. Ook het model van vorig jaar.
Maar de vraag is wat ze met snelle beelden bedoelen. Snelle actie scènes van een film ofzo :?
Het kan zijn dat een tv daarop stuk loopt. Maar volgens mij is de pz85 daar ook best goed in.
Zou me niet helemaal blind staren op dergelijke sites. Maar waarom precies de interesse in de pz85 en niet in bv een g10?
de prijs...

ik heb zelf sinds 2 weken al de G10 50" (bijna klaar met break-in... dan kan ik em eindelijk gaan instellen :D)

maar mijn broer wilt nu een 42" full hd en vind de G10 te duur

vandaar dat ik ff voor alternatieven aan het kijken ben...

zelfs voor een lagere prijs lijken de oudere modellen van pana nog steeds de beste keuze... of vergis ik mij?
ben ook aan het overwegen om de HD ready pz80 aan te raden... hoewel ie wel full hd wou, is die tenminste nog genoeg goedkoper om niet voor de g10 te kiezen (het prijsverschil tussen de g10 en pz85 vind ik persoonlijk nu niet direct de moeite waard, tenzij ik ergens een superaanbieding ervan in de buurt vind)

op koopinfo.nl staat bij die snelle beelden optie trouwens een prentje van een TV met daarop een racewagen, dus het lijkt me niet dat ze daarmee de game modus bedoelen...

[ Voor 4% gewijzigd door Mastakilla op 16-07-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Mastakilla schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:29:
[...]

de prijs...

ik heb zelf sinds 2 weken al de G10 50" (bijna klaar met break-in... dan kan ik em eindelijk gaan instellen :D)

maar mijn broer wilt nu een 42" full hd en vind de G10 te duur

vandaar dat ik ff voor alternatieven aan het kijken ben...

zelfs voor een lagere prijs lijken de oudere modellen van pana nog steeds de beste keuze... of vergis ik mij?
ben ook aan het overwegen om de HD ready pz80 aan te raden... hoewel ie wel full hd wou, is die tenminste nog genoeg goedkoper om niet voor de g10 te kiezen (het prijsverschil tussen de g10 en pz85 vind ik persoonlijk nu niet direct de moeite waard, tenzij ik ergens een superaanbieding ervan in de buurt vind)

op koopinfo.nl staat bij die snelle beelden optie trouwens een prentje van een TV met daarop een racewagen, dus het lijkt me niet dat ze daarmee de game modus bedoelen...
De pz80 is ook fullhd, wat jij misschien bedoeld is de px80?
Btw, voor de 2008 modellen is een appart forum.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1344790/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01-2021
Eriksk schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:02:
Gisteren heb ik de 42G10 besteld bij de lokale electroboer (wel experienced dealer, maar volgens mij weet ik daar meer over, evenals garantie, dan zijzelf :))
Helaas niet meer op voorraad, maar zaterdag komen ze em brengen en installeren :D

Heb helaas nog geen blu-ray / ps3, ben wel benieuwd hoe die het zou doen met mijn hdmi-kabels van de Lidl (silvercrest, 2m)
Ik heb sinds zondag de 42G10. De PS3 is nu aangesloten met een silvercrest van Lidl.

Ziet er goed uit en ik kan geen problemen ontdekken. Als het nog mooier kan dan ben ik benieuwd hoe dat er uit ziet.

Problemen zoals AmonJo heb ik niet. De TV schakelt inderdaad automatisch over naar bijv. 1080p/i etc. als ik speel of film kijk. Ik heb nog nergens iets aangevinkt. Ik heb trouwens geen digitale TV (yet) en moet zeggen dat zelfs analoog zeer goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
StarscreamNL schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:09:
[...]

Ik heb sinds zondag de 42G10. De PS3 is nu aangesloten met een silvercrest van Lidl.

Ziet er goed uit en ik kan geen problemen ontdekken. Als het nog mooier kan dan ben ik benieuwd hoe dat er uit ziet.
...
Dat is mooi, want ik had er drie gehaald. PS3 - receiver - tv, dus dan nog 1 over. Anders wordt dat ook zo'n hoge prijs als je naar een merk gaat. W&M schijnt nog mee te vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
Mastakilla schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:29:
[...]

(het prijsverschil tussen de g10 en pz85 vind ik persoonlijk nu niet direct de moeite waard, tenzij ik ergens een superaanbieding ervan in de buurt vind)
300 euro lijkt me toch een behoorlijk verschil op een bedrag van 996. Die PZ 85 gaat in de winkels bijv. BCC ook al voor tussen de 600 en 700 euro. En is de P42-X10 geen goed alternatief als je toch naar HD ready gaat kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Net telefoon gehad. Blijkbaar wordt m'n 50" V10 zaterdag geleverd. Nu maar bidden en hopen dat hij geen dode pixels heeft. Want anders ga ik meer dan 200 break-in uren mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
Wreckerrm schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:11:

Gr Wreckerrm
Als je de tv rechtop wil vervoeren heb je een denk ik wel een busje nodig zoals al eerder vermeld. Ik heb hem gelukkig heelhuids (liggend) in een Fiat Punto thuis gekregen.

Ik denk dat de doos iets minder dan een meter hoog is en iets breder dan de TV. Diepte 20-25 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
StarscreamNL schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:23:
[...]

300 euro lijkt me toch een behoorlijk verschil op een bedrag van 996. Die PZ 85 gaat in de winkels bijv. BCC ook al voor tussen de 600 en 700 euro. En is de P42-X10 geen goed alternatief als je toch naar HD ready gaat kijken?
ik vind de pz85 enkel bij pixmania een beetje betaalbaar (en dat is een shop in Frankrijk, ik heb toch liever iets dichter bij de deur ;))

BCC ken ik nog niet, ik zal er eens naar zoeken
en als je nog andere shops weet in die prijsklasse, zou ik het graag willen horen ;)

HD ready moet ik nog "verkocht" krijgen aan mijn broer... hij zit momenteel wel maar een 2 tal meter van zijn TV, dus Full HD kan wel nut hebben, maar ik weet niet zeker of je best een oud model Full HD of een nieuw model HD Ready neemt.

Wat denken jullie dat in dit geval het beste is? De oude pz85 / pz80 of de nieuwe x10? of misschien de nog goedkopere oude px80 / px8?

edit:
ik zie de 42" pz85 trouwens niet te koop staan op de bcc website

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 16-07-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
Pixmania zit volgens mij in Belgie en ik heb daar al meerdere dingen zonder problemen besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
@Mastakilla: misschien moet je de 42" S10 ook eens overwegen. Deze is iets goedkoper dan de G10 (wel geen NeoPDP paneel). Al weet ik niet hoe deze zich verhoudt tot de PZ80/85. Ouders hebben een 42" PZ80 en die geeft prima beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
trouwens... al die Panasonics cheaper dan de G10, zijn die nog steeds beter (prijs / kwaliteit) dan de concurrentie? (zowel LCD als plasma bedoel ik dan)

ik weet dat de G10 (en duurder) super is (vandaar dat ik em ook heb), maar ik weet niet of de cheaper / oudere broertjes nog superieur zijn aan de rest...

nu weet ik dat deze thread prolly stampvol Plasma / Panasonic fanboys zit ;) maar ik hoop toch dat, mocht er nog iets anders het overwegen waard is, dat iemand dat ook even wil melden :D

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

StarscreamNL schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:41:
[...]

Als je de tv rechtop wil vervoeren heb je een denk ik wel een busje nodig zoals al eerder vermeld. Ik heb hem gelukkig heelhuids (liggend) in een Fiat Punto thuis gekregen.

Ik denk dat de doos iets minder dan een meter hoog is en iets breder dan de TV. Diepte 20-25 cm.
Hij past gewoon rechtop in een passat. Hij past ook rechtop in een Astra.
Gewoon op de achterbank.

Verder toen ik de laatste x keek waren de pz modellen maar enkele tientjes goedkoper dan een g serie. Als het verschil meer als 150 is en je wilt fulltime HD is de pz 80/85 geen slechte tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Mastakilla schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:19:
trouwens... al die Panasonics cheaper dan de G10, zijn die nog steeds beter (prijs / kwaliteit) dan de concurrentie? (zowel LCD als plasma bedoel ik dan)

ik weet dat de G10 (en duurder) super is (vandaar dat ik em ook heb), maar ik weet niet of de cheaper / oudere broertjes nog superieur zijn aan de rest...

nu weet ik dat deze thread prolly stampvol Plasma / Panasonic fanboys zit ;) maar ik hoop toch dat, mocht er nog iets anders het overwegen waard is, dat iemand dat ook even wil melden :D

Thanks
Ik vind de Samsung B650 ook erg veel bieden voor het geld. Je zou dan ook naar lagere series kunnen kijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
Mastakilla schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 15:01:
[...]

ik vind de pz85 enkel bij pixmania een beetje betaalbaar (en dat is een shop in Frankrijk, ik heb toch liever iets dichter bij de deur ;))

BCC ken ik nog niet, ik zal er eens naar zoeken
en als je nog andere shops weet in die prijsklasse, zou ik het graag willen horen ;)
8)7 Misschien op je TV even zoeken! Ergens bij kanaal 18 met die engels sprekende mensen! Oh nee dat is de BBC je bedoelde die winkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Laatst online: 03-09-2021
Ik zit met de volgende vraag, en kan echt NERGENS duidelijkheid vinden.

Het verschil tussen de TX-P42G10 en de TX-PF42G10. Voor zover ik het snap is de PF een Frans model, wat exact hetzelfde is buiten een niet-Nederlandse handleiding en de toevoeging van DVB-C tuner.

Nu mijn vraag, heeft de PF de mogelijkheid om White Balance en Gamma Control in te stellen (net zoals de P heeft). Omdat de UK versie deze mogelijkheid niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m2xum2xu schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:39:
Ik zit met de volgende vraag, en kan echt NERGENS duidelijkheid vinden.

Het verschil tussen de TX-P42G10 en de TX-PF42G10. Voor zover ik het snap is de PF een Frans model, wat exact hetzelfde is buiten een niet-Nederlandse handleiding en de toevoeging van DVB-C tuner.

Nu mijn vraag, heeft de PF de mogelijkheid om White Balance en Gamma Control in te stellen (net zoals de P heeft). Omdat de UK versie deze mogelijkheid niet heeft.
De PF versie is puur voor Frankrijk, dus alleen met een Frans menu.
Ik zou de TX-P42G10E nemen als ik jou was (Europa alle talen en met DVB-C Full HD tuner !!!!), een collega van mij heeft hierom een model naar de internetshop geretourneerd. (werd met veel gemor teruggenomen na 2 weken mailen, eens maar nooit weer)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Laatst online: 03-09-2021
Ooh, dat is wel zeer spijtig, het scheelt namelijk heel wat eurotjes. De menutaal valt zeker ook niet aan te passen via het Service menu of firmware of iets dergelijks?

edit:

Op de Franse Panasonic site staat:

Affichage des langues à l'écran 25 langues

Het lijkt er dus op dat de taal wel degelijk in het Nederlands/Engels gezet kan worden. In dat geval rest mij alleen de vraag nog of de settings voor Whitebalans en Gamma aanwezig zijn.

Ik heb nu een bericht naar de Panasonic Support gestuurd voor meer informatie, wanneer ik antwoord heb zal ik dat hier posten.

[ Voor 104% gewijzigd door m2xum2xu op 16-07-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Heb even gekeken in de lijst, en onderstaande link is misschien interessant. Iemand ervaring ?

http://www.visser-elektro.nl/panasonic.htm

Misschien kun je daar echt op je gemak kijken of de tv wat voor je is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 11:40

Illusion

(the art of)

Over 2 weken is de Planet Earth actie afgelopen. Zijn er mensen die panasonic al lang genoeg volgen om te weten of er meteen weer een andere actie achteraan komt?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Zo, vandaag weer slecht bericht van de belastingdienst.. opnieuw de aangifte (2007) invullen. Had eigenlijk mijn vriendin beloofd te wachten met kopen tot dat geld binnen zou zijn, maar gaat wel weer een tijd duren zo :(

Dus, toch maar de spaarrekening plunderen en deze week de 50G10 bestellen.

Ik woon in Belgie, tegen de NL grens aan. ijsshop.be (discount online) heeft een aantrekkelijke prijs van 1358 euri. Iemand daar de TV al besteld? Heb vandaag een mail gestuurd met de garantie vraag (aan huis, 2 jaar lang?) en of het een Europees model betreft. Tevens gevraagd naar de leveringstermijn, omdat volgens de site de TV niet op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
sNielz123 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:25:
Zo, vandaag weer slecht bericht van de belastingdienst.. opnieuw de aangifte (2007) invullen. Had eigenlijk mijn vriendin beloofd te wachten met kopen tot dat geld binnen zou zijn, maar gaat wel weer een tijd duren zo :(

Dus, toch maar de spaarrekening plunderen en deze week de 50G10 bestellen.

Ik woon in Belgie, tegen de NL grens aan. ijsshop.be (discount online) heeft een aantrekkelijke prijs van 1358 euri. Iemand daar de TV al besteld? Heb vandaag een mail gestuurd met de garantie vraag (aan huis, 2 jaar lang?) en of het een Europees model betreft. Tevens gevraagd naar de leveringstermijn, omdat volgens de site de TV niet op voorraad is.
BartIngels heeft hem daar gekocht. Voor zover ik nog weet, was het een Frans model. Hij had meteen een dode pixel. Heeft toen contact opgenomen met iishop en die hebben contact opgenomen met Panasonic. Panasonic is de TV bij Bart z'n thuis komen vervangen. Alleen had die ook weer dode pixels. Bij de volgende TV idem. Hoe het met z'n huidige TV afgelopen is, weet ik niet. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Hoop niet dat dat het vooruitzicht is .. Frans model ben ik niet zo kapot van natuurlijk.

Dode pixels kun je de shop op zich moeilijk aanrekenen lijkt me.

Bart, kun jij bevestigen dat je een Frans model hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Kon niet wachten :)

Zojuist de bestelling gedaan, 50G10 incl muurbeugel en leveren, ophangen en aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.