Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
das een scherpe prijs!
gisteren net een P42X10 gekocht voor 600,- maar als ik dit had geweten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

DeeJayV schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:00:
[...]

das een scherpe prijs!
gisteren net een P42X10 gekocht voor 600,- maar als ik dit had geweten... :/
Inruilen?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Argh! 300 euro goedkoper dan dinsdag besteld!
ik zou bijna een tweede aanschaffen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel de franse model en ik vraag me af waarom die zoveel goedkoper is. Bijna te goed om waar te zijn. Mist deze een paar functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infernix
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30
Ik heb maar eens met Panasonic Nederland gebeld.

Zij geven aan dat ze niet de info hebben om de technische verschillen te verklaren, dus daar konden ze me niet mee helpen.

Wat ze wel aangeven is dit:

Als je een niet nederlands model koopt (of bestelt via internet), dan heb je dus geen recht op garantie aan huis via Panasonic Nederland. Als je WEL een nederlands model koopt, dan heb je automatisch 2 jaar lang garantie aan huis; d.w.z. als je shit hebt dan komen ze gratis bij je thuis om je shit te fixen.

Aan een ieder de eigen keus of ie dus geld wil besparen en als ie stuk is met z'n Frans model plasma naar Leiden wilt rijden, of dat je meer uitgeeft bij een officiele dealer (lees: mediamarkt, its etc, dus NIET online) en ze bij storingen bij je thuis komen om te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 23:52
Hier worden enkele top lcd's vergeleken met de Panasonic plasma. De lcd krijgt ongelooflijke klappen om zn oren.
http://www.displaymate.com/LCD_Plasma_ShootOut.htm
Bekijk vooral de tabellen met daadwerkelijk contrast en ook de vergelijkingsfoto's wat betreft kijkhoek.
Zo'n lcd geeft echt een heel ander beeld als je er niet goed recht voor zit. (wisten wij al langer natuurlijk)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:54:
[...]

Het is wel de franse model en ik vraag me af waarom die zoveel goedkoper is. Bijna te goed om waar te zijn. Mist deze een paar functies?
Wat infernix zegt klopt ten dele ;) Het gaat er niet om of het een Frans model is (of waar dan ook vandaan), maar of de winkel deze via parallel import heeft binnen gehaald.
Redcoon doet aan parallelle import en dus heb je wèl 2 jaar garantie, maar géén reparatie aan huis.
Er zijn webwinkels die wel gewoon via Panasonic lopen en dan heb je dat laatste wèl. Mijn Pana's zijn in de winkel gekocht en bestaan uit een Frans en een Oostenrijks (waarschijnlijk) model, maar ik heb gewoon de reparatieservice aan huis.

Vraag hier gewoon naar bij de webwinkel.

Soms is het prijsverschil echter dusdanig dat je dat risico wel kunt nemen. Als je toestel echter een defect hebt, dan moet je deze inpakken en versturen/op laten halen.

[ Voor 61% gewijzigd door Ferry34 op 17-07-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10
Ferry34 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:59:
Hier worden enkele top lcd's vergeleken met de Panasonic plasma. De lcd krijgt ongelooflijke klappen om zn oren.

Bekijk vooral de tabellen met daadwerkelijk contrast en ook de vergelijkingsfoto's wat betreft kijkhoek.
Zo'n lcd geeft echt een heel ander beeld als je er niet goed recht voor zit. (wisten wij al langer natuurlijk)
Waar?
nvm je post is al enorm aangepast :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ossi op 17-07-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m2xum2xu schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:08:
Ooh, dat is wel zeer spijtig, het scheelt namelijk heel wat eurotjes. De menutaal valt zeker ook niet aan te passen via het Service menu of firmware of iets dergelijks?

edit:

Op de Franse Panasonic site staat:

Affichage des langues à l'écran 25 langues

Het lijkt er dus op dat de taal wel degelijk in het Nederlands/Engels gezet kan worden. In dat geval rest mij alleen de vraag nog of de settings voor Whitebalans en Gamma aanwezig zijn.

Ik heb nu een bericht naar de Panasonic Support gestuurd voor meer informatie, wanneer ik antwoord heb zal ik dat hier posten.
Ik heb zwaar het idee dat men de specificaties van de Europes site klakkeloos heeft overgenomen, want de taalinstelling was wel aanwezig, maar er stond alleen Frans in het keuzevak.
Dit is de reden geweest van >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> RETOUNER !!!!

Of er witbalans en gamma settings mogelijk waren ? Zover zijn we niet gekomen, moet bekennen dat het menu lastig was in het Frans.

Merci.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 16:06 . Reden: schrijffout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:59:
[...]

Ik heb zwaar het idee dat men de specificaties van de Europes site klakkeloos heeft overgenomen, want de taalinstelling was wel aanwezig, maar er stond alleen Frans in het keuzevak.
Dit is de reden geweest van >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> RETOUNER !!!!

Of er witbalans en gamma settings mogelijk waren ? Zover zijn we niet gekomen, moet bekennen dat het menu lastig was in het Frans.

Merci.... ;)
Het is niet dat ik je niet geloof ofzo hoor, of dat ik heel moeilijk wil doen:) Maar ik vind het een vreemd gegeven dat de betreffende TV alleen Franse taal heeft. Ook in de gedownloadde handleiding staat een afbeelding van het keuzevak voor Taal en daaropvolgend de Land keuze. Gaat het in jouw geval ook om de PF42G10 of een ander model?

Haha, ik denk dat ik gewoon nog in de ontkenningsfase verkeer op moment.... 799 euro is idd wel te mooi om waar te zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
m2xum2xu schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 16:17:
[...]

Haha, ik denk dat ik gewoon nog in de ontkenningsfase verkeer op moment.... 799 euro is idd wel te mooi om waar te zijn:)
Of anders 860,- bij de Media Markt. Je krijgt 140,- korting op de prijs van 999,-. Dit koste het toestel laatst. In de voorwaarden staat dat de G niet mee doet. Maar als je het vraagt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Als je hem voor 860 mee kan krijgen bij de MM zal ik dat doen.
Binnen 2 weken gewoon om te ruilen. 2 jaar onsite garantie.
860 is mooie prijs. Iets meer dan een maand geleden was ik nog 940 kwijt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik zit nu een tijdje rond te kijken naar een nieuwe tv. Er zijn 2 modellen die er voor mij uitspringen en dat zijn de TX-P42G10 en de TX-P42V10. De TX-P42V10 is iets duurder, maar schijnt mooier beeld te hebben dankzij de THX modus en ook heeft deze een ethernet aansluiting zodat je naar o.a. youtube kunt kijken op je tv.

Ik ben echt aan het twijfelen nu, ook mede dankzij de review op hdtvtest.co.uk waar ze zeggen dat ze zouden kiezen voor de V10 ipv de G10 ondanks het prijsverschil.

Ik haat de technologie :P

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
de G en de V hebben het zelfde scherm dus maakt niks uit kwa beeldkwaliteit alleen de V is standaard beter ingesteld.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacey23 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 13:30:
Ik zit nu een tijdje rond te kijken naar een nieuwe tv. Er zijn 2 modellen die er voor mij uitspringen en dat zijn de TX-P42G10 en de TX-P42V10. De TX-P42V10 is iets duurder, maar schijnt mooier beeld te hebben dankzij de THX modus en ook heeft deze een ethernet aansluiting zodat je naar o.a. youtube kunt kijken op je tv.

Ik ben echt aan het twijfelen nu, ook mede dankzij de review op hdtvtest.co.uk waar ze zeggen dat ze zouden kiezen voor de V10 ipv de G10 ondanks het prijsverschil.

Ik haat de technologie :P
Ik zit ook twijfelen tussen deze twee toestellen. Ze hebben dezelfde panels, maar ik heb begrepen dat de V10 in THX modus beter is gecalibreerd. Ik heb een colorimeter, dus ik zou in principe ook de G10 kunnen calibreren, maar helaas biedt panasonic te weinig opties in het menu om alles exact in te stellen. Ik zou de service menu in kunnen gaan, maar ik heb gehoord dat dat riskant kan zijn als je er weinig verstand van hebt, dus dat durf ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Je kan niet alles exact instellen, maar de E versie heeft toch wel voldoende om behoorlijk in de buurt te komen van die THX modus. Zie de slechte review van Tweakers, daar gebruikte ze niet eens de witbalans e.d. en kwamen al heel goed uit. Ik ga voor de G10, alles wat op de V10 zit heb ik voornamelijk al in m'n Mac mini als HTPC zitten en de kalibratie daar kom ik zelf dus ook een heel eind mee met een Spyder. De V10 is dan wat dunner en heeft 1 glaslaag, ach ja... who cares. :)

[ Voor 7% gewijzigd door vgroenewold op 18-07-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:37
mrc16 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 22:07:
[...]

Of anders 860,- bij de Media Markt. Je krijgt 140,- korting op de prijs van 999,-. Dit koste het toestel laatst. In de voorwaarden staat dat de G niet mee doet. Maar als je het vraagt....
Als het goed is doen deze toestellen niet mee met die omruil actie. Helaas! Ik ben wel erg benieuwd wat die franse G10 precies meer of minder heeft dan de E versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Zelfs al zou de G-serie van Panasonic wel meedoen met de actie bij MediaMarkt (de voorwaarden op de website sluiten deze inderdaad samen met de V-serie uit) dan is het nog maar de vraag of het de moeite waard is om die daar aan te schaffen.
Ben zelf van plan om een 46G10 aan te schaffen en heb deze zojuist even bekijken bij de MediaMarkt in Almere waar dit model 1499 euro moet kosten.
Dat terwijl deze al te koop is vanaf zo'n beetje 1250 bij diverse aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De twijfels rond G10 of V10 heb ik ook maar de beslissing is gevallen... Het wordt de V10
Hopelijk kan CobraX ons stimuleren met zijn nieuwe aanwinst van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Vandaag zijn ze EINDELIJK m'n 50" V10 komen leveren (dit zo'n kleine 6 weken na bestelling). De kerel installeerde hem mooi en gaf mij ook nog wat uitleg/raad i.v.m. het reinigen van het scherm. Verder veranderde hij de instellingen van m'n HD Digicorder (kon ik zelf ook natuurlijk). Hij zei ook nog dat indien er problemen waren ik direct moest bellen, maar dan zou Panasonic zelf aan huis komen (m.a.w. onsite garantie).

Voorlopig nog geen dode pixels kunnen spotten (hier hou ik m'n hart nog altijd voor vast). Ikzelf zit op zo'n 2,5-2,6m van het scherm. M'n ouders zitten op 3,5-4,5m van hun 42". Als je een keertje in mijn slaapkamer geweest bent en dan naar de living gaat, valt het pas op wat voor Gameboy scherm die 42" is. :p

Nog niet veel kunnen testen, maar direct THX gekozen en contrast op 40% (24) en brightness ook op 40% (-6) gedurende de eerste 200u. Momenteel een break-in DVD aan 't runnen. Zelfs met zo lage settings is het beeld erg mooi. Hieronder volgen enkele foto's (niet letten op de ruis, foto's zijn getrokken onder slechte lichtomstandigheden en zonder flits).

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/5anjwy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/w7kjyu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/zk4hhg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-04-2024
Interessant die prijs. Redcoon komt de tv ook gratis ophalen als deze teruggestuurd wordt voor garantie of bij retour binnen bedenktijd. Enige wat een groot nadeel is van Redcoon is dat het risico van retourzending dan voor de klant is. Dit staat op hun website. Dus als toevallig de glasplaat breekt heb je pech...
Ik heb ze net gemaild of dit echt zo is of dat je misschien een verzekering kan afsluiten voor transportschade.
Als dat niet zo is, dan is het denk ik toch niet zo'n goed idee om hem bij Redcoon te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Gefeliciteerd Cobra!

Heb zelf de 50G10 in bestelling staan, maar als ik zo op jouw foto's kijk lijkt de 50 inch redelijk klein.. Zal in het echt wel meevallen denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
sNielz123 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 18:08:
Gefeliciteerd Cobra!

Heb zelf de 50G10 in bestelling staan, maar als ik zo op jouw foto's kijk lijkt de 50 inch redelijk klein.. Zal in het echt wel meevallen denk ik :P
Op de foto's lijkt hij idd niet zo groot (het kastje waar hij opstaat, is net 1m breed). Maar toen m'n ma m'n slaapkamer binnenkwam waren haar eerste woorden: precies een cinema hier. Voelt toch wel groot aan (niet te groot want dat kan niet :p), maar binnen 2 weken zal ik het wel "relatief klein" vinden. :p

Ik heb ook de indruk dat het 1-sheet-of-glass design de TV groter aan doet voelen. Kan natuurlijk ook maar een gedacht zijn. :)

En euh 't is CobraX. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CobraX op 18-07-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
Ik zit ondertussen op 150u+ met break-in op mijn 50" G10 en ga nu stoppen met em dag / nacht laten opstaan ;)

Ik wou em nu wel graag wat beter instellen...

Weet iemand toevallig een overzichtje van handige tips / instellingen van de G10s? Of moet ik daarvoor alle 100en paginas in deze andere andere threads weer gaan nalezen?

ik denk dan bv aan volgende dingen:
* scherm is aangesloten met HDMI op desktop en verliest een 5-10 tal pixels langs alle kanten... hoe kan ik dit fixen?
* aangeraden beeld instelling, contrast, helderheid, kleur, scherpte, etc bij welke omstandigheden en of je hier bv favorieten kan maken (bv settings voor overdag, savonds, film, desktop, hd ,sd)
* hoe dat hotel mode spul werkt (zodat ik em op hdmi1 kan laten starten)
* eco mode aan / uit en waarom (en er zat nog ergens zo'n energie besparende feature, maar die ben ik al weer kwijt)
* hoe werkt dat "systeem bijwerken" gedoe? ik heb er nl geen netwerk kabel insteken ;) en via hdmi deel ik geen internet :D kan ik em nog op een andere manier updaten? hij zegt momenteel dat 1.206 de laatste nieuwe versie, maar ik begrijp niet hoe ie dat in godsnaam kan rieken...
* ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Mastakilla schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:21:
Ik zit ondertussen op 150u+ met break-in op mijn 50" G10 en ga nu stoppen met em dag / nacht laten opstaan ;)

Ik wou em nu wel graag wat beter instellen...

Weet iemand toevallig een overzichtje van handige tips / instellingen van de G10s? Of moet ik daarvoor alle 100en paginas in deze andere andere threads weer gaan nalezen?

ik denk dan bv aan volgende dingen:
1)* scherm is aangesloten met HDMI op desktop en verliest een 5-10 tal pixels langs alle kanten... hoe kan ik dit fixen?
* aangeraden beeld instelling, contrast, helderheid, kleur, scherpte, etc bij welke omstandigheden en of je hier bv favorieten kan maken (bv settings voor overdag, savonds, film, desktop, hd ,sd)
2)* hoe dat hotel mode spul werkt (zodat ik em op hdmi1 kan laten starten)
3)* eco mode aan / uit en waarom (en er zat nog ergens zo'n energie besparende feature, maar die ben ik al weer kwijt)
* hoe werkt dat "systeem bijwerken" gedoe? ik heb er nl geen netwerk kabel insteken ;) en via hdmi deel ik geen internet :D kan ik em nog op een andere manier updaten? hij zegt momenteel dat 1.206 de laatste nieuwe versie, maar ik begrijp niet hoe ie dat in godsnaam kan rieken...
* ...
Vooruit omdat jij te lui bent en ik goedgezind ben. Klik hier en scroll wat naar beneden. ;)

1) Ervoor zorgen dat de Aspect Ratio op 16:9 staat (Aspect knop op de Panasonic afstandsbediening) en dan op de Menu knop drukken en ik geloof naar Setup (3de item) gaan. Daar gaat ergens Overscan tussenstaan (Beeldscan in het NL vermoed ik). Dit moet je uitzetten.
2) Bij mijn weten de V/- toets aan de zijkant/voorkant van je TV inhouden en dan 3x op de AV knop op je afstandsbediening drukken. Hotel Mode op On zetten en vlak eronder Initial Input op de juiste HDMI poort zetten. Exit knop op je afstandsbediening om eruit te gaan.
3) Eco mode uit. Zorgt naar 't schijnt voor flikkerende beelden en fluctuerende zwartwaardes.

[ Voor 18% gewijzigd door CobraX op 18-07-2009 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 11:51
CobraX schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:45:
[...]

Vooruit omdat jij te lui bent en ik goedgezind ben. Klik hier en scroll wat naar beneden. ;)

1) Ervoor zorgen dat de Aspect Ratio op 16:9 staat (Aspect knop op de Panasonic afstandsbediening) en dan op de Menu knop drukken en ik geloof naar Setup (3de item) gaan. Daar gaat ergens Overscan tussenstaan (Beeldscan in het NL vermoed ik). Dit moet je uitzetten.
2) Bij mijn weten de V/- toets aan de zijkant/voorkant van je TV inhouden en dan 3x op de AV knop op je afstandsbediening drukken. Hotel Mode op On zetten en vlak eronder Initial Input op de juiste HDMI poort zetten. Exit knop op je afstandsbediening om eruit te gaan.
3) Eco mode uit. Zorgt naar 't schijnt voor flikkerende beelden en fluctuerende zwartwaardes.
hehe, wat zouden wij luie mensen doen zonder mensen zoals jou :p thanks!

maar je moet toch toegeven dat al de info nogal hard verspreid staat over vele paginas hier eh ;)

heb net die "review" gelezen en het tabelletje met settings even overgenomen.
ik vraag me echter wel af welke van deze settings zeer specifiek zijn voor een individueel toestel (heeft het bv nut dat ik die kleur settings overneem? zijn de meeste g10 op een zelfde manier afwijkend van de "correcte" kleur? ik veronderstel dat de contrast / helderheid settings iets betrouwbaarder zijn om over te nemen...
ik weet trouwens dat ik em best echt kan laten calibreren, maar dat zit er niet direct in...

ivm die overscan: enorm bedankt, ik had me al kapot gezocht, maar die optie verschijnt dus blijkbaar pas NA dat ik em verzet van auto naar 16/9 :D

nu is het iig correct

en euh... die hotel mode moet je naart schijnt zeer voorzichtig in zien, vandaar dat ik er niet zomaar in wil gaan prutsen zonder een goeie guide :/

en die eco mode staat idd al uit, maar wat is dat andere energie besparing settingetje (verlaagd helderheid ofzo? veronderstel dat die ook uit moet?

[ Voor 3% gewijzigd door Mastakilla op 18-07-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
freedzed6 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:27:
[...]

Als het goed is doen deze toestellen niet mee met die omruil actie. Helaas! Ik ben wel erg benieuwd wat die franse G10 precies meer of minder heeft dan de E versie.
Klopt, maar hier in Utrecht wel. De TX-P46G10 voor 1104,-, ik moest me inhouden >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Mastakilla schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:22:
[...]

hehe, wat zouden wij luie mensen doen zonder mensen zoals jou :p thanks!

maar je moet toch toegeven dat al de info nogal hard verspreid staat over vele paginas hier eh ;)

heb net die "review" gelezen en het tabelletje met settings even overgenomen.
ik vraag me echter wel af welke van deze settings zeer specifiek zijn voor een individueel toestel (heeft het bv nut dat ik die kleur settings overneem? zijn de meeste g10 op een zelfde manier afwijkend van de "correcte" kleur? ik veronderstel dat de contrast / helderheid settings iets betrouwbaarder zijn om over te nemen...
ik weet trouwens dat ik em best echt kan laten calibreren, maar dat zit er niet direct in...

ivm die overscan: enorm bedankt, ik had me al kapot gezocht, maar die optie verschijnt dus blijkbaar pas NA dat ik em verzet van auto naar 16/9 :D

nu is het iig correct

en euh... die hotel mode moet je naart schijnt zeer voorzichtig in zien, vandaar dat ik er niet zomaar in wil gaan prutsen zonder een goeie guide :/

en die eco mode staat idd al uit, maar wat is dat andere energie besparing settingetje (verlaagd helderheid ofzo? veronderstel dat die ook uit moet?
Niet elke G10 is identiek en de kleurafwijking zal wel lichtjes verschillen, maar die instellingen zijn dan ook maar een richtlijn. Als een ISF calibratie er niet inzit, kan je nog altijd zo'n DVE calibratie DVD gebruiken. Om de meest correcte kleuren te verkrijgen zal je bij Panasonic sowieso Cinema / Warm moeten gebruiken en van daaruit verder calibreren.

Jup onlangs ook nog naar Overscan zitten zoeken toen m'n mac mini aan de TV van m'n ouders hing. Niet te vinden totdat mijn euro viel dat de Aspect Ratio op Auto i.p.v. op 16:9 stond. :p

In dat Hotel Mode menu moet je een beetje voorzichtig zijn ja. De laatste 2 niet gebruiken (Button lock & remote lock). Die zorgen ervoor dat je remote en/of de knoppen aan de zijkant van je TV niet meer werken (valt enkel te fixen door panasonic zelf). Verder kan je daar nog het max volume, de default zender die opstart als je je TV aanzet (enkel nuttig als je 1 van de ingebouwde tuners gebruikt) en nog enkele dingen veranderen. Zolang je enkel Hotel Mode op On zet en Initial Input op HDMIx, is het niet erg (heb het zelf net nog gedaan).

Verder staat de informatie inderdaad nogal verspreid. Ze zouden al deze zaken beter in de startpost zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 14:52:
Zelfs al zou de G-serie van Panasonic wel meedoen met de actie bij MediaMarkt (de voorwaarden op de website sluiten deze inderdaad samen met de V-serie uit) dan is het nog maar de vraag of het de moeite waard is om die daar aan te schaffen.
Ben zelf van plan om een 46G10 aan te schaffen en heb deze zojuist even bekijken bij de MediaMarkt in Almere waar dit model 1499 euro moet kosten.
Dat terwijl deze al te koop is vanaf zo'n beetje 1250 bij diverse aanbieders.
Hier in Rotterdam doen ze daar niet moeilijk over. Geen tv inlevern en op IEDERE LCD?Plasma de korting.

Vandaag dan ook maar de 50g10 gehaald voor 1300 euro, toch een zeer schappelijke prijs :) Zat nog te twijfelen tussen de G en de V, maar de V had op 1800 euro uitgekomen. Het verschil van 500 euro is dan echt te groot. Kan ik beter uitgeven aan een leuke Blu-ray set..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Bintmeister schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 23:40:
[...]

Vandaag dan ook maar de 50g10 gehaald voor 1300 euro, toch een zeer schappelijke prijs :)
Mooie prijs,

Ik betaal 1483 euro voor een 50G10, incl bezorgen, beugel, ophangen en aansluiten.. Alleen TV was iets van 1358 ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 17:13
Op de foto's lijkt hij idd niet zo groot (het kastje waar hij opstaat, is net 1m breed). Maar toen m'n ma m'n slaapkamer binnenkwam waren haar eerste woorden: precies een cinema hier. Voelt toch wel groot aan (niet te groot want dat kan niet ), maar binnen 2 weken zal ik het wel "relatief klein" vinden.

Ik heb ook de indruk dat het 1-sheet-of-glass design de TV groter aan doet voelen. Kan natuurlijk ook maar een gedacht zijn.

En euh 't is CobraX.

WTF!!! In je slaapkamer???? Hopen voor je vrouwtje dat niet alles zóó groot is _O- _O- _O- !!!!

[ Voor 69% gewijzigd door Pjotr22 op 19-07-2009 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr22 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 08:03:
Op de foto's lijkt hij idd niet zo groot (het kastje waar hij opstaat, is net 1m breed). Maar toen m'n ma m'n slaapkamer binnenkwam waren haar eerste woorden: precies een cinema hier. Voelt toch wel groot aan (niet te groot want dat kan niet ), maar binnen 2 weken zal ik het wel "relatief klein" vinden.

Ik heb ook de indruk dat het 1-sheet-of-glass design de TV groter aan doet voelen. Kan natuurlijk ook maar een gedacht zijn.

En euh 't is CobraX.

WTF!!! In je slaapkamer???? Hopen voor je vrouwtje dat niet alles zóó groot is _O- _O- _O- !!!!
Size doesn't matter :P :9 :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
[...]

Hier in Rotterdam doen ze daar niet moeilijk over. Geen tv inlevern en op IEDERE LCD?Plasma de korting.

Vandaag dan ook maar de 50g10 gehaald voor 1300 euro, toch een zeer schappelijke prijs :) Zat nog te twijfelen tussen de G en de V, maar de V had op 1800 euro uitgekomen. Het verschil van 500 euro is dan echt te groot. Kan ik beter uitgeven aan een leuke Blu-ray set..
Hier in Almere doen ze vast ook niet moeilijk als je gaat vragen wat er mogelijk is maar als ik ruim 200 euro meer moet betalen vergeleken bij een aantal andere winkels (inclusief de Wehkamp _/-\o_ ) en inclusief korting pas uit kom op de prijs die men elders vraagt heb ik geen behoefte meer om daar te kopen.

Was die 1300 voor de 50G10 overigens ook bij MediaMarkt ?
Dat zou namelijk wel een zeer schappelijk prijs zijn aangezien je die normaal gesproken tegen komt voor ruim 1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
CobraX schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 19:00:
Op de foto's lijkt hij idd niet zo groot (het kastje waar hij opstaat, is net 1m breed). Maar toen m'n ma m'n slaapkamer binnenkwam waren haar eerste woorden: precies een cinema hier. Voelt toch wel groot aan (niet te groot want dat kan niet :p), maar binnen 2 weken zal ik het wel "relatief klein" vinden. :p
Wacht eens even.

Jij hebt een 50" TV in jouw slaapkamer? Op een afstand van 2,5 a 3m afstand? Flinke kerel ben jij _o_.
Ik wil totaal geen TV in de slaapkamer, veel te veel slaap door verloren :(

Ik heb vandaag de keuken / eetkamer aangepast (renovatie werken) en nu kwam ik tot een probleem inzake de TV in de eetkamer. 42" gaat het worden (de 42PX80 van de woonkamer gaat naar de eetkamer). Maar nu twijfel ik nog over 1 ding: wel of geen 6.0 geluid _o-

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 19-07-2009 12:29 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

ninjazx9r98 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:41:
[...]

Hier in Almere doen ze vast ook niet moeilijk als je gaat vragen wat er mogelijk is maar als ik ruim 200 euro meer moet betalen vergeleken bij een aantal andere winkels (inclusief de Wehkamp _/-\o_ ) en inclusief korting pas uit kom op de prijs die men elders vraagt heb ik geen behoefte meer om daar te kopen.

Was die 1300 voor de 50G10 overigens ook bij MediaMarkt ?
Dat zou namelijk wel een zeer schappelijk prijs zijn aangezien je die normaal gesproken tegen komt voor ruim 1400.
Yup, bij de Mediamarkt gehaa;d ja. Liever in een winkel kopen dan een webshop, zeker met de volledige Panasonic garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Als ik alles in (de juiste) verhouding zou moeten kopen, dan had ik wel een grotere TV gekocht. ;) :P
Je weet toch wat je net bewezen hebt door op deze manier te reageren. _O-
Chevy454 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 12:28:
[...]

Wacht eens even.

Jij hebt een 50" TV in jouw slaapkamer? Op een afstand van 2,5 a 3m afstand? Flinke kerel ben jij _o_.
Ik wil totaal geen TV in de slaapkamer, veel te veel slaap door verloren :(

Ik heb vandaag de keuken / eetkamer aangepast (renovatie werken) en nu kwam ik tot een probleem inzake de TV in de eetkamer. 42" gaat het worden (de 42PX80 van de woonkamer gaat naar de eetkamer). Maar nu twijfel ik nog over 1 ding: wel of geen 6.0 geluid _o-
Jup ik heb een 50" in mijn slaapkamer. En mijn hoofd ligt op 2,5-2,6m van het scherm als ik op m'n bed lig. Ik heb sinds m'n 11-12j altijd een TV op m'n slaapkamer gehad eigenlijk. Als ik slaap zou verliezen door te lang TV te kijken, dan is dat mijn fout en niet die van m'n TV. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:37
Iemand die hem al heeft bestelt en de gok waagt of redcoon al een mail heeft gestuurd met wat de verschillen zijn met de andere? Ik denk overigens dat dit ding precies hetzelfde is als de E serie. Dat je geen 2 jaar garantie krijgt maar dus 1 jaar! Maar ja, iets dat 1 jaar werkt gaat meestal niet meer stuk en zeker voor de prijs is dit het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik heb nog niet zoveel TV gekeken (vooral de break-in DVD laten draaien eigenlijk aangezien de iPhone 3GS me voorlopig bezig houdt), maar ik zal momenteel al een "voorzichtige" mening proberen te geven.

Contrast en Brightness staan dus op 40% en ik heb voor de THX mode gekozen. Verder kijk ik digitaal via Telenet DigitalTV (zij hebben enkele HD zenders in het basispakket en de rest is gewoon digitaal).

I.v.m. gewone digitale zenders. Op zo'n 2,5-2,6m ziet dit er ofwel crap uit ofwel deftig. Ik heb beide al ervaren. Duidelijk te merken dat Telenet een lagere bitrate gebruikt voor bepaalde zenders/uitzendingen. VTM bvb ziet er digitaal prima uit, maar NGC (weet niet meer juist wat erop was) zag er echt CRAP uit.

Dan i.v.m. HD zenders. Bij mijn weten zendt Telenet gewoon uit in 720P (dus geen Full HD). Ik heb afgelopen nacht nog eens naar Superpride (docu over leeuwen in Afrika) gekeken op NGC HD. Mijn bek viel open. TV like you've never seen it before. :p

Ik heb de indruk dat de THX mode zeer mooie en natuurgetrouwe kleuren weergeeft. De Cinema stand heb ik nog niet geprobeerd omdat ik momenteel tevreden ben over de THX mode. De PZ80 van m'n ouders staat wel op Cinema, maar het is moeilijk om direct te vergelijken omdat de TVs niet naast mekaar staan.

Ik kom btw van een CRT TV met 0 fans en hoor vrij goed. Sinds ik Telenet DigitalTV heb, kan ik de HD in de set-top box horen (zit geen fan in). De V10 heeft 4 fans vanachter. Deze hoor ik precies boven de HD in de set-top box uitkomen, maar m'n volume stond dan ook heel laag. Het is alleszins geen zwaar irriterend geluid, gewoon wat airflow die je hoort.

In de toekomst (na de break-in periode) hoop ik meer te kunnen vertellen, maar dit is so far m'n mini-review.

[ Voor 11% gewijzigd door CobraX op 24-07-2009 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:51

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op zondag 19 juli 2009 @ 16:01:
Ik heb nog niet zoveel TV gekeken (vooral de break-in DVD laten draaien eigenlijk aangezien de iPhone 3GS me voorlopig bezig houdt), maar ik zal momenteel al een "voorzichtige" mening proberen te geven.

Contrast en Brightness staan dus op 40% en ik heb voor de THX mode gekozen. Verder kijk ik digitaal via Telenet DigitalTV (zij hebben enkele HD zenders in het basispakket en de rest is gewoon digitaal).

I.v.m. gewone digitale zenders. Op zo'n 2,5-2,6m ziet dit er ofwel crap uit ofwel deftig. Ik heb beide al ervaren. Duidelijk te merken dat Telenet een lagere bitrate gebruikt voor bepaalde zenders/uitzendingen. VTM bvb ziet er digitaal prima uit, maar NGC (weet niet meer juist wat erop was) zag er echt CRAP uit.

Dan i.v.m. HD zenders. Bij mijn weten zendt Telenet gewoon uit in 720P (dus geen Full HD). Ik heb afgelopen nacht nog eens naar Superpride (docu over leeuwen in Afrika) gekeken op NGC HD. Mijn bek viel open. TV like you've never seen it before. :p

Ik heb de indruk dat de THX mode zeer mooie en natuurgetrouwe kleuren weergeeft. De Cinema stand heb ik nog niet geprobeerd omdat ik momenteel tevreden ben over de THX mode. De PZ80 van m'n ouders staat wel op Cinema, maar het is moeilijk om direct te vergelijken omdat de TVs niet naast mekaar staan.

Ik kom btw van een CRT TV met 0 fans en hoor vrij goed. Sinds ik Telenet DigitalTV heb, kan ik de HD in de setopbox horen (zit geen fan in). De V10 heeft 4 fans vanachter. Deze hoor ik precies boven de HD in de setopbox uitkomen, maar m'n volume stond dan ook heel laag. Het is alleszins geen zwaar irriterend geluid, gewoon wat airflow die je hoort.

In de toekomst (na de break-in periode) hoop ik meer te kunnen vertellen, maar dit is so far m'n mini-review.
\
Gefeliciteerd met de jouwe....ben benieuwd naar je ervaringen met cinema strakx itt thx...en ben benieuwd wat je vind van de frame creation...en idd, sommige HD docus vallen je bek van open, zo mooi he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:21:
[...]

\
Gefeliciteerd met de jouwe....ben benieuwd naar je ervaringen met cinema strakx itt thx...en ben benieuwd wat je vind van de frame creation...en idd, sommige HD docus vallen je bek van open, zo mooi he ;)
Ik heb nog geen Bluray speler dus 24p Smooth Film kan ik niet testen. Tenzij ik een 1080P trailer of zo via m'n Mac Mini op TV afspeel. Ik geloof dat ik de optie 1920x1080 @ 24 Hz zag staan bij m'n Mac Mini display properties toen ik hem onlangs aan de PZ80 van m'n ouders hing. Dan weet ik meteen of het schokkerige, dat eigen is aan 24p, mij irriteert.

IFC is niet te vinden in het menu als ik gewoon TV aan het kijken ben (setopbox -> HDMI -> V10). Nu de break-in DVD aan 't runnen is (DVD-Recorder -> SCART -> V10) zie ik de optie wel staan (staat op On). Vreemd. :)

Binnen een kwartiertje eens kijken naar m'n eerste voetbalmatch op deze TV. Club Brugge - AZ, gewoon digitaal. Wel een wedstrijd van een concurrent (Anderlecht supporter hier), maar soit. :p

Ben ook in het Service menu gaan zien om te kijken aan hoeveel uren ik al zit. Ik weet nog dat jij dit toen ook getest had voor mij. Bolt inderdaad prima, maar er moet toch een manier zijn om uit dat menu te geraken zonder de TV uit te zetten (dat gebeurt er nu wanneer je de exit knop eventjes ingedrukt houdt).

[ Voor 12% gewijzigd door CobraX op 19-07-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik lees in een aantal reviews dat de plasma's van panasonic SD content niet fantastisch goed weergeven. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik kijk zelf nog aardig wat "gewone" tv via het glasvezelnetwerk van onsbrabantnet. Ook kijk ik best wel wat divx via mijn wd-tv. Hoe goed of slecht zal de weergave zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Kasj schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:40:
Ik lees in een aantal reviews dat de plasma's van panasonic SD content niet fantastisch goed weergeven. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik kijk zelf nog aardig wat "gewone" tv via het glasvezelnetwerk van onsbrabantnet. Ook kijk ik best wel wat divx via mijn wd-tv. Hoe goed of slecht zal de weergave zijn?
Ik ga zaterdag naar Visser Electronics in Nieuwegein om de Pana's aan het werk te zien ( anders dan de meeste winkels hebben ze de tv's daar analoog aangesloten zodat je goed kunt vergelijken)

Nu daalt de prijs elke week dus wil binnenkort mn slag slaan! ( g10 /15 of v10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

In verschillende tests blijkt dat de pannies niet zo goed zijn om een i signaal om te zetten in een p.
Met name om SD materiaal. Veel tests adviseren daarom dan ook om bv je decoder/dvd-speler de conversie te laten doen.
Maar in de praktijk vind ik het wel meevallen. SD materiaal (en daar valt DVD dus ook onder) ziet er gewoon strak uit. Als de source maar goed is. Sommige slechte downloads zijn niet mooi, maar dat is ook zo op mijn oude 28" crt bak. Alleen valt het meer op op een 42" scherm.
Maar een goede DVD is echt wel genieten. Wel is het zo dat een analoge TV niet echt super is. Veel uitzendingen zien er een beetje 'wazig' uit. De lage resolutie en de mindere kleuren zie je nu duidelijk. Je bent eigenlijk 'verplicht' om digitale TV te nemen. Dat ziet er gewoon goed uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:37:
[...]

Ik heb nog geen Bluray speler dus 24p Smooth Film kan ik niet testen. Tenzij ik een 1080P trailer of zo via m'n Mac Mini op TV afspeel. Ik geloof dat ik de optie 1920x1080 @ 24 Hz zag staan bij m'n Mac Mini display properties toen ik hem onlangs aan de PZ80 van m'n ouders hing. Dan weet ik meteen of het schokkerige, dat eigen is aan 24p, mij irriteert.

IFC is niet te vinden in het menu als ik gewoon TV aan het kijken ben (setopbox -> HDMI -> V10). Nu de break-in DVD aan 't runnen is (DVD-Recorder -> SCART -> V10) zie ik de optie wel staan (staat op On). Vreemd. :)

Binnen een kwartiertje eens kijken naar m'n eerste voetbalmatch op deze TV. Club Brugge - AZ, gewoon digitaal. Wel een wedstrijd van een concurrent (Anderlecht supporter hier), maar soit. :p

Ben ook in het Service menu gaan zien om te kijken aan hoeveel uren ik al zit. Ik weet nog dat jij dit toen ook getest had voor mij. Bolt inderdaad prima, maar er moet toch een manier zijn om uit dat menu te geraken zonder de TV uit te zetten (dat gebeurt er nu wanneer je de exit knop eventjes ingedrukt houdt).
Dat je het IFC niet vind komt idd doordat je de THX mode hebt aanstaan. Die geeft die optie niet. Je zal dan cinema moeten gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Daarnet tijdens het kijken naar Club Brugge - AZ dacht ik even dat één of andere auto-dim functie nog geactiveerd was omdat het beeld verschillende keren iets donkerder werd. Na een second of 10 viel mijn euro. 't Was gewoon de zon die aanwezig was boven het Jan Breydel stadion. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op zondag 19 juli 2009 @ 19:23:
[...]

Dat je het IFC niet vind komt idd doordat je de THX mode hebt aanstaan. Die geeft die optie niet. Je zal dan cinema moeten gebruiken :)
Aha klinkt logisch dan. Default staat elke input op Normal (i.p.v. Cinema/THX) en kleurtemperatuur ook op Normal geloof ik. Vandaar dat ik de optie wel zag staan wanneer de break-in DVD aan 't spelen was (DVD-Recorder -> SCART -> V10 en natuurlijk niks aangepast daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Cobra..X

hoe vond je de beeldkwaliteit van voetbal? Was het gewoon SD overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op zondag 19 juli 2009 @ 20:44:
Daarnet tijdens het kijken naar Club Brugge - AZ dacht ik even dat één of andere auto-dim functie nog geactiveerd was omdat het beeld verschillende keren iets donkerder werd. Na een second of 10 viel mijn euro. 't Was gewoon de zon die aanwezig was boven het Jan Breydel stadion. :p
haha mooi! Heb jij de instellingen al aangepast? Mij viel nl op de thx te donker stond ingesteld, hoe is dat bij jou out of the box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
sNielz123 schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:26:
Cobra..X

hoe vond je de beeldkwaliteit van voetbal? Was het gewoon SD overigens?
't Was gewoon digitaal SD. Als men inzoomde op een speler was dit best wel aanvaardbaar, maar als ze het beeld vanuit de tribune lieten zien (m.a.w. dat je het halve speelveld ziet) trok het eigenlijk op niets. Spelers die niet aan de bal waren, waren redelijk blurry. Een beetje hetzelfde gevoel als je een XviD DVDRip met een lage resolutie en lage bitrate in Fullscreen mode bekijkt op een monitor met minstens 1280x1024 resolutie. Ik heb wat met de Sharpness zitten spelen, maar dit hielp niet echt.

Dit ligt volgens mij meer aan de zender. Bij VTM/één digitaal (SD) heb ik dit gevoel niet. Gewoon een te lage bitrate of te hoge compressie voor de zender/de uitzending in kwestie en dan krijg je zo'n zaken. Gewoon SD digitaal is duidelijk beter op de 42" PZ80 van m'n ouders, maar die zitten ook op 3,5-4,5m van hun 42" en ik op ongeveer 2,5m van mijn 50". Kijk ik naar een HD zender dan zijn de rollen natuurlijk omgedraaid. :p

Vermits ik niet elke 3j een nieuwe TV koop en ik verwacht dat we in de toekomst meer en meer HD zenders te zien gaan krijgen, heb ik liever een TV die heel goed is in HD en zwak tot deftig in SD dan omgekeerd.

Ik moet ook wel zeggen dat ik voetbal gekeken heb in THX mode, dus zonder de IFC optie. Geen idee of deze optie geholpen zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op zondag 19 juli 2009 @ 21:26:
[...]
haha mooi! Heb jij de instellingen al aangepast? Mij viel nl op de thx te donker stond ingesteld, hoe is dat bij jou out of the box?
Euh de out-of-the-box instellingen van THX heb ik maar 15 seconden gezien of zo. Ik heb namelijk onmiddellijk mijn Contrast & Brightness verlaagd naar 40% (C: 24, B: -6) en de eerste 200u ga ik ook alles bekijken in FullScreen mode (dus zonder balken). Dit komt redelijk donker over ja, maar niet enorm storend eigenlijk. Ik moet wel zeggen dat ik altijd TV kijk met de gordijnen dicht (deze laten wel nog wat licht door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Voor de geïnteresseerden heb ik een kort videoclipje (31 sec) gemaakt van NGC HD op m'n Panasonic 50" V10 Plasma. Ik zat op ongeveer 1 meter van de TV toen ik het clipje gemaakt heb met m'n iPhone 3GS. Hier en daar zie je in het filmpje wat flickering, maar hiervan is NIETS te merken met het blote oog. Verder zijn de kleuren ook lichtjes veranderd door het toedoen van de iPhone 3GS. M.a.w. het ziet er hier met het blote oog nog (veel) beter uit. Ook nog ff bijzeggen dat THX mode gebruikt werd en Contrast & Brightness beide op 40% staan omdat ik nog in m'n break-in periode zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Vandaag dan ook maar de 50g10 gehaald voor 1300 euro, toch een zeer schappelijke prijs :)
Betaalde je 1300 voor de 50G10 bij MM?

Dat is extreem laag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door die enorme TV lijkt de rest veel kleiner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 07:21:
[...]

Betaalde je 1300 voor de 50G10 bij MM?

Dat is extreem laag!
Inderdaad, het betekent zo'n beetje dat 50G10 zonder de inruil actie in Rotterdam op het prijsniveau zit van de 46G10 in andere vestigingen ( 1499 hier in Almere voor de 46G10 en dan is de inruil 225 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

ninjazx9r98 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 07:34:
[...]

Inderdaad, het betekent zo'n beetje dat 50G10 zonder de inruil actie in Rotterdam op het prijsniveau zit van de 46G10 in andere vestigingen ( 1499 hier in Almere voor de 46G10 en dan is de inruil 225 )
Winkelprijs van 50G10 is 1529. Ik was er inderdaad zelf ook nogal verbaasd over. Prijs in Rotterdam Alexandrium was flink hoger, 1444 met korting (dus 1669 winkelprijs).

Morgen alleen wel een hele/halve dag vrij nemen, want ineens konden ze alleen overdag komen leveren (terwijl die gast voor mij enkel 's avonds zijn tv geleverd kon krijgen??!?!?!?!) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

CobraX schreef op zondag 19 juli 2009 @ 23:43:
Voor de geïnteresseerden heb ik een kort videoclipje (31 sec) gemaakt van NGC HD op m'n Panasonic 50" V10 Plasma. Ik zat op ongeveer 1 meter van de TV toen ik het clipje gemaakt heb met m'n iPhone 3GS. Hier en daar zie je in het filmpje wat flickering, maar hiervan is NIETS te merken met het blote oog. Verder zijn de kleuren ook lichtjes veranderd door het toedoen van de iPhone 3GS. M.a.w. het ziet er hier met het blote oog nog (veel) beter uit. Ook nog ff bijzeggen dat THX mode gebruikt werd en Contrast & Brightness beide op 40% staan omdat ik nog in m'n break-in periode zit.
Kan de kwaliteit niet echt goed beoordelen op youtube (ook niet op HQ). Maar ben wel benieuwd hoe het nu aflooopt met die piloten. Kan je de rest ook even op youtube zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik lees hier eigenlijk nog weinig berichten over de P42S10E. Ik had ook eerst mijn oog laten vallen op de G10, maar als ik naar de prijs van iets meer als 700 euro online kijk en die vergelijk met de 984 euro (1149 minus 165 euro inruil) waarvoor ik de G10 zaterdag in MM Groningen kon kopen dan lijkt die S10 me qua/prijs kwaliteit ook goed toch?

Voor 860 euro een G10 wil ik nog eens over nadenken, maar dan zou hij eerst 999 moeten zijn en dan weet ik niet of er ook inruil of 16 procent BTW terug geldt :)

Waarom zou ik geen S10 ipv G10 nemen als me dat een kleine 300 euro scheelt, iemand 8) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Ik heb Digitenne, is het aan te raden om zo'n nieuw pakketje met zo'n kaartje direct in je tv, of merk je daar eigenlijk geen verschill tussen?

Ik kan me voorstellen dat het gebruiksvriendelijker is omdat je dan geen extern kastje nodig hebt en een afstandsbediening minder nodig hebt. Maar is de functionaliteit wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

objectief2 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:20:
Ik lees hier eigenlijk nog weinig berichten over de P42S10E. Ik had ook eerst mijn oog laten vallen op de G10, maar als ik naar de prijs van iets meer als 700 euro online kijk en die vergelijk met de 984 euro (1149 minus 165 euro inruil) waarvoor ik de G10 zaterdag in MM Groningen kon kopen dan lijkt die S10 me qua/prijs kwaliteit ook goed toch?

Voor 860 euro een G10 wil ik nog eens over nadenken, maar dan zou hij eerst 999 moeten zijn en dan weet ik niet of er ook inruil of 16 procent BTW terug geldt :)

Waarom zou ik geen S10 ipv G10 nemen als me dat een kleine 300 euro scheelt, iemand 8) ?
Tja. De S heeft maar 400Hz subfield driver ipv 600. Of je dit merkt? Geen idee. Het paneel zal ongetwijveld hetzelfde zijn. Maar de software/aansturing zal anders zijn. Kans is dat hij in alles net een beetje minder scoort dan een G. Heb geen reviews gelezen hierover.
Budget is altijd belangrijk. Je kan je geld maar 1x uitgeven. Maar je gaat ook een tijd naar je nieuwe TV kijken. Het is niet iets wat je volgend jaar (tenminste ik niet) gaat vervangen.
Misschien is het dan beter om even te wachten totdat de prijs nog wat daalt of je wat meer gespaart hebt.
Anders kijken of je de 2 schermen naast elkaar kunt vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
sorry voor de dubblepost
Ik heb afgelopen week mijn Xtreamer eindelijk ontvangen na weken wachten :P !

Nu heb ik hem afgelopen weekend lekker kunnen testen met m'n TX-P42G10E! prachtig beeld!
Ik heb echter kom echter een raar fenomeen tegen en kan er niet geheel achter komen waar het aan ligt.

Als ik namelijk de TV aanstuur met 1080p resolutie vanuit de xtreamer, welke een willekeurig videobestand afspeelt. 1080p/720p/... komt er na enkele minuten een rare flicker in beeld, en lijkt het beeld te verspringen. als ik de outupt van de xtreamer op 1080i of 720p zet dan verdwijnt het weer.
Zie youtubefilmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=v86XvAWW-LI

Ik heb al geprobeerd de xtreamer met dezelfde kabel aan te sluiten op een philips PF9603D ook Full HD. hier kom ik dit fenomeen echter niet tegen.

Als ik bij mijn Panasonic even aan de kabel zit dan word het erger. Als ik bij de Philips dat doe gebeurt en nopes |:(

Zou het aan de TV kunnen liggen?
Zou de xtreamer te heet worden?
Is de kabel niet in orde?
Kan het zijn dat de ene tv gevoeliger is voor een b-kabel dan de andere?

Heeft er iemand van jullie met een TX-P42G10E of degelijke en ook een Xtreamer?-> dan hoor ik graag jullie ervaring.

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

DarkSide schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:15:
[...]

Tja. De S heeft maar 400Hz subfield driver ipv 600. Of je dit merkt? Geen idee. Het paneel zal ongetwijveld hetzelfde zijn. Maar de software/aansturing zal anders zijn. Kans is dat hij in alles net een beetje minder scoort dan een G. Heb geen reviews gelezen hierover.
Budget is altijd belangrijk. Je kan je geld maar 1x uitgeven. Maar je gaat ook een tijd naar je nieuwe TV kijken. Het is niet iets wat je volgend jaar (tenminste ik niet) gaat vervangen.
Misschien is het dan beter om even te wachten totdat de prijs nog wat daalt of je wat meer gespaart hebt.
Anders kijken of je de 2 schermen naast elkaar kunt vergelijken
De S10 heeft een heel ander panel dan de G10. G10 en V10 hebben allebei het Neo-PDP scherm dat dunner is en zuiniger zou moeten zijn. In het stroomverbruik kan ik daar niet echt iets van terugvinden. Ik heb de S10 nog nooit ergens 'live' gezien maar kan met voorstellen dat het beeld wel degelijk minder is. Kijken en vergelijken lijkt me dan ook het beste advies.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik heb zaterdag zowel de 42 inch G10 als S10 in MM Groningen gezien, helaas stonden ze niet naast elkaar..maar ik kon ze in de diepte in 1 beeld bekijken. Om echt een objectief oordeel op basis van zoiets te kunnen geven lukt me niet, want daarvoor was de afstand te groot 8) Als iemand de S10 ook wil bekijken, hij staat dus in Gr. Saturn heeft hem niet staan.

Ik denk dat ik wacht op een serieuze review van de S10 en ze dan naast elkaar zet (en wacht op een BTW-aanbieding ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week heb ik een P42G10E ontvangen en ik ben er zeer over te spreken. Nu valt me op dat het toestel flink warm wordt. Na een uurtje kun je nauwelijks je hand leggen op de bovenkant van het achterpaneel. Ook wordt de glasplaat behoorlijk warm. Er draaien wel 2 ventilatoren, maar niet op de plekken waar het echt heet wordt. Het merkwaardige is dat na een langere tijd (ongeveer 3 uur) de kast plotseling afkoelt en koel blijft. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 12:49:
Er draaien wel 2 ventilatoren, maar niet op de plekken waar het echt heet wordt.
Nee want die plekken zijn afgekoeld door de ventilatoren ;)

Ik heb van het weekend ook even een hand gelegt op de 42g10 in de mediamarkt en hij was wel warm, maar om het nou heet te noemen?
Warmte is ook subjectief, als ik zie hoe heet het afwaswater is waar mijn moeder haar handen in stopt... daar loop ik brandwonden in op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de ps3 met hdmi aangesloten op de TX-P42G10. Als ik de ps3 handmatig instel op 720p, loopt alles perfect hoe het hoort, maar zodra ik dit verander zodat hij ook 1080p doet, begint het beeld erg! te flikkeren... Waar ligt dit aan?? Het beeld flikkert al in het ps3 menu..(de XMB).
Moet ik nog ergens iets veranderen aan de instellingen van de TV zelf??
Ook kan ik nergens in de TV instellingen kiezen welke resolutie ik wil..(720p of 1080p,..)
Ook kan ik niet kijken of de 24p modus aanstaat of niet.., en het aantal Hz, en noem maar op... WAAR VIND IK DIT ALLEMAAL?? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:33:
Ik heb de ps3 met hdmi aangesloten op de TX-P42G10. Als ik de ps3 handmatig instel op 720p, loopt alles perfect hoe het hoort, maar zodra ik dit verander zodat hij ook 1080p doet, begint het beeld erg! te flikkeren... Waar ligt dit aan?? Het beeld flikkert al in het ps3 menu..(de XMB).
Ook kan ik nergens in de TV instellingen kiezen welke resolutie ik wil..(720p of 1080p,..)
Ook kan ik niet kijken of de 24p modus aanstaat of niet.., en het aantal Hz, en noem maar op... WAAR VIND IK DIT ALLEMAAL?? :(
Dit heb ik ook in combi met mijn Conceptronic op een samsung tv, dit ligt aan de output van de ps3.
Schijnbaar zend je uit in een vreemde verversingssnelheid. Probeer eens uit te zenden op 50 of 60hz. Dit zijn instellingen in de PS3 (vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
DarkSide schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:10:
[...]

Kan de kwaliteit niet echt goed beoordelen op youtube (ook niet op HQ). Maar ben wel benieuwd hoe het nu aflooopt met die piloten. Kan je de rest ook even op youtube zetten 8)
Geen idee hoe het afloopt, heb het enkel ff opgezet om een sample video te maken. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Jammer ;) Het zal er vast heel mooi uitzien. Zit zelf nog in dubio of ik over zal stappen op Ziggo HD TV.
Vind het voorlopig nog te duur met te weinig aanbod (ondanks dat Ned 1,2,3 nu HD uitzenden).

Dus voorlopig nog maar gewoon genieten van mijn HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Hoe ziet dat flickeren er uit? lijke het op dit?
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 13:33:

[ Voor 139% gewijzigd door renbull op 20-07-2009 20:20 ]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op maandag 20 juli 2009 @ 14:03:
[...]

Dit heb ik ook in combi met mijn Conceptronic op een samsung tv, dit ligt aan de output van de ps3.
Schijnbaar zend je uit in een vreemde verversingssnelheid. Probeer eens uit te zenden op 50 of 60hz. Dit zijn instellingen in de PS3 (vermoed ik).
Nee, heb dat geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.. Zodra ik 1080i en 1080p ook inschakel krijg ik flikkeringen.. en enkel 1080i uitschakelen heeft geen effect.. Alsook enkel 1080p ingeschakeld te hebben heeft geen effect... Ik kan dus alleen zonder probleem spelen op 720p...
WAT IS ER AAN DE HAND?! Deze TV zou daar geen probleem mee moeten hebben, net zo min als de ps3...
En ik betwijfel of het aan de hdmi kabel ligt.. Want het is een goud-vergulde 1.3c van rond de 20 EUR...

Kan ik nergens in de TV zelf het beeldformaat instellen??? Ik vind daar niks van terug!!:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
CobraX schreef op maandag 20 juli 2009 @ 19:08:
[...]

Geen idee hoe het afloopt, heb het enkel ff opgezet om een sample video te maken. :p
tav CobraX:

Wat is dat licht áchter je Pana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:52:
[...]

Nee, heb dat geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde probleem.. Zodra ik 1080i en 1080p ook inschakel krijg ik flikkeringen.. en enkel 1080i uitschakelen heeft geen effect.. Alsook enkel 1080p ingeschakeld te hebben heeft geen effect... Ik kan dus alleen zonder probleem spelen op 720p...
WAT IS ER AAN DE HAND?! Deze TV zou daar geen probleem mee moeten hebben, net zo min als de ps3...
En ik betwijfel of het aan de hdmi kabel ligt.. Want het is een goud-vergulde 1.3c van rond de 20 EUR...

Kan ik nergens in de TV zelf het beeldformaat instellen??? Ik vind daar niks van terug!!:(
Zou best eens aan je HDMI kabel kunnen liggen..
Al een andere HDMI poort geprobeerd of andere kabel?
Heb zelf ook een PS3 op 1080P werkt dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nachtapotheker schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:14:
[...]

Zou best eens aan je HDMI kabel kunnen liggen..
Al een andere HDMI poort geprobeerd of andere kabel?
Heb zelf ook een PS3 op 1080P werkt dat prima.
ook met de TX-P42G10?
Heb de hdmi kabel van de telenet hd digicorder geprobeerd, alsook andere hdmi poort, ook een goede kabel: goud verguld, dikke kabel van rond de 20 EUR... Maar nog steeds flikkeringen als ik ps3 op 1080p zet.
Ligt het misschien aan de 24p modus van deze TV?? Doet de TV misschien automatisch bij 1080p 24p? Of hoe zit dat precies?? :?

Zo'n geweldige TV, zo'n geweldige console... en geen 1080p.. echt frustrerend gewoon! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Kun je uitleggen hoe die flikker er uit ziet?????
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:19:
[...]

ook met de TX-P42G10?
Heb de hdmi kabel van de telenet hd digicorder geprobeerd, alsook andere hdmi poort, ook een goede kabel: goud verguld, dikke kabel van rond de 20 EUR... Maar nog steeds flikkeringen als ik ps3 op 1080p zet.
Ligt het misschien aan de 24p modus van deze TV?? Doet de TV misschien automatisch bij 1080p 24p? Of hoe zit dat precies?? :?

Zo'n geweldige TV, zo'n geweldige console... en geen 1080p.. echt frustrerend gewoon! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Pjotr22 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 20:59:
[...]
tav CobraX:

Wat is dat licht áchter je Pana?
Gewoon een rieten TV lampje met een spaarlamp erin. Zie volgende foto's: 1, 2. Dient gewoon om de muur achter de TV een beetje te verlichten (is zachter voor de ogen).

Wie weet vervang ik het ooit wel door LED lampjes waarvan ik de kleur zelf kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
wat was er mis met die prachtige Philips? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
m2xum2xu schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:05:
wat was er mis met die prachtige Philips? ;)
Eigenlijk niets. Enkel de teletekst knop op de afstandsbediening was een beetje gaar. Maar na zo'n 12-14 jaar was ik toe aan een nieuwe TV. Ik vond hem ook veel te klein. Heb toch nog 20 euro ervoor gekregen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:28:
Kun je uitleggen hoe die flikker er uit ziet?????

[...]
Het beeld is gewoon heel onstabiel, over de hele breedte en soms de hoogte zware flikkeringen! Meestal over de onderste helft van het scherm. Maar soms ook het hele volledige scherm zwart, of ruis, en dan zoekt de TV weer automatisch het beeldformaat, om dan weer terug te keren naar die flikkeringen...! :(
Maar als ik de ps3 enkel instel op 720p, en stop er een blu-ray FILM in, dan geeft de TV weer dat hij op 1080p staat.... Maar is dit wel effectief 1080p via de ps3??(aangezien ik die heb uitgevinkt) :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Dus niet zo?
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 10:32:
[...]

Het beeld is gewoon heel onstabiel, over de hele breedte en soms de hoogte zware flikkeringen! Meestal over de onderste helft van het scherm. Maar soms ook het hele volledige scherm zwart, of ruis, en dan zoekt de TV weer automatisch het beeldformaat, om dan weer terug te keren naar die flikkeringen...! :(
Maar als ik de ps3 enkel instel op 720p, en stop er een blu-ray FILM in, dan geeft de TV weer dat hij op 1080p staat.... Maar is dit wel effectief 1080p via de ps3??(aangezien ik die heb uitgevinkt) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA, DATTE !!! Precies hetzelfde! :( Hoe los je dit op?!
met 720p heb ik daar geen problemen mee....

maar ik heb het dus met de ps3.. wat is dat Xtreamer ding??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:07:
[...]

Ik kan het filmpje niet zien op het werk, maar ik vermoed dat je de verkeerde verversingssnelheid gebruikt!?
Staat los van resolutie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ossi op 21-07-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:10:
[...]

Ik kan het filmpje niet zien op het werk, maar ik vermoed dat je de verkeerde verversingssnelheid gebruikt!?
Staat los van resolutie.
Daar kan ik niets van instellen op de TV...
En in de ps3 kan je kiezen: 50 Hz uit OF automatisch. Maar dit heeft geen effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Hoe los je xit op? Geen idee, maar ik denk dat het een bug in de TV is.......
probleem is idd alleen met 1080p 60hz of 50 hz of 24 hz.
1080i en 720p is probleemloos!

Xtreamer is een mediaspeler, Super apparaat.http://www.xtreamer.net/
€99,- incl wifi module en speelt alles af tot en met 1080p
helaas dus op mijn plasma niet geheel vlekkenloos, maar ik denk dat dit aan mijn tv ligt en niet aan de xtreamer.
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:07:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Kijk het filmpje dan thuis maar even ;) . volgens mij is dit geen verversnelheid probleem aangezien het niet constant is. :9
Ossi schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:10:
[...]

Staat los van resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:21:
Hoe los je xit op? Geen idee, maar ik denk dat het een bug in de TV is.......
probleem is idd alleen met 1080p 60hz of 50 hz of 24 hz.
1080i en 720p is probleemloos!

Xtreamer is een mediaspeler, Super apparaat.http://www.xtreamer.net/
€99,- incl wifi module en speelt alles af tot en met 1080p
helaas dus op mijn plasma niet geheel vlekkenloos, maar ik denk dat dit aan mijn tv ligt en niet aan de xtreamer.

[...]
Ok, maar waar kan ik op de TV deze Hz instellingen veranderen?? Dit moet toch opgelost kunnen worden?!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Bij mij komt maandag de monteut langs O-)
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:23:
[...]

Ok, maar waar kan ik op de TV deze Hz instellingen veranderen?? Dit moet toch opgelost kunnen worden?!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:24:
Bij mij komt maandag de monteut langs O-)

[...]
ooooh, laat je mij dan alstublieft zo snel mogelijk weten of die het probleem kan oplossen?? :> thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister

Bintmeister

Zzzooo, tv binnen, maar da's toch best groot :9~

Nu alleen nog een losse dvd/BR unit aanschaffen, want zo via mij pctje valt de kwaliteit nog wat tegen.

Pc hangt nu met D-sub aangesloten, zou dat met S-video nog beter worden? Van het weekend ook maar eens kijken naar een DVI->HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
s-video is alleen maar slechter. G10 kan volgens mij via d-sub maximaal 1280x1024. wat al veel beter is.,
Bintmeister schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:47:
Zzzooo, tv binnen, maar da's toch best groot :9~

Nu alleen nog een losse dvd/BR unit aanschaffen, want zo via mij pctje valt de kwaliteit nog wat tegen.

Pc hangt nu met D-sub aangesloten, zou dat met S-video nog beter worden? Van het weekend ook maar eens kijken naar een DVI->HDMI kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door renbull op 21-07-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 13:23:
[...]

Dat kun je niet aanpassen op de tv, dat kan alleen op het apparaat dat er op aangesloten is.
Met mijn conceptronic Cfullhdmai kan bij 1080p kiezen uit 24/25/30/50/60 hz, en die werken niet allemaal even goed op mijn !!samsung!! tv.
Maar ik zal thuis eens het filmpje kijken, kijken of het er inderdaad op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Ik kan op het volgende niet zozeer een antwoord vinden aangezien alle laptops wel een dvi uitgang hebben... De mijne dus niet en nu wil ik de vga verbinden met de 42G10. Is het mogelijk om dit te doen op 1080 (/720) en via welke ingangen dan? Ben bang dat het alleen via HDMI kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Check ff de handleiding voor de mogelijke resoluties per ingang.
Eriksk schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:30:
Ik kan op het volgende niet zozeer een antwoord vinden aangezien alle laptops wel een dvi uitgang hebben... De mijne dus niet en nu wil ik de vga verbinden met de 42G10. Is het mogelijk om dit te doen op 1080 (/720) en via welke ingangen dan? Ben bang dat het alleen via HDMI kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
Zojuist heb ik m'n TX-42G10 uitgepakt en aangesloten.
Ik loop tegen een raar probleem aan met m'n DVD speler (verre van fancy: Home Electronic jaartje of 4 oud).
Wanneer ik e'm via scart aan sluit, krijg ik beeld met een groene waas er over. Zwart wordt als groen weergegeven (lijkt of rood het niet doet). .

- Doet zich voor op beide scart ingangen
- Via aparte composiete uitgangen van dvd speler, aangesloten via scart blokje in TV, worden wel juiste kleuren (zwart en rood) weergegeven.

DVD speler voor de zekerheid nog op twee oude CRT TV's aangelsoten en die geven via scart wel juiste kleuren.

Heeft iemand een verklaring/oplossing voor dit scart probleem?

Nog even met een videorecorder getest, deze geef via scart de kleuren wel juist weer.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuzzems op 21-07-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
renbull schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:40:
Check ff de handleiding voor de mogelijke resoluties per ingang.

[...]
Mmm, lijkt wel te kunnen via component denk ik.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
mischien ff je dvd speler instellen dat hij een RGB- singaal uitstuurt via de scart. of juist niet als je dat al doet.
Fuzzems schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:43:
Ik loop tegen een raar probleem aan met m'n DVD speler (verre van fancy: Home Electronic jaartje of 4 oud).
Wanneer ik e'm via scart aan sluit, krijg ik beeld met een groene waas er over. Zwart wordt als groen weergegeven (lijkt of rood het niet doet). .

- Via aparte composiete uitgangen van dvd speler, aangesloten via scart blokje in TV, worden wel juiste kleuren (zwart en rood) weergegeven.

DVD speler voor de zekerheid nog op twee oude CRT TV's aangelsoten en die geven via scart wel juiste kleuren.

Nog even met een videorecorder getest, deze geef via scart de kleuren wel juist weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Fuzzems schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:43:

Ik had een gelijkaardig probleem toen ik de 3-4j oude Philips DVD Recorder van m'n ouders aansloot op m'n 50" V10. Ik stak de break-in DVD in en als hij ging switchen naar een rode kleur, kreeg ik gewoon een volledig zwart beeld. Overschakelen naar de 2de SCART uitgang op de DVD Recorder heeft het probleem hier opgelost. Jammer voor jou dat beide SCART uitgangen het probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Ik stond vanmorgen op het punt (hoefde alleen nog iDEAL informatie in te vullen >:)) om de Panasonic TX-PF42G10 bij Redcoon te kopen.

Maar ik heb me even (tijdelijk :P) laten tegenhouden door mensen op een ander forum. Daar wordt namelijk verteld dat het een groot probleem kan zijn met garantie op geïmporteerde/buitenlandse Panasonic plasma schermen. Zo zou je bijvoorbeeld bij de meeste webshops een buitenlands model krijgen, en als er iets kapot gaat moet je zelf de tv naar bijvoorbeeld Tsjechië ofzo opsturen...

Dat je dus je garantie moet claimen in het land waar het scherm oorspronkelijk voor bedoeld is.

Ik heb daarom ook even gechat met een Redcoon medewerker, en die zegt dat je tv thuis gewoon wordt opgehaald om vervolgens gerepareerd te worden. Hoe zit dat nu precies?

Graag zou ik morgen (nieuwe ronde, nieuwe kansen :D) die tv toch bestellen!! Want hij lijkt me een uitstekende tv voor op m'n slaapkamer...

Ohja, iemand op dat forum zegt zelfs:
Als jij een tjechies exemplaar hebt hangen mag je die mooi zelf naar tjechie sturen en maken ze hem daar voor je... Dat gaat Redcoon echt niet voor je doen.
Maatje van me had ook een TV gekocht via Redcoon, na 2 weken deed hij het niet meer.
Of hij hem even naar tjatjikistan wilde sturen (1 of ander oostblokland, weet ff niet welke)....

Dan is het nog maar de vraag OF die tv aankomt en naast dat gaat het je 100 euro aan vervoer kosten
Anyone die weet hoe 't precies zit? Iemand ervaring toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
@ Atmoz:

zie eerdere berichten over officiele dealers paar pagina's terug in dit forum en dit draadje.

Verschil tussen meeste webshops en officiele dealers is dat je bij de meeste webshops de tv zelf moet terugsturen naar de 'winkel', niet naar bijvoorbeeld Tjechie!!. Gekocht bij de officiele dealer?? Dan komen ze de tv bij je tuis ophalen mocht ie mankementen vertonen. Met dank aan oa Falcon2107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Pjotr22 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:33:
[...]

@ Atmoz:

zie eerdere berichten over officiele dealers paar pagina's terug in dit forum en dit draadje.

Verschil tussen meeste webshops en officiele dealers is dat je bij de meeste webshops de tv zelf moet terugsturen naar de 'winkel', niet naar bijvoorbeeld Tjechie!!. Gekocht bij de officiele dealer?? Dan komen ze de tv bij je tuis ophalen mocht ie mankementen vertonen. Met dank aan oa Falcon2107
Danke. Die lijst heb ik vanmorgen gezien ja. Maar daar staat "Redcoon" dus niet in...
Vandaar mijn vraag. Maar het is dus 100% zeker weten NIET het geval dat je je tv ZELF moet opsturen?
Want dat lijkt me toch dermate vervelend dat niemand daar meer een tv zou kopen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
Als Redcoon je dat zwart op wit kan geven is er geen probleem toch? craag het gewoon aan henzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-04-2024
atmoz schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:09:
Ik stond vanmorgen op het punt (hoefde alleen nog iDEAL informatie in te vullen >:)) om de Panasonic TX-PF42G10 bij Redcoon te kopen.

Maar ik heb me even (tijdelijk :P) laten tegenhouden door mensen op een ander forum. Daar wordt namelijk verteld dat het een groot probleem kan zijn met garantie op geïmporteerde/buitenlandse Panasonic plasma schermen. Zo zou je bijvoorbeeld bij de meeste webshops een buitenlands model krijgen, en als er iets kapot gaat moet je zelf de tv naar bijvoorbeeld Tsjechië ofzo opsturen...

Dat je dus je garantie moet claimen in het land waar het scherm oorspronkelijk voor bedoeld is.

Ik heb daarom ook even gechat met een Redcoon medewerker, en die zegt dat je tv thuis gewoon wordt opgehaald om vervolgens gerepareerd te worden. Hoe zit dat nu precies?

Graag zou ik morgen (nieuwe ronde, nieuwe kansen :D) die tv toch bestellen!! Want hij lijkt me een uitstekende tv voor op m'n slaapkamer...

Ohja, iemand op dat forum zegt zelfs:

[...]

Anyone die weet hoe 't precies zit? Iemand ervaring toevallig?
Redcoon heeft een kantoor in Nederland. Verder staat op de website dat ze hem gratis komen ophalen. Het zou alleen wel kunnen dat ze hem dan zelf weer doorsturen naar het buitenland. Ik zit er ook aan te denken er een te bestellen, maar probleem is dat het risico op transportschade volledig bij de klant ligt bij een retourzending (bv. garantie). Dus als de glasplaat breekt heb je gewoon pech. Het is niet mogelijk om je hiervoor te verzekeren, stuurde Redcoon mij terug als antwoord op een vraag hierover. Enige alternatief zou zijn om evt. zelf een andere vervoerder te kiezen en te verzekeren tot een paar honderd euro (dat is wat ik zo snel vond bij bv. TNT). Maar dan is het terugsturen dus niet gratis. En let ook op de afmetingen dan, ik weet niet eens of je zo'n grote doos wel via normale pakketpost kan versturen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.