Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Wat hier nog niet genoemd is in de discussie over bestellen op internet is wat er gebeurd als een webshop failliet gaat. Heb zelf een negatieve ervaring hiermee icm een Sony TV. Webshop failliet, Sony van een paar jaar oud defect, Sony neemt de garantie niet over, dus zelf betalen :/

Voordat ik weer een tv koop via een webshop ga ik zelf dus eerst met Panasonic bellen hoe het in zulke gevallen zit met garantie, en of ze die overnemen etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij heeft redcoon ook maar 1 jaar garantie. Ik heb toen geïnformeerd naar de pz85.
Dat was toen de reden dat ik geen tv bij redcoon gekocht heb en de winkel verder ook links laat liggen.
Hoewel mijn waterkoker en dolce gusto er wel vandaan komen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Weet niet of het al veranderd is, maar Redcoon was toch niet bekend als een webshop met een goede service na verkoop. Als ik ooit een TV via een webshop zou kopen, dan zal het wel bij een betrouwbare webshop zijn. Goedkoop zou anders wel eens duurkoop kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 13:05
Zo staat het op hun website:
Panasonic LCD TV & PLASMA TV

2 Jaar fabrieksgarantie

Mocht een klacht of defect zich voordoen verzoeken wij u vriendelijk de navolgende procedure te volgen.

1. Neem contact op met het serviceteam van het callcenter of het chatcenter
2. Het serviceteam noteert de klacht en zoekt de benodigde gegevens op
3. Het serviceteam maakt een afspraak met u, zodat het product bij u opgehaald kan worden
5. Het serviceteam stuurt u een RMA-formulier toe
4. U voegt het RMA-formulier en de redcoon aankoopnota bij het product
5. Uw product wordt doorgestuurd naar een geautoriseerd servicebedrijf
6. Na reparatie wordt het product weer bij u afgeleverd.

LET OP! Als u uw Panasonic apparaat ter reparatie aanbiedt, dient u de bijgeleverde garantiekaart mee te sturen. Mocht u geen garantiekaart meesturen kan Panasonic het apparaat niet onder garantie repareren.

Indien de reparatie van het product niet onder de garantie valt, zullen eventuele transport- en reparatiekosten bij u in rekening gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Je moet dit soort apparaten niet bij een webshop kopen. Ga gewoon naar een fatsoenlijke winkel, bijv. Smits in Arnhem, en onderhandel over de prijs. Zo goedkoop als de laagste internetprijs zul je het waarschijnlijk niet krijgen, maar je zult nog versteld staan hoe onderhandelbaar de winkelprijzen zijn. Plus dan heb je de zekerheid van goede service naderhand en dat je een model hebt dat gewoon door Panasonic erkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-04-2024
Pjotr22 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 19:33:
[...]

@ Atmoz:

zie eerdere berichten over officiele dealers paar pagina's terug in dit forum en dit draadje.

Verschil tussen meeste webshops en officiele dealers is dat je bij de meeste webshops de tv zelf moet terugsturen naar de 'winkel', niet naar bijvoorbeeld Tjechie!!. Gekocht bij de officiele dealer?? Dan komen ze de tv bij je tuis ophalen mocht ie mankementen vertonen. Met dank aan oa Falcon2107
Ik weet niet precies waar dit vandaan komt, maar volgens mij is het zo dat je onsite-garantie krijgt, zo lang de tv maar via de NL-importeur (Haagtechno) geleverd is. Het maakt niet uit of hij bij een officiële dealer is gekocht. Zo staat het ook op hun website. En verder hanteert Panasonic een Europese Garantie, wat betekent dat je 2 jaar garantie hebt. Dit is dus niet per land verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-03-2024

Plu

Vorige week maandag m'n TX-P42V10 ontvangen (via CameraNu). Na een aantal dagen kwamen er bij Film1 witte blokjes in de bovenste rij Pixels. Daarnaast is er bij ondermeer rtl4 een zwarte rij pixels bovenin, dezelfde pixels als bij Film 1. Ongeveer tot een kwart van het scherm. Alsof de pixels uitstaan.

Als ik de aspectratio van de televisie op de waarde "Juist" zet, verdwijnen de verkeerde pixels. (het beeld wordt iets uitgerekt). Op alle andere aspectratio's is het probleem wel zichtbaar. Omdat ik dacht dat het om een kapot exemplaar ging heb ik de televisie direct laten omruilen voor een ander exemplaar.
Deze is gister geleverd en heeft echter precies dezelfde problemen. (zie foto om het duidelijker te krijgen). Aangezien rtl4 ook via de interne decoder het probleem geeft ligt het dus niet aan de externe decoder of hdmi kabel (lijkt me). Het lijkt me ook sterk dat ik 2 keer een kapot exemplaar krijg.

Heeft iemand een idee wat het probleem is? En hebben andere mensen hier ook last van?

Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/icsWTy87nlRnTf_tJh_ypg?feat=directlinkAfbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/kxZKDsG52q8RZfOGLK2v3Q?feat=directlink
Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/PEKYeo6uvlYNxafeKVhH0g?feat=directlink
Afbeeldingslocatie: http://picasaweb.google.nl/lh/photo/tURwE1xsdtzzK2GsJHbQYg?feat=directlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 18:24
Volgens mij is dit heel normaal, dat zijn bij mijn weten gewoon de buitenste delen van het analoge signaal. bij de vroegere beelduis tv viel dit onder de rand, dus zag je het niet. nu valt het op omdat het gehele beeld word weergegeven. de oplossing is de funtie overscan. als je deze aanzet corrigeert hij automatsche voor de buitenste 'slechte' delen je verliest hierdoor hooguit aan alle zijden bij jou tv. 0,5 cm. Uiteraard merk je hier niks van want je beeld word gewoon weer over je volle 42" uigesmeerd.
Plu schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:32:
Vorige week maandag m'n TX-P42V10 ontvangen (via CameraNu). Na een aantal dagen kwamen er bij Film1 witte blokjes in de bovenste rij Pixels. Daarnaast is er bij ondermeer rtl4 een zwarte rij pixels bovenin, dezelfde pixels als bij Film 1. Ongeveer tot een kwart van het scherm. Alsof de pixels uitstaan.

Als ik de aspectratio van de televisie op de waarde "Juist" zet, verdwijnen de verkeerde pixels. (het beeld wordt iets uitgerekt). Op alle andere aspectratio's is het probleem wel zichtbaar. Omdat ik dacht dat het om een kapot exemplaar ging heb ik de televisie direct laten omruilen voor een ander exemplaar.
Deze is gister geleverd en heeft echter precies dezelfde problemen. (zie foto om het duidelijker te krijgen). Aangezien rtl4 ook via de interne decoder het probleem geeft ligt het dus niet aan de externe decoder of hdmi kabel (lijkt me). Het lijkt me ook sterk dat ik 2 keer een kapot exemplaar krijg.

Heeft iemand een idee wat het probleem is? En hebben andere mensen hier ook last van?

[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:58
Plu schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:32:
Wast je ziet is het WSS signaal

Zie ook deze uitgebreide discussie op het Ziggo gebruikers forum:
Ziggo-Gebruikers Forum: Verkeerd encoded WSS signaal (National Geographic, Film1, Sport1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Konig kabels (o.a. bol.com), is dat complete bagger, of goed te doen?

Ik heb een dvi -> hdmi kabel nodig, hoeft nog niets fancies te zijn, ik heb toch nog geen bluray. Iemand ervaring met de kwaliteit van deze kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Bintmeister schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 15:24:
Konig kabels (o.a. bol.com), is dat complete bagger, of goed te doen?

Ik heb een dvi -> hdmi kabel nodig, hoeft nog niets fancies te zijn, ik heb toch nog geen bluray. Iemand ervaring met de kwaliteit van deze kabels?
Ik zou voor één van deze 2 kabels gaan: 1, 2. Ikzelf heb HDMI kabels gekocht bij hen. Ze zijn van het merk hqproducts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:29

Illusion

(the art of)

Panasonic heeft ondertussen voor america al nieuwe modellen in de TC serie (i.p.v. TX). Er zijn een aantal nieuwe specs bijgekomen, maar DLNA is bijvoorbeeld verdwenen in de nieuwe TC-V serie, die overigens pas bij 50" begint i.p.v. 42".
http://panasonic.net/avc/viera/us/product/v_plasma.html

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
Wat is DLNA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Luie hond ;) , je mag zelf ook wel een beetje op zoek gaan... Hier is al zoveel over geschreven...
Wikipedia: Digital Living Network Alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:42
salgera schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:12:
[...]

Luie hond ;) , je mag zelf ook wel een beetje op zoek gaan... Hier is al zoveel over geschreven...
Wikipedia: Digital Living Network Alliance
Dank :)
Ik vroeg het omdat ik dacht dat anderen het niet zouden weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illusion schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:14:
Panasonic heeft ondertussen voor america al nieuwe modellen in de TC serie (i.p.v. TX). Er zijn een aantal nieuwe specs bijgekomen, maar DLNA is bijvoorbeeld verdwenen in de nieuwe TC-V serie, die overigens pas bij 50" begint i.p.v. 42".
http://panasonic.net/avc/viera/us/product/v_plasma.html
Het zijn gewoon dezelfde TV's hoor.

TC voor Amerika,
TX voor Europa,
en TH voor Azië.

Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen deze regio's, de Amerikaanse TV's zullen bijvoorbeeld geen teletext hebben en andere voedingen en tuners ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Laatst online: 01:29

Illusion

(the art of)

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:06:
[...]

Het zijn gewoon dezelfde TV's hoor.

TC voor Amerika,
TX voor Europa,
en TH voor Azië.

Er zijn natuurlijk wel verschillen tussen deze regio's, de Amerikaanse TV's zullen bijvoorbeeld geen teletext hebben en andere voedingen en tuners ed.
Oh dat verklaart een hoop. Ik verwachtte dat er alweer nieuwe modellen aankwamen omdat de huidige series de laatste tijd toch wat goedkoper waren geworden. Maar als het altijd al zo geweest is, dan heb ik niet gezegd :)

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2xum2xu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09-2021
haha, nu hebben ze bij redcoon de prijs van 799 verhoogd naar 1039 voor de PF42G10, ik denk dat
ze alle vragen van iedereen beu waren en hem maar even duur hebben gemaakt als de E versie, zodat mensen die gewoon kopen zonder gezeur:)

correctie: 10 euro duurder zelfs

[ Voor 7% gewijzigd door m2xum2xu op 23-07-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

42V10 gekocht en behoorlijk enthausiast. Ondertussen ook bezig met een media store (conceptronic ch3snas) met funplug en twonkymedia 4. Leuk dat er licence keys bij de tv zitten (nog niet gebruikt overigens) voor twonky.

Foto's bekijken via de tv op de media store werkt dan prima (de standard upnp server van de ch3snas werkt overigens niet), lang leve de fun plug.

Echter mpeg afspelen is me nog niet gelukt. Een oud mpeg filmpje werd niet als zodanig herkend en twee ts files van een humax 5050c wel herkend als film maar spelen niet af (SD en HD).

Iemand al ervaringen met het afspelen van mpeg films via upnp (ik heb de 4 delen niet allemaal gelezen)?
Weet eigenlijk niet goed wat ik kan verwachten van de tv. Anders toch maar een popcorn, exstreamer of ander speelgoed. Kan er nog wel bij..

Thanks
Guido

PS, tv was met 225 euro korting op de nomale mediamarkt prijs (1500). Net een inruil actie van "oude" tv's, zat beeldbuis bakken op de stoep :) Die had ik echter niet bij me en ze hadden geen trek om die dan maar mee te nemen bij de aflevering. Dan maar geen tv inruilen. Maar wel de korting gekregen _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2009 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:30
Mijn 50G10 komt vandaag binnen bij Ijsshop als het goed is..
Levering ergens volgende week. Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
prima keuze.. heb hem zelf nu ongeveer 1,5 maand...

Moet wel zeggen dat je gewoon té snel aan het formaat gewend bent..

de eerste week denk je... waauw, mooi en groot...
Na een week weet je niet beter en baal je dat je geen 60" genomen hebt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 20:36

Superflip

*pwiet*

M'n vriendin en ik zouden morgen de P42X10E kopen voor 799 euro (België).

We zijn er ons goed van bewust dat dit géén FullHD toestel is, maar verscheidene reviews geven aan dat het qua detail en weergave prima naast tal van FullHD toestellen kan staan. Iemand met ervaring, of iemand die dit toestel echt afraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
Superflip schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:47:

We zijn er ons goed van bewust dat dit géén FullHD toestel is, maar verscheidene reviews geven aan dat het qua detail en weergave prima naast tal van FullHD toestellen kan staan. Iemand met ervaring, of iemand die dit toestel echt afraadt?
Ik heb die van mij nu een week, en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben :)
HD heb ik nog niet bekeken (wacht nog op de HD dvb-c decoder..) maar SD tv en DVD ziet er prima uit!
Wellicht is het voordelig om de tv in NL te gaan halen? Dat zou je zo'n 200 euro schelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Superflip schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 08:47:

Wij (mijn vriendin en ik) hebben sinds een week ook deze tv (ook uit belgie)(bij vandenborre staan ze voor 699 http://tinyurl.com/m3j6jx ze leveren en installeren hem gratis en geven kort uitleg, laten leveren is echt aan te raden omdat ze rechtop moeten vervoerd worden en de doos is vrij groot). Absoluut geen klachten over maar wij kwamen dan wel van een CRT tv. Tesamen met digitale televisie prachtig beeld. Zelfs gewoon analoog is het veel beter dan verwacht, waar we vroeger veel storing hadden (we zitten ver van straat en geen versterker) maakt de panasonic er een mooi beeld van. Met de xbox hetzelfde subliem beeld (en geen input lag)

Minpuntje misschien dat je in het begin alles zoveel mogelijk full screen moet maken waardoor je vervormd beeld krijgt op sommige programma's. Ook had ik last van wat image retention nadat ik enkele uren aan een stuk hetzelfde spel had gespeeld tegen beter weten in (volledig mijn eigen schuld dus), maar dat is na een avond of 2 volledig verdwenen.

[ Voor 3% gewijzigd door Zamalan op 24-07-2009 09:09 ]

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Zamalan schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:06:
[...]

Wij (mijn vriendin en ik) hebben sinds een week ook deze tv (ook uit belgie)(bij vandenborre staan ze voor 699 http://tinyurl.com/m3j6jx ze leveren en installeren hem gratis en geven kort uitleg, laten leveren is echt aan te raden omdat ze rechtop moeten vervoerd worden en de doos is vrij groot).
Ow, thanks! Weer 100 euro uitgespaard!
Zouden ze hem tot op het 2e verdiep brengen (via de redelijk smalle trap)?
(En wat is de reden van het rechtop vervoeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamalan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-02-2015

Zamalan

Whine Connaisseur

Superflip schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:14:
[...]

Ow, thanks! Weer 100 euro uitgespaard!
Zouden ze hem tot op het 2e verdiep brengen (via de redelijk smalle trap)?
(En wat is de reden van het rechtop vervoeren?)
Ik heb al 2 verschillende verklaringen gehoord. De eerste is dat de glazen platen makkelijker breken als ze plat liggen (zie ook glazen ramen vervoer waarbij het glas rechtop staat). De tweede is dat de gas belletjes tussen de 2 platen kunnen beschadigd geraken als er veel druk op komt als de platen ietsje buigen.

Ik heb al gelezen dat het perfect te doen is om die plat te vervoeren als je voorzichtig bent. De man van de winkel ging dan weer zo ver om te beweren dat de levensverwachting halveert als hij ooit plat gelegen heeft.

Better safe than sorry zou ik denken.

(De (lege) doos paste maar net in een seat ibiza met de zetels plat, die is 29x76x115cm )

MSI GX660 --- i5 460M /// 4GB DDR3 /// Mobility Radeon HD5870 /// 1920x1080 /// 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:54
Zamalan schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:30:
Ik heb al 2 verschillende verklaringen gehoord. De eerste is dat de glazen platen makkelijker breken als ze plat liggen (zie ook glazen ramen vervoer waarbij het glas rechtop staat).
Dat is uiteraard zo. Als je echter gewoon normaal doet zal er heus niets gebeuren.
De tweede is dat de gas belletjes tussen de 2 platen kunnen beschadigd geraken als er veel druk op komt als de platen ietsje buigen.
Dat is pure nonsens. Geen idee hoe dat soort onzin-argumenten de wereld in komen.
De man van de winkel ging dan weer zo ver om te beweren dat de levensverwachting halveert als hij ooit plat gelegen heeft.
Mooi, dan weet je dus meteen dat je naar die winkel nooit meer hoeft voor een gedegen technisch advies ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Oooh, ik heb een Volvo V50... dus daar zal ie zeker wel inkunnen. Wel handig om de doosformaten mee te geven ;)

Gewoon even voorzichtig zijn dus :)

[ Voor 14% gewijzigd door Superflip op 24-07-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Heb de 50" V10 6 dagen in bezit nu en zit nog steeds in m'n break-in periode (75u waarvan minstens 3/4de break-in dvd) en heb al meteen het eerste minpuntje gevonden.

Als je THX mode gebruikt, verdwijnt de optie Overscan (Setup -> Other Settings). Overscan staat dan gewoon uit en je kan het m.a.w. niet veranderen. Allemaal goed en wel, maar wat is het probleem daar nu juist van? Wel het probleem is dat wanneer je gewoon TV kijkt (Digitaal SD of HD), je zwarte randen ziet rondom het beeld. Geen grote zwarte randen, maar links valt het toch duidelijk op. Om dit het best te zien, zet je de TV even op Cinema en switch je een paar keer tussen On en Off bij Overscan. Dan zie je wat ik bedoel. Dit valt wel te omzeilen door bij Aspect Ratio voor Just/Zoom1/Zoom2/Zoom3 te kiezen, maar deze vervormen het beeld te hard. THX mode voor gewoon TV te kijken, is m.a.w. al niet echt bruikbaar meer. :(

Ik zou THX mode eens moeten testen met m'n Mac Mini aan de TV (denk dat hij het dan niet gaat hebben), maar dat is pas voor na de break-in periode. Allemaal goed en wel, maar is Cinema dan zo slecht zou je zeggen? Eigenlijk niet, maar ik heb beide modi eens snel vergeleken (Contrast & Brightness in beide modi op 40%, bij Advanced de Red & Blue adjustment sliders niet aangeraakt, maar bij Cinema wel het gamma op 2,2 gezet). Het eerste wat mij opviel, was dat Skin Tones een stuk natuurlijker zijn bij THX. Bij Cinema merk ik een zekere red push (rood dat teveel aanwezig is). Groen is ook wat over oversaturated. Uiteindelijk zal een ISF calibratie in de Cinema stand mij nog het beste resultaat geven denk ik. Alleen is dat niet voor meteen.

Kan jij dit ook eens testen phemelrijk? Dus dat je lichte zwarte balken ziet rondom het beeld (vooral links) als je voor THX mode kiest terwijl je TV kijkt (Analoog/Digitaal SD/HD).

En wiki bevestigt mijn bevindingen. :)
Today's TV sets can be based on newer fixed-pixel technologies like liquid crystal displays (LCDs), and those with CRTs have much less image drift with crystal-based timing, and so can have perfect image placement. Nevertheless, these sets, when used for TV, must overscan the image so that older programming will be framed as intended to be viewed. Even high-definition television (HDTV) sets overscan, although implementation of this was inconsistent while CRT sets persisted. With the accuracy attainable with digital type displays (e.g. plasma, LCD etc.), the area presented to the viewer is precisely defined. For 1080i or 1080p material only the central 1776x1000 pixels are presented to the viewer. For 720p material it is only the central 1152x648 pixels. It is common to see HDTV sets crop out text and station logos on HDTV programming. In response to different picture ratios, some broadcasters crop, magnify, or stretch the original video, further distorting the image a HDTV set may receive.[3]

Bron: Wikipedia

[ Voor 23% gewijzigd door CobraX op 24-07-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarscreamNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-01-2021
Voor degene die zich nog afvraagt of CI+ werkt in de TX-P42G10e.

Dit heb ik van Panasonic.

De gestelde criteria voor de werking van ingebouwde DVB-C tuner is niet afgestemd op de Nederlandse markt. Dit kunt u ook op een sticker achterop het toestel terug vinden.
Gebleken is dat als de afstemming op bijvoorbeeld Finland geschiedt, de DVB-C tuner wel zal werken, ook met CI+. Mocht er echter door de provider een verandering in het protocol plaatsvinden dan kan het zijn dat uw televisie zijn gegevens verliest. Via een reset (fabrieksinstellingen terugzetten) is het mogelijk dit te herstellen.

Tot nu toe zijn de testst v.w.b. de werking allemaal positief! Helaas is het voor ons als producent niet mogelijk u de garantie te geven op werking en blijft de kans bestaan dat u alsnog gebruik dient te maken van een externe decoder. Voor aanvullende informatie over de (ietwat complexe) werking kunt u de site www.digitalekabeltelevisie.nl/decoders raadplegen.

CI+ lijkt te werken op dezelfde manier als CI met Alphacrypt classic of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StarscreamNL schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 15:34:
Voor degene die zich nog afvraagt of CI+ werkt in de TX-P42G10e.

Dit heb ik van Panasonic.

De gestelde criteria voor de werking van ingebouwde DVB-C tuner is niet afgestemd op de Nederlandse markt. Dit kunt u ook op een sticker achterop het toestel terug vinden.
Gebleken is dat als de afstemming op bijvoorbeeld Finland geschiedt, de DVB-C tuner wel zal werken, ook met CI+. Mocht er echter door de provider een verandering in het protocol plaatsvinden dan kan het zijn dat uw televisie zijn gegevens verliest. Via een reset (fabrieksinstellingen terugzetten) is het mogelijk dit te herstellen.

Tot nu toe zijn de testst v.w.b. de werking allemaal positief! Helaas is het voor ons als producent niet mogelijk u de garantie te geven op werking en blijft de kans bestaan dat u alsnog gebruik dient te maken van een externe decoder. Voor aanvullende informatie over de (ietwat complexe) werking kunt u de site www.digitalekabeltelevisie.nl/decoders raadplegen.

CI+ lijkt te werken op dezelfde manier als CI met Alphacrypt classic of zie ik dat verkeerd?
Nee, CI+ is anders, met CI+ kunnen ze kanalen/programma's gaan beveiligen tegen bijvoorbeeld het opnemen. Als ze dit gaan doen loop je de kans dat deze kanalen/programma's niet meer werken in een TV die niet gecertificeerd is met CI+ en ben je dus weer op een externe decoder aangewezen. Ik ben er ook geen expert in, maar het is wat ik ongeveer heb begrepen van dit forum: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Laatst online: 00:52

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:59:

Als je THX mode gebruikt, verdwijnt de optie Overscan (Setup -> Other Settings). Overscan staat dan gewoon uit en je kan het m.a.w. niet veranderen. Allemaal goed en wel, maar wat is het probleem daar nu juist van? Wel het probleem is dat wanneer je gewoon TV kijkt (Digitaal SD of HD), je zwarte randen ziet rondom het beeld. Geen grote zwarte randen, maar links valt het toch duidelijk op. Om dit het best te zien, zet je de TV even op Cinema en switch je een paar keer tussen On en Off bij Overscan. Dan zie je wat ik bedoel. Dit valt wel te omzeilen door bij Aspect Ratio voor Just/Zoom1/Zoom2/Zoom3 te kiezen, maar deze vervormen het beeld te hard. THX mode voor gewoon TV te kijken, is m.a.w. al niet echt bruikbaar meer. :(

. Allemaal goed en wel, maar is Cinema dan zo slecht zou je zeggen? Eigenlijk niet, maar ik heb beide modi eens snel vergeleken (Contrast & Brightness in beide modi op 40%, bij Advanced de Red & Blue adjustment sliders niet aangeraakt, maar bij Cinema wel het gamma op 2,2 gezet). Het eerste wat mij opviel, was dat Skin Tones een stuk natuurlijker zijn bij THX. Bij Cinema merk ik een zekere red push (rood dat teveel aanwezig is). Groen is ook wat over oversaturated. Uiteindelijk zal een ISF calibratie in de Cinema stand mij nog het beste resultaat geven denk ik. Alleen is dat niet voor meteen.

Kan jij dit ook eens testen phemelrijk? Dus dat je lichte zwarte balken ziet rondom het beeld (vooral links) als je voor THX mode kiest terwijl je TV kijkt (Analoog/Digitaal SD/HD).

[...]
Heb ik hier ook idd. Ik heb zoiezo overscan uitstaan. In het begin viel het me wel op, maar nu zie ik het niet eens meer. De rand verspringt ook per opname. Met GTST bijvoorbeeld kan het per scene verschillen zag ik. Die zoomstanden zijn idd nogal heftig

Heb jij mijn instellingen voor cinema al eens geprobeerd? (staat paar postjes terug) Ik vond juist dat de instelling van kleurtemp WARM 'te' was. Die heb ik daarom op normaal gezet en ben daar heel blij mee. (op cinema dan he). Ben benieuwd wat jij daarvan vind op jouw Vtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 20:46:
[...]

Heb ik hier ook idd. Ik heb zoiezo overscan uitstaan. In het begin viel het me wel op, maar nu zie ik het niet eens meer. De rand verspringt ook per opname. Met GTST bijvoorbeeld kan het per scene verschillen zag ik. Die zoomstanden zijn idd nogal heftig

Heb jij mijn instellingen voor cinema al eens geprobeerd? (staat paar postjes terug) Ik vond juist dat de instelling van kleurtemp WARM 'te' was. Die heb ik daarom op normaal gezet en ben daar heel blij mee. (op cinema dan he). Ben benieuwd wat jij daarvan vind op jouw Vtje.
Contrast en brightness ga ik momenteel niet aanpassen naar jouw waardes omdat ik nog in m'n break-in periode zit en dan wil ik absoluut niet hoger gaan dan 40% (eventueel 50%). Color temperature op Normal kan ik eens testen, maar volgens mij werk je die red push best weg met de Advanced color controls. Denk trouwens dat een ISF calibrateur uit zou gaan van Cinema/Warm. Maar goed ik zal de color temperature eens op Normal zetten 1 dezer dagen.

Nog 1,5 weekje of zo en dan zullen mijn 200 break-in uren er wel opzitten. Dan kan ik m'n Mac Mini er eens gaan aanhangen en wat meer testen.

Waarom zet jij Overscan uit? Lijkt me niet gezond dat je beeld niet volledig benut wordt. Dan gaan de binnenste pixels harder slijten dan de buitenste waardoor de buitenste randen na x jaar lichter zullen zijn dan het binnenste gedeelte (als je snapt wat ik bedoel). Of bedoel je dat je Overscan enkel uitzet bij Bluray films en niet als je gewoon TV kijkt (bij Bluray hoort het volgens mij sowieso uit te staan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 16:38:
[...]

Nee, CI+ is anders, met CI+ kunnen ze kanalen/programma's gaan beveiligen tegen bijvoorbeeld het opnemen. Als ze dit gaan doen loop je de kans dat deze kanalen/programma's niet meer werken in een TV die niet gecertificeerd is met CI+ en ben je dus weer op een externe decoder aangewezen. Ik ben er ook geen expert in, maar het is wat ik ongeveer heb begrepen van dit forum: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11034
Gewoon Zweden instellen ipv Finland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 02:48:
42V10 gekocht en behoorlijk enthausiast. Ondertussen ook bezig met een media store (conceptronic ch3snas) met funplug en twonkymedia 4. Leuk dat er licence keys bij de tv zitten (nog niet gebruikt overigens) voor twonky.
...
Echter mpeg afspelen is me nog niet gelukt. Een oud mpeg filmpje werd niet als zodanig herkend en twee ts files van een humax 5050c wel herkend als film maar spelen niet af (SD en HD).
Een aantal filmpjes gevonden die goed spelen. Maar ook weer een aantal die dat niet doen (formaat niet ondersteund). Al met al erg beperkt. Bummer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 23:52
CobraX schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 23:39:
[...]

Contrast en brightness ga ik momenteel niet aanpassen naar jouw waardes omdat ik nog in m'n break-in periode zit en dan wil ik absoluut niet hoger gaan dan 40% (eventueel 50%). Color temperature op Normal kan ik eens testen, maar volgens mij werk je die red push best weg met de Advanced color controls. Denk trouwens dat een ISF calibrateur uit zou gaan van Cinema/Warm. Maar goed ik zal de color temperature eens op Normal zetten 1 dezer dagen.

Nog 1,5 weekje of zo en dan zullen mijn 200 break-in uren er wel opzitten. Dan kan ik m'n Mac Mini er eens gaan aanhangen en wat meer testen.

Waarom zet jij Overscan uit? Lijkt me niet gezond dat je beeld niet volledig benut wordt. Dan gaan de binnenste pixels harder slijten dan de buitenste waardoor de buitenste randen na x jaar lichter zullen zijn dan het binnenste gedeelte (als je snapt wat ik bedoel). Of bedoel je dat je Overscan enkel uitzet bij Bluray films en niet als je gewoon TV kijkt (bij Bluray hoort het volgens mij sowieso uit te staan)?
Bij digitale aansluitingen wanneer je 1:1 pixelmapping wilt hebben, zet je de overscan altijd uit.
Denk aan gebruik met pc en inderdaad blu-ray en hd-dvd's. Zet bij HD altijd de scherpte zo laag mogelijk, 0-10%.
Bij tv kijken (sd digitale zenders en analoog) zet je inderdaad de overscan aan. Zoom gebruik je never.

Verreweg de meeste calibraties gaan inderdaad op cinema/warm. 50% contrast kan je gerust doen in de inspeelperiode. Alleen als je last hebt van image retention, zet je t contrast lager.

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 25-07-2009 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Levering van de P50V10 duurt precies heel lang, zit echt op hete kolen. 2 weken geleden besteld maar nog steeds niet binnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Laatst online: 13-09 17:13
Waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:46
Is overigens die deal bij de IT's winkels wat?
www.itsonline.nl
Ik vraag me af of je er een V10 42 inch meekrijgt voor +- 1340 euro met die kortingen die ze geven.
Ik vraag het me eigenlijk niet meer af, maar verbaas me dat niemand het hier noemt.

ps: Nevermind zie geen pana's erbij staat :)

[ Voor 36% gewijzigd door freedzed6 op 25-07-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
lapino schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:26:
Levering van de P50V10 duurt precies heel lang, zit echt op hete kolen. 2 weken geleden besteld maar nog steeds niet binnen :/
Jij zit snel op hete kolen precies. Ik heb bijna 6 weken moeten wachten op mijn 50" V10. Geduld is een schone zaak. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Vandaag de 42V10 bekeken in Nieuwegein bij Visser Electronics, hangt daar naast een 42G10.

++
Nemen de tijd voor je
veel vergelijkingsmogelijkheden ( g10 / v10 / nog een 50icnh PZ ( geloof ik ) naast dure LCD's van Philips.

--
Alleen analoge kabel niet digitaal
kreeg geen koffie : )

Ik blijf het zeggen: de G10 heeft irritante flikkeringen in beeld. naast de V10 viel dat echt op. Dit is de 3e zaak waar ik de G10 heb gezien, bij iedere zaak hetzelfde. Erg jammer verder is het een geweldig apparaat voor die prijs. Er zijn mensen die de flikkeringen niet opvallen maar ik stoor me er echt aan. De V10 had het ook maar in mindere mate. De verkoper zei dat het met de extra processor te maken zou kunnen hebben

Hierbij wil ik trouwens officieel LCD afknallen. wat een lelijke techniek. Krijg er beetje Kleren van de Keizer- gevoel bij. Iedereen schreeuwt om LCD... Zijn we de enigen die zien dat het foeilelijk is???

Dan Plasma... twijfelaars: ga vergelijken, laat ze in de winkel exact dezelfde bronnen afspelen op dezelfde input, binnen een minuut ben je overtuigd dat garandeer ik je!

Nu wachten tot de prjs vd V10 wat acceptabeler is ( lees: ik genoeg geld heb :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Pjotr22 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:55:
Vandaag de 42V10 bekeken in Nieuwegein bij Visser Electronics, hangt daar naast een 42G10.

++
Nemen de tijd voor je
veel vergelijkingsmogelijkheden ( g10 / v10 / nog een 50icnh PZ ( geloof ik ) naast dure LCD's van Philips.

--
Alleen analoge kabel niet digitaal
kreeg geen koffie : )

Ik blijf het zeggen: de G10 heeft irritante flikkeringen in beeld. naast de V10 viel dat echt op. Dit is de 3e zaak waar ik de G10 heb gezien, bij iedere zaak hetzelfde. Erg jammer verder is het een geweldig apparaat voor die prijs. Er zijn mensen die de flikkeringen niet opvallen maar ik stoor me er echt aan. De V10 had het ook maar in mindere mate. De verkoper zei dat het met de extra processor te maken zou kunnen hebben

Hierbij wil ik trouwens officieel LCD afknallen. wat een lelijke techniek. Krijg er beetje Kleren van de Keizer- gevoel bij. Iedereen schreeuwt om LCD... Zijn we de enigen die zien dat het foeilelijk is???

Dan Plasma... twijfelaars: ga vergelijken, laat ze in de winkel exact dezelfde bronnen afspelen op dezelfde input, binnen een minuut ben je overtuigd dat garandeer ik je!

Nu wachten tot de prjs vd V10 wat acceptabeler is ( lees: ik genoeg geld heb :))
Wat waren de settings van de G10 en V10? Ik heb al horen zeggen dat je alle energiebesparende functies uit moet zetten (power save, eco mode) om dat flikkeren te laten verminderen en ook dat een plasmacel na 200u stabieler is en het flikkeren dus vermindert/weggaat.

Verder zullen de TVs ook wel op Dynamic gestaan hebben. In feite zou je eens moeten vergelijken met de juiste (home) settings. Dat zal vaak Cinema/Warm, Contrast op zo'n 60%, Brightness op zo'n 50% zijn en verder alle andere functies uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben splinternieuw op dit forum en hoop dus dat deze vraag/opmerking op de juiste wijze op dit forum terecht komt.
5 juni j.l. heb ik een P42G10 gekocht. Het toestel is thans ingespeeld en ik heb een beeldprobleem(pje). Ik heb voornamelijk bij voetbalwedstrijden (groen oppervlak) en bij blauwe luchten (blauw oppervlak) vage verticale strepen met ongeveer 5 cm tussenruimte over het gehele beeldscherm lopen, welke vooral goed zichtbaar worden wanneer de camera van links naar rechts beweegt. De tv is aangesloten middels hdmi naar een hd decoder via satelliet. Ook wanneer ik de dvd speler (met scart) aansluit zie ik deze strepen. (Het ligt m.i. dus niet aan de aansluitingen maar aan het beeldscherm zelf) Storing van andere apparaten is het m.i. ook niet, want indien ik deze allemaal uitschakel blijven de strepen/balken zichtbaar.
Ik heb ook al diverse instellingen uitgeprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Wie herkent dit probleem en heeft advies / informatie voor mij. Ik heb ook al contact met de verkoper opgenomen, maar een reactie laat op zich wachten. Wat moet ik doen ?
In afwachting van reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
CobraX schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:39:
[...]

Wat waren de settings van de G10 en V10? Ik heb al horen zeggen dat je alle energiebesparende functies uit moet zetten (power save, eco mode) om dat flikkeren te laten verminderen en ook dat een plasmacel na 200u stabieler is en het flikkeren dus vermindert/weggaat.

Verder zullen de TVs ook wel op Dynamic gestaan hebben. In feite zou je eens moeten vergelijken met de juiste (home) settings. Dat zal vaak Cinema/Warm, Contrast op zo'n 60%, Brightness op zo'n 50% zijn en verder alle andere functies uit.
Beide settings:
scherpte uit ( bleef op 1 staan kan dat?)
contrast 35
weergave normaal ( niet dynamisch of cinema)

door dit forum juist daarop gelet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:48:
Hallo allemaal, ik ben splinternieuw op dit forum en hoop dus dat deze vraag/opmerking op de juiste wijze op dit forum terecht komt.
5 juni j.l. heb ik een P42G10 gekocht. Het toestel is thans ingespeeld en ik heb een beeldprobleem(pje). Ik heb voornamelijk bij voetbalwedstrijden (groen oppervlak) en bij blauwe luchten (blauw oppervlak) vage verticale strepen met ongeveer 5 cm tussenruimte over het gehele beeldscherm lopen, welke vooral goed zichtbaar worden wanneer de camera van links naar rechts beweegt. De tv is aangesloten middels hdmi naar een hd decoder via satelliet. Ook wanneer ik de dvd speler (met scart) aansluit zie ik deze strepen. (Het ligt m.i. dus niet aan de aansluitingen maar aan het beeldscherm zelf) Storing van andere apparaten is het m.i. ook niet, want indien ik deze allemaal uitschakel blijven de strepen/balken zichtbaar.
Wie herkent dit probleem en heeft advies / informatie voor mij. Ik heb ook al contact met de verkoper opgenomen, maar een reactie laat op zich wachten. Wat moet ik doen ?
Tja ik moet eerlijk zeggen dat was mij ook opgevallen toen ik het apparaat voor het eerst in een winkel mocht uitproberen. Verkoper zei toen dat het lag aan de gekopieerde dvd's die ik had meegenomen. Geloofde hem al niet ik had alleen dvd9 kopietjes van originele dvd's bij me... na jouw verhaal geloof ik hem al helemaal niet meer.. Viel mij met name bij witte beelden op.

Vandaag in andere winkel is het niet opgevallen maar toen had ik wat meer kijkafstand ( 3,5meter ipv 2,5). Maar heb er niet op gelet was het alweer vergeten ( was kennelijk toch onder invloed van die verkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In alle delen van dit prachtige topic gezocht naar een oplossing voor wat de ultieme uitdaging lijkt: het ontvangen van de UPC FreeToCable zenders op mijn TX-P42G10E (offtop BCC prijs 1025EU). Ik zie alleen maar opmerkingen in de trant van "Zover ik begrepen had, kun je bij UPC geen ...digitale tv zonder hun decoder....".

Kan iemand mij simpel uitleggen of het kan / en zo ja hoe het moet / of zo nee waarom niet.
Wat ik tot nu toe te weten ben gekomen:
- landeninstelling moet op Zweden staan omdat er alleen dan de DVB-C tuner software geladen wordt
(niet veel dus 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Nee dat kan niet. UPC gebruikt een eigen codering die alleen werkt met eigen apparatuur.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is me iets té simpel. .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 01:00:
dat is me iets té simpel. .....
Nou ik sta open voor suggesties. Maar het antwoord is gewoon dat het niet gaat werken met UPC zonder speciale UPC decoder omdat ze Nagravision gebruiken als codering. En het verder gelocked hebben aan hun eigen hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Zoals hierboven gezegd is: UPC heeft een eigen coderings systeem wat gekoppeld is aan hun hardware. Je kan om die reden dan ook geen andere hardware gebruiken om digitale TV te kijken dat de Settopboxen van UPC.
Nu heeft UPC wel een tijd FTA kanalen doorgegeven. Maar dit waren dikwijls niet alle basis zenders. En besloot UPC zomaar van de 1 op de andere dag deze FTA zenders weer achter de decoder te plaatsen. Om sommige kanalen later wel weer open te zetten.
Dit is het vervelden de bij UPC. En voor zover ik weet is er echt geen andere oplossing dan een settop box van UPC te huren (je kan ze niet eens kopen).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
@phemelrijk: heb Cinema/Normal eventjes getest (alle andere settings gelaten zoals ze waren hier). Het kleurverschil vind ik minimaal eigenlijk. Warm net ietsje geler en Normal iets meer blauw. Denk toch dat ik bij Warm ga blijven aangezien dat het dichtst aanleunt bij de correcte kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat ik na 250 uur speeltijd soms image retention zie? Als er bijv geswitched wordt van een heel wit hoofd naar heel donker zie ik zelde 0.5 sec nog dat hoofd heel onduidelijk. Het is zelde want het gebeurt niet altijd. Heb het ook wanneer een scene heel erg donker is dan zie ik ook soms een klein beetje IR volgens mij. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op zondag 26 juli 2009 @ 15:56:
@phemelrijk: heb Cinema/Normal eventjes getest (alle andere settings gelaten zoals ze waren hier). Het kleurverschil vind ik minimaal eigenlijk. Warm net ietsje geler en Normal iets meer blauw. Denk toch dat ik bij Warm ga blijven aangezien dat het dichtst aanleunt bij de correcte kleuren.
Ok, en heb je de frame creation getest op cinema? Wat vind je daar van? Ik moest hier (via thx hd dvd test) de helderheid verhogen op cinema en thx omdat deze te donker stonden. Ik weet niet hoe dat bij jou standaard is? Was maar +2 overigens op cinema, en dat scheelde idd, viel standaard namelijk veel detail weg in donkere gebieden. Hier heb ik ook het contrast van standaard 36 naar 35 gebracht, net even een tikkeltje lager waardoor het net niet TE knallend word. (uiteraard persoonlijk en per tv wellicht net even anders)

Ik gebruik trouwens met tv kijken wel overscan dus heb geen randen met tv kijken., Alleen bij BD gebruik ik het niet ivm het 1:1 verhaal :) Heb dan netjes vol beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:49:
Is het normaal dat ik na 250 uur speeltijd soms image retention zie? Als er bijv geswitched wordt van een heel wit hoofd naar heel donker zie ik zelde 0.5 sec nog dat hoofd heel onduidelijk. Het is zelde want het gebeurt niet altijd. Heb het ook wanneer een scene heel erg donker is dan zie ik ook soms een klein beetje IR volgens mij. Is dat normaal?
Staat je contrast niet te hoog dan?.. ik weet niet of het normaal is, volgens mij kan het altijd wel eens voorkomen, blijft toch plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
phemelrijk schreef op zondag 26 juli 2009 @ 23:28:
[...]

Ok, en heb je de frame creation getest op cinema? Wat vind je daar van? Ik moest hier (via thx hd dvd test) de helderheid verhogen op cinema en thx omdat deze te donker stonden. Ik weet niet hoe dat bij jou standaard is? Was maar +2 overigens op cinema, en dat scheelde idd, viel standaard namelijk veel detail weg in donkere gebieden. Hier heb ik ook het contrast van standaard 36 naar 35 gebracht, net even een tikkeltje lager waardoor het net niet TE knallend word. (uiteraard persoonlijk en per tv wellicht net even anders)

Ik gebruik trouwens met tv kijken wel overscan dus heb geen randen met tv kijken., Alleen bij BD gebruik ik het niet ivm het 1:1 verhaal :) Heb dan netjes vol beeld.
IFC staat hier default aan en of ik het nu uitzet of aanzet, ik zie geen verschil bij Digitale TV (SD en HD). Enig idee waar ik op moet letten om een verschil te zien? Contrast & brightness heb ik nog niet mee zitten spelen, dat is voor na de break-in periode. Hopelijk volgende week maandag ofzo. Zal vandaag toch zeker aan de 115u geraken.

Gisteren ook voor het eerst een lichte vorm van Image Retention gezien. Ik had m'n break-in DVD opstaan (SCART -> AVS2) en wou voor ik ging slapen nog snel even zien aan hoeveel uren ik zat. Dus eerst DVD Recorder uit waardoor ik een volledig zwart beeld kreeg met linksvanboven AV2 erop en daaronder het Service Menu. Snel even gekeken en uit het Service Menu gegaan. Toen zag ik een lichte waas waar het Service Menu had gestaan. TV uit en 't was gedaan en vandaag ook niks meer van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Een zeer lovende test van de 54V10. Blijkbaar is de zwartweergave nog veel beter dan de G10 en was het met hun apparatuur niet te meten (jammer). Bijna zo goed als de Kuro maar met meer detail....nou nou :)
Het verschill met de G10 is duidelijk zichtbaar op de foto en de G10 is al bijzonder goed!

http://www.engadgethd.com...ng-so-sayeth-the-hd-guru/

Conclusion

The TC-P54V10 is Panasonic’s best plasma HDTV to date. Dealers and videophiles have been lamenting Pioneer’s withdrawal of the revered KURO plasma HDTVs from the market. Panasonic’s V10 provides comparable or better performance in nearly every criteria of image quality, at less than half the retail price (50″ vs. 50″) and can be regarded as a worthy successor.

Staat er nu 2600 dollar voor de 54 inch? Dit wordt interessant!

[ Voor 57% gewijzigd door Ferry34 op 27-07-2009 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 05:13:
Een zeer lovende test van de 54V10. Blijkbaar is de zwartweergave nog veel beter dan de G10 en was het met hun apparatuur niet te meten (jammer). Bijna zo goed als de Kuro maar met meer detail....nou nou :)
Het verschill met de G10 is duidelijk zichtbaar op de foto en de G10 is al bijzonder goed!
Vreemd...

Lijkt mij dat V serie = V serie. Of het nou 50 inch is of 54. Bij de test die ik heb gelezen kwam de zwartwaarde van de V uit op 0,05 en de G op 0,03. De G scoorde dus in dat opzicht beter. Tsja, mischien vanwege de THX mode. Ik weet het niet, hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:12:
[...]

Vreemd...

Lijkt mij dat V serie = V serie. Of het nou 50 inch is of 54. Bij de test die ik heb gelezen kwam de zwartwaarde van de V uit op 0,05 en de G op 0,03. De G scoorde dus in dat opzicht beter. Tsja, mischien vanwege de THX mode. Ik weet het niet, hoor...
Is niet ongewoon dat de grote formaten betere panels krijgen. Bij LCD is dat ook wel gangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 09:54
Ferry34 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 05:13:
Staat er nu 2600 dollar voor de 54 inch? Dit wordt interessant!
De 60 inch Kuro was bij Amazon te koop voor $4100 toen er hier nog gewoon 6500 Euro voor werd gevraagd ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Diezelfde 6090 kan je nu krijgen voor zo'n €3000, maar dat is me te gortig. Krijg ik ruzie ook thuis :+
60 inch is ook wel fors op 2.5 meter, dus 54 zou ook mooi zijn ;)

Wat Pete zegt klopt ook. We hadden eerder gelezen dat juist de G serie een betere zwartweergave zou hebben dan de V.
De foto van de laatste vergelijking laat iets anders zien, al is er geen content op te zien. Misschien dat dit het verklaart, ik weet het niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 27-07-2009 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

CobraX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 01:48:
[...]

IFC staat hier default aan en of ik het nu uitzet of aanzet, ik zie geen verschil bij Digitale TV (SD en HD). Enig idee waar ik op moet letten om een verschil te zien? Contrast & brightness heb ik nog niet mee zitten spelen, dat is voor na de break-in periode. Hopelijk volgende week maandag ofzo. Zal vandaag toch zeker aan de 115u geraken.

Gisteren ook voor het eerst een lichte vorm van Image Retention gezien. Ik had m'n break-in DVD opstaan (SCART -> AVS2) en wou voor ik ging slapen nog snel even zien aan hoeveel uren ik zat. Dus eerst DVD Recorder uit waardoor ik een volledig zwart beeld kreeg met linksvanboven AV2 erop en daaronder het Service Menu. Snel even gekeken en uit het Service Menu gegaan. Toen zag ik een lichte waas waar het Service Menu had gestaan. TV uit en 't was gedaan en vandaag ook niks meer van gemerkt.
Ok, je kan het goed zien bij rtlz en dan de lopende text onderin beeld. Ook bij dvd's kun je het verschil goed zien. Het is het verschil tussen heel licht de frames te zien ( heel licht de schokjes zeg maar van beeldwisseling) en niet dat verschil zien, dus smooth beeld. Met name zul je het ook zien in de scherpte van het beeld. Met IFC aan is beweging (imo) veel scherper. Staat IFC uit heb ik het idee dat alles net even wat minder scherp overkomt wat het beeld wat onrustiger maakt als je IFC aan gewend bent.

Ook bij normale tv uitzendingen komen de beelden veel rustiger en scherper over als het aan staat. Het valt mijn vriendin nu ook op omdat we altijd met IFC aan kijken. Zet ik hem nu op normaal, komt het iets onrustiger over zeg maar.

Maar met dvd en blu ray is het verschil wel heel duidelijk te zien. Met HERO bijvoorbeeld bij het begin van de dvd scene (menu) is het uit duidelijk te zien dat het beeld niet geheel scherp is bij beweging , op het moment dat je IFC aan zet loopt het op rolletjes en is het zo vloeiend als animatie :)

IR heb ik nog geen enkele keer last van gehad en heb geen break in gehad met dvd ofzo. Althans niet zichtbaar gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:25:
[...]

Is niet ongewoon dat de grote formaten betere panels krijgen. Bij LCD is dat ook wel gangbaar.
Op zich is dat dan HEEL goed nieuws, want dan blijkt dat Panasonic NU al panels bouwt die qua zwartwaarde op het niveau van Pioneer zitten. ICM mischien net iets meer geavanceerde electronica, anno 2009 IPV 2008.

Blijf het dan toch vreemd vinden dat de G en V serie daar niet allemaal mee zijn uitgerust. Daar hadden ze dan tenslotte flink mee adverteren, en hun belofte kunnen waarmaken. Voor zover ik weet doen ze dat niet, dus ik sta een beetje sceptisch tegenover die test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:03:
[...]

Op zich is dat dan HEEL goed nieuws, want dan blijkt dat Panasonic NU al panels bouwt die qua zwartwaarde op het niveau van Pioneer zitten. ICM mischien net iets meer geavanceerde electronica, anno 2009 IPV 2008.

Blijf het dan toch vreemd vinden dat de G en V serie daar niet allemaal mee zijn uitgerust. Daar hadden ze dan tenslotte flink mee adverteren, en hun belofte kunnen waarmaken. Voor zover ik weet doen ze dat niet, dus ik sta een beetje sceptisch tegenover die test.
Ik bedoel niet te zeggen dat het zo is. Zeker omdat dit de eerste test is die de zwartwaarde van de V10 zo goed beoordeeld. Verschillende panels in verschillende formaten is echter geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:07:
[...]

Ik bedoel niet te zeggen dat het zo is. Zeker omdat dit de eerste test is die de zwartwaarde van de V10 zo goed beoordeeld. Verschillende panels in verschillende formaten is echter geen uitzondering.
Op zich is dit natuurlijk heel interessant, maar een aantal dingen beginnen toch steeds weer op te vallen;

De test geeft aan dat het om hetzelfde panel gaat als de G en V (50). Dus dan zou die betere zwartkomen DMV betere electronica.

Verderop in de test lees ik dat de V54 beter schaduwdetail heeft dan de Pioneer, maar dat de Pioneer een net iets betere zwartwaarde heeft. Zo te zien "versmelten" bij Pioneer de bijna zwarte grijstinten (of eventueel hele donkere kleuren) tot zwart.

Stof tot nadenken. Het lijkt alsof Pioneer een "blacklevel truc" heeft ingebouwd in zijn soft/hardware. Waarom verdwijnt anders het schaduwdetail? Een betere "native" zwartwaarde zou juist MEER detail moeten geven. Het zwart loopt immers "verder."

Hetzelfde zie ik op mijn el cheapo 32 inch LCD in de slaapkamer. Ik zet "zwartwaarde" voluit en inderdaad, zwart word zwarter. Maar donkere tinten gaan "mee" naar zwart. Detail verdwijnt dus. Nou, dan waarde in het midden, zwart word lichter, maar meer detail word zichtbaar. Enzovoort.

Bij wijze van spreken zou LG iets dergelijks kunnen doen. Als ik bij MM naar de LGs kijk, komt het enigszins grijs over waar het zwart zou moeten zijn. WEL detail. Ze zouden dun aan de zwartwaarde kunnen "sleutelen." WEL minder detail dan.

Als de V54 bijna de zwartwaarde haalt, maar meer detail geeft, dan heb ik de indruk dat er minder word "gesleuteld" aan het beeld, en dat de V54 inderdaad superieur is aan de Panasonic.

Inktzwart maar MINDER detail schiet niet op. Dan maar een LEDLCD Samsung. Inktzwart, maar geen goeie overgangen. Als je trouwens met opzet de helderheid wat overdrijft, dan worden de details steeds beter zichtbaar. Ten koste van het zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
Ik sta eigenlijk op het punt om een Panasonic 42V10 aan te schaffen maar kom nu ineens een aantal nieuwe Samsung TV's tegen waaronder de Samsung PS50B850. Deze is wel 50" en maar iets duurder. Iemand enig idee hoe de beeldkwaliteit zich verhoudt tot de Panasonic en/of Pioneer?

In principe vind 42" een mooie maat en met € 1500,- ook wel een beetje het maximum van m'n budget. Pioneer valt dus af maar is Panasonic dan echt de enige logische keuze als je kwaliteit wil?

LCD <-> Plasma discussies heb ik al genoeg gelezen en kennelijk moet je als film liefhebber en home theathre enthousiast LCD links laten liggen.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameBoy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 18:55
Heeft iemand trouwens het antwoord op de vraag of de Viera Cast in deze TV's (die DLNA compatible zou moeten zijn) ook MKV's kan streamen vanaf een PC? Ik las iets van een licentie van een TwonkyMedia licentie die bijgeleverd werd? Maar ik vond zo niets over bestanden die compatible waren.

Dat kan dus mooi de aanschaf van een mediaplayer schelen.

www.lenswork.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlameBoy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:05:
Ik sta eigenlijk op het punt om een Panasonic 42V10 aan te schaffen maar kom nu ineens een aantal nieuwe Samsung TV's tegen waaronder de Samsung PS50B850. Deze is wel 50" en maar iets duurder. Iemand enig idee hoe de beeldkwaliteit zich verhoudt tot de Panasonic en/of Pioneer?
Uitgebreid besproken hier, maar nu ben ik zelf even de link kwijt. Als je "Samsung PS50B850 review" of test intypt kom je een heel eind.

Samsung is goed, maar schijnt wat warmte "issues" te hebben. Beeld is prima. Zwartwaarde gelijk aan V serie, maar ik meen hogere helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
FlameBoy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:05:

In principe vind 42" een mooie maat en met € 1500,- ook wel een beetje het maximum van m'n budget. Pioneer valt dus af maar is Panasonic dan echt de enige logische keuze als je kwaliteit wil?

LCD <-> Plasma discussies heb ik al genoeg gelezen en kennelijk moet je als film liefhebber en home theathre enthousiast LCD links laten liggen.
Uit reviews en vergelijkingstests kwam naar voren dat de zwartweergave van de Samsung minder is, maar de Samsung had erg mooie kleuren.
Ik volg veel forums en inderdaad: de Samsungs hebben wel vaak issues hoor! Bij de lcd's is het echt vaak met backlightbleeding, slechte 24p weergave, slechte 50hz acceptatie (niet fijn in NL), veel problemen met dvi-hdmi aansluiting met pc.

De plasma's zijn veel beter, maar hebben bijvoorbeeld meer last van image retention.
Iets wat ik bij de huidige Panasonics helemaal niet meer zie. Het uiterlijk van de Samsungs vind ik prachtig.

Ah, ik zie dat Pete een test heeft gelinkt en daar zie je het staan

Samsung is not as resistant to burn-in as Panasonic and Pioneer. You don’t have to fear permanent burn-in, tohugh, because it disappears after a short time.

Black level out of the box 0,08 cd/m2 and calibrated 0,05 cd/m2 , de Pana deed 0,03-0,04

Kijk je niet in een verduisterde ruimte dan zal dit al veel minder opvallen en aangezien ze niet naast elkaar staan, zal je het ook weer niet zó zien hoor. De Samsung plasma is gewoon een goede tv, De lcd's vind ik niks (in ieder geval niet beter dan redelijk goed).

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 27-07-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
Na veel wikken en wegen en de excellente besprekingen alhier, heb ik de TX-P42G10 besteld, vooral omdat volgens mij (en die tests die hier nu besproken worden vind ik wat dubieus) zo goed als hetzelfde panel wordt gebruikt in de hele serie en ik zelf kan kalibreren om zodoende zo dicht mogelijk bij die THX modus in de buurt te komen. De rest van de features heb ik al via m'n Mac mini. Nu hopen dat plasma-discounter.nl een beetje ok is, ik ga eigenlijk nooit voor een dozenschuiver, maar waag het er toch op. Als het goed is heb je on-site garantie vanuit Panasonic, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
vgroenewold schreef op maandag 27 juli 2009 @ 14:22:
Nu hopen dat plasma-discounter.nl een beetje ok is, ik ga eigenlijk nooit voor een dozenschuiver, maar waag het er toch op. Als het goed is heb je on-site garantie vanuit Panasonic, right?
Je hebt PM.

[ Voor 101% gewijzigd door WidgetTWW op 27-07-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Ik vertrouw die review van EngadgetHD niet. Ze zijn iets te lovend imo. Een beetje zoals FlatpanelsHD met de Samsung B850.

Qua reviews heb ik nog altijd het meeste vertrouwen in AVForums en HDTVTest. Bij die eerste zit iemand met een ISF certificaat (denk Phil Hinton) dus hij weet wel waarover hij spreekt. HDTVTest komt ook al jaren erg professioneel over.

Wat ik persoonlijk denk, is dat een V10 in THX mode een zwartwaarde heeft van 0,04. Ga je naar Cinema mode en laat je deze ISF calibreren dan haal je volgens mij ook 0,03 cd/m2 net zoals bij de G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Review van de TX-P54Z1B @ AVForums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:12

Christiano007

Ich bin der champion

Heb net de Panasonic VIERA TX-P42X10E ontvangen en hij ziet er mooi uit. Maar is het normaal dat als je hem uit hebt gedaan (rode standby knop) dat het dan weer even duurt voordat je hem weer aan kunt doen? Hij reageert wel op signalen maar het duurt toch wel een minuut ofzo voordat de tv aan kan.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

CobraX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:48:
Wat ik persoonlijk denk, is dat een V10 in THX mode een zwartwaarde heeft van 0,04. Ga je naar Cinema mode en laat je deze ISF calibreren dan haal je volgens mij ook 0,03 cd/m2 net zoals bij de G10.
Dit soort getallen klinkt wel heel erg als 'gerommel in de marge'. Hoe groot is in de praktijk het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Christiano007 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:01:
Heb net de Panasonic VIERA TX-P42X10E ontvangen en hij ziet er mooi uit. Maar is het normaal dat als je hem uit hebt gedaan (rode standby knop) dat het dan weer even duurt voordat je hem weer aan kunt doen? Hij reageert wel op signalen maar het duurt toch wel een minuut ofzo voordat de tv aan kan.
Ik heb geen ervaring met de X10, maar hier thuis hebben we een PZ80 en een V10. Om de TV aan te zetten, moet je de on/off knop indrukken zodat het rood standby lichtje brandt. Gaat hij niet vanzelf aan, hou dan de standby knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
@shiver: niks, ik denk eerder dat het schommelingen zijn van de meetapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
En ik denk eerder dat het afwijkingen zijn per toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:12

Christiano007

Ich bin der champion

CobraX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:06:
[...]

Ik heb geen ervaring met de X10, maar hier thuis hebben we een PZ80 en een V10. Om de TV aan te zetten, moet je de on/off knop indrukken zodat het rood standby lichtje brandt. Gaat hij niet vanzelf aan, hou dan de standby knop op de afstandsbediening zo'n 3 seconden ingedrukt.
Krijg nou een dikke toeter, blijkbaar moet je hem idd inhouden. _/-\o_ Bedankt!

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Mensen:)

Volg dit topic al een tijdje en heb paar vraagjes.

Zit te twijfelen zoals meeste volgens mij tussen G en V serie.
Als ik die review op HD-Guru lees is de V veel beter dan de G dan de meeste dachten volgens mij.

Maar mijn vraag:
Welke muurbeugel kan nog zat zelf te denken aan
Vogel's EFW8305. 2 cm van de muur. Maar kan ik dan nog wel HDMI kabels kwijt.
Of komen ze dan al tegen de muur?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb de Vogels VWF 040. Platter heeft geen nut, want dan kan ik de scart niet meer kwijt (dvd-speler en UPC box). Daarnaast voldoet de ruimte precies aan de marge die Panasonic stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlameBoy schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:08:
Heeft iemand trouwens het antwoord op de vraag of de Viera Cast in deze TV's (die DLNA compatible zou moeten zijn) ook MKV's kan streamen vanaf een PC? Ik las iets van een licentie van een TwonkyMedia licentie die bijgeleverd werd? Maar ik vond zo niets over bestanden die compatible waren.

Dat kan dus mooi de aanschaf van een mediaplayer schelen.
42V10 handleiding; ondersteuning voor mpeg2, TS indeling en voor divx. extensies mpg, mpeg, divx en avi.
SD TS van een humax5050c wordt als mpeg herkend, maar speelt niet af. HD is mpeg-4, zou al helemaal niet moeten spelen. Ook andere mpegs spelen niet (sommige wel, andere niet).

Twonky zit er idd bij voor 3 apparaten. versie4 op een ch3snas werkt, versie5 op een vista laptop niet ("lezen" mislukt). Maar ik ben er nog niet zo lang mee bezig. Ergens een MKV te downloaden die ik kan uitproberen?

Voorzichtig eerste antwoord: nee, geen volwaardige mediaplayer.... Foto's op de nas gaan wel best goed.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
Het is imo hardop dromen dat de DLNA functie een externe Media Center kan vervangen. Een externe Media Center heeft veel meer functionaliteit/hogere tweakbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renbull, is de panasonic dienst al bij je langs geweest i.v.m. het flikkeringenprobleem?? :)
Laat me zo spoedig mogelijk iets weten, aub. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CobraX schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:57:
Het is imo hardop dromen dat de DLNA functie een externe Media Center kan vervangen. Een externe Media Center heeft veel meer functionaliteit/hogere tweakbaarheid.
Idd, maar ik heb niet zo'n hoge eisen ;) Vista/Twonky versie5 werkt ook inmiddels. Harde reset van de laptop gaf wellicht (?) de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:41:
[...]

42V10 handleiding; ondersteuning voor mpeg2, TS indeling en voor divx. extensies mpg, mpeg, divx en avi.
SD TS van een humax5050c wordt als mpeg herkend, maar speelt niet af. HD is mpeg-4, zou al helemaal niet moeten spelen. Ook andere mpegs spelen niet (sommige wel, andere niet).

Twonky zit er idd bij voor 3 apparaten. versie4 op een ch3snas werkt, versie5 op een vista laptop niet ("lezen" mislukt). Maar ik ben er nog niet zo lang mee bezig. Ergens een MKV te downloaden die ik kan uitproberen?

Voorzichtig eerste antwoord: nee, geen volwaardige mediaplayer.... Foto's op de nas gaan wel best goed.
ik heb al verschillende media bestanden geprobeerd af te spelen vanaf SD.
Dit is enkel gelukt met mpeg2. Andere kon hij niet lezen.
DLNA krijg ik maar niet aan de praat, hij kan nooit een netwerk vinden...
Mijn netwerk is nogtans wel goed ingesteld want via mijn samsung bluray speler krijg ik wel toegang tot mijn netwerk. Die kan dan wel weer divx afspelen maar daar zit een audio delay op.
Dus voorlopig kan er niets een echte mediaspeler vervangen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
Als ik een 4:3 uitzending bekijk en ik verander de aspect ratio, dan krijg ik grijze balken. Hoe krijg ik die dingen zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:48:
Hoi, mijn eerste G10 had ook extreem last van dit verschijnsel. Deze heb ik door Panasonic om laten ruilen voor een nieuwe TV, deze werd geleverd met schade en begint nu na 1 maand ook last te krijgen van de strepen die je beschrijft. Komende donderdag krijg ik weer een vervangend toestel, hopen dat die geen strepen heeft/krijgt.... anders ben ik het vertouwen in de 42G10 kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Inmiddels is inderdaad de monteur van panasonic langs geweest.Hij kwam al meteen aanlopen met een nieuw 'A-board', dit is het bord waarop alle externe connecties zitten. Ik heb hem het flikkeren laten zien,waarna hij overging tot het vervangen van het bord, waarbij hij zichzelf eerst in de vingen sneed met de vlijmscherpe randen van de backcover van de tv. Ook ging het helaas niet in 1 keer goed, want bij het aanzetten na het vervangen zat er midden in het beeld een verticale witte streep. 8)7. hij heeft vervolgens zijn collega gebeld bij de technische dienst. Deze adviseerde hem op nogmaals alle stekkertjes op het bord opnieuw te plaatsen, dus jahoor. de hele tv weer uit elkaar. inmiddels was hij al een klein uurtje bezig, gelukkig heeft het herplaatsten van alle interne connectoren geholpen, wand dit maal bevatte het beeld geen witte streep.
Dus maar weer alle gebruikelijke apparaten aangesloten, en de tv aangezet. Mijn Xtreamer opgestart en even 10 minuten Futurama gekeken in 1080p. en jahoor, daar was hij weer, de eerste FLICKER!!!! |:( |:( |:(

Ik heb hem meteen de diverse youtube filmpjes laten zien van het probleem. Hij was verbaast dat er 'zoveel' problemen mee zijn en dat er nog steeds geen gepaste oplossing voor is. hij heeft de adressen opgeschreven gemeld bij panasonic. nu maar hopen dat ze even hard gaan werken aan een oplossing.

Dus ik word deze week weer gebeld voor een vervolgafspraak. :( , moet ik weer een dag vrij nemen om thuis voor de tv te zitten |:(

Word vervolgt.....
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2009 @ 20:18:
renbull, is de panasonic dienst al bij je langs geweest i.v.m. het flikkeringenprobleem?? :)
Laat me zo spoedig mogelijk iets weten, aub. Alvast bedankt!

Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Eriksk schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:06:
Als ik een 4:3 uitzending bekijk en ik verander de aspect ratio, dan krijg ik grijze balken. Hoe krijg ik die dingen zwart?
Zit een optie in het menu... Geloof niet dat ie in het beeldmenu staat maar in het systeemmenu...
De naam is me alleen even ontschoten...

Die functie is overigens bedoeld om je scherm te sparen, dus helemaal zwart lijkt me niet handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:53

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me af of er uberhaupt nog tevreden TX-P42G10 kijkers zijn.

Ik heb zelf afgelopen weekend een TX-P42G10 laten bestellen. De V serie wordt mij (of eigenlijk mijn vrouw) toch echt te duur.

Zijn er nog tevreden kijkers?

Gr Wreckerrm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Wreckerrm schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:54:
Als ik dit allemaal zo lees, vraag ik me af of er uberhaupt nog tevreden TX-P42G10 kijkers zijn.

Ik heb zelf afgelopen weekend een TX-P42G10 laten bestellen. De V serie wordt mij (of eigenlijk mijn vrouw) toch echt te duur.

Gr Wreckerrm
Ik ben ontzettend tevreden met mijn P46G10. Geweldig toestel! _/-\o_ Ik snap ook absoluut niet hoe het zo'n lage beeldkwaliteit-score bij de Consumentenbond heeft gekregen. Ik heb geen last van trillingen in het beeld. Het beeld staat namelijk als een huis. Ook de ingebouwde DVB-C is perfect; mooi HD-kanalen kijken m.b.v. de afstandbediening van de TV i.p.v. via een HD-kastje van Ziggo.
Bluray-films kijken is een genot en iedereen die langs komt is zwaar onder de indruk van het beeld.

Dus... geen zorgen maken. Je doet een fantastische aankoop. Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed van de G-serie. Beeldkwaliteit is even goed als de V, dus daarvoor hoef je niet een paar honderd euries extra uit te geven (mogelijk wel voor de overige opties en de 'look').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Ik ben hartstikke tevreden, alle nieuwe producten hebben toch kinderziektes. komt wel goed denk, alleen duurt het ff, ik kijk toch niet dagelijks naar 1080p :+

Gr Wreckerrm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:49:
[...]

Zit een optie in het menu... Geloof niet dat ie in het beeldmenu staat maar in het systeemmenu...
De naam is me alleen even ontschoten...

Die functie is overigens bedoeld om je scherm te sparen, dus helemaal zwart lijkt me niet handig...
Bedankt, zal vanavond eens kijken. Is de handleiding zo bagger of heb ik er echt een paar keer overheen gelezen?
...
Hiero! Eigenlijk iedereen die er naar kijkt vind het beeld hartstikke gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Geen 1080p kunnen kijken op een full-hd tv vind ik toch wel een behoorlijke flop. Zit het alleen in de 42" soms? En eigenaren van de V10 hebben er geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Shiver23 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:26:
Geen 1080p kunnen kijken op een full-hd tv vind ik toch wel een behoorlijke flop. Zit het alleen in de 42" soms? En eigenaren van de V10 hebben er geen last van?
Ik kijk met veel plezier naar 1080p materiaal op mijn P42G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:30
Toch vreemd dat ik zelf al 2 42G10 modellen heb gehad met streepvorming en hier in het topic het ook tegen kom.. vind dat wel een vrij hoge frequentie... Ik hoop van harte dat mijn 3e TV het niet heeft, anders hoef ik geen 42G10 meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Eriksk schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:06:
menu-instellingen-zijpanelen. Volgens mij was Uit helemaal zwart en aan is grijs.

Het is een beveiliging voor de inspeelperiode tegen image retention.

Op de source waar de tv decoder op staat, heb ik het beeldformaat op Juist gezet, omdat ik dit het mooiste vind. Geen balken dus.
Shiver23 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:26:
Waar gaat dit over dan?

[ Voor 43% gewijzigd door Ferry34 op 28-07-2009 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Sync-problemen met 1080p beeld bij de 42(?)G10. Vooral icm met de PS3 lijkt het voor te komen. Boven in beeld krijg je strepen of blokken die knipperen.

In dit topic verschillende mensen die er last van hebben en op youtube staan ook voldoende filmpjes die het over 'flickering' hebben. Alleen is flickering blijkbaar weer iets anders. Lijkt bijna een CRT-achtige knipper in het beeld die blijkbaar iedere panasonic plasma heeft.

Dacht dat de problemen hierboven daar ook over gingen, maar dat gaat over strepen in het beeld.

[ Voor 36% gewijzigd door Shiver23 op 28-07-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renbull
Zijn blijkbaar meerdere soorten problemen, maar idd zie youtube voor filmpjes :P
Shiver23 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:01:
[...]

Sync-problemen met 1080p beeld bij de 42(?)G10. In dit topic verschillende mensen die er last van hebben en op youtube staan ook voldoende filmpjes die het over 'flickering' hebben.

Dacht dat de problemen hierboven daar ook over gingen, maar dat gaat over strepen in het beeld.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.