Nickname does not reflect reality
hopelijk word hiermee ook mijn probleem opgelost
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
Ben wel benieuwd hoe je een nieuwe firmware op een model zonder netwerkfunctionaliteit kunt krijgen. Moet er dan een monteur langskomen of kan het op één of andere manier over de kabelrenbull schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 17:53:
Voor de geïnteresseerde, http://www.avforums.com/f...-issues.html#post10023879
hopelijk word hiermee ook mijn probleem opgelost
Anoniem: 311565
Volgens mijn laatste info zijn inderdaad alle Digi-zenders nu gecodeerd en zijn er dus geen FTA/FTC UPC kanalen meer.DarkSide schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:57:
Zoals hierboven gezegd is: UPC heeft een eigen coderings systeem wat gekoppeld is aan hun hardware. Je kan om die reden dan ook geen andere hardware gebruiken om digitale TV te kijken dat de Settopboxen van UPC.
Nu heeft UPC wel een tijd FTA kanalen doorgegeven. Maar dit waren dikwijls niet alle basis zenders. En besloot UPC zomaar van de 1 op de andere dag deze FTA zenders weer achter de decoder te plaatsen. Om sommige kanalen later wel weer open te zetten.
Dit is het vervelden de bij UPC. En voor zover ik weet is er echt geen andere oplossing dan een settop box van UPC te huren (je kan ze niet eens kopen).
Mijn vraag is dus puur theoretisch. Is het inderdaad zo simpel om eventuele FTA UPC kanalen te ontvangen door de landcode op Finland te zetten en daarna evt handmatig de zendergegevens in te vullen (ervan uitgaande dat scannen niet lukt, zoals ik elders heb gelezen). Digi-zenderinstellingen wel in (andere) fora te vinden geloof ik.
als ik "systeem bijwerken" kies dan zegt ie dat versie 1.206 de meest recente versie is, maar ik snap absoluut niet hoe mijn TV dit kan checken...
Ik heb em nl gewoon via hdmi aan mijn PC hangen en bij mijn weten deel ik geen internet via HDMI
ik zie hier iedereen ook spreken over 2.x en dat is wel degelijk een pak nieuwer dan 1.206
[ Voor 14% gewijzigd door Mastakilla op 28-07-2009 20:52 ]

Downloaden->copy to sd-> sd in tv->tv uptate laten zoeken en HOPPA!
Dlocks schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 18:01:
[...]
Ben wel benieuwd hoe je een nieuwe firmware op een model zonder netwerkfunctionaliteit kunt krijgen. Moet er dan een monteur langskomen of kan het op één of andere manier over de kabel
Nikon D750| Nikkor AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5
op de site van panasonic zijn alleen handleidingen te downloaden
Geldt dit ook voor Europesche modellen? Ik weet bijvoorbeeld dat de usa modellen van de PZ blu-rays weergaf in het veel te lage 48hz en die gingen flikkereren. De EU modellen hadden hier geen last van omdat deze de beelden in 96 hz weergaven.Shiver23 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 15:01:
[...]
Sync-problemen met 1080p beeld bij de 42(?)G10. Vooral icm met de PS3 lijkt het voor te komen. Boven in beeld krijg je strepen of blokken die knipperen.
In dit topic verschillende mensen die er last van hebben en op youtube staan ook voldoende filmpjes die het over 'flickering' hebben. Alleen is flickering blijkbaar weer iets anders. Lijkt bijna een CRT-achtige knipper in het beeld die blijkbaar iedere panasonic plasma heeft.
Dacht dat de problemen hierboven daar ook over gingen, maar dat gaat over strepen in het beeld.
Bij die problemen met ps3, gaat dat alleen over blu-ray of ook over games? Je kunt de ps3 op 50 of op 24 hz uit laten sturen (blu-ray), helpt dat?
Ik blijf het altijd raar vinden dat zulke problemen niet naar voren komen tijdens tests. Het is nou niet een vreemd apparaat dat problemen geeft. Mensen kopen zo'n tv om er digitale tv, blu-ray spelers, xbox en ps3 op aan te sluiten.
Het is nou niet wat je zegt een obscuur ding uit Hong Kong wat een probleem geeft, maar een mainstream device.
Ik volg al tijden het Samsung lcd forum en als je ziet wat voor fouten daar na de verkoop nog gefixed moeten worden met firmware-updates. Dacht dat Panasonic dat niet zou gebeuren.
[ Voor 20% gewijzigd door Ferry34 op 28-07-2009 22:29 ]
Anoniem: 144811
DLNA werkt op zich met vista en twonky5. Alleen krijg ik problemen als ik wat wijzig in de config van de server. TV heeft dan leesproblemen. Laptop restarten met twonky default starten is dan de oplossing. Alleen de ondersteuning van formaten is zoals ik het nu zie alleen echt bruikbaar voor foto's. Voor de rest moet toch maar een mediaplayer komen. Voldoende keus zo te zien in de andere topics hier. Ook de andere features van twonky5 (o.a. youtube, internet radio) werken niet. Laptop hangt overigens met wlan aan het netwerk.fooraap schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 08:13:
[...]
ik heb al verschillende media bestanden geprobeerd af te spelen vanaf SD.
Dit is enkel gelukt met mpeg2. Andere kon hij niet lezen.
DLNA krijg ik maar niet aan de praat, hij kan nooit een netwerk vinden...
Mijn netwerk is nogtans wel goed ingesteld want via mijn samsung bluray speler krijg ik wel toegang tot mijn netwerk. Die kan dan wel weer divx afspelen maar daar zit een audio delay op.
Dus voorlopig kan er niets een echte mediaspeler vervangen bij mij.
Belangrijker is dat twonky4 werkt op de nas. Dat wordt toch de source. Probeer twonky eens als dat kan, de standaard dlna van de nas (ch3snas) werkte niet met de v10. Licences zitten bij de tv.
Ik heb wat AVI's die spelen, mpeg's is goed verdeeld. Veel wel, veel ook niet.
Check eens je router of je upnp niet geblokeerd hebt!
En als je je pc als dlna server gebruikt, kijk eens in je firewall. Ik heb de tv in de trusted zone gezet.
Mastakilla schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:23:
en waar download je die dan?
op de site van panasonic zijn alleen handleidingen te downloaden
Mijn fout.renbull schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:01:
Er zit toch een SD-slot op![]()
Downloaden->copy to sd-> sd in tv->tv uptate laten zoeken en HOPPA!
[...]

Hier zegt iemand dat hij via VieraCast een update heeft gedownload op zijn 42V10. Maar die update is op de site van Panasonic niet terug te vinden.renbull schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 08:28:
Dan zijn er dus nog geen officiële updates beschikbaar.....![]()
[...]
Heb jij een V serie dan?Dlocks schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 13:03:
[...]
Mijn fout.![]()
[...]
Hier zegt iemand dat hij via VieraCast een update heeft gedownload op zijn 42V10. Maar die update is op de site van Panasonic niet terug te vinden.
Ik ben druk aan het verbouwen en bedacht me op het laatste moment (stom, stom, ik weet het...) nog dat als ik straks mbh van een Alphacrypt-module m'n tv wil gebruiken, dat het geluid dan nog op een of andere manier vanuit de tv naar de receiver moet. Voor het 8uur journaal is het niet zo spannend, maar voor een film is het toch wel zo leuk. Als er nog een kabel bij moet komen, dan moet ik die vanavond nog halen, want morgen gaat de scheidingswand waar de tv aan komt te hangen dicht.

Het is mij niet duidelijk of dit via hdmi kan, want ik zie nergens op het achterpaneel "hdmi-out" of iets dergelijks genoemd, of is dat tegenwoordig niet meer en wordt het allemaal via 1 en dezelfde kabel verstuurd? Opzich lijkt me dat ook weer niet logisch, aangezien receivers ook aparte in- en uitgangen hebben. In de handleiding staan een aantal schemaatjes, maar nergens wordt dit benoemd.
Kortom, hoe kan ik straks het geluidssignaal vanuit m'n tv naar m'n receiver krijgen? Alleen optisch zou overblijven, maar dat zou ik persoonlijk wel raar vinden als ze dat op die manier zouden oplossen...
Ik heb zelf de tv niet, maar meestal is dit idd optisch of gewoon via stereo rood met witte tulp.HvB83 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:36:
Kortom, hoe kan ik straks het geluidssignaal vanuit m'n tv naar m'n receiver krijgen? Alleen optisch zou overblijven, maar dat zou ik persoonlijk wel raar vinden als ze dat op die manier zouden oplossen...
Via hdmi zeker niet.
De oplossing is inderdaad 'optisch', maar hoezo raar?HvB83 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:36:
Het is ook nog mogelijk om via rood-witte tulpstekkertjes je versterker aan te sluiten, maar dan mis je 5.1 geluid. 5.1 wordt trouwens al bij de digitale HD-kanalen ondersteund (bij Ziggo tenminste).
Anoniem: 293255
Hou mij op de hoogte!!renbull schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:25:
Inmiddels is inderdaad de monteur van panasonic langs geweest.Hij kwam al meteen aanlopen met een nieuw 'A-board', dit is het bord waarop alle externe connecties zitten. Ik heb hem het flikkeren laten zien,waarna hij overging tot het vervangen van het bord, waarbij hij zichzelf eerst in de vingen sneed met de vlijmscherpe randen van de backcover van de tv. Ook ging het helaas niet in 1 keer goed, want bij het aanzetten na het vervangen zat er midden in het beeld een verticale witte streep.. hij heeft vervolgens zijn collega gebeld bij de technische dienst. Deze adviseerde hem op nogmaals alle stekkertjes op het bord opnieuw te plaatsen, dus jahoor. de hele tv weer uit elkaar. inmiddels was hij al een klein uurtje bezig, gelukkig heeft het herplaatsten van alle interne connectoren geholpen, wand dit maal bevatte het beeld geen witte streep.
Dus maar weer alle gebruikelijke apparaten aangesloten, en de tv aangezet. Mijn Xtreamer opgestart en even 10 minuten Futurama gekeken in 1080p. en jahoor, daar was hij weer, de eerste FLICKER!!!!![]()
![]()
![]()
Ik heb hem meteen de diverse youtube filmpjes laten zien van het probleem. Hij was verbaast dat er 'zoveel' problemen mee zijn en dat er nog steeds geen gepaste oplossing voor is. hij heeft de adressen opgeschreven gemeld bij panasonic. nu maar hopen dat ze even hard gaan werken aan een oplossing.
Dus ik word deze week weer gebeld voor een vervolgafspraak., moet ik weer een dag vrij nemen om thuis voor de tv te zitten
![]()
Word vervolgt.....
[...]
Let er wel op dat je geen 5.1 vanuit de tv kunt doorsturen naar een surround versterker, als je naar een dvd/blu-ray zit te kijken of met gamen op xbox of ps3.salgera schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:27:
[...]
De oplossing is inderdaad 'optisch', maar hoezo raar?Daarmee kun je digitaal 5.1 geluid naar je versterker sturen. HDMI-aansluitingen zijn alleen van het type IN en niet UIT, volgens mij. (of zijn HDMI-aansluiting per definitie 2-weg, weet ik eigenlijk niet)
Het is ook nog mogelijk om via rood-witte tulpstekkertjes je versterker aan te sluiten, maar dan mis je 5.1 geluid. 5.1 wordt trouwens al bij de digitale HD-kanalen ondersteund (bij Ziggo tenminste).
Het is mij niet duidelijk of dit ook geldt voor een externe decoder, maar die heeft sowieso een optische uitgang.
De hdmi's zijn inderdaad allemaal inputs en gaan output.
[ Voor 34% gewijzigd door Ferry34 op 29-07-2009 21:42 ]

@Ferry34, ik snap je post niet helemaal. Bedoel je dat je alleen stereo uit de tv met interne decoder kunt krijgen (dit hoorde ik laatste iemand roepen, iets met licentierechten, of heb ik nu de klok wel gehoord, maar weet ik niet waar de klepel hangt?
Ik heb vanmiddag iig een toslink gehaald, maar als die uitgang alleen 2.0 doorstuurt, dan houd ik het toch maar bij een externe decoder. Hoe jammer ik het ook zou vinden, van 5.1 zou ik niet willen afzien.
Is hier ook al eens eerder ter sprake gekomen. In het kort is het als volgt:HvB83 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:22:
@all, bedankt voor jullie replies. Inderdaad suf dat ik automatisch aan een toslink voorbij ging.![]()
@Ferry34, ik snap je post niet helemaal. Bedoel je dat je alleen stereo uit de tv met interne decoder kunt krijgen (dit hoorde ik laatste iemand roepen, iets met licentierechten, of heb ik nu de klok wel gehoord, maar weet ik niet waar de klepel hangt?) of kan ik als ik de interne CI-decoder gebruik wel gewoon 5.1 naar m'n receiver doorsturen?
Ik heb vanmiddag iig een toslink gehaald, maar als die uitgang alleen 2.0 doorstuurt, dan houd ik het toch maar bij een externe decoder. Hoe jammer ik het ook zou vinden, van 5.1 zou ik niet willen afzien.
1. Input via HDMI (dus externe HDTV-decoder, PS3, computer, BluRay-speler) dan komt er maximaal 2-kanaals stereo uit de optische kabel.
2. Gebruik je DVB-C van je TV (dus AlphaCrypt-kaartje) dan heb je 5.1 geluid.
Dus jouw optie met AlphaCrypt (heb ik namelijk ook
Tja, als ik wel een V10 zou hebben dan zou die update nog steeds niet online te vinden zijn.Ossi schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 09:47:
[...]
Dan kan het zo maar zijn dat er geen update voor je is
Verder overigens een fantatische tv, absoluut geen spijt van de aankoop. Geen idee waarom plasma's niet veel populairder zijn. Als ik die matige beeldkwaliteit van mijn zwager's Philips Ambilight LCD zie...
Enig minpuntje vind ik dat het scherm bij lichte achtergronden licht flikkert, ik had niet verwacht dat zoiets anno 2009 nog zou optreden bij dit soort kwaliteitsschermen.
Anoniem: 312232
Helaas niet op voorraad bij Redcoon maar naar verwachting volgende week in huis!

Samen met de Panasonic Blu-Ray speler BD80 besteld. Scheelde € 350,- met de MediaMarkt wat ik toch een behoorlijk verschil vind. Daarom toch maar voor een dozenschuiven gegaan. Ik heb tenslotte ook geen advies nodig gehad van verkopers in winkels met dank aan forums zoals deze. ;-)
Anoniem: 312118
Gisteren een P42V10E laten bezorgen. Vervolgens 3 uur besteed met de finetuning en (her)configuratie
Ik meen dat er hier ooit een vraag langskwam hoe groot de doos is.
Ik meet: 121 x 80.5 x 21cm
(Zo, nu kan de doos in plakjes worden gesneden. Goed karton overigens!)
Ahhing
Bedankt voor het doorgeven van de maten van de doos!Anoniem: 312118 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:38:
Hoi allemaal!
Gisteren een P42V10E laten bezorgen. Vervolgens 3 uur besteed met de finetuning en (her)configuratie
Ik meen dat er hier ooit een vraag langskwam hoe groot de doos is.
Ik meet: 121 x 80.5 x 21cm
(Zo, nu kan de doos in plakjes worden gesneden. Goed karton overigens!)
Ahhing
Ik vroeg me af wat je allemaal hebt willen finetuning/herconfigureren? Van wat ik gelezen heb is de THX stand ideaal zodat je juist niets af hoeft te stellen in kleur/helderheid etc. toch?
Het zal ongetwijfeld werken. (mogelijk alleen frans?)Anoniem: 312232 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 21:15:
weet iemand of er een de G10 uit frankrijk ook werkt in belgie is namelijk onder de 1000 euro daar en is met surround pro volgende de franse panasonic website.
Alleen je zit met de garantie aan de deur volgens mij. Dus je kan dan waarschijnlijk niet de monteurs laten langskomen.
Surround pro is dikke bullshit, alsof je surround sound krijgt uit 2 lullige tv speakers
Helaas staat de 42" naast de 50" V10, waardoor je snel de neiging krijgt om toch de 50" versie te kopen
Toch lastig om het formaat van de tv in je eigen huiskamer voor te stellen als je in de Media Markt staat.
Ik heb zelf momenteel nog een 32" Philips Matchline CRT en bij de MediaMarkt Eindhoven hing de 42V10 naast een 32" LCD van Panasonic en dan zie je toch wel hoeveel groter 42" is en begin ik me bijna zorgen te maken of het niet een beetje té gaat worden in de woonkamer.Wouter Rebel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:26:
Gisteren bij Media Markt Arena de 42" V10 in real life bekeken; een erg mooie tv en met een beduidend beter beeld dan al de aanwezige LCD's. Ik vind de LCD's een veel te schreeuwering beeld hebben en de kijkhoek van de LCD's is dramatisch in vergelijking met de plasma's.
Helaas staat de 42" naast de 50" V10, waardoor je snel de neiging krijgt om toch de 50" versie te kopen
Toch lastig om het formaat van de tv in je eigen huiskamer voor te stellen als je in de Media Markt staat.
Maar je hebt gelijk, wij vonden 50" eigenlijk ook wel een nette maat in de winkel.
Heeft iemand trouwens enig idee hoe het zit met garantie? Ik kan nergens vinden of er nu 1 of 2 jaar standaard op deze TV's zit? En moet de TV dan opgestuurd worden naar Panasonic? Ik las hier al eerder dat er monteurs op bezoek waren geweest maar on-site lijkt me wel heel erg netjes om standaard te leveren.
En ik begreep van de webwinkels dat de Planet Earth aktie niet geldt i.c.m. aankopen bij hen omdat deze TV's niet bij Panasonic Nederland worden ingekocht. Zou dat eventueel nog problemen kunnen opleveren met het claimen van garantie bij Panasonic?
[ Voor 22% gewijzigd door FlameBoy op 31-07-2009 10:31 ]
Heb voor de aanschaf van de plasma van kranten de buitenmaten van 42, 46 en 50 inch tv's geknipt en geplakt en die op de lokatie van de tv gehangen (voor de oude CRT). Toen was duidelijk dat 50 inch helemaal niet zo erg wasWouter Rebel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:26:
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 31-07-2009 10:32 ]
Nickname does not reflect reality
De lichtopbrengst is erg laag, zeker in cinema mode met ECO uit. 's Avonds in een kamer met sfeer licht, is alles super. Meer dan licht genoeg van de TV. Maar overdag kan ik er bijna geen donder op zien. De TV staat haaks op een groot raam waar veel licht door valt. Had ik beter een LCD kunnen nemen
Mij oude 28"gecalibreerde Philips Pixelplus CRT gaf een schitterend scherp beeld met veel diepte. Nu weet ik dat SD er op de G10 minder uit zal zien. Maar dat de kleuren zo dof zouden zijn, had ik niet verwacht. In de stand normaal met ECO aan, gaat het wel. Maar dat was toch juist niet de bedoeling.
Mijn instellingen:
Cinema of Normaal
Contrast 38
Helderheid 0
Kleur 30
Scherpte 4
Kleurverbetering uit
Eco uit
Ik gebruik de Humac IR-FOX C als decoder. Ik heb ook een samsung DCB-B270R, maar die geeft op de plasma minder scherp beeld. Op de oude CRT was het andersom.
En overdag "Dynamisch" gebruiken is geen optie? Op moment dat je zoveel licht in je woonkamer hebt en even wat TV wil kijken is het toch niet boeiend om perfect gecalibreerde kleuren te behalen of wel?Wreckerrm schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:36:
Ik heb sinds 2 dagen de TX-P42G10. Mooi ding. Maar het valt me wat tegen als ik eerlijk ben.
De lichtopbrengst is erg laag, zeker in cinema mode met ECO uit. 's Avonds in een kamer met sfeer licht, is alles super. Meer dan licht genoeg van de TV. Maar overdag kan ik er bijna geen donder op zien. De TV staat haaks op een groot raam waar veel licht door valt. Had ik beter een LCD kunnen nemen
In de grafische industrie waar beeldschermen goed galibreerd moeten zijn, zie je ook dat ze met zonnekappen en subtiel licht op de werkvloer werken. Anders is dat nooit te doen volgens mij.
[ Voor 24% gewijzigd door FlameBoy op 31-07-2009 10:40 ]
Online vind ik em ook niet echt goedkoop; Foka is dealer en een van de goedkoopsten (helaas voor mij aan de andere kant van het land)
Gewoon standaard 2 jaar on-site garantie bij tv's groter dan 86cm diagonaal! zo staat het in de garantievoorwaarden die ik heb ontvangen.FlameBoy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:29:
[...]
Heeft iemand trouwens enig idee hoe het zit met garantie? Ik kan nergens vinden of er nu 1 of 2 jaar standaard op deze TV's zit? En moet de TV dan opgestuurd worden naar Panasonic? Ik las hier al eerder dat er monteurs op bezoek waren geweest maar on-site lijkt me wel heel erg netjes om standaard te leveren.
Foka heb ik hem gekocht. voor €999,- anderhalve maand terug, dus zeet nette prijs. daarbij komt wel de drie keer ernaartoe rijden voor het omwisselen ivb dooie pixelEriksk schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:52:
Online vind ik em ook niet echt goedkoop; Foka is dealer en een van de goedkoopsten (helaas voor mij aan de andere kant van het land)

Panasonic zegt namelijk dat de eerste twee weken direct met de dealer moet worden gehandeld, dus dan geen on-site garantie, dus als je dooie pixel hebt kun je beter 2 weken wachten, dan komen ze hem gratisch thuis omruilen.
Dit heb ik naar gevraagd, want tegenwoordig is alleen het display-paneel vervangen duurder dan een nieuwe!
[ Voor 39% gewijzigd door renbull op 31-07-2009 10:58 ]
Dus Panasonic levert on-site garantie voor 2 jaar ongeacht waar het apparaat vandaan komt? Waar heb je deze informatie weten te vinden?renbull schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:54:
[...]
Panasonic zegt namelijk dat de eerste twee weken direct met de dealer moet worden gehandeld, dus dan geen on-site garantie, dus als je dooie pixel hebt kun je beter 2 weken wachten, dan komen ze hem gratisch thuis omruilen.
garantievoorwaarden moet je gewoon naar vragen bij de winkel waar je hem koopt. die kunnen je precies uitleggen hoe het zit. maar dit is al vaak genoeg besproken in dit topic, dus gebruik ff de search ofzo
FlameBoy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:00:
[...]
Dus Panasonic levert on-site garantie voor 2 jaar ongeacht waar het apparaat vandaan komt? Waar heb je deze informatie weten te vinden?
Heb hem zelf al gevonden op het avforum:einstein schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:53:
Prima dat er geupdate kan worden, maar ik wil wel graag weten wat er gebeurt.
"A recent firmware update for the G10, V10 and Z1 [...] was for picture quality upgrades."
Picture quality upgrades. Daar houden wij wel van.
Ik heb gekeken naar de samsung' s, toen naar de panasonic 50pv10, die zijn al veel beter dan de samsungs, en vervolgens toch gekozen voor een pioneer krp500a. Fantastisch beeld!
Zo blij dat ik na 2 weken toch nog heb kunnen regelen dat mijn dealer hem om gaat ruilen voor een 60" krp600M. Komt woensdag, ben echt benieuwd! Plasma is wat mij betreft nog steeds het beste en als je nog een pioneer pakken kan, doen! Betaal je wel wat, maar dan heb je ook wat. Op dit moment heeft pioneer nog een kleine voorsprong op panasonic, de modellen van panasonic voor volgend jaar zullen dit waarschijnlijk gaan overtreffen (alhoewel op plasma gebied is er bijna geen concurrentie meer, behalve misschien samsung)
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Anoniem: 300526
Jaloezieen?Wreckerrm schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:36:
Ik heb sinds 2 dagen de TX-P42G10. Mooi ding. Maar het valt me wat tegen als ik eerlijk ben.
Hou er wel rekening mee dat je van 28 naar 42 inch gaat. Dat is 3 maal het oppervlak...Mij oude 28"gecalibreerde Philips Pixelplus CRT gaf een schitterend scherp beeld met veel diepte. Nu weet ik dat SD er op de G10 minder uit zal zien. Maar dat de kleuren zo dof zouden zijn, had ik niet verwacht. In de stand normaal met ECO aan, gaat het wel. Maar dat was toch juist niet de bedoeling.
dat viel me ook wel op bij mijn 50" G10deedeedie schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:11:
Ik heb twee dagen geleden mijn P46G10 binnen gehad, alle kabels en stekkers vernieuwd met Hirschmann, ook Hirschmann versterker er tussen gezet, 100% ontvangst, alle zenders zien er strak uit. Ik gebruik een Samsung DCB-H380R digitale decoder icm Ziggo.
Enig minpuntje vind ik dat het scherm bij lichte achtergronden licht flikkert, ik had niet verwacht dat zoiets anno 2009 nog zou optreden bij dit soort kwaliteitsschermen.
gaat ook niet over na break-in
bij bewegende beelden merk ik er echter niet veel van
Jaloezien gaan we ook zekers doen. Niet alleen vanwege de TV, maar dat is wel een reden om het sneller te doen.Anoniem: 300526 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:51:
[...]
Jaloezieen?
[...]
Hou er wel rekening mee dat je van 28 naar 42 inch gaat. Dat is 3 maal het oppervlak...
Hmm, 3 maal. Dat had ik me niet helemaal gerealiseerd.
[ Voor 27% gewijzigd door Wreckerrm op 31-07-2009 13:55 ]
Is ook wel vreemd op een scherm dat een verversingsfrequentie van 96 hz heeft.[b][message=32337686,noline]deedeedie schreef op donderdag 30 juli 2009
Mischien iets aan de instellingen veranden?
Ik vraag mij toch nog steeds af hoe ze weten dat er ook een update voor de G10 en lager was (lees: modellen zonder netwerkfunctionaliteit) en waar je die kunt downloaden en/of kunt lezen wat de veranderingen zijn behorende bij een update.einstein schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:06:
[...]
Heb hem zelf al gevonden op het avforum:
"A recent firmware update for the G10, V10 and Z1 [...] was for picture quality upgrades."
Picture quality upgrades. Daar houden wij wel van.
Waar je ze kunt downloaden weet ik niet, maar je kunt ze installeren via de SD kaart.Dlocks schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:51:
Ik vraag mij toch nog steeds af hoe ze weten dat er ook een update voor de G10 en lager was (lees: modellen zonder netwerkfunctionaliteit) en waar je die kunt downloaden en/of kunt lezen wat de veranderingen zijn behorende bij een update.
G10 en lager? Volgens mij zijn de genoemde modellen allemaal hoger dan de G10 op de ladder. De G10 is de entry point tv in deze lijst.
[ Voor 13% gewijzigd door einstein op 31-07-2009 16:37 ]
Ja dat weet ik, maar daar heb je niets aan als op de site van panasonic geen enkele update te vinden is.einstein schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:34:
[...]
Waar je ze kunt downloaden weet ik niet, maar je kunt ze installeren via de SD kaart.
Anoniem: 302316
Maar...nu las ik hier net iets over dat deze televisies problemen kunnen hebben i.c.m. de playstation 3. Een fenomeen dat ook wel flickering wordt genoemd? Zijn er hier mensen die tegen deze problemen aanlopen of andere problemen i.c.m. de PS3?
Ik wil de plasma via een webshop gaan bestellen, ik kwam hem daar voor 714e (exclusief verwijderingsbijdrage en verzendkosten) tegen, maar dit betekend dus dat ik de TV niet eerst kan testen of iets dergelijks.
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 302316 op 31-07-2009 17:30 ]
Anoniem: 241244
Ik heb mijn 50V10 gekocht bij een webshop en heb meteen de bon opgestuurd. Eergisteren heb ik m'n Planet Earth box ontvangen.FlameBoy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:29:
[...]
.
En ik begreep van de webwinkels dat de Planet Earth aktie niet geldt i.c.m. aankopen bij hen omdat deze TV's niet bij Panasonic Nederland worden ingekocht. Zou dat eventueel nog problemen kunnen opleveren met het claimen van garantie bij Panasonic?
De TV is wel een "Nederlandse". Volgens Panasonic Nederland heb ik ook gewoon recht op de 2 jaar onsite garantie.
Op deze pagina staat dat de G10 ook DLNA ondersteunt, maar bij de specs van de G10 vind ik het niet terug. En ik maak uit dit topic op dat DivX wel ondersteunt wordt, maar v7 niet? Er ontbreekt met andere woorden ondersteuning voor de H.264 standaard.
Iemand enig idee of dat nog met een firmware update toegevoegd wordt? De laatste Samsung tv's ondersteunen gewoon H.264 in een .mkv container. Ik zie niet in waarom Panasonic niet hetzelfde kan doen.
En welke webshop was dat? Panasonic heeft een PDF op de site staan met authorized dealers waar de aktie alleen van toepassing zou zijn. Wellicht kijken ze toch minder nauwkeurig. Ik ga het gewoon proberen.Anoniem: 241244 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:49:
[...]
Ik heb mijn 50V10 gekocht bij een webshop en heb meteen de bon opgestuurd. Eergisteren heb ik m'n Planet Earth box ontvangen.![]()
De TV is wel een "Nederlandse". Volgens Panasonic Nederland heb ik ook gewoon recht op de 2 jaar onsite garantie.
Anoniem: 301962
Ik heb gisteren nog met Panasonic gebelt, maar zij geven aan niet bekend te zijn met het probleem van flickering. Aangegeven dat er op youtube ook beelden van zijn, maar men was niet geinteresseerd.
Als er genoeg mensen zijn die hier last van hebben vind ik dat we met zn allen maar naar tros radar moeten stappen!
Nou moet ik zeggen dat bij mij nu vooral strepen, het lijken wel scheuren,door het beeld lopen. En als ik het beeld terugspoel en weer afspeel krijg ik op precies dezelfde plek weer dezelfde strepen. Maar zet ik de stand op normaal, dan zie ik ze weer niet.. Wie o wie heeft er een oplossing?
Ik wil gewoon dat ALLES werkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 301962 op 31-07-2009 23:40 ]
Is het je opgevallen dat de helderheid behoorlijk toeneemt op het moment dat je de Cinema stand kiest?Anoniem: 301962 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:39:
Want niemand weet natuurlijk waarom de flickering wel in de ciname stand voorkomt en niet in de normaal stand??
Dat zou dus één van de redenen kunnen zijn dat het flikkeren extra benadrukt wordt.
"When you grow up your heart dies"
Ik heb hem gekocht bij PlatteTV.nl . Als je de bon voor de blu-ray box opstuurt moet je ook een kopie van de aankoopbon en de streepjes code van de doos meesturen. Ik denk dat ze de streepjescode gebruiken om de herkomst te controleren.FlameBoy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:59:
[...]
En welke webshop was dat? Panasonic heeft een PDF op de site staan met authorized dealers waar de aktie alleen van toepassing zou zijn. Wellicht kijken ze toch minder nauwkeurig. Ik ga het gewoon proberen.
Wanneer heb je die bon verstuurd?Anoniem: 241244 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 20:49:
[...]
Ik heb mijn 50V10 gekocht bij een webshop en heb meteen de bon opgestuurd. Eergisteren heb ik m'n Planet Earth box ontvangen.![]()
Waar zie je dat dan? Voor DLNA heb je een netwerk verbinding nodig en die heeft de G10 niet. Stel je trouwens niet teveel voor van DLNA. Het is zeker (nog) geen vervanging van een PCH of een media center.Alfredo schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:09:
http://vieraneopdp.panasonic.eu/html.php?token=nl_BE
Op deze pagina staat dat de G10 ook DLNA ondersteunt, maar bij de specs van de G10 vind ik het niet terug. En ik maak uit dit topic op dat DivX wel ondersteunt wordt, maar v7 niet? Er ontbreekt met andere woorden ondersteuning voor de H.264 standaard.
Iemand enig idee of dat nog met een firmware update toegevoegd wordt? De laatste Samsung tv's ondersteunen gewoon H.264 in een .mkv container. Ik zie niet in waarom Panasonic niet hetzelfde kan doen.
@ StanTheMan: Ik heb de bon rond 16 juli opgestuurd.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 241244 op 01-08-2009 11:07 . Reden: aanvulling ]
Wat is nu exact het verschil tussen de S10, G10 en G15?
Op de site kwam ik die actie nog even tegen in de banner, maar vervolgens was die van de site verdwenen...
Google doet wonderen:
http://www.panasonic.nl/h...h+actie/138656/index.html
[ Voor 44% gewijzigd door Eriksk op 01-08-2009 12:20 . Reden: Googlicious ]
http://panasonic.nl/html/...index.html?trackInfo=trueronwiel schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:39:
Aangezien de site van Panasonic zo onduidelijk is en zelfs een model mist vraag ik het hier even.
http://panasonic.nl/html/...l?p=TX-P42G15&p=TX-P42G10
PSN: Shiver23
Het is een productpagina over NeoPDP (waar de G10 ook deel van uit maakt) en bij Netwerkfuncties staat nergens vermeld dat dit niet geldt voor de G10. Bij alle andere zaken staan de modellen wel netjes vermeld, zoals "One sheet of glass" voor de V10.Anoniem: 241244 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:03:
[...]
Waar zie je dat dan? Voor DLNA heb je een netwerk verbinding nodig en die heeft de G10 niet. Stel je trouwens niet teveel voor van DLNA. Het is zeker (nog) geen vervanging van een PCH of een media center.
Beetje misleidend dan als je het mij vraagt.
Nou, ik ben gister bij de BCC en bij de it's geweest. Had mijn Xtreamer meegenomen en daar aan de TV gehangen, en dan mochtAnoniem: 293255 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:08:
renbull, al iets meer gehoord over het probleem?
daar hadden de TX-P42G10E dus precies dezelfde problemen!

Ik heb ook meteen even wat andere toestellen getest, deze gaven geen problemen.
Ook kom ik op de diverse fora steeds meer mensen tegen waarbij hun tv last heeft van de zelfde symptomen.
Maandag komen ze me tv halen, maar begin te twijfelen of dat wel nodig is, aangezien da andere toestellen van de zelfde serie de zelfde problemen ondervinden.
Jepz, als je het Authorized dealer garantiekaartje heb of het toestel is afkomstig van Panasonic NL dan heb je recht op 100% pixelgarantie!ronwiel schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:14:
Hoe zit het met de pixel policy van Panasonic en plasma's? Heb je al recht op een omruil met een luie of dode pixel?
[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 01-08-2009 20:56 ]
De G serie wordt gehyped naar mijn idee. Volgens mij is er met de S veel minder mis maar daar vind ik weinig reviews van.ronwiel schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 11:39:
Aangezien de site van Panasonic zo onduidelijk is en zelfs een model mist vraag ik het hier even.
Vandaag ronde 5 op zoek naar de ideale Pana. Mijn oog gevallen op de S10 ( 42 of 46). Iemand ervaring met die toestellen? Scheelt aanzienlijk in prijs met de V serie, die naar mijn idee ook teveel flickert.
Desnoods haal ik de 42 of 50 X10, kost 600,- en over een jaar of 2/3 heeft Pana de problemen echt wel opgelost koop ik dan wel een full HD.
Anoniem: 293255
Ja, zo denk ik er dus ook over...renbull schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:19:
[...]
Nou, ik ben gister bij de BCC en bij de it's geweest. Had mijn Xtreamer meegenomen en daar aan de TV gehangen, en dan mocht![]()
daar hadden de TX-P42G10E dus precies dezelfde problemen!![]()
Ook kom ik op de diverse fora steeds meer mensen tegen waarbij hun tv last heeft van de zelfde symptomen.
Maandag komen ze me tv halen, maar begin te twijfelen of dat wel nodig is, aangezien da andere toestellen van de zelfde serie de zelfde problemen ondervinden.
En tot m'n grote verbazing zei ze: de tv moet minimaal 46 inch zijn, anders is die te klein; 50 inch is nog beter!
Nu rest de keuze nog tussen een Panasonic V10, Pioneer 5090 of een Samsung B850. Mijn volgorde zou zijn:
1. Pioneer
2. Panasonic
3. Samsung
Topoverleg tussen mezelf en de interne huisbankier is gaande... Wil ik veel geld uitgeven aan de Pioneer of ga ik voor de hele goede 2e op de lijst; de Panasonic?
Waarom niet de S10? kost 1004,- krijgt goede beoordelingenWouter Rebel schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:46:
Topoverleg tussen mezelf en de interne huisbankier is gaande... Wil ik veel geld uitgeven aan de Pioneer of ga ik voor de hele goede 2e op de lijst; de Panasonic?
http://www.trustedreviews...-P46S10-46in-Plasma-TV/p1
( was vandaag ook bij MM Arena trouwens. Irritante verkopers. Wou ik nog even kwijt)
[ Voor 9% gewijzigd door Pjotr22 op 01-08-2009 23:54 ]
Die verkopers hebben we professioneel ontlopen. Die kunnen toch niet veel zinnigs vertellen.Pjotr22 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:53:
[...]
( was vandaag ook bij MM Arena trouwens. Irritante verkopers. Wou ik nog even kwijt)
Die lichte verticale strepen bij voetbal zie ik trouwens ook op m'n 50" V10. Soms zie ik het ook op andere zenders, maar meestal bijna niet. Vraag me af of het aan de TV ligt of aan de bron/HDMI kabel. Momenteel probeer ik er zo weinig mogelijk op te letten, want anders gaat het me toch maar irriteren vrees ik. Gek genoeg zag ik gelijkaardige strepen (iets minder opvallend wel) tijdens een voetbalmatch die ik op m'n Mac Mini gekeken heb gisteren en die Mac Mini hangt aan een Samsung TFT monitor.
Die strepen en het op 2,5m afstand hoorbare gezoem bij beelden die voor 50-70% gevuld zijn met wit zijn voor mij de grootste minpunten aan de V10 so far. Verder kan zwart nog zwarter, had de optie Overscan in THX mode aanwezig moeten zijn en waren nog extra Picture Controls (zowel voor de Primary als Secondary colors en nog wat extra stuff) leuk geweest.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn PS3 en 1080p.renbull schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 20:19:
[...]
Nou, ik ben gister bij de BCC en bij de it's geweest. Had mijn Xtreamer meegenomen en daar aan de TV gehangen, en dan mocht![]()
daar hadden de TX-P42G10E dus precies dezelfde problemen!![]()
Het is niet zo dat ik geen 1080p zonder problemen kan kijken met mijn G10.
Blu-ray in 1080/24p werkt namelijk wel probleemloos.
Het lijkt dus puur aan 1080/60p of 1080/50p te liggen.
Op 28 juli schreef ik Bij die problemen met ps3, gaat dat alleen over blu-ray of ook over games? Je kunt de ps3 op 50 of op 24 hz uit laten sturen (blu-ray), helpt dat?
Als dat bij iedereen zo is dan scheelt dat al weer een beetje.
Verbaas me toch over deze fout bij Pansonic, niet goed! Hopelijk komt er voor jullie snel een firmware-update!
Of een update voor de ps3 natuurlijk, als dit probleem alleen met de ps3 voorkomt. Of hebben mensen met een stand-alone blu-ray dit probleem ook?
[ Voor 53% gewijzigd door Ferry34 op 02-08-2009 10:55 ]
Renbull heeft het probleem ook met zijn X-Streamer. Lijkt een algemeen 1080p 50/60hz probleem te zijn.Ferry34 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 10:50:
Op 24p geen beeldprobleem? Ha, dat had ik al eerder gevraagd of dat zo was. Had ik toch gelijk
Op 28 juli schreef ik Bij die problemen met ps3, gaat dat alleen over blu-ray of ook over games? Je kunt de ps3 op 50 of op 24 hz uit laten sturen (blu-ray), helpt dat?
Als dat bij iedereen zo is dan scheelt dat al weer een beetje.
Verbaas me toch over deze fout bij Pansonic, niet goed! Hopelijk komt er voor jullie snel een firmware-update!
Of een update voor de ps3 natuurlijk, als dit probleem alleen met de ps3 voorkomt. Of hebben mensen met een stand-alone blu-ray dit probleem ook?
IDD!Shiver23 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:08:
[...]
Renbull heeft het probleem ook met zijn X-Streamer. Lijkt een algemeen 1080p 50/60hz probleem te zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door renbull op 02-08-2009 11:30 ]
Ik heb de S10E. Heb em net een week en goede ervaringen mee m.u.v. de sd kaartsleuf aan de zijkant.Pjotr22 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 22:58:
[...]
De G serie wordt gehyped naar mijn idee. Volgens mij is er met de S veel minder mis maar daar vind ik weinig reviews van.
Vandaag ronde 5 op zoek naar de ideale Pana. Mijn oog gevallen op de S10 ( 42 of 46). Iemand ervaring met die toestellen? Scheelt aanzienlijk in prijs met de V serie, die naar mijn idee ook teveel flickert.
Desnoods haal ik de 42 of 50 X10, kost 600,- en over een jaar of 2/3 heeft Pana de problemen echt wel opgelost koop ik dan wel een full HD.
Kaartje gaat er heel stroef in, wat al een slecht teken is. Zit hij er vervolgens helemaal in dan herkent de tv hem wel en kan je b.v. foto's bekijken die op de sd kaart staan. Om het kaartje er vervolgens weer uit te halen gaat niet. Je moet dan aan de onderkant van het kaartje drukken net als b.v. bij een kaartlezer die is ingebouwd bij een laptop. Hij springt er dan niet uit, zit muurvast
Anoniem: 220712
Balen van dat SD gepruts! Uiteindelijk de kaart eruit gekregen?ronaldinho schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:10:
[...]
Ik heb de S10E. Heb em net een week en goede ervaringen mee m.u.v. de sd kaartsleuf aan de zijkant.
Wat is jou ervaring met flickerend beeld? Heb je een PS3 aangesloten? Hoe is dat? En last van Judder? En het veel besproken haperen op 24 hz bij BD waar de G serie last van heeft?
Ben heel benieuwd denk dat ik deze tv ook wil namelijk! Waar heb je de tv gekocht?
Anders doe ik het wel , maar ik maak dan geen aanpassingen op de huidige openingspost....
Ik lees het ergens in de aankomende 15 posts wel of er liefhebbers zijn
Ik zou de B850 voor de V10 plaatsen. De laatste kan je niet/amper tegen de muur hangen en heeft waardeloze DLNA ondersteuning. Qua beeldkwaliteit zijn ze ongeveer vergelijkbaar, ik zou het verschil toch niet merken. Alleen het geluid van de B850 trekt nergens op. Externe boxen zijn daar zo goed als een must-have.Wouter Rebel schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:46:
Nu rest de keuze nog tussen een Panasonic V10, Pioneer 5090 of een Samsung B850. Mijn volgorde zou zijn:
1. Pioneer
2. Panasonic
3. Samsung
Over de Kuro kan ik me niet uitspreken.
[ Voor 8% gewijzigd door Alfredo op 03-08-2009 01:03 ]
Gelukkig heb ik het kaartje er weer uit kunnen krijgen/peuteren.Pjotr22 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 13:21:
[...]
Balen van dat SD gepruts! Uiteindelijk de kaart eruit gekregen?
Wat is jou ervaring met flickerend beeld? Heb je een PS3 aangesloten? Hoe is dat? En last van Judder? En het veel besproken haperen op 24 hz bij BD waar de G serie last van heeft?
Ben heel benieuwd denk dat ik deze tv ook wil namelijk! Waar heb je de tv gekocht?
Natuurlijk wel voorzichtig, zodat ik binnenin de kaartsleuf niks kapot maakte.
Heb contact opgenomen met dbDesign, waar ik mijn tv via internet had gekocht.
Er is een garantieaanvraag ingediend bij Panasonic, die met mij contact zou opnemen (zal wel wat langer duren vanwege de vakantie) over hoe en wat.
Heb geen PS3, wel een WII, geen problemen mee.
Gaat heel makelijk: op de av knop drukken en je krijgt een hele lijst met aansluitingen te zien wat betreft hdmi, scart, enz. Beeld is prima!
Nooit last van judder gehad.
BD heb ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen.
Overigens had ik nog niet verteld dat ik digitaal (Ziggo) kijk via een hd decoder. Heb de decoder zo ingesteld kwa beeld (instellen op original) dat hij zich aanpast aanpast aan de zender (niet elke zender zend in hd uit).
Ik heb veel reviews gelezen over de tx-p42s10e en over de internetwinkel dbDesign, vandaar mijn keuze voor beiden. Contact met de verkoper was niet alleen goed en duidelijk, maar ook snel (zelfde dag nog) incl. aftersales dus.
Niet iedereen. Ik vind "Cinema" niet om aan te zien. Mischien op een 65 inch in een compleet duistere kamer...[b][message=32345161,noline]Lijnbaan schreef op vrijdag 31 juli 2009
Erg frustrerend dit aangezien iedereen aangeeft dat juist CINEMA de beste weergave geeft.
Modus "normaal" vind ik het mooist. Daarna een beetje pielen met helderheid, contrast en verzadiging.
Mischien vanwege de tint bij "Cinema."Het is ook niet zo dat je de instellingen van cinema even kopieert naar normaal dan, want bij elk van deze keuzes krijg je bij dezelfde instellingen alsnog een ander beeld.
Rood word benadrukt en het blauw lijkt wat minder te worden. Op die manier krijg je een "zacht" beeld.
Een beetje te zacht, als je het mij vraagt.
Als ik lees dat voor de calibratie van de Samsung het contrast op 95 moet, word ik toch een beetje huiverigAlfredo schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 01:01:
[...]
Ik zou de B850 voor de V10 plaatsen. De laatste kan je niet/amper tegen de muur hangen en heeft waardeloze DLNA ondersteuning. Qua beeldkwaliteit zijn ze ongeveer vergelijkbaar, ik zou het verschil toch niet merken. Alleen het geluid van de B850 trekt nergens op. Externe boxen zijn daar zo goed als een must-have.
Over de Kuro kan ik me niet uitspreken.
Bron: Flatpanelshd
Daarnaast hecht ik waarde aan een redelijk geluid, aangezien het kopen van een goede versterker plus speakers het volgende (spaar)project is
Edit: het ontbreken van RCA (dus 2x tulp) uit vind ik ook niet geweldig van Samsung. Zover ik kan zien is er alleen optisch uit.
Waarom is de Pioneer Kuro zo duur....
[ Voor 6% gewijzigd door Wouter Rebel op 03-08-2009 10:20 ]
PSN: Sluuz
Heb je ECO modu dan uit staan of aan staan in normal mode? Als ik het uit zet, is het beeld bijna net zo donker als in Cinema mode. Ik kijk nu overdag naar normal mode met ECO aan en 's avonds als het donker is naar Cinema met ECO uit. Dynamisch heb ik ook geprobeerd met contract op 35 en kleur op 22 dat gaat ook nog. Dan komt het redelijk dicht in de buurt van normaal.Anoniem: 300526 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:16:
[...]
Niet iedereen. Ik vind "Cinema" niet om aan te zien. Mischien op een 65 inch in een compleet duistere kamer...
Modus "normaal" vind ik het mooist. Daarna een beetje pielen met helderheid, contrast en verzadiging.
[...]
Anoniem: 247116
Mag ik vragen welke model jij precies hebt en tot welke instellingen jij dan uiteindelijk bent gekomen in de Normal Mode? Ik heb zelf proberen te pielen met de advanced settings, Gamma 2.2 en dan met High / Low Red en High / Low Blue, maar het lukt me niet de overlap tussen de kleuren onzichtbaar te maken, dus heb alles maar weer terug naar 0 gezet. Enige tips hoe te werk te gaan?Anoniem: 300526 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 08:16:
[...]
Niet iedereen. Ik vind "Cinema" niet om aan te zien. Mischien op een 65 inch in een compleet duistere kamer...
[...]
Mischien vanwege de tint bij "Cinema."
Rood word benadrukt en het blauw lijkt wat minder te worden. Op die manier krijg je een "zacht" beeld.
Een beetje te zacht, als je het mij vraagt.
Heb ook twee weken de zogenaamde amateur calibratie settings gehanteerd op basis van cinema/warm, maar betrapte mezelf erop dat ik maar bleef gaan naar het instellingen menu om te kijken hoe het er met normale temperatuur er uit ziet. Warm kan nog zo dicht bij de industrie standaarden liggen, het is gewoon niet mijn ding.
Anoniem: 305540
Kan iemand mij af/aanraden om de 42g10 te bestellen?
Hier een prima werkende P42G10 / PS3 combinatie...!Anoniem: 305540 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:41:
Ik stond op het punt om de 42g10 te gaan bestellen, maar nu lees ik hier over de problemen i.c.m. de PS3. Ik heb dus ook een PS3 en twijfel nu weer. Zijn er ook mensen met een prima werkende PS3/42G10 combinatie?
Kan iemand mij af/aanraden om de 42g10 te bestellen?
En je PS3 staat ingesteld op 1080p?Anoniem: 247116 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:55:
[...]
Hier een prima werkende P42G10 / PS3 combinatie...!
Anoniem: 252616
Alsook wanneer ik een SD kaartje gebruik om foto's te bekeken trilt het beeld verschrikkelijk!
Voorts zeer tevreden, supermooi beeld maar die trillingen storen echt wel!
Uiteraard 1080P ingesteld. Heb alle enhancements en dus ook ECO-mode/lichtsensor uitgeschakeld. Met welke instellingen zien jullie de problemen?
Dit topic is gesloten.