[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.471 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op zondag 21 juni 2009 @ 08:10:
[...]dat hoort zo als je SATA-disk aangesloten hebt als AHCI (onder andere hotswap ondersteuning, vandaar ook dat ze als removable disk worden gezien) AHCI is beter dan Legacy IDE, onder andere sneller en je kan gebruik maken van NCQ als je disks het ondersteunen!
Klopt, maar ik ben er niet van overtuigd of dat ook betekend dat mijn harde schijven zichtbaar zouden moeten zijn in het "removable devices" icoontje in de system tray. In XP had ik mijn harde schijven ook als SATA ingesteld (in BIOS als AHCI, en win XP geinstalleerd met F6 en drivers op diskette etc). Maar daar werden mijn harde schijven nooit in het veilig-verwijderen schermpje laten zien.
Dit was wel het geval in Windows 7, en vond ik een beetje irritant. Nu heb ik dus de Intel INF files geinstalleerd, en dmv de -overall commando alle oude inf's overschreven.Voorheen kon ik in device manager voor elke harde schijf kon kiezen tussen "Optimize for quick removal" of "Optimize for performance", (zoals hier: plaatje). Deze had ik voor mijn harde schijven op "optimize for performance" staan. Nu kan ik echter in device manager alleen nog maar de instellingen van write caching instellen. Het lijkt er dus op alsof de optie "optimize for quick removal" verdwenen is en de harde schijven staan nu ook niet meer in het "removable devices" scherm.
Mijn harde schijven werken volgens mij nog steeds als SATA. Everest geeft bijvoorbeeld aan dat NCQ aan staat, dit zou toch alleen maar moeten kunnen als ze als SATA werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Ow door die leuke nvidia driver updates werkt me tv niet meer samen met me computer. Iemand enig idee welke versie er een maand terug gebruikt werd en waar ik die kan vinden?

Zo na 3x installeren staat eindelijk 181.xx er weer op =) Kan ik straks tenminste film kijken met me vriendin..

[ Voor 25% gewijzigd door Peter91 op 21-06-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Peter91 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 18:08:
Ow door die leuke nvidia driver updates werkt me tv niet meer samen met me computer. Iemand enig idee welke versie er een maand terug gebruikt werd en waar ik die kan vinden?

Zo na 3x installeren staat eindelijk 181.xx er weer op =) Kan ik straks tenminste film kijken met me vriendin..
Gebruik je wel driversweeper in safe mode na het de-installeren van de Forceware drivers? Ik installeer regelmatig nieuwe gelekte drivers, en die zijn dan weer met een hoger nummer, en dan weer met een lager. Maar ik heb geen moeilijkheden met het wijzigen van drivers zoals jij nu beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
de geruchtenmolen vandaag zegt dat we de win7 rtm-final deze week zien... *wacht af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
joon schreef op maandag 22 juni 2009 @ 02:05:
de geruchtenmolen vandaag zegt dat we de win7 rtm-final deze week zien... *wacht af*
Jep, naar het schijnt 26 juni 2009 met een buildnummer van 7300.
Is er al info over de Launch, Sjah (of TheVMaster) ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, en hou daar nou 'ns over op....

Als je de launch mist hebje pech gehad, pfff.... ik heb je er een pm over gestuurd waarop je niet eens antwoordde.

als de inschrijvingsdagdag is aangebroken zal het hier wel gemeld worden, en hebje kans dat het snel vol zit, inclusief de kans dat ikzelf erniet op tijd bij ben

[ Voor 63% gewijzigd door Sjah op 22-06-2009 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:34:

Als je de launch mist hebje pech gehad, pfff.... ik heb je er een pm over gestuurd waarop je niet eens antwoordde.

als de inschrijvingsdagdag is aangebroken zal het hier wel gemeld worden, en hebje kans dat het snel vol zit, inclusief de kans dat ikzelf erniet op tijd bij ben
Wat is er dan?
Als je er op de lanceer dag ben?
Kan je je dan inschrijven en krijg je hem gratis ofzo?
Snappie nie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:49:
[...]

Wat is er dan?
Snappie nie..
Net als voorheen, maar alleen voor bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:49:
[...]

Wat is er dan?
Snappie nie..
O.a. bij de vista launch kregen alle aanwezigen een mooie goodybag met Vista Ultimate retail.

Toch handig.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:59

Pierre

Van nature lui!

Vraag heeft iemand op een goede wijze zijn Saitek X45 kunnen installeren op Windows 7, de hardware wordt wel herkend en dergelijke maar ik ben er niet gerust op dat alles werkt.

Of de x64 software (vista driver) van de Saitek site ook werkt daar ben ik nog niet achter, ik heb ergens gelezen dat die niet goed draait.

Thanks

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op maandag 22 juni 2009 @ 07:34:

Ik ben gewoon erg benieuwd !
En die DM die je gestuurd had gaat over een maand voor 22 oktober.
Nu blijkt dat de RTM-build 26 juni gaat komen, dus vraag ik me gewoon af die datum is aangepast... :)

Lijkt me toch logisch ?

Wat me ondertussen wel is opgevallen, als je in Windows 7 veranderd van 800x600 naar 800x480 (op mijn EEE) dan is de prullenbak verdwenen ! Als je dan terug op 800x600 zet, staat hij ineens helemaal rechts onderaan, en als je hem dan terug bovenaan zet kan je weer naar 800x480 gaan.

Ik vraag me echter af of dat een bug is in de Window Manager, of in de software/drivers van de EEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 18:51

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Windows 7 RC ook geïnstalleerd, alleen ik kom er nu achter dat ik de partitie voor Windows veel te klein heb gekozen (stom). Via Computer Management een gedeelte van mijn Data partitie vrij gemaakt, door Shrink Volume. Als ik deze Unallocated Space wil toevoegen aan de System schijf, lukt dat niet. De keuze mogelijkheid Extend Volume blijft grijs. En dat terwijl het wel lukt als ik de Data schijf selecteer.
Afbeeldingslocatie: http://dump.antonboonstra.nl/got/windows7_extendvolume.jpg

Heb al gekeken op http://www.sevenforums.co...tition-volume-extend.html en het ook al met diskpart geprobeerd, maar ook dat lukt niet. Wat doe ik fout?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

W7 = RTM O-)

[ Voor 46% gewijzigd door Phyxion op 22-06-2009 21:31 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
En waar heb jij dat gelezen dan?

[ Voor 22% gewijzigd door MrDirect op 22-06-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

antonboonstra schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:22:
Windows 7 RC ook geïnstalleerd, alleen ik kom er nu achter dat ik de partitie voor Windows veel te klein heb gekozen (stom). Via Computer Management een gedeelte van mijn Data partitie vrij gemaakt, door Shrink Volume. Als ik deze Unallocated Space wil toevoegen aan de System schijf, lukt dat niet. De keuze mogelijkheid Extend Volume blijft grijs. En dat terwijl het wel lukt als ik de Data schijf selecteer.
[afbeelding]

Heb al gekeken op http://www.sevenforums.co...tition-volume-extend.html en het ook al met diskpart geprobeerd, maar ook dat lukt niet. Wat doe ik fout?
Windows kan volumes alleen uitbreiden als er direct daarachter plek is, iets wat in dit geval niet het geval is. Je zou gebruik kunnen maken van een ander programma voor het aanpassen van partities. Die bieden die functionaliteit vaak wel.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 08:20
antonboonstra schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:22:
[afbeelding]

Live-CD'tje erin met gparted. Doe ik ook altijd, werkt perfect! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:09
Is er iemand die Windows Live Messenger al op build 7229 heeft getest? Op de RC liep de messenger regelmatig vast, en dus maak ik nu noodgedwongen gebruik van een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ricardo87 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:25:
Is er iemand die Windows Live Messenger al op build 7229 heeft getest? Op de RC liep de messenger regelmatig vast, en dus maak ik nu noodgedwongen gebruik van een alternatief.
Huh, ik draai al sinds dat ie uit is de RC met Live Messenger, nog nooit 1 vastloper gehad.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:26
jelmervos schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:27:
[...]

Huh, ik draai al sinds dat ie uit is de RC met Live Messenger, nog nooit 1 vastloper gehad.
ik ook niet. Draai geen compatibility mode. Misschien veroorzaakt dat problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm..nu al? 'k zag vanmiddag op Twitter voorbij komen dat hij op 13 juli RTM gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist de windows 7 DVD kunnen gebruiken om mijn laptop met windows vista er op weer vista te laten booten (na een mislukte poging van XP er op zetten). Dus wat dat betreft zijn er al wat puntjes gescoord.. Uiteraard ga ik windows 7 nog een keer installeren, maar daar heb ik het nu te druk voor met de opleiding (ik kan door een fout mijn laptop eigenlijk niet missen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Aangezien niemand het hier nog heeft neergezet bij deze:
FINAL ROADMAP FOR WINDOWS 7 [CLIENT-SERVER]:
6/1 - 6/19 BUILDING RTM ESCROW - already assembled RTM ESCROW.
6/22 - 7/10 RTM RECALL - assembly and search for candidates to the final RTM release.
7/10 WINDOWS 7 RTM FINAL BUILD TARGET - build day "gold code".
7/13 WINDOWS 7 RTM SIGN-OFF - the date of signing the final RTM release!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

joon schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:29:
Aangezien niemand het hier nog heeft neergezet bij deze:

[...]
Ik vraag me altijd waar dit soort leuke tabelletjes vandaan komen. Blijkbaar hebben sommige mensen erg weinig te doen..

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Erhnam schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:35:
[...]

Ik vraag me altijd waar dit soort leuke tabelletjes vandaan komen. Blijkbaar hebben sommige mensen erg weinig te doen..
komt van Wzor af 'meestal' is dat wel betrouwbaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door joon op 22-06-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe normaal niet mee aan de 'geruchten', maar eh..dit haal ik dus net van het blog van UX Evangelist af :

Neowin.net: June 26, 2009
WinFuture.de: June 29, 2009
WZor.net: July 13, 2009

Ik zeg stuk voor stuk betrouwbare website, 2 hebben het er zowieso fout :+

[ Voor 50% gewijzigd door TheVMaster op 22-06-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
TheVMaster schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:02:
Ik doe normaal niet mee aan de 'geruchten', maar eh..dit haal ik dus net van het blog van UX Evangelist af :

Neowin zei ook 13e volgende maand, lijkt erop dat ze dat nieuwsbericht eraf hebben gehaald :s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ricardo87 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:25:
Al vanaf de Beta loopt WLM hier gewoon zoals ik gewend ben, en sindsdien op zowat elke build die er gelekt is tot nu 7232, Win7 Ultimate x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Ackermans1973 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:07:
[...]

Al vanaf de Beta loopt WLM hier gewoon zoals ik gewend ben, en sindsdien op zowat elke build die er gelekt is tot nu 7232, Win7 Ultimate x64.
hier ook, enige wat irritant is dat WLM 2x openstaat in aero peek, je venster en je avatar, en als je m sluit is wlm ook uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
joon schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:21:
[...]

hier ook, enige wat irritant is dat WLM 2x openstaat in aero peek, je venster en je avatar, en als je m sluit is wlm ook uit
De peek van je venster kan je wel sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:13

Gaitman

The Real One

Ilya schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:23:
[...]

De peek van je venster kan je wel sluiten.
Jep inderdaard. Maar ik hoop wel dat dit nog gefixt word!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Gaitman schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 00:36:
[...]

Jep inderdaard. Maar ik hoop wel dat dit nog gefixt word!
Ik snap wel waarom dat zo gedaan is. Je moet natuurlijk een manier hebben om je contact list te openen en om die constant tussen je chat windows te hebben is niet netjes. Maar op deze manier met een aparte "button" als window om de list te openen vind ik ook niet netjes.

Ik denk dat ze daar bij MS er ook nog niet over uit zijn. Een oplossing zou zijn om de button met je display pic te binden aan je contact list. Helaas heb je dan geen icoon van de Window maar alleen je displaypic. Niet geheel netjes maar een betere oplossing vind ik zelf.

[ Voor 11% gewijzigd door ndsc op 23-06-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer.J
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb een nieuw probleem met Windows 7 RC. Mijn externe harde schijf werkt niet goed via firewire. Als ik een bestand probeer te kopieren naar de externe harde schijf, blijft het kopierende programma halverwege hangen. Via task manager het programma eindigen is dan de enige optie.
Het gaat om een iomega eGo 320 GB externe harde schijf. Ik kan wel gewoon bestanden lezen, alleen via firewire niet schrijven. Als ik de harde schijf via USB aansluit, werkt hij prima en kan ik wel gewoon bestanden schrijven. En in Windows XP werkt de schijf correct zowel via firewire als USB.
Wellicht is er een probleem met de driver voor de firewire controller? In device manager staat dat de driver voor de Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller gewoon geinstalleerd is en goed werkt. De driver hiervoor is de standaard met Windows 7 meegeleverde driver. Zoeken naar een update voor de driver had geen resultaat.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:02:

Hmm vijrdag misschine al... Dan zal zondag wel Pliek's versie er zijn ,hehehe. Zelf moet ik die dingen niet, maar veel mensen vinden dat aardig, en ik moet zeggen, hij doet het wel professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:16
Sjah schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:45:
[...]

Hmm vijrdag misschine al... Dan zal zondag wel Pliek's versie er zijn ,hehehe. Zelf moet ik die dingen niet, maar veel mensen vinden dat aardig, en ik moet zeggen, hij doet het wel professioneel.
Neowin is al weer van gedachten veranderd ;)

http://www.neowin.net/new...ign-off-set-for-july-13th

Zij zeggen nu ook 13 juli.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 23-06-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Laatst online: 23:31
Ik heb wat problemen met installers die allemaal klagen over het niet kunnen maken van een shortcut.
(bijv. met adobe 8 & itunes 8.2). De user die ik gebruik is administrator. Ik zie dat de programdata map readonly is; ik weet niet of dat zo hoort; maar iedere keer als ik het vinkje bij read-only weghaal & op Ok druk staat het er weer als ik de properties op nieuw open.

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/1438/captureqlm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:24
Hebben meer mensen problemen met Newsleecher 4 beta 3 onder Windows 7 RC (64 bit) dat ie de hele tijd blijft hangen/vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dennis Lammers schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:29:
Hebben meer mensen problemen met Newsleecher 4 beta 3 onder Windows 7 RC (64 bit) dat ie de hele tijd blijft hangen/vastlopen.
Nope werkt iha stabiel bij mij .

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat wel grappig is, 7 komt 22 oktober uit. Xp kwam 25 oktober uit (2001), dus nu precies na 8 jaar is er de ware opvolger van Xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:47:
Wat wel grappig is, 7 komt 22 oktober uit. Xp kwam 25 oktober uit (2001), dus nu precies na 8 jaar is er de ware opvolger van Xp.
En ook Windows 7 kan nog geruild worden voor Windows XP tot 2011...
Absurd, een OS dat 10 jaar na dato nog zo actief gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:57:
[...]

En ook Windows 7 kan nog geruild worden voor Windows XP tot 2011...
Als je hem kocht bij launch had hij je 0,02 cent per dag gekost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:57:
Je moet eens weten op hoeveel plekken Windows 2000 nog gebruikt wordt.

Maar aan de andere kant, het grootste deel van 7 komt nog redelijk overeen met XP. Alleen een ander graphisch schilletje er om heen. Onder de motorkap is het redelijk hetzelfde gebleven.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:08

WoutF

Hoofdredacteur
TheCoolGamer schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:30:
[...]

Maar aan de andere kant, het grootste deel van 7 komt nog redelijk overeen met XP. Alleen een ander graphisch schilletje er om heen. Onder de motorkap is het redelijk hetzelfde gebleven.
De grafische schil is eerder de kleine toevoeging, onder de motorkap is er wel degelijk heel veel verschil tussen XP en 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
[...]

Tja, een nieuwe VW Golf (of welk type auto dan ook) is ook nog "redelijk hetzelfde" als de oer-Golf.

Of kun je uitleggen waarom bijvoorbeeld het verschil tussen XP en Windows 7 dramatisch minder is als het verschil tussen W2K en XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

EgMaf schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:38:
[...]
Tja, een nieuwe VW Golf (of welk type auto dan ook) is ook nog "redelijk hetzelfde" als de oer-Golf.
Jup, het heeft vier wielen, een paar stoelen, een motor en een versnellingsbak onder andere.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

:+ Oeww....je hebt je blijkbaar erg goed ingelezen zie ik. Ik geef je een paar steekwoorden Kernel Mode vs. User Mode, maar dit is natuurlijk al sinds Windows 3.11 zo dus ja...er is weinig verandert :+

Bedoel je mischien niet perongeluk de verschillen tussen Windows Vista en Windows 7...die verschillen zijn in ieder geval veel kleiner dan die tussen Windows XP en Windows 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
TheVMaster schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:29:
[...]

:+ Oeww....je hebt je blijkbaar erg goed ingelezen zie ik. Ik geef je een paar steekwoorden Kernel Mode vs. User Mode, maar dit is natuurlijk al sinds Windows 3.11 zo dus ja...er is weinig verandert :+

Bedoel je mischien niet perongeluk de verschillen tussen Windows Vista en Windows 7...die verschillen zijn in ieder geval veel kleiner dan die tussen Windows XP en Windows 7...
Windows 7 is niet voor niets "Microsoft Windows [Version 6.1.xxxx]"
Vista was namelijk versie 6.0.xxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:17:
[...]

Windows 7 is niet voor niets "Microsoft Windows [Version 6.1.xxxx]"
Vista was namelijk versie 6.0.xxxx
:+ Dat heeft er nu net niets mee te maken...en wat was Windows XP dan? Dat was niet versie 5.0 :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 23-06-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

TheVMaster schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:29:
[...]

Het was misschien een lichte overdrijving, maar ik denk dat je jezelf zal verbazen hoeveel nog exact hetzelfde werkt.

Op het gebied van Netwerk hebben ze hoop veranderd (IPv6, Firewall, veiligere interfaces, etc.), de scheduler is geoptimaliseerd, ze hebben er een andere bootloader ingestopt, de draw-code is in 7 geoptimaliseerd, maar als je bedenkt wat er allemaal nog meer in zit wat niet veranderd is. Veel functionaliteiten die er al in zaten worden in Vista en 7 op een andere manier gepresenteerd. Ook veel securityverbeteringen komen van het compileren met betere compilersettings. Zo worden veel bufferoverflows opgevangen, Data execution prevention is toegevoegd, random address allocation toegevoegd, bepaalde services worden gestart met minder rechten (maar de basis hiervoor zat allang in XP), enz. waardoor bestaande code ineens een stuk veiliger wordt. Of ze halen alleen de veiligheidsproblemen eruit, waarbij de functionaliteiten niet worden aangeraakt.

De code evolueert "langzaam", het is geen revolutie. Het besturingssysteem bestaat uit heel veel componenten, waarvan de meeste waarschijnlijk niet eens aangeraakt zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door CoolGamer op 23-06-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
TheCoolGamer schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:12:
[...]

Het was misschien een lichte overdrijving, maar ik denk dat je jezelf zal verbazen hoeveel nog exact hetzelfde werkt.

Op het gebied van Netwerk hebben ze hoop veranderd (IPv6, Firewall, veiligere interfaces, etc.), de scheduler is geoptimaliseerd, ze hebben er een andere bootloader ingestopt, de draw-code is in 7 geoptimaliseerd, maar als je bedenkt wat er allemaal nog meer in zit wat niet veranderd is. Veel functionaliteiten die er al in zaten worden in Vista en 7 op een andere manier gepresenteerd. Ook veel securityverbeteringen komen van het compileren met betere compilersettings. Zo worden veel bufferoverflows opgevangen, Data execution prevention is toegevoegd, random address allocation toegevoegd, bepaalde services worden gestart met minder rechten (maar de basis hiervoor zat allang in XP), enz. waardoor bestaande code ineens een stuk veiliger wordt. Of ze halen alleen de veiligheidsproblemen eruit, waarbij de functionaliteiten niet worden aangeraakt.

De code evolueert "langzaam", het is geen revolutie. Het besturingssysteem bestaat uit heel veel componenten, waarvan de meeste waarschijnlijk niet eens aangeraakt zijn.
Je vergeet toevallig het compleet herschreven driver model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

WoutF schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:24:
[...]

Je vergeet toevallig het compleet herschreven driver model.
Bron? Volgens mij is dit vooral een grote wijziging geweest voor drivers voor graphische kaarten en het interfacen voor geluidsdrivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
TheCoolGamer schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 23:39:
[...]

Bron? Volgens mij is dit vooral een grote wijziging geweest voor drivers voor graphische kaarten en het interfacen voor geluidsdrivers.
Wikipedia: Technical features new to Windows Vista

Ik vind het een behoorlijke lijst aan nieuwe features. Wat had jij dan gezien willen hebben om het echt als een vernieuwing te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Heeel veeel bestanden kopieren lukt niet. Als ik een map met 80000 bestanden ergens anders heen kopieer gebeurt er gewoon niets. Ik moet gewoon oss WinMerge gebruiken om een kopie te forceren want er valt helemaal niets te mergen.

Wat slecht. Was geen probleem in XP (ja ik doe dat wel vaker)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Wat ik zelf een groot voordeel vind van win7 is dat het veel sneller is dan vista.
Mijn vergelijking is dat ik windows vista x64 heb draaien op 2x WD Raptors en win7 x64 (Build 7201) heb draaien op een slome bijna volle 750GB hdd, het mooie ervan is dat win7 gewoon merkbaar sneller is op die hdd dan vista!
Maakt mij vrij weinig uit wat win7 verder voor verbeteringen heeft tov vista, het is gewoon veel sneller.
Daarom stap ik over zodra win7 rtm gaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:25
Moet je voor de gein Vista eens opnieuw installeren, helemaal kaal en het liefst met SP2 integrated. Dan is Vista ook heel snel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
tiguan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 02:16:
Moet je voor de gein Vista eens opnieuw installeren, helemaal kaal en het liefst met SP2 integrated. Dan is Vista ook heel snel hoor.
installatie is 2 weekjes oud(met sp2) ^^ (win7 1 weekje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 01:56:
Wat ik zelf een groot voordeel vind van win7 is dat het veel sneller is dan vista.
Mijn vergelijking is dat ik windows vista x64 heb draaien op 2x WD Raptors en win7 x64 (Build 7201) heb draaien op een slome bijna volle 750GB hdd, het mooie ervan is dat win7 gewoon merkbaar sneller is op die hdd dan vista!
Maakt mij vrij weinig uit wat win7 verder voor verbeteringen heeft tov vista, het is gewoon veel sneller.
Daarom stap ik over zodra win7 rtm gaat :Y)
Windows 7 lijkt misschien sneller dan Windows Vista SP1/SP2, maar IS het NIET (wat betreft de RC). Check voor de gein maar eens die preview met benchmarks die op tweakers.net heeft gestaan, qua snelheid was er geen merkbaar verschil tussen beiden:
Welke benchmark we ook gebruiken, het testsysteem presteert onder Windows Vista, XP en 7 bijna identiek. De oudste Windows-uitgave, XP, lijkt op veel punten net iets sneller, maar daarbij moet natuurlijk worden aangetekend dat Build 7100 van Windows 7 geen retail-versie is. Duidelijk is wel dat er geen reden is om naar Windows 7 over te stappen omdat de prestaties onder dit OS beter zouden zijn: dat zijn ze vooralsnog niet. Waarschijnlijk zal Windows 7 iets beter uit de bus komen wanneer de drivers voor grafische kaarten voor dit OS verder zijn uitontwikkeld, maar daarvan mogen ook weer geen wonderen worden verwacht. Vergeleken met Vista presteert Windows 7 door de bank genomen hetzelfde.
Enkel het geheugenverbruik is merkbaar verbeterd, maar met 4GB is dit een non-argument. Windows 7 is een positieve evolutie t.o.v. Vista, meer niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:26:
[...]

Windows 7 lijkt misschien sneller dan Windows Vista SP1/SP2, maar IS het NIET (wat betreft de RC). Check voor de gein maar eens die preview met benchmarks die op tweakers.net heeft gestaan, qua snelheid was er geen merkbaar verschil tussen beiden:

[...]

Enkel het geheugenverbruik is merkbaar verbeterd, maar met 4GB is dit een non-argument. Windows 7 is een positieve evolutie t.o.v. Vista, meer niet.
Moet jij eens in google windows 7 intypen bij nieuws.
Krijg je nieuwe tests.
Met build 7232 ofzo..
ik heb nu nog nieuwere.
MAAR DAN ZIE JE DAT BEETA NOOIT FINAL IS.
Dat er nog zoveel veranderd.
Scheelt gewoon enorm kwa snelheid..
Is sneller als xp.
Alleen afsluiten scheelt met xp 3 seconden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
TheVMaster schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:37:
[...]

:+ Dat heeft er nu net niets mee te maken...en wat was Windows XP dan? Dat was niet versie 5.0 :+
Precies, XP was 5.1 (als ik het me goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

[...]

Die test van Tweakers slaat gewoon nergens op, ik heb gewoon diverse malen gezien dat W7 gewoon best veel sneller is.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:18

BM

Moderator Spielerij
Daar komt bij dat benchmarks gewoon statische cijfers uitspugen. Ik geloof best dat Windows 7 qua performance niet noemenswaardig sneller is dan Vista of XP. Wat ik persoonlijk belangrijker vind is hoe het syteem aanvoelt, en dat is voor mijn gevooel in W7 echt een stuk sneller dan in Vista. Dat het renderen van anderhalf uur dvd materiaal wellicht 1,2 seconde langer of korter duurt, tja... kan ik niet zo van wakker liggen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BM schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:21:
Daar komt bij dat benchmarks gewoon statische cijfers uitspugen. Ik geloof best dat Windows 7 qua performance niet noemenswaardig sneller is dan Vista of XP. Wat ik persoonlijk belangrijker vind is hoe het syteem aanvoelt, en dat is voor mijn gevooel in W7 echt een stuk sneller dan in Vista. Dat het renderen van anderhalf uur dvd materiaal wellicht 1,2 seconde langer of korter duurt, tja... kan ik niet zo van wakker liggen :)
Precies. Voor mij voelt W7 zeker ook sneller aan dan Vista SP1.

Misschien komt het ook wel doordat de GUI gewoon een stuk is opgefrist waardoor je voor je gevoel sneller je weg vindt...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
[...]

[...]

Ja, die t.net test was dan ook een complete flop... :p
Windows 7 is wel degelijk stukken sneller dan Vista.

Ik draai Windows 7 op de SSD van mijn EEE pc 4G, die gigantisch traag is, en Windows Vista, met SP2 integrated, draait vanaf mijn USB-externe HDD. Dingen zoals het openen van vensters gaan gewoon vlotter op Windows 7, ondanks dat de USB-HDD veel sneller is.

En wat betreft het geheugengebruik, dat is inderdaad verbeterd, en je moet er toch nog altijd rekening mee houden dat niet iedereen 4GB RAM in z'n desktop/laptop heeft steken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Dat zegt meer over de nietszeggende irrelevante benchmarks die zijn gedraaid :+

EDIT: Spuit 47 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie mogen denken wat jullie willen, Windows 7 (RC, zoals aangegeven in mijn post ;) ) is op dit moment op technisch hoogstens marginaal sneller dan Vista SP1.
Je kan gaan wenen :'( dat de preview van tweakers een flop is, voor mij is een benchmark een benchmark (en er staat duidelijk in de review dat er eventueel performance winst kan gehaald worden uit betere drivers en de definitieve optimalisatie van het OS). Dat de look and feel verbeterd is (mooier, beter en "sneller") kan ik beamen, maar dat is subjectief en zegt niets over de rauwe performance in bijvoorbeeld een encoding proces. Ik blijf voorlopig bij m'n erg snelle Vista SP1.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de ontwikkeling van Windows 7: het is een positieve evolutie. Alleen ben ik het er niet mee eens dat Windows 7 een totaal herontworpen OS is met fantastische nieuwe onmisbare tools. Windows 7 is niet het "WOW-shizzle-OMG!!!-BlitzkriegFAST-VistaSUXX0rzz-bestEvah" OS.

Wanneer de definitieve Win7 uitkomt, kunnen we opnieuw benchmarken en deze discussie verder zetten :+ .

/me denkt dat velen verward zijn door de "bad-mojo-vibes" rond Vista O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Lekker boeiend allemaal, alleen al omdat Windows 7 hier sneller aanvoelt dan Vista is dat voor mij een reden om over te stappen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook waarschijnlijk overstappen hoor. Waarom ik zo (fel) reageer is omdat velen Vista afschilderen als een slecht OS en dat is het niet (sinds SP1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
Ik denk dat het een combinatie is van hardware + besturingssysteem + drivers. Als je een video encodeert "doet" je besturingssysteem op dat moment toch niks? Dus dan maakt het niet uit wat je hebt, het is je hardware en de drivers die op dat moment werken. Het is toch niet XP of Vista of 7 die de video encodeert? Dat doet je processor en geheugen bijv.

Ik heb een vrij nieuw systeem met snelle hardware en de laatste drivers en het draait als een tierelier maar dat deden Vista en XP ook. Dus ja, ik vind dat je hardware en drivers voornamelijk de prestaties van je systeem bepalen en niet zozeer het besturingssysteem an sich.

Ook "aanvoelen" vind ik zo'n rare term, het is wel of niet.. Aanvoelen doe je bij siliconen tieten en daar kan je echt wel het verschil zien tussen echt en nep. :+

[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 24-06-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:46:
Jullie mogen denken wat jullie willen, Windows 7 (RC, zoals aangegeven in mijn post ;) ) is op dit moment op technisch hoogstens marginaal sneller dan Vista SP1.
Je kan gaan wenen :'( dat de preview van tweakers een flop is, voor mij is een benchmark een benchmark (en er staat duidelijk in de review dat er eventueel performance winst kan gehaald worden uit betere drivers en de definitieve optimalisatie van het OS). Dat de look and feel verbeterd is (mooier, beter en "sneller") kan ik beamen, maar dat is subjectief en zegt niets over de rauwe performance in bijvoorbeeld een encoding proces. Ik blijf voorlopig bij m'n erg snelle Vista SP1.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de ontwikkeling van Windows 7: het is een positieve evolutie. Alleen ben ik het er niet mee eens dat Windows 7 een totaal herontworpen OS is met fantastische nieuwe onmisbare tools. Windows 7 is niet het "WOW-shizzle-OMG!!!-BlitzkriegFAST-VistaSUXX0rzz" OS.

Wanneer de definitieve Win7 uitkomt, kunnen we opnieuw benchmarken en deze discussie verder zetten :+ .

Als iedereen hier zegt dat het sneller en vloeiender aanvoelt, dan is dat echt wel te kwantificeren. Alleen moet je dat dus niet doen door SuperPi te gaan draaien, maar bepaalde handelingen uit te voeren en deze te timen bijvoorbeeld. Overigens heb ik niemand horen zeggen dat Win7 sneller is in een encoding proces. Dat vind ik ook niet interessant, want dat doe ik nooit ;) Wat ik wel interessant vind is hoe snel ik mijn laptop kan gebruiken na aanzetten of hoe snel ik hem kan inpakken bij uitzetten. Daar zijn wel degelijk verbeteringen geweest.

Overigens heb ik zeker geen last van bad mojo vibes tegenover Vista. Vista is een prima OS, en ik ben blij dat ik van XP af ben, want dat vond ik echt vreselijk. Windows 7 is gewoon op een aantal punten wel een stuk beter, handiger, sneller, vloeiender dan Vista. En niemand zegt hier toch dat Win7 'blitzkriegFAST' is? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Mss spuit 11, maar wat een gelul zeg, met je dikgedrukte letters dat W7 niet sneller is.

Wie zegt dat je benchmarks als maatstaf moet nemen? :?
Ik heb Vista SP1, Vista SP2 en W7 voor lange tijd gebruikt en W7 is in alles gewoon sneller. Boottime is met de helft verkort, programma's starten iets sneller op en gewoon de hele feeling is bij W7 gewoon beter. En daar draait het tenslotte toch gewoon om?

Ja, dat games vaak crashen en bepaalde zeldzame programma's iets minder werken, heeft te maken met het feit dat het nog niet helemaal af is. Maar welk nieuw ding op de markt werkt meteen fantastisch?

Pfieuw, dat is er ook uit. :) Je moet gewoon niet overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Dat ie niet sneller is als Vista vind ik ook zever. Heel het systeem werkt vlotter en efficienter, maar doet natuurlijk ook geen wonderen, een trage pc blijft gewoon traag :9 .
Qua stabiliteit valt het best goed mee, ik heb nu de x64 RC1 draaien en het OS zelf is best stabiel, maar sommige programma's durven nog wel eens vast te lopen.
'k Ben trouwens nog altijd geen voorstander van dat "we zoeken naar je probleem"-ding. Als iets crasht wil ik het zo snel mogelijk opnieuw opstarten dus diagnostic services staan bij mij lekker uit :*) .
Verder, niet te klagen over dit besturingssyteem.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de ontwikkeling van Windows 7: het is een positieve evolutie. Alleen ben ik het er niet mee eens dat Windows 7 een totaal herontworpen OS is met fantastische nieuwe onmisbare tools. Windows 7 is niet het "WOW-shizzle-OMG!!!-BlitzkriegFAST-VistaSUXX0rzz-bestEvah" OS.

Niemand hier zegt dat Windows 7 een totaal herontworpen OS is. Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat de meederheid van de computer-gebruikers geen die-hard encoder-freaks zijn, en gewoon wat willen surfen etc.

Het probleem is dat in de t.net benchmarks alleen de rauwe kracht van het OS kan worden gemeten, en niet de snelheid van webbrowsen e.d. wat voor de meesten toch het belangrijkste is.

En ik heb Vista trouwens een hele hoop kansen gegeven, telkens dacht ik 'het zal wel aan de hardware liggen'. En voor een deel is dat waar, ik heb Vista enkel echt goed zien lopen met min. 2GB RAM, een Core (2) Duo. Aan de andere kant zie ik hoe goed Windows XP en nu Windows 7 lopen op echt wel mindere hardware, en stel ik me weeral vragen bij Vista.

Als je 4GB RAM hebt op een Dell M1330 met Vista x64, en een GeForce 8400M GS, zal het wel goed genoeg lopen en zal je het verschil niet echt merken, omdat je krachtige hardware zat hebt.

* Petervanakelyen denkt dat Vista pas echt goed draait op krachtige hedendaagse hardware, en Windows 7 daar toch verandering in heeft gebracht.

PS: Vista SP2 is uit, dus weg met Vista SP1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Alleen ben ik het er niet mee eens dat Windows 7 een totaal herontworpen OS is met fantastische nieuwe onmisbare tools. Windows 7 is niet het "WOW-shizzle-OMG!!!-BlitzkriegFAST-VistaSUXX0rzz-bestEvah" OS.
De discussie ging over de verschillen tussen XP en Windows 7...
Tussen Vista (SP2) en Windows 7 zit (onderhuids) niet zoveel verschil, behalve in de interface.
Vandaar dat de snelheidstesten niet zoveel verschil laten zien, behalve in de "user experience"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Petervanakelyen schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:41:
[...]
.................

PS: Vista SP2 is uit, dus weg met Vista SP1 :+
PS2: oud nieuws en bovendien NL-versie nog (steeds) niet..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kaajee schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:49:
[...]

offtopic:
Wie draait er nou NL software :P

Overigens vind ik de RC 'benchmark' die op de FP is gedaan totaal niet relevant.
Ik zal die dan ook niet gebruiken om een vergelijking te maken met Vista of XP for that matter.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
kaajee schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:49:
[...]

Toch wel ?
Ah, op TechNet alleszinds wel :)

Er zijn zelfs al images met Vista SP2 geïntegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Petervanakelyen schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:03:
[...]

Toch wel ?
Ah, op TechNet alleszinds wel :)

Er zijn zelfs al images met Vista SP2 geïntegreerd.
offtopic:
Heb je een linkje dan?
Enige dat ik vind, ook op TechNet:
Download Service Pack 2 (SP2)
SP2 Standalone is an update for computers that have Windows Server 2008 SP1 or Windows Vista SP1 installed.

Five Language SP2 Standalone: for computers with one or more of the following five languages: English, French, German, Japanese, and Spanish. If your computer has any other language installed this option will not work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ik vind Vista helemaal niet slecht, maar als ik dan bij een vriendin laatst een Systeemherstel doe, vind ik het toch allemaal traag gaan. Zij surft ermee, en zei laatst zelfs dat haar pc sneller was dan de mijne.. :( :*) (mijn xp, x2 5200 3 gig, hare vista sp1 x2 3800 1 gig(lag eraan dat ik mijn pijp vol had getrokken met een leech)) Maarja, ik weet niet hoe 7 dat had gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 24-06-2009 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
kaajee schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:08:
[...]

offtopic:
Heb je een linkje dan?
Enige dat ik vind, ook op TechNet:

[...]
Oei, ik bedoelde TechNet Plus.
Screenshots:

http://img32.imageshack.us/img32/2998/technetplusvsp2.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/8906/technetplusvsp22.jpg

Bestandsnaam: mu_windows_vista_sp2_x86_cd_x15-39755.iso
SHA1: 91FB7F33B838D0378647F49E35850622BABED4BF
Instructions and Resources

This Windows Vista Service Pack 2 file will update all of the following products:

* Windows Vista Business (both retail and volume license versions)
* Windows Vista Business N (both retail and volume license versions)
* Windows Vista Enterprise
* Windows Vista Home Basic
* Windows Vista Home Basic N
* Windows Vista Home Premium
* Windows Vista Ultimate

The "All Languages" file will update products in the following 36 languages: Arabic, Bulgarian, Chinese-Hong Kong SAR, Chinese-Simplified, Chinese-Taiwan, Croatian, Czech, Danish, Dutch, English, Estonian, Finnish, French, German, Greek, Hebrew, Hungarian, Italian, Japanese, Korean, Latvian, Lithuanian, Norwegian, Polish, Portuguese-Brazil, Portuguese-Portugal, Romanian, Russian, Serbian, Slovak, Slovenian, Spanish, Swedish, Thai, Turkish, and Ukrainian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar de sp2 NL is nog niet te krijgen als free download als je nergens lid van bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:31:
Maar de sp2 NL is nog niet te krijgen als free download als je nergens lid van bent?
Een tijd terug was er een soort actie van MS waardoor je 3 maanden gratis TechNet Plus kon gebruiken, daarvan heb ik het. Maar er zijn nog andere manieren om hem te vinden, Google + Bestandsnaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Vista SP2 is nog niet vrijgegeven voor het grote publiek. Als je wil kan je hem al downloaden (idd bvb langs technet), maar het is niet zo dat SP2 NL al in Windows Update beschikbaar is. De tweaker kan er al aan geraken, jan modaal nog niet.
Misschien best terug on-topic i.p.v. over de beschikbaarheid van SP2 te discussiëren?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Win7 loopt nog steeds minuten lang vast als ik 'mappen herstellen na reboot' aan heb staan. (build 7232)
Hij blijft ongeveer 5 minuten hangen, maar gaat meteen verder als ik op ctrl+alt druk.

Daar kwam ik eens achter toen ik ctrl+alt+del wilde doen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:28
Ik heb dat Msn Messenger steeds blijft hangen en haperen. Dan typ je wat, hangt je hele computer, wacht je 2 seconden en dan werkt het weer.

Msn is het enige programma die dit veroorzaakt, zijn er meer mensen met dit probleem? Ik merk dat ik een aversie tegen Msn erdoor ontwikkel :P zit nu al te kijken naar alternatieven voor het programma :P

Build 7100 btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
spokje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:41:
Ik heb dat Msn Messenger steeds blijft hangen en haperen. Dan typ je wat, hangt je hele computer, wacht je 2 seconden en dan werkt het weer.

Msn is het enige programma die dit veroorzaakt, zijn er meer mensen met dit probleem? Ik merk dat ik een aversie tegen Msn erdoor ontwikkel :P zit nu al te kijken naar alternatieven voor het programma :P

Build 7100 btw :)
Heb het ook! Alleen hangt msn bij mij voor een paar seconden. De rest werkt wel gewoon. Je kan trouwens ook gewoon door typen in msn :P hij verstuurd t ook nog :P. Overigens heb ik de shortcut wel in compatibility modus draaien... waarschijnlijk ligt t daar aan las ik ergens ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:43
Mijn ervaring is inmiddels dat Windows 7 RC 7100 niet met tact en wijsheid mijn HD2400 AGP de regels voorschrijft. Mijn HD2400 slikt dat niet }:| en slaat hem dan ook af en toe met een blauw oog het venster uit waarna hij knock out gaat. -O-
Eenmaal bijgekomen houden ze het weer een paar uur uit. :?

Dit gebeurt op de meest niet-grafische momenten, dus de videokaart wordt niet zwaar belast. Ik gebruik de Windows WDDM1.1 drivers. Windows 7 drivers zijn er niet namelijk. Alleen voor de HD2400PCI-e graka's.

Andere mensen ervaring mee? Tips?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Barleone schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:11:
Mijn ervaring is inmiddels dat Windows 7 RC 7100 niet met tact en wijsheid mijn HD2400 AGP de regels voorschrijft. Mijn HD2400 slikt dat niet }:| en slaat hem dan ook af en toe met een blauw oog het venster uit waarna hij knock out gaat. -O-

Dit gebeurt op de meest niet-grafische momenten, dus de videokaart wordt niet zwaar belast. Ik gebruik de Windows WDDM1.1 drivers. Windows 7 drivers zijn er niet namelijk. Alleen voor de HD2400PCI-e graka's.

Lol :)
Temperatuursprobleem ?

Ik weet overigens wel dat je zeker geen XP drivers voor je GPU op Windows 7 moet installeren, want vanaf dat er dan gebruik wordt gemaakt van Direct3D, of zelfs YouTube, krijg je een BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Barleone schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:11:

Vista drivers geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

BM schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:21:
_O- Dit doet me denken aan zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht, waar in feite dezelfde discussie wordt (werd?) gevoerd over hoorbare, maar niet meetbare verschillen e.d.

Algemene consensus in dat topic: Is het niet meetbaar, is het ook niet merkbaar...
Waarmee ik niet direct de claim dat Win7 sneller is dan Vista, wil verwerpen, maar wel wil aangeven dat er niet zoiets kan zijn als wat BM in bovenstaande quote heeft gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
woelders schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:45:
[...]

_O- Dit doet me denken aan zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht, waar in feite dezelfde discussie wordt (werd?) gevoerd over hoorbare, maar niet meetbare verschillen e.d.

Algemene consensus in dat topic: Is het niet meetbaar, is het ook niet merkbaar...
Waarmee ik niet direct de claim dat Win7 sneller is dan Vista, wil verwerpen, maar wel wil aangeven dat er niet zoiets kan zijn als wat BM in bovenstaande quote heeft gezegd...
Maar in dit geval is het wel zo dat het wel meetbaar is, al komt het echter op een aantal miliseconden aan.
Vensters openen kan je dus wel meten, maar het is moeilijk, en daarom dat ze het niet hebben gedaan in de t.net test. Dus niet hetzelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Petervanakelyen schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:57:
[...]

Maar in dit geval is het wel zo dat het wel meetbaar is, al komt het echter op een aantal miliseconden aan.
Vensters openen kan je dus wel meten, maar het is moeilijk, en daarom dat ze het niet hebben gedaan in de t.net test. Dus niet hetzelfde ;)
Neenee, ik beweer ook niet dat de verschillen tussen Vista en 7 niet meetbaar zouden zijn (dat zijn ze overduidelijk wél, hoe klein ook), maar dat iemand letterlijk zegt: "al waren er geen meetbare verschillen, zou me dat niet uitmaken als het systeem sneller aanvoelt."

En dát kan dus niet...
Maar da's een discussie zonder eind (blijkt uit het door mij aangehaalde topic) dus daar moeten we maar eens niet mee beginnen dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Petervanakelyen schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:57:
Plus dat het een compleet verkeerde manier van testen zou zijn.
(Venstertjes openen kan je door allerlei regtweaks en opties beinvloeden - die mooie fade-in en out bij het minimaliseren bijvoorbeeld onder Vista is al psychologisch een afknapper. Guess what? Die heb ik direct uitgezet en mijn buurman @ work verbaast zich hoe 'snel' mijn Vista @ laptop wel niet is vergeleken bij hem thuis)

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 24-06-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Petervanakelyen schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:19:
[...]
Lol :)
Temperatuursprobleem ?

Ik weet overigens wel dat je zeker geen XP drivers voor je GPU op Windows 7 moet installeren, want vanaf dat er dan gebruik wordt gemaakt van Direct3D, of zelfs YouTube, krijg je een BSOD.
De Windows 7 WDDM1.1 drivers worden per Windows Update verscheept. Bij Vista zijn dat de WDDM1.0 drivers, en bij XP weet ik het niet (gewoon driver van de fabrikant Club3D gedownload).
joon schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:33:
[...]
Vista drivers geprobeerd ?
De kaart is DX10
De Windows Vista drivers zullen dus ook DX10 zijn.
Windows 7 is echter DX11. Denk je dat dat werkt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu eigenlijk met WinFS? Ik ben het een beetje uit het oog verloren, maar gaat dit nu in Windows 7 zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Barleone schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:06:
[...]

De Windows 7 WDDM1.1 drivers worden per Windows Update verscheept. Bij Vista zijn dat de WDDM1.0 drivers, en bij XP weet ik het niet (gewoon driver van de fabrikant Club3D gedownload).

[...]

De kaart is DX10
De Windows Vista drivers zullen dus ook DX10 zijn.
Windows 7 is echter DX11. Denk je dat dat werkt dan?
Ja, Vista drivers werken prima op Windows 7, succes :)
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:10:
Hoe zit het nu eigenlijk met WinFS? Ik ben het een beetje uit het oog verloren, maar gaat dit nu in Windows 7 zitten?
Hmm, weinig van gehoord de laatste tijd, misschien in een service pack voor Windows 7, later ?
Vermits we nu eigenlijk zo goed als RTM zijn...

[ Voor 27% gewijzigd door Petervanakelyen op 24-06-2009 17:22 . Reden: Typfout + reply op atarax ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Petervanakelyen schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:19:
Ja, Vista drivers werken prima op Windows 7, succes :)
OK, dat zal ik dan eens proberen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp1 is sneller als sp2.
Vista is niet meer goed te patchen..
zitten zoveel rare onderwerpen in dat beter had gekunt..
Wat in windows 7 wel goed zit..
Als je kijk naar de nieuwste build zie je enorme snelheden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:18

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:10:
Volgens mij is WinFS al jaren terug gecancelled als zijne 'het' volgende filesystem van MS. Ze nemen delen van de techniek, en gebruiken die in andere pakketen. Volgens mij gebruikt Exchange server delen van WinFS bevoorbeeld. Verder lijken libraries me typisch iets wat voortkomt uit WinFS :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

BM schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:04:
[...]

Volgens mij is WinFS al jaren terug gecancelled als zijne 'het' volgende filesystem van MS. Ze nemen delen van de techniek, en gebruiken die in andere pakketen. Volgens mij gebruikt Exchange server delen van WinFS bevoorbeeld. Verder lijken libraries me typisch iets wat voortkomt uit WinFS :)
Als 'k zo is op de M$ newsgroup kijk lijkt het mij dat WinFS nog lang niet klaar is om publiek te gaan.

//edit: en ik heb ook het probleem dat WLM zomaar uit het niets crasht... Het gebeurt weliswaar niet zo vaak en voor de rest werkt WLM zonder al te veel problemen (behalve dan dat ik nog altijd liever met Mercury Messenger werk ...)

[ Voor 14% gewijzigd door Hardfreak op 24-06-2009 19:43 ]

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Google de RTM, die was ver voor de 'officiele' release al te krijgen. ook in nederlands.

oh en iets om over te speculeren:
https://windows7upgradeoption.com/Landing.aspx

[ Voor 13% gewijzigd door joon op 24-06-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:46:
[...]

Google de RTM, die was ver voor de 'officiele' release al te krijgen. ook in nederlands.

oh en iets om over te speculeren:
https://windows7upgradeoption.com/Landing.aspx
Nice find, we gaan 26 juni dus toch iets krijgen. Hopelijk een drieletterwoord met letters r, t en m.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....