[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.468 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Om effe binnen te vallen...

Ik heb nu ook windows 7 op mijn pctje draaien. (Build effe vergeten.) Ben tot nu toe gelukkig maar 1 probleem tegen gekomen. Namelijk dat wanneer hij uit standby kom tijdens het inloggen een blue screen geeft en een geheugendump doet.

Iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:45
DLStorm schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 20:36:
Om effe binnen te vallen...

Ik heb nu ook windows 7 op mijn pctje draaien. (Build effe vergeten.) Ben tot nu toe gelukkig maar 1 probleem tegen gekomen. Namelijk dat wanneer hij uit standby kom tijdens het inloggen een blue screen geeft en een geheugendump doet.

Iemand anders hier ervaring mee?
Geheugen dump uitlezen en kijken wat het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:55:
[...]

Nice find, we gaan 26 juni dus toch iets krijgen. Hopelijk een drieletterwoord met letters r, t en m.
Huh, waar uit maak je dat nou weer op? Die site gaat verkondigen: vanaf vandaag de RTM te leechen vanaf FTD of pirate Bay, veel plezier ermee. 8)7

Nee, daar worden gewoon de details van de upgrade-licentie bekend gemaakt.
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:40:
[...]

Sp1 is sneller als sp2.
Vista is niet meer goed te patchen..
zitten zoveel rare onderwerpen in dat beter had gekunt..
Wat in windows 7 wel goed zit..
Als je kijk naar de nieuwste build zie je enorme snelheden..
En hoe komt U aan deze wijsheid?

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 24-06-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:10:
Hoe zit het nu eigenlijk met WinFS? Ik ben het een beetje uit het oog verloren, maar gaat dit nu in Windows 7 zitten?
In windows 8 zou er een een filesystem komen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

abusimbal schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:33:
[...]

In windows 8 zou er een een filesystem komen dacht ik.
Ah, da's mooi. Heb al een filesystem gemist in alle Windows versies tot nu toe. :P

Maar was WinFS niet een laag over NTFS, een soort database/sql achtig iets?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Microsoft was toch al gekomen met een speciaal bestands systeem voor SSD's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 08:11
Hoe gaat win7 met files om, het lijkt wel of hij alles eerst geheel probeert in te lezen. Ik heb net een mpg file die corrupt was geprobeerd te deleten, cpu schiet naar de 100% en explorer.exe raakt in een loop en blijft geheugen vreten. Via dos uiteindelijk gedelete.

Mijn gevoel is oom dat bij het omgaan met vele files (op mijn nas server) alles wat trager gaat. Hebben jullie daar ook ervaring mee?

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

brooks123 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:12:
Hoe gaat win7 met files om, het lijkt wel of hij alles eerst geheel probeert in te lezen. Ik heb net een mpg file die corrupt was geprobeerd te deleten, cpu schiet naar de 100% en explorer.exe raakt in een loop en blijft geheugen vreten. Via dos uiteindelijk gedelete.

Mijn gevoel is oom dat bij het omgaan met vele files (op mijn nas server) alles wat trager gaat. Hebben jullie daar ook ervaring mee?
Ik denk wat jij omschrijft niet echt te maken heeft met grote hoeveelheid files, maar dat explorer probeert om een thumbnail te maken voor je bestand. Als je het maken van thumbnails uitzet bij mapopties, wordt het dan een stuk sneller?

Of heb je dit gedrag ook bij niet afbeeldingen/filmpjes?

[ Voor 46% gewijzigd door CoolGamer op 25-06-2009 01:04 ]

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
TheCoolGamer schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:04:
[...]

Ik denk wat jij omschrijft niet echt te maken heeft met grote hoeveelheid files, maar dat explorer probeert om een thumbnail te maken voor je bestand. Als je het maken van thumbnails uitzet bij mapopties, wordt het dan een stuk sneller?

Daar zat ik ook aan te denken. Als ik op een video- of fotobestand ga staan, laat ie een thumbnail voorbeeld zien en kan ik hem niet verwijderen omdat ie in gebruik is. Dan klik ik ergens op het scherm zodat dat voobeeld niet meer wordt weergegeven en dan kan ik hem verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

TheCoolGamer schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:04:
[...]

Dit "gedrag" zit ook al in Vista. Je kunt het in Vista zien aan de locatie balk in explorer. Die is dan veranderd in een progressbar en wordt langzaam groener. Vooral bij mappen met veel films kan explorer flink over stuur gaan. Het is zelfs zo dat wanneer je dan een file probeert te deleten je soms zelfs de melding krijgt dat de file in use is.

Meestal zijn de thumbnails geen probleem, maar van diverse video formaten kan windows ook gewoon geen thumb maken, maar hij zal het toch proberen (bv MKV files).

Kon je niet per filetype aangeven of er een thumbnail gemaakt moet worden? Ik weet wel dat ze het beheer van filetypes aan hebben gepakt (je kan voor zover ik weet nu niet meer makkelijk een ander icoontje voor een filetype instellen)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 17:16

BM

Moderator Spielerij
joon schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:00:
Microsoft was toch al gekomen met een speciaal bestands systeem voor SSD's ?
Volgens mij geen nieuw bestandsysteem, maar wat 'tweaks' aan NTFS. Geloof dat ze clustersize enzo wat aangepast hadden om SSD's wat efficienter te laten werken. Ben er niet 100% zeker van, maar meen dat het zoiets was :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

BM schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 09:10:
[...]

Volgens mij geen nieuw bestandsysteem, maar wat 'tweaks' aan NTFS. Geloof dat ze clustersize enzo wat aangepast hadden om SSD's wat efficienter te laten werken. Ben er niet 100% zeker van, maar meen dat het zoiets was :)
Hier meer info over Windows 7en SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Ik vind hier nog wat, heb het niet gelezen want ik heb geen Word geïnstalleerd op het moment
Windows 7 Upgrade Test Matrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
woelders schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:01:
[...]
Neenee, ik beweer ook niet dat de verschillen tussen Vista en 7 niet meetbaar zouden zijn (dat zijn ze overduidelijk wél, hoe klein ook), maar dat iemand letterlijk zegt: "al waren er geen meetbare verschillen, zou me dat niet uitmaken als het systeem sneller aanvoelt."

En dát kan dus niet...
Je vergelijking tussen audio en windows7 gaat wel een beetje mank; want welk verschil meet je? per definitie is de UI aangepast, en dus is er al een verschil. Alhoewel dat verschil geen snelheidswinst op hoeft te leveren, kan dat wel verschil maken in de ervaring van snelheid. Dus wat dat betreft heeft die iemand wel een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Snelheid is niet alleen hoe lang het duurt voordat een schermpje oppopt, maar ook hoe lang het duurt voordat je bij de informatie bent die nodig is.

Ik haat het bv als ik naar een internetpagina ga waar eerst alle plaatjes geladen moeten zijn, terwijl ik alleen maar een clickthrough wil naar een volgende pagina. Als die link nou als eerste op mijn scherm staat en ik 'm aan kan klikken dan ervaar ik dat als snel. En dat heeft dan verder weinig te maken met de bandbreedte van de paginaserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QinX schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 08:24:
Ik heb net Windows 7 RC 64bit geinstalleerd en meteen loop ik tegen een probleem aan, ik kan geen 2e werkbalk toevoegen aan mijn bureaublad. Op vista en XP had ik altijd een mapje op mijn schijf staan met de naam Werkbalk, deze deed ik altijd bovenaan mijn bureaublad zetten zodat ik een overzicht had van belangrijke informatie, ik deed ik hierin al mijn snelstart snelkoppeling zodat ik onder meer ruimte had.

Weet iemand of het mogelijk is die werkbalk weer te krijgen of is dat eruit geschopt?
Beste tweakers!
Ook ik loop tegen dit "probleem" aan... 8)7 :? |:( Heeft iemand ideeën?
Alvast bedankt!

Greetz Ivar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:43
Ik heb windows 7 RC gedownload al 2x proberen te branden maar ik krijg de install niet aan de praat als ik probeer op te starten vanaf dvd. Ik heb de iso geopend met deamon tools en daarna die bestanden gebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:55

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

whiplash1990 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:26:
Ik heb windows 7 RC gedownload al 2x proberen te branden maar ik krijg de install niet aan de praat als ik probeer op te starten vanaf dvd. Ik heb de iso geopend met deamon tools en daarna die bestanden gebrand.
Probeer het eens met Nero waarmee je images kunt branden. Misschien dat er toch iets is fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
whiplash1990 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:26:
Met die methode heb je dus ook geen DVD die kan booten. Gebruik de gratis ImgBurn en brand de iso. Controleer dan of je DVD Drive in de juiste volgorde van booten in de BIOS staat ingesteld. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frisian1206
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 10:40
Ik heb zojuist geprobeerd de RC te installeren (gisteren gedownload), maar ik heb het idee dat hij in het tweede scherm blijft 'hangen' van Copying temporary files. Hoe lang duurt dit ongeveer? M'n harde schijf is wel 100% bezig en als ik de dvd-lade open dan geeft hij wel een error dat de disk ineens ontbreekt, dus dan zou je zeggen dat hij wel bezig is. Maar het duurde wel een halfuur tot driekwartier en toen was hij nog bezig.

Ik draai het op een laptop met C2D T9300 (2,5 GHz) en een 200 GB 7200 tpm schijf. Hoe lang duurde deze fase bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Frisian1206 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:56:
Ik heb zojuist geprobeerd de RC te installeren (gisteren gedownload), maar ik heb het idee dat hij in het tweede scherm blijft 'hangen' van Copying temporary files. Hoe lang duurt dit ongeveer? M'n harde schijf is wel 100% bezig en als ik de dvd-lade open dan geeft hij wel een error dat de disk ineens ontbreekt, dus dan zou je zeggen dat hij wel bezig is. Maar het duurde wel een halfuur tot driekwartier en toen was hij nog bezig.

Ik draai het op een laptop met C2D T9300 (2,5 GHz) en een 200 GB 7200 tpm schijf. Hoe lang duurde deze fase bij jullie?
ik ga altijd wat anders doen als hij gaat kopiëren.. xboxen, tv kijken, eten.. als ie bezig is laat m gewoon een tijdje doen, je hoeft er natuurlijk niet naar te kijken :) je mist niets hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
http://arstechnica.com/mi...ed-cheaper-than-vista.ars

Prijzen van Windows 7 zijn bekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24

Niet zo lang. Maar ik herinner me een gelijkaardig probleem hij het installeren op mijn desktop pc. Het probleem lag toen bij de dvd. Ik heb die herbrand op een lagere snelheid waardoor de installatie plots wel vlot liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52

Lijkt me dat hij dan toch bezig is, maar dat het om de een of andere reden geweldig traag gaat.
Bij mij gaat het trouwens altijd lekker snel, heb een volledige Windows 7 installatie binnen het halfuur afgerond :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zullen ook wel de prijzen in euro's zijn vrees ik.
Ik heb nu legaal Vista Ultimate (OEM) en zit te twijfelen of ik straks een Windows 7 Ultimate Upgrade of een Windows 7 Home Premium OEM ga aanschaffen. De prijzen voor de OEM versies zullen niet veel verschillen met Vista nu toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:53
jelmervos schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 16:35:
Ik heb nu legaal Vista Ultimate (OEM) en zit te twijfelen of ik straks een Windows 7 Ultimate Upgrade of
Ik ben bang dat Microsoft deze beslissing al genomen heeft voor jou. Ze hebben besloten om voor de EU geen upgrade versie uit te brengen. De upgrade versie zal pas tegen het einde van 2009 beschikbaar zijn.
This harsh line comes as somewhat as a surprise that all EU users that wish to upgrade to Windows 7 must buy a full copy. There is a silver lining to this announcement and it's that the full price of Windows 7 will be at the equaliviant price to the upgrade option. But as history has shown us the prices in the EU are generally more expensive than of those in the States so the savings of picking up an EU copy may not be all that attractive to those who reside in the US.

However, as a result of not having a retail upgrade option, EU users will be unable to perform in-place upgrades of Windows Vista to Windows 7. Microsoft says they expect to have a dedicated Windows 7 E upgrade SKU available before December 31, 2009.
bron: http://www.neowin.net/new...-upgrade-option-in-the-eu

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt dus weer een illegale versie gebruiken. Wat een belachelijk prijzen voor een stuk software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:53
ja, maar je gebruikt dit stukje software wel elke dag. Stel dat je deze versie 3 jaar gebruikt tot de volgende editie, dan betaal je ongeveer 40 cent per dag als je de ultimate retail versie koopt.

Dan is het toch wel weer te overzien.

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:15:
[...]

Dat wordt dus weer een illegale versie gebruiken. Wat een belachelijk prijzen voor een stuk software.
Vind je?
50 euro (als je pre-ordert) voor iets dat je waarschijnlijk 5 jaar elke dag gebruikt?
80 cent per maand, 20 cent per week, 3 cent per dag. Niets mis mee.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je betaalt alleen niet 40 cent per dag maar in een keer honderden euro's. Maak een versie waarbij je maandelijks betaalt en ik zal er nog een tweede keer over nadenken maar no way dat ik dit ga betalen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:22:
Je betaalt alleen niet 40 cent per dag maar in een keer honderden euro's. Maak een versie waarbij je maandelijks betaalt en ik zal er nog een tweede keer over nadenken maar no way dat ik dit ga betalen op deze manier.
Waar haal jij honderden euro's vandaan?
Als er in de VS en Duitsland de pre-order van 50 euro komt zal dat (hopelijk) in NL ook zo zijn.
Microsoft heeft ook aangekondigd dat het in enkele landen voor pre-orders tijdelijk extra lage prijzen in rekening brengt. Zo zal Home Premium in de VS tijdelijk 49,99 dollar kosten en de Professional-editie 99,99 euro. In Frankrijk en Duitsland bedragen de prijzen tijdens de actieperiode voor deze uitvoeringen respectievelijk 49,99 euro en 109,99 euro. Microsoft laat aan Tweakers.net weten dat er in Nederland en België geen pre-orderacties zullen plaatsvinden.
Edit:
Hey, dat over NL en België stond er net nog niet :(

Maar 120 euro (upgrade naar Win7 home Premium) is nog steeds geen honderden euro's

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 25-06-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt geen pre-order actie in Nederland, dat is al vastgesteld volgens het bericht op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:27:
Er komt geen pre-order actie in Nederland, dat is al vastgesteld volgens het bericht op de frontpage.
Nee, klopt, dat hebben ze er (blijkbaar) net bij geschreven.
Desalniettemin blijft het onzinnig om te zeggen dat het te duur is. Als je het geld er niet voor over hebt is er altijd Ubuntu, al vind ik dat je zo'n bedrag (120 euro) wel neer mag leggen voor iets wat je (waarschijnlijk) zo veel gebruikt.
Weer het rekensommetje, op 3 jaar is dat 40 euro per jaar, 3,33 per maand, een duppie per dag :P

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 25-06-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan moet je ook een vent wezen en het gewoon niet gebruiken.

* alt-92 utopist, ik weet het.....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jappas
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:22:
En waar zit het verschil hem dan precies? Je moet er nu even geld voor uitgeven (zo'n 120 euro), daarna ben je er ook af. Waarschijnlijk worden 'abonnementsprijzen' juist hoger als je dit zou uitvoeren, behalve dat ze waarschijnlijk om de zoveel tijd aangepast worden aan de inflatie kost het hele systeem daaromheen mijn inziens al snel een stuk meer. 'Misgelopen' inkomsten doordat minder mensen het product gebruiken nog achterwege gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:26
Triest van je :r , wel de software van M$ gebruiken en niet betalen. En daarbij ook nog eens hoogstwaarschijnlijk het OS even lekker de grond in boren.

Wees Inderdaad een man en ga OSX draaien, of Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wat een gezeik over de prijzen weer. Als ik hem niet kreeg (msdn) dan zou ik gewoon kopen, 120 of 150 euro, boeiend toch.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer ik vorige week een nieuw OEM-systeem gekocht, had ik beter een weekje later kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik ben echt onder de indruk !
Windows 7 draait (met Flashpoint en een geheugen upgrade naar 1,5GB) als een speer op een Acer Aspire One ;)

(Ben sowieso al om; draai de x64 versie op mijn main laptop een HP Compaq 6710b met 4 GB geheugen)

[ Voor 20% gewijzigd door Tomba op 25-06-2009 19:16 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Laatst online: 04-09 15:13
@Tomba. Jij kunt dus ook hibernaten? Wordt alle hardware, fingerprint scanner, webcam e.d., allemaal herkent en ondersteunt?

Heb hier op een HP 6730b met Windows XP x64 en ook 4Gb wat problemen met die hardware.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
zoek me nnn helemaal gek, maar kan het echt niet vinden.. heb de dutch taal module gedownload als upgrade maar hoe de ff installer ik dat nu. heeft iemand de link die ergeens in dit forum staat

verder zijn mijn ervaring met windows 7 nog steeds goed geen echt grote problemen, de problemen die ik heb/had zijn deels mijn eigen fout of het komt doot niet mee werkende sofware

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ronaldme schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:59:
zoek me nnn helemaal gek, maar kan het echt niet vinden.. heb de dutch taal module gedownload als upgrade maar hoe de ff installer ik dat nu. heeft iemand de link die ergeens in dit forum staat
Heb je wel de juiste taal ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de RC op een laptop geïnstalleerd met C2D T7350 en 320 GB 5400 tpm hdd en de installatie duurde maar 20 minuten en alles werkte out of the box. Misschien een probleem met je hardware en hoe gaat een installatie met bijvoorbeeld Vista of desnoods Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
anandus schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:00:
[...]
Heb je wel de juiste taal ingesteld?
dat was de super tip.. zat weer veel te moeilijk te denken, probleem opgelost.. wij danken u voor het mee denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronaldme schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:59:
Start-Control Panel-Region and Language->derde tabblad, daar kan je switchen naar NL.

<edit>
Zu spät :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Wat ik op Paul Thurrot's winsupersite lees maakt me juist weer blij met de Windows 7 E versies:
Because of the recent decision to meet Draconian European Union (EU) antitrust actions with versions of Windows 7 that do not include Internet Explorer (IE), Microsoft will not be offering retail Upgrade versions of the product at GA. But rather than punish customers in the EU for their overzealous antitrust regulators, Microsoft will instead provide the Full retail versions of Windows 7 in EU countries at Upgrade pricing. That's actually a significant cost savings, though those users will, of course, be unable to perform in-place upgrades of Windows Vista to Windows 7 (because that functionality is not supported by the Full versions). Microsoft expects this situation to last until at least December 31, 2009. At some point, traditional Upgrade packaging will be made available in the EU as well.

Note while that these "E" versions do apply to the UK, the UK has different (and higher) pricing than the rest of the EU, presumably because the UK has not adopted the Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja ,mij ook, zeker als het de Home premium betreft. Voor de pro en Ultimate is het voordeel vrij klein helaas. Maar toch, je zal zien dat mensen nu als een blad aan de boom omslaan wat negatieve visie betreft over het weglaten van IE. 120 voor een Home retail Full, netjes. :)

helaas zal het na december weer over zijn dus

[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 25-06-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 19:22

Hardfreak

<!--

Nu ik vakantie heb en buiten in het zonnetje een beetje op mijn laptop werk, heb 'k toch wel een foutje ontdekt. Verbinden met ons draadloos netwerk verloopt niet zo heel soepel gezien de ontvangst buiten nogal mager is (-70dBm als zonder verbonden te zijn, met verbinding ligt het tussen de -50 en -60 afhankelijk van wat 'k doe).
Het verbinden loopt dus logischerwijs niet van een leien dakje. Ik klik op 'Connect' en dan begint die met proberen en na een tijdje krijg ik dus een boodschap dat het niet lukt. Helaas staat er in het lijstje met draadloze netwerken nog altijd dat hij aan het verbinden is (wat niet waar is) en ik moet dus eerst nog op 'disconnect' klikken vooraleer ik terug op 'connect' kan klikken.
Een raar foutje eigenlijk...

Die foutboodschap zelf durft ook wel eens op de achtergrond te blijven staan. In de systray staat dat blauw cirkeltje nog gezellig te draaien, maar eigenlijk is die dus helemaal niets meer aan het doen.

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Hmm... Nederland krijgt dus evenals Belgie geen pre-order actie. :(
Is het eigelijk toegestaan, licentie technisch, om een pre-order in de UK te doen en deze dan in nederland te gebruiken? Of zijn die licenties land gebonden?
Ik heb namelijk kennissen in de UK wonen en kan daar mijn dvdtje wel laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm..het is wel niet direct Windows 7 gerelateerd..maar eh..Mededeling voor de deelnemers aan het beta examen : 71-680....de uitslagen zijn binnen...check uw Promectric history :+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 16:44
Scidd0w schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:56:
Hmm... Nederland krijgt dus evenals Belgie geen pre-order actie. :(
Is het eigelijk toegestaan, licentie technisch, om een pre-order in de UK te doen en deze dan in nederland te gebruiken? Of zijn die licenties land gebonden?
Ik heb namelijk kennissen in de UK wonen en kan daar mijn dvdtje wel laten bezorgen.
Dit zou ik ook wel graag willen weten, of licentie in Duitsland kopen en dan Engels DVDtje downloaden en die key gebruiken van je orginele licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtrafris
  • Laatst online: 29-08 12:43
Razer schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:50:
[...]

Dit zou ik ook wel graag willen weten, of licentie in Duitsland kopen en dan Engels DVDtje downloaden en die key gebruiken van je orginele licentie.
Ik zat hier ook aan te denken. Trouwens, de DVDs zullen waarschijnlijk in alle landen hetzelfde zijn (net als bij Vista), ik denk alleen dat de doosjes qua taal verschillen. Het artikel op de frontpage geeft aan dat het bij release in 14 talen zal verschijnen, waaronder nederlands. Ik kan me niet voorstellen dat een duitse DVD dus een probleem zou moeten worden.

Voor 49,99 ben ik ook wel van de (legale) partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
M'n PC heeft een tijdje op build 7000 gelopen, en hij loopt nu op build 7127.

Nu heb ik al een tijdje zeer vreemde symptomen met deze versie die ik met build 7000 niet had.

Zo lijkt het of hij sommige instellingen 'vergeet', het gaat hier vooral om logitech setpoint instellingen en plugins van winamp ( play/pause reageert soms als play, en soms als play/pause, WLM plugin werkt niet,...).

Ook wou doet het programma TunesUp 2.0 (beta) (om muziek over skype te streamen) zeer vreemd, het geeft waarschuwingen van een foutieve werking, en als ik het probeer te verwijderen krijg ik een BSOD.

Hebben andere mensen hier ook last van?
Ben ik beter af met een nieuwere/oudere build?

PS. Ik doe telkens een clean install, geen upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

logitec setpoint doet al sinds het begin vreemd hier. Vooral volumeregeling draait vierkant.
Als je herstart werkt het prima, maar als je hem uit slaapmode brengt is het om zeep: Volumeregeling verschuift dan zowel de sliders van winamp als van windows, maar de slider van winamp heef niets van effect (ik kan hem op 0 zetten en de muziek blijft even luid). Ook is de OSD van setpoint dan verdwenen. Vrij vaag allemaal.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als je een keer Media Center opstart en afsluit dan staan updates gescheduled waardoor je computer midden in de nacht uit de slaapstand kan komen om na anderhalf uur weer in slaap te vallen. Ik werd er wakker van vannacht.
quote: System @ Event Viewer
Windows will execute '\Microsoft\Windows\Media Center\mcupdate_scheduled' scheduled task that requested waking the computer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Okee je besteld een Nederlandse Windows 7 dvd leegaal zonder IE8.
Dan heb je een pc met win7 erop zonder IE
Nu komt de vraag: zou je daarop ook IE 7 kunnen instaleren?
Op Vista kan dat, maar kan ook komen omdat IE6 daarin ingebakken zit.
Dus zou IE7 alleen soort update zijn van IE6.
Toch ?? of zie ik dat verkeerd ...... win7 met IE7 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net dat de Win 7 Upgrade Offer Forms niet alleen bij een complete vista-pc's verkocht gaan worden (de Dell's en HP's van deze wereld), maar ook bij webshops samen met Vista OEM (zoals bij 4launch of Azerty) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hetnet: uiteraard kan je IE in mum van tijd leechen en installen. Alleen hebjij het over IE7, hoe kom je daarbij.... we zitten inmiddels bij 8 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
hetnet schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:28:
Okee je besteld een Nederlandse Windows 7 dvd leegaal zonder IE8.
Dan heb je een pc met win7 erop zonder IE
Nu komt de vraag: zou je daarop ook IE 7 kunnen instaleren?
Op Vista kan dat, maar kan ook komen omdat IE6 daarin ingebakken zit.
Dus zou IE7 alleen soort update zijn van IE6.
Toch ?? of zie ik dat verkeerd ...... win7 met IE7 ..
Waarom probeer je het niet gewoon met de RC? Ik denk dat je een melding krijgt in de zin van "Dit programma draait niet op dit besturingssysteem" :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zoek een Home Premium vs Ultimate comparison plaatje (dus geen verhaal), heb ooit zoiets gezien maar google kan het niet terugvinden. Wie heeft een linkje? :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Sando schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:56:
Ik zoek een Home Premium vs Ultimate comparison plaatje (dus geen verhaal), heb ooit zoiets gezien maar google kan het niet terugvinden. Wie heeft een linkje? :)
http://windows.microsoft....products/compare-editions

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Dit is ook wel een volledige vergelijking:
http://www.winsupersite.com/win7/win7_skus_compare.asp

Iig heb ik aan de hand hiervan besloten dat home premium prima is voor mijn thuisgebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb in 2007 een Dell gekocht met Vista Home Premium, kan ik nu van de Microsoft site die upgrade versie kopen voor $50 of moet ik het echt van Dell kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
dus vandaag is de dag dat het 'kan' gebeuren! de gespeculeerde datum van de RTM Signoff!

het is nu 8:15 AM in Redmond ik hoop dus stilletjes verder dat ze een goeie RTM Kandidaat hebben vandaag en dat we er volgende week misschien al van kunnen gaan genieten :Y)
magnifor schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:12:
Heb in 2007 een Dell gekocht met Vista Home Premium, kan ik nu van de Microsoft site die upgrade versie kopen voor $50 of moet ik het echt van Dell kopen?
Je kan m kopen waar je wilt, alle dell rommel moet je wel zelf updaten lijkt mij

[ Voor 39% gewijzigd door joon op 26-06-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_nano
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06 17:35
Is er zover jullie weten ook mogelijk om een buitenlandse Win7 Home Prem, te kopen en er vervolgens een taalpakket voor te instaleren? of is het echt verplicht om daar Ultimate voor te hebben? (hoop namelijk dat het ook met andere versies kan alleen niet word aangeboden via live update, dat zou een hoop geld schelen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Taalpakket is enkel voor de Ultimate.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
joon schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:15:
dus vandaag is de dag dat het 'kan' gebeuren! de gespeculeerde datum van de RTM Signoff!

het is nu 8:15 AM in Redmond ik hoop dus stilletjes verder dat ze een goeie RTM Kandidaat hebben vandaag en dat we er volgende week misschien al van kunnen gaan genieten :Y)

[...]

Je kan m kopen waar je wilt, alle dell rommel moet je wel zelf updaten lijkt mij
Op die RTM dagen staat er meestal iets in de trant van -2200 achter de build tag, om het toch nog af te krijgen voor de deadline :P.
Dus dan zal die voor ons pas morgen ochtend 4.00 uur zijn voordat die gecompiled is, en dan duurt het ook nog wel een dagje (of 2) voordat is uitgelekt.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
tjtristan schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:41:
[...]

Op die RTM dagen staat er meestal iets in de trant van -2200 achter de build tag, om het toch nog af te krijgen voor de deadline :P.
Dus dan zal die voor ons pas morgen ochtend 4.00 uur zijn voordat die gecompiled is, en dan duurt het ook nog wel een dagje (of 2) voordat is uitgelekt.
Volgens Wzor zitten er nog 2-3 builds in het test circuit, ik zie liever het 'sign' woordje staan dan weet ik dat het wachten voorbij is (ook al duurt het dan nog 2 dagen voordat die lekt) :P
Shadow_nano schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:38:
Is er zover jullie weten ook mogelijk om een buitenlandse Win7 Home Prem, te kopen en er vervolgens een taalpakket voor te instaleren? of is het echt verplicht om daar Ultimate voor te hebben? (hoop namelijk dat het ook met andere versies kan alleen niet word aangeboden via live update, dat zou een hoop geld schelen O-) )
Je kan gewoon een Windowsje kopen in het buitenland, het serienummer dat erbij zit is gewoon bruikbaar voor andere talen van diezelfde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:28
low_n_slow schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:44:
[...]

Heb het ook! Alleen hangt msn bij mij voor een paar seconden. De rest werkt wel gewoon. Je kan trouwens ook gewoon door typen in msn :P hij verstuurd t ook nog :P. Overigens heb ik de shortcut wel in compatibility modus draaien... waarschijnlijk ligt t daar aan las ik ergens ;(
Klopt helemaal. Ik heb hem nu herinstalleerd en tot nu toe houdt ie het uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Sjah schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:40:
@hetnet: uiteraard kan je IE in mum van tijd leechen en installen. Alleen hebjij het over IE7, hoe kom je daarbij.... we zitten inmiddels bij 8 hoor.
he he .. En dat we bij 8 zitten weet ik ook wel, of je dat wilt is vraag 2
Gaat mij erom zou IE7 op Win7 te installeren zijn.

IE7 vind ik op Vista namelijk stukken sneller dan IE8
Dat zou ik op Win7 wel eens willen proberen das alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hetnet schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:29:
[...]

he he .. En dat we bij 8 zitten weet ik ook wel, of je dat wilt is vraag 2

IE7 vind ik op Vista namelijk stukken sneller dan IE8
Dat zou ik op Win7 wel eens willen proberen das alles.
Uhhh.., dat kan ja.. omdat ie8 prima werkt op windows 7.
En ie7 niet voor windows 7 gemaakt is.. ;)
En ie8 is namelijk sneller en neemt volgens mij stukke minder geheugen in beslag..
Vista moet je echt niet met windows 7 vergelijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

hetnet schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 20:29:
Downgraden van IE versies die meegeleverd worden met het OS is tot nu toe niet mogelijk geweest zonder een gecastreerd systeem over te houden.
De installer doet sowieso al een OS check - klikkerdieklik installeren werkt dus alvast niet.

Dat daargelaten: IE8 is echt een stuk betere browser dan IE7 is.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 26-06-2009 22:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:58:
[...]

Downgraden van IE versies die meegeleverd worden met het OS is tot nu toe niet mogelijk geweest zonder een gecastreerd systeem over te houden.
De installer doet sowieso al een OS check - klikkerdieklik installeren werkt dus alvast niet.

Inderdaad...als je IE8 gebruikt wil je echt geen IE7 meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderfox
  • Laatst online: 14-09 15:39
Het zal misschien al ergens verteld zijn, maar ik ben even te lui om alle pagina's door te scrollen :P
Hoe zit het eigenlijk met het "upgraden" van de Windows 7 RC? Zal ik, terwijl ik nu de RC draai, ook een verse install moeten uitvoeren? Of kan dat dan weer wel, aangezien Windows 7 er al op staat? (al dan niet met het trucje om de upgrade beveiliging te omzeilen)
Iemand enig idee?

Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Alleen een verse install....

(upgrade/update is dus niet mogelijk, en scrollen hoeft ook niet hoor! Je kunt ook even in dit topic zoeken naar bijv. upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bedankt voor de vergelijklinkjes, mensen! :)
Scidd0w schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:39:
Dit is ook wel een volledige vergelijking:
http://www.winsupersite.com/win7/win7_skus_compare.asp

Iig heb ik aan de hand hiervan besloten dat home premium prima is voor mijn thuisgebruik. :)
Aw, putverdeurie,

Die XP Mode vind ik wel verdomd nice, ik maak erg veel gebruik van EFS, Backup to network klinkt chill vergeleken bij mijn huidige handmatige gedoe met externe schijven, en is die Remote Desktop Host wat je gebruikt bij het remote desktoppen? Dat doe ik ook afentoe.
Allemaal punten niet in Home Premium maar wel Professional. Ultimate is wel overbodig denk ik. Hoewel, wat is dat "Subsystem for UNIX-based Applications" precies? Ik gebruik veel linuxapps (en linux staat ook op mijn niet-werkcomputers). Ik gebruikte voorheen XP Pro (maar nu dus Win7 7232).

Sommige versies hebben lame verschillen. Kunnen ze net zo goed alle features een prijs geven dat je zelf mag bepalen welke je in je custom gebakken windows wilt om down te loaden.

Ik begreep dat Home Premium en Ultimate in de cheap ass presale komen? Naja eerst even zien of dat op een legale manier kan zo via het buitenland een presale fixen, en dan even overwegen of ik liever teveel geld neertel of teveel features moet missen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
alt-92 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:58:
[...]

Oke ben ik met je eens 8 is beter, 7 op Vista is goed en sneller als 8.
Ut was alleen maar een hersenspinsel 3 x 7 :)

Wat ik ervaar in win7 en IE8 is, als er iest van activiteid is op de HD... Explore telkens 2 seconde pause in last bij het typen is je werk balk. Met surfen zelf merk je er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

'k Ben eigenlijk geen fan van IE. Het renderen van websites gaat al pakken beter sinds IE7 en met IE8 lijkt het nog beter ('k heb het nog nooit meegemaakt, maar de compatibility mode lijkt wel een leuke feature in IE8).
'k Vind alleen dat IE soms zo traag werkt, zowel het starten als het inladen van pagina's (Opera start koud soms sneller op als IE ...).
In IE8 hebben ze ook niet echt eenduidigheid gebracht, Slices, addons, accelerators, ... konden ze niet gewoon één, groot, krachtig, deftig ding maken ?

Daarnet was WLM trouwens mijn gegevens vergeten... 't Is maar een paar seconden werk om mijn e-mail adres enzo terug in te geven, maar geen enkele andere messenger slaagt erin om login gegevens te vergeten :o

Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje.

Is het niet mogelijk om gewoon Windows 7 E te kopen (dus zonder IE). en dan vervolgens ergens Windows 7 van internet af te plukken (eentje waar wel IE bij zit, zodat ik gewoon een upgread kan doen!). en dan de serial gebruiken van mijn Windows 7 E versie?

Kroes: "In plaats van meer keuze, lijkt Microsoft juist minder te willen bieden."
omg! eerst wil ze dat er geen IE gebundelt wordt met Windows, en nu gaat ze klagen over het feit dat er geen browser met Windows wordt geleverd!!!! ze verpest het echt voor de consument!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:05:
Een vraagje.

Is het niet mogelijk om gewoon Windows 7 E te kopen (dus zonder IE). en dan vervolgens ergens Windows 7 van internet af te plukken (eentje waar wel IE bij zit, zodat ik gewoon een upgread kan doen!). en dan de serial gebruiken van mijn Windows 7 E versie?
Ik denk dat je sneller klaar bent met eerst IE8 downloaden, en dan je upgrade doen met 7E en IE8 installeren.

Maar dat ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat je sneller klaar bent met eerst IE8 downloaden, en dan je upgrade doen met 7E en IE8 installeren.

Maar dat ben ik.
maar je kunt tog niet van Vista naar 7E een upgrade doen? anders zou ik dat wel doen ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah, op die fiets.
Geen idee of dat gaat werken. Misschien dat Neelie het weet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hacku schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:40:
Taalpakket is enkel voor de Ultimate.
Maar Home Premium heeft toch Nederlands én Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Er is een NL HP en een EN HP, als je dat bedoelt.
Dat is niet hetzelfde als een language pack (die alleen voor Ultimate versies zijn uitgebracht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:12
heb nu iets vaag aan de hand m'n programma lijst is leeg... tijd voor een reinstall dus..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:35:
Er is een NL HP en een EN HP, als je dat bedoelt.
Dat is niet hetzelfde als een language pack (die alleen voor Ultimate versies zijn uitgebracht).
Ja, ik weet het, maar was er niet iets dat je bij een NL HP ook Engels in kon stellen? (oid)
Iets anders dan een language pack, maar in NL hebben we niet meer dan NL en EN nodig, toch? :)

* anandus gaat even op zoek :)
Edit:
Zie net dat het plan (niet final) is om voor NL Windows te leveren met zowel ENG als NL taal op de DVD
Dit is wel van 10 maart, dus ik weet niet of het nog steeds zo is?
Bron kan ik helaas niet geven

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 27-06-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er ook niet een languagepack in te stellen op de Enterprise versie? Helaas moeilijk aan te komen, maar daarom des te stoerder om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:38:

Dit is wel van 10 maart, dus ik weet niet of het nog steeds zo is?
Bron kan ik helaas niet geven
Ik zie niet in hoe je bij een dergelijk vage kreet (even in acht genomen dat tot nu toe bijna elke NT variant in EN en NL afzonderlijk te koop zijn geweest) de conclusie kan trekken dat je dus twee talen op één DVD gaat krijgen speciaal voor Nederland.

Als je een beetje logisch nadenkt dan besef je dat de hoeveelheid DVDs die zo in elkaar zitten dusdanig klein gaat worden dat dat gewoon niet rendabel is - tenzij je bereid bent om nog meer te betalen.

Ik denk dan ook dat het een beetje teveel wishful thinking is geweest - gebaseerd op wat je normaal in de pricewatch ziet aan talen die te koop zijn in Nederland.

Enterprise versies komen in principe met een SA contract en de bijbehorende MUI mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:11:
[...]

Ik zie niet in hoe je bij een dergelijk vage kreet (even in acht genomen dat tot nu toe bijna elke NT variant in EN en NL afzonderlijk te koop zijn geweest) de conclusie kan trekken dat je dus twee talen op één DVD gaat krijgen speciaal voor Nederland.
Ik ben helaas maar een normale betatester, dus heb geen inzicht gehad in de plannen en roadmaps en dergelijke (welke diegene van de kreet wel had).

Al lijkt het mij niet heel vreemd aangezien er relatief veel Engelse Windows-versies geïnstalleerd worden in Nederland (volgens mij sowieso de meerderheid der tweakers :) ).

Maar jij kan dus bevestigen dat dit niet waar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:15:

Maar jij kan dus bevestigen dat dit niet waar is?
Waarom denk je dat?

Staat er ergens MSFT employee bij mijn naam? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alt-92 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:17:
[...]

Waarom denk je dat?

Staat er ergens MSFT employee bij mijn naam? :)
Neenee, maar ik heb echt nul komma nul inzicht, niet eens een Technet account, dus misschien was het wel al bekend, who knows :)
De meeste info haal ik uit dit topic, zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heb jij vrij veel inzicht hoor, je bent een van de beter geinformeerde deelnemers aan dit forum meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:05:
Een vraagje.

Dat zou ik ook wel willen weten. Zit helemaal niet te wachten op die 7E versie.... :( :r

Wil gewoon W7 incl. IE8.

Iemand enig idee hoe je daar dan op een makkelijke manier (maar wel legale) manier aan zou kunnen komen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Help!!!! schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:27:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten. Zit helemaal niet te wachten op die 7E versie.... :( :r

Wil gewoon W7 incl. IE8.

Iemand enig idee hoe je daar dan op een makkelijke manier (maar wel legale) manier aan zou kunnen komen :?
yooo je kan gewoon IE8 downloaden...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ramon schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:29:
[...]

yooo je kan gewoon IE8 downloaden!
ja duh :) Daar heb ik dus helemaal geen zin in. :N Moet ik een onnodige extra stap uitvoeren. Blegghh.

De enige juiste manier voor meer concurrentie was geweest een aantal grote concurrenten meeleveren ( Firefox , Chrome e.d.) en de consument bij installatie laten kiezen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Help!!!! schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:36:
[...]

ja duh :) Daar heb ik dus helemaal geen zin in. :N Moet ik een onnodige extra stap uitvoeren. Blegghh.

De enige juiste manier voor meer concurrentie was geweest een aantal grote concurrenten meeleveren ( Firefox , Chrome e.d.) en de consument bij installatie laten kiezen.
En welke browser zou u wensen meneer? Wikipedia: List of web browsers

Kan je je voorstellen wat voor gezeik dat geeft? Nog meer aanklachten tegen MS van browserfabrikanten die zich genegeerd voelen?

Nee het niet meeleveren van een browser is een prima idee.

En als je te lui bent om een cd'tje van de computerhandel mee te pakken dan koop je maar lekker een OEM pc met een browser voorgeinstalleerd :P

Overigens kan je vast wel een win7 importeren van de VS ofzo, als die tenminste niet bij de douane wordt tegengehouden door Neelie.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 27-06-2009 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Daarnaast wil je niet afhankelijk zijn van andere bedrijven (en dat ben je wel wanneer je software van anderen moet meeleveren). Verder gaan mensen tegen Microsoft zeiken wanneer een browser het niet goed doet. Lijkt me allemaal ongewenst.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!!! schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:27:
[...]

Wil gewoon W7 incl. IE8.

Denk eens na.
Je koopt windows 7.
Je download ie8 of je krijgt cd mee met ie8 instaleer dat binnen 10 of 15min.
En klaar..
En dat scheelt microsoft weer boete van 2 miljard..
Is niet microsoft zijn schuld..
De schuld van kroes die op het laaste moment loopt te dreigen..
Als ze nu zegt binnen nu en 5 jaar..
Zoals het met elke regel gaat..
maarnee.., nu kunnen ze geld innen..Moet het meteen.
Denk microsoft slim want die wilt al helemaal niet concurrenten promoten en haalt ie8 weg.
En wetend dat heeel veel mensne ie8 er weer op zetten met exstra bijgeleverd cd'tje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardfreak

Hardfreak

<!--

Mja, 't is voor Microsoft gewoon een kwestie van niemand tegen de schenen te stampen waardoor ze weer een paar rechtzaken uitsparen. Als ze daarvoor een speciale versie moeten uitbrengen, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 18:31:
[...]
De schuld van kroes die op het laaste moment loopt te dreigen..
En ze dreigt met recht, overigens.
Dat Microsoft voor deze klantpesterige oplossing kiest kan je Kroes niet aanrekenen ;)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....