Met MSDN krijg je helemaal geen licenties voor normaal gebruik. Die mag je alleen gebruiken voor test doeleinden.Hacku schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:19:
Wat een gezeik over de prijzen weer. Als ik hem niet kreeg (msdn) dan zou ik gewoon kopen, 120 of 150 euro, boeiend toch.
Natuurlijk wel. Zonder Kroes was er helemaal geen probleem. Had je nou echt verwacht dat Microsoft third-party browsers ging integreren? Dan krijg je alleen maar meer problemen.anandus schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:03:
[...]
En ze dreigt met recht, overigens.
Dat Microsoft voor deze klantpesterige oplossing kiest kan je Kroes niet aanrekenen
Wat wil je dan?Ilya schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:21:
[...]
Natuurlijk wel. Zonder Kroes was er helemaal geen probleem. Had je nou echt verwacht dat Microsoft third-party browsers ging integreren? Dan krijg je alleen maar meer problemen.
Microsoft lekker laten monopoly'en?
Firefox en Opera uit de markt drukken?
Thanks, but no thanks
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Op de HP heb ik idd probleem dat na hibernate de fingerprint reader (die na Windows Update driver perfect werkt) pas weer 'aanspringt' nadat ik een keer met wachtwoord hebt ingelogd. Alle hardware behalve de 'HP harddiskvalsensor' werken.Saab schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:51:
@Tomba. Jij kunt dus ook hibernaten? Wordt alle hardware, fingerprint scanner, webcam e.d., allemaal herkent en ondersteunt?
Heb hier op een HP 6730b met Windows XP x64 en ook 4Gb wat problemen met die hardware.
Opera is altijd al een marginale speler geweest en zal dat ook blijven.anandus schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:37:
Het marktaandeel wat Firefox op dit moment al heeft weten te veroveren is al groot genoeg om ook dat argument van tafel te vegen, een goed produkt wat bruikbaar is voor de grote massa komt vanzelf bovendrijven.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Yup zo is het ook. Maar toch, wie zegt dat het niet net zo afloopt met Firefox als met Netscape. Even terughalen:Er was niks toen kwam Netscape, en was goed. Ms kwam met IE1 en 2 en was slechter, Netscape won nog steeds. Toen kwam Ms met IE3 en vooral 4 (geintegreerd), en veel mensen vonden dat wel prima zo, zeker niet meer slechter dan Netscape. Dus ja, wie garandeert dat IE9 niet heel goed wordt en door zijn default installatie op Windows niet weer richting 80% marktaandeel gaat stijgen.
Blijft Firefox weer spartelen op 5 a 10%. Laten we dat lekker voorkomen, Go Kroes.
ik vergeet erbij te melden dat netscape ook wel wat fout deed met versie 4, als Fx dat niet doet komt het misschien allemaal toch wel goed
Blijft Firefox weer spartelen op 5 a 10%. Laten we dat lekker voorkomen, Go Kroes.
ik vergeet erbij te melden dat netscape ook wel wat fout deed met versie 4, als Fx dat niet doet komt het misschien allemaal toch wel goed
[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 27-06-2009 22:07 ]
Ehm, gezien het feit dat de verplichting niet alleen voor 7 maar ook voor opvolgende windows versies geldt schat ik de kans dat IE9 in een default installatie wordt geleverd wat kleiner inSjah schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:46:
Dus ja, wie garandeert dat IE9 niet heel goed wordt en door zijn default installatie op Windows niet weer richting 80% marktaandeel gaat stijgen.
Ik wilde net zeggen - v.4.x was niet echt joepie zeg maar.ik vergeet erbij te melden dat netscape ook wel wat fout deed met versie 4, als Fx dat niet doet komt het misschien allemaal toch wel goed
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
My point exactly.Sjah schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:46:
Yup zo is het ook. Maar toch, wie zegt dat het niet net zo afloopt met Firefox als met Netscape. Even terughalen:Er was niks toen kwam Netscape, en was goed. Ms kwam met IE1 en 2 en was slechter, Netscape won nog steeds. Toen kwam Ms met IE3 en vooral 4 (geintegreerd), en veel mensen vonden dat wel prima zo, zeker niet meer slechter dan Netscape. Dus ja, wie garandeert dat IE9 niet heel goed wordt en door zijn default installatie op Windows niet weer richting 80% marktaandeel gaat stijgen.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 27-06-2009 22:24 ]
Microsoft to offer Windows 7 on USB thumb drives?
http://www.pcpro.co.uk/ne...-on-usb-thumb-drives.html
En nieuwe Creative Sound Blaster X-Fi 2.18.0013 For XP|Vista and Win 7
http://www.guru3d.com/new...13-for-xpvista-and-win-7/
En waar blijft die RTM ?
EDIT
Nieuws over RTM, 29 juni ?
http://windows7center.com...-rtm-sign-off-on-july-13/
Info over de verpakking
http://windows7center.com...ndows-7-packaging-images/
http://www.pcpro.co.uk/ne...-on-usb-thumb-drives.html
En nieuwe Creative Sound Blaster X-Fi 2.18.0013 For XP|Vista and Win 7
http://www.guru3d.com/new...13-for-xpvista-and-win-7/
En waar blijft die RTM ?
EDIT
Nieuws over RTM, 29 juni ?
http://windows7center.com...-rtm-sign-off-on-july-13/
Info over de verpakking
http://windows7center.com...ndows-7-packaging-images/
Het is al vaker langsgekomen: Windows 7 ligt pas in Oktober in de winkels op de planken en op Preinstalled OEM computers.
Normale gang van zaken:
RTM signoff > twee of drie maanden waarin OEMs de tijd krijgen hun preinstalls aan te maken met de RTM bits die langzaamaan worden verscheept door MS > Aangekondigde verkoop start, in dit geval Oktober.
Dat wil dus niet zeggen dat bij een RTM signoff de meuk twee dagen later in de winkel te koop is.
Normale gang van zaken:
RTM signoff > twee of drie maanden waarin OEMs de tijd krijgen hun preinstalls aan te maken met de RTM bits die langzaamaan worden verscheept door MS > Aangekondigde verkoop start, in dit geval Oktober.
Dat wil dus niet zeggen dat bij een RTM signoff de meuk twee dagen later in de winkel te koop is.
Volgens mij is het drukken en printen van de cd's en hoesjes alleen al echt een gargantuaans werk.alt-92 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:07:
Het is al vaker langsgekomen: Windows 7 ligt pas in Oktober in de winkels op de planken en op Preinstalled OEM computers.
Normale gang van zaken:
Ik weet niet wat de oplage is als-ie in de winkel ligt, maar da's vast geen 10.000.
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 27-06-2009 23:17 ]
Windows 7 bevalt me tot nu toe super
Echter miste ik Windows Movie Maker en heb die dus apart gedownload (6.0, die standaard bij Vista zat).
Nu heb ik een raar probleempje, als ik met Fraps iets opneem en het open en publiceer met Movie Maker kan ik hem niet meer in HD resoluties (720p, 1080p, 1280x720 etc.) opslaan. Wel heb ik gewoon de keus uit avi, dvd quality (720x576) etc.
Met Vista heb ik dit probleem nooit gehad, dus het lijkt me dat het aan W7 ligt. Iemand misschien een tip?
Nu heb ik een raar probleempje, als ik met Fraps iets opneem en het open en publiceer met Movie Maker kan ik hem niet meer in HD resoluties (720p, 1080p, 1280x720 etc.) opslaan. Wel heb ik gewoon de keus uit avi, dvd quality (720x576) etc.
Met Vista heb ik dit probleem nooit gehad, dus het lijkt me dat het aan W7 ligt. Iemand misschien een tip?
Probeer de laatste Movie Maker?Sander H schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:49:
Windows 7 bevalt me tot nu toe superEchter miste ik Windows Movie Maker en heb die dus apart gedownload (6.0, die standaard bij Vista zat).
Lijkt mij dat-ie beter met Windows 7 kan werken dan de Movie Maker die met Vista is meegeleverd.
Dat had ik meteen als eerste geprobeerd, maar daar heb je nog minder opties dan bij 6.0 (alleen 640x480 en 320x240).
Anoniem: 258898
Klopt.. het schijnt dat microsoft vervroegt windows live 9.5 wil uitgeven.. die is geoptimaliseerd voor windows 7.Sander H schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:00:
Dat had ik meteen als eerste geprobeerd, maar daar heb je nog minder opties dan bij 6.0 (alleen 640x480 en 320x240).
+ movie maker is uit beta en heeft weer veel meer functies
Paul Thurrot heeft een (bijgewerkt) overzicht geplaatst van alle Windows 7 versies, waarbij goed te zien is welke onderdelen er per versie worden geleverd; http://www.winsupersite.com/win7/win7_skus_compare.asp
Is er zoveel veranderd tov Vista dan? Nee toch, die ken ik nog zowat uit mijn hoofd, en het enige wat boeit is RDP (host) en domainjoin.
zie er wel iets interessants: 7 home basic zal niet gebundeld worden met pc's "in major markets" . Da's mooi, heb je ook bij de goedkoopste laptop tenminste Home Premium. Vraag me alleen wel af waar die HB dan uberhaupt nog een plaatsje zal vinden...
zie er wel iets interessants: 7 home basic zal niet gebundeld worden met pc's "in major markets" . Da's mooi, heb je ook bij de goedkoopste laptop tenminste Home Premium. Vraag me alleen wel af waar die HB dan uberhaupt nog een plaatsje zal vinden...
[ Voor 52% gewijzigd door Sjah op 28-06-2009 13:53 ]
Dat is nog altijd minder achterlijk dan een bedrijf forceren software van een ander te integreren en daar dus ook service voor verwachten. Daarbij gebruiken de mensen die Firefox/Opera/Chrome willen gebruiken het toch wel. "De consument" heeft vrij weinig belangstelling voor een andere browser, en ik zie nou ook niet echt bijster veel (lees: zo goed als geen) reclame van Firefox of Opera.anandus schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:37:
[...]
Wat wil je dan?
Microsoft lekker laten monopoly'en?
Thanks, but no thanks
Movie Maker uit Beta?!Anoniem: 258898 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:27:
[...]
Klopt.. het schijnt dat microsoft vervroegt windows live 9.5 wil uitgeven.. die is geoptimaliseerd voor windows 7.
+ movie maker is uit beta en heeft weer veel meer functies
UK zou ook pre-order krijgen. Maar ik kan op de .UK (en ook op de .DE) sites van Microsoft niets vinden over de pre-order...anandus schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:24:
[...]
Waar haal jij honderden euro's vandaan?
Als er in de VS en Duitsland de pre-order van 50 euro komt zal dat (hopelijk) in NL ook zo zijn.
[...]
Edit:
Hey, dat over NL en België stond er net nog niet
Maar 120 euro (upgrade naar Win7 home Premium) is nog steeds geen honderden euro's
Aangezien ik het ding toch echt in het engels wil, is het dus ernstig aantrekkelijk om hem via .UK te pre-orderen; dit zouden namelijk 'volledige' retail licenties zijn, dus geen upgrades...; genoeg contacten daar dus het moet geen probleem zijn
.DE zou mischien kunnen, maar dan krijg je mischien taalprobleem?
Mgoe; moet ik eerst de site van MS UK/DE vinden waar de pre-order uberhaubt te bestellen is, ben ik zo blind
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Andere vraag, weet iemand of het achterlijke folder template herkenning uit Vista nog steeds in Windows 7 zit ?
Vreselijk irritant dat af en toe je folder settings veranderen naar bv. iets wat Vista meer bij foto's vind passen terwijl er in de folder toch echt .exe en .zip files staan.
Dit schijn je te kunnen veranderen dmv een registry hack, maar vind gewoon dat Microsoft dit soort slimmigheidjes voor n00bs achterwege moet laten.
Vreselijk irritant dat af en toe je folder settings veranderen naar bv. iets wat Vista meer bij foto's vind passen terwijl er in de folder toch echt .exe en .zip files staan.
Dit schijn je te kunnen veranderen dmv een registry hack, maar vind gewoon dat Microsoft dit soort slimmigheidjes voor n00bs achterwege moet laten.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Niet helemaal aansluitend bij wat je bedoelt, maar misschien wel handig om zelf aan te kunnen passen:
Folder >> Properties >> Customize >> Optimize this folder for: en dan kan je kiezen uit General Items, Documents, Pictures, Music en Videos.
Folder >> Properties >> Customize >> Optimize this folder for: en dan kan je kiezen uit General Items, Documents, Pictures, Music en Videos.
Volgens mij zit dat er nog wel in. In ieder geval is het ook nog zo dat als je een subfolder view verandert de main folder ook mee gaat. Dus ik denk dat dit gewoon 100% is overgenomen uit Vistaloekf2 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 15:44:
Andere vraag, weet iemand of het achterlijke folder template herkenning uit Vista nog steeds in Windows 7 zit ?

Offer begins 15 July
http://www.microsoft.com/...buy/offers/pre-order.aspx
http://www.microsoft.com/...buy/offers/pre-order.aspx
[ Voor 61% gewijzigd door Saab op 28-06-2009 17:22 ]
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Weet iemand vanaf wanneer de RTM versie van Windows 7 via een Technet abonnement te downloaden is, gelijk met de release, of eerder?
Mooi die pre-order, maar heb toch nog een paar vragen.
1 Zou hij ook in de Benelux komen ?
2 Wat voor soort versie is dit ? upgrade, OEM upgrade, retail ? Ik bedoel kan ik deze windows meenemen naar een andere PC ?
3 Alleen maar HP en Professional, geen Ultimate optie.
1 Zou hij ook in de Benelux komen ?
2 Wat voor soort versie is dit ? upgrade, OEM upgrade, retail ? Ik bedoel kan ik deze windows meenemen naar een andere PC ?
3 Alleen maar HP en Professional, geen Ultimate optie.
staat niks bij of Nl'ers het kunnen bestellen. Tevens moet je een legal Xp.vista hebben, hoe controleren ze dat?
Tenslotte op de vraag of je xp kan upgraden komen ze met een heel "U bent n00b" antwoord. Nee, we raden af om xp te upgraden, koop liever een nieuwe pc. Waar slaat dat op... Ze kunnen ook zeggen, ja dat kan prima als U minimaal een p4 heeft, of zoiets in die trant. Ik denk dat veel Xp'ers op een Athlon X2 of C2D draaien, wat is daar mis mee....
Je bestelt de upgrade via de website en/of je kunt 'm ophalen via 1 van de deelnemende retailers.
Voor zover ik weet zijn dit alleen upgrade versies die men aan gaat bieden. Microsoft adviseert echter om een nieuwe install te doen ipv een upgrade, bij die procedure zal er ergens om een legale, valide XP of Vista key worden gevraagd.
Vooralsnog lijkt men niet van plan om een NL versie via de pre order in Nederland aan te gaan bieden, wellicht heeft men meer tijd nodig om een Nederlandse versie te maken?
Voor de rest zou ik de aanbevelingen omtrent nieuwe PC's laten voor zoals ze zijn. Ik ga mijn net nieuwe C2d met 4Gb ook niet weer vervangen
Voor zover ik weet zijn dit alleen upgrade versies die men aan gaat bieden. Microsoft adviseert echter om een nieuwe install te doen ipv een upgrade, bij die procedure zal er ergens om een legale, valide XP of Vista key worden gevraagd.
Vooralsnog lijkt men niet van plan om een NL versie via de pre order in Nederland aan te gaan bieden, wellicht heeft men meer tijd nodig om een Nederlandse versie te maken?
Voor de rest zou ik de aanbevelingen omtrent nieuwe PC's laten voor zoals ze zijn. Ik ga mijn net nieuwe C2d met 4Gb ook niet weer vervangen
Alle gedoe over Vista-capable enzo alweer vergeten?Sjah schreef op zondag 28 juni 2009 @ 17:54:
Tenslotte op de vraag of je xp kan upgraden komen ze met een heel "U bent n00b" antwoord. Nee, we raden af om 7 te upgraden, koop liever een nieuwe pc. Waar slaat dat op...
Ja was ik even vergeten, maar dan moeten ze dat erbij zetten. Nu beslissen ze voor de onwetende klant, om wederom problemen voor te zijn, dat die maar beter gelijk nieuw kan kopen. Vreemd trouwens, deze pagina zal niet bepaald door n00bs worden bezocht, en een Retail kopie wil je juist om je huidige pc van een nieuw Os te voorzien, bij een nieuwe pc kan je tenslotte terecht bij de oem-versie.
Dergelijke kretologie wordt ook niet door techneuten geplaatst maar door Marketing, nadat het langs Legal is geweest of het kan ja of nee 
Iemand die voldoende technisch onderlegd is om de keuze bewust voor een Retail versie te maken weet ook best wel wat ie met z'n PC zal moeten doen om het wel voor elkaar te krijgen (meestal niks want diens PC kán het al aan
)
Iemand die voldoende technisch onderlegd is om de keuze bewust voor een Retail versie te maken weet ook best wel wat ie met z'n PC zal moeten doen om het wel voor elkaar te krijgen (meestal niks want diens PC kán het al aan
[ Voor 45% gewijzigd door alt-92 op 28-06-2009 19:34 ]
Ja maar het punt dat ik ook wilde maken, maar niet deed: zouden ze het niet zo formuleren om gewoon de hardware/pc-makers een plezier te doen? Nu zal dit wel Ms-bashen zijn, maar toch, wie weet. (of is wat ik nu zeg wat je bedoelde met Marketing doet dit)
Op linux sites heb ik nog nooit gelezen: koop maar een nieuwe pc voor deze nieuwe Ubuntu/Fedora etc., daar is het altijd in de trant van dit draait licht, op bijna elk systeem (terwijl je juist bij linux moet afvragen of er drivers zijn voor je hardware, voor Windows is er meestal wel wat).
Lijkt erop dat ze bij Ms een beetje "overbezorgd" doen, en dat ze bij linux de boel wegwuiven.
Op linux sites heb ik nog nooit gelezen: koop maar een nieuwe pc voor deze nieuwe Ubuntu/Fedora etc., daar is het altijd in de trant van dit draait licht, op bijna elk systeem (terwijl je juist bij linux moet afvragen of er drivers zijn voor je hardware, voor Windows is er meestal wel wat).
[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 28-06-2009 19:57 ]
sjah en abusimbal lezen jullie nu straal over mij heen, 3 posts terug:?
Ronald in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
nieuws: Prijzen Windows 7 bekendgemaakt
http://www.trustedreviews...7-Pricing---Promotions/p1
Goed: er komt GEEN pre order in de Benelux
, wel in Duitsland, Frankrijk en Engeland
Voor 49 Euro/Pond HP-E en 99 Euro/Pond Proffesional-E
Dit zijn dan GEEN upgrade versies als ik het goed begrijp
Lijkt me dus nuttiger uit te vogelen hoe we aan een versie uit een van deze landen komen; en of er (bij Franse of Duitse versies) nog problemen zijn om hem in Nederlands of Engels (mijn voorkeur) te krijgen....
Pre-order in US begon eergister (26 Juni); preorder in UK begint pas 15 Juli en loopt to 9 Augustus.
Goed: er komt GEEN pre order in de Benelux

Lijkt me dus nuttiger uit te vogelen hoe we aan een versie uit een van deze landen komen; en of er (bij Franse of Duitse versies) nog problemen zijn om hem in Nederlands of Engels (mijn voorkeur) te krijgen....
Pre-order in US begon eergister (26 Juni); preorder in UK begint pas 15 Juli en loopt to 9 Augustus.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Oh sorry hoor, maar das geen 3 posts terug. Goed we kunnen hem misschien in UK bestellen, vraag me af of ze naar A'dam verzenden, ik heb niet, zoals jij, contacten in de UK.
En Duitse en Franse versie is geen optie, want dan zal je een languagepack moeten installeren met engels of NL. Daarvoor voldoet Pro niet, daar hebje Ultimate /Enterprise voor nodig.
En Duitse en Franse versie is geen optie, want dan zal je een languagepack moeten installeren met engels of NL. Daarvoor voldoet Pro niet, daar hebje Ultimate /Enterprise voor nodig.
[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 28-06-2009 20:10 ]
Maximaal 3 per klant. Ik neem er 1 voor mijzelf dus nog twee andere Tweakers kunnen via mij bestellen.
Als je 'm via de MS site besteld kun je 'm ook downloaden, nou weet ik niet of dat dan ook vanuit NL werkt.
Als je 'm via de MS site besteld kun je 'm ook downloaden, nou weet ik niet of dat dan ook vanuit NL werkt.
[ Voor 35% gewijzigd door Saab op 28-06-2009 20:11 ]
Tja, ik vind het discriminerend dat wij (Benelux) en andere dit niet krijgen.Ronald schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:57:
sjah en abusimbal lezen jullie nu straal over mij heen, 3 posts terug:?
Goed: er komt GEEN pre order in de Benelux, wel in Duitsland, Frankrijk en Engeland
We zullen dan maar weer diep in de buidel tasten. Ik kom nu weer niet af met over x jaar gezien kost het 0.x cent. Je moet in 1 keer 300€ neertellen voor retail Ultimate, dat vind ik tegenwoordig veel geld.
Dan vind ik de werkwijze van Apple beter, 30€ voor upgrade en een optie dat je een familie pack kunt kopen voor 5 PC MAC's.
Voor 49€ wil ik wel mijn Vista upgraden.
Dat is zeker...abusimbal schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:17:
[...]
Tja, ik vind het discriminerend dat wij (Benelux) en andere dit niet krijgen.
Apple brengt ongeveer elke 18 maanden een nieuwe release; welke altijd 129 euro was... alleen snow leopard is maar 29 euro omdat het 'bijna geen veranderingen" behelst..We zullen dan maar weer diep in de buidel tasten. Ik kom nu weer niet af met over x jaar gezien kost het 0.x cent. Je moet in 1 keer 300€ neertellen voor retail Ultimate, dat vind ik tegenwoordig veel geld.
Dan vind ik de werkwijze van Apple beter, 30€ voor upgrade en een optie dat je een familie pack kunt kopen voor 5 PC MAC's.
Vista was bijna 3 jaar (November 2006 - oktober 2009) en XP was 5 jaar voor vista (Oktober 2001)
Als je 'braaf' elke versie koopt; ben je bij apple echt meer centen kwijt aan het OS.... Ik zeik Microsoft graag af; maar hierover lukt het niet!!!
http://windows.microsoft....products/compare-editions
Voor bitlocker en taalswitch koop ik geen ultimate boven professional... En van de features in professional is alleen automatic backup (ik heb begrepen dat dat vergelijkbaar moet zijn met timemachine) voor een prive persoon nuttig. Domain join is zakelijk nuttig; en voor powerusers.... XP mode... euh.... vmware player; ik ga er iig geen geld voor uitgeven.
Ja het is zeikerig dat ze niet gewoon 1 versie maken; maar zo erg is het allemaal niet.
MS is makkelijker met een class action lawsuit aan te spreken dan de non-entiteit Linux.Sjah schreef op zondag 28 juni 2009 @ 19:44:
Lijkt erop dat ze bij Ms een beetje "overbezorgd" doen, en dat ze bij linux de boel wegwuiven.
Voor OS X moet je echter een overpriced stuk apple hardware kopenabusimbal schreef op zondag 28 juni 2009 @ 20:17:
[...]
Tja, ik vind het discriminerend dat wij (Benelux) en andere dit niet krijgen.
We zullen dan maar weer diep in de buidel tasten. Ik kom nu weer niet af met over x jaar gezien kost het 0.x cent. Je moet in 1 keer 300€ neertellen voor retail Ultimate, dat vind ik tegenwoordig veel geld.
[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 29-06-2009 00:17 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nog iemand problemen met ventrilo onder de RC?
Bij mij valt het geluid van anderen regelmatig weg.
Bij andere spraakprogramma's zoals mumble niet.
Geen flauwekulletjes
Run je m als administrator ? dat loste het voor mij opY3LLoW schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:17:
Nog iemand problemen met ventrilo onder de RC?
Inderdaad.Ramon schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:16:
[...]
Voor OS X moet je echter een overpriced stuk apple hardware kopenDus die vergelijk kan je absoluut niet maken. Bovendien kan je natuurlijk ook gewoon een OEM win 7 kopen, kost je rond de 120 euro ofzo voor Home Premium.
Grote kans dat ze het OS extra goedkoop verkopen omdat ze winst maken op de hardware.
Als OSX gewoon los verkrijgbaar zou zijn dan zou het volgens mij aardig wat prijziger zijn dan Windows (niet alleen vanwege de net genoemde koppelverkoop, maar omdat de ontwikkelingen en het bijhouden gewoon veel duurder is op schier oneindig aantal hardwareconfiguraties).
Daarnaast kan je OEM- en retailprijzen niet vergelijken natuurlijk.
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 29-06-2009 11:12 ]
Ik weet niet zeker of ik in het goede topic zit maar:
Er zat toch een limiet aan het aantal pcs (5?) waar je windows op kan installeren? Nou ben ik van plan om windows 7 te kopen maar als ik na 5 keer formatteren mijn legale windows 7 licentie niet meer kan gebruiken zou het wel erg jammer zijn. Hoe zal dit gaan? hoe gaat dit bij vista?
Er zat toch een limiet aan het aantal pcs (5?) waar je windows op kan installeren? Nou ben ik van plan om windows 7 te kopen maar als ik na 5 keer formatteren mijn legale windows 7 licentie niet meer kan gebruiken zou het wel erg jammer zijn. Hoe zal dit gaan? hoe gaat dit bij vista?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Je kan hem op je eigen pc(zolang je die niet heel erg van hardware veranderd) gewoon onbeperkt blijven installeren en activeren hoorsuperwashandje schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:24:
Ik weet niet zeker of ik in het goede topic zit maar:
Owner of DBIT Consultancy
En ook al veranderd je heel veel aan je hardware, of je koopt een nieuwe PC, kun je simpel bellen met Microsoft en kun je hem gewoon activeren. Zolang je je kopie maar op 1 PC gebruikt.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
das fijn, dan hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Microsoft wil Windows 7 ook op usb-stick leveren
Lijkt me een goed iniatief, omdat sommige mensen geen gebruik meer maken van een dvd-drove. Ik had een tijdje dat ik geen dvd drive had, en was al blij dat ik via usb kon installeren (wat toen niet helemaal goed verliep, maar dat is in mijn vorige post te vinden).
Verder heb ik af en toe last van mijn muis, net alsof hij soms dubbelklikt. Het probleem deed zich voor voordat ik de muis openmaakte (een mx518), maar heb het niet verholpen helaas. Dus ik denk dat het iets in windows 7 zit. Heb het nog niet op een ander systeem getest.
Lijkt me een goed iniatief, omdat sommige mensen geen gebruik meer maken van een dvd-drove. Ik had een tijdje dat ik geen dvd drive had, en was al blij dat ik via usb kon installeren (wat toen niet helemaal goed verliep, maar dat is in mijn vorige post te vinden).
Verder heb ik af en toe last van mijn muis, net alsof hij soms dubbelklikt. Het probleem deed zich voor voordat ik de muis openmaakte (een mx518), maar heb het niet verholpen helaas. Dus ik denk dat het iets in windows 7 zit. Heb het nog niet op een ander systeem getest.
Ik vraag me af voor wie de ultimate versie interessant is. Als ik de features zo bekijk dan voldoet home permium voor 99,9999% van de gebruikers. Het enige wat ik een beetje jammer is van de premium versie is het geheugen limiet(zeker als dit OS weer 10 jaar mee moet) en het feit dat je geen gelicenseerde(is dat een nederlands woord?) XP mode hebt. Nu weet ik niet of dit betekend dat je helemaal geen XP mode hebt of dat je een losse XP key nodig hebt als je XP mode wil gebruiken.
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Je kan zelf prima die Windows Virtual machine installerenpingkiller schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:21:
Ik vraag me af voor wie de ultimate versie interessant is. Als ik de features zo bekijk dan voldoet home permium voor 99,9999% van de gebruikers. Het enige wat ik een beetje jammer is van de premium versie is het geheugen limiet(zeker als dit OS weer 10 jaar mee moet) en het feit dat je geen gelicenseerde(is dat een nederlands woord?) XP mode hebt. Nu weet ik niet of dit betekend dat je helemaal geen XP mode hebt of dat je een losse XP key nodig hebt als je XP mode wil gebruiken.
Hallo allemaal!
mooi systeem he..dat windows 7.
heb alleen 1 vraag. heb gister dus een backup gemaakt via de "backup and restore" optie in windows zelf..dat is allemaal goed gedaan..
130 GB heeft ie gekopieerd naar mijn Netwerkschijf.
en aangezien de backup zo groot is, en windows er de hele dag mee bezig is geweest, dacht ik dat het zo slim zou zijn om de backup steeds bij te werken ipv te vervangen. maar mijn probleem is nu, ik kan hem via een optie in die backup and restore nog wel openen, en aanklikken wat ik terug wil hebben, maar hij geeft verder overal aan dat er geen backup is gevonden op die plaats. oftewel, hij kent geen backup, wat leidt tot het maken van een nieuwe backup..iedere keer als ik op backup klik..!
dus hij herkent hem niet.
zijn er meer mensen met dat probleem?
alvast bedankt!
Daan
heb alleen 1 vraag. heb gister dus een backup gemaakt via de "backup and restore" optie in windows zelf..dat is allemaal goed gedaan..
en aangezien de backup zo groot is, en windows er de hele dag mee bezig is geweest, dacht ik dat het zo slim zou zijn om de backup steeds bij te werken ipv te vervangen. maar mijn probleem is nu, ik kan hem via een optie in die backup and restore nog wel openen, en aanklikken wat ik terug wil hebben, maar hij geeft verder overal aan dat er geen backup is gevonden op die plaats. oftewel, hij kent geen backup, wat leidt tot het maken van een nieuwe backup..iedere keer als ik op backup klik..!
alvast bedankt!
Daan
Een hele dag voor 130GB via het netwerk ?? Geen gigabit zeker.
Op neowin lees ik dat 7 HP Uk 80 pound kost, tegen hiero 120 euro. Da's dus goedkoper, de pond staat niet zo hoog>> 100€ Dat is is dus 100 voor een 7 HP Retail full, heel netjes, maarja moet je wel net in de UK zijn, wat ik wel ben binnenkort, maar niet na 22-10.
Nouja, er zit nog een versie tussen en ik denk dat er een grote groep gebruikers is die toch wel graag aan een domain willen kunnen aanloggen. Die groep zal >50% uit gaan maken verwacht ik.pingkiller schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:21:
Verder denk ik, en hoop ik, dat die XP mode niet een soort veredelde VMware player of Virtual player wordt maar iets wat echt integreerd met Windows 7.
Anoniem: 258898
Uhhh.., dan kan je beter backupe maken.. zit ook in windowsMaster-47 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:26:
Hallo allemaal!
alvast bedankt!
Daan
Dat easy transfer is dus echt voor andere pc of nieuwe install
Windows 7 Professional is dus de beste keus dan, want HP heeft ook geen remote desktop zeker ?Saab schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:35:
[...]
Nouja, er zit nog een versie tussen en ik denk dat er een grote groep gebruikers is die toch wel graag aan een domain willen kunnen aanloggen. Die groep zal >50% uit gaan maken verwacht ik.
Verder denk ik, en hoop ik, dat die XP mode niet een soort veredelde VMware player of Virtual player wordt maar iets wat echt integreerd met Windows 7.
Toch niet in Vista. Ultimate heeft dan nog enkel als meerwaarde languagepack, Bitlocker to go wat dan geen meerwaarde meer is, althans niet voor mij.
HP heeft wel remote desktop echter geen remote desktop naar zich toe(Remote Desktop Host). Idd lijkt me profesional de beste keuze. Op zich doet MS dat natuurlijk heel slim; er zijn legio mensen die op hun zakelijke laptop niet met een Home product geconfronteert willen worden.
Dat Bitlocker verhaal geloof ik verder wel. Moderne laptops hebben zo'n soort beveiliging toch wel aan boord.
Dat Bitlocker verhaal geloof ik verder wel. Moderne laptops hebben zo'n soort beveiliging toch wel aan boord.
Anoniem: 296288
Ik heb zojuist een Technet Plus abonnement aangeschaft, weet iemand of je daar de RTM versie al eerder kan downloaden dan 22 oktober?
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen een Homegroup en een domain joinen? Ik heb met beide nooit te maken gehad en snap niet wat nou wat doet.
Over homegroup en andere functies van W7
http://windows.microsoft....indows7/products/features
http://windows.microsoft....indows7/products/features
Een homegroup is een decentrale groep van PC's die met elkaars shares en bestanden over het netwerk delen.twiFight schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 01:14:
Kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen een Homegroup en een domain joinen? Ik heb met beide nooit te maken gehad en snap niet wat nou wat doet.
Een domain is wat je in bedrijven ziet, hiervoor heb je een server nodig met een 200x server OS, deze regelt de authenticatie, opslag van de profielen enz...
Als je een thuisnetwerk hebt met XP machines, zou ik geen van beiden doen. bij je network staan alle PC's en apparaten die je PC op het netwerk vind. Een homegroup is met authenticatie als ik het goed heb.
Aantal dagen geleden kreeg ik een bericht van mijn 7000 installatie, dat over 7 dagen m'n installatie zou verlopen.
Nu ik naar de RC heb geupgrade, merk ik dat het wel wat beter draait, maar toch nog niet helemaal goed is.
Dingen als mijn muis (microsoft intellimouse) niet reageren na ontwaken van de PC zaten al bij de beta, en dat stoort mij niet (wel denk ik dat het niet zo leuk is voor een enterprise situatie).
Alleen sinds gister ben ik erachter gekomen dat m'n netwerkkaart niet zo geweldig werkt.
precies 4% packetloss naar alle destinations

Irritant, maar zeker geweldig terleurstellend tijdens een potje gamen waar choke en loss wel wat uitmaken.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Bedankt voor de uitleg. Ik had een XP desktop en een Vista laptop. Nu is de desktop W7 RC geworden. Ik wil indien de prijzen er naar zijn beide graag voorzien van W7 (sowieso de desktop). Ik deel alleen wat bestanden tussen de twee systemen. Momenteel doe ik dat via Network Neighbourhood, waar de gesharede directories van beide PCs staan. Sowieso voor de laptop heb je een wachtwoord nodig om toegang te krijgen, desktop weet ik niet zeker. Er zitten huisgenoten op mijn netwerk, ik wil in principe niet dat die er bij kunnen.
Met Windows 7 kan ik dus beide systemen in de homegroup zetten, met wachtwoord. Dat zou wel fijn zijn, want network neighbourhood vind ik traag werken. Hopelijk werkt Homegroups sneller. Ik kan het nu nog niet testen want de laptop draait nog Vista.
Met Windows 7 kan ik dus beide systemen in de homegroup zetten, met wachtwoord. Dat zou wel fijn zijn, want network neighbourhood vind ik traag werken. Hopelijk werkt Homegroups sneller. Ik kan het nu nog niet testen want de laptop draait nog Vista.
[ Voor 6% gewijzigd door twiFight op 30-06-2009 02:19 ]
Homegroup werkt bij mij op de RC zoiezo niet. De netwerkadapter die aangemaakt wordt zodra ik de HTC eraan hang kan geen IPV6; en als niet ALLE adapters ipv6 hebben werkt homegroup niet... 
Hoop dat ze dat nog fixen voor de final... Te zot voor woorden...

Apart, bij mij werkt Homegroup wel en ik heb ook een HTC aan mijn pc hangen...Ronald schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 07:30:
Homegroup werkt bij mij op de RC zoiezo niet. De netwerkadapter die aangemaakt wordt zodra ik de HTC eraan hang kan geen IPV6; en als niet ALLE adapters ipv6 hebben werkt homegroup niet...
Ja. Als ik kijk naar SBS 2008:Anoniem: 296288 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:20:
Ik heb zojuist een Technet Plus abonnement aangeschaft, weet iemand of je daar de RTM versie al eerder kan downloaden dan 22 oktober?
Die was RTM announced op 21-08-2008
Available on Technet 17-09-2008
General availability 12-11-2008
Dus een maand na RTM op Technet, en ruim 2 maanden eerder dan in de winkel.
Dus zal voor Win7 wel zo'n beetje hetzelfde schema worden.
Dus In stores: 22-10-2009
op Technet: 22-08-2009
RTM: 22-07-2009
[ Voor 11% gewijzigd door MrDirect op 30-06-2009 12:11 ]
Ben van de week overgestapt van een van de laatste beta-builds (32 bit) naar RC (64 bit), echter merk ik wel dat de RC nu wat trager opstart dan z'n beta. Iemand dit ook heeft gemerkt, neem aan dat die 64 bit niet de vertragende factor zal zijn...
dat is het juist..Anoniem: 258898 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:41:
[...]
Uhhh.., dan kan je beter backupe maken.. zit ook in windows
Dat easy transfer is dus echt voor andere pc of nieuwe install
ik heb backup gebruikt, en niet easy transfer.
Voor mij is het geen probleem om aan de pre-order vanuit engeland te komen. Vriend van me heeft er een vast adres en komt om de week naar nederland.[...]
Goed: er komt GEEN pre order in de Benelux, wel in Duitsland, Frankrijk en Engeland
Maar is zo'n pre-order licentie, gekocht in de UK, wel geldig in Nederland? Dat het werkt dat geloof ik wel, maar mag het ook licentietechnisch? Anders kan je net zo goed win7 illegaal gaan draaien!
Ik heb die vraag bij MS customer support neergelegd; ik laat het weten!Scidd0w schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:10:
[...]
Voor mij is het geen probleem om aan de pre-order vanuit engeland te komen. Vriend van me heeft er een vast adres en komt om de week naar nederland.
Maar is zo'n pre-order licentie, gekocht in de UK, wel geldig in Nederland? Dat het werkt dat geloof ik wel, maar mag het ook licentietechnisch? Anders kan je net zo goed win7 illegaal gaan draaien!
Ik lees dit meer, over zo'n adres in de UK.Scidd0w schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:10:
[...]
Voor mij is het geen probleem om aan de pre-order vanuit engeland te komen. Vriend van me heeft er een vast adres en komt om de week naar nederland.
Is dit echt nodig, omdat ze het niet willen verschepen naar NL? Of kan ik het net zo goed bij een UK webstore kopen en hier laten bezorgen.
De USA versie via amazon iig niet...twiFight schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:51:
[...]
Ik lees dit meer, over zo'n adres in de UK.
Is dit echt nodig, omdat ze het niet willen verschepen naar NL? Of kan ik het net zo goed bij een UK webstore kopen en hier laten bezorgen.
http://www.amazon.com/Mic...M50/ref=pd_bxgy_sw_text_b
* Microsoft Windows 7 Professional Upgrade cannot be shipped to the selected address.
Zowel naar UK als NL adressen
De USA pre-order is upgrade en UK retail; die laatste is dus iets aantrekkelijker
Nou ja ik kan 'm vast wel naar iemand in de UK laten shippen en aan de install DVD kan ik anders wel komen, dan hoeven ze alleen maar de key te e-mailen. Ik vind het alleen belachelijk dat MS NL hier niet aan mee doet.
Ik ook. Waarom dan duitsland, frankrijk en de uk wel?!?
Kroes is nederlandse eh.....
Anoniem: 286523
En wat dan met Luxemburgers en Belgen? Die horen ook bij "onze" Benelux hoorScidd0w schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:35:
Ik ook. Waarom dan duitsland, frankrijk en de uk wel?!?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 286523 op 30-06-2009 16:05 ]
is er geen duitse of engelse shop hier bekend dan die naar nl verstuurt? het verschil in prijs is namelijk best wel belachelijk ja
geen kennissen in Amerika of UK? laat het naar daar sturen.. en vraag de code.. of wil je echt de DVD zelf ook hebben?Ronald schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:08:
[...]
De USA versie via amazon iig niet...
http://www.amazon.com/Mic...M50/ref=pd_bxgy_sw_text_b
* Microsoft Windows 7 Professional Upgrade cannot be shipped to the selected address.
Zowel naar UK als NL adressen
De USA pre-order is upgrade en UK retail; die laatste is dus iets aantrekkelijker
Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be
Petitie starten om in de Benelux ook pre order te krijgen zal waarschijnlijk te laat zijn of niets uithalen, of niet ?
Heeft iemand een fix voor die IE8 die vaak de melding geeft van:
''This window is busy. Closing the window may cause some problems. Do you want to close it anyway?"

Gebeurt toch bijna 1 per dag met surfen... Erg vervelend en weet niet wat ik er aan kan doen!
Edit: Zit op Win 7 dus x64 en heb al verschillende builds gebruikt, steeds zelfde melding.
''This window is busy. Closing the window may cause some problems. Do you want to close it anyway?"

Gebeurt toch bijna 1 per dag met surfen... Erg vervelend en weet niet wat ik er aan kan doen!
Edit: Zit op Win 7 dus x64 en heb al verschillende builds gebruikt, steeds zelfde melding.
[ Voor 14% gewijzigd door peakaboo op 30-06-2009 22:43 ]
Voor de mensen die build 7264 willen downloaden:
Of het klopt weet ik niet, maar dat je het weet.Users are reporting that the RC keys do not work with this build.
[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 30-06-2009 23:01 ]
Klopt inderdaad, maar je kan hem ten eerste 30 dagen gebruiken en dan nog eens rearmen.anandus schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:00:
Voor de mensen die build 7264 willen downloaden:
[...]
Of het klopt weet ik niet, maar dat je het weet.
Lijkt mij geen probleem, binnen die tijd is de RTM toch al uit.
Ik krijg de zelfde fout melding met firefox als ik een .pdf bestand open, maar alleen met de 64bits windows 7 versie.peakaboo schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:42:
Heeft iemand een fix voor die IE8 die vaak de melding geeft van:
[afbeelding]
Word dus waarschijnlijk veroorzaakt door langzaam ladende 64bits plugins, misschien kan je ze in IE8 disablen?
[ Voor 7% gewijzigd door djexplo op 30-06-2009 23:47 ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Da's wel interessant, dus het is een zo-goed-als RTM? Aangezien ze het key-gedoe veranderd hebben?tjtristan schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:10:
[...]
Klopt inderdaad, maar je kan hem ten eerste 30 dagen gebruiken en dan nog eens rearmen.
Lijkt mij geen probleem, binnen die tijd is de RTM toch al uit.
Of ze waren het lekken van builds zat, maar zijn een beetje laat
Topicwarning blijft van kracht.
Ook chrome&pdf geeft rare fouten onder win7, die ik voorheen met xp, en die chrome nu op een xp machine (met hetzelfde bestand) niet heeft... Vermoed dat de adobe pdf plugin dinges iets niet heel lekker is..djexplo schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:43:
[...]
Ik krijg de zelfde fout melding met firefox als ik een .pdf bestand open, maar alleen met de 64bits windows 7 versie.
Word dus waarschijnlijk veroorzaakt door langzaam ladende 64bits plugins, misschien kan je ze in IE8 disablen?
"Mekker, blaat"
Lees de draad voor je blaat. De hele discussie is of dat Licentietechnisch toegestaan is.Icekiller2k6 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:48:
[...]
geen kennissen in Amerika of UK? laat het naar daar sturen.. en vraag de code.. of wil je echt de DVD zelf ook hebben?
Ik had net een 'antwoord' van Microsoft in de mailbus, waarin de vraag door de helpdeskdummy niet begrepen is.
"Nee je kunt geen UK versie pre-orderen vanuit nederland"
Mijn w7 floept na een minuut naar de screensaver, met de knop van mij als administrator en de mededeling dat de computer is vergrendeld.
Waar kan ik die tijdsinstelling wijzigen?
Bij voorbaat dank
Bij voorbaat dank
Rechtermuisklik op bureaublad->personalize->screensaverPaoloK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:48:
Mijn w7 floept na een minuut naar de screensaver, met de knop van mij als administrator en de mededeling dat de computer is vergrendeld.
Bij voorbaat dank
(Of winkey->'screen saver'->enter)
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-07-2009 09:54 ]
Dank voor deze eerste stap.anandus schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:53:
[...]
Rechtermuisklik op bureaublad->personalize->screensaver
(Of winkey->'screen saver'->enter)
Ik werk in NL en zie een scherm 'De visuele elementen en geluiden op de desktop wijzigen'.
Ik zie wel allerlei desktop-plaatjes, maar vervolgens niet hoe ik hier ergens de tijd van de oppoppende screensaver kan wijzigen.
Graag de volgende stap.
Ach ik denk dat je vraag te moeilijk is voor die helpdesk"dummy" . Daar moet een rechtsgeleerde even naar kijken denk ik, denk je dat die op de helpdesk zitten, daarom het op zich niet incorrecte antwoord dat je kreeg. tJa die UK dikke-korting versie is bedoeld voor de Uk, je kan als Nl'er die lekker slim wil doen, niet verwachten dat ze het antwoord op deze vraag hebben liggen, bijna niemand komt met die vraag namelijk.Ronald schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:10:
[...]
Lees de draad voor je blaat. De hele discussie is of dat Licentietechnisch toegestaan is.
Ik had net een 'antwoord' van Microsoft in de mailbus, waarin de vraag door de helpdeskdummy niet begrepen is.
Typ gewoon schermbeveiliging in in het startmenu en je hebt hetPaoloK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:40:
[...]
Dank voor deze eerste stap.
Ik werk in NL en zie een scherm 'De visuele elementen en geluiden op de desktop wijzigen'.
Ik zie wel allerlei desktop-plaatjes, maar vervolgens niet hoe ik hier ergens de tijd van de oppoppende screensaver kan wijzigen.
Graag de volgende stap.
En als het dan niet lukt, probeer deze link eens: http://tinyurl.com/lkmewy
En daarnaast, screensaver in het Nederlands is schermbeveiliging, neem aan dat je dat weet. Al eens aan gedacht om dat in te typen in het startmenu?

[ Voor 28% gewijzigd door JanW op 01-07-2009 10:59 ]
Dan doe je toch iets niet helemaal goed, start klikken, screensaver intikken, enter drukken. Krijg je dit vensterPaoloK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:40:
[...]
Graag de volgende stap.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Zag net te laat rechtsonder de pictogram met 'Schermbeveiliging'. In het venster dat dan opent stond Schermbeveiliging op (Geen), maar wel een vinkje in het vakje bij 'Aanmeldingsscherm weergeven bij Hervatten'. Dat heb ik weggegehaald en het lijkt nu verholpen.PaoloK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:40:
[...]
Graag de volgende stap.
Dank voor de hulp.
Had vrijdag ook al een "support chat" met de microsoft helpdesk waar ik ook niet wijzer van werd. Kreeg eigelijk een soortgelijk antwoord dat je in NL niet kon preorderen en in Engeland wel. Verder zei hij dat het "waarschijnlijk" niet geldig zou zijn om het in Engeland te kopen maar volgens mij begreep hij er niks van.Ronald schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:10:
[...]
Lees de draad voor je blaat. De hele discussie is of dat Licentietechnisch toegestaan is.
Ik heb een klein probleempje met de RC. Laatst vroeg Windows mij of firefox wel goed werkte, en of ik hem niet liever met admin privileges op wil starten. Naja dus ik kiezen van start in vervolg maar op met admin privileges.
Had ik beter niet kunnen doen, nu krijg ik elke keer zo'n confirmation window omhoog als ik FF opstart
zelfde geld voor Winamp overigens 
Is dit nog ergens te veranderen? Heb al veel lopen zoeken binnen windows maar nog niet kunnen vinden. Wil liever UAC niet volledig uitschakelen.
Had ik beter niet kunnen doen, nu krijg ik elke keer zo'n confirmation window omhoog als ik FF opstart
Is dit nog ergens te veranderen? Heb al veel lopen zoeken binnen windows maar nog niet kunnen vinden. Wil liever UAC niet volledig uitschakelen.
[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 01-07-2009 12:30 ]
Volgende probleempje.
In XP kom je met de zoekfunctie van Explorer op tijdvak zoeken. Ik kan die functie niet meer terugvinden.
Bij voorbaat dank voor de tip
In XP kom je met de zoekfunctie van Explorer op tijdvak zoeken. Ik kan die functie niet meer terugvinden.
[ Voor 4% gewijzigd door PaoloK op 01-07-2009 12:43 ]
Rechtermuisknop op de snelkoppeling > eigenschappen > tabblad Compatibiliteit en dan het vinkje bij "Dit programma als administrator uitvoeren" weghalen. Lijkt me tenminste, ik heb het nog niet meegemaakt hier.spokje schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:29:
Ik heb een klein probleempje met de RC. Laatst vroeg Windows mij of firefox wel goed werkte, en of ik hem niet liever met admin privileges op wil starten. Naja dus ik kiezen van start in vervolg maar op met admin privileges.
Had ik beter niet kunnen doen, nu krijg ik elke keer zo'n confirmation window omhoog als ik FF opstartzelfde geld voor Winamp overigens
Windowstoets + F en dan kan je rechtsboven in dat invoerveld een filter toevoegen, zie screen.PaoloK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:34:
Volgende probleempje.

[ Voor 20% gewijzigd door JanW op 01-07-2009 13:18 ]
iets beter (geavanceerder) zoeken dan.PaoloK schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:34:
Volgende probleempje.
[ Voor 78% gewijzigd door alt-92 op 01-07-2009 13:16 ]
Ah ja, en dan de knop 'change settings for all users' drukken en dan het vinkje weghalenJanW schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:15:
[...]
Rechtermuisknop op de snelkoppeling > eigenschappen > tabblad Compatibiliteit en dan het vinkje bij "Dit programma als administrator uitvoeren" weghalen. Lijkt me tenminste, ik heb het nog niet meegemaakt hier.
Thx!
Over in het buitenland bestellen en licentietechnisch:
Ik vermoed dat MS ons wil vertellen dat het "niet geldig" zal zijn. Maar als ik een spel bestel mag ik toch ook weten of ik dat bij de lokale FRS doe, bij de goedkoopste internetwinkel in NL of een internetwinkel in het buitenland? Ik heb wel eens bij CDWOW.com besteld, gewoon omdat dat spel daar het goedkoopst was. En dat wil prima installeren.
Dus waarom zou dat bij Windows niet kunnen of mogen? Als ze nou een product hebben waar je gedwongen een nederlandse versie moet gebruiken dan is het wat anders misschien, maar ongeacht waar je Windows koopt krijg je min of meer hetzelfde schijfje in huis. Alleen de taal pas je aan, maar dat kan sowieso al (bij Ultimate). Dus waarom zou het MS uitmaken waar ik mijn DVD aanschaf? Of ik 'm nou koop in NL of in de USA, MS krijgt zijn geld wel. En of een brit 'm nou bestelt bij Amazon of ik, de winkel krijgt ook evengoed hetzelfde bedrag.
Dus ik snap niet waarom het een probleem zou zijn, maar denk toch dat ze er moeilijk over gaan doen.
Ik vermoed dat MS ons wil vertellen dat het "niet geldig" zal zijn. Maar als ik een spel bestel mag ik toch ook weten of ik dat bij de lokale FRS doe, bij de goedkoopste internetwinkel in NL of een internetwinkel in het buitenland? Ik heb wel eens bij CDWOW.com besteld, gewoon omdat dat spel daar het goedkoopst was. En dat wil prima installeren.
Dus waarom zou dat bij Windows niet kunnen of mogen? Als ze nou een product hebben waar je gedwongen een nederlandse versie moet gebruiken dan is het wat anders misschien, maar ongeacht waar je Windows koopt krijg je min of meer hetzelfde schijfje in huis. Alleen de taal pas je aan, maar dat kan sowieso al (bij Ultimate). Dus waarom zou het MS uitmaken waar ik mijn DVD aanschaf? Of ik 'm nou koop in NL of in de USA, MS krijgt zijn geld wel. En of een brit 'm nou bestelt bij Amazon of ik, de winkel krijgt ook evengoed hetzelfde bedrag.
Dus ik snap niet waarom het een probleem zou zijn, maar denk toch dat ze er moeilijk over gaan doen.
Het installeren zal ook zeker wel werken. Je PC zal echt niet weten dat hij in Nederland staat. Enige wat ze zouden kunnen blokkeren is een tijdzone beperking, maar dat schiet ook niet op en zie ik het nut niet van in.twiFight schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:27:
Over in het buitenland bestellen en licentietechnisch:
In principe kan het zo zijn dat de EULA per land anders is. Ik weet niet hoe het werkt als je hier in NL een Engelse versie in de winkel zou kopen. Krijg je dan echt een Nederlandse release met Engels erin. In dat geval zouden er andere wetten en regels aan het pakket kunnen hangen.
Vaak wordt er ook voorkomen dat je vanuit bijvoorbeeld Amerika koopt vanwege belastingen, toeslagen, andere release data en dergelijke (en men trekt graag Amerika voor, want daar komen veel dingen al eerder uit dan hier). Vandaar ook dat er diverse regio codes zijn voor DVD schijfjes.
Maar bij Windows 7 speelt eigenlijk ook nog het feit mee dat de niet EU versie hier illegaal zou zijn, want die bevat Internet Explorer en dat mag niet van Nellie.
Maar je hebt gelijk dat in principe niemand het je kan verbieden, maar bij software ga je akkoord met de EULA en daar kunnen dit soort limitatie in staan. Maar er is toch ook ooit een zaak geweest mbt OEM / Retail licenties. Daar werden OEM licenties gebruikt als Retail. Hoe is dat afgelopen eigenlijk, dat zou namelijk iets zeggen over de geldigheid van de EULA?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt het ontopic!
Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....
Houdt het ontopic!
Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....