[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 78.146 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
.Gertjan. schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:45:
[...]
Het installeren zal ook zeker wel werken. Je PC zal echt niet weten dat hij in Nederland staat. Enige wat ze zouden kunnen blokkeren is een tijdzone beperking, maar dat schiet ook niet op en zie ik het nut niet van in.
Dat weet ik, en ik vind het persoonlijk ook niet 'fout' van mezelf mits ik wel een engelse versie gekocht heb. Het zal wel wat op een studentenlicentie lijken. Wie deinstalleert na zijn studie nou zijn Windows om daarna een retail licentie te kopen omdat hij geen student meer is? Maar toch is het officieel niet toegestaan. Het is alleen zo jammer want ik wil juist graag MS steunen door legaal een versie aan te schaffen, maar door de actie niet in NL te houden voel ik mij een soort van bedonderd.
In principe kan het zo zijn dat de EULA per land anders is. Ik weet niet hoe het werkt als je hier in NL een Engelse versie in de winkel zou kopen. Krijg je dan echt een Nederlandse release met Engels erin. In dat geval zouden er andere wetten en regels aan het pakket kunnen hangen.
De EULA, goed punt. Ik lees 'm echter nooit door :p

Ik heb twee keer Windows legaal gekocht nu. 1 keer W-XP UK via Studielink. Dat is dus een gewone legale studentenlicentie met disk. Ik kreeg van Studielink een normale UK installdisk van XP (UK stond ook echt in de title van de CD, en op de CD label). Mijn laptop heeft Vista bij aankoop meegekregen. Ik had bij de optie bij het bestellen van de laptop de UK versie aangevinkt (heb windows liever in het engels). Bij aflevering en installatie van de laptop kreeg ik alsnog een installatie optie met de vraag of ik de Nederlandse versie wou installeren of de engelse. Dus ik vermoed dat je gewoon een normale code krijgt en de PC verkoopboer een install naar keuze meelevert (in het geval van mijn laptop zo'n aparte partitie met de install files er op). Ik denk dat als ik nu een duitse windows zou installeren dat mijn laptop code ook gewoon werkt. Lijkt me sterk dat er dan komt te staan "deze key is voor de duitse windows". Maar zeker weten doe ik dit niet.
Vaak wordt er ook voorkomen dat je vanuit bijvoorbeeld Amerika koopt vanwege belastingen, toeslagen, andere release data en dergelijke (en men trekt graag Amerika voor, want daar komen veel dingen al eerder uit dan hier). Vandaar ook dat er diverse regio codes zijn voor DVD schijfjes.

Maar bij Windows 7 speelt eigenlijk ook nog het feit mee dat de niet EU versie hier illegaal zou zijn, want die bevat Internet Explorer en dat mag niet van Nellie.
Officieel moet je ook gewoon belasting betalen als je uit america bestelt :p
En Neelie heeft nog niks gezegd over W7 E, dat is een stap van MS zelf, om alvast gezeik te voorkomen. Voor Neelie heeft dit echter vrij weinig waarde, die heeft de W7 E versie niet bevolen. Denk ook niet dat MS het veel boeit wat je in NL installeert. Het gaat er meer om dat Neelie niet bij MS gaat zeuren dat ze versies met IE erin verkopen in NL.

[ Voor 3% gewijzigd door twiFight op 01-07-2009 15:28 . Reden: verduidelijking van zinnen + typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap btw niet wat er zo interessant is aan licentietechsnisch legaal draaien. Als jij in UK koop, hebt je gelapt, en dus voor je gevoel ben jij legaal bezig, toch? Wat boeit het dan dat Ms vindt dat het niet klopt, lappen is lappen, en altijd nog veel beter dan illegale DVD leechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 21:54
Sjah, omdat als je licentietechnisch niet in orde bent je alsnog een boete kan krijgen als de BSA binnen komt. Anders zou iedereen ook wel de studentenversie van Office 2007 kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ja eens. Ik speel genoeg spellen die ik gekocht heb alsnog met DVD crack. Want ik heb geen zin om steeds DVD te wisselen of ze bloot te stellen aan beschadigingen. Maar volgens zo'n beetje elke spelletjesmaker ben ik dan wel illegaal aan het spelen. Tsja.. wat moet je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@anarchy: studentenversie kopen als je al verdienende dertiger bent, is moedwillig de boel tillen, een versie in de UK kopen waarover dit gaat is even wat anders.
En de BSA binnen? Thuis? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sjah schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:45:
Ik snap btw niet wat er zo interessant is aan licentietechsnisch legaal draaien. Als jij in UK koop, hebt je gelapt, en dus voor je gevoel ben jij legaal bezig, toch? Wat boeit het dan dat Ms vindt dat het niet klopt, lappen is lappen, en altijd nog veel beter dan illegale DVD leechen.
Juist. Als hij netjes activeert en je geen gezeik hebt met updates is het voor mij allemaal prima.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Sjah schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:52:
@anarchy: studentenversie kopen als je al verdienende dertiger bent, is moedwillig de boel tillen, een versie in de UK kopen waarover dit gaat is even wat anders.
En de BSA binnen? Thuis? :)
als je als verdienende dertiger de studenten versie van office koopt is daar geen enkel probleem mee.
de studenten versie is namelijk "home&student" wat inhoudt dat iedereen voor eigen gebruik de studentenversie mag gebruiken, zolang je er maar geen winst mee maakt. (dus de excel van de studentenversie mag niet gebruikt worden voor de boekhouding van het bedrijfje dat je net gestart hebt, maar wel om je eigen persoonlijke uitgaven bij te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Mijn vriendin heeft een Acer laptop met een ATI x1600 videokaart.

Ze gebruikt voor het dagelijkse werk een externe monitor welke is aangesloten op de VGA poort. Wanneer deze aangesloten is voordat de laptop aangezet wordt, switched Windows 7 het beeld netjes over naar de externe monitor. Echter, wanneer ik de VGA kabel van de monitor tijdens Windows er af haal switched hij niet terug naar het laptop scherm. Dit werkte in XP/Vista perfect.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

* Nieuwste build (ben begonnen met 7100 en zit nu inmiddels op 7260)
* Diverse ATI drivers geprobeerd, waaronder ATI CCC
* Driver gemod met Mobility Driver Modder
* Acer Launcher geinstalleerd om te kijken of ik de FN+F5 knop werkend kreeg

Niks helpt helaas.... momenteel draai ik weer met de stock x1600 driver die in Windows 7 zit.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

@damster_mark: Windows + p . Dan krijg je een schermpje waarin je kan kiezen welke monitor je wilt gebruiken, en hoe (uitbreiden of dupliceren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 13:36
Toch ben ik van mening dat je geen licentie hoeft te kopen die niet geldig blijkt te zijn. Dan kan je toch net zo goed geen licentie kopen? Je koopt toch juist een licentie omdat je legaal bezig wilt zijn?
Je kan nu ook illegaal Vista draaien zonder problemen met updaten e.d.

Maar goed ik koop ook regelmatig wii spellen in de uk en daar betaal je dan toch ook voor. Kan me niet voorstellen hoe ms dit zou kunnen tegengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damster_mark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-02 16:18
Anoniem: 221425 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:54:
@damster_mark: Windows + p . Dan krijg je een schermpje waarin je kan kiezen welke monitor je wilt gebruiken, en hoe (uitbreiden of dupliceren).
Probleem is dat wanneer ik de VGA kabel van de laptop af trek ik niks mee zie, en dus met de Windows +P toets ook niet kan uithalen... aangezien je daar nog moet kiezen voor een modus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

damster_mark schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:03:
[...]

Probleem is dat wanneer ik de VGA kabel van de laptop af trek ik niks mee zie, en dus met de Windows +P toets ook niet kan uithalen... aangezien je daar nog moet kiezen voor een modus..
Je kan het ook doen vòòr je de VGA kabel eruit trekt 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 01-07-2009 17:43 . Reden: trema's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb al diverse drivers geprobeerd maar ik krijg het niet aan de gang; de SD/MNC Cardreader in m'n notebook. Het gaat om een MSI Megabook S260 en de reader is van Ricoh (althans totzover kwam ik).

'H:\ is not accessible.
Access is denied.
damster_mark schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:45:
[...]
Echter, wanneer ik de VGA kabel van de monitor tijdens Windows er af haal switched hij niet terug naar het laptop scherm. Dit werkte in XP/Vista perfect.

Dingen die ik al geprobeerd heb:

* Nieuwste build (ben begonnen met 7100 en zit nu inmiddels op 7260)
* Diverse ATI drivers geprobeerd, waaronder ATI CCC
* Driver gemod met Mobility Driver Modder
* Acer Launcher geinstalleerd om te kijken of ik de FN+F5 knop werkend kreeg

Niks helpt helaas.... momenteel draai ik weer met de stock x1600 driver die in Windows 7 zit.

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Bovenstaand probleem heb ik ook ondervonden aangezien m'n lappie 90% aan een beeldscherm hangt. Doch moest ik laatste dagen met 'm op pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 10:31
ik snap deze licentie discussie niet helemaal. begrijp ik het nou goed, zodra je jouw windowslaptop in het buitenland gebruikt ben je 'illegaal' bezig? (laptop mee op vakantie / werken in buitenland en dan thuiswerken). lijkt mij dat een licentie overal legaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

C-BAS33 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:03:
ik snap deze licentie discussie niet helemaal. begrijp ik het nou goed, zodra je jouw windowslaptop in het buitenland gebruikt ben je 'illegaal' bezig?
Zullen we maar niet nog vreemdere scenario's gaan bedenken? :)
Het gaat erom dat de versie die mensen blijkbaar willen hebben (nog) niet in Nederland te koop is, en daarom willen ze die uit het buitenland halen.

Kan toch? Niks vreemds aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:41
zolang het binnen de EU is is het toch vrije handel van goederen en verkeer?

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
hoe kan je zien hoe lang je key nog geldig is in windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:17
System properties aanklikken als je in 'Computer' zit toch?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Nu online
Barleone schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:53:
System properties aanklikken als je in 'Computer' zit toch?
ik bedoel waar je kan zien over hoeveel dagen windows verlopen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Egbert Jan schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 01:10:
[...]

ik bedoel waar je kan zien over hoeveel dagen windows verlopen is
start -> run -> winver

of winkey + r -> winver

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

ik heb n probleempje met de diskmanagement.
win 7 x64 versie 7232.
ik heb 3 identieke drives, die ik graag als C, D en E wil hebben.
nu staan ze als C, D en F, en de DVD drive als E. (liefst wil ik F --> D en D --> E en dan de dvddrive --> F maar dat doet dr ff niet toe.)

nu het probleem, in n explorer venster ziet het dr gewoon normaal uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/drives1.png
echter in disk management heeft drive F (disk 1) geen entry, en staat dr in de onderste helft ook geen drive letter of niets bij.
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/drives2.png
als ik rechtsklikken --> change drive letter and paths kies, krijg ik n foutmelding.
Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/drives3.png
F5 (= refresh task, maar voor de zekerheid ook apart op die knop gedrukt), rebooten, zelfs windows opnieuw installeren mag niet baten.

[edit:] zelfs met diskpart in een admin cmd venster kom ik geen stap verder, ik kan alle drives andere letters geven behalve drive 1 volume 1 (aka F:\)

[ Voor 7% gewijzigd door AlexanderB op 02-07-2009 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264469

nogal raar, vista is nog niet perfect in orde en ze zijn al met een andere os bezig, maar goed, technologie é:p ben er toch wel benieuwd achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Maar dat was toch ook de vraag van diegene die erover begon? Of dat een engelse licentie wel hier gebruikt mag worden? Vervolgens kwamen er allerlei antwoorden alsof het een hele domme vraag was. En vervolgens komen er (waaronder ik met de Studentenversie) allerlei voorbeelden waarom het een probleem zou KUNNEN zijn... Maar als je een Roemeense licentie mag kopen en gebruiken dan is dat toch prima. Dan heeft diegene die deze vraag stelde nu z'n antwoord.

De RC (build 7100) heeft nog wel z'n foutjes erin zitten. Ik RDP gisteren naar een Win7 machine en vanochtend ging ik fysiek achter diezelfde Win7 machine zitten. Al m'n icoontjes waren anders geworden. Het icoon voor IE8 leek een icoon geworden voor een contact persoon, Het FileExplorer icoon was weer iets heel anders.

Thuis heb ik een monitor en een TV aangesloten. Als ik nu m'n monitor aanzet, krijg ik geen beeld totdat ik ook de TV op HDMI-1 heb geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:20
Assuming that you are located in United Kingdom and your friend has pre-ordered Windows 7 from United Kingdom, he can transfer the license to you. For more information, please e-mail them at: {knip}.

I hope the information provided is helpful.

Thank you,

Tyrell
Nu was de titel van de mail toch echt "Use in Netherlands"

Nog maar een mailtje sturen naar {knip} ;)?

[edit/update] Het opgegeven mail adres bounced meteen terug.... wat een bende bij customer support van die lui zeg..... Ik geloof het wel... 99 pond it is.

[ Voor 16% gewijzigd door Ronald op 02-07-2009 09:45 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Anoniem: 264469 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 07:50:
nogal raar, vista is nog niet perfect in orde en ze zijn al met een andere os bezig, maar goed, technologie é:p ben er toch wel benieuwd achter
Zal ik je dan nog een geheim verklappen: ze zijn al begonnen met Windows 8!!!

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelmervos schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:59:
[...]

Zal ik je dan nog een geheim verklappen: ze zijn al begonnen met Windows 8!!!
Neej....je meeeent he :+ hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 10:58
Ik zit nu een beetje met de memory management van Windows 7. Ik heb nu de volgende situatie:

4GB installed
1 virtual machine met 2GB allocated

Beschikbare geheugen op host als VM draait: minstens 700MB

Bij resource monitor staat dat er 0 free memory beschikbaar is (dat is de memory management van W7). Verder staat dat de beschikbare 700MB geheugen standby is (cache voor apps denk ik).

Als ik nu een VM van 500MB opstart had ik graag gezien dat die 700MB gebruikt worden en dan zou 200MB over blijven voor de host OS. Dat doet W7 echter niet. Die houdt vast aan die 700 MB standby (of iets minder) en zo begint het systeem te swappen als een gek en worden zowel de host als de VMs onbruikbaar.

Geheugen is er dus genoeg voor alle instanties (host wordt enkel gebruikt om de VM op te starten, 1 GB voor de host is dus genoeg, meestal zit de host daar onder). Toch wil het systeem het geheugen niet goed alloceren. Weet iemand of ik een instelling ergens kan doen zodat windows die standby memory niet zo groot houdt en beschikbaar stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

oke, gefixed, alle data van drive f op drive d gedumpt, toen voume verwijderd van f, opnieuw aangemaakt, drive letters omgewisseld naar gewenste volgorde, en het werkt weer :)
blijkbaar iets fout gegaan met de 1e keer formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
Anoniem: 296288 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:20:
Ik heb zojuist een Technet Plus abonnement aangeschaft, weet iemand of je daar de RTM versie al eerder kan downloaden dan 22 oktober?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goldme schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:56:
Ik zit nu een beetje met de memory management van Windows 7. Ik heb nu de volgende situatie:

4GB installed
1 virtual machine met 2GB allocated
[...]
Toch wil het systeem het geheugen niet goed alloceren. Weet iemand of ik een instelling ergens kan doen zodat windows die standby memory niet zo groot houdt en beschikbaar stelt?
Je beseft toch wel dat je met die ene 2GB je hele Userspace aan geheugen al opgesoupeerd hebt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
Oh :+

Na het RTM gaan van Windows7 is de verwachting dat deze binnen een paar weken te downloaden is via Technet en MSDN.
Aangezien de RTM momenteel al gebouwd wordt (gisteren is er een RTM build uitgelekt), zal deze waarschijnlijk over niet al te lange tijd op Technet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om even een vergelijk te geven met Vista op Technet subscription:
en_windows_vista_business_x86_DVD Date Posted (UTC): 12/8/2006 6:40:21 PM
8 December 2006 dus.

Kans dat ook Win7 iets eerder op TN staat dan dat je 'm hier in de winkel kan krijgen is redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

alt-92 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:03:
Om even een vergelijk te geven met Vista op Technet subscription:

[...]

8 December 2006 dus.

Kans dat ook Win7 iets eerder op TN staat dan dat je 'm hier in de winkel kan krijgen is redelijk goed.
Woei, dan kan ik ook één van de eersten zijn die de legale RTM van W7 heeft 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
Anoniem: 206724 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:13:
[...]

Woei, dan kan ik ook één van de eersten zijn die de legale RTM van W7 heeft 8) .
Om te testen ja. Je mag met je Technet abo alle software voor test doeleinden downloaden. Niet om te gebruiken als vervanger van een normaal aangekochte licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 206724 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:13:
[...]

Dacht je maar, msdn users zijn de eerste 8)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-05 10:58
alt-92 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:50:
[...]

Je beseft toch wel dat je met die ene 2GB je hele Userspace aan geheugen al opgesoupeerd hebt?
Betekent dit dat als VMWare om meer geheugen vraagt (voor het hosten van een tweede VM) dat die memory op de swap wordt toegwezen?

Maar het verklaart idd iets meer.

Ik draai overigens wel de 64bit versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb net Windows 7 geïnstalleerd en er staat bij apparaatbeheer geen enkel vraagteken of uitroepteken terwijl ik geen enkele driver heb geïnstalleerd. zijn de drivers van Windows goed genoeg om kan ik beter van de fabrikant gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Weet niet ofdat hij hier al is geweest.
Vergelijking tussen Windows 7, XP SP3 Vista SP1 en Vista SP2.
http://www.techzine.nl/reviews/627/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
feep schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:47:
Ik heb net Windows 7 geïnstalleerd en er staat bij apparaatbeheer geen enkel vraagteken of uitroepteken terwijl ik geen enkele driver heb geïnstalleerd. zijn de drivers van Windows goed genoeg om kan ik beter van de fabrikant gebruiken?
Als er betere drivers zijn worden ze via Windows Update geïnstalleerd.
Al zijn vaak de drivers van de fabrikanten meer up to date.
De vraag is of je de moeite wil doen om dat allemaal te gaan achterhalen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abusimbal schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:02:
Weet niet ofdat hij hier al is geweest.
Vergelijking tussen Windows 7, XP SP3 Vista SP1 en Vista SP2.
http://www.techzine.nl/reviews/627/1
Opvallend: Vista sp2 nogal eens langzamer dan sp1.

Verder het systeem maakt ook wel uit. Op hun p4 is de boottijd van 7 even snel als Xp, en Xp is zelfs stuk sneller met afsluiten. Nou ik heb destijds met Beta zitten klokken op een Athlon x2 5200, wel wat sneller, en daar won 7 dik,v ooral met booten (en ik heb meegeteld wanneer alle proggies inde systray zijn opgestart, daar maakt 7 gehakt van xp). Verder is Xp still going strong, draai het zelf ook nog, op deze manier valt het niet uit te roeien... >:) :) ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 02-07-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Pre oder FAQ's
http://windows7center.com/news/windows-7-preorder-faq/

En een uitgebreidere vergelijking tussen de versies.
Afbeeldingslocatie: http://windows7center.com/wp-content/uploads/2009/07/skucomparison.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-05 00:09
Windows 7 mogelijk ook te koop in 'gezinsverpakking'
De titel is misschien niet spannend, maar wat ik erin lees is leuker.
Bovendien is de volledige retailversie van Windows 7 in elk geval tot het eind van het jaar voor de prijs van een upgrade-editie te krijgen.
Zou dit voor veel mensen de doorslag zijn om het nu toch voor het einde van het jaar te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sjah schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 21:16:

Verder het systeem maakt ook wel uit. Op hun p4 is de boottijd van 7 even snel als Xp, en Xp is zelfs stuk sneller met afsluiten.
Mja. Dat soort vergelijkingen :)
Moet je voor de gein eens Windows 98SE in een VM stoppen op een recente processor en met 512MB ram (meer mag ook, maar dan moet je gaan tweaken).
Over snel gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Nu online
Ik heb sins kort windows 7 build 7264 op mijn computer staan. Werkt veder prima. Alleen als ik de pc een tijdje aan laat staan en dan weer naar een internet site ga in internet explorer dan is de verbinding weg.De internet verbinding is overal weg. Windwos geeft nog steeds aan dat mijn pc verbonden is met het netwerk. Weet iemand hier iets op.

[ Voor 5% gewijzigd door Egbert Jan op 03-07-2009 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik vroeg me af hoe groot jullie de kans achten dat die 16GB RAM limiet van W7 Home Pro opgeheven wordt. Dat ze de limiet er nu in hebben, a la, dat volg ik wel. Maar stel dat over 4 jaar 16GB RAM of 32GB spotgoedkoop is en heel normaal wordt, dan kunnen ze toch niet droog blijven vasthouden aan die limiet? Ik verwacht zelf niet meer dan 16GB te hebben voor ik W9 ga kopen, ik denk dat ik tegen die tijd waarschijnlijk net 16GB heb en evt nog wel een tijdje door kan, maar mocht het in RAM-land snel lopen dan hoop ik toch echt dat ze die limiet even een latje hoger leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
twiFight schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 08:46:
Ik vroeg me af hoe groot jullie de kans achten dat die 16GB RAM limiet van W7 Home Pro opgeheven wordt. Dat ze de limiet er nu in hebben, a la, dat volg ik wel. Maar stel dat over 4 jaar 16GB RAM of 32GB spotgoedkoop is en heel normaal wordt, dan kunnen ze toch niet droog blijven vasthouden aan die limiet? Ik verwacht zelf niet meer dan 16GB te hebben voor ik W9 ga kopen, ik denk dat ik tegen die tijd waarschijnlijk net 16GB heb en evt nog wel een tijdje door kan, maar mocht het in RAM-land snel lopen dan hoop ik toch echt dat ze die limiet even een latje hoger leggen.
0%; en als het wel gebeurd eet ik die kiwischillen ook op die ik net heb laten liggen...

Microsoft heeft nog nooooooit een geheugenlimiet losgelaten in een 'cripple' versie van het OS voor zover ik weet.

Hoe zat het ook alweer met Moore's law? 1.5x per jaar ofzo? Ik zou nu MINIMAAL 4GB plaatsen, maar zeker 8 (voor ca 120 euro atm). dan zou je met 2 jaar al op 16 zitten, 4 jaar over die 32 heen voor dezelfde 120 euro. Ik ga lekker Prof halen via UK pre-order, en dan heb ik nergens last van...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Lijkt me logisch:

Als 32GB common wordt, dan zullen common Windows versies (die nu nog een 16GB grens hebben) datgaan ondersteunen. En dat zal dan vast via een Service Pack aangepast worden.

Dat het redelijk eenvousig kan, blijkt al: Duurdere Windows 7 versies kunnen het nu al.
Dus wellicht dat er zelfs een (non-MS) patch / crack komt die dat mogelijk maakt, als er veel vraag naar is.

Op het moment lijkt 16GB mij iig nog ruim voldoende...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Mja ik denk dat zodra 64-bit wat meer inburgert en ook applicaties en zelfs spellen 64 bit worden en meer dan 2GB geheugen per stuk gaan gebruiken dat het rap zal gaan met RAM. Nu is 4GB volgens mij al aardig standaard in winkel PCs. Dus dan zit je wel snel aan die 16GB.

Ik vermoed dat het niet zo heel veel meer moeite is dan "wat dll files aanpassen", even kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Na veel zoeken nog niks over tegen gekomen, de search gaf ook niks in dit topic, maar 7 wil geen jpg thumbnails weergeven. Heb geen idee waar dat vandaan komt, maar krijg t ook niet aan, en das wat minder.
Maakt niet uit welk formaat thumbnail ik pak, geen van allen geeft beeld.
Iemand een slim idee?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Egbert Jan schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 01:19:
Ik heb sins kort windows 7 build 7264 op mijn computer staan. Werkt veder prima. Alleen als ik de pc een tijdje aan laat staan en dan weer naar een internet site ga in internet explorer dan is de verbinding weg.De internet verbinding is overal weg. Windwos geeft nog steeds aan dat mijn pc verbonden is met het netwerk. Weet iemand hier iets op.
Ik kan het je niet vertellen. Ik draai ook Build 7264 (Nederlands) en als ik na een uurtje ofzo weer aan de slag ga, heb ik gewoon nog verbinding met Internet. Hier met draad dan. Bij jou draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:21
Ik geloof niet dat we over die 16gb zullen gaan kwa geheugenverbruik, dat je het in je pc kan zetten voor een redelijke prijs geloof ik wel, maar je bent nu al een knappe jongen als je de 4gb aantikt: moet je aardig wat voor open hebben staan of flink aan het videobewerken/fotobewerken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
savale schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:41:
Ik geloof niet dat we over die 16gb zullen gaan kwa geheugenverbruik, ...
Geheugengebruik mag ik hopen! Anders ben ik na 2 uur al mijn RAM kwijt ;)

Opzich kan ik het wel met je eens zijn, maar als iemand 2GB RAM gebruikt wil je toch liever 4GB er in hebben, want met maar 2GB er in zit je dan in principe al over je limiet, en dus heb je een bottleneck. Dus dat mensen er -mogelijk- al snel meer dan 16GB RAM in willen hebben is best aanwezig. En als spellen snel 64 bit gaan, zoals bv Elemental, dan zou het performance-wise heel fijn zijn als alle textures van een map/spel alvast geladen worden in de achtergrond, zodat je bijna geen slowdowns hebt omdat data bijgeladen moet worden. Allemaal toekomstmuziek natuurlijk, maar goed een paar jaar geleden vond ik 256MB ook meer dan zat voor Windows XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 09:49
Ik heb net antwoord gehad van de Microsoft Store. Het is niet tegen tegen de licentie om een Amerikaanse pre-orderlicentie in Nederland te gebruiken. Je moet wel een Amerikaans adres hebben, dus je zou een Amerikaanse vriend(in) als postbus kunnen gebruiken. Maar je kunt ook bij Microsoft voor de download-versie kiezen lijkt me, dan maakt het adres dat je invoert niet meer uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

savale schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:41:
Ik geloof niet dat we over die 16gb zullen gaan kwa geheugenverbruik, dat je het in je pc kan zetten voor een redelijke prijs geloof ik wel, maar je bent nu al een knappe jongen als je de 4gb aantikt: moet je aardig wat voor open hebben staan of flink aan het videobewerken/fotobewerken zijn.
Dat zei bill gates ook over 16mb ;)

Even iets anders, ik heb nu dus net Windows 7 geïnstalleerd en ik werk altijd met dual screens. Nu krijg ik het gewoon niet voor elkaar om een goede Windows 7 taskbar op me tweede scherm te krijgen. Ultramon werkt wel maar dan heb ik een hele gare Windows Vista bar. Iemand een idee dat ik op me 2de scherm ook gewoon een goede taskbar heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-04 21:57
EDIT schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 15:52:
[...]

Oh :+

Na het RTM gaan van Windows7 is de verwachting dat deze binnen een paar weken te downloaden is via Technet en MSDN.
Aangezien de RTM momenteel al gebouwd wordt (gisteren is er een RTM build uitgelekt), zal deze waarschijnlijk over niet al te lange tijd op Technet verschijnen.
Je hebt helemaal gelijk, excuses. De verwachting is dat op 13 juli (of iets daarna) de RTM build verschijnt op Technet en MSDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

alt-92 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 23:27:
[...]

Mja. Dat soort vergelijkingen :)
Moet je voor de gein eens Windows 98SE in een VM stoppen op een recente processor en met 512MB ram (meer mag ook, maar dan moet je gaan tweaken).
Over snel gesproken.
Heeft een van mijn klasgenoten eens met Windows 95 gedaan...
Binnen 5min geïnstalleerd en klaar voor gebruik 8)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20630

Brummetje schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 10:56:
[...]

Even iets anders, ik heb nu dus net Windows 7 geïnstalleerd en ik werk altijd met dual screens. Nu krijg ik het gewoon niet voor elkaar om een goede Windows 7 taskbar op me tweede scherm te krijgen. Ultramon werkt wel maar dan heb ik een hele gare Windows Vista bar. Iemand een idee dat ik op me 2de scherm ook gewoon een goede taskbar heb ?
heb je DisplayFusion ( http://www.binaryfortress.com/displayfusion/ ) al eens geprobeerd? Doet het prima (bij mij) onder 7even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat zei bill gates ook over 16mb 640kb ;)
Kleine aanpassing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190494

[...]

Klopt, UltraMon is nog niet goed werkend onder Win7.
DisplayFusion Pro daar in tegen werkt prima onder Win7, ook de taakbalk op de 2de monitor wordt goed (in Aero) weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe het dan goed, het was 4mb, toch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:21:
[...]

Doe het dan goed, het was 4mb, toch...?
Dit was de letterlijke quote van Bill Gates:
640K ought to be enough for anybody.
(ervanuitgaande dat we het over die quote hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Anoniem: 190494 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:13:
[...]

Klopt, UltraMon is nog niet goed werkend onder Win7.
DisplayFusion Pro daar in tegen werkt prima onder Win7, ook de taakbalk op de 2de monitor wordt goed (in Aero) weergegeven.
Super werkt idd!
anandus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:22:
[...]

[...]

Ah ja was idd nog minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Open deur: energy besparing van de NIC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

Draai sinds kort build 7264 en heb het idee dat ze de biometrische devices uit het configuratiescherm hebben gehaald. In de vorige build kon ik daar mijn fingerprint-reader instellen, maar dat kan ik nu niet meer terug vinden... Kan iemand dit bevestigen of zie ik iets over het hoofd?

Btw, geheugenverbruik is wel super. Na een clean install wordt er iets meer dan 600 MB verbruikt in idle stand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

Heb je toevallig de free versie van AVG virusscan en de free versie van Zonealarm firewall geinstalleerd staan? Die combinatie zorgde bij mij onder Vista er ook voor dat na verloop van tijd dat de pc aan stond de verbinding wegviel (via een bedraad netwerk).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 61921 op 03-07-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
anandus schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:22:
[...]

[...]

Bill gates heeft dit nooit gezegd, dat is alleen een uit de hand gelopen gerucht.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Nu online
Ik heb bedraad internet
Anoniem: 300 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 09:53:
[...]

Ik kan het je niet vertellen. Ik draai ook Build 7264 (Nederlands) en als ik na een uurtje ofzo weer aan de slag ga, heb ik gewoon nog verbinding met Internet. Hier met draad dan. Bij jou draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Nu online
Die heb ik niet geinstaleerd
Anoniem: 61921 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:39:
[...]

Heb je toevallig de free versie van AVG virusscan en de free versie van Zonealarm firewall geinstalleerd staan? Die combinatie zorgde bij mij onder Vista er ook voor dat na verloop van tijd dat de pc aan stond de verbinding wegviel (via een bedraad netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovenquoten roelt niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Egbert Jan schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:20:
[...]
Die heb ik niet geinstaleerd
Heb je al in het logboek van Windows gekeken of die daar misschien wat aangeeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100904

Anoniem: 100904 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:45:
Draai sinds kort build 7264 en heb het idee dat ze de biometrische devices uit het configuratiescherm hebben gehaald. In de vorige build kon ik daar mijn fingerprint-reader instellen, maar dat kan ik nu niet meer terug vinden... Kan iemand dit bevestigen of zie ik iets over het hoofd?

Btw, geheugenverbruik is wel super. Na een clean install wordt er iets meer dan 600 MB verbruikt in idle stand :)
Nevermind, was een probleem met de drivers. Werkt nu weer gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert Jan
  • Nu online
Brummetje schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 15:52:
[...]

Heb je al in het logboek van Windows gekeken of die daar misschien wat aangeeft ?
Hoe kan je in het logboek kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:53

QinX

Shai-Hulud

QinX schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 08:24:
Ik heb net Windows 7 RC 64bit geinstalleerd en meteen loop ik tegen een probleem aan, ik kan geen 2e werkbalk toevoegen aan mijn bureaublad. Op vista en XP had ik altijd een mapje op mijn schijf staan met de naam Werkbalk, deze deed ik altijd bovenaan mijn bureaublad zetten zodat ik een overzicht had van belangrijke informatie, ik deed ik hierin al mijn snelstart snelkoppeling zodat ik onder meer ruimte had.

Weet iemand of het mogelijk is die werkbalk weer te krijgen of is dat eruit geschopt?
Ik vroeg me af of iemand inmiddels een antwoord hierop heeft, want ik ga bijna terug overstappen naar Vista omdat ik mijn vaste programma's gewoon niet snel kan openen.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Egbert Jan schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:32:
[...]

Hoe kan je in het logboek kijken
Rechter muis op deze computer > manage > event viewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Iemand nog een idee voor de missende jpg thumbnails? Redelijk onhandig als je je foto's aan het uitzoeken bent :P
Krijg ze op geen enkel formaat aan....

Probleem opgelost, dacht dat de thumbnails bij instellingen alleen voor de startbalk was, is dus niet zo, nu alleen nog klieren om de .psd's zichtbaar te maken met thumbs

[ Voor 36% gewijzigd door RZor op 03-07-2009 17:39 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
QinX schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:35:
[...]

Ik vroeg me af of iemand inmiddels een antwoord hierop heeft, want ik ga bijna terug overstappen naar Vista omdat ik mijn vaste programma's gewoon niet snel kan openen.
Lieve QinX, Windows 7 heeft een nieuwe feature, die heet pin to taskbar, waarmee je van je taskbar een combinatie van quicklaunch en taakbalk maakt. Daarmee kan je je vaste programma's dus prima snel openen.
dit kan er bijvoorbeeld zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://blog.ramondejesus.nl/wp-content/uploads/2009/06/taskbar2.png
ik besef me dat het anders werkt dan wat jij gewend bent maar geef het ff tijd, want het werkt perfect!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

💩

Ramon schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:42:
[...]

Lieve QinX, Windows 7 heeft een nieuwe feature, die heet pin to taskbar, waarmee je van je taskbar een combinatie van quicklaunch en taakbalk maakt. Daarmee kan je je vaste programma's dus prima snel openen.
[afbeelding]
ik besef me dat het anders werkt dan wat jij gewend bent maar geef het ff tijd, want het werkt perfect!
rare vraag misschien maar waarom heeft jouw taskbar veel meer gloss dan de mijne? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Je kan de hoeveelheid transparantie aanpassen dacht ik.
Daardoor ziet ie er anders uit.

[ Voor 23% gewijzigd door EDIT op 03-07-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Ramon schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:42:
[...]

[afbeelding]
Ik gebruik dit zelf ook, maar als ik 20 programma's veel gebruik wil ik die niet allemaal vast pinnen. sommige wil ik alleen zien als ik ze ook echt gebruik.
De enige dingen die ik echt wil vast pinnen zijn Google Chrome, Outlook en Left 4 Dead.
Programma's zoals itunes, MSN, CS 1.6, Grabit, FTD etc. die ik niet altijd open heb staan wil ik dan ook niet vast pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-04 09:43
QinX schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:21:
[...]

Ik gebruik dit zelf ook, maar als ik 20 programma's veel gebruik wil ik die niet allemaal vast pinnen. sommige wil ik alleen zien als ik ze ook echt gebruik.
De enige dingen die ik echt wil vast pinnen zijn Google Chrome, Outlook en Left 4 Dead.
Programma's zoals itunes, MSN, CS 1.6, Grabit, FTD etc. die ik niet altijd open heb staan wil ik dan ook niet vast pinnen.
Teveel vast pinnen maakt het niet overzichtelijker. Ik heb maar 3 dingen vastgepinned: chrome, windows live mail en live messnger.

Voor de rest gebruik ik de recent gebruikte programma's lijst (linker helft van het startmenu). Daar komen toch automatisch de meest gebruikte programma's terecht. Dit gebruikte ik al vanaf XP op deze manier. Heb gewoon het aantal verhoogd naar 15 applicatie, zodat ik een lijst met een acceptabele lengte hier heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mail en internet pin ik niet eens maar zet ik gewoon bovenin het start menu.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online

Ilya

💩

QinX schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:21:
[...]

Zulke programma's hoef je toch niet in 1 klik te kunnen openen? Of anders gebruik je gewoon een dock. Wil je serieus terug naar Vista om zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En anders windows toets en direct gaan typen. Dus windows toets + fire voor firefox of windows toets + prot voor Prototype.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
QinX schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:35:
[...]

ik snap niet wat je bedoelt?

dit kan nog steeds:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2j289l5.jpg

en ik kan er ook 2 aanzetten.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-05 05:24

Appie

F1RST Racing

Mr.Nobody schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:20:
[...]

dit kan nog steeds:

[afbeelding]

Precies.

Maak een folder aan en plaats daarin je snelkoppelingen en voeg deze toe aan de taskbar volgens de door Mr.Nobody beschreven manier (new toolbar - en redirect deze naar je map met snelkoppelingen).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik kan nl ook niet wennen :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
ik heb dit topic al doorgespit, maar kon het zo 123 niet vinden... kan ik Win7 ook installeren via deamontools? dit ivm het ontbreken van een dvd speler/brander, of kan ik de iso uitpakken op de hdd en hem vanuit de hdd starten? (vanuit xp)

ik wil hem gaan draaien op een VHD naast XP

[ Voor 8% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 03-07-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:52
Dat gaat niet werken...

Heb je toevallig geen grote USB stick?

http://www.elmajdal.net/W...s_7_From_a_USB_Stick.aspx

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
had er 1 ja, maar die is "verdwenen"
maar goed, dan houdt het even op, ik ga wel een sticky kopen van het weekend. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX

QinX

Shai-Hulud

Mr.Nobody schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:20:
[...]

dit kan nog steeds:

[afbeelding]

Komt in de buurt, maar ik bedoel die 2 losse, dus in onderin en 1 bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 20:00
doctormetal schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:28:
[...]

Teveel vast pinnen maakt het niet overzichtelijker. Ik heb maar 3 dingen vastgepinned: chrome, windows live mail en live messnger.

Voor de rest gebruik ik de recent gebruikte programma's lijst (linker helft van het startmenu). Daar komen toch automatisch de meest gebruikte programma's terecht. Dit gebruikte ik al vanaf XP op deze manier. Heb gewoon het aantal verhoogd naar 15 applicatie, zodat ik een lijst met een acceptabele lengte hier heb..
R-Click op je taskbar -> Properties -> use Small icons. Creëert meer ruimte met dezelfde icoontjes
Ilya schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:46:
[...]
rare vraag misschien maar waarom heeft jouw taskbar veel meer gloss dan de mijne? :+
Als je goed spiekt zit er ook iets achter zijn taskbar waardoor het lijkt dat hij meer gloss heeft maar het is niet zo :) en met transparancy instellingen kan je ook nog ietsje klooien, maar het meeste komt doordat er iets achter zit, wallpaper kan ook misschien.. dno..

--------------------------------------------------

Vandaag voor de grap maar weer eens een 3dmark vantage vergelijking gedaan tussen Win7 en Vista SP2, dit doe ik al sinds RC1 maar nooit eigenlijk een positief resultaat gezien.. tot nu! bij de laatste gelekte build (7264) behaal ik een hogere score in Win7 dan Vista!
Namelijk:
Vista: P13775
W7: P13997
Niet spectaculair te noemen maar voor de eerste keer is de score hoger voor mij dan in vista O+

Wie weet met drivertjes wordt het nóg beter!

[ Voor 4% gewijzigd door joon op 04-07-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300

Anoniem: 20630 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 12:08:
[...]

heb je DisplayFusion ( http://www.binaryfortress.com/displayfusion/ ) al eens geprobeerd? Doet het prima (bij mij) onder 7even.
Dank je wel voor de tip. Dit werkt inderdaad uitstekend! UltraMon is naar de kliko verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:59:
ik heb dit topic al doorgespit, maar kon het zo 123 niet vinden... kan ik Win7 ook installeren via deamontools? dit ivm het ontbreken van een dvd speler/brander, of kan ik de iso uitpakken op de hdd en hem vanuit de hdd starten? (vanuit xp)

ik wil hem gaan draaien op een VHD naast XP
VHD als in VirtualPC? Dan kun je de ISO toch gewoon mounten en dan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 21:40

Remi

Moo!

Ik loop tegen een irritant probleempje aan met Windows 7. Sinds een paar dagen gebruik ik alleen nog maar een headset ipv speakers en dit valt niet in te stellen in windows 7 aangezien ik daar alleen kan kiezen voor 2.0/2.1. Dit is behoorlijk vervelend omdat het Creative sound panel deze instelling overneemt terwijl ik deze graag op headphone setting wil hebben.
Ik gebruik de 64bit RC uitvoering icm de laatste drivers van creative. Via google en tweakers vind ik niks terug over dit probleem, hebben jullie eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Remi schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:41:
Ik loop tegen een irritant probleempje aan met Windows 7. Sinds een paar dagen gebruik ik alleen nog maar een headset ipv speakers en dit valt niet in te stellen in windows 7 aangezien ik daar alleen kan kiezen voor 2.0/2.1. Dit is behoorlijk vervelend omdat het Creative sound panel deze instelling overneemt terwijl ik deze graag op headphone setting wil hebben.
Ik gebruik de 64bit RC uitvoering icm de laatste drivers van creative. Via google en tweakers vind ik niks terug over dit probleem, hebben jullie eventueel een oplossing?
wat valt niet in te stellen? Je kan hier toch gewoon je headset als default aangeven?
Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/sound-audio/10024d1241751362-no-hdmi-audio-out-windows-7-sound.png

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 21:40

Remi

Moo!

Mijn probleem is dat het Creative sound panel bij elke reboot de settings overneemt van de windows 7 settings. Zet ik deze laatste op 2.0/2.1 channel dan zal creative hier ook op staan, hetzelfde met 5.1 enz enz. Windows 7 kent geen headphones instelling waardoor hij na elke reboot op 2.0/2.1 staat, dan moet ik handmatig in de creative settings het weer aanpassen naar headphones.
En ja... er zit daadwerkelijk verschil tussen 2.0 en headphones bij de creative settings. Anders zou het ook geen probleem zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online

Ilya

💩

Remi schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 12:46:
Mijn probleem is dat het Creative sound panel bij elke reboot de settings overneemt van de windows 7 settings. Zet ik deze laatste op 2.0/2.1 channel dan zal creative hier ook op staan, hetzelfde met 5.1 enz enz. Windows 7 kent geen headphones instelling waardoor hij na elke reboot op 2.0/2.1 staat, dan moet ik handmatig in de creative settings het weer aanpassen naar headphones.
En ja... er zit daadwerkelijk verschil tussen 2.0 en headphones bij de creative settings. Anders zou het ook geen probleem zijn. :)
Je hoeft toch niet verplicht dat sound panel te gebruiken of wel? Ik heb een Audigy SE en nog nooit een panel gezien in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296288

Ik vroeg me af of als je Technet Plus gebruiker bent en je binnenkort de RTM versie kan downloaden, of de licentie hiervan dan voor een bepaalde of onbepaalde tijd geldig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Onbepaalde tijd, zoals de AV van je technet abo ook vermeldt. (duur van je abonnement)
Snap je gelijk waarom dat zo'n aantrekkelijke optie is voor de gemiddelde IT prutser :) Niet alleen je Client Windows, maar ook je Server OS en SCOM en Exchange en Office en. en. en.

Nou ja. :)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 04-07-2009 21:09 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....