[ Voor 85% gewijzigd door alt-92 op 17-06-2009 17:21 ]
Kortzichtig zeg.psy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:53:
Laat ik het eens omdraaien... waariom zou je 64 bit gaan draaien als 32 bit perfect voldoet? Omdat je dan toekomstvoorbereid bent? Welke toekomst? Je gebruikt het toch NU? Zo'n onzin.
4GB geheugen is al aardig standaard. NU gebruik ik 4 gig geheugen. Daarvan zou ik maar 3,2 kunnen gebruiken in 32 bit. Ik wil binnenkort geheugen uitbreiden. Is dat zo'n onzin om rekening mee te houden?
Ik houd ervan om alles te kunnen draaien en compileren. Goed als jou dat allemaal niets kan schelen, maar onzin? Verre van.
Heb trouwens gelezen dat fractal renders in 64 bit software 4 keer zo snel gaan als in 32 bit op de zelfde hardware. Ook onzin natuurlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Sando op 17-06-2009 17:59 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als je daadwerkelijk 4 GB nodig hebt en gebruikt kan je niet om 64 bit heen, maar ik had het ook over "als 32 bit perfect voldoet". Maar ik denk dat de meesten het helemaal niet effectief gebruiken, daadwerkelijk 4 GB, áls ze het al hebben. Natuurlijk zal de nodige software (wat) sneller zijn, maar voor het meeste normaal gebruik waag ik dat ernstig te betwijfelenSando schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:55:
[...]
Kortzichtig zeg.
4GB geheugen is al aardig standaard. NU gebruik ik 4 gig geheugen. Daarvan zou ik maar 3,2 kunnen gebruiken in 32 bit. Ik wil binnenkort geheugen uitbreiden. Is dat zo'n onzin om rekening mee te houden?
Ik houd ervan om alles te kunnen draaien en compileren. Goed als jou dat allemaal niets kan schelen, maar onzin? Verre van.
Heb trouwens gelezen dat fractal renders in 64 bit software 4 keer zo snel gaan als in 32 bit op de zelfde hardware. Ook onzin natuurlijk.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Windows-7-Build-7232 bevat een nieuwe wallpaper. Mooi wallpapertje. 

Verdeurie ik wil die RTM hebben maar ik kan alleen de x86 build vinden!
Is die met RTM in de buildstring ook de RTM, of blijven ze nog even doorgaan op die branch?
Zal deze versie dan ook volgend jaar zonder herinstallatie ge(her)activeerd kunnen worden met een key die je gewoon koopt?
Men moet natuurlijk doen wat ie wil maar 64 bit is op zijn minst een fris briesje die echt geen kwaad kan mits je overige hardware ook van deze tijd is.
Is die met RTM in de buildstring ook de RTM, of blijven ze nog even doorgaan op die branch?
Zal deze versie dan ook volgend jaar zonder herinstallatie ge(her)activeerd kunnen worden met een key die je gewoon koopt?
Aaight, dan heb je een punt. Maar ik zie alleen maar voordelen. Dat sommige software niet goed werkt dwingt je om te zoeken naar alternatieven die blijkbaar wat actiever ontwikkeld worden. Zo stapte ik over naar een andere AV en firewall die wel snel aan 64 bit deden.psy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:25:
[...]
Als je daadwerkelijk 4 GB nodig hebt en gebruikt kan je niet om 64 bit heen, maar ik had het ook over "als 32 bit perfect voldoet". Maar ik denk dat de meesten het helemaal niet effectief gebruiken, daadwerkelijk 4 GB, áls ze het al hebben. Natuurlijk zal de nodige software (wat) sneller zijn, maar voor het meeste normaal gebruik waag ik dat ernstig te betwijfelen
Men moet natuurlijk doen wat ie wil maar 64 bit is op zijn minst een fris briesje die echt geen kwaad kan mits je overige hardware ook van deze tijd is.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Inderdaad die **** vpn software altijd. Watchguard VPN (gebruiken we op werk) werkt ook niet. Erg vermoeiend dat er zulke software bedrijven zo langzaam met updaten van hun software.TheVMaster schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:49:
[...]
Ik heb eigenlijk (afgezien van de Cisco VPN Client) geen software die niet werkt onder 64-bits Windows. Office is overigens (als we het over versie 2010) gewoon beschikbaar als 64-bits versie
* ephymerous spot op wat minder legale plekken de build 7260 welke RTM Escrow wordt genoemd
XXXVI
Sorry hoor, maar op een 64bits systeem kun je meer draaien dan op een 32bits systeem. Een 32bits systeem zal nooit 64bits software gaan ondersteunen, andersom werkt het wel, een 64bits systeem draait gewoon 32bits apps. Dus waarom zou je "verouderde" software/techniek gebruiken als er nieuwe techniek voor handen is? Dat vind ik juist onzin.psy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:53:
Laat ik het eens omdraaien... waariom zou je 64 bit gaan draaien als 32 bit perfect voldoet? Omdat je dan toekomstvoorbereid bent? Welke toekomst? Je gebruikt het toch NU? Zo'n onzin.
Ik kon me dan ook ergeren aan het feit dat Sims2 bijvoorbeeld performance issues heeft in Vista x64 (en schijnbaar in 32bit wel lekker draait, maar de verhalen verschillen). Ik koop een processor die 64bits aan kan, waarom moet ik dan oudere techniek gebruiken (als mijn TV het HD/digitaal signaal van Ziggo zou ondersteunen zou ik dat gebruiken en niet meer het analoge signaal). Ik ben van mening: "Haal eruit wat erin zit!".
Op deze manier wordt 64bits nooit algemeen geaccepteerd! Iedere keer dat er een nieuwe Windows uitkomt duiken de verhalen op om de 32bit te droppen en slechts voor 64bit te gaan! Maar goed, dat is een beetje een kip en ei verhaal.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
er is ongeveer 70% in gebruik van het geheugen, processen starten allemaal redelijk snel op, ook wanneer je meerdere programma's naast elkaar gebruikt blijft het prima werkzaam.Sando schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:44:
[...]
Heb je al wat meer ervaringen? Zovan starten apps een beetje vergelijkbaar met XP of kan je echt iedere keer meer koffie zetten dan vroeger?
Ik speel met de gedachten om XP te vervangen door Win7 op mijn Compaq Intel M 2GHz 512MB, maar alleen als ik denk dat het loont want zonder dvd-rom of bootable usb kost het veel moeite.. weet niet eens meer hoe ik dat ookalweer met XP voor elkaar kreeg.
XP werkte misschien iets sneller, maar ik houd hier mooi win7 op draait lekker genoeg.
Tsja dat is het ook gewoon ook: noobs, home consumers, pa en ma die een beetje ineternetten, en zelfs de meeste gamers hebben aan 3,2GB gewoon niet tekort. Zodra je serieuzere dingen gaat doen zoals zwaar photoshoppen, zware software development, dat soort dingen, dan ga je de voordelen van 64 bit en de bakken geheugen pas echt merken. Ik denk ook serieus dat het echt nog wel even gaat duren voor we van die 32 bit meuk af zijn. Nou ja, je ziet het al, er is een 32 bit versie van Windows 7 dus we gaan er voorlopig nog wel even mee door....Gertjan. schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:02:
[...]
Op deze manier wordt 64bits nooit algemeen geaccepteerd! Iedere keer dat er een nieuwe Windows uitkomt duiken de verhalen op om de 32bit te droppen en slechts voor 64bit te gaan! Maar goed, dat is een beetje een kip en ei verhaal.
Denk dat het sneller kan gaan dan je denkt.
De 64bits ondersteuning is al vele malen beter dan een paar jaar terug. Bovendien werkt het merendeel vd 32bits apps ook gewoon goed onder 64bits.
Daar komt bij dat in steeds meer notebooks en desktops =>4gb geheugen geplaatst wordt waardoor het surplus boven de 3.2 ? niet meer benut wordt wat zonde is.
Ook bij 'simpele' computergebruikers zal dit doorsijpelen en zij zullen dan ook meer om 64bit gaan vragen want ook zij willen wel dat hun volledige aankoop ' gebruikt' wordt.
De 64bits ondersteuning is al vele malen beter dan een paar jaar terug. Bovendien werkt het merendeel vd 32bits apps ook gewoon goed onder 64bits.
Daar komt bij dat in steeds meer notebooks en desktops =>4gb geheugen geplaatst wordt waardoor het surplus boven de 3.2 ? niet meer benut wordt wat zonde is.
Ook bij 'simpele' computergebruikers zal dit doorsijpelen en zij zullen dan ook meer om 64bit gaan vragen want ook zij willen wel dat hun volledige aankoop ' gebruikt' wordt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik zit een beetje die discussie over 64 bits hier te lezen, maar zie geen sterke argumenten. Sterk argument zou zijn als iemand zou weten dat over jaar een 64 bits Fx zou zijn waarvoor je dus 64 bits 7 voor nodig hebt, EN dat die Fx echt dik 1.5x zo snel zou lopen. Dan zou ik gaan nadenken ja. Als ik kijk wat ik nu heb, 3 Gb, waarvan echt nodig is 1 Gb, dan zie ik 32 bits bij mij nog wel 4 a 5 jaar prima voldoen.
Er zijn een hoop laptops met 4GB geheugen en dedicated videomemory. Als je daar een 64 bit OS op gooit werkt je gehele laptop niet meer omdat zowel het OS als je videokaart hetzelfde geheugen proberen te adresseren. Aangezien 75% van alle laptops gebruik maken van een dergelijke constructie lijkt het mij raadzaam een 32bit versie te behouden. Niet alleen voor [getto talk] noobs [/getto talk] en homeconsumers maar met name voor de zakelijke markt.sig69 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 02:53:
[...]
Tsja dat is het ook gewoon ook: noobs, home consumers, pa en ma die een beetje ineternetten, en zelfs de meeste gamers hebben aan 3,2GB gewoon niet tekort. Zodra je serieuzere dingen gaat doen zoals zwaar photoshoppen, zware software development, dat soort dingen, dan ga je de voordelen van 64 bit en de bakken geheugen pas echt merken. Ik denk ook serieus dat het echt nog wel even gaat duren voor we van die 32 bit meuk af zijn. Nou ja, je ziet het al, er is een 32 bit versie van Windows 7 dus we gaan er voorlopig nog wel even mee door...
Volgensmij kraam je daar volledige onzin uit. Een OS heeft echt wel door welk deel van het geheugen gereserveerd is / waar het vanaf moet blijven. Als je punt is dat voor de meeste mensen 64-bit of 32-bit geen bal uit maakt ivm gereserveerd geheugen voor grafische kaarten e.d. dan ben ben ik het met je eens. Maar niet werken?Seth_Chaos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:23:
[...]
Er zijn een hoop laptops met 4GB geheugen en dedicated videomemory. Als je daar een 64 bit OS op gooit werkt je gehele laptop niet meer omdat zowel het OS als je videokaart hetzelfde geheugen proberen te adresseren. Aangezien 75% van alle laptops gebruik maken van een dergelijke constructie lijkt het mij raadzaam een 32bit versie te behouden. Niet alleen voor [getto talk] noobs \[/getto talk] en homeconsumers maar met name voor de zakelijke markt.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Niet alleen volgens jou hoor Terror!
Het is gewoon volledige onzin. Het shared geheugen voor de videokaart is (zoals de naam al aangeeft...) voor de videokaart en niet voor het OS. Anders zou je ook problemen krijgen met bijvoorbeeld alle IO apparaten.
Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen
Ik denkdat menig gamer echt wel meer dan 3,2 gig nodig heeft hoorsig69 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 02:53:
[...]
Tsja dat is het ook gewoon ook: noobs, home consumers, pa en ma die een beetje ineternetten, en zelfs de meeste gamers hebben aan 3,2GB gewoon niet tekort. Zodra je serieuzere dingen gaat doen zoals zwaar photoshoppen, zware software development, dat soort dingen, dan ga je de voordelen van 64 bit en de bakken geheugen pas echt merken. Ik denk ook serieus dat het echt nog wel even gaat duren voor we van die 32 bit meuk af zijn. Nou ja, je ziet het al, er is een 32 bit versie van Windows 7 dus we gaan er voorlopig nog wel even mee door...
Weet niet welke spellen je speelt ?
Ik heb een tijdje met 3 gig gewerkt, omdat 1 reepje stuk was, nou geloof mij, dat merk je echt wel in de performance bij zowel verkenner opstarten als een zware/lichte game.
Dus die 4 gig of meer is tegenwoordig echt geen overbodige luxe hoor
gewoon nee.
Nou net toch iets raars gehad.
Zet comp aan.
Check standaard (bijna) altijd eerst ff task manager, of er geen rare dingen tussen staan.
Zeker als ik weet dat anderen hier in huis mijn compie gebruikt hebben.
Valt me op dat PCSuite nog steeds runt. Ok, die heb ik dus gister alleen in registry van admin verwijdert, en niet in user. (Dacht dat dat voldoende zou zijn, niet dus)
Ff doen dus.
RunOnce instantie verwijderd in regedit via user account.
Restart.
Komt Windows ineens met dat ik geen Genuine Windows run, net na het inloggen.
Met de opties om te activaten en zo, en waarom Genuine zo goed is.
Genegeerd, weer in windows, weer restarten.
Geen melding meer.
Iemand deze melding weleens gezien?
Zet comp aan.
Check standaard (bijna) altijd eerst ff task manager, of er geen rare dingen tussen staan.
Zeker als ik weet dat anderen hier in huis mijn compie gebruikt hebben.
Valt me op dat PCSuite nog steeds runt. Ok, die heb ik dus gister alleen in registry van admin verwijdert, en niet in user. (Dacht dat dat voldoende zou zijn, niet dus)
Ff doen dus.
RunOnce instantie verwijderd in regedit via user account.
Restart.
Komt Windows ineens met dat ik geen Genuine Windows run, net na het inloggen.
Met de opties om te activaten en zo, en waarom Genuine zo goed is.
Genegeerd, weer in windows, weer restarten.
Geen melding meer.
Iemand deze melding weleens gezien?
Eat the bugs, live in a pod
En inderdaad dat krijg je ook. Geloof het of niet. Probeer het zelf op bijvoorbeeld een Pavilion neem het vooral niet van mij aan.adoy schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:34:
Niet alleen volgens jou hoor Terror!Het is gewoon volledige onzin. Het shared geheugen voor de videokaart is (zoals de naam al aangeeft...) voor de videokaart en niet voor het OS. Anders zou je ook problemen krijgen met bijvoorbeeld alle IO apparaten.
Een gamer is dan ook geen echte huis tuin en keuken gebruiker. Iemand die de ballen verstand heeft van computers en tweaken gaat echt niet gamen op zijn computer (hooguit wat casual spul of lichte spellen). De meeste gamers weten wat ze met hun PC kunnen en hoe ze dat kunnen verbeteren en daar genieten sommige schijnbaar van (ieder zijn ding).SanderPS3 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:00:
[...]
Ik denkdat menig gamer echt wel meer dan 3,2 gig nodig heeft hoor
Weet niet welke spellen je speelt ?
Ik heb een tijdje met 3 gig gewerkt, omdat 1 reepje stuk was, nou geloof mij, dat merk je echt wel in de performance bij zowel verkenner opstarten als een zware/lichte game.
Dus die 4 gig of meer is tegenwoordig echt geen overbodige luxe hoor
Mensen die zich er makkelijk vanaf willen maken kopen gewoon een PS3/XBox/Wii en weten dat welk spel ze ook kopen het gaat werken.
Mijn keuze voor 64bit was overigens ook gebaseerd op de prijs. De 64bits OEM was maarliefst 1 euro goedkoper. Tja je bent Hollander of niet
Ik zie verder geen probleem in mijn keuze voor 64bits en ik ga bij een overstap naar Windows 7 ook zeker op 64bit blijven. Sommige zien geen reden voor een 32->64, ik zie geen reden voor 64->32. Heb inmiddels wat 64bits spul dus ach waarom wijzigen. En mocht straks de 32bits "markt" instorten heb ik iig geen nieuwe windows nodig
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
ik reageerde ook met ongeloof toen ik het van je las, maar nu ben ik geneigd je te geloven. Want, ja, mijn pa had een Asus lappie gekocht met 4 gig. En van zo'n merk verwacht je dat ze er uiteraard Vista 64 bit opzetten, maar nee hoor, was 32bit. En zo zie ik er meer met 4 gig en 32 bit. Moet toch een _goede_ reden voor zijn....Seth_Chaos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:14:
[...]
En inderdaad dat krijg je ook. Geloof het of niet. Probeer het zelf op bijvoorbeeld een Pavilion neem het vooral niet van mij aan.
Memory overlap komt vaker voor dan je zou denken. Is meestal te danken aan een belabberd BIOS.Sjah schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:21:
[...]
ik reageerde ook met ongeloof toen ik het van je las, maar nu ben ik geneigd je te geloven. Want, ja, mijn pa had een Asus lappie gekocht met 4 gig. En van zo'n merk verwacht je dat ze er uiteraard Vista 64 bit opzetten, maar nee hoor, was 32bit. En zo zie ik er meer met 4 gig en 32 bit. Moet toch een _goede_ reden voor zijn....
Seth_Chaos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:14:
[...]
En inderdaad dat krijg je ook. Geloof het of niet. Probeer het zelf op bijvoorbeeld een Pavilion neem het vooral niet van mij aan.
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Heeft iemand een cmd.exe probleem gehad?
De laatste paar dagen tripte me cpu dik telkens 95 procent ofzo. Ik even spyware en virus checken maar niks. Heb ik cmd.exe uit gegooid doet alles het weer normaal. Hoor deze standaard te draaien? Ik las ergens van niet, en voel me nu opeens best wel een newb ='D
De laatste paar dagen tripte me cpu dik telkens 95 procent ofzo. Ik even spyware en virus checken maar niks. Heb ik cmd.exe uit gegooid doet alles het weer normaal. Hoor deze standaard te draaien? Ik las ergens van niet, en voel me nu opeens best wel een newb ='D
Tuurlijk draait cmd.exe niet standaard. Zal wel door iets anders opgestart worden als dat bij jou wel zo is.Peter91 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:38:
Heeft iemand een cmd.exe probleem gehad?
Maar helaas niet alle...Help!!!! schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:28:
Denk dat het sneller kan gaan dan je denkt.
offtopic:
Hier een (spel) die gelijk na starten crashed met een ... weet zo gauw de foutmelding niet meer, maar het was zowel op de XP64 op mijn laptop als die op een andere pc.
Spel is overigens niet zo heel erg oud, niet meer dan 5 jaar iig., september 2003 als ik het goed heb...
Hier een (spel) die gelijk na starten crashed met een ... weet zo gauw de foutmelding niet meer, maar het was zowel op de XP64 op mijn laptop als die op een andere pc.
Spel is overigens niet zo heel erg oud, niet meer dan 5 jaar iig., september 2003 als ik het goed heb...
[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 18-06-2009 13:00 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Zo lus ik er nog wel een paar. Er is sowieso software die niet werkt op Vista of Windows 7 (ongeacht 32 of 64 bit) dus of je kunt stellen dat dan de support slecht is. Vaak is dat omdat er hele smerige calls gebruikt worden. Microsoft probeert zoveel mogelijk hun libraries en dergelijke gelijk te houden, maar de meeste problemen ontstaan door slechte software die bepaalde delen van windows misbruiken. Meestal gaat een app/game slechts wat bugs vertonen, maar als de developer er helemaal een zooi van heeft gemaakt en ook niet goed op exceptions checkt dan klapt de app/game er gewoon doodleuk uit.Raven schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:57:
[...]
Maar helaas niet alle...
offtopic:
Daarom werken sommige virussen niet op iedere Windows versie
Maar goed je hebt altijd mensen die graag oude software op een nieuw systeem willen blijven gebruiken. En dan bedoel ik ECHT oude software. Er zijn vast nog mensen die Word Perfect 6 of Office 97 op hun Vista willen blijven gebruiken, want tja die software hebben ze nu eenmaal ooit gekocht. Dit is ook de reden waarom Microsoft niet snel zal besluiten om Windows helemaal opnieuw te bouwen. Er zit teveel legacy in het systeem. Als ze alle oude dingen slopen en de boel opnieuw opbouwen met een nieuwe kernel en nieuwe api's dan hebben ze zichzelf compleet uit de markt gedrukt. Daarom zou een Android OS voor pc's niet snel werken, want gebruikers hechten bepaalde waarde aan hun oude en vertrouwde apps. Vandaar dat men niet echt warm loopt voor Linux, want daar draait Office 2007 niet op, en dat wil men gebruiken, want dat doen ze op het werk ook.
Uiteraard is het zo dat er altijd zaken zijn die niet helemaal goed werken maar mijn punt is nu juist dat dit een heel stuk minder prangend is dan een paar jaar geleden.Raven schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:57:
[...]
Maar helaas niet alle...
offtopic:
Overigens is XP64 uiteraard niet het OS waarop ik mijn betoog baseer. In mijn betoog ga ik uit van Vista 64SP1/2 x64 en nog liever Windows 7 x64.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Gebruiken jullie trouwens ook IE8 nu vanwege die handige functie op de taakbalk? Ik mis Firefox wel eigenlijk met de geniale addon: AdblockPlus!
Net build 7260 geinstalleerd. Inderdaad nieuwe wallpaper
Net build 7260 geinstalleerd. Inderdaad nieuwe wallpaper
[ Voor 17% gewijzigd door stijnos1991 op 18-06-2009 15:13 ]
IE8 heeft ook zo'n extensie, AdMuncher. Wel lappen....
(nee 17 euro is niet teveel, maar Ideal doen ze uiteraard niet, dus moet je weer CC hebben... )
[ Voor 45% gewijzigd door Sjah op 18-06-2009 15:55 ]
Iemand op het Windows Club forum heeft W7 aan de praat gekregen op een PC met 96 MB RAM, en een 266 MHz CPU met een 4 MB videokaart
http://forum.thewindowscl...3-windows-7-dinosaur.html
Erg net resultaat IMHO.
Erg net resultaat IMHO.
Mjah ok..Gertjan. schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:40:
[...]
text
Daarom werken sommige virussen niet op iedere Windows versie
text
Ik had het trouwens over XP64, heb dat betreffende spel (nog) niet geprobeerd onder Windows 7 x64 danwel Vista x64 (die ik denk ik maar oversla).
'kayHelp!!!! schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 14:08:
[...]
Uiteraard is het zo dat er altijd zaken zijn die niet helemaal goed werken maar mijn punt is nu juist dat dit een heel stuk minder prangend is dan een paar jaar geleden.
Overigens is XP64 uiteraard niet het OS waarop ik mijn betoog baseer. In mijn betoog ga ik uit van Vista 64SP1/2 x64 en nog liever Windows 7 x64.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
jelmervos in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."EDIT schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:30:
Iemand op het Windows Club forum heeft W7 aan de praat gekregen op een PC met 96 MB RAM, en een 266 MHz CPU met een 4 MB videokaart![]()
Erg net resultaat IMHO.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Windows XP 64bit is dan ook compleet anders dan XP 32bit. XP64 is gebaseerd op Windows 2003 (R2). Grote kans dat je spel het dan ook niet doet als je Windows 2003 gebruikt. Zo zitten er in Windows 2003 ook standaard wat minder drivers (zoals bijvoorbeeld minder soundcard drivers).Raven schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:47:
[...]
Mjah ok.
Ik had het trouwens over XP64, heb dat betreffende spel (nog) niet geprobeerd onder Windows 7 x64 danwel Vista x64 (die ik denk ik maar oversla).
[...]
'kay
Ik heb best wat negatieve verhalen over XP 64bit gehoord en dan vooral over de support. Maar goed de kernel is dus ook compleet anders (voor XP 64 is volgens mij ook geen SP3). In mijn ogen heeft MS met XP64 een beetje de acceptatie van 64bit "verprutst", het algemene idee wat heerst is dat XP 64 gewoon nog niet helemaal klaar was voor de markt.
Vista 64bit daarentegen is vrij goed ontvangen en doet naar mijn weten qua applicaties en games niet onder voor 32bit, alleen driver support is om te janken, maar inmiddels hebben producenten ook door dat ze 64bit moeten ondersteunen. Als je bijvoorbeeld een Moederbord koopt voor een Intel C2D dan is de kans groot dat je een 64bits OS gaat gebruiken en moeten ze dus voor het moederbord en alle onboard spullen 64bits drivers leveren (hoewel bijvoorbeeld bij de budget borden van Asus de driver support helemaal om te janken is). En waar je geen drivers voor hebt bevat windows inmiddels goede drivers voor (voor audio en netwerk hoef je bijna nooit je drivers te installeren, het is wel beter mbt performance, maar niet verplicht).
Ik vind die 400% snelheidswinst anders best een goed punt.Sjah schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:21:
Ik zit een beetje die discussie over 64 bits hier te lezen, maar zie geen sterke argumenten.
While a 32-bit processor can multiply two 32-bit numbers and get a 64-bit result, a 64-bit processor can multiply two 64-bit numbers and get a 128-bit result, potentially giving a four times speedup when doing high-precision math.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
64 bit is met vrij veel applications echt een heel stuk sneller. Je ziet ook steeds meet x64 editions komen, bijvoorbeeld WinRAR, dat scheelt toch ook een leuk percentage. Nee, bij x86 blijven hoeft echt allang niet meer.Sjah schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:21:
Ik zit een beetje die discussie over 64 bits hier te lezen, maar zie geen sterke argumenten. Sterk argument zou zijn als iemand zou weten dat over jaar een 64 bits Fx zou zijn waarvoor je dus 64 bits 7 voor nodig hebt, EN dat die Fx echt dik 1.5x zo snel zou lopen. Dan zou ik gaan nadenken ja. Als ik kijk wat ik nu heb, 3 Gb, waarvan echt nodig is 1 Gb, dan zie ik 32 bits bij mij nog wel 4 a 5 jaar prima voldoen.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik vind het bijzonder verhaald at veel laptops dit probleem zouden hebben, tuurlijk zullen er laptops zijn dit dit probleem mogelijk hebben maar is inmiddels is windows 64x al lang genoeg op de markt dat fabrikanten er rekening mee hebben gehouden.Seth_Chaos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:25:
[...]
Memory overlap komt vaker voor dan je zou denken. Is meestal te danken aan een belabberd BIOS.
Ik ben wel benieuwd naar een bron of een voorbeeld.Seth_Chaos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:25:
[...]
Memory overlap komt vaker voor dan je zou denken. Is meestal te danken aan een belabberd BIOS.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Kan je dit wat duidelijker omschrijven.. Hebje het ook over 32bit wat sneller loopt?Hoeveel sneller dan, welk applicaties dan? En hoeveel scheelt het bij native 64 bit appz....Phyxion schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:39:
[...]
64 bit is met vrij veel applications echt een heel stuk sneller. Je ziet ook steeds meet x64 editions komen, bijvoorbeeld WinRAR, dat scheelt toch ook een leuk percentage. Nee, bij x86 blijven hoeft echt allang niet meer.
Ik geloof dat je een punt hebt. Op de x64 versie van W7 op mijn Samsung R610 laptop krijg ik de grafische drivers niet correct geïnstalleerd ook al herkent W7 de kaart correct. Wanneer ik bij de scherminstellingen iets dieper graaf en de waarden voor de 'adapter' bekijk zie ik dat er slechts 14 MB bij het Total Available Graphics Memory staat.Seth_Chaos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:14:
[...]
Ik d/l straks de x32-versie en meld dan even of W7 wel correct de drivers installeert.
Dat zou kunnen ja..Gertjan. schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 17:22:
[...]
Windows XP 64bit is dan ook compleet anders dan XP 32bit. XP64 is gebaseerd op Windows 2003 (R2). Grote kans dat je spel het dan ook niet doet als je Windows 2003 gebruikt. Zo zitten er in Windows 2003 ook standaard wat minder drivers (zoals bijvoorbeeld minder soundcard drivers).
Ik heb best wat negatieve verhalen over XP 64bit gehoord en dan vooral over de support. Maar goed de kernel is dus ook compleet anders (voor XP 64 is volgens mij ook geen SP3). In mijn ogen heeft MS met XP64 een beetje de acceptatie van 64bit "verprutst", het algemene idee wat heerst is dat XP 64 gewoon nog niet helemaal klaar was voor de markt.
Vista 64bit daarentegen is vrij goed ontvangen en doet naar mijn weten qua applicaties en games niet onder voor 32bit, alleen driver support is om te janken, maar inmiddels hebben producenten ook door dat ze 64bit moeten ondersteunen. Als je bijvoorbeeld een Moederbord koopt voor een Intel C2D dan is de kans groot dat je een 64bits OS gaat gebruiken en moeten ze dus voor het moederbord en alle onboard spullen 64bits drivers leveren (hoewel bijvoorbeeld bij de budget borden van Asus de driver support helemaal om te janken is). En waar je geen drivers voor hebt bevat windows inmiddels goede drivers voor (voor audio en netwerk hoef je bijna nooit je drivers te installeren, het is wel beter mbt performance, maar niet verplicht).
Maar ga Windows 7 x64 morgen wel eens installeren in een virtuele pc, kijken of de setup van dat spel daar wél start en niet gelijk crashed.
Geen last van gebrekkige (driver)support, drivers zijn er wel voor de pc's die ik hier heb.
SP3 is er inderdaad niet, maar wel shitload aan updates. Doet me er aan denken dat ik nLite maar eens weer aan het werk moet zetten.
Oscar Wilde
Ik heb net Norman Antivirus geïnstalleerd op x64 RC (7100). Werkt prima.
Weten we dat ook weer
Weten we dat ook weer
edit:
Heb toch het idee dat Norman de nodige vertragingen met zich meebrengt.
Ook kan de status van de update niet aan het onderhoudcentrum worden doorgegeven.
Toch nog werk aan de winkel dus.
Ook kan de status van de update niet aan het onderhoudcentrum worden doorgegeven.
[ Voor 51% gewijzigd door CAP-Team op 19-06-2009 00:02 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Norton 360 v3.0 beta voor Win7 werkt feilloos, ook onderhoudscentrum is compleet up-to-date ermee. Misschien een betere keuze?CAP-Team schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 23:41:
Ik heb net Norman Antivirus geïnstalleerd op x64 RC (7100). Werkt prima.
Weten we dat ook weer
edit:
Shit !!EDIT schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:30:
Iemand op het Windows Club forum heeft W7 aan de praat gekregen op een PC met 96 MB RAM, en een 266 MHz CPU met een 4 MB videokaart![]()
Erg net resultaat IMHO.
Ik ben niet meer de enige die Windows 7 heeft gedraaid op Ultra-legacy hardware.
Zie hier mijn lijstje:
Petervanakelyen in "[Windows 7] Ervaringen en discussies - D..."
En ik heb het op een 233MHz, beat that
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Raven, ik heb Caesar 3 draaiend op Win7 x64.Raven schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:49:
Maar ga Windows 7 x64 morgen wel eens installeren in een virtuele pc, kijken of de setup van dat spel daar wél start en niet gelijk crashed.
Caesar was released in October 1998 ! (11 jaar geleden dus)
En draait prima, ik heb zelfs niks hoeven aan te passen in het compatibility tabblad ofzo.
Ik wil er dus alleen mee aangeven dat vrijwel alles draait onder Win7 x64, dus tenzij je een heel oud DOS spel ofzo hebt, zal het waarschijnlijk wel werken. Of het moet heel ranzig geprogrammeerd zijn, dan houdt het gewoon op natuurlijk.
Let wel, de autostart van de CD deed het bij deze game niet, maar gewoon zelf klikken op de setup.exe en de rest liep prima.
Welk spel werkt bij jou niet dan?
Onder welke VM ga je dat doen? Ik heb het geprobeerd op Virtual PC, maar ik kreeg daar geen 64bit's mee geïnstalleerd. Het enige 64bit aan Virtual PC is volgens mij dat het draait op een 64bits machine. Sowieso begint Virtual PC te zeuren zodra ik hem opstart in mijn Vista Home Premium x64 (iets over dat het eigenlijk niet mag enzo), maar dat kan kun je gelukkig negeren.Raven schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 22:49:
[...]
Dat zou kunnen ja.
Geen last van gebrekkige (driver)support, drivers zijn er wel voor de pc's die ik hier heb.
SP3 is er inderdaad niet, maar wel shitload aan updates. Doet me er aan denken dat ik nLite maar eens weer aan het werk moet zetten.
Als je een VM pakket hebt waarin een 64bits OS kan worden geïnstalleerd wil ik dat graag horen. VMWare Server heb ik al eens flinke ruzie mee gehad. De oude versie (1.1?) werkte niet goed onder vista en de nieuwe versie (2) vertoonde allerlei rare bugs (is al een tijdje terug dat ik het geprobeerd heb).
Grote kans dat het ook werkt onder Vista x64 danAnarchy 99 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:33:
[...]
Raven, ik heb Caesar 3 draaiend op Win7 x64.
En draait prima, ik heb zelfs niks hoeven aan te passen in het compatibility tabblad ofzo.
Ik wil er dus alleen mee aangeven dat vrijwel alles draait onder Win7 x64, dus tenzij je een heel oud DOS spel ofzo hebt, zal het waarschijnlijk wel werken. Of het moet heel ranzig geprogrammeerd zijn, dan houdt het gewoon op natuurlijk.
Let wel, de autostart van de CD deed het bij deze game niet, maar gewoon zelf klikken op de setup.exe en de rest liep prima.
Het lijkt me niet dat tussen Vista en Win7 veel grote verschillen zitten qua APIs en dergelijke. Zeker niet in het voordeel van de nieuwere versie.
Maar soms werkt een spel uit 1998 wel, maar eentje uit 2005 niet (het hangt er vanaf of de developers netjes hun werk hebben gedaan). Vooral CD/DVD beveiligingen willen nog wel eens flippen onder nieuwere windows versies (ongeacht het aantal bit). Maar ik heb dan ook sterk het vermoeden dat die CD/DVD beveiligingen soms gebruik maken van "beperkingen"/"gaten" in het OS (om zich bijvoorbeeld als Rootkit te gaan gedragen). En goede developers/publishers hebben updates vrij gegeven om het spel onder Vista te draaien (of hebben een geupdate versie uitgegeven). Zo schijnt rollercoaster tycoon standaard niet te werken onder vista (in sommige gevallen) en daar heeft Atari netjes een update voor uitgegeven (en de versie die je nu in de winkel koopt is een nieuwe release).
[ Voor 41% gewijzigd door .Gertjan. op 19-06-2009 08:42 ]
Vmware Workstation 6.x series doen 64bits guests - als je IntelVT of AMD virtualisatie support hebt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Heb net de x32-versie geïnstalleerd. W7 herkende de kaart onmiddellijk, downloadde de nvidia-driver automatisch en stelde het scherm meteen in. Er is dus wel degelijk een probleem met de x64-versie.Aegir81 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:47:
[...]
Ik geloof dat je een punt hebt. Op de x64 versie van W7 op mijn Samsung R610 laptop krijg ik de grafische drivers niet correct geïnstalleerd ook al herkent W7 de kaart correct. Wanneer ik bij de scherminstellingen iets dieper graaf en de waarden voor de 'adapter' bekijk zie ik dat er slechts 14 MB bij het Total Available Graphics Memory staat.
Ik d/l straks de x32-versie en meld dan even of W7 wel correct de drivers installeert.
Samsung R610 x64 vista driver: http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download Officiele samsung site. ALs win 7 officieel uit is zal er vast een win 7 variant uit komen.Aegir81 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:14:
[...]
Heb net de x32-versie geïnstalleerd. W7 herkende de kaart onmiddellijk, downloadde de nvidia-driver automatisch en stelde het scherm meteen in. Er is dus wel degelijk een probleem met de x64-versie.
Laptops graphics kunnen door de fabrikant dusdanig aangepast zijn dt er specifieke drivers van de fabrikant nodig zijn ivm energie beheer bijvoorbeeld. Mogelijk werkt die R610 vista patch ook op windows 7. Ik vind het wat kort door de bocht om het gelijk aan x64 te wijten terwijl je 1 een release candidate gebruikt, 2 een laptop gebruikt die mogelijk speciale drivers nodig heeft van de fabrikant en 3 x64 vista gewoon door samsung ondersteunt wordt op de R610
Anarchy 99 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:33:
[...]
Raven, ik heb Caesar 3 draaiend op Win7 x64.
Worms 3D...
VMware Workstation 6.5.1.Gertjan. schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:36:
[...]
Onder welke VM ga je dat doen? Ik heb het geprobeerd op Virtual PC, maar ik kreeg daar geen 64bit's mee geïnstalleerd. Het enige 64bit aan Virtual PC is volgens mij dat het draait op een 64bits machine. Sowieso begint Virtual PC te zeuren zodra ik hem opstart in mijn Vista Home Premium x64 (iets over dat het eigenlijk niet mag enzo), maar dat kan kun je gelukkig negeren.
Als je een VM pakket hebt waarin een 64bits OS kan worden geïnstalleerd wil ik dat graag horen. VMWare Server heb ik al eens flinke ruzie mee gehad. De oude versie (1.1?) werkte niet goed onder vista en de nieuwe versie (2) vertoonde allerlei rare bugs (is al een tijdje terug dat ik het geprobeerd heb).
XP x64 heb ik daar al paar keer in geïnstalleerd, werkt zonder problemen.
7 x64 (7229) installeerd nu...
Dit kon voorheen overigens niet. Er zat oorspronkelijk een T2250 in mijn laptop, nu een T7600 met support voor 64bit
Oscar Wilde
Links laten liggen, worms 2 is da bomb! Vooral die ninja rope is geniaal als je het een beetje kan.
Haha Worms 4 is zowaar misschien nog erger dan Worms 3D (ook al weet ik je precieze probleem niet) Ik kreeg het na het op 10 verschillende manieren proberen niet aan de praat. Ik kijk op de site van Securom (of Safedisk, weet ik niet meer) staat daar doodleuk dat dit hoe dan ook niet gaat werken op Windows 7 met versies onder een bepaald nummer, laat worms 4 er nou net 1 getal onder zitten
Ook met No-CD wilde het niet werken 
Ligt dus aan de beveiliging bij Worms 4, niet aan 64 bit.
Ligt dus aan de beveiliging bij Worms 4, niet aan 64 bit.
Dat hangt natuurlijk van heel veel factoren af, je CPU, of de app multithreaded is of niet.Sjah schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 20:33:
[...]
Kan je dit wat duidelijker omschrijven.. Hebje het ook over 32bit wat sneller loopt?Hoeveel sneller dan, welk applicaties dan? En hoeveel scheelt het bij native 64 bit appz....
WinRAR loopt 15-20% sneller op x64. Er zijn veel meer progsels zoals AutoCAD, 3ds Max x64, die draaien ook veel sneller.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
De Vistadrivers werkten niet. Ook de nvidia-drivers voor W7 werkten niet.Terror schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:48:
[...]
Samsung R610 x64 vista driver: http://www.samsung.com/nl...0&model_cd=&menu=download Officiele samsung site. ALs win 7 officieel uit is zal er vast een win 7 variant uit komen.
Laptops graphics kunnen door de fabrikant dusdanig aangepast zijn dt er specifieke drivers van de fabrikant nodig zijn ivm energie beheer bijvoorbeeld. Mogelijk werkt die R610 vista patch ook op windows 7. Ik vind het wat kort door de bocht om het gelijk aan x64 te wijten terwijl je 1 een release candidate gebruikt, 2 een laptop gebruikt die mogelijk speciale drivers nodig heeft van de fabrikant en 3 x64 vista gewoon door samsung ondersteunt wordt op de R610
Het probleem had niets te maken met het energiebeheer maar met de installatie van een driver. W7 x64 herkende de kaart correct maar er was maar 14MB geheugen aan toegewezen. Elke keer dat ik de drivers installeerde startte de computer in een autoherstel-modus op die het syteem naar de toestand voor de installatie plaatste. Dit gebeurde bij alle pogingen, dus W7-drivers via auto update, X64 Vista drivers en X64 W7 drivers van Nvidia. Ook aangepaste drivers leverden hetzelfde probleem.
W7 x32 herkent de kaart ook correct maar wijst wel een correcte hoeveelheid geheugen toe. De uitleg hierboven van Seth_Chaos leek me dan best plausibel. Maar misschien heb jij gelijk en ligt het inderdaad niet aan W7 x64 maar aan andere drivers die nog moeten worden geïnstalleerd.
Ik heb inderdaad nooit de Vista x64 geïnstalleerd aangezien de bijgeleverde en dus legale versie x32 was. Ik heb geen x64-versie om even te testen.
[ Voor 4% gewijzigd door Aegir81 op 19-06-2009 14:23 ]
Nee, ik wil iets met werkende adblocker, en ubiquity. En ie7pro is prut. Die superbar kan me wat, als het daarom gaat.stijnos1991 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:11:
Gebruiken jullie trouwens ook IE8 nu vanwege die handige functie op de taakbalk? Ik mis Firefox wel eigenlijk met de geniale addon: AdblockPlus!
The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years
Dat Worms 3D niet werkt verbaast me eigenlijk niet heel erg veel. Ik heb het spel lang geleden gekocht om op mijn laptop in XP te spelen. Maar het spel had heel veel last van hangen en bugs. Voor de Xbox eigenlijk het zelfde verhaal, vooral qua bugs (zo stond in het boekje dat je de x-as kon omdraaien, maar dat kon dus in het spel niet (was een "drukfoutje") daardoor was het ook nog minder prettig te spelen). Worms 3D heeft de hele worms serie imo een slechte naam gegeven.Terror schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:13:
[...]
Links laten liggen, worms 2 is da bomb! Vooral die ninja rope is geniaal als je het een beetje kan.
Overigens wel toevallig dat ik een paar weken geleden ook met de cd van Worms 3D in mijn handen zat en zat te twijfelen of ik hem zou gaan installeren in Vista x64, maar toch niet gedaan...
Heb net Worms 3D succesvol weten te installeren onder zowel XP x64 als 7 x64, weliswaar in VMware Workstation. Starten lukte uiteraard niet (virtuele pc...), bij XP crashte die meteen met een onbekende fout. Bij 7 kwam ie iets verder, kreeg melding dat ie aan 't laden was, maar crashte daarna ook.
Vraag me af wat er tijd terug mis ging dan op 2 verschillende computers
Hangen en bugs(op 1** na) geen last van, onder XP x86, spel werkt perfect
**Die homing pigeon, wil soms wel eens terugvliegen naar de afzender
Vraag me af wat er tijd terug mis ging dan op 2 verschillende computers
Hangen en bugs(op 1** na) geen last van, onder XP x86, spel werkt perfect
**Die homing pigeon, wil soms wel eens terugvliegen naar de afzender

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 19-06-2009 16:04 ]
Oscar Wilde
Ik weet niet of het al is langsgekomen, maar ik zie net bij de installatie van Adobe Reader, dat ze W7 nu herkennen als OS. Tijdje geleden moest je zelf uit een lijst van OS'en kiezen en de .exe daarna downloaden.
Nu herkent ie W7 en kan je AR gewoon met je browser installeren. Verder is het icoontje ook W7-taskbar proof, zie het screenshotje(klikbaar):

Gaan we toch de goede weg op nu.
Nu herkent ie W7 en kan je AR gewoon met je browser installeren. Verder is het icoontje ook W7-taskbar proof, zie het screenshotje(klikbaar):

Gaan we toch de goede weg op nu.
@ RnB: Dat is inderdaad wel eens grappig om na te gaan, of de verschillende bekende (gratis) installatiesoftware zoals InstallShield, Inno Setup, NSIS, AWInstall, VISE, WISE, InstallWizard, Ghost Installer etc. (weet zo uit m'n hoofd niet of ze allemaal nog in ontwikkeling zijn) al met de nieuwe taskbar om kan gaan, in dit geval natuurlijk vooral de progressbalk.
Het zou nu wel eens mogen, aangezien er al 3 builds in de RTM branche zijn... Het duurt niet lang meer! *doet dansje*
Edit(s):
Het zou nu wel eens mogen, aangezien er al 3 builds in de RTM branche zijn... Het duurt niet lang meer! *doet dansje*
Edit(s):
- Inno Setup: laatste stable release is van 2008-03-10, 5.2.3 is dat... Nieuwste beta (alpha eigenlijk zou je kunnen zeggen, is nog svn materiaal) is 5.3.3 en daar wordt voor het eerst Windows 7 genoemd in de changelist.
- NSIS: weinig over te vinden, behalve een teken van een Windows 7 versietest, maar wederom alleen in de svn trunk.
- InstallAware: ondersteunt het, al sinds begin mei (zie persbericht).
[ Voor 37% gewijzigd door Chimera op 19-06-2009 17:59 ]
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Zal best, en over week is de echte RTM vast ook wel te kirjgen. Ik zal hem niet pakken, mij interesseert slechts wanneer de fysieke DVD in de winkel/webshop ligt. En dat gaat nog heeeel lang duren.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Microsoft Windows Vista SP1 + Windows 7 Voucher Home Premium, NL, OEM € 108,-
Kun je dan later upgraden naar Windows 7 of hoe werkt dat ?
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Duur....nFo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:17:
en ik zie @site ook dat ze nog xp hebben, vreemd, dacht dat die er allang uit was, ook de oem.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 19-06-2009 19:27 ]
Je zou ook gewoon je kunnen houden aan de topicwarning, nietwaar?
[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 19-06-2009 19:49 ]
Duur ?Sjah schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:23:
[...]
Duur....
en ik zie @site ook dat ze nog xp hebben, vreemd, dacht dat die er allang uit was, ook de oem.
pricewatch: Microsoft Windows Vista Home Premium 64-bit SP1 NL OEM
€ 92,- / Is iets duurder.
De nieuwste Logitech Quickcam software (12.0.1278.0) werkt feilloos op Windows 7 (x64 build 7232 hier).
[ Voor 7% gewijzigd door Ackermans1973 op 20-06-2009 01:21 . Reden: Versienummer toegevoegd ]
aangezien niemand antwoord help ik je wel even.nFo schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:17:
Hoe dit bij XP > Vista Voucher ging is het volgende:
je kreeg een bonnetje bij je vista met een code waarmee op de website van MS een hele zooi informatie moest intikken over je aangekochte versie, waar je woont, wie je bent (ook vendorcode van het bedrijf waar je het hebt gekocht) als je dat gedaan had kreeg je na de officiële releasedatum je windows upgrade dvdtje bij de post.
Ik heb net Windows 7 RC 64bit geinstalleerd en meteen loop ik tegen een probleem aan, ik kan geen 2e werkbalk toevoegen aan mijn bureaublad. Op vista en XP had ik altijd een mapje op mijn schijf staan met de naam Werkbalk, deze deed ik altijd bovenaan mijn bureaublad zetten zodat ik een overzicht had van belangrijke informatie, ik deed ik hierin al mijn snelstart snelkoppeling zodat ik onder meer ruimte had.
Weet iemand of het mogelijk is die werkbalk weer te krijgen of is dat eruit geschopt?
Weet iemand of het mogelijk is die werkbalk weer te krijgen of is dat eruit geschopt?
Verwijderd
Een advies voor de overige Win7 en o&o defrag gebruikers:
- Plan geen 'offline defrag'!!!
Nadat ik dat plande, bootte ik alleen nog maar met zwarte schermen. De volgende boot selecteerde ik de keuze dat ie m automatisch ging fixen,, wat na 2 uur niet lukte
. Kon kiezen voor een 'system restore', wat tevens ook niet lukte en dus nu kan ik m niet meer opstarten...
Nadat ik dat plande, bootte ik alleen nog maar met zwarte schermen. De volgende boot selecteerde ik de keuze dat ie m automatisch ging fixen,, wat na 2 uur niet lukte

Bedankt man, ik ben zelf ook een frequent gebruiken van O&O Defrag.Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 08:44:
Een advies voor de overige Win7 en o&o defrag gebruikers:
Nadat ik dat plande, bootte ik alleen nog maar met zwarte schermen. De volgende boot selecteerde ik de keuze dat ie m automatisch ging fixen,, wat na 2 uur niet lukte. Kon kiezen voor een 'system restore', wat tevens ook niet lukte en dus nu kan ik m niet meer opstarten...
Heb je gereport naar hun en naar microsoft?
Ok bedankt, alleen upgrade geen nieuwe install.joon schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 03:15:
[...]
aangezien niemand antwoord help ik je wel even.
Hoe dit bij XP > Vista Voucher ging is het volgende:
je kreeg een bonnetje bij je vista met een code waarmee op de website van MS een hele zooi informatie moest intikken over je aangekochte versie, waar je woont, wie je bent (ook vendorcode van het bedrijf waar je het hebt gekocht) als je dat gedaan had kreeg je na de officiële releasedatum je windows upgrade dvdtje bij de post.
Nee, en dat is k*t. Zit je alsnog een DVD te leechen , om die met je key te gebruiken...
Maar met die upgrade dvd kan je toch gewoon een fresh install doen? Dat was met de xp upgrade cd's wel zo.
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Met Vista kon dat ook, moest je eerst installeren met de upgrade DVD in trial mode (dat kon wel), en dan nogmaals de setup starten en upgraden van Vista naar Vista, dan werkte het. Heb je meteen een "vuile" start, maargoed. Mijn oplossing was dan ook om een DVD te leechen van de originele Vista en dan mijn key te gebruiken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat is dat voor een feature die W7 heeft met het locken van programma's ?
Ik kijk bijv. een programma na 1x gebruiken niet meer openen ? met de melding "Program is locked. View properties with windows explorer and properties" (of iets in die trant) maar bij Properties staat niks ? niet in de snelkoppeling, niet in de toepassing zelf en de hele folder is ook in order.
In admin mode draaien lukt wel.. Weet iemand wat windows heeft gedaan met die programma?
Ik kijk bijv. een programma na 1x gebruiken niet meer openen ? met de melding "Program is locked. View properties with windows explorer and properties" (of iets in die trant) maar bij Properties staat niks ? niet in de snelkoppeling, niet in de toepassing zelf en de hele folder is ook in order.
In admin mode draaien lukt wel.. Weet iemand wat windows heeft gedaan met die programma?
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Jep, met Windows ME ook al.Mils schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:48:
Maar met die upgrade dvd kan je toch gewoon een fresh install doen? Dat was met de xp upgrade cd's wel zo.
Je moest halverwege wel je Windows 98 CD insteken, maar je had een clean install.
Ik dacht vandaag mijn Act-Labs Force RS stuur weer eens te gaan gebruiken op Win7.
Niet dus. Ik heb al een manier gelezen met het gebruiken van de Saitek drivers, maar het heeft niet gewerkt.
Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen? Of is het simpel niet mogelijk.
Win7 (x64 7232) zegt dat de drivers van Saitek niet ondertekend zijn.
Niet dus. Ik heb al een manier gelezen met het gebruiken van de Saitek drivers, maar het heeft niet gewerkt.
Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen? Of is het simpel niet mogelijk.
Win7 (x64 7232) zegt dat de drivers van Saitek niet ondertekend zijn.
Voor x64 zijn signed drivers verplicht inderdaad.
Yep, bij opstarten F8, driver signing off en het stuur wordt geinstalleerd en werkt.alt-92 schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 20:25:
Voor x64 zijn signed drivers verplicht inderdaad.
Heb hier een probleempje met Windows Media Center.
Ik heb een flinke tijd geleden een Pinnacle Sys. 110i TV card gekocht. Toendertijd had ik nog XP maar ben nu overgestapt (in een dual-boot) naar Windows 7.
Sinds kort heb ik het probleem dat hij niet echt al te goed werkt, ik dus alles gedeïnstalleerd e.d. zodat hij na verscheidene herstarts hem doodleuk automatisch toch weer installeerd (wil ik dus niet, want ik wil de laatste drivers van de site gebruiken). Maargoed, ik dacht even ook gewoon MC te configureren. Werkt dus ook niet.
Hij blijft hangen bij het onderdeel "Downloading TV Setup Data". Balkje blijft mooi open staan met één puntje erin, voor de rest niks.
Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb een flinke tijd geleden een Pinnacle Sys. 110i TV card gekocht. Toendertijd had ik nog XP maar ben nu overgestapt (in een dual-boot) naar Windows 7.
Sinds kort heb ik het probleem dat hij niet echt al te goed werkt, ik dus alles gedeïnstalleerd e.d. zodat hij na verscheidene herstarts hem doodleuk automatisch toch weer installeerd (wil ik dus niet, want ik wil de laatste drivers van de site gebruiken). Maargoed, ik dacht even ook gewoon MC te configureren. Werkt dus ook niet.
Hij blijft hangen bij het onderdeel "Downloading TV Setup Data". Balkje blijft mooi open staan met één puntje erin, voor de rest niks.
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
Eh...dan download je de laatste drivers toch even van de site en update je die? Download TV Setup Data heeft niets met je tv kaart te maken (volgens mij)...Xanland schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:04:
De-installeren via Device Manager en dan de install doen met de drivers die je wilt? Dat lijkt mij de juiste weg.Xanland schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:04:
Dat is het hem nou juist.
1. Ik deïnstalleer via Device Manager.
2. Restart en zie dat hij weg is (eindelijk)
3. Nog een restart, gewoon voor zekerheid
4. Hij wordt weer automatisch geïnstalleerd.
Wat doet die "Download TV Setup Data" dan?
Edit: Het hoort namelijk wel bij "Set Op TV signal".
[ Voor 22% gewijzigd door Xanland op 21-06-2009 00:37 ]
RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P
En laat die 2e restart "voor de zekerheid" dan eens achterwege...Xanland schreef op zondag 21 juni 2009 @ 00:34:
Dat is het hem nou juist.
Weet iemand toevallig of Hibernate wel werkt in Windows 7 64 bit met meer dan 4Gb geheugen?
Kan het hier niet testen op mijn laptop aangezien ik Windows 7 virtueel in VMWare workstation draai en geen 4Gb kan toekennen.
Kan het hier niet testen op mijn laptop aangezien ik Windows 7 virtueel in VMWare workstation draai en geen 4Gb kan toekennen.
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Even een update:
Heel wat pagina's geleden schreef ik over een probleem/irritatie van mij. Mijn harde schijven stonden in de system tray als removable disks. Dit is inmiddels opgelost!
Hiervoor heb ik de Intel INF update 9.1.1.1014 gebruikt, zie http://www.sevenforums.co...oftware-9-1-1-1014-a.html. Zoals in dat topic aangeraden wordt heb ik ook de -overall parameter gebruikt. Ik had al wel eerder een oudere, Vista 64 bit versie van de Intel INF update gebruikt, maar deze installeert blijkbaar niks. Hij laat alleen zien dat hij klaar is, zonder iets te installeren.
Heel wat pagina's geleden schreef ik over een probleem/irritatie van mij. Mijn harde schijven stonden in de system tray als removable disks. Dit is inmiddels opgelost!
Hiervoor heb ik de Intel INF update 9.1.1.1014 gebruikt, zie http://www.sevenforums.co...oftware-9-1-1-1014-a.html. Zoals in dat topic aangeraden wordt heb ik ook de -overall parameter gebruikt. Ik had al wel eerder een oudere, Vista 64 bit versie van de Intel INF update gebruikt, maar deze installeert blijkbaar niks. Hij laat alleen zien dat hij klaar is, zonder iets te installeren.
Hibernate werkt hier goed met 4GB. Helaas kan ik het niet gebruiken omdat Source games (HL2/CS:S/Left 4 /dead) daarna texture problems hebben met mijn ATi kaart. Helaas ben ik blijkbaar de enige ter wereld met dat probleem, want er heeft mij nog nooit iemand kunnen vertellen of zij het ook hadden of niet. Dus, anyone? ATi kaart (4870X2 in mijn geval) + W7 + Hibernate = texture issues in Source?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verbindt mIRC ook haperig bij jullie? Bij Vista en XP was het in een keer verbinden maar in 7 gaat het haperig als ik bij status kijk, alsof ie steeds ergens op wacht.
Hmm, dat klinkt dan al goed. Vanwege performance problemen zat dat niet in Windows XP en Vista, kun je misschien iets over de snelheid van het hibernaten vertellen?
Ik zie in mijn vituele machine dat het ongeveer een minuut duurt om met 3Gb naar hibernate te gaan. Niet slecht!
Ik zie in mijn vituele machine dat het ongeveer een minuut duurt om met 3Gb naar hibernate te gaan. Niet slecht!
[ Voor 26% gewijzigd door Saab op 21-06-2009 02:05 ]
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
Weet iemand hoe ik mijn stand alone Ageia Physx 100 (Asus) kaart op Win 7 werkend kan krijgen?
De NV physx drivers (laatste officiele release) worden wel geinstallerd, maar het Asus kaartje word niet herkend en de drivers worden op mijn 8800GTS geactiveerd.
Ik draai Vista, Win 7 en XP (trippleboot) en gebruik de laatste Nv WHQL drivers (186.18) en Physx drivers (9.09.0428)
Onder XP en Vista werken de drivers perfect en word mijn Asus kaartje gewoon herkend.. Alleen in Windows 7 krijgt ik hem niet aan de praat.
De NV physx drivers (laatste officiele release) worden wel geinstallerd, maar het Asus kaartje word niet herkend en de drivers worden op mijn 8800GTS geactiveerd.
Ik draai Vista, Win 7 en XP (trippleboot) en gebruik de laatste Nv WHQL drivers (186.18) en Physx drivers (9.09.0428)
Onder XP en Vista werken de drivers perfect en word mijn Asus kaartje gewoon herkend.. Alleen in Windows 7 krijgt ik hem niet aan de praat.
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Verbinden wisselt per server, quakenet duurt altijd lang, lichtsnel is hij zo op, dus daar heb ik met mIRC geen problemen mee... Wat me wel heel erg opvalt is dat als je mIRC rezised hij enorm veel moeite heeft om zichzelf aan te passen. Dat gaat wel alles behalve soepel... Maar goed, als hij 1keer op zijn plekje op de 2e monitorstaat, zit je er niet meer aan (A)chimo schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:09:
Verbindt mIRC ook haperig bij jullie? Bij Vista en XP was het in een keer verbinden maar in 7 gaat het haperig als ik bij status kijk, alsof ie steeds ergens op wacht.
"Mekker, blaat"
dat hoort zo als je SATA-disk aangesloten hebt als AHCI (onder andere hotswap ondersteuning, vandaar ook dat ze als removable disk worden gezien) AHCI is beter dan Legacy IDE, onder andere sneller en je kan gebruik maken van NCQ als je disks het ondersteunen!Homer.J schreef op zondag 21 juni 2009 @ 01:01:
Even een update:
Hier een filmpje van wat ik bedoel > http://www.youtube.com/watch?v=K-MIyrJiazUdjidee schreef op zondag 21 juni 2009 @ 07:41:
[...]
Verbinden wisselt per server, quakenet duurt altijd lang, lichtsnel is hij zo op, dus daar heb ik met mIRC geen problemen mee... Wat me wel heel erg opvalt is dat als je mIRC rezised hij enorm veel moeite heeft om zichzelf aan te passen. Dat gaat wel alles behalve soepel... Maar goed, als hij 1keer op zijn plekje op de 2e monitorstaat, zit je er niet meer aan (A)
Vreemd,d at wat jij choppy noemt, ben ik al jaren zo gewend, in Xp.
Heb je trouwens die MsAgent waarom 7 zeurt als mIrc runt, installt. Ik zelf wel, weet niet zeker of dat nou wel zo verstandig is.
Heb je trouwens die MsAgent waarom 7 zeurt als mIrc runt, installt. Ik zelf wel, weet niet zeker of dat nou wel zo verstandig is.
[ Voor 50% gewijzigd door Sjah op 21-06-2009 10:37 ]
Is met alle netwerken, ook tweakers.net en zoals ik al zei in XP was het niet zo, dat was gewoon woem in 1 keer en meteen channels schermpje. Ik denk dat het te maken heeft met Windows 7 netwerkinstellingen, er zijn toch wat dingen veranderd denk ik t.o.v. Vista of XP, alleen het feit al als ik aan het eind van de dag kijk bij status van netwerkverbinding staan er honderd miljard pakketjes ofzo, dit was echt nooit zo in Vista of XP. Of misschien is de firewall anders in 7? Naja, maakt niet zoveel uit maar toch beetje irri.Sjah schreef op zondag 21 juni 2009 @ 10:12:
Vreemd,d at wat jij choppy noemt, ben ik al jaren zo gewend, in Xp.
Over die MsAgent, wat is dat? Nooit gehad met mIRC install of wat dan ook.
Dacht trouwens eerst dat het aan mijn netwerkkaart lag, want in de laatste BIOS update voor mijn moederbord is een fix voor LAN instability ofzo, BIOS geupdate maar mIRC nog steeds haperig. Ligt dus niet aan mijn netwerkkaart.
[ Voor 11% gewijzigd door chim0 op 21-06-2009 10:52 ]
MsAgent, ja daar zeurt 7 over dat mIrc dat nodig heeft, en dat dat niet meer standaard in 7 zit, zoals wel in Xp was. Maar nu begin ik ook te twijfelen of het niet aan mezelf ligt, want ik zit nog bij mIrc 6.17.
Nogmaals, ik heb dat schrokkerige al jaren,en irriteer me er niet aan. Misschien zal ik ook wel ergens een probleem hebben in Xp, maar boeit me niet erg. Maar vloeiend zou prettiger zijn ja....
Nogmaals, ik heb dat schrokkerige al jaren,en irriteer me er niet aan. Misschien zal ik ook wel ergens een probleem hebben in Xp, maar boeit me niet erg. Maar vloeiend zou prettiger zijn ja....
[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 21-06-2009 11:27 ]
Handmatig via apparaatbeheer de INF installeren ?6Pac schreef op zondag 21 juni 2009 @ 02:52:
Weet iemand hoe ik mijn stand alone Ageia Physx 100 (Asus) kaart op Win 7 werkend kan krijgen?
Installeren als Administrator al geprobeerd ?
In compatibility mode gedraaid ?
Eventueel Windows Update-versie gebruiken als die er is, of een oudere versie,...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Houdt het ontopic!
Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....
Houdt het ontopic!
Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.
Thimk b4 you post....