[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.468 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn vaste PC de laatste tijd een heel groot probleem met Windows 7...
Als ik de RC x86 versie installeer dan loopt mijn computer na het opstarten heel snel vast, ik kan helemaal niks meer doen zelfs het taakbeheer kan niet meer worden gestart.

Ik heb een HP m7770.nl met een AMD Athlon 64x2 6000+ processor. Ook na het geheel formatteren van de PC en het opnieuw installeren van Windows 7 gebeurd dit vrijwel gelijk al. Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:48:
Ik heb op mijn vaste PC de laatste tijd een heel groot probleem met Windows 7...
Als ik de RC x86 versie installeer dan loopt mijn computer na het opstarten heel snel vast, ik kan helemaal niks meer doen zelfs het taakbeheer kan niet meer worden gestart.

Ik heb een HP m7770.nl met een AMD Athlon 64x2 6000+ processor. Ook na het geheel formatteren van de PC en het opnieuw installeren van Windows 7 gebeurd dit vrijwel gelijk al. Wie weet waar dit aan zou kunnen liggen?
Gebeurt het ook als je iets anders dan de x86 RC installeert? (bv de x64, of Vista, of XP ofzo)
Zo ja, dan is het waarschijnlijk hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:48:

Het kan een driverprobleem zijn of een hardware probleem. Doet hij dit ook zodra je de computer opstart in veilige modus?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

savale schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:51:
Waarschijnlijk was de 7229 de laatste build die werkt met de beta keys. 7231 is gelekt en is mij niet helemaal duidelijk. De 7232 komt er aan en is gebouwd in de winmain branch dus die zal niet meer werken met beta keys als het goed is. 7232 zou de RTM kunnen worden... Nog een weekje geduld :)
Build 7231 is inmiddels omgezet naar een bootable ISO, maar:
i:\microsoft windows 7 7231 x32-iapula\7231x86_en.iso » iso » eu.x » cab » codec.exe - a variant of win32/injector.pz trojan
geeft dan weer te denken.

Ik stop even met denken, Build 7229 (met alle LP's) voldoet wat mij betreft prima op m'n testbak.

edit: oja, voor de geinteresseerden onder ons:

file: 7231x86_en-wzt(loader_from_7229_vasill).iso
size: 2 456 846 336 bytes
md5: 8ec4f6fa02ac8ae6ea91befa2c79c6b5
sha1: 858e89cdd3cca8486f2346b5dec6667d38a0cd2b
crc32: eb590666

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09
Nu met dat gedoe over IE uit Windows 7 halen, zal dat nog gevolgen hebben voor de datum van release?
Of zal 22 oktober gewoon blijven staan? Ik kan mij voorstellen dat er nu toch wel extra getest moet worden.
(Of zou dit idee al veeel langer bestaan hebben en hebben ze dit al uitvoerig getest?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anarchy 99 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:46:
Nu met dat gedoe over IE uit Windows 7 halen, zal dat nog gevolgen hebben voor de datum van release?
Of zal 22 oktober gewoon blijven staan? Ik kan mij voorstellen dat er nu toch wel extra getest moet worden.
(Of zou dit idee al veeel langer bestaan hebben en hebben ze dit al uitvoerig getest?)
Nee hoor, dat kost geen extra test tijd. Microsoft is al heel lang bezig om IE niet verplicht te hoeven geïnstalleerd en sinds ergens rond beta 1 is het al mogelijk om het gewoon onder Windows te verwijderen.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Anarchy 99 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:46:
Ze zeiden dat ze dit hadden gedaan zodat de releasedate gehaald kon worden, zodat ze niet hoefde te wachten op het besluit van de Europese Commissie. Dus ook in Europa komt hij tegelijkertijd uit.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel fijn dat nieuwe windows 7. Maar heeft iemand het ook op een Asus eee netbook gezet al? En draaid het een beetje soepel? Ik koop binnenkort een Eee netboek en Windows 7 lijkt me erg geschikt daarvoor. Zeker met touchscreen ondersteuning!!
Weet ook iemand hoe je dat installeerd op een netbook? de installatie file is een iso file geschikt voor DVD, maar kan dat ook op een USB stick misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:46:
Heel fijn dat nieuwe windows 7. Maar heeft iemand het ook op een Asus eee netbook gezet al? En draaid het een beetje soepel? Ik koop binnenkort een Eee netboek en Windows 7 lijkt me erg geschikt daarvoor. Zeker met touchscreen ondersteuning!!
Weet ook iemand hoe je dat installeerd op een netbook? de installatie file is een iso file geschikt voor DVD, maar kan dat ook op een USB stick misschien?
:+ Niet de TS gelezen zeker!?

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 13-06-2009 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen gebruikers ervaring in de TS 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:46:
Ik heb Windows 7 draaien op mijn Asus EEE pc 4G, dat is zowat de eerste EEE die er was, dus de specs zijn verschrikkelijk laag, veel lager dan de moderne EEE's, maar het draait perfect soepel.

Al moet je zeker NIET de drivers van de Asus site halen, maar van de fabrikant van de chip zelf.
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:00:
Nee, maar wel hoe je Windows 7 moet installeren via USB.
Look @ TheVMaster ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Petervanakelyen op 13-06-2009 13:10 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Petervanakelyen schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:09:
[...]

Ik heb Windows 7 draaien op mijn Asus EEE pc 4G, dat is zowat de eerste EEE die er was, dus de specs zijn verschrikkelijk laag, veel lager dan de moderne EEE's, maar het draait perfect soepel.
past windows 7 dan op 4GB? En houd je dan ook nog wat over?

Heb zelf ook een eeepc 4g en (701 met 800x480 scherm) en zou bets leuk experimentje zijn om daar win7 op te draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Phyxion schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:14:
[...]

Nee hoor, dat kost geen extra test tijd. Microsoft is al heel lang bezig om IE niet verplicht te hoeven geïnstalleerd en sinds ergens rond beta 1 is het al mogelijk om het gewoon onder Windows te verwijderen.
En hoe gaan ze dat dan doen met programma's a la WLM, IE niet meer hardcoded aangezien die nu verwijdert kan worden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Palomar schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:32:
[...]

past windows 7 dan op 4GB? En houd je dan ook nog wat over?

Heb zelf ook een eeepc 4g en (701 met 800x480 scherm) en zou bets leuk experimentje zijn om daar win7 op te draaien ;)
Ja, Windows 7 past op 4GB, maar het kost wel wat moeite, je moet met vLite allereerst de onnodige talen, toetsenbordindelingen, services etc. eruit halen, en dan met compressie Windows 7 installeren.

Er schiet wel weinig ruimte over, maar voor mijn data gebruik ik toch mijn externe HDD.

Ik vraag me wel af: zou het mogelijk zijn om Windows 7 te installeren OP een USB HDD ?
Met Windows XP lukt dat, als je de installatiebestanden aanpast, met Vista lukt het niet, maar met Windows 7 misschien wel ?

De drivers haal je gewoon van Windows Update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Raven schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:38:
[...]

En hoe gaan ze dat dan doen met programma's a la WLM, IE niet meer hardcoded aangezien die nu verwijdert kan worden?
Niks, als een programma zo achterlijk is om zoiets te gebruiken zonder zelf wat mee te leveren of te controleren of het aanwezig is dan is dat het fout van het programma, niet van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Raven schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:38:
[...]

Misschien komt er wel een redistributable-versie van Internet Explorer zodat softwareontwikkelaars die mee kunnen sturen, net als is gedaan met DirectX en .NET Framework.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik vermoed eerder dat Internet Explorer nog steeds aanwezig zal zijn (in de vorm van Trident alleen zonder schil). Diverse onderdelen in Windows hebben echt een rederer voor HTML nodig, en daar zullen ze denk ik echt geen nieuwe engine voor schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
dcm360 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:11:
Ik vermoed eerder dat Internet Explorer nog steeds aanwezig zal zijn (in de vorm van Trident alleen zonder schil). Diverse onderdelen in Windows hebben echt een rederer voor HTML nodig, en daar zullen ze denk ik echt geen nieuwe engine voor schrijven.
Dat is ook niet nodig. Alles wat IE deed voor in Windows te renderen, dat kan gewoon erin blijven.

Het is alleen het webbrowser gedeelte wat eruit moet, volgens de EC.

Dus in principe, hoeft daar helemaal niks aan te zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Phyxion schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:22:
[...]

Niks, als een programma zo achterlijk is om zoiets te gebruiken zonder zelf wat mee te leveren of te controleren of het aanwezig is dan is dat het fout van het programma, niet van MS.
Hmm...
Ehm, WLM is van MS, dan is het de fout van MS toch?
TheCoolGamer schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:34:
[...]

Misschien komt er wel een redistributable-versie van Internet Explorer zodat softwareontwikkelaars die mee kunnen sturen, net als is gedaan met DirectX en .NET Framework.
Dat zou kunnen, maar als IE er (standaard) uitgesloopt/uitgehaald is, dan ga ik die niet apart installeren. Enigste waar IE nog voor gebruikt wordt hier is de emailinboxlink van WLM, verder gebruik ik overal FF voor.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een paar handige powershell comando's in Windows 7 ontdekt (ik heb geen idee of ze al in Vista zaten). powershell 2 dus, erg handig dat powershell :D
 get-acl | format-table -wrap

Hier laat je binnen PowerShell de ACL's zien van de directory waar je in zit, of je een directory of file naar keuze. Hoeven we niet meer cacls of xcacls te gebruiken. Hier staat ook bijvoorbeeld netjes bij Read enzo, niet allemaal van die afkortingen, die je dan weer moet gaan ontcijferen :)
En de volgende is:
Een collega wilde graag van meerdere machines de eventlogs hebben, ik weet dat SCOM dit kan, maar die mogen we helaas niet gebruiken |:( :(
gc computers.txt | %{Get-WinEvent -ComputerName $_ -LogName Security -MaxEvents 100} | Format-List -Property Message, ID, MachineName, UserID -wrap | out-File C:\Temp.txt

Lees uit de file computers.txt de eventlogs in dit geval uit de security logs, wel de 100 meest recente events. Ook alleen de attributen message,eventid,machinenaam, en eventueel het userid als dat er bij staat. Je kunt natuurlijk ook meedere attributen daar opgeven, eveneens andere eventlogs zoals de application log en/of de system log.De output van dit commando wordt geschreven naar een tekst file in C:\Temp.txt, dat is natuurlijk allemaal naar je eigen voorkeur aan te passen. Graag hoor ik van eenieder ook zijn favoriete powershell commando's, zodat we van elkaar kunnen leren ;) :D.

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 14-06-2009 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Raven schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:14:
[...]

Hmm...
Ehm, WLM is van MS, dan is het de fout van MS toch?

[...]

Dat zou kunnen, maar als IE er (standaard) uitgesloopt/uitgehaald is, dan ga ik die niet apart installeren. Enigste waar IE nog voor gebruikt wordt hier is de emailinboxlink van WLM, verder gebruik ik overal FF voor.
Tuurlijk niet, als de mensen die dat gebruiken niet controleren of het wel beschikbaar is en afvangen met een leuke message kan MS daar niks aan doen. Hooguit kan je er neerzetten dat dit nodig is, als je het dan niet hebt dan ligt het alsnog bij de gebruiker, niet bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heeft iemand een Logitech Quickcam aan de praat weten te krijgen op de 64-bit 7229?

Ik heb met veel interesse dit topic gelezen. Maar helaas geeft de 11.9 software (die je bij Logitech niet eens kunt downloaden) een vergelijkbaar probleem als bij "joejoequickam1". Dus de driver lijkt te werken, maar de software wordt bij al mijn pogingen geblokeerd op compatibiliteits issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Weet iemand hoe het komt dat ik in Media center niet de UP en DOWN knoppen (op MCE afstandsbediening, en ook de DiNovo mini) kan gebruiken in een willekeurig dvd menu? Ze werken wel in het Media center menu.

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 14-06-2009 14:31 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:00:
Ik heb het inderdaad (met de info uit de TS) op mijn Netbook geinstalleerd (Asus EEE PC E900, op een 4GB SSD zelfs:+) en volgens mij vrouw draait het soepel genoeg, toch wel net zo soepel als WIndows XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

Ik gebruik zelf build 7127 op een Acer Aspire 1692 WLMi en dat draait prima.
Ik heb alleen een vaag probleem met 'rare' tekens.
Ik zie dit op verschillende plekken en ik weet niet hoe ik het in orde moet krijgen.
Zie de screenshot, om dit soort tekens (bij taken) gaat het.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~waztone/PLAATJESMAP/win7tekens.png

[ Voor 2% gewijzigd door waztone op 14-06-2009 19:25 . Reden: link aangepast ]

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 17:01
Lijkt me een probleem van het taalpakket, aangezien de rare tekst nog gewoon in het engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

waztone schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:23:
Ik gebruik zelf build 7127 op een Acer Aspire 1692 WLMi en dat draait prima.
Ik heb alleen een vaag probleem met 'rare' tekens.
Ik zie dit op verschillende plekken en ik weet niet hoe ik het in orde moet krijgen.
Zie de screenshot, om dit soort tekens (bij taken) gaat het.

[afbeelding]
Is al eens eerder terug gekomen in dit topic. Was schijnbaar omdat het taalpakket nog niet helemaal af was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

TheCoolGamer schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:30:
[...]

Is al eens eerder terug gekomen in dit topic. Was schijnbaar omdat het taalpakket nog niet helemaal af was
Inderdaad, dat is expres zo gedaan. Dan zie je duidelijk wat al wel vertaald is en wat nog moet.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb ook maar ens die win7 geinstalleert.

Nu it ik zo een beetje rond te kijken, en het valt me op dat mijn hd's na een bepaalde tijd in slaap vallen.
Is dit soms ergens per hd in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:40:
Ik heb ook maar ens die win7 geinstalleert.

Nu it ik zo een beetje rond te kijken, en het valt me op dat mijn hd's na een bepaalde tijd in slaap vallen.
Is dit soms ergens per hd in te stellen ?
dit is niet per HD in te stellen voor zover ik weet maar wel gewoon bij energy settings
start -> config -> tik boven in bij zoeken ''energy'' in en neus even rond dan heb je het zo gevonden -> huidige energie schema aanklikken -> advanced -> hdd spindown zoeken en op 0 zetten dit veranderd hij zelf later in ''never'' ;)

(zit nu op een vista business 64bit systeem kan het dus niet gedetailleerder laten zien met behulp van bijv. een screenshot)

[ Voor 8% gewijzigd door Perkouw op 14-06-2009 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:14
Perkouw schreef op zondag 14 juni 2009 @ 23:42:
[...]

dit is niet per HD in te stellen voor zover ik weet maar wel gewoon bij energy settings
start -> config -> tik boven in bij zoeken ''energy'' in en neus even rond dan heb je het zo gevonden -> huidige energie schema aanklikken -> advanced -> hdd spindown zoeken en op 0 zetten dit veranderd hij zelf later in ''never'' ;)

(zit nu op een vista business 64bit systeem kan het dus niet gedetailleerder laten zien met behulp van bijv. een screenshot)
Afbeeldingslocatie: http://duclou.eu/cpg/albums/userpics/10001/normal_screenshot%20hdd%20sleep%20win7.jpg
Hier het plaatje ter verduidelijking :*)
Asus 1000h met windows 7 build 7229 met nl languagepack

[ Voor 3% gewijzigd door bassiexp op 15-06-2009 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
KopjeThee schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:38:
Heeft iemand een Logitech Quickcam aan de praat weten te krijgen op de 64-bit 7229?

Ik heb met veel interesse dit topic gelezen. Maar helaas geeft de 11.9 software (die je bij Logitech niet eens kunt downloaden) een vergelijkbaar probleem als bij "joejoequickam1". Dus de driver lijkt te werken, maar de software wordt bij al mijn pogingen geblokeerd op compatibiliteits issues.
Ik heb een Quickcam Pro, met de drivers die uit Win7 zelf worden meegeleverd. Logitech heeft nog helemaal niks van drivers of software voor Win7, dus daar hoef je niet op te rekenen voorlopig.

Na elke install/upgrade wordt er een nieuwe versie van de logitech software opgehaald, welke meteen niet werkt omdat het niet voor deze versie geschikt is.

Dus ja.... het ligt aan Logitech, die laten het flink afweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ackermans1973 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 05:42:
[...]

Ik heb een Quickcam Pro, met de drivers die uit Win7 zelf worden meegeleverd. Logitech heeft nog helemaal niks van drivers of software voor Win7, dus daar hoef je niet op te rekenen voorlopig.

Na elke install/upgrade wordt er een nieuwe versie van de logitech software opgehaald, welke meteen niet werkt omdat het niet voor deze versie geschikt is.

Dus ja.... het ligt aan Logitech, die laten het flink afweten.
Daar was ik al bang voor.

Ik was inmiddels een ander pad ingeslagen: Virtual PC met Windows XP. Maar dat heeft weer een ander probleem. Als ik het geheugen van de virtual xp pc wil uitbreiden van 256MB naar iets anders (1024MB en 1500MB heb ik uitgeprobeerd), dat krijg ik in Windows 7 (7229) een blue screen, ergens tijdens het opstarten van de virtual pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

bassiexp schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:18:
[...]

Hier het plaatje ter verduidelijking :*)
Asus 1000h met windows 7 build 7229 met nl languagepack
Perkouw en bassiexp bedankt voor de heldere uitleg

Nog een vraagje, heb nu 7229 erop staan, werkt allemaal prima maar kan nergens zien wanneer
deze verloopt.

Ik meen dat deze versie toch ook tot juli 2010 werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:09:
[...]

Perkouw en bassiexp bedankt voor de heldere uitleg

Nog een vraagje, heb nu 7229 erop staan, werkt allemaal prima maar kan nergens zien wanneer
deze verloopt.

Ik meen dat deze versie toch ook tot juli 2010 werkt ?
Start-winver <enter>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Tot 2-3-2010

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TheVMaster and Petervanakelyen :)
thx for the reply, Nice to know dat ie soeple draait op een netbook. Ik koop binnenkort de nieuwe asus t91 wanneer die eindelijk in NL uit komt en zet gelijk Windows7 erop. Denk dat het installeren dan wel zonder vlite kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netwerk problemen build 7100 Realtek RTL8168B/8111B

ik heb een gigabyte EP45-DS4 met een onboard Realtek RTL8168B/8111B gigabit ethernet adapter.
geen enkel probleem bij het grbuik van de standaard driver die ingebakken zit bij build 7100
echter na automatische update van windows update (ben er pas heel laat achter gekomen dat dit de oorzaak was helaas) waar de drivers van de addapter worden geupdate had ik last dat zodra ik de verbinding iets meer ging belasten dat deze stopte met werken na een bepaalde tijd.
het terug gaan naar de oude driver lost dit probleem gelukkig op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:17:

ik heb een gigabyte EP45-DS4 met een onboard Realtek RTL8168B/8111B gigabit ethernet adapter.
geen enkel probleem bij het grbuik van de standaard driver die ingebakken zit bij build 7100
echter na automatische update van windows update (ben er pas heel laat achter gekomen dat dit de oorzaak was helaas) waar de drivers van de addapter worden geupdate had ik last dat zodra ik de verbinding iets meer ging belasten dat deze stopte met werken na een bepaalde tijd.
Je kan anders ook eens de drivers van Realtek zelf voor Windows 7 proberen, ze hebben zelfs voor hun RTL8139-serie (die echt al een eeuw bestaat, sinds Windows 3.11) Windows 7 drivers !

Neem daar verdorie een voorbeeld aan, Creative (en nog een hoop andere fabrikanten) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 21-09 01:06
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 20:17:

Ik heb de C variant van die Realtek (geen idee wat het verschil is met B :P ) en precies hetzelfde probleem. Ik wist echter meteen dat het aan de Windows 7 update drivers was, want meteen na het installeren van de driver kreeg ik problemen...Ben maar weer naar de default terug gegaan, zal de tip van Peter eens uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

c70070540 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:42:
[...]

Inderdaad, dat is expres zo gedaan. Dan zie je duidelijk wat al wel vertaald is en wat nog moet.
dan is het goed. Ik dacht eerst ff dat het aan mij lag, dat er iets fout was.
Thnx.

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Mijn Creative X-Fi Titanium - Fatal1ty Professional werd door windows7 prima herkend.
Hij speelt dan ook zonder problemen.

Maarrrr ...... (er is altijd een maar)

Nergens kan ik vinden waar ik de hoge en lage tonen kan instellen.
Het klinkt nu allemaal wat matig, en ik zou toch erg graag het een en ander willen bijstellen.

Ik heb de X-Fi met een optische kabel aangesloten op de Logitech Z5500-Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 15 juni 2009 @ 22:10:
Nergens kan ik vinden waar ik de hoge en lage tonen kan instellen.
Het klinkt nu allemaal wat matig, en ik zou toch erg graag het een en ander willen bijstellen.

Ik heb de X-Fi met een optische kabel aangesloten op de Logitech Z5500-Digital
Als je het digitaal doorstuurt, lijkt de versterker me de geeigende plek om dit aan te passen, niet je bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03

The.Terminator

Un boer met bier

Weet nie of deze tip al is gegeven, maar voor diegene waarbij Windows 7 niet goed afsluit (monitor etc gaan uit / no signal, maar de fans blijven draaien).

"Click “Start”, on “Computer” click right mouse button and select “Properties”, click “Device Manager”, select “IEEE 1394 Bus Host Controllers” group, only contains one device called “VIA 1394 OHCI Compilant Host COntroller” on that click right mouse button and select “Properties”, select “Power Management” tab, and finally check the “Allow the computer to tur off this device to save power” box!"

Dit gold iig geval voor mijn p5b-e met die controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Volgens Wzor is net de eerste RTM build compiled.
6.1.7260.0.win7_rtm.090612-2110

Maar er zijn nieuwere builds in de winmain met lager nummer zoals 6.1.7232.0.winmain.090613-0700.

Tot 19 juni worden er RTM builds compiled, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh, komt de RTM eind deze maand al.... Ik had dit topic wel enigszins in de gaten gehouden, ik had begrepen eind Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaaargh voor de 32849230423 keer dat dat WMDC besluit om niet meer te willen syncen met mijn T-Mobile MDA IV :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mils
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:53
In de nieuwe "gelekte" build 7232 is de oude vertrouwde betta fish er niet meer. Hij heeft plaats moeten maken voor een nieuwe wallpaper

@sja
Windows 7 is still on track for a July RTM, and it's possible that it may even RTM by the end of June
Afbeeldingslocatie: http://www.neowin.net/images/uploaded/7232wallthumb.jpg
bron: http://www.neowin.net/new...indows-7-build-7232-leaks

[ Voor 37% gewijzigd door Mils op 16-06-2009 10:07 ]

WP: Ecodan PUHZ-SW50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vaste PC loopt steeds vast nadat ik Windows 7 heb geinstalleerd. Hij heeft een aantal maanden gewoon goed gedraaid. Ik heb diverse Memtests gedaan en deze gaven geen errors. Ik heb een AMD 64 X2 6000+ processor. Ik heb altijd 32-bits versies van Windows gebruikt en er stond ook standaard een 32-bits versie op. Verder heb ik Windows 7 op verschillende PC's op DVD gezet ook met een lage brandsnelheid, dus hier kan het ook niet aan liggen. Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 21-09 01:06
En de nieuwe wallpaper in 1920 x 1200 voor de liefhebbers:

http://www.neowin.net/images/uploaded/7232wall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik vraag me af waarom ze zo vaak die wallpapers wisselen :?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Fietsbel schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:39:
Omdat de beta fish niet meer nodig is in RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Phyxion schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:02:
Volgens Wzor is net de eerste RTM build compiled.
6.1.7260.0.win7_rtm.090612-2110

Maar er zijn nieuwere builds in de winmain met lager nummer zoals 6.1.7232.0.winmain.090613-0700.

Tot 19 juni worden er RTM builds compiled, ben benieuwd :)
Hmm, ik vind de release in oktober dan wel erg laat.
Dat vond ik ook al een hele tijd terug, maar het gerucht wordt sterker en sterker.

Is er eigenlijk al een 32-bit versie van de build 7232 ?
Kan alleen de x64 vinden.

En is hij mooi schoon ?
Want ik geloof dat een tweaker onlangs bij een van de builds een virus had gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De vis die op de wallpaper van Windows 7 beta staat, heeft 'beta' als naam.
Nu de RC uit is, en de RTM bijna, kan dat natuurlijk niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
Een maat van me heeft recent een nieuwe laptop gekocht en er direct windows 7 opgezet. Werkte volgens hem -prima. Ik heb nog even met zijn laptop gespeeld en het werkte inderdaad 'wel lekker'.
Dus ik twee weken geleden ook maar eens Win7RC binnengehaald en gebrand op DVD.
Vervolgens geinstalleerd en tot zover alles lekker.
Totdat ik enkele drivers wilde gaan installeren, toen kwam de ene fout naar de andere binnenrollen. Erg vervelend. Vooral mijn printer driver (HP PSC1402) deed erg moeilijk en wilde in eerste instantie überhaupt al niet installeren. Dus maar via "Run as Windows Vista" geprobeerd. En dat lukte, totdat ik de printer er zelf instak. Toen ging W7RC heel fijn zelf in zijn database zoeken naar drivers, terwijl ik die natuurlijk zelf al had geinstalleerd. Na 10 minuten wachten, nog steeds niets gevonden. Na 15 minuten (en ik overdrijf niets) kreeg ik de melding dat het apparaat niet kon worden gebruikt vanwege ontbrekende drivers.. dus..

Zo nog het een en ander proberen te installeren, maar al snel was ik er eigenlijk een beetje klaar mee.. ik wil gewoon dat alles werkt, en als ik er teveel moeite voor moet doen vind ik het al niet meer leuk.
Ik wacht dus gewoon op de uiteindelijke release, want verder vind ik het een heerlijk systeem om mee te werken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

DonJunior schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:56:
Een maat van me heeft recent een nieuwe laptop gekocht en er direct windows 7 opgezet. Werkte volgens hem -prima. Ik heb nog even met zijn laptop gespeeld en het werkte inderdaad 'wel lekker'.*snip*
Ja, en nu :? Wat verwacht je van ons :?
Dit is geen W7 probleem, dit is een driverprobleem. De uiteindelijke release zal hier waarschijnlijk ook last van hebben, of HP moet ondertussen drivers uitbrengen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Arfman schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:09:
[...]

Ja, en nu :? Wat verwacht je van ons :?
Dit is geen W7 probleem, dit is een driverprobleem. De uiteindelijke release zal hier waarschijnlijk ook last van hebben, of HP moet ondertussen drivers uitbrengen.
Hij kan waarschijnlijk zijn printer prima gebruiken, als hij gewoon de nieuwste van de HP site haalt, die handmatig uitpakt, en dan gewoon de INF installeert het apparaatbeheer.

Alleen:
Ik wil gewoon dat alles werkt, en als ik er teveel moeite voor moet doen vind ik het al niet meer leuk.
Ik vraag me af waarom dat je dan een RC gebruikt. Tenslotte is dat duidelijk een versie die nog niet helemaal af is (al zouden ze van mij deze versie gewoon in de winkel mogen leggen) dus je moet sowieso wat prutsen.

Dat is trouwens de aard van een tweaker, niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ten eerste zoals meerdere mensen zeggen omdat de Beta Fish niet meer nodig is. Maar de tweede reden is best simpel: Er is iemand binnen MS (of misschien wel meer) verantwoordelijk voor Wallpapers. Niet alleen voor de globale release, maar ook voor de wallpapers die elke landenversie krijgt voor zijn eigen land. Dit is ook gewoon work in progress, en dat betekend dat er af en toe nieuwe wallpapers worden opgeleverd volgens schema. Dat zorgt er dus voor dat er wallpapers verschijnen en verdwijnen per build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:29:
Mijn vaste PC loopt steeds vast nadat ik Windows 7 heb geinstalleerd. Hij heeft een aantal maanden gewoon goed gedraaid. Ik heb diverse Memtests gedaan en deze gaven geen errors. Ik heb een AMD 64 X2 6000+ processor. Ik heb altijd 32-bits versies van Windows gebruikt en er stond ook standaard een 32-bits versie op. Verder heb ik Windows 7 op verschillende PC's op DVD gezet ook met een lage brandsnelheid, dus hier kan het ook niet aan liggen. Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?
Ik zou dan allereerst eens controleren of je bron (Win7 install DVD) wel vrij is van malware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Is er eigenlijk al een 32-bit versie van de build 7232 ?
Kan alleen de x64 vinden.
omdat het een VHD image is betwijfel ik het, wie weet komt ie nog maar denk ik niet.
Waarom installeer je de x64 niet? heb je geen x64 cpu ? 64 bit is gewoon de toekomst dus waarom probeer je het niet? :P

Edit:
Dit staat los van het bovenstaande maar ik zie nogsteeds dat mensen liever x86 draaien dan x64, waarom is dit? ik draai zelf al vista x64 sinds de RTM ik heb nog nooit problemen gehad met drivers of programma's die er niet op draaien. Als je geen x64 cpu hebt dan snap ik het wel.. maar veel mensen hebben dat nu onderhand wel.
Werkt lekker snel, ziet al je geheugen (4gb+) en ik heb nog steeds geen nadeel kunnen vinden.
Als Win7 RTM-Final gaat dan zal ik ook de x64 van die installeren en daar gewoon op verder gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door joon op 16-06-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

@ hierboven.
Heeft x64 ook voordeel als je maar 3 gig heb dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Buiten wat driverproblemen die je zou kunnen krijgen met antieke hardware zie ik in ieder geval geen nadelen aan 64-bit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olep
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
Peter91 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:34:
@ hierboven.
Heeft x64 ook voordeel als je maar 3 gig heb dan?
Vanaf 4GB heb je er pas voordeel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien wel handig om te weten:
Als je een laptop hebt die met 3GB RAM is uitgeleverd is de kans vrij groot dat of de processor, of het moederbord, of allebei zelfs ook geen IntelVT of andere x64 specifieke grappen aan heeft staan (en dat dat ook niet aan te zetten is).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Olep schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:02:
[...]

Vanaf 4GB heb je er pas voordeel aan.
Dat is niet helemaal waar! Qua geheugen heb je er bij 4GB pas profijt van, maar zodra je x64 draait kun je ook x64 software gebruiken. Wanneer de software goed gemaakt is kun je wel degelijk profijt hebben van 64bit tov 32bit. Ik geloof dat vooral zware berekeningen nogal eens makkelijker gingen op 64 bit (vandaar dat Adobe CS4 voor een deel 64bit is (niet alle apps zijn in 64bit gemaakt geloof ik maar Photoshop bijvoorbeeld wel)).

Waarom zou je als je een 64bits processor hebt gaan werken met een 32bits OS? Ik snap ook niet hoe sommige leveranciers van bv laptops altijd 32bit leveren (ook als er 4 GB of meer geheugen in zit). Je levert qua performance ook niets in als je 32 bit op 64 bit draait (alleen drivers zijn soms een issue, maar daar heb ik geen problemen mee gehad tot nu toe. Alleen een canon scanner die het niet doet onder vista, maar die doet ook niets onder 32bit, dure scanner geweest en canon heeft gewoon geen zin meer om te ondersteunen :()

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Hmm, nooit zo bij stil gestaan. Altijd 32bit gedraaid. En aangezien ik geen zin heb ik een clean instal, blijf ik bij 32 bit. Maar ik zal de volgende keer 64 bit erop gooien =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Boeboe schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:46:
Buiten wat driverproblemen die je zou kunnen krijgen met antieke hardware zie ik in ieder geval geen nadelen aan 64-bit.
Meestal is dat alleen een antieke printer, scanner of webcam(misschien mis ik iets hier) maarja die hebben meestal ook problemen op 32bit (vista) en mensen installeren vrolijk hun win XP driver CD die uitgebracht was vóór SP1 bijvoorbeeld en dan beginnen de problemen, dat was het grootste gezeik met vista.

Enige wat bij mij vrij moeizaam ging was Creative, hopelijk gaat dat ietsje beter met win7.
Ik zie alleen maar hoe ze de overstap makkelijker maken naar 64bit, ook weer met win7.
Zitten veel meer drivers in en het drivermodel is amper aangepast zodat vista drivers niet al teveel problemen geven.
De volgende windows (8?) werd toch niet meer uitgegeven in 32bit ?
Peter91 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:34:
Hmm, nooit zo bij stil gestaan. Altijd 32bit gedraaid. En aangezien ik geen zin heb ik een clean instal, blijf ik bij 32 bit. Maar ik zal de volgende keer 64 bit erop gooien =)
Denk dat je er geen spijt van krijgt :9

Edit: misschien een leuke toevoeging Hier vind je de nieuwe wallpaper van build 7232

[ Voor 20% gewijzigd door joon op 16-06-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb hier nog steeds problemen met windows. Heb nu build 7201, maar heb hiervoor met andere builds dezelfde problemen gehad namelijk:

- Random drops van de internet verbinding. Er zit totaal geen logica in, lijkt volstrekt willekeurig te gebeuren.

Heb al geprobeerd nieuwe drivers te downen voor de LAN, ook al met engergie settings gespeeld. Niets helpt

- Als ik bestanden wil uploaden youtube / vimeo, dan vliegt de balk in een noodgang naar 100% en blijft daarop staan. Er gebeurd dan verder niets....

Iemand een idee wat de oplossing voor mijn problemen kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:00:
Hoi,

Ik heb hier nog steeds problemen met windows. Heb nu build 7201, maar heb hiervoor met andere builds dezelfde problemen gehad namelijk:

- Random drops van de internet verbinding. Er zit totaal geen logica in, lijkt volstrekt willekeurig te gebeuren.

Heb al geprobeerd nieuwe drivers te downen voor de LAN, ook al met engergie settings gespeeld. Niets helpt

- Als ik bestanden wil uploaden youtube / vimeo, dan vliegt de balk in een noodgang naar 100% en blijft daarop staan. Er gebeurd dan verder niets....

Iemand een idee wat de oplossing voor mijn problemen kan zijn?
Ik denk dat het toch driver gerelateerd is, heb je toevallig een ander netwerkkaartje ergens die je erin kan steken om te proberen ? Anders proberen in veilige modus met netwerk mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

joon schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:40:
Enige wat bij mij vrij moeizaam ging was Creative, hopelijk gaat dat ietsje beter met win7.
Ik wens je veel succes.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Arfman schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:23:
[...]

Ik wens je veel succes.
Dankje, ik blijf sceptisch tho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
joon schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:28:
[...]

Dankje, ik blijf sceptisch tho :P
En ironisch genoeg staat er nu een Creative driver op Windowsupdate klaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mils schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:53:
In de nieuwe "gelekte" build 7232 is de oude vertrouwde betta fish er niet meer. Hij heeft plaats moeten maken voor een nieuwe wallpaper

@sja

[...]

[afbeelding]
bron: http://www.neowin.net/new...indows-7-build-7232-leaks
Neeeeeeeeeeeeeeee ik wil me vis terug !!!! :'( :'(

Echt rustgevend die vis _/-\o_

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Gezeur over de desktop afbeelding steeds, ik zie dat ding nooit, ik draai namelijk applicaties in Windows en blijf niet een hele avond naar m'n desktop turen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Wallpapertje is het 1e wat ik altijd verander.

Die vis, dat logo nu....et is allemaal 3x niks vind ik persoonlijk.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
De Creative Driver hier heeft een prima install gedaan:
- Creative Audio Panel
- Creative Software auto-update
- Alchemy

Dus ik ga er 100% vanuit dat Creative het deze keer NIET verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 18:55

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb vandaag (voor mij iniedergeval) iets nieuws ontdekt; als je een x aantal vensters open hebt staan en je pakt het programma wat actief is met je muis (linker muistoets vasthouden op de blauwe balk bovenin) en je schuift dat venster snel heen en weer verdwijnen de andere vensters die open had.

Ik vond het wel grappig, ik heb zoiets nog niet eerder gezien. :)
Ik kom van XP af, het kan zijn dat Vista dit ook al heeft, dat weet ik dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Coenen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:55:
Ik heb vandaag (voor mij iniedergeval) iets nieuws ontdekt; als je een x aantal vensters open hebt staan en je pakt het programma wat actief is met je muis (linker muistoets vasthouden op de blauwe balk bovenin) en je schuift dat venster snel heen en weer verdwijnen de andere vensters die open had.

Ik vond het wel grappig, ik heb zoiets nog niet eerder gezien. :)
Ik kom van XP af, het kan zijn dat Vista dit ook al heeft, dat weet ik dus niet....
Yeah, dat heeft denk ik te maken met de touch vriendelijkheid van Win7(het heet Aero Shake trouwens), ook als je je venstertje verschuift tegen de top van je scherm maximaliseert deze en de linker en rechterkant van je scherm bezet het vensterje maar de helft van je scherm. verder heb ik ook geen idee wat er nog meer inzit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Eén verdomd goede reden om toch 32 bit te gebrbuiken... soms zijn gewooon alleen in 32 bit goede versies van software te vinden. Vooral als je Mediacenter software gebruikt.

Meestal (huis tuin en keuken gebruik) heb je helemaal geen voordeel bij een 64 bit OS, dus gewoon bij 32 bit blijven is zo gek nog niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
psy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:24:
Eén verdomd goede reden om toch 32 bit te gebrbuiken... soms zijn gewooon alleen in 32 bit goede versies van software te vinden. Vooral als je Mediacenter software gebruikt.

Meestal (huis tuin en keuken gebruik) heb je helemaal geen voordeel bij een 64 bit OS, dus gewoon bij 32 bit blijven is zo gek nog niet.
Je kunt gewoon 32bit software in een 64bit installatie van Windows gebruiken hoor. Dit geld alleen niet voor hardware drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Coenen schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 20:55:
(.) en je schuift dat venster snel heen en weer verdwijnen de andere vensters die open had.
Hey leuk dat wist ik nog niet!
Gelukkig draait dat ook allemaal onder Windows 64 door WOW64 (Windows On Windows64).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon

en dat is dus waar de meeste gewoon de fout in gaan..

Vista en Win7 x64 Zorgen er niet voor dat:
je geen 32 bit apps meer kan gebruiken.
je alles in 64 bit moet draaien.
je normale hedendaagse dingen niet meer werken
je niet meer kan gamen

Voordelen/Nadelen:
Updates zijn een kleine marge groter (service packs ong 40%) IVM dat het x86 EN x64 spulletjes moet updaten. (omdat het beide ondersteund wordt)
Stuurprogramma's moeten 64bit zijn, 32bit drivers zullen niet werken.
In de meeste gevallen kan x64 ietsje sneller zijn, zowel op gamen als normaal werk.
je bent voorbereid op de toekomst (OMG!!) een x64 programma zal altijd sneller werken dan zijn 32 bit variant zoals photoshop. (office pakketjes tegenwoordig ook?)

Waar ik dan geen ervaring mee heb is XP Pro x64, enige wat ik heb gehoord is dat die niet aan te bevelen is voor de normale gebruikers?

Verder als je een beetje voorbereid bent op x64 (a la drivers) zul je vrijwel 0 problemen er mee hebben.

PS: een klein weetje is, met een vista 32bit licentie kan je gewoon een x64 dvdtje mee installeren en activeren zonder enkele problemen met microsoft, officieel is het niet maar het is gewoon mogelijk zonder dat je rare capriolen moet uithalen bij hun activation helpdesk (ik weet niet of het bij win7 ook zo zal zijn) het enige wat je moet doen is een x64 dvdtje van iemand lenen, kopiëren of downloaden (wichever)

[ Voor 12% gewijzigd door joon op 17-06-2009 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

joon schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:25:
[...]
Waar ik dan geen ervaring mee heb is XP Pro x64, enige wat ik heb gehoord is dat die niet aan te bevelen is voor de normale gebruikers?
Super, jaren gedraait voordat ik overstapte op 7.
Ik had alles voor elkaar, minder BSOD's gehad dan in de Windows 7 beta en dat waren er trouwens ook niet veel, en ik snap niet waarom het af te raden is. Ik vond het een grote aanrader maar nu is het natuurlijk outdated.

Enige probleempje was mijn oude HP Officejet die geen 64 bit drivers had maarja het was mijn eigen keus om met de tijd mee te gaan en de printer te negeren. Deze heb ik dan ook aan mijn Ubuntu server gehangen en die print/scant zonder problemen of extra drivers oid. Via samba is die dan te sharen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet helemaal correct, 64bit kan wel degelijk trager zijn doordat intern alles dubbel zo groot is. Het verplaatsen van blokjes ram, het bereken van waardes alles kost twee keer zoveel ruimte en iets meer tijd. Voordeel blijft je maximale geheugenadressering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:35:
Dat is niet helemaal correct, 64bit kan wel degelijk trager zijn doordat intern alles dubbel zo groot is. Het verplaatsen van blokjes ram, het bereken van waardes alles kost twee keer zoveel ruimte en iets meer tijd. Voordeel blijft je maximale geheugenadressering.
idd, was mijn doel ook om het ietwat 50/50 neer te zetten. heb het ietsje aangepast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nadeel van 64bit is ook dat je installatie 2x zo groot is (zowel de 64 als de 32bit DLL's e.d. moeten worden meegeleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb net voor de lol Win 7 (build 7227) 32bit geinstalleerd op een oude laptop
(Dell Latitude 110L)
Cel M 1.6 + 512MB

En het draait als een zonnetje, geheugengebruik is redelijk hoog (+/- 70%)

windows vista draaide hier niet goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:35:
Weet je dat zeker? Het lijkt mij sterk dat men op een 64bits systeem in een keer de int32 2x zo groot hebben gemaakt (lijkt me ook niet gewenst). Lijkt me vrij sterk. Volgens mij zijn je geheugen adressen 2x zo groot geworden (omdat je nu naar 64bits adressen kunt en zo meer dan 4GB kunt benaderen), maar dat ook alleen maar als je een 64bit compiler gebruikt.

Overigens is er wel software die niet lekker onder x64 draait (die geen hardware drivers zijn). Sommige stukjes software vinden het leuk om een soort driver te installeren. Zo gingen diverse VPN suites vroeger niet lekker onder 64 bit en kom je in de knoei met virusscanners en firewalls (die gebruiken ook een soort van driver). Ik geloof dat zelfs bepaalde versies van MSN iets van een drivertje installeerde. Maar dit was in de begin tijd en is inmiddels verbeterd, tot nu toe weinig issues gehad met mijn x64 Vista en die draai ik toch al een hele tijd. Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik tot nu toe nog niet echt een grote performance winst heb gezien tussen 32 en 64bits software. Ik vond zelfs dat HL2 in 64bit mode minder prettig werkte dan in 32bit.

Een voorbeeld van probleem software was bijvoorbeeld Sonic Wall VPN (geloof dat het zo heet). Het heeft best lang geduurd totdat daar een 64 bits versie van uit is gekomen (vorig jaar zomer ofzo) Tot die tijd kon ik met mijn prive PC niet op het bedrijfsnetwerk (was een goed excuus om een laptop te eisen, maar daar trapte men niet in :(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Ach, het allergrootste voordeel vind ik nog steeds geheugen. M'n werk pc werd vroeger baggertraag als ik tegen de geheugenlimiet (3,2GB ongeveer) begon te lopen. Nu draai ik XP64 en bij 6GB+ geheugen in gebruik draait alles nog vrolijk door, heerlijk. Als dingen dan een paar procent sneller of langzamer zijn door het verschil in 32 en 64 bit, lekker belangrijk. Op de quad-nogwat cpu's van tegenwoordig merk je daar echt niet veel van.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

SamStar schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:24:
Ik heb net voor de lol Win 7 (build 7227) 32bit geinstalleerd op een oude laptop
(Dell Latitude 110L)
Cel M 1.6 + 512MB
Hier iemand die het getest heeft op een Pentium 2 266Mhz met 96MB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joon schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:25:
[...]

en dat is dus waar de meeste gewoon de fout in gaan..

Vista en Win7 x64 Zorgen er niet voor dat:
je geen 32 bit apps meer kan gebruiken.
je alles in 64 bit moet draaien.
je normale hedendaagse dingen niet meer werken
je niet meer kan gamen

[..]
Je kunt echt niet zomaar stellen dat alles werkt op 64-bit. Dit is gewoon niet waar. Veel oudere drivers/hardware zullen problemen opleveren. Alsmede diverse software pakketten. Bv. Cisco VPN Client. Voor mij is die laatste nodig voor mijn dagelijkse werkzaamheden dus kan ik geen 64-bit Windows versie gebruiken. Zo is er meer software dat (nog) niet werkt onder 64-bit.

Office is overigens nog gewoon 32-bit. De voordelen vallen echt nogal tegen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Laatst online: 21:47

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

wow, ik kijk ff 2 weekjes niet hier (iets met drukte enzo) en we zijn al weer een boel builds verder 8)7

anyway, waar ik mee zit is het volgende: ik draai win7 build 7100 op mn Medion Akoya, helemaal braaf en netjes up-to-date, maar om de een of andere reden werkt het uitschakelen van t scherm niet (dus de "turn display off after" functie). Het scherm gaat dan uit, en gelijk weer aan, alsof er iemand aan de touchpad heeft gezeten. Probleem komt ook voor met een externe monitor en ook als de touchpad uit staat.

Logischerwijs werkt automatische standby dus ook niet...

Ik heb al een keer een volledige reinstall gedaan, dit leverde helemaal niks op. Het maakt geen verschil welke driverversie ik gebruik voor mn display. Ook in de eventviewer is weinig erover terug te vinden, hoewel er op het moment dat het scherm uitgaat wel een aantal services in de stopped-state terechtkomen, maar krijg verder geen foutmeldingen oid met betrekking tot energiebeheer. Ook het progsel TurnOffLCD werkt niet, precies hetzelfde verhaal.

ik vermoed toch een driverprobleem, omdat het allemaal wel werkte onder XP en Fedora

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:44:
[...]

Je kunt echt niet zomaar stellen dat alles werkt op 64-bit. Dit is gewoon niet waar. Veel oudere drivers/hardware zullen problemen opleveren. Alsmede diverse software pakketten. Bv. Cisco VPN Client. Voor mij is die laatste nodig voor mijn dagelijkse werkzaamheden dus kan ik geen 64-bit Windows versie gebruiken. Zo is er meer software dat (nog) niet werkt onder 64-bit.

Office is overigens nog gewoon 32-bit. De voordelen vallen echt nogal tegen op dit moment.
Tja. Cisco en meegaan met hun tijd :X Echt bagger, van zo'n groot bedrijf had je meer mogen verwachten.

Overigens draaide ik Vista x64 (sinds SP1 zonder problemen) en W7 nu in x64 smaak. Ik weiger om met mijn moderne 64 bit CPU en 4 GB geheugen nog ouderwetse 32 bit meuk te gaan draaien. Dat hoort niet meer nodig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

gelukkig zit er xp 32 bit bij windows 7 pro voor dat soort zaken :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb eigenlijk (afgezien van de Cisco VPN Client) geen software die niet werkt onder 64-bits Windows. Office is overigens (als we het over versie 2010) gewoon beschikbaar als 64-bits versie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
[...]

in een eerdere post zei ik dit ook al :) (en ik stelde niet dat 'alles' werkt) ik werk zelf niet met oudere software pakketen maar ik doelde meer op 'normale' hedendaagse dingen, zoals internetten, typen, videotje kijken, gamen etc :P

en een x64 versie van office komt er wel aan zie hier ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

SamStar schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:24:
(Dell Latitude 110L)
Cel M 1.6 + 512MB
Heb je al wat meer ervaringen? Zovan starten apps een beetje vergelijkbaar met XP of kan je echt iedere keer meer koffie zetten dan vroeger?

Ik speel met de gedachten om XP te vervangen door Win7 op mijn Compaq Intel M 2GHz 512MB, maar alleen als ik denk dat het loont want zonder dvd-rom of bootable usb kost het veel moeite.. weet niet eens meer hoe ik dat ookalweer met XP voor elkaar kreeg.
Arfman schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:12:
Ik weiger om met mijn moderne 64 bit CPU en 4 GB geheugen nog ouderwetse 32 bit meuk te gaan draaien. Dat hoort niet meer nodig te zijn.
Precies! Koop dan geen nieuwe proc maar eerst een nieuwe printer ofzo zodat je de volgende keer wel durft te vernieuwen.

Trouwens, sommige antieke apps werken gewoon op 64 bit systemen. Als andere modernere apps dan niet werken, zouden ze dan niet gewoon slecht geprogrammeerd zijn? (Systeembugs exploiten om iets te bereiken zoals veel gebeurde op de Commodore64 enzo valt daar ook onder)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Laat ik het eens omdraaien... waariom zou je 64 bit gaan draaien als 32 bit perfect voldoet? Omdat je dan toekomstvoorbereid bent? Welke toekomst? Je gebruikt het toch NU? Zo'n onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
psy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:53:
Laat ik het eens omdraaien... waariom zou je 64 bit gaan draaien als 32 bit perfect voldoet? Omdat je dan toekomstvoorbereid bent? Welke toekomst? Je gebruikt het toch NU? Zo'n onzin.
klopt. Ik draai ook alleen 64bit omdat ik 4GB geheugen heb. Bij 2GB raad ik ook gewoon 32bit aan. Alhoewel ik geen enkel noemenswaardig probleem tegenkom met 64bit is 32bit toch nog steeds ietsje meer compatible met evt. oude software/drivers. Verder biedt 64bit nl. geen voordelen boven 32bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Naja, gaat redelijk offtopic, maar ik ben een pietlut wat dat betreft. Ik heb een 64-bit capabeleprocessor, dan gebruik ik dat ook. Ik wil al m'n geheugen kunnen aanspreken (werk thuis veel met VMware Workstation). Ik heb het idee dat Vista x64 iets vlotter reageerde dan x86, vooral als er veel open stond (toen ik nog 2GB had met m'n vorige PC). En ja, ik ben dan ook zo iemand die eerst nagaat of z'n hardware dat aankan (qua drivers e.d.), en bij het aanschaffen van m'n vorige PC heb ik dus ook eerst onderzocht of er 64 bit drivers waren. Windows 7 heb ik niet eens in 32 bit geprobeerd, ik zie het nut niet.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....