psy schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:24:
Eén verdomd goede reden om toch 32 bit te gebrbuiken... soms zijn gewooon alleen in 32 bit goede versies van software te vinden. Vooral als je Mediacenter software gebruikt.
Meestal (huis tuin en keuken gebruik) heb je helemaal geen voordeel bij een 64 bit OS, dus gewoon bij 32 bit blijven is zo gek nog niet.
en dat is dus waar de meeste gewoon de fout in gaan..
Vista en Win7 x64 Zorgen er
niet voor dat:
je geen 32 bit apps meer kan gebruiken.
je alles in 64 bit moet draaien.
je normale hedendaagse dingen niet meer werken
je niet meer kan gamen
Voordelen/Nadelen:
Updates zijn een kleine marge groter (service packs ong 40%) IVM dat het x86 EN x64 spulletjes moet updaten. (omdat het beide ondersteund wordt)
Stuurprogramma's
moeten 64bit zijn, 32bit drivers zullen niet werken.
In de meeste gevallen kan x64 ietsje sneller zijn, zowel op gamen als normaal werk.
je bent voorbereid op de toekomst (OMG!!) een x64 programma zal altijd sneller werken dan zijn 32 bit variant zoals photoshop. (office pakketjes tegenwoordig ook?)
Waar ik dan geen ervaring mee heb is XP Pro x64, enige wat ik heb gehoord is dat die niet aan te bevelen is voor de normale gebruikers?
Verder als je een beetje voorbereid bent op x64 (a la drivers) zul je vrijwel 0 problemen er mee hebben.
PS: een klein weetje is, met een vista 32bit licentie kan je gewoon een x64 dvdtje mee installeren en activeren zonder enkele problemen met microsoft, officieel is het niet maar het is gewoon mogelijk zonder dat je rare capriolen moet uithalen bij hun activation helpdesk (ik weet niet of het bij win7 ook zo zal zijn) het enige wat je moet doen is een x64 dvdtje van iemand lenen, kopiëren of downloaden (wichever)
[
Voor 12% gewijzigd door
joon op 17-06-2009 02:30
]