[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.464 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
7227 SP1 is uitgelekt en wel in vhd image al schijnen er iso's te zijn maar aan de echtheid word getwijfeld..

Tis trouwens een main laat deze ff voorbij gaan RTM komt toch zo :)
Afbeeldingslocatie: http://www.sevenforums.com/attachments/general-discussion/13756d1244551437-news-front-7227-7229-captureor.png

Deze zou van vandaag zijn:
Afbeeldingslocatie: http://pic.ipicture.ru/uploads/090609/kvIqVxTx3M.jpg

Changelog? http://www.sevenforums.co...7-7229-7227_changelog.png

[ Voor 27% gewijzigd door WC-Juf op 09-06-2009 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

brommer schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:51:
Een beetje power user wil liefst zoveel mogelijk naar wens kunnen aanpassen.
Een poweruser gebruikt zijn OS en maakt zich niet druk over kleurtjes van de venster randjes.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een poweruser maakt niet zich niet zo druk of er een nieuw OS aankomt, en is tevreden met wat die heeft..

en zo kunnene we nog wel tijdje doorgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:59
WC-Juf schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:54:
7227 SP1 is uitgelekt en wel in vhd image al schijnen er iso's te zijn maar aan de echtheid word getwijfeld..

Tis trouwens een main laat deze ff voorbij gaan RTM komt toch zo :)
[afbeelding]

Deze zou van vandaag zijn:
[afbeelding]

Changelog? http://www.sevenforums.co...7-7229-7227_changelog.png
Mooie wallpaper. Iemand een idee waar ik deze kan DL ? (alleen de WP dus ;) ben tevreden met 7100 RC )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Laatst online: 20:59
Bedankt _/-\o_ Andere Wallpapers zijn ook erg mooi 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 21:45
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:04:
[...]

Omdat je in Office 2010 nog niet kunt synchen met je WM6.1 phone en er is ook nog geen Outlook Connector beschikbaar.
Als dat er wel is, dan stap ik ook over op Office 2010. :)
Mijn HTC Diamond sync netjes de agenda met Outlook 2010, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:28
Zijn er mensen die Windows 7 gebruiken in combinatie met een Audigy 2 ZS geluidskaart? 'Vroeger', toen ik nog XP draaide :P had ik altijd de optie in m'n drivers (het CMSS 3D tabblad) dat je stereo x2 aan kon zetten. Dit was ideaal zodat je ook gewoon stereo uit je achterste speakers kreeg bij een 4.1 of 5.1 opstelling.

Met de drivers voor W7 mis ik opeens die optie :S meer mensen die hier 'last' van hebben? Ik vind dat gewone CMSS en CMSS2 echt helemaal niets :-/

Ik gebruik de onofficiele W7 drivers van het creative forum, die overigens verder perfect werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Neverwinter Nights 2 is speelbaar op windows 7 Bij de RC ment een hack en vanaf 7122 zonder hack.

Hier is de uitleg voor dit klusje:
- Zorg dat je een dxdiagn.dll file krijgt van 7122 of hoger (of een oude pre RC file) Ik host de 7137 x64 file op MegaUpload. Ik wil onze mede tweakers Ricardo87 en Redsandro bedanken voor het providen van file om te testen.
- Ga naar system32 of syswow64 en maak jezelf eigenaar van het orginele dxdiagn.dll bestand. Verander de naam, dxdiagn.dll.old vind ik een mooie.
- Plak de nieuwe dll in de map en spelen maar!
Misschien iets voor de TS om naar te verwijzen. Het idee komt van het officiele NWN2 forum maar daar is het niet getest met nieuwe .dll files. Alleen met oude.

Daarnaast heb ik een vraagje, Bijna altijd wordt CHKDSK uitgevoerd als ik opstart. Ben de PC begonnen met de RC dus weet iemand of het een 7 issue kan zijn. Wijs me de goede kant op en ik ben een blij mens.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Yihaaa schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:20:
[...]

Bedankt _/-\o_ Andere Wallpapers zijn ook erg mooi 8)
Je hebt ze gewoon op je PC staan, ook nog eens inclusief Theme als je wilt ;)

C:\Windows\Globalization\MCT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 01:09
Die directoy MCT in Globalization heb ik niet hoor.
Standaard install van build 7100 (de RC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vatt schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:57:
Die directoy MCT in Globalization heb ik niet hoor.
Standaard install van build 7100 (de RC).
Hij is verborgen. Je krijgt hem wel als je hem in de adresbalk invoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 23:05
Fab1Man schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Heet dat niet Vista Anti-Lag? Die werkt hier gewoon.
werkt hier niet :(

bump trouwens, ik wordt dit probleem echt zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 01:09
SENSATION: Microsoft Windows 7 (Client / Server) build RTM - FINAL WILL leak after June 19, 2009 ... WZor&Ko!

http://winfuture.de/news,47739.html (Windows deze maand al RTM?)

Zo maar even 2 berichten die ik net tegenkwam.
Het loopt blijkbaar nogal erg goed met Win7. Van mij mag die inderdaad wel snel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Tha_TE schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 02:21:
Zijn er mensen die Bluetooth Headsets in hun Audio Devices werkend hebben? Online heb ik gezocht voor oplossingen, maar daar loop ik alleen tegen dode threads aan.

Probleem:
Bluetooth headset is gepaired met mijn laptop (Compal IFL90 met Windows 7 RC) en staat in "Devices and Printers" als "640Plantronics".
Echter hij staat noch bij Sound - Playback noch bij Sound - Recording en ja show disabled/disconnected devices staat aan.

Het heeft allemaal gewerkt in Vista SP1 en XP SP2.
Dit probleem is overigens opgelost.
Mijn Windows 7 RC1 is geupgrade vanaf Vista Business SP1, talloze drivers zijn daarbij klakkeloos overgenomen, zo ook de Bluetooth driver, hoewel er theoretisch niets mis is met deze driver, mist er iets waarbij de genoemde Bluetooth Headset wel pairt, maar niet in de Audio Devices komt te staan.
Ik had, toen ik Windows 7 RC1 geinstalleerd had wel gezocht naar een specifieke 64-bit Bluetooth Driver, maar die was ten tijde niet uit:
http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php

De standaard bluetooth driver van Windows 7 RC1 voldoet niet.

Het probleem is als volgt op te lossen:
Deinstalleer de oude WIDCOMM (Broadcom) Bluetooth Driver. Herstart. Volg de instructies op in de bovenstaande link.
Vervolgens moet je als je eerder gepairt hebt met de device, deze eerst uit de "Devices and Printers" lijst verwijderen voordat je opnieuw gaat pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
Anarchy 99 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:56:
SENSATION: Microsoft Windows 7 (Client / Server) build RTM - FINAL WILL leak after June 19, 2009 ... WZor&Ko!

http://winfuture.de/news,47739.html (Windows deze maand al RTM?)

Zo maar even 2 berichten die ik net tegenkwam.
Het loopt blijkbaar nogal erg goed met Win7. Van mij mag die inderdaad wel snel komen.
Ach.. een RTM leak vind ik niet zo interessant. Je moet hem overigens kunnen activeren. Ik wil onderhand eigenlijk wel eens de prijzen weten. Al weet ik nog niet of ik hem Retail ga aanschaffen. Zijn er eigenlijk nog voordelen wat betreft Retail aanschaffen in plaats een key van TechNet/MSDN trekken? Behalve het mooie doosje en een lichtere portemonnee. :P

Iemand trouwens die wat meer weet over Morro, de Microsoft AV? Die zou, naar de laatste geruchten, rond de Windows 7 launch uitkomen en OneCare vervangen. Het zou mooi zijn om bij een verse RTM install meteen Morro van Live Essentials af te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door ndsc op 10-06-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades684
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 20:27
Ik weet even niet of het al gemeld is, maar misschien wel handig om te weten , AVG free 8.5 is helemaal compatibel met windows 7. *O*

Windows 7 - There Haven’t Been This Many Leaks Since Watergate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

spokje schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:30:
Zijn er mensen die Windows 7 gebruiken in combinatie met een Audigy 2 ZS geluidskaart? 'Vroeger', toen ik nog XP draaide :P had ik altijd de optie in m'n drivers (het CMSS 3D tabblad) dat je stereo x2 aan kon zetten. Dit was ideaal zodat je ook gewoon stereo uit je achterste speakers kreeg bij een 4.1 of 5.1 opstelling.

Met de drivers voor W7 mis ik opeens die optie :S meer mensen die hier 'last' van hebben? Ik vind dat gewone CMSS en CMSS2 echt helemaal niets :-/

Ik gebruik de onofficiele W7 drivers van het creative forum, die overigens verder perfect werken :)
Echt 5.1 of 7.1 aansturen gaat bij mij ook niet anders dan met Windows XP.
Niet met mijn Audigy 2ZS, niet met de onboard Realtek geluidschip en niet met de Via Envy die in mijn Shuttle zit. Allemaal alleen maar via standaard Windows Volume Control aan te sturen, en dat beperkt de mogelijkheden nogal. (slechts 2 of 5 van mijn intotaal 7 speakers kunnen hiermee geluid produceren.)

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Hey peoples..

Ik heb een probleem. Heb de beta van Windows 7 al tijden gebruikt en aangezien ik sinds een dag een nieuwe computer heb meteen de RC erop gezet. Heb nu alleen het probleem dat ik de helft van de Internet pagina's niet kan benaderen en dat ook Windows Update niet werkt. Sterker nog, bijna niets werkt.
Kan niet eens Google openen, als ik dat doe dan komt ie terug met de melding "Address not valid" en in de adresbalk van IE staat dan "http:///" en verder niets.!?

Kent iemand dit probleem?

Heb overigens de 64-bit versie geïnstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Bart© op 10-06-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Bart© schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:03:
Hey peoples..

Ik heb een probleem. Heb de beta van Windows 7 al tijden gebruikt en aangezien ik sinds een dag een nieuwe computer heb meteen de RC erop gezet. Heb nu alleen het probleem dat ik de helft van de Internet pagina's niet kan benaderen en dat ook Windows Update niet werkt. Sterker nog, bijna niets werkt.
Kan niet eens Google openen, als ik dat doe dan komt ie terug met de melding "Address not valid" en in de adresbalk van IE staat dan "http:///" en verder niets.!?

Weet je wel zeker dat je verbonden bent met je router/modem?? Klinkt gewoon als niet geïnstalleerde driver voor je netwerkkaart namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:38
Bart© schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:03:
Hey peoples..

Het zou kunnen dat je je MTU in je modem moet aanpassen van 1500 naar 1452. Heel veel klanten van mijn werkgever hebben het probleem wat jij schetst. Heeft te maken met wijzigingen aan de wijkcentrales die momenteel gefaseerd worden uitgevoerd. Ik kan even geen officiele bron vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-09 01:06
Geweldige toevoeging voor de Windows 7 taskbar:

http://www.ocellated.com/2009/06/04/taskbar-overlord/
Change 1:
By default, left clicking on a taskbar icon would bring up thumbnail previews if multiple windows of that specific application is open. Since the same action can be triggered by simply hovering your mouse over the icon, the software developer has changed the functionality of left click so it automatically opens your last opened window instead.

Change 2:
By default, middle-clicking on a taskbar icon opens a new instance of that application. This app changes that by having windows close when you middle-click an icon on the taskbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 10:55
Top Gusev, dit zou standaard in Windows 7 moeten zitten !
Ben nu eindelijk af van dat geklik met die previews van o.a. Internet Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emakaay
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 16:41
Zijn er al mensen die de NFS Cliënt (Network File System) aan de gang hebben gekregen met Windows 7.
Ik probeer Windows 7 te configureren als NFS Cliënt, zodat ik met NFS met mijn Synology NAS kan communiceren. Dit zou namelijk sneller zijn dan met Samba shares. Dat wil ik wel eens testen.

In Windows XP kreeg ik dat voor elkaar door Unix Services 3.5 te installeren en te configureren, maar dat was op mijn systeem, erg instabiel.

Probleem dat ik in windows 7 heb, is dat ik geen connectie kan krijgen met de Synology. Krijg continue error 52. als ik met het mount commando een verbinding probeer te leggen.

Volgens mij komt dit omdat NFS nog niet goed geconfigureerd is. Ik vermoed dat ik nog ergens een koppeling moet maken tussen een Windows gebruiker en een gebruiker op de NAS. Kan deze mogelijkheid echter nergens vinden.

Hopelijk kan iemand wat hulp bieden

PS: NFS staat aan op de NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 21-09 01:06
Chills schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:48:
Top Gusev, dit zou standaard in Windows 7 moeten zitten !
Ben nu eindelijk af van dat geklik met die previews van o.a. Internet Explorer.
Inderdaad! Ik was heel gauw terug gegaan naar de 'oude' taskbar look, maar dacht dat kan beter ;)

Hou er wel even rekening mee dat hij geminimaliseerd opstart, dus dacht de eerst keer, oke...gebeurt er nog iets :P ? En even in je startup folder gooien of wat dan ook, want na een herstart is ie foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Barkrukhenkie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:10:
[...]

Het zou kunnen dat je je MTU in je modem moet aanpassen van 1500 naar 1452. Heel veel klanten van mijn werkgever hebben het probleem wat jij schetst. Heeft te maken met wijzigingen aan de wijkcentrales die momenteel gefaseerd worden uitgevoerd. Ik kan even geen officiele bron vinden.
Voor welke netwerken geldt dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Gurneyhck schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:41:
[...]

Weet je wel zeker dat je verbonden bent met je router/modem?? Klinkt gewoon als niet geïnstalleerde driver voor je netwerkkaart namelijk.
Nope, netwerkkaart (onboard) wordt standaard herkend en het opvragen van tweakers.net gaat als een speer. Da's ook het vreemde. Ik kan op sommige sites wel, maar nagenoeg alle zoekmachines niet.
Zag gisteren ook nog een DNS melding met Event ID 1014 in de Event Viewer. Ging erover dat de windowsupdate-url niet geresolved kon worden. Ik kan www.google.com wel gewoon pingen, maar de website openen ho maar.. ook het feit dat ie met die melding terug komt en dat de url in de adresbalk verandert in 'http:///' vind ik maar vreemd. Dit probleem heb ik overigens niet alleen met de RC versie van Windows 7 maar ook met de nieuwere 7201 build.
Barkrukhenkie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:10:
[...]

Nahh, heb geen ADSL, maar kabel, overigens doet mijn oude machine (P4 met WindowsXP) het nog steeds perfect m.b.t. Internetten.

Ken iemand wellicht nog een download lokatie voor de 64-bits versie van Windows 7 Beta 1??
Ik heb met de 32-bits variant daarvan namelijk 0,0 problemen gehad..

[ Voor 30% gewijzigd door Bart© op 11-06-2009 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Kan het geen DNS issue zijn? Wellicht dat je provider de IP adressen van zijn DNS servers veranderd heeft, maar je Win7 machine dat (via DHCP) nog niet verteld is. Je Win7 machine kan dan nog steeds sommige namen resolven vanuit de locale cache, maar andere namen (die niet in de cache staan, of waarvan het adres is de cache expired is) alleen via de DNS server, die voor je client niet meer bereikbaar is.
Andere clients waarop je het probeert hebben een verse DHCP lease gekregen toen ej ze weer aanzetten voor de test, en hebben daarom wel de nieuwe DNS adressen.

Of... In je verbindingen / proxy settings van je browser (op je Win7 client)?

Ik geef toe, ver gezocht, maar wie weet brengt het iemand anders weer op een idee waardoor we het toch op kunnen lossen... Je zou in ieder geval de IP/DHCP en proxy data van je Win7 client een kunnen vergelijken met die van een client waarmee je geen problemen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Wat is eigenlijk het verschil tussen de gewone builds en die SP1 builds? Op de vorige pagina staat zo'n schemaatje maar daar word ik ook niet echt wijs uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Rudy_V schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:39:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de gewone builds en die SP1 builds? Op de vorige pagina staat zo'n schemaatje maar daar word ik ook niet echt wijs uit.
Zeker weten doe ik het ook niet, maar ik vemoed het volgende:
De gewone builds worden doorontwikkeld totdat de release-versie er is, en dan stopt de ontwikkeling.
Dat houdt dus in dat men zich op dit moment vooral richt op het verhelpen van bugs en het verbeteren van performance en stabiliteit.
Maar omdat er na de release-versie ook weer een SP1 (enzovoort) zal komen, is men ook vast gaan werken met SP1 builds. Dat zijn dan in feite oudere versies van de gewone builds, waarop de meer drastische aanpassingen ontwikkeld worden die pas bij SP1 beschikbaar gemaakt zullen worden. En eens in de zoveel tijd zullen die SP1 builds dan weer "gesynct"worden met de gewone builds, maar misschien pas na het uitkomen van de release.

Als mijn vermoeden klopt, betekent dat dus dat de gewone builds op dit moment stabieler zijn, vaker geupdate worden en als laatste versie de release versie zullen hebben.
De SP1 builds zijn dan minder stabiel, bevatten wellicht wel wat nieuwe features, en volgen elkaar wat minder snel op.

Voor (semi-)dagelijks gebruik zou ik dus bij de gewone builds blijven.
Maar als je iets ontwikkelt wat pas over 12-18 maanden beschikbaar wordt, of wanneer je specifieke problemen met de normale build hebt, dan is de SP1 build misschien handiger.

Maar ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus hij heeft van ctrl-klik een gewone klik gemaakt en van shift-klik een ctrl-klik? :?
Of begrijp ik het niet goed?
Edit: Ah, middle-click sluit een programma! Dat kan inderdaad best handig zijn! :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 11-06-2009 12:57 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
EgMaf schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:29:
Kan het geen DNS issue zijn? Wellicht dat je provider de IP adressen van zijn DNS servers veranderd heeft, maar je Win7 machine dat (via DHCP) nog niet verteld is. Je Win7 machine kan dan nog steeds sommige namen resolven vanuit de locale cache, maar andere namen (die niet in de cache staan, of waarvan het adres is de cache expired is) alleen via de DNS server, die voor je client niet meer bereikbaar is.
Andere clients waarop je het probeert hebben een verse DHCP lease gekregen toen ej ze weer aanzetten voor de test, en hebben daarom wel de nieuwe DNS adressen.

Of... In je verbindingen / proxy settings van je browser (op je Win7 client)?

Ik geef toe, ver gezocht, maar wie weet brengt het iemand anders weer op een idee waardoor we het toch op kunnen lossen... Je zou in ieder geval de IP/DHCP en proxy data van je Win7 client een kunnen vergelijken met die van een client waarmee je geen problemen hebt.
Deze nieuwe machine hangt, net als de oude, achter een router en heeft als DNS Server het IP Adres van de router. Dus wat dat betreft geen verschil. Ook de cache kan niet de oorzaak zijn, het gaat om een complete clean install.

Als je op Internet zoekt naar termen als "Address not valid" en "http:///" dan vind je veel items, alleen geen enkele die uitlegd wat de oplossing is. Ook vrij weinig mensen lijken dit probleem met "Windows 7 / IE8" niet te hebben. Erg veel topics gaan over "Windows Vista / IE7".

Heb ook IPv6 al uitgeschakeld en zelfs QoS, maar helaas, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Helaas, dan weet ik het even ook niet.
Je zou nog eens naar de IE proxy & verbindingen instellingen kunnen kijken.

EN je schreef dat eht een fresh install was. Misschien eens opnieuw doen?
Duurt met Win7 maar een half uurtje (vanaf USB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien iets van spyware wat bepaalde webpagina's probeert te opnenen maar niet helemaal goed gaat (bug in spyware).

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscardt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Als ie zelf wil kunnen instellen welke decoder gebruikt wordt bij de verschillende audio en video formaten in Windows7. Dan kan ik Win7DSFilterTweaker erg aanbevelen. Lekker klein tootlje.

Download locatie en meer op: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=146910

Zo heb ik nu ook hardware acceleratie in Windows Media Center & Windows Media Player dmv de MPC-HC decoder.
Mocht je geen kaart hebben die hardware acceleratie ondersteunt dan zou je bijvoorbeeld ook coreavc als standaard kunnen instellen voor HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Als ik in een save-dialog in een map met filmpjes of plaatjes kom krijg ik steeds thumbnails en ik wil details.
Maakt niet uit als ik in explorer tijdens details kies voor Tools>Folder Options>View>Apply to Folders

Hoe kan ik Apply to Folders ook laten toepassen in de save dialog?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruurd31
  • Laatst online: 26-05 20:31
Voor mijn werk heb ik een Kinston DataTraveler Secure Privacy Edition, hier zit dus een wachtwoord op. Gisteren had ik de laptop van mijn zoon mee en daar staat dus Windows 7 RC op. Als ik deze USBstick in de laptop stop reageert de USB zoals we gewent zijn, normaal moet ik dan bij een venster het wachtwoord invoeren maar dit is bij Windows 7 niet zo, er komt dan een foutmelding. Weet niet precies welke en daarom zal ik voor jullie even een screenshot maken. Ik plak hem er zo even onder, weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt, ik voeg de screenshot zo toe.

----

Tevens heb ik natuurlijk gezocht naar oplossingen op internet, aangezien ik zelf niet zo handig ben met computer verwachtte ik dat ik misschien drivers oid moest installeren maar dat is niet het geval. Jullie zijn vast wel bekend met zoiets want de usb moet de computer toegang geven ipv de computer de usb.

Hier de screenshot: http://img31.imageshack.us/i/foutmeldingc.png/

Super bedankt! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Ruurd31 op 11-06-2009 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wat Windows 7 zal gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephenophof
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-11-2022
Windows 7 Build 7229 is een halfuurtje geleden uitgelekt, zowel in 32- als 64-bits-variant.
Ook de taalpakketten zijn al te downloaden :)

Complete bestandsnaam is:
7229.0.090604-1901_x86fre_client_en-us_OEM_Ultimate-GRMCULFREO_EN_DVD.iso
7229.0.090604-1901_x64fre_client_en-us_OEM_Ultimate-GRMCULFREX_EN_DVD.iso

Deze build is speciaal voor OEM's en niet te activeren door middel van bèta- of RC-productsleutels. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door stephenophof op 11-06-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nu ben ik wat minder positief, na het bewerken van een niet eens zo heel ingewikkelde scène in After Effects CS3.
  • RAM preview? Nog niet eens 1 frame, terwijl ie in XP bijna alles kon previewen.
  • Renderen gaat 1 op de 4 keren fout door te weinig geheugen voor een buffer.
  • 'Paint' refresht niet live maar na het loslaten van de pen.
  • Vaak niet eens geheugen voor een snapshot
  • Na afsluiten crasht ie meestal ipv gewoon afsluiten.
Niet werkbaar, nu moet ik gewoon noodgedwongen terug naar XP om normaal te kunnen werken. ;(

Geheugensettings zijn niet raar ofzo. Mijn XP installatie die er nog altijd vloeiend mee overweg kan is inmiddels zo'n beetje bloatware geworden met alles wat ik geinstalleerd heb, terwijl Win7 nagenoeg schoon is.

Hoe zat dat met beter geheugenmanagement? Wat een telerstelling. ;(

-update-

En hij gebruikt volgens taskmgr maar zo'n 50% van het geheugen (4GB).. What is up?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Details Windows 7 Build 7229 X86 :

BUILD: 6.1.7229.0.winmain.090604-1901 - last WinIQ SIGNOFF build!
SIZE: 2,426.87 MB

MD5: b4c090f45f2a6ce136c4413a8e56a631
SHA1: b3fec2cfc05b6004864ab7ef99a1f9c7ee8d8ba4
CRC32: b1bbd756

Details Windows 7 Build 7229 X64 :
7229.0.090604-1901_x64fre_client_en-us_OEM_Ultimate-GRMCULXFREO_EN_DVD.iso
SIZE: 3,111.09 MB
MD5: 32460cb7abb9bf5eac65aea7034c798b
SHA1: f3df1990d9242c48bc56515534911838df0abea9
CRC32: 04fc6b18

Ik heb op verschillende forums gelezen dat de X64 versie gewoon beta keys pakt en zich activeert als OEM.
X86 is nog niet zeker omdat deze nog aan het lekken is dito voor de LP DVD.

7229.0.090604-1901_x86fre_client_langpacks-GRMCLP_DVD.iso groote in µtorrent,1.83 GB

En NL zit erin dat had al iemand gevraagd die een screenie kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://pic.ipicture.ru/uploads/090611/by0P1W8Chs.jpg

Dat doktershandschrift is van de lekkert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Gaat Microsoft windows 7 in Europa enkel zonder IE verkopen ?
http://windows7center.com...xplorer-and-media-center/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pouyann
  • Laatst online: 03-09 12:23
Ik hoop dat Microosft windows 7 helemaal zonder browser levert, ook geen keuze om te kiezen welke browser je wilt installeren.

Dan wil ik wel is de gezicht van de mensen zien (die altijd zeiken), zitten zij achter een OS waarmee zij niet eens een browser kunnen downloaden. veel plezier ermee kan je veel mee moet je altijd ergens anders een browser downloaden(lekker handig) en dan gaan de meeste alsnog IE downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

WC-Juf schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:20:
Details Windows 7 Build 7229 X86 :

SIZE: 2,426.87 MB

MD5: b4c090f45f2a6ce136c4413a8e56a631
SHA1: b3fec2cfc05b6004864ab7ef99a1f9c7ee8d8ba4
CRC32: b1bbd756

Details Windows 7 Build 7229 X64 :
7229.0.090604-1901_x64fre_client_en-us_OEM_Ultimate-GRMCULXFREO_EN_DVD.iso
SIZE: 3,111.09 MB
MD5: 32460cb7abb9bf5eac65aea7034c798b
SHA1: f3df1990d9242c48bc56515534911838df0abea9
CRC32: 04fc6b18

Ik heb op verschillende forums gelezen dat de X64 versie gewoon beta keys pakt en zich activeert als OEM.
X86 is nog niet zeker omdat deze nog aan het lekken is dito voor de LP DVD.

7229.0.090604-1901_x86fre_client_langpacks-GRMCLP_DVD.iso groote in µtorrent,1.83 GB

En NL zit erin dat had al iemand gevraagd die een screenie kreeg:

[afbeelding]

Dat doktershandschrift is van de lekkert. :)
Beide versies zijn niet te activeren met beta en RC keys. Het is nu gewoon een evaluation versie. RTM is dichtbij, of deze wordt gewoon gepushed naar RTM.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

je weet maar nooit wat microsoft denkt, voor 't zelfde geld laten ze het lekken om lekker veel spanning te houden en nog meer bugs te ontdekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03

The.Terminator

Un boer met bier

mysterieworld schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:57:
Heeft iemand al het probleem dat 2D / Directx 7 & 8 spellen het bestuuringsystem volledig ophangd met de Nvidia Geforce 8 & 9 series in Build versie 70xx 32bit + 64Bit en hoger?

Dit probleem is ook met de laaste Windows 7 Nvidia drivers
Ik heb meer het volgende probleem, na inloggen wil Windows 7 nog wel eens hangen.
Vooral de eerste 5 / 10 minuten zijn cruciaal, daarna geen probleem meer.
Kan daarna bijv gewoon een uur Day of Defeat source spelen, meer de eerste paar minuten :D

En ik heb geen idee waar het aan ligt, event log geeft geen rare meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
The.Terminator schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:01:
[...]

Ik heb meer het volgende probleem, na inloggen wil Windows 7 nog wel eens hangen.
Vooral de eerste 5 / 10 minuten zijn cruciaal, daarna geen probleem meer.
Kan daarna bijv gewoon een uur Day of Defeat source spelen, meer de eerste paar minuten :D

En ik heb geen idee waar het aan ligt, event log geeft geen rare meldingen.
Klinkt bijna al een probleem met een fan die niet altijd opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

pouyann schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 02:01:
[...]

Ik hoop dat Microosft windows 7 helemaal zonder browser levert, ook geen keuze om te kiezen welke browser je wilt installeren.

Dan wil ik wel is de gezicht van de mensen zien (die altijd zeiken), zitten zij achter een OS waarmee zij niet eens een browser kunnen downloaden. veel plezier ermee kan je veel mee moet je altijd ergens anders een browser downloaden(lekker handig) en dan gaan de meeste alsnog IE downloaden.
Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Wellicht komt er nog een test ronde voor "Windows 7 E". Kunnen we weer opnieuw beginnen ;)

zal verder maar niet mijn mening gaan spuien over Neelie en haar handlangers :/ Spoedoverleg in Brussel: "hoe kunnen we nu toch nog een miljard boete op gaan leggen"

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 12-06-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Vind het allemaal een beetje triest dat ze IE er uit moeten halen.. Is toch MS hun programma mogen ze toch lekker zelf kiezen wat ze erin stoppen. Dat andere dan geen kans krijgen is hun eigen probleem FF heeft ook een goed aandeel kunnen bemachtigen.. MS heeft op een eerlijke (soms misschien niet) deze positie gekregen en heeft dus recht om zelf te kiezen wat ze erin proppen, is hun product.

Dat ze nu kiezen helemaal niks erbij te leveren vind ik helemaal terecht. Als ze FF/Opera en andere grote erbij doen dan zouden ze meteen ALLES erin moeten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stephenophof schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:05:
Windows 7 Build 7229 is een halfuurtje geleden uitgelekt, zowel in 32- als 64-bits-variant.
Ook de taalpakketten zijn al te downloaden :)

Complete bestandsnaam is:
7229.0.090604-1901_x64fre_client_en-us_OEM_Ultimate-GRMCULFREX_EN_DVD.iso

Deze build is speciaal voor OEM's en niet te activeren door middel van bèta- of RC-productsleutels. ;)
Windows 7 Build 7231 (7231.0.x86fre.winmain.090608-1900) is inmiddels ook al gelekt. Dit keer betreft het alleen de 32-bitter.

Het gaat maar door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wordt de RTM build nog speciaal gebouwd of wordt er gewoon een eerdere build omgetoverd tot RTM build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zullen we nou eens kappen met dat eeuwige gedoe over 'oeh deze $build is uit/fake/klote/weetikveel' ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:02:
[...]

Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Wellicht komt er nog een test ronde voor "Windows 7 E". Kunnen we weer opnieuw beginnen ;)

zal verder maar niet mijn mening gaan spuien over Neelie en haar handlangers :/ Spoedoverleg in Brussel: "hoe kunnen we nu toch nog een miljard boete op gaan leggen"
Het moet toch niet gekker wordeN :+ Krijgen we in NL nu ook al een Windows 7 versie zonder browser. Ehh....hoe wil je dan een andere browser downloaden als je geen browser hebt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:03

The.Terminator

Un boer met bier

EgMaf schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:35:
[...]

Klinkt bijna al een probleem met een fan die niet altijd opstart...
Mhhh, ik zal der eens op gaan letten als dat het is.
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
TheVMaster schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:39:
[...]

Het moet toch niet gekker wordeN :+ Krijgen we in NL nu ook al een Windows 7 versie zonder browser. Ehh....hoe wil je dan een andere browser downloaden als je geen browser hebt?!
Nee, daar had ik ook al aan gedacht.
Kan ik weer bij alle familieleden gaan langsgaan:

"Hé, we hebben juist een nieuwe PC maar internet gaat niet !"
"We hebben hem teruggebracht, maar ze zeiden dat het normaal was !"
"Ik vind die nieuwe Windows echt klote, want je kan er zelfs het internet niet mee op !"

Ik "Jawel, je moet gewoon even een nieuwe browser downloaden".
"Hoe doe ik dat ?"
"Wacht, nee, je moet een nieuwe browser downloaden op een andere PC, dan op een USB-stick zetten, dan in je eigen PC steken en dan installeren."

8)7

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

FTP, anyone?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Probleem is dat familieleden meestal nog minder van FTP gehoord zullen hebben dan van browsers en USB-sticks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
WTF.. windows 7 zonder browser in de EU?? 8)7 |:(
Wat ik dan altijd raar vind, dat de EU Apple wel gewoon met rust laat.. die mogen wel in hun Mac OSX: Safari en iTunes meeleveren :X

[ Voor 6% gewijzigd door edgarf28 op 12-06-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ik heb zomaar het vermoeden dat de browser wel meegeleverd wordt, maar niet (default) mee geinstalleerd.
Beetje als Windows Update: "Would you like to install Internet Explorer?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edgarf28 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:52:
WTF.. windows 7 zonder browser in de EU?? 8)7 |:(
Wat ik dan altijd raar vind, dat de EU Apple wel gewoon met rust laat.. die mogen wel in hun Mac OSX: Safari en iTunes meeleveren :X
Aan de andere kant heeft Apple ook geen monopolie en zijn zowel Safari als iTunes makkelijk te verwijderen. Maar goed, ik wil deze discussie hier niet uitlokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IE8 wordt gewoon meegeleverd op de cd/dvd, maar moet dus manueel geïnstalleerd worden.

/me denkt dat dit een storm in een glas water is

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:10
Beste heren en dames,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niets vinden dat relevant is aan mijn probleem, wel over HomeGroup e.d. maar dat gebruik ik dus niet... Ik schets daarom even mijn probleem in de hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen.

Sinds korte tijd heb ik op mijn PC Windows 7 RC draaien.
De PC beschikt over 3 interne sata schijven. 1 daarvan wil ik graag in mijn netwerk zichtbaar hebben.
Dat lukt. Als ik op mijn laptop (Windows Vista Home Premium SP1) naar netwerken ga, dan zie ik de PC (Win7RC) en kan ik er op klikken. Er verschijnen dan 2 folders: 1 de hardeschijf die ik wil delen en de officiële 'gedeelde mappen' (shared)
In de shared kan ik gewoon prima klikken en dingen lezen/plaatsen enz..
Maar zodra ik klik op de gedeelde hardeschijf krijg ik de melding "Geen toegang".
Ik heb GEEN gebruik gemaakt binnen Win7 van HomeGroup omdat je dan persé op elke pc Win7 moet hebben draaien en momenteel is dat voor op de laptop nog geen keuze (ivm drukte werk en studie heb ik die heel hard nodig)
Ik heb alle instellingen nagelopen van wachtwoorden uitschakelen tot delen. ik kan niets vinden waarom ik geen toegang zou mogen krijgen!?
Kan iemand mij een beetje verder op weg helpen?!

Het idee is gewoon dat ik 1 netwerkschijf heb (de pc staat immers toch altijd aan) die ik kan gebruiken op alle overige computers in huis (daar wil ik dan alle muziek op zetten, omdat ik nu 3 pc's heb waar verspreid muziek op staat) zeg maar het idee van een NAS.

Ik lees graag jullie reacties/ervaringen.
Alvast reuze bedankt!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Het klinkt alsof je aan de share van je harddisk nog niet de juiste gebruikers- & deelrechten hebt gegeven.

De "Gedeelde mappen" share wordt standaard gedeeld met iedereen, maar met de hand gemaakte shares (zoals je harddisk) moet je ook met de hand de jusite rechten op toepassen.
Dus: Rechter-muisknop op de gedeelde harddisk, en dan bij properties een kijken bij "Sharing" en "Security" (of de nederlandstalige equivalenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Advanced Sharing gebruiken, en goed opletten bij de security tab..
Default heb je alleen leesrechten op een (zelf aangemaakte) share, en dan heb je ook nog te maken met de NTFS permissies.

Dit werkt niet anders dan in andere voorgaande Windows versies.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 12-06-2009 12:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
Hebbes!!!

Heb gisteren mijn probleem dat ik eerder gemeld heb opgelost.
["Address is not valid"-melding in IE, WindowsUpdate die niet werkt, en verschillende websites niet opvraagbaar]

Firewall uitgezet en name resolution werkte weer. Helaas ging het vanmorgen weer fout. Heb daarom een openDNS server opgegeven bij DNS properties.

Daarna 0,0 problemen meer..

Wellicht dat mijn router iets met DNS doet dat WindowsXP gewoon accepteerd, maar Windows 7 vooralsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:57:
[...]

Aan de andere kant heeft Apple ook geen monopolie
offtopic:
Klopt, dat is het hele eieren eten.
Had de EC een mail gestuurd met deze vraag (en meer specifiek de iTunes<>iPod verbondenheid) en het kwam erop neer dat het inderdaad niet netjes is wat Apple doet, maar omdat ze te klein zijn, ook in de mediaspelermarkt, dat ze er niets tegen doen.

Maar het is inderdaad onzinnig dat ze het in Europa zonder IE uitbrengen.
Kinderachtig is het woord eerder.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
alt-92 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:29:
Zullen we nou eens kappen met dat eeuwige gedoe over 'oeh deze $build is uit/fake/klote/weetikveel' ?
Dit is the road to gold, ik vind het leuk om het progress naar rtm mee te maken en tja dat neemt nu eenmaal veel nieuwe builds met zich mee die "uit" komen dat lees je zelfs bij paul thurrot en duizend andere website's om hier alleen maar te lezen hoe msn uit de taskbar verdwijnt bij 7100 boeit mij weiniger.. ;)
Daarvoor zijn we toch tweakers maar goed het gaat al beter dan in 2001 toen ik eens per ongeluk wat over 2469 vroeg wat slecht viel, dat kan tegenwoordig wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

jelmervos schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:20:
Wordt de RTM build nog speciaal gebouwd of wordt er gewoon een eerdere build omgetoverd tot RTM build?
Meestal wordt een bepaalde build gewoon tot RTM gepushed. Er zijn een aantal builds vaak met RTM tag, de beste wordt gekozen tot RTM.

Eens met hierboven trouwens, overal worden buildnummers neergezet, beetje discussie daarover is toch niet zo'n ramp, iedereen mag graag weten over progress.

@Hieronder, nee.

[ Voor 19% gewijzigd door Phyxion op 12-06-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Oke, ik vraag dit omdat ik benieuwd was of er nog speciale "debug" code in de builds zitten die uitlekken welke in de RTM niet thuis hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is het NL language pack alleen via Torrent sites te downen? Of ook bij MS zelf?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
FTP, wget is allemaal onzin. Ken jij dan de url vanbuiten waar je Firefox kan downloaden?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hacku schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:20:
[...]

FTP, wget is allemaal onzin. Ken jij dan de url vanbuiten waar je Firefox kan downloaden?
Binnenkort misschien wel :)

Hoewel: nieuws: EC: Microsoft moet keuze bieden in plaats van Windows zonder IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat is natuurlijk een compleet ander verhaal.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hacku schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:20:
[...]

komkom, zo moeilijk is ftp.mozilla.org niet... En van daaruit kan je gewoon naar de map firefox bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sjah schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:29:
[...]

komkom, zo moeilijk is ftp.mozilla.org niet... En van daaruit kan je gewoon naar de map firefox bladeren.
.org, .com, ik wil echt geen 1000 combinaties proberen.

En dit ftp://ftp.opera.com/pub/opera/ is ook lekker duidelijk voor iedereen 8)7

Nee, een besturingssysteem zonder browser is not done, geef de gebruiker dan de keuze ofzo, en laat bedrijven zich hiervoor aanmelden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hacku schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:34:

Nee, een besturingssysteem zonder browser is not done, geef de gebruiker dan de keuze ofzo, en laat bedrijven zich hiervoor aanmelden.
Mag je bij het installeren kiezen uit een stuk of 100 browsers. Want iedereen wilt zijn kut browsertje erin hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
VonFoX schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:43:
Is het NL language pack alleen via Torrent sites te downen? Of ook bij MS zelf?
Kan toch gewoon via de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hacku

Ok, jij wilt het dus niet duidelijk, ik zou het wel humor vinden. tJa want wanneer hebje browser nodig, juist ja als je internetaansluiting neemt. Dan krijg je altijd een cd van je isp die nu enkel voor de prullenbak is, wat is er mis mee als je daarop een keuzemenu maakt met paar browsers.

Voor de diehards die allang internet hebben, die maken gewoon op hun D schijf of op hun backupmedium een mijnbrowser.exe, dubbelklikken en klaar. En zit je bij iemand die echt nergens een browser heeft liggen, dan doe je al iets fout want je neemt je eigen usb stick mee als je zo iemand helpt, en anders doe je ftp.exe /een url die vast in je kop zit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacku schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:34:
[...]
off-topic
Wie zou er dan bij moeten houden welke browsers er standaard mee geleverd zouden moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:43:
Hacku

Ok, jij wilt het dus niet duidelijk, ik zou het wel humor vinden. tJa want wanneer hebje browser nodig, juist ja als je internetaansluiting neemt. Dan krijg je altijd een cd van je isp die nu enkel voor de prullenbak is, wat is er mis mee als je daarop een keuzemenu maakt met paar browsers.

Voor de diehards die allang internet hebben, die maken gewoon op hun D schijf of op hun backupmedium een mijnbrowser.exe, dubbelklikken en klaar. En zit je bij iemand die echt nergens een browser heeft liggen, dan doe je al iets fout want je neemt je eigen usb stick mee als je zo iemand helpt, en anders doe je ftp.exe /een url die vast in je kop zit/
Ik heb helemaal geen CD gekregen met een browser, gewoon geen CD, en ik heb nog niet lang internet.
Bovendien krijg je dan weer van die brol zoals "Microsoft Internet Explorer 8.01 aangeboden en aangepast door Telenet 8)7 "

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen cd. Da´s nieuw, is wel beter voor het milieu. Ik weet dat je bij alles een custom UPC-KPN-Compuserve onzin/cd krijgt, maar ok als jij het zegt, niet meer dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:50:
Geen cd. Da´s nieuw, is wel beter voor het milieu. Ik weet dat je bij alles een custom UPC-KPN-Compuserve onzin/cd krijgt, maar ok als jij het zegt, niet meer dus....
Ik zit in België, dus misschien dat het in Nederland anders is.
Ik weet overigens wel dat bij de installatie van internet bij mijn tante 3 jaar geleden wel een CD zat, dus je hebt wel gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17
Nee bij mijn provider (Lijbrandt) krijg je ook geen cd, zelfs amper documentatie of hulp, maar dat boeit mij verder niet. Ik denk dat geen browser idd ook een beetje overdreven is, al gebruik ik IE zelf nooit, ik zou het raar vinden als het er niet eens meer in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Sjah schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:43:
Hacku

Een cd van de isp, dat heeft niks meer met Microsoft te maken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[offtopic] heb even met ftp.exe in de cmd geprobeerd te connecten, maar das idd niet helemaal eenvoudig, zeker voor de n00b niet. Maarja ik heb dan ook een echt ftp programma. Aan de andere kant, vroeger had je DOS en was het ook allemaal niet zo eenvoudig, en linux is tegenwoordig soms nog steeds veel gekloot in de shell. Maargoed, ik begrijp dat mensen ftp.exe geen manier vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Het lijkt mij dat als Windows 7 EU edition uitkomt, er een keuzemenu komt nadat de installatie klaar is, met de vraag "wilt u een internet browser installeren J/N?"

Kies je ja, dan is mijn vermoeden dat een ielie-pielie klein browsertje wordt gelanceerd waarmee je enkel een paar sites kan bekijken of maar 1 die Microsoft zelf heeft gemaakt waarmee een keuze van browser kan worden binnengehaald.

BRowser gekozen, http filetransfer progje loopt om bestand binnen te halen, installeren et voila.

Je kunt niet verwachten dat Microsoft Windows 7 gaat leveren zonder browser en vervolgens de eindgebruiker maar aan zijn lot overlaat.

Ik verwacht iets net zoals het ophalen van live-programma's na de installatie van Vista in het welkomstscherm.

En per saldo zal TOCH 90% van de gebruikers IE installeren, omdat ze daarmee bekend zijn, en niet omdat Microsoft het pushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En IE is gewoon een prima browser. Ik zelf gebruik dan wel Fx, maar IE is , zeker sinds ie8, wel ok. Opera vind ik minder bijv., en Chrome ben ik ook geen echte fan van. En Safari, tja...., doe maar op een Mac, dan is die zeker ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty_6000
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2020
Phyxion schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 07:20:
[...]

Beide versies zijn niet te activeren met beta en RC keys. Het is nu gewoon een evaluation versie. RTM is dichtbij, of deze wordt gewoon gepushed naar RTM.
Ik heb anders gewoon met de beta key uhm net geactiveerd hoor :P

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/34dkbrl.jpg

-=Mijn PC Specs=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:57:
En IE is gewoon een prima browser. Ik zelf gebruik dan wel Fx, maar IE is , zeker sinds ie8, wel ok. Opera vind ik minder bijv., en Chrome ben ik ook geen echte fan van. En Safari, tja...., doe maar op een Mac, dan is die zeker ok.
Bij mij gaat het bekijken van pagina's in IE8 trager dan in Firefox. Ik heb dat niet alleen onder Windows 7, maar ook onder XP, en ook bij kenissen. Bij IE zit er bij mij steeds een iets langere wachttijd op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

WC-Juf schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 14:02:
[...]

Dit is the road to gold, ik vind het leuk om het progress naar rtm mee te maken en tja dat neemt nu eenmaal veel nieuwe builds met zich mee die "uit" komen.
Daar is op zich niks mis mee.
Dat je met versienummertjes ongeveer kunt zien wat de vooruitgang is - prima.
Helaas brengt het hier voor het meerendeel 'en waar ken ik die torrunt vindu' vragen en complete MD5sums van FTD/whatever.

Daar hebben we géén zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:02
Waarschijnlijk was de 7229 de laatste build die werkt met de beta keys. 7231 is gelekt en is mij niet helemaal duidelijk. De 7232 komt er aan en is gebouwd in de winmain branch dus die zal niet meer werken met beta keys als het goed is. 7232 zou de RTM kunnen worden... Nog een weekje geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
savale schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:51:
Waarschijnlijk was de 7229 de laatste build die werkt met de beta keys. 7231 is gelekt en is mij niet helemaal duidelijk. De 7232 komt er aan en is gebouwd in de winmain branch dus die zal niet meer werken met beta keys als het goed is. 7232 zou de RTM kunnen worden... Nog een weekje geduld :)
Ik denk dat ze net zoals bij de bèta en de RC eerder gebruik gaan maken van 7300 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
Een ervaring van mijn kant over RC1:

Voordelen:
- Handig wanneer je schermen naar boven/links/rechts sleept, hij deze automatisch wilt resizen. In het begin is het irritant maar het is even wennen.
- Previews onderin taskbar vind ik ook wel handig en bruikbaar
- Opstartschermpje is mooier geworden met bewegende Windows logo :P

Nadelen:
- Nieuwe videokaart ATi 4890 toont op 2e scherm (tv) horizontale strepen. Wellicht zit dit in de ATi driver, onder Vista werkt het wel prima.
- Nog steeds zijn de netwerk verbindingen te veel klikken weg.
- Start menu kan niet meer naar classic mode, je MOET dus aan de nieuwe wennen. Ik moet toegeven dat deze ook wel voordelen heeft maar het is gewoon de gewenning waar je tijd in moet stoppen.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Laatst online: 22:02
Petervanakelyen schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 18:04:
[...]

Ik denk dat ze net zoals bij de bèta en de RC eerder gebruik gaan maken van 7300 ofzo...
Kwa functionaliteit en bugfixes zal er echter amper nog wat wijzigen waarschijnlijk. Het is puur een nummertje :) Misschien wel aardig om de 7229 nog even te gebruiken (praktisch dezelfde source als RTM) tot de RTM verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sluut: yup, netwerkadapter zit ver weg verscholen, in Xp zit die gewoon in netwerkverbinding. Ik wil snel bij mijn ip-protocollen kunnen. Vista had dat ook; daar zat resolutie instellen ook weg verscholen, dat is in 7 beter.

@Peter: zo goed ken ik IE8 niet, ik gebruik het op mijn werk, en ik weet dat die netwerkverbinding niet altijd goed is, dus echt bij mij thuis ermee browsen heb ik amper gedaan. Maar het zal mij zorg zijn welke sneller, is, ik wil best geloven dat Chrome weer sneller is dan Fx3, maar het interesseert me niet gek veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
alt-92 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:42:
[...]

Daar is op zich niks mis mee.
Dat je met versienummertjes ongeveer kunt zien wat de vooruitgang is - prima.
Helaas brengt het hier voor het meerendeel 'en waar ken ik die torrunt vindu' vragen en complete MD5sums van FTD/whatever.

Daar hebben we géén zin in.
Akkoord, ze vragen die MD5 checks om te kijken of er niet met de iso gerotzooit is, dat heeft helemaal niks met FTD te maken zoals je weet geeft de microschuur zelf ook md5 hashes uit om voor jezelf te checken of er wederom niet met de iso gerommelt is.

Een link naar een torrent kan niet daar ben ik het mee eens, maar aan een MD5 is weinig illigaals..

"MD5sums calculates the MD5 message digest for one or more files (includes a percent done display for large files). By comparing the MD5 digest of a file to a value supplied by the original sender, you can make sure that files you download are free from damage and tampering. MD5 values are frequently supplied along with downloadable files."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

WC-Juf schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 20:16:
[...]

Akkoord, ze vragen die MD5 checks om te kijken of er niet met de iso gerotzooit is, dat heeft helemaal niks met FTD te maken zoals je weet geeft de microschuur zelf ook md5 hashes uit om voor jezelf te checken of er wederom niet met de iso gerommelt is.

Een link naar een torrent kan niet daar ben ik het mee eens, maar aan een MD5 is weinig illigaals..

"MD5sums calculates the MD5 message digest for one or more files (includes a percent done display for large files). By comparing the MD5 digest of a file to a value supplied by the original sender, you can make sure that files you download are free from damage and tampering. MD5 values are frequently supplied along with downloadable files."
Sterker nog, alle sites reporten gewoon MD5 er bij en zelfs Microsoft geeft MD5 en SHA1 hash weer van de builds.

Als MS trouwens echt zonder IE in EU gaat leveren, zal mij erg verwonderen hoor, van de lef van MS en om vooral om tegen de EC eens hun poot stijf te houden, commentaar komt dan ongetwijfeld op de EC. Leuke strategie, EC heeft zoals gewoonlijk weer eens niet nagedacht over de consequenties van zo'n bepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is er nu al bekend wanneer win7 officieel op de markt komt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:35:
Is er nu al bekend wanneer win7 officieel op de markt komt?
Ik zeg lees de TS eens :+

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 12-06-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik weet niet of jullie bekend zijn met de windows XP en windows Vista K-versies?

Is een koreaanse versie, aangepast voor de koreaanse markt, omdat die ook zo'n antitrust probleem hadden.

Zit dus de keuze in tussen verschillende IM en media player software.

zie ook Changes to Windows XP Home Edition K and Windows XP Professional K from earlier versions of Windows XP
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....