[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.462 views

Onderwerpen

Alle 30 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:08:
Kan iemand aub even een screenshotje nemen van zijn "About Internet Explorer" window die Windows 7 7127 (ofzo?) of nieuwer draait?

Het gaat me dus specifiek om de geintegreerde MSIE8 in Windows 7 van een build die iig nieuwer is dan 7100. Bij voorbaat dank :)
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/1642375.html
hiero..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:14
3p0x schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 19:05:
Ben aan het klooien met windows 7 maar op de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om m'n gedeelde mappen te benaderen op m'n windows 2003 server. Hij vind m'n server bij de netwerk omgeving wel maar vervolgens kloppen m'n login gegevens niet....right.

Connecten met m'n xp laptop is geen probleem tevens kan ik vanaf m'n server wel op de windows 7 bak komen.

Kep al gegoogled en in de vorige delen gezocht maar daar staat geen oplossing in...wel ongeveer hetzelfde probleem.
Bij netwerk centrum onder advanced sharing zit een knop "turn on printer en file sharing" en " turn off password protected sharing" Windows 7 en Vista

Bij één pc moest ik de rechten aan de HDD toekennen.

Afbeeldingslocatie: http://www.duclou.eu/cpg/albums/userpics/10001/normal_netwerkcentrum_windows_7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.duclou.eu/cpg/albums/userpics/10001/normal_netwerkcentrum_windows_7_advanced.jpg

Ik weet niet of je dat al geprobeerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

bassiexp schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:23:
[...]

Bij netwerk centrum onder advanced sharing zit een knop "turn on printer en file sharing" en " turn off password protected sharing" Windows 7 en Vista
Ik heb dat gefixt door in secpol.msc in te stellen dat gast == iedereen en gast mag remote inloggen. Nu kan ik weer van mijn linux mediacenter op mijn samba shares komen zonder in te moeten loggen

(Oja gast account moet wel enabled zijn)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
die updateversions, das nieuw he in ie8, 7 had dat niet. Wat komt hier te staan, bij elke Winupdate die een beveligingsupdate voor IE8 is, gaat de teller eentje hoger? Vreemd dat die nog op 0 staat, IE8 is al tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:01:
[...]

Als je dat niet weet kan je beter er niet aan beginnen.
Je moet wel beetje verstand hebben van het een en ander..
Je weet wat utorrent is..
Of andere torrent client..??
Mwoh, ik zit niet zo in het ICT wereldje maar vind het leuk om een beetje te klooien. Alles staat toch netjes als backup op een andere HDD. Bovendien doe ik zelf ROM's koken voor PDA's, beetje hobbyen... :+
Ben nu bezig om een website te bouwen, lukt aardig al zeg ik 't zelf. Heb behalve de tweakers community niemand om iets te vragen. Ik vraag liever iets te vaak te bevestiging dat ik iets verkeerd doe. Zoals bijvoorbeeld een PDA in een baksteen (brick) veranderen.

Ik ben bekend met Utorrent, gebruik ik ook als torrent downer.
Echter wanneer weet je wanneer je een goede te pakken hebt zeg maar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mini Poeper schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:07:
[...]

Mwoh, ik zit niet zo in het ICT wereldje maar vind het leuk om een beetje te klooien. Alles staat toch netjes als backup op een andere HDD. Bovendien doe ik zelf ROM's koken voor PDA's, beetje hobbyen... :+
Ben nu bezig om een website te bouwen, lukt aardig al zeg ik 't zelf. Heb behalve de tweakers community niemand om iets te vragen. Ik vraag liever iets te vaak te bevestiging dat ik iets verkeerd doe. Zoals bijvoorbeeld een PDA in een baksteen (brick) veranderen.

MD5/SHA1 hashes..
Sjah schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:04:
[...]

die updateversions, das nieuw he in ie8, 7 had dat niet. Wat komt hier te staan, bij elke Winupdate die een beveligingsupdate voor IE8 is, gaat de teller eentje hoger? Vreemd dat die nog op 0 staat, IE8 is al tijdje uit.
Hij staat bij mij ook nog op 0, en ik heb toch zeker fixes binnengehaald. Misschien krijgt hij een +1 bij een (Internet Explorer) service pack ofzo?

[ Voor 24% gewijzigd door twiFight op 05-06-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet ut niet, maar jammer is het wel als het nooit gebruikt wordt. Toen ik het zag was ik tevreden, ging Firefox achterna, Fx is heel duidelijk met updates, je hebt 3.0, 3.0.1. 3.0.2, en zo verder, erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini Poeper schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:07:
[...]

Ok....,
Zoek op google of op bing dit op:
WIndows 7 build 7102 en daar achter zet je dan dit utorrent zonder die u.
Ik weet niet of ik dit mag vertellen.. :P
En die zie je hoogst waarschijlijk wel linkie naar piratebay.. die is meestal wel vetrouwlijk als er veel seeders en leechers zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 17:35
Sando schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 21:02:
[...]

Ik heb dat gefixt door in secpol.msc in te stellen dat gast == iedereen en gast mag remote inloggen. Nu kan ik weer van mijn linux mediacenter op mijn samba shares komen zonder in te moeten loggen

(Oja gast account moet wel enabled zijn)
De opties van bassiexp had ik al zo staan en na het aanpassen van de secpol werkt het nog steeds niet...

Moet ik nog een homegroup aanmaken toevallig?

Kan er zelfs gewoon via remote desktop op 8)7 (toch iets met rechten ofzo? )

[ Voor 6% gewijzigd door 3p0x op 05-06-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:38:
[...]

Ok....,
Zoek op google of op bing dit op:
WIndows 7 build 7102 en daar achter zet je dan dit utorrent zonder die u.
En die zie je hoogst waarschijlijk wel linkie naar piratebay.. die is meestal wel vetrouwlijk als er veel seeders en leechers zitten..
Ik zou dan wel zoeken op 7201 ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:38:
[...]
Boefje! ;)
Zal ff zoeken, Utorrent is nu toch bezig met iets anders binnenhalen. Haal torrents doorgaans ook binnen via de piraatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Echt relaxt dat hij al zo snel uitkomt, goede keuze van MS, jammer dat ik net een paar maand geleden vista heb gekocht, die heeft bij elkaar nog geen 3 maanden gedraaid geloof ik :+

Weet iemand hoe je die icons uit de taakbalk kunt verwijderen? Ik heb na de herinstallatie van ITunes daar een link die dood is. product is niet meer installed zegt windows, rechtermuisknop op die link doet hij niet meer, dus verwijderen zit er niet in? Is er ergens een mapje waar die links staan? Heb flink rondgezocht maar kan het niet vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Build 7201 werkt tot nu toe super stabiel, merk niet veel verschil, alleen de naam onder in het beeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yanze schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:07:
[...]

Ik zou dan wel zoeken op 7201 ;)
Oja., die heb ik ook.. maar ik had verkeerd ingetypt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okasha schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 07:53:
Echt relaxt dat hij al zo snel uitkomt, goede keuze van MS, jammer dat ik net een paar maand geleden vista heb gekocht, die heeft bij elkaar nog geen 3 maanden gedraaid geloof ik :+

Weet iemand hoe je die icons uit de taakbalk kunt verwijderen? Ik heb na de herinstallatie van ITunes daar een link die dood is. product is niet meer installed zegt windows, rechtermuisknop op die link doet hij niet meer, dus verwijderen zit er niet in? Is er ergens een mapje waar die links staan? Heb flink rondgezocht maar kan het niet vinden :/
Dat is inderdaad vreemd ja..,
Ook niet als je er op klikt en klik vast houdt EN naar boven gaat.. komt menutje ook :P voor mensne die dat niet wiste..

Effe iets heel anders..
ze moeten die waarschuwingen zo aanpassen dat je voor elk programma apart uit kan zetten..
Voor ccleaner bijv vetrouw ik en wil ik niet elke keer ok drukken..
Kan iemand dat even via feedback sturen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
DJ-Visto schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 08:34:
Build 7201 werkt tot nu toe super stabiel, merk niet veel verschil, alleen de naam onder in het beeld :P
Ben nu aan 't downen. Zijn er verder geen duidelijke verschillen? Iets sneller of schoonheidsfoutjes?
Heb gisteren ook Office 2007 gedownd, nu SP1 en SP2 erin aan het slipstreamen.
Komt er nu na nLite en vLite ook een 7Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:53:
[...]

Dat is inderdaad vreemd ja..,
Ook niet als je er op klikt en klik vast houdt EN naar boven gaat.. komt menutje ook :P voor mensne die dat niet wiste..
Nee dat werkt ook niet helaas.. het is echt een nasty little b*tch. Het ziet er zo uit:

Dode Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini Poeper schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:10:
[...]

Ben nu aan 't downen. Zijn er verder geen duidelijke verschillen? Iets sneller of schoonheidsfoutjes?
Heb gisteren ook Office 2007 gedownd, nu SP1 en SP2 erin aan het slipstreamen.
Komt er nu na nLite en vLite ook een 7Lite?
Waarom niet office 2010 ;)
Werkt sneller en is mooier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik ben ook erg te spreken over de nieuwe office, vooral de snelheid is verbluffend.

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Ik heb na de 5e anders geformuleerde zoekopdracht de oplossing gevonden:

I'll tell you how I fixed it.

1. Make sure you've got Windows set up to show hidden folders.
2. Go to C:\Users\<your account>\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar
3. Delete whatever icon you are trying to get rid of. In my case, it was iTunes.
4. Reboot (Logging out and back in may be enough)
5. Click on that pinned taskbar icon, as if you were trying to run it.
6. Answer the prompt that pops up.

Also, all of the Apple products tend to make their own nonstandard shortcuts that WILL break every single time you update. What I recommend is that when Apple software installs shortcuts, delete them. Make your own the usual way by going to the actual program directory and making one from the actual executable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 23:05
Fab1Man schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 20:15:
[...]

Heet dat niet Vista Anti-Lag? Die werkt hier gewoon.
die werkt ook niet, als vista gedraaid, administrator, hoe heb jij het aan de praat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
3p0x schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:05:
[...]

De opties van bassiexp had ik al zo staan en na het aanpassen van de secpol werkt het nog steeds niet...

Moet ik nog een homegroup aanmaken toevallig?

Kan er zelfs gewoon via remote desktop op 8)7 (toch iets met rechten ofzo? )
Sorry, ik heb een klein leesfoutje gemaakt ik dacht dan je vanaf de server niet op de windows 7 machine kon komen maar blijkbaar is het andersom.

heb je op je server en windows xp machine de zelfde gebruikersnaam+wachtwoord en een andere op je windows 7 machine.

Ik weet verder niets van windows server 2003 maar kan je daar niet instellen wie er allemaal toegang heeft tot de harde schijf. Ik kan hier met vista dat wel instellen, waardoor ik er daardoor ook niet met een andere pc met een andere gebruikersnaam op kon komen, maar wel met een pc met dezelfde gebruikersnaam.

Bij vista zit dat onder geavanceerd delen.
Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17
Microsoft heeft nu toch ook de officiele boxart vrijgegeven lijkt het:

Afbeeldingslocatie: http://images3.store.microsoft.com/prod/clusterb/productAssets/US/EN-US/Win_7_Generic_Detail_Page/US_Prd_Bx_Tilt_L_Win_7_Generic.png

Staat bij de details van Windows 7 in de Microsoft Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 09:31

Knaak

It's me, Mario!

Lekker simpel :) vind dat wel mooi zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:57

RnB

Okasha schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 14:18:
Ik heb na de 5e anders geformuleerde zoekopdracht de oplossing gevonden:

I'll tell you how I fixed it.

1. Make sure you've got Windows set up to show hidden folders.
2. Go to C:\Users\<your account>\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar
3. Delete whatever icon you are trying to get rid of. In my case, it was iTunes.
4. Reboot (Logging out and back in may be enough)
5. Click on that pinned taskbar icon, as if you were trying to run it.
6. Answer the prompt that pops up.

Also, all of the Apple products tend to make their own nonstandard shortcuts that WILL break every single time you update. What I recommend is that when Apple software installs shortcuts, delete them. Make your own the usual way by going to the actual program directory and making one from the actual executable.
Ik had dat 'probleem' ook bij een ander programma (FL Studio 8), ik had die namelijk gedeïnstalleerd, waardoor het icoontje zo'n leeg blad werd en die reageerde idd niet op rechtermuisklikken of wat dan ook.
Hoe heb ik het dan opgelost? Nou, door er gewoon met de linkermuisknop op te klikken. :P
Ik kreeg toen een melding dat de link niet klopte en of ik het uit de taskbar wilde verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

.Johnny schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 08:39:
[...]

Een goed startpunt is te vertellen wat je hebt gedaan om dit voor elkaar te krijgen. Zeker aan het rommelen met de windows media foundation?

om te beginnen zou je mp3dmod.dll weer terug kunnen zetten.
Net even verder gekeken en ik heb dus per ongeluk een andere codec geïnstalleerd die nu de baas is... Blijkbaar houd WMP niet van vreemde codecs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

EDIT schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 15:24:
Microsoft heeft nu toch ook de officiele boxart vrijgegeven lijkt het:

[afbeelding]

Staat bij de details van Windows 7 in de Microsoft Store
Hmm ik dacht dat Professional deze keer Business ging heten, wat in mijn ogen een veel betere benaming is. De extra netwerkvoorzieningen zal je nu éénmaal niet terugvinden bij elke "professional" zoals een tandarts, maar wel bij een "Business" aka bedrijf.

Ik hoop dat ze de Home Basic anders gaan noemen want men denkt dat Basic staat voor "Windows zonder iets op", terwijl het alles is wat 99% van de mensen nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Laatst online: 20:00
Wat ze nog beter eigenlijk kunnen doen is dat ze er gewoon 2 versie's van maken. Gewoon eentje die belangrijkste dingen + MC heeft. Plus nog een versie die gewoon alles heeft.
Net zoals XP heeft, veel makkelijker.

Maar even een vraagje, heb namelijk het volgende probleem hier: Ik heb een tijdje geleden zitten kl*ten in de instellingen van geplande taken, want ik wilde WhatPulse toevoegen dat die opstart bij opstart PC (optie WP werkte niet).
Nu als ik mijn PC opstart, krijg ik de verkeerde explorer.exe voor mijn neus. Gewoon die met Libraries e.d. en niet die ene met taakbalk, menu, achtergrond, icoontjes etc. etc., zeer vreemd!

Wie o wie weet hoe ik dit op kan lossen?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.., Windows media player is zeker godelijk in windows 7
Maar vreet enorm veel geheugen vergeleken met vlc media player.
En als je kijkt naar office 2010 die verbruikt echt niks.
Snel en verbruikt niks..
Dus je ziet dat het wel kan.
En dat microsoft echt tot alles in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:23:
[...]

Hmm ik dacht dat Professional deze keer Business ging heten, wat in mijn ogen een veel betere benaming is. De extra netwerkvoorzieningen zal je nu éénmaal niet terugvinden bij elke "professional" zoals een tandarts, maar wel bij een "Business" aka bedrijf.

Ik hoop dat ze de Home Basic anders gaan noemen want men denkt dat Basic staat voor "Windows zonder iets op", terwijl het alles is wat 99% van de mensen nodig heeft.
Ik had gehoopt dat ze Home Basic zouden afschaffen, want ik vind het een pesterige versie, geen Aero, verder alles...

En Professional vind ik een prettige benaming, want ok, misschien heeft de tandarts geen domain nodig, maar misschien wel RDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:06:
Ok.., Windows media player is zeker godelijk in windows 7
Maar vreet enorm veel geheugen vergeleken met vlc media player.
Maar dat is met een media speler toch totaal nietszeggend?

Stel je hebt een mediaspeler A die 5 mb ram gebruikt voor zijn functies.
Stel je hebt een mediabestand B van 500 mb.

Als de mediaspeler A nu 20 mb van mediabestand B cached dan gebruikt het in totaal 25 mb. Niks aan de hand, speler gebruikt weinig resources, zou je zeggen. Maar stel dat mediaspeler A nu 200 mb cached van mediabestand B, dan gebruikt het 205 mb. Maar dat zegt toch niks over de mediaspeler zelf? Ik vind veel cachen wel fijn, van mij mag de speler zelfs een gig cachen als hij wil. Als ik dan wat bestanden ga kopieren van harde schijf naar harde schijf dan kan dat gewoon zonder vertraging en speelt mijn mediabestand gewoon verder af omdat dat al in het RAM zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twiFight schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:25:
[...]

Maar dat is met een media speler toch totaal nietszeggend?

Stel je hebt een mediaspeler A die 5 mb ram gebruikt voor zijn functies.
Stel je hebt een mediabestand B van 500 mb.

Als de mediaspeler A nu 20 mb van mediabestand B cached dan gebruikt het in totaal 25 mb. Niks aan de hand, speler gebruikt weinig resources, zou je zeggen. Maar stel dat mediaspeler A nu 200 mb cached van mediabestand B, dan gebruikt het 205 mb. Maar dat zegt toch niks over de mediaspeler zelf? Ik vind veel cachen wel fijn, van mij mag de speler zelfs een gig cachen als hij wil. Als ik dan wat bestanden ga kopieren van harde schijf naar harde schijf dan kan dat gewoon zonder vertraging en speelt mijn mediabestand gewoon verder af omdat dat al in het RAM zit.
Heb je een punt..
Maar waarom als ik wmp gestart heb gebruikt het al 23.800
En als ik vlc media player start 5.456

Het kan dus nog effe zuiniger..
Dat is met hele windows live familie.
Hoop dat ze snel 9.5 uitbrengen die niet nieuwe dinge heeft maar sneller en sneller is.
Geoptimaliseerd voor windows 7.
Dat had ik eigenlijk nu wel verwacht...
Google loopt al op voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb per ongeluk een bestandsextensie aan kladblok gekoppeld, iemand enig idee hoe dit weer ongedaan kan maken? En dan bedoel ik niet een ander programma koppelen, maar helemaal geen programma.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06 15:56
jelmervos schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:27:
Ik heb per ongeluk een bestandsextensie aan kladblok gekoppeld, iemand enig idee hoe dit weer ongedaan kan maken? En dan bedoel ik niet een ander programma koppelen, maar helemaal geen programma.
Klikkerdeklik. Gevonden op Google.

Je kan hem ook verwijderen door dit in de command line te typen lees ik net in de comments:
C:\Windows\system32>assoc mijnext=

[ Voor 14% gewijzigd door ndsc op 07-06-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige idee heb ik wel ja>>> in registry de extensie schoonmaken, de verwijzing naar kladblok verwijderen dus. Waar je precies moet zijn, moet je zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jelmervos schreef op zondag 07 juni 2009 @ 12:27:
Ehh....dat kan eenvoudiger dan de mensen hier boven suggereren:

Klik het bestand met de betreffende extentie 1 keer aan en selecteer vervolgens het pull down menu bij Open (boven in je venster..naast Organize, Burn en New Folder

Selecteer hier Choose Default Program
Selecteer hier het gewenste programma en vink vervolgens Always use the selected program... aan en klik op Ok.

Nu is de extentie aan het nieuwe programma gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
TheVMaster schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:53:
[...]

Ehh....dat kan eenvoudiger dan de mensen hier boven suggereren:

Klik het bestand met de betreffende extentie 1 keer aan en selecteer vervolgens het pull down menu bij Open (boven in je venster..naast Organize, Burn en New Folder

Selecteer hier Choose Default Program
Selecteer hier het gewenste programma en vink vervolgens Always use the selected program... aan en klik op Ok.

Nu is de extentie aan het nieuwe programma gekoppeld.
Eh. Die methode staat ook in het gelinkte adres in mijn post. Helaas geeft hij expliciet aan dat hij juist geen programma eraan wilt koppelen. Dit moet je dus via command line doen en gaat niet via Default Programs. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 11:35
Iemand enig idee hoe je advanced textservices uitzet in Win7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

xilent_xage schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:24:
Iemand enig idee hoe je advanced textservices uitzet in Win7?
Dat was wel erg lastig :X

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Laatst online: 15-09 11:35
helaas wel. jouw google search toont meer dan 14.000 resultaten, maar allemaal voor xp/vista. heb er nog geeneen voor win7 gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
xilent_xage schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:36:
[...]

helaas wel. jouw google search toont meer dan 14.000 resultaten, maar allemaal voor xp/vista. heb er nog geeneen voor win7 gevonden...
Ik ben aan het zoeken gegaan naar die van vista (is windows 7 op gebaseerd) en daar heb ik gevonden dat in windows vista dat niet uit te schakelen is dus ik denk dat dat voor windows 7 dan ook niet zo is.
Link naar forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Een probleem dat ik schijnbaar als enige ben tegengekomen - Leessnelheid/Schijftoegang?

Ik heb build 7100 op zowel een 64-bits desktop (I7-920) en een 32-bits laptop (Intel Centrino) sinds de start van de RC draaien. Op zich draait het op beide systemen prima - nog geen enkele kritieke fouten of incompatible hardware behalve een zéér irritant probleem waar ik maar niet van af kom:

Zodra ik een map met veel bestanden/mappen open, gaat W7 de mapinhoud ophalen. Waar dit in Windows Vista een proces van enkele seconden was en in XP te verwaarlozen was, kan dit in W7 soms wel MINUTEN duren. Tijdens de duur van dit proces reageert het besturingsysteem op geen opdrachten - applicaties die al geopen zijn, zoals de browser, spellen of wat dan ook blijven wel actief, maar nieuwe applicaties starten gebeurt alleen zodra hij de bestanden heeft doorlopen.

Overigens gebeurt dit ook in mappen waar maar enkele bestanden staan. Nu kan ik me voorstellen dat dit gebeurt wanneer er afbeeldingen, video of muziekbestanden staan en het systeem een thumbnail wilt genereren, maar voor Office documenten? Executables?

Op de desktop staat W7 op een Velociraptor, leessnelheid zou geen probleem mogen zijn, maar dan nog - op de laptop met een 5200 RPM schijfje doet zich hetzelfde probleem voor. Als oplossingen heb ik al eens een herinstallatie uitgevoerd, indexing in- en uitgeschakeld, archivering in- en uitgeschakeld, netwerkadapters uitgeschakeld...

Ik neem aan dat dit een issue is met 7100. Ik ben niet van plan om latere builds te installeren (RCs upgraden klinkt me totaal verkeerd in de oren) aangezien beide systemem "in productie" zijn, maar graag zou ik willen weten of iemand anders dit al eens is tegengekomen, en of dit wellicht gefixed is in latere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiexp
Ik heb daarvan ook last gehad op build 7100 en 7127.
Had ook nog last van andere problemen (zie eerdere post)
Ik heb nou virtueel build 7201 draaien en daar merk ik er niet veel meer van. Die klik overal weer een stuk sneller doorheen dan 7100 en 7127 op de desktop.

[ Voor 26% gewijzigd door bassiexp op 07-06-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Zodiac schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:39:
Een probleem dat ik schijnbaar als enige ben tegengekomen - Leessnelheid/Schijftoegang?

...
Hmm vreemd. Ik kan alleen niet terug vinden of je HD's op automatisch uitschakelen hebt staan? Dit staat standaard op 20 min. Gebeurd dit met normale mappen of met mappen in een library? Gebruik je een AV of een dergelijk programma?

Bij mij werkt het allemaal alleen maar sneller. Vooral in mappen waar video's of afbeeldingen in staan worden de thumbnails een stuk sneller gegenereerd dan in Vista. Jammer dat jij het tegenovergesteld ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word gek! Help!

mijn zondag 2 uur verprutst aan het installeren van windows 7 build 7201.

Ik heb windows vista 32 bit en wil via dualboot windows 7 erop zetten. Heb al een aparte partitie aangemaakt. Als ik via de dvd installeer (boot install) dan herstart hij plots zonder in het setup scherm te komen. het is me 3 x (van de 100) gelukt om toch in de setup te komen. vanaf daar gaat hij dan installeren maar plots start hij weer opnieuw op en kom ik daarna gewoon in Vista. Wie wil me helpen? Is het misschien niet compatible met mijn laptop of heb ik een virus in mijn boot oid?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Laatst online: 01:06
Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 16:34:
Ik word gek! Help!

mijn zondag 2 uur verprutst aan het installeren van windows 7 build 7201.

Ik heb windows vista 32 bit en wil via dualboot windows 7 erop zetten. Heb al een aparte partitie aangemaakt. Als ik via de dvd installeer (boot install) dan herstart hij plots zonder in het setup scherm te komen. het is me 3 x (van de 100) gelukt om toch in de setup te komen. vanaf daar gaat hij dan installeren maar plots start hij weer opnieuw op en kom ik daarna gewoon in Vista. Wie wil me helpen? Is het misschien niet compatible met mijn laptop of heb ik een virus in mijn boot oid?

alvast bedankt
1. Zou je eens kunnen proberen om de boot-order te veranderen mocht je dit nog niet hebben gedaan...(dus DVD als eerste forceren in je bootorder)

2. Je gebruikte toch wel de optie custom en niet upgrade de keren dat je in de setup kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:03:
[...]

Kon geen download vinden... wel naar gezocht.
Zal nog eens een download proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Tip: Installeer geen Vista Codec Pack... random blauwe schermen na de install :X

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

bornin7ty2 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 13:11:
Ik ben ook erg te spreken over de nieuwe office, vooral de snelheid is verbluffend.
Er zijn nog serieuze compatability problemen, ook met oudere Office versies. De 2010 versie die is gelekt kan ook nog bestanden corrupt maken zonder dat je het doorhebt.

Office 2010 is echt bedoeld om te testen, en niet verstandig voor het dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Oei, ben dit Windows 7 topic even uit het oog verloren.

Wat heb ik gemist ?
Nieuwe builds geleaked ondertussen, en is er al info over de launch ? :p

Anyway, ik gebruik Windows 7 stabiel op alle PC's hier in huis.
Wat ik wel ontdekt heb:

Mijn stokoude Nvidia GeForce 4 Ti 4200 heeft geen drivers voor Windows 7.
Dus moet ik verplicht de standaard driver gebruiken, omdat de kaart zo oud is dat er ook geen Vista drivers zijn voor gemaakt.

Vista heeft echter een driver voor de GeForce 4 Ti ingebouwd, maar ik vind Vista niet leuk.
Dus heb ik eerst Vista erop gezet, dan de nv_disp.inf en de andere bestanden van de driver op een USB-stick gezet, en dan Windows 7 geïnstalleerd.

En daarna Windows 7 verplicht de driver die ingebouwd in Vista zat laten installeren, en woohoo, het werkt !

Dus iedereen met sterk verouderde kaarten waar zelfs geen Vista drivers voor te vinden zijn: gebruik de ingebouwde Vista driver op Windows 7 :) !

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ik had wat mooie backgrounds gedownload voor Windows 7 en wilde ze gebruiken icm met de slideshow functie. Nu duurt het wisselen van de achtergronden nogal lang en wil ik kijken of ik dat ergens aan kan passen. Nu blijkt die optie er in build 6801 ( http://www.withinwindows....how-from-files-rss-feeds/ ) in te hebben gezeten, weet iemand of de optie is verplaatst? Of hebben ze het er nu helemaal uit gehaald?

Edit: Ik draai build 7100

Laat maar... Ben er al achter. Even voor anderen: Het Nederlandse language pack zorgt er dus voor dat bepaalde functies verdwijnen...

[ Voor 14% gewijzigd door ThaBuz op 07-06-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
PWM schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:59:
[...]

Er zijn nog serieuze compatability problemen, ook met oudere Office versies. De 2010 versie die is gelekt kan ook nog bestanden corrupt maken zonder dat je het doorhebt.

Office 2010 is echt bedoeld om te testen, en niet verstandig voor het dagelijks gebruik.
Dat idee had ik ook; wacht wel tot de RC
Back ontopic; het gaat hier immers om Windows!

[ Voor 5% gewijzigd door Mini Poeper op 07-06-2009 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Peter:

tja die 4200 is inmiddels oud, maar je kan er toch nog FS 2004 of BF 1942 meedoen, dus ja; maar dat zal wel niet kunnen met die Vista driver?

De launch is bekend ja, 22 Okt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Petervanakelyen schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:10:
Oei, ben dit Windows 7 topic even uit het oog verloren.

Wat heb ik gemist ?
Nieuwe builds geleaked ondertussen, en is er al info over de launch ? :p

Anyway, ik gebruik Windows 7 stabiel op alle PC's hier in huis.
Wat ik wel ontdekt heb:

Mijn stokoude Nvidia GeForce 4 Ti 4200 heeft geen drivers voor Windows 7.
Dus moet ik verplicht de standaard driver gebruiken, omdat de kaart zo oud is dat er ook geen Vista drivers zijn voor gemaakt.

Vista heeft echter een driver voor de GeForce 4 Ti ingebouwd, maar ik vind Vista niet leuk.
Dus heb ik eerst Vista erop gezet, dan de nv_disp.inf en de andere bestanden van de driver op een USB-stick gezet, en dan Windows 7 geïnstalleerd.

En daarna Windows 7 verplicht de driver die ingebouwd in Vista zat laten installeren, en woohoo, het werkt !

Dus iedereen met sterk verouderde kaarten waar zelfs geen Vista drivers voor te vinden zijn: gebruik de ingebouwde Vista driver op Windows 7 :) !
Je kunt ook gewoon de driver voor Windows 7 van nvidia.com downloaden en die installeren.

Werkt gewoon net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Sinds vandaag 7201 erop, clean install gedaan, aangezien ik wat irritante probleempjes had met 7100. Weergave van het OS was niet meer je van het, heel raar..

Maar alles gaat niet echt van het leien dakje moet ik zeggen, het lijkt net alsof iedere build een totaal ander OS is, aangezien een driver op de ene build het wel doet, op de andere weer niet. Zo werkt de ATK driver en de uitgebreide fingerprint scanner suite van Upek het niet op 7201.

Verder merk ik maar weinig van bugfixes, want de bugs die ik in 7100 had (het eerder genoemde bluetooth en 'devices and printers'-bug) heb ik in deze build ook gewoon nog. Het lijkt net alsof een of andere driver dat veroorzaakt, want devices and printers werkt gewoon goed wanneer het een kaal OS betreft, zo ook bij build 7100. Na alle installaties werkt het ineens niet meer.
Geen big deal, maar toch iets waardoor de feeling van W7 niet helemaal is zoals het hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 21:42
Ik draai nu de 7100 build, draait perfect. Had hem netjes van de Microsoft site gehaald. Nu vraag ik me alleen af of het OS zichzelf update bij een nieuwe build, of dat je Windows weer helemaal opnieuw moet installeren. Weet iemand hoe dit zit? Want ik wil Windows 7 nog wel even als main OS behouden en is het dus fijn als hij up to date blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
Skire schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:28:
Ik draai nu de 7100 build, draait perfect. Had hem netjes van de Microsoft site gehaald. Nu vraag ik me alleen af of het OS zichzelf update bij een nieuwe build, of dat je Windows weer helemaal opnieuw moet installeren. Weet iemand hoe dit zit? Want ik wil Windows 7 nog wel even als main OS behouden en is het dus fijn als hij up to date blijft.
Elke build moet je upgraden of clean nieuwe install doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
Skire schreef op zondag 07 juni 2009 @ 23:28:
Je kan hem mooi als primair OS blijven gebruiken tot de RTM. Dit omdat de nieuwe builds zeer kleine fixes met zich meebrengen waar je zelf niets van zult merken. Alleen echt kritieke fouten zoals bijvoorbeeld hardware compatibiliteit worden er nu nog in weg gewerkt. Mocht je rare fouten hebben dan is het misschien waard om de nieuwere builds te proberen. Gezien het feit dat 7100 perfect bij je draait raad ik je aan om hem lekker te blijven draaien. De nieuwe builds worden ook niet officieel vrijgegeven en zijn dus eigenlijk alleen voor de desbetreffende testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:17:
@Peter:

tja die 4200 is inmiddels oud, maar je kan er toch nog FS 2004 of BF 1942 meedoen, dus ja; maar dat zal wel niet kunnen met die Vista driver?

De launch is bekend ja, 22 Okt.
Dat is het juist ! Het werkt sneller dan in Vista :p
TrackMania werkt hier perfect, zonder schokjes ofzo, zal straks eens FPS test laten doen onder de verschillende Operating Systems.

Kan je je voor de launch al inschrijven ?
Ackermans1973 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 21:38:
[...]

Je kunt ook gewoon de driver voor Windows 7 van nvidia.com downloaden en die installeren.

Werkt gewoon net zo goed.
Haha, heb je eigenlijk wel gelezen wat ik zei ?
De GeForce 4 Ti heeft totaal geen drivers voor Windows Vista, buiten de ingebouwde, en Windows 7 heeft al helemaal geen drivers ervoor.

Hij wordt echter niet meer ondersteund door bèta drivers van Nvidia voor Windows 7, als ik het probeer zegt hij gewoon dat er geen compatibele hardware is gevonden, en ook handmatig de inf installeren werkt niet.

Als je dan toch per se je kaart onder Windows 7 wil gebruiken, zoals ik ;) , dan is hetgene wat ik beschreven heb, toch een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:zou je je een beetje willen gedragen?

[ Voor 93% gewijzigd door alt-92 op 08-06-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik heb een probleem met windows 7 build 7201..

Dit probleem is zoals hier al uitgelegd is opgelost, maar dat werkt helaas niet. Heb op internet alles afgezocht en alles geprobeerd maar helaas tevergeefs. Het gaat over punkbuster, je word telkens gekickt door de welbekende API fout..

http://windows7forums.com...ix-punkbuster-kick-8.html

dat is een topic erover, en het lijkt erop alsof niemand het op gelost krijgt.. Betekend dit dan echt dat ik naar vista 64bit moet? Of weten jullie nog een oplossing? Of naar een oudere build misschien?

Mijn systeem btw:

Processor: Core i7 920 D0
Memory: 6GB Triple Channel 1600mhz ocz
Mobo: Gigabyte mobo
Verder niks belangrijk denk ik..

Ik las ergens zelfs dat het door de build kwam.. in Build 7100 zou het wel werken maar dat heb ik maar 1x gelezen en is verder nooit voorbij gekomen.

Hopelijk weten jullie een oplossing?

[ Voor 11% gewijzigd door mvrooij op 08-06-2009 10:04 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:15
Built 7100 i.c.m. Quakelive en punkbuster iig geen probleem hier.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 14:07
Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:10:
[...]

Koop een nieuwe pc?
Pffff.., daarom hoor je ook niks van macers..
Die hebben geld en kopen wel een nieuwe..
Je gaat het toch niet op een bak van 6 of 10 jaar oud zetten.
Koop gewoon met final een nieuwe van 700 800 euries en je heb windows 7 die nog 10x sneller is.. pfff
Sorry dat ik even offtopic ga, maar wat is dit nou voor reactie? Hij legt netjes uit hoe je een oudere videokaart (en mogelijk andere devices) aan de praat kan krijgen op Windows7, en jij gaat lopen zeiken dat ie een nieuwe pc moet kopen? Als die computer nog prima werkt dan is dat toch gewoon goed, en soms is het juist leuk om een beetje rond te spelen en het na wat geklooi toch aan de praat te krijgen op een nieuwe OS zoals Windows7. Volgens mij zit dat in de essentie van een tweaker!

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
dcm360 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:19:
[...]

Net even verder gekeken en ik heb dus per ongeluk een andere codec geïnstalleerd die nu de baas is... Blijkbaar houd WMP niet van vreemde codecs...
Nee hoor dat gaat best prima. welke codec heb je het over? want ik vermoed sterk dat het niet een codec is, maar een tooltje dat erbij komt dat voor jou "even" mp3dmod.dll heeft weggebonjoured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Laatst online: 18-09 21:11
[quote]Zodiac schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:39:

Ik heb build 7100 op zowel een 64-bits desktop (I7-920) en een 32-bits laptop (Intel Centrino) sinds de start van de RC draaien. Op zich draait het op beide systemen prima - nog geen enkele kritieke fouten of incompatible hardware behalve een zéér irritant probleem waar ik maar niet van af kom:

Zodra ik een map met veel bestanden/mappen open, gaat W7 de mapinhoud ophalen. Waar dit in Windows Vista een proces van enkele seconden was en in XP te verwaarlozen was, kan dit in W7 soms wel MINUTEN duren. Tijdens de duur van dit proces reageert het besturingsysteem op geen opdrachten - applicaties die al geopen zijn, zoals de browser, spellen of wat dan ook blijven wel actief, maar nieuwe applicaties starten gebeurt alleen zodra hij de bestanden heeft doorlopen!

Heb het zelfde probleem met 7127 64bit ( Q9450, 790i, Raptor), alleen bij mij valt de pc helemaal stil reageren alle open staande app niet meer tot hij na enkele minuten weer tot leven komt.
Ook het installeren van diverse game's en progg gaat zeer traag plus een bootup die minuten duurt.
kom er niet achter waar ik het moet zoeken, of dit nu driver kwestie is of probleem met hardware.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Het lijkt wel op een driverprobleem, althans dat was bij mij het geval.
Ik had ongeveer hetzelfde probleem, ik kon niet meer multitasken (installeren en andere dingen doen tegelijk), installaties zelf gingen traag etcetera, het hele systeem was gewoon heel traag bij hd- (ssd- in mijn geval) acces.
Dit was verleden tijd nadat ik de intel matrix storage driver voor mijn chipset had geïnstalleerd, alles ging weer razendsnel, kon weer multitasken oftewel het draaide weer normaal. :)

[ Voor 3% gewijzigd door RnB op 08-06-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:29
Ik heb toch maar even besloten om er XP 64Bit erop te gooien, en Windows 7 build 7100 ernaast. (dual boot) dan kani k testen wat ik wil.

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 13:46
Zojuist een fresh install van build 7201 gedaan (had er de RC nog op staan)
En nu even kijken of mijn videokaart wel word ondersteund. Dit was namelijk niet het geval met de RC

Nvidia Geforce 9200M ,

:edit: Helaas, ik install de Win7 64Bit drivers ik herstart mijn laptop en als ik het windows scherm zie dan doet die een automatische restart...

Nu heb ik mijn backup weer terug gezet zonder video drivers.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

[ Voor 36% gewijzigd door Kam3 op 08-06-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
A-Vu schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:12:
Zojuist een fresh install van build 7201 gedaan (had er de RC nog op staan)
En nu even kijken of mijn videokaart wel word ondersteund. Dit was namelijk niet het geval met de RC

Nvidia Geforce 9200M ,

:edit: Helaas, ik install de Win7 64Bit drivers ik herstart mijn laptop en als ik het windows scherm zie dan doet die een automatische restart...

Nu heb ik mijn backup weer terug gezet zonder video drivers.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen?
Slechte drivers ? Je hebt dus de Nvidia bèta drivers voor Windows 7 gedownload. Van waar ? Windows Update ? De Nvidia site ? Site van je laptop-fabrikant ? Heb je al de Vista drivers geprobeerd ? Laatste drivers geïnstalleerd van andere hardware zoals chipset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-08 13:46
Petervanakelyen schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:42:
[...]

Slechte drivers ? Je hebt dus de Nvidia bèta drivers voor Windows 7 gedownload. Van waar ? Windows Update ? De Nvidia site ? Site van je laptop-fabrikant ? Heb je al de Vista drivers geprobeerd ? Laatste drivers geïnstalleerd van andere hardware zoals chipset ?
Nee ik heb de officiele drivers van de Nvidia site gedownload (185.85 WHQL) windows update werkte ook niet,
En op de Samsung site staat op dit moment nog niks van win7...

Vista drivers is trouwens precies het zelfde, hij reboot voordat ik bij mijn logon scherm kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
  • Laatst online: 26-09-2024
Om even te kijken of Windows 7 daadwerkelijk betere prestaties voor harde schijven neerzet, heb ik HD Tune Pro er op los gelaten. Ik kan bevestigen dat ik betere prestaties heb dan in Vista, maar niet veel beter dan in Server 2008 (ik heb overigens nooit een 32-bits versie geïnstalleerd of gebruikt van deze systemen). Server 2008 R2 moet ik nog eens een keertje bekijken of die nóg betere prestaties neerzet, maar daarvoor wacht ik wel eventjes af tot deze uitkomt.
Ik vroeg mij vooral af of die oude rot modus "Geavanceerde prestaties inschakelen" of "Enable advanced performance" er eindelijk uitgegooid is. Dat kan ik bevestigen: In XP tot en met Server 2008 is dit in werkelijkheid een soort van legacy modus die prestaties vermindert, en is alleen toegevoegd om compatibiliteit te bieden met oudere Windows schrijf- en leesmodi. Zie ook:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/magazine/2007.04.windowsconfidential%28en-us%29.aspx

In Configuratiescherm -> Apparaatbeheer -> Schijfstations -> Eigenschappen van mijn schijfstation is met Windows 7 dit in de plaats gekomen voor de eerdere beleidsregels:
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/1017/cache.png
File benchmark met de optie aangevinkt:
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/3183/49455324.png
File benchmark met de optie niet aangevinkt:
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/3884/62800841.png
Deze optie doet dus iets heel anders, namelijk het voorkomen dat Windows telkens als er data binnenkomt in de harde schijf buffer, verplichten dat de data vanuit de buffer direct doorgesluist wordt. Dit geeft blijkbaar wél iets betere prestaties op de harde schijf en is zeker niet de gehate compatibiliteitsmodus.

Setup:
Core 2 Quad Q9550 op een Asus P5Q vanilla moederbord (met de nieuwe bios die toestaat dat de adresruimte wordt vergroot per transactie voor SATA).
ICH10R RAID 0 van 2 Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB (gecontroleerd op zelfde firmware en revisie)
Windows 7 build 7100 met de meest gebruikte tweaks, daarnaast met zeer weinig services en achtergrondprogramma's
Nederlandse LP (die naar mijn mening echt beter moet worden voor de 8-jarige die nog geen behoorlijk Engels kan)
"rundll32.exe advapi32.dll,ProcessIdleTasks" uitgevoerd alvorens elke test
netjes opnieuw opgestart na het wijzigen van de optie
belangrijk bij RAID: schijfcache aangezet zowel in apparaatbeheer als in Intel Matrix Storage Control

Ik kwam op het idee op dit eens te testen toen ik alledrie de schijfcache opties had aangezet en de stop in de meterkast er de brui aan gaf toen ik TV keek vanaf mijn PC (ik heb geen aparte TV). Daarna heb ik direct zo'n standaard herstel DVD van Windows 7 gebruikt voor een integriteitstest. Met de opdracht Chkdsk C: /v /x /b een grondige test later, en ik had enkel een dubbele verwijzing naar het standaard netwerk logboek die automatisch hersteld werd. Vervolgens was ik dus niet bang meer voor dataverlies door deze zogenaamd risicovolle instellingen. Ik heb alleen wel verschrikkelijk mijn tijd verspild met een dergelijk grondige test van 3 uur lang.

De moraal van dit verhaal: in XP tot en met Server 2008 (niet R2) schijfcacheopties aanzetten, behalve de "Geavanceerde prestaties inschakelen" of "Enable advanced performance" en in Windows 7 en waarschijnlijk ook Windows Server 2008 R2 echt alles aanzetten voor de beste prestaties, daarnaast zijn de dataverliezen niet een groot risico blijkt uit mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
Is er in windows 7 x64 een manier om een programma geforceed in x86 mode te draaien?

Ik wil in mediacenter real bestanden afspelen (.rmvb), met windows media player gaat dit prima. Binnen mce kreeg ik eerst de melding bestand niet gevonden etc. Blijkt een 64bit codec verhaal te zijn en de real codec op 64bit is nog niet perfect (geen geluid in mce). :/

Aangezien hij met media player wel afspeeld (32bit ga ik dan van uit) wil ik mediacenter ook in 32 bit opstarten. Is dat mogelijk via een registry tweak oid?

Codecs geprobeerd:
- real alternative
- shark007 windows 7 codecs + x64 components

[ Voor 15% gewijzigd door xAndyx op 08-06-2009 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
A-Vu schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:48:
[...]

Nee ik heb de officiele drivers van de Nvidia site gedownload (185.85 WHQL) windows update werkte ook niet,
En op de Samsung site staat op dit moment nog niks van win7...

Vista drivers is trouwens precies het zelfde, hij reboot voordat ik bij mijn logon scherm kom.
Ik heb exact hetzelfde probleem, ook met een Samsung laptop in W7 x64. Ik heb al Vista drivers, Nvidia drivers en guru3d drivers geprobeerd. Niets lukt. De pc blijft rebooten na installatie en doet dan een automatic repair waarna de drivers weer verwijderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Een aantal vragen.

Binnenkort komt de rtm versie uit, is dit dezelfde versie als de versie in de winkel 22 oktober?

Als de rtm versie eerder uit komt dan de winkel versie, is dat dat net als RC1 een proefversie? En kan iedereen die downloaden?

Zal de RC te updaten zijn naar RTM? Kan dit dan via updates?

Stel dat er nieuwe builds komen, is dat dan via Windows update of moet je hem opnieuw downloaden?

[ Voor 18% gewijzigd door DaVincythe2nd op 08-06-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
DaVincythe2nd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:31:
Een aantal vragen.

Binnenkort komt de rtm versie uit, is dit dezelfde versie als de versie in de winkel 22 oktober?

Als de rtm versie eerder uit komt dan de winkel versie, is dat dat net als RC1 een proefversie? En kan iedereen die downloaden?

Zal de RC te updaten zijn naar RTM? Kan dit dan via updates?

Stel dat er nieuwe builds komen, is dat dan via Windows update of moet je hem opnieuw downloaden?
Zodra ze de Windows afronden wordt deze de RTM of Gold status gegeven. Dit houd in dat deze final is en dit wordt dan ook de versie die op PC's geinstalleerd worden en uiteindelijk in de winkels belanden.

Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat de RC geupgrade kan worden naar de RTM. Hier heb je een CD of ISO image voor nodig om te doen. Dit gaat dus niet via Windows update. Het is vaak wel aan te raden om gewoon een clean install te doen naar de RTM.

[ Voor 4% gewijzigd door ndsc op 08-06-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
Dan ga ik nu maar eens upgraden. Weet iemand nog antwoord op de vraag of de rtm versie ook tijdelijk te downloaden is voor iedereen? Want hij komt immers eerder uit dan in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heeft iemand al het probleem dat 2D / Directx 7 & 8 spellen het bestuuringsystem volledig ophangd met de Nvidia Geforce 8 & 9 series in Build versie 70xx 32bit + 64Bit en hoger?

Dit probleem is ook met de laaste Windows 7 Nvidia drivers

[ Voor 15% gewijzigd door mysterieworld op 08-06-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
DaVincythe2nd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:52:
Dan ga ik nu maar eens upgraden. Weet iemand nog antwoord op de vraag of de rtm versie ook tijdelijk te downloaden is voor iedereen? Want hij komt immers eerder uit dan in de winkels.
Waarschijnlijk valt die voor oktober te downloaden via MSDN/TechNet, al weet ik dat niet zeker. Heb je hier geen toegang toe dan val je buiten de boot. Hij zal zeker voor 22 oktober. uitgelekt worden maar dan zit je wel zonder Activatie code en moet je dus in de weer gaan met cracks en andere ongein. Voor het grote deel van de mensen zal het wachten worden op de GA (General Availability.) Dan kan je hem óf retail in de winkel kopen, of via school/werk/jouw gebruikelijke weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
I see... Ik ben toch van plan over te stappen op Windows 7 (Vista x64 heeft een vaag opstartprobleem bij crcdisk.sys, ik gebruik altijd hibernate). Nu eerst eens naar RC gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Laatst online: 18-09 09:36
In klassieke modus kan visueel meer naar wens aangepast worden dan in de XP-stijlen en Glass. Ok, je zit in een bepaald kader gedrongen maar je kan per item het uiterlijk van het besturingssysteem kleur en lettertype aanpassen, iets wat ik naar hartelust doe.

In Vista en Windows 7 erger ik me mateloos aan de streep bij knoppen. In plaats van met een zachte overgang (fade) te werken, wordt de kleur plots veranderd. Dit geeft een lelijke streep in het midden van een knop, wat ik absoluut niet mooi vind. Dezelfde streep is te vinden bij de Vista taakbalk. Over kleuren en smaken valt niet te twisten maar dit aanpassen lukte me in ieder geval niet. Ik heb Windows 7 op een schijf die hier nog lag te slingeren geïnstalleerd en heb deze optie niet gevonden. Is het mogelijk om de kleur en de kleurovergang van knoppen aan te passen in Windows 7 Aero?

Visueel is Windows 7 wel verbeterd maar ik vind dat ze bij Microsoft nog altijd veel inconsistentie hebben in het uiterlijk. Bij Gnome en Mac OSX is dit stukken beter en bovenal rustiger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt toch geen xp-stijlen in 7? Dat vraag ik omdat we in het 7 topic zitten, of bedoel jij in Xp? Kunnen themes van TheThemeDoctor worden toegepast in 7?

ik ben zelf Win2000 classic theme verslaafde, classic in 7 heet dat dus, maaar.... in 7 vind ik het wat kaal, geen mooie ronde startknop en geen mooie thumbs als je over de taakbalk hoovert, jammer.... Misschien is dat ook wel de reden dat ik nu weer in Xp zit, want ja, wat voegt 7 nou toe dan, en je mist de Xp themes in 7.

[ Voor 51% gewijzigd door Sjah op 08-06-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
Zo, ge-upgrade naar Windows 7 RC. Mijn systeemscore is nu 5,9 met processor en RAM op 7,1. Wel apart want geheugenbewerkingen haalde in Vista maar een 5,5. Heeft iemand enig idee hoe dit komt? Wel mooi natuurlijk. :)

Of komt het gewoon doordat Windows 7 minder geheugen gebruikt?

[ Voor 13% gewijzigd door DaVincythe2nd op 08-06-2009 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat is al honderdduizend keer langsgekomen, dat komt door het nieuwe scoresysteem. En verder zegt die score niets natuurlijk. ;)

Ik merk nog steeds geen noemenswaardige bugfixes met 7201, alles waar ik last van had in 7100 zit er nog steeds in, helaas. Daarbij komt nog dat bepaalde software niet meer werkt op deze build, toch jammer.. Maargoed, ik heb geen zin om het OS opnieuw te installeren, dus ik laat het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
brommer schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:46:
In klassieke modus kan visueel meer naar wens aangepast worden dan in de XP-stijlen en Glass. Ok, je zit in een bepaald kader gedrongen maar je kan per item het uiterlijk van het besturingssysteem kleur en lettertype aanpassen, iets wat ik naar hartelust doe.

In Vista en Windows 7 erger ik me mateloos aan de streep bij knoppen. In plaats van met een zachte overgang (fade) te werken, wordt de kleur plots veranderd. Dit geeft een lelijke streep in het midden van een knop, wat ik absoluut niet mooi vind. Dezelfde streep is te vinden bij de Vista taakbalk. Over kleuren en smaken valt niet te twisten maar dit aanpassen lukte me in ieder geval niet. Ik heb Windows 7 op een schijf die hier nog lag te slingeren geïnstalleerd en heb deze optie niet gevonden. Is het mogelijk om de kleur en de kleurovergang van knoppen aan te passen in Windows 7 Aero?

Visueel is Windows 7 wel verbeterd maar ik vind dat ze bij Microsoft nog altijd veel inconsistentie hebben in het uiterlijk. Bij Gnome en Mac OSX is dit stukken beter en bovenal rustiger!
Je kan wel overal over vallen dan. Overigens ben ik het niet met je eens wat betreft 'inconsistentie in het uiterlijk'. Gnome vind ik nog altijd veel en veel erger. Veel te druk, en elke applicatie heeft de knoppen weer ergens anders staan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Laatst online: 16-09 08:44
In de final van safari 4 is nu ook ondersteuning voor de tabpreview vanaf de windows 7 taakbalk :)
ben ff de naam kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
RnB schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:12:
Dat is al honderdduizend keer langsgekomen, dat komt door het nieuwe scoresysteem. En verder zegt die score niets natuurlijk. ;)

Ik merk nog steeds geen noemenswaardige bugfixes met 7201, alles waar ik last van had in 7100 zit er nog steeds in, helaas. Daarbij komt nog dat bepaalde software niet meer werkt op deze build, toch jammer.. Maargoed, ik heb geen zin om het OS opnieuw te installeren, dus ik laat het maar zo.
Eerst waren mijn geheugenbewerkingen lager dan de rest, nu is hij het hoogst vergeleken met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harrald schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:43:
In de final van safari 4 is nu ook ondersteuning voor de tabpreview vanaf de windows 7 taakbalk :)
ben ff de naam kwijt :+
Sneak preview ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Zijn er mensen die Bluetooth Headsets in hun Audio Devices werkend hebben? Online heb ik gezocht voor oplossingen, maar daar loop ik alleen tegen dode threads aan.

Probleem:
Bluetooth headset is gepaired met mijn laptop (Compal IFL90 met Windows 7 RC) en staat in "Devices and Printers" als "640Plantronics".
Echter hij staat noch bij Sound - Playback noch bij Sound - Recording en ja show disabled/disconnected devices staat aan.

Het heeft allemaal gewerkt in Vista SP1 en XP SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Laatst online: 18-09 21:11
RnB schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:15:
Het lijkt wel op een driverprobleem, althans dat was bij mij het geval.
Ik had ongeveer hetzelfde probleem, ik kon niet meer multitasken (installeren en andere dingen doen tegelijk), installaties zelf gingen traag etcetera, het hele systeem was gewoon heel traag bij hd- (ssd- in mijn geval) acces.
Dit was verleden tijd nadat ik de intel matrix storage driver voor mijn chipset had geïnstalleerd, alles ging weer razendsnel, kon weer multitasken oftewel het draaide weer normaal. :)
Heb alle drivers gebruikt, van de buildin tot 15.35 weer terug naar buildin om vervolgens weer naar 15.35 over te schakelen.
Blijf vreemd vinden dat hij vooral in multitasking vast slaat zal eens op jaagt gaan naar nieuwe storage drivers.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanWillem32
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb gemerkt dat Windows 7 wel erg beschermend is voor systeembestanden. Toen ik het logboek van chkdsk wilde wissen, weigerde het systeem, zonder enige melding nog ook. Oude logboeken worden overigens niet overgeschreven bij nieuwe scans, dus als je geen oude logboeken wilt, dan moet je ze verwijderen. Ik ben over de bestanden en alle bovenliggende mappen eigenaar, en ik heb volledige rechten, maar dat maakt totaal niet uit. Ik vind het een vreemde instelling. Dat bijvoorbeeld C:\$MFT niet direct zichtbaar, bewerkbaar of verwijderbaar is, is logisch, maar een simpel logboek verwijderen moet toch kunnen? Uiteindelijk heb ik een oude truc er voor moeten gebruiken, maar erg netjes vind ik een dergelijke oplossing niet:
RM /S /Q "\\?\C:\System Volume Information\chkdsk"
Misschien heeft iemand anders die probleembestanden heeft hier nog wat aan, maar ik hoop dat een dergelijke bescherming uit de RTM versie wordt gehaald, of tenminste een foutmelding genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:50:
Misschien is dat ook wel de reden dat ik nu weer in Xp zit, want ja, wat voegt 7 nou toe dan, en je mist de Xp themes in 7.
Niks, het verschil tussen XP en Windows 7 is puur wat UI zaken en wat kleuren, voor de rest is er eigenlijk helemaal niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

O Rly?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndsc
PWM schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:29:
[...]

Niks, het verschil tussen XP en Windows 7 is puur wat UI zaken en wat kleuren, voor de rest is er eigenlijk helemaal niks veranderd.
Joh. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik dacht dat het sarcasme er wel af zou druipen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*pakt dweil en emmer*

*wringt dweil uit*

*geeft emmer met sarcasme terug aan PWM*

probeer het nog eens? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ndsc schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:10:
[...]

Zodra ze de Windows afronden wordt deze de RTM of Gold status gegeven. Dit houd in dat deze final is en dit wordt dan ook de versie die op PC's geinstalleerd worden en uiteindelijk in de winkels belanden.

Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat de RC geupgrade kan worden naar de RTM. Hier heb je een CD of ISO image voor nodig om te doen. Dit gaat dus niet via Windows update. Het is vaak wel aan te raden om gewoon een clean install te doen naar de RTM.
Waarschijnlijk wordt het niet mogelijk om RC naar RTM te updaten.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:03:
[...]

Omdat je in Office 2010 nog niet kunt synchen met je WM6.1 phone en er is ook nog geen Outlook Connector beschikbaar.
Als dat er wel is, dan stap ik ook over op Office 2010. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:29:
[...]

Niks wat mij boeit, en wat mij instant fan van die "oh zo superieure" nieuwe NT 6 engine doet zijn... :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Laatst online: 18-09 09:36
Ramon schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:31:
[...]
Je kan wel overal over vallen dan.
Waar ik me aan erger daar hoef jij je natuurlijk niet aan te ergeren. Maar je kan er niet omheen dat de visuele stijlen die sinds XP geïntroduceerd zijn minder controle bieden vanwege de gebruiker. Een beetje power user wil liefst zoveel mogelijk naar wens kunnen aanpassen.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houdt het ontopic!

Onnodig geneuzel over wanneer/hoe laat, en met welk cijfer achter de komma - en al helemaal niet wáár - een build released wordt is dat bijvoorbeeld niet.
Als je iets wil vragen, neem dan in ieder geval even de moeite om snel door een van de voorgaande topics heen te zoeken (jaja, dat kan met de search). Je medeforummers zullen meer waardering overhebben voor je dan wanneer je lak hebt aan alles.

Thimk b4 you post....