Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste
Acties:
  • 339.057 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024

V525

.

-Knip-

[ Voor 99% gewijzigd door V525 op 16-11-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 21-08 13:43
momania schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:34:
[...]

Probeer het eens in verhouding te zetten met: Salaris is niet geheel gekoppeld aan leeftijd, opleidingen en ervaring. Salaris is voor een groot deel gekoppeld aan prestaties (zeker in IT) ;)

De een heeft weinig tot geen opleiding, maar leert snel, presteert goed en verdient bakken met geld. De ander heeft misschien 100 certificaten, een universitaire opleiding, maar snapt het na 10 jaar nog niet en presteert niet veel beter en komt dus qua salaris dus ook geen steek verder.
Laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Het lijkt me een goed idee om alle discussies hierboven over leasen en wat al niet meer bij deze even te staken en overgaan tot de orde van de dag: het plaatsen van overzichtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Rukapul schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:23:
Het lijkt me een goed idee om alle discussies hierboven over leasen en wat al niet meer bij deze even te staken en overgaan tot de orde van de dag: het plaatsen van overzichtjes :)
Mijn idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Het bedrijf waar ik nu bezig ben met mijn afstuderen, heeft misschien een functie voor me. Ik zou als implementatieconsultant aan de slag kunnen, dan val ik voor hen in schaal 4 en mag ik afaik een auto leasen ter waarde van 550,-. Per jaar zou ik dan zo'n 70 á 80.000km moeten rijden, en moet 4 dagen niet op kantoor zijn maar dus extern.

Het salaris ligt tussen de 1580 en 2500, verdere info heb ik nog niet, maar ze hebben hier wel een aantal aparte dingen zoals 'prestatie uren' waarbij je extra uren moet werken waar je daarna de uren dat je ziek zou zijn, naar de huisarts moet of andere dingen op kan vangen.

Het gaat hier om een 40u werkweek, waarbij je per dag zo'n 6u bij de klant moet zijn. De overige 2u worden wel betaald door de werkgever, daarbuiten is het eigen reistijd.

Nu hoorde ik laatst van iemand die intern over ging van servicedesk naar implementatieconsultant dat hij 1700,- ging verdienen. Als ik nu de voorgaande posts bekijk, lijkt mij dat niet heel erg veel. Bedenk dan wel dat het bedrijf in zuid limburg ligt, waar er niet veel van dit soort bedrijfjes liggen.

Aan een kant boeit consultancy werk me niet echt, maar met de lastige markt van dit moment is het misschien niet zo'n stom idee om misschien maar gewoon een jaar dit werk te doen.... ook al wil ik het eigenlijk niet :?

En het salaris, wat denken jullie daarvan? Ik studeer overigens HBO Information Management (IDM / BI combo). Er zijn namelijk zat mensen in dit topic, die een paar honderd euro per maand extra krijgen... en dat is toch wel veel als je spreekt over 1700 of 2000-2100 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 14:53

PoweRoy

funky!

De_Bastaard schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:43:
Het bedrijf waar ik nu bezig ben met mijn afstuderen, heeft misschien een functie voor me. Ik zou als implementatieconsultant aan de slag kunnen, dan val ik voor hen in schaal 4 en mag ik afaik een auto leasen ter waarde van 550,-. Per jaar zou ik dan zo'n 70 á 80.000km moeten rijden, en moet 4 dagen niet op kantoor zijn maar dus extern.

Het salaris ligt tussen de 1580 en 2500, verdere info heb ik nog niet, maar ze hebben hier wel een aantal aparte dingen zoals 'prestatie uren' waarbij je extra uren moet werken waar je daarna de uren dat je ziek zou zijn, naar de huisarts moet of andere dingen op kan vangen.

Het gaat hier om een 40u werkweek, waarbij je per dag zo'n 6u bij de klant moet zijn. De overige 2u worden wel betaald door de werkgever, daarbuiten is het eigen reistijd.

Nu hoorde ik laatst van iemand die intern over ging van servicedesk naar implementatieconsultant dat hij 1700,- ging verdienen. Als ik nu de voorgaande posts bekijk, lijkt mij dat niet heel erg veel. Bedenk dan wel dat het bedrijf in zuid limburg ligt, waar er niet veel van dit soort bedrijfjes liggen.

Aan een kant boeit consultancy werk me niet echt, maar met de lastige markt van dit moment is het misschien niet zo'n stom idee om misschien maar gewoon een jaar dit werk te doen.... ook al wil ik het eigenlijk niet :?

En het salaris, wat denken jullie daarvan? Ik studeer overigens HBO Information Management (IDM / BI combo). Er zijn namelijk zat mensen in dit topic, die een paar honderd euro per maand extra krijgen... en dat is toch wel veel als je spreekt over 1700 of 2000-2100 ..
1700 is inderdaad bar weinig. Voor HBO zou je naar 2100+ kijken. Verder secundaire arbeidsvoorwaarde zijn ook belangrijk. (persion/winstdeling/laptop/telefoon)

offtopic:
70.000-80.000 km per jaar. Dan zit je onderhand de hele dag in je auto of van zuid limburg naar groningen te rijden

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Jup, 70.000 - 80.000 vind ik zelf ook wel erg veel :X
Helemaal voor dat salaris!
Volgens mij krijgen ze dan wel nog 'n telefoon voor werkgebruik, en 'n laptop voor werkgebruik.

Lease is overigens 525,- met een toeslag van 68,- voor diesel / maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als je geen extra uren werkt zou je in theorie niet naar de huisarts kunnen o.i.d.? Dat is wel een rare regeling. Huisarts e.d. is imho gewoon in de cao geregeld.

Daarnaast vind ik een salarisindicatie tussen de 1580 en 2500 wel erg breed. "Ja het zou morgen vijf graden kunnen vriezen, maar ook terrasweer kunnen zijn" :+

Ik zou met je HBO diploma gewoon lekker verder kijken, ook in deze tijd kan dat best. Zoals gezegd zit het startsalaris voor HBO-ers meer in de richting van 2500 bruto dan 1580.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2009 16:25 . Reden: Zinsbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 15:06

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:24:
Dus als je geen extra uren werkt zou je in theorie niet naar de huisarts kunnen o.i.d.? Dat is wel een rare regeling. Huisarts e.d. is imho gewoon in de cao geregeld.

Daarnaast vind ik een salarisindicatie tussen de 1580 en 2500 wel erg breed. "Ja het zou morgen vijf graden kunnen vriezen, maar ook terrasweer kunnen zijn" :+

Ik zou met je HBO diploma gewoon lekker verder kijken, ook in deze tijd kan dat best. Zoals gezegd zit het startsalaris voor HBO-ers meer in de richting van 2500 bruto dan 1580.
Ziektedagen compenseren??? :X :X :X Ziek is ziek, dat hoef je echt niet te compenseren, vooral niet vooraf.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het bedrijf heeft geen cao :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 16:14:
Jup, 70.000 - 80.000 vind ik zelf ook wel erg veel :X
Helemaal voor dat salaris!
Volgens mij krijgen ze dan wel nog 'n telefoon voor werkgebruik, en 'n laptop voor werkgebruik.
Dat is ook gruwelijk veel...ik zit rond de 50.000 per jaar en dat vind ik meer dan genoeg.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Dit jaar koers ik af op 70.000km's, jaar erop waarschijnlijk 25k (vooral doordat ik voor overleggen naar het midden van het land moet) doordat ik weer een opdracht om de hoek lijk te krijgen... Mindere tijden, opdrachten niet ruim gezaaid, dan moet je wat rijden soms... Ik vond het niet erg, muv het vroege opstaan (5.20 rijden, om 6.30 135km verderop te zijn), anders 1,5-2 uur reistijd :+

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
...
Aan een kant boeit consultancy werk me niet echt, maar met de lastige markt van dit moment is het misschien niet zo'n stom idee om misschien maar gewoon een jaar dit werk te doen.... ook al wil ik het eigenlijk niet
...
Het nadeel is dat je kan blijven plakken bij die werkgever, hoe langer je ergens zit hoe moeilijker het is om te veranderen, hou dat in gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Laatst online: 15-08 16:12
En dan? Ziek is ziek! CAO of niet. Dat is bij wet zo geregeld en je hoeft nooit overuren te maken om ziektedagen op te nemen!

Maar misschien heeft deze werkgever een prestatiebonus voor NIET ziek zijn? Dus als je ziek bent, dan krijg je die bonus niet of in mindere mate? .. Zo'n regeling kan natuurlijk wél.

[ Voor 26% gewijzigd door makila op 18-11-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Geen relevante
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Kleine software ontwikkelaar
Huidige functie: Software Engineer / Hoofd ontwikkelaar van een van de software pakketten

Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Dit jaar wel. 5% meen ik
GSM: Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 19ct /km
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting bij sportschool, collectieve zorgverzekering
Land: NL
Reistijd: 5 min

Maand salaris(bruto): 2350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
makila schreef op woensdag 18 november 2009 @ 10:32:
[...]

En dan? Ziek is ziek! CAO of niet. Dat is bij wet zo geregeld en je hoeft nooit overuren te maken om ziektedagen op te nemen!

Maar misschien heeft deze werkgever een prestatiebonus voor NIET ziek zijn? Dus als je ziek bent, dan krijg je die bonus niet of in mindere mate? .. Zo'n regeling kan natuurlijk wél.
Nope zo werkt het hier niet.

Je krijgt die zogenaamde prestatie-uren, door over te werken. Sommige managers zeggen hier zelfs dat je een buffer moet hebben van 10 tot 30 prestatie uren voor als er iets zou voorvallen :+
Bizarre regeling he? Ik snap zelf ook niet dat die medewerkers dat hier allemaal zomaar slikken, maar goed ieder voor zich natuurlijk.

Bonus regelingen zijn er ook, maar niet gelinkt aan het wel of niet ziek zijn. Sommige afdelingen krijgen bijvoorbeeld een variabele bonus, anderen weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Zo werkt het daar wel, alleen beweert het bedrijf van niet. Ze kunnen hoog en laag roepen dat je niet ziek mag zijn zonder dat je hebt overgewerkt, maar dat is (gelukkig) helemaal niet aan het bedrijf om te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Met die zin bedoelde ik dan ook dat het bedrijf zo redeneerde ;) Ik zou persoonlijk die regel niet al te serieus nemen als ik hier echt zou werken. Als ik ziek ben, ben ik ziek. Dan ga ik niet overwerken om dat in te halen :+

Zal mijn vriendin (die hier fulltime werkt) dadelijk eens vragen hoe/wat het precies zit met die regeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
Stoffel schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:13:
[...]
Zo werkt het daar wel, alleen beweert het bedrijf van niet. Ze kunnen hoog en laag roepen dat je niet ziek mag zijn zonder dat je hebt overgewerkt, maar dat is (gelukkig) helemaal niet aan het bedrijf om te bepalen.
Toch mogen ze wel degelijk ziektedagen van vakantiedagen aftrekken als dit in de arbeidsovereenkomst is vastgelegd. Zolang de hoeveelheid vakantiedagen daardoor tenminste niet onder het wettelijke minimum komt. Zie http://www.arbeidsrechter.nl/h/h422.htm#4227 :
Ziektedagen als boven-wettelijke-vakantiedagen aanmerken

Voor de dagen dat de medewerker verhinderd is wegens ziekte, kan een schriftelijke (arbeids)overeenkomst bepalen dat deze dagen ten koste van zijn aanspraak op vakantie gaan. De overeenkomst kan (daarnaast) ook bepalen dat ziektedagen gedurende de vakantie van de medewerker, tevens als vakantiedagen aangemerkt worden. Voorgaande kan alleen overeengekomen worden, voor zover de medewerker minimaal recht blijft houden op het wettelijke minimum aan vakantiedagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 07:55
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder niv 4, HBO Bachelor of ICT
Certificaten: Cisco CCNA
Werkervaring: 3 jaar parttime leidinggeven, 2 jaar parttime eigen onderneming
Werkgever: Grote IT distributie firma
Huidige functie: Technical Service Engineer

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: ja
GSM: ja
Leaseauto*: (nog) niet, na verlenging half jaar contract waarschijnlijk wel.
Pensioenregeling: Delta Loyd, weet zo niet precies inhoud
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding, 200 euro per maand bruto afhankelijk van doelstellingen afdeling en persoonlijke ontwikkelings doelstellingen.
Land: Nederland
Reistijd**: +/- 1 uur OV, 45 min auto

Maand salaris(bruto): 1800 (oplopend tot 2000)

Ik ben er blij mee! Veel doorgroeimogelijkheden en kans tot ontwikkeling in vorm van cursussen en certificaten. 2000 als HBO starter is ook niet abnormaal hoog en laag dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
sverzijl schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:27:
[...]

Toch mogen ze wel degelijk ziektedagen van vakantiedagen aftrekken als dit in de arbeidsovereenkomst is vastgelegd. Zolang de hoeveelheid vakantiedagen daardoor tenminste niet onder het wettelijke minimum komt. Zie http://www.arbeidsrechter.nl/h/h422.htm#4227 :

[...]
Ook dit is koppeling van ziekte aan prestaties/overuren. ATV dagen en overuren worden gebruikt om ziektes te coveren. Ben je weinig ziek, dan heb je véél extra verlof. Ben je veel ziek, dan mag je nog steeds het wettelijk minimum van 20 dagen verlof opnemen, ook al heb je geen overuren meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Right.

Na wat uitleg van m'n GF is het wat duidelijker geworden. Als je ziek bent wordt je niet gekort op je verlofdagen (tenminste dat heeft zij nog nooit meegemaakt). Wel krijg je een percentage minder bonusuitkering. Dat lijkt mij opzich niet zo erg, dat is vrij normaal in een organisatie.

Wel krijgt zij van haar manager een opmerking erover bij het functioneringsgesprek.

Nja anyway, toch niet de organisatie waar ik zoveel voor zou willen rijden voor dat bedrag denk ik :+ Verder zoeken naar een andere baan it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ThaHyp3 schreef op maandag 16 november 2009 @ 00:21:
Leeftijd: 29
Opleiding(en):MAVO
...
Huidige functie: Projectleider
...
Maand salaris(bruto):3900
Zo, dat heb je goed voor elkaar! Ik neem aan dat je leiding geeft over mensen met HBO opleidingen etc. Mag ik een brutale vraag stellen waarom jij alleen maar MAVO hebt gedaan terwijl je duidelijk over een veel hoger denkniveau beschikt? Anders wordt je niet zo maar projectmanager/leider. Als ik zo naar de gemiddelde mavo-persoon in mijn omgeving kijk (inclusief C1000-kassieres). Die zijn stuk voor stuk echt niet in staat in zware denkklusjes en analyse. Laat staan leiding geven over hoger opgeleiden. Maar goed, uitzonderingen bevestigen de regel blijkbaar. Vandaar mijn vraag ;)

Dit dus.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Het zal best een stomme vraag zijn maar hoe zit het met al die lease auto's in de overzichtjes. Ik neem aan dat dit gewoon meetelt in het brutosalaris? En eindelijk dus minder overhoud per maand? Ik heb zelf geen rijbewijs.

• Sabelhout
  • Laatst online: 14-09 12:15
alienfruit schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:59:
Het zal best een stomme vraag zijn maar hoe zit het met al die lease auto's in de overzichtjes. Ik neem aan dat dit gewoon meetelt in het brutosalaris? En eindelijk dus minder overhoud per maand? Ik heb zelf geen rijbewijs.
Ik heb het zelf destijds niet meegenomen in mijn brutosalaris. Uiteindelijk hou je uiteraard netto wel minder over, omdat de bijtelling er nog vanaf moet.

.....

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

alienfruit schreef op donderdag 19 november 2009 @ 08:59:
De bijtelling gaat er vanaf als je voor de auto kiest, dat is een veel lager bedrag dan het leasebudget wat hier genoemd wordt. Voor een gemiddelde middenklasser is dat 200-350 euro per maand.
Bij mijn werkgever heb ik de keus om geen leaseauto te nemen, het (bruto) leasebudget krijg ik dan uitbetaald als salaris (lever je qua belasting flink op in). Mocht ik reiskosten maken, dan moet ik die uit dat budget betalen. Alleen als je dichtbij je werk woont en niet hoeft te reizen voor je werk dan kan dat voordelig uitpakken. (of je moet genoegen nemen met een oud en zuinig barrel met lage afschrijving)

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 november 2009 @ 09:35:
[...]

De bijtelling gaat er vanaf als je voor de auto kiest, dat is een veel lager bedrag dan het leasebudget wat hier genoemd wordt. Voor een gemiddelde middenklasser is dat 200-350 euro per maand.
Was dat maar waar... Bij mij gaat de bijtelling er juist bij (anders hadden ze het wel aftelling genoemd) :+

Maar de bijtelling wordt bij je bruto salaris opgeteld, en over dat deel moet je belasting betalen, je houdt netto dus minder over, en ik neem aan dat je dat ook bedoelt.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jeroen V schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:21:
[...]

Was dat maar waar... Bij mij gaat de bijtelling er juist bij (anders hadden ze het wel aftelling genoemd) :+

Maar de bijtelling wordt bij je bruto salaris opgeteld, en over dat deel moet je belasting betalen, je houdt netto dus minder over, en ik neem aan dat je dat ook bedoelt.
Ja dat bedoel ik ook, de netto bijtelling gaat van je netto salaris af, dat is ook waar alienfruit op doelde ;)
De 200 - 350 euro waar ik het over heb is dus ook de netto bijtelling.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-11-2009 11:29 ]

Verwijderd

voor vragen omtrent lease auto's is er een apart topic: Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 2

zo blijft dit topic overzichtelijk en uitlsluitend gevuld met arbijdsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UCspec
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO Nivo 4,
Certificaten: 19 Microsoft certificaten, CCNA, ITil Foundation, Prince 2

MCSE messaging, MCITP ent admin 2k8, MCITP ent admin exchange 2007, MS Achievement Voice specialisation Office communications server 2007, CCNA, MCTS: Microsoft Virtualisation: configuring, MCTS VMM: configuring, MCTS Forefront: Configuring

Werkervaring: 5,5 jaar Support, netwerkbeheer, Unified communications engineer
Werkgever: Projecten organisatie
Huidige functie: Unified Communications engineer

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25 (partime = 22,5 + 5 dagen bijgekocht = 27,5)
13/14e maand of winstuitkering: nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: lease auto 600 euro inc brandstof.
Werkweek: 36 (4x9)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Goede opleidings mogelijkheden, spaarloon, internet abbonement, flexibel werken (maakt niet altijd uit waar je werkt)
Pensioenregeling: collectief
Reistijd: variabel maar tussen de 30 en 90 min.

Maand salaris(bruto): 1850 euro

Op dit moment ben ik op zoek naar een baan. Ik werk nu 3 jaar bij dit bedrijf en heb veel ervaring opgedaan. Er is niet zoveel werk meer waar ik mijn passie in kwijt kan. Daarom ben ik op zoek naar een andere functie met een eerlijk salaris. Het werk is altijd leuk geweest. Ik werk met de nieuwste van de nieuwste producten waardoor ik toch geboeid ben gebleven ondanks het zwakke salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Met jou ervaring moet je zeker meer kunnen verdienen (veel meer zelfs ) hakt zo'n leaseauto niet in op jou huidige salaris.

Gokje hoor maar €2800+

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CycloneX schreef op zondag 22 november 2009 @ 13:55:
Met jou ervaring moet je zeker meer kunnen verdienen (veel meer zelfs ) hakt zo'n leaseauto niet in op jou huidige salaris.

Gokje hoor maar €2800+
zelfs 3800+ zou ik niet vreemd vinden eerlijk gezegd. als je als engineer dagelijks bij de klant zit dan is zo'n salaris voor iemand met een aantal jaar ervaring echt niet teveel betaald.

1850 is echt belachelijk zwaar onderbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
UCspec schreef op zondag 22 november 2009 @ 12:54:
Opleiding(en): MBO Nivo 4,
Certificaten: 19 Microsoft certificaten, CCNA, ITil Foundation, Prince 2

MCSE messaging, MCITP ent admin 2k8, MCITP ent admin exchange 2007, MS Achievement Voice specialisation Office communications server 2007, CCNA, MCTS: Microsoft Virtualisation: configuring, MCTS VMM: configuring, MCTS Forefront: Configuring

Werkervaring: 5,5 jaar Support, netwerkbeheer, Unified communications engineer
Werkgever: Projecten organisatie
Huidige functie: Unified Communications engineer

Vakantiedagen: 25 (partime = 22,5 + 5 dagen bijgekocht = 27,5)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: lease auto 600 euro inc brandstof.
Werkweek: 36 (4x9)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Goede opleidings mogelijkheden, spaarloon, internet abbonement, flexibel werken (maakt niet altijd uit waar je werkt)
Reistijd: variabel maar tussen de 30 en 90 min.

Maand salaris(bruto): 1850 euro

Op dit moment ben ik op zoek naar een baan. Ik werk nu 3 jaar bij dit bedrijf en heb veel ervaring opgedaan. Er is niet zoveel werk meer waar ik mijn passie in kwijt kan. Daarom ben ik op zoek naar een andere functie met een eerlijk salaris. Het werk is altijd leuk geweest. Ik werk met de nieuwste van de nieuwste producten waardoor ik toch geboeid ben gebleven ondanks het zwakke salaris.
Zoek ander werk. Ga dan terug naar je huidige werkgever en zeg doodleuk : Ik werk hier echt supergraag, maar ik kan elders 1000 € meer verdienen. Wat kunnen jullie daar tegenover zetten?

Dat kan dan slecht of goed aflopen. En dat dit niet mogelijk is? Soms wél. Ik ken toch iemand die 1700€ bruto verdiende zonder voordelen en elders 2500€ + wagen + tankkaart kon krijgen, dat melde aan zijn huidige baas, en die heeft die 800€ opslag + wagen + tankkaart gewoon gekregen.

Hij heeft dan besloten bij zijn huidige werknemer te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2009 @ 14:42:
[...]

zelfs 3800+ zou ik niet vreemd vinden eerlijk gezegd. als je als engineer dagelijks bij de klant zit dan is zo'n salaris voor iemand met een aantal jaar ervaring echt niet teveel betaald.

1850 is echt belachelijk zwaar onderbetaald.
No offence, maar je kunt ook overdrijven natuurlijk. 1850 is zeker te weinig naar mijn idee, ook gezien de behaalde certificaten. Maar 3800? Hij heeft gewoon een MBO opleiding hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yoda schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:56:
No offence, maar je kunt ook overdrijven natuurlijk. 1850 is zeker te weinig naar mijn idee, ook gezien de behaalde certificaten. Maar 3800? Hij heeft gewoon een MBO opleiding hè.
...en werkt 36 uur. Op basis van 40 uur zou het dan ruim 4200 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 22:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

makila schreef op zondag 22 november 2009 @ 16:15:
Dat kan dan slecht of goed aflopen. En dat dit niet mogelijk is? Soms wél. Ik ken toch iemand die 1700€ bruto verdiende zonder voordelen en elders 2500€ + wagen + tankkaart kon krijgen, dat melde aan zijn huidige baas, en die heeft die 800€ opslag + wagen + tankkaart gewoon gekregen.
Bij zo'n baas wil je toch niet blijven dan? Die heeft je gewoon met opzet jarenlang uitgebuit. Hij had je natuurlijk ook al eerder kunnen belonen met 'normale' salarisverhogingen...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 15:19
FunkyTrip schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:27:
[...]

Bij zo'n baas wil je toch niet blijven dan? Die heeft je gewoon met opzet jarenlang uitgebuit. Hij had je natuurlijk ook al eerder kunnen belonen met 'normale' salarisverhogingen...
En wiens schuld is dat? Je gaat in het begin toch zelf akkoord met je salaris?
Een baas die uit zichzelf 800 per maand plus al die extra's spontaan gaat geven moet ik nog tegenkomen...

Soms moet je elders een aanbieding krijgen om je huidige werkgever wat te overtuigen van je marktwaarde.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 18:17

Wallie

Herr

Zosas schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:43:
[...]

En wiens schuld is dat? Je gaat in het begin toch zelf akkoord met je salaris?
Een baas die uit zichzelf 800 per maand plus al die extra's spontaan gaat geven moet ik nog tegenkomen...

Soms moet je elders een aanbieding krijgen om je huidige werkgever wat te overtuigen van je marktwaarde.
Leer idd maar 1 ding: bazen, groot of klein bedrijf, ze komen nooit zelf met 'cadeautjes' aanzetten. Diegene die zo'n mond open durft te doen krijgt doorgaans het meeste.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:12:
[...]

Leer idd maar 1 ding: bazen, groot of klein bedrijf, ze komen nooit zelf met 'cadeautjes' aanzetten. Diegene die zo'n mond open durft te doen krijgt doorgaans het meeste.
Eens, maar let er wel op dat je met rationele argumenten komt. Bij grote bedrijven zijn functies gewogen op basis van verantwoordelijkheid, competenties, etc. (Hay Group, etc.). Daar kun je wel aankomen: ik verwacht meer want.... maar als je boven de waardering die aan de functie hangt vraagt, krijg je zeer waarschijnlijk nul op rekest. Juist om beloning uit het subjectieve te trekken, benchmarken grote bedrijven hun functies en is er buiten de schaal-indeling (incl. bonus / leaseauto) verrekt weinig te onderhandelen in de praktijk: dat heeft met het bedrijfsbrede HRM-beleid te maken.

Aan de andere kant: bij deze bedrijven word je ook niet onderbetaald, juist vanwege deze objectieve externe benchmark...

/me Lomenaar heeft voor zijn bedrijf net een externe benchmark van functiewaarderingen bij Hay afgerond en is inmiddels aardig onderlegd als non-HRM´er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Deleted.

Ben er toch op aangesproken :S

[ Voor 101% gewijzigd door Mr.Nash op 03-12-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Mooi loon Mr. Nash, wel veel onderweg precies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 21
Opleiding(en): ICT Beheer op MBO niveau -(binnenkort start ik met HBO Bedrijfskundige Informatica)
Certificaten: MCDST, ITILv2 & 3, MCITP, MCSA en nog iets.
Werkervaring: 4jaar waarvan ik 2jaar zelfstandig ondernemer was.
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Systeem beheer.

Laptop: Nee
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Reiskostenvergoeding: Lease Auto - 250,- pm + tankpas.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingen, lease auto, zorgverzekering en sportschool,
Reistijd: 30min excl. files.

Maand salaris (bruto): € 1850,- bruto

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 23:14 ]

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Welke auto krijg je voor 250 euro per maand? :x

Verwijderd

Tharulerz schreef op donderdag 26 november 2009 @ 02:05:
Welke auto krijg je voor 250 euro per maand? :x
Seat Leon - benzine...
met airco, cruise control etc...
helaas geen ledere bekleding :P

Werkgever betaald waarschijnlijk de rest van het leasebedrag...
Daarvoor heb ik dan weer geen laptop, gsm van de zaak..

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2009 10:59 ]

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
Ik neem aan dat die 250 euro jouw bijtelling is. Met 250 euro per maand aan leasebudget lease je echt geen Seat Leon, trust me, ik rij er zelf ook een... volgens mij zit mijn leasebedrag rond de 800 euro (businessline + winterbanden en ongunstig bandstofkosten).

Verwijderd

Abom schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:11:
Ik neem aan dat die 250 euro jouw bijtelling is. Met 250 euro per maand aan leasebudget lease je echt geen Seat Leon, trust me, ik rij er zelf ook een... volgens mij zit mijn leasebedrag rond de 800 euro (businessline + winterbanden en ongunstig bandstofkosten).
Ik heb geen flauw idee, maar 250,- euro is wat ik betaal om in die auto te mogen rijden.
Dan neem ik aan dat het bijtelling is, en dat mijn werkgever het leasebedrag neerlegd?

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:13:
[...]

Ik heb geen flauw idee, maar 250,- euro is wat ik betaal om in die auto te mogen rijden.
Dan neem ik aan dat het bijtelling is, en dat mijn werkgever het leasebedrag neerlegd?
Dat is idd je bijtelling.

Arch Linux

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ws. je "netto" bijtelling, dus wat het je uiteindelijk onder de streep kost. De eigenlijke bijtelling is meer dan het dubbele.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• wvkreg
  • Laatst online: 15-09 16:32
Leeftijd: 39
Opleiding(en): HBO niet ICT
Certificaten: zie signature
Werkervaring: 10 jaren ICT
Huidige functie: Engineer
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: lease auto 660 euro inc brandstof.
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede opleidings mogelijkheden, spaarloon,
Reistijd: max 1 uur
Maand salaris(bruto): 3051 euro

Meningen???

[ Voor 6% gewijzigd door wvkreg op 26-11-2009 14:54 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

wvkreg schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:20:
Leeftijd: 39
Opleiding(en): HBO niet ICT
Certificaten: MCSE 2000/2003, MCITP 2008 (bezig), VCP, CCP, CCNA, CNA, Prince 2, ITIL
Werkervaring: 10 jaren ICT
Huidige functie: Engineer
Vakantiedagen: 29
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: lease auto 660 euro inc brandstof.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede opleidings mogelijkheden, spaarloon,
Reistijd: max 1,5 uut
Maand salaris(bruto): 3051 euro

Meningen???
Kijk en vergelijk:

Leeftijd: 31
Opleiding(en): Een paar jaar universiteit Technische Informatica, geen diploma.
Certificaten: Geen.
Werkervaring: 8 jaar IT-helpdesk, 1 jaar systeembeheer
Huidige functie: Benelux Region IT Support Coordinator (glorified systeembeheerder...)
Laptop: Ja (Lenovo T61p)
Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 50% bonus en 50% winstdeling à max. 1 maandloon
GSM: Ja (Blackberry)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leasewagen €560 incl. brandstof (Prius)
Pensioenregeling: ja, collectief
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, TvT, 15.000km gratis privé rijden met leasewagen, zeer redelijke FUP voor privé-gebruik zakelijke laptop en zakelijke telefoon
Reistijd: 30 minuten (maar 2 uur als ik naar Rotterdam, Antwerpen of Groningen moet, wat ongeveer 1x per maand voorkomt)
Maand salaris(bruto): 3266 euro

Oftewel, ik ben 9 jaar jonger, heb geen afgeronde studie, geen certificaten, ben "maar" een "gewone" systeembeheerder, maar ik krijg wel €200 meer bruto... Verdien ik veel? Verdien jij weinig? Ik denk een beetje een combinatie van die twee.

[ Voor 4% gewijzigd door Mx. Alba op 26-11-2009 11:40 ]

• wvkreg
8 jaar jonger...maar een lager leasebudget, minder vakantiedagen
Dus valt mee en veel groeien in 8 jaren is niet zeker (8 * 1,5%?)
Wat is je werkgever? Regio Limburg / België?
Mx. Alba schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:36:
[...]

Kijk en vergelijk:

Opleiding(en): Een paar jaar universiteit Technische Informatica, geen diploma.
Certificaten: Geen.
Werkervaring: 8 jaar IT-helpdesk, 1 jaar systeembeheer
Huidige functie: Benelux Region IT Support Coordinator (glorified systeembeheerder...)
Laptop: Ja (Lenovo T61p)
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 50% bonus en 50% winstdeling à max. 1 maandloon
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leasewagen €560 incl. brandstof (Prius)
Pensioenregeling: ja, collectief
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, TvT, 15.000km gratis privé rijden met leasewagen, zeer redelijke FUP voor privé-gebruik zakelijke laptop en zakelijke telefoon
Reistijd: 30 minuten (maar 2 uur als ik naar Rotterdam, Antwerpen of Groningen moet, wat ongeveer 1x per maand voorkomt)
Maand salaris(bruto): 3266 euro

Oftewel, ik ben 9 jaar jonger, heb geen afgeronde studie, geen certificaten, ben "maar" een "gewone" systeembeheerder, maar ik krijg wel €200 meer bruto... Verdien ik veel? Verdien jij weinig? Ik denk een beetje een combinatie van die twee.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:13:
[...]

Staat die 250,- als inhouding op je loonstrook? Dan is dat je eigen bijdrage. De totale kosten van een auto bestaan uit bijtelling + eigen bijdrage. De bijtelling is geen aparte inhouding op je loontstrook, het is onderdeel van de grotere post "loonheffing".

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

wvkreg schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:18:
8 jaar jonger...maar een lager leasebudget, minder vakantiedagen
Dus valt mee en veel groeien in 8 jaren is niet zeker (8 * 1,5%?)
Wat is je werkgever? Regio Limburg / België?
3 minder vakantiedagen inderdaad, en lager leasebudget maar benzine. In dezelfde categorie diesel zit je rond de €640.

Ik zit nu al €200 hoger dan jij dus als ik nog wat verder zou groeien wordt die afstand alleen maar groter. Laten we zeggen zo'n 3% per jaar (afgelopen jaar was 3,7%), dan zit ik over 8 jaar op €4138

Ik werk in Amersfoort, hoofdkantoor voor Nederland is in Rotterdam, hoofdkantoor wereldwijd in Parijs.

• wvkreg
Inderdaad. Maar met 3,7% mag je blij zijn.
Een andere functie schiet echter meer op.
Consultancy is/wordt de volgende stap, dan is 4k een instapsalaris en nog te weinig.
Mx. Alba schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:17:
[...]

3 minder vakantiedagen inderdaad, en lager leasebudget maar benzine. In dezelfde categorie diesel zit je rond de €640.

Ik zit nu al €200 hoger dan jij dus als ik nog wat verder zou groeien wordt die afstand alleen maar groter. Laten we zeggen zo'n 3% per jaar (afgelopen jaar was 3,7%), dan zit ik over 8 jaar op €4138

Ik werk in Amersfoort, hoofdkantoor voor Nederland is in Rotterdam, hoofdkantoor wereldwijd in Parijs.

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
wvkreg schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:58:
Consultancy is/wordt de volgende stap, dan is 4k een instap salaris en imho nmog te weinig.
[...]
Uhm...4k? als technisch consultant? In de huidige markt moet je wel iets heel speciaals te bieden hebben wil je dat betaald krijgen. Als ZZP'er mag je in je handjes knijpen wanneer je 8k bruto krijgt.

• wvkreg
Abom schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:07:
[...]

Uhm...4k? als technisch consultant? In de huidige markt moet je wel iets heel speciaals te bieden hebben wil je dat betaald krijgen. Als ZZP'er mag je in je handjes knijpen wanneer je 8k bruto krijgt.
Dat is ook het fraaie, als zelfstandige (eigen klein bedrijf) verdien ik bijna meer.
Ja, dat mag van de werkgever..Een pensioen en sociale zekeheid is echter altijd handig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Nu online

racoon

mooowwww

Ik zou graag willen weten wat normaal is om met dit profiel te mogen verdienen.

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICTM en bezig met MCITP EACertificaten: ITIL foundation +MCSA+
Werkervaring:7 jaar
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Senior helpdeskmedwerker

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Bonus afhakelijk van prestatie en die van het bedrijf
Reiskostenvergoeding: ga een audi a3 sportback rijden eind januari
Reistijd: nu 45 minuten maar kan ook het dubbele zijn
Maand salaris(bruto): 1933.-

Wat zou ik tijdens mijn beoordelingsgesprek kunnen vragen voor salaris, de klant waar ik zit is zeer tevreden met mij en beoordeeld mij als zeer goed.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hmm... 7 jaar ervaring, en dan een senior? Ik dacht dat dat gebruikelijk was na 10 jaar.

Goed, dit is mijn stukje:

Opleiding(en): MAVO, verder niets...
Certificaten: Itil Foundation, MCSA
Werkervaring: 10 jaar flutbaantjes, nu 1,5 helpdesk
Huidige functie: Helpdeskmedewerker
Laptop: Leenlaptop, voor onbepaalde tijd. Kan ik mee doen wat ik wil
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, + prestatiebonus (maximaal 2000 bruto)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Geen
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ja, weet de details even niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, en nog wat andere zaken.
Reistijd: 40 minuten bus, 2 metrohaltes
Maand salaris(bruto): 2340

Nu weet ik dat ik niets te klagen heb, maar het lijkt mij dat je wel wat meer kunt vragen?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

Lastig te zeggen. Ik hoor wel eens zeggen dat je in de IT iig je leeftijd x 100 moet kunnen verdienen als je een beetje je best doet. (Afhankelijk van de specialisatie natuurlijk, als je die al hebt, alles is relatief ;) )

Ondanks dat het wel omhoog zou kunnen bij je, denk je niet dat die a3 er enorm in gaat hakken bij zo'n bruto salaris?

Anyway, wilde gok: ergens rond de 2500 zou toch zeker moeten lukken lijkt mij :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Nu online

racoon

mooowwww

momania schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:22:
Lastig te zeggen. Ik hoor wel eens zeggen dat je in de IT iig je leeftijd x 100 moet kunnen verdienen als je een beetje je best doet. (Afhankelijk van de specialisatie natuurlijk, als je die al hebt, alles is relatief ;) )

Ondanks dat het wel omhoog zou kunnen bij je, denk je niet dat die a3 er enorm in gaat hakken bij zo'n bruto salaris?

Anyway, wilde gok: ergens rond de 2500 zou toch zeker moeten lukken lijkt mij :)
Ik zat zelf ook al aan de 2400/2500 te denken, de discussie over de a3 is al hier gevoerd en gaat in het leasetopic verder.

Wil hier graag over mijn relevante salaris hebben.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Nyarlathotep schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:20:
Hmm... 7 jaar ervaring, en dan een senior? Ik dacht dat dat gebruikelijk was na 10 jaar.
Aantal jaren ervaring zegt totaal niets vind ik persoonlijk. Ervaring en kwaliteit telt voor of je junior, medior, senior of whatever bent. Ik ken mensen met 10+ jaar ervaring, maar om die nou senior te noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

racoon schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:11:
Ik zou graag willen weten wat normaal is om met dit profiel te mogen verdienen.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO ICTM en bezig met MCITP EACertificaten: ITIL foundation +MCSA+
Werkervaring:7 jaar
Huidige functie: Senior helpdeskmedwerker

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Bonus afhakelijk van prestatie en die van het bedrijf
Reiskostenvergoeding: ga een audi a3 sportback rijden eind januari
Reistijd: nu 45 minuten maar kan ook het dubbele zijn
Maand salaris(bruto): 1933.-

Wat zou ik tijdens mijn beoordelingsgesprek kunnen vragen voor salaris, de klant waar ik zit is zeer tevreden met mij en beoordeeld mij als zeer goed.
Ik zie hier veel tegenstellingen... Dat loon hoort wel bij "helpdeskmedewerker" maar niet bij "senior". De auto hoort dan weer bij "senior" maar niet bij "helpdeskmedewerker"; en die auto hoort zeker niet bij het loon.

Het zal wel een doorstroomfunctie zijn; heb je goed zicht op functieverbetering in de nabije toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nyarlathotep schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:20:

Goed, dit is mijn stukje:

Opleiding(en): MAVO, verder niets...
Certificaten: Itil Foundation, MCSA
Werkervaring: 10 jaar flutbaantjes, nu 1,5 helpdesk
Laptop: Leenlaptop, voor onbepaalde tijd. Kan ik mee doen wat ik wil
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, + prestatiebonus (maximaal 2000 bruto)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Geen
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ja, weet de details even niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, en nog wat andere zaken.
Reistijd: 40 minuten bus, 2 metrohaltes
Maand salaris(bruto): 2340

Nu weet ik dat ik niets te klagen heb, maar het lijkt mij dat je wel wat meer kunt vragen?
Ik zou zeggen dat je zeker niks te klagen heb. Je verdient bijna net zoveel als ik (zie ergens een post van mij, 27 jaar, HBO Informatica, paar jaar universiteit (niet afgemaakt) en +/- zes jaar relevante werkervaring), je hebt geen noemenswaardige opleidingen en bijna geen relevante werkervaring.

Of ik doe iets verkeerd, of jij iets heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

Ik zie veel netwerk en MCxx maar mis storage mensen, zijn er veel collega's die dit naast hun huidige werkzaamheden doen of zijn er gewoon weinig te vinden?

Opleiding(en): Havo + trainingen
Certificaten:
Itil Foundations
HPUX CSA
HP AIS/APC Storageworks
EMCPA
EMCSA Business Continuity

Werkervaring:11 jaar ict gerelateerd, 13 totaal. Inmiddels 8 jaar bezig met Unix en Storage produkten in verschillende omgevingen bij overheden en commerciele bedrijven. Onderdeel van de werkzaamheden naast regulier beheer zijn proces inrichting, design van nieuwbouw en uitbreidingen FO & TO, 2/3 delijns troubleshooting.
Werkgever:kleine specialistische detacheerder
Huidige functie:SAN/Storage/Unix Consultant/beheeder

Laptop:nee
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:nee
GSM:nee
Leaseauto*:nee daardoor 200 euro bruto p/m extra
Werkweek:40
Pensioenregeling: ja 50% bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:OV volledig vergoed
Land:NL
Reistijd**: ~1 uur OV enkele reis

Maand salaris(bruto):3700 + 200 wegens niet hebben leaseauto

[ Voor 7% gewijzigd door SpamLame op 27-11-2009 10:21 . Reden: opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:22:
Ik zou zeggen dat je zeker niks te klagen heb. Je verdient bijna net zoveel als ik (zie ergens een post van mij, 27 jaar, HBO Informatica, paar jaar universiteit (niet afgemaakt) en +/- zes jaar relevante werkervaring), je hebt geen noemenswaardige opleidingen en bijna geen relevante werkervaring.

Of ik doe iets verkeerd, of jij iets heel goed :)
Ik heb niet jouw hele profiel gelezen, maar op basis van wat je hier zegt denk ik dat jouw salaris aan de erg lage kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen V schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:56:
[...]

Ik heb niet jouw hele profiel gelezen, maar op basis van wat je hier zegt denk ik dat jouw salaris aan de erg lage kant is.
Ik zal nog eens reposten. Met een kleine aanpassing, aangezien ik in september jarig ben geweest.

Opleiding(en):
HBO Informatica (in voltijd)
1ste jaar van een tweejarige Informatica master aan de universiteit afgerond (in deeltijd, studie niet afgerond)
Certificaten: Geen
Werkervaring: ~6 jaar relevant (waarvan ~3 jaar in deeltijd, drie dagen in de week)
Werkgever: Financieringstoko
Huidige functie: Junior developer

Vakantiedagen: ~25 + 4 uur opbouwen bij 36 uur contract.
GSM: Nee, maar zou geen probleem zijn.
Leaseauto: Nee, wel een "green" lease regeling (~7000 km/j) waar ik aan mee zou kunnen doen.
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: Ja, details weet ik niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Reistijd: 20 min met de fiets, ~30 min met de auto.

Maand salaris(bruto): 2400

Als ik op Loonwijzer.nl kijk, dan is het wel vergelijkbaar met andere werknemers die aan het profiel voldoen. Ik moet er ook wel bij vermelden dat door het deeltijd werken ik nooit echt 'grotere' projecten heb gedaan. Maar in die tijd wel veel aan de software bij mijn huidige werkgever gesleuteld, veel domeinkennis opgedaan en met enige regelmaat in het buitenland bij onze vestigingen de software geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: Bijna 29
Opleiding(en): MBO 4 Technische Informatica, HBO 1e jaars
Certificaten: MCSA, CCA.
Werkervaring: 5 jaar Helpdesk 3 jaar Systeembeheer
Werkgever: Profit-organisatie
Huidige functie: Netwerk/Systeembeheer (Meer de netwerk kant)

Vakantiedagen: 26 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
GSM: Ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto
Werkweek: 40 u/wk
Pensioenregeling: Ja (50% door werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingskosten voor mijn HBO worden deels vergoed. , collectieve zorgverzekering,
Reistijd: 30-35 minuten met af en toe een tripje naar buitenland of andere vestiging maar 90% op vaste standplaats

Maand salaris(bruto): 2800 Bruto

Wat mij opvalt is het soms enorme verschil in salarissen en functies.

zo zie ik bv systeembeheerders varieeren tussen de 2000 en de 3500 euro.
Ook zie ik regelmatig MBO'ers meer verdienen dan HBO'ers.

Tuurlijk ligt het in welk bedrijf en sector je werkt maar soms vind ik de verschillen wel veel hoor.
Ook de lokatie is van invloed, salarissen zijn beter in de randstad dan in het oosten waar ik woon en werk

Zo zie ik iemand die relevante ervaringen en opleiding heeft als mij. gewoon 800 euro bruto minder verdienen en hij is ook systeembeheerder.

Ikzelf zit nu op 2800 euro bruto, en vind dit zelf niet eens genoeg :) terwijl ik volgens mij in mijn handjes mag knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Voor de goede orde ook maar eens een lijstje posten dan, laatste keer is al wel weer een hele tijd geleden. :)

Opleiding(en): HAVO
Certificaten: Geen noemenswaardige
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Kleine derivaten bank, dochter onderneming van redelijk grote Zwitserse private bank
Huidige functie: Software Engineer (voornamelijk java en op gebied van trading en risk management systemen)

Laptop: Nope
Vakantiegeld: Nope
13/14e maand of winstuitkering: Waarschijnlijk bonus, dat is meer de cultuur, hoeveel hangt af van totale winst dit jaar, bedrijf bestaat net 2 jaar.
GSM: Nope
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Nope
Werkweek: 42 uur (overwerk wordt niet betaald)
Pensioenregeling: 50/100 (werkgever legt het dubbele in)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 200 CHF lunchgeld
Land: Zwitserland
Reistijd: 25-30 minuten met de trein
Andere bijzonderheden: Drinken is volop gratis aanwezig (cola, sapjes, water, ice-tea, etc, etc). Om de dag worden er fruitmanden bezorgd op kantoor. Stomerij/wasserette service voor gereduceerd tarief (wordt gehaald en gebracht van kantoor). Pooltafel en tafelvoetbaltafel aanwezig. Elke woensdag borrelen met het team op kosten van de zaak.

Maand salaris(bruto): ~10.400 CHF (tegen 24% belasting in totaal)

Bij ons doe je als software engineer ook voornamelijk je eigen project management, requirements boven water krijgen, etc. Veel 1 op 1 met de 'business' dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tja, mooi salaris die 10.400CHF. Maar goed, je zult dan ook wel in Zurich of Geneve werken daar betalen ze immers een stuk meer. Gezien de hogere woon- en leefkosten (en hogere belasting). In Zurich of Geneve zou ik tussen de 1500-2500chf meer kunnen verdienen. Ik heb hou zelf 3000euro netto per maand over dus reken maar uit ;)

[ Voor 11% gewijzigd door alienfruit op 28-11-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
alienfruit schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 14:15:
Tja, mooi salaris die 10.400CHF. Maar goed, je zult dan ook wel in Zurich of Geneve werken daar betalen ze immers een stuk meer. Gezien de hogere woon- en leefkosten (en hogere belasting). In Zurich of Geneve zou ik tussen de 1500-2500chf meer kunnen verdienen. Ik heb hou zelf 3000euro netto per maand over dus reken maar uit ;)
Waar zit jij dan?

Zürich is 1 van de goedkoopste kantons qua inkomstenbelasting (ik betaal in Basel-Stadt bijna 2x zoveel :X ). Geneve daarentegen zit op bijna het hoogste. Qua levensonderhoud zijn deze steden natuurlijk wel veel duurder.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

De hoofdstad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 19:24
Leeftijd:21
Opleiding(en):MBO ICT niv. 4
Certificaten: nee
Werkervaring: direct na opleiding hier begonnen
Werkgever: overheid
Huidige functie: systeembeheerder b

Laptop: nee
Vakantiegeld: 8% jaarloon
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 5% jaarloon
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 19ct/km
Werkweek: 36 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: 15 minuten

Maand salaris(bruto): 2150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Laatst online: 17-03 18:46
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO+ Netwerk- & Communicatiebeheer
Certificaten:ITILF / MCSA 2003+M / MCSE 2003 / Server Administrator 2008 en nog meer
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiedagen:25 + 15 adv + 3 wachtdagen
13/14e maand of winstuitkering: n.b.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto + algemene onkostenvergoeding
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS Businesscard
Land:Nederland
Reistijd: 20 Min.

Maand salaris(bruto):2900 per 4 weken

Ik ben hier zelf wel tevreden mee. Kan altijd meer, maar is hier gewoon ontzettend leuk en uitdagend werk met een geweldig team.

[ Voor 22% gewijzigd door SneezyThunder91 op 30-11-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Ook maar eens meedoen dan....

Leeftijd: 38
Opleiding(en): Universiteit Technische Wiskunde & Informatica (maar helaas niet voltooid)
Certificaten:Lading infra certificaten, nu niet echt belangrijk
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Developer
13/14e maand of winstuitkering:5% bonus
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto 850,- ex brandstof
Werkweek: 50 uur
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: paar leuke vergoedingen
Land:Nederland
Reistijd: 30 Min.

Maand salaris(bruto):5400 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:29

page404

Website says no

Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO
Certificaten: heul veul verschillende ;)
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: een ISV
Provincie: Utrecht
Huidige functie: informatie-analist

Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 19ct/km
Pensioenregeling: ja, volledig
Reistijd: 15 minuten

Maand salaris(bruto): 4000 (bij 40 uur)

[ Voor 2% gewijzigd door page404 op 04-12-2009 13:59 . Reden: provincie erbij ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 16:48
Over twee weken zitten de einde jaars evaluaties eraan te komen en heb zelf wel de verwachting dat ik zeer goed uit de bus kom. Tevens volgende week een sollicitatiegesprek bij een ander bedrijf (consultancy werk, maar dan in CRM systemen). Dus ik vroeg mij af wat realisitisch zou zijn wat ik kan verwachten bij mijn huidige werkgever en evt nieuwe werkgever.

Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder, HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Prince2, ASL
Werkervaring: op dit moment 1 jaar en 2 maanden
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Applicatie Ontwikkelaar JR volgens functiematrix, word weggezet als Business Intelligence consultant (contract voor onbepaalde tijd)

Laptop: Lenovo T500
Vakantiegeld: 8% v/h bruto jaar loon (naar rato)
Vakantiedagen: 26 per jaar
13/14e maand of winstuitkering: max 2448 als het bedrijf de targets haalt die ze zelf bepaald hebben.
GSM: Nee, sim wordt verstrekt en belkosten worden vergoed. Van de telefoon vergoeding moet je zelf een tel aanschaffen.
Leaseauto*: Ja, per 1 januari 758 bruto lease vergoeding (rij op dit moment megané hatch 2009)
Pensioenregeling: ja, details onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 30-40 euro netto adsl/telefoon vergoeding
Reistijd**: 30 min naar het hoofdkantoor/stamlocatie.

Maand salaris(bruto): 2400 bruto

Verwacht zelf op 2600 uit te komen bij mijn huidige werkgever en dat ik junior af ben. Zijn op dit moment alleen veel bankzitters in het bedrijf dus twijfel of er uberhaupt geld is.

Bij de nieuwe werkgever heb ik nog niet echt een idee wat ik kan vragen. Zelf zit ik te denken aan vergelijkbare voowaarden (excl bonus uitkering, maar wel vakantie geld en vergelijkbare lease regeling) en dan uit te komen op 2900. Is dit reeël? Ik twijfel gezien mijn beperkte werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Face_-_LeSS
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Certificaten: MCSA, ITIL Foundation
Werkervaring: 2 jaar (+ 2x stage à 6 maanden)
Werkgever: Detacheerder / Inhouse ontwikkelafdeling
Huidige functie: Junior software ontwikkelaar

Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%?
Vakantiedagen: 26
GSM: Nee, tel kosten kan ik declareren
Leaseauto: Nee, reiskostenvergoeding (€150 per maand / 50km per dag)
Pensioenregeling: Nog nvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Trainingen worden volledig vergoed. Momenteel MCPD
Reistijd:15-20min (Motor)

Maand salaris(bruto) per 1-7-2009: 1700,-
Maand salaris(bruto) per 1-10-2009: 1800,-
Maand salaris(bruto) per 1-1-2010: 1900,-
Maand salaris(bruto) per 1-3-2010: 2000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO Niveau 3 (Medewerker ICT), MBO Niveau 4 (Netwerkbeheer)
Werkervaring: 4 stages, 1,5 jaar werkervaring
Certificaten: 70-270

13/14e maand of winstuitkering: 1000,- euro bruto (eind december)
Reiskostenvergoeding: n.v.t.
Reistijd: 30 min
Maand salaris(bruto): 1500,- euro

Vind zelf dat ik weinig krijg maar ik weet ook dat ik nog niet veel werkervaring heb en dat ik gewoon wat certificaten moet binnenhalen om te stijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
SpamLame schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:01:
Ik zie veel netwerk en MCxx maar mis storage mensen, zijn er veel collega's die dit naast hun huidige werkzaamheden doen of zijn er gewoon weinig te vinden?

Opleiding(en): Havo + trainingen
Certificaten:
Itil Foundations
HPUX CSA
HP AIS/APC Storageworks
EMCPA
EMCSA Business Continuity

Werkervaring:11 jaar ict gerelateerd, 13 totaal. Inmiddels 8 jaar bezig met Unix en Storage produkten in verschillende omgevingen bij overheden en commerciele bedrijven. Onderdeel van de werkzaamheden naast regulier beheer zijn proces inrichting, design van nieuwbouw en uitbreidingen FO & TO, 2/3 delijns troubleshooting.
Werkgever:kleine specialistische detacheerder
Huidige functie:SAN/Storage/Unix Consultant/beheeder

Laptop:nee
13/14e maand of winstuitkering:nee
GSM:nee
Leaseauto*:nee daardoor 200 euro bruto p/m extra
Pensioenregeling: ja 50% bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:OV volledig vergoed
Land:NL
Reistijd**: ~1 uur OV enkele reis

Maand salaris(bruto):3700 + 200 wegens niet hebben leaseauto
Jawel ik doe ook mee in de storage omgevingen ;)

Opleiding(en):MBO Niv.4 ICT beheer
Certificaten: MCSA,MCTS, HP ASE (en AIS) Storageworks 2008, HP ASE(en AIS) Bladesystems 2007, Lefthand SAN I/Q.
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Grote ICT distri
Huidige functie: Engineer,

Laptop: ja, HP6730b
Vakantiedagen:25 en 5 ATV dagen die sinds dit jaar op verplichte dagen worden vastgezet.
13/14e maand of winstuitkering:Nee
GSM:Nokia e51, prive fair use
Leaseauto:Geen lease auto, bedrijf schaft zelf autos aan. Rij een Golf GT sport uit 2008
Pensioenregeling:Collectief
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Helft internet abbo declarabel tot max 25 euro per maand. Prive aankopen tegen inkoopsprijs.
Reistijd: 0:30 tot 2,5 uur

Maand salaris(bruto):2070 euro en 65 euro onkosten vergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 11:52
Leeftijd:21
Opleiding(en):HBO (Bedrijfskundige) Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: al enkele jaren ervaring in webdesign opgedaan tijdens studie, alsook in functie als applicatiebeheerder, document beheerder
Werkgever: Gemeente
Huidige functie: Applicatiebeheerder
Laptop: binnenkort
Vakantiedagen: 165.6u (=4,5 week)
13/14e maand of winstuitkering: 5%
GSM: binnenkort
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 14ct/km, met een max van 40 km. (mijn afstand is ruim 70) ,maar reis met het OV
Pensioenregeling: ja (uit mijn hoofd 1/3 voor mij, 2/3 voor hen).
Reistijd: 1 uur en 15 minuten

Maand salaris(bruto): 2123

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Leeftijd: 37
Opleiding(en): A1 Informatica (in België)
Certificaten: rits Oracle opleidingen plus heel veel zelfstudie mét kennis maar zonder certificaten
Werkervaring: 10 jaar Oracle developer / DBA
Werkgever: productie-bedrijf (400 arbeiders, 75 bedienden)

Huidige functie: IT-manager / analyst / developer / DBA = manusje van alles, o.a. verantwoordelijk voor volgende zaken:

-management: uitstippelen van het IT-beleid, uitwerken van budgetten, beslissingen aanschaf hardware & software, leiding-gevend over 1 persoon (verantwoordelijk voor hardware & netwerken)
-analyse: alle software is in-house ontwikkeld (ERP, boekhouding, facturatie, rapportering,... en nog veel meer)
-development: alles geïmplementeerd in Oracle
-DBA: beheer & tuning van alle Oracle databanken en ca 200 users
-helpdesk: schrijven handleidingen, opleiding users, alle support van vergeten paswoorden tot backup & recovery en herinstalleren laptops en PC's,...

Laptop: ja
Vakantiegeld: standaard vakantiegeld in België
Vakantiedagen: 39
13/14e maand of winstuitkering: jaarlijkse bonus afhankelijk van prestaties, de laatste jaren telkens = 2 maandsalarissen
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: geen auto, wel tankpas onbeperkt privé
Pensioenregeling: geen idee, moet ik toch echt eens checken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ongeveer 100 € netto maaltijdcheques per maand, vergoeding Internet thuis 40 € per maand, mooi budget voor relevante opleidingen
Land: België
Reistijd: 20 minuten

Maand salaris(bruto): 3600 €

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
*knip niet-inhoudelijke reactie / acquisitie*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 03-12-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:05
Ok,, mine :

Leeftijd: 23 (bijna 24)
Opleiding(en): MBO 4
Certificaten: Nog geen 1
Werkervaring: 2 jaar waarvan 1 als helpdesker
Huidige functie: Systeem- & netwerkbeheerder
13/14e maand of winstuitkering: n/a
GSM: Ja (HTC TytN II)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto (+/- 200 netto per maand)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon
Reistijd: 20 minuten, geen kans op file want is op platteland :+
Maand salaris(bruto): 2000 (gaat dan o.a. auto = 200,- van af)

Redelijk tevreden, het is een flexibele omgeving hier met prettige collega's. Nu echter geen ruimte/geld voor cursussen. Dat is wel een issue wat voor 2010 op papier moet staan (voor mezelf). Salaris is denk ik wel marktconform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zat mezelf trouwens af te vragen....is de regio ook enigzins van belang voor het vergelijken van een salaris?
Het verschil tussen wonen/leven in Groningen of Zuid-Holland is namelijk best groot..en volgens mij is dat ook wel in de salarissen, die werkgevers uit die provincies bieden, terug te zien.
Of zit ik er nu compleet naast :?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:58
Oogje schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:36:
Zat mezelf trouwens af te vragen....is de regio ook enigzins van belang voor het vergelijken van een salaris?
Het verschil tussen wonen/leven in Groningen of Zuid-Holland is namelijk best groot..en volgens mij is dat ook wel in de salarissen, die werkgevers uit die provincies bieden, terug te zien.
Of zit ik er nu compleet naast :?
Dat is correct, het zou misschien een goed idee zijn om de provincie op te nemen bij de standaard listing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 16:09
Goed idee! Ik was (naar mijn weten) diegene die reistijd destijds als eerste noemde.
Dat is nu ook een standaard onderdeel.
En evenals reistijd is ook de regio waar je werkzaam bent belangrijk kwa salariëring.
Ikzelf ben werkzaam in het oosten des landes, en ik weet dat ik in bijv. de Randstad (veel) meer geld kan verdienen. Echter netto/netto maakt het weer te weinig uit. In de randstad zijn de huizen (lees het leven) veel duurder dan de "achterhoek" waar ik nu woon. Dus de extra die ik zou pakken (mét verhuizen) is dan meteen weer weg. En ik heb ook geen zin meer in 4 uur auto per dag. Heb ik lang genoeg gedaan....

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Wel promotie, geen salarisverhoging gehad in oktober, zie
djidee in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9)"

Maar nu net een brief met dat ik met ingang van 1 jan 2010 wel meer salaris krijg:

Totaalplaatje wordt:
Leeftijd: 25
Opleiding: Havo en 2 niet relevante propadeuses in de verkeershoek, uitgebreid met ISTQB certificaat, een basis testopleiding en een aantal cursussen (zowel technisch als procesmatig). En ik start feb 2010 hopelijk met HBO BI deeltijd op kosten van de zaak (zelf uitgesteld)
Werkervaring: 1 jaar callcenter KPN, 9 maand Support Engineer Atos Origin (1st line en backoffice werkplek beheer), inmiddels bijna 2 jaar als tester aan de slag
Werkgever: Zeer gezellig bedrijf gespecialiseerd in veel zaken die met testen te maken hebben (niet alleen detachering, ook tooling enzo)
Functie: Medior Testspecialist
Vakantiegeld: Ja, 8,33%
Vakantiedagen: Ja, 26 dagen, waarvan 3 door werkgever te bepalen zijn
13/14e maand of winstuitkering: Ja, wanneer er winst gedraaid wordt gaat bonusregeling lopen (dit jaar ook in zicht, ondanks beroerde markt)
GSM: Ja, onbeperkt zakelijk, en 120 minuten prive
Auto: 630e (excl brandstof) of ovjaarkaart (max 18k per jaar prive (officieel, het is echt een fup, alleen als je weekends er taxi mee rijdt krijg je commentaar bij wijze van spreken))
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Pensioen, hotel+diner wanneer reistijd te lang (mochten ze geen klus in het noorden voor me hebben), Goed opleidingsbeleid en doorgroeimogelijkheden (zowel richting consulant als management/testspecialisaties)
Maand salaris(bruto): 2650,- (was 2300,-)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!to
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 10:53
Opleiding(en): MBO ICT NiV4
Certificaten: MCSA,MCTS
Werkervaring: 3 jaar relevant
Huidige functie: Systeembeheer
Reiskostenvergoeding: €200 p/m
Werkweek: 40u
Pensioenregeling:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goede opleidingsmogelijkheden
Reistijd: 30min

Maand salaris(bruto): 1940

Wat denken jullie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P!to schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 16:55:
Opleiding(en): MBO ICT NiV4
Certificaten: MCSA,MCTS
Werkervaring: 3 jaar relevant
Huidige functie: Systeembeheer
Reiskostenvergoeding: €200 p/m
Werkweek: 40u
Pensioenregeling:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goede opleidingsmogelijkheden
Reistijd: 30min

Maand salaris(bruto): 1940

Wat denken jullie? :?
Is redelijk, maar kan hoger. ik had op m'n 21e hetzelfde salaris en gelijk qua ervaring, opleiding en certifcaten.

ik zou er zeker niet jaren blijven zitten, kijk rustig uit naar iets anders en er komt vast wel iets op je pad waar je 2500+ mee kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:58

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

vergeet het maar met dit topic

[ Voor 97% gewijzigd door Hillie op 08-01-2010 20:06 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLA aka ik moet leren lezen p

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik vraag mij af hoe jullie over onderstaande denken. Eind december krijg ik een eindejaars-gesprek, en wil toch zien wat ik hieruit kan halen. Er is een voorstel voor promotie geschreven door mijn manager, maar schijnt dat maar heel weinig mensen dit ook daadwerkelijk hebben gekregen... Daarbij zou ook een passend loonsverhoging horen (Plm € 150 extra). Aangezien ik net op mezelf ben kan ik alle beetjes goed gebruiken.

Opleiding(en): MBO ICT Systeembeheerder (N4)
Certificaten: 70-270, 70-290, ITIL, Aries+
Werkervaring: 2 jaar bij huidige werkgever, 2 x half jaar stage
Werkgever: Groot detacheringsbedrijf.
Huidige functie: Vergelijkbaar met helpdeskmedewerker.

Vakantiedagen: 28
GSM: Nee (indien nodig wel mogelijkheid)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto, geen bijtelling (Geen prive km.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Halen van certificaten, onkostenvergoeding € 80
Reistijd: 3 kwartier.

Maand salaris(bruto): 1500

Edit: Volgens Loonwijzer.nl zou ik rond de 1928 moeten zitten, behoorlijk stukje hoger dus.

[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 07-12-2009 11:30 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Executer schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:28:
Ik vraag mij af hoe jullie over onderstaande denken. Eind december krijg ik een eindejaars-gesprek, en wil toch zien wat ik hieruit kan halen. Er is een voorstel voor promotie geschreven door mijn manager, maar schijnt dat maar heel weinig mensen dit ook daadwerkelijk hebben gekregen... Daarbij zou ook een passend loonsverhoging horen (Plm € 150 extra). Aangezien ik net op mezelf ben kan ik alle beetjes goed gebruiken.

Opleiding(en): MBO ICT Systeembeheerder (N4)
Certificaten: 70-270, 70-290, ITIL, Aries+
Werkervaring: 2 jaar bij huidige werkgever, 2 x half jaar stage
Werkgever: Groot detacheringsbedrijf.
Huidige functie: Vergelijkbaar met helpdeskmedewerker.

Vakantiedagen: 28
GSM: Nee (indien nodig wel mogelijkheid)
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Leaseauto, geen bijtelling (Geen prive km.)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Halen van certificaten, onkostenvergoeding € 80
Reistijd: 3 kwartier.

Maand salaris(bruto): 1500

Edit: Volgens Loonwijzer.nl zou ik rond de 1928 moeten zitten, behoorlijk stukje hoger dus.
veel te weinig, als ze je als beheerder wegzetten dan vangen ze makkelijk 60-70.000 per jaar voor jou. dat ze jou als helpdesker wegzetten moet je ook niet pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

The Executer

Lekker belangrijk!

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:38:
[...]

veel te weinig, als ze je als beheerder wegzetten dan vangen ze makkelijk 60-70.000 per jaar voor jou. dat ze jou als helpdesker wegzetten moet je ook niet pikken.
Binnen een halve maand nadat ik van school kwam had ik werk bij deze baas. Daarom ben ik eerst ook als helpdesker binnen gekomen. Gelijk bij sollicitatie destijds over loon gehad, heb toen al 1900 laten vallen, was te hoog omdat ik geen certificaten, geen ervaring etc zou hebben. Oké, prima, kan ik inkomen. Krijg binnenkort wel een nieuw plekje bij een bank via dezelfde baas, waarbij ik ook nog wat ploegentoeslag krijg maar heel veel zal dit vast niet zijn. Mijn functie daar is server monitoring en batches runnen.

Nu het eindejaarsgesprek eraan zit te komen wil ik toch proberen rond de 1900 uit te komen, en anders maar een andere job. Heb het eigenlijk ook wel gehad met de detachering eerlijk gezegd :/. Helaas is er niet zoveel op gebied van systeembeheer momenteel in mijn omgeving (3 provinciën punt F-G-D).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Imo is het wat makkelijk gezegd dat het weinig is. Helpdeskmedewerker is een breed begrip wie weet doet hij daar enkel wat telefoontjes afwikkelen voor een callcenter. In het laatste geval is het helemaal niet onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Laatst online: 19-05 15:21
Het is wel onredelijk dat je baas meer verdient aan jou te detacheren dan dat jij zelf verdient, en met 1900 bruto is dat zeker het geval.
Reken maar dat je aan minimaal 70 euro per uur uitbesteedt wordt.
En wie doet het werk??? Juist ja. ;)
De eerste 2-3 jaar kan je nog tevreden zijn maar daarna moet je toch hard op tafel kloppen als je loon niet stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
peke schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:13:
Het is wel onredelijk dat je baas meer verdient aan jou te detacheren dan dat jij zelf verdient, en met 1900 bruto is dat zeker het geval.
Reken maar dat je aan minimaal 70 euro per uur uitbesteedt wordt.
En wie doet het werk??? Juist ja. ;)
De eerste 2-3 jaar kan je nog tevreden zijn maar daarna moet je toch hard op tafel kloppen als je loon niet stijgt.
Nou, 70 euro is wellicht een beetjehoge schatting voor een junior/medior systeembeheerder MBO4+2 jaar werkervaring. Systeembeheer valt onder de categorie van langdurige projecten. Typisch tarief voor een senior software engineer op langdurige projecten is 70 - 85 euro, afhankelijk van de branche. Het bijbehorende profiel is HBO/WO met 5 a 10 jaar ervaring. Salarisniveau is 3000 a 4000 euro bruto.

Ik gok dat het uurtarief voor een systeembeheerder tussen 45 en 75 euro zit. 45 = junior systeembeheerder, 75 = ervaren applicatiebeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Hoe je het wendt of keert, €1500 is heel weinig, zelfs voor een helpdesker.

In Frankrijk deed ik ook helpdeskwerk, en daar verdiende ik bij mijn laatste helpdeskpost voor ik terug naar Nederland kwam om systeembeheerder te worden €2200 bruto, waarvan door het gunstiger belastingklimaat €1700 netto overbleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Mx. Alba schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:28:
Hoe je het wendt of keert, €1500 is heel weinig, zelfs voor een helpdesker.
Klopt 100%. Loon ligt maar 100 euro boven minimumloon. Staat dus niet in verhouding tot 4 jaar MBO opleiding. Als je 4 jaar werkervaring zou hebben i.p.v. MBO, zou je ten eerste geld hebben verdiend in die periode en ten tweede waarschijnlijk op een hoger salaris zitten. Ik ben ook van mening dat het salaris in de range 1900 - 2250 thuishoort. Alleen het bijbehorende uurtarief is helaas geen 70 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:47:
[...]

Klopt 100%. Loon ligt maar 100 euro boven minimumloon. Staat dus niet in verhouding tot 4 jaar MBO opleiding. Als je 4 jaar werkervaring zou hebben i.p.v. MBO, zou je ten eerste geld hebben verdiend in die periode en ten tweede waarschijnlijk op een hoger salaris zitten. Ik ben ook van mening dat het salaris in de range 1900 - 2250 thuishoort. Alleen het bijbehorende uurtarief is helaas geen 70 euro :)
idd, beetje afhankelijk van het type functie helpdesk - licht beheer zit je zo tussen de 40 en 50 euro. daarbij past een salaris rond de 2000, evt nog een goede bonusregeling.

ik ben zowiezo van mening dat je voor geen enkele ICT functie minder dan 1600 mag verdienen. iedereen die wat heeft geleerd en iets kan, die hoort gewoon minimaal een paar 100 euro meer te verdienen dan het minimloon jeugdloon.
Pagina: 1 ... 8 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Idem bij gebruik van [offtopic] tags.