Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 339.060 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
MrFl0ppY schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:28:
1160 bruto? Netto zou nog niet zo heel vreemd zijn maar bruto is echt veel te weinig! Als teamleider (ongeschoold) bij AH verdiende ik al dik 300€ bruto meer.
Op dit soort salarissen maakt bruto of netto bar weinig uit hoor :P

€1160 lijkt mij inderdaad ook wat weinig, moet toch minimaal rond de €1500 liggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:00
Zky_ schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:02:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Prince2 Foundation
Werkervaring: ruim 1 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Informatie analist

Laptop: nee
Vakantiegeld: ja 8,33%
Vakantiedagen: 25 plus 2 vaste aangewezen dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee wel vergoeding a 91 euro/m
Leaseauto*: Golf VI. leasebedrag is dacht ik 777 bruto.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zorgverzekering wordt compleet betaald.
Land: NL
Reistijd**: momenteel 45 min. met de auto idem met de trein.

Maand salaris(bruto): 2150

Heb het idee dat dit niet al te slecht is, maar wel iets hoger mag. wat jullie?
Nee hoor, prima salaris voor een startende HBO'r. Vergeet niet dat je een leuke leaseauto erbij hebt en zorgverzekering is ook 100€ netto...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO+
Certificaten: MCSE NT4, MCSA2003, MCTS SQL
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Automatiseringsbedrijf (+/- 20 man)
Huidige functie: Hoe zal ik dat eens omschrijven.....app-beheer/functioneel beheer, rest van mn collega's zijn netwerkbeheerders/systeembeheerders en die probeer ik bij de klanten te ondersteunen op app.niveau.

Laptop: ja
Vakantiegeld: ja 8%
Vakantiedagen: 25
GSM: Ja, tot 50 euro
Leaseauto*: Ford Focus Wagon, fisc. bijtelling 500pm
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aanvullende zorgverzekering wordt compleet betaald.
Reistijd**: verschilt enorm, werk door heel NL, 50.000km per jaar

Maand salaris(bruto): 3500

Leuke job, veel afwisseling en een qua sfeer een heerlijk bedrijf om te werken. Ik heb het best voor elkaar vind ik zelf :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oogje op 20-10-2009 21:47 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantuss
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03-2021
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:29:
[...]

maar hij woont ook in rusland, en daar is 2000 in vergelijking misschien wel 4000 euro in nederland.
Helaas valt dat tegen..
Electronica is duurder (koop ik dus ook in NL -> belasting vrij)
Kleding is duurder (ook uit NL -> belasting vrij)
Levensmiddelen in de winkel zijn ongeveer dezelfde prijs.

Maar.. Uit eten is vele malen goedkoper. Uiteindelijk leef je hier een luxer leven, maar geef je ook veel meer uit.
Gemiddeld ga ik 4 keer in de week uit eten en betaald ik voor 2 personen.

Als ik m'n baan kwijt raak zijn de vooruitzichten niet zo heel vervelend.. Stap gewoon in het vliegtuig naar Nederland en trek weer bij m'n ouders in totdat ik een baan heb :-).
Gezondheidszorg het zelfde.. Vliegtuig naar NL.. En anders prive klinieken..

Reden om hier te werken is dat je werk ervaring op doet op een locatie niet gewoon is. Dat is zeer waardevol voor veel bedrijven.
Verder kon Ik direct PM worden ipv eerst developer (bij detacheerder) en na 5 jaar mss PM.. Nu ben ik waarschijnlijk binnen 4 jaar Technisch directeur van een hard groeiend bedrijf..
Dat krijg je in NL niet voor elkaar.. Misschien is het financieel dan niet het meest aantrekkelijke, maar je moet op een manier ervaring opbouwen om straks door te kunnen naar te top functies.
Verder als ik goed Russisch spreek zijn er genoeg banen te krijgen in een stad als Moskou.. Daar liggen de kosten 3x maar ook de inkomsten x3.
Dus 10k+ p/m is er niet vreemd om bijgeschreven te krijgen iedere maand.
Moerk schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:22:
[...]

Wat is de reden dat je hebt gekozen om in Rusland te werken? Ik heb namelijk het idee dat je in Nederland een beter arbeidsvoorwaardenpakket kunt krijgen.
Arbeidsvoorwaarden zijn voor later.. Eerst carriere maken, dan kun je aan je voorwaarden gaan werken ;-)
Het is beter om de eerst paar jaar van je werk carriere misschien wat minder / weg te geven..
Dat komt allemaal wel weer terug.. Zelf met studie.. Waarom was je niet meteen begonnen aan de lopende band midden in de nacht? Betaald erg goed.. Waarschijnlijk meer dan de gemiddelde startende IT'er. Maar 5 of 10 jaar later is het allemaal anders..

[ Voor 18% gewijzigd door Tantuss op 20-10-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
MrFl0ppY schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:19:
[...]

Nee hoor, prima salaris voor een startende HBO'r. Vergeet niet dat je een leuke leaseauto erbij hebt en zorgverzekering is ook 100€ netto...
Die auto is toch juist een reden om meer salaris te eisen? BRRRR ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My 2cents.
Per 1 november

Leeftijd: 27
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica, (4 jaar Tech. Informatica)
Certificaten: Prince 2 Foundation
Werkervaring: 4 jaar (en 8 jaar eigen toko)
Werkgever: Kleine ERP leverancier
Huidige functie: Accountmanager (en projectmanager; maar niet op het kaartje ;-) )

Laptop: Weeknie
Vakantiegeld: 8.3%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 13e
GSM: Ik ga er vanuit
Leaseauto*: Ja, 865 excl. brandstof (denk dat het skoda octavia businessline greenline wordt als ik mag bestellen.)
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: leuke bonus
Pensioenregeling: waarom staat die twee keer in de Startpost
Reistijd**: 30 minuten naar HQ, veel bij klanten dus vrij in te delen en af en toe @home

Maand salaris(bruto): 3500 (+ 115 onkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was:
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:57:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Software Engineering
Certificaten: Geen, wellicht MS in de nabije toekomst (relevant/nuttig of niet, je marktwaarde wordt toch vergroot)
Werkervaring: Exclusief stages en afstuderen minder dan een jaar
Werkgever: Software ontwikkeling
Huidige functie: Software ontwikkelaar
Laptop: Nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Bonus/winstuitkering
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Maand salaris (bruto): 2300
Land: Nederland
Reistijd: 10 minuten op de fiets (enkele reis)

Al met al ben ik redelijk tevreden, fijne werkgever, fijne collega's, lekker dichtbij... Helaas voel ik me weinig uitgedaagd binnen deze functie. Hoewel deze afdeling de naam R&D draagt, wordt er effectief zeer weinig aan R&D gedaan en is het voornamelijk 'lopende band programmeerwerk'.
Wordt:
Binnen een klein jaar was ik het non-stop programmeren zonder enige interactie met, bijvoorbeeld klanten al zat. Het is natuurlijk wel inherent aan m'n functie bij een dergelijk grote softwareboer (5k in meer dan 10 landen). Ik ben dus op zoek gegaan naar:
a) Meer verantwoordelijkheid;
b) Meer afwisseling;
c) Meer contact met klanten et cetera.
Dat heb ik hopelijk gevonden bij een bedrijfje, waar ik aangenomen ben. Een schaalverkleining van een factor 1000 (uiteraard heb ik wel gepolst naar het klantenbestand en daar zaten enkele prominente en interessante klanten bij). Afgaande op het gesprek en de brochure :+ is het precies wat ik zoek.
Stats:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Software Engineering
Certificaten: Geen
Werkervaring: Een jaartje
Werkgever: Software ontwikkeling
Huidige functie: Software ontwikkeling blijft een belangrijk deel van m'n functieomschrijving, maar er komt meer project management en aansturing bij kijken. Langzaam maar zeker hoop ik minder en minder te gaan programmeren en door overleg met klanten het productbeleid beter te kunnen sturen.
Uiteraard zal ik hier de eerste tijd niet in m'n eentje voor verantwoordelijk zijn :+
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
Pensioenregeling: Ja, ik hoef niets te betalen
Maand salaris (bruto): 2550
Reistijd: 30 minuten op de fiets (enkele reis)
Ben wel aardig tevreden, zeker gezien m'n ervaring. Het klikte goed op het eerste afspraakje en eigenlijk hebben we aan de hand daarvan direct besloten met elkaar in zee te gaan.
Hoewel ik echt 200% gemotiveerd ben en er zin in heb is dit wel de laatste strohalm die ik aanpak in de IT, als dit me hetzelfde plezier in m'n werk oplevert als m'n vorige baan stop ik er helemaal mee en ga ik een nieuwe studie starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:44
Aangezien zelfs internet niet meer anoniem is heb ik mijn post maar weggehaald :/

[ Voor 92% gewijzigd door ConQuestador op 22-10-2009 17:25 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Zie post hierboven

[ Voor 155% gewijzigd door Mr.Nash op 22-10-2009 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:44
Aangezien zelfs internet niet meer anoniem is heb ik mijn post maar weggehaald

[ Voor 90% gewijzigd door ConQuestador op 22-10-2009 17:25 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Zie post hierboven

[ Voor 97% gewijzigd door Mr.Nash op 22-10-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oripori
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01-2024
Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Java
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Senior (Embedded) SW engineer

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Ja 13e maand + winstdeling
Leaseauto*: leasebedrag 650,- bruto (incl brandstof, excl bedrag weet ik niet), gebruik alleen zakelijk.
Pensioenregeling: Ja, premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studiebudget, onkostenvergoeding (115 netto /mnd).
Reistijd**: gem. 1h enkele reis per auto, hangt van waar ik gedetacheerd ben, momenteel bankzitter 8) .

Maand salaris(bruto): 3700,-

Zelf vind ik mijn bruto sal. aan de lage kant, kan iemand in dezelfde positie dit verifieren? thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 22:19

momania

iPhone 30! Bam!

Cool joh, bank zitten....

Zelf vind ik mijn bruto sal. aan de lage kant, kan iemand in dezelfde positie dit verifieren? thx
Je hebt 9 jaar ervaring, maar zit op de bank. Dan kan 2 redenen hebben: je baas heeft niet genoeg contacten of kan jouw niet verkopen, of je bent na 9 jaar nog steeds eigenlijk een medior developer en bent dus moeilijk verkoopbaar.
In het 2e geval is je salaris redelijk goed. In het eerste geval, zou ik naar een andere werkgever zoeken, want de markt staat nog steeds te springen om java mensen met zoveel jaar ervaring (_als_ je ze waar kan maken) ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oripori schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:20:
Leeftijd: 35
Certificaten: Java
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Senior (Embedded) SW engineer

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Ja 13e maand + winstdeling
Leaseauto*: leasebedrag 650,- bruto (incl brandstof, excl bedrag weet ik niet), gebruik alleen zakelijk.
Pensioenregeling: Ja, premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studiebudget, onkostenvergoeding (115 netto /mnd).
Reistijd**: gem. 1h enkele reis per auto, hangt van waar ik gedetacheerd ben, momenteel bankzitter 8) .

voor detachering is het niet veel, kijk eens naar wat je omzet per jaar, als dat over de 125K is dan is dat vrij weinig naar mijn idee. of is die winstdeling nog een vetpot?

er zijn een hoop detacheerders waarbij je een vast percentage van je omzet als salaris krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oripori
momania schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:29:
[...]

Cool joh, bank zitten....

[...]

Je hebt 9 jaar ervaring, maar zit op de bank. Dan kan 2 redenen hebben: je baas heeft niet genoeg contacten of kan jouw niet verkopen, of je bent na 9 jaar nog steeds eigenlijk een medior developer en bent dus moeilijk verkoopbaar.
In het 2e geval is je salaris redelijk goed. In het eerste geval, zou ik naar een andere werkgever zoeken, want de markt staat nog steeds te springen om java mensen met zoveel jaar ervaring (_als_ je ze waar kan maken) ;)
Ik zit maar nog net 2 weken op de bank hoor :*) veel van de tijd wel gedetacheerd geweest, btw ik ben geen java expert ik heb alleen een scjp certificaat zonder ervaring! Ik kom uit de embedded hoek, dus veel c/c++ ervaring (ook een leuke taal :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oripori
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:54:
[...]

voor detachering is het niet veel, kijk eens naar wat je omzet per jaar, als dat over de 125K is dan is dat vrij weinig naar mijn idee. of is die winstdeling nog een vetpot?

er zijn een hoop detacheerders waarbij je een vast percentage van je omzet als salaris krijgt.
winstdeling stelt niet veel voor, als je heel veel geluk hebt net een maandloontje :|
ik ben benieuwd welke detacheerders en vast percentage van de omzet weggeven eigenlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
3700 euro loon + 650 euro lease + tankpas +110 euro onkosten vergoeding bij 35 jaar met een "senior" titel die op dit moment niet te plaatsen is... imo word je dan toch niet slecht betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
Opleiding(en): momenteel bezig met HBO BI
verder: 2 jaar Uni, niet afgemaakt
HBO 'P' Communicatie
Certificaten:
Zojuist behaald: SAP Certified Business Associate with SAP ERP
Werkervaring: 1 jaar in huidige functie, 6 jaar in diverse technische helpdeskfuncties
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: SAP/IT-trainee

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Reiskostenvergoeding: 130 per maand OV-vergoeding = volledig vergoed
Leaseauto: nee
Werkweek: 32 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Alle kosten die betrekking hebben op studie HBO BI + daarnaast SAP cursussen + certificeringen komen voor rekening van werkgever
Pensioenregeling: 50% bijdrage werkgever
Reistijd: 45min

Maand salaris(bruto): 1120 (=1400*0.8) tot eind van deze maand
Nieuw salaris(bruto): 1360 (=1700*0.8) vanaf november

Overig:
+salaris groeit mee gedurende het opleidingstraject, jaar 1 t/m 4: 1400-1700-2200-2500 (o.b.v 40 uur)
+baanzekerheid gedurende 4 jaar
+geen blijfverplichting na afronden opleiding

nadeel: 4 jaar gebonden aan detacheerder

Wat vinden jullie van het salaris, groeistappen etc. 1e jaar (nu bijna afgelopen) was behelpen met rondkomen.
Binnenkort het 2e jaarcontract tekenen. Salarissen stonden vast aan het begin van dit traject, denk je dat er nog iets te onderhandelen valt over een bonus etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
krn176 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 19:26:
Wat vinden jullie van het salaris, groeistappen etc. 1e jaar (nu bijna afgelopen) was behelpen met rondkomen.
Binnenkort het 2e jaarcontract tekenen. Salarissen stonden vast aan het begin van dit traject, denk je dat er nog iets te onderhandelen valt over een bonus etc.?
Salaris vind ik aan de magere kant. Je begint op 1400 = minimumloon en stijgt in 4 jaar tijd naar 2500. In de reguliere functies binnen de IT detachering (regulier i.t.t. traineeship) begint een afgestudeerde HBO'er rond de 2000 en stijgt hij in 4 jaar richting de 2750 a 3000.
Aan de andere kant zit je niet zo slecht omdat je feitelijk geen HBO opleiding hebt afgerond. Daarom denk ik dat het voor jou wel eens een nuttige investering kan zijn. Na 4 jaar ben je gewoon SAP consultant met 4 jaar ervaring en dan speelt bij veel werkgevers het HBO diploma niet meer zo'n grote rol. Werkervaring gaat gaandeweg steeds zwaarder wegen en vooropleiding steeds minder zwaar.

Waar ik meer bedenkingen bij heb is de contractuele kant van de zaak:

"4 jaar gebonden" vs. "2e jaarcontract tekenen"
Arbeidsovereenkomsten voor meer dan 2 jaar bepaalde tijd ben ik nog niet tegengekomen buiten bijzondere situaties als politici, promovendi etc. Ik heb zo het vermoeden dat "4 jaar gebonden" bestaat uit een aaneenschakeling van jaarcontraten en uiteindelijk een vast contract. De binding is waarschijnlijk gelegen in een amortisatieregeling en mogelijk een concurrentie- en relatiebeding.

Dat is voor de werknemer schijnzekerheid. Jij zit de facto 4 jaar vast, maar je werkgever kan elk jaar van je af.

Twee kleinere punten:

- salarissen liggen vast aan het begin. Die bedragen van 1400, 1700, 2200 en 2500, worden die ook nog geindexeerd? Want 2500 over 3 jaar is toch wat minder dan 2500 nu. (scheelt zo'n 150 euro in koopkracht)
- 20 vakantiedagen: is dat bij 32 uur of o.b.v. 40 uur? In het laatste geval is het gelijk het wettelijk minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

oripori schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:16:
[...]
ik ben benieuwd welke detacheerders en vast percentage van de omzet weggeven eigenlijk :*)
De meeste detacheerders doen dat voor zover ik weet. Daar krijg je elke maand 2 tot 4% van je maandelijkse omzet nog eens bruto bij je salaris. Als je goed je best doet, kan je goed verkocht worden, betekend meer omzet, betekend meer salaris voor jezelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Laatst online: 18-08 17:56
@ T-Captain
Bedankt voor je reactie:

Nadat ik wegens discipline en motivatiegebrek diverse voltijd studies niet had afgemaakt en ik toch in de toekomst redelijk geld wil verdienen lijkt mij een HBO diploma een minimale voorwaarde.
Beginsalaris is inderdaad minimumloon, ik ben dan ook nog geen afgestudeerde HBO'er, maar kom net kijken.
Als ik straks over 3 jaar afgestudeerd ben en in het laatste jaar 2500 heb verdiend, gaat het misschien nog lastig worden om een beter betaalde baan te vinden om mee te beginnen. 2500+ als afgestudeerde HBO´er met werkervaring lijkt me nog niet zo makkelijk.

"4 jaar gebonden" vs. "2e jaarcontract tekenen"
Detacheringsbureau betaalt duale HBO BI studie. Als ik gedurende de 4 jaar stop moet ik inderdaad E 10k terugbetalen, een soort van amortisatieregeling.

Vakantiedagen is 20, normaal minimum is 25 geloof ik. Ik geloof dat 25 vakantiedagen per jaar vrij standaard is?
Aankomende week contract tekenen. Goed punt, T-Captain, die indexatie, dat is zeker een punt om te bespreken. Bedoel je indexatie gebaseerd op de inflatie? Werkgever zal dan waarschijnlijk tijdens onderhandelingen gaan aangeven dat indexatie al verwerkt is in de loonstijging lijkt mij? Dan moet ik met goede argumenten komen.

Wat zijn punten om naast brutoloon nog over onderhandelen, om er voor mij toch nog meer uit te halen?
Zelf dacht ik aan:
-100% pensioenpremie i.p.v. 50%
-Vergoeding ziekenfondspremie
-Bonus bij positieve studieresultaten (SAP herexamens en studie-examens bij particuliere hogeschool zijn tenslotte ook niet gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Het was me even ontgaan dat je werkgever niet alleen SAP certificeringen betaalde maar ook een duale HBO opleiding. Zo bezien zit je in een heel waardevol traject, wat in 4 jaar tijd leidt tot een HBO diploma, een stel SAP certifcaten en 4jaar relevante werkervaring. Mijn inschatting is dat je na afloop van dat traject ijzersterk staat op de arbeidsmarkt. Dat je daar de eerste 2 a 3 jaar financieel wat voor inlevert lijkt me een goede investering als je het inkomen kan missen.

Wat betreft indexatie: je hebt natuurlijk getekend voor de salariscurve zoals die is en als daar niets in staat over indexatie dan heb je feitelijk geen poot om op te staan. Ik zou het zelf lastig vinden om te onderhandelen over mijn inkomen over meerdere jaren in de toekomst, omdat ik niet helemaal kan voorzien hoe inflatie en belastingdruk zich ontwikkelen. Maar als je het toch wilt proberen, moet je kijken naar de aanbiedingen die nu worden gedaan aan de nieuwe starters. Jij krijgt 1400-1700-2200-2500. Misschien krijgt een nieuwe starter 1450, 1750, 2300, 2600 bijvoorbeeld. Dan kun je een moreel beroep doen op de eerlijkheid, en hopen dat je ook die 50 euro extra krijgt. Aan de andere kant, je grote stap ga je aan het eind van de 4 jaar maken. Dan heb je kennelijk geen studieschuld meer (wat ik trouwens erg sportief vind, de meeste opleidingstrajecten hebben een amortisatieperiode die enige tijd doorloopt na afronding van de opleiding).

Ik denk dat je na afloop van de 4 jaar met goede studie- en werkresultaten ongeveer 2800-3000 euro + leaseauto waard bent, of 3000-3400 zonder. (salarisniveau 2009, dus tegen die tijd nog wat meer). Omdat je dan vrij bent qua conractuele bindingen met je huidige baas, mag hij tegen de aanbiedingen van andere bedrijven opbieden. Geduld loont dus in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Leeftijd: 23
Werkervaring: Geen
Werkgever: Een klein webbedrijf +/- 10 man.
Huidige functie: Web Application Developer

Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 30 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, wekelijkse winstuitkering
Leaseauto*: Golf GTI. 420 eur/mnd (Ik betaal zelf een deel ervan en daarvan kan ik weer een deel aftrekken)
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis drinken en (uit)eten tijdens werktijd (met mate) & lidmaatschap sportcentrum.
Land: CA
Reistijd**: 15 min. met de auto

Maand salaris(bruto): 3800 (eur)

Ik zit volgens mij redelijk boven het gemiddelde voor een starter. Je hoort mij niet klagen. :*)

[ Voor 10% gewijzigd door Rex op 28-10-2009 09:49 . Reden: ik vergat 2ndaire arbeidsvoorwaarden ]

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
ReFleXWolf schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:21:
Werkervaring: Geen
Werkgever: Een klein webbedrijf +/- 10 man.
Huidige functie: Web Application Developer

Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 30 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Ja, wekelijkse winstuitkering
Leaseauto*: Golf GTI. 420 eur/mnd (Ik betaal zelf een deel ervan en daarvan kan ik weer een deel aftrekken)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis drinken en (uit)eten tijdens werktijd (met mate) & lidmaatschap sportcentrum.

Ik zit volgens mij redelijk boven het gemiddelde voor een starter. Je hoort mij niet klagen. :*)
Land CA?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:54

sebasd

loopt op espresso

Canada, waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rex
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Ja Canada. Ik dacht mensen schrijven NL dus ik schrijf CA. ;)

Rex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Ik ben mij wat aan het orienteren, moet binnenkort op arbeidsvoorwaardengesprek bij een gemeente komen. Zelf ben ik 21 jaar oud en net afgestudeerd HBO (Bedrijfskundige) Informatica met naast mijn studie een hoop nevenactiviteiten; van Joomla! tot het implementeren van Exact Globe 2003 / e-Synergy en ook nog enkele commissies. De salarisschaal is al bekend dit zou schaal 8 moeten zijn (€2079 - € 3027). Ik wil zelf iets boven het minimum van de schaal een reiskostenvergoeding. Zou dat een redelijke vraag zijn van mijn kant? En wat zijn eventueel andere dingen waar ik op zou moeten letten?

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbierzz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:45:
Ik ben mij wat aan het orienteren, moet binnenkort op arbeidsvoorwaardengesprek bij een gemeente komen. Zelf ben ik 21 jaar oud en net afgestudeerd HBO (Bedrijfskundige) Informatica met naast mijn studie een hoop nevenactiviteiten; van Joomla! tot het implementeren van Exact Globe 2003 / e-Synergy en ook nog enkele commissies. De salarisschaal is al bekend dit zou schaal 8 moeten zijn (€2079 - € 3027). Ik wil zelf iets boven het minimum van de schaal een reiskostenvergoeding. Zou dat een redelijke vraag zijn van mijn kant? En wat zijn eventueel andere dingen waar ik op zou moeten letten?
Je kan er op letten om:

- in het bedrijfsleven te gaan werken, als bv junior engineer op het gebied van exact, en doorgreoeien naar engineer/consultant. je krijgt dan al snel een salaris van 2500 - 3000 en een lease auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
robbierzz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:45:
Wat dat betreft zijn de gemeentes vaak meer dan bereid om rond het nominale starters loon op HBO niveau te gaan zitten, +- 2100 euro (crisis buiten beschouwing). Afhankelijk van hoe het gesprek loopt en hoe goed een kandidaat jij bent is er misschien iets meer uit te halen. Tevens werken gemeente vaak met een "inloop" schaal voor het eerste jaar waarna je naar één hoger liggende schaal gaat.

Reiskostenvergoeding is naar mijn weten bij de gemeenten vaak via een standaard regel voor alle werknemers geregeld. Sommige gemeentes bieden de eerste twee jaar volledig vergoed (OV klasse 2) aan waarna een per kilometer regeling in gaat. Ik zou hier gewoon naar vragen.

Wat betreft andere dingen, vraag naar de mogelijkheden van de indeling van je werkweek zoals 36 uur contract maar 40 uur werken, dus halve dag per week vakantie opsparen of 4 x 9 werken etc. Een ander aspect waar je naar kan vragen is naar of de gemeete verzekeringsregelingen heeft (kan voordelig zijn). Vraag tevens naar welke mogelijkheden voor cursus / opleidingen er zijn en welke voorwaarden hieraan zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Lukin op 28-10-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
Na een jaar of 2 dit topic te lezen, hier ook eens mijn bijdrage:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): Toegepaste Informatica (3 jaar Hoge school)
Werkervaring:Stage bij dit bedrijf
Werkgever:Kleine KMO, Marketing sector
Huidige functie:IT-manager/Kleine webapplicaties

Laptop:Ja, zelf samengesteld
Vakantiegeld: Geen idee
Vakantiedagen:25 (+ 12 atv dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Neen
GSM: Geen
Leaseauto*: Geen
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Groepsverzekering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques @ 6.20/dag
Land: België
Reistijd**: 1 minuut ;)

Maand salaris(bruto): 2050

Vind zelf dat men bruto of secundaire arbeidsvoorwaarden nog wat omhoog mogen, maar in vergelijking met mijn collega's zit ik al redelijk hoog.

Alle commentaar is welkom!

[ Voor 7% gewijzigd door Tharulerz op 28-10-2009 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Laatst online: 13:50
Tharulerz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:38:
Leaseauto*: Geen
Reistijd**: 1 minuut ;)
ik ben toch benieuwd naar de verklaring van de sterretjes... ik gok dat je vanuit huis werkt?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Laatst online: 10-04 05:16
frumper schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:45:
[...]

ik ben toch benieuwd naar de verklaring van de sterretjes... ik gok dat je vanuit huis werkt?
Die zijn gewoon overgekopieerd uit de standaardpost en dus hebben ze eigenlijk geen nut in mijn post.

Mijn werk bevindt zich echt gewoon op 1 minuutje wandelen van mijn woning, beide in het centrum van een grote Vlaamse stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Huidige werkgever:

Leeftijd: 29
Opleiding: MBO Management, propedeuse HBO Information Engineering, diploma HBO Bedrijfmanagement, Prince 2 Foundation certificaat, ITIL 2 Foundation certificaat, beroepsgerelateerde certificaten
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: ICT dienstverlening
Huidige functie: Projectleider
Laptop: Ja
GSM: Ja
Auto: Ja, lease bedrag € 820,00, bijtelling nu (bruto) € 470,00
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 23 ADV dagen, groot cursus/opleidings budget (hier wordt ook veel aandacht aan besteed en ruimte voor gemaakt) en een heel goede CAO
Maand salaris(bruto): € 2900,00 (netto € 1701,00 met auto eraf dus)

Aanbod nieuwe werkgever:

Opleiding: MBO Management, propedeuse HBO Information Engineering, diploma HBO Bedrijfmanagement, Prince 2 Foundation certificaat, ITIL 2 Foundation certificaat, beroepsgerelateerde certificaten
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: ICT dienstverlening
13/14e maand of winstuitkering: 3,25% van jaarsalaris
Auto: Nee, 1e klas trein (bijtelling € 12,50) of reiskosten vergoeding € 0,19 netto per KM.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 26 ADV dagen, groot cursus/opleidings budget (hier wordt ook veel aandacht aan besteed en ruimte voor gemaakt), functiehuis beter en afspraken beoordelingsgesprek beter 0% t/m 6%, 70% pensioen premie door werkgever betaald en ook erg goede CAO verder
Maand salaris(bruto): € 3160,00 (netto € 2160,00) (hogere schaal als huidig, doorgroei bruto t/m € 4800,00)
Extra: Eénmalige bonus € 7975,00 netto uitkering bij aanvang bij deze werkgever, direct weer een vast contract.

Wat te doen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Je hebt 2900+auto, je krijgt 3160 zonder auto maar met OV-vergoeding. Daarbovenop een eindejaarsuitkering die overeenkomt met ongeveer 100 euro bruto per maand.

Afhankelijk van de waarde die een leaseauto voor jou persoonlijk vertegenwoordigt (hoeveel rij je prive, welke auto zou je zelf kopen, etc.) denk ik dat je met het aanbod een fractie beter uit bent dan wat je reeds hebt bij je huidige werkgever. Dat verschil zou voor mij niet bepalend zijn in mijn keuze tussen overstappen of blijven.

Dan ga ik naar een paar andere overwegingen kijken:
- In je nieuwe baan heb je goede perspectieven qua toekomstige salarisgroei. Hoe dat zit bij je huidige werkgever is me niet duidelijk.
- Het is een nieuwe functie in een andere organisatie. Misschien heb je veel zin in iets nieuws, misschien zit je eigenlijk wel lekker op je plek.

Ik denk dat de keuze meer gaan neerkomen op je gevoel dan op de zakelijke kant. Heb je zin in een overstap op voel je steeds meer twijfels naarmate het moment dichterbij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
Lukin schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:51:
[...]

Wat dat betreft zijn de gemeentes vaak meer dan bereid om rond het nominale starters loon op HBO niveau te gaan zitten, +- 2100 euro (crisis buiten beschouwing). Afhankelijk van hoe het gesprek loopt en hoe goed een kandidaat jij bent is er misschien iets meer uit te halen. Tevens werken gemeente vaak met een "inloop" schaal voor het eerste jaar waarna je naar één hoger liggende schaal gaat.

Reiskostenvergoeding is naar mijn weten bij de gemeenten vaak via een standaard regel voor alle werknemers geregeld. Sommige gemeentes bieden de eerste twee jaar volledig vergoed (OV klasse 2) aan waarna een per kilometer regeling in gaat. Ik zou hier gewoon naar vragen.

Wat betreft andere dingen, vraag naar de mogelijkheden van de indeling van je werkweek zoals 36 uur contract maar 40 uur werken, dus halve dag per week vakantie opsparen of 4 x 9 werken etc. Een ander aspect waar je naar kan vragen is naar of de gemeete verzekeringsregelingen heeft (kan voordelig zijn). Vraag tevens naar welke mogelijkheden voor cursus / opleidingen er zijn en welke voorwaarden hieraan zitten.
Bedankt voor de reactie :)!

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ReFleXWolf schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:21:

Dat is behoorlijk hoog. Zeker icm een Golf GTI. Zijn al die salarissen zo hoog in Canada? Of alles ook ontzettend duur daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReFleXWolf schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:18:
Ja Canada. Ik dacht mensen schrijven NL dus ik schrijf CA. ;)
Reflexwolf,

Ik heb geprobeerd om je een PM te sturen maar dat lijkt niet zo goed te lukken. Ik heb +- hetzelfde diploma, dezelfde leeftijd en dezelfde ervaring als jij, en ik ben ontzettend geïnteresseerd in werken in Canada. Zou je me hier of via PM eventueel op het juiste pad kunnen zetten voor mijn zoektocht ?

heel erg bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): Inrelevante MBO en HBO opleiding
Werkervaring: In eigen bedrijf
Werkgever: Webdevelopement bedrijf en webhosting
Functie: Webdeveloper (PHP en MySQL)

13/14e maand of winstuitkering: Onbekend
GSM: Geen
Leaseauto: Geen
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbekend
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris(bruto): 1525

Bovenstaand aanbod heb ik ontvangen om te gaan werken als php developer. Heb PHP en MySQL zelf allemaal aangeleerd en heb hier nu circa 5 jaar ervaring mee waaronder in mijn eigen bedrijf (wat niet kan voldoen in levensbehoefte). Persoonlijk vind ik het aangeboden bedrag veelste laag. Ik heb dan wel geen relevante opleiding, maar wel de kennis en de ervaring. Wat vinden jullie hiervan? En wat zou in jullie ogen wel reëel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Inderdaad erg laag. Die functie zou toch 1800 a 2000 moeten betalen. Intermediair salariskompas toont een gemiddelde van 1890 euro bij 40 uur/week.

Ik heb ingevuld: HBO + 0 jaar ervaring. (je werkervaring moet het gemis aan een relevante studierichting compenseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Laatst online: 08:47
Opleiding(en): MBO niveau 4 Systeembeheer + bijna afgeronde HBO ICT management
Certificaten: MCITP Enterprise Administrator, Messaging Administrator, ITIL, Prince2, Vmware VCP-310,410, isa 2006, hyper-v, office communications, forefront, CCNA.
Werkervaring: 5 jaar
Functie: systeembeheer/implementatie
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering(sinds dit jaar)
Leaseauto: Renault Megane grand tour.(Full Options.)
Pensioenregeling: 50%/50%
Reistijd: 45 minuten

Maand salaris(bruto): 2400(bij 40 uur)

Vindt persoonlijk dat ik te weinig verdien.
Wil er minimaal 300 euro bij aan het einde van het jaar. 8)7 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Xsion op 05-11-2009 16:13 . Reden: mbo moest hbo zijn 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Laatst online: 14:00
Xsion schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:53:
Opleiding(en): MBO niveau 4 Systeembeheer + bijna afgeronde MBO ICT management
Certificaten: MCITP Enterprise Administrator, Messaging Administrator, ITIL, Prince2, Vmware VCP-310,410, isa 2006, hyper-v, office communicator :'( , forefront, CCNA.
Functie: systeembeheer/implementatie
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering(sinds dit jaar)
Leaseauto: Renault Megane grand tour.(Full Options.)
Pensioenregeling: 50%/50%
Reistijd: 45 minuten

Maand salaris(bruto): 2400(bij 40 uur)

Vindt persoonlijk dat ik te weinig verdien.
Wil er minimaal 300 euro bij aan het einde van het jaar.
mwah volgens mij mag je ook niet echt klagen. Gezien je leeftijd en hoogst genoten opleidingen doe je het zo slecht nog niet imo.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:54

sebasd

loopt op espresso

Ik denk ook dat je helemaal niet ontevreden hoeft te zijn.. De meeste detacheerders houden nog wel even de hand op de knip dit jaar, dus ik zou niet te veel verwachten van je 300 euro aan het einde van het jaar. Of je moet ergens anders al een beter aanbod hebben gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg dit topic al een tijdje en het leek me wel tijd om ook eens te posten.

Leeftijd: sinds een maand 30
Opleiding(en): MBO niveau 4 Systeembeheer + HBO Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 2 jaar en 9 maand
Functie: BI consultant
Vakantiedagen: 26 + 2 extra als je niet ziek bent
Leaseauto: Ja Audi A3 Sportback (benzine) twv 39000,-
Pensioenregeling: Onbekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Declaratie van eten bij klanten etc.
Bonusregeling: ja op basis van provisie (loopt op tot 500,- per maand)
Reistijd: afhankelijk van opdracht maar schommelt tussen de 1 a 2 uur.

Maand salaris(bruto): 3400,- ex provisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 21:29

page404

Website says no

en dat is ook geen slecht salaris, pvd77. Audi A3 Sportback, yummie ;)

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks, ben er ook wel blij mee. Vooral gezien mijn werkervaring mag ik niet klagen.

die audi is inderdaad yummie ;) dsg + tsi = yummie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 20:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Klinkt idd goed zeg !

Welke detacheerder? haha
Ben nl. ook bezig met BI in deeltijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BI als in Bedrijfskundige Informatica wil nog niet zeggen dat je alles weet over BI als in Business Intelligence he? :D

er worden volgens mij op dit moment geen mensen gezocht en mocht dat wel zo zijn dan moeten ze veel ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:19:
BI als in Bedrijfskundige Informatica wil nog niet zeggen dat je alles weet over BI als in Business Intelligence he? :D

er worden volgens mij op dit moment geen mensen gezocht en mocht dat wel zo zijn dan moeten ze veel ervaring hebben.
Ja ok dat is ook weer zo. Misschien maar de master BI erachteraan plakken, dan moet het wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles lukt als je maar hard werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:46
Niet echt een ICT functie, maar wel gerelateerd, dus post het maar eens.

Opleiding(en): Bachelor Bedrijfskunde (universitair niveau), ben bezig met de Master Finance&Investments, studeer binnenkort af
Certificaten: geen
Werkervaring: geen relevante
Werkgever: Europese voedingsmiddelen producent
Huidige functie: Projectmedewerker Finance (ben bezig met de implementatie van SAP, dus toch redelijk veel IT)

Vakantiedagen: 25 dagen, maar ik werk 37,5 uur per week en krijg voor 36 uur uitbetaald, naast deze 25 dagen bouw ik dus nog eens 1,5 uur vakantie op per week
Leaseauto: nee
Werkweek: 37,5 uur
Pensioenregelingb: ik betaal iets van 5% van mijn loon.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloonregeling, korting op zorgverzekering
Reistijd: iets meer dan een uur van huis tot werk, krijg 19 cent per kilometer afgelegd

Maand salaris(bruto): 2000 euro

Wil dus als ik binnenkort afgestudeerd ben weer gaan onderhandelen, dacht zelf iets aan 2500 euro bruto?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien je leeftijd en ervaring zou ik eerder denken aan 2250 bruto en misschien een optie bedingen dat je 6 maand verder bij goed functioneren naar 2500,- kan. Op je 23ste met 2000,- beginnen is zo gek nog niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Het gemiddelde startsalaris met een bachelor is 2000 euro.
Voor een master is het gemiddelde startsalaris 2500 euro.

Dit is wel het gemiddelde, dus zou betekenen dat 50% nog beneden deze bedragen zit.
Op zich is 2250 zonder relevante werkervaring op je 23e niet verkeerd. Hij groeit de komende jaren als het goed is met grote stappen en al helemaal als hij zijn master op zak heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door AndereKoekoek op 05-11-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Floris-K schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:23:
[...]

Ja ok dat is ook weer zo. Misschien maar de master BI erachteraan plakken, dan moet het wel lukken ;)
BI leer je echter niet uit een boekje maar door veel praktijk ervaring - waarbij technische ervaring lang niet zo belangrijk is als het doorgronden van bedrijfsprocessen, KPI's, BPE etc. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 13:33
Leeftijd: 30
Certificaten: SCJP, SCJD
Werkgever: Oracle / Java softwarebedrijf
Huidige functie: Medior Software Engineer

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: ja
Leaseauto*: nee
Pensioenregeling: ja
Reistijd**: half uur

Maand salaris(bruto): 2630 euro + variabele inkomsten van maximaal 12 % van het maandsalaris, afhankelijk van het aantal gedraaide facturabele uren.

Afgelopen jaar is het salaris 'bevroren' vanwege de crisis. Ook is gemorreld aan de variabele inkomsten, wat min of meer betekent dat dit variabele deel zo goed als weggestreept kan worden.

De eerste 4 a 5 jaar zou je salaris normaal gesproken flinke stappen moeten maken, maar ik heb sterk het vermoeden dat ik toch flink onder het gemiddelde zit. Komende beoordelingsronde wil ik toch proberen om om en nabij de 3000 te komen, of is dat teveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 21:29

page404

Website says no

ik zit ook aan rond de 3000 te denken, boktor. Weet natuurlijk niet hoe goed je bent ;) misschien moet je ook eens kijken of je nog afspraken kan maken over bepaalde vaardigheden of kennis opdoen, maakt de onderhandelingen dan in ieder geval volgend jaar makkelijker.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Laatst online: 13-07 01:14
Ook maar eens posten. Samenvatting: Niks te klagen.

Opleiding(en): MBO ICT niveau 4 (systeembeheer), HBO Informatica (Bachelor)
Certificaten: Veterdiploma, en eerste twee Cisco certificaten waar ik weinig waarde aan hecht aangezien het niet relevant is voor mijn functie en ik de antwoorden kopiëerde van het internet, :+
Werkervaring: 2 jaar stage (waarvan 1 als systeembeheerder, 1 als programmeur), 3 maanden bij huidige werkgever.
Werkgever: Uitgeverij(en?). Boeken, magazines, websites, the works.
Huidige functie: Webdeveloper, volgens contract, maar eigenlijk meer manusje-van-alles-dat-ietsje-lastiger-is-dan-artikeltje-schrijven, dwz applicatiebeheer (cms), databasefiguur (queries aanmaken en dergelijke), developer (zowel mbt inklikken van formulieren, XSL dingen, handlers configureren, als java en soms voor de grap PHP programmeren), en allround zeurpiet. Liefst zie ik mezelf nog meer Java programmeren, maar ja, dan zou ik minder verdienen :+.

Laptop: Ja, is mijn hoofdcomputer omdat ik op 2 locaties werk (heb monitoren en toetsenborden op beide locaties). Is ook een stevige overigens.
Vakantiegeld: Ja, stuk of wat procent (7 of 8 volgens mij, te lui om op te zoeken)
Vakantiedagen: 23 volgens mij
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering (telt pas na een jaar)
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Denk het wel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige vergoeding OV kosten, evt kilometers maar aangezien het gewoon niet praktisch is om te rijden naar het centrum van Amsterdam... En cursussen, zowel 'zelfcursussen' (heb een MSSQL boek op kosten van de baas gekregen) als 'echte' cursussen en certificeringen die er ook flink in tikken zodra ik daarmee begin.

Oh, en gratis meenemen van weekbladen die bij ons uitgegeven worden, :+.

Pensioenregeling: Denk het, wordt ingehouden op m'n loon :+.
Land: Neerland
Reistijd: 3 dagen in de week 2 uur / dag, 2 dagen anderhalf (als ik geluk heb). Dit is minder, net als het feit dat ik voor geen meter een apartement oid kan vinden dat dichter in de buurt is.

Maand salaris(bruto): 2564 en nogwat, netto 1800 nogwat, lvl up als ik na een jaar (volgend jaar Augustus) contractverlenging krijg (wordt dan gelijk een contract voor onbepaalde tijd).

Al met al, niet slecht voor een beginner op de arbeidsmarkt :+. Nu wordt er ook veel van me verwacht natuurlijk, ervaring met een specifiek (lees: duur) CMS, Java, databases (mssql), webdesign, reizen tussen twee werkplekken waar ik bij beide de Grote Developer ben (in een bedrijf met totaal ~600+ werknemers), developen voor een site met > 250.000 bezoekers / dag (T.net heeft meer, helaas, maar nog maar net), en ga zo maar door.

Goed mogelijk dat er meer developers aangetrokken worden over de jaren, waar ik dan eigenlijk automagisch de Grote Baasch over wordt. Misschien. Maar dat moeten we nog bezien. Eerst maar eens een huis vinden, :/.

[ Voor 8% gewijzigd door YopY op 06-11-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 17:25

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO Niveau 4 - Applicatie ontwikkelaar
Certificaten: Managing and Maintaining a Microsoft Windows Srver 2003 Environment, CCNA 1 - Networking Basics, CCNA 2 - Router and Routing Basics, Oracle Database Design and Programming With SQL
Werkervaring: Aantal stages, waaronder een stage bij dit bedrijf en 1 jaar werkervaring bij dit bedrijf
Werkgever: Een software ontwikkeling bedrijf
Huidige functie: Web ontwikkelaar (ASP.NET, C#, Delphi, Javascript en Oracle)

Vakantiedagen: 24
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Reistijd: 1 uur tot 1,5 uur met OV (bus), maar dat wordt over ongeveer 1 week minder, naar ongeveer 20-30 minuten met de fiets (ik ga dan op mezelf wonen, dichter bij mijn werk)

Maand salaris(bruto): €1595,-

Ik heb mijn MBO afstudeerstage bij dit bedrijf gedaan en ben toen gevraagd om daar te blijven werken, ik ben daar in augustus 2008 begonnen met werken en met een salaris van €1450 bruto, dat was begin 2009 verhoogd naar €1595,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:40:
Opleiding(en): Inrelevante MBO en HBO opleiding
Werkervaring: In eigen bedrijf
Werkgever: Webdevelopement bedrijf en webhosting
Functie: Webdeveloper (PHP en MySQL)

Maand salaris(bruto): 1525

Bovenstaand aanbod heb ik ontvangen om te gaan werken als php developer. Heb PHP en MySQL zelf allemaal aangeleerd en heb hier nu circa 5 jaar ervaring mee waaronder in mijn eigen bedrijf (wat niet kan voldoen in levensbehoefte). Persoonlijk vind ik het aangeboden bedrag veelste laag. Ik heb dan wel geen relevante opleiding, maar wel de kennis en de ervaring. Wat vinden jullie hiervan? En wat zou in jullie ogen wel reëel zijn.
Persoonlijk vind ik het niet slecht imo. Je gaat nu werken voor een andere zonder echt aantoonbare practische kennis behalve hetgeen wat je binnen je eigen bedrijf hebt gedaan. Ik zou eerder voorstellen om zo binnen te komen maar wel een evaluatie over een half jaar er tegenover te zetten om nogmaals je salaris te bespreken. Als je na een half jaartje duidelijk kan maken dat er iets in je zit zou een hoger salaris ook mogelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetorian
  • Laatst online: 12-09 17:08
Opleiding(en):MBO netwerkbeheerder n4
Certificaten: CCNA - CCNP - CCIE (Written) - ITILv3 - Prince2
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: IT Consultant (gespecialiseerd in datacom)

Laptop: Ja (moet ik wel zeggen dat die via de opdrachtgever is)
Vakantiedagen: 25 dagen
Leaseauto: Ja (leasebedrag 740 euro, incl brandstof, geen benzine) Rij nu een Astra station
Pensioenregelingb: Ja, uit mijn hoofd geen idee hoeveel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloonregeling, korting op zorgverzekering
Reistijd: Wisselend, momenteel 50km enkel
Maand salaris(bruto): 3350 euro

Ik weet dat ik niet slecht verdien, maar mensen willen altijd meer he :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Boktor schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:09:
Maand salaris(bruto): 2630 euro + variabele inkomsten van maximaal 12 % van het maandsalaris, afhankelijk van het aantal gedraaide facturabele uren.

Afgelopen jaar is het salaris 'bevroren' vanwege de crisis. Ook is gemorreld aan de variabele inkomsten, wat min of meer betekent dat dit variabele deel zo goed als weggestreept kan worden.

De eerste 4 a 5 jaar zou je salaris normaal gesproken flinke stappen moeten maken, maar ik heb sterk het vermoeden dat ik toch flink onder het gemiddelde zit. Komende beoordelingsronde wil ik toch proberen om om en nabij de 3000 te komen, of is dat teveel gevraagd?
Dat is een héél moeilijke. Mijn eigen laatste loonsverhoging dateert al van oktober 2008. In april kreeg ik niks. Want de lonen waren bevroren. In oktober kreeg ik alweer niks want de lonen zijn nog altijd bevroren. De eerst volgende evaluatie voor mij is nu oktober 2010. Omdat ik nu 2 jaar in dienst ben, krijg ik nog maar jaarlijks een evaluatie ipv 6 maandelijks. Als de lonen dan nog bevroren zijn, dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk alweer niets. Maar goed, dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

Nu jou situatie. Ik denk niet dat 3000€ te veel gevraagd is. Of je dit zal krijgen is natuurlijk maar de vraag. De kans bestaat dat je ook net als ik, weeral niets bijkrijgt.

Anderzijds, vraag ik me wel af, hoelang de werkgevers dit kunnen volhouden. Elke dag die voorbij tikt zonder dat ze de goede werknemers loonsopslag geven, is één dag meer risico dat die goede werknemer gaat jobhoppen naar de concurrent. Ook ik persoonlijk zal het niet blijven aanvaarden dat ik niks bijkrijg. Ik bedoel, na een tijdje stijgt je marktwaarde omdat je steeds meer en meer ervaring opdoet. Als de lonen dan continue bevroren blijven, dan schiet het niet op hé?

Maar goed, we zullen wel zien wat de toekomst brengt zeker?

[ Voor 3% gewijzigd door makila op 08-11-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goMY
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-06 15:14
Oude situatie (februari dit jaar begonnen)
Opleiding: WO Informatica
Certificaten: MCPD, Prince2 & diverse ESRI certificaten.
Werkervaring: 8 jaar (inclusief deeltijd baantjes naast studie)
Werkgever: Gamedeveloper in Toronto, Canada
Functie: Artificial Intelligence Architect
Laptop: Ja, wat voor een weet ik niet
Vakantiegeld: Nog onbekend
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: ~18% van het jaarsalaris bonus bij boven verwachting presteren
GSM: Ja, Blackberry
Auto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ruime opleidingsmogelijkheden (volledig vergoed),
huisvesting, reiskosten, lunch, internet, fitness (en nog wat andere sporten), gratis massage :)
Maand salaris(bruto): ~ 11.500 euro (18.000 Canadese dollars)
Bovenstaand werk heb ik slechts een paar maanden volgehouden i.v.m. reorganisatie in Toronto (crisis :'( ), maar ik werk nu weer als freelancer in Nederland :) Helaas niet altijd zeker van werk maar op het moment gelukkig wel.

Nieuwe situatie:
Opleiding: WO Informatica
Certificaten: MCPD, Prince2 & diverse ESRI certificaten.
Werkervaring: 8 jaar (inclusief deeltijd baantjes naast studie)
Werkgever: 3 in deeltijd
Functie: Freelancer Artificial Intelligence / Motion Planning
Laptop: Ja, zelf aangeschaft
Vakantiegeld: Nee
Vakantiedagen: Hoop veel, maar zal niet meer dan 10 zijn.
GSM: Zelf aangeschaft
Auto: Ook zelf aangeschaft
Werkweek: 45 uur
Maand salaris(bruto): 15.000 euro bruto, na betalen alle kosten (auto, verzekeringen e.d.) iets minder dan de helft netto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begreep dat Freelance niet gepost dient te worden hier. Enkel loondienst....

(ivm verzekeringen ziekte etc etc, dus niet echt te vergelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boy
  • Laatst online: 15-09 21:10

Boy

www.byoscoop.nl

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:01:
Begreep dat Freelance niet gepost dient te worden hier. Enkel loondienst....

(ivm verzekeringen ziekte etc etc, dus niet echt te vergelijken)
Hij vermeldt wel erbij wat hij ongeveer netto overhoudt. 7000 euro netto, daar kun je een goed spaarpotje voor opbouwen voor slechtere tijden...

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Praetorian schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:45:
Opleiding(en):MBO netwerkbeheerder n4
Certificaten: CCNA - CCNP - CCIE (Written) - ITILv3 - Prince2

...

Werkervaring: 7 jaar
Maand salaris(bruto): 3350 euro

Ik weet dat ik niet slecht verdien, maar mensen willen altijd meer he :9
Me dunkt dat je als CCIE toch wat hoger zou mogen zitten. Misschien heeft je vrij jeugdige leeftijd er wat mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Hij heeft z'n written, dat staat nog niet gelijk aan je CCIE. Pas als je het lab haalt mag je jezelf CCIE noemen en kun je een salaris ontvangen die daar gelijk aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hey!
Ik ben bezig met afstuderen en ben hopelijk in januari klaar. Nu heb ik bij een bedrijf een contract aangeboden gekregen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Opleiding(en): VWO, HBO Mediatechnologie (nu nog aan het afstuderen, maar ben in januari klaar)
Certificaten: -
Werkervaring: Alleen stage en deelname Imagine Cup 2009. Verder niet echt relevant
Werkgever: softwareontwikkelaar voor een bepaalde branche (klein bedrijf, nog erg aan het groeien. Bestaat nu uit 6 medewerkers)
Huidige functie: Helpdeskmedewerker (voornamelijk 1e lijns, en ook wat 2e lijns). Daarnaast bestaat mijn functie ook uit het uitvoeren van installatie, training en uitleg en een beetje verkoop.

GSM: Ja (mij is een Iphone beloofd ;) )
Reistijd: 10 met de auto, 30 minuten fietsen (denk ik)

Maand salaris(bruto): €1700,- (met eventueel na 3 maanden een evaluatie met salarisverhoging naar circa €1800,- als ik goed beval)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:40:
Hey hey!
Ik ben bezig met afstuderen en ben hopelijk in januari klaar. Nu heb ik bij een bedrijf een contract aangeboden gekregen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Opleiding(en): VWO, HBO Mediatechnologie (nu nog aan het afstuderen, maar ben in januari klaar)
Werkervaring: Alleen stage en deelname Imagine Cup 2009. Verder niet echt relevant
Werkgever: softwareontwikkelaar voor een bepaalde branche (klein bedrijf, nog erg aan het groeien. Bestaat nu uit 6 medewerkers)
Huidige functie: Helpdeskmedewerker (voornamelijk 1e lijns, en ook wat 2e lijns). Daarnaast bestaat mijn functie ook uit het uitvoeren van installatie, training en uitleg en een beetje verkoop.

GSM: Ja (mij is een Iphone beloofd ;) )
Reistijd: 10 met de auto, 30 minuten fietsen (denk ik)

Maand salaris(bruto): €1700,- (met eventueel na 3 maanden een evaluatie met salarisverhoging naar circa €1800,- als ik goed beval)

Alvast bedankt!
Het salaris is nogal laag en de secundaire arbeidsvoorwaarden ook vrij kaal.

Grote detacheerders betalen voor een HBO afgestudeerde (technisch/ICT/bedrijfskundig) een startsalaris tussen 2000 en 2200 euro, plus onkostenvergoeding, pensioenregeling en leaseauto.
Zonder leaseauto zou je in de range 2300 a 2600 moeten denken voor een HBO startsalaris. Dat zijn de werkgevers waar de mensen binnen de eigen organisatie werken i.p.v. voor een klant. Dan heb je meestal geen onkostenvergoeding en geen auto, maar vaak wel weer een 38-urige werkweek (industrie etc) of zelfs 36 uur (overheid, financiele sector).

Het gemis van een pensioenregeling vind ik vrij zwaar wegen. Ik ben van mening dat het in elk fatsoenlijk arbidsvoorwaardenpakket thuis hoort. Reken een euro of 100 extra brutoloon om dit te compenseren.

Al met al kom je zo;n 700 of 800 euro tekort t.o.v.hetgeen je zou kunnen krijgen bij de grotere werkgevers. Ik heb overigens het gevoel dat het aan je functie ligt. Helpdesk is in het algemeen werk waarvoor MBO3/MBO4/MBO+ wordt aangenomen en de hoogte van het aangeboden salaris is ook in overeenstemming daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel voor je reactie.

Ik moet er wel bij zeggen dat hij wel zei dat ze eventueel wel wat kunnen regelen voor pensioenregeling als ik dat zou willen. Zoals ik al zei is het een klein bedrijf wat sinds vorig jaar aan het groeien is. De meeste werknemers zijn vrij jong (twintigers), vandaar dat ze nog geen vaste pensioenregeling hebben.

Sowieso lijkt het mij persoonlijk niets om bij (via) een detacheringbureau te werken. Het lijkt mij juist erg leuk om bij een klein bedrijfje te werken. Ik hou wel van dat 'knusse en intieme' en ik heb een positieve indruk van ze gekregen. Daarnaast wil ik graag wat betekenen voor het bedrijf en wat in te brengen hebben.

Ik krijg overigens wel een onkostenvergoeding (al moet ik wel even vragen hoe het zit met reiskostenvergoeding wanneer ik op de fiets kom).

Via salarisindicatie sites kwam ik voor deze functie op een bedrag van 23.000 per jaar, wat ongeveer 1775 euro per maand zou zijn. Vandaar het aanbod om het salaris na 3 maanden te verhogen na 1800 mocht ik goed functioneren.

Ik heb een erg fijn gevoel bij het bedrijf en de functie. Het salaris (en secundaire arbeidsvoorwaarden) viel me echter ook een beetje tegen (ik had zelf gehoopt op 1900-2000).

Ik ben benieuwd wat de meningen van anderen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oripori
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:57:
....
Daarnaast wil ik graag wat betekenen voor het bedrijf en wat in te brengen hebben.
....
aha, een idealist? of gewoon naïef. Vergeet niet dat je (toekomstige) baas maar aan een ding denkt; geld verdienen over jouw rug! Een advies; zet altijd jezelf in het middelpunt en niet de werkgever, denk altijd 'what's in it for me'. Natuurlijk mag je iets inbrengen in het bedrijf, daartegenover mag het bedrijf jou belonen in de vorm van salaris etc. en in jouw geval vind ik de primaire beloning maar erg mager, vraag in ieder geval om meer salaris wat WEL marktconform is, bv tussen 2200-2500. Laat je niet uitbuiten! Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en):MBO Systeembeheer Niveau4 en nu ben ik bezig met HBO BI
Certificaten: MCSE – MCSA- ITIL - Prince2 - MCTS
Werkgever: ICT Dienstverlener
Huidige functie: IT Specialist

Vakantiedagen: 24 dagen
Leaseauto: Ja (leasebedrag 511 euro, incl brandstof,)
Pensioenregelingb: weet het niet.
Reistijd: nu per dag 3 uur aan reistijd
Maand salaris(bruto): 2250 euro BRUTO :(

Mijn vraag; Is wat ik krijg reëel, of moet ik meer vragen?
Ik heb er vraag tekens bij :? :? , ik denk dat ik meer moet krijgen, vandaar dat ik het in de groep gooi….
Overigens heb ik binnenkort een beoordelingsgesprek dus kan ik daar handelen!

Alvast bedankt voor de reacties 8)

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:42

racoon

mooowwww

@kacak50 een salaris van rond de €2500,- brutto lijkt mi jwel redelijk voor je opleiding en leeftijd.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• racoon

racoon

mooowwww

ff mijn profiel naar boven halen.

Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: ITIL foundation +70-290+70-260 +70-284
Werkervaring:7 jaar
Werkgever:Detacheerder
Huidige functie: Senior helpdeskmedwerker

13/14e maand of winstuitkering: Bonus afhakelijk van prestatie en die van het bedrijf
Reiskostenvergoeding: ga een audi a3 sportback rijden eind januari
Reistijd: nu 45 minuten maar kan ook het dubbele zijn
Maand salaris(bruto): 1933.-

volgende week doe ik 70-291 examen en heb i kals het goed is mijn mcsa, daarna door voor mcitp ea.

Wat zou ik tijdens mijn beoordelingsgesprek kunnen vragen voor salaris, de klant waar ik zit is zeer tevreden met mij en beoordeeld mij als zeer goed.

[ Voor 3% gewijzigd door racoon op 12-11-2009 07:52 ]

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

racoon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 07:52:

Reiskostenvergoeding: ga een audi a3 sportback rijden eind januari
Maand salaris(bruto): 1933.-
Ben ik gek of staat dit niet echt met elkaar in verhouding? Die A3 kost minimaal 30.000, dus een bijtelling van zo'n 7.500 per jaar..... Of ga je er prive niet mee rijden?

• racoon

racoon

mooowwww

Jeroen V schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:14:
[...]

Ben ik gek of staat dit niet echt met elkaar in verhouding? Die A3 kost minimaal 30.000, dus een bijtelling van zo'n 7.500 per jaar..... Of ga je er prive niet mee rijden?
Jawel, ik rijd er prive mee en ga er per maand €160,- voor betalen.

• xantos
  • Niet online
racoon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:15:
[...]

Jawel, ik rijd er prive mee en ga er per maand €160,- voor betalen.
Dan hoop ik voor je dat dat niet je eigen bedrage is. Bijtelling is namelijk wat anders.. ;)

• racoon

racoon

mooowwww

@xantos, die 160 euro word netto maandelijks van mijn salaris ingehouden, de auto valt namelijk in de 20%

• xantos
  • Niet online
racoon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:23:
@xantos, die 160 euro word netto maandelijks van mijn salaris ingehouden, de auto valt namelijk in de 20%
Lijkt me sterk. Wat is de catalogus waarde van de auto?

• racoon

racoon

mooowwww

@Xantos 32000 en een beetje, volgens de berekening van leaseplan komt het daarop uit, kan zijn dat het zonder eigen bijdrage is.

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
racoon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 09:51:
@Xantos 32000 en een beetje, volgens de berekening van leaseplan komt het daarop uit, kan zijn dat het zonder eigen bijdrage is.
(32.000 * 0,20 * 0,42)/12 = 224 euro per maand.

Ik zou die berekening nog maar eens nakijken.

Het zou overigens wel kunnen dat je 150 euro eigen bijdrage moet betalen aan je werkgever. In dat geval bedraagt je bijtelling inderdaad ongeveer 160 euro, maar zijn je totale kosten 310 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door Sabelhout op 12-11-2009 10:06 ]

.....

• racoon

racoon

mooowwww

volgens internet kom ik met eigenbijdrage op €205.10

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
racoon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:06:
Bron?

.....

• racoon

racoon

mooowwww

Verwijderd

Ik zou het nog maar even heel goed narekenen, want het is een relatief dure auto voor een relatief laag salaris, verkijk je dus niet op de kosten van zo'n ding. Audi A3 is uiteraard een fijne bak, maar het moet het wel waard zijn. Ik heb persoonlijk liever een mooi interieur thuis en een volle koel- en voorraadkast dan een te dure auto.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

racoon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 10:06:
205 klinkt toch echt meer als je eigen bijdrage, ik het het donkerbruine vermoeden dat je een foutje (understatement) hebt gemaakt, en dat die auto je heel erg veel meer gaat kosten. Als je hem nog niet besteld hebt zou ik het nog een goed bij je wagenparkbeheer en/of salarisadministratie navragen, want wat jij zegt kan haast niet.

Back on-topic.... :-)

Voor 29 is 1933 bruto niet echt een vetpot tenzij je er een heeeel erg dure auto bij krijgt :-)

Maar ik zou eens toch eens gaan kijken of je kunt doorgroeien naar een andere functie, ik neem aan dat je niet eeuwig op eeb helpdesk wilt blijven....

• racoon

racoon

mooowwww

@ jeroen, ik heb net mijn contactpersoon gebeld van de leasemaatschappij en wat ik anageef klopt, ik heb er voor getekend en word het bedrag hoger of lager dan blijf ik dat betalen.

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

racoon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:07:
@ jeroen, ik heb net mijn contactpersoon gebeld van de leasemaatschappij en wat ik anageef klopt, ik heb er voor getekend en word het bedrag hoger of lager dan blijf ik dat betalen.
Het enige waar een leasemaatschappij iets over kan zeggen is het bedrag wat jouw werkgever zal moeten betalen voor de auto, en inderdaad, mocht de auto om wat voor reden dan ook duurder worden tijdens de bestelperiode, dan is dat voor rekening van de leasemaatschappij en zal jouw eigen bijdrage (ik ga er even vanuit dat je die hebt) niet hoger worden.

Over jouw bijtelling en de netto kosten heeft een leasemaatschappij niets te zeggen, dat bepaalt de overheid.

Als je wilt weten wat die auto je exact gaat kosten, post dan hier (of per PM) je totale salaris, het leasebudget wat je van je werkgever hebt gekregen, het leasebedrag van de auto, en de cataloguswaarde van de auto. Het is dan niet zo moeilijk om uit te rekenen wat het netto bedrag zal zijn.

Voordat je me verkeerd begrijpt, het is geen afgunst en ik probeer je niet onnodig bang te maken, maar zoals ik al eerder heb aangegeven is de kans best groot dat je een vergissing maakt.

Edit: misschien is het handig als een mod dit stukje afsplitst en in het topic over leasevergoedingen plaatst. En mijn excuses als ik dat op een andere manier zou moeten aangeven of als ik teveel off-topix ben geraakt :+

[ Voor 8% gewijzigd door Jeroen V op 12-11-2009 13:28 ]

• racoon

racoon

mooowwww

@ Jeroen V zie je dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racoon schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:23:
Hey Racoon,

Wat mij betreft laatste wat we hier over zeggen maar wat jij beweert kan gewoon niet. Ik heb zelf een A3 Sportback 1.4 TFSI - s-tronic met een fiscale waarde van dik 36000,- en daar lap ik zelf nog wat bij in de vorm van een eigen bijdrage. Netto kost deze auto mij 350,- inclusief de eigen bijdrage (die je weer mag aftrekken van je bruto bijtelling). Veel geld maar ik heb er bewust voor gekozen (ben autogek en gebruik de auto privé)

Als ik jouw auto pak dan zou die op basis van 20% bijtelling en fiscale waarde van 32000,- minimaal (!) 224,- netto per maand moeten betalen. Gezien je functie etc. lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat je ook moet bijbetalen omdat je boven je leasebedrag zit en dat kan die 160,- netto zijn. Dit mag weer afgetrokken worden van je bijtelling en dan kom ik op een netto bedrag van 316,- per maand en dat zal ingehouden worden op je salaris.

Stel dat je 160,- aan bijtelling hebt dan kost die A3 minder dan 25000,- maar dat bestaat niet ;)

Dus nog eens goed navragen want je haalt dingen doorelkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oripori schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:30:
[...]

aha, een idealist? of gewoon naïef. Vergeet niet dat je (toekomstige) baas maar aan een ding denkt; geld verdienen over jouw rug! Een advies; zet altijd jezelf in het middelpunt en niet de werkgever, denk altijd 'what's in it for me'.
Inderdaad. Als het wat minder gaat zal die baas geen seconde twijfelen je er op de goedkoopst mogelijke manier uit te schoppen. Wees daar maar zeker van. Dus zoals oripori zegt, doe je werk zo goed mogelijk, ga de extra mile als het nodig is, maar always look out for number one en dat is jezelf en je gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merkens11
  • Laatst online: 13:47
Opleiding(en): MBO ICT, HBO Informatica
Certificaten: CCNA, ITIL Foundation
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Chemische industrie
Huidige functie: Systeembeheerder

Reiskostenvergoeding: Kilometervergoeding
Land: België
Reistijd: 30 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): € 2200,- bruto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Ik zal hier ook maar weer eens een update geven over mijn salaris, dit omdat ik me salarieel ondergewaardeed voel bij mijn huidige werkgever. Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.

Leeftijd: 22
Opleiding(en):MBO Niv.4 ICT beheer
Certificaten: MCSA,MCTS, HP ASE (en AIS) Storageworks 2008, HP ASE(en AIS) Bladesystems 2007, Lefthand SAN I/Q.
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Grote ICT distri
Huidige functie: Engineer,

Laptop: ja, HP6730b
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25 en 5 ATV dagen die sinds dit jaar op verplichte dagen worden vastgezet.
13/14e maand of winstuitkering:Nee
GSM:Nokia e51, prive fair use
Leaseauto:Geen lease auto, bedrijf schaft zelf autos aan. Rij een Golf GT sport uit 2008(bijtelling doet maandelijks pijn)
Werkweek:40
Pensioenregeling:Collectief
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Helft internet abbo declarabel tot max 25 euro per maand. Prive aankopen tegen inkoopsprijs.
Reistijd: 0:30 tot 2,5 uur

Maand salaris(bruto):2070 euro en 65 euro onkosten vergoeding

Zoals ik al zij ben ik ontevreden over het maand salaris. Zeker gezien mijn certificaten en toch alweer 2 jaar actuele werkervaring in de storage branche moet na mijn idee toch wel 2200-2350 kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Magicw00b schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:50:
Ik zal hier ook maar weer eens een update geven over mijn salaris, dit omdat ik me salarieel ondergewaardeed voel bij mijn huidige werkgever. Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.
Ik denk dat je niet zo heel veel te klagen hebt.....

En je noemt het geen leaseauto, maar of nou je werkgever of een leasemaatschappij eigenaar van de auto is maakt natuurlijk geen bal uit. Je hebt een auto van de zaak, en daar gaat het wel om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Daar hoor je het mij toch ook niet over klagen? Of ben ik nu wereldvreemd :?
Ging mij meer om het punt dat er links en rechts over lease budgetten gepraat word wat bij mij totaal niet aan de orde is.

Waarom baseer jij trouwens dat boven genoemde salariëring " niets te klagen" is? Op die manier kan iedereen beginnen te roepen. Beargumenteer op zijn minst waarom jij dat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHyp3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-09-2021

ThaHyp3

MBP!

Opleiding(en):MAVO
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: ICT Detacheerder

Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:bonus berekend naar rato van gewerkte uren per jaar ( dit kan op basis van 1850 uur per jaar ong 4 maandsalarissen zijn , maar het kan ook gewoon 0 euro zijn zoals de afgelopen 2 jaren aangezien ik een aantal maanden op de bank gezeten heb )
GSM:Iphone + 50 prive bellen
Leaseauto: 1000 waarvan 750 betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pension 50%, 45 netto onkostenvergoeding, internet declaratie volledig studie vergoeding, fitness vergoeding
Reistijd: variabel ( praktijk 1,5 - 3 uur per dag )

Maand salaris(bruto):3800

per 1 dec

Opleiding(en):MAVO
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: MKB
Huidige functie: Teamleider

Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:winstuitkering ( geen idee hoeveel dat zal zijn .. ik schat zon 1 - 3 maandsalarissen )
GSM:Iphone + xx prive bellen
Leaseauto: 1000 waarvan 750 betaald door werkgever ( overname auto )

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pension 50% , spaarloonregeling en voor de rest moet ik het nog bekijken
Reistijd: 10 min

Maand salaris(bruto):3900

[ Voor 37% gewijzigd door ThaHyp3 op 16-11-2009 00:27 ]

Hypocracy lies in the very nature of those judging upon them, reflecting the selfimage they deny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Magicw00b schreef op zondag 15 november 2009 @ 04:57:
Daar hoor je het mij toch ook niet over klagen? Of ben ik nu wereldvreemd :?
Ging mij meer om het punt dat er links en rechts over lease budgetten gepraat word wat bij mij totaal niet aan de orde is.

Waarom baseer jij trouwens dat boven genoemde salariëring " niets te klagen" is? Op die manier kan iedereen beginnen te roepen. Beargumenteer op zijn minst waarom jij dat vindt.
Maar je geeft wel aan dat die auto 'pijn' doet. Kan je niet eens kijken of je werkgever niet een auto kan regelen wat minder inhakt qua bijtelling? Dat zal direct positieve gevolgen hebben ten aanzien van je netto inkomen.

Ik denk dat je gezien je leeftijd niet slecht verdient. En ook zijn je secundaire voorwaarden niet karig te noemen. En als ik het zo zie heeft je huidige werkgever ook die certificaten bekostigd, of niet soms? Dat is ook erg waardevol...

Al met al denk ik dat het wel mogelijk is elders meer te verdienen, maar het zal om het even zijn. Gezien je leeftijd zullen nog altijd veel bedrijven jou als een broekie zien en 2 jaar werkervaring is niet voldoende voor een grote sprong opwaarts denk ik. Als je huidige werkgever doorgaat met het bieden van leuk werk en opleiding zou ik nog wel even hangen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Onlangs begonnen bij nieuwe werkgever:

Opleiding(en): MBO ICT
Certificaten: MCSE, ITIL Foundation, Prince2 Foundation, CCA XenApp 5.0 for 2003, CCA XenServer 5.0, nog wat CCA's,bezig met MCITP: enterprise
Werkgever: MKB
Huidige functie: IT Engineer / Projectmanager

Vakantiegeld: 8.5
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Geen idee, geloof het niet
Reiskostenvergoeding: Lease (Auto kost 733 excl brandstof, dat betaald de baas)
Reistijd: 45 minuten met de auto

Maand salaris (bruto): € 3100,- bruto

Best aardig dacht ik zo, krijg lekker veel projecten voor m'n kiezen, erg goed voor de ervaring natuurlijk. Kan hier wel zeker 2 jaar toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:13
Huidig:

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO niv3. medewerker beheeer
Certificaten: CCNA1, ECDL
Werkervaring: 3 jaar S/D
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Skilled S/D. 80% zelfoplossing

Vakantiegeld: ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 100% vergoed.
Pensioenregeling:
Pensioenregeling:
Reistijd: 20 min

Maand salaris(bruto): 1600

Vanaf januari 2010

Opleiding(en): Niv.3 medewerker beheer
Werkervaring: 4 jaar S/D
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Skilled S/D 80% zelfoplossing

13/14e maand of winstuitkering: ja, 8.6%
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 50% vergoeding
Werkweek: 36
Pensioenregeling:

Maand salaris(bruto): 2270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
ebia schreef op maandag 16 november 2009 @ 02:56:
[...]

Maar je geeft wel aan dat die auto 'pijn' doet. Kan je niet eens kijken of je werkgever niet een auto kan regelen wat minder inhakt qua bijtelling? Dat zal direct positieve gevolgen hebben ten aanzien van je netto inkomen.

Ik denk dat je gezien je leeftijd niet slecht verdient. En ook zijn je secundaire voorwaarden niet karig te noemen. En als ik het zo zie heeft je huidige werkgever ook die certificaten bekostigd, of niet soms? Dat is ook erg waardevol...

Al met al denk ik dat het wel mogelijk is elders meer te verdienen, maar het zal om het even zijn. Gezien je leeftijd zullen nog altijd veel bedrijven jou als een broekie zien en 2 jaar werkervaring is niet voldoende voor een grote sprong opwaarts denk ik. Als je huidige werkgever doorgaat met het bieden van leuk werk en opleiding zou ik nog wel even hangen als ik jou was.
Probeer het eens met dit in verhouding te zetten:
Killion schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:52:

Vanaf januari 2010

Opleiding(en): Niv.3 medewerker beheer
Werkervaring: 4 jaar S/D
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Skilled S/D 80% zelfoplossing

13/14e maand of winstuitkering: ja, 8.6%
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: 50% vergoeding
Werkweek: 36
Pensioenregeling:

Maand salaris(bruto): 2270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-09 18:13
Magicw00b schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:12:
[...]

[...]
Ik heb daar voor moeten lullen als brugman, en ik heb mezelf bij de 'nieuwe werkgever' al bewezen als een goede addition voor de huidige werkomgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Magicw00b schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:12:
[...]
Probeer het eens in verhouding te zetten met: Salaris is niet geheel gekoppeld aan leeftijd, opleidingen en ervaring. Salaris is voor een groot deel gekoppeld aan prestaties (zeker in IT) ;)

De een heeft weinig tot geen opleiding, maar leert snel, presteert goed en verdient bakken met geld. De ander heeft misschien 100 certificaten, een universitaire opleiding, maar snapt het na 10 jaar nog niet en presteert niet veel beter en komt dus qua salaris dus ook geen steek verder.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Idem bij gebruik van [offtopic] tags.