Toon posts:

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:
  • 334.251 views

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 14:40
adesign schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:03:
[...]
Bedrijf A krijg ik zowizo een sharepoint training waar ik veel interesse in heb. Verder staat er in het contract van A dat er een opleidingsbudget is. Bedrijf B hebben telefonisch wel aangegeven dat ze bereid zijn mij te laten ontwikkelen. En aan hun hoge aanbieding te zien doen ze niet moeilijk over opleidingsbudgeten.
[...]
Bedrijf A: Biedt minder, maar legt wel afspraken omtrendt opleidingen vast en heeft hiervoor een budget beschikbaar. Misschien is hierdoor het bod lager.

Bedrijf B: Onthoud dat je met telefonische afspraken niets kunt. Misschien is de aanbieding van B hoger omdat er geen budgetten zijn voor opleidingen. Laat dit anders goed vastleggen!!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-01 11:49
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:14:
[...]

Hij gaat tenminste nog vooruit, ik zie vanaf 2001 alleen maar een dalende lijn (en helaas ligt dat niet alleen aan mij). Straks weer een gesprek voor detavast, maar eens kijken wat die bieden als ze me willen overnemen. Zal wel weer de standaard 2100 euro zijn (opzich niet verkeerd, maar in 2001 zat ik op 2157).
Eeuhm.....als je in de laatste 9 jaar alleen maar omlaag bent gegaan, doe je denk ik toch iets heel goed fout. En 2100 is (afhankelijk van wat je doet) niet al te veel...eigenlijk veelal een beginner-salaris, niet een 9-jaar-ervaring salaris.

Ooit gedacht aan een baanwisseling? Mijn vorige werkgever (stichting) was ook relatief karig qua salaris, mijn huidige een stuk beter.

[Voor 9% gewijzigd door sariel op 09-04-2010 11:20]

Copy.com

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:29

tha_crazy

Mafketel

Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO ICT medewerker beher, MBO ICT applicatie ontwikkelaar
Certificaten: CISCO CCNA1 & 2, ECDL
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Internationaal
Huidige functie: ICT First liner

Laptop: Yes
Vakantiegeld: Even geen idee van
Vakantiedagen: 15 geloof ik
13/14e maand of winstuitkering: onbekend
GSM: Yep
Leaseauto*: Geen
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ?
Land: Nederland
Reistijd**: 15 minuten

Maand salaris(bruto): 1800

naar goed geheugen ingevuld :P

[Voor 3% gewijzigd door tha_crazy op 09-04-2010 11:24]

Anoniem: 24394

tha_crazy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:23:

Salaris aardig, vakantie dagen SLECHT of werk je minder per week?

Tip: Zoek eens voor jezelf uit wat je vakantie geld en je secundaire arbeidsvoorwaarden zijn. Zeker bij baanwissel enz is dit handig om te weten.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

sariel schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:19:
[...]

Eeuhm.....als je in de laatste 9 jaar alleen maar omlaag bent gegaan, doe je denk ik toch iets heel goed fout. En 2100 is (afhankelijk van wat je doet) niet al te veel...eigenlijk veelal een beginner-salaris, niet een 9-jaar-ervaring salaris.

Ooit gedacht aan een baanwisseling? Mijn vorige werkgever (stichting) was ook relatief karig qua salaris, mijn huidige een stuk beter.
De baanwisselingen (gedwongen) zijn juist de reden van de neergang. Was eind vorig jaar niet het beste tijd qua overstappen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 15:44
Ivm met A of B, vergeet ook niet dat als ze nog weinig software engineers hebben en je begint bij hen je na een aantal jaar meer ervaring zal hebben in dat bedrijf en ook rapper gepromoveerd word naar senior of project leider . Terwijl als je in een bedrijf terechtkomt met veel mensen van jou niveau dit veel moeilijker wordt.

• Anoniem: 348059
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
tha_crazy schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:23:

Je vakantiedagen zijn wel erg weinig.
Wettelijk is je baas verplicht bij een 40-urige werkweek 20 vakantiedagen te geven namelijk.
Dus als je die 40u werkt zoals je schrijft moet je dat toch nog maar even bekijken en/of navragen. Is toch een week extra vrij ;)

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:35
Anoniem: 348059 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:36:
[...]

Je vakantiedagen zijn wel erg weinig.
Wettelijk is je baas verplicht bij een 40-urige werkweek 20 vakantiedagen te geven namelijk.
Dus als je die 40u werkt zoals je schrijft moet je dat toch nog maar even bekijken en/of navragen. Is toch een week extra vrij ;)
Sterker nog, je bent wettelijk verplicht om bij een fulltimebaan 20 dagen op te nemen! Dus die 15 dagen kunnen niet kloppen...

Life is what happens while you're busy making other plans

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 21:24

Speedpete

was barman

Wordt wel weer eens tijd voor een update.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): Hogere informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 7 jaar op huidige werkgebied
Werkgever: semi-overheid
Huidige functie: Hoofd Datamanagement Afdeling
Laptop: Enkel indien nodig t.b.v. werkzaamheden
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 44 incl. ATV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Enkel indien nodig t.b.v. werkzaamheden
Leaseauto: Nee, km-vergoeding van 20ct/km bij max. 150km per dag of 100% indien OV.
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ATV-dagen inruilen voor bruto loon, vergoeding internetverbinding thuis, flinke korting op software (tot 80%) en hardware (ca. 10%), verhuiskostenvergoeding, werktijden zeer flexibel, collectieve verzekeringen en ongelimiteerd opleidingsbudget.
Land: NL
Reistijd: 40min auto of 2 uur OV
Maand salaris(bruto): 3500,-

Maar het belangrijkste: het is een wereldbaan met leuke collega's. Blijf nog wel ff zitten.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 15:44
Speedpete schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:16:
Wordt wel weer eens tijd voor een update.

Opleiding(en): Hogere informatica
Werkervaring: 7 jaar op huidige werkgebied
Werkgever: semi-overheid
Huidige functie: Hoofd Datamanagement Afdeling
Laptop: Enkel indien nodig t.b.v. werkzaamheden
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 44 incl. ATV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Enkel indien nodig t.b.v. werkzaamheden
Leaseauto: Nee, km-vergoeding van 20ct/km bij max. 150km per dag of 100% indien OV.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ATV-dagen inruilen voor bruto loon, vergoeding internetverbinding thuis, flinke korting op software (tot 80%) en hardware (ca. 10%), verhuiskostenvergoeding, werktijden zeer flexibel, collectieve verzekeringen en ongelimiteerd opleidingsbudget.
Reistijd: 40min auto of 2 uur OV
Maand salaris(bruto): 3500,-

Maar het belangrijkste: het is een wereldbaan met leuke collega's. Blijf nog wel ff zitten.
Zeer mooi, vooral als je je goed voelt :) Veel verlof ook!

• Speedpete

Speedpete

was barman

SlasZ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:19:
Heeft als nadeel dat ik het niet op krijg. Werk is leuk en daardoor neem je toch minder snel vrij. Laat een deel uitbetalen maar heb dan nog dik zeven weken aan verlof over. Huidige regeling maakt het mogelijk dagen ongelimiteerd mee te nemen als je minimaal vier weken verlof op hebt genomen in een jaar.

Secundair is volgens mij amper beter te krijgen... owja.. vanaf je 40e krijg je ouwelullen-dagen... maar daar ben ik voorlopig nog niet aan toe ;)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• pingkiller
  • Nu online
SlasZ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 22:19:
[...]

Semi-overheid heeft vaak een 36 urige werkweek. Als je dan 40 werkt spaar je veel vrije dagen op. Die vrije dagen zijn dan wel een sigaar uit eigen doos.

[Voor 23% gewijzigd door pingkiller op 09-04-2010 23:07]

https://www.vrij-links.nl/

• Speedpete

Speedpete

was barman

pingkiller schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:06:
[...]

Semi-overheid heeft vaak een 36 urige werkweek. Als je dan 40 werkt spaar je veel vrije dagen op. Die vrije dagen zijn dan wel een sigaar uit eigen doos.
38 uur om precies te zijn in mijn geval, levert 12 extra ATV-dagen op naast de standaard 32 dagen verlof. Wie wil mag ook 38 of 36 uur werken met gelijk loon; maar levert dan dagen in (logisch; basis is bepaald op 38 dagen). Heb geen collega's die dat doen, iedereen kiest voor maximale opbouw, geeft je wat meer flexibiliteit bij het indelen van je vakantie / vrije dagen.

Voordeel van deze constructie is dat je een deel van je ATV-dagen kan laten uitbetalen als bruto-loon waardoor je die extra uren dus gewoon betaald krijgt zonder dat de belasting ingrijpt zoals ze dat bij uitbetalen van vrije dagen doet :) Je kan ze ook inruilen voor een fiets, extra levensloop, pensioen etc. Andersom kan ook: een eindejaars- of vakantieuitkering inzetten om extra vrije dagen te krijgen.

[Voor 35% gewijzigd door Speedpete op 10-04-2010 00:17. Reden: Even regeling nagezocht.]

• Eggenburg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09-2018
Ik heb het volgende aanbod op tafel liggen. Graag hoor ik of jullie het redelijk vinden, ik denk zelf van wel.

Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Information Technology
Werkervaring: op een 1/2 jaar fulltime bij computerwebshop na, niks relevant
Werkgever: middelgrote it infrastructuur solutions bedrijf
Huidige functie: field engineer

Laptop: ja
Vakantiegeld: ja, 8,33% over bruto jaarsalaris
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja
Leaseauto*:Ja, 12.000km privé max
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: interne opleidingen betaald, extern indien goedgekeurd
Reistijd**: 30 minuten, verder afhankelijk van klant

Maand salaris(bruto): 2000
- Mijn salaris gaat er 200 bruto vooruit zodra ik mijn CCNA en CCNP heb (zal niet erg lang duren, gezien ik de kennis al in huis heb)
- Verder kan ik besluiten de lease auto niet te nemen, dan krijg ik er 600 bruto bij bovenop. Daar moet ik dus wel dan een auto van betalen, verder dan nog 300,- max per maand aan zakelijke kilometers vergoeding,

Hoor graag wat jullie ervan denken!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:23

ralpje

Deugpopje

Als je die leaseauto normaal privé zou gebruiken, betaal je daar ook de bijtelling over. Neem die ook nog even mee in je rekensom of je hem wel of niet wilt ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• FeriUz
  • Laatst online: 20-07-2020
Nou jongens daar komt ie dan, mijn eerste post op tweakers.net!

Het volgende is mij aangeboden:

Opleiding(en): Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar (beperkt relevant)
Laptop: Ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26 (+ optie 5 dagen extra kopen p/jaar).
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering tot max. 6 procent
GSM: Ja, Zakelijk.
Leaseauto: Ja, zakelijk (dus geen eigen bijdrage bijtelling).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding internetverbinding, onkostenvergoeding, Opleidingsmogelijkheden.
Land: NL (randstad)
Maand salaris(bruto): 2538,84 euro

Ik vroeg me af of het verstandig is te onderhandelen voor 100 euro meer. Het bovenvermelde bruto bedrag wordt met internet vergoeding + onkosten + ZKV -> 2648.84 euro. Hoe denken jullie hierover en moet ik hier tevreden mee zijn? Is het salaris marktconform 2010? Maak ik er een goed begin mee?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FeriUz schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:34:
Leaseauto: Ja, zakelijk (dus geen eigen bijdrage).
die moet je even uitleggen ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 23:20

Rival24

I'll Be Back

Ik neem aan dat er bijtelling bedoeld wordt.

• FeriUz
Rival24 schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:02:
Ik neem aan dat er bijtelling bedoeld wordt.
Klopt.

[Voor 12% gewijzigd door FeriUz op 11-04-2010 13:06]

• FeriUz
ZeRoC00L schreef op zondag 11 april 2010 @ 11:56:
[...]

die moet je even uitleggen ?
Ik neem de auto slechts voor zakelijk gebruik. Ik betaal dus geen bijtelling.
Excuus voor de verwarring. Het staat er nu wel correct bij.

[Voor 5% gewijzigd door FeriUz op 11-04-2010 13:09]

Anoniem: 354652

Ik kreeg pas het volgende aangeboden:

Leeftijd:30
Opleiding(en):MBO niv. 3
Certificaten: MCSA, MCITP
Werkervaring: bijna 6 jaar
Werkgever: Softwareontwikkelaar
Functie: IT support

Laptop:ja
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: -
GSM:ja
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: geen
Werkweek:40
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: 45 minuten

Maand salaris(bruto): Euro 3700

Netto zou dit uitkomen op +/- Euro 2000. Dit omdat ik eigenlijk via een soort freelance contract in dienst zou komen (bedrijf zelf neem niemand vast in dienst maar huurt een ander bedrijf in). Ik vind het maar erg mager aangezien er geen secundaire arbeidsvoorwaarden zijn en ik ook netto niet echt veel, in vergelijking met het brutto salaris, overhoud. Op het eerste instantie lijkt het er ook nog op dat ze niet open staan voor onderhandelingen.

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-04 21:18
Leeftijd:26
Opleiding(en):VWO, 3 studies zonder een enkele diploma, wel bezig met een avondstudie IT aan de Open Universiteit, waarvan ik dit jaar verwacht mijn propedeuse te halen.
Certificaten: ASL, Databases en SQL Foundation, en 7 cursussen afgerond van mijn propedeuse(onder andere Databases en Java)
Werkervaring: 1,5 jaar, waarvan 7 maanden op de bank bij een detacheerder en 3 maanden MQ beheerder bij een grote bank. De rest is wel nuttige ervaring geweest voor een ontwikkelaar.
Functie: Java Web Ontwikkelaar

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, 1-3 maanden
Pensioenregeling: ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nette onkosten vergoeding 50 euro
Reistijd: 1,5 uur enkele reis

Maand salaris(bruto): Euro 2200

Meningen? Ik vind het vrij redelijk, volgens mij is dit het gemiddelde wat je krijgt als 1-ste jaars na een HBO opleiding en gezien mijn turbulente studieverleden is dit dan wel te verwachten.

Trouwens, als er nog tweakers zijn die ook bij de Open Universiteit in hun 1ste jaar zitten, DM mij dan even, altijd handig om slimme mensen te kennen als je een groepsopdracht moet doen. :+

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Anoniem: 354652 schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:02:

Leeftijd:30
Opleiding(en):MBO niv. 3
Certificaten: MCSA, MCITP
Werkervaring: bijna 6 jaar
Functie: IT support

Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: -
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: 45 minuten

Netto zou dit uitkomen op +/- Euro 2000. Dit omdat ik eigenlijk via een soort freelance contract in dienst zou komen (bedrijf zelf neem niemand vast in dienst maar huurt een ander bedrijf in). Ik vind het maar erg mager aangezien er geen secundaire arbeidsvoorwaarden zijn en ik ook netto niet echt veel, in vergelijking met het brutto salaris, overhoud. Op het eerste instantie lijkt het er ook nog op dat ze niet open staan voor onderhandelingen.
Te veel voor MBO en beperkte certificaten op IT support, naar mijn mening.
Maar je moet secundair er meer uit kunnen halen, anders kun je beter freelancen.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:15
Anoniem: 354652 schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:02:

Euh wat had je verwacht dan, 4000 euro voor een MBO'er? :?
Het is een erg sterk aanbod, ondanks het ontbreken van secundaire voorwaarden.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-04 19:15
phobosdeimos schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:53:
[...]

Euh wat had je verwacht dan, 4000 euro voor een MBO'er? :?
Het is een erg sterk aanbod, ondanks het ontbreken van secundaire voorwaarden.
Hij heeft op zich wel gelijk dat het karig is dat er van die 3700 euro bruto +/- 2000 netto overblijft. Vraag me dan ook af waar dat door komt (zeker als er bijvoorbeeld geen sprake is van bijtelling ivm een lease auto).

[Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 11-04-2010 19:13]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Anoniem: 354652

.Gertjan. schreef op zondag 11 april 2010 @ 19:13:
[...]

Hij heeft op zich wel gelijk dat het karig is dat er van die 3700 euro bruto +/- 2000 netto overblijft. Vraag me dan ook af waar dat door komt (zeker als er bijvoorbeeld geen sprake is van bijtelling ivm een lease auto).
Daar zit ik dus inderdaad mee. Aangezien er geen andere arbeidsvoorwaarden erbij zitten hou ik niet zoveel over als je reiskosten, pensioenvoorziening, vakantiegeld etc. gaat aftrekken.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Idem bij gebruik van [offtopic] tags.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee