Toon posts:

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9) Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:
  • 334.249 views

Anoniem: 123813

het klinkt........technisch.
pinodambini schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:56:
[...]

Het werk wat ik uitvoer is zeer divers, hieronder een kleine opsomming:
- Beheer VSphere omgeving
- Image beheer clients
- Packs bouwen voor SCCM
- Een deel 3e lijns desktop support

Dit zijn de meest voorkomende werkzaamheden. Maar ik moet ook meerdere keren per jaar met collega's naar andere vestigingen in Europa. Dit jaar bijvoorbeeld voor upgrades van het netwerk (nieuwe switches met POE plaatsen en configureren).

Het werk is dus zeer divers waar ook de nodige niet betaalde overuren in zitten.
Maar ik heb het erg naar mijn zin, dus het niet uitbetalen van de overuren zit mij ook niet dwars. :)

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 14:40
Hoe zijn de meningen verdeeld over de waarde van certificeringen? Is iemand tijdens een sollicitatie/functioneringsgesprek die gecertificeerd is meer waard dan een gelijkwaardige collega of sollicitant zonder de juiste certificaten?

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:29

Salandur

Software Engineer

Salandur schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:11:
Maar weer eens posten:

Leeftijd: 29 (eind augustus 30)30
Opleiding(en): HBO Hogere Informatica
Certificaten: Basis SUN J2EE
Werkervaring: 45
Werkgever: zakelijke dienstverlening financiele dienstverlening
Huidige functie: Systeemontwikkelaar

Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 + 2 verplicht28 + 5 ATV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: reiskosten, momenteel € 5,- / mnd max € 144/mnd
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja, werkgever betaald 95%94%
[b]Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: nederland
Reistijd: ong. 5 minuten met de fiets

Maand salaris(bruto): 2452 € 3100

Niet echt heel veel, maar volgende maand zijn er weer salaris rondes, dus hopelijk komt er dan wat bij. Ander ga ik denk ik toch maar om me heen kijken...
Inmiddels een bod gehad voor een andere baan. Hiermee ga ik natuurlijk akkoord.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel | GT Sport stats

• Ray187
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:41
BP_LOZ schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:37:
Hoe zijn de meningen verdeeld over de waarde van certificeringen? Is iemand tijdens een sollicitatie/functioneringsgesprek die gecertificeerd is meer waard dan een gelijkwaardige collega of sollicitant zonder de juiste certificaten?
Ik ben van mening dat certificeringen alleen echt waarde hebben als je geen werk ervaring hebt. Aan goeie werk ervaring heb je meer in de praktijk dan een boek lezen of tig x de test king door nemen en dan slagen.

Ik heb weinig certificeringen wat office gedaan in het begin, network essentials A+ MCSA 2003.
Dat is weinig vergeleken met wat andere hier in dit topic hebbe naan certificeringen, maar ik heb 10 jaar werk ervaring.
Maar me loonstrook staat wel op €4340 wat toch niet slecht is.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 09:22
Ray187 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:42:
[...]

Ik ben van mening dat certificeringen alleen echt waarde hebben als je geen werk ervaring hebt. Aan goeie werk ervaring heb je meer in de praktijk dan een boek lezen of tig x de test king door nemen en dan slagen.

Ik heb weinig certificeringen wat office gedaan in het begin, network essentials A+ MCSA 2003.
Dat is weinig vergeleken met wat andere hier in dit topic hebbe naan certificeringen, maar ik heb 10 jaar werk ervaring.
Maar me loonstrook staat wel op €4340 wat toch niet slecht is.
Post je details eens svp.

Daarnaast, cert. zegt iets over inzet, niet zozeer over kwailiteit.
Certificaten zijn vaak maar papieren, echter de huidige markt vraagt er hard om.
Het is dus een kwestie van best of both worlds.
Cert zijn nodig, maar je moet het wel kunnen onderbouwen met ervaring.

Anoniem: 151099

wvkreg schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:19:
[...]

Certificaten zijn vaak maar papieren, echter de huidige markt vraagt er hard om.
idd, en iemand met certificaten heeft wel degelijk een voorkeur.

Voor partnerships ed hebben bedrijven vaak gecertificeerde mensen nodig, ook voor de inzet bij klanten is het vaak erg zwart/wit voor de klant, en is een certificaat echt nodig.

het verhoogt dus zeker je marktwaarde, ten aller tijde.

• BP_LOZ
Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:28:
[...]

idd, en iemand met certificaten heeft wel degelijk een voorkeur.

Voor partnerships ed hebben bedrijven vaak gecertificeerde mensen nodig, ook voor de inzet bij klanten is het vaak erg zwart/wit voor de klant, en is een certificaat echt nodig.

het verhoogt dus zeker je marktwaarde, ten aller tijde.
Niet alleen je eigen marktwaarde, maar ook die voor het bedrijf in sommige gevallen inderdaad.
Ons bedrijf levert bijvoorbeeld diensten aan externe partijen, het hebben van de juiste certificaten geeft aan dat het bedrijf en de mensen die deze in dienst heeft weten waar ze over praten.

Het ligt er natuurlijk aan hoe je je certificering behaald hebt (Pass4Sure, TestKings etc) of door hard studeren en weten waar je over praat.

Wat betreft eigen belang werkt het twee kanten op:
Het geeft mij persoonlijk een stuk voldoening, namelijk bevestiging van kennen en kunnen. Je geeft hiermee aan dat je op de hoogte bent en wilt blijven van de huidige technieken en methodieken.

M.i. heb je hier een voorsprong op de rest, zowel voor je huidige baan als voor de toekomst.

• Ray187
wvkreg schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:19:
[...]

Had ik al gedaan

Leeftijd: bijna 33
Opleiding(en): MBO
Certificaten: MCSA 2003, MCP '98 MOUS 2003, PDI t/m 3 ofzo A+ Network essentials. W2K, NT4 wkst\server.

Werkervaring: >10jaar totaal 5 Jaar bij PeopleSoft,(Vanwege de overname bij Oracle gewerkt) 2 jaar Oracle, 2 jaar Hyperion en tot heden bij huidige werkgever.
Werkgever: Amerikaans prof. audio visueel bedrijf
Huidige functie: SR network support, team lead EMEA

Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 26 + 5 ATV
GSM: Ja
Reiskostenvergoeding 25E en 100euro netto ziekte kosten vergoeding
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: 50% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, (Fietsplan?)

Land: NL
Reistijd: 5 min met de fiets

Maand salaris (bruto): €4340

Dus, omdat je uit een boek iets in je hoofd kan stampen om daarna de test kings te gaan doen wil meteen zeggen dat je de stof ook echt begrijpt en in praktijk uit kunt voeren? Iemand die pas begint kan volgens mij beter een paar basis cursussen volgen dan x jaar werk ervaing opdoen en dan verder met certificaten halen. Er zijn er zat doe erg goed uit een boek kunnen leren, maar als ze in de praktijk bezig zijn en er komt een probleem die niet volgens het boekje gaat dan bellen ze hun oudere collega op voor een oplossing 8)7

Cerificering vind ik wel belangrijk, maar zeker NIET belangrijker dan werk\levens ervaring.

Ben het helemaal met Ray eens. Je werk en levenservaring blijft vele malen belangrijker dan een certificaat.

Maar netjes salaris ray! MBO (!) en ook nog een 36 uur contract en 5 minuten fietsen haha..Als ik mijn salarisstijging volg dan hoop ik dat over 3 jaar ook te hebben.
Ray187 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:56:
[...]

Had ik al gedaan

Leeftijd: bijna 33
Opleiding(en): MBO
Certificaten: MCSA 2003, MCP '98 MOUS 2003, PDI t/m 3 ofzo A+ Network essentials. W2K, NT4 wkst\server.

Werkervaring: >10jaar totaal 5 Jaar bij PeopleSoft,(Vanwege de overname bij Oracle gewerkt) 2 jaar Oracle, 2 jaar Hyperion en tot heden bij huidige werkgever.
Werkgever: Amerikaans prof. audio visueel bedrijf
Huidige functie: SR network support, team lead EMEA

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 26 + 5 ATV
GSM: Ja
Reiskostenvergoeding 25E en 100euro netto ziekte kosten vergoeding
Pensioenregeling: 50% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, (Fietsplan?)

Land: NL
Reistijd: 5 min met de fiets

Maand salaris (bruto): €4340

Dus, omdat je uit een boek iets in je hoofd kan stampen om daarna de test kings te gaan doen wil meteen zeggen dat je de stof ook echt begrijpt en in praktijk uit kunt voeren? Iemand die pas begint kan volgens mij beter een paar basis cursussen volgen dan x jaar werk ervaing opdoen en dan verder met certificaten halen. Er zijn er zat doe erg goed uit een boek kunnen leren, maar als ze in de praktijk bezig zijn en er komt een probleem die niet volgens het boekje gaat dan bellen ze hun oudere collega op voor een oplossing 8)7

Cerificering vind ik wel belangrijk, maar zeker NIET belangrijker dan werk\levens ervaring.

• Ray187
Anoniem: 123813 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:31:
Ben het helemaal met Ray eens. Je werk en levenservaring blijft vele malen belangrijker dan een certificaat.

Maar netjes salaris ray! MBO (!) en ook nog een 36 uur contract en 5 minuten fietsen haha..Als ik mijn salarisstijging volg dan hoop ik dat over 3 jaar ook te hebben.

[...]
MBO ja had geen zin om verder te leren en wilde geld verdienen :p heb dat 5 jaar vol gehouden dat werken\leren in de wegenbouw. En toen een ongeluk gehad dus niet geen zwaar werk meer kunnen verichten en meteen omschooling gedaan. 1 jaar op HBO niveau IT trainingen vanaf NT4.0 t/m W2K office 97' t/m 2003 PDI. Ik had na 3 maanden school al een goeie stage plek bij PeopleSoft. Ik ben daar gaan solliciteren in me trainings pak ahahaha maar 2 dagen later kon ik daar stage lopen. 6 maanden gedaan daarna jaar contract toen vaste aanstelling. Halve wereld rond gereist dus veel geleerd. Daarom is mijn mening dat je niet alleen een goeie ITer hoeft te zijn als je uber hoge cert. moet hebben. Als mijn loon naar mijn technische kennis zou moeten worden betaald ja dan zou ik minder horen te verdienen, maar wat ik allemaal regel en verantwoordelijkheid heb wat ik heb als de persoon met de hoogste titel als ITer in EMEA dan verdien ik zelfs te weinig :9

Ik heb een foutje gemaakt ik had gisteren me loonstrook binnen gekregen zie ik nu pas voor het eerst 8)7

Reiskosten zijn 14 euro p/m en ze betalen ook ZVW ofsowt. €4680 is de brutoloon. Maar er gaat bijna 1800 euro naar de belasting dus veel hou ik niet over :( Mjahh wordt weer flink terug gevorderd door de hypotheek aftrek.

Ray187 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:51:
[...]

MBO ja had geen zin om verder te leren en wilde geld verdienen :p heb dat 5 jaar vol gehouden dat werken\leren in de wegenbouw. En toen een ongeluk gehad dus niet geen zwaar werk meer kunnen verichten en meteen omschooling gedaan. 1 jaar op HBO niveau IT trainingen vanaf NT4.0 t/m W2K office 97' t/m 2003 PDI. Ik had na 3 maanden school al een goeie stage plek bij PeopleSoft. Ik ben daar gaan solliciteren in me trainings pak ahahaha maar 2 dagen later kon ik daar stage lopen. 6 maanden gedaan daarna jaar contract toen vaste aanstelling. Halve wereld rond gereist dus veel geleerd. Daarom is mijn mening dat je niet alleen een goeie ITer hoeft te zijn als je uber hoge cert. moet hebben. Als mijn loon naar mijn technische kennis zou moeten worden betaald ja dan zou ik minder horen te verdienen, maar wat ik allemaal regel en verantwoordelijkheid heb wat ik heb als de persoon met de hoogste titel als ITer in EMEA dan verdien ik zelfs te weinig :9

Ik heb een foutje gemaakt ik had gisteren me loonstrook binnen gekregen zie ik nu pas voor het eerst 8)7

Reiskosten zijn 14 euro p/m en ze betalen ook ZVW ofsowt. €4680 is de brutoloon. Maar er gaat bijna 1800 euro naar de belasting dus veel hou ik niet over :( Mjahh wordt weer flink terug gevorderd door de hypotheek aftrek.
Zo'n loopbaan is wel leuk! Zo zie je maar weer dat je ook wel ergens komt zonder een HBO of universitaire titel. Ik herken mezelf er ook wel een beetje in. Ben niet de meest technische als ik kijk naar sommige collega's. Die hangen (met respect) tegen het 'nerderige' aan en weten echt zoveel van de techniek. Ben dan toch wat meer van de inhoud en de praatjes denk ik :p

Jij valt natuurlijk in de 52% procent schijf. Netto zit je dan op ongeveer 2850,- ? Niks overhouden wil ik dat niet noemen ;) Maar als ik kijk naar mijn salaris dan zit ik daar maar een paar honderd onder terwijl jij bruto bijna 800,- meer verdient.

In juni mogen ze ons weer een stukje terug betalen met teruggave ;)

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:09

dr.lowtune

Deugt niet

JvdS schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:28:
[...]

Dat doe je netjes, in 1 jaar tijd er 1200 euro bij. Functie stap gemaakt?
Yep :P

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:08
Ray187 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:56:
[...]

Er zit overigens wel degelijk een verschil tussen een Microsoft certificering, of een Oracle, (Cisco?) of SAP certificering. Van de laatste 3 zijn geen testkings van. En die zijn heel wat zwaarder.

• BP_LOZ
mierenfokker schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:23:
[...]

Er zit overigens wel degelijk een verschil tussen een Microsoft certificering, of een Oracle, (Cisco?) of SAP certificering. Van de laatste 3 zijn geen testkings van. En die zijn heel wat zwaarder.
http://www.examcollection.com/oracle_exams.html
http://www.examcollection.com/cisco_exams.html

SAP kon ik helaas ook niet vinden 8)

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:03
[...]

Van SAP certificeringen weet ik zeker dat ze gewenst zijn in het bedrijfsleven. Een detacheerder moet een bepaald percentage gecertificeerde mensen rond hebben lopen om de status SAP CERTIFIED te mogen dragen. En een SAP certificering is niet zomaar voor iedereen eventjes te halen.

Bij mijn certificering voor SAP BW 7.0 heb ik staan praten met verschillende mensen. Ik was de enige die daar voor het eerst was. De rest waren herkansingen die vaak al meedere maren hadden gefaald. Ik heb het overigens in een keer gehaald. :P

Nomis schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:22:
[...]

Van SAP certificeringen weet ik zeker dat ze gewenst zijn in het bedrijfsleven. Een detacheerder moet een bepaald percentage gecertificeerde mensen rond hebben lopen om de status SAP CERTIFIED te mogen dragen. En een SAP certificering is niet zomaar voor iedereen eventjes te halen.

Bij mijn certificering voor SAP BW 7.0 heb ik staan praten met verschillende mensen. Ik was de enige die daar voor het eerst was. De rest waren herkansingen die vaak al meedere maren hadden gefaald. Ik heb het overigens in een keer gehaald. :P
Datzelfde geldt voor MS, Cisco, EMC... elke vendor denk ik.

Aan die status zitten vaak ook dikke inkoop kortingen, en allerlei andere partnership voordelen.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:43
Ray187 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:51:
[...]

*LOL*, het lijkt wel of mezelf terugzie in jou post.

Ik ben op m'n 16e begonnen als constructiebankwerker/lasser met 800 gulden (jahjah, echte hollandse florijnen) per maand BRUTO.

op mijn 17e heb ik ook een zwaar ongeluk gehad waardoor ik in de ICT terecht ben gekomen.

Ik was op m'n 18e MCSE2000+messaging gecertificeerd, verder cisco, citrix, vmware, etc. cursussen gedaan.
M'n certificaten bijgehouden t/m 2008.

Uiteindelijk in de avonduren m'n HBO Bedrijfskundige Informatica afgerond 2 jaar geleden.

Ik ging van 800 gulden naar 3500 € p/m (een verhoging van 1000%!) in 6 jaar tijd zonder HBO papieren :P

Ik heb de ICT nu al 2 jaar verlaten, omdat het ondernemersgevoel bleef kriebelen :)

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:15
Voor Cisco weet ik toevallig een beetje hoe het zit. Om een bepaalde status te dragen, bijvoorbeeld Gold, Silver etc. partner moeten er een X aantal gecertificeerde mensen bij het bedrijven werken. Op het moment dat je zou een partner bent zitten er wel weer fikse kortingen aan vast. Zo is een korting van 45% niet ongebruikelijk. Met een beetje geluk ben jij net die persoon die het bedrijf naar een hogere status brengt en daardoor wel een stuk meer salaris kan ontvangen.

http://www.cisco.com/web/...rs_pgm_category_page.html

[Voor 7% gewijzigd door battler op 31-03-2010 12:16. Reden: Linkje toegevoegd.]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Ray187
[...]

CCIE ben je ook niet zomaar nee, maar daar zijn ook niet veel voor gecertificeert en je valt zo door de mand als je er niks van begrijpt buiten je boekjes om. Ik heb ook PeopleSoft programmering gedaan en Oracle en BI van Hyperion. Handig als je interne training kan volgen (Y)
Ik zeg ook niet dat cert. geheel onbelangrijk zijn. Alleen wordt er vaak gedaan alsof cert. heilig zijn. als je tussen 5 en 10 jaar werk ervaring hebt en je hebt MCSE\CCNP niveau cert. dan ben je zeker wel gewilt.
Anoniem: 123813 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:10:
[...]

Zo'n loopbaan is wel leuk! Zo zie je maar weer dat je ook wel ergens komt zonder een HBO of universitaire titel. Ik herken mezelf er ook wel een beetje in. Ben niet de meest technische als ik kijk naar sommige collega's. Die hangen (met respect) tegen het 'nerderige' aan en weten echt zoveel van de techniek. Ben dan toch wat meer van de inhoud en de praatjes denk ik :p

Jij valt natuurlijk in de 52% procent schijf. Netto zit je dan op ongeveer 2850,- ? Niks overhouden wil ik dat niet noemen ;) Maar als ik kijk naar mijn salaris dan zit ik daar maar een paar honderd onder terwijl jij bruto bijna 800,- meer verdient.

In juni mogen ze ons weer een stukje terug betalen met teruggave ;)
Klopt 2850 goeie berekening :) je gaat nu gewoon minder hard stijgen en zeker de laatste twee jaar hier vanwege de minder goeie economie. Maar vind ik niet zo erg hoort erbij. Yep Juni 9200 pleuro kassaaaa. kan ik weer schone onderbroeken kauffen :p
Grolsch schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:12:
[...]

*LOL*, het lijkt wel of mezelf terugzie in jou post.

Ik ben op m'n 16e begonnen als constructiebankwerker/lasser met 800 gulden (jahjah, echte hollandse florijnen) per maand BRUTO.

op mijn 17e heb ik ook een zwaar ongeluk gehad waardoor ik in de ICT terecht ben gekomen.

Ik was op m'n 18e MCSE2000+messaging gecertificeerd, verder cisco, citrix, vmware, etc. cursussen gedaan.
M'n certificaten bijgehouden t/m 2008.

Uiteindelijk in de avonduren m'n HBO Bedrijfskundige Informatica afgerond 2 jaar geleden.

Ik ging van 800 gulden naar 3500 € p/m (een verhoging van 1000%!) in 6 jaar tijd zonder HBO papieren :P

Ik heb de ICT nu al 2 jaar verlaten, omdat het ondernemersgevoel bleef kriebelen :)
hehehe zijn meer mensen die dezelfde levenslijn bewandelen B) moet zelfs eerlijk toegeven dat ondernemers gevoel hier ook steeds meer gaat kriebelen. Me vrouwtje heeft daar de papieren voor en wel een afgeronde HBO ( Ja een moet toch de hersens hebben :D ). eerst ff genoeg geld gespaard hebben om een jaar op 1 loon te kunnen leven. ga toch voor zekerheid

Anoniem: 353228

Hallo,

Ik wil even jullie mening over mijn verdiensten. Ik vind zelf dat ik niet echt veel verdien en heb het idee dat ik stil sta.

Leeftijd: 36
Opleiding(en): Praktijkdiploma Informatica 1&2, Netwerkbeheer met Windows 2003 Server (SAF)
Certificaten: Geen
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Klein automatiseringsbedrijf wat de IT verzorgt voor diverse vestigingen.
Huidige functie: Helpdesk, technisch medewerker en een beetje systeembeheer

Laptop: Nee
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Reiskosten €137 bruto en 149 netto. Oude regeling omdat bedrijf is overgenomen en ik extra reiskosten moest maken.
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Ja €73.60 bruto per maand zelf betalen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Land: Nederland
Reistijd: Half uur
Maand salaris(bruto): €2225

Salaris overzicht in de laatste jaren:
jan-06: € 2.000,00
jan-07: € 2.050,00
jan-08: € 2.115,00
jan-09: € 2.155,00
jan-10: € 2.225,00

Ik heb nog hoop dat ik meer ga verdienen maar ik denk dat ik beter naar wat anders kan gaan zoeken.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Nouja, het gaat om een helpdesk functie met klein beetje meer. Dus lijkt me gewoon normaal salaris. Dat je al zo lang stil staat, heb jezelf in de hand ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Ray187
NOu uhhh. Als je tevreden bent met je inkomen en je vind je werk leuk dan is er toch geen probleem. Maar je kan met jou leeftijd en 5 jaar werk ervaring vast en zeker meer verdienen. 2500 moet wel te doen zijn.

Ray187 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:43:
NOu uhhh. Als je tevreden bent met je inkomen en je vind je werk leuk dan is er toch geen probleem. Maar je kan met jou leeftijd en 5 jaar werk ervaring vast en zeker meer verdienen. 2500 moet wel te doen zijn.
vind ik best veel voor een helpdesk functie. Ik zou eerder proberen door te stromen naar beheer

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Anoniem: 151099 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:46:
[...]

vind ik best veel voor een helpdesk functie. Ik zou eerder proberen door te stromen naar beheer
Zou ik ook proberen. Nu ik 36 ben merk ik toch dat ik duidelijk overwicht heb op jongere gastjes. Ook al hebben zij soms gelijk en ik ongelijk (achteraf), luisteren ze toch naar mij :D

Als je wat ouder wordt straal je vaak rust uit.

Dit dus.

• Stef
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09-2019

Stef

Kamikaze

Ok, ik zit niet in de ICT (zit in sales, premium automerk) maar was even benieuwd of ik goed onderhandeld heb voor mijn bijbaan:

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO International Business, huidig student HBO Small Business & Retail Management
Certificaten: nvt
Werkervaring: 3 jaar premium autosales
Werkgever: Groot bedrijf in het Noorden
Huidige functie: part-time verkoper

Laptop: nee
Vakantiedagen: Geen vast aantal
13/14e maand of winstuitkering: 75e provisie per auto, target van 30 auto's per jaar. Tot op heden alle jaren mijn targets ver overschreden. Vaak na 6, 7 of 8 maanden al gehaald.
Leaseauto*: nee
Werkweek: 24 uur
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd**: 5 minuten fietsen

Maand salaris(bruto): €962,-

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07-2021
-

[Voor 100% gewijzigd door JBrennan op 01-04-2010 16:14. Reden: had mn bril niet op]

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:13
Stef schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:22:
Ok, ik zit niet in de ICT (zit in sales, premium automerk) maar was even benieuwd of ik goed onderhandeld heb voor mijn bijbaan:

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO International Business, huidig student HBO Small Business & Retail Management
Certificaten: nvt
Werkervaring: 3 jaar premium autosales
Werkgever: Groot bedrijf in het Noorden
Huidige functie: part-time verkoper

Laptop: nee
Vakantiedagen: Geen vast aantal
13/14e maand of winstuitkering: 75e provisie per auto, target van 30 auto's per jaar. Tot op heden alle jaren mijn targets ver overschreden. Vaak na 6, 7 of 8 maanden al gehaald.
Leaseauto*: nee
Werkweek: 24 uur
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd**: 5 minuten fietsen

Maand salaris(bruto): €962,-
Ik had eigenlijk een hogere provisie verwacht per auto. Je uurloon is 9,25 ongeveer wat niet heel ver boven minimum ligt volgens mij

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03 00:00
Anoniem: 123813 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:10:
[...]

Jij valt natuurlijk in de 52% procent schijf. Netto zit je dan op ongeveer 2850,- ? Niks overhouden wil ik dat niet noemen ;)
Je betaalt niet 52% over het hele bedrag hoor, alleen over het gedeelte dat de 42% grens overschrijdt.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 17:35

Rival24

I'll Be Back

Grijze Vos schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:51:
[...]

Je betaalt niet 52% over het hele bedrag hoor, alleen over het gedeelte dat de 42% grens overschrijdt.
Really? ;) Dat klopt dan toch ook ongeveer :)

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 13:04
Leeftijd: 25
Opleiding(en): Mbo informatica & HBO ICT security & management
Certificaten: Vmware vcp 3,4,vctp, vsp, CCNA, Microsoft mcitp for enterprise, exchange, forefront, hyper-v, itil, prince2.
Werkervaring: 7
Werkgever: Kleine dienstverlener.
Huidige functie: infrastructuur specialist.

Laptop: ja, keuze laptop ter waarde van 1500 euro.
13/14e maand of winstuitkering: beide.
GSM: ja
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: gratis lunch etc.
Reistijd: afhankeljk van klant
Maand salaris(bruto): €4512,-

• wvkreg
Xsion schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:40:
Certificaten: Vmware vcp 3,4,vctp, vsp, CCNA, Microsoft mcitp for enterprise, exchange, forefront, hyper-v, itil, prince2.

woot...nice..werkgever?

zo netjes zeg! Maar 7 jaar werkervaring op je 25ste?? Tel je dan moederborden vervangen bij de hardwareboer op de hoek ook mee ofzo?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-06 16:50
Sluuz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:07:
Huidige situatie:

Opleiding(en): VWO, Bachelor Informatiekunde, nu bezig met scriptie Master Informatiekunde
Certificaten: geen
Werkervaring: bijna 3 jaar bij dit bedrijf
Werkgever: ERP ontwikkelaar
Huidige functie: Junior BI Consultant

Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 26
GSM: ja, beperkt prive
Leaseauto: ja, 670 inc. brandstof, onbeperkt prive
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetaansluiting thuis (33 euro vergoeding), 100 euro onkostenvergoeding per maand, 1500 euro per jaar opleidingskosten, spaarloonregeling, thuiswerkplek (monitor + printer in bruikleen voor thuis, maak ik geen gebruik van)

Maand salaris(bruto): 2303 (rekening houdend met 13e maand: effectief 2495)

Ik heb nu te horen gekregen dat ik medior word en heb binnenkort (over 2 weken) een salarisgesprek. Aangezien ik voor klanten van ons nu 2 keer zo duur word, vroeg ik mij af wat ik mag verwachten qua salarisverhoging. Als junior kost ik rond de 270 euro per dagdeel, als medior 560 euro. Mijn redenatie is dat ik qua interne kosten hetzelfde blijf (laptop en auto enzo worden nu ook betaald) maar dat ik dus het dubbele ga inbrengen. Hier mag mijns inziens dan ook een flinke beloning tegenover staan. Wat jullie?
Na wat reacties van mensen die 2700 als redelijk en marktconform aangaven, met vertrouwen het gesprek in gegaan. Na wat geblaat (veren in reet, deed het uitzonderlijk goed, kwam de opslag uit de bus: 100 euro extra --> dus 2403 bruto. Aangegeven hier totaal niet tevreden mee te zijn. Er zal weer over gepraat gaan worden. Misschien eens op zoek naar wat anders.

PSN: Sluuz

Hmmm..dat is niet eens een middenweg. Als 2700,- teveel is dan verwacht je op z'n minst op 2550,- uit te komen. 100,- is dan erg mager want netto schiet je daar net 65,- mee op.

Als je dan zo goed bent moet hij ook betalen! Op z'n minst kijken wat de concurrent geeft kan geen kwaad.

Als je hierboven dan leest dat een 25 jarige als infra specialist 4500,- per maand kan krijgen dan vraag je je wel af waar mee bezig bent toch? Al lijkt hij mij een uitzondering want dat soort bedragen voor zijn leeftijd en functie hoor ik niet zo vaak.

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 02-04-2010 14:34]

• battler
Hij heeft dan ook behoorlijk wat werkervaring en certificaten.

• AE86
  • Laatst online: 27-02 07:15

Wat is je gemiddelde reistijd ongeveer? Aangezien je geen leaseauto bezit.
Verder erg netjes natuurlijk :) Mag ik vragen hoe je zo snel hebt kunnen groeien? En HBO ICT security & management in E'hoven?

[Voor 7% gewijzigd door AE86 op 02-04-2010 19:28]

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik gok eerder op een tikfout...dus een leeftijd van 35...zou gezien de rest een stuk aannemelijker klinken?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adesign
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-03-2022
Ik ben momenteel iets langer dan een jaar in dienst bij mijn huidige werkgever na mijn HBO opleiding. Ik heb meerdere keren aangegeven dat ik niet tevreden was over mijn arbeidsvoorwaarden, en daar is verbetering in gekomen, maar naar mijn mening te weinig vooruitgang.

Ik ben vervolgens gaan oriënteren naar een nieuwe baan en heb meerdere aanbiedingen gehad, waarvan er 2 het interessants zijn. Wat vinden jullie ervan, en welke zouden jullie kiezen? Bedrijf A: met veel ondersteuning en snelle groeimogelijkheden of Bedrijf B: de dikverdiende baan met weinig ondersteuning waardoor je langzamer groeit.

Huidige werkgever:

Opleiding(en): HBO Hoger Informatica, MBO systeembeheerder (niveau 4)
Certificaten: 3 MCTS certificaten (web, windows, foundation), ITIL 2
Werkervaring: 1 jaar en 2 maanden (na mijn hbo opleiding), wel 5x een half jaar relevante werkervaring bij 4 stages bedrijven in de IT. Bij een ben ik partime blijven werken naast mijn HBO studie.
Werkgever: Kleine consultancy bureau.
Huidige functie: Software Engineer

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Leaseauto: ja, lelijke poolauto vol met bedrijfsstickers
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 4 aanwijsbare vrije dagen
Reistijd: Voor een intern project op kantoor 25 min, en anders afhankelijk van klant
Maand salaris(bruto): €2450,-

Bedrijf A:
Bij dit bedrijf wordt ik aangenomen als junior developer en zal ik werkzaam zijn op de beheer afdeling samen met een senior developer. Klanten bellen met problemen in software pakketten die wij hebben gebouwd, of vragen om nieuwe functionaliteiten. Deze moet ik dan gaan implementeren. Daarnaast zal ik voor de andere helft van mijn werkzaamheden met interne projecten meewerken. En als ik wat meer ervaring heb zal ik in de toekomst gedetacheerd worden. Kortom vele ervaren senior developers om mij heen waar ik genoeg de ruimte heb om mij te kunnen ontwikkelen. Arbeidsvoorwaarden zijn wel wat minder dan bedrijf B. Even snel snel globaal(incl: salaris, kosten lease auto, excl: bonus/winstuitkering, vakantiedagen,pensioen) uitgerekend: Bedrijf A verdient 170 euro netto minder dan bedrijf B.

Werkervaring: 1 jaar en 2 maanden (na mijn hbo opleiding), wel 5x een half jaar relevante werkervaring bij 4 stages bedrijven in de IT. Bij een ben ik partime blijven werken naast mijn HBO studie.
Werkgever: Kleine detacheerder.

Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, afhankelijk van gemaakte billable uren per jaar
Leaseauto: ja, t.w.v. 600 euro
Pensioenregeling: gedeeltelijk betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 80 euro onkostenvergoeding, 4 aanwijsbare vrije dagen
Reistijd: Voor een intern project op kantoor 30 min, en anders afhankelijk van klant
Maand salaris(bruto): €2600,-

Bedrijf B:
Een consultancy bureau dat vele testers, ontwerpers in dienst heeft en op zoek is naar meer software engineers met goede communicatieve vaardigheden. Communicatief ben ik sterk, technisch (c# .NET) ben ik nog junior. Ik vind het echter wel een risico dat daar weinig (1 of 2) software developers werken (zitten nooit op kantoor, maar bij de klant), want ik ben pas 1 jaar in dienst en moet nog veel leren. Het is dus erg belangrijk dat ik ondersteuning kan krijgen van mijn directe omgeving.

Ze willen mij in het begin ook nog op een intern project gaan zetten om een applicatie te gaan bouwen in een techniek (wpf) die ik niet zo goed ken 8)7 . In de toekomst kan ik als consultant ingezet worden bij klanten.

Snap niet waarom ze mij zo graag willen en een dikke aanbieding hebben gedaan, maar dat zal wel door mijn goede communicatieve vaardigheden komen denk ik en ze zien groeimogelijkheden in mij! Ik heb bovenstaande risico aangegeven, maar ze zeggen dat ik me niet druk moet maken en ze voor ondersteuning gaan zorgen. Indien nodig halen ze er een freelancer bij. Dan heb ik ook weer zoiets van : als ik straks bezig ben met programmeren en ik kom er niet uit en vind het niet op het internet, moet ik dan eerst een afspraak inplannen met die freelancer zodat we er samen naar kunnen kijken. Ik ben meer gewend dat er ervaren collega's naast je zitten die je per direct kunnen ondersteunen. Zo leer/groei ik ook het snelst.

Werkgever: Kleine detacheerder/consultancy.

Vakantiegeld: 8%, maandelijks uitbetaald bij je salaris
13/14e maand of winstuitkering: maandelijks 250 euro bonus, in december uitbetaald
Leaseauto: ja, t.w.v. 600 euro
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 80 euro onkostenvergoeding, 8 uur verzuimuren
Reistijd: Voor een intern project op kantoor 15 min, en anders afhankelijk van klant
Maand salaris(bruto): €2900,-

[Voor 9% gewijzigd door adesign op 04-04-2010 12:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-04 05:25
Je kan je best eerst eens afvragen waar je over, ik zeg maar iets, 5 jaar wilt staan, nog altijd zelf development of bv project manager/team leader van een development team?
Als je dan de rekensom maakt van "wat verdien ik op jaarbasis extra bij de job die beter betaald" wat zou neerkomen op 3600 euro (om het simpel te houden alleen maar het bruto bedrag genomen).
Of je kan het ook bekijken als "als ik minder verdien de eerste jaren maar ik kan sneller doorgroeien dus ook meer verdienen in the long run omdat bij doorgroeien meestal ook een opslag komt"?
Kan goed zijn dat in bedrijf A met doorgroei je op hetzelfde bedrag als B zit binnen een jaar ...

Persoonlijk nog nooit langer dan 2 jaar bij hetzelfde bedrijf gezeten maar als je denkt dat je 5 jaar of langer bij je volgende werkgever gaat zitten, dan zou ik zeker voor de betere doorgroei kansen tekenen tenzij je een huis af te betalen hebt met 3 kinderen en je het extra geld "nu" heel goed kunt gebruiken :)

En als puntje bij paaltje komt, altijd kiezen waar je je het beste bij voelt, dan hoef je jezelf later niks te verwijten mocht een job misgaan :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adesign
Nou ik wil nu wel wat langer als 1 jaar blijven werken bij mijn nieuwe werkgever dus kijk wel welk bedrijf het beste bij mij past op langer termijn. Anders lijk ik ook weer zo'n jobhopper die na een jaartje weer weg gaat.

Maar wat vind je van de arbeidsvoorwaarden van bedrijf A? Is dat marktconform of zelfs beter dan marktconform en moet ik me niet gek laten maken door bedrijf B?

Ik heb toch stiekem een kleine voorkeur naar bedrijf A, puur omdat ik het mij zelf niet te moeilijk wil maken. Het werken bij bedrijf B zal toch moeilijker zijn omdat ik er dan helemaal alleen voor sta. Maar toch is het moeilijk om de aanbieding van bedrijf B te laten liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-04 05:25
Ben niet bekend met developers en lonen maar ik weet wel dat ze iets meer verdienen dan de gemiddelde support IT'er van wat ik bij vrienden zie toch :)

Zie nu pas dat je al een calculatie gedaan hebt van het netto verschil, 170 euro.

Je zegt zelf ook "Ik ben meer gewend dat er ervaren collega's naast je zitten die je per direct kunnen ondersteunen. Zo leer/groei ik ook het snelst."

Naar mijn mening zit je dan uiteindelijk toch beter bij bedrijf A, voor 170 netto minder te verdienen heb je wel een imo betere omgeving, tenzij je van autonomie houdt.

Ik geef het je op een papiertje dat je binnen 6 maand die 170 euro erbij krijgt als je goed je werk doet :p

Edit:
Opslag vragen kan je altijd, natuurlijk niet na een maand maar 6 maand is lang genoeg om hun te laten zien wat je waard bent.

[Voor 9% gewijzigd door Graviton12 op 04-04-2010 15:43]

• adesign
Ik denk ook dat ik voor aanbieding A ga. Geld komt later wel als ik senior ben. De aanbieding van bedrijf A is toch niet verkeerd of wel voor mijn werkervaring (1 jaar)?

• battler
De aanbieding is naar mijn idee prima en marktconform. Als jij je daar meer thuis denkt te voelen, lekker doen!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 16:05

Mx. Alba

die/hen/zij

Tsja, ik zou ook voor Aanbieding A gaan. Uiteindelijk maar een beetje minder loon dan B, maar meer en snellere groeimogelijkheden en -kansen. Sowieso is support draaien de beste manier om de producten te leren kennen. Gaandeweg ontdek je steeds meer, leer je de bugs kennen (die je ook zelf kan corrigeren, woei!) en leer je de wensen van de klanten kennen.

Als anarchist baal ik ervan dat ik een orgaan heb dat "prostaat" heet...

Anoniem: 353966

Je moet de pensioen voorwaarden meerekenen in de salarisvergelijking.

Als je bij bedrijf A 4% of 5% eigen pensioen bijdrage hebt scheelt het wel meer dan 170... maar zou het bijvoorbeeld 170 + 250 kunnen schelen.

Veel vrienden van mij weten niet eens hoeveel pensioen bijdrage ze nu precies per maand moeten bijlappen. Dat is vaak toch een flink bedrag welke je zeker mee moet nemen. 2600 klinkt dat niet veel minder dan 2900... maar reken het toch maar eens door. Dit geeft dan ook weer inbreng in de salarisonderhandeling als het alternatief wat je hebt beter is. Je onderhandelingspositie wordt vaak bepaald door het beste alternatief dat je hebt. Gebruik die daarom ook!

Verder ook meenemen in welke salarisschaal je terecht komt, dat zie ik hier ook maar weinig terug in de posts. Als je onderin in een salarisschaal komt groei je vaak harder dan wanneer je al redelijk hoog zit. Vraag in welke schaal je terecht komt en wat de groei mogelijkheden zijn.

[Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 353966 op 06-04-2010 22:27]

• Eluminate
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 22:42
Wat denken jullie hiervan? Is dit een beetje conform?

Leeftijd: 19
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 3
Certificaten: MCDST - MCITP
Werkervaring: 2 jaar relevant
Werkgever: Commerciële dienstverlening
Huidige functie: Systeem beheerder

Laptop: Nee
Vakantiedagen: 24
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: Nee
Reistijd**: 45 minuten - Enkele reis

Maand salaris(bruto): 1925

• battler
Netjes, bovengemiddeld lijkt mij. Alleen de 45 min. reistijd die is wat minder.

[Voor 17% gewijzigd door battler op 07-04-2010 11:19]

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021

:o

Hoe dan?

Youtube: DashcamNL

• battler
Het is inderdaad een erg net salaris. Hij heeft wel veel certificaten en voor zijn leeftijd veel werkervaring.

Anoniem: 24394

Vergeet niet dat hij geen auto heeft, auto's zijn ook rond de €750 waard. Als je dat er af haald dan zit hij ineens niet zo heel hoog meer.

• wvkreg
voor 25 en zijn specs heus wel... een auto is 750 waard maar kost ook 400... dus netto 350 :-)

wvkreg schreef op woensdag 07 april 2010 @ 13:39:
voor 25 en zijn specs heus wel... een auto is 750 waard maar kost ook 400... dus netto 350 :-)
Zo zwartwit moet je het niet zien. Kijk eens naar de volgende kosten als je zelf een auto aanschaft:

- Aanschaf en afschrijving auto
- Onderhoud auto (APK, jaarlijkse beurt)
- Benzine
- Optie winterbanden
- Verzekeringen
- Wegen belasting

In mijn situatie zou ik ongeveer het volgende kwijt zijn hieraan als ik dezelfde auto zou rijden als nu

- Prius €27000
- Onderhoud geen APK ivm nieuwe auto tussen de €200 a €300 per jaar
- Ik tank 1,5 maal per week 40 liter dus 35 * 40 liter. Benzine kost rond de €1.50 => €2100 per jaar
- Winterbanden €900 wissel elk half jaar €80
- Verzekering zal rond de €40 per maand zijn denk ik zo
- Wegenbelasting geen idee

Tevens heb ik zelf totaal geen eigen risico dus dat scheeld ook geld (twee maal autoruit al vervangen afgelopen jaar, twee maal spuiten ivm krassen door vandalisme)

Ik ben het er dus niet mee eens dat het netto nog maar €350 is. Bijtelling is netto ook maar €150 per maand (14%)

• BP_LOZ
Ik denk dat je blij mag zijn als je voor € 350.00 een auto mag rijden, maar het komt dus totaal niet in de buurt

Ik heb even het sommetje gemaakt voor mijn wagen en de kosten als ik deze particulier zou moeten maken. Ik rijd niets exotisch. Hiervan passen er 13 in een dozijn. (Reiskostenvergoedingen dienen van het eindbedrag afgetrokken te worden.)

Volkswagen Golf MK5 1.9TDI businessline
Nieuwprijs (2006) € 25130.00
Dagwaarde (2010) € 13750.00
Totale afschrijving €2845.00
Afschrijving per maand € 237.08

Huidige KM stand 153254
KM per jaar 38314
KM per maand 3193

Gemiddeld verbruik 1:20
Gemiddelde dieselprijs € 1.00/L

Wegenbelasting per kwartaal € 311.00
Wegenbelasting per maand € 103.67

Totale brandstofkosten € 7662.70
Kosten brandstof per jaar € 1915.68
Kosten brandstof per maand € 159.64

Verzekering per maand € 90.00
(WA+Volledig casco, gemiddeld bedrag, bron independer.nl)

Maandelijkse reservering onderhoud € 85.00

Dus onder de streep
Afschrijving € 237.08
Brandstof € 159.64
Verzekering € 90.00
Wegenbelasting € 103.67
Reservering onderhoud € 85.00
Totale kosten per maand € 675.39 Jeuj, dan rijdt je nog steeds "maar" een Golf }:O

[Voor 4% gewijzigd door BP_LOZ op 07-04-2010 16:11]

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03
De vraag is alleen of je anders geen brandstofvergoeding zou krijgen a 19ct en of je dezelfde auto zou terugkopen. Ik denk dat veel kiezen voor een tweedehandse auto die aanzienlijk minder afschrijving kent.

Edit: Sorry niet gezien. Maar bij een vergoeding van 19ct wordt dat 3193 * 0,19 = 606,67 dus dat gooit de hele verglijking de prullenbak in. Hiervan ga ik er wel van uit dat alle kilometers zakelijk zijn en je evenveel zou rijden. Iets wat natuurlijk niet aannemelijk is.

[Voor 39% gewijzigd door MrFl0ppY op 07-04-2010 16:25]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• BP_LOZ
BP_LOZ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:06:
.... (Reiskostenvergoedingen dienen van het eindbedrag afgetrokken te worden.) ....
Natuurlijk heb je geen BMW 7-serie nodig om eens per maand naar je schoonouders te gaan en je bakje bier te halen die je op de fiets niet mee krijgt. Maar ik denk wanneer je zakelijk+prive +30000 per jaar maakt je niet graag in een Toyota Aygo of Fiat Panda zit en dit al zeker niet met je prive-wagen wilt doen en bekostigen.

Als je de km's maakt en je rijdt graag nieuw en zorgeloos, dan is leasen altijd de beste en goedkoopste oplossing.

[Voor 56% gewijzigd door BP_LOZ op 07-04-2010 16:41]

• Jeroen V
  • Laatst online: 17-05 12:42

Jeroen V

yadda yadda yadda

BP_LOZ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:06:
Ik denk dat je blij mag zijn als je voor € 350.00 een auto mag rijden, maar het komt dus totaal niet in de buurt
<knip>
Totale kosten per maand € 675.39 Jeuj, dan rijdt je nog steeds "maar" een Golf }:O
Keurige berekening, alleen zie ik er de financiering niet bij. (lenen als jet het zelf niet hebt, en anders gemiste inkomsten als je het geld op een rekening zou hebben staan.)

Wat bij veel werkgevers wel zo is, dat je het leasebudget bruto bij je salaris krijgt als je ervoor kiest geen leaseauto te nemen. Ik zou bijna 1000 euro bruto extra kunnen krijgen als ik geen leaseauto zou nemen. Voor mij (en ik denk voor een groot aantal mensen) zou dus gelden dat het financieel vrijwel niets uitmaakt of ik nou een leaseauto kies of zelf dezelfde auto zou kopen; netto komt het op vrijwel hetzelfde neer. Wat ik echter een groot voordeel van een leaseauto vind, is dat ik persoonlijk geen verplichtingen aanga voor de auto. En dat het iedere maand een vast bedrag is, ongeacht wat er gebeurt.

• BP_LOZ
MrFl0ppY schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:15:
De vraag is alleen of je anders geen brandstofvergoeding zou krijgen a 19ct en of je dezelfde auto zou terugkopen. Ik denk dat veel kiezen voor een tweedehandse auto die aanzienlijk minder afschrijving kent.

Edit: Sorry niet gezien. Maar bij een vergoeding van 19ct wordt dat 3193 * 0,19 = 606,67 dus dat gooit de hele verglijking de prullenbak in. Hiervan ga ik er wel van uit dat alle kilometers zakelijk zijn en je evenveel zou rijden. Iets wat natuurlijk niet aannemelijk is.
Hierin heb je gelijk, maar stel, ik rijdt deze auto prive:

Je zal er ook rekening mee moeten houden dat je waggie niet het eeuwige leven heeft.
Uitgaande van mijn berekeningen en mijn afhankelijkheid van de wagen zal ik nooit en te nimmer meer dan 240.000km op de teller willen (ook al kan de wagen de +350.000 halen).

M.a.w. ik zal uit eigen zak om de 6 jaar een nieuwe auto moeten aanschaffen. Hier moet dus een apart budget voor worden aangelegd.
De auto heeft uiteraard een restwaarde, maar er zal een flink bedrag moeten worden bijgelegd. Dit zal bij de berekening moeten worden opgeteld.

Zoals Jeroen V al aanhaalde: je loopt ook renteinkomsten mis door het zelf te betalen of je betaald 8% rente voor de financiering...

[Voor 4% gewijzigd door BP_LOZ op 07-04-2010 16:40]

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 15:44
BP_LOZ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 16:38:
[...]

Hierin heb je gelijk, maar stel, ik rijdt deze auto prive:

Je zal er ook rekening mee moeten houden dat je waggie niet het eeuwige leven heeft.
Uitgaande van mijn berekeningen en mijn afhankelijkheid van de wagen zal ik nooit en te nimmer meer dan 240.000km op de teller willen (ook al kan de wagen de +350.000 halen).

M.a.w. ik zal uit eigen zak om de 6 jaar een nieuwe auto moeten aanschaffen. Hier moet dus een apart budget voor worden aangelegd.
De auto heeft uiteraard een restwaarde, maar er zal een flink bedrag moeten worden bijgelegd. Dit zal bij de berekening moeten worden opgeteld.

Zoals Jeroen V al aanhaalde: je loopt ook renteinkomsten mis door het zelf te betalen of je betaald 8% rente voor de financiering...
Aan de andere kant, als de werkgever het lease bedrag van je bruto wedde afhoudt betekent dit dat je enerzijds minder belastingen betaald (of zelfs in een lagere schijf belandt) wat goed is maar dat je ook recht hebt op minder pensioen of vakantiegeld. Die verdoken gemiste inkomsten zijn moeilijk te berekenen natuurlijk (vooral ivm pensioen).

• XeNeRgY
  • Niet online
Ben benieuwd wat jullie vinden, volgens mij zit ik redelijk marktconform voor iemand zonder IT opleiding:

Opleiding(en): HBO Commerciele Economie
Certificaten: Prince 2
Werkervaring: 2,5 waarvan nu 1,5 jaar in IT en 1 jaar in commerciële functie bij non-IT bureau
Werkgever: Middelgrote dienstverlener
Huidige functie: Business Consultant

Laptop: ja, ter waarde van 800 euro
Vakantiedagen: 30
Leaseauto: ja, 670 incl. onbeperkt prive
Werkweek: 40 uur, gemiddeld 1 dag per week thuis werken
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 450 euro per jaar persoonlijk budget
Reistijd: afhankeljk van klant, gemiddeld 45 min
Maand salaris(bruto): €2700,-
Bonus: 15 % van jaarsalaris

• BP_LOZ
SlasZ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:03:
[...]

Aan de andere kant, als de werkgever het lease bedrag van je bruto wedde afhoudt betekent dit dat je enerzijds minder belastingen betaald (of zelfs in een lagere schijf belandt) wat goed is maar dat je ook recht hebt op minder pensioen of vakantiegeld. Die verdoken gemiste inkomsten zijn moeilijk te berekenen natuurlijk (vooral ivm pensioen).
Stel: Er wordt een leasebudget geboden, maar je hebt ook de mogelijkheid meer bruto salaris te ontvangen en het leasebudget niet te gebruiken.
Het leasebudget is € 900 bruto.

Wat kan je (in de regel) verwachten aan extra salaris in het geval dat je de lease afslaat?
Is dat het gehele bedrag, minder of juist meer?

• SlasZ
BP_LOZ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:18:
[...]

Stel: Er wordt een leasebudget geboden, maar je hebt ook de mogelijkheid meer bruto salaris te ontvangen en het leasebudget niet te gebruiken.

Wat kan je (in de regel) verwachten aan extra salaris in het geval dat je de lease afslaat?
In mijn geval het hele bedrag (bruto) maar in België / Luxemburg zijn de leasingbedragen veel lager (500 voor Golf/A3/BMW1 of 600 voor A4/BMW3/Passat Variant). Dus geen idee of je in Nederland dan 900 bruto meer hebt of slechts een deel ervan.
Bij ons heeft de directie ook een budget van 900 en als ze een bedrijfswagen willen wordt er 900 afgehouden van hun bruto wedde.

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:33
SlasZ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:43:
[...]

In mijn geval het hele bedrag (bruto) maar in België / Luxemburg zijn de leasingbedragen veel lager (500 voor Golf/A3/BMW1 of 600 voor A4/BMW3/Passat Variant).
Ik krijg bij mijn nieuwe werkgever (België) een budget van € 825 / maand, en daarmee kan ik toch echt maar net een mooi geconfigureerde 118d rijden, op 4 jaar, 37500km / jaar...

• XeNeRgY
  • Niet online
Abductee schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:52:
[...]

Ik krijg bij mijn nieuwe werkgever (België) een budget van € 825 / maand, en daarmee kan ik toch echt maar net een mooi geconfigureerde 118d rijden, op 4 jaar, 37500km / jaar...
inclusief brandstof denk ik? De post voor je baseert het op exclusief....

Anoniem: 354206

Ben wel ontevreden, id dit dan ook terecht?

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO ICT
Certificaten: Geen, wel bezig met SCJP
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Grote Ict-dienstverlener
Huidige functie: Software Ontwikkelaar
Leaseauto: ja,
Werkweek: 40 uur,
Pensioenregeling: Volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding Ziektekosten
Reistijd: gemiddeld 30 min, afhankelijk van klant
Maand salaris(bruto): €2100,-
Bonus: geen

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:44

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Je vangt ziektekosten en pensioen, maar verder niet super.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Camacha: Je hebt nog gelijk ook.

Hillie schreef op donderdag 08 april 2010 @ 01:12:
Je vangt ziektekosten en pensioen, maar verder niet super.
het belangrijkst vind ik:
- slechts 2,5 jaar werkervaring (waarschijnlijk aangenomen bij 0-1 jaar ervaring)
- geen certificaten
- wel eeen auto

ik vind het zo slecht nog niet, je mag dan wel 28 zijn, er zijn genoeg mensen van < 22 met meer ervaring en certificaten, zeker bij detacheerders en dienstverleners zijn certificaten veel waard, een certificaat staat namelijk gelijk aan een hoger uurtarief bij de klant.

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 07:00

DarthDavy

Excellent!

Abductee schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:52:
[...]

Dat moet inclusief brandstof zijn.

Een goeie site als richtlijn voor België is www.directlease.be, maar dan nog vind ik het vreemd. Ik heb er net de 118d uitgehaald op 4 jaar gezet met 35000km/jaar en ik kom inclusief met brandstof uit op 648,68 euro.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

BP_LOZ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 17:18:
[...]

Bij mijn werkgever is dit het volledige bedrag bruto erbij.

• BP_LOZ
Anoniem: 24394 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:47:
[...]

Bij mijn werkgever is dit het volledige bedrag bruto erbij.
Is dat dan normaal?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04

ralpje

Deugpopje

Dat kun je natuurlijk het beste aan je bedrijf / baas / hr-afdeling vragen ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• BP_LOZ
ralpje schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:59:
[...]

Dat kun je natuurlijk het beste aan je bedrijf / baas / hr-afdeling vragen ;)
En wat denk je zelf dat die gaat zeggen? :*)

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 16:37

Boy

App developer

ik krijg dan ook m'n leasebudget bruto bij m'n salaris, maar elke kilometer die ik rij voor de zaak gaat er 12 ct bruto van het budget af...maar krijg ik wel 19 ct netto kilometervergoeding erbij.

maw: ik krijg dan 19 ct / km + ( (leasebudget - nKilometers ) * 12 )

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:04

ralpje

Deugpopje

BP_LOZ schreef op donderdag 08 april 2010 @ 09:17:
[...]

En wat denk je zelf dat die gaat zeggen? :*)
Wat het bedrijfsbeleid is. Dan weet je dus gelijk waar je aan toe bent.
Als jij iets anders wilt onderhandelen kun je dat doen, maar dan maakt het ook weinig uit wat er 'normaal' is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• SlasZ
DarthDavy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:47:
[...]

Een goeie site als richtlijn voor België is www.directlease.be, maar dan nog vind ik het vreemd. Ik heb er net de 118d uitgehaald op 4 jaar gezet met 35000km/jaar en ik kom inclusief met brandstof uit op 648,68 euro.
Directlease houdt wel geen rekening met korting die afhankelijk is van het bedrijf waar je voor werkt (tenzij je inlogt?). Dat scheelt meestal nog een euro of honderd per maand (minder). En inderdaad mijn voorbeeld was excl brandstof en 35000km / jaar voor 4 jaar.
Maar we wijken af :)

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:33
XeNeRgY schreef op woensdag 07 april 2010 @ 22:53:
[...]

inclusief brandstof denk ik? De post voor je baseert het op exclusief....
klopt, daar was ik even aan voorbijgegaan :+
DarthDavy schreef op donderdag 08 april 2010 @ 07:47:
[...]

Ik lease bij ING, en die blijken toch wel wat duurder uit te komen... Het gaat trouwens over een 118d met Comfort Line en nog een hoop losse opties bij...

[Voor 52% gewijzigd door Abductee op 08-04-2010 10:35]

• wvkreg
Belgie is wel een leaseparadijs zo te zien?

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

wvkreg schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:30:
Ik wil het er niet inwrijven, maar in vergelijking met Nederland wel ja. Ik rijd een Volvo V50 Business Line en dat kost mij (wegens de belastingen) ongeveer een 70 à 80 euro netto per maand.

• SlasZ
wvkreg schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:30:
Ik wil het er ook niet inwrijven maar ik rijd binnenkort met een Audi A4 TDIe met lederen interieur, navigatie met HD, xenon en tal van kleinere opties (spiegel pack, parkeersensors, ..) en dat kost mij netto 500 euro (vergeleken met geen auto willen). Het leasebedrag is € 585 excl brandstof en wordt van mijn bruto wedde afgehaald + ongv 150 euro netto belastingen. Dit met onbeperkte prive km's en 140000km / 4 jaar.

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05-2022

HenkS

Da_king alias HenkS

SlasZ schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:56:
[...]

Ik wil het er ook niet inwrijven maar ik rijd binnenkort met een Audi A4 TDIe met lederen interieur, navigatie met HD, xenon en tal van kleinere opties (spiegel pack, parkeersensors, ..) en dat kost mij netto 500 euro (vergeleken met geen auto willen). Het leasebedrag is € 585 excl brandstof en wordt van mijn bruto wedde afgehaald + ongv 150 euro netto belastingen. Dit met onbeperkte prive km's en 140000km / 4 jaar.
en dit is in belgie?

hoe moet ik dat zien, 500 per maand van je salaris af + 150 netto belasting, dus het kost je 650 per maand? in belgie of snap ik dat niet goed?
(ik woon namelijk sinds kort in belgie en ook aan het kijken naar een baan in belgie...)

Afweging prive auto vs lease is altijd een leuke. Het idee van een vast bedrag kwijt zijn per maand is wel fijn. Maarrrr.. de vraag is echter of je ook altijd zoveel prive rijdt om dat bedrag te kunnen rechtvaardigen. Bij een privé auto is het immers zo dat hij veel minder kost als hij stil staat (alleen verzekering + wb). Ik ging op den duur eens rekenen en zag dat ik door drukte etc. veel minder prive reed dan ik dacht. Toch werd er elke maand netjes 370,- ingehouden voor een A3. Of ik nou wel of niet rijd maakt niks uit. Vorige maand besloten omdat anders te doen en mijn vriendin een fatsoenlijke auto te geven (ipv Ford Ka een A4 Avant) en de A3 puur zakelijk te rijden. A4 kost mij qua 80,- allrisk verzekering + 125,- wegenbelasting. Ik gooi er 1x per 1,5 maand een tank diesel in twv 70,- dus ik ben meestal rond de 250 tot 275 kwijt per maand. Omdat ik nu alleen een A4 op de weg hoef te houden bespaar ik elke maand een flinke smak geld wat ik kan reserveren voor eventueel onderhoud en afschrijving. Voordeel: nu 2 mooie audi's op de weg en maandelijks minder kwijt :)

Worst case scenario: je raakt je baan kwijt of wisselt van baan dan heb je dus altijd nog een mooie auto thuis en dat kunnen de leasers niet zeggen. Als je gewend bent om een a4 zakelijk te rijden dan schrik je wel even als je in 1x 20000,- moet lappen om privé een vergelijkbare auto te kopen. Je bouwt dus ook iets op met een privé auto. Het is iets van jezelf en ik merk nu al ik dat ik daar veel blijer mee ben dan in een auto van je baas te rijden die nooit van jezelf wordt.

Ik wil in ieder geval nooit meer een lease auto privé rijden..je gooit altijd geld weg voor iets wat nooit van jou wordt.

ps: die kilometerregistratie is tegenwoordig eenvoudig op te lossen met een GPS apparaatje wat excel docs uitspuugt.

• _Max_
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 13:28
Anoniem: 123813 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:13:
ps: die kilometerregistratie is tegenwoordig eenvoudig op te lossen met een GPS apparaatje wat excel docs uitspuugt.
Heb je daar een linkje van?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:50

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Kunnen we weer ontopic??? Open eventueel een apart topic hierover.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 07:51
HenkS schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:04:
[...]

en dit is in belgie?

hoe moet ik dat zien, 500 per maand van je salaris af + 150 netto belasting, dus het kost je 650 per maand? in belgie of snap ik dat niet goed?
(ik woon namelijk sinds kort in belgie en ook aan het kijken naar een baan in belgie...)
Meestal geeft men hier in Belgie een bruto salaris + wagen, als je de wagen weigert kan je een hoger loon vragen (maar dat hangt volgens mij af van de werkgever hoe ze dit oplossen)

Anyway, als je een firmawagen krijgt, hoef je enkel aan vadertje staat elke maand belastingen te betalen en dat wordt volgens een berekening gedaan dmv van de CO2 uitstoot en de afstand woonplaats-werkplaats.

Voor mijn BMW 318D betaal ik elke maand bruto 147euro (netto een 90euro).

Zal mijn huidige status hier ook eens plaatsen:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): Bachelor Informatica,
Certificaten: SCJP, SCJD,
Werkervaring: 6 jaar,
Werkgever: Ict-dienstverlener,
Huidige functie: Snr Java Consultant,
Laptop: Nee,
Vakantiegeld: Ja,
Vakantiedagen: 32,
13/14e maand of winstuitkering: Ja,
GSM: Nee,
Pensioenregeling: Volledig betaald door werkgever,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatie verzekering,
Land: Belgie,
Reistijd: gemiddeld 30-60 min, afhankelijk van klant,
Maand salaris(bruto): €3300,-

[Voor 25% gewijzigd door DaRKie op 08-04-2010 13:44]

• SlasZ
HenkS schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:04:
[...]

en dit is in belgie?

Is in Luxemburg maar prijzen zijn zeer vergelijkbaar met België.
Ze houden 585 bruto van mijn wedde af wat netto neerkomt op een ongv 350 euro minder, en daar dan boven op nog ongv 150 euro netto belasting (op voordeel in natura), dus 500 netto kost voor mij.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:09
Tylen schreef op donderdag 08 april 2010 @ 13:32:
Kunnen we weer ontopic??? Open eventueel een apart topic hierover.
:Y

Om hier weer enigszins met een schone lei te beginnen is misschien ook wel een idee. Iemand zin om een nieuwe TS te bakken? (geef ff seintje om dubbel werk te voorkomen)

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 09:32
Anoniem: 354206 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 00:16:
Ben wel ontevreden, id dit dan ook terecht?

Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO ICT
Certificaten: Geen, wel bezig met SCJP
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Grote Ict-dienstverlener
Huidige functie: Software Ontwikkelaar
Pensioenregeling: Volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding Ziektekosten
Reistijd: gemiddeld 30 min, afhankelijk van klant
Maand salaris(bruto): €2100,-
Is dit bij een grote 'gele' dienstverlener?
Maar het is inderdaad te weinig. Enkele honderden euro's meer is mogelijk

hondennamen.info Openscheermes.nl

• pderaaij
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 19:58
Goedeavond!

Al een kleine 6 jaar ben ik zelfstandig ondernemer. Met mijn bedrijf maken we websites en webapplicaties in PHP/MySQL. Onlangs heb ik besloten om hier mee te stoppen en weer in loondienst te gaan.

Ik ben in het proces om mijn bedrijf te verkopen aan een lokaal webapplicatie ontwikkelbedrijf. Nu hebben we sowieso afgesproken dat ik 3 maanden mee ga om de overdracht in goede banen te leiden. Hoe dan ook, ik kom binnenkort in de situatie dat ik over arbeidsvoorwaarden zal moeten onderhandelen.Zij het met hun, zij het met een ander.

Ik ben benieuwd wat jullie redelijk vinden. Ik plaats hier onder het standaardlijstje:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): Propedeuse Informatica behaald, nu bezig met hoofdfase bij HHS
Certificaten: Diverse, zie onder
Werkervaring: 6 jaar PHP | MySQL | HTML | CSS / 1 jaar JAVA
Werkgever: Zelfstandig ondernemer
Huidige functie: Zie boven.

Laptop: ja, uit de zaak
Vakantiegeld: n.v.t.
Vakantiedagen: n.v.t.
13/14e maand of winstuitkering: n.v.t.
GSM: n.v.t.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: ja, uit de zaak
Werkweek: te veel....
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Pensioenregeling: n.v.t
Reistijd: 10 min.

Maand salaris(bruto): n.v.t.

Behaalde certificaten
EXIN Certificaten
IT Management Foundation; Information System Foundation, ASL, BiSL, ITIL, Object Oriented Analysis Design Advanced, Structured Information Analysis Advanced. Tevens de volledig Academy Advanced Foundation Track.

Prince 2, MCTS 50-736 & 50-729

Wat zoek ik
Ik zoek een baan als PHP of Java ontwikkelaar, beide web gerelateerd. Ik schat mezelf in als medior en wil nog een boel leren.

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:06

t_captain

Moderator General Chat
pderaaij schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:45:
Goedeavond!

Al een kleine 6 jaar ben ik zelfstandig ondernemer. Met mijn bedrijf maken we websites en webapplicaties in PHP/MySQL. Onlangs heb ik besloten om hier mee te stoppen en weer in loondienst te gaan.
[...]

Ik ben benieuwd wat jullie redelijk vinden. Ik plaats hier onder het standaardlijstje:
[...]
Ik zoek een baan als PHP of Java ontwikkelaar, beide web gerelateerd. Ik schat mezelf in als medior en wil nog een boel leren.
[...]
Ik denkt dat er in dit en voorgaande topics voldoende posts staan over developers om eenbeeld te vormen van wat realistisch is.

Maar je moet jezelf ook afvragen hoeveel geld jij nodig hebt / wil hebben. In het algemeen verdient een ZZP-er wat meer dan in loondienst. Je gaat er in dat geval op achteruit en niemand kan beter afwegen hoeveel de zekerheid van een vaste baan voor jou waard is, dan jijzelf.

Wat betreft functie: go Java !

PHP heeft in de software wereld een beetje het beeld van een hobbyisten-taal. (of dat nu redelijk is of niet, maar dat beeld heerst wel). Gevolg is dat de ladder stopt bij een functie als senior developer. Ik heb nog nooit gehoord van een PHP cluster architect ofzo :) Ik kan me niet herinneren dat ik vaak een salaris boven de 3000 bruto zag langskomen. Correct me if I'm wrong, ik ben te lui om de zoek-functie te gebruiken.

Java is qua loopbaan-mogelijkheden verwant met .NET. Er zit een stuk web development in, maar bijvoorbeeld ook een stuk applicatie software engineering, vooral rond business applicaties. Je kunt van web-Java naar J2EE, leer er wat Oracle bij en wat domeinkennis en je bent BI specialist. En je hebt in de J2EE wereld alle functies die je in .NET hebt. Software engineer, software architect, systeemarchitect, integrator, projectleider, tester, test engineer, test architect, test manager etc. Daardoor kom je niet zo gauw aan je plafond.

Anoniem: 92212

Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: CCDP, CCIP, CCNP (nu bezig met CCIE)
Werkervaring: 10
Werkgever: Een grote ISP
Huidige functie: Senior Network Designer
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25+4 niet ziek dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonus max 20% jaarsalaris (12 maanden)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Na 3 jaar gebruik maken van onbepaald verlof van 3 maanden. Goede tijd voor tijd compensatie mogelijkheden
Pensioenregelaar: Fortis
Land: NLD
Reistijd**: Fiets

Maandsalaris: 4700 euro

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05-2022

HenkS

Da_king alias HenkS

Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO informatica
Certificaten: Prince II (practitioner and foundation)
Werkervaring: 11
Werkgever: Grafische sector (drukkerij/reclamebureau)
Huidige functie: IT Manager
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering in vorm van 13e maand indien er bepaald percentage winst wordt gehaald bedrijfs-breed (laatste 30 jaar altijd zo geweest op laatste 2 jaar na)
Pensioenregeling: Ja
Land: NLD
Reistijd**: 15 min (woon zelf in Belgie, werk in Nederland)
Maandsalaris: 4400 euro

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08-2021
Rukapul schreef op donderdag 08 april 2010 @ 14:04:
Om hier weer enigszins met een schone lei te beginnen is misschien ook wel een idee. Iemand zin om een nieuwe TS te bakken? (geef ff seintje om dubbel werk te voorkomen)
Ik wil a.s. zondag wel ff een nieuw topic starten, had al wat schoonheidsfoutjes en mogelijke verbeteringen in de huidige TS opgemerkt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 12 Mini 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• adesign
Even een update van onderstaande topic:

adesign in "Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 9)"

Ik heb er goed over nagedacht en deze week gekozen voor bedrijf A. Vervolgens heb ik gebeld naar de directeur van bedrijf B en aangegeven dat ik voor een ander bedrijf ga werken. Argumenten die ik gebruikte waren:
  • Jullie zijn een leuk bedrijf
  • Lekker in de buurt. Dichterbij dan het andere bedrijf.
  • Leuker pand, sfeer.
  • Leuke collega's.
  • Betere aanbieding gedaan dan het ander bedrijf
  • Het enigste wat mij dwars zit, is dat jullie nog heel weinig software engineers hebben en ik bang ben dat ik geen per directe ondersteuning zal krijgen.
  • En dat dit niet het goede moment voor mij is om bij jullie te werken. Dat het beter is om daar later te gaan werken op het moment dat er meer software engineers in dienst zijn en ik meer ervaring heb.
Antwoord was dat hij het heeeel erg jammer vind en dat hij het niet eens is met mijn argumenten. Volgens hem zal ik voldoende ondersteuning krijgen. Hij heeft me nog gevraagt of ik gebeld mocht worden door een projectleider die er inhoudelijk meer vanaf weet en mij nog kan overtuigen dat ik voldoende ondersteuning zal krijgen.

Ik werd dus gebeld door die projectleider. En hij gaf aan dat het jammer was dat ik nog twijfelde en dat ik gewoon op mijn gevoel moest af gaan. Hij gaf ook aan dat hij momenteel 1 software engineer in dienst heeft die MVP (senior .NET ontwikkelaar) is. Hij zit voornamelijk bij klanten, maar vrijdag's op kantoor. Hij heeft iemand aangenomen van Ordina die per 1 juni gaat beginnen. Hij heeft een junior die ook binnenkort gaat beginnen. En er is een senior freelancer die +- 2 dagen per week zal bijschakelen. Hij gaf aan dat het messchien een goed idee is om een keer langs te komen en te ervaren met wie ik te maken zal krijgen. Ik zit verdomme weer in een twijfelfase 8)7 Wat vinden jullie nou, bedrijf A of B?

• BP_LOZ
adesign schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:34:

Ik heb er goed over nagedacht en deze week gekozen voor bedrijf A. Vervolgens heb ik gebeld naar de directeur van bedrijf B en aangegeven dat ik voor een ander bedrijf ga werken. Argumenten die ik gebruikte waren.... Knip
Bedrijf A was het al voor jou. Bedrijf B kan het eventueel worden.
Persoonlijk heb ik niet veel met beloften en nog veel minder met twijfel.

[Voor 56% gewijzigd door BP_LOZ op 09-04-2010 10:44]

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Simpel. Ik maak uit je posts op dat je voor bedrijf A gaat omdat A je betere ondersteuning zal bieden op de werkvloer dan bedrijf B. Voor de rest is de aanbieding van bedrijf B beter dan die van bedrijf A.

Als bedrijf B jou kan overtuigen van het feit dat je WEL goed ondersteunt zal worden op de werkvloer dan kies je toch gewoon voor bedrijf B en zeg je tegen bedrijf A dat je een beter financieel bod hebt.

En misschien gaat bedrijf A dan ook wel hoger en dan kan je weer gaan "twijfelen". Ik noem het niet echt twijfelen, dit is gewoon onderhandelen. Je geeft aan wat je problemen zijn met een bepaald aanbod en als de werkgever daar bereid toe is om die problemen te behandelen dan kan je een nog betere keuze maken.

Anoniem: 352828

Ik zou ook voor A gaan...waarschijnlijk als je A belt, krijg je net zo'n verhaal als je nu bij B hebt gehoord, beetje lijmen en als je er eenmaal zit valt het tegen. Ik vindt nog steeds dat er weinig ondersteuning voor je is. Waarom leg je de aanbieding van bedrijg B niet bij bedrijf A voor en zeg je dat als A hiermee akkoord gaat, je daar komt werken?

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

adesign schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:34:

Ik heb er goed over nagedacht en deze week gekozen voor bedrijf A. Vervolgens heb ik gebeld naar de directeur van bedrijf B en aangegeven dat ik voor een ander bedrijf ga werken. Argumenten die ik gebruikte waren:
Hoe zit het met cursussen? Welke van de twee bedrijven kan je daar het meeste in tegemoetkomen?

• BP_LOZ
Zit er ook een groot verschil in de primaire-en secundaire voorwaarden tussen A en B?
Hier valt (aangezien je nu in een luxe positie zit) ook nog wel wat te onderhandelen lijkt me.
Waarschijnlijk heb ik te snel gereageerd. Ik zou met beiden nog eens om de tafel gaan als ik jou was.

Minder ondersteuning betekend vaak wel meer eigen verantwoordelijkheden en een stukje vrijheid.. ;)

[Voor 15% gewijzigd door BP_LOZ op 09-04-2010 10:55]

• adesign
dr.lowtune schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 10:53:
[...]

Hoe zit het met cursussen? Welke van de twee bedrijven kan je daar het meeste in tegemoetkomen?
@dr.lowtune:

Bedrijf A krijg ik zowizo een sharepoint training waar ik veel interesse in heb. Verder staat er in het contract van A dat er een opleidingsbudget is. Bedrijf B hebben telefonisch wel aangegeven dat ze bereid zijn mij te laten ontwikkelen. En aan hun hoge aanbieding te zien doen ze niet moeilijk over opleidingsbudgeten.

Maar ik heb bij mijn huidige werkgever ook al wat mcts examens mogen halen, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik in de praktijk meer leer. Ik kom een probleem tegen, zoek het eerst zelf op, als ik het niet kan vinden vraag ik een ervaren collega. En weer een ervaring rijker. Deze methodiek ben ik gewend, en ben ook hard gegroeit het afgelopen jaar qua technische ervaring. Vandaar dat ik deze ondersteuning wil blijven behouden bij mijn toekomstige werkgever.

@bp_loz
Qua secundaire arbeidsvoorwaarden zit bedrijf B veel beter. Een vaste bonus per maand. Je weet dus waar je aan toe bent. Bedrijf A niet. Daar hebben ben je afhankelijk van je billable uren die je hebt gemaakt en werken ze met punten. Bedrijf B heeft 25 vakantiedagen en bedrijf A maar 22. Bedrijf B betaald heel mn pensioen. Als ik geen pensioen wil, krijg ik dat bedrag gewoon uitgekeerd. Bedrijf A betaald een kleine percentage. Lease bedrag en onkostenvergoeding is gelijk.

[Voor 30% gewijzigd door adesign op 09-04-2010 11:48]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

adesign schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 11:03:
[...]

Bedrijf A krijg ik zowizo een sharepoint training waar ik veel interesse in heb. Verder staat er in het contract van A dat er een opleidingsbudget is. Bedrijf B hebben telefonisch wel aangegeven dat ze bereid zijn mij te laten ontwikkelen. En aan hun hoge aanbieding te zien doen ze niet moeilijk over opleidingsbudgeten.

Maar ik heb bij mijn huidige werkgever ook al wat mcts examens mogen halen, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik in de praktijk meer leer. Ik kom een probleem tegen, zoek het eerst zelf op, als ik het niet kan vinden vraag ik een ervaren collega. En weer een ervaring rijker.
Verkijk je niet op de aanbieding van bedrijf B, een hoog aanbod kan ook uitmonden in "we betalen je al genoeg dus niet zeuren". Waar je ook naar kan vragen is hoe ze je salarisontwikkeling zien de komende jaren, als je op 2900 start maar daar vervolgens 3 jaar op vastzit terwijl bedrijf A aangeeft dat je waarschijnlijk binnen 3 jaar op 3200 zit, dan kan dat natuurlijk ook een belangrijk punt worden.

Bij welk bedrijf heb je het beste gevoel?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-06 20:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Tylen schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:38:
Nouja, het gaat om een helpdesk functie met klein beetje meer. Dus lijkt me gewoon normaal salaris. Dat je al zo lang stil staat, heb jezelf in de hand ;)
Hij gaat tenminste nog vooruit, ik zie vanaf 2001 alleen maar een dalende lijn (en helaas ligt dat niet alleen aan mij). Straks weer een gesprek voor detavast, maar eens kijken wat die bieden als ze me willen overnemen. Zal wel weer de standaard 2100 euro zijn (opzich niet verkeerd, maar in 2001 zat ik op 2157).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Idem bij gebruik van [offtopic] tags.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee