[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 101 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 46.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
Het is de officiële release, dus geen beta.
Ik ga toch wachten op de release notes voordat ik ze download, lijkt mij het veiligste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 22:35

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

glennvho schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:26:
[...]

Het is de officiële release, dus geen beta.
Ik ga toch wachten op de release notes voordat ik ze download, lijkt mij het veiligste ;)
Hoe weet je dat dan? Hij is sowieso nog niet WHQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ownage maxim schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:37:
[...]

Daar kan ik me ook wel wat in vinden. Ze hadden net zo goed een uber-PCB kunnen ontwerpen, en dan eens fatsoenlijke voltages gebruiken zoals 1,5v. Mooi koperen blok erop, en stampen maar met die kaarten.

Maar goed, AMD denkt die hd4890 kaarten dus nog heel lang te kunnen verkopen. Waarschijnlijk zien we die dingen nog lang op de markt, zelfs naast de RV8xx kaarten. Bovendien hebben ze de kosen weten te verlagen met een die-shrink.
Die heb je nu ook wel dat zijn die OC editions. Maar die hebben niet eens 1.5v nodig om dat te doen :) Maar gezien de clocks had 900 core stock volgens mij wel moeten kunnen. Echter zouden er dan misschien wel cores geweest zijn die dat net even niet halen. Mja die kunnen dan door als HD4870 :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Splinter Cell schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:31:
[...]

Hoe weet je dat dan? Hij is sowieso nog niet WHQL.
Omdat de ze normaalgezien morgen op de ati site online komen. Ook staat er bij een beta nooit het echte versienummer bij "Catalyst Version".
Ze zijn dan misschien nog niet WHQL maar dat wil niet zeggen dat het gewoon dezelfde versie is die ati online zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

Astennu schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:38:
[...]

Die heb je nu ook wel dat zijn die OC editions. Maar die hebben niet eens 1.5v nodig om dat te doen :) Maar gezien de clocks had 900 core stock volgens mij wel moeten kunnen. Echter zouden er dan misschien wel cores geweest zijn die dat net even niet halen. Mja die kunnen dan door als HD4870 :)
Zou dat echt kunnen? Is het PCB van een hd4870 niet wat anders als die van een hd4890 (twee aparte stroomcircuits). Zou die rv790 core wel daarop passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73609

De final release van de 9.6 driver komt volgende week.
Bron: Catalystmaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-03 01:26

SECURITEH

Man of legend.

Anoniem: 286793 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:12:
[...]

Zou dat echt kunnen? Is het PCB van een hd4870 niet wat anders als die van een hd4890 (twee aparte stroomcircuits). Zou die rv790 core wel daarop passen.
Waarschijnlijk wel maar er zullen vast wel een paar kleine aanpassingen nodig zijn driver matig en hardware matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:27

TGEN

Hmmmx_

ownage maxim schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:37:
[...]
Maar goed, AMD denkt die hd4890 kaarten dus nog heel lang te kunnen verkopen. Waarschijnlijk zien we die dingen nog lang op de markt, zelfs naast de RV8xx kaarten. Bovendien hebben ze de kosen weten te verlagen met een die-shrink.
Welke die shrink? De HD4890 is afaik nog steeds 55nm, net als de HD4870.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286793

SECURITEH schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:02:
[...]

Waarschijnlijk wel maar er zullen vast wel een paar kleine aanpassingen nodig zijn driver matig en hardware matig.
De shaders zijn ook gewoon geoptimaliseerd. Dan krijg je dus snellere en minder snelle hd4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 286793 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:12:
[...]

Gewoon HD4890 PCB maar HD4870 clocks. Krijg je er gratis verbeterd power management bij :) leuke extra :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dat is wel een nieuwere GPU die groter is en waarvan de yields iets lager liggen dan bij de oude vertrouwde kleinere RV770, die nu al een jaar op de markt is en waarvan de marges erg hoog liggen. AMD gaf zelf aan dat ze voorlopig de HD4850 en HD4870 netjes blijven voorzien van RV770 chips omdat die kleiner is en goedkoper zijn te produceren. En alle RV770 GPUs halen nu zo'n beetje 750Mhz wel, dus vanuit hun oogpunt hebben ze helemaal geen reden om een duurdere GPU op duurder PCB te plakken als de oudere nog prima voldoet.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:36
wat ik me afvraag: als je de huidige generatie vergelijkt met de x1900xt 512mb, welke kaart presteert dan ongeveer hetzelfde met 4x AA op 1280x1024 ?

heb wat benchmarks bekeken en als ik de performance zie van de 4650 dan komt die volgens mij aardig in de buurt of zie ik dat verkeerd? (er zijn namelijk geen direkte vergelijkingen te vinden en x1900xt scores zitten in mijn hoofd dus kan ernaast zitten)

ik wil namelijk op zoek naar x1900xt prestaties (niet minder) voor een zo laag mogelijke prijs en vooral zo laag mogelijke stroomverbruik voor in mijn 2e pc / downloader / server.

let normaal eigenlijk alleen op enthousiast/highend en ben dus niet zo thuis in het lagere segment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

meljor schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:42:
wat ik me afvraag: als je de huidige generatie vergelijkt met de x1900xt 512mb, welke kaart presteert dan ongeveer hetzelfde met 4x AA op 1280x1024 ?

heb wat benchmarks bekeken en als ik de performance zie van de 4650 dan komt die volgens mij aardig in de buurt of zie ik dat verkeerd? (er zijn namelijk geen direkte vergelijkingen te vinden en x1900xt scores zitten in mijn hoofd dus kan ernaast zitten)

ik wil namelijk op zoek naar x1900xt prestaties (niet minder) voor een zo laag mogelijke prijs en vooral zo laag mogelijke stroomverbruik voor in mijn 2e pc / downloader / server.

let normaal eigenlijk alleen op enthousiast/highend en ben dus niet zo thuis in het lagere segment...
denk dat je moet kijken naar een 4670 serie die hebben anderen geheugen modeulens er op zitten.
Ik dacht dat de 4650 gdr3 hadden en de 4670gdr4 .
Aangezien ze maar een 128bit geheugen bus hebben.

Je kan ook kijken naar de 4830 die gebruik ook een pci-e voedings stekker maar verbruik minder dan de ouwe ati 1900xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
thanx, heb het gevonden. toevallig vond ik ergens een reaktie van CJ op dezelfde vraag.
het blijkt dat idd de 4670 (en zeker niet de 4650) de juiste kandidaat is.

minimaal even snel in een aantal games en veel vaker zelfs sneller dan x1900xt en beduidend zuiniger en stiller.

qua geheugen: de 4650 heeft gddr2 (1ghz) en de 4670 heeft gdd3 (2ghz) maar je zat aardig in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een laag stroomverbruik kun je denk ik beter nog een stapje lager gaan al is de HD4650 ook al zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Wat ik uitmaak van de huidige prijzen is dat de nieuwe kaarten van ATi heel snel op de markt gaan komen,
een HD4890 kost nog 160 euro, 1Ghz core 4 Ghz geheugen kost maar 189 euro..HD4870 110 euro. En de prijzen zullen nog dalen ook.

Wel héél erg goedkoop zeg..

Heb mijn oog laten vallen op de XFX HD4890 Black Editon (1Ghz/4Ghz) voor maar 189 :P maar ik wacht nog de laatste prijsverlaging even af :)

[ Voor 21% gewijzigd door Q_7 op 10-06-2009 13:22 ]

AMD 9950X3D - X670E-Hero - 48GB CL26 - RTX 5080 Waterforce - 9100Pro 2TB - BeQuit Dark Power 1500w - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Wat is in dit geval wijs he. Ik zou graag een 4890 willen kopen.
Maar de prijsverlaging en de 5 serie komen eraan.
Als de 5 serie nog 3 maanden op zich laat wachten en de prijsverlaging begint volgende week dan word het een 4890.
Even afwachten dan maar.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Pepperana schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:17:
Wat is in dit geval wijs he. Ik zou graag een 4890 willen kopen.
Maar de prijsverlaging en de 5 serie komen eraan.
Als de 5 serie nog 3 maanden op zich laat wachten en de prijsverlaging begint volgende week dan word het een 4890.
Even afwachten dan maar.
Als ik jou was, zou ik nog maar rustig afwachten. Ik heb het volste vertrouwen in de HD5xxx serie en ook in DX11. ATi verwacht nog dit jaar DX11 games, maar dat wacht ik nog even rustig af. Daarbij heb je voor een HD4890 nog steeds twee PCI-e stroomconnectors nodig. De HD5xxx heeft zoals het er nu naar uitziet maar zes pins nodig. Dan kun je later als je de voeding er voor hebt, misschien wel in Crossfire draaien.

Daarbij is de HD4890 eigenlijk niets meer dan een overgeklokte HD4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291245

Ati verwacht nog dit jaar DX11 games. Dat zou ik ook zeggen als ik Ati was, jammer dat de meeste games nog op 9 draaien. Veel nieuwe games gaan er niet uitkomen toch?

Wat ik verwacht vaan Ati is dat ze een betaalbare videokaart op de markt zetten, die aanzienlijk beter presteert dan de 4850 die ik nu heb. Maar de situatie is nu anders, omdat de crisis vanaf nu steeds meer effect gaat hebben op de economie.

Ik ben erg benieuwd wat er komen gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Anoniem: 291245 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:08:
Ati verwacht nog dit jaar DX11 games. Dat zou ik ook zeggen als ik Ati was, jammer dat de meeste games nog op 9 draaien. Veel nieuwe games gaan er niet uitkomen toch?
Uiteraard zegt ATi dat. Het is nog even afwachten wat er in Q4 2009 gaat komen. Zoals Splinter Cell, AC 2, Modern Warfare 2 (MW2 wordt het denk ik sowieso niet.) en nog wat games. En ongetwijfeld later in de toekomst Crysis 2. Crytek zal wel weer hun propaganda toeter uit de kast halen.

En wat is er nou zo jammer aan, dat de meeste games nog op DX9 draaien? DX10 is geen meer waarde. Alles wat DX10 zogenaamd kan/biedt, kan DX9 ook. Ook al draait Far Cry 2 wel aanzienlijk beter op DX10. Maar goed, dat is ook de enige uitzondering op de regel. Met Far Cry 2 heeft het meer dan twee jaar geduurd, voordat we eindelijk resultaat hebben gezien. Ondertussen is er DX10.1 en straks alweer DX11.

Ik hoop met Windows 7 dat DX10.1/DX11 aan een opmars begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-03 21:55
Microsoft heeft gewoon gigantish geblunderd door DX 10 vista exclusief te maken, dat heeft een snelle ontwikkeling van DX 10 games gewoon de nek omgedraaid en dat is reuze jammer want als je ziet wat voor meerprijs je moet neerleggen voor 10% meer hardware performance (bij beide teams) dan kun je bedenken dat je een even goede performance increase had kunnen hebben met DX 10.1 t.o.v. DX 9.

Windows XP is ook veel te goed geweest en hoefde nog niet vervangen te worden, zelfs nu nog draai ik vrolijk XP en heb nergens problemen. Mischien dat vista 2.0 (windows 7) voldoende meerwaarde heeft voor een upgrade en mischien denken genoeg andere mensen er ook zo over zodat ontwikkeling voor DX 11 rap genoeg gaat om te doen denken aan de ontwikkeling van DX eind jaren 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
denk ook dat veel game devs zeer vertrouwd zijn met dx9 omdat het al een aardig aantal jaren bestaat. dat maakt de overstap naar dx10 ook moeilijker.

het was trouwens ook niet zo zeer dat dx10 ZO veel meer kon, het zou ook dingen domweg sneller kunnen dan dx9c. helaas is daar weinig van gebleken. Dx10.1 was al veel beter maar is helaas weinig geadopteerd door devs (dankzij Nvidia en natuurlijk de grote gebruikersgroep ervan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 15:29
Wel leuk dat die HD4890 een paar tientjes goedkoper is geworden. Ik zat laatst al te overwegen om de overstap te maken van HD4870 X2 naar 2x HD4890 1GHz. De prijs van die kaart lag toen op 225 euro, wat ik net iets teveel vond. Nu diezelfde kaart voor 182 euro te krijgen is wordt het al een stuk interessanter om de upgrade te maken. Met de verkoop van de oude kaart hoef ik nog maar iets meer dan 100 euro bij te leggen voor bijna 33% meer performance.

Enige afweging is dat ik ook die DX11 generatie wil hebben als die uitkomt, maar als dit pas in augustus of september gebeurt dan vind ik zo'n tussen upgrade nog wel de moeite waard. Als de nieuwe serie al eind juli komt dan kan ik misschien beter gewoon wachten :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
frankknopers schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:38:
Wel leuk dat die HD4890 een paar tientjes goedkoper is geworden. Ik zat laatst al te overwegen om de overstap te maken van HD4870 X2 naar 2x HD4890 1GHz. De prijs van die kaart lag toen op 225 euro, wat ik net iets teveel vond. Nu diezelfde kaart voor 182 euro te krijgen is wordt het al een stuk interessanter om de upgrade te maken. Met de verkoop van de oude kaart hoef ik nog maar iets meer dan 100 euro bij te leggen voor bijna 33% meer performance.

Enige afweging is dat ik ook die DX11 generatie wil hebben als die uitkomt, maar als dit pas in augustus of september gebeurt dan vind ik zo'n tussen upgrade nog wel de moeite waard. Als de nieuwe serie al eind juli komt dan kan ik misschien beter gewoon wachten :P
Ik zat juist eerder te overwegen om mijn HD4870X2 te verkopen en hem vervangen voor 1x HD4890. En daar dan mee uitzitten tot de HD58xx serie... Zodoende maak ik wat minder verlies als ik mijn huidige kaart nog snel verkoop. Enig idee wat je er nog voor terugrkijgt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987

offtopic:
Waarom in godsnaam verkopen?
die HD4870x2 is snel genoeg =/. Ik doe het hier zelfs nog prima met een HD3870x2.
gewoon wachten :)

Ik heb echt zo het gevoel dat ATI weer zeer sluw aan het doen is. Ze hebben iets achter de hand bij die 5xxx serie denk ik persoonlijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Anoniem: 168987 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:49:
offtopic:
Waarom in godsnaam verkopen?
die HD4870x2 is snel genoeg =/. Ik doe het hier zelfs nog prima met een HD3870x2.
gewoon wachten :)

Ik heb echt zo het gevoel dat ATI weer zeer sluw aan het doen is. Ze hebben iets achter de hand bij die 5xxx serie denk ik persoonlijk :).
Omdat ik toch weer de nieuwe high-end ga kopen... verslaving :D
En als ik hem nu verkoop is ie nog iets waard, als ik hem pas verkoop als de nieuwe reeks uitkomt dan is ie veel minder waard. Zo heb ik vorig jaar mijn 8800GTX'en van de hand gedaan voor 320euro en hoefde ik maar 80 euro bij te leggen 6 weken later voor een HD4970X2 8)

edit: @post hierond van Crayun, zie mijn eerste regel van de post: verslaving, althans hobby. Als ik zoveel mogelijk geld zou willen besparen zou ik wel een hd4850 kopen, beste prijs/kwaliteit :)

[ Voor 11% gewijzigd door Gurneyhck op 10-06-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168987

Gurneyhck schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:53:
[...]

Omdat ik toch weer de nieuwe high-end ga kopen... verslaving :D
En als ik hem nu verkoop is ie nog iets waard, als ik hem pas verkoop als de nieuwe reeks uitkomt dan is ie veel minder waard. Zo heb ik vorig jaar mijn 8800GTX'en van de hand gedaan voor 320euro en hoefde ik maar 80 euro bij te leggen 6 weken later voor een HD4970X2 8)
Je vergeet wel hoeveel te langer je hem gebruikt hoeveel goedkoper die eigenlijk wordt omdat je dan die X euro die je er aan hebt uitgegeven aan die grafische kaart. Als het ware verspreid over een langere periode, je hebt op die manier meer waarde voor je geld, als je altijd het beste van het beste koopt terwijl een vorige generatie nog alles perfect kan draaien verspil toch enkel geld, terwijl je heel makkelijk een generatie kan overslaan dan bespaar je 1 volledig high end kaart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de pricewatch in de first post weer even geupdate.

ATi RADEON PRICEWATCH

De prijzen gaan echt gigantisch hard omlaag. Het valt me vooral op dat de XFX kaarten enorm in prijs zijn gedaald. Een blik bij de concurrentie laat zien dat ook daar de prijzen flink aan het dalen zijn. De beste prijs/prestatie verhouding gaat in mijn ogen echter nog altijd naar AMD. De goedkoopste GTX275 is €199, terwijl de Black Edition van de HD4890 die op 1Ghz draait al voor €188 over de toonbank gaat. Op 1Ghz is de HD4890 in veel gevallen zelfs sneller dan een GTX285, die nog altijd voor minimaal €267 over de toonbank moet gaan.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Driver 9.6 brengt 10 nieuwe OpenGL extensions met zich mee:

http://www.geeks3d.com/?p=4154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
OpenGL 10? Wow, die zijn hun tijd ver vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
hoe doet de hd4850x2 het eigenlijk in vergelijking met de 4890?

zijn er ergens redelijk benchmarks te vinden waar die 2 vergeleken worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
CJ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:29:
Ik heb de pricewatch in de first post weer even geupdate.

ATi RADEON PRICEWATCH

...knip...

De prijzen gaan echt gigantisch hard omlaag. Het valt me vooral op dat de XFX kaarten enorm in prijs zijn gedaald. Een blik bij de concurrentie laat zien dat ook daar de prijzen flink aan het dalen zijn. De beste prijs/prestatie verhouding gaat in mijn ogen echter nog altijd naar AMD. De goedkoopste GTX275 is €199, terwijl de Black Edition van de HD4890 die op 1Ghz draait al voor €188 over de toonbank gaat. Op 1Ghz is de HD4890 in veel gevallen zelfs sneller dan een GTX285, die nog altijd voor minimaal €267 over de toonbank moet gaan.
Grote vraag is nu, is dit alvast een stockdump of is dit een aanval op nVidia om marktaandeel te vergroten...
Voor ons een vraag, voor jou een weet >:)
Ben nu toch wel heel nieuwsgierig geworden of we binnen 2 maanden een HD58xx kunnen verwachten of niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Laatst online: 20-05 14:57
tomcatha schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:00:
hoe doet de hd4850x2 het eigenlijk in vergelijking met de 4890?

zijn er ergens redelijk benchmarks te vinden waar die 2 vergeleken worden?
Recentste review waarin de 4850X2 meegenomen is en ook de 4890:
http://www.xbitlabs.com/a...on-hd4770-crossfirex.html

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 19:15
Avalaxy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:36:
Is dit nou een grapje of lees je scheef? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqueje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 20:43
Ik heb gisteren catalyst 9.6 binnengekregen voor mijn 4770 via windows update. :? Op de ati website kan ik er nog niets over vinden. Maar ik zou denken dat dit de whql driver is, want anders zou MS hem niet zelf verspreiden, of wel?

Molecular designer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha cool :D

Windows update installeert alleen maar WHQL Drivers. Maar wel apart dat de drivers overal eerder opduiken dan op de AMD site zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Splinter Cell schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:33:
Driver 9.6 brengt 10 nieuwe OpenGL extensions met zich mee:

http://www.geeks3d.com/?p=4154
Nice, hoewel ik hoopte op extensies die nodig zijn voor OpenGL 3.1 en die lijken juist te missen. Nog geen OpenGL 3.1 ondersteuning dus. Maar goed, AMD lijkt op de goede weg met OpenGL, wie weet wat de komende paar driver releases ons nog meer brengen.
Avalaxy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:36:
Was dat serieus? Zoja: OpenGL werkt met extensies die de functionaliteit van een de core API (bijvoorbeeld OpenGL 3.0) uitbreiden. Op deze manier hoeven AMD/nVidia (en anderen uiteraard) niet te wachten tot een bepaalde feature in de OpenGL core beschikbaar is, maar kunnen ze zelf een extensie releasen waar de developers gelijk gebruik van kunnen maken (in tegenstelling tot hoe Direct3D werkt). Er zijn nu dus 10 nieuwe extensies beschikbaar gekomen die de functionaliteit ten opzichte van OpenGL 3.0 uitbreiden (en dit heeft niets met OpenGL versie 10 oid te maken).

edit:
Het lijkt erop dat er toch een OpenGL 3.1 extensie in is gekomen namelijk: primitive restart (dit wordt gebruikt om van bepaalde objecten heel snel veel kopiën te kunnen renderen).

[ Voor 9% gewijzigd door The Flying Dutchman op 11-06-2009 09:57 ]

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73609

Is er al bekend of de 9.6 driver ook over de vernieuwde avivo beschikt die uit de 9.5 hotfix driver.
Of zal de vernieuwde avivo pas standaard worden in een latere driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Als het al in de hotfix voor 9.5 zat zullen ze dit ook wel in de 9.6 steken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwardvGelder schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 00:28:
[...]

Is dit nou een grapje of lees je scheef? :P
Je had de ninja-edit van Splinter Cell gemist. Hij had er eerst een 10 te veel in staan waardoor het er inderdaad als OpenGL 10 uit zag. En ja, ook ik had het gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05 09:19
ik heb voor mn 3870x2 nog geen drivers gezien via windows update hoor :S kan aan mij liggen, maar ik krijg vrijwel nooit drivers via windows update aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

CJ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:16:
[...]

Je had de ninja-edit van Splinter Cell gemist. Hij had er eerst een 10 te veel in staan waardoor het er inderdaad als OpenGL 10 uit zag. En ja, ook ik had het gezien. ;)
Ja, was gewoon een knip en plak foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
CJ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:16:
[...]

Aah ok dat verklaart een hoop :)
Maar waarom staat er niet onder het bericht dat het ge-edit is dan, daar had ik nog naar gekeken omdat ik dacht dat hij waarschijnlijk dat hij eerst de 10 op de verkeerde plek had staan maar omdat er niet stond dat het bericht ge-edit was dacht ik dat Avalaxy niet helemaal goed las ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwardvGelder schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:46:
[...]

Aah ok dat verklaart een hoop :)
Maar waarom staat er niet onder het bericht dat het ge-edit is dan
Als een berich minder dan 3% is veranderd komt het er niet te staan. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05 07:12
de nieuwe kaarten van ATI komen eraan...
een gloedje nieuwe series om nvidia tegen te gaan :P

pci-E 16X 2.0
512mb Gddr5 / 1024mb Gddr5 @ 4,4 ghz
een core die op 1,2 ghz loopt..

512bit zeiden ze.... denk toch dat ati wel bij 256bit blijft.

weet het niet zeker, maar het gaat wel hier rond in de discussie groep...

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woozyzpk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:01:
de nieuwe kaarten van ATI komen eraan...
een gloedje nieuwe series om nvidia tegen te gaan :P

pci-E 16X 2.0
512mb Gddr5 / 1024mb Gddr5 @ 4,4 ghz
een core die op 1,2 ghz loopt..

512bit zeiden ze....
Ze?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
ja we hebben een klein discussie groepje in ons dorp waarin we de nieuwste van nieuwste dingen bespreken....

maar dit kwam vandeweek op tafel(figuurlijk) dus denk.. met het even bij tweakers.... wie weet.. weten er nog meer mensen over de nieuwe series van ATI.. net zoals de 300 series van nvidia...

het is ook mogelijk dat het nog helemaal niet bestaat... ik weet het niet... maar het ook tot nu toe een '' MISSCHIEN'' onderwerp...

maar ga gerust verder over de discussie waar jullie het net over hadden, anders gaan we te ver van de Topic af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

En jullie discussie groep in het dorp heeft een bepaalde band/connecties met AMD?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 11-06-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
Anoniem: 134818 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:48:
En jullie discussie groep in het dorp heeft een bepaalde band/connecties met AMD?
ja, een jongen uit ons clubje heeft zich n keertje toen der tijd ingeschreven bij een nieuws groep bij ati amd.
hij krijgt daar nog steeds mail over, de nieuwste van nieuwste snufjes en leuke dinger zoals deze zitten er tussen...
maar het grootste gedeelte is voornamelijk ongeintreseerde spam...

ik zal hem vragen of hij een mailtje naar mij kan sturen met de tests en specs en die dinger...
daarna post ik hem meteen op dit forum...

dat zal ook intresant zijn voor jullie :P

wie weet komt het nog op de frontpage, maar dan wel zonder foto`s die ati.amd liever niet mee stuurt(waarom weet ik ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, maar in de mail krijg je echt geen insider information ;). Kan je beter goed naar CJ luisteren. Die heeft insider information.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 11-06-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woozyzpk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:54:
[...]
ik zal hem vragen of hij een mailtje naar mij kan sturen met de tests en specs en die dinger...
daarna post ik hem meteen op dit forum...
Ja doe maar. Zal me benieuwen in hoeverre alles klopt. :+
dat zal ook intresant zijn voor jullie :P
Amaze me. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ, je moet die arme jongen niet zo plagen ;). Ik hoop dat ATI zijn deadline mooi gaat halen. Dit jaar nog DX11 kaarten bij de launch van Win 7. Hopelijk weer met mooie prijzen zoals bij de HD4 serie. Damn dan kom ik weer in de verleiding om een nieuwe kaart te kopen *zucht*. Eerst een nieuw scherm en extra hardeschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
jaaaaa loop me niet zo te plagen, anders post ik niks meer op dit forum :P en kan je dat nieuws mailtje wel vergeten:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, we doen het hier al 5 jaar zonder je nieuwsmailtjes en toch weten we hier keer op keer primeurtjes te scoren... Maar zoals ik al zei... verbaas me maar.... kom met de juiste specs... ;)

Dan iets anders. ATI-News komt met het bericht dat AMD later deze maand de exacte launchdate van de 5 Serie gaat bepalen.

[ Voor 39% gewijzigd door CJ op 11-06-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik geloof er weinig van, AMD is erg strict in het leaken van informatie, en als ze wat leaken is het doorgaans misleidende informatie :7

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
ik heb net een mailtje gestuurd en wacht op andwoord...
ik ben zelf ook benieuwd net zoals jullie, hij heeft het verteld in de groep maar geen echte bevesteging laten zien....

ik sta nu ongeveer op jullie rang, denk ik :P
maar kop op als hij opeens van niks weet...

de kaart zal wel DX 11 compatible zijn...
maar ben bang dat we moeten wachten tot oktober voordat hij echt op de markt uitkomt ivm. windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
woozyzpk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:27:
Verklaar je nader?

Edit: Hiermee bedoel ik dus dat ik je zin niet begrijp :P

[ Voor 12% gewijzigd door EdwardvGelder op 11-06-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
woozyzpk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:27:
ik heb net een mailtje gestuurd en wacht op andwoord...
ik ben zelf ook benieuwd net zoals jullie, hij heeft het verteld in de groep maar geen echte bevesteging laten zien....

de kaart zal wel DX 11 compatible zijn...
maar ben bang dat we moeten wachten tot oktober voordat hij echt op de markt uitkomt ivm. windows 7
Wat je nu in je post vermeld heeft zelfs allemaal al op de front page gestaan, dat is niet echt nieuws meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-01 11:24
CJ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:21:
Maar zoals ik al zei... verbaas me maar.... kom met de juiste specs... ;)
Als ik dit zo lees lijkt het wel alsof jij die specs zou kunnen bevestigen... Vertel vertel! ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
EdwardvGelder schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:36:
[...]

Verklaar je nader?

Edit: Hiermee bedoel ik dus dat ik je zin niet begrijp :P
wat ik bedoel is:

ik sta ongeveer net zoveel op smart te wachten als jullie... (rang: wachtende)

ik hoop ook dat ik snel mail + foto`s(als het mogelijk is) krijg met de nieuwe HD5XXX serie (ik noem het gewoon de HD5 serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Ik wacht ook met smart op informatie van CJ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

woozyzpk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:51:
[...]

wat ik bedoel is:

ik sta ongeveer net zoveel op smart te wachten als jullie... (rang: wachtende)

ik hoop ook dat ik snel mail + foto`s(als het mogelijk is) krijg met de nieuwe HD5XXX serie (ik noem het gewoon de HD5 serie)
Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/newvr/image.php?m=540&s=http://resources.vr-zone.com//uploads/7154/Evergreen.JPG

Comptex, HD5 serie. Is hier al gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woozyzpk schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:51:
En daarna krijgen we je 5,22 GHz stabiel op 1,4 volt te zien van je AMD Phenom II 955BE.
Of plaats je die nu eerst? :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
FYI

Anandtech: AVIVO Video Converter Redux and ATI Stream Quick Look

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 11-06-2009 18:24 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol jullie zijn wel erg bezig zeg.

Maar aan CJ's opmerking te zien heeft hij al wat specs voorbij zien komen. Echter zullen wij die pas te horen krijgen als meerdere sites de juiste specs melden. Tot die zijn en misschien nog wel langer zullen we van CJ niets over die specs te weten krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Laatst online: 28-05 11:53
Ik verwacht eerder dat CJ ze hier cryptisch dropt wanneer hij dat mag en dat dan meerdere sites het overnemen ;)

CJ, aan de ene kant zo bevoorrecht en aan de andere kant kan hij het met zo weinig mensen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Of het dan nog bevoorrecht is ... dat weet ik niet.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
nu maar hopen dat het niet weer een ''2900xt'' ervaring wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Vr-zone vergelijkt driver 9.6 met driver 9.5 & 9.4.

Afbeeldingslocatie: http://resources.vr-zone.com/newvr/image.php?m=540&s=http://resources.vr-zone.com//uploads/7203/aticatalyst949596-mirrorsedge.jpg

http://vr-zone.com/articl...marks-/7203.html?doc=7203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ziet er iig beter uit dan 9.5 ons bracht, maar het blijven slechts enkele (halve) procenten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:02
Nu vraag ik mij af hoe dit zich verhoud met bijv. een catalyst driver van een half jaar of een jaar geleden; hebben we er nu 25% bijgewonnen intussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Kwam net een review van de Asus HD4770 Formula tegen. Dat zijn mooie kaartjes. Iets minder stroomverbruik. Maar met name de temps zijn echt flink omlaag gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/11/1244755371-650.png

http://www.legionhardware.com/document.php?id=838

De HD4850's zullen er wel snel uitgaan denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Splinter Cell op 12-06-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:27

TGEN

Hmmmx_

Ik persoonlijk vind die plastic shroud maar lelijke kitsch eigenlijk :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
hallo jongens/meisjes,
dit is wat hij stuurde:

Hallo Frank,
Alles lkkr jonge?
Hier heje de specs van de nieuwe serie van Ati:

ATI Radeonâ„¢ Graphics Specifications
ï‚§ 1224 million transistors on 45nm fabrication process
ï‚§ PCI Express 2.0 x16 bus interface
ï‚§ 512-bit GDDR5 memory interface
 Microsoft® DirectX® 11.0 support
o Shader Model 4.1
o 32-bit floating point texture filtering
o Indexed cube map arrays
o Independent blend modes per render target
o Pixel coverage sample masking
o Read/write multi-sample surfaces with shaders
o Gather4 texture fetching
ï‚§ Unified Superscalar Shader Architecture
o 1000 stream processing units
• Dynamic load balancing and resource allocation for vertex, geometry, and pixel shaders
• Common instruction set and texture unit access supported for all types of shaders
• Dedicated branch execution units and texture address processors
o 256-bit floating point precision for all operations
o Command processor for reduced CPU overhead
o Shader instruction and constant caches
o Up to 320 texture fetches per clock cycle
o Up to 256 textures per pixel
o Fully associative multi-level texture cache design
o DXTC and 3Dc+ texture compression
o High resolution texture support (up to 8192 x 8192)
o Fully associative texture Z/stencil cache designs
o Double-sided hierarchical Z/stencil buffer
o Early Z test and Fast Z Clear
o Lossless Z & stencil compression (up to 128:1)
o Lossless color compression (up to 8:1)
o Up to 16 render targets (MRTs) with anti-aliasing
o Accelerated physics processing
ï‚§ Dynamic Geometry Acceleration
o High performance vertex cache
o Programmable tessellation unit
o Accelerated geometry shader path for geometry amplification
o Memory read/write cache for improved stream output performance
ï‚§ Anti-aliasing features
o Multi-sample anti-aliasing (2, 4, or 8 samples per pixel)
o Up to 24x Custom Filter Anti-Aliasing (CFAA)
o Adaptive super-sampling and multi-sampling
o Gamma correct
o Super AA (ATI CrossFireXâ„¢ configurations only)
o All anti-aliasing features compatible with HDR rendering
ï‚§ Texture filtering features
o 2x/4x/8x/16x high quality adaptive anisotropic filtering modes (up to 256 taps per pixel)
o 256-bit floating point HDR texture filtering
o sRGB filtering (gamma/degamma)
o Percentage Closer Filtering (PCF)
o Depth & stencil texture (DST) format support
o Shared exponent HDR (RGBE 9:9:9:5) texture format support
ï‚§ OpenGL 3.1 support
ï‚§ ATI Avivoâ„¢ HD Video and Display Platform1
o Unified Video Decoder (UVD) for H.264/AVC, VC-1, and MPEG-2 video formats
• High definition (HD) playback of Blu-ray and HD DVD video2
• Dual stream (HD+SD) playback support
• DirectX Video Acceleration 1.0 & 2.0 support
• Support for BD-Live certified applications
o Hardware DivX and MPEG-1 video decode acceleration
o ATI Avivo Video Post Processor1
• Color space conversion
• Chroma subsampling format conversion
• Horizontal and vertical scaling
• Gamma correction
• Advanced vector adaptive per-pixel de-interlacing
• De-blocking and noise reduction filtering
• Detail enhancement
• Color vibrance and flesh tone correction
• Inverse telecine (2:2 and 3:2 pull-down correction)
• Bad edit correction
• Enhanced DVD upscaling (SD to HD)
• Automatic dynamic contrast adjustment
o Two independent display controllers
• Drive two displays simultaneously with independent resolutions, refresh rates, color controls and video overlays for each display
• Full 30-bit display processing
• Programmable piecewise linear gamma correction, color correction, and color space conversion
• Spatial/temporal dithering provides 30-bit color quality on 24-bit and 18-bit displays
• High quality pre- and post-scaling engines, with underscan support for all display outputs
• Content-adaptive de-flicker filtering for interlaced displays
• Fast, glitch-free mode switching
• Hardware cursor
o Two integrated dual-link DVI display outputs
• Each supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI)3
• Each includes a dual-link HDCP encoder with on-chip key storage for high resolution playback of protected content4
o Two integrated 400 MHz 30-bit RAMDACs
• Each supports analog displays connected by VGA at all resolutions up to 2048x15363
o DisplayPort output support
• 24- and 30-bit displays at all resolutions up to 2560x16003
o HDMI output support
• All display resolutions up to 1920x10803
• Integrated HD audio controller with support for stereo and multi-channel (up to 7.1) audio formats, including AC-3, AAC, DTS5, enabling a plug-and-play audio solution over HDMI
o Integrated AMD Xilleonâ„¢ HDTV encoder
• Provides high quality analog TV output (component/S-video/composite)
• Supports SDTV and HDTV resolutions
• Underscan and overscan compensation
o Seamless integration of pixel shaders with video in real time
o VGA mode support on all display outputs
ï‚§ ATI PowerPlayâ„¢ Technology5
o Advanced power management technology for optimal performance and power savings
o Performance-on-Demand
• Constantly monitors GPU activity, dynamically adjusting clocks and voltage based on user scenario
• Clock and memory speed throttling
• Voltage switching
• Dynamic clock gating
• Central thermal management – on-chip sensor monitors GPU temperature and triggers thermal actions as required
ï‚§ ATI CrossFireXâ„¢ Multi-GPU Technology6
o Scale up rendering performance and image quality with up to four GPUs
o Integrated compositing engine
o High performance dual channel bridge interconnect7
1 ATI AvivoT HD is a technology platform that includes a broad set of capabilities offered by certain ATI RadeonT HD GPUs. Not all products have all features and full enablement of some ATI AvivoT HD capabilities may require complementary products.
2 Blu-ray or HD DVD drive and HD monitor required
3 Some custom resolutions require user configuration
4 Playing HDCP content requires additional HDCP ready components, including but not limited to an HDCP ready monitor, Blu-ray or HD DVD disc drive, multimedia application and computer operating system.
5 ATI PowerPlayâ„¢ technology consists of numerous power saving features. Not all features may be available in all ATI Radeon HD Series graphics cards.
6 ATI CrossFireXâ„¢ technology requires an ATI CrossFireX Ready motherboard and may require a specialized power supply.
7 Dual channel interconnect is not required for ATI CrossFireXâ„¢, and may not be included in all product configurations.
ATI Radeonâ„¢ HD graphics chips have numerous features integrated into the processor itself (e.g., HDCP, HDMI, etc.). Third parties manufacturing products based on, or incorporating ATI Radeon HD graphics chips, may choose to enable some or all of these features. If a particular feature is important to you, please inquire of the manufacturer if a particular product supports this feature. In addition, some features or technologies may require you to purchase additional components in order to make full use of them (e.g. a Blu-Ray or HD-DVD drive, HDCP-ready monitor, etc.).

Tjek je later weer ;)
Grz
Harald

ik weet niet of het verzonnen is of echt is...
Anoniem: 134818 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:54:
[...]

[afbeelding]

Comptex, HD5 serie. Is hier al gezien.
ziet er uit als de HD4770

hahha

[ Voor 2% gewijzigd door Ultraman op 14-06-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-05 21:02
Het zal een stunt zijn, dat als dx11 uitkomt en iedereen zijn driver update dat dan blijkt dat de 4770 eigenlijk een dx11 kaart is, en dat heelveelmensen stiekum al dx11 capable hardware hebben; eigenlijk zouden ze zo'n stunt eens moeten doen.... :+ (blijft verder droomen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
woozyzpk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:47:
hallo jongens/meisjes,
dit is wat hij stuurde:

Hallo Frank,
Alles lkkr jonge?
Hier heje de specs van de nieuwe serie van Ati:

ATI Radeonâ„¢ Graphics Specifications
ï‚§ 1224 million transistors on 45nm fabrication process
ï‚§ PCI Express 2.0 x16 bus interface
ï‚§ 512-bit GDDR5 memory interface
[...]
In de eerste drie regels zitten al 2 fouten. De HD5xxx serie komt uit 40nm uit, niet 45nm en de chip gaat hoogstwaarschijnlijk niet groot genoeg zijn om een 512-bit interface te gebruiken. Toch jammer ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 22:26
@woozyzpk; 45nm lijkt me fout en een 512bits geheugenbus lijkt me ook niet waarschijnlijk.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

woozyzpk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:47:
hallo jongens/meisjes,
dit is wat hij stuurde:
Knip en plakwerk van de bovenste plak. Alles is van de ATi site afgeplukt en naar wens ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
ik weet het ook niet jongens wat er in die grote fabriek gebeurt....
ik heb alleen het mailtje rechtstreeks overgekopieerd....
Splinter Cell schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:08:
[...]

Knip en plakwerk van de bovenste plak. Alles is van de ATi site afgeplukt en naar wens ingevuld.
zon vermoedde had ik al n beetje

[ Voor 50% gewijzigd door Ultraman op 14-06-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woozyzpk schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:09:
ik weet het ook niet jongens wat er in die grote fabriek gebeurt....
ik heb alleen het mailtje rechtstreeks overgekopieerd....
Als je het zelf even had bekeken kon je snel zien dat hier niet zoveel van klopt. ;)
Is trouwens ook Shadermodel 5.0 en geen 4.1. ;)

offtopic:
Krijgen we nu je Phenom II X4 955 BE te zien op 5,22GHz met 1,4V stabiel?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
-The_Mask- schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:11:
[...]

Als je het zelf even had bekeken kon je snel zien dat hier niet zoveel van klopt. ;)
Is trouwens ook Shadermodel 5.0 en geen 4.1. ;)

offtopic:
Krijgen we nu je Phenom II X4 955 BE te zien op 5,22GHz met 1,4V stabiel?
ja man... we zijn beet genomen :( ...
zal hem wel ff een boze mail terug sturen.... iemand een idee?

oftopic:
zal vanavond als het me lukt weer ff opklokken naar 5,22 en printscreentje maken en de foto`s staat btw ook nog op mn profiel pagina onder de naam HONDEHOK

[ Voor 17% gewijzigd door Xanquezer op 12-06-2009 12:15 . Reden: offtopic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

HD 4850 for €73, bargains galore

ATI is preparing to adjust prices of its 55nm HD 4000 series lineup, and we're looking at some significant cuts over the next few days.

For example, the HD 4850 is apparently dropping to under €75, and the lowest list price currently stands at €73, which is nothing short of a bargain, as it will end up cheaper than the 40nm HD 4770. The slightly more powerful HD 4870 drops to €115, while the HD 4890 will drop to under €170.

We don't know the exact prices just yet, as e-tailers are still updating their prices, and they keep changing from minute to minute, and we will update the story once we get the exact numbers.

In any case, it's clear ATI will put a smile on quite a few faces, as getting an HD 4850 for just €73 is nothing short of a bargain.
http://www.fudzilla.com/content/view/14197/34/

Zeven tientjes voor een HD4850. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mooie tijden voor de pc gamer.

Helaas ook waardeloos voor de tweedehandsprijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:58

Format-C

Tracing Rays

Iets zegt mij dat ATi de HD48xx serie niet voor niets dumpt... :D Ik denk dat ik maar vast wat poen reserveer voor 2 HD5870's... >:)

Trouwens; triple HD4850 in CF voor 220 euro... 8) Lekker hoor...

[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 12-06-2009 12:30 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol. Die specs... als die echt zijn, dan ben ik Sinterklaas.

45nm ipv 40nm
1224M transistors?
512-bit memory interface
DX11 + Shadermodel 4.1??? ipv Shadermodel 5.0
1000 streamprocessors?
256-bit floating point for all operations :o
Up to 320 texture fetches per clockcycle... :o
256-bit floating point HDR texture filtering?? :o
ATI Powerplay 5? We gaan terug naar de X800 generatie? We zijn inmiddels minstens al bij 7 of 8.

Wat dacht-ie? Ik verdubbel gewoon alle waarden van het topmodel van de huidige generatie? Dit is gewoon niet grappig meer... Kan een mod deze shit weg halen? Voor je het weet staat het als 'feit' op Fudzilla of Bright Side of News of Hardware-Infos. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
CJ schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:32:
Voor je het weet staat het als 'feit' op Fudzilla of Bright Side of News of Hardware-Infos. :|
Ik neem aan dat zelfs die wel een klein beetje nadenken voor ze iets posten. Zelfs deze sites posten geen specs met 45nm ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:15

Grozno

acts without consequence!

CJ schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:32:
Lol. Die specs... als die echt zijn, dan ben ik Sinterklaas.

[Onzin specs]

Wat dacht-ie? Ik verdubbel gewoon alle waarden van het topmodel van de huidige generatie? Dit is gewoon niet grappig meer... Kan een mod deze shit weg halen? Voor je het weet staat het als 'feit' op Fudzilla of Bright Side of News of Hardware-Infos. :|
Ach, als het op andere sites gepost wordt dan volgen daar alleen maar dezelfde reacties op als hier.
Een probleem zal het niet zijn, denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Grozno op 12-06-2009 12:50 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Lol, moesten ze die specs op fudzilla e.d. posten dan zijn die newsposters daar ofwel stoned ofwel hersenloze idioten 8)7 .
Maar gelukkig zijn ze dit niet en zal dit dus zeker niet gepost worden daar.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de echte specs, zal toch niet zolang meer mogen duren denk ik.
Als je nu naar de prijzen kijkt van de hd48xx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Bullus schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:46:
XFX black edition 4890 is nu zelfgoedkoper dan een normale 4890
Het loop nu echt wel een beetje uit de hand :D

De HD58xx reeks moet nu echt wel snel gaan kopen, anders wordt er niet zó agressief geprijsd.

edit: je hebt nu een 4870 nieuw voor €120 incl. verzendkosten! 8)7

Gurneyhck heeft zijn videokaart te koop gezet en maakt zich op voor de HD58xx serie

[ Voor 21% gewijzigd door Gurneyhck op 12-06-2009 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:00
CJ schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:19:
Hoorde net dat AMD dit jaar waarschijnlijk toch nog concurrentie gaat krijgen op DX11 gebied.... niet van NVIDIA maar van Intel. Het schijnt dat één fabrikant van videokaarten inmiddels al wat LRB exemplaren heeft gekregen en dit in Q4 uit gaat brengen....
1st gen LRB staat voor ~Q2 2010 en van wat ik heb gezien halen ze hooguit een techdemo dit jaar. Ook gaan er geruchten dat EVGA al getekend zou hebben maar dit is (nog) niet waar. Wel is Intel met iedereen in gesprek maar Intel kan / wil zelfs nog geen duidelijke roadmap laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Source schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 16:13:
[...]

1st gen LRB staat voor ~Q2 2010 en van wat ik heb gezien halen ze hooguit een techdemo dit jaar. Ook gaan er geruchten dat EVGA al getekend zou hebben maar dit is (nog) niet waar. Wel is Intel met iedereen in gesprek maar Intel kan / wil zelfs nog geen duidelijke roadmap laten zien.
Uhm oke. Ik neem aan dat die lui ook niet gek zijn (de parkners zoals EVGA) en dat ze pas tekenen als ze weten wat de kaart kan en doet en moet gaan kosten zodat ze kunnen zien of ze er wel wat aan gaan verdienen. Ze gaan natuurlijk niet even 30.000 kaarten maken om te proberen ze kwijt te raken voor 500 euro met performance van een GTX285. Dat gaat niet werken.

En ik vind het inderdaad ook apart dat die HD48xx serie zo goedkoop is. Het gaat echt nergens meer over. Zou wel leuk zijn als we over twee maanden de HD5xxx serie hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is nieuws als er een echte nieuwe Catalyst is, maar probleemmeldingen over deze nieuwe NOG NIET OFFICIELE Catalyst gaarne in andere topics (bv het Ervaringentopic) bespreken, omdat het meer over technische dan wel driverproblemen gaat.

Een keer melden prima..., maar daaruit volgt meestal een hele discussie die beter in een ander topic zou passen. Mijn suggestie zou zijn om bij problemen dit in een nieuw topic of in het Ervaringtopic (zoals ook al in de waarschuwing staat) te posten, en daarna een post te maken in dit topic als melding met een crosslink naar het topic waarin het probleem verder besproken wordt. Zie het als een 'ter info' melding. Zo houden we dit topic een beetje schoon en verdrinken de echte nieuwtjes niet in het overbodige geneuzel. Heeft iemand bv uberhaupt wel gezien wanneer de releasedate van de HD5000 Serie wordt vast gelegd? :+

Dit topic gaat nl weer veel te snel vol en kom er pas morgen of overmogen (en in het ergste geval begin volgende week) aan toe om een nieuw deel te openen. Ik zie er al tegen op als Cat 9.6 officieel uitkomt volgende week.. hoop niet dat deeltje 102 gelijk overspoeld wordt met foutmeldingen/problemen.

Edit: zie ook mijn sig voor meer hulp

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 12-06-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36
CJ schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:21:
Ach, we doen het hier al 5 jaar zonder je nieuwsmailtjes en toch weten we hier keer op keer primeurtjes te scoren... Maar zoals ik al zei... verbaas me maar.... kom met de juiste specs... ;)

Dan iets anders. ATI-News komt met het bericht dat AMD later deze maand de exacte launchdate van de 5 Serie gaat bepalen.
Je bedoelt zeker deze post..
Nee deze is me niet ontgaan :D Ben benieuwd. Ik vraag me ook af of CJ de specs al gewoon weet alleen niet mag vertellen.. Lijkt mij voor CJ zelf ook lastig..
Cj, denk je dat de HD5870 net zo snel wordt of iets sneller dan de huidige HD4870X2?

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
Kuhr89 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:21:
[...]
Cj, denk je dat de HD5870 net zo snel wordt of iets sneller dan de huidige HD4870X2?
Het antwoord staat gedeeltelijk in de FirstPost: ;)
RV870 zal waarschijnlijk wel een stuk sneller zijn dan RV770 (afhankelijk van de situatie 70-100%). De eerste samples komen in Q2 09 uit en de uiteindelijke videokaart zal in de tweede helft van 2009 gereleased worden. RV870 is een 40nm GPU net als RV740.
Het antwoord op je vraag zal dus zijn: net zo snel of sneller dan de HD4870X2. (ervan uitgaande dat met de RV770 de HD4870 en niet de HD4850 wordt bedoeld)
EdwardvGelder schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:16:
[...]
Hoe lang van te voren leggen ze vaak een launch date vast dan of verschilt dat heel erg?
Hier ben ik dus ook heel erg benieuwd naar. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Indy91 op 13-06-2009 07:29 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Betekend vastleggen van launchdate ook bekendmaking van launchdate? Of is dat wat anders?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
EdwardvGelder schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:16:
[...]

Dat had ik dus helemaal gemist door alle onzin die de afgelopen pagina's is langs gekomen :)
Hoe lang van te voren leggen ze vaak een launch date vast dan of verschilt dat heel erg?
AMD durft dat een een week voor hun eerste planning nog aan te passen :+

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
is de huidige dx11 versie in windows 7 al volledig functioneel?

het schijnt dat de multi cpu core ondersteuning van dx11 ook gewoon werkt met dx10 en 10.1 hardware en er een aardige winst mee bereikt kan worden.
nu draai ik al vanaf het begin de beta's en rc's van windows 7 met 4800 kaarten en quadcore maar heb nog geen enkele game beter zien presteren dan in vista. (draait allemaal superstabiel en ook niet minder snel maar geen winst verder)

er moet wel een multithreaded driver worden gebruikt maar die heet ATi toch al enkele maanden?

is dit weer een directx luchtbel ala dx10 in het begin of gaan we hier nog werkelijk iets van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Multithreading in DX9 en DX10 kan je niet vergelijken met multithreading in DX11.

Voordat DX11 er was kon gamecode multithreaded zijn, maar de rendering engine zelf kon alleen maar single threaded renderen. DX11 maakt multithreading mogelijk voor rendering engines.

Wees dus alsjeblieft niet te voorbarig door deze DX11 feature als luchtbel aan te duiden wanneer je er nog niet alles van af weet. Google is your friend. :)

Game engines moeten dus specifiek voor DX11 multithreading geschreven zijn alvorens je een performanceboost ziet in vergelijking tot DX10.

Volgens Richard Huddy van AMD dev-rel kan de performancewinst oplopen tot gemiddeld zo'n 20% wanneer developers gebruik maken van DX11 multithreading vs de DX9/10 manier. En als ik het goed begrepen heb, hoef je hier niet eens een DX11 GPU voor te hebben, maar profiteren ook DX10(.1) GPUs er van en ook zelfs DX9 GPUs er van wanneer goed ondersteunt worden (lees: goede drivers) in Windows 7.

Huddy verwacht verder ook veel performancewinst via de computeshaders. Zaken als postprocessing (motion blur, DoF etc), AI, Physics en particle systems kunnen in de computeshader gedaan worden, daar waar ze nu nog in de pixelshader gedaan worden. Dit zou zo'n 25% performancewinst kunnen opleveren als devs van de CS gebruik maken ipv de PS. Doordat de computeshader los staat van de renderingpipeline, kunnen zaken veel efficienter en sneller gedaan worden.

Ook DX10 en DX10.1 hardware zal hiervan profiteren omdat DX11 namelijk ook Computeshader 4.0 voor DX10 hardware en Computeshader 4.1 voor DX10.1 hardware brengt.

Edit: In China komt er waarschijnlijk nog een HD4790 uit. Deze is gebaseerd op de RV790 die ook in de HD4890 zit en heeft alle 800 streamprocessors actief, een 256-bit memory interface en 512MB GDDR5. De core loopt op 600Mhz en het geheugen loopt op 800Mhz (3.2Ghz effectief). Performance ligt in tussen een HD4850 en HD4870. Het lijkt wel een enorme dump actie van de huidige DX10.1 generatie GPUs.

[ Voor 11% gewijzigd door CJ op 13-06-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

edward2 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:42:
[...]

Dat wordt dus eindelijk Crysis very high met aa op 60 fps spelen met een CF setje :D
Dat zou wel heel mooi zijn. Alleen schaalt Crossfire nogal slecht in Crysis. Ik ben ook wel benieuwd, hoeveel performancewinst DX11 aan bijvoorbeeld Crysis geeft als je een DX10 kaart gebruikt.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWSDISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond ATi kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!