Performance zal bij de nieuwe generatie nog altijd vergeleken worden met de performance van de vorige generatie bij DirectX10(.1) en DirectX 9. Aangezien er bij de launch van Windows 7 en de nieuwe generatie DirectX 11 kaarten nog geen spellen zullen bestaan die DirectX11 ondersteunen, is het onmogelijk te vergelijken met DirectX 11. (Ook omdat er eigenlijk niets te vergelijken valt)
Dit zag je bij de launch van DirectX 10 al. Er werd eerst gekeken hoeveel ze bij DirectX 9 beter waren en dan werd DirectX 10 vergeleken met DirectX 9 en zagen ze dat er niet veel verschil was, maar de kaarten (dus de 8800GT indertijd) waren dus ook beter met DirectX 9 waardoor het én beter was én voorbereid op de toekomst was.
Edit:
Kort berichtje op digitimes over de press event van gisteren. Het interessantste woord die gepost werd vond ik het woordje Ramp. Dat wil dus zeggen in volle productie. (als ik me niet vergis) Niet juist dus.
Dit zag je bij de launch van DirectX 10 al. Er werd eerst gekeken hoeveel ze bij DirectX 9 beter waren en dan werd DirectX 10 vergeleken met DirectX 9 en zagen ze dat er niet veel verschil was, maar de kaarten (dus de 8800GT indertijd) waren dus ook beter met DirectX 9 waardoor het én beter was én voorbereid op de toekomst was.
Edit:
Kort berichtje op digitimes over de press event van gisteren. Het interessantste woord die gepost werd vond ik het woordje Ramp. Dat wil dus zeggen in volle productie. (als ik me niet vergis) Niet juist dus.
Computex 2009: TSMC and AMD celebrate ramp of 40nm chipsMonica Chen, Taipei; Jessie Shen, DIGITIMES [Thursday 4 June 2009]Source: Digitimes.com |
John Wei, platform marketing manager at Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC), on June 3 attended a press event hosted by AMD to co-announce a successful ramp of AMD's new graphics chip, the RV870, on the foundry's 40nm process node. TSMC said AMD was the foundry's first customer of its 40nm node, which kicked of production in November 2008. |
[ Voor 40% gewijzigd door penetreerbeer op 04-06-2009 17:35 ]