Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:30:
[...]
Neem één ding van mij aan d_start: nooit advies aannemen van een pyro speler

.Pyro is een class die gebruikt maakt van fouten van de tegenstander, hierdoor denken pyro spelers dat ze goed zijn als ze een aantal kills halen, maar eigenlijk is het gewoon de tegenstander die faalde (en in de meeste gevallen door juist de support die de pyro meekreeg, ipv andersom). Het is een class die door movement of positioning amper voordeel kan behalen, en kwa aim is het niet moeilijker dan medic spelen. Als je toch graag mensen afstraft op fouten kies dan in ieder geval een class waarmee je mensen in die foute posities kan krijgen. Soldier, Demo of scout dus.
Neem één ding aan van mij d_start: Koeitje is zo ongelooooofelijk '1337' dat wat hij zegt altijd klopt.
... en toen ontplofte mijn Sarcasme Detector™.
Koeitje bekijkt dit spelletje soms tè veel door de ogen van competatief spelen. In een 6v6 zal je vrijwel nooit een pyro tegenkomen, dat is waar. Maar voor spelen op publics gelden niet per sé die regels.
Als pyro ben je vooral uitgerust om flink te sarren en te verstoren. Groepjes belagen, met flare snipers in de hens zetten, het nodige aan spul terug airblasten, hit-and-run, enzovoorts. Dat is inderdaad voor een deel misbruik maken van de fouten van anderen. Is daar iets mis mee dan? Fouten van anderen zijn er om gebruik van te maken, pak spelers daar maar lekker op. Overigens kan je jezelf als pyro ook nog op andere manieren nuttig maken: met airblast een über-combo uit elkaar blazen, sniper met boog een brandende pijl geven, medespelers in de fik blussen met airblast, enzovoorts.
Verder: Fuck de punten, als je om punten speelt moet je inderdaad geen pyro spelen. Mijn k/d ratio is, objectief gezien, gewoon echt om te huilen. Maar dat kan me geen flikker schelen.
Ik heb gewoon flink veel lol als pyro! Incluus keiharde kamikaze-acties. Als ik op een capturepunt 5 man in de fik kan zetten zodat mijn team ze makkelijker af kan maken dan doe ik dat meteen. Ook als ik vrijwel zeker het niet ga overleven.
Wat betreft aim zit er ook een belangrijke "maar" bij. Het klopt dat je niet niet erg nauwkeurig hoeft te mikken met de vlammenwerper. (Overigens is je
afstand wel belangrijk, er is sprake van een sweet spot. Dichterbij je slachtoffer doe je juist weer minder schade.) Koe gaat alleen even voorbij aan de flaregun, die komt namelijk wel
ver en daar telt goed mikken wel degelijk.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE