• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Yonni schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:28:
Ik vind het een goede zet van Valve. Zo worden de items weer meer zeldzaam en enkel te behalen via spelen. Misschien dat ze ook het spectacten eruit hebben kunnen halen als trigger. Zo'n extern programma is toch een vorm van extern beïnvloeden van het spel en dat is absoluut niet de bedoeling. En verder, tsja, ik blijf het spel lekker spelen en leuk vinden. Bad publicity is still publicity. Hoevaak is WoW al niet zo in het nieuws geweest. Niets mis met streng zijn!
Hoedjes kreeg je ook amper met idlen, ze zijn niet minder zeldzaam geworden

Verwijderd

Ik heb een account waar ik op speel en waar ik ge-idled heb, daarnaast heb ik nog een 2e account die ik eigenlijk nooit gebruik, nu met halo. Ik heb dus duidelijk de "moral high ground" gekozen.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

angienl schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:51:
Dat sommige hier zeggen dat ze alleen iemand healen met een halo is onzin. sommige krijgen de halo niet door een bug in het systeem en mensen die idle programm hebben gebruikt maakt geen flikker uit. Valve weet dat ze fout zaten met hun systeem

En daaaaarom hebben we geen kick maar alleen onze items kwijt geraakt ;) Valve is nu bezig met een nieuwe query om mensen met alle millestones de wapens terug te geven :D Dus vanaf morgen heb ik al mijn wapens terug helaas ben ik wel me 2 hats kwijt maar goed
Dat spelers andere spelers met halo's niet gaan healen, dat komt overvliegen vanuit SUF, denk niet dat GoT zich tot zulk gedrag gaat verlagen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Killzone schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:35:

[...]

Over het random drop systeem: De idler was te verwachten, maar je gaf er niemand een oneerlijk voordeel mee. Dat doe je wel met cheats. Ook blijkt dat het systeem van random drops gewoon keihard faalt. Nu gaat men gewoon idle in een server zitten. Waarom zegt valve niet gewoon: Elke speler heeft elke 24 een kans om een hoedje te krijgen? Zo los je alle problemen op.

[...]
Sorry, maar daar ben ik het dus echt niet mee eens. Afhankelijk van je speelstijl ga je voordeel halen uit bepaalde unlockables. Ik heb veel baat bij m'n flaregun bijvoorbeeld. Ik heb een groot probleem als ik meedoe met Hide and Seek want ik heb geen Cloak and Dagger. Vind/krijg je BONK! of de Huntsman, dan krijg je taunts erbij die schade berokkenen.

Kortom, haal je voordeel uit unlockables? Ja. Is het dan oneerlijk als iemand oneingelijk die unlockables binnenhaalt, op een manier die de makers niet voor ogen hadden? Ja.

Volgens diezelfde redenering is gewoon klassiek op-een-server idlen ook oneerlijk en dus fout, maar dan is er nog het wezenlijke verschil dat je in ieder geval gewoon de middelen gebruikt die Valve onbedoeld ter beschikking stelt. Valve had dit kunnen ondervangen door alleen unlockables uit te delen bij een bepaalde minimum-eis aan score verandering per minuut.

Dus hier spelen twee dingen: Oneigenlijk unlockables verdienen binnen de mogelijkheden die Valve (onbedoeld) biedt, en Oneigenlijk unlockables verdienen met een externe applicatie. Over optie 1 kan en mag Valve niet moeilijk doen. Ze maken het immers zelf mogelijk. Nog wel tenminste. Dat is toch echt anders voor Optie 2.

Eenzelfde redenering gaat op voor achievements. Je kan ze krijgen op achievement maps. Dat valt binnen de mogelijkheden die Valve biedt. Het misbruik van een externe app om achievements te krijgen werd door Valve hard aangepakt en bestraft. Het feit dat de Fake-idle software zichzelf nogal eens diende te updaten omdat het iedere keer kaput ging door aanpassingen van Valve had toch ook wel een beetje een aanwijzing mogen zijn. Maar dat terzijde.

... En dan nog. Het is een waarschuwing, lieve fake-idlers, alleen een tik op de vinger en de oneerlijk verkregen unlocks kwijt. Je kan ze opnieuw halen. Straks kan je ruilen om ze te verkrijgen, mocht dat nodig zijn. Wees een vent (of wijf, al is die kans maar klein) en accepteer de straf voor het oneigenlijk gebruik van een externe applicatie.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• GonzoNL
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

Kom op, je hebt achievement servers om binnen 10 minuten die unlocks te halen, dus bovenstaande is nogal gezeik. Fake idlen gebeurt enkelt en alleen voor hats.

Over healen; Nope, ik heal alleen maar mensen niet die nu holier than thou gedrag vertonen en mensen die echt te erg whinen terwijl het gewoon commen sense is dat 3rd party dingen niet toegestaan zijn.

Overigens moet ik nu minstens een dag doen zonder mijn eerlijk behaalde unlocks met achievements zeker de medic, die ik allemaal met normaal spelen heb gehaald en wat ook de enige zijn die ik echt gebruik, omdat Valve hun faaloplossing ook nog eens faalde ook. Ze hadden gewoon duidelijk moeten zijn over het niet toestaan van de idle software, ipv door laten schemeren dat ze het "toestaan" en gewoon moeten zeggen "joh, leuk geweest, stop ermee of we ondernemen stappen."

[ Voor 103% gewijzigd door GonzoNL op 03-09-2009 13:22 ]

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:51

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

JumpStart schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:14:
[...]

Sorry, maar daar ben ik het dus echt niet mee eens. Afhankelijk van je speelstijl ga je voordeel halen uit bepaalde unlockables. Ik heb veel baat bij m'n flaregun bijvoorbeeld. Ik heb een groot probleem als ik meedoe met Hide and Seek want ik heb geen Cloak and Dagger. Vind/krijg je BONK! of de Huntsman, dan krijg je taunts erbij die schade berokkenen.

Kortom, haal je voordeel uit unlockables? Ja. Is het dan oneerlijk als iemand oneingelijk die unlockables binnenhaalt, op een manier die de makers niet voor ogen hadden? Ja.

Volgens diezelfde redenering is gewoon klassiek op-een-server idlen ook oneerlijk en dus fout, maar dan is er nog het wezenlijke verschil dat je in ieder geval gewoon de middelen gebruikt die Valve onbedoeld ter beschikking stelt. Valve had dit kunnen ondervangen door alleen unlockables uit te delen bij een bepaalde minimum-eis aan score verandering per minuut.

Dus hier spelen twee dingen: Oneigenlijk unlockables verdienen binnen de mogelijkheden die Valve (onbedoeld) biedt, en Oneigenlijk unlockables verdienen met een externe applicatie. Over optie 1 kan en mag Valve niet moeilijk doen. Ze maken het immers zelf mogelijk. Nog wel tenminste. Dat is toch echt anders voor Optie 2.

Eenzelfde redenering gaat op voor achievements. Je kan ze krijgen op achievement maps. Dat valt binnen de mogelijkheden die Valve biedt. Het misbruik van een externe app om achievements te krijgen werd door Valve hard aangepakt en bestraft. Het feit dat de Fake-idle software zichzelf nogal eens diende te updaten omdat het iedere keer kaput ging door aanpassingen van Valve had toch ook wel een beetje een aanwijzing mogen zijn. Maar dat terzijde.

... En dan nog. Het is een waarschuwing, lieve fake-idlers, alleen een tik op de vinger en de oneerlijk verkregen unlocks kwijt. Je kan ze opnieuw halen. Straks kan je ruilen om ze te verkrijgen, mocht dat nodig zijn. Wees een vent (of wijf, al is die kans maar klein) en accepteer de straf voor het oneigenlijk gebruik van een externe applicatie.
Je maakt alleen 1 essentiele denk fout:

Alle wapens zijn middels achievements te halen. Hats en dergelijke hebben een drop kans. Daar ging het de meeste mensen om :)

Xbox Live ID:Notna8310

• Napo
  • Niet online
[...]Sorry, maar daar ben ik het dus echt niet mee eens. Afhankelijk van je speelstijl ga je voordeel halen uit bepaalde unlockables. Ik heb veel baat bij m'n flaregun bijvoorbeeld. Ik heb een groot probleem als ik meedoe met Hide and Seek want ik heb geen Cloak and Dagger. Vind/krijg je BONK! of de Huntsman, dan krijg je taunts erbij die schade berokkenen.
De unlocks had je kunnen halen dmv achievements.

• Freezerator
  • Laatst online: 13:51
Imo gewoon een hoop gezeur om niks. Geniet gewoon van het spelletje en speel wel/niet met/zonder hat.

• Garion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-12-2022
We gaan hier met zn allen toch even aan een aantal zeer belangrijke zaken voorbij:

- dit is wel gewoon het eerste hoedje dat ik gekregen heb (eindelijk!)
- je kunt hem meteen ook op elke class gooien (8 in 1 dus eigenlijk ;) ) (edit: scherpe opmerking van Herr Marx; er zijn 9 classes. Blijf er alleen bij dat ie op n spy niet echt werkt no...g)

- en last but not least: vroeger met kerst moest ik altijd de herdertjes (die bij nachte lagen en zo) spelen en nu kan ik eindelijk door het (virtuele) leven als een schattig engeltje!!. En dat, lieve mensen, is mij ook wat waard!

Wat ik verder ook nog wel interessant vond is de hint in de post van Valve dat je meerdere wapens kunt "forgen" tot meer zeldzame items als hoedjes. Als RPG-nerd van het tweede uur (eerste uur zat ik nog in de pampers) vind ik dat toch wel interessant....

Ik vind de bug (dat is het wel neem ik aan...) dat je gecloackte spies kunt zien, wel geniaal. Er is wel iets voor te zeggen: die smerige backstabbende spie, kunnen natuurlijk nooit ongestrafd zich als een engeltje voordoen!

[ Voor 5% gewijzigd door Garion op 03-09-2009 14:24 . Reden: Commentaar van Herr Marx ]

Butt-kicking! For goodness!

• Simon Verhoeven
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Napo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:01:
Hoedjes kreeg je ook amper met idlen, ze zijn niet minder zeldzaam geworden
Jawel.
http://www.teamfortress.com/post.php?id=2787
We've also significantly increased the chance of finding any of the existing hats.
Het valt imho nogal wat op dat Killzone het programma gebruikt heeft.

Ik ga als medic echt niet speciaal specifieke mensen (niet) healen omdat ze de hallo al dan niet hebben.
Ik doe gewoon aan triage, en mijn ubers gaan naar de meest bekwame/nuttige speler voor de situatie.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:03

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Garion schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:28:
We gaan hier met zn allen toch even aan een aantal zeer belangrijke zaken voorbij:

- dit is wel gewoon het eerste hoedje dat ik gekregen heb (eindelijk!)
- je kunt hem meteen ook op elke class gooien (8 in 1 dus eigenlijk ;) )

- en last but not least: vroeger met kerst moest ik altijd de herdertjes (die bij nachte lagen en zo) spelen en nu kan ik eindelijk door het (virtuele) leven als een schattig engeltje!!. En dat, lieve mensen, is mij ook wat waard!

Wat ik verder ook nog wel interessant vond is de hint in de post van Valve dat je meerdere wapens kunt "forgen" tot meer zeldzame items als hoedjes. Als RPG-nerd van het tweede uur (eerste uur zat ik nog in de pampers) vind ik dat toch wel interessant....

Ik vind de bug (dat is het wel neem ik aan...) dat je gecloackte spies kunt zien, wel geniaal. Er is wel iets voor te zeggen: die smerige backstabbende spie, kunnen natuurlijk nooit ongestrafd zich als een engeltje voordoen!
_/-\o_

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Notna schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:20:
[...]

Je maakt alleen 1 essentiele denk fout:

Alle wapens zijn middels achievements te halen. Hats en dergelijke hebben een drop kans. Daar ging het de meeste mensen om :)
Dat vraag ik me dan hard af, hoeveel van de fake-idlers het daarom te doen was. Natuurlijk zullen er een aantal zijn bij wie het alleen om de hats ging. "Een paar" of "De meeste"?? geen idee. Valve kan dat niet zien of ruiken. Hoedjes zijn bonusjes, iets extra's, en ook die extra'tjes moet je gewoon verdienen door te spelen. Iedere andere methode is gewoon oneigenlijk gebruik.
Napo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:20:
[...]

De unlocks had je kunnen halen dmv achievements.
Ja, en dus :? Het gaat er niet om wat ik had kunnen doen om alsnog die unlocks te krijgen. Iemand die fake-idle't is daarmee oneerlijk bezig ten opzichte van iemand die ze gewoon door achievements/spelen verkregen heeft.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Napo
  • Niet online
JumpStart schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:35:
[...]

Dat vraag ik me dan hard af, hoeveel van de fake-idlers het daarom te doen was. Natuurlijk zullen er een aantal zijn bij wie het alleen om de hats ging. "Een paar" of "De meeste"?? geen idee. Valve kan dat niet zien of ruiken. Hoedjes zijn bonusjes, iets extra's, en ook die extra'tjes moet je gewoon verdienen door te spelen. Iedere andere methode is gewoon oneigenlijk gebruik.

[...]

Ja, en dus :? Het gaat er niet om wat ik had kunnen doen om alsnog die unlocks te krijgen. Iemand die fake-idle't is daarmee oneerlijk bezig ten opzichte van iemand die ze gewoon door achievements verkregen heeft.
Iemand die achievements behaald door een achievement server is ook "fout" bezig en heeft ze alsnog. Your point being?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Het misbruik van een externe app om achievements te krijgen werd door Valve hard aangepakt en bestraft.
Het enige wat mis is met deze redenering is dat Valve het wel mogelijk maakt om achievements handmatig te unlocken, zowel binnen als buiten de game. Ze hebben specifiek een functie hiervoor in de Steam API, logisch dat mensen er dan gebruik van gaan maken. En dan worden wij bestraft?

Dit staat uiteraard los van de idler.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10
JumpStart schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:35:
Hoedjes zijn bonusjes, iets extra's, en ook die extra'tjes moet je gewoon verdienen door te spelen. Iedere andere methode is gewoon oneigenlijk gebruik.
Je hoeft er helemaal niet voor te spelen, je hoeft alleen maar op een server te zijn.

TF2 draaien thuis en op een server kost veel meer energie dan dat idle-programmaatje. Nu gaat iedereen weer suf op de warserver zitten (en moet ik ze weer handmatig kicken), wat leidt tot veel meer energiegebruik. Dus hierdoor stimuleert Valve het broeikaseffect. De wereld zoals wij die kennen gaat ten onder, door Valve!!!

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Ik geef alleen m'n observatieve mening. Wat een betere oplossing was geweest: Geef iedereen die niet heeft geidled een Halo voor een weekje oid. Zo heb je toch een soort beloning, maar krijg je dit gezeik een stuk minder. Natuurlijk wel alle items verwijderen.

Verwijderd

kKaltUu schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:02:
[...]

Dat spelers andere spelers met halo's niet gaan healen, dat komt overvliegen vanuit SUF, denk niet dat GoT zich tot zulk gedrag gaat verlagen.
Ik schiet gewoon alleen halo dragers dood :P

+1 Killzone.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Napo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:38:
[...]

Iemand die achievements behaald door een achievement server is ook "fout" bezig en heeft ze alsnog. Your point being?
Het verschil heb ik al uitgelegd: Valve snapt dat het niet moeilijk kan/mag doen als men, binnen de mogelijkheden die gewoon in het spel zitten men dingen doet die eigenlijk niet de bedoelling zijn.

Misbruik van een API is, toegegeven, dan echt smack-in-the-middle van het grijze gebied, alhoewel het toch echt niet in het spel zelf zit. Aan het andere eind van het spectrum zit het gebruik van fake-idle software, wat toch echt 100% volledig niet binnen de geboden mogelijkheden valt die Valve in-game biedt.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb ook een "warning" gekregen... Kan mij niet herinneren dat ik ooit geidlet heb ofzo. Maarja, zo boeiend vind ik het niet. Ik zou het erger vinden als die mensen een hoofd krijgen die 10x zo groot is. Kun je niet meer hiden :'(

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:48:
[...]

Ik schiet gewoon alleen halo dragers dood :P

+1 Killzone.
Ik had het ook over GoT, niet over Retards >>

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Ter herinnering: "It's a friggin game people" als je je achievments hebt gehaald krijg je ook je wapens weer. De meeste onder ons hebben die wapens dus (als Valve dit inderdaad doet) zo weer terug. En spelers met een halo wel/niet of omgekeerd healen slaat nergens op. :X

Enige echte probleem is dat het drop-systeem na vier maanden nog steeds rammelt aan alle kanten. Je hoefde niks te doen voor drops behalve in een TF2 server aanwezig te zijn. Of je nu spectator was of gewoon speelt, maakt niks uit. Dat idle programma is vooral voortgekomen uit het feit dat mensen stonden te idlen op gewone servers als spectators of AFK in de spawn stonden. Dat was verdomde irritant voor de rest en dat krijgen we nu dus weer. We zullen gewoon random idlers krijgen die willen zien hoe lang ze AFK op de GoT server mogen blijven staan.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
The best and only good thing about this is that the ‘idlers’ (The ones who care so much about the items (they downloaded a program to get them)) can’t get this one item because they idled. The jealousy of that alone combined with not having any of the hats they gained in the months(?) of idling is priceless.
Dit vat het goed samen.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:10
Nee, Cap vat het goed samen:
CapTVK schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:00:
Enige echte probleem is dat het drop-systeem na vier maanden nog steeds rammelt aan alle kanten. Je hoefde niks te doen voor drops behalve in een TF2 server aanwezig te zijn. Of je nu spectator was of gewoon speelt, maakt niks uit. Dat idle programma is vooral voortgekomen uit het feit dat mensen stonden te idlen op gewone servers als spectators of AFK in de spawn stonden. Dat was verdomde irritant voor de rest en dat krijgen we nu dus weer. We zullen gewoon random idlers krijgen die willen zien hoe lang ze AFK op de GoT server mogen blijven staan.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Verwijderd

Juh, en we wachten ondertussen al 6 maanden op een trading system. Dat zou namelijk snel komen na de eerste hat update. Uhuh.
Pas op, straks kom je op Gonzo zijn 'no healing' list!

[ Voor 57% gewijzigd door LUH-3417 op 03-09-2009 14:18 ]

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Hahahahaha echt priceless die reacties van die whiners, die alles proberen krom te praten wat recht is. Als je nadenkt kan je wel inschatten dat idle progs gewoon niet de bedoeling zijn. En nu al die mensen moord en brand schreeuwen haha geweldig, vooral de redenaties die ze maken. Van die pubers met een half besef van logica alleen de verkeerde helft xD. Ik hou van Troll communities en mensen die altijd de grenzen opzoeken van de regels en dan vinden dat ze in hun recht staan. Beste update tot nu toe:D, zal die schreeuw kiddies leren.

Drama op fora is altijd epic win >:)

Edit: Nee van allebei, van die idioten die nu hun items terug eisen tot de mensen die beweren dat dit verregaande gevolgend heeft(in hun hoofd mischien wel ja, in de wereld wat minder). Tot de mensen die zeggen die daar weer omlachen zich nu beter voelen wat nog meer geflame oplevert. Heb ingame al hilarische situaties meegemaakt(allemaal zakte ze wel ver onder normaal niveau uiteraard zoals het echte gamers betaamt). Ben toch wel blij dat valve de beslissingen neemt en niet de schreeuwerds.

Valve bedenkt een grappig eoplossing maar dat kunnen veel dan weer niet inzien.

[ Voor 36% gewijzigd door Postius op 03-09-2009 15:19 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• GonzoNL

GonzoNL

Wat? Holier than thou gedrag?

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Shabbaman schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:29:
[...]

+1 voor wat je quote. De echte fout van Valve (afgezien of die random drops überhaupt iets toevoegen) is dat die drops random zijn voor iedereen die op een server is, niet voor iedereen die wat doet op een server. Ze hadden de kans voor een item drop moeten koppelen aan events/acties, en op die manier het idlen volkomen overbodig maken. Alleen item drops op servers zonder bots, op servers waar kills gemaakt worden, et cetera. Daar zou je nog leuke dingen mee kunnen doen, bijvoorbeeld een medic hoedje wat je alleen krijgt als je iemand ubert en een sentry sloopt. Zie dat maar eens te scripten.
Lijkt me idd een waardige oplossing. Verder moeten de idlers niet huilen. Als je veel speelt heb je meer kans op items, alle items die je nu kwijt bent had je niet gehad als je niet had geidled. Het enige wat je mist is dus de halo. De redenatie dat de idlers de 'core' van de fanbase is is bovendien nergens op gebasseerd. Dat gekick enzo is dan ook erg triest.
Maargoed, misschien hadden ze idd ook duivelsoortjes toe moeten voegen, maar dat had nogal afbreuk gedaan aan de boodschap dat ze het echt niet willen hebben natuurlijk.

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:19
Ben wat items kwijt geraakt, maar ik had toch nog geen hoedje gekregen dus boeiend. Valve is weer lekker suf bezig, nu dwingen ze enkel mensen om in een 'echte' server te gaan idlen, omdat het nog steeds iets van 120 uur gemiddeld kost voor je een hoedje hebt.

Heb net even een uurtje HEALNOHALOS in m'n naam gezet, en ben Medic gaan spelen. Dan ontstaat er toch nog best een leuke discussie/flamewar af en toe :P

Ik kwam ook iemand tegen met de naam HALOCAUST...

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• kingmob
NHJ BV schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:22:
Ben wat items kwijt geraakt, maar ik had toch nog geen hoedje gekregen dus boeiend. Valve is weer lekker suf bezig, nu dwingen ze enkel mensen om in een 'echte' server te gaan idlen, omdat het nog steeds iets van 120 uur gemiddeld kost voor je een hoedje hebt.
Niemand dwingt mensen daartoe. (met nadruk op de punt)

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Meh, is al langer dan vandaag bekend dat Valve zwaar optreed tegen Cheaters.
Ja Valve is misschien ook een beetje fout geweest, maar zijn ownen de technologie dus: Meh.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Verwijderd

Als ze enkel de geïdlede items hadden verwijdert, dan was er helemaal geen nadeel geweest voor die idle-ers... dan zaten ze gewoon in dezelfde situatie als wanneer ze niet geïdled hadden.

Om dan de niet idle-ers te belonen krijgen die waar de idle-ers naar op zoek waren: een hoedje

Maw: Snelste manier om een hoedje te krijgen... er geen moeite voor doen :P

• Fox
  • Niet online

Fox

Dat Valve eerlijkheid beloond vind ik een goede zaak. Zo kunnen ze ook later de drop kansen van hoedjes verhogen omdat het niet in overvloed raakt door de idlers. Wat ook kan leiden tot een betere introductie van het trade systeem.

Eerst voor eigen "voordeel" t.o.v. normale spelers "vals" spelen en dan jammeren indien je items weg zijn en eerlijke spelers beloond worden. Ik kan begrijpen dat mensen dit erg jammer vinden maar wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nee al dat gebabbel over leagues en skills/balance discussies met Koeitje is nuttig _O-
In TF2 hoor je lol te hebben en er zijn een hoop mensen die dat verpesten op een manier die ook erg veel voorkomt bij bijvoorbeeld de Counter-Strike reeks ... en nu wordt het wel heel erg triest alleen maar door een actie van Valve die niks anders dan logisch is : Dat is pas een :') waard !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

ach ja ik zit er niet mee :P als je op een goede server zit letten ze niet eens op of je de helo hebt ja of nee
Gewoon spelen klaar er veranderd niks aan de game ;)

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik speel dit spel zelf wegens tijdgebrek even in het weekend. Maar ik zie dat er iets is gebeurd wat behoorlijk iets heeft losgemaakt:O Kan iemand even samenvatten wat het probleem nou helemaal is want ik wordt zo niet veel wijzer, haha :P Ik lees dingens zoals 'idlers' en 'halo' alleen kan ik deze dingen niet plaatsen en ik weet zelfs niet wat ze betekenen. (ja idle is iets van inactief ofzo?:P)

• Fox
  • Niet online

Fox

Deruxian schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:15:
Ik speel dit spel zelf wegens tijdgebrek even in het weekend. Maar ik zie dat er iets is gebeurd wat behoorlijk iets heeft losgemaakt:O Kan iemand even samenvatten wat het probleem nou helemaal is want ik wordt zo niet veel wijzer, haha :P Ik lees dingens zoals 'idlers' en 'halo' alleen kan ik deze dingen niet plaatsen en ik weet zelfs niet wat ze betekenen. (ja idle is iets van inactief ofzo?:P)
Sinds kort kon je wapens en speciale hoedjes krijgen door gewoon te spelen. Elke 20 minuten dat je speelde op een server had je een kans op een hoedje of wapen. Toen maakte iemand een gekraakte server waarnaar je met een programma kon connecten. Je kon zo zonder TF2 aan te hebben en te spelen veel items verkrijgen op een "oneerlijke" manier. Al gauw kreeg deze server 10000 mensen die gingen idlen.

Dit zat Valve dwars om een aantal redenen. Als eerste werd de verhouding van hoedjes scheef en kregen mensen die gingen idlen relatief de meeste hoedjes. Mensen werden hierdoor aan een 3rd party programma gebonden waar valve geen controle over had. En ten tweede zat het de release van het traden tegen. Als het trade systeem een overvloed aan false hoedjes had is er niet echt spraken meer van eerlijke ruil.

Het probleem word dus best wel overdreven, maar valve houd niet echt van als mensen om de regeltjes heen oneerlijk spelen. Zoals vorge keer te zien bij het achievement farmen ( op een aangepaste server heel snel achievements halen ) waarbij voor een week deze mensen hun items werden afgenomen, maar ook weer terug gegeven. Omdat het deze keer gaat om 3rd party software is de "straf" waarschijnlijk daardoor hoger geworden.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Deruxian schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:15:
Korte samenvatting voor de newbies:

Je kan in het spel achievements halen. Die achievements, als je er genoeg haalt, maken nieuwe wapens vrij, de unlockables. Er zijn achievement maps waarbij je gemakkelijk(er) die achievements haalt, en dus makkelijker aan de extra wapens komt. Er was ook een software hack, die door Valve werd afgestraft.

Na een grote update gooide Valve er een methode bij: diezelfde unlockables werden in-game ook gewoon random uitgedeeld. Daar kwamen dan ook nog hoedjes bij. Gewoon idle ("niets doen") op de server zitten, ook al was het als spectator, was al voldoende. Dat is dus "idlen". Zo kon je ook de hoeden krijgen, die niet door achievements te verdienen zijn. Er kwamen al snel "idle servers" waarbij je niet gekicked werd als je geen activiteit vertoonde. Je moest wel TF2 draaien en op een server ingelogd zijn.

Vervolgens schrijft iemand een los programma'tje dat TF2 nadoet, waarmee je dus speeltijd "klokt" zonder ook maar TF2 opgestart te hebben en op een server te zitten. Dat is dan vals (fake) idlen. Dat ging niet zonder slag of stoot, want regelmatig veranderde Valve wat, waardoor de fake-idle software weer ge-update moest worden. Het was zo erg dat er fake-idle software kwam met auto-update functie. Zo kon je dus 24/7 speeltijd klokken en veel items ontvangen.

...

Goed, en toen brak de absolute pleuris uit. Waarom? Omdat Valve nu alle unlockables die uitgedeeld zijn tijdens het fake-idlen heeft herroepen. Die is men dus kwijt! En dat niet alleen, de spelers die geen fake-idle software gebruikt hebben, juist die hebben een nieuw hoedje gekregen, de halo.

Tsja... Gevalletje Be A Man About it! voor degenen die nu dus items kwijt zijn omdat ze door Valve op de vingers getikt zijn voor het gebruik van apparte losse software ("third party application") voor het verkrijgen van game items.

Deze post eerder vandaag legt het wat uit:

CapTVK in "[Multi] Team Fortress 2, deel 11"

"idlen" is gewoon niks doen op een server (AFK) en dat dan uren achter elkaar. Enige verschil was dat met dit progamma je niet TF2 hoefde op te starten. In TF2 zelf kan "idlen" ook, gewoon inloggen op een server waar je niet gekicked wordt en gewoon iets anders gaan doen.

De "halo" is een grappig hoedje dat mensen kregen die niet dat idle programma hebben gebruikt.

Spelers die wel dat idle programma gebruikten zijn in principe alle items die ze daarmee verkregen hebben kwijt, dus wapens en hats. Al schijn je de wapens die je hebt gekregen voor achievments weer terug te krijgen.Ik kan me voorstellen dat sommige teleurgesteld zijn dat ze hun TF2 "Barbie accessoire hat set" kwijt zijn. Maar goed...zijn wel belangrijkere zaken :O

• Fox
  • Niet online

Fox

Ook wel een grappig detail is dat veel van deze idlers als een argument gebruikte dat deze hoedjes slechts alleen cosmetisch waren en dat het idlen geen effect had op de gameplay. Nu de eerlijke spelers ook een hoedje krijgen barst de hel los op het steam TF2 forum, terwijl zij juist diegenen waren die deze hoedjes "alleen cosmetisch" vonden. De principe kwestie draait hiermee eigenlijk 180 graden om. Wat zij ook vergeten is dat de normale spelers een passieve groep was, en dat zonder de actieve idler groep dit hoedje er nooit was gekomen. Ze hebben dus eigenlijk spreekwoordelijk hun eigen kuil gegraven.

Maar goed, zo'n "mooi" hoedje is het nou ook weer niet. En het heeft nul effect op het spel zelf. Voorheen hoefde ik ze al niet echt en nu ook niet echt. ( behalve een camera beard natuurlijk :D ) Zolang ze geen exclusieve wapens of items met speciale stats uitgeven vind ik het geen probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door Fox op 03-09-2009 16:57 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

SniperFox schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:48:
Ook wel een grappig detail is dat veel van deze idlers als een argument gebruikte dat deze hoedjes slechts alleen cosmetisch waren en dat het idlen geen effect had op de gameplay. Nu de eerlijke spelers ook een hoedje krijgen barst de hel los op het steam TF2 forum, terwijl zij juist diegenen waren die deze hoedjes "alleen cosmetisch" vonden. De principe kwestie draait hiermee eigenlijk 180 graden om. Wat zij ook vergeten is dat de normale spelers een passieve groep was, en dat zonder de actieve idler groep dit hoedje er nooit was gekomen. Ze hebben dus eigenlijk spreekwoordelijk hun eigen kuil gegraven.

Maar goed, zo'n "mooi" hoedje is het nou ook weer niet. En het heeft nul effect op het spel zelf. Voorheen hoefde ik ze al niet echt en nu ook niet echt. ( behalve een camera beard natuurlijk :D ) Zolang ze geen exclusieve wapens of items met speciale stats uitgeven vind ik het geen probleem.
Ach op een goeie server maakt het niemand een moer uit, het gaat om het spel en iedereen die zeikt over dit systeem heeft zo'n idle progsel gebruikt, dat moet gewoon wel, ik kan me niet voorstellen waarom je hier tegen gaat zeiken als je het niet gebruikt hebt. Ik vind het gewoon prima van Valve dat ze zulke mensen aanpakken. Ik vind het ook leuk als ik mensen met een Engineers Cap of iets dergelijks rond zie lopen die ik zelf niet heb maar om er nou een programma voor aan te zetten is wel erg overdreven, het doet niks aan de gameplay maar een hat is wel cool natuurlijk, maar zeker niet nodig. Ik heb twee hats en ben er aardig blij mee, het is alleen jammer dat het hats zijn voor de classes die ik nooit speel.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• kKaltUu

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

JumpStart schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:32:
[...]

Korte samenvatting voor de newbies:

Je kan in het spel achievements halen. Die achievements, als je er genoeg haalt, maken nieuwe wapens vrij, de unlockables. Er zijn achievement maps waarbij je gemakkelijk(er) die achievements haalt, en dus makkelijker aan de extra wapens komt. Er was ook een software hack, die door Valve werd afgestraft.

Na een grote update gooide Valve er een methode bij: diezelfde unlockables werden in-game ook gewoon random uitgedeeld. Daar kwamen dan ook nog hoedjes bij. Gewoon idle ("niets doen") op de server zitten, ook al was het als spectator, was al voldoende. Dat is dus "idlen". Zo kon je ook de hoeden krijgen, die niet door achievements te verdienen zijn. Er kwamen al snel "idle servers" waarbij je niet gekicked werd als je geen activiteit vertoonde. Je moest wel TF2 draaien en op een server ingelogd zijn.

Vervolgens schrijft iemand een los programma'tje dat TF2 nadoet, waarmee je dus speeltijd "klokt" zonder ook maar TF2 opgestart te hebben en op een server te zitten. Dat is dan vals (fake) idlen. Dat ging niet zonder slag of stoot, want regelmatig veranderde Valve wat, waardoor de fake-idle software weer ge-update moest worden. Het was zo erg dat er fake-idle software kwam met auto-update functie. Zo kon je dus 24/7 speeltijd klokken en veel items ontvangen.

...

Goed, en toen brak de absolute pleuris uit. Waarom? Omdat Valve nu alle unlockables die uitgedeeld zijn tijdens het fake-idlen heeft herroepen. Die is men dus kwijt! En dat niet alleen, de spelers die geen fake-idle software gebruikt hebben, juist die hebben een nieuw hoedje gekregen, de halo.

Tsja... Gevalletje Be A Man About it! voor degenen die nu dus items kwijt zijn omdat ze door Valve op de vingers getikt zijn voor het gebruik van apparte losse software ("third party application") voor het verkrijgen van game items.
En het moraal van het verhaal?

MARKY SCHIET NOG STEEDS TEVEEL CRITS

Verwijderd

Het is wel jammer dat Valve er ook serieus tijd in steekt. Drunken fool heeft altijd aangegeven dat als Valve zou zeggen dat het niet mocht hij de server offline zou halen. Valve moet gewone content maken en bugs fixen (wanneer gaan mijn rockets een keer door teammates heen...). Wanneer komt er een goede 5 cp map bij of een goede gravelpit style map? Blijkbaar vinden ze hats en slechte gamemodes zoals pl, plr, koth en arena een stuk belangrijker :/ .

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2009 17:21 ]

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:20:
(wanneer gaan mijn rockets een keer door teammates heen...).
Pispotten/Pipebombs/Stickies/enz...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:22:
[...]

Pispotten/Pipebombs/Stickies/enz...
Die gaan er allemaal doorheen.

• nero355

nero355

Dat moet ik dan nog eens checken, want bij mij dus niet een dag of 2/3 terug :'(

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:48

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:25:
[...]

Tenzij ze tegen de voeten komen van je teammates, of is dat ook al gefixed?

[ Voor 6% gewijzigd door g0tanks op 03-09-2009 17:33 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Ik ben het helemaal met jou eens ;) in het begin wou ik perse die hats en daarom ging ik dus het idle programma gebruiken. ik deed het dus echt alleen maar om de hats omdat ik alle wapens al had vrijgespeelt
Daardoor heb ik mijn echte items verwijderd voor idle items.dat nu als gevolg heeft dat ik nu bijna geen wapens heb.

Tuurlijk veranderd er niks aan de gameplay hoe je hat eruit ziet of wat dan ook, het is een leuke toevoeging maar als je non stop speelt en daarnaast geen idle programm gebruikt krijg je nooit die hats :S Valve moet het systeem aanpassen om de hats te krijgen door middel van millestones hats zeg maar. Bij 1 milestone krijg je 1 hat en bij 2 andere en 3 nog eentje. Aan de Millestone HATS kan je dan zien welke achievements hij heeft gehaald. Nu krijg je alles random maar je hebt maar 1.3% kans per hoed dat je er een krijgt. dus 1x per maand is de kans dat je een hat krijgt. Dat is gewoon zo slecht

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:20:
(wanneer gaan mijn rockets een keer door teammates heen...)
Idd, en iets waar ik mij nog meer aan erger is Sniper kogels...

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

angienl schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:43:
[...]

Ik ben het helemaal met jou eens ;) in het begin wou ik perse die hats en daarom ging ik dus het idle programma gebruiken. ik deed het dus echt alleen maar om de hats omdat ik alle wapens al had vrijgespeelt
Daardoor heb ik mijn echte items verwijderd voor idle items.dat nu als gevolg heeft dat ik nu bijna geen wapens heb.

Tuurlijk veranderd er niks aan de gameplay hoe je hat eruit ziet of wat dan ook, het is een leuke toevoeging maar als je non stop speelt en daarnaast geen idle programm gebruikt krijg je nooit die hats :S Valve moet het systeem aanpassen om de hats te krijgen door middel van millestones hats zeg maar. Bij 1 milestone krijg je 1 hat en bij 2 andere en 3 nog eentje. Aan de Millestone HATS kan je dan zien welke achievements hij heeft gehaald. Nu krijg je alles random maar je hebt maar 1.3% kans per hoed dat je er een krijgt. dus 1x per maand is de kans dat je een hat krijgt. Dat is gewoon zo slecht
mischien een nutteloze comment maar niks meer op aan te voegen dan;

+1 _/-\o_

ik ben nu alles kwijt, heb 1 dag een idle progje gedraait, en had per ongeluk alle behaalde items dmv milestones verwijdert, nu zit ik opgescheept met 3 huntsman en een sandman.
Zelfs m'n heavy wapens zijn weg terwijl ik die al had ver ver voordat dit systeem uberhaupt kwam !

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

_/-\o_

Heerlijk hoe Valve de profiteurs weer eens benadeeld.
Vaak wil ik even spelen maar is de Got-server nog leeg. Probeer ik friends te joinen, zijn ze allemaal aan het idlen in plaats van daadwerkelijk ingame. Super irritant.

Ik heb zo te zien een aura (Aura of Incorruptibility) en een nog onbekende hat (Cheatdetector) 8)

De mensen die niet snappen dat dit cheaten is snap ik niet. Je bemachtigd items op een andere manier dan door de ontwikkelaars bedoeld. Dat je er anderen niet mee benadeeld wil niet zeggen dat het geen cheaten is. Cheaten is een ruimer begrip, en ik ben blij dat mijn geduld beloont wordt... al heb ik nog steeds geen reguliere hats. Idlen in een reguliere server lijkt me ook niet de bedoeling en hoop dat dat ook bestraft wordt. Ga gewoon spelen als je onderdelen van het spel wilt hebben :?

Ik snap ook niet wie heeft verzonnen dat het meest actieve deel van de community juist de idler gebruiken. Voor zover ik weet zijn het juist de mensen die minder spelen en zo toch alle hoedjes proberen te bemachtigen. Hoeveel tijd heb je om te idlen als je constant speelt.
Ze doen iets waarvan ze weten dat het niet de bedoeling is, en zeuren nu dat ze benadeelt worden. Bijna kinderlijk.

Ik mag ook hopen dat alle server-admins hardnekkige Idlers gaan bannen, zodat ze niet het spel voor de rest verzieken omdat zij zo nodig een hoedje willen die je zelf niet eens kunt zien.
NHJ BV schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:22:
Ben wat items kwijt geraakt, maar ik had toch nog geen hoedje gekregen dus boeiend. Valve is weer lekker suf bezig, nu dwingen ze enkel mensen om in een 'echte' server te gaan idlen,
Dwingen? |:( Alsof je recht hebt op de items omdat je TF2 speelt ofzo.
Nee, je kunt @random een itempje krijgen.. of niet .Dat is het spel, niet dat je alle items hebt wanneer je dat zelf wilt.

* frickY doet snel zijn halo opzetten

[ Voor 85% gewijzigd door frickY op 03-09-2009 20:21 ]

• Yonni
  • Laatst online: 20-08 13:09
Die cheatdetector is een berichtje dat je de 1e keer krijgt als je nu naar je inventory gaat. Helaas geen grappig hoedje dus :(

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

ik heb de hat ook niet so ? :P de game blijft vet :P ik hoop dat ik morgen mijn wapens terug krijg die ik al heb gehaald met mijn millestones ALLES DUS behalve de hats :P

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
frickY schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:43:
... ik ben blij dat mijn geduld beloont wordt... al heb ik nog steeds geen reguliere hats
Idlen werd ook niet beloond, ik heb de afgelopen 2 maanden regelmatig geidled en maar 2 sniper hats in dezelfde nacht gekregen 8)7 Denk dat zat mensen daar ook pissig om zijn, ge-idlet voor hats maar niks gekregen, en nu alle items weg :) Maar ik maak me er inderdaad geen zorgen om, ik heb al mijn achievements dus krijg alle unlocks toch weer terug, en duplicates boeien me niet zolang er geen trading system is, en ik heb mijn spy hat nog dus ik kan cabo lekker pissig maken omdat hij er geen heeft :D

Verwijderd

Het systeem was vanaf het begin af aan al complete onzin. Ik heb waarschijnlijk meer uren gespeelt dan 5 mensen die nu roomser dan de paus zijn bij elkaar opgeteld. Hoeveel hats heb ik? 1. Hoe heb ik die verdiend? Door op de warserver in de spawn te zitten 8)7

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

@fricky
Mensen idlen alleen als ze toch niet kunnen spelen maar hun PC wel aan staat... roepen dat ze anders simpelweg meer moeten spelen is dom en naïef.

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:19
Dat bedoel ik. Als je het systeem zo opzet dat je een gigantisch aantal uren moet klokken om zo'n hoedje te krijgen, kun je toch op je klompen zien aankomen dat mensen gewoon gaan zitten niksen op een server ergens, terwijl ze zelf andere dingen aan het doen zijn? Het idler-programma deed precies hetzelfde, alleen zonder dat je TF2 zelf hoefde te draaien. Een soort thin client dus.

En mensen willen doe hoedjes nou eenmaal hebben, ze zien er leuk uit, ze zijn zeldzaam, ze maken de buren jaloers :)

Voor de update had je elke 4 ofzo uur een kans van 1 op 84 op een hoedje. Dus gemiddeld moest je ~320 uur spelen voor een enkel hoedje. Da's iets van twee weken, non-stop. Daar doe ik waarschijnlijk een half jaar over (buiten de vakanties :p ) Zelfs nu ze de drop rate verhoogd hebben naar iets van 1 op 28 moet je nog flink spelen voor je een redelijke kans hebt op een enkel hoedje.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• Yonni
Tsja, het is net als de lotto, daar ga je toch ook geen honderden loten voor kopen? Kan zijn dat je echt dikke pech hebt. Dat is de random factor. Soms heb je geluk.

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

Je zegt het al zelf, ze zijn zeldzaam. Laten we dat zo houden :P

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

320 uur is voor mij ongeveer 1 jaar spelen...

Edit: Mijn schatting klopte niet. :p

[ Voor 41% gewijzigd door SECURITEH op 04-09-2009 00:05 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 14:15

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik heb door eerlijk te spelen (elke week maar een paar uur) toch een hoed gekregen.

Het was de halo. Bedankt, Valve. O-)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

frickY schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:43:
[...]
De mensen die niet snappen dat dit cheaten is snap ik niet. Je bemachtigd items op een andere manier dan door de ontwikkelaars bedoeld.
Hoewel ik geen idling heb gedaan (en ook geen hoedje heb) vind ik dat men de drempel om zo'n item te krijgen wel heel erg hoog heeft gelegd voor de casual gamer zoals ik.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Het maakt eigenlijk nix uit hoe lang je bezig bent; tis zoals gezegt net een lotto, je kunt honderd loten kopen en je wint nix en je kan 1 lot kopen en je wint de hoofdprijs.

Het is gewoon heel jammer dat je ze niet kan VERDIENEN door er echt wat voor te doen.

Hele systeem is best waardeloos en creert juist deze zaken zoals idle servers/progs, dat moet valve toch aan het denken zetten.

Handige oplossing voor het probleem is een hele zooi hoedjes te maken (in 1x of met updates) en die gewoon aan iedereen geven, ben je van het gezeik af en iedereen kan zijn eigen poppetje toch nog "uniek" aankleden.
SECURITEH schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:06:
@fricky
Mensen idlen alleen als ze toch niet kunnen spelen maar hun PC wel aan staat... roepen dat ze anders simpelweg meer moeten spelen is dom en naïef.
Waarom ligt je ook niet even toe waarom jij vind dat dat dom en naïef is?
Mijn stelling is dat als je gebruik wilt maken van alle onderdelen van een spel, je dat spel voldoende zult moeten spelen zodat je binnen de spelregels van dat spel kunt bereiken wat dat spel te bieden heeft.
Jij bent het daar duidelijk niet mee eens, maar waarom?
SECURITEH schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:30:
320 uur is voor mij bijna 2 jaar spelen...
Dus dan heb je minder kans om binnen een maand met een hoedje te lopen dan iemand die meer speelt. So be it?

@Bor de Wollef
Klopt, ze zijn erg zeldzaam. Zo heeft Valve ze ook bedoeld. Casual gamers hebben minder kans op een rare-item dan die-hard gamers. Fair of niet, zo zit TF2 in elkaar. Er zijn ook voldoende andere games waar je rare items kunt kopen als je ze niet wilt verdienen, of winnen in het geval van TF2

Houdt asjeblieft op met het werkwoord "moeten" als je het over het verkrijgen van hoedjes hebt. Je kunt het hoogstens hebben over "willen". Als je hoedjes wilt, moet je spelen. Als je hoedjes moet, speel je het verkeerde spel. Zolang hoedjes geen meerwaarde hebben binnen het spel is er geen "moeten".
De wapens zijn een ander verhaal, die hebben wel een meerwaarde boven de standaard wapens, en daarom kun je die wel verdienen met het unlocken van milestones, en hoef je dus ook niet te idlen.

Klopt het overigens dat de halo's uitstaan op de Got#1 server?!?

[ Voor 45% gewijzigd door frickY op 03-09-2009 23:08 ]

• TheJVH
frickY schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:03:
Klopt, ze zijn erg zeldzaam. Zo heeft Valve ze ook bedoeld. Casual gamers hebben minder kans op een rare-item dan die-hard gamers. Fair of niet, zo zit TF2 in elkaar. Er zijn ook voldoende andere games waar je rare items kunt kopen als je ze niet wilt verdienen, of winnen in het geval van TF2
Haha grapjas, ik heb een stuk meer uren gespeeld dan de meeste mensen met een hoedje. Ik heb er dus nog geen gekregen.

Daarbij komt dat dit systeem al faalde aan het begin.

• Yonni
De hoedjes zijn random, de wapens kan je verdienen. Simpel zat, wil je de wapens hebben, ga dan spelen voor de achievements. Het heeft even tijd nodig, heb je geluk, dan krijg je al wat guns zonder de achievements gehaald te hebben.

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Dit filmpje vind ik vrij toepasselijk op de huidige situatie: http://www.youtube.com/watch?v=M5QGkOGZubQ

Ik snap het gewentel van de cheaters niet.
Oftewel zijn het onbelangrijke items zoals ze beweren en dan zou het hen ook niets mogen schelen om ze te verliezen oftewel zijn het leuke items en dan moeten ze beseffen dat ze cheaten.
En ik vind dat de EULA toch echt wel duidelijk genoeg is.

Ik vind dat Valve nog mild geweest is, het valt al een tijdje op hun blog op dat ze erdoor geïrriteerd zijn.
Bij de volgende cheat gaan ze echt niet zo mild meer zijn.

En hats zijn een extra, moest iedereen er 1 hebben dan is het leuke er snel af.
Dat je er geen hebt vind je begrijpbaar misschien niet leuk maar het is louter een cosmetische verandering die je toch zelden gaat zien dus doen alsof het een grondrecht is vind ik nogal overdreven.

Ik heb wel het vermoeden dat procentueel gezien er hier wel veel mensen zonder hallo gaan zijn.
Mij maakt het weinig uit zolang mensen er niet belachelijk over gaan doen op servers.
Dus zowel de pro als con hallo mensen.
Ik vind die Halo's eerlijk gezegd wel handig. Je bent een stuk duidelijker te zien in donkere ruimtes en onder water, vooral voor de tegenpartij!

Die Spy halo glitch zal helaas wel gefixed worden (makkelijk ingame oplossing: gewoon geen halo opzetten). Maar in de tussentijd is ie wel grappig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

frickY schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:03:Dus dan heb je minder kans om binnen een maand met een hoedje te lopen dan iemand die meer speelt. So be it?
Dit houd dus voor mij in dat zolang het systeem niet aangepast word zodat ik ook een redelijke kans maak het eigenlijk nutteloos is en alleen maar bugs en performance drops veroorzaakt... Valve zou zich met nuttige dingen bezig moeten hoeden i.p.v. deze onzin, er zijn nog zat bugs in de game waar je mee in aanraking komt iedere keer dat je speelt (de spectate bug of zoals eerder gezegd objecten die niet door team mates vliegen).
Aan zulke wijzigingen heeft de gehele community wat, en dan begin ik nog niet eens over het concept genaamd testen voor je een aanpassing aan de game uit brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
Juist, en DIE ben ik dus nu kwijt... Afgelope zondag middag "gescoord" via idling en nu weer kwijt...

Ik snap de woede van de idl''ers, en begrijp valve ook wel. Toch vindt ik dat ze een waarschuwing moesten afgeven over het idl'en. Zo ben ik er ook mee gestopt toen er actie op genomen werd.... maar toen was het natuurlijk al te laat...

schade...

gelukkig heb ik m'n pyro beanie nog _/-\o_
Inmiddels is er ook een Gabe Newell Variant gemaakt:
http://www.youtube.com/wa...kk&feature=response_watch

[ Voor 17% gewijzigd door Descriptor op 04-09-2009 00:55 ]

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Haha wat een gedoe om die hats, ben blij dat ik _alles_ gewoon gemist heb.

Morgen maar weer een lekker potje spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

http://www.youtube.com/watch?v=2sC9JXVw064

Descriptor, imho valt dit nog onder waarschuwing.
Ze verwijderen alleen de items die je hebt gekregen dankzij het idle programma.
Niet je hele inventory.

En ze hebben trouwens al gewaarschuwd voor dergelijke programma's:
http://www.teamfortress.com/post.php?id=2293

En dat je items ontbreekt waarvoor je de achievements hebt omdat je ze weggegooid hebt voor de hogere level items zijn ze al aan het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2v3ovic.jpg

* Weiman is tevreden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Gimmeh! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Het sufste vind ik nog dat mensen die de achievement unlocker hebben gebruikt minder zwaar gestraft zijn dan mensen die een cmd prompt aan hadden staan ipv tf2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Mja, dat zwaarder straffen is imho voor discussie vatbaar.
Ze hebben nu enkel de items verloren die ze anders niet gehad zouden hebben, de vorige keer kon je de items die je had door een achievement unlocker niet gebruiken voor een week.
En vermits ze elke keer zwaarder gaan straffen denk ik zelf dat zonder de halo de straf misschien wel zwaarder was geweest en dat ze het nu doen om een punt over te brengen.

Ik denk dat de idlers dit toch minder erg vinden dan bvb al je items kwijt voor een maand of je ze nu hebt via achievements of niet en enkel na de maand de achievement items terug krijgen.

Zelf snap ik dat hele belachelijke gedoe niet.
Veel mensen hebben het niet gebruikt en hebben dus een hallo, maar veel van hen zouden het wel gedaan hebben moesten ze het geweten hebben. Tevens hebben mensen die eerder al gecheat hebben op een andere manier er een gekregen.
Langs de andere kant zijn de idlers ook irritant en zekere de fag skin voor de hallo. Ze cheaten niet en gebruiken de item die ze hebben gekregen en dus zijn het fags. De logica klopt niet echt.

[ Voor 28% gewijzigd door Simon Verhoeven op 04-09-2009 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Wel schattig dat cheaters de brave mensen FAG noemen... Mooie redenatie vind ik dat, de cheaters voelen zich benadeeld en gaan dan de brave TF2 spelers lopen jennen. Las ook al ergens dat er mensen zijn die mensen met een halo niet healen... Naast het feit dat je in mijn ogen vrij triest bent als je "cheat" (even in het midden laten of dit cheaten is) ben je in dat geval nog veel triester... Op die manier vergal je het plezier ook voor anderen... Je bent op je vingers getikt door Valve, learn to live with it...

Andersom kan ik me nog voorstellen dat de mensen die geen halo hebben niet gehealed worden, maar de mensen die eerlijk spelen geven volgens mij niet zoveel om dit hele gebeuren...

Ik blijf in ieder geval trots met mijn halo rond lopen O-)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens VALVE zoude ze VANDAAG een update uitbregen ( dat dus niet gebeurd is) Zodat de mensen met de juiste millestones hun wapens terug krijgen die ze nu zijn verloren.

Harstikke leuk maar er is dus niks gebeurd vandaag. En het stomme is ik denk dat 5% die gestraft is ook de echte fans waren. De andere 95% zijn de meeste kids of mensen die zo nu en dan een potje spelen en niets meer en niets minder.

Ach ja het wordt afwachten of valve nu eens proffesioneel gaat worden en dat het niet zo uit de hand gaat lopen als bij Counter-strike waarbij mensen VAC ban krijgen omdat ze veel headshots hadden gemaakt :S
Ik zelf moet het nu doen bij TF2 met 12 wapens en ik heb 202 achievements 83% ;) Thnx valve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5% is natuurlijk ook berekend op basis van iedereen die TF2 ooit heeft aangeschaft. Een groot deel daarvan speelt niet of zeer sporadisch en had waarschijnlijk niet eens weet van het unlocksysteem, laat staan van de idle-client. Ik denk dat het eerder in de buurt van de 30-40% van de actieve playerbase ligt.

Het meest hypocriete is nog wel dat als ik de hele tijd met de TF2 client in een server had staan idlen ipv. een zuinigere commandline client gebruiken ik niet 'gestraft' zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Angienl, ik zou daar niet te zeker van zijn.
Ik speel zelf ook graag tf2 en ik behoor tot de 95%.
Die vergelijking is nog krommer dan zeggen dat de echte fans niet het idle programma gebruiken omdat ze toch genoeg spelen om aan hoedjes te geraken.

En ik vind die logica ook briljant "We hebben gecheat en zijn dus gestraft, 101 onprofessionele valve".
Ze zijn het al aan het oplossen. En ik dacht gisteren op het forum gelezen te hebben dat het al voor iemand in orde was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:45
Ik vind het wel grappig dat gedoe over die dingen zoals die andere skin voor die Halo.

Die mensen die dat ding dragen hebben er niet omgevraagd, ze hebben alleen maar van Valve een hoedje gekregen welke ze opzetten. Er zijn volgens mij niet dat soort nieuwe skins gemaakt voor andere hoedjes maar daar heb ik ook nooit naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Killzone schreef op donderdag 03 september 2009 @ 23:13:
Haha grapjas, ik heb een stuk meer uren gespeeld dan de meeste mensen met een hoedje. Ik heb er dus nog geen gekregen.
Zul je wel een slecht karma hebben O-)

Ik speel ook veel (behalve afgelopen 2 weken) en heb ook nog geen hats.

@SECURITEH
Misschien heeft Valve de hats niet voor jou bedoeld, maar voor die spelers die héél veel spelen?

@angienl
Vandaag is niet vandaag bij Valve, al is het alleen al omdat ze in een andere tijdzone zitten :z

Ga er nu maar gewoon van uit dat de normale spelers, die TF2 spelen voor de lol en tijdsverdrijf, niet gaan lopen kutten met achievement unlockers en idlers. Want een groot aantal namen hier die nu de "brave spelers" als FAG betitelen en Valve beschuldigen van hypocrisie, stonden toendertijd ook al op hun achterste benen. Dát is pas hypocriet.
Wees blij dat je geen VAC-ban aan je broek hebt en alleen de items verliest die je oneigenlijk hebt verkregen.

Heel sneu al deze drama :/

Maar dan iets heel belangrijks;
Klopt het dat de halo's op de GoT-server uitstaan :?
Zou me namelijk vies tegenvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 15:40

glashio

C64 > AMIGA > PC

frickY schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:28:
Maar dan iets heel belangrijks;
Klopt het dat de halo's op de GoT-server uitstaan :?
Zou me namelijk vies tegenvallen...
Viel me ook op :) Een weloverwogen (wijze) beslissing... komt ten goede aan de sfeer en het spel.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Ik denk dat het vooral is omdat brain de server nog niet geupdate heeft oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een goede beslissing van Brainstorm om de Halo's uit te schakelen op GoT (meestal is ie vrij snel met de updates?). Op dit moment liggen de zaken toch wat te gevoelig. Maar ach, iedereen mag nog even uitrazen in het weekend en volgende week is iedereen er wel weer overheen. Zo belangrijk zijn die hoedjes niet voor het speelplezier. Ok, behalve dan Marky met z'n soeppot voor de soldier. ;)

P.S
Mijn kritzkrieg heb ik terug, weet niet of het een heel gelukkige item drop was of dat Valve al bezig is de achievment wapens terug te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door CapTVK op 04-09-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Valve is al sinds gisteren bezig om de wapens terug te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
glashio schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:33:
[...]

Viel me ook op :) Een weloverwogen (wijze) beslissing... komt ten goede aan de sfeer en het spel.
Amen _/-\o_

Geen hoedjes op de server voorkomt direct het gewhine zoals in deze thread gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
frickY schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:28:
[...]

Zul je wel een slecht karma hebben O-)

Ik speel ook veel (behalve afgelopen 2 weken) en heb ook nog geen hats.

@SECURITEH
Misschien heeft Valve de hats niet voor jou bedoeld, maar voor die spelers die héél veel spelen?

@angienl
Vandaag is niet vandaag bij Valve, al is het alleen al omdat ze in een andere tijdzone zitten :z

Ga er nu maar gewoon van uit dat de normale spelers, die TF2 spelen voor de lol en tijdsverdrijf, niet gaan lopen kutten met achievement unlockers en idlers. Want een groot aantal namen hier die nu de "brave spelers" als FAG betitelen en Valve beschuldigen van hypocrisie, stonden toendertijd ook al op hun achterste benen. Dát is pas hypocriet.
Wees blij dat je geen VAC-ban aan je broek hebt en alleen de items verliest die je oneigenlijk hebt verkregen.
Jij snapt het ook echt niet he :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
Killzone schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:06:
[...]

Jij snapt het ook echt niet he :/ .
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/4349/idleserveriroic.png

Op hem is typisch ^^ van toepassing. En er nog over opscheppen en arrogant zijn ook :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tuurlijk zijn de mensen zonder idle geen FAGS laat ik dat voorop stellen. Idlers wisten dat dit stond te gebeuren maar valve heeft teveel wapens weggegooit op dit moment en dat zijn ze gelukkig aan het herstellen.

Daarnaast kan Valve geen VAC ban geven omdat je niet echt "cheat" de kans dat je een wapen/hat krijgt is niet verhoogt. Het was alleen een simpele manier om te gaan idlen.

En onzin dat sommige mensen zeggen dat ze alleen mensen healen met of juist zonder een halo. Wat maakt het uit ? Iedereen heeft net zoveel kans op een hat en niet iedereen wilt die halo opzetten omdat ze het niet mooi vinden ofzo.

Ik weet dat ik verkeerd zat met idle maar whocares de game blijft het zelfde en ik merk nog geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

angienl schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:08:

Harstikke leuk maar er is dus niks gebeurd vandaag. En het stomme is ik denk dat 5% die gestraft is ook de echte fans waren. De andere 95% zijn de meeste kids of mensen die zo nu en dan een potje spelen en niets meer en niets minder.
Sorry hoor, "kids"? Zo jammer dat sommige TF2 spelers zich gigantisch verheven voelen boven de rest van de community. Dat je veel tijd aan het spel besteed moet je helemaal zelf weten, maar dat je er meer tijd in steekt of vaker speelt dan anderen maakt je echt geen betere speler en zeker niet beter dan de rest van de TF2 spelende wereld...

Team Fortress 2 gaat om TEAMPLAY en daar mogen dus ook mensen in komen die minder goed zijn. Ik heb ook vrij veel Counter strike gespeeld en dat ging best aardig, maar de drempel voor dat soort games is hoger. Door het cartoon achtige karakter van TF2 en het spelen in een team is het goed toegankelijk voor beginnende spelers of spelers die niet zo heel goed zijn. Momenteel speel ik ook niet meer de sterren van de hemel vanwege RSI achtige verschijnselen (waardoor ik maar weinig speel), maar ik kan nog wel meekomen als heavy of medic.

Als het je niet bevalt dat mensen hun halo hoedje opzetten ga je toch met de 5% die-hards op een privé server spelen? Volgens jou heeft iedere "die hard" zitten idlen dus heeft niemand daar een halo hoedje en kan er dus niemand om gaan huilen of zich beledigd voelen.

Maar het gebash van de idlers tegen de halo hoedjes is gewoon zielig. Ik zeg gewoon tegen die idlers: "lekker puh! zonder idlen heb ik een hoedje wat jij niet hebt! :w ". Denk dat veel "niet frequente" spelers de hype om het hoedje toch niet snappen en hem opzetten onder het mom van "een leuk cadeautje".

Een betrapte zwartrijder gaat mensen in de trein toch ook geen FAG noemen omdat ze een kaartje gekocht hebben... Ik weet het, zwakke vergelijking, maar kan geen betere verzinnen...

Je hebt gewoon gebruik gemaakt van iets wat in een grijs gebied zit om "voorsprong" te krijgen op andere spelers en dat wordt nu bestraft (en niet eens zo hard, ze hadden je ook op VAC lijst kunnen gooien of al je items af kunnen nemen). Deze keer is het gebruik van een grijze tool gestraft, dat is gewoon het risico. Als je dingen moet downloaden van andere mensen dan Valve om iets te bereiken is dat gewoon niet volgens de regels (en dat had je kunnen weten).

Disclaimer: Ik speel TF2 niet vaak. En hoor dus bij die 95%. Ik lees dit topic omdat ik het een leuk spel vind en niet omdat ik die-hard ben. Ik speel lekker mee, maar ben zeker geen sterspeler. Ik speel het puur voor de fun (en de bedankjes bij een goede match). Taferelen als het niet healen van halo dragers haalt bij mij het spel plezier weg... Op deze manier begint de TF2 community meer een kleuterklas te worden en dat is jammer en zou mij op den duur wegjagen van het spel.

[ Voor 8% gewijzigd door .Gertjan. op 04-09-2009 11:09 . Reden: Disclaimertje ]

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Dat soort aanpassingen van FAGS kan natuurlijk ook weer leiden tot extra visibility / cheating .... ik weet niet wat men er allemaal van kan maken though en of het op pure servers kan. In HL1 was het met spike models iig enorm irritant.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.Gertjan. schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:04:
[...]Dat je veel tijd aan het spel besteed moet je helemaal zelf weten, maar dat je er meer tijd in steekt of vaker speelt dan anderen maakt je echt geen betere speler en zeker niet beter dan de rest van de TF2 spelende wereld...
Eigenlijk wel. Practice makes perfect, right?

Of bedoel je dat je geen beter mens wordt van meer TF2 spelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
.Gertjan. schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:04:
[...]
(en niet eens zo hard, ze hadden je ook op VAC lijst kunnen gooien of al je items af kunnen nemen).
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:48

g0tanks

Moderator CSA
punisher007 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:05:
Dat soort aanpassingen van FAGS kan natuurlijk ook weer leiden tot extra visibility / cheating .... ik weet niet wat men er allemaal van kan maken though en of het op pure servers kan. In HL1 was het met spike models iig enorm irritant.
Servers met sv_pure 2 laten geen custom models toe.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat een genuil om wat hoedjes....ik heb er al minimaal 200 uur TF2 opzitten de afgelopen paar maanden...maar ik speel voor mn lol, niet voor 1 of ander hoofddeksel waar ik toch nix mee kan :P

Ik ga denk ik maar es mn Halo aanzetten.....gewoon....omdat het kan! :+

/edit: en ja..ik heb geen hoedje behalve die halo

[ Voor 9% gewijzigd door Oogje op 04-09-2009 11:12 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

LUH-3417 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:07:
[...]

Eigenlijk wel. Practice makes perfect, right?

Of bedoel je dat je geen beter mens wordt van meer TF2 spelen? :)
Dat weet ik zo net nog niet, ik heb er best wel wat tijd in zitten (vind ik) en hiervoor speelde ik ook weleens CS, maar ik kan niet zeggen dat ik heel goed ben. Sommige mensen kunnen 24/7 spelen zonder een hele goede speler te worden. Als ik 24/7 ga voetballen word ik ook geen top-voetballer.

Overigens spelen in TF2 meerdere skills dan alleen het goed kunnen mikken en snel reageren. Sommige mensen die TF2 veel gespeeld hebben voelen zich verheven boven de rest en zijn meestal niet de prettigste mensen om in een team te hebben (sterker nog, dat soort figuren vergalt het voor de rest, want de rest is nooit goed genoeg en zal door het gezeur van de "sterspeler" gedemotiveerd raken en opstappen).

"Pratice makes better, but not always perfect" zou ik dus zeggen. Je groeit wel, maar het plafond is voor iedereen anders.

Overigens zit ik vaak te spelen met een lekker koud biertje erbij dus op een gegeven moment nemen mijn skills wel een beetje af, maar goed als medic hoef je niet echt goed te mikken... Perfecte class voor dronken mensen. ;)
:?

[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 04-09-2009 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
angienl schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:42:
tuurlijk zijn de mensen zonder idle geen FAGS laat ik dat voorop stellen. Idlers wisten dat dit stond te gebeuren maar valve heeft teveel wapens weggegooit op dit moment en dat zijn ze gelukkig aan het herstellen.
Dat sommige mensen al hun wapens kwijt zijn geraakt kwam doordat die mensen wapens die ze legitiem hadden ontvangen hadden vervingen door wapens die ze met het idle programma kregen.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:12:
De 5% is natuurlijk ook berekend op basis van iedereen die TF2 ooit heeft aangeschaft. Een groot deel daarvan speelt niet of zeer sporadisch en had waarschijnlijk niet eens weet van het unlocksysteem, laat staan van de idle-client. Ik denk dat het eerder in de buurt van de 30-40% van de actieve playerbase ligt.
TF2 is over de 4 miljoen keer verkocht, volgens jouw waren er dus 200.000+ idlers?
De 4.5% is waarschijnlijk gehaald van het totaal aantal spelers waarop ze de tf2 idler check hebben uitgevoerd. Iedereen die de laatste maanden gespeeld heeft dus.

Het onbreken van halo's op server 1 komt komt waarschijnlijk omdat de server nog geupdate moet worden. Net toen de update uit kwam waren de hoedjes namelijk al niet meer zichtbaar. Anders dan jaloezie zie ik trouwens geen reden om ze te willen verbieden. Behalve dan dat ze spuuglelijk zijn ofc.

@killzone, waster
Kunnen jullie alsjeblieft met argumenten komen ipv op de persoon te spelen.
Valve is degene die de de mensen die niet geidled hebben sarcastisch "those who took the moral high road" noemde. Grappig hoe sommige mensen dat klakkeloos overnemen en andere mensen daarop verbaal aanvallen. Casual spelers die geen klap om hoedjes geven als 'fag' bestempelen is een voorbeeld daarvan.
En kunnen jullie me bijvoorbeeld eens uitleggen hoe de persoon in de screenshot de EULA/subscriber agreement overtreed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
Verwijderd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:25:
[...]

Pis iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die halo is alleen maar handig. Kan je mooi callen "focus halo solly, weak halo scout". En het geeft ook geen voordeel voor de gebruiker, alleen maar nadelen (zoals eerder gemeld).

Maar goed, een cheat is iets waarmee je iets kan doen wat je normaal gezien niet zou kunnen doen in de game en waarmee je voordeel kan behalen op anderen. De idle tool was geen cheat aangezien het identiek is aan het zitten in een idle server met tf2 minimaliseerd. Je behaalt er geen voordeel mee (de droprates/kans is hetzelfde) en je doet precies hetzelfde als tf2 geminimaliseerd hebben. Of het in strijd is met de EULA kan over gediscusseerd worden, Valve vindt echter van wel. Het een cheat noemen gaat mij echter te ver. Overigens heeft drunkel fool altijd gezegd dat hij de server offline zou halen als Valve het duidelijk maakte dat het niet mocht. Dat heeft Valve niet gedaan. En dat neem ik ze vooral kwalijk.

Overigens heeft Valve ook wapens verwijderd die niet verwijderd zouden moeten worden. Loco had per ongeluk z'n kritz verwijderd omdat het hele inventory systeem niet lekker werkt. Hij steamsupport gemailed en ding terug gehad. Die is ook verwijderd. Zelfde geld voor z'n blautsauger en ubersaw. Leuk man, 6v6 medic spelen zonder unlocks |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 11:34 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.