@maikel
Daar vergis je je behoorlijk in. 5050 12v RGB 60led strips is meestal iets van 14 a 15w per meter, dus 5 meter is 75w, dat is 6A. Als je 35um koper hebt zul je paar mm dikke banen nodig hebben, 6mm of meer.
Ik snap alleen niet helemaal waar je de leds nu gaat verbinden op je print? Vanuit waar worden de leds gevoed, je sink ze via de fets maar zie verder geen aansluiting voor leds. Hoop niet via pin 4?
Want als je dat via pin 4 wilt gaan doen, zal deze breedte gaat nooit en te nimmer voldoende zijn, moet echt vele male dikker, en dan hebt ik het over factor van 10 of zo als je daar maximaal 18A(3x 5 meter 5050 rgb strips) of zo doorheen wilt trekken. Denk dat banen nu iets van 0.8 of zo zijn?
Met 6A en 0.8mm banen van 35um worden ze 100 garden bovenop de ambiant temperatuur, bij kamertemperatuur zullen ze ongeveer 125 graden worden. Dus alleen opwarming van de banen is 375 graden als je alle drie de kanalen vol wilt belasten zoals je dat nu schets met 5 meter per kanaal.
Edit/
Ja maximaal 8 x10 in de gratis versie, kan wel erbuiten tekenen maar geen componenten plaatsen, je kan dus nog wel bijvoorbeeld een RF antenne in je pcb teken buiten die 8 x10 ruimte, of gewoon banen trekken. En wat moet je met simulator is pcb ontwerp programma?

Wat moet je überhaupt met sim, gebruik dat nooit gewoon in je hoofd doen werkt voor mij beste. En autoroute ook iets waar ik ver van weg blijf, niet om aan te zien wat die ervan maakt echt heel erg slecht, zelfs met veel tweaker blijft het slecht en kost het je veel tijd.
[
Voor 24% gewijzigd door
mad_max234 op 09-11-2012 14:42
]