* Kaj. heeft een uitdaging.
Ik heb een bergje PCB's (50 stuks) besteld nav een schema van Sprite, nav een idee van mij.
Prints zijn nog onderweg, maar zijn 110x65mm groot en waarschijnlijk een cm of twee hoog met onderdelen.
Nu nog een behuizing.
Het idee was eerst om plaatjes zwart printmateriaal op maat te laten maken, en die dan aan elkaar te solderen om zo een doosje met de juiste uitsparingen te krijgen (twee stuks RJ45 aan de kopse kant).
De cover zouden we dan bij een fablab uit perspex laten lasersnijden zodat het toetsenbord erdoorheen komt, en het display netjes achter het perspex blijft.
Helaas zijn er niet zoveel printboeren die zwarte substraten leveren, en de Nederlander die ik vond die het wel heeft, kan niet op de millimeter nauwkeurig snijden, zegt ie.
Wat nu?
Ik zie bij Dick wel iets staan wat qua formaat wel zou passen, maar dan zit je alsnog met het eruithalen van 4 rechthoekige gaten.
Ik zie het niet zo zitten om dat met de hand te moeten doen (tobo en display kan volgens mij wel gelaserd worden, maar op de kop zit je toch moeilijker).
Heeft iemand hier nog een goed idee? Kosten is wel een issue; omdat het om 50 stuks gaat, loopt dat enorm op, en ik kan het gewoon niet verantwoorden om nog eens 500+ euro aan behuizingen uit te geven.
Ik heb er persoonlijk al iets van 600 euro in zitten, namelijk, en de instantie waarvoor ik dit doe heeft niet zo heel veel geld.