Lekkerr .. alleen nog ff zwave eraan koppelen en klaar 
YouTube: Rolgordijn met plc
YouTube: Rolgordijn met plc
[ Voor 43% gewijzigd door Mitchelll010 op 05-02-2012 18:30 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 43% gewijzigd door Mitchelll010 op 05-02-2012 18:30 ]
Omdat het kan.
[ Voor 16% gewijzigd door blinkenlights op 05-02-2012 23:36 ]
[ Voor 3% gewijzigd door dragon4ce op 05-02-2012 23:44 ]
Omdat het kan.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Welke code voorbeelden gebruik je ? Welke tools gebruik je ?Icekiller2k6 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 15:08:
arghhh STM32F4DISCOVERY .. code voorbeelden kloppen niet helemaal >< (understatement) usb gedeelte eindelijk aan het werken wilt het nand lezen niet werken.. (feitelijk eerst bezig met nand id te lezen)... Kent iemand een goede resource voor deze bordjes?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Ik kan het natuurlijk ook allebei doen.mux schreef op maandag 06 februari 2012 @ 18:03:
Ehm, nou, ergens hebben we met behulp van hersens en discussie nog beredeneerd dat het misschien het slimste (en goedkoopste) is om eens te beginnen met het plaatsen van een 330 ohm (of iets anders tussen de 330 en 1k ohm) tussen GND en je pwm-aanstuurlijnen (dus tussen de microcontroller en driver).
Los daarvan: je berekening lijkt correct. Meer capaciteit is altijd beter, niet in het minst omdat grotere condensatoren ook een lagere ESR zullen hebben, en dat is ook belangrijk. De berekening die ik gaf was een berekening die je 1% voltage ripple geeft, puur door het op- en ontladen van de cap. De ESR van de condensator geeft ook een spanningsval, namelijk:
dVmax = ESR * Imax
De ripple door de ESR wil je dus ook in de klauwen houden, en daarvoor kunnen we wederom die 1% aanhouden; we willen dat dV < 0.01*12=0.12V. Bij 3A betekent dat dus een ESR van 40mohm, dat is best laag! In werkelijkheid zul je waarschijnlijk goed wegkomen met 100mohm ESR, maar alsnog zit je dan in een regio waar je niet gemakkelijk condensatoren kunt vinden. Waarschijnlijk betekent dat dat je beter een aantal kleinere condensatoren parallel kunt zetten, als je doorgaat met deze strategie.
[ Voor 10% gewijzigd door maikel op 06-02-2012 20:46 ]
[ Voor 11% gewijzigd door W.Wonderland op 10-02-2012 15:42 . Reden: tekening aangepast + berekening toegevoegd ]
[ Voor 12% gewijzigd door maikel op 06-02-2012 22:39 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Bedankt, Ik had al het vermoeden dat het iets met een stroombron te maken had maar een zoektocht met google en pnp high side current source leverde niets op. Inmiddels tekening verduidelijkt door alleen betreffende geeelte te tonen en berekening toe te voegen.mux schreef op maandag 06 februari 2012 @ 21:51:
Dat is een prachtig voorbeeld van een constant current source
Het probleem is dat het lastig is de strips en splitters in hun uiteindelijke situatie te testen: erg lange strips en lange kabels die al boven het plafond lopen.furby-killer schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:02:
1mF condensatoren zijn nog wel goed te krijgen. Al zou ik nog steeds eerst doen wat ik en mux eerder al hadden geopperd, en mux nu nog heeft herhaald, die weerstandjes tussen je PWM lijn en je ground lijn. Niet heel kritisch, en kan je zo erbij solderen als je nog een paar weerstanden hebt liggen in het gebied dat mux eerder aangaf.
Los ervan of je dat eerst doet, of het als één grootte upgrade doet, niet vergeten die weerstanden bij de driver erin te stoppen, niet aan de kant van de microcontroller
@Sprite, 3 gig voor Altera? Hoe krijgen ze dat voor elkaar. Aan de andere kant, ik heb nooit begrepen dat ze een volledige Matlab installatie tot 10GB ofzo hebben gekregen.
[ Voor 57% gewijzigd door Sissors op 06-02-2012 23:38 ]
Pff mijn stokoude (v11) Xilinx ISE install is 10GB met meer dan 100.000 filesSprite_tm schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:00:
Damn, ze maken die FPGA-software ook altijd weer groter. Ik denk 'even' Alteras Quartus 2-software binnen te halen zodat ik wat VHDL in een FPGA kan drukken. Is die meuk gewoon 3 gig! * Sprite_tm wil een apt-get install avr-gcc maar dan voor FPGA-tools.

| input | A | B |
| 0 | 0 | 1 |
| 1 | 1 | 0 |

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 74% gewijzigd door Sissors op 11-02-2012 10:39 ]
[ Voor 7% gewijzigd door mux op 11-02-2012 10:45 ]
[ Voor 46% gewijzigd door Sissors op 11-02-2012 10:49 ]
[ Voor 64% gewijzigd door benji83 op 12-02-2012 01:35 ]

[ Voor 3% gewijzigd door painkill op 13-02-2012 19:34 ]
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

[ Voor 17% gewijzigd door TEAMIKKE op 17-02-2012 12:53 ]

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 19-02-2012 09:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

Hoe herken je een adapter die wel goed is, zonder hem eerst open te maken?

My favorite programming language is solder.
[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-02-2012 22:00 ]

[ Voor 32% gewijzigd door painkill op 20-02-2012 14:03 ]
Op de Cresta verbruiksmeter geven ze allemaal 0 Watt en power factor 1 aan. Alleen de dikke niet-schakelende adapter slurpt 1W en power factor 0,3. Nou is die Cresta niet bepaald geschikt voor lage wattages maar ik heb ook geen True RMS multimeter tot mijn beschikking. Alleen een simpele Fluke 17B en een Owon SDS7102 100MHz scope. Kan ik daar iets mee? Of moet ik echt ergens een True RMS-multimeter vandaan halen?mux schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:02:
Begin sowieso maar eens voor de grap om het nullastverbruik te meten (erg belangrijk voor dingen die weinig stroom vreten) en te kijken hoe schoon de uitgangsspanning is, ook als je het een beetje belast.
[ Voor 7% gewijzigd door mux op 20-02-2012 14:39 ]
Je wordt bedankt... Nu wil ik er ook 1!!!zynex schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 22:59:
Aangezien we nu toch allemaal klokken aan het showen zijn plaats ik ook maar even die van mij.
Het is een simpele pong clock die ik op basis van deze website heb gemaakt met een Arduino en twee matrix displays. Het was vooral om te leren hoe ik de matrix displays kon aansturen in combinatie met de Holtek driver en verder heb ik er gewoon een leuke behuizing omheen gemaakt zodat het project ook nog praktisch gebruikt kan worden.
[afbeelding]
Zonder leds aan.
http://i39.tinypic.com/clttz.png
Met blauwe leds aan. Helaas komen deze overbelicht uit op de foto. Naast de twee (nutteloze) antennes van een linksys wrt54g router zitten ook nog twee rode leds die elke uur 5x blinken. Dit heb ik zelf geintegreerd in de code en hoop ik binnenkort uit te breiden met een alarm functie. verder zitten er twee switches om de tijd in te stellen/modus te veranderen en een oude draaiknop om de leds/en of de klok uit te zetten.
Binnenkort wil ik ook nog wel zo'n nixie clock kit in elkaar zetten zoals Painkill hierboven mooi heeft gedaan. Die nixie tubes blijven gewoon vet.
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Gebruik een inverting buck-boost converter.Sprite_tm schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:18:
Heeft er iemand hier trouwens nog een mooie oplossing om uit een voeding van 16 volt ook -16volt te halen? Ik heb aan mijn huidige project 2 laptopvoedingen hangen en het zou erg mooi zijn als ik er eentje kan weglaten... het gaat om ongeveer 1A trouwens (ik meet 0.85A continue, maar 't kan uitschieten)
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Zo ver was ik inderdaad ook welbobo1on1 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:56:
[...]
Gebruik een inverting buck-boost converter.
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Cool! Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen!David schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:00:
Voor Stripe (die klok, zie een paar posts terug) zoek ik een goede adapter. Bedankt voor je fantastische blogposts, mux. Dankzij jou wil ik niet zomaar een adapter, maar een goeie. Ik ben dus maar aan het verzamelen geslagen om te evalueren:
[afbeelding]
Een paar APD (Asian Power Devices) adapters van Dick Best, een Philips LivingColors-adapter (een Delta ADP-15GH), een paar no-name dingen en een adapter van DealExtreme (niet op de foto).
Plamuurmes en bankschroef in de aanslag. Eens kijken of ik er een paar open kan krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-02-2012 21:35 ]
Ja inderdaad. De Holtek 1632c led driver zorgt hiervoor en het 2de paneel kan direct via cascading worden aangesloten op het eerste paneel en vervolgens simpel worden aangestuurd door chip select 1/2 in de Arduino code te vermelden. Je kunt dit zelf natuurlijk ook helemaal zelf nabouwen door de matrix displays los te kopen met een losse Holtek driver, maar voor 10 euro per display ga ik niet moeilijk lopen doen.Atlas schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:48:
[...]
Je wordt bedankt... Nu wil ik er ook 1!!!
Hoe werken die LED panelen? Ik neem aan dmv reg shifting? Dat het ene ledje doorvalt naar het andere scherm gok ik?
De Fluke 17B komt van het goede oude DealExtremePuch-Maxi schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:29:
[...]
PS. Waar heb je de Fluke 17B weg als ik vragen mag?
er is ook nog een samenkopen actie waar de fluke in voorkomtPuch-Maxi schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:29:
PS. Waar heb je de Fluke 17B weg als ik vragen mag?
[ Voor 15% gewijzigd door Rmg op 21-02-2012 10:34 ]
Ik heb een eigen bedrijf, dus brokers en importeurs zijn geen probleem. Heb je aanraders?mux schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:53:
Importeurs en brokers. Dat is wel alleen een optie als je een eigen bedrijf hebt, als particulier heb je niet zoveel keus. Dan wordt het al gauw erg duur.
[ Voor 48% gewijzigd door David op 21-02-2012 13:10 ]
[ Voor 18% gewijzigd door mace op 21-02-2012 13:53 ]
Een afdeling inkoop zou mooi zijn maar vooralsnog ben ik in m'n eentjemux schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:20:
Om eerlijk te zijn heb ik altijd afdeling inkoop gehad die die connecties had, en zelf alleen met Alcom zaken gedaan. Ik geloof niet dat ze voedingen doen (maar wel zo goed als alle andere dingen, tegen goede prijzen). Ik zie dat Delta ook in Europa zit, wellicht kun je daar informeren. SCS importeert o.a. Mean Well, dat kun je ook proberen, maar ik heb geen persoonlijke ervaring met hun.
Het is inderdaad een Fluke voor de Chinese markt en er staan Chinese tekens achterop de behuizing. Het is echter wel een echte Fluke - intern goed geconstrueerd en geen namaak.Puch-Maxi schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 13:48:
Zou het nog veel verschil maken, een Chinese Fluke van DealExtreme of eentje van hier uit de winkel?
Ik geloof dat de Fluke uit die Samenkopen actie ook chinees is (gezien de manual die erbij staat).
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Ik koop met enige regelmaat 12V 2A voedingen in van het merk Sunny. Deze haal ik bij Microtron.David schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:48:
[...]
Wat is trouwens een goede plek om een klein voorraadje (zeg, 50+) adapters aan te schaffen. Het liefst zou ik een type hebben waarvan ik de DC-snoer kan vervangen door een textielsnoer. Het enige wat ik tot nu toe kon vinden is dubieuze resellers op Alibaba.com
Bedankt voor het delen van je ervaringDavid schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:13:
De Troniq DSO100 is beter bekend onder z'n aliassen: Siglent SDS1102CM / Atten ADS1102C / LeCroy WaveAce 112
Hier heeft iemand de Siglent SDS1102CM goed onder de loep genomen: http://cseb.hu/siglent/index.htm
(zijn versie heeft wel meer samplegeheugen)
Ik zat zelf een paar weken terug in hetzelfde schuitje maar heb uiteindelijk voor de Owon SDS7102 gekozen. Het grote scherm en het grote samplegeheugen leken me een grote plus. Over de SDS6062 is op internet weinig te vinden en 60MHz/500MS/s leek me wel een duidelijk nadeel t.o.v. 100MHz/1GS/s.
Wat de updatesnelheid van het scherm betreft moet ik je wel teleurstellen. Realtime is het zeker niet - eerder 20 fps. Daarvoor moet je ofwel voor een hele dure DSO gaan of voor een goede oude analoge scoop.
Morgenavond is er trouwens een webinar van LeCroy over het proben/meten met DSO's. Je moet je wel even registreren: https://www1.gotomeeting.com/register/929684617
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Datum zou wel kunnen toch:AlexanderB schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 00:15:
hm.. ik heb 7 nixies gekregen.. iemand een idee wat ik ermee maken ga?
ze staan op een printje gegroupeerd als xxx_xxxx___ (x=buis, _=lege positie), ik zat al te denken aan een klok maar dan hou ik nog 3 buizen over waar ik niks mee doe, en voor n datum staan ze ook n beetje verkeerd..
[ Voor 4% gewijzigd door alexandersamson op 01-03-2012 22:36 ]
Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl
Ik twijfel erg, ben er nog nooit geweest maar het lijkt me erg grappig om eens mee te maken. Het is alleen bijna 3 uur enkele reis (Den Haag) met het OV...DJSmiley schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:27:
Nog mensen die volgende week richting Rosmalen gaan voor de radiomarkt in het autotron?
* DJSmiley is weer zn lijstje aan t maken.
Elk jaar koop ik daar weer 'loze' rommel, en vergeet ik de dingen waarvoor ik eigenlijk ging
[ Voor 51% gewijzigd door sebastius op 03-03-2012 21:59 ]
Ik zou eerder gewoon die mega8's gebruiken die je al hebt liggen, V-USB (USB HID keyboard example) erop gooien en klaar (met wat zener diodes en weerstandjes aan je USB poort).sebastius schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:44:
[...]
Ik twijfel erg, ben er nog nooit geweest maar het lijkt me erg grappig om eens mee te maken. Het is alleen bijna 3 uur enkele reis (Den Haag) met het OV...
Ik heb trouwens hulp nodig... Ik wil een ALT-toets (van een toetsenbord) op een usb aansluiting hebben. Gewoon dat, knopje indrukken doet ALT via de USB poort. Twee routes te bewandelen: 1) Keyboard slopen, kastje, knopje, klaar. 2) Microcontroller, kleiner kastje, netter, klaar. Route 2 heeft m'n voorkeur. Heb zelfs nog een buis vol met ATMega8's liggen uit een grijs verleden. Probleem is dat mijn kennis van het edele microcontrollerskluswerk al lang vergaan is. Laatste chip die ik heb geprogrammeerd was nog voor mijn vader, en die is al 5 jaar geleden met de noorderzon vertrokken. Ik had ooit zo'n Atmel ISP programmer, zo'n officiele, maar denk dat die ook weg is.
Mijn vraag is nu: wat heb ik nodig aan tools, wat heb ik nodig aan chips en soldeerwerk, en vooral, waar vind ik in hemelsnaam de software? Ik werk voornamelijk op een Mac maar heb nu toevallig een laptop met serieel en parallel tot mn beschikking mocht dat nog nodig zijn.
Echt zo vreemd om er zo totaal uit te zijn...
update ik zie dat ik het makkelijkste in een Arduino kan stappen. Daarmee kan ik ook m'n oude ATMega's volgooien. Denk dat ik die route ga nemen. Leuk!
[ Voor 7% gewijzigd door Atlas op 05-03-2012 17:43 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Bobswa op 07-03-2012 18:05 ]
Arguing on the internet is like running the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq